Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan.
En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie . Doen jullie (weer) mee?
Voor de vierde keer gaan @KapiteinIglo en @Superkimmi de organisatie doen. De OP krijgt een heel andere look. We werken nu met kopjes onder spoilers. Je vindt het volgende onder de verschillende kopjes:
Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’ Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij! FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.
De deadline om je aan te melden, zowel als gever als ontvanger, is in principe woensdag 1 november. Dan maken wij de balans op om te kijken of we meer ontvangers, of gevers hebben en kan het zijn dat we nog een laatste oproepje plaatsen. Tussendoor doen we meerdere ‘koppelrondes’, dus als je je eerder aanmeldt, word je mogelijk al voor 1 november gekoppeld.
Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.
SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Overzicht pakketten
SPOILER: FAQ
Lieve gevers, ontvangers, shoppers en alle andere belangstellenden.
Als iemand zich als niet anoniem opgeeft in de actie, dan is dat van toepassing op de koppeling. Het is niet de bedoeling dat je mensen hier 'out' in het topic. Geen tags of namen van je koppel noemen hier tenzij nadrukkelijk toestemming van de ander, maar beter gewoon niet. Privacy is van het grootste belang in dit topic en dus doet de organisatie een beroep op jullie integriteit. Deelnemers niet te noemen hier.
Mocht je jouw ontvanger niet kunnen bereiken via DM/PM (omdat anoniem of geen gehoor), stuur dan een mailtje naar de organisatie.
[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 27-10-2023 15:54:12 ]
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
Gekke vraag misschien, niet fout bedoelt. Als je je aanbiedt om een pakket te maken, waarom dan niet zelf een pakket samenstellen? (in zijn algemeen)
Omdat sommige mensen wél graag shoppen en creatief willen en kunnen zijn, maar niet de financiele middelen om een pakket te bekostigen. En omdat sommige mensen wel de poen hebben maar niet over de tijd, zin of creativiteit beschikken om iets samen te stellen.
[ Bericht 5% gewijzigd door Viv op 25-10-2023 00:03:08 ]
Heel brutaal ik ben een gever voor iemand en ik zou heel graag iets willen rondbreien maar als ik dat goed wil rondmaken zou ik eigenlijk wat ruimer budget moeten hebben zou er misschien iemand het budget willen aanvullen? Nadere info is via dm verkrijgbaar omdat ik oriënterend ben op de mogelijkheden..
He psst, twijfel je om je op te geven? Doe het nou eens! We hebben nog altijd een flink overschot aan gevers. En dat wordt alleen maar groter want we krijgen meer nieuwe gevers dan ontvangers
En koppelen is vanavond niet meer gelukt. Was iets te enthousiast in de planning, moet morgen Iglo om 06:00 wegbrengen voor haar werktripje
Op dinsdag 24 oktober 2023 22:13 schreef Monsterkoekie het volgende: Heel brutaal ik ben een gever voor iemand en ik zou heel graag iets willen rondbreien maar als ik dat goed wil rondmaken zou ik eigenlijk wat ruimer budget moeten hebben zou er misschien iemand het budget willen aanvullen? Nadere info is via dm verkrijgbaar omdat ik oriënterend ben op de mogelijkheden..
Ik dm je wel even. We hebben namelijk gevers met een wat lager budget, maar ook een grote donateur van losse bedragen.
Ik heb die dubieuze opmerking weggehaald en de reacties (op de reacties) ook. Zet de volgende keer maar een TR in plaats van in het topic te reageren, dan blijft het hier wel zo gezellig.
Op woensdag 25 oktober 2023 00:14 schreef Viv het volgende: Ik heb die dubieuze opmerking weggehaald en de reacties (op de reacties) ook. Zet de volgende keer maar een TR in plaats van in het topic te reageren, dan blijft het hier wel zo gezellig.
Ik begrijp het. En ook weer niet Want zo is er geen interactie en kun je iemand ook nooit een andere blik op de situatie/een ander perpectief geven natuurlijk.
[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-10-2023 00:38:02 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
[..] Ik begrijp het. En ook weer niet Want zo is er geen interactie en kun je iemand ook nooit een andere blik op de situatie/aner perpectief geven natuurlijk.
De persoon in kwestie die het gelezen had, heeft ook onze reacties gelezen. Ik vind het zelf wel voldoende zo.
Op dinsdag 24 oktober 2023 22:41 schreef superkimmi het volgende: He psst, twijfel je om je op te geven? Doe het nou eens! We hebben nog altijd een flink overschot aan gevers. En dat wordt alleen maar groter want we krijgen meer nieuwe gevers dan ontvangers
En koppelen is vanavond niet meer gelukt. Was iets te enthousiast in de planning, moet morgen Iglo om 06:00 wegbrengen voor haar werktripje
Ik ga vandaag even zitten voor het formulier. Wilde dat gisteren maar deze week is, opnieuw, een beetje chaotisch. Als het goed is ben ik vanmiddag helemaal verhuist en is er iets meer...ruimte. Of behoefte om even ergens mee bezig te zijn.
Ik heb eindelijk het veelgevraagde overzicht in de OP gezet (onder de spoiler: Overzicht pakketten). Zoals jullie kunnen zien zitten we op een record van 51 aangeboden pakketten!
We hebben nu 40 ontvangers, dus: meld je aan!
Schroom ook niet om FOK!kers die dit topic nog niet kennen, de weg te wijzen
Ik twijfel nog.... Veel medisch gedoe gehad dit jaar en vanwege dat gedoe kunnen we ook geen gewone kerst (of welk ander feestje) met familie vieren. Maar financieel is het niet nodig.
Op woensdag 25 oktober 2023 18:06 schreef Sarabi het volgende: Ik twijfel nog.... Veel medisch gedoe gehad dit jaar en vanwege dat gedoe kunnen we ook geen gewone kerst (of welk ander feestje) met familie vieren. Maar financieel is het niet nodig.
Nou, dan hup! Gewoon opgeven
@superkimmi - waar was die post van je gebleven, dat het niet alleen om financiële penarie gaat...? Of was die van @KapiteinIglo ?
Op woensdag 25 oktober 2023 18:06 schreef Sarabi het volgende: Ik twijfel nog.... Veel medisch gedoe gehad dit jaar en vanwege dat gedoe kunnen we ook geen gewone kerst (of welk ander feestje) met familie vieren. Maar financieel is het niet nodig.
Financieel is maar één van de redenen om je op te kunnen geven als ontvanger.
Ik zit financieel goed, maar zit er mentaal echt helemaal door heen. Durf het niet overspannen of een burn out te noemen want dat kan toch niet als thuisblijfmoeder... Maar ik heb mezelf op gegeven. Want kerst is kut terwijl ik altijd zo uitkijk naar de kerst.
Krijg je als ontvanger eigenlijk ook een bericht als je gekoppeld bent? En staat daar dan ook in wie de gever (en de shopper indien van toepassing) zijn?
Of is het afwachten of de gever en/of de shopper contact met je zoeken? Danwel of de gever en de shopper een kaartje bij je pakket doen waarin ze zichzelf bekend maken?
Misschien stomme vragen, maar zowel het gever zijn als het ontvanger zijn is a first
Ik heb i.i.g. (nog) geen bericht ontvangen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-10-2023 18:45:15 ]
Gewoon doen Het gaat niet alleen om financiële nood. Het gaat óók om een echt even een opkikkertje nodig hebben Iets tofs in moelijke tijden.
Dus nogmaals: gewoon doen
Zo even teruggebladerd... en gequote voor je
SPOILER
[..] En willen ontvangen!! Zoals elk jaar op dit punt: schroom niet, we hebben pakketten genoeg! En zelfs als je de eerste ontvanger bent die over het aantal gevers heengaat, dan wordt ook dat altijd nog gefixt
---------------------------
quote:
Op zondag 22 oktober 2023 22:32 schreef superkimmi het volgende: voor vandaag zijn we klaar met koppelen. We hebben al 30 koppels gefixt vanavond! Bij een enkele ontvanger hebben we nog een vraag uitstaan, dus nog niet gekoppeld. Een enkele ontvanger staat nog op de 'wachtlijst' aangezien het voor vrienden en familie is.
Maar zelfs als je die twee categorieën meetelt, hebben we nog 15 gevers 'overschot' op dit moment. Dussss geef je echt echt ECHT op als ontvanger! Laat die arme gevers nou niet in de kou staan. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor een gever
@:superkimmi - waar was die post van je gebleven, dat het niet alleen om financiële penarie gaat...? Of was die van @:KapiteinIglo ?
quote:
8. Wat is een goede reden om aan te melden? Je hebt het financieel niet breed en ziet als een berg op tegen de kerstdagen omdat die dan helemaal niet leuk zijn. Maar ook redenen als psychische en fysieke klachten zijn prima reden om je aan te melden. Er is namelijk altijd wel iemand in de wereld die het slechter heeft dan jij. Maar dat geeft jou niet minder recht op een leuke kerst of een mooi moment in december.
Op woensdag 25 oktober 2023 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende: Krijg je als ontvanger eigenlijk ook een bericht als je gekoppeld bent? En staat daar dan ook in wie de gever (en de shopper indien van toepassing) zijn?
Of is het afwachten of de gever en/of de shopper contact met je zoeken? Danwel of de gever en de shopper een kaartje bij je pakket doen waarin ze zichzelf bekend maken?
Misschien stomme vragen, maar zowel het gever zijn als het ontvanger zijn is a firtst
Ik heb i.i.g. (nog) geen bericht ontvangen.
Ja. Dan krijg je een dm. En klopt, want we koppelen er meerdere tegelijk en bij het vorige rondje had je je nig niet aangemeld.
Misschien dat ik morgen wat koppelingen kan doen in mijn eentje (@KapiteinIglo heeft me 2 volle dagen in de steek gelaten ), maar anders wordt het zaterdag. Dan gaan alle ontvangers die tot dan toe hebben aangemeld sowieso weer mee
[..] Ja. Dan krijg je een dm. En klopt, want we koppelen er meerdere tegelijk en bij het vorige rondje had je je nig niet aangemeld.
Misschien dat ik morgen wat koppelingen kan doen in mijn eentje (@:kapiteiniglo heeft me 2 volle dagen in de steek gelaten ), maar anders wordt het zaterdag. Dan gaan alle ontvangers die tot dan toe hebben aangemeld sowieso weer mee
Dank voor de info!
Het koppelen heeft wat mij betreft geen haast hoor, zaterdag is prima!
Of je koppelt mij en @Lenny77 gewoon aan @CoolGuy & @Scorpie en hoppa: weer 2 koppelingen gedaan!
[..] Misschien een stomme vraag maar gaan we als ontvangers nu ook al zelf kiezen wie de gevers worden? Voelt een beetje raar...
Gelukkig zitten wij daar nog tussen. We maken wel eens een uitzondering (maar dan vooral van gever naar ontvanger, met hele speciale redenen achter de schermen). Maar we gaan zeker geen twee ontvangers toekennen aan één gever als er een overschot aan gevers is
[..] Gelukkig zitten wij daar nog tussen. We maken wel eens een uitzondering (maar dan vooral van gever naar ontvanger, met hele speciale redenen achter de schermen). Maar we gaan zeker geen twee ontvangers toekennen aan één gever als er een overschot aan gevers is
Natuurlijk. Het was allemaal geinen. Ook @CoolGuy gaf aan dat hij dat gewoon aan jullie overlaat
Ik grapte gewoon door op dat eerdere geintje als laatste alinea. Alles erboven was wél serieus (dat ik je bedankte voor de info + dat koppelen prima tot zaterdag kan wachten).
[..] Natuurlijk. Het was allemaal geinen. Ook @:Coolguy gaf aan dat hij dat gewoon aan jullie overlaat
Ik grapte gewoon door op dat eerdere geintje als laatste alinea. Alles erboven was wél serieus (dat ik je bedankte voor de info + dat koppelen prima tot zaterdag kan wachten).
Ik nam het ook niet heel serieus hoor, maar aangezien er naar gevraagd werd, dacht ik handig om even toe te lichten
In de ingevulde vragenlijst die ik kreeg staat ‘Type pakket: combinatiepakket.’
Ik kan me wel vaag herinneren daar iets over gelezen te hebben, maar niet meer 1)waar en/of 2) wat precies. Daarom even hier: wat is een combinatiepakket?
Ik kan me wel vaag herinneren daar iets over gelezen te hebben, maar niet meer 1)waar en/of 2) wat precies. Daarom even hier: wat is een combinatiepakket?
Boodschappen en cadeautjes
Zo uit mijn hoofd een combinatie tussen optie 1 en 2
Maar iets zinvoller: Bij sommige ontvangers zit de nadruk op "bruikbare" dingen en bij andere op "leuke" dingen. Beide zijn natuurlijk heel leuk, lief etc. Maar elke situatie is anders.
In mijn geval heb ik gekozen voor combinatie om het de gever lekker moeilijk te maken
SPOILER