quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
En de poppetjes zijn allemaal kleine Wim Sonneveldjes. En dan moet je met een dobbelsteen gooien en over kleine tuinpaadjes lopen.
En dan doe je onderweg een slagerij, een kroeg (de herberg dus), het raadhuis met een pomp ervoor en wat boerderijen aan?
Mijn kind moest door de stromende regen (regenpakken zijn voor losers) naar de gym op en neer. En op de terugweg moesten ze KEI LANG wachten omdat er koeien moesten oversteken. In binnenstad Eindhoven dus. 😂quote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:24 schreef Nijna het volgende:
Ze zijn wel mooi SQ.
Mijn kind heeft de geneugten van de NS mogen ervaren gisteren.
Trein viel ineens uit, volgende had vertraging, veel vertraging. Zo druk dat niet iedereen kon zitten en dan je aansluiting missen.
Voor een eerste keer denk ik dat je best waar voor je geld hebt dan
Overigens was de rest van de dag shoppen met vriendinnen prima geslaagd![]()
Er zijn dingen die altijd geld opleveren, zoals zo'n Tripptrapp, maar dat zijn dan ook topdingen. Zo ook met Lego, dat is waardevast maar vooral kwalitatief heel goed.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:25 schreef SQ het volgende:
Mijn beste deal ooit was een afgeragde 20 jaar oude tripptrapp van de weggeefhoek. Heb dat ding kaalgeschuurd en opnieuw gelakt. Jarenlang met plezier gebruikt, en recent voor 25 euro via mp verkocht. Aan een handelaar.
Mijn jongste wilde laatst toch maar een regenpak, nadat ze weer eens een keer doornat geregend was...quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn kind moest door de stromende regen (regenpakken zijn voor losers) naar de gym op en neer. En op de terugweg moesten ze KEI LANG wachten omdat er koeien moesten oversteken. In binnenstad Eindhoven dus. 😂
daar zitten echt hele vage mensen, maar daar zit ook een hoop oplichting.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:39 schreef Quoi het volgende:
Iemand al eens Marketplace van FB geprobeerd? Mensen die daar reageren kloppen echt niet.
Ik ben voor het eerst kratten met speelgoed aan het voorbereiden voor op zo'n speelgoedbeurs. Die lever ik dan met labels en al in morgen en maandag haal ik dan HOPELIJK lege kratten op en heb ik een volle bankrekening.
Ben daar best lang mee bezig geweest, voorbereiden
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:49 schreef exode het volgende:
Gisteren 12 Donald Duck pockets binnengekregen via Marktplaats. Gaan de zak in voor 5 december voor B. Hiermee heeft hij 2 series compleet waardoor de ruggen zo'n leuke tekening vormen. Hij verslindt ze ook echt, is thuis non stop in die dingen aan het lezen. Dan is MP heel fijn.
Ah leuk!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:47 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]Ik had een paar weken terug ook zo'n 20-22 (dubbel)pockets voor Simon gekocht voor Sinterklaas
via MP. Zagen er echt nog als nieuw uit, betaalde iets van 1,40 per pocket, ook voor de dubbelpockets.
Vorig jaar had ik 140 DD tijdschriften via MP gescoord, daar zit ie zo vaak in te lezen. Eerst was het alleen plaatjes kijken, maar nu Simon redelijk kan lezen, leest ie ze ook. Zo leuk!
Kan niet wachten tot ik met Sinterklaas zijn gezicht zie bij al die Pockets
Oeh klinkt goed! Dank voor de tipquote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor de lezers onder ons heb ik nog een boekentips "We beginnen bij het einde" van Chris Whitaker.
Prachtig aangrijpend boek, ik moet nog zo'n 140 bladzijdes en weet niet of ik in sneltreinvaart moet doorlezen om te kijken hoe het verder gaat of juist langzamer lezen omdat ie anders uit is.....
Hij stond in de bieb inderdaad bij de Thrillers, maar ik vind het meer een spannende roman.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oeh klinkt goed! Dank voor de tip. Ik heb recent ontdekt dat ik thrillers leuk vind (mits niet te voorspelbaar) dus heb een hele nieuwe wereld te ontdekken
.
Ik lees nu "Zussen" van Michelle Frances.
(Voorheen las ik eigenlijk alleen chicklit of informatieve boeken).
Harlekino?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:45 schreef FlyingFish het volgende:
Ik verkoop prima via marktplaats, ik heb alleen als regel dat ik nergens voor thuis blijf en alleen afhaal doe. Genoeg mogelijkheden om langs te komen en anders is het jammer voor je!
Maar ik ga volgende week naar een speelgoedbeurs in de buurt, spullen inleveren en dan mag je nieuw spul meenemen, maar ik verwacht dat ik die stap over sla. Maar dan komt het wel goed terecht, zonder commerciële kringloop er tussen.
Maar goed, door naar een first World problem: wie weet waar ze goede kikkers en muizen verkopen? Dus niet van die keiharde, maar net een tikkeltje zachter van binnen?
bankjes zelfs! (hoe toepasselijk voor dit topic.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 07:55 schreef SQ het volgende:
Er groeien overigens écht paddestoelen uit m'n huis.
[ afbeelding ]
nee, de sinterkerstruilmarkt. De opvolger van recyclesint.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:52 schreef Quoi het volgende:
[..]
Harlekino?
Zijn die kikkers en muizen om op te eten of voor de poes of voor je kinderen?
6 jaar geleden waren volgens man alleen die van de AH goed, omdat de rest idd te hard was. Was ook ongeveer de laatste keer dat hij ze at, dus ik weet niet of dat nog steeds waar is.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:45 schreef FlyingFish het volgende:
Ik verkoop prima via marktplaats, ik heb alleen als regel dat ik nergens voor thuis blijf en alleen afhaal doe. Genoeg mogelijkheden om langs te komen en anders is het jammer voor je!
Maar ik ga volgende week naar een speelgoedbeurs in de buurt, spullen inleveren en dan mag je nieuw spul meenemen, maar ik verwacht dat ik die stap over sla. Maar dan komt het wel goed terecht, zonder commerciële kringloop er tussen.
Maar goed, door naar een first World problem: wie weet waar ze goede kikkers en muizen verkopen? Dus niet van die keiharde, maar net een tikkeltje zachter van binnen?
Eens. Zo ontzettend goor...quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:08 schreef SQ het volgende:
Kikkers en muizen vind ik zo ongeveer het smerigste snoep op aardegrappig dat het zo kan verschillen.
Alzheimersokken zijn mijn lievelingsquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:51 schreef Leandra het volgende:
@:Nostalgist had een keer ergens Alzheimersokken gekocht, heeft hij die vandaag aan, zegt Soneal vanmorgen "Je hebt 2 verschillende sokken aan, dat gaat helemaal mis met de was!"
Soneal doet nog steeds het sokkenklusje
Dank je, staat genoteerd!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor de lezers onder ons heb ik nog een boekentips "We beginnen bij het einde" van Chris Whitaker.
Prachtig aangrijpend boek, ik moet nog zo'n 140 bladzijdes en weet niet of ik in sneltreinvaart moet doorlezen om te kijken hoe het verder gaat of juist langzamer lezen omdat ie anders uit is.....
Ik heb er een hekel aan, ik kan er niet mee omgaan, hij wilde voor mij ook een paar bestellen en ik heb gelijk gezegd dat dat zonde van het geld was, no way dat ik die zou dragen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Alzheimersokken zijn mijn lievelings.
Niet in de laatste plaats vanwege het goede doel wat je er mee steunt. Toen mijn vader de diagnose kreeg, heb ik voor de hele familie die sokken gekocht voor 5/12. Dat is pas onhandig met het uitzoeken van de was.
Jamin?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:05 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb vorig jaar nog ergens goede gevonden! Maar ik weet niet meer waar
Ik heb bijna altijd twee verschillende sokken aan. Behalve bij mijn dikke wollen warme sokken voor als het echt heel koud is, want die heb ik niet genoeg om er diverse paren van gewassen te hebben :-Dquote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:06 schreef Quoi het volgende:
Ik doe alsof al mijn sokken Alzheimer sokken zijn. Er is ook niks mis met 2 verschillende sokken, echt niet.
moest het even googlen
Maar per paar in elkaar gevouwen los zegmaar? Of per paar tot bolletje gemaakt? Want die alleen samen dubbelgevouwen sokken zijn hier binnen een dag weer los...quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:18 schreef exode het volgende:
Zei iemand muizen?(nog steeds geen gesignaleerd
)
B heeft standaard 2 verschillende sokken aan, vooral omdat ie lui is en geen zin heeft in zoeken. Best knap aangezien ze per 2 zijn lade ingaan na het wassen. Alleen naar de Scouting heeft ie van die bergsokken aan waarop L en R staat al heb ik geen idee of hij die dan goed aantrekt.
Ik hou overigens zo enorm van kikkers en muizen van de Jamin. Ik zit in de 9 maanden itch denk ik van mijn nieuwe levensstijl, ik denk alleen maar aan eten. EN NEE NIET DIE ANDERE 9 MAANDEN.
In een bolletje per paar. Maar dat is steeds lastiger als hij ze dus niet per paar aan doet. Dan heb ik steeds halve paren gewassen. Dan ga ik niet zoeken, maar gooi ze los in zijn lade.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar per paar in elkaar gevouwen los zegmaar? Of per paar tot bolletje gemaakt? Want die alleen samen dubbelgevouwen sokken zijn hier binnen een dag weer los...
Mijn zoon geeft echt al zijn zakgeld uit aan Many Mornings-sokkenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 17:30 schreef hilliebillie het volgende:
Ik draag wel altijd dezelfde sokken maar wel altijd leuke sokken. Heb een hekel aan saaie sokken.
Heb er ook behoorlijk wat en heb me vandaag in de stad echt moeten inhouden om niet nog wat paar te kopen want aanbieding. Maar m’n sokkenla lig aardig vol.
Heb trouwens 1 paar waarbij links en rechts er anders uit ziet.
Zo te zien komen m’n bad eendjes sokken daar ook vandaan.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 17:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn zoon geeft echt al zijn zakgeld uit aan Many Mornings-sokken
Hij draagt niks anders meer.
Flexa bewoog niet mee, dus ik heb via MP de loungebank gekocht in de juiste kleur. Matrassen weggeooid want die waren beschimmeldquote:Op donderdag 26 oktober 2023 17:30 schreef hilliebillie het volgende:
Ik draag wel altijd dezelfde sokken maar wel altijd leuke sokken. Heb een hekel aan saaie sokken.
Heb er ook behoorlijk wat en heb me vandaag in de stad echt moeten inhouden om niet nog wat paar te kopen want aanbieding. Maar m’n sokkenla lig aardig vol.
Heb trouwens 1 paar waarbij links en rechts er anders uit ziet.
@:exode ik lees nu over b zijn nieuwe loungebankje, hoe is het daarmee eigenlijk afgelopen, heb je nog aanvullende delen in de juiste kleur kunnen bestellen voor z’n slaapkamer of heb je het anders op moeten lossen?
Twee paar kopenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb er een hekel aan, ik kan er niet mee omgaan, hij wilde voor mij ook een paar bestellen en ik heb gelijk gezegd dat dat zonde van het geld was, no way dat ik die zou dragen.
Ik kan dat echt niet handelen.
En voor de duidelijkheid: prima goed doel, maar dan heb ik liever dat hij een extra donatie doet dan dat ik iets in de kast heb liggen wat ik nooit ga gebruiken, want dat is pure verspilling.
Fijn dat het uiteindelijk wel gelukt isquote:Op donderdag 26 oktober 2023 18:00 schreef exode het volgende:
[..]
Flexa bewoog niet mee, dus ik heb via MP de loungebank gekocht in de juiste kleur. Matrassen weggeooid want die waren beschimmeld. Ik heb matrassen op maat laten maken bij een caravan matrassen maker, hoezen zijn van verschillende leveranciers, van Jolein boxmatras hoezen tot ledikant hoeslakens. Het is een soort disco van kleuren geworden met zijn Stitch en Pikachu kussens erop.
Ik zal eens een foto maken binnenkort, het is echt zijn lievelingsplekje geworden.
Lijken heel erg op die van van Dedoles ,die hebben ook 2 verschillende sokken per paar. Zit hier zo'n winkeltje van in het centrum.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 17:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Die zien er ook super leuk en comfortabel uit.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 17:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, voordat hij Many Mornings ontdekte droeg hij ook altijd Happy Socks.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die zien er ook super leuk en comfortabel uit.
Mijn oudste draagt het liefst happy socks. Ik snap dat wel, die zitten ook heerlijk.
Ik denk niet tijdens het autorijdenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:28 schreef Ynske het volgende:
Als jij het bord langs groeven ziet staan langs de weg, wat denk je dan dat het zijn?
Hier staat een bord met die tekst langs de snelwegquote:
Hier staat het onder elkaar, maar dat jaquote:
Noem t dan lengte groevenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:39 schreef Mrs.Peel het volgende:
Dat er lengtegroeven op de weg zijn, dat is potentieel gevaarlijk voor motorrijders.
Tja, zo heten ze nu eenmaal. Het is wel onhandig inderdaad. Ik wist het eerst ook niet, totdat ik ging daten met een motorrijder. Alle motorrijders weten dit, ik neem aan dat dit bij hun rijlessen aan de orde komt.quote:
Maak voor elk een dartbord met daarop de foto van de ander.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:27 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand een goed idee voor mijn surprise? Wij doen binnen de familie surprises in koppels. Ik heb mijn zus en nichtje. Momenteel hebben ze regelmatig mot omdat nichtje volop aan het puberen is, dus ik wil eigenlijk daar iets voor maken maar heb nog weinig inspiratie.
Bokshandschoenen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:27 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand een goed idee voor mijn surprise? Wij doen binnen de familie surprises in koppels. Ik heb mijn zus en nichtje. Momenteel hebben ze regelmatig mot omdat nichtje volop aan het puberen is, dus ik wil eigenlijk daar iets voor maken maar heb nog weinig inspiratie.
Het mooiste is wel als je het exacte pijnpunt tussen hen weet te pakken. Wat is het eeuwig terugkerende thema waar de ruzies door ontstaan?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:27 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is er niet echt, het zijn gewoon alledaagse irritaties zoals je die hebt met pubers. Maar het is gewoon de overgang van vorig jaar nog beste maatjes, tot nu dat ze soms elkaars bloed wel kunnen drinken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Het mooiste is wel als je het exacte pijnpunt tussen hen weet te pakken. Wat is het eeuwig terugkerende thema waar de ruzies door ontstaan?
Je kan ook iets van een puzzel of bouwwerk of iets bedenken dat ze echt samen moeten doen om de surprise te kunnen voltooien of openen of zo.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:55 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat is er niet echt, het zijn gewoon alledaagse irritaties zoals je die hebt met pubers. Maar het is gewoon de overgang van vorig jaar nog beste maatjes, tot nu dat ze soms elkaars bloed wel kunnen drinken.
Dartbord is te simpel, daar kan ik niet echt iets leuks van maken dat in delen te slopen is. Boksbal is een optie als ik niets beters kan bedenken. Ik zocht meer iets verbindends zoals dit, maar dat is ook niet handig voor een surprise.
[ afbeelding ]
Nu overschat je mijn knutsel-skills wel een beetjequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:11 schreef livelink het volgende:
Iets zoals dit maken met het cadeau erin.
https://nl.magicholz.de/p(...)qu2gDQxoCVNMQAvD_BwE
Maar dat is mijn probleem altijd wel. Ik kan van alles verzinnen, maar het lukt me nooit om het zelf te maken.
Succes! Hier is voetbal afgelast ivm onbespeelbare veldenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 07:25 schreef LeSage het volgende:
Zij die op hun vrije zaterdag om 8 uur moeten verzamelen op de voetbalparkeerplaats groeten u
Succes!quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 07:25 schreef LeSage het volgende:
Zij die op hun vrije zaterdag om 8 uur moeten verzamelen op de voetbalparkeerplaats groeten u
Vannacht mag je een uur langer slapen!quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:01 schreef Nijna het volgende:
Ik was al om 5 uur wakker (en om half 1 en half 2) is het al bedtijd?
Vrijwillig?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:28 schreef BE het volgende:
Zij die al heerlijk 5 kwartier gelopen hebben buiten groeten u.
Ik had liever een uur korter nacht gehad... dat had in elk geval een uur plafondstaren gescheeld.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:15 schreef Hupje het volgende:
[..]
Vannacht mag je een uur langer slapen!
Bij Groenrijk, maar ze hebben ze ook bij Intratuinquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb echt niks met planten, maar vind dit wel echt heel mooie potten inderdaad @:Vicky! Waar heb je ze vandaan?
Nee gaat ws niet aan want sinds gister airco om mee te gaan verwarmen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:18 schreef SQ het volgende:
Toffe planten. Staat de radiator veel aan? Anders zou ik een ander plekje zoeken.
Intratuinquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:41 schreef Kyara het volgende:
Wat mooi Vicky! Ik vind die tafel/standaard ook wel erg leuk.
Hele mooie potten Vicky.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
Bij Groenrijk, maar ze hebben ze ook bij Intratuin
ze hebbben heel veel verschillende potten
[..]
Nee gaat ws niet aan want sinds gister airco om mee te gaan verwarmen.
Elke dag is pottenkijkdag.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 18:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hele mooie potten Vicky.
Dat wordt een keer op zaterdag pottenkijken.
Ja, was bij ons ook bij verschillende teams, maar ze speelden allebei uit op kunstgras.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Succes! Hier is voetbal afgelast ivm onbespeelbare velden
Ze zijn hier nooit gestopt 🤣quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Ze zijn hier al een paar dagen met vuurwerk bezig en dan van die keiharde knallen. Geen idee wát maar gewone rotjes zijn het iig níet
En ik maar denken dat het hier erg isquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ze zijn hier nooit gestopt 🤣
Bijna elke avond is het feest hier
Dat moet echt niet te vaakquote:Op zondag 29 oktober 2023 14:55 schreef Quoi het volgende:
Met een winkelwagen door de Action![]()
Ik haalde vanmorgen de klapkratten op van de speelgoedbeurs. Ik bracht ze vol met speelgoed vrijdag voor de verkoop. En yes, bijna helemaal leeg. Man, wat ruimt dat lekker op. Wat over was meteen gedoneerd aan goede doelen. Ik hou van dit concept
Gewoon doen. Mijn buurvrouw is al flink aan het versierenquote:Op zondag 29 oktober 2023 15:16 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb een raar, onbestemd gevoel. Kreeg net het idee de kerstboom op te zetten, maar das echt te vroeg![]()
Gaafquote:Op zondag 29 oktober 2023 15:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
Gewoon doen. Mijn buurvrouw is al flink aan het versieren
Ik vind het altijd gezellig als het staat, maar ik ben het op een gegeven moment ook wel weer helemaal zat 🤣🤣quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:27 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Gaaf![]()
Zoon ziet het wel zittenmaar ben bang dat ie dan vóór de kerst alweer is opgeruimd omdat ik het op mn heupen krijg als ie té lang staat
Jaaa, maar de pompoenen kunnen nogquote:Op zondag 29 oktober 2023 15:34 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik vind het altijd gezellig als het staat, maar ik ben het op een gegeven moment ook wel weer helemaal zat 🤣🤣
Er staan nu nog 2 uitgesneden pompoenen voor de deur 🤣
Sleur stiekem je man mee naar je hol?quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:13 schreef BE het volgende:
Ik verveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel me!
En nee... de was doen is geen goed idee!
*insert slingerende tampon smileyquote:Op zondag 29 oktober 2023 16:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sleur stiekem je man mee naar je hol?
Whahaquote:Op zondag 29 oktober 2023 15:13 schreef BE het volgende:
Ik verveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel me!
En nee... de was doen is geen goed idee!
Oh.. bah.. das saai maar uiteraard wel nodigquote:Op zondag 29 oktober 2023 16:45 schreef BE het volgende:
[..]
*insert slingerende tampon smiley
Ik ben maar verder gegaan met mijn boekhouding.![]()
Ik heb de namaak van het kruidvat.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:13 schreef hilliebillie het volgende:
Volgens mij was het hier dat het vorig jaar ging over zo’n shoefresh apparaat voor natte schoenen te drogen. Nu de kinderen allebei een sport hebben die buiten altijd door gaat denk ik dat ik ook zo’n ding nodig heb.
Is shoefresh echt het beste merk of voldoen ook goedkopere versies? (En zoja welke)
Wij zijn de Lego aan het afbreken dit weekend (en wassen en sorteren) en gaan volgende week starten met de KerstLego dus DOEN!quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:16 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb een raar, onbestemd gevoel. Kreeg net het idee de kerstboom op te zetten, maar das echt te vroeg![]()
Wij hebben ook een echte, een neppe overwogen, maar heb daar geen enkele van gezien die goede recensies had.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:52 schreef Limone het volgende:
Wij hebben een shoefresh (echte) dankzij dit topic en ik ben hartstikke tevreden! De teamgenootjes van mijn zoon moeten hun schoenen in de schuur uitdoen en daar laten staan, mijn zoon mag ze gewoon binnen uitdoen en laten.
Joepie, welkom!quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:56 schreef exode het volgende:
B was er ook klaar mee achterin de auto, die stelde voor om naar Brabant te verhuizen.
Je bent al op de helftquote:Op zondag 29 oktober 2023 18:21 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, nou die andere 2 blondies nog overhalen
Ze hebben de shoefresh opod. Dat schijnt een vernieuwde versie te zijn en ze hebben de shoefresh multi verfrisser voor twee paar tegelijkertijd.quote:Op zondag 29 oktober 2023 18:58 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben ook de echte. Overigens is er weer een nieuwe variant? Althans, zoiets zag ik op Facebook voorbij komen.
Ik zou zo graag willen dat ik dat soort genen had, van een opgeruimde tuin enzo.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh.. bah.. das saai maar uiteraard wel nodig
Ik zou vandaag niks doen. Maar ik heb toch weer veel te veel gedaan 🤣
Tuinkussens zijn weer opgeborgen in vacuumzakken, de tuin is weer schoongespoten en geveegd nadat manlief overal bolletjes geplant heeft. De was is gevouwen en opgeruimd. Was 3 zit in de droger, was 4 in de machine. A zou de beddenwas doen maar die is naar de bios.
Er zitten weer lampjes in de boompjes aan de voorkant.
M kookt vandaag![]()
Straks alleen nog de bedden opmaken
Ik wil ze best een beetje aan je overdragen hoorquote:Op zondag 29 oktober 2023 19:42 schreef BE het volgende:
Ik denk dat de echte in dit geval zijn geld wel echt waard is.Hier nog nooit spijt van gehad.
[..]
Ik zou zo graag willen dat ik dat soort genen had, van een opgeruimde tuin enzo.
Snap ik. Sokken in je klimschoenen is kut. Maar wel minder, die geur...quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier ook de echte, en dan de variant waar 2 paar schoenen op kan. Oudste kan daar ook tegelijk met schoenen haar elleboogbeschermers op drogen. Als die niet nat zijn van de regen, dan zijn ze nat van zweet. Jongste bouldert, en wil perse met blote voeten in zijn schoenen`, die schoenen meuren enorm. Nu heeft hij net nieuwe, en die gaan direct op het apparaat. Hopelijk gaat dat dan qua geur iets beter.
Hier werd de geur wel minder, maar ging niet helemaal weg. (heb ik van horen zeggen, ik heb geen reukvermogen)quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Snap ik. Sokken in je klimschoenen is kut. Maar wel minder, die geur...
Werkt zo'n ding ook voor schoenen die al stinken, zoals mijn 4 paar toms?
Stoffen toms kunnen gewoon in de wasmachine, doe ik hier 2/3 keer per seizoen. Ze komen er comfortabeler en zachter uitquote:Op zondag 29 oktober 2023 20:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Snap ik. Sokken in je klimschoenen is kut. Maar wel minder, die geur...
Werkt zo'n ding ook voor schoenen die al stinken, zoals mijn 4 paar toms?
Ik heb twee paar met leer en van die gevlochten randjes om de zool, dat durf ik niet. De andere twee paar zou ik kunnen proberen. Zachter hoeft van mij niet, ze zitten al heerlijk, maar ze ruiken na twee zomers echt niet meer fris, ondanks luchten enzo.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:53 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Stoffen toms kunnen gewoon in de wasmachine, doe ik hier 2/3 keer per seizoen. Ze komen er comfortabeler en zachter uit
Ik heb er 1 staan, de echte, wij zijn er blij mee. Gebruiken het vooral voor de zweetgeur in sportschoenen, als ze nat zijn zet ik ze er ook wel op.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:13 schreef hilliebillie het volgende:
Volgens mij was het hier dat het vorig jaar ging over zo’n shoefresh apparaat voor natte schoenen te drogen. Nu de kinderen allebei een sport hebben die buiten altijd door gaat denk ik dat ik ook zo’n ding nodig heb.
Is shoefresh echt het beste merk of voldoen ook goedkopere versies? (En zoja welke)
Dat denk ik welquote:Op maandag 30 oktober 2023 09:33 schreef Troel het volgende:
De vraag is dus eigenlijk of ook zomerschoenen (sandalen) fris blijven met zo'n ding
Zomerschoenen en sandalen danquote:Op maandag 30 oktober 2023 09:43 schreef SQ het volgende:
Zomerschoenen =/= sandalen he.
Sandalen krijg ik handmatig ook nog wel schoon, maar dichte instappers...
Ik denk dat sandalen te open zijn om optimaal effect te hebben, maar ik weet het niet... lijkt me een vraag voor hun klantenservice.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:33 schreef Troel het volgende:
De vraag is dus eigenlijk of ook zomerschoenen (sandalen) fris blijven met zo'n ding
Er is voor open helmen een zak die je erom kunt doen zodat je wel effect hebt (aldus onze motorzaak-meneer), die zou je ook voor open schoenen kunnen gebruiken, denk ik? Wij overwegen nu de aanschaf met de helmsteun en die zak, vooral voor de motorhelm van m'n man dus, maar onze paardrijcaps kunnen er dan ook in...quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:37 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik denk dat sandalen te open zijn om optimaal effect te hebben, maar ik weet het niet... lijkt me een vraag voor hun klantenservice.
Niet helemaal zelf bouwen, maar wrs wordt het caso-met-wat-uitbreidingen prefab houtskeletbouw en dan zelf afbouwen. Komen bij ons in het dorp 15 kavels vrij, dus we gaan ervoor.quote:Op maandag 30 oktober 2023 11:29 schreef SQ het volgende:
Ga je zelf een huis bouwen?heftig! Heb ik even niet mee gekregen.
Wow, spannend!quote:Op maandag 30 oktober 2023 11:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet helemaal zelf bouwen, maar wrs wordt het caso-met-wat-uitbreidingen prefab houtskeletbouw en dan zelf afbouwen. Komen bij ons in het dorp 15 kavels vrij, dus we gaan ervoor.
Leuk! Ben benieuwd of het mooi (en enigszins betaalbaar...) wordt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:04 schreef exode het volgende:
Quoi, ik kan me voorstellen dat je er door gaat piekeren. Stomme vraag, maar zijn ze dan extra voorzichtig bij jou?
Tink, is een kavel al van jullie? Ik dacht dat het nog niet helemaal rond was?
Wij hadden vanochtend een eerste gesprek met de architect voor de uitbouw en aanbouw. Erg leuk gesprek en nu moeten we het even lostlaten (nadat we een offerte hebben gekregen dan.....).
Hij heeft alles genoteerd wat we riepen en gaat er wat moois van maken als we akkoord geven. Erg benieuwd, zeker met al die gekke kadastrale grenzen.
Hij is net zo geinteresseerd in de geschiedenis van deze wijk als ik ben. Dat was leuk. Zo wist hij te vertellen dat schuin tegenover ons huis heel lang een bordeel zat. Dat wist ik dan weer net niet.
Casco is echt alleen fundering, buitenmuren en een dak in ons geval. Maar er zijn wel afspraken te maken over uitbreiding daarop. En we zijn ons heel erg bewust van de noodzaak om vaste prijzen af te spreken. Het voordeel van prefab HSB is dat het in 16 weken kan staan (casco nog sneller) en de onzekerheid over prijzen voor de bouwpartij daarmee ook kleiner is.quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wow, spannend!
Ik vond het proces helemaal geweldig (hoewel traditionele bouw, en alles laten doen), ik weet dat een jong stel hier op de hoek ook het huis een paar maanden geleden casco heeft laten opleveren en dat ze het nogal tegen vond vallen hoe basic casco was, dus hou daar rekening mee.... en haar man zit nota bene in een vakgebied dat redelijk tegen de bouw aan zit, dus ook veel kennis en bekenden in die sector.
En.... zorg dat de prijs vaststaat, andere buren verderop hebben ook HSB laten plaatsen en de prijzen van het hout stegen in die tijd zo hard dat de aannemer ze tijdens de bouw(!) een prijsverhoging wilde doorberekenen, en dan niet een paar duizend euro maar maar liefst 100K...... daar zijn ze wel uitgekomen, maar het ging allemaal niet van harte meer.
Je zit er waarschijnlijk niet op te wachten, maar gezien de huizenmarkt nog steeds best wel goed is, zou je in plaats van heel veel geld aan jullie huis uitgeven niet gewoon naar een nieuwbouw of vrijwel niet huis gaan kijken waar je niet de problemen hebt die je in dit huis wel hebt, ik vind het nogal wat, met een kind met astma in een huis (blijven) wonen dat er eigenlijk totaal ongeschikt voor is, en vooral omdat ik bang ben dat je problemen boven niet gaat oplossen met een uitbouw, aanbouw enz. enz. en dat is wel waar je kind slaapt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:04 schreef exode het volgende:
Quoi, ik kan me voorstellen dat je er door gaat piekeren. Stomme vraag, maar zijn ze dan extra voorzichtig bij jou?
Tink, is een kavel al van jullie? Ik dacht dat het nog niet helemaal rond was?
Wij hadden vanochtend een eerste gesprek met de architect voor de uitbouw en aanbouw. Erg leuk gesprek en nu moeten we het even lostlaten (nadat we een offerte hebben gekregen dan.....).
Hij heeft alles genoteerd wat we riepen en gaat er wat moois van maken als we akkoord geven. Erg benieuwd, zeker met al die gekke kadastrale grenzen.
Hij is net zo geinteresseerd in de geschiedenis van deze wijk als ik ben. Dat was leuk. Zo wist hij te vertellen dat schuin tegenover ons huis heel lang een bordeel zat. Dat wist ik dan weer net niet.
In dat geval: vergis je niet in de bijkomende kosten, ook als je het zelf doet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Leuk! Ben benieuwd of het mooi (en enigszins betaalbaar...) wordt.
En nee, we hebben nog geen kavel daadwerkelijk bemachtigd. Maar gezien het aantal kavels, is de verwachting van de makelaar dat het moet lukken om er minstens eentje te kopen.
[..]
Casco is echt alleen fundering, buitenmuren en een dak in ons geval. Maar er zijn wel afspraken te maken over uitbreiding daarop. En we zijn ons heel erg bewust van de noodzaak om vaste prijzen af te spreken. Het voordeel van prefab HSB is dat het in 16 weken kan staan (casco nog sneller) en de onzekerheid over prijzen voor de bouwpartij daarmee ook kleiner is.
Maar goed, voordat dit het Tinkbouwteenhuis-topic wordt: ik ga tzt wel een eigen topic openen.
Oh nee hoor, juist goed om je mening te gevenquote:Op maandag 30 oktober 2023 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zit er waarschijnlijk niet op te wachten, maar gezien de huizenmarkt nog steeds best wel goed is, zou je in plaats van heel veel geld aan jullie huis uitgeven niet gewoon naar een nieuwbouw of vrijwel niet huis gaan kijken waar je niet de problemen hebt die je in dit huis wel hebt, ik vind het nogal wat, met een kind met astma in een huis (blijven) wonen dat er eigenlijk totaal ongeschikt voor is, en vooral omdat ik bang ben dat je problemen boven niet gaat oplossen met een uitbouw, aanbouw enz. enz. en dat is wel waar je kind slaapt.
Just my 2 cents, die je ook gewoon weer in de spaarpot mag flikkeren, no offence taken
We zitten nu in de fase dat we besloten hebben voor welk project bij ons in het dorp we gaan (niet die met 6 kavels nu, wel die met 15 medio volgend jaar) en dat we met drie bouwbedrijven (die prefab en traditioneel combineren) om tafel gezeten hebben om woonwensen te bespreken, benodigd budget te bepalen en te tekenen. Ook al met onze hypotheekadviseur om tafel gezeten. Allemaal nog vrijblijvend. Kunnen we geen kavel bemachtigen, dan houdt het op.quote:Op maandag 30 oktober 2023 14:00 schreef exode het volgende:
Toch nog wel spannend Tink, lijkt me. Ben je al veel bezig met inspiratie op doen en tekenen?
Begrijpelijk, eerst zien wat uberhaupt kan, ook financieel.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
We zitten nu in de fase dat we besloten hebben voor welk project bij ons in het dorp we gaan (niet die met 6 kavels nu, wel die met 15 medio volgend jaar) en dat we met drie bouwbedrijven (die prefab en traditioneel combineren) om tafel gezeten hebben om woonwensen te bespreken, benodigd budget te bepalen en te tekenen. Ook al met onze hypotheekadviseur om tafel gezeten. Allemaal nog vrijblijvend. Kunnen we geen kavel bemachtigen, dan houdt het op.
Maar weet je, het is gezien de structuurvisie op wonen in ons dorp wrs de laatste keer in de komende jaren dat er vrije kavels komen, het is in een toffe wijk, er wonen lieve mensen in de buurt... en ons huidige huis is het net niet. We zitten op een berg overwaarde en willen nu echt heel graag een energiezuinig huis bouwen. En dit is de kans om dat in ons dorpie te doen. En dat betekent voor mij persoonlijk dat ik precies wil weten wat de kavel mag kosten om onze woonwenen (eventueel in twee fasen) te realiseren en daarvoor moeten we nu deze stappen al zetten. Want sommige concessies wil ik best doen, maar andere absoluut niet.
Nee. Da's het lastige. De vorige ronde in deze wijk was een kavel bemachtigen best te doen, sommigen zijn nog best een tijdje te koop geweest. Maar dat waren dan wel die die bijna onder de hoogspanning liggen. Dat willen wij niet, dus het is nog even afwachten hoe de kavels gaan zijn ook qua oppervlakte en prijs. Groot is leuk, maar ook duur. En soms levert het niet heel veel extra leefruimte op... We zullen zien.quote:Op maandag 30 oktober 2023 18:47 schreef amaranta het volgende:
Kun je inschatten hoeveel animo er is voor de kavels? @:Tink89
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maarrr de weekboodschappen zijn binnen, ik kreeg een berichtje van een ouder van een leerling dat hij enorm omhoog is gegaan sinds ik hem begeleid en ik heb vandaag de tuin bijgewerkt toen het droog was.
Dus wat klaag ik dan.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:56 schreef Hupje het volgende:
*klaag*Ook als iets ogenschijnlijk goed lijkt te gaan, kan je je opgebrand voelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maarrr de weekboodschappen zijn binnen, ik kreeg een berichtje van een ouder van een leerling dat hij enorm omhoog is gegaan sinds ik hem begeleid en ik heb vandaag de tuin bijgewerkt toen het droog was.
Dus wat klaag ik dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:04 schreef exode het volgende:
Maar dat hoort bij de school waar jullie voor gekozen hebben. Dat wordt echt niet op elke school gezongenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:09 schreef Quoi het volgende:
* N.a.v. zo'n hemeltergend liedje van Elly & Rikkert, dat ze elke dag op school zingen, met een stukje erin over Israël en het beloofde land, incl. shalom, shalomDat én het Jeugdjournaal roepen natuurlijk vragen op JUF!
![]()
quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:56 schreef Hupje het volgende:
*klaag*Herkenbaar. Trek op tijd aan de bel. Ik zat daarnet bij de huisarts en ik mag door naar de poh. Over 4 weken kan ik terechtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maarrr de weekboodschappen zijn binnen, ik kreeg een berichtje van een ouder van een leerling dat hij enorm omhoog is gegaan sinds ik hem begeleid en ik heb vandaag de tuin bijgewerkt toen het droog was.
Dus wat klaag ik dan.![]()
Zeker waar. Het is alleen een licht Christelijke school en het is voor het eerst dat de inhoud van een liedje samen met de actualiteit vragen oproept. Normaal zijn ze altijd wel van de context uitleggen en komen alle invalshoeken aan bod. Dit zegt ook wel iets over het diepgewortelde conflict, denk ik.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat hoort bij de school waar jullie voor gekozen hebben. Dat wordt echt niet op elke school gezongen
Jaja, check! En dan ineens: weet je wel dat Jezus leeft? in datzelfde refrein. Die blijft idd lekker hangenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:52 schreef Hupje het volgende:
Mijn favoriet van toen ik op een pc-school werkte is 'weet je dat de lente komt'Die blijft ook zo lekker in je hoofd hangen.
Ik pas op mezelf, maar kan er weinig aan doen. De grootste stressfactor ligt namelijk bij een anderen daar heb ik weinig invloed op.
@:Bottoms_up Wat fijn, ál over 4 wekenBen je die drempel over gegaan, heb je er nog niks aan.
![]()
Wij zingen/neuriën die in hele noten voor Pukje als ze moet slapen. Hij herhaalt zo lekker namelijk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:44 schreef exode het volgende:
Ik heb B en Juul al een hoop Christelijke liedjes horen zingen thuis maar nog nooit over Israel bedenk ik me. Juul zingt 100x per dag:
Is je deur nog op slot?
is je deur nog op slot?
Ik vergat dus gewoon het hoogtepunt van dit nummer KRR KRR
doe ‘m open voor God
want de Heer wil bij je wonen
En dan ben je nooit meer alleen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:44 schreef exode het volgende:
Ik heb B en Juul al een hoop Christelijke liedjes horen zingen thuis maar nog nooit over Israel bedenk ik me. Juul zingt 100x per dag:
Is je deur nog op slot?
is je deur nog op slot?
Ik vergat dus gewoon het hoogtepunt van dit nummer KRR KRR
doe ‘m open voor God
want de Heer wil bij je wonen
Kom jij maar bij ons chillen in Aqua Mundo!quote:
Ook goed!quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:20 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Kom jij maar bij ons chillen in Aqua Mundo!
Gaan we regelenquote:
Ik wel.quote:Op woensdag 1 november 2023 09:04 schreef LeSage het volgende:
Zijn jullie dan zelf ook gelovig, dat ze die liedjes thuis zingen?
Mijn kinderen zitten op een openbare basisschool en komen (gelukkig) niet met dit soort liedjes thuis.
Ik leer ze over de achtergrond van geloven, als het toevallig ergens ter sprake komt, zoals nu met Palestina-Israël.
Maar kerkelijke liedjes
Nee maar kinderen leren een liedje op school en zingen dat uit zichzelf thuis. Dat werkt met christelijke liedjes niet anders dan met andere liedjes.quote:Op woensdag 1 november 2023 09:04 schreef LeSage het volgende:
Maar ligt dat dan echt aan het feit dat die school openbaar was en is dat opgelost met een geloofsrichting?quote:Op woensdag 1 november 2023 09:13 schreef Leandra het volgende:
Soneal is naar een PC school geweest, wij geloven niet.
Mijn beide kinderen zijn bewust niet naar openbare scholen geweest, mijn oudste in groep 1-3 naar een RK-school om de hoek, en na de verhuizing groep 3-8 naar een PC school om de hoek.
Ze zijn niet naar een openbare geweest omdat ik op een openbare heb gezeten die vreselijk slecht was, dat ging ik niet met mijn kinderen laten gebeuren.
Overigens was er voor mijn oudste na de verhuizing ook geen openbare in de buurt geweest, daar was de keuze PC of reformatorisch, en op die laatste zou een kind van mij zeker niet welkom zijn
De liedjes ken ik vooral van de school van Soneal, niet van die van de oudste die in het epicentrum van de biblebelt naar een PC school ging
Kan ook de tijdsgeest zijn (19 jaar verschil), zal eens opletten wat kleinzoon leert op diezelfde PC school waar zijn vader naartoe ging.
Mijn jongens zijn eerst naar de toen PC, inmiddels C basisschool gegaan omdat die in mijn tijd echt goed was. Wezen kijken, noem maar op, had er een goed gevoel bij. Toen kwam er een nieuwe directeur en ging het heeeeeel hard achteruit.quote:Op woensdag 1 november 2023 09:13 schreef Leandra het volgende:
Ze zijn niet naar een openbare geweest omdat ik op een openbare heb gezeten die vreselijk slecht was, dat ging ik niet met mijn kinderen laten gebeuren.
Ik heb geen klachten over de laatste 2 jaar van Soneal's lagere school, maar...... er was wel een enorm personeelsverloop sinds er een andere directeur kwam, en dat was opvallend, gezien er de eerste 6 jaar amper verloop was.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn jongens zijn eerst naar de toen PC, inmiddels C basisschool gegaan omdat die in mijn tijd echt goed was. Wezen kijken, noem maar op, had er een goed gevoel bij. Toen kwam er een nieuwe directeur en ging het heeeeeel hard achteruit.
Dat weet ik niet of het daar aan lag, maar ik ging het risico niet nemen.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar ligt dat dan echt aan het feit dat die school openbaar was en is dat opgelost met een geloofsrichting?
Ik heb wel bewust gekozen voor algemeen bijzonder onderwijs omdat omdat ik me vroeger zelf de schurft verveelde met klassikale lessen. Maar ik realiseer me ook wel dat er in 37 jaar een heleboel veranderd is. Mijn nichtje zit op de school waar ik naar toe ging vroeger en die profileren zich enorm als school voor excellentie, talentontwikkeling en dergelijke en ik word bijna vinnig van de ironie, wat een pedagogische en didactische armoede was het daar vroegerhet is maar goed dat mijn zus daar is blijven wonen en niet ik want ik weet niet of ik me eroverheen had kunnen zetten. Evengoed zou ik heel veel drempels over moeten voor ik zou kiezen voor een school vanuit een bepaalde geloofsovertuiging, het staat zo ver van me af (niet geloof als cultureel concept maar het idee dat het wáár is).
Maar dit klinkt al zwaarder als de gemiddelde christelijke schoolquote:Op woensdag 1 november 2023 12:39 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik heb mijn oudste even op een r-k school gehad maar dat vond ik toch echt niks.
Daarna hebben ze een hele fijne andere openbare gehad, na de verhuizing kwamen ze weer op een openbare die ik echt kon waarderen tot COVID, tijdens en erna vond ik ze erg onprettig.
Ik heb kind 2 er op gelaten om zijn groep 8 er af te kunnen maken en ik wil heel graag kind3 er vanaf halen maar hij wil dat echt niet en gaat er eigenlijk wel lekker, maar tegelijkertijd heb ik natuurlijk een enorm conflict met de school om de jongste kind 4 die ze geen onderwijs willen/kunnen geven.![]()
![]()
Deze school hebben heel veel mensen heel bewust uitgekozen maar ik ben er echt klaar mee en er is momenteel een enorme leegstroom gaande heel veel zijn het enorm zat. Maar ik hoor ook veel ouders heel erg blij zijn.
Alleen kind 2 zit op een christelijke middelbare en ik keek wel even raar op toen we op de eerste ouderavond bijbelteksten moesten aanhoren en over hoe god er voor ging zorgen dat hij een mooie tijd zou hebben![]()
ik kan daar dus echt helemaal niets mee.
Dat is hier op de middelbare gelukkig niet.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:39 schreef Budabuddumbam het volgende:
Alleen kind 2 zit op een christelijke middelbare en ik keek wel even raar op toen we op de eerste ouderavond bijbelteksten moesten aanhoren en over hoe god er voor ging zorgen dat hij een mooie tijd zou hebben![]()
ik kan daar dus echt helemaal niets mee.
Meestal zijn openbare scholen ook wel wat meer gemengd anders?quote:Op woensdag 1 november 2023 12:46 schreef exode het volgende:
Het is de enige niet witte school in het dorp, dat was voor ons ook wel een doorslaggevende factor. Echt alles loopt door elkaar.
Ja, dat dacht ik ook. Maar hier is het dus anders. Het viel ons bij de rondleidingen al op en we horen het ook van ouders in de straat die hun kind op de openbare school hebben.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:56 schreef trui het volgende:
[..]
Meestal zijn openbare scholen ook wel wat meer gemengd anders?
Wij wel, maar die liedjes leren ze thuis en niet op schoolquote:Op woensdag 1 november 2023 09:04 schreef LeSage het volgende:
Ik denk het niet, ik zat op een rk basisschool en die was behoorlijk slechtquote:Op woensdag 1 november 2023 11:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar ligt dat dan echt aan het feit dat die school openbaar was en is dat opgelost met een geloofsrichting?
Ik heb wel bewust gekozen voor algemeen bijzonder onderwijs omdat omdat ik me vroeger zelf de schurft verveelde met klassikale lessen. Maar ik realiseer me ook wel dat er in 37 jaar een heleboel veranderd is. Mijn nichtje zit op de school waar ik naar toe ging vroeger en die profileren zich enorm als school voor excellentie, talentontwikkeling en dergelijke en ik word bijna vinnig van de ironie, wat een pedagogische en didactische armoede was het daar vroegerhet is maar goed dat mijn zus daar is blijven wonen en niet ik want ik weet niet of ik me eroverheen had kunnen zetten. Evengoed zou ik heel veel drempels over moeten voor ik zou kiezen voor een school vanuit een bepaalde geloofsovertuiging, het staat zo ver van me af (niet geloof als cultureel concept maar het idee dat het wáár is).
Op onze openbare school komen de achtergronden van deze (en andere) feesten wel aan bod, maar wordt het niet verkondigd als waarheid en daar zit voor mij wel een cruciaal verschilquote:Op woensdag 1 november 2023 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat weet ik niet of het daar aan lag, maar ik ging het risico niet nemen.
Plus dat ik het gewoon belangrijk vind dat ze zaken meekrijgen die in onze maatschappij verankerd zijn, gezien ze allerlei joods-christelijke zaken thuis ook al amper meekrijgen, want laten we eerlijk zijn, cadeautjes onder de kerstboom en een paasontbijt zijn niet educatief.
Sterkte Schanu. Hopelijk kom je snel in een wat rustiger vaarwater qua werk en thuis.quote:Op woensdag 1 november 2023 21:45 schreef Schanu het volgende:
Iets totaal anders. Mijn werk zit in een soort van reorganisatie voor wat betreft de afdeling waar ik werk. Ik ben al maanden in de stress en stikzenuwachtig. Morgen heb ik een gesprek met de directeur van een ander bedrijf onder dezelfde holding, om hopelijk mijn overgang daar naartoe definitief te maken. Maar op dit moment ben ik des te zenuwachtiger.
Komt bij dat dochterlief dit weekend jarig is en daar niet mee om kan gaan. Die heeft de ene oncontroleerbare bui na de ander. En ik ben ZO moe dat ik er niet altijd meer even adequaat op kan reageren.
Even pfffff.
Voor het gemak maar even quoten dan hoef ik het niet te schrijven.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:45 schreef Clubsoda het volgende:
Evengoed zou ik heel veel drempels over moeten voor ik zou kiezen voor een school vanuit een bepaalde geloofsovertuiging, het staat zo ver van me af (niet geloof als cultureel concept maar het idee dat het wáár is).
Dat is wel een bijzondere veralgemenisering, de kwaliteit van onderwijs koppelen aan een factor die daar in principe niks mee te maken heeftquote:Op woensdag 1 november 2023 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat weet ik niet of het daar aan lag, maar ik ging het risico niet nemen.
Plus dat ik het gewoon belangrijk vind dat ze zaken meekrijgen die in onze maatschappij verankerd zijn, gezien ze allerlei joods-christelijke zaken thuis ook al amper meekrijgen, want laten we eerlijk zijn, cadeautjes onder de kerstboom en een paasontbijt zijn niet educatief.
Ik heb in Utrecht altijd begrepen dat juist de strenger christelijke scholen ook veel moslims aantrokken. Vanuit de gedachte dat het beter was op een school van een ander geloof te zitten dan op een goddeloze.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:56 schreef trui het volgende:
[..]
Meestal zijn openbare scholen ook wel wat meer gemengd anders?
Dit is ook mijn verhaal. Mijn ouders zijn nog steeds heel actief in de kerk. Mijn vader is lekenpastoor, maar ik heb me ook actief uit laten schrijven en voor onze kinderen bewust openbare scholen gekozen. Mijn kinderen zijn ook niet gedoopt. Verder respecteer ik natuurlijk mijn ouders en hun beleving van het geloof. Net zoals zij onze keuzes hebben gerespecteerd.quote:Op donderdag 2 november 2023 06:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor het gemak maar even quoten dan hoef ik het niet te schrijven.
Limburg, dus ook katholiek gestart en de hele riedel van dopen, communie en vormsel in de pocket. Toen ik erachter kwam dat de kerk subsidie krijgt voor iedereen die er formeel lid van is, heb ik me direct uitgeschreven. Om het geloof op zich en omdat ik niks te maken wil hebben met het instituut om hun grondhouding jegens homoseksualiteit.
Gevalletje verzekering danquote:Op donderdag 2 november 2023 07:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier ook code oranje en ik vrees, alweer, voor mijn schutting. Misschien goed als ie omflikkert, scheelt me stress![]()
Boh, sleutels kwijt is best kut @:amaranta
Man raakte die van hem kwijt, en dat was me een bosKan geen nieuwe huissleutel laten maken want kaartje is kwijt
Nu heeft ie de backupsleutel van zn broer. Niet handig want die kan er nu niet in, in geval van nood.
Het kaartje heb ik, dus dat is geen probleem. Sleutel hadden we ook nog 1 reserve. Ik ben nog terug gefietst, want ik heb wel een idee waar ik hem ben verloren (toen ik stopte om mn regenjas aan te trekken, misschien per ongeluk mee uit mn krat getrokken), maar daar lag niks. Nu was het ook donker en nat, dus dat zoekt ook niet fijn.quote:Op donderdag 2 november 2023 07:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier ook code oranje en ik vrees, alweer, voor mijn schutting. Misschien goed als ie omflikkert, scheelt me stress![]()
Boh, sleutels kwijt is best kut @:amaranta
Man raakte die van hem kwijt, en dat was me een bosKan geen nieuwe huissleutel laten maken want kaartje is kwijt
Nu heeft ie de backupsleutel van zn broer. Niet handig want die kan er nu niet in, in geval van nood.
Hier nu bij vlagen en het is nog droog.quote:Op donderdag 2 november 2023 07:47 schreef Vicky het volgende:
[..]
Gevalletje verzekering dan
Het waait hier (regio Den Haag) al behoorlijk. Ben benieuwd of schuttingen van de overburen nu wel gaan. Bij de vorige storm hingen ze aan de schutting.
Denk dat ik zo alleen even de parasol en de hoes van de bank in de schuur ga leggen.
Mazzel dan dat je het kaartje nog hebt. En wie weet wordt ie gevondenquote:Op donderdag 2 november 2023 07:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het kaartje heb ik, dus dat is geen probleem. Sleutel hadden we ook nog 1 reserve. Ik ben nog terug gefietst, want ik heb wel een idee waar ik hem ben verloren (toen ik stopte om mn regenjas aan te trekken, misschien per ongeluk mee uit mn krat getrokken), maar daar lag niks. Nu was het ook donker en nat, dus dat zoekt ook niet fijn.
Ik heb goede hoop eerlijk gezegd dat iemand ze opgeraapt heeft en dat ze nog wel boven water gaan komen.
Alles wat enigszins los hing/stond/lag is veilig opgeborgen in de schuur. T haar rooster is aangepast. Ze zou tot 15.25 les hebben, nu maar tot 12.10quote:Op donderdag 2 november 2023 08:02 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier nu bij vlagen en het is nog droog.
Parasol opruimen is idd wel handig![]()
Nou, denk niet dat de schutting nog iets waard is. Het is meer de ellende die het geeft. Tijdgebrek ed om het te fixen.
[..]
Mazzel dan dat je het kaartje nog hebt. En wie weet wordt ie gevonden
Oei succes!quote:Op donderdag 2 november 2023 08:06 schreef exode het volgende:
Thuis met 2 zieke kinderen en een nogal heftige deadline morgen. Hoezee.
Voordeel is wel dat ik code oranje niet in hoef.
Bij school van verloofde 6 ziekmeldingen van leerkrachten. Het is echt herfst he.
Beterschapquote:Op donderdag 2 november 2023 08:06 schreef exode het volgende:
Thuis met 2 zieke kinderen en een nogal heftige deadline morgen. Hoezee.
Voordeel is wel dat ik code oranje niet in hoef.
Bij school van verloofde 6 ziekmeldingen van leerkrachten. Het is echt herfst he.
Netjes dat haar rooster is aangepast.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:35 schreef Vicky het volgende:
[..]
Alles wat enigszins los hing/stond/lag is veilig opgeborgen in de schuur. T haar rooster is aangepast. Ze zou tot 15.25 les hebben, nu maar tot 12.10
Strand Zeeland hier. Het valt me tot nu toe nog mee. Breng en haal de meiden wel even vandaag want fietsen vond ik een matig idee.quote:Op donderdag 2 november 2023 07:30 schreef Vicky het volgende:
Oh wat spannend @:schanu.
Hopelijk een positief gesprek. Oei en nog even sterkte met je dochter.
Voor wie in code oranje zit (ik in ieder geval 😢🌬), sterkte vandaag!
Succes daar!quote:Op donderdag 2 november 2023 08:46 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Strand Zeeland hier. Het valt me tot nu toe nog mee. Breng en haal de meiden wel even vandaag want fietsen vond ik een matig idee.
Alles binnen gezet want ik verwacht rondvliegende trampolines, als de storm zal gaan als voorspelt.
Kreeg net een brief in de mail van school. Netjes gedaan.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:41 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Netjes dat haar rooster is aangepast.
Zoon kreeg een appje van school. Dat er gevraagd werd of school wel doorging? Ja dus, tot er iets anders wordt gemeld. We zien het wel.
Dat vraagt om een filmpje 🤣🤣quote:Op donderdag 2 november 2023 08:53 schreef exode het volgende:
Hier waait het heeeeeel hard en dat geeft bijzondere schouwspellen in de voortuin met vogels die bij de voederbak aan ons raam proberen te komen.
Wel handig, gratis entertainment voor de kinderen.
De pindakaaspot zorgde hier voor ruzies tussen alle vogels die er in de omgeving voorkomen. Hierdoor flikkerde dat ding uit de houder en kwam er ander ongedierte op af, wij denken ook die muizen (die nog steeds weg zijn). Maar ook katten kwamen hem uitlikken.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dat vraagt om een filmpje 🤣🤣
Wij hadden een losse hanger met pindakaaspot en birdcake. Heb ze allebei weggehaald. Net als de wespenvangers. Damn, die zaten echt bommetjevol
Onze tuin is afgezet met een net zodat onze katten niet uit de tuin kunnen.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:57 schreef exode het volgende:
[..]
De pindakaaspot zorgde hier voor ruzies tussen alle vogels die er in de omgeving voorkomen. Hierdoor flikkerde dat ding uit de houder en kwam er ander ongedierte op af, wij denken ook die muizen (die nog steeds weg zijn). Maar ook katten kwamen hem uitlikken.
Er hangen bollen in de boom en zo'n doorzichtig ding aan het raam met vogelzaad. Het is hier steeds binnen een dag of 3 helemaal op dus we blijven bijvullen.
De kinderen vinden het altijd geweldig, B gaat dan met zijn vogelboekje bij de vensterbank zitten.
Slim! Hier hangt het zo dat er geen andere dieren bij kunnen. Zelfs de dikke duiven lukt het niet, die loeren wel en knallen ook wel eens tegen ons raam aan, maar ze kunnen hun dikke billen niet kwijt bij de hanger.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:03 schreef Vicky het volgende:
[..]
Onze tuin is afgezet met een net zodat onze katten niet uit de tuin kunnen.
We hadden een pindakaaspot aan de schuur hangen. Op een gegeven moment zat er een gat in het net. Een dag later zag A een rat door het gat klimmen en de pindakaaspot leegvreten.
Wij hebben nu zo'n hanger voor de pindakaaspot zodat alleen nog de mezen ervan kunnen eten.
Oh ja, dan heb je iig afleiding genoegquote:Op donderdag 2 november 2023 09:10 schreef Schanu het volgende:
Mijn gesprek van vandaag is verzet naar maandag, blijft het dus nog wat langer spannend. Wel genoeg afleiding dit weekend met de verjaardag van dochterlief
Ach dat is ook vervelend, moet je het hele weekend nog door inderdaad... Maar gelukkig wat afleiding!quote:Op donderdag 2 november 2023 09:10 schreef Schanu het volgende:
Mijn gesprek van vandaag is verzet naar maandag, blijft het dus nog wat langer spannend. Wel genoeg afleiding dit weekend met de verjaardag van dochterlief
Dit, toen ik om 11 uur naar buiten stapte bij de arbodienst werd ik zowat van mijn sokken geblazen!quote:Op donderdag 2 november 2023 08:02 schreef Schanu het volgende:
Hopelijk vind je de sleutels snel terug @:amaranta. Ik snap je tranen wel, zou denk ik precies zo hebben gereageerd.
Sterkte iedereen die vandaag in de storm zit! Ik woon in Overijssel, het zou aan ons voorbij moeten trekken maar er stond een aardig krachtige wind toen ik net naar kantoor ging. Dan zal het in andere gebieden wel flink losgaan
Ook hier in Limburg waait het - voor ons doen - idioot hard. En m'n man heeft zo z'n motorrijdexamenquote:Op donderdag 2 november 2023 14:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit, toen ik om 11 uur naar buiten stapte bij de arbodienst werd ik zowat van mijn sokken geblazen!
Gaat het wel door? Hier is direct naast ons huis een flinke boom omgewaaid. Heeft gelukkig verder niks geraakt.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ook hier in Limburg waait het - voor ons doen - idioot hard. En m'n man heeft zo z'n motorrijdexamen
Dat gaat toch niet door lijkt me?quote:Op donderdag 2 november 2023 14:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ook hier in Limburg waait het - voor ons doen - idioot hard. En m'n man heeft zo z'n motorrijdexamen
Doorgegaan en zo ja: gehaald?quote:Op donderdag 2 november 2023 14:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet, zou het onverantwoord vindenquote:
Ik heb geen idee maar als t niet lukt kan je wel hier logeren? Wel in een huis met vroeg ontwakende kinderen. App maar indien interesse.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:23 schreef Quoi het volgende:
Trouwens! Iemand de gouden tip voor een overnachtingsadres in Amersfoort van komende zaterdag op zondag? Waar is de tijd dat je voor een leuk bedrag een lastminute kon regelen....
Oei. Er zit wel vanalles maar ik woon er en mijn familie ook dus heb dat nooit nodig.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:23 schreef Quoi het volgende:
Ik moest Max op de fiets gaan halen door de terrorwind. Ik zijn helm meenemen in mijn fietsmand. Waait mijn fiets om en rolt die fietshelm ongeveer 3 voetbalvelden over (BSO zit bij de voetbalclub). Leek wel of ik in een episode van Mr. Bean zat.
Trouwens! Iemand de gouden tip voor een overnachtingsadres in Amersfoort van komende zaterdag op zondag? Waar is de tijd dat je voor een leuk bedrag een lastminute kon regelen....
Logeren bij Bami dusquote:Op donderdag 2 november 2023 21:52 schreef Bami het volgende:
[..]
Oei. Er zit wel vanalles maar ik woon er en mijn familie ook dus heb dat nooit nodig.Ik ga er nog even heel hard over nadenken.
Het NH hotel? Tussen het station en de binnenstad.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:23 schreef Quoi het volgende:
Ik moest Max op de fiets gaan halen door de terrorwind. Ik zijn helm meenemen in mijn fietsmand. Waait mijn fiets om en rolt die fietshelm ongeveer 3 voetbalvelden over (BSO zit bij de voetbalclub). Leek wel of ik in een episode van Mr. Bean zat.
Wij waren pas in Soest en toen zag ik een bordje met dat Kontakt der Kontinenten. Die naam! Even de historie uitgezocht. Ik ga kijken, goeie tip.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:14 schreef MaJo het volgende:
Moet het in Amersfoort zelf zijn @:Quoi? Wij hebben vorig jaar in Soesterberg overnacht bij Kontakt der Kontinenten, dat beviel goed! Is 10 minuten rijden naar Amersfoort.
@:Lemijn ben jij verhuisd? Jij woonde toch in Amsterdam?
Ook eens in het Fletcher verbleven, zit ook aan de rand van de stad maar je kan er wel prachtig wandelen bij Klein Zwitserland
Nee, dat we dan in 2 aparte kamers moeten slapenquote:Op donderdag 2 november 2023 22:38 schreef Lemijn het volgende:
Mogelijk de totaal onaantrekkelijke locatie?
Luchtbed?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nee, dat we dan in 2 aparte kamers moeten slapen
Ik zou bijna een tweepersoonskamer ergens willen boeken en dan gewoon het matras uit onze camper meesmokkelen.
Hier waren wij in de herfstvakantie, en het was prima. Mooie omgeving om te wandelen.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:14 schreef MaJo het volgende:
Ook eens in het Fletcher verbleven, zit ook aan de rand van de stad maar je kan er wel prachtig wandelen bij Klein Zwitserland
Thanks! Ik heb natuurlijk al deze hotels al gevondenquote:Op vrijdag 3 november 2023 07:22 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat Bastion schijnt wel prima te zijn hebben we van kennissen gehoord, maar wel wat buiten het centrum.
Dat Campanile is wel echt treurnis ten top (ten minste toen ik er nog met grote regelmaat langskwam).
Anders inderdaad het VanderValk. Er is ook nog een VanderValk in Leusden, dat is op 10 minuten rijden van Amersfoort Centrum (net als die VanderValk in Amersfoort langs de A1).
Mercure Hotel is ook nog een optie.
Indien overnachten in Amersfoort geen must is, heb je ook nog het Hilton in Soestduinen of het Golden Tulip in Nijkerk (daar zie ik nog een familiekamer voor ¤ 177 excl. ontbijt beschikbaar via Booking).
En anders via AirBnB?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |