Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan.
En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie . Doen jullie (weer) mee?
Voor de vierde keer gaan @KapiteinIglo en @Superkimmi de organisatie doen. De OP krijgt een heel andere look. We werken nu met kopjes onder spoilers. Je vindt het volgende onder de verschillende kopjes:
Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’ Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij! FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.
De deadline om je aan te melden, zowel als gever als ontvanger, is in principe woensdag 1 november. Dan maken wij de balans op om te kijken of we meer ontvangers, of gevers hebben en kan het zijn dat we nog een laatste oproepje plaatsen. Tussendoor doen we meerdere ‘koppelrondes’, dus als je je eerder aanmeldt, word je mogelijk al voor 1 november gekoppeld.
Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.
SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Overzicht pakketten
SPOILER: FAQ
Lieve gevers, ontvangers, shoppers en alle andere belangstellenden.
Als iemand zich als niet anoniem opgeeft in de actie, dan is dat van toepassing op de koppeling. Het is niet de bedoeling dat je mensen hier 'out' in het topic. Geen tags of namen van je koppel noemen hier tenzij nadrukkelijk toestemming van de ander, maar beter gewoon niet. Privacy is van het grootste belang in dit topic en dus doet de organisatie een beroep op jullie integriteit. Deelnemers niet te noemen hier.
Mocht je jouw ontvanger niet kunnen bereiken via DM/PM (omdat anoniem of geen gehoor), stuur dan een mailtje naar de organisatie.
[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 27-10-2023 15:54:12 ]
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
Gekke vraag misschien, niet fout bedoelt. Als je je aanbiedt om een pakket te maken, waarom dan niet zelf een pakket samenstellen? (in zijn algemeen)
Omdat sommige mensen wél graag shoppen en creatief willen en kunnen zijn, maar niet de financiele middelen om een pakket te bekostigen. En omdat sommige mensen wel de poen hebben maar niet over de tijd, zin of creativiteit beschikken om iets samen te stellen.
[ Bericht 5% gewijzigd door Viv op 25-10-2023 00:03:08 ]
Heel brutaal ik ben een gever voor iemand en ik zou heel graag iets willen rondbreien maar als ik dat goed wil rondmaken zou ik eigenlijk wat ruimer budget moeten hebben zou er misschien iemand het budget willen aanvullen? Nadere info is via dm verkrijgbaar omdat ik oriënterend ben op de mogelijkheden..
He psst, twijfel je om je op te geven? Doe het nou eens! We hebben nog altijd een flink overschot aan gevers. En dat wordt alleen maar groter want we krijgen meer nieuwe gevers dan ontvangers
En koppelen is vanavond niet meer gelukt. Was iets te enthousiast in de planning, moet morgen Iglo om 06:00 wegbrengen voor haar werktripje
Op dinsdag 24 oktober 2023 22:13 schreef Monsterkoekie het volgende: Heel brutaal ik ben een gever voor iemand en ik zou heel graag iets willen rondbreien maar als ik dat goed wil rondmaken zou ik eigenlijk wat ruimer budget moeten hebben zou er misschien iemand het budget willen aanvullen? Nadere info is via dm verkrijgbaar omdat ik oriënterend ben op de mogelijkheden..
Ik dm je wel even. We hebben namelijk gevers met een wat lager budget, maar ook een grote donateur van losse bedragen.
Ik heb die dubieuze opmerking weggehaald en de reacties (op de reacties) ook. Zet de volgende keer maar een TR in plaats van in het topic te reageren, dan blijft het hier wel zo gezellig.
Op woensdag 25 oktober 2023 00:14 schreef Viv het volgende: Ik heb die dubieuze opmerking weggehaald en de reacties (op de reacties) ook. Zet de volgende keer maar een TR in plaats van in het topic te reageren, dan blijft het hier wel zo gezellig.
Ik begrijp het. En ook weer niet Want zo is er geen interactie en kun je iemand ook nooit een andere blik op de situatie/een ander perpectief geven natuurlijk.
[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-10-2023 00:38:02 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
[..] Ik begrijp het. En ook weer niet Want zo is er geen interactie en kun je iemand ook nooit een andere blik op de situatie/aner perpectief geven natuurlijk.
De persoon in kwestie die het gelezen had, heeft ook onze reacties gelezen. Ik vind het zelf wel voldoende zo.