Ja als mensen bewust 24 uur werken, terwijl ze wel 36 uur kunnen om maar 24 uur werken om toeslagen te houden. Dan zouden ze daar wat aan moeten doen. Werken moet lonen.quote:Op zondag 5 november 2023 21:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ze zouden gewoon iets aan die toeslagen moeten waarbij minder uren werken gewoon minder toeslagen krijgt
Schaamteloos ditquote:Op zondag 5 november 2023 21:49 schreef ijs_beer het volgende:
Vvd die het heeft over regie terug naar de overheid. Het failliet van hun eigen idealogie aantonende.
Niet perse omdat het ons continent is, maar vooral omdat de gevolgen voor ons groter zijn vind ik Oekraine ook veel belangrijker.quote:Op zondag 5 november 2023 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
En 7 oktober.
Maar dat is ons continent niet.
Oekraïne wel.
Wat zeggen ze daar over?
In Amstelveen staat een half lege woontoren omdat de huurprijs in de vrije sector begint bij ¤2.200quote:Op zondag 5 november 2023 21:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
VVD slopen de woningmarkt en willen nu weer herstellen
Ik ben niet perse tegen een hoog minimumloon, maar dan moet het systeem wel op de schop.quote:Op zondag 5 november 2023 21:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dat niet alleen, wat Timmerfrans allemaal zegt is simpelweg onhaalbaar
Wat zegt Omtzigt daar over?quote:Op zondag 5 november 2023 21:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Niet perse omdat het ons continent is, maar vooral omdat de gevolgen voor ons groter zijn vind ik Oekraine ook veel belangrijker.
Wat kan mij een stel psychopaten in het midden oosten interesseren
Hier ben ik ook wel voorstander. Misschien wel experiment met select groep van mensen met uitkeringen en mensen met een baan. Gewoon om te zien hoe het werkt in de praktijk.quote:Op zondag 5 november 2023 21:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben niet perse tegen een hoog minimumloon, maar dan moet het systeem wel op de schop.
Werk moet weer lonen. Ik zie om eerlijk te zijn wel wat in het uitwerken van een basisinkomen. Alle toeslagen afschaffen en vervangen door een basisinkomen en alles wat je bij verdient komt erboven op.
Maar dan moet écht alles op zijn kop
Timmermans wil belasting op arbeid verlagen en belasting op geld dat komt aanvliegen (bij de rijken) verhogen. Dat is niet niks.quote:Op zondag 5 november 2023 21:53 schreef timmmmm het volgende:
Timmermans wil verder niks veranderen, roept alleen minimumloon omhoog. Dat is hetzelfde als de 1000 euro van Rutte, geld beloven om stemmen te winnen, niks meer.
Zelf vind ik het buitenland op zich wel belangrijk, je moet het monitoren en iets doen waar mogelijk, maar ik vind het binnenland veel belangrijker.quote:Op zondag 5 november 2023 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zegt Omtzigt daar over?
Het buitenland was maar 1 pagina in de 60. Dus wellicht schept hij hier meer duidelijkheid in zijn programma?
Ik ben niet anti-timmermans, maar hij heeft zijn argumenten niet op orde ten opzichte van Omzigtquote:
Alleen voor onder modaal of iedereen?quote:Op zondag 5 november 2023 21:51 schreef Nexum het volgende:
Denk dat dat eigen risico met 100 euro verlagen (permanent) en tandartsverzekering in het basispakket een betere stap is dan zo’n hoog minimumloon
Verstandig heel veel mensen vallen onder middeninkomensquote:Op zondag 5 november 2023 21:55 schreef Breekfast het volgende:
Yesilguz heeft de opdracht gekregen om heel vaak de middeninkomens te noemen.
Het is een enorm moeilijke afweging. Het liefste maak je gewoon zorg, huur en dat soort dingen goedkoper, maar dan gooi je ook geld naar hen die het makkelijk kunnen betalen. Een minimumloon zorgt ervoor dat werken niet zo snel loont, en dan gaan mensen gewoon lekker een uitkering trekken.quote:Op zondag 5 november 2023 21:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ze zouden gewoon iets aan die toeslagen moeten waarbij minder uren werken gewoon minder toeslagen krijgt
Rijkeluis imago moet even tot de verkiezingen bij het grof vuil worden gezet voor zieltjes winnen.quote:Op zondag 5 november 2023 21:55 schreef Breekfast het volgende:
Yesilguz heeft de opdracht gekregen om heel vaak de middeninkomens te noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |