De eerste die ik kan bedenken is: "We willen liever niet met de VVD."quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:39 schreef Chandler het volgende:
Interessant, eens zien hoeveel loze beloftes er gedaan gaan worden (uit ervaring weet ik dat het er een hoop kunnen zijn!)
Dat begrijp ik ook niet , je kan die man/partij nergens op aanspreken als het op verkiezingsthema's gaat.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:41 schreef DJKoster het volgende:
Ben vooral benieuwd naar Omtzigt zo zonder verkiezingsprogramma.
Ik snap sowieso niet wat zij daar deed. Op basis van huidige zetels heeft ze er niets te zoeken en op basis van de peilingen had Wilders daar moeten staan.quote:Op zondag 22 oktober 2023 22:33 schreef remlof het volgende:
Van der Plas was er niet helemaal bij, kreeg weinig vragen maar ze mengde zich ook nauwelijks in discussies en de partij die de meeste kiezers van haar afsnoept verklaarde ze gewoon de liefde. Wat een slap optreden.
Zo helpt ze de BBB naar minder dan tien zetels.
Ik vind partijen uitnodigen aan de hand van peilingen sowieso maar bedenkelijk. Dat versterkt alleen maar het effect (die partijen krijgen meer zendtijd -> meer belangstelling -> nog hogere score of blijven hoger in de peilingen dan andere partijen).quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet wat zij daar deed. Op basis van huidige zetels heeft ze er niets te zoeken en op basis van de peilingen had Wilders daar moeten staan.
Tenzij Wilders natuurlijk wel is uitgenodigd maar bedankt heeft.
In dat geval hadden ze Omtzigt niet moeten uitnodigen. Kom eerst maar met je programma.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind partijen uitnodigen aan de hand van peilingen sowieso maar bedenkelijk. Dat versterkt alleen maar het effect (die partijen krijgen meer zendtijd -> meer belangstelling -> nog hogere score of blijven hoger in de peilingen dan andere partijen).
Net als debatten tussen zogenaamde "premierskandidaten". Sowieso vind ik die focus op potentile premierskandidaat zwaar overtrokken. Gisteren werd Omtzigt daar ook weer naar gevraagd. Maar we stemmen op een verkiezingsprogramma, niet op een (potentile) premier. Het enige dat zo'n persoon doet is leiding geven aan een kabinet en Nederland vertegenwoordigen in het buitenland.
Dat is niet niks, maar soms wordt de premierskandidaat zo ongeveer net zo belangrijk gemaakt als de presidentskandidaat in de Verenigde Staten.
Dit was natuurlijk ook niet haar omgeving. Als student/jongere zijn er weinig redenen om op de BBB te stemmen, tenzij je in agrarische omgeving werkt.quote:Op zondag 22 oktober 2023 22:33 schreef remlof het volgende:
Van der Plas was er niet helemaal bij, kreeg weinig vragen maar ze mengde zich ook nauwelijks in discussies en de partij die de meeste kiezers van haar afsnoept verklaarde ze gewoon de liefde. Wat een slap optreden.
Zo helpt ze de BBB naar minder dan tien zetels.
ik denk wel dat dat onderdeel is van zijn strategie. Ook dat eromheen draaien wat ie nou van plan is met een premierskandidaat. Matige act vond ik dat gisteren.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:32 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat het expres is dat Omtzigt zo laat met zijn programma is?
Bedoel, hij is degene die altijd op zijn achterste benen staat om documenten van de regering te eisen. En nu is ie zelf zo laat.
Mee eens. Bovendien denk ik dat Omtzigt gehyped wordt. De nieuwe "messias" waaronder "alles beter wordt" volgens een groep kiezers en vervolgens teleurgesteld weer zullen afhaken.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
In dat geval hadden ze Omtzigt niet moeten uitnodigen. Kom eerst maar met je programma.
Dat vond ik wel terecht. Ik kan die hele vraag berhaupt niet uitstaan. Wat een gelul over "premierskandidaten". Totaal niet relevant in eerste instantie. We stemmen in de eerste plaats op verkiezingsprogramma's. Een minister-president is bijzaak.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik denk wel dat dat onderdeel is van zijn strategie. Ook dat eromheen draaien wat ie nou van plan is met een premierskandidaat. Matige act vond ik dat gisteren.
het is voor een deel van de kiezers wel een reden om op eem partij te stemmen. Dus ja, verkiezingsprogramma (die hij nog niet heeft geopenbaard) is prio 1. Maar MP kandidaat is wel degelijk info waar men wat aan heeft. Zo mysterieus doen terwijl je zo staat voor alles open en eerlijk is gewoon vreemd.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat vond ik wel terecht. Ik kan die hele vraag berhaupt niet uitstaan. Wat een gelul over "premierskandidaten". Totaal niet relevant in eerste instantie. We stemmen in de eerste plaats op verkiezingsprogramma's. Een minister-president is bijzaak.
Heeft hij die nog steeds niet?quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:41 schreef DJKoster het volgende:
Ben vooral benieuwd naar Omtzigt zo zonder verkiezingsprogramma.
Eigenlijk is dit best een stuk fijner dan dat gejaagde geharrewar op TV altijd.quote:
Ja. Ik vond het ook goed te pruimen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit best een stuk fijner dan dat gejaagde geharrewar op TV altijd.
En toen die debiel deed over kernenergie.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 06:54 schreef Nielsch het volgende:
Nu al moe van Timmermans en zn "nieuwe politiek bedrijven..."
50+ is 55% van de kiezers.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:09 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En toen die debiel deed over kernenergie.
[ twitter ]
Hoopt ook vooral boomers aan te spreken heb ik t gevoel met z’n Biesheuvel, Wim Kan, mijnwerkerskleinzoon en jaren 70/80.
Z'n partij lag er al redelijk af bij mij dankzij het Isral standpunt, maar dit was voor mij wel echt de lijn. Wat een verschrikkelijk trieste manier om je op te stellen omtrent een onderwerp dat velen belangrijk vinden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:09 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En toen die debiel deed over kernenergie.
[ twitter ]
Hoopt ook vooral boomers aan te spreken heb ik t gevoel met z’n Biesheuvel, Wim Kan, mijnwerkerskleinzoon en jaren 70/80.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:41 schreef Tourniquet het volgende:
Ng een keer Timmermans en Omtzigt, nu van "NOS op 3" op Youtube met wat vragen van jongeren:
Morgen met Baudet en Jetten.
Ja daar viel ie wel even door de mand wat niveau betreft. Was niet sterk.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Z'n partij lag er al redelijk af bij mij dankzij het Isral standpunt, maar dit was voor mij wel echt de lijn. Wat een verschrikkelijk trieste manier om je op te stellen omtrent een onderwerp dat velen belangrijk vinden.
Wat een niveauverschil met gisteren gaat dat zijnquote:
Ik hoorde een stukje waarbij Jetten tot keuzes werdt gesteld en hij verkoos Volt boven PvdA/GL, geeft ook wel wat te denken.quote:Op woensdag 1 november 2023 19:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een niveauverschil met gisteren gaat dat zijn
Nee, is wel logisch denk ik. Volt staat simpelweg dichterbij D66. En D66 wil achter de 'linkse' VVD-stemmer aan.quote:Op woensdag 1 november 2023 21:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik hoorde een stukje waarbij Jetten tot keuzes werdt gesteld en hij verkoos Volt boven PvdA/GL, geeft ook wel wat te denken.
Je zou hier bijna respect voor Baudet krijgen om hoe hij bij zijn standpunt blijft. Grachtengordelniveaitje wel weer dit hoorquote:
Jetten zou ik niet zo klein noemen. Stel dat Timmermans, Omtzigt en Yeşilgz nog een zetel of 4 nodig hebben, waar zullen ze dan het eerste naar kijken? Ik denk toch naar D66.quote:Op woensdag 1 november 2023 22:02 schreef Cupfighter het volgende:
Deze beide heren hoop ik niet in een volgend kabinet te zien en die kans is gelukkig ook klein
Wat had je er van verwacht?quote:Op woensdag 1 november 2023 22:56 schreef egeltje1985 het volgende:
Dat was tenenkrommend. De chat ook trouwens.
Niet zo veel eigenlijk. Ik heb gisteren ook Timmermans en Omtzigt gekeken, kreeg daarbij wel een goed beeld van hun standpunten. Dat is vanavond op zich ook geluktquote:
Daar heb je wel een punt inderdaadquote:Op woensdag 1 november 2023 22:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jetten zou ik niet zo klein noemen. Stel dat Timmermans, Omtzigt en Yeşilgz nog een zetel of 4 nodig hebben, waar zullen ze dan het eerste naar kijken? Ik denk toch naar D66.
Normaliter heb ik niks met Baudet, maar biologisch gezien heeft hij opzich wel gelijk. (Voelt raar om dit te zeggen)quote:
Als het niet zo doorzichtig was. Iedereen weet dat die jongen vooral niet door een bepaald deel van Amsterdam zal durven lopen en toen bleef de olifant in de kast. Vooral Jetten wil zich daar niet aan branden. Die schrapte daar een passage over in een eigen lezing toen dat benoemen toch te gevoelig bleek. Net zoals een bepaalde wethouder van Groenlinks Amsterdam een rapport over homohaat onder in de la liet liggen omdat de uitkomsten hem niet bevielen.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:06 schreef TheVulture het volgende:
Jetten draait volgens mij wel een prima campagne, komt verbindend en sterk over in zijn woordkeuze. Reactie richting Baudet was ijzersterk zonder te ontploffen.
https://twitter.com/RobJe(...)06%2Fweird-al%2Fmorequote:Op donderdag 2 november 2023 08:06 schreef TheVulture het volgende:
Jetten draait volgens mij wel een prima campagne, komt verbindend en sterk over in zijn woordkeuze. Reactie richting Baudet was ijzersterk zonder te ontploffen.
...en Oscar Belhagel heeft ook gewerkt bij Khalid en Sophie volgens zijn account. Waar Rob Jetten de dat na dat debat Met Baudet en "Bram de nonbinair" aanschoof.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:47 schreef Nober het volgende:
Bram vriend van producent Oscar Behagel o.a. Lubach.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Inderdaad. Die is van zichzelf al belachelijk.quote:Op vrijdag 3 november 2023 14:27 schreef Chivaz het volgende:
Ik heb mij ieder geval kostelijk vermaakt met Bram, Baudet en Jetten. Wat een belachelijk “debat” was dat zeg. En nee dat lag echt niet aan Baudet.
Ieder zijn mening, ik vond Baudet wel goed uit de verf komen ondanks de soms ronduit vijandige setting.quote:Op vrijdag 3 november 2023 16:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Inderdaad. Die is van zichzelf al belachelijk.
Nou nee.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:06 schreef TheVulture het volgende:
Grote kans ook dat die weer minister van iets wordt.quote:
Het probleem met D66 is dat daar in de loop van tijd tijdens en na Pechtold een raar soort accuzuur in de partij gedropen is. Alles draait om beeldvorming en daarbij de waarheid geweld aan doen is ondergeschikt aan de boodschap. Of het nu een framende Jetten is richting Baudet, de Remkes drankroddels uit de koker van Sjoerdsma of de rare sneren van Tjeerd de Groot die steeds door de Tweede Kamer gecorrigeerd moet worden.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee.
En dat hij daarna op twitter dingen Baudet in de mond legt getuigt ook van gebrek aan integriteit.
Het lijkt er vooral op dat de NPO een ijzersterke campagne draait. Wat een laag opzetje was dat Jetten-Baudet debat, het was loepzuivere desinformatie. Zeer onwaardig.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:06 schreef TheVulture het volgende:
NPO is het propagandakanaal van D66.quote:Op zondag 5 november 2023 12:54 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op dat de NPO een ijzersterke campagne draait. Wat een laag opzetje was dat Jetten-Baudet debat, het was loepzuivere desinformatie. Zeer onwaardig.
Omtzigt heeft al meerdere malen aangegeven geen premier te willen worden dus die duwt Timmermans in het zadel en hij wordt minister.op een leuke post.quote:Op zondag 5 november 2023 10:21 schreef Momo het volgende:
Vanavond 21:30 (na Expeditie Robinson) het RTL verkiezingsdebat
[ twitter ]
Jetten is daar maar 1 keer aanwezig geweest. En hij had de pech dat ze hem naast die clown neer hebben gezet. Alle andere npo3 debatten waren gewoon prima te kijken.quote:Op zondag 5 november 2023 12:54 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op dat de NPO een ijzersterke campagne draait. Wat een laag opzetje was dat Jetten-Baudet debat, het was loepzuivere desinformatie. Zeer onwaardig.
Hebben ze een Jood/Koerd/Armeen uitgenodigd voor Van Baarle?quote:Op zondag 5 november 2023 19:32 schreef Tourniquet het volgende:
Speaking of, "NOS op 3" met Eerdmans, Van Baarle en Van Haga is nu bezig:
Geneuzel in de marge. Die 3 pakken gezamenlijk max 4-5 zetels.quote:Op zondag 5 november 2023 19:32 schreef Tourniquet het volgende:
Speaking of, "NOS op 3" met Eerdmans, Van Baarle en Van Haga is nu bezig:
Ik vind het niet slecht om de kijker vooraf alvast te informeren over veelgebruikte retorische foefjes.quote:Op zondag 5 november 2023 21:15 schreef hollandia02 het volgende:
[ twitter ]
Laten we de verkiezingen vooral niet te serieus nemen..
Ik neem dat hele debat sowieso niet serieus sinds ik las op de RTL website dat ze verwachten dat Omtzigt zich nu gaat benoemen als premier.quote:Op zondag 5 november 2023 21:15 schreef hollandia02 het volgende:
[ twitter ]
Laten we de verkiezingen vooral niet te serieus nemen..
Robinson met alle lijsttrekkers. 🤣quote:Op zondag 5 november 2023 21:30 schreef Aberkullie het volgende:
Sinds wanneer doet Art Rooijakkers Robinson
Dat zou cool zijnquote:Op zondag 5 november 2023 21:33 schreef superniger het volgende:
[..]
Robinson met alle lijsttrekkers. 🤣
Ik heb even in het feedback topic gevraagd of dit live topic is voor het RTL debat.quote:Op zondag 5 november 2023 21:34 schreef superniger het volgende:
[..]
Dan mag de TT wel wat duidelijker.
Ik zweef nogquote:
Lijkt me wel, uit de OP:quote:Op zondag 5 november 2023 21:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb even in het feedback topic gevraagd of dit live topic is voor het RTL debat.
quote:Om deze debatten voor- en na te beschouwen en gedurende het debat van commentaar te voorzien, lijkt het mij verstandig om een centraal topic aan te maken.
Dat hoop ik ook maar dan met die heksquote:Op zondag 5 november 2023 21:39 schreef FireFox1 het volgende:
Ik hoop dat Nederland slim genoeg is om engnek Timmerfrans geen premier te maken.
Ik vind het prima als de VKZ mods het ook goed vindenquote:
Dat wil hij wel hoor.quote:Op zondag 5 november 2023 21:41 schreef Momo het volgende:
Omtzigt die zich niet wil uitspreken of hij premier wil worden
Prima.quote:Op zondag 5 november 2023 21:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vind het prima als de VKZ mods het ook goed vinden
Het is bijna sbs6 niveauquote:Op zondag 5 november 2023 21:42 schreef Aberkullie het volgende:
Het moet wel allemaal op kleuterniveau uitgelegd worden voor die simpele kiezers.
Daarom ben ik benieuwd naar het sbs6 debatquote:
en de bommen op gaza-stadquote:Op zondag 5 november 2023 21:45 schreef capricia het volgende:
Is buitenland, EU, Oekrane, ook een onderwerp?
Ja ze geeft ook geen duidelijk antwoordquote:Op zondag 5 november 2023 21:45 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Blijf het bizar vinden dat de VVD met "oplossingen" komt die ze zelf willens en wetens hebben veroorzaakt.
Ik luister al niet meer naar het VVD verhaal. Ze zeggen het ene en doen compleet iets andersquote:Op zondag 5 november 2023 21:45 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Blijf het bizar vinden dat de VVD met "oplossingen" komt die ze zelf willens en wetens hebben veroorzaakt.
Het hele systeem moet op de schop eigenlijk.quote:Op zondag 5 november 2023 21:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ze zouden gewoon iets aan die toeslagen moeten waarbij minder uren werken gewoon minder toeslagen krijgt
En 7 oktober.quote:
Omtzigt heeft de feiten wel op orde, itt Timmermans die doorgaans maar wat verzintquote:
Dat niet alleen, wat Timmerfrans allemaal zegt is simpelweg onhaalbaarquote:Op zondag 5 november 2023 21:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omtzigt heeft de feiten wel op orde, itt Timmermans die doorgaans maar wat verzint
Ja als mensen bewust 24 uur werken, terwijl ze wel 36 uur kunnen om maar 24 uur werken om toeslagen te houden. Dan zouden ze daar wat aan moeten doen. Werken moet lonen.quote:Op zondag 5 november 2023 21:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ze zouden gewoon iets aan die toeslagen moeten waarbij minder uren werken gewoon minder toeslagen krijgt
Schaamteloos ditquote:Op zondag 5 november 2023 21:49 schreef ijs_beer het volgende:
Vvd die het heeft over regie terug naar de overheid. Het failliet van hun eigen idealogie aantonende.
Niet perse omdat het ons continent is, maar vooral omdat de gevolgen voor ons groter zijn vind ik Oekraine ook veel belangrijker.quote:Op zondag 5 november 2023 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
En 7 oktober.
Maar dat is ons continent niet.
Oekrane wel.
Wat zeggen ze daar over?
In Amstelveen staat een half lege woontoren omdat de huurprijs in de vrije sector begint bij 2.200quote:Op zondag 5 november 2023 21:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
VVD slopen de woningmarkt en willen nu weer herstellen
Ik ben niet perse tegen een hoog minimumloon, maar dan moet het systeem wel op de schop.quote:Op zondag 5 november 2023 21:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dat niet alleen, wat Timmerfrans allemaal zegt is simpelweg onhaalbaar
Wat zegt Omtzigt daar over?quote:Op zondag 5 november 2023 21:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Niet perse omdat het ons continent is, maar vooral omdat de gevolgen voor ons groter zijn vind ik Oekraine ook veel belangrijker.
Wat kan mij een stel psychopaten in het midden oosten interesseren
Hier ben ik ook wel voorstander. Misschien wel experiment met select groep van mensen met uitkeringen en mensen met een baan. Gewoon om te zien hoe het werkt in de praktijk.quote:Op zondag 5 november 2023 21:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben niet perse tegen een hoog minimumloon, maar dan moet het systeem wel op de schop.
Werk moet weer lonen. Ik zie om eerlijk te zijn wel wat in het uitwerken van een basisinkomen. Alle toeslagen afschaffen en vervangen door een basisinkomen en alles wat je bij verdient komt erboven op.
Maar dan moet cht alles op zijn kop
Timmermans wil belasting op arbeid verlagen en belasting op geld dat komt aanvliegen (bij de rijken) verhogen. Dat is niet niks.quote:Op zondag 5 november 2023 21:53 schreef timmmmm het volgende:
Timmermans wil verder niks veranderen, roept alleen minimumloon omhoog. Dat is hetzelfde als de 1000 euro van Rutte, geld beloven om stemmen te winnen, niks meer.
Zelf vind ik het buitenland op zich wel belangrijk, je moet het monitoren en iets doen waar mogelijk, maar ik vind het binnenland veel belangrijker.quote:Op zondag 5 november 2023 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zegt Omtzigt daar over?
Het buitenland was maar 1 pagina in de 60. Dus wellicht schept hij hier meer duidelijkheid in zijn programma?
Ik ben niet anti-timmermans, maar hij heeft zijn argumenten niet op orde ten opzichte van Omzigtquote:
Alleen voor onder modaal of iedereen?quote:Op zondag 5 november 2023 21:51 schreef Nexum het volgende:
Denk dat dat eigen risico met 100 euro verlagen (permanent) en tandartsverzekering in het basispakket een betere stap is dan zo’n hoog minimumloon
Verstandig heel veel mensen vallen onder middeninkomensquote:Op zondag 5 november 2023 21:55 schreef Breekfast het volgende:
Yesilguz heeft de opdracht gekregen om heel vaak de middeninkomens te noemen.
Het is een enorm moeilijke afweging. Het liefste maak je gewoon zorg, huur en dat soort dingen goedkoper, maar dan gooi je ook geld naar hen die het makkelijk kunnen betalen. Een minimumloon zorgt ervoor dat werken niet zo snel loont, en dan gaan mensen gewoon lekker een uitkering trekken.quote:Op zondag 5 november 2023 21:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Rijkeluis imago moet even tot de verkiezingen bij het grof vuil worden gezet voor zieltjes winnen.quote:Op zondag 5 november 2023 21:55 schreef Breekfast het volgende:
Yesilguz heeft de opdracht gekregen om heel vaak de middeninkomens te noemen.
Idealiter iedereen, maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik het echt zorgelijk vind dat mensen die onder modaal leven de tandarts vermijden vanwege de hoge kosten.quote:
De enige met een visie en iemand die ook iets wil doen. Bij de rest hoor je alleen holle retoriek.quote:Op zondag 5 november 2023 21:54 schreef Nexum het volgende:
Omtzigt gaat landsliden deze verkiezingen. Zijn standpunten en plannen zijn het meest duidelijk
Okay dat is prima.quote:Op zondag 5 november 2023 21:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zelf vind ik het buitenland op zich wel belangrijk, je moet het monitoren en iets doen waar mogelijk, maar ik vind het binnenland veel belangrijker.
Nja, wat betreft het minimumloon ligt de waarheid natuurlijk in het midden. Je wilt dat mensen een beetje fatsoenlijk kunnen rondkomen van dat minimumloon, en het tegelijk betaalbaar houden voor ondernemers/bedrijven om die mensen in dienst te houden.quote:Op zondag 5 november 2023 21:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben niet anti-timmermans, maar hij heeft zijn argumenten niet op orde ten opzichte van Omzigt
Je kan beter de halfjaarlijks bij de tandarts wel doen, voorkomt veel ellende.quote:Op zondag 5 november 2023 21:56 schreef Nexum het volgende:
[..]
Idealiter iedereen, maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik het echt zorgelijk vind dat mensen die onder modaal leven de tandarts vermijden vanwege de hoge kosten.
Ik ben wel anti-Timmermans overigens. Een symbool voor de oude politiek, allerlei onrealistische plannen on loze beloften om maar stemmen te winnen omdat hij premier wil worden.quote:Op zondag 5 november 2023 21:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben niet anti-timmermans, maar hij heeft zijn argumenten niet op orde ten opzichte van Omzigt
Dat was een mooie comeback van Timmermans geweest.quote:Op zondag 5 november 2023 21:58 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Twaalf jaar terug in de tijd? Dus voor al de kabinetten van Rutte? Graag.
Collega had laatst zo maar een rekening van 800 euro. Denk dat mensen vooral bang zijn dat er ineens zo iets betaald moet worden inderdaad. En dat is ook veel geld voor modaal inderdaad.quote:Op zondag 5 november 2023 21:56 schreef Nexum het volgende:
[..]
Idealiter iedereen, maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik het echt zorgelijk vind dat mensen die onder modaal leven de tandarts vermijden vanwege de hoge kosten.
het is echt absoluut niet uit te leggen dat tandarts niet standaard vergoed wordt.quote:Op zondag 5 november 2023 21:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Collega had laatst zo maar een rekening van 800 euro. Denk dat mensen vooral bang zijn dat er ineens zo iets betaald moet worden inderdaad. En dat is ook veel geld voor modaal inderdaad.
De invloed die Nederland op Oekraine heeft is maar heel klein, we volgen de VS en tenzij we FvD stemmen blijven we de VS volgen.quote:Op zondag 5 november 2023 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay dat is prima.
Maar Omtzigt zegt er dus 0 over.
Over Oekraene enzo.
Ik vind dat wel belangrijk. Jij wellicht minder. Kan zo zijn.
Gewoon tandartscontroles in het basispakket en de overige tandartskosten aanvullend verzekerenquote:Op zondag 5 november 2023 21:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
het is echt absoluut niet uit te leggen dat tandarts niet standaard vergoed wordt.
Dat was een hele slechte comeback geweest, dat had hem stemmen gekost en niet gewonnenquote:Op zondag 5 november 2023 21:58 schreef BobW het volgende:
[..]
Dat was een mooie comeback van Timmermans geweest.
Kom op zeg. Daar ben je toch zelf bij.quote:Op zondag 5 november 2023 21:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Collega had laatst zo maar een rekening van 800 euro. Denk dat mensen vooral bang zijn dat er ineens zo iets betaald moet worden inderdaad. En dat is ook veel geld voor modaal inderdaad.
Iedereen die geen tandartsverzekering kan betalen of in n keer 800 euro op tafel kan leggen is daar altijd zelf bij?quote:Op zondag 5 november 2023 22:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Kom op zeg. Daar ben je toch zelf bij.
Geen tandartsen verzekering en ook niets zelf gespaard. Kennelijk.
En ook nog eigen risico gemaximaliseerd, tja...quote:Op zondag 5 november 2023 22:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Kom op zeg. Daar ben je toch zelf bij.
Geen tandartsen verzekering en ook niets zelf gespaard. Kennelijk.
Niet helemaal waar,quote:Op zondag 5 november 2023 22:02 schreef monkyyy het volgende:
Gasprijs wordt bepaald op de wereldmarkt, niet bij de put waar het uit gehaald wordt.
Geen idee. Maar is dit de inzet van de verkiezingen? En 0 over Oekrane?quote:Op zondag 5 november 2023 22:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Iedereen die geen tandartsverzekering kan betalen of in n keer 800 euro op tafel kan leggen is daar altijd zelf bij?
Kansloos idd. Omtzigt doet het goed, want staat voorop. Timmermans moet juist meer vuur tonen.quote:Op zondag 5 november 2023 22:04 schreef BobW het volgende:
Mooi 1-op-1 debat, allebei een monoloog van 2 minuten
Ik ben chronisch ziek en ik heb dure medicatie en in maand maart ben ik toch al door mijn Eigen Risico heen.quote:Op zondag 5 november 2023 22:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En ook nog eigen risico gemaximaliseerd, tja...
Ik ben nog nooit ook maar in de buurt gekomen van de minimale grens, en ben jong genoeg om dat veilig omhoog te kunnen gooien, maar ik durf dat echt niet.
Het is toch niet zo raar dat het niet over Oekrane gaat?quote:Op zondag 5 november 2023 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee. Maar is dit de inzet van de verkiezingen? En 0 over Oekrane?
Voor de gewone Jan Modaal is zorgverzekering denk ik wel iets dat dichter bij hun staatquote:Op zondag 5 november 2023 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee. Maar is dit de inzet van de verkiezingen? En 0 over Oekrane?
Nou, prima toch? Dan krijg je 9 maanden per jaar alles wat je nodig hebt voor noppes.quote:Op zondag 5 november 2023 22:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben chronisch ziek en ik heb dure medicatie en in maand maart ben ik toch al door mijn Eigen Risico heen.
Dankzij die medicatie kan ik wel werken
Ik had echt veel meer van Timmermans verwacht.quote:Op zondag 5 november 2023 22:06 schreef timmmmm het volgende:
Ook bij het 1 op 1 debat is het weer duidelijk, Omtzigt gaat uit van zijn eigen plannen en Timmermans valt terug op holle retoriek en valt liever de ander aan
Omdat GGZ wachtlijsten maar weinig mensen interesseert in tegenstelling tot vb minimumloonquote:Op zondag 5 november 2023 22:06 schreef Nexum het volgende:
Wat mij wel stoort aan dit soort debatten is dat bepaalde onderwerpen zo erg op de voorgrond worden gelegd (wat ik begrijp, zeg niet dat dat niet zou moeten) maar andere belangrijke onderwerpen zoals ggz wachtlijsten helemaal niet besproken worden. Dat is helemaal sinds corona significant toegenomen
Dat boeit Jan met de Pet niks.quote:Op zondag 5 november 2023 22:06 schreef Nexum het volgende:
Wat mij wel stoort aan dit soort debatten is dat bepaalde onderwerpen zo erg op de voorgrond worden gelegd (wat ik begrijp, zeg niet dat dat niet zou moeten) maar andere belangrijke onderwerpen zoals ggz wachtlijsten helemaal niet besproken worden. Dat is helemaal sinds corona significant toegenomen
Eigen plannen zoals niet vertellen hoe hoog het minimumloon wordt? En niet laten doorberekenen van die eigen plannen?quote:Op zondag 5 november 2023 22:06 schreef timmmmm het volgende:
Ook bij het 1 op 1 debat is het weer duidelijk, Omtzigt gaat uit van zijn eigen plannen en Timmermans valt terug op holle retoriek en valt liever de ander aan
Ik vind beide erg belangrijk, de GGZ is erg slecht geregeldquote:Op zondag 5 november 2023 22:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat GGZ wachtlijsten maar weinig mensen interesseert in tegenstelling tot vb minimumloon
Lokale luchtkastelen of Europese? U mag kiezen, de keuze is reuzequote:Op zondag 5 november 2023 22:08 schreef BobW het volgende:
[..]
Eigen plannen zoals niet vertellen hoe hoog het minimumloon wordt? En niet laten doorberekenen van die eigen plannen?
Wilde hij dat niet laten doen, maar was het te laat daarvoor?quote:Op zondag 5 november 2023 22:08 schreef BobW het volgende:
[..]
Eigen plannen zoals niet vertellen hoe hoog het minimumloon wordt? En niet laten doorberekenen van die eigen plannen?
Door die achterlijke korte tijden blijft het ook op oneliners hangen. Het wordt weinig tot niet concreet. Verrass0nd.quote:
Voor mij is ons Europa. En dus Oekrane, heel belangrijk.quote:Op zondag 5 november 2023 22:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is toch niet zo raar dat het niet over Oekrane gaat?
Kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op zondag 5 november 2023 22:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Iedereen die geen tandartsverzekering kan betalen of in n keer 800 euro op tafel kan leggen is daar altijd zelf bij?
Dit ja. Mag ie ook wel eens weerspreken nu ie er zelf bij is wanneer dat wordt gezegd.quote:Op zondag 5 november 2023 22:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wilde hij dat niet laten doen, maar was het te laat daarvoor?
Voor linkse kiezers zegt hij in principe alle goede dingen. Maar hij zal denk ik weinig kiezers wegkapen bij andere middenpartijen.quote:
Dat is het voordeel, maar dat heb je zonder eigen risico ook.quote:Op zondag 5 november 2023 22:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben chronisch ziek en ik heb dure medicatie en in maand maart ben ik toch al door mijn Eigen Risico heen.
Dankzij die medicatie kan ik wel werken
Mwah, maar lage bestaanszekerheid kan ook heel makkelijk lijden tot slechtere mentale gezondheid en enorme toename van stress. Ik vind dat het heel erg samen met elkaar hangt.quote:Op zondag 5 november 2023 22:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat GGZ wachtlijsten maar weinig mensen interesseert in tegenstelling tot vb minimumloon
Ik ben het met Omtzigt eens, het minimumloon zo snel omhoog te gooien is niet verantwoordelijk, er zijn meerdere dingen nodig voor de koopkracht zoals kostenverlagingquote:Op zondag 5 november 2023 22:08 schreef BobW het volgende:
[..]
Dat kan, maar ook in zijn programma blijft de financile paragraaf vaag en niet concreet.quote:Op zondag 5 november 2023 22:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wilde hij dat niet laten doen, maar was het te laat daarvoor?
Maar hoe wil je dat partijen zich onderscheiden daarop? Volgens mij is er geen enkele twijfel over dat ze het unaniem eens zijn over wat er moet gebeuren. Wappies daargelaten.quote:Op zondag 5 november 2023 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor mij is ons Europa. En dus Oekrane, heel belangrijk.
Maar ik stem dan ook geen Omtzigt.
Niet mee eens. Het zijn gewoon karakterloze lijsttrekkers waarbij Omtzigt dan inhoudelijk sterk is.quote:Op zondag 5 november 2023 22:09 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Door die achterlijke korte tijden blijft het ook op oneliners hangen. Het wordt weinig tot niet concreet. Verrass0nd.
buitenlandbeleid is wel een ding natuurlijk, maar vrijwel alle politieke partijen denken hetzelfde over Oekraine, dus ik snap ook wel dat ze het daar minder over hebben. Je kan het beter over verschillen hebben als overeenkomsten.quote:Op zondag 5 november 2023 22:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is toch niet zo raar dat het niet over Oekrane gaat?
Daarom zet ik nooit mijn eigen risico op standje maximaalquote:Op zondag 5 november 2023 22:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou, prima toch? Dan krijg je 9 maanden per jaar alles wat je nodig hebt voor noppes.
Ik snap dat hele 'ik ben zo vroeg door mijn eigen risico heen' echt niet als argument. Dat betekent dat je maar een heel klein deel van je zorg zelf hoeft te betalen.
Mja, je kan natuurlijk nooit alles uit je programma uit laten voeren. Het is altijd een wisselwerking waar dat geld dan vandaan komt en waar dat naartoe gaat.quote:Op zondag 5 november 2023 22:10 schreef BobW het volgende:
[..]
Dat kan, maar ook in zijn programma blijft de financile paragraaf vaag en niet concreet.
Als je langer de tijd neemt voor iets kan een journalist ze veel gerichtere vragen stellen, zeker na van die oneliners. Een beetje journalist weet dat het om de vraag achter de vraag gaat.quote:Op zondag 5 november 2023 22:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het zijn gewoon karakterloze lijsttrekkers waarbij Omtzigt dan inhoudelijk sterk is.
Al geef je ze uren, dit is het.
Jouw oude partij Forum voor Democratie daargelaten bedoel jequote:Op zondag 5 november 2023 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dat partijen zich onderscheiden daarop? Volgens mij is er geen enkele twijfel over dat ze het unaniem eens zijn over wat er moet gebeuren. Wappies daargelaten.
Deze gozer trekt gewoon een oude wond openquote:Op zondag 5 november 2023 22:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jouw oude partij Forum voor Democratie daargelaten bedoel je
Ga nou eens verder GP van Brazili kijkenquote:Op zondag 5 november 2023 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze gozer trekt gewoon een oude wond open
Er is gewoon op dit moment geen plek, daar moet iets aan gedaan worden ipv pleisters plakkenquote:Op zondag 5 november 2023 22:17 schreef timmmmm het volgende:
Een maximum stellen lost ook helemaal niks op. Je kan wel een getal noemen, maar als je jezelf iets oplegt, kom je jezelf altijd tegen.
Dat hebben we wel van vb de stikstof geleerd
Twee schermen genotquote:Op zondag 5 november 2023 22:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ga nou eens verder GP van Brazili kijken
We vergeten niksquote:Op zondag 5 november 2023 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze gozer trekt gewoon een oude wond open
Zijn radicalere achterban vindt het prachtig. Maar zetels uit het midden gaat het niet opleveren, in het slechtste geval profiteert dat altijd vervelende D66 zelfsquote:Op zondag 5 november 2023 22:19 schreef timmmmm het volgende:
En als Timmermans er iets over moet zeggen, zegt hij niet wat hij ervan vindt maar opent hij de aanval op de VVD.
Irritante vent. Zou het beter doen in de VS, lekker smear campaigns voeren
Dat kan pvda/gl stemmen kostenquote:Op zondag 5 november 2023 22:20 schreef koos_vriendloos het volgende:
Timmermans is aan het voorsorteren voor een coalitie met NSC
Niks mis met D66. Alleen zou ik er niet op stemmenquote:Op zondag 5 november 2023 22:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zijn radicalere achterban vindt het prachtig. Maar zetels uit het midden gaat het niet opleveren, in het slechtste geval profiteert dat altijd vervelende D66 zelfs
Liever Jetten en D66 dan Timmermans en Groenlinksquote:Op zondag 5 november 2023 22:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zijn radicalere achterban vindt het prachtig. Maar zetels uit het midden gaat het niet opleveren, in het slechtste geval profiteert dat altijd vervelende D66 zelfs
Ze werkten wel vanaf 2012 met de VVD samenquote:Op zondag 5 november 2023 22:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hebben geen andere keus. Of met NSC, of helemaal niet.
Liever GL dan BBB. Dat is de afweging voor mij. Als NSC/VVD/GL geen meerderheid heeft, gaan we zeer waarschijnlijk een enorm rechts kabinet krijgen, en ik zie dat totaal niet zitten.quote:Op zondag 5 november 2023 22:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Liever Jetten en D66 dan Timmermans en Groenlinks
Populisme.quote:Op zondag 5 november 2023 22:22 schreef phpmystyle het volgende:
Timmermans heeft wel een groot gratis bier gehalte 😂
Wat denk jij wat er dan zowel veranderd? Welke (verwachte) veranderingen staan je niet aan?quote:Op zondag 5 november 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Liever GL dan BBB. Dat is de afweging voor mij. Als NSC/VVD/GL geen meerderheid heeft, gaan we zeer waarschijnlijk een enorm rechts kabinet krijgen, en ik zie dat totaal niet zitten.
Het gaat NSC worden denk ik, en dan heb je de keuze of dat met VVD en vrienden is of Groenlinks met vrienden.quote:Op zondag 5 november 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Liever GL dan BBB. Dat is de afweging voor mij. Als NSC/VVD/GL geen meerderheid heeft, gaan we zeer waarschijnlijk een enorm rechts kabinet krijgen, en ik zie dat totaal niet zitten.
Ik heb liever links midden kabinetquote:Op zondag 5 november 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stukje inclusiequote:Op zondag 5 november 2023 22:22 schreef superniger het volgende:
Waarom een presentator met een brabo/limbo accent?
Dat pikt de achterban van GL sowieso niet. Die zijn vooral ergens op tegen, en het principe iets is beter dan niets hebben ze geen interesse in.quote:Op zondag 5 november 2023 22:24 schreef koos_vriendloos het volgende:
VVD en GL zie ik niet voor me omdat VVD de laatste jaren rechtser is geworden
quote:Op zondag 5 november 2023 22:22 schreef superniger het volgende:
Waarom een presentator met een brabo/limbo accent?
Ik zou niet weten met welke partijen ik dat zou willen. GL/PvdA vind ik op het moment echt waardeloos.quote:Op zondag 5 november 2023 22:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb liever links midden kabinet
Ik denk dat het bijna vast staat dat NSC in een kabinet komt. Middenpartij, dus kan met iedereen samen. Over links/progressief is alleen geen meerderheid volgens de peilingen.quote:Op zondag 5 november 2023 22:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het gaat NSC worden denk ik, en dan heb je de keuze of dat met VVD en vrienden is of Groenlinks met vrienden.
Dronken waarschijnlijkquote:Op zondag 5 november 2023 22:26 schreef superniger het volgende:
Waar is Frits Wester als he hem nodig hebt.
Ik wil maar zeggen dat ik VVD en GL samen niet zie gebeuren. Wil je dan over links of over rechtsquote:Op zondag 5 november 2023 22:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat het bijna vast staat dat NSC in een kabinet komt. Middenpartij, dus kan met iedereen samen. Over links/progressief is alleen geen meerderheid volgens de peilingen.
Ook als je kijkt naar de plannen zonder de poppetjes?quote:Op zondag 5 november 2023 22:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zou niet weten met welke partijen ik dat zou willen. GL/PvdA vind ik op het moment echt waardeloos.
Ik ben voor een asielstop.quote:
Ja. PvdA/GL is meer groenlinks dan PvdA en dat vind ik allemaal wat overdreven.quote:Op zondag 5 november 2023 22:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ook als je kijkt naar de plannen zonder de poppetjes?
Je kan ook op een andere persoon dan Timmermans stemmen en puur stemmen vanwege de standpunten.quote:Op zondag 5 november 2023 22:27 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Vrees voor veel jonge stemmers met een gymnasiumlinks achtergrond niet helaas.
Neequote:Op zondag 5 november 2023 22:27 schreef Momo het volgende:
Zouden deze 3 partijen straks niet de coalitie zijn?
Juist!quote:Op zondag 5 november 2023 22:27 schreef Nexum het volgende:
Heel leuk hoor Timmermans dat we die last met z’n allen moeten dragen, maar als vrouwen ‘s nachts niet meer over straat durven omdat ze bang zijn seksueel gentimideerd te worden, wie gaat die last dragen?
Dat ook totdat Nederland de ruimte en woningen ervoor heeftquote:
Timmermans moet ook gewoon onder ogen zien dat het alternatief vol over rechts gaat, met het gigantisch destructieve BBB en de PVV. Hij moet.quote:Op zondag 5 november 2023 22:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik wil maar zeggen dat ik VVD en GL samen niet zie gebeuren. Wil je dan over links of over rechts
Ik hoop dat D66 die partij helemaal leegvreet en het zonder de PVV kan met D66quote:Op zondag 5 november 2023 22:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Timmermans moet ook gewoon onder ogen zien dat het alternatief vol over rechts gaat, met het gigantisch destructieve BBB en de PVV. Hij moet.
Ik ben benieuwd wat de NOS doet. Van SBS6 verwacht niks anders inclusief dildo helmquote:Op zondag 5 november 2023 22:29 schreef Breekfast het volgende:
RTL neemt de kiezer echt niet serieus h? Laten we maar even deze schijtlollige vraag tussendoor doen want de kijker haakt af als het te lang over de inhoud gaat.
D66 gaat dan minder samen met NSC. En die partij gun ik 4 jaar in de oppositie, ook al is de kans groot dat NSC al die gigantisch nare D66 punten opheft.quote:Op zondag 5 november 2023 22:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik hoop dat D66 die partij helemaal leegvreet en het zonder de PVV kan met D66
Schijtlol met Wilfred Genee.quote:Op zondag 5 november 2023 22:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat de NOS doet. Van SBS6 verwacht niks anders inclusief dildo helm
D66 is toch meer een middenpartij dan de voor mij te extreme PvdA/Groenlinksquote:Op zondag 5 november 2023 22:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
D66 gaat dan minder samen met NSC. En die partij gun ik 4 jaar in de oppositie, ook al is de kans groot dat NSC al die gigantisch nare D66 punten opheft.
Johan zijn meninkjesquote:
Grappig, letterlijk alle anderen hier vinden Yesilgoz juist zwak.quote:Op zondag 5 november 2023 22:33 schreef TheVulture het volgende:
Yesilgoz komt hier echt het beste uit tot nu toe, Omtzigt blijft veel te oppervlakkig qua programma en Timmermans gooit de geldkraan van de overheid volgens mij volledig open
Dat kanquote:Op zondag 5 november 2023 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Grappig, letterlijk alle anderen hier vinden Yesilgoz juist zwak.
Ik vind Dilan niet echt heel zwak hoor. Ook niet heel sterk, maar die maakt van de campagne wel de nieuwe VVD, ik vind het zeker niet slecht hoe ze zich hier profileertquote:Op zondag 5 november 2023 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rutte had zich wel staande kunnen tegenover Omzigtquote:Op zondag 5 november 2023 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |