De beste Nederlandse volleyballer is een neger.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:59 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Als zwarte mensen graag voornamelijk op voetbal, honkbal, basketbal en American football willen gaan moeten ze dat vooral doen. Waarom moeten ze zonodig op volleybal, waterpolo, rugby of hockey? Bovendien worden ze daar volgens mij niet uitgesloten toch? Dus. Wat is dan het probleem?
Eén neger maakt nog geen zomer.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
De beste Nederlandse volleyballer is een neger.
in ons bedrijfshockeyteam zit een moslima, maar goed die is ook niet standaard want ze draagt geen hoofddoek en drinkt af en toe wel eens een baco. voor de rest zie je ze weinig inderdaad.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:06 schreef Homey het volgende:
De olifant in de kamer wordt niet benoemd:
De gemiddelde moslima mag geen lid worden van een sportvereniging van hun eigen sociale omgeving.
Plus die mogen wel meer niet (zie jij ooit gehoofddoekte moslima's in een zwembad of tijdens het stappen?)
De moslimjongens mogen wel van alles en nog wat, en daarom zie je ze wel vaak bij sporten als voetbal of basketbal.
Overigens is hockey geen populaire sport in het M-O, dus dat leeft gewoon niet in die gemeenschappen. Net zoals cricket niet leeft onder autochtone Nederlanders.
Maar dat is geen strenge moslima en daarmee een grote uitzondering. Prima.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
in ons bedrijfshockeyteam zit een moslima, maar goed die is ook niet standaard want ze draagt geen hoofddoek en drinkt af en toe wel eens een baco. voor de rest zie je ze weinig inderdaad.
Leuk zo'n grote uitzondering, maar waarom ga je daar zo prat op? Je weet best dat de grote groep niet zo is, want daar gaat de discussie hier over.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ze is al vele jaren getrouwd, met jonge kinderen. gaat vooralsnog gewoon uit met vriendinnen en naar de werkborrels op donderdag- en vrijdagmiddag voor een paar glazen wijn. behalve dan met ramadan.
Grappig dat mensen bij diversiteit meteen denken aan zwarte mensen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:59 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Als zwarte mensen graag voornamelijk op voetbal, honkbal, basketbal en American football willen gaan moeten ze dat vooral doen. Waarom moeten ze zonodig op volleybal, waterpolo, rugby of hockey? Bovendien worden ze daar volgens mij niet uitgesloten toch? Dus. Wat is dan het probleem?
Holy shit...quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:43 schreef ReplaR het volgende:
Oh dat is die pride band met gewoon het black power symbool die ik al eerder zag:
[ afbeelding ]
Het is niet normaal nee.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:53 schreef Redbullkid het volgende:
Sinds wanneer is het normaal om blanken wit te noemen? Je ziet het tegenwoordig overal.
Is weer een Amerikaans ding zeker..
Ik ben blank, niet wit.
Pleur toch op man.
Het feit dat je tegenwoordig altijd zwarte mannen/jongens ziet in reclames, overheid uitingen en in schoolboeken (en nooit chinezen, japanners, hindoestanen, zuid-amerikanen, etc) is typisch iets Amerikaans. Het is de Amerikaanse diversiteit die wij moeten zien, niet de Nederlandse diversiteit.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is niet normaal nee.
Het is ingeburgerd door de policor vanwege een ideetje.
Plots vond iedereen blank te racistisch klinken om een of andere reden.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-politieke-ondertoon
Ik ben niet wit, wit is voor verf en papier. Ik ben blank. En ik ben zeker niet wit vanwege het racistische ondertoontje waarom blank uit de woke/policor media is gehaald.
Het is een klassiek geval van dat linkse racisme narratief, dat migranten automatisch alles over moeten nemen van elitair linkse blanke mensen, alleen ze moeten even 'goed geïnformeerd, begeleid en meegenomen' worden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Vermoeiend gedoe dit
Hockey is gewoon een bekakte sport met dito mensen. En migranten (ook de goed verdienende) hebben daar blijkbaar niks mee. Je zal die dan moeten bekeren tot de cultuur van Zonnedael.
Zeker, maar de olifant in de kamer wordt nooit benoemd: moslima's mogen niet sporten bij een vereniging van hun omgeving, i.t.t hun broers. Kijk maar naar een volkssport als voetbal. Genoeg Marokkaanse en Turkse jongens die op voetbal zitten, maar moslima's niet. Bij andere sporten idem.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Altijd maar die focus on diversiteit. Overal. Kwartje wil maar niet vallen dat je het niet moet gaan forceren. Als een buitenlander lid wil worden van een hockey club is er niemand die diegene tegenhoudt. De vraag is er gewoon niet vanuit die groep. Dit komt toch echt heel erg over als iemand die even wat politiek correcte puntjes wil scoren en even in de media wil komen. Nee miep, niet alles is racisme.
Ja, maar dat is logica he.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:19 schreef Homey het volgende:
[..]
Zeker, maar de olifant in de kamer wordt nooit benoemd: moslima's mogen niet sporten bij een vereniging van hun omgeving, i.t.t hun broers. Kijk maar naar een volkssport als voetbal. Genoeg Marokkaanse en Turkse jongens die op voetbal zitten, maar moslima's niet. Bij andere sporten idem.
Daarom zie je minder 'diversiteit' in dames elftallen, want daar draait het artikel om. En andere users ook zeggen; allochtonen hebben vaak alleen maar interesse in hun eigen gemeenschapsdingen, en geen interesse in blijkbaar typische blanke hollandse bezigheden als hockey, schaatsen of korfbal.
Als continent zeker wel. Heel veel verschillende soorten culturen. De landen op die continenten zijn wel redelijk homogeen ja.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:20 schreef Nober het volgende:
Afrika is niet divers. Azië ook al niet.
Dat laatste betwijfel ik, hoe er met de lineaal lijnen zijn getrokken dwars door verschillende etnische groepen heen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als continent zeker wel. Heel veel verschillende soorten culturen. De landen op die continenten zijn wel redelijk homogeen ja.
Het probleem: die schuldgevoelens worden alleen blanke mensen aangepraat. Je ziet het in reclames, campagnes, tv programma's, om bijvoorbeeld minder kinderen te nemen of luxe in te leveren: alleen blanke mensen in beeld. In een beklaagdenbankje. Biechten over hun zonden en zorgen. Opvallend, want in al die andere reclames zie je alleen maar diversiteit.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar dat is logica he.
We moeten diversiteit willen! Overal! Anders zijn we racistisch en niet politiek correct. Dit komt puur neer op gevoel en een samenleving die steeds meer draait om diversiteit, politiek correct zijn e.d. ; heeft weinig met logica te maken helaas.
Kanttekening voordat ik een racist genoemd word hier: wat mij betreft moet iedereen overal welkom zijn. Maar ga het niet forceren, dat wekt enkel het gevoel op dat er weer eens gedramd wordt. Jaag je mensen enkel mee weg. Zelfde zie je rondom klimaat. Duidelijk dat er een hoop moet gebeuren, want klimaatverandering is er nu eenmaal, maar dagelijks er over drammen; mensen schuldgevoelens aanpraten, werkt enkel averechts.
Maar lang niet zo divers als de Randstad.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als continent zeker wel. Heel veel verschillende soorten culturen. De landen op die continenten zijn wel redelijk homogeen ja.
Zoals ik dus al zei, hockey is gewoon een elitaire sport voor de meer welgestelde blanke jongens en meisjes. Lenie uit de Takkenstraat kom je niet tegen bij hockey.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:36 schreef Marsenal het volgende:
Ik kom regelmatig bij deze club, ik woon daar vlakbij. Het is inderdaad een nogal witte verzameling mensen. Maar dat komt vooral omdat hier in Bilthoven een huis gemiddeld 8 ton kost, en nergens anders door.
Bij de mannen is het wereldwijd wel wat populairder in andere landen en is er dus ook meer competitie. Onder andere van België, Australië, India, Pakistan, Duitsland, Spanje, Engeland en Argentinië.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:09 schreef Hathor het volgende:
Nou moet ik ook wel zeggen dat ik nog nooit een Turk, Marokkaan of Surinamer enthousiast heb horen praten over hockey. Dat ligt wel wat anders als het over voetbal gaat. Misschien moeten ze in dat wereldje eens gaan beseffen dat hockey een typisch Nederlandse aangelegenheid is waar voor de rest geen hond tegenaan pist. En dat dan ook nog eens globaal, want het is niet voor niks dat de Nederlandse dames zo'n beetje altijd alles winnen wat er te winnen valt. En dat is niet omdat de Nederlanders zo goed zijn, het is meer dat de rest er geen klote van kan omdat die sport nergens zo beleeft wordt als bij ons.
Verder is het ook nog eens een redelijk elitaire sport, mensen uit volksbuurten zal je ook niet snel treffen op een hockeyveld.
Je bevestigt nu precies wat ik zeg toch? Er zit heel veel verschil tussen Marokko en Nigeria. Of Israel,Iran, Indonesia of China. Dus de continenten zelf zijn wel heel divers.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:42 schreef Homey het volgende:
[..]
Maar lang niet zo divers als de Randstad.
Pak eens een land als Mali of Ivoorkust. Je ziet maar 1 huidskleur, 1 nationaliteit en wellicht 2 or 3 geloven. That's it. Dat noem ik niet divers.
Toch gek, al die landen in Afrika, het M-O en Azië mogen lekker homogeen blijven binnen een nauwe bandbreedte, maar Europa moet per se volledig superdivers worden op allerlei vlakken.
Klopt, het is groeiende, maar in vergelijking met andere sporten nog steeds een project in de kinderschoenen. En volgens mij spelen veel van de betere spelers uit al die landen in de Nederlandse competitie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bij de mannen is het wereldwijd wel wat populairder in andere landen en is er dus ook meer competitie. Onder andere van België, Australië, India, Pakistan, Duitsland, Spanje, Engeland en Argentinië.
Niemand houdt je tegen om daar te gaan wonen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:42 schreef Homey het volgende:
[..]
Pak eens een land als Mali of Ivoorkust. Je ziet maar 1 huidskleur, 1 nationaliteit en wellicht 2 or 3 geloven. That's it. Dat noem ik niet divers.
Toch gek, al die landen in Afrika, het M-O en Azië mogen lekker homogeen blijven binnen een nauwe bandbreedte, maar Europa moet per se volledig superdivers worden op allerlei vlakken.
Eerste donkere international bij de mannen, Maartje Scheepstra was er al veel eerder bij de vrouwen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:30 schreef C.L.Werner het volgende:
In 2020 vertelde Pieters, de eerste hockeyer van kleur in Oranje
Tsja er is dan ook geen blanke Europeaan die voor de lol in Mali of Ivoorkust gaat wonen he.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:42 schreef Homey het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |