abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210912812
'Hockey is niet heel divers', ziet international De Waard: 'De sport moet veranderen'

Als aanvoerder van het Nederlands hockeyteam wil Xan de Waard haar positie gebruiken om meer bewustzijn te creëren over racisme en discriminatie in de sport. "Missie klinkt heel heftig, maar ik wil het gesprek graag op gang brengen", vertelt ze langs het veld bij haar club SCHC in Bilthoven.

"Het is hier niet heel divers als je om je heen kijkt", zegt De Waard, terwijl ze naar een jeugdwedstrijd kijkt. "In dat opzicht denk ik dat de hockeysport moet veranderen."

De olympisch kampioene - "Ik ben zelf natuurlijk ook het typische hockeymeisje: wit en blond" - is vastbesloten zich hiervoor in te zetten. Ze is van mening dat niet iedereen wordt geaccepteerd, "zowel in de samenleving als op het hockeyveld".

Kwetsende grappen
De Waard werd zich bewust van het probleem door haar vriend: tophockeyer Terrance Pieters. "Toen hij zijn verhaal over racisme in de hockeywereld deelde, begon het mij ook te dagen."

In 2020 vertelde Pieters, de eerste hockeyer van kleur in Oranje, dat hij vaak het doelwit was van discriminatie, vooral binnen de hockeygemeenschap. Er werden vaak kwetsende opmerkingen of grappen gemaakt over zijn huidskleur.

"Bovendien wordt er op het veld vaak gescholden met woorden als 'homo'", vertelt De Waard. Ze wil bijdragen aan verandering. "Ik werd me ervan bewust dat ik mijn eigen platform helemaal niet inzette, en vroeg me af: waarom eigenlijk niet?"

Aanvoerdersband
De middenvelder heeft samen met een vriend een speciale aanvoerdersband ontworpen om het gesprek over meer acceptatie op het hockeyveld te stimuleren. "Ik ben de band gaan dragen en begon mezelf meer uit te spreken."

Op de band zijn de kleuren van de pridevlag en een vuist te zien. "Dit staat voor de LHBTIQ+-gemeenschap, samen met het symbool tegen onderdrukking en racisme", legt De Waard uit. "Het symboliseert dus acceptatie, ongeacht iemands identiteit, seksuele voorkeur, culturele achtergrond of etniciteit."

Inmiddels wordt de aanvoerdersband met de vlag en de vuist al door meerdere aanvoerders in Nederland en ook in Duitsland gedragen. Dit is slechts een van de initiatieven van De Waard om "hopelijk acceptatie meer te bevorderen, ook op gebieden als godsdienst". "Zelfs als mensen verschillend denken of anders zijn, kan je toch samen in een hockeyteam zitten."

Met zo'n band val je op, merkt De Waard, die met Oranje regerend Europees, wereld- en olympisch kampioen is. Ze hoopt dat mensen op deze manier meer over het onderwerp gaan nadenken. "Het is belangrijk om erbij stil te staan. Wat merk ik om me heen? Ben ik me bewust van mijn eigen gedrag en de scheldwoorden die ik gebruik?"

Rol van de hockeybond
De Waard streeft naar meer concrete acties. "Ik denk dat er educatie moet komen voor coaches en ouders, en dit moet al bij de jeugd beginnen. Bijvoorbeeld in de opleiding van trainers, coaches en scheidsrechters."

Ook denkt de SCHC-speelster dat de bond een grotere rol kan spelen in de bewustwording. "Er kan meer worden gedaan als er discriminatie of racisme op het veld plaatsvindt. Daar kan bond stappen in zetten, door echt harder op te treden als er een melding wordt gedaan."

Ze benadrukt echter dat ze niet de confrontatie zoekt met de hockeybond, maar juist hoopt op meer samenwerking. De bond heeft zelf ook initiatieven, zoals het introduceren van hockey op scholen.

"Neem dan eens een international mee", stelt De Waard voor. "Dat zou geweldig zijn. Het maakt de sport nog aantrekkelijker voor scholieren van allerlei achtergronden."

Vastberadenheid
Ondanks haar vastberadenheid realiseert de aanvoerder zich dat zij niet in haar eentje meer diversiteit kan brengen in het hockey. "Er zijn veel aspecten die meespelen, van contributiekosten tot het gevoel van thuishoren op een overwegend witte club."

"Er zijn nog genoeg stappen te zetten", concludeert ze. Maar ze hoopt met haar inspanningen alvast een bijdrage te leveren.

https://nos.nl/artikel/24(...)port-moet-veranderen
pi_210912891
Altijd, maar dan echt altijd wordt er direct gepraat over racisme. Het kan niet anders dan dat het racisme is, als er alleen blanken een sport beoefenen.

En de oplossing is een band om je arm, en mensen moeten "bewust worden" en een hoop bla bla. Eigenlijk alles wat al jarenlang herhaald wordt door de knvb. En er veranderd niets want mensen zijn racisten is de conclusie. Maar zelf heeft ze toch even de aandacht op zich gevestigd.

edit:
ze zijn al 3 jaar bezig, daarom krijgen ze even hulp van de nos. Sinds 2020 is het natuurlijk enorm opgeblazen sinds George Floyd:
https://hockey.nl/artikel(...)eer-mijn-privileges/

[ Bericht 29% gewijzigd door Feola op 11-10-2023 10:44:55 ]
pi_210912910
Ik kan deze bimbo nu al vertellen dat het dragen van een regenboog-armband de allerslechtste manier is om meer diversiteit aan te trekken.

Hoe wereldvreemd kun je zijn zeg.
pi_210912930
Oh dat is die pride band met gewoon het black power symbool die ik al eerder zag:

woensdag 11 oktober 2023 @ 10:48:23 #5
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_210912953
Gokje: @Pizzakoppo is stomverbaasd door deze conclusie(s).
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:50:21 #6
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_210912970
NB: zit er ook wel eens een Tokkie op hockey? #dtv
pi_210912985
Want worden er donkergekleurden of getinte geweigerd dan als die zich aanmelden bij hockeyverenigingen?
pi_210912991
Sinds wanneer is het normaal om blanken wit te noemen? Je ziet het tegenwoordig overal.
Is weer een Amerikaans ding zeker..

Ik ben blank, niet wit.

Pleur toch op man.
pi_210912998
Hockey dames. :9
pi_210913006
Achterlijk gelul weer, je verklaart met terugwerkende kracht het woord 'neger' tot het N-woord om je zo toch slachtoffer van Amerikaans racisme te kunnen voelen, mogeljik gemaakt door het feit dat Nederlanders het woord 'nikker' al heel lang niet meer gebruiken, en dan ga je verbaasd doen dat die valse beschuldiging van racisme niet goed valt.

Gooi hoofddoeken er ook maar meteen even in, alsof je keuze om een radicale haatideologie aan te hangen en de seksuele agressie van moslimmannen op andere vrouwen af te schuiven hetzelfde is als met een donkere huid geboren worden.

Rot godverdomme eens een keer op met je achterbakse rassenleer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:57:19 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210913012
Basketbal ook niet.
pi_210913037
Ik snap het probleem niet zo. Als zwarte mensen graag voornamelijk op voetbal, honkbal, basketbal en American football willen gaan moeten ze dat vooral doen. Waarom moeten ze zonodig op volleybal, waterpolo, rugby of hockey? Bovendien worden ze daar volgens mij niet uitgesloten toch? Dus. Wat is dan het probleem?
PWBF
  Trouwste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 11:03:57 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_210913079
quote:
88s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:54 schreef Document1 het volgende:
Hockey dames. :9

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 11:04:53 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_210913092
quote:
6s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:59 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Als zwarte mensen graag voornamelijk op voetbal, honkbal, basketbal en American football willen gaan moeten ze dat vooral doen. Waarom moeten ze zonodig op volleybal, waterpolo, rugby of hockey? Bovendien worden ze daar volgens mij niet uitgesloten toch? Dus. Wat is dan het probleem?
De beste Nederlandse volleyballer is een neger.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210913108
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:04 schreef tong80 het volgende:

[..]
De beste Nederlandse volleyballer is een neger.

Eén neger maakt nog geen zomer.
PWBF
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:06:12 #16
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210913109
Lekkerrr weer spijkers op laag water zoeken om te kunnen deugen. Lekker bezig Fleurrrrtje
pi_210913115
De olifant in de kamer wordt niet benoemd:

De gemiddelde moslima mag geen lid worden van een sportvereniging van hun eigen sociale omgeving.

Plus die mogen wel meer niet (zie jij ooit gehoofddoekte moslima's in een zwembad of tijdens het stappen?)

De moslimjongens mogen wel van alles en nog wat, en daarom zie je ze wel vaak bij sporten als voetbal of basketbal.

Overigens is hockey geen populaire sport in het M-O, dus dat leeft gewoon niet in die gemeenschappen. Net zoals cricket niet leeft onder autochtone Nederlanders.
pi_210913162
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:06 schreef Homey het volgende:
De olifant in de kamer wordt niet benoemd:

De gemiddelde moslima mag geen lid worden van een sportvereniging van hun eigen sociale omgeving.

Plus die mogen wel meer niet (zie jij ooit gehoofddoekte moslima's in een zwembad of tijdens het stappen?)

De moslimjongens mogen wel van alles en nog wat, en daarom zie je ze wel vaak bij sporten als voetbal of basketbal.

Overigens is hockey geen populaire sport in het M-O, dus dat leeft gewoon niet in die gemeenschappen. Net zoals cricket niet leeft onder autochtone Nederlanders.
in ons bedrijfshockeyteam zit een moslima, maar goed die is ook niet standaard want ze draagt geen hoofddoek en drinkt af en toe wel eens een baco. voor de rest zie je ze weinig inderdaad.
PWBF
pi_210913230
quote:
6s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]
in ons bedrijfshockeyteam zit een moslima, maar goed die is ook niet standaard want ze draagt geen hoofddoek en drinkt af en toe wel eens een baco. voor de rest zie je ze weinig inderdaad.
Maar dat is geen strenge moslima en daarmee een grote uitzondering. Prima.

De gemiddelde moslima in Nederland draagt daarentegen wel een hoofddoek en groeit op in een zeer streng sociaal milieu. Die mogen helemaal niks.

Dus hockeyclubs kunnen nodeloos de schuld bij henzelf leggen (die typische Nederlandse cultuur van zelfbeklag en narcisme), maar de oorzaak ligt 100% bij die oerconservatieve patriarchale culturen.

Met andere woorden, je kan wel gaan flyeren in migrantenwijken van wordt lid van de hockeyclub, maar die flyers worden meteen in de prullenbak gegooid door vader Achmet of moeder Fatima.
pi_210913288
Afrika is niet divers. Azië ook al niet.
pi_210913339
quote:
6s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ze is al vele jaren getrouwd, met jonge kinderen. gaat vooralsnog gewoon uit met vriendinnen en naar de werkborrels op donderdag- en vrijdagmiddag voor een paar glazen wijn. behalve dan met ramadan.
Leuk zo'n grote uitzondering, maar waarom ga je daar zo prat op? Je weet best dat de grote groep niet zo is, want daar gaat de discussie hier over.
pi_210913357
quote:
6s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:59 schreef Nielsch het volgende:
Grappig dat mensen bij diversiteit meteen denken aan zwarte mensen.

Niemand denkt dan aan Chinezen of Japanners. Die zie je ook niet bij voetbal of hockey.
pi_210913458
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:43 schreef ReplaR het volgende:
Oh dat is die pride band met gewoon het black power symbool die ik al eerder zag:

[ afbeelding ]
Holy shit...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210913469
Rot toch op met je gejank.
Zonder wrijving geen glans
pi_210913527
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:53 schreef Redbullkid het volgende:
Sinds wanneer is het normaal om blanken wit te noemen? Je ziet het tegenwoordig overal.
Is weer een Amerikaans ding zeker..

Ik ben blank, niet wit.

Pleur toch op man.
Het is niet normaal nee.

Het is ingeburgerd door de policor vanwege een ideetje.
Plots vond iedereen blank te racistisch klinken om een of andere reden.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-politieke-ondertoon

Ik ben niet wit, wit is voor verf en papier. Ik ben blank. En ik ben zeker niet wit vanwege het racistische ondertoontje waarom blank uit de woke/policor media is gehaald.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210913541
Blanke, blonde hockey meisjes :9
No amount of money ever bought a second of time.
pi_210913570
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het is niet normaal nee.

Het is ingeburgerd door de policor vanwege een ideetje.
Plots vond iedereen blank te racistisch klinken om een of andere reden.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-politieke-ondertoon

Ik ben niet wit, wit is voor verf en papier. Ik ben blank. En ik ben zeker niet wit vanwege het racistische ondertoontje waarom blank uit de woke/policor media is gehaald.
Het feit dat je tegenwoordig altijd zwarte mannen/jongens ziet in reclames, overheid uitingen en in schoolboeken (en nooit chinezen, japanners, hindoestanen, zuid-amerikanen, etc) is typisch iets Amerikaans. Het is de Amerikaanse diversiteit die wij moeten zien, niet de Nederlandse diversiteit.

Nederland is op een of andere manier een copy paste land van de Amerikaanse cultuur en blik op de wereld.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:54:45 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210913628
Vermoeiend gedoe dit

Hockey is gewoon een bekakte sport met dito mensen. En migranten (ook de goed verdienende) hebben daar blijkbaar niks mee. Je zal die dan moeten bekeren tot de cultuur van Zonnedael.
pi_210913675
Hockey is nu eenmaal geen volkssport als voetbal. Is dat erg?

Zolang niet-kakkers niet geweigerd worden bij hockeyclubs zie ik het probleem niet. Je kunt mensen niet dwingen om voor een bepaalde sport te kiezen.
pi_210913693
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Vermoeiend gedoe dit

Hockey is gewoon een bekakte sport met dito mensen. En migranten (ook de goed verdienende) hebben daar blijkbaar niks mee. Je zal die dan moeten bekeren tot de cultuur van Zonnedael.
Het is een klassiek geval van dat linkse racisme narratief, dat migranten automatisch alles over moeten nemen van elitair linkse blanke mensen, alleen ze moeten even 'goed geïnformeerd, begeleid en meegenomen' worden.

Alsof die migranten totaal geen eigen agency hebben.

Het is ergens een complete desinteresse in de wereld van immigranten, want de kennis daarover ontbreekt. Het is puur narcisme, alles wordt geredeneerd vanuit de eigen links-elitaire blanke bubbel. Ze zijn geen lid, dus wij hebben iets verkeerds gedaan. Dat de oorzaak volledig ligt bij die migranten zelf, is dan vloeken in de narcistische witte kerk.
pi_210913813
Nou moet ik ook wel zeggen dat ik nog nooit een Turk, Marokkaan of Surinamer enthousiast heb horen praten over hockey. Dat ligt wel wat anders als het over voetbal gaat. Misschien moeten ze in dat wereldje eens gaan beseffen dat hockey een typisch Nederlandse aangelegenheid is waar voor de rest geen hond tegenaan pist. En dat dan ook nog eens globaal, want het is niet voor niks dat de Nederlandse dames zo'n beetje altijd alles winnen wat er te winnen valt. En dat is niet omdat de Nederlanders zo goed zijn, het is meer dat de rest er geen klote van kan omdat die sport nergens zo beleeft wordt als bij ons.

Verder is het ook nog eens een redelijk elitaire sport, mensen uit volksbuurten zal je ook niet snel treffen op een hockeyveld.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210913896
Altijd maar die focus on diversiteit. Overal. Kwartje wil maar niet vallen dat je het niet moet gaan forceren. Als een buitenlander lid wil worden van een hockey club is er niemand die diegene tegenhoudt. De vraag is er gewoon niet vanuit die groep. Dit komt toch echt heel erg over als iemand die even wat politiek correcte puntjes wil scoren en even in de media wil komen. Nee miep, niet alles is racisme.
pi_210913936
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Altijd maar die focus on diversiteit. Overal. Kwartje wil maar niet vallen dat je het niet moet gaan forceren. Als een buitenlander lid wil worden van een hockey club is er niemand die diegene tegenhoudt. De vraag is er gewoon niet vanuit die groep. Dit komt toch echt heel erg over als iemand die even wat politiek correcte puntjes wil scoren en even in de media wil komen. Nee miep, niet alles is racisme.
Zeker, maar de olifant in de kamer wordt nooit benoemd: moslima's mogen niet sporten bij een vereniging van hun omgeving, i.t.t hun broers. Kijk maar naar een volkssport als voetbal. Genoeg Marokkaanse en Turkse jongens die op voetbal zitten, maar moslima's niet. Bij andere sporten idem.

Daarom zie je minder 'diversiteit' in dames elftallen, want daar draait het artikel om. En andere users ook zeggen; allochtonen hebben vaak alleen maar interesse in hun eigen gemeenschapsdingen, en geen interesse in blijkbaar typische blanke hollandse bezigheden als hockey, schaatsen of korfbal.
pi_210914023
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:19 schreef Homey het volgende:

[..]
Zeker, maar de olifant in de kamer wordt nooit benoemd: moslima's mogen niet sporten bij een vereniging van hun omgeving, i.t.t hun broers. Kijk maar naar een volkssport als voetbal. Genoeg Marokkaanse en Turkse jongens die op voetbal zitten, maar moslima's niet. Bij andere sporten idem.

Daarom zie je minder 'diversiteit' in dames elftallen, want daar draait het artikel om. En andere users ook zeggen; allochtonen hebben vaak alleen maar interesse in hun eigen gemeenschapsdingen, en geen interesse in blijkbaar typische blanke hollandse bezigheden als hockey, schaatsen of korfbal.
Ja, maar dat is logica he.

We moeten diversiteit willen! Overal! Anders zijn we racistisch en niet politiek correct. Dit komt puur neer op gevoel en een samenleving die steeds meer draait om diversiteit, politiek correct zijn e.d. ; heeft weinig met logica te maken helaas.

Kanttekening voordat ik een racist genoemd word hier: wat mij betreft moet iedereen overal welkom zijn. Maar ga het niet forceren, dat wekt enkel het gevoel op dat er weer eens gedramd wordt. Jaag je mensen enkel mee weg. Zelfde zie je rondom klimaat. Duidelijk dat er een hoop moet gebeuren, want klimaatverandering is er nu eenmaal, maar dagelijks er over drammen; mensen schuldgevoelens aanpraten, werkt enkel averechts.
pi_210914076
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:20 schreef Nober het volgende:
Als continent zeker wel. Heel veel verschillende soorten culturen. De landen op die continenten zijn wel redelijk homogeen ja.
pi_210914086
En de marathon dan? :{w
pi_210914094
Ook weer typisch NOS om hier aandacht aan te besteden. Zegt veel over de redactie daar.
pi_210914132
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als continent zeker wel. Heel veel verschillende soorten culturen. De landen op die continenten zijn wel redelijk homogeen ja.
Dat laatste betwijfel ik, hoe er met de lineaal lijnen zijn getrokken dwars door verschillende etnische groepen heen.
Цой жив
pi_210914135
Ik kom regelmatig bij deze club, ik woon daar vlakbij. Het is inderdaad een nogal witte verzameling mensen. Maar dat komt vooral omdat hier in Bilthoven een huis gemiddeld 8 ton kost, en nergens anders door.
-nee-
pi_210914179
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja, maar dat is logica he.

We moeten diversiteit willen! Overal! Anders zijn we racistisch en niet politiek correct. Dit komt puur neer op gevoel en een samenleving die steeds meer draait om diversiteit, politiek correct zijn e.d. ; heeft weinig met logica te maken helaas.

Kanttekening voordat ik een racist genoemd word hier: wat mij betreft moet iedereen overal welkom zijn. Maar ga het niet forceren, dat wekt enkel het gevoel op dat er weer eens gedramd wordt. Jaag je mensen enkel mee weg. Zelfde zie je rondom klimaat. Duidelijk dat er een hoop moet gebeuren, want klimaatverandering is er nu eenmaal, maar dagelijks er over drammen; mensen schuldgevoelens aanpraten, werkt enkel averechts.
Het probleem: die schuldgevoelens worden alleen blanke mensen aangepraat. Je ziet het in reclames, campagnes, tv programma's, om bijvoorbeeld minder kinderen te nemen of luxe in te leveren: alleen blanke mensen in beeld. In een beklaagdenbankje. Biechten over hun zonden en zorgen. Opvallend, want in al die andere reclames zie je alleen maar diversiteit.
pi_210914203
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Maar lang niet zo divers als de Randstad.

Pak eens een land als Mali of Ivoorkust. Je ziet maar 1 huidskleur, 1 nationaliteit en wellicht 2 or 3 geloven. That's it. Dat noem ik niet divers.

Toch gek, al die landen in Afrika, het M-O en Azië mogen lekker homogeen blijven binnen een nauwe bandbreedte, maar Europa moet per se volledig superdivers worden op allerlei vlakken.
pi_210914260
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:36 schreef Marsenal het volgende:
Ik kom regelmatig bij deze club, ik woon daar vlakbij. Het is inderdaad een nogal witte verzameling mensen. Maar dat komt vooral omdat hier in Bilthoven een huis gemiddeld 8 ton kost, en nergens anders door.
Zoals ik dus al zei, hockey is gewoon een elitaire sport voor de meer welgestelde blanke jongens en meisjes. Lenie uit de Takkenstraat kom je niet tegen bij hockey.
pi_210914278
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:09 schreef Hathor het volgende:
Nou moet ik ook wel zeggen dat ik nog nooit een Turk, Marokkaan of Surinamer enthousiast heb horen praten over hockey. Dat ligt wel wat anders als het over voetbal gaat. Misschien moeten ze in dat wereldje eens gaan beseffen dat hockey een typisch Nederlandse aangelegenheid is waar voor de rest geen hond tegenaan pist. En dat dan ook nog eens globaal, want het is niet voor niks dat de Nederlandse dames zo'n beetje altijd alles winnen wat er te winnen valt. En dat is niet omdat de Nederlanders zo goed zijn, het is meer dat de rest er geen klote van kan omdat die sport nergens zo beleeft wordt als bij ons.

Verder is het ook nog eens een redelijk elitaire sport, mensen uit volksbuurten zal je ook niet snel treffen op een hockeyveld.
Bij de mannen is het wereldwijd wel wat populairder in andere landen en is er dus ook meer competitie. Onder andere van België, Australië, India, Pakistan, Duitsland, Spanje, Engeland en Argentinië.
PWBF
pi_210914296
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:42 schreef Homey het volgende:

[..]

Pak eens een land als Mali of Ivoorkust. Je ziet maar 1 huidskleur, 1 nationaliteit en wellicht 2 or 3 geloven. That's it. Dat noem ik niet divers.

Toch gek, al die landen in Afrika, het M-O en Azië mogen lekker homogeen blijven binnen een nauwe bandbreedte, maar Europa moet per se volledig superdivers worden op allerlei vlakken.
Je bevestigt nu precies wat ik zeg toch? Er zit heel veel verschil tussen Marokko en Nigeria. Of Israel,Iran, Indonesia of China. Dus de continenten zelf zijn wel heel divers.
pi_210914314
quote:
6s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Bij de mannen is het wereldwijd wel wat populairder in andere landen en is er dus ook meer competitie. Onder andere van België, Australië, India, Pakistan, Duitsland, Spanje, Engeland en Argentinië.
Klopt, het is groeiende, maar in vergelijking met andere sporten nog steeds een project in de kinderschoenen. En volgens mij spelen veel van de betere spelers uit al die landen in de Nederlandse competitie.
pi_210914321
Een aantal kinderen van de familie Cudogham uit Een Huis Vol zitten op hockey trouwens.

PWBF
  woensdag 11 oktober 2023 @ 12:54:46 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210914339
quote:

[..]

Niemand houdt je tegen om daar te gaan wonen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 12:57:25 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210914358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:30 schreef C.L.Werner het volgende:
In 2020 vertelde Pieters, de eerste hockeyer van kleur in Oranje
Eerste donkere international bij de mannen, Maartje Scheepstra was er al veel eerder bij de vrouwen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210914365
quote:

[..]

Tsja er is dan ook geen blanke Europeaan die voor de lol in Mali of Ivoorkust gaat wonen he.
PWBF
pi_210914743
boeie
pi_210914833
quote:
"Zelfs als mensen verschillend denken of anders zijn, kan je toch samen in een hockeyteam zitten."
Wat een opzienbarend inzicht. Nou hoor.
pi_210914850
Hockey is een mooie sport, maar als je als enige niet-witte in een team speelt, dan begrijp ik wel dat je je niet altijd even thuisvoelt. Dat is net als dat je ook weinig homo's bij een teamsport vindt. Als je anders bent, dan is het lastiger om binnen een team te passen. Andersom is dat ook zo. Als je als wit persoon met een zwarte teamsport meedoet, dan word je ook even raar aangekeken.

Tja, wat doe je eraan? Vrij weinig, vrees ik. Je kan clubs niet kwalijk nemen als ze niet divers zijn. Clubs doen hun best om iedereen welkom te laten voelen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 13:51:31 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210914933
Overigens is dit juist een pleidooi voor helemaal geen diversiteit. Immers als je wilt dat er een evenredige groep van iedere afkomst bij hockey zit, zul je de cultuur van migranten immers moeten opheffen. Dat is immers wat er voor zorgt dat ze niks hebben met een typische ballensport als Hockey.

Dan kom je een beetje bij de culturele revolutie van Mao uit.
pi_210915427
quote:
9s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 13:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wat een opzienbarend inzicht. Nou hoor.
Zij denkt zeker dat het gezellig is om te spelen of samen te werken met personen die andere opvattingen hebben. Dan zit iedereen toch te praten tegen een dove muur?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 14:45:31 #55
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_210915501
Ik ben inmiddels wel helemaal klaar met het woord diversiteit (zelfde geldt voor duurzaamheid) :r

Ophouden met die achterlijke onzin.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_210915531
Is toch mooi dat ze dat na wilt streven.

pi_210915783
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 14:45 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ik ben inmiddels wel helemaal klaar met het woord diversiteit (zelfde geldt voor duurzaamheid) :r

nou inderdaad, waarom zou je op een relatief milieuvriendelijke manier duurzame producten ontwikkelen en produceren die lang meegaan als je ook op een vervuilende manier goedkope plastic zooi kan maken die snel kapot gaat, weggepleurd en vervangen kan worden door nieuwe goedkope plastic zooi!? Fuck duurzaamheid :r :r :r
PWBF
pi_210915814
Meeste 'Diversen' komen uit macho culturen.
Daarom zie je ze alleen maar op Voetbal of Kickboxen.

Die zie je bijna nooit bij Volleybal, Schaatsen, etc etc.

Kun je wel de schuld bij Nederlanders neerleggen zoals altijd maar het is puur die macho cultuur.
pi_210916303
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 14:45 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

En solidariteit nog uit het Corona tijdperk.
pi_210916330
Volgens mij heeft deze meid gewoon de verkeerde sport gekozen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 16:42:29 #61
3542 Gia
User under construction
pi_210916479
Er is pas sprake van racisme als iemand vanwege zijn/haar huidskleur bij een sportclub is geweigerd als lid. Volgens mij is daar geen sprake van.
pi_210916493
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 16:42 schreef Gia het volgende:
Er is pas sprake van racisme als iemand vanwege zijn/haar huidskleur bij een sportclub is geweigerd als lid. Volgens mij is daar geen sprake van.
Neen, dit gaat erom dat veel blanke kinderen op hockey zitten en dat zwarten dit niet kiezen als sport.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 16:45:53 #63
3542 Gia
User under construction
pi_210916501
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 16:44 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Neen, dit gaat erom dat veel blanke kinderen op hockey zitten en dat zwarten dit niet kiezen als sport.
Precies, kiezen! Dan is het toch geen racisme!
Zwarten kiezen vaker voor streetdance of basketball.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 16:46:03 #64
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210916503
Het is wachten tot Shaniquaeia de hersens van Sue-Belle inmept met dr hockeystick... ik ga investeren in popcorn
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210916684
De vraag is eerder waarom zwarte mensen geen hockey spelen. Speelt hier racisme mee, omdat veel blanke mensen de sport beoefenen?

Is dat de reden waarom er weinig zwarte mensen aan padel doen?
  Forum Admin woensdag 11 oktober 2023 @ 17:21:16 #66
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210916742
Hockeyer van kleur.

Stop de wereld, ik wil er van af ;(
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210916836
Dit is geen nieuws: iedereen weet dat hockey niet divers is.
Het is vooral wit en blond, de donkerharige Naomi van As was al een uitzondering.

Het is groter nieuws dat Xan de Waard tegenwoordig de aanvoerder is.
Waar zijn Eva de Goede en Lidewij Welten gebleven?
pi_210917616
quote:
5s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 17:13 schreef Duiveltja het volgende:
De vraag is eerder waarom zwarte mensen geen hockey spelen. Speelt hier racisme mee, omdat veel blanke mensen de sport beoefenen?

Is dat de reden waarom er weinig zwarte mensen aan padel doen?
Hoe vaak kom je een hockeyer tegen die Wesley, Samantha, Dylano of Kimberly heet? Hockey is traditioneel een sport die vooral door de middenklasse wordt beoefend. Zodat je kind daar zijn of haar vrienden en potentiele partners zal vinden die veilig uit het eigen milieu komen, en ze leren er netwerken opbouwen voor de toekomst.

Je kunt dus daaruit afleiden dat gekleurde mensen in Nederland dus voornamelijk niet tot de middenklasse behoren, en als je de vraag waarom stelt. Dan is dit niet zo vreemd gezien het migratiebeleid vooral gekleurde mensen uit de arbeidersklasse naar Nederland heeft gebracht (gastarbeiders uit het Middellandse zeegebied, en oorlogsvluchtelingen uit Afrika en het Midden-Oosten).

Overigens ga je over een paar jaar veel donkere hockeymeisjes vinden rond Veldhoven en omgeving als de kinderen van de Indiase expats bij ASML en degelijke oud genoeg zijn om te gaan hockeyen.
pi_210918050
Dat is dan ook de charme van de sport.
pi_210918056
Ik ben bang dat er niets anders op zit dan een quotum in te voeren... of een tijdelijke ledenstop voor witte mensen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 19:26:31 #71
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_210918064
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 11 oktober 2023 @ 19:34:46 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210918165
zucht...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210918288
Ook meer acceptatie voor religies en dan met een walgelijke LBTHRJRBENSNKWKQQQIOEOE+ pride band aan komen zetten?

Wat juist een anti-religie teken is.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 19:42:42 #74
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210918299
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 14:49 schreef Terrorizer het volgende:
Is toch mooi dat ze dat na wilt streven.

[ afbeelding ]
Die geniet er misschien gewoon van om een beetje te shockeren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210918454
Ah, daar hebben we weer een 'white savior' die de blackies moet helpen. Bitch please. Misschien zijn donkere mensen helemaal niet geïnteresseerd in dat kakfestijn met Annefleur's en Sofietjes die elkaar lopen te penetreren met Roderick en Zeger's hockeystick.
pi_210918614
:')

Ook bij de staatsomroep weer, verrassend zeg.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 20:00:41 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210918644
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 19:58 schreef Regilio_ het volgende:
:')

Ook bij de staatsomroep weer, verrassend zeg.
NOS is al jaren niet meer serieus te nemen. En als er echt wereldnieuws is lopen ze altijd hopeloos achter met hun verslaggeving.
pi_210918841
Zucht.

Er zijn zoveel verenigingen en bedrijven niet heel divers.

Zolang discriminatie en uitsluiting daar niet de oorzaak van is, is dat geen probleem. Zover mij bekend staat hockey in beginsel open voor iedereen.

Mensen met diverse achtergronden, geaardheden geloofs- en levensovertuigingen hebben nu eenmaal niet altijd even veel interesse in bepaalde sporten of beroepen. Je kunt moeilijk mensen van buiten de blanke (hogere) middenklasse dwingen om op hockey te gaan, omdat hockey niet divers genoeg is.

Als vrijwilliger bij een vereniging heb ik ook meegemaakt dat er vanuit de landelijke bond min of meer werd opgelegd dat we meer 'diverse' leden zouden gaan werven, want de organisatie moest meer een afspiegeling van de samenleving worden.
Ons antwoord daarop was heel simpel: als wij een open dag of andere actie rondom ledenwerving houden, dan maken we die via de prikborden van alle basisscholen waar we toestemming krijgen om iets op te hangen bekend. Daarnaast hangen we ook nog posters op bij de lokale bibliotheek en bij buurthuizen. Tot slot kondigen we de actie aan via de plaatselijke huis aan huis krant. En dan is iedereen welkom als lid.

De praktijk is nu eenmaal dat mensen graag om gaan met mensen uit hun eigen bubbel, met gelijkgestemden. Met mensen die dezelfde interesses hebben en met mensen waarmee ze een achtergrond delen.
In de VS, Canada en Australië zijn volledig Nederlandse, Duitse, Franse communities met 2e/3e/4e generatie migranten.
pi_210919067
Zucht..
woke meisje met opeens aangeprate schuldgevoelens. Gek dat ze op dat vlak nIet serieus genomen wordt.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_210919317
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
NOS is al jaren niet meer serieus te nemen. En als er echt wereldnieuws is lopen ze altijd hopeloos achter met hun verslaggeving.
Vooral jammer dat het zo'n afbreuk doet aan de verder meer dan prima verslaggeving over andere onderwerpen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 20:56:05 #81
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_210919562
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:20 schreef Nober het volgende:
Mwoh, een land als India heeft honderden bevolkingsgroepen en meer dan vierhonderd talen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_210919894
Ik verlang steeds meer terug naar de 90 en 00. Om dit soort extreem politieke prietpraat werd toen terecht gelachen. Dat geldt eveneens voor extreem rechts gelul als wat FvD uitkraamt.
pi_210921177
Fascinerend topic is dit. Hoe heel ultrarechts en racistisch Fok zich hier verzamelt om enerzijds de meest foute uitspraken te doen en dan anderzijds te beweren dat van racisme helemaal geen sprake is.
pi_210921187
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:37 schreef Sodemieters het volgende:
Fascinerend topic is dit. Hoe heel ultrarechts en racistisch Fok zich hier verzamelt om enerzijds de meest foute uitspraken te doen en dan anderzijds te beweren dat van racisme helemaal geen sprake is.
Goed dat je jezelf als racist herkent. Probeer er nu ook nog iets aan te doen!
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_210922083
Tsja...als bij hockey grotendeels alleen maar 1 groep aantrekt dan heb je weinig diversiteit. Ooit zat iemand op het nieuws te klagen dat Pinkpop of Lowlands weinig divers is. Die muziek trek je aan of niet. Net als met optredens van rappers. Dat trekt vaak ook maar 1 bepaalde groep mensen aan.

quote:
Zegt de persoon die aan hokjesdenken doet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_210922149
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 07:29 schreef HSG het volgende:
Net als met optredens van rappers. Dat trekt vaak ook maar 1 bepaalde groep mensen aan.
Onzin. Genoeg witte mensen die daar ook staan. Heel divers, ga er eens heen.
pi_210922150
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 07:41 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Onzin. Genoeg witte blanke mensen die daar ook staan. Heel divers, ga er eens heen.
Nee want die muziek trekt mij niet aan.
pi_210922898
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 07:42 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee want die muziek trekt mij niet aan.
Dan kan je er ook geen uitspraken over doen; waarom zo bevooroordeeld. Ga er eens heen en zie dat er zwarte en witte mensen door elkaar staan zonder problemen. Aanrader!
pi_210922942
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:53 schreef Kuhn het volgende:
Want worden er donkergekleurden of getinte geweigerd dan als die zich aanmelden bij hockeyverenigingen?
Nee, maar omdat ze extreem in de minderheid zijn worden er grapjes over hun huidskleur gemaakt. Net als bij voetbalclubs uit allochtone stadswijken waar grapjes worden gemaakt over de huidskleur van de enkele blanke voetballer die daar lid is. Daar hoor je dan uiteraard niks over.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_210923043
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 16:42 schreef Gia het volgende:
Dit is natuurlijk complete bullshit.

Wanneer iemand WEL wordt toegelaten, maar daarna puur vanwege huidskleur continu gepest zou worden en het is aantoonbaar dat huidskleur reden is (bijv. omdat men de persoon continu vieze zwarte noemt of iets dergelijks), dan zou er dus wel degelijk aantoonbaar sprake zijn van racisme.

Gebeurt dit ook echt? Geen idee. Mijn punt is puur dat jouw uitspraak dat alleen bij weigering sprake zou zijn van racisme, pure onzin is.
Krekker is de bom!
pi_210923122
Is er wel veel interesse vanuit niet-blanke mensen om hockey te gaan spelen?
pi_210923146
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:12 schreef FL_Freak het volgende:
Is er wel veel interesse vanuit niet-blanke mensen om hockey te gaan spelen?
Het wordt steeds meer.
Je kan het zien aan nieuwe club bepaalde stadsdelen van de grote steden, daar liggen de verhoudingen echt anders.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 12 oktober 2023 @ 10:17:20 #93
3542 Gia
User under construction
pi_210923157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk complete bullshit.

Wanneer iemand WEL wordt toegelaten, maar daarna puur vanwege huidskleur continu gepest zou worden en het is aantoonbaar dat huidskleur reden is (bijv. omdat men de persoon continu vieze zwarte noemt of iets dergelijks), dan zou er dus wel degelijk aantoonbaar sprake zijn van racisme.

Gebeurt dit ook echt? Geen idee. Mijn punt is puur dat jouw uitspraak dat alleen bij weigering sprake zou zijn van racisme, pure onzin is.
*zucht* Er wordt beweerd dat er sprake is van racisme omdat er, vrijwel, geen zwarten op hockey zitten. Daar reageer ik op. Dat simpele feit is geen racisme. Als het zou komen doordat ze geweigerd worden, dan is dat wel racisme.

En ja, er zijn ook een heleboel andere dingen die vallen onder racisme, zoals pesten om huidskleur, maar daar ging het effe niet om.
pi_210923224
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:17 schreef Gia het volgende:

[..]
*zucht* Er wordt beweerd dat er sprake is van racisme omdat er, vrijwel, geen zwarten op hockey zitten. Daar reageer ik op. Dat simpele feit is geen racisme. Als het zou komen doordat ze geweigerd worden, dan is dat wel racisme.

En ja, er zijn ook een heleboel andere dingen die vallen onder racisme, zoals pesten om huidskleur, maar daar ging het effe niet om.
Nee. Dat is niet wat wordt beweerd:

quote:
Kwetsende grappen
De Waard werd zich bewust van het probleem door haar vriend: tophockeyer Terrance Pieters. "Toen hij zijn verhaal over racisme in de hockeywereld deelde, begon het mij ook te dagen."

In 2020 vertelde Pieters, de eerste hockeyer van kleur in Oranje, dat hij vaak het doelwit was van discriminatie, vooral binnen de hockeygemeenschap. Er werden vaak kwetsende opmerkingen of grappen gemaakt over zijn huidskleur.

"Bovendien wordt er op het veld vaak gescholden met woorden als 'homo'", vertelt De Waard. Ze wil bijdragen aan verandering. "Ik werd me ervan bewust dat ik mijn eigen platform helemaal niet inzette, en vroeg me af: waarom eigenlijk niet?"
Het gaat in het nieuwsbericht juist over racisme en discriminatie jegens homo's in de hockeywereld. Of dit waar is of niet kan ik niet beoordelen. Maar dat is wel waar het nieuwsbericht over gaat. Het is dus niet zo dat men zegt: er is sprake van racisme en discriminatie in hockey omdat er weinig zwarten en homo's hockey spelen
Krekker is de bom!
  donderdag 12 oktober 2023 @ 10:43:38 #95
3542 Gia
User under construction
pi_210923362
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Nee. Dat is niet wat wordt beweerd:
[..]
Het gaat in het nieuwsbericht juist over racisme en discriminatie jegens homo's in de hockeywereld. Of dit waar is of niet kan ik niet beoordelen. Maar dat is wel waar het nieuwsbericht over gaat. Het is dus niet zo dat men zegt: er is sprake van racisme en discriminatie in hockey omdat er weinig zwarten en homo's hockey spelen
Er wordt door jongeren zo vaak gescholden met woorden als 'homo', of 'kanker'. Niet netjes, maar om dat nu meteen heel zwaar te maken, vind ik wat te ver gaan. Verder heb je het over 1 zwarte die gepest werd bij zijn club, wanneer? Toen hij 9 was of zo? Ja kinderen pesten als iemand er anders uitziet. Kinderen met een bril, rood haar of een beugel worden ook gepest. Daar moet wat aan gedaan worden. Maar om daar nu weer zo'n punt van te maken!

Als ik google op Terrance Pieters, dan zie ik foto's waar hij gehugged wordt na een doelpunt. Ik zie daar totaal geen racisme of er niet bijhoren.

Verder, wat anderen ook al zeggen, iedereen kiest voor een sport waar hij/zij zich thuis voelt. Negers voelen zich vaak beter thuis bij Basketball en honkbal e.d., blonde blanke meisjes vooral bij hockey. Ik ken van die blonde, blanke hockeymeisjes en geloof mij, ze zijn fel tegen racisme.
pi_210923480
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Er wordt door jongeren zo vaak gescholden met woorden als 'homo', of 'kanker'. Niet netjes, maar om dat nu meteen heel zwaar te maken, vind ik wat te ver gaan. Verder heb je het over 1 zwarte die gepest werd bij zijn club, wanneer? Toen hij 9 was of zo? Ja kinderen pesten als iemand er anders uitziet. Kinderen met een bril, rood haar of een beugel worden ook gepest. Daar moet wat aan gedaan worden. Maar om daar nu weer zo'n punt van te maken!

Als ik google op Terrance Pieters, dan zie ik foto's waar hij gehugged wordt na een doelpunt. Ik zie daar totaal geen racisme of er niet bijhoren.

Verder, wat anderen ook al zeggen, iedereen kiest voor een sport waar hij/zij zich thuis voelt. Negers voelen zich vaak beter thuis bij Basketball en honkbal e.d., blonde blanke meisjes vooral bij hockey. Ik ken van die blonde, blanke hockeymeisjes en geloof mij, ze zijn fel tegen racisme.
Je begint nu opeens over iets heel anders. Namelijk over of het wel/niet correct is wat beweert wordt in de openingspost.

Net beweerde je nog het volgende:
- Er is pas sprake van racisme als iemand vanwege zijn/haar huidskleur bij een sportclub is geweigerd als lid. Volgens mij is daar geen sprake van.
- Er wordt beweerd dat er sprake is van racisme omdat er, vrijwel, geen zwarten op hockey zitte

Beide beweringen zijn gewoon onzin.

Of de constateringen van de lui in de openingspost wel of niet juist zijn, dat is een tweede.
Maar ongeacht of deze beweringen nu wel/niet juist zijn, is het gewoon zin dat men beweert dat er racisme is OMDAT er geen zwarten op hockey zitten. Of dat er pas sprake is van racisme puur en alleen wanneer iemand wordt geweigerd als li.d
Krekker is de bom!
  donderdag 12 oktober 2023 @ 11:22:33 #97
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210923653
Tijdje terug speelde een meisjes team uit Rotterdam Feijenoord een wedstrijd bij ons en dat team was dan weer overwegend gekleurd, dus ja, het ligt natuurlijk ook aan de vijver waar je als club in vist.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_210923732
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:22 schreef nixxx het volgende:
Tijdje terug speelde een meisjes team uit Rotterdam Feijenoord een wedstrijd bij ons en dat team was dan weer overwegend gekleurd, dus ja, het ligt natuurlijk ook aan de vijver waar je als club in vist.
Dit inderdaad. Xan de Waard speelt bij SCHC in Bilthoven. Als er al allochtonen op hockey zitten, dan zitten ze in ieder geval niet bij díe club want allochtonen wonen daar niet.
PWBF
pi_210923769
Het is nu uiteraard wachten op een gelijksoortig statement van de aanvoerders van India en Pakistan. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 12 oktober 2023 @ 11:37:36 #100
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210923842
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Het is nu uiteraard wachten op een gelijksoortig statement van de aanvoerders van India en Pakistan. :')
https://www.news18.com/am(...)rld-cup-5254999.html

Check dat diverse Pakistaanse team dan!
pi_210924075
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:35 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Dan kan je er ook geen uitspraken over doen; waarom zo bevooroordeeld. Ga er eens heen en zie dat er zwarte en witte mensen door elkaar staan zonder problemen. Aanrader!
Nee. Het is kutmuziek en is mij het geld niet waard.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:39 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Nee, maar omdat ze extreem in de minderheid zijn worden er grapjes over hun huidskleur gemaakt. Net als bij voetbalclubs uit allochtone stadswijken waar grapjes worden gemaakt over de huidskleur van de enkele blanke voetballer die daar lid is. Daar hoor je dan uiteraard niks over.
Je weet wat ze zeggen he...dat laatste is geen racisme want racisme naar blanke mensen bestaat niet.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:08:41 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210924179
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:37 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat team is inderdaad weinig divers. Zouden ze wat aan moeten doen.
KuikenGuppy
pi_210924285
De sport hardlopen/sprinten is ook niet heel divers :O
Maar dat zal wel anders zijn denk ik
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:41:36 #104
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_210924489
En daar gaan we weer. Deze bimbo heeft een gekleurd vriendje en denkt: ik zal eens populair gaan doen en met de hype meeliften. Misschien krijg ik zo nog eens extra aandacht. En als het als waar is, kan die jongen dat zelf niet doen of is ie achterlijk of zo _O- _O-

Man man, die eeuwige racisme kaart die echt overal bij betrokken wordt :r . Ik heb zelf twee gekleurde hockey dochters en die spelen overal in het land en zijn echt nog nooit gediscrimineerd of uitgescholden of wat dan ook. Sterker nog, niemand ziet dat ze een kleurtje hebben - wie boeit dat ook wat? Ze spelen lekker hockey en daar gaat het om!
"Hoka Hey!"
pi_210924777
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:19 schreef MauriceM het volgende:
De sport hardlopen/sprinten is ook niet heel divers :O
Maar dat zal wel anders zijn denk ik
Dat mag wel wat diverser ja!

:9~
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_210924826
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:58 schreef HSG het volgende:
Nee. Het is kutmuziek en is mij het geld niet waard.
Doe dan ook geen uitspraken over het publiek.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 13:27:32 #107
287741 matspontius
pi_210924976
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:10 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Topsport niet goed voor je lichaam? Nou bij deze dames ziet het er anders zeer strak en perfect uit. Om te smullen ;)
"Hoka Hey!"
  donderdag 12 oktober 2023 @ 13:29:13 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210924996
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:10 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De dikkerdjes worden ondervertegenwoordigd in de topsport :(.
KuikenGuppy
pi_210925088
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:29 schreef Burdie het volgende:

[..]
De dikkerdjes worden ondervertegenwoordigd in de topsport :(.
Kijk dan voor de grap eens wat er bij kogelstoten rondloopt....
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 12 oktober 2023 @ 13:40:33 #110
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_210925127
quote:
"Het is hier niet heel divers als je om je heen kijkt", zegt De Waard, terwijl ze naar een jeugdwedstrijd kijkt. "In dat opzicht denk ik dat de hockeysport moet veranderen."
MOET nog wel :')
Er MOET helemaal niks, want dit soort dingen (zoals niet genoeg lbgtqi luitjes) is natuurlijk geen echt probleem, wat een gejank weer :r

Foute behandeling van die lui wanneer ze er wel zijn, dat is dan natuurlijk wel een echt probleem.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_210925218
quote:
6s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ze is al vele jaren getrouwd, met jonge kinderen. gaat vooralsnog gewoon uit met vriendinnen en naar de werkborrels op donderdag- en vrijdagmiddag voor een paar glazen wijn. behalve dan met ramadan.
Ja ja, en dat geloven we ook allemaal.
pi_210925370
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:14 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Doe dan ook geen uitspraken over het publiek.
Dat bepaal ik wel.
pi_210925469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:48 schreef nomina het volgende:

[..]
Ja ja, en dat geloven we ook allemaal.
het kan me echt geen flikker schelen wat jij wel of niet wil geloven huppelkut eerste klas
PWBF
pi_210925498
quote:

[..]

Woke aan

Dat telt niet. Alleen witte teams moeten divers zijn.

Woke uit
  donderdag 12 oktober 2023 @ 14:24:28 #115
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210925548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:31 schreef TweedeKlum het volgende:
quote:

[..]

quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:18 schreef HSG het volgende:

[..]
Woke aan

Dat telt niet. Alleen witte teams moeten divers zijn.

Woke uit
Vergelijking slaat nergens op. Wanneer een aanzienlijk percentage v/d bevolking in Pakistan tot een zichtbare minderheid (blank, negroïde, Chinees-uiterlijk, etc.), maar dit niet terug te zien zou zijn in het hockey-team, DAN zou de vergelijking kloppen.

Zoals vroeger in India het geval was:

https://en.wikipedia.org/(...)captains_in_Olympics

Krekker is de bom!
pi_210925570
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 20:26 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Zucht..
woke meisje met opeens aangeprate schuldgevoelens. Gek dat ze op dat vlak nIet serieus genomen wordt.
Wat heb ik ermee te maken?
pi_210925639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef Homey het volgende:

[..]
Grappig dat mensen bij diversiteit meteen denken aan zwarte mensen.

Niemand denkt dan aan Chinezen of Japanners. Die zie je ook niet bij voetbal of hockey.
Die zijn te druk met trainen voor de wiskunde en scheikunde olympiades.
pi_210928024
quote:

[..]

Tja, politici die oorlog voeren, gebeurt helaas keer op keer. Machtswellus.
In Europa is het nu niet handig om tegen elkaar te vechten, dus hebben ze zich tegen het eigen volk gekeerd.
Zo kunnen ze hun stempel drukken door de bestaande maatschappij kapot te maken en schade toe te brengen. Sommige politici zijn ook gewoon laffe meelopers, maar natuurlijk net zo schuldig.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 21:51:42 #119
287741 matspontius
pi_210930622
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 19:12 schreef nomina het volgende:

[..]
Tja, politici die oorlog voeren, gebeurt helaas keer op keer. Machtswellus.
In Europa is het nu niet handig om tegen elkaar te vechten, dus hebben ze zich tegen het eigen volk gekeerd.
Zo kunnen ze hun stempel drukken door de bestaande maatschappij kapot te maken en schade toe te brengen. Sommige politici zijn ook gewoon laffe meelopers, maar natuurlijk net zo schuldig.
Lekker on topic ook 👍
"Hoka Hey!"
pi_210930971
quote:
Oh wach, jij bent die malloot van de FP, mieters toch?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_210931053
Los van huidskleur is het aantal mannen dat hockey speelt ook al jaren aan het teruglopen. Daar maakt ze zich dan weer niet hard voor ;(
Conscience do cost.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 23:22:12 #122
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_210931931
Maar eerlijk hè, een grote neger met een hockeystick is toch ook geen gezicht. :+
pi_210932395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 22:08 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Oh wach, jij bent die malloot van de FP, mieters toch?
Ik heb geen idee wat je bedoelt.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 00:31:50 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210932420
Misschien he, hebben een hoop mensen van kleur gewoon helemaal geen zin om te hockeyen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210932438
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Misschien he, hebben een hoop mensen van kleur gewoon helemaal geen zin om te hockeyen.
Juist.
pi_210932459
quote:
Klopt, geen zin in de standaard kak types
pi_210932480
quote:
Stichting Open Deur is ook weer goed vertegenwoordigd in het topic.

De vraag is uiteraard wáárom ze er geen zin in hebben. Is dat vanwege racisme, of heeft het andere redenen?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 00:47:24 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210932492
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

De vraag is uiteraard wáárom ze er geen zin in hebben. Is dat vanwege racisme, of heeft het andere redenen?
Racisme natuurlijk; alles is racisme in 2023
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210932494
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Racisme natuurlijk; alles is racisme in 2023
Te makkelijk.

Je kunt veel beter.
pi_210932725
In mijn tijd was het wel divers. Ik heb me echt uitgeleefd bij Kampong. Ze waren echt geweldig in ontvangst.
pi_210933205
Ja wat willen ze er aan doen dan? Donkere mensen dwingen om op hockey te gaan?
U MAD?
pi_210933324
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen toch vaak naar hun eigen culturele achtergrond toe trekken. Als de ouders het al niet deden is de kans een stuk kleiner dat de kinderen het ook gaan doen.

Je zal ook weinig tokkies tegenkomen bij hockey. Gemiddelde Nederlander heeft niks met cricket, Indiërs daarin tegen vinden het fantastisch.

Allochtonen zie je niet bij het schaatsen etc.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:14:56 #133
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210933353
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 06:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik speel al mn hele leven 'blanke' sporten als hockey en rugby. Hoewel dat natuurlijk niet erg divers is heeft dat natuurlijk ook zo z'n voordelen. Zo zijn scheidsrechters hun leven gewoon zeker en worden die niet lens getrapt bij een onwelvallige beslissing. Ook zijn homo's en lesbiennes gewoon openlijk welkom in de teams zonder dat die hun geaardheid hoeven te verbergen.
Heb bij hockey ook nog nooit het publiek horen scanderen “Hamas Hamas, de joden aan het gas” of dergelijke. Het publiek scandeert überhaupt niet. De kosten van politie inzet bij het hockey zijn ook minimaal, ja een paar motor agenten om de bus met het Nederlands team te begeleiden als ze weer eens wereldkampioen geworden zijn.

Elke bevolkingsgroep heeft gewoon zijn eigen ding, kun je beter hockey hebben dan “Opsporing verzocht”, of niet?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:13:54 #134
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210933649
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 06:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik speel al mn hele leven 'blanke' sporten als hockey en rugby. Hoewel dat natuurlijk niet erg divers is heeft dat natuurlijk ook zo z'n voordelen. Zo zijn scheidsrechters hun leven gewoon zeker en worden die niet lens getrapt bij een onwelvallige beslissing. Ook zijn homo's en lesbiennes gewoon openlijk welkom in de teams zonder dat die hun geaardheid hoeven te verbergen.
Het is niet zozeer de diversiteit in voetbal die voor al die problemen zorgt he? Of dacht je dat voetbalhooligans en rellen vooral een niet-blank iets is?

En ja, toegeven, in enkele achterstandsbuurten met veel achterstands-Marokkanen het amateurvoetbal nog even IETS erger en daar had je inderdaad dat scheidsrechters behoorlijk bedreigd werden e.d. en erger in een enkel geval.

Wat betreft homo's en lesbiennes. Volgens de klacht in de openingspost is men in hockey juist onvriendelijk tegen homo's:

quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:30 schreef C.L.Werner het volgende:

Geen idee wat waarheid is. Met mijn beperkte kijk hierop vermoed ik dat in alle sporten waar groepen jongeren samenkomen een bepaald agressief sfeertje kan hangen. Het is niet zo dat kakkers heilig zijn en zich niet misdragen. De vorm is waarschijnlijk alleen wat anders dan bij bijv. voetbal.

Vergelijk het met wangedrag in een dispuut vs wangedrag in achterstandsbuurten.

Mocht hier werkelijk sprake van zijn mag daar toch best wat van gezegd worden? Ook al is het in andere sporten, zoals voetbal, wellicht vele malen erger.
Krekker is de bom!
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:59:39 #135
338319 ZarB
Piña colada
pi_210934124
Sjeeeeee wat nobel van deze elite meid. Respekt. Binnenkort zeker een benefietavondje met beelden va
zielige negerkindjes aan de muur. "Do ir for them look at them pls donate" *popt 1000 euro kostende champie* "to the money!" :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_210934783
Wat een gezeur. Dat is toch altijd geweest dat bepaalde sporten wel of niet bepaalde bevolkingsgroepen aantrekken. Bij paardrijden zie ik ook vrijwel geen negers, en wat denk je van Autosport (Hamilton is de uitzondering), Motorsport. En bij Basketbal juist weer wel. Chinezen gaan tafeltenissen. Is toch ook waar men mee is opgegroeid. Soit. Who cares.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:02:11 #137
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210934883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een gezeur. Dat is toch altijd geweest dat bepaalde sporten wel of niet bepaalde bevolkingsgroepen aantrekken. Bij paardrijden zie ik ook vrijwel geen negers, en wat denk je van Autosport (Hamilton is de uitzondering), Motorsport. En bij Basketbal juist weer wel. Chinezen gaan tafeltenissen. Is toch ook waar men mee is opgegroeid. Soit. Who cares.
Maar daar gaat de klacht ook niet over. Dat is wat sommigen er in dit topic van maken.

De klacht gaat over dat bepaalde groepen in bepaalde sporten worden gepest/actief gediscrimineerd, dit aan de hand van lullige opmerkingen.

Of dit werkelijk zo is, en of dit ook werkelijk iets structureels is in de sport, geen idee. Maar dat is waar men over klaagt. En ik denk dat men een soort van conclusie trekt dat de afwezigheid en het gepest/actieve discriminatie, wat met elkaar te maken hebben.
Krekker is de bom!
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:40:50 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210935260
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:02 schreef KreKkeR het volgende:
De klacht gaat over dat bepaalde groepen in bepaalde sporten worden gepest/actief gediscrimineerd, dit aan de hand van lullige opmerkingen.

Of dit werkelijk zo is, en of dit ook werkelijk iets structureels is in de sport, geen idee. Maar dat is waar men over klaagt. En ik denk dat men een soort van conclusie trekt dat de afwezigheid en het gepest/actieve discriminatie, wat met elkaar te maken hebben.
Juist, dat zou dan eerst onderzocht moeten worden. Dus of mensen binnen een bepaalde sport (in dit geval hockey) inderdaad structureel worden gepest of gediscrimineerd op basis van geloof, geaardheid of huidskleur. Als dat daadwerkelijk zo is, is dat iets waar je als bond iets mee zou kunnen/moeten doen.
Maar ik vind het algemeen roeptoeteren vanwege de ervaring van één speler een beetje voorbarig. Zeker ook omdat meerdere mensen in dit topic aangeven het zelf niet te herkennen.
KuikenGuppy
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:53:01 #139
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210935373
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:40 schreef Burdie het volgende:

[..]
Juist, dat zou dan eerst onderzocht moeten worden. Dus of mensen binnen een bepaalde sport (in dit geval hockey) inderdaad structureel worden gepest of gediscrimineerd op basis van geloof, geaardheid of huidskleur. Als dat daadwerkelijk zo is, is dat iets waar je als bond iets mee zou kunnen/moeten doen.
Maar ik vind het algemeen roeptoeteren vanwege de ervaring van één speler een beetje voorbarig. Zeker ook omdat meerdere mensen in dit topic aangeven het zelf niet te herkennen.
Dit lijkt me eerder een probleem bij de media die aandacht geven aan zoiets zonder degelijk onderzoek.

Maar je hebt een goed punt.
Krekker is de bom!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:01:41 #140
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210935453
Flink geruimd hier.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210935739
Hockey verbieden lijkt me het meest logisch, wat een tokkiesport zeg, met al dat laagvoorhoofdige racisme :{w
Ook te weinig 90+ 'ers die actief op de velden staan. Worden die actief geweerd? :N

Ik vermoed dat de gemiddelde kaartclub ook niet erg divers is. Zullen we die dan maar het recht op vereniging ontnemen? Wat? Geen donkere semi-homo in je club? --> VERBOTEN
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210935988
Tsja,de sprintnummers bij atletiek zijn ook niet heel divers. Podium van de marathon ook niet.
pi_210936201
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Het is niet zozeer de diversiteit in voetbal die voor al die problemen zorgt he? Of dacht je dat voetbalhooligans en rellen vooral een niet-blank iets is?

En ja, toegeven, in enkele achterstandsbuurten met veel achterstands-Marokkanen het amateurvoetbal nog even IETS erger en daar had je inderdaad dat scheidsrechters behoorlijk bedreigd werden e.d. en erger in een enkel geval.

Wat betreft homo's en lesbiennes. Volgens de klacht in de openingspost is men in hockey juist onvriendelijk tegen homo's:
[..]
Geen idee wat waarheid is. Met mijn beperkte kijk hierop vermoed ik dat in alle sporten waar groepen jongeren samenkomen een bepaald agressief sfeertje kan hangen. Het is niet zo dat kakkers heilig zijn en zich niet misdragen. De vorm is waarschijnlijk alleen wat anders dan bij bijv. voetbal.

Vergelijk het met wangedrag in een dispuut vs wangedrag in achterstandsbuurten.

Mocht hier werkelijk sprake van zijn mag daar toch best wat van gezegd worden? Ook al is het in andere sporten, zoals voetbal, wellicht vele malen erger.
Ik heb het uiteraard niet over het Nederlandse tokkiepubliek bij professionele voetbalwedstrijden maar over de spelers van amateursport.
PWBF
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:19:45 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210939540
Veldhockey is dan ook niet leuk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:56:26 #145
287741 matspontius
pi_210939878
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 12:02 schreef Halcon het volgende:
Tsja,de sprintnummers bij atletiek zijn ook niet heel divers. Podium van de marathon ook niet.
Wel eens de 10000, 5000 of 1500 meter atletiek en marathon gezien - daar is ook geen enkele diversiteit herkenbaar. Puur racisme!!!
"Hoka Hey!"
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:35:26 #146
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210940372
Wat een zeurpiet die Xan. Lekker deugen meisje :'( Op de campings waar ik naar op vakantie ga in zuid-Frankrijk zie je ook nooit een neger (behalve personeel). Echt racistisch van de reisorganisaties/campings zeg :')

En de huidskleur is blank, niet wit.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:58:46 #147
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210941551
Logisch, hockey is een sport voor de rijken.
Laat weer goed zien dat er in NL veel te verbeteren valt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:59:24 #148
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210941566
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 17:19 schreef sp3c het volgende:
IJshockey is wel lachen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:02:17 #149
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210941612
quote:
Zaalhockey is idd veel leuker.
KuikenGuppy
pi_210942707
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 19:58 schreef Harvest89 het volgende:
Was, is al lang niet meer :N
pi_210945258
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 07:05 schreef descon het volgende:

[..]
Omdat de meeste mensen toch vaak naar hun eigen culturele achtergrond toe trekken. Als de ouders het al niet deden is de kans een stuk kleiner dat de kinderen het ook gaan doen.

Je zal ook weinig tokkies tegenkomen bij hockey. Gemiddelde Nederlander heeft niks met cricket, Indiërs daarin tegen vinden het fantastisch.

Kan ik me iets bij voorstellen, maar wat nou als de hockeybond graag wil dat het zich meer ontwikkelt tot een sport voor iedereen? Hoe ga je dan zorgen dat er een diverser publiek op afkomt, zoals voetbal?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:44:14 #152
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210945376
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kan ik me iets bij voorstellen, maar wat nou als de hockeybond graag wil dat het zich meer ontwikkelt tot een sport voor iedereen? Hoe ga je dan zorgen dat er een diverser publiek op afkomt, zoals voetbal?
Niet, dan stem je het bestuur van de hockey bond weg en zorg je dat er mensen met wat meer verstand en wat minder ingebakken racisme in het nieuwe bestuur zitten.
pi_210945483
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:44 schreef nixxx het volgende:

[..]
Niet, dan stem je het bestuur van de hockey bond weg en zorg je dat er mensen met wat meer verstand en wat minder ingebakken racisme in het nieuwe bestuur zitten.
Wat is er volgens jou racistisch aan het laagdrempelig proberen te maken van een sport?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:53:23 #154
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210945541
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat is er volgens jou racistisch aan het laagdrempelig proberen te maken van een sport?
Als je visie van diversiteit puur het turven van verschillende huidskleuren is, dus als je termen bezigt dat het hockey “te wit” is, dan ben je gewoon racistisch bezig.
pi_210945559
quote:

[..]
Ik denk dat een pride aanvoerdersband wel flink zal helpen.
  VIVA vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:56:51 #156
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_210945584
Nigeria is ook niet heel divers...Wat is het punt? Moeten we weer iets cancellen om het cancellen?
What lies behind makes no sense in my mind
pi_210945626
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:53 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als je visie van diversiteit puur het turven van verschillende huidskleuren is, dus als je termen bezigt dat het hockey “te wit” is, dan ben je gewoon racistisch bezig.
Reageer dan eens op mijn vraag, in plaats van op het nieuwsbericht?
pi_210945636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik denk dat een pride aanvoerdersband wel flink zal helpen.
Het is nogal makkelijk om dingen af te zeiken. Welke aanpak zou volgens jou wel helpen?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:08:28 #159
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210945689
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Reageer dan eens op mijn vraag, in plaats van op het nieuwsbericht?
Wat is je vraag dan precies, want in je eerste post heb je het over “ zorgen dat er een diverser publiek “ op af komt en daarna heb je het over laagdrempeliger maken. Dat zijn toch twee verschillende dingen. Onze club is best laagdrempelig, komt ook omdat er niet zo veel keuze is, je kunt voetballen, korfballen, atletiek of hockey zo ongeveer. Maar als je naar diversiteit opb afkomst gaat kijken, dan zul je zeggen dat het wel heel blank is, op een paar Indiase expat kinderen na, ook nog 1 somali of Eritrees meisje.
pi_210945700
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:08 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wat is je vraag dan precies, want in je eerste post heb je het over “ zorgen dat er een diverser publiek “ op af komt en daarna heb je het over laagdrempeliger maken. Dat zijn toch twee verschillende dingen. Onze club is best laagdrempelig, komt ook omdat er niet zo veel keuze is, je kunt voetballen, korfballen, atletiek of hockey zo ongeveer. Maar als je naar diversiteit opb afkomst gaat kijken, dan zul je zeggen dat het wel heel blank is, op een paar Indiase expat kinderen na, ook nog 1 somali of Eritrees meisje.
Volgens mij zijn dat geen twee verschillende dingen. Als je het laagdrempeliger maakt, komt er een diverser publiek op af, lijkt me. Meer een sport voor iedereen, dan voor de huidige doelgroep.
pi_210945719
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is nogal makkelijk om dingen af te zeiken. Welke aanpak zou volgens jou wel helpen?
Scholen zouden misschien kunnen helpen, met gymlessen kun je verschillende sporten beoefenen. Daarmee zou je interesse op kunnen wekken.

Maar hou op met geneuzel over privileges en racisme, stop met pride armbandjes of leg je er bij neer dat sommige sporten gewoon niet elke groep in een samenleving aanspreken.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:19:58 #162
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210945794
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Volgens mij zijn dat geen twee verschillende dingen. Als je het laagdrempeliger maakt, komt er een diverser publiek op af, lijkt me. Meer een sport voor iedereen, dan voor de huidige doelgroep.
Mja, dan verschillen we denk ik van mening, als je het laagdrempeliger zou moeten maken (geen idee hoe? Contributie is voor lage inkomens bijv al door de gemeente gesubsidieerd) dan zou het nog niet veel diverser (op huidskleur) worden omdat het veel mensen toch niet aantrekt denk ik (en de omgeving is behoorlijk blank)

Als ik naar het team van mijn dochter kijk is het best divers qua achtergronden, boeren, ingenieurs, advocaat, scheepvaart/haven werkers
pi_210945851
quote:

[..]
Hier waar ik woon is ook een jaarlijkse sportfair bedenk ik mij nu net. Kun je ter plekke een sport beoefenen, mag je bij interesse een maand gratis meetrainen.

Bij hockey, korfbal, volleybal, zwemmen etc zie je zelden allochtonen... die staan bij voetbal en vechtsporten.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:26:09 #164
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210945854
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 07:05 schreef descon het volgende:

Kai Verbeij
Dai Dai Ntab
Serge Yoro
Georgie Dalrymple
Dylan Hoogerwerf
Anice Das
Emily Gale

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 13-10-2023 23:31:13 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210946029
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
Mja, dan verschillen we denk ik van mening, als je het laagdrempeliger zou moeten maken (geen idee hoe? Contributie is voor lage inkomens bijv al door de gemeente gesubsidieerd) dan zou het nog niet veel diverser (op huidskleur) worden omdat het veel mensen toch niet aantrekt denk ik (en de omgeving is behoorlijk blank)

Als ik naar het team van mijn dochter kijk is het best divers qua achtergronden, boeren, ingenieurs, advocaat, scheepvaart/haven werkers
Klinkt goed. Dan is het dus al behoorlijk divers en laagdrempelig bij jullie. Niet alleen kakkers.
pi_210946053
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Hier waar ik woon is ook een jaarlijkse sportfair bedenk ik mij nu net. Kun je ter plekke een sport beoefenen, mag je bij interesse een maand gratis meetrainen.

Bij hockey, korfbal, volleybal, zwemmen etc zie je zelden allochtonen... die staan bij voetbal en vechtsporten.
Ja, maar dat geeft weer alleen aan dát het zo is, niet waarom. En al helemaal niet hoe je het zou kunnen doorbreken.
pi_210946136
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, maar dat geeft weer alleen aan dát het zo is, niet waarom. En al helemaal niet hoe je het zou kunnen doorbreken.
Geen interesse?

Wat ook nog zo is, als het om bijvoorbeeld Turken of Marokkanen gaat zie je op zo'n fair alleen de mannelijke exemplaren. De meisjes zie je eigenlijk alleen als ze mee zijn met hun broertje maar niet om zelf te kijken of er een sport voor hen interessant is. Daar zit misschien ook nog een probleem. Maar nee hoor, de dame in de openingspost heeft het natuurlijk alleen weer over racisme en blanke privileges.

Mijn zoontjes zitten op zwemmen, denk je dat een moslimmeisje in een badpak rond kan of mag lopen? Ik heb ze in al die jaren niet gezien. Wel donkere (zelden) of Aziatische (vrij vaak) meisjes.

Maar dat komt natuurlijk ook door blanke privileges en blanken met racistische grapjes.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:00:57 #168
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210946146
Ik word zo ontzettend moe van dit soort gezeik, het blijft ook maar doorgaan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:01:25 #169
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210946153
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Beste zwemster van het laatste decennium was allochtoon, een van de grootste talenten ook. De beste Nederlandse volleyballer is allochtoon. In het korfbal zijn er verschillende allochtonen. Kortom, dat is niet zo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210946324
quote:

[..]
Dan ga je ervan uit dat iedereen een hobbysport zoekt. Voor lage inkomens (gekleurd of niet) is vooral de droom om door te breken als prof van belang, die weer zorgt voor rolmodellen. Zolang een tophockeyer van Olympisch niveau minder binnenharkt dan een amateurvoetballer in de hoofdklasse, geef ik het weinig kans.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mezano02 op 14-10-2023 00:33:50 ]
pi_210946360
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kai Verbeij
Dai Dai Ntab
Serge Yoro
Georgie Dalrymple
Dylan Hoogerwerf
Anice Das
Emily Gale
Niet geheel toevallig allemaal halfbloedjes of adoptiekinderen. Eigenlijk een totaal niet-diverse groep sporters.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 01:21:20 #172
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_210946681
quote:

Welke aanpak zou volgens jou wel helpen?
Waarom is er een aanpak nodig?

quote:

Als je het laagdrempeliger maakt, komt er een diverser publiek op af, lijkt me.
Ik kom gemiddeld 3 keer per week op de club. Geen drempel bij de ingang van het terrein en ook niet bij het clubhuis.

quote:
Meer een sport voor iedereen, dan voor de huidige doelgroep.
Doe maar niet. Nu is hockey een cleane, sportieve sport. Niemand zit te wachten op voetbaltoestanden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_210946884
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:57 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Geen interesse?

Wat ook nog zo is, als het om bijvoorbeeld Turken of Marokkanen gaat zie je op zo'n fair alleen de mannelijke exemplaren. De meisjes zie je eigenlijk alleen als ze mee zijn met hun broertje maar niet om zelf te kijken of er een sport voor hen interessant is. Daar zit misschien ook nog een probleem. Maar nee hoor, de dame in de openingspost heeft het natuurlijk alleen weer over racisme en blanke privileges.

Mijn zoontjes zitten op zwemmen, denk je dat een moslimmeisje in een badpak rond kan of mag lopen? Ik heb ze in al die jaren niet gezien. Wel donkere (zelden) of Aziatische (vrij vaak) meisjes.

Maar dat komt natuurlijk ook door blanke privileges en blanken met racistische grapjes.
Ja-haaaa, maar wáárom hebben zij geen interesse? Jezus mina, dit heb ik nou al vijf keer gezegd. Jij constateert alleen dat het zo is. Ik vraag dat niet. Ik vraag waarom het zo is.

En zullen we die ongezonde fascinatie voor moslims even achterwege laten? Moet nu werkelijk van elk topic een anti-islam topic gemaakt worden? Je constateert zelf dat zwemmen redelijk divers is. Hockey niet. Hoe zou dat komen? Waarom worden die kinderen wel lid van de zwemclub, maar zelden van de hockeyclub?
pi_210946904
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 00:28 schreef Mezano02 het volgende:

[..]
Dan ga je ervan uit dat iedereen een hobbysport zoekt. Voor lage inkomens (gekleurd of niet) is vooral de droom om door te breken als prof van belang, die weer zorgt voor rolmodellen. Zolang een tophockeyer van Olympisch niveau minder binnenharkt dan een amateurvoetballer in de hoofdklasse, geef ik het weinig kans.
Interessante observatie. Ik ging er inderdaad van uit dat je sport omdat je het leuk vindt en omdat het gezond is. Niet om er een carrière van te maken. Echter, als het gaat om veel geld verdienen, zou je dan bij tennis ook niet meer mensen moeten aantreffen waarvoor het geld de voornaamste reden is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2023 02:02:31 ]
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 03:44:48 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947074
quote:

[..]
Maar hoe hoog kan die drempel zijn?

Enige wat je nodig hebt is een paar gympies, twee stickies en een zomerjurkje

En een fiets om er te komen ... evt een scooter voor de verre uitwedstrijden

Als allochtonen hadden willen hockeyen dan hadden ze dat echt al gedaan ... in Zoetermeer heb je zo'n sportpark en aan de ene kent is er honkbal (en atletiek meen ik) en aan de andere kant veldhockey

Drempel lijkt me het zelfde, reisafstand is hetzelfde, kosten lijken me hetzelfde en in beide sporten hoort Nederland bij de wereldtop

Bij honkbal zie veel donkere mensen en bij hockey weinig, wat doen de honkballers anders of beter dan de hockeyers denk je?
Waarom krijgt de honkbal vereniging het wel voor elkaar?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door sp3c op 14-10-2023 06:35:46 ]
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 06:28:23 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947151
quote:

[..]
Lijkt me een raar verhaal

Als je met die keuze wacht tot je om geld begint te geven dan ben je in de meeste sporten al jaren te laat om er je brood mee te verdienen
pi_210947354
quote:

[..]
Zorgen dat die doelgroep interesse krijgt, zoiets moet natuurlijk gaan.

Daarnaast wel een oogje houden op racisme. Gevoel hebben betekend niet dat er gediscrimineerd word. Maar tis tegenwoordig wel een makkelijke joker.

Maar snap wel dat voor Mo het lastig is om aansluiting te vinden met een groep Jean Paultjes.

Maar het zelfde zal Jean Paul ook hebben als ie cricket wil gaan spelen met een groep Pradeepjes.

Maar als je als persoon een beetje aanpast aan de dominante groep zal je meestal prima mee kunnen komen. Zeker momenteel nu de meeste sportclubs tekorten hebben.
pi_210947381
quote:

[..]
Zal om de populariteit gaan van een sport. Aantal sporters dat kan leven van de inkomsten is laag.

Kan natuurlijk wel zijn dat door het sterren gedrag van bepaalde sporters dit meer opvalt bij bepaalde doelgroepen zoals voetballers met ferraris etc.

Sport is in eerste instantie een hobby en sociaal gebeuren. Gaan al je vriendjes op voetbal dan ga jij ook sneller op voetbal. Zijn pa en ma actief met hockey dan is de kans ook groter dat jij gaat hockeyen.

Maar als je ouders niks met hockey hebben, je vriendjes ook niet maar jij wil toch gaan hockeyen kan dat prima. Alleen de stap er na toe is wat hoger.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:18:56 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947419
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:04 schreef descon het volgende:

[..]
Zal om de populariteit gaan van een sport. Aantal sporters dat kan leven van de inkomsten is laag.

Kan natuurlijk wel zijn dat door het sterren gedrag van bepaalde sporters dit meer opvalt bij bepaalde doelgroepen zoals voetballers met ferraris etc.

Sport is in eerste instantie een hobby en sociaal gebeuren. Gaan al je vriendjes op voetbal dan ga jij ook sneller op voetbal. Zijn pa en ma actief met hockey dan is de kans ook groter dat jij gaat hockeyen.

Maar als je ouders niks met hockey hebben, je vriendjes ook niet maar jij wil toch gaan hockeyen kan dat prima. Alleen de stap er na toe is wat hoger.
mijn vader vond dat ik een teamsport moest dus hij bracht me naar allerlei eredivisiewedstrijden om te kiezen, daar is toen vrij vlot ijshockey uit komen rollen

dat je daar in Nederland nauwelijks mee rond kan komen wist ik toen nog niet, dat werd er ook niet bijverteld _O-
pi_210947443
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 01:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja-haaaa, maar wáárom hebben zij geen interesse? Jezus mina, dit heb ik nou al vijf keer gezegd. Jij constateert alleen dat het zo is. Ik vraag dat niet. Ik vraag waarom het zo is.

En zullen we die ongezonde fascinatie voor moslims even achterwege laten? Moet nu werkelijk van elk topic een anti-islam topic gemaakt worden? Je constateert zelf dat zwemmen redelijk divers is. Hockey niet. Hoe zou dat komen? Waarom worden die kinderen wel lid van de zwemclub, maar zelden van de hockeyclub?
Wat ik al zei, geen interesse want die sporten zitten niet in de cultuur, "mannelijke" sporten genieten de voorkeur, meiden kunnen of mogen niet (daar maak je zelfs een ongezonde fascinatie van). Zwemmen is ook niet divers, ik heb niet gezegd dat dit wel zo is.

Maar daar wil je allemaal niet aan, je wilt alleen maar de racisme kant op heb ik het idee.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:30:47 #181
287741 matspontius
pi_210947482
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
mijn vader vond dat ik een teamsport moest dus hij bracht me naar allerlei eredivisiewedstrijden om te kiezen, daar is toen vrij vlot ijshockey uit komen rollen

dat je daar in Nederland nauwelijks mee rond kan komen wist ik toen nog niet, dat werd er ook niet bijverteld _O-
Ijshockey ook heel divers :N Gaan we daarover ook een probleem maken? Net zoals de 10000m of 5000m atletiek? Daar hoor je nooit iemand over. Dus als het allemaal donker gekleurd is dan is het prima maar zodra blank de boventoon voert moet er ineens diversiteit in de sport komen. Wat een gezanik zeg :r

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 14-10-2023 08:48:27 ]
"Hoka Hey!"
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:34:16 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947498
denk niet dat het een cultuur dingetje is eigenlijk, je komt er gewoon niet mee in aanraking

op tv is het voetbal voor en voetbal na en tussendoor vaak ook nog wat voetbal, ik kan me geen live hockey wedstrijd herinneren die niet op de olympische spelen gespeeld werd
ik weet niet wie de landskampioen is en naast bloemendaal, kampong en oranje zwart (?) kan ik geen club opnoemen

in het stukje staat dat ze naar scholen moeten gaan met internationals erbij, dat zou pas echt indruk maken

ik ken er naast Xan de Waard (omdat ik het artikel heb gelezen) nul en die naam ben ik morgen waarschijnlijk al vergeten, er is ook nog een donkere jongen bij de mannen maar die naam ben ik nu al vergeten
het meenemen van een international zou op mij net zoveel indruk hebben gemaakt als wanneer ze Anne Fleur van Berkenrode van de lokale dames 3 mee zouden hebben gebracht

als je de sport diverser wilt maken moet je zorgen dat het regelmatig op tv is ergens
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:34:36 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947502
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:30 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ijshockey ook heel divers :N Gaan we daarover ook een probleem maken? Net zoals de 10000m of 5000m atletiek? Daar hoor je nooit iemand over. Dus als het allemaal donker gekleurd is dan is het prima maar zodra blank de boventoon voert moet er ineen diversiteit in de sport komen. Wat een gezanik zeg :r
ijshockey zit vol allochtonen
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:35:45 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947511
allemaal Canadezen dat wel

maar er waren al zwarte ijshockeycompetities voor dat we hier uberhaupt een bond hadden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in mijn jeugd was er nog een ijsbaan in Assen, daar speelden relatief veel Molukkers, wat deed die vereniging anders?

niets, niemand weet waarom dat is maar in die specifieke Molukse gemeenschap vonden ze het gewoon een leuk spelletje ... denk dat je als je het antwoord wel weet er veel geld mee kunt verdienen

[ Bericht 33% gewijzigd door sp3c op 14-10-2023 09:02:42 ]
pi_210947808
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:34 schreef sp3c het volgende:
denk niet dat het een cultuur dingetje is eigenlijk, je komt er gewoon niet mee in aanraking

op tv is het voetbal voor en voetbal na en tussendoor vaak ook nog wat voetbal, ik kan me geen live hockey wedstrijd herinneren die niet op de olympische spelen gespeeld werd
ik weet niet wie de landskampioen is en naast bloemendaal, kampong en oranje zwart (?) kan ik geen club opnoemen

in het stukje staat dat ze naar scholen moeten gaan met internationals erbij, dat zou pas echt indruk maken

ik ken er naast Xan de Waard (omdat ik het artikel heb gelezen) nul en die naam ben ik morgen waarschijnlijk al vergeten, er is ook nog een donkere jongen bij de mannen maar die naam ben ik nu al vergeten
het meenemen van een international zou op mij net zoveel indruk hebben gemaakt als wanneer ze Anne Fleur van Berkenrode van de lokale dames 3 mee zouden hebben gebracht

als je de sport diverser wilt maken moet je zorgen dat het regelmatig op tv is ergens
Hockey is vaak op tv, ook op de publieke omroep.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:25:24 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947822
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 09:23 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
nou ik ben echt wel een sportliefhebber maar veel meer dan samenvattingen kom ik niet tegen

waar kijk je dat dan?
pi_210947930
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 09:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou ik ben echt wel een sportliefhebber maar veel meer dan samenvattingen kom ik niet tegen

waar kijk je dat dan?
Studio Sport, Ziggo, Viaplay
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:38:48 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947948
nou I stand corrected dan

gek dat ik het nooit tegenkom maar ok ^O^
pi_210949462
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 03:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

Als allochtonen hadden willen hockeyen dan hadden ze dat echt al gedaan ... in Zoetermeer heb je zo'n sportpark en aan de ene kent is er honkbal (en atletiek meen ik) en aan de andere kant veldhockey

Drempel lijkt me het zelfde, reisafstand is hetzelfde, kosten lijken me hetzelfde en in beide sporten hoort Nederland bij de wereldtop

Bij honkbal zie veel donkere mensen en bij hockey weinig, wat doen de honkballers anders of beter dan de hockeyers denk je?

SPOILER
Dat is dus precies mijn vraag.
pi_210949524
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:30 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ijshockey ook heel divers :N Gaan we daarover ook een probleem maken? Net zoals de 10000m of 5000m atletiek? Daar hoor je nooit iemand over. Dus als het allemaal donker gekleurd is dan is het prima maar zodra blank de boventoon voert moet er ineens diversiteit in de sport komen. Wat een gezanik zeg :r
Atletiek is juist een sport die heel erg divers is. Misschien wel het meest van allemaal, naast voetbal.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:03:09 #191
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210949526
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:30 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wanneer iemand zou beweren dat er in ijshockey alleen maar negers zitten omdat blanken worden weggepest, zou dat inderdaad voer voor discussie zijn lijkt mij.
Krekker is de bom!
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:03:29 #192
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210949528
De KFC moet er ook aan gaan werken om een diverser publiek aan te trekken. Zitten bijna alleen maar negers binnen! Dit kan echt niet meer anno 2023.
pi_210949541
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:24 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Wat ik al zei, geen interesse want die sporten zitten niet in de cultuur, "mannelijke" sporten genieten de voorkeur, meiden kunnen of mogen niet (daar maak je zelfs een ongezonde fascinatie van). Zwemmen is ook niet divers, ik heb niet gezegd dat dit wel zo is.

Maar daar wil je allemaal niet aan, je wilt alleen maar de racisme kant op heb ik het idee.
Je zegt zelf dat je bij zwemmen wel donkere en aziatische kinderen ziet, ook bij de meiden. Dat lijkt mij dan toch divers?
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:07:28 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210949555
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:35 schreef sp3c het volgende:
allemaal Canadezen dat wel

maar er waren al zwarte ijshockeycompetities voor dat we hier uberhaupt een bond hadden

SPOILER
in mijn jeugd was er nog een ijsbaan in Assen, daar speelden relatief veel Molukkers, wat deed die vereniging anders?

niets, niemand weet waarom dat is maar in die specifieke Molukse gemeenschap vonden ze het gewoon een leuk spelletje ... denk dat je als je het antwoord wel weet er veel geld mee kunt verdienen
Er wordt weer veel te ver gedacht; dat krijg je wanneer je werkelijk alles 'intersectioneel' benadert. Dan ga je zoeken naar racisme en discriminatie waar het niet eens hoeft te zijn, maar waar persoonlijke interesse en niet huidskleur de doorslaggevende factor is waarom iemand spel A wel en spel B niet speelt.

De tijd van 'kleur doet er niet toe' is definitief voorbij. De uit de VS geïmporteerde diversiteitsneurose is ook in Nederland geïntroduceerd. En als je wil weten hoe diep dat toxisch denken al is gevorderd, zie topics als deze. Te weinig gekleurde poppetjes in sport X... daar MOET iets snoods achter zitten!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:10:32 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210949577
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wanneer iemand zou beweren dat er in ijshockey alleen maar negers zitten omdat blanken worden weggepest, zou dat inderdaad voer voor discussie zijn lijkt mij.
Uit wat precies blijkt dat Nederlandse hockeyclubs zo racistisch zijn dát mensen van kleur er worden weggepest? Hebben we daar iets van empirisch bewijs van?

Deze 'discussie' is voorbeeld nummer zoveel waarin een doorgeslagen progressieve hobbyist haar hobby graag tot 'landelijk thema' verheft en vooral heel graag weer KLEUR en RAS wil benadrukken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:11:54 #196
287741 matspontius
pi_210949589
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:03 schreef leolinedance het volgende:
De KFC moet er ook aan gaan werken om een diverser publiek aan te trekken. Zitten bijna alleen maar negers binnen! Dit kan echt niet meer anno 2023.
😂🤣😂🤣
"Hoka Hey!"
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:12:47 #197
287741 matspontius
pi_210949598
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat probeer je hier nou mee aan te geven? Dat dit bij hockey gebeurt?
"Hoka Hey!"
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:14:29 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210949615
quote:

[..]
In ieder geval niet door alles op ras te gooien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:14:34 #199
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210949618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:03 schreef leolinedance het volgende:
ahahhah. Deze is wel goed.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:15:11 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210949630
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:53 schreef nixxx het volgende:

[..]
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

Woke perfect omschreven
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:17:12 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210949652
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Waarom zou dat geforceerd MOETEN worden?

Komt het nooit in je op dat mensen verschillende smaken hebben en nog niet gaan hockeyen al krijgen ze hun hele outfit gratis cadeau?

Wat is dit voor waanzinnig collectivisme?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:19:57 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210949682
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 01:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Je wil gewoon horen dat hockeyclubs mensen van kleur weren. Klaar.

Laat jij díe ongezonde fascinatie eens achterwege.

Waarom luisteren bepaalde mensen niet naar Heavy Metal? Hoe zou dat komen?
Waarom eten bepaalde mensen nooit Italiaans? Hoe zou dat komen?
Waarom gaan bepaalde mensen nooit naar Center Parcs? Hoe zou dat komen?

Ockham's scheermes? Smaken verschillen; hoef je niet direct allerlei zwaar soci-politiek maatschappelijke machinaties achter te zoeken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:24:05 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210949713
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 12:54 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is dus precies mijn vraag.
Neeje vraag was hoe je de sport laagdrempelig maakt

Dat is het al
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:26:47 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210949730
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat is het al
Laagdrempelig heeft met meer dingen te maken dan alleen 'wat voor spullen heb je ervoor nodig'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:29:37 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210949754
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Laagdrempelig heeft met meer dingen te maken dan alleen 'wat voor spullen heb je ervoor nodig'.
Zonder intrinsieke motivatie om een sport te doen kun je alle drempels weghalen en nog zal het niet leiden tot 'inclusie'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:31:10 #206
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210949762
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Smaken verschillen; hoef je niet direct allerlei zwaar soci-politiek maatschappelijke machinaties achter te zoeken.
Toch is het wel interessant waarom een sport waarbij de bal met een stick het doel in moet elitair is, en een sport waarbij alleen je voeten nodig zijn om de bal het doel in te krijgen niet. Hoe dat zo komt.

In de kern hebben de spelletjes dezelfde bedoeling, en toch hebben ze uiteindelijk andere groepen bereikt.
pi_210949774
Ik ben benieuwd of dressuur ook een beetje inclusief en divers is.
pi_210949782
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:31 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Toch is het wel interessant waarom een sport waarbij de bal met een stick het doel in moet elitair is, en een sport waarbij alleen je voeten nodig zijn om de bal het doel in te krijgen niet. Hoe dat zo komt.

In de kern hebben de spelletjes dezelfde bedoeling, en toch hebben ze uiteindelijk andere groepen bereikt.
Het WAS elitair, is het al lang niet meer.

En zolang men dat blijft volhouden is de hele discussie hier nogal nutteloos.
pi_210949796
quote:

[..]
Toch is het wel interessant waarom een sport waarbij de bal met een stick het doel in moet elitair is, en een sport waarbij alleen je voeten nodig zijn niet. Hoe dat zo komt.

Dan zou je terug de geschiedenis in moeten gaan, naar de tijd toen die sporten ontstonden. Ik gok dat de allereerste hockeyverenigingen zijn ontstaan in plaatsen als Bloemendaal en Wassenaar. Het heeft in ieder geval altijd een beetje een kakkerige uitstraling gehad.

Zo is cricket een hele grote sport in de landen van het Gemenebest, maar krijgt het bij ons nauwelijks een poot aan de grond. Waarom? Tsja...wie zal het zeggen.
pi_210949805
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:32 schreef Magister_Artium het volgende:
Ook elitair. Een paard bezitten/onderhouden doe je niet zomaar even.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:37:16 #211
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210949808
quote:

[..]

En op de Antillen is baseball heel groot. Ook met een stokkie. Soms is iets gewoon spijkers op laag water zoeken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210949828
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]
En op de Antillen is baseball heel groot. Ook met een stokkie. Soms is iets gewoon spijkers op laag water zoeken.
Ook opmerkelijk is dat op zo'n kleine bevolking al 21 Antillianen het tot de Major League hebben geschopt, het hoogst haalbare in honkbal. En zoiets krijgt navolging uiteraard. Zoals kleine Nederlandertjes buiten met vriendjes gaan lopen voetballen, gaan kleine Antilliaantjes buiten honkballen.
pi_210949925
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ook elitair. Een paard bezitten/onderhouden doe je niet zomaar even.
Ligt er ook maar aan waar je woont. Als je op het platteland woont is het niet elitair.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:55:43 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210949955
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zonder intrinsieke motivatie om een sport te doen kun je alle drempels weghalen en nog zal het niet leiden tot 'inclusie'.
Intrinsieke motivatie komt tot stand door externe factoren. Van mij hoeft die kaksport niet divers te worden maar als je dat wel zou willen volstaat de analyse 'je hebt er alleen een stick en een rokje voor nodig, dat is niet veel dus waar blijven ze dan?' niet afdoende. Als je iets op poten zou willen zetten heb je rolmodellen nodig, clubs die niet alleen in villawijken gehuisvest zijn, werving in allochtone buurten etc.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210950248
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je wil gewoon horen dat hockeyclubs mensen van kleur weren. Klaar.
Nee, want ik denk niet dat dat het geval is.

quote:
Laat jij díe ongezonde fascinatie eens achterwege.

Waarom luisteren bepaalde mensen niet naar Heavy Metal? Hoe zou dat komen?
Waarom eten bepaalde mensen nooit Italiaans? Hoe zou dat komen?
Waarom gaan bepaalde mensen nooit naar Center Parcs? Hoe zou dat komen?

Ockham's scheermes? Smaken verschillen; hoef je niet direct allerlei zwaar soci-politiek maatschappelijke machinaties achter te zoeken.
Heavy metal wordt gewaardeerd door mensen uit allerlei sociale klassen, allerlei afkomst. Iedereen komt er op de een of andere manier wel mee in aanraking en er is geen hoge drempel om er naar te luisteren of om het zelf te gaan maken. Voor je andere voorbeelden geldt min of meer hetzelfde. Voor hockey kennelijk echter niet.
pi_210950275
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat is het al
Wellicht had je #173 nog niet gelezen toen je reageerde op die eerdere post, maar ik stel daar vrijwel letterlijk dezelfde vraag als jij.
pi_210950310
quote:

[..]

Hmm... zou het zo kunnen zijn dat de sport elitairder wordt naarmate je grotere dingen nodig hebt om het balletje te verplaatsen? Van voetbal, naar tennis, naar hockey, naar golf, naar lacrosse, tot uiteindelijk polo (als zo ongeveer de meest elitaire sport die bestaat)?
pi_210950318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:32 schreef Magister_Artium het volgende:
Da's wel een sport waar heel veel Arabieren aan meedoen.
pi_210950430
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 14:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hockey heeft als je zo gaat kijken nog wel meer, ga eens in India en Pakistan kijken hoe groot het daar is.
pi_210950587
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 14:58 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Hockey heeft als je zo gaat kijken nog wel meer, ga eens in India en Pakistan kijken hoe groot het daar is.
Ik had het over de situatie in Nederland...
pi_210950675
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik had het over de situatie in Nederland...
Veel Arabieren die in Nederland aan dressuur doen? Dat is nieuw voor mij.
pi_210950695
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:31 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Geen. Of misschien een paar, maar niet op hoog niveau.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:45:35 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210950770
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja daarom vroeg ik hoe hoog die drempel nu kan zijn

Met welke dingen heeft het nog meer te maken dan de zaken die ik al noemde?
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:48:25 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210950790
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:31 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
De paarden toch

Het is een mopje
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:50:00 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210950804
quote:

[..]
Hmm... zou het zo kunnen zijn dat de sport elitairder wordt naarmate je grotere dingen nodig hebt om het balletje te verplaatsen? Van voetbal, naar tennis, naar hockey, naar golf, naar lacrosse, tot uiteindelijk polo (als zo ongeveer de meest elitaire sport die bestaat)?
Dan zou ijshockey heel elitair moeten zijn maar dat is het niet
pi_210950810
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dan zou ijshockey heel elitair moeten zijn maar dat is het niet
IJshockey is niet met een balletje.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:59:35 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210950880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
IJshockey is niet met een balletje.
Close enough lijkt me en je hebt grotere dingen nodig om het te verplaatsen
pi_210950964
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Close enough lijkt me en je hebt grotere dingen nodig om het te verplaatsen
Nee, mijn zojuist ontwikkelde theorie heeft alleen betrekking op balsporten. Niet op sporten waarin voorwerpen met een elitaire meisjesnaam een rol spelen.
pi_210951197
quote:

[..]
Heb je door hoe populair hockey bij Paki's en Indiërs is?
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:39:16 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210951223
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, mijn zojuist ontwikkelde theorie heeft alleen betrekking op balsporten. Niet op sporten waarin voorwerpen met een elitaire meisjesnaam een rol spelen.
We laten puck alle hoeken van het stadion zien
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:47:50 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210951296
Maar goed ik geloof niet dat veldhockey nu zo heel hoogdrempelig is

Iedereen die het wil kan het doen en blijkbaar willen allochtonen het niet, andere interesses
pi_210951344
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:36 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Serieus? Zelfs nadat de grap is uitgelegd?
pi_210951420
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Serieus? Zelfs nadat de grap is uitgelegd?
Ach meid ik refresh niet iedere 10 seconden.
pi_210951512
Maargoed om even inhoudelijk te reageren:

Hockey is een (veel) duurdere sport. In de zomer iedere wedstrijd sproeien, hockeyballen kosten ¤7+, iedere 2 seizoenen nieuw stick kopen a ¤150,- en de contributie is zo'n 4x hoger dan gemiddelde voetbalclub.

Daarnaast bereikbaarheid, hockeyclubs liggen bijna altijd dicht bij "rijkere" gebieden en wijken. Dan kom je minder snel in aanraking met de sport, alwaar overal wel een voetbalveldje ligt.

Leuk artikel van een jongen uit de Bijlmer die zijn leven lang bij dezelfde club heeft gespeeld en vorig jaar landskampioen is geworden: https://zuidoostenmeer.nl(...)n-om-anders-te-zijn/.
pi_210951866
Uitzonderingen daargelaten, lijkt het mij niet verstandig gemiddelde (voetballende) achterbuurthangjongeren houten stokken en een harde bal te geven en dan een leuk, vreedzaam spelletje verwachten ;)
pi_210951974
Bij ons op de poloclub doet ook gewoon een sjeik mee, geen enkel probleem, helemaal geaccepteerd.
pi_210952017
Iemand kreeg een dikke bijschrijving op haar rekening wat haar toen aanzette om social justice warrior te worden :')
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:31:06 #238
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210952199
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:12 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wat probeer je hier nou mee aan te geven? Dat dit bij hockey gebeurt?
Nee. Dat is niet wat ik probeer aan te geven.

Ongeacht of het nu waar is of niet: de hoofdpersonen klagen over pesten/racisme (qua gedrag/opmerkingen) en niet over gebrek aan diversiteit op zichzelf.
Krekker is de bom!
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:02:05 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210955071
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:14 schreef Kidjuh het volgende:

Hockey is een (veel) duurdere sport. In de zomer iedere wedstrijd sproeien, hockeyballen kosten ¤7+, iedere 2 seizoenen nieuw stick kopen a ¤150,- en de contributie is zo'n 4x hoger dan gemiddelde voetbalclub.

Daarnaast bereikbaarheid, hockeyclubs liggen bijna altijd dicht bij "rijkere" gebieden en wijken. Dan kom je minder snel in aanraking met de sport, alwaar overal wel een voetbalveldje ligt.

Leuk artikel van een jongen uit de Bijlmer die zijn leven lang bij dezelfde club heeft gespeeld en vorig jaar landskampioen is geworden: https://zuidoostenmeer.nl(...)n-om-anders-te-zijn/.
1 stick in 2 seizoenen?

Lol
pi_210955273
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 14:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, want ik denk niet dat dat het geval is.
[..]
Heavy metal wordt gewaardeerd door mensen uit allerlei sociale klassen, allerlei afkomst. Iedereen komt er op de een of andere manier wel mee in aanraking en er is geen hoge drempel om er naar te luisteren of om het zelf te gaan maken. Voor je andere voorbeelden geldt min of meer hetzelfde. Voor hockey kennelijk echter niet.
Je zoekt het te ver....hockey is gewoon geen sport die mensen van allerlei pluimage aanspreekt. Voetbal is dat wel bv.
pi_210955296
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:14 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je zoekt het te ver....hockey is gewoon geen sport die mensen van allerlei pluimage aanspreekt. Voetbal is dat wel bv.
Ja, dat is precies het punt Einstein.

Voor de zoveelste keer: de vraag is dus waarom dat zo is.
pi_210955298
quote:

[..]
Zou het misschien zo kunnen zijn dat jij gewoon een ontzettende zure azijnpissert bent?
pi_210955334
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Daarom zijn jouw zojuist ontwikkelde theorien ook niet belangrijk, dat ga je krijgen als je een zeikwijf bent.
pi_210955361
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dat is precies het punt Einstein.

Voor de zoveelste keer: de vraag is dus waarom dat zo is.
Waarom zoek je naar een waarom? Het is wat het is, laat het gewoon met rust.
pi_210955429
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Nee. Dat is niet wat ik probeer aan te geven.

Ongeacht of het nu waar is of niet: de hoofdpersonen klagen over pesten/racisme (qua gedrag/opmerkingen) en niet over gebrek aan diversiteit op zichzelf.
Ach ja, pesten/racisme, wat maakt het ook uit. Het is allemaal héél erg.
pi_210955714
Non probleem oplossen om jezelf goed te kunnen voelen.

Waarom is dit nieuws?
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:55:10 #248
287741 matspontius
pi_210955821
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:14 schreef Kidjuh het volgende:

In de zomer iedere wedstrijd sproeien? Jij hebt wel verstand van hockey zeg _O_ _O- En van sticks, contributie en waar hockeyclubs zich bevinden heb je ook al geen enkel benul
"Hoka Hey!"
pi_210955882
Het is nu eenmaal zo, heb je ooit wel eens gekeken naar de diversiteit van de bezoekers op een metalfestival?
pi_210958600
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 13:43 schreef BillDauterive het volgende:
Hockey is een mooie sport, maar als je als enige niet-witte in een team speelt, dan begrijp ik wel dat je je niet altijd even thuisvoelt. Dat is net als dat je ook weinig homo's bij een teamsport vindt. Als je anders bent, dan is het lastiger om binnen een team te passen. Andersom is dat ook zo. Als je als wit persoon met een zwarte teamsport meedoet, dan word je ook even raar aangekeken.

Tja, wat doe je eraan? Vrij weinig, vrees ik. Je kan clubs niet kwalijk nemen als ze niet divers zijn. Clubs doen hun best om iedereen welkom te laten voelen.
Wat zijn in Nederland dan wel zwarte teamsporten?
Ik kwam tijdens mijn jeugd op het hockeyveld en de tennisbaan idd vrijwel geen niet-blanken tegen (enkel wat adoptiekindjes). Bij honkbal en judo was het iets diverser maar ook als we met honkbal tegen clubs uit de randstad bv A'dam speelden, was het overgrote merendeel van de spelers toch echt ook blank. De beste "Nederlandse" honkballers zijn volgens mij wel vrijwel altijd Antillianen (alhoewel ik nooit naar sport kijk).

Ik denk niet dat dit soort geforceerde nonsens van blanke meisjes daar iets aan gaat veranderen.
Sowieso is het natuurlijk een beetje onzin om te doen of de niet aanwezige niet-blanken worden gediscrimineerd op het hockeyveld.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_210958803
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Dit lijkt me eerder een probleem bij de media die aandacht geven aan zoiets zonder degelijk onderzoek.

Maar je hebt een goed punt.
Maar wat is degelijk onderzoek?
Het zoveelste kwalitatieve onderzoek zegt me niet zoveel.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_210958807
quote:
Is ijshockey wel divers?
pi_210958840
quote:

[..]
Maar hoe maak je het dan laagdrempeliger?
Gratis hockeyles lijkt me een stuk beter dan gratis kickboksles.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tanatos op 15-10-2023 10:57:56 ]
pi_210958886
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 03:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

SPOILER
Tijdens mijn jeugd was het honkbalveld een heel klein beetje diverser, maar ook bepaald niet indrukwekkend.
Ook als we tegen teams uit de randstad speelden stonden er destijds vooral blanken op het veld.
pi_210959080
Waarom moet het laagdrempeliger worden, er is blijkbaar weinig of geen interesse van allochtonen voor hockey, laat Annefleur dan lekker met rust
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 10:59:11 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210959086
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:29 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Is ijshockey wel divers?
Ja, bij ijshockey komen de blanken ook niet opdagen
pi_210959118
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja, bij ijshockey komen de blanken ook niet opdagen
Hoezo ook niet?

Ik heb vrijwel mijn hele jeugd gehonkbalt en in tegenstelling tot wat mensen hier lijken te denken was dat wel iets diverser dan het hockeyveld, maar echt maar een heel klein beetje. En ook bij de teams uit de randstad waar we tegen speelden was dat zo.

IJshockey lijkt me trouwens een hele dure sport(?).
  zondag 15 oktober 2023 @ 12:01:57 #258
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210959763
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
1 stick in 2 seizoenen?

Lol
Bij veld hockey slaan we de tegenstander niet (zo overduidelijk opzettelijk)..
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 12:30:56 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210960094
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:01 schreef nixxx het volgende:

[..]
Bij veld hockey slaan we de tegenstander niet (zo overduidelijk opzettelijk)..
Dat doen we als mannen, liefst met de blote vuistjes maar dat mag niet meer en niet met de sticks

Maar je breekt er toch wel een paar er seizoen hoor
  zondag 15 oktober 2023 @ 12:37:18 #260
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_210960161
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
1 stick in 2 seizoenen?

Lol
Hoeveel sticks per seizoen denk je dan?
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 12:40:38 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210960204
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:02 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Hoezo ook niet?
Allochtonen ook niet ;)

Maar ik denk dat het een redelijke afspiegeling van de maatschappij is

Overwegend blank maar je ziet wel wat kleurtjes her en daar, denk dat dat is omdat je er zoveel voor moet doen, dan houdt je alleen de echte doorzetters over en die vond je in alle kleuren

Maar met een helm op ziet iedereen er hetzelfde uit

quote:
Ik heb vrijwel mijn hele jeugd gehonkbalt en in tegenstelling tot wat mensen hier lijken te denken was dat wel iets diverser dan het hockeyveld, maar echt maar een heel klein beetje. En ook bij de teams uit de randstad waar we tegen speelden was dat zo.
Ja was meer anekdotisch, ik heb verder geen idee natuurlijk

quote:
IJshockey lijkt me trouwens een hele dure sport(?).
Behoorlijk ja, contributie in den haag voor senioren is 700¤

Dan heb je je uitrusting en uitwedstrijden van Alkmaar tot Dordrecht tot Geleen tot Groningen in nagenoeg iedere laag en wekelijkse kosten aan sticktape en schaatsen slijpen

En dan moet je nog naar desportschool af en toe ... duurder dan gewoon hockey iig _O-
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 12:41:34 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210960220
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:37 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Hoeveel sticks per seizoen denk je dan?
Ik kocht in de regel aan het begin van het seizoen 3 sticks
  zondag 15 oktober 2023 @ 12:42:29 #263
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_210960239
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik kocht in de regel aan het begin van het seizoen 3 sticks
:o

In de jeugd deed ik dat ja, tot ik leerde slaan,
toen werd het er 1 per 2 a 3 seizoenen.
Of ik moest een nieuwe willen.
pi_210960312
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat doen we als mannen, liefst met de blote vuistjes maar dat mag niet meer en niet met de sticks

Maar je breekt er toch wel een paar er seizoen hoor
Kunnen ze die dingen dan niet wat steviger maken?
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 12:53:49 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210960386
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:47 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Kunnen ze die dingen dan niet wat steviger maken?
daar worden ze zwaarder van
pi_210960519
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Allochtonen ook niet ;)

Maar ik denk dat het een redelijke afspiegeling van de maatschappij is

Overwegend blank maar je ziet wel wat kleurtjes her en daar, denk dat dat is omdat je er zoveel voor moet doen, dan houdt je alleen de echte doorzetters over en die vond je in alle kleuren

Maar met een helm op ziet iedereen er hetzelfde uit
Ik vond het tijdens mijn jeugd geweldig om te ijshockeyen op de sloot/vijver, maar zonder ijsbaan is er gewoon geen mogelijkheid om het echt als sport te doen. We deden overigens in de zomer ook wel rollerhockey op rolschaatsen (inline skates waren er nog niet), maar dat was wel vrij blessuregevoelig.
IJshockey lijkt me idd een sport die nogal wat vereist, goede techniek, goede conditie en waarschijnlijk de wil om daarvoor veel te trainen.

quote:
Ja was meer anekdotisch, ik heb verder geen idee natuurlijk
Ik heb het over mijn jeugd, en dat is al even geleden, maar veel mensen hier lijken het idee te hebben dat honkbal een zwarte sport is, en dat was destijds gewoon niet echt (/echt niet) zo.

quote:
Behoorlijk ja, contributie in den haag voor senioren is 700¤

Dan heb je je uitrusting en uitwedstrijden van Alkmaar tot Dordrecht tot Geleen tot Groningen in nagenoeg iedere laag en wekelijkse kosten aan sticktape en schaatsen slijpen

En dan moet je nog naar desportschool af en toe ... duurder dan gewoon hockey iig _O-
Dat is wel ongeveer wat ik verwachtte.
Voor honkbal moesten we (/de ouders) ook veel verder rijden, en dan ben je met 9 innings ook nog eens vrijwel een hele dag kwijt. Ik vraag me ook af hoe blij ouders worden van kinderen die op cricket willen.
pi_210964532
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:55 schreef matspontius het volgende:

[..]
In de zomer iedere wedstrijd sproeien? Jij hebt wel verstand van hockey zeg _O_ _O- En van sticks, contributie en waar hockeyclubs zich bevinden heb je ook al geen enkel benul
Hahaha vet gast :') . Weet niet welke 4e klasser jij speelt, bij mij wordt gewoon iedere wedstrijd gesproeid.

En qua ligging hockeyvelden? Voorbeeldje; [url=https://www.google.com/se(...)tgN6BAgTEAI#rlfi=hd:;si:;mv:[[52.39259139054903,5.105822409690259],[52.263973531659886,4.755633200705884]]]Klik[/url]

irritant ventje.
  zondag 15 oktober 2023 @ 21:57:43 #268
287741 matspontius
pi_210966269
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:00 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Hahaha vet gast :') . Weet niet welke 4e klasser jij speelt, bij mij wordt gewoon iedere wedstrijd gesproeid.

En qua ligging hockeyvelden? Voorbeeldje; [url=https://www.google.com/se(...)tgN6BAgTEAI#rlfi=hd:;si:;mv:[[52.39259139054903,5.105822409690259],[52.263973531659886,4.755633200705884]]]Klik[/url]

irritant ventje.
Ja hoor puistenkop - wat jij wil 💪
"Hoka Hey!"
  zondag 15 oktober 2023 @ 22:37:27 #269
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210966803
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ach ja, pesten/racisme, wat maakt het ook uit. Het is allemaal héél erg.
Ik snap je punt niet zo goed.

Ik geef nergens een waardeoordeel en trek nergens conclusies m.b.t. de beweringen v/d klagers. Ik geef alleen aan welk punt ze terecht of onterecht proberen te maken.
Krekker is de bom!
  maandag 16 oktober 2023 @ 01:38:47 #270
Why is all the rum gone?
pi_210967748
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 19:58 schreef Harvest89 het volgende:
Want jij wil graag meedoen aan een sport 'voor de rijken', maar je kunt het niet betalen? Jammer, joh. :')

Lekker laten hoe het is, de sfeer op de club is uitstekend en er zijn nooit ongeregeldheden bij wedstrijden. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 oktober 2023 @ 01:42:15 #271
Why is all the rum gone?
pi_210967752
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 09:23 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Alleen als je er extra voor betaalt.
pi_210967757
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Alleen als je er extra voor betaalt.
Elk weekend zo'n beetje bij de NPO. Betaal jij daar extra voor? Ik niet in ieder geval.
  maandag 16 oktober 2023 @ 01:55:10 #273
Why is all the rum gone?
pi_210967763
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:47 schreef Hathor het volgende:

Elk weekend zo'n beetje bij de NPO.
Oh, je bedoelt die drie 40-seconden samenvattingen? :')
pi_210967770
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Oh, je bedoelt die drie 40-seconden samenvattingen? :')
Is het weer niet genoeg? Had je liever 3 complete liveverslagen van een sport waar nog geen hond tegenaan pist?
  maandag 16 oktober 2023 @ 02:00:06 #275
Why is all the rum gone?
pi_210967773
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:36 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Als we het hebben over weinig diversiteit, moet je daar eens gaan kijken. :')
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 16:04:56 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210972484
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:58 schreef Hathor het volgende:

[..]
Is het weer niet genoeg? Had je liever 3 complete liveverslagen van een sport waar nog geen hond tegenaan pist?
toch een van de populairste sporten van Nederland geloof ik (alleen Voetbal en Volleybal doen het beter meen ik) dus ik verwacht er toch wel minimaal 1 per week eigenlijk

zeker omdat de NPO meestal toch geen rechten heeft voor de voetbalwedstrijden
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 16:08:48 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210972530
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 01:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Want jij wil graag meedoen aan een sport 'voor de rijken', maar je kunt het niet betalen? Jammer, joh. :')

Lekker laten hoe het is, de sfeer op de club is uitstekend en er zijn nooit ongeregeldheden bij wedstrijden. ^O^
gewoon stoppen met roken

ik heb wat zitten googelen naar de kosten en zo duur vind ik het allemaal niet ... als je daar al rijk voor moet zijn dan ben je zeker een van die gasten die altijd voor me in de rij staat met 3 vuilniszakken vol statiegeldblikjes

wel meer waardering voor mijn pa gekregen _O-
pi_210972693
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
De paarden toch

Het is een mopje
Snap ik, maar met Arabische paarden rijden ze bijna nooit dressuur. Ik begreep wel dat het om de paarden ging, maar zelfs dan klopt het niet.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 16:29:50 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210972778
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Snap ik, maar met Arabische paarden rijden ze bijna nooit dressuur. Ik begreep wel dat het om de paarden ging, maar zelfs dan klopt het niet.
ja weet ik veel joh ik vind het maar enge beesten en je moet grapjes niet uitleggen
pi_210972795
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja weet ik veel joh ik vind het maar enge beesten en je moet grapjes niet uitleggen
Je bent zelf een eng beest. (grapje..).
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 16:32:54 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210972810
ow nu gaan we het krijgen he

NU GAAN WE HET KRIJGEN!

pi_210973869
Ik wil dit niet meer zien.
pi_210974045
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:32 schreef sp3c het volgende:
ow nu gaan we het krijgen he

NU GAAN WE HET KRIJGEN!

[ afbeelding ]
Kom maar op

Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:01:08 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210986114
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik vond het tijdens mijn jeugd geweldig om te ijshockeyen op de sloot/vijver, maar zonder ijsbaan is er gewoon geen mogelijkheid om het echt als sport te doen. We deden overigens in de zomer ook wel rollerhockey op rolschaatsen (inline skates waren er nog niet), maar dat was wel vrij blessuregevoelig.
IJshockey lijkt me idd een sport die nogal wat vereist, goede techniek, goede conditie en waarschijnlijk de wil om daarvoor veel te trainen.
nu achteraf is het een beetje :@ tegenover pa maar inline kwam er nog gewoon bovenop he, dat was voor als er geen ijs lag in de hal (de zomer)

naast trainingskampen (2 per zomervakantie)

en wij hadden het echt niet ruim en broer en zusje hadden duurdere hobbies (paarden) dus ik kan me echt niet voorstellen dat geld het probleem is bij veldhockey ... die shit is kost wmb echt helemaal niks

quote:
[..]
Ik heb het over mijn jeugd, en dat is al even geleden, maar veel mensen hier lijken het idee te hebben dat honkbal een zwarte sport is, en dat was destijds gewoon niet echt (/echt niet) zo.
weet ik ook wel het ging mij om dit specifieke voorbeeld (van Tuyl Park oid in zoetermeer) waarin veldhockey en honkbal min of meer vergelijkbaar zijn ... bij de een zie je wel kleur en bij de ander niet, niet het een zwarte sport is ofzo, want dan denk ik meer aan Basketball ofzo, das al helemaal niet leuk

waarom niet, de gekleurden in kwestie vinden veldhockey gewoon niet leuk en dat lijkt me helemaal niet erg, mooie aan Nederland is dat je zelf mag kiezen en dan moet je niet gaan miepen als al de zwartjes niet jouw dingetje kiezen

vinnik

quote:
[..]
Dat is wel ongeveer wat ik verwachtte.
Voor honkbal moesten we (/de ouders) ook veel verder rijden, en dan ben je met 9 innings ook nog eens vrijwel een hele dag kwijt. Ik vraag me ook af hoe blij ouders worden van kinderen die op cricket willen.
denk idd dat het onder de streep duurder is dan hockey omdat je veel minder van die honkbaldriehoeken hebt en je kunt er itt een kunstgrasveld niets anders mee dan honkbal

tl;dr honkbal lijkt me echt hoogdrempeliger dan hockey hoor :')
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:13:59 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210986231
quote:

[..]
bij ons iedere periode :')
en voor elke training

keer extra bij verlengingen en/of sh00touts

veldhockey kost geen klote

quote:

irritant ventje.
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:57 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ja hoor puistenkop - wat jij wil 💪
veldhockey is echt totaal het tegenovergestelde van een onderwerp waar ik gescheld verwacht maar het internet blijft me nog steeds verbazen, bedankt jongons _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 17-10-2023 18:31:46 ]
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:22:08 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210986304
ik sprak laatst een turk ofzo die vroeg me wanneer ik geboren was voor de astrologie ofzo, hij was zelf 20 jaar geleden in Nederland herboren

toen kwam hij hier en ineens mocht hij alles, hij mocht alles doen, alles denken, alles zeggen in elke taal van de wereld en hij mocht zelfs dingen laten, dingen niet leuk vinden die de meerderheid wel tof vind, hij viert die dag ieder jaar ipv zijn verjaardag

vond ik mooi, bijna een traantje weggepinkt
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:29:11 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210986365
was een koerd maar je snapt het punt
pi_210986390
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
nu achteraf is het een beetje :@ tegenover pa maar inline kwam er nog gewoon bovenop he, dat was voor als er geen ijs lag in de hal (de zomer)

naast trainingskampen (2 per zomervakantie)

en wij hadden het echt niet ruim en broer en zusje hadden duurdere hobbies (paarden) dus ik kan me echt niet voorstellen dat geld het probleem is bij veldhockey ... die shit is kost wmb echt helemaal niks
[..]
weet ik ook wel het ging mij om dit specifieke voorbeeld (van Tuyl Park oid in zoetermeer) waarin veldhockey en honkbal min of meer vergelijkbaar zijn ... bij de een zie je wel kleur en bij de ander niet, niet het een zwarte sport is ofzo, want dan denk ik meer aan Basketball ofzo, das al helemaal niet leuk

waarom niet, de gekleurden in kwestie vinden veldhockey gewoon niet leuk en dat lijkt me helemaal niet erg, mooie aan Nederland is dat je zelf mag kiezen en dan moet je niet gaan miepen als al de zwartjes niet jouw dingetje kiezen

vinnik
[..]
denk idd dat het onder de streep duurder is dan hockey omdat je veel minder van die honkbaldriehoeken hebt en je kunt er itt een kunstgrasveld niets anders mee dan honkbal

tl;dr honkbal lijkt me echt hoogdrempeliger dan hockey hoor :')
Ja eens, volstrekt onzinnig om een sport zo te willen pushen.
En volgens mij is honkbal idd duurder dan veldhockey.
Zeker wat betreft de tijd ie je er aan kwijt bent (ook als ouder zijnde).
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 15:43:09 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210996690
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:32 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ja eens, volstrekt onzinnig om een sport zo te willen pushen.
En volgens mij is honkbal idd duurder dan veldhockey.
Zeker wat betreft de tijd ie je er aan kwijt bent (ook als ouder zijnde).
met het oog op de dalende ledenaantallen snap ik dat ze een nieuwe doelgroep aan proberen te boren natuurlijk

denk alleen dat ze die energie beter in de bestaande doelgroep kunnen steken, die vinden het immers al leuk alleen komen ze om de een of andere reden steeds minder vaak opdagen

lijkt me interessanter om te weten waar dat aanligt dan uit te zoeken hoe je de drempel nog lager kunt maken in de hoop dat er wat kleurlingen op komen draven want die lijkt mij nu al nauwelijks hoger dan bij voetbal, je hebt wat meer hand/oog coordinatie en een zomerjurkje nodig

nou ... poe ... je kunt het gratis maken maar ik denk dat de meeste uitkeringstrekkers het nu ook al wel kunnen betalen
  woensdag 18 oktober 2023 @ 15:51:25 #290
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210996779
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:22 schreef sp3c het volgende:
ik sprak laatst een turk ofzo die vroeg me wanneer ik geboren was voor de astrologie ofzo, hij was zelf 20 jaar geleden in Nederland herboren

toen kwam hij hier en ineens mocht hij alles, hij mocht alles doen, alles denken, alles zeggen in elke taal van de wereld en hij mocht zelfs dingen laten, dingen niet leuk vinden die de meerderheid wel tof vind, hij viert die dag ieder jaar ipv zijn verjaardag

vond ik mooi, bijna een traantje weggepinkt
Maar, even to the point, hockeyde hij of niet?
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 15:59:16 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210996859
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:51 schreef nixxx het volgende:

[..]
Maar, even to the point, hockeyde hij of niet?
in Turkije heeft hij wel ijshockey gespeeld schijnbaar, lijkt toevallig maar dat is nodig om in gesprek met mij te raken

heeft het hier nog wel geprobeerd maar het niveau was te hoog ( :') ) en hij had geen zin in een bierteam ( :') )
pi_210998358
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
met het oog op de dalende ledenaantallen snap ik dat ze een nieuwe doelgroep aan proberen te boren natuurlijk

denk alleen dat ze die energie beter in de bestaande doelgroep kunnen steken, die vinden het immers al leuk alleen komen ze om de een of andere reden steeds minder vaak opdagen

lijkt me interessanter om te weten waar dat aanligt dan uit te zoeken hoe je de drempel nog lager kunt maken in de hoop dat er wat kleurlingen op komen draven want die lijkt mij nu al nauwelijks hoger dan bij voetbal, je hebt wat meer hand/oog coordinatie en een zomerjurkje nodig

nou ... poe ... je kunt het gratis maken maar ik denk dat de meeste uitkeringstrekkers het nu ook al wel kunnen betalen
https://www.sportenbewege(...)enario/sportdeelname
Trend in de toekomst
Tot 2030 zal sportdeelname ongeveer gelijk blijven. Wel zal er een verschuiving plaatsvinden naar andere typen sport dan nu populair zijn, voornamelijk naar meer individuele sporten.

Klopt voor mij ook, tijdens mijn jeugd altijd teamsporten gedaan nu hoogstens sportklimmen met zijn 2-en maar meestal alleen hardlopen.

Ik heb het eens opgezocht, de contributie voor honkbal is hier ca 275,- (+30 eventueel 30 euro bardienstafkoopsom) voor hockey ca 375,-.
Maar met de lange reistijden (+ lange duur v/d wedstrijden) is honkbal eigenlijk duurder.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 20:55:08 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211000558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:30 schreef Tanatos het volgende:

[..]
https://www.sportenbewege(...)enario/sportdeelname
Trend in de toekomst
Tot 2030 zal sportdeelname ongeveer gelijk blijven. Wel zal er een verschuiving plaatsvinden naar andere typen sport dan nu populair zijn, voornamelijk naar meer individuele sporten.

Klopt voor mij ook, tijdens mijn jeugd altijd teamsporten gedaan nu hoogstens sportklimmen met zijn 2-en maar meestal alleen hardlopen.

Ik heb het eens opgezocht, de contributie voor honkbal is hier ca 275,- (+30 eventueel 30 euro bardienstafkoopsom) voor hockey ca 375,-.
Maar met de lange reistijden (+ lange duur v/d wedstrijden) is honkbal eigenlijk duurder.
quote:
Bij hockeyverenigingen is de gemiddelde contributie voor senioren gestegen van 306 naar 320 euro.
https://www.mulierinstitu(...)%20niveau%20gebleven.
geen idee waarom dat zo hoog is tbh maar over een seizoen genomen lijkt me dat voor niemand onbetaalbaar

en dan kun je idd voor de meeste lagen gewoon op de scooter naar uitwedstrijden

waar zit die drempel?
ik heb het meerdere malen aan meerdere mensen gevraagd maar er komt geen antwoord
pi_211001134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]
https://www.mulierinstitu(...)%20niveau%20gebleven.
geen idee waarom dat zo hoog is tbh maar over een seizoen genomen lijkt me dat voor niemand onbetaalbaar

en dan kun je idd voor de meeste lagen gewoon op de scooter naar uitwedstrijden

waar zit die drempel?
ik heb het meerdere malen aan meerdere mensen gevraagd maar er komt geen antwoord
Ik vind het ook vrij hoog, ik had de bedragen voor/van senioren genomen, die van de jeugd halen het natuurljk omlaag. Van mij mag er zeker voor sport van kinderen best overheidsgeld naartoe, maar dan liever geen gratis kickbokslessen.
pi_211003186
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:00 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Wat zijn in Nederland dan wel zwarte teamsporten?
Ik kwam tijdens mijn jeugd op het hockeyveld en de tennisbaan idd vrijwel geen niet-blanken tegen (enkel wat adoptiekindjes). Bij honkbal en judo was het iets diverser maar ook als we met honkbal tegen clubs uit de randstad bv A'dam speelden, was het overgrote merendeel van de spelers toch echt ook blank. De beste "Nederlandse" honkballers zijn volgens mij wel vrijwel altijd Antillianen (alhoewel ik nooit naar sport kijk).

Ik denk niet dat dit soort geforceerde nonsens van blanke meisjes daar iets aan gaat veranderen.
Sowieso is het natuurlijk een beetje onzin om te doen of de niet aanwezige niet-blanken worden gediscrimineerd op het hockeyveld.
Het lijkt mij ook dat dit sterk overdreven is en het is overduidelijk dat dit een uit een duim gezogen verhaal is. Maar schijnbaar vindt een bepaalde groep mensen de norm om zichzelf af te beelden als een vreselijk mens vanwege hun blanke huidkleur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')