abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210918614
:')

Ook bij de staatsomroep weer, verrassend zeg.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 20:00:41 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210918644
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 19:58 schreef Regilio_ het volgende:
:')

Ook bij de staatsomroep weer, verrassend zeg.
NOS is al jaren niet meer serieus te nemen. En als er echt wereldnieuws is lopen ze altijd hopeloos achter met hun verslaggeving.
pi_210918841
Zucht.

Er zijn zoveel verenigingen en bedrijven niet heel divers.

Zolang discriminatie en uitsluiting daar niet de oorzaak van is, is dat geen probleem. Zover mij bekend staat hockey in beginsel open voor iedereen.

Mensen met diverse achtergronden, geaardheden geloofs- en levensovertuigingen hebben nu eenmaal niet altijd even veel interesse in bepaalde sporten of beroepen. Je kunt moeilijk mensen van buiten de blanke (hogere) middenklasse dwingen om op hockey te gaan, omdat hockey niet divers genoeg is.

Als vrijwilliger bij een vereniging heb ik ook meegemaakt dat er vanuit de landelijke bond min of meer werd opgelegd dat we meer 'diverse' leden zouden gaan werven, want de organisatie moest meer een afspiegeling van de samenleving worden.
Ons antwoord daarop was heel simpel: als wij een open dag of andere actie rondom ledenwerving houden, dan maken we die via de prikborden van alle basisscholen waar we toestemming krijgen om iets op te hangen bekend. Daarnaast hangen we ook nog posters op bij de lokale bibliotheek en bij buurthuizen. Tot slot kondigen we de actie aan via de plaatselijke huis aan huis krant. En dan is iedereen welkom als lid.

De praktijk is nu eenmaal dat mensen graag om gaan met mensen uit hun eigen bubbel, met gelijkgestemden. Met mensen die dezelfde interesses hebben en met mensen waarmee ze een achtergrond delen.
In de VS, Canada en Australië zijn volledig Nederlandse, Duitse, Franse communities met 2e/3e/4e generatie migranten.
pi_210919067
Zucht..
woke meisje met opeens aangeprate schuldgevoelens. Gek dat ze op dat vlak nIet serieus genomen wordt.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_210919317
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
NOS is al jaren niet meer serieus te nemen. En als er echt wereldnieuws is lopen ze altijd hopeloos achter met hun verslaggeving.
Vooral jammer dat het zo'n afbreuk doet aan de verder meer dan prima verslaggeving over andere onderwerpen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 20:56:05 #81
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_210919562
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:20 schreef Nober het volgende:
Afrika is niet divers. Azië ook al niet.
Mwoh, een land als India heeft honderden bevolkingsgroepen en meer dan vierhonderd talen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_210919894
Ik verlang steeds meer terug naar de 90 en 00. Om dit soort extreem politieke prietpraat werd toen terecht gelachen. Dat geldt eveneens voor extreem rechts gelul als wat FvD uitkraamt.
pi_210921177
Fascinerend topic is dit. Hoe heel ultrarechts en racistisch Fok zich hier verzamelt om enerzijds de meest foute uitspraken te doen en dan anderzijds te beweren dat van racisme helemaal geen sprake is.
pi_210921187
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:37 schreef Sodemieters het volgende:
Fascinerend topic is dit. Hoe heel ultrarechts en racistisch Fok zich hier verzamelt om enerzijds de meest foute uitspraken te doen en dan anderzijds te beweren dat van racisme helemaal geen sprake is.
Goed dat je jezelf als racist herkent. Probeer er nu ook nog iets aan te doen!
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_210922083
Tsja...als bij hockey grotendeels alleen maar 1 groep aantrekt dan heb je weinig diversiteit. Ooit zat iemand op het nieuws te klagen dat Pinkpop of Lowlands weinig divers is. Die muziek trek je aan of niet. Net als met optredens van rappers. Dat trekt vaak ook maar 1 bepaalde groep mensen aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:37 schreef Sodemieters het volgende:
Zegt de persoon die aan hokjesdenken doet.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_210922149
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 07:29 schreef HSG het volgende:
Net als met optredens van rappers. Dat trekt vaak ook maar 1 bepaalde groep mensen aan.
Onzin. Genoeg witte mensen die daar ook staan. Heel divers, ga er eens heen.
pi_210922150
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 07:41 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Onzin. Genoeg witte blanke mensen die daar ook staan. Heel divers, ga er eens heen.
Nee want die muziek trekt mij niet aan.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_210922898
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 07:42 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee want die muziek trekt mij niet aan.
Dan kan je er ook geen uitspraken over doen; waarom zo bevooroordeeld. Ga er eens heen en zie dat er zwarte en witte mensen door elkaar staan zonder problemen. Aanrader!
pi_210922942
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:53 schreef Kuhn het volgende:
Want worden er donkergekleurden of getinte geweigerd dan als die zich aanmelden bij hockeyverenigingen?
Nee, maar omdat ze extreem in de minderheid zijn worden er grapjes over hun huidskleur gemaakt. Net als bij voetbalclubs uit allochtone stadswijken waar grapjes worden gemaakt over de huidskleur van de enkele blanke voetballer die daar lid is. Daar hoor je dan uiteraard niks over.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_210923043
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 16:42 schreef Gia het volgende:
Er is pas sprake van racisme als iemand vanwege zijn/haar huidskleur bij een sportclub is geweigerd als lid. Volgens mij is daar geen sprake van.
Dit is natuurlijk complete bullshit.

Wanneer iemand WEL wordt toegelaten, maar daarna puur vanwege huidskleur continu gepest zou worden en het is aantoonbaar dat huidskleur reden is (bijv. omdat men de persoon continu vieze zwarte noemt of iets dergelijks), dan zou er dus wel degelijk aantoonbaar sprake zijn van racisme.

Gebeurt dit ook echt? Geen idee. Mijn punt is puur dat jouw uitspraak dat alleen bij weigering sprake zou zijn van racisme, pure onzin is.
Krekker is de bom!
pi_210923122
Is er wel veel interesse vanuit niet-blanke mensen om hockey te gaan spelen?
pi_210923146
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:12 schreef FL_Freak het volgende:
Is er wel veel interesse vanuit niet-blanke mensen om hockey te gaan spelen?
Het wordt steeds meer.
Je kan het zien aan nieuwe club bepaalde stadsdelen van de grote steden, daar liggen de verhoudingen echt anders.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 12 oktober 2023 @ 10:17:20 #93
3542 Gia
User under construction
pi_210923157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk complete bullshit.

Wanneer iemand WEL wordt toegelaten, maar daarna puur vanwege huidskleur continu gepest zou worden en het is aantoonbaar dat huidskleur reden is (bijv. omdat men de persoon continu vieze zwarte noemt of iets dergelijks), dan zou er dus wel degelijk aantoonbaar sprake zijn van racisme.

Gebeurt dit ook echt? Geen idee. Mijn punt is puur dat jouw uitspraak dat alleen bij weigering sprake zou zijn van racisme, pure onzin is.
*zucht* Er wordt beweerd dat er sprake is van racisme omdat er, vrijwel, geen zwarten op hockey zitten. Daar reageer ik op. Dat simpele feit is geen racisme. Als het zou komen doordat ze geweigerd worden, dan is dat wel racisme.

En ja, er zijn ook een heleboel andere dingen die vallen onder racisme, zoals pesten om huidskleur, maar daar ging het effe niet om.
pi_210923224
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:17 schreef Gia het volgende:

[..]
*zucht* Er wordt beweerd dat er sprake is van racisme omdat er, vrijwel, geen zwarten op hockey zitten. Daar reageer ik op. Dat simpele feit is geen racisme. Als het zou komen doordat ze geweigerd worden, dan is dat wel racisme.

En ja, er zijn ook een heleboel andere dingen die vallen onder racisme, zoals pesten om huidskleur, maar daar ging het effe niet om.
Nee. Dat is niet wat wordt beweerd:

quote:
Kwetsende grappen
De Waard werd zich bewust van het probleem door haar vriend: tophockeyer Terrance Pieters. "Toen hij zijn verhaal over racisme in de hockeywereld deelde, begon het mij ook te dagen."

In 2020 vertelde Pieters, de eerste hockeyer van kleur in Oranje, dat hij vaak het doelwit was van discriminatie, vooral binnen de hockeygemeenschap. Er werden vaak kwetsende opmerkingen of grappen gemaakt over zijn huidskleur.

"Bovendien wordt er op het veld vaak gescholden met woorden als 'homo'", vertelt De Waard. Ze wil bijdragen aan verandering. "Ik werd me ervan bewust dat ik mijn eigen platform helemaal niet inzette, en vroeg me af: waarom eigenlijk niet?"
Het gaat in het nieuwsbericht juist over racisme en discriminatie jegens homo's in de hockeywereld. Of dit waar is of niet kan ik niet beoordelen. Maar dat is wel waar het nieuwsbericht over gaat. Het is dus niet zo dat men zegt: er is sprake van racisme en discriminatie in hockey omdat er weinig zwarten en homo's hockey spelen
Krekker is de bom!
  donderdag 12 oktober 2023 @ 10:43:38 #95
3542 Gia
User under construction
pi_210923362
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Nee. Dat is niet wat wordt beweerd:
[..]
Het gaat in het nieuwsbericht juist over racisme en discriminatie jegens homo's in de hockeywereld. Of dit waar is of niet kan ik niet beoordelen. Maar dat is wel waar het nieuwsbericht over gaat. Het is dus niet zo dat men zegt: er is sprake van racisme en discriminatie in hockey omdat er weinig zwarten en homo's hockey spelen
Er wordt door jongeren zo vaak gescholden met woorden als 'homo', of 'kanker'. Niet netjes, maar om dat nu meteen heel zwaar te maken, vind ik wat te ver gaan. Verder heb je het over 1 zwarte die gepest werd bij zijn club, wanneer? Toen hij 9 was of zo? Ja kinderen pesten als iemand er anders uitziet. Kinderen met een bril, rood haar of een beugel worden ook gepest. Daar moet wat aan gedaan worden. Maar om daar nu weer zo'n punt van te maken!

Als ik google op Terrance Pieters, dan zie ik foto's waar hij gehugged wordt na een doelpunt. Ik zie daar totaal geen racisme of er niet bijhoren.

Verder, wat anderen ook al zeggen, iedereen kiest voor een sport waar hij/zij zich thuis voelt. Negers voelen zich vaak beter thuis bij Basketball en honkbal e.d., blonde blanke meisjes vooral bij hockey. Ik ken van die blonde, blanke hockeymeisjes en geloof mij, ze zijn fel tegen racisme.
pi_210923480
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Er wordt door jongeren zo vaak gescholden met woorden als 'homo', of 'kanker'. Niet netjes, maar om dat nu meteen heel zwaar te maken, vind ik wat te ver gaan. Verder heb je het over 1 zwarte die gepest werd bij zijn club, wanneer? Toen hij 9 was of zo? Ja kinderen pesten als iemand er anders uitziet. Kinderen met een bril, rood haar of een beugel worden ook gepest. Daar moet wat aan gedaan worden. Maar om daar nu weer zo'n punt van te maken!

Als ik google op Terrance Pieters, dan zie ik foto's waar hij gehugged wordt na een doelpunt. Ik zie daar totaal geen racisme of er niet bijhoren.

Verder, wat anderen ook al zeggen, iedereen kiest voor een sport waar hij/zij zich thuis voelt. Negers voelen zich vaak beter thuis bij Basketball en honkbal e.d., blonde blanke meisjes vooral bij hockey. Ik ken van die blonde, blanke hockeymeisjes en geloof mij, ze zijn fel tegen racisme.
Je begint nu opeens over iets heel anders. Namelijk over of het wel/niet correct is wat beweert wordt in de openingspost.

Net beweerde je nog het volgende:
- Er is pas sprake van racisme als iemand vanwege zijn/haar huidskleur bij een sportclub is geweigerd als lid. Volgens mij is daar geen sprake van.
- Er wordt beweerd dat er sprake is van racisme omdat er, vrijwel, geen zwarten op hockey zitte

Beide beweringen zijn gewoon onzin.

Of de constateringen van de lui in de openingspost wel of niet juist zijn, dat is een tweede.
Maar ongeacht of deze beweringen nu wel/niet juist zijn, is het gewoon zin dat men beweert dat er racisme is OMDAT er geen zwarten op hockey zitten. Of dat er pas sprake is van racisme puur en alleen wanneer iemand wordt geweigerd als li.d
Krekker is de bom!
  donderdag 12 oktober 2023 @ 11:22:33 #97
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210923653
Tijdje terug speelde een meisjes team uit Rotterdam Feijenoord een wedstrijd bij ons en dat team was dan weer overwegend gekleurd, dus ja, het ligt natuurlijk ook aan de vijver waar je als club in vist.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210923732
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:22 schreef nixxx het volgende:
Tijdje terug speelde een meisjes team uit Rotterdam Feijenoord een wedstrijd bij ons en dat team was dan weer overwegend gekleurd, dus ja, het ligt natuurlijk ook aan de vijver waar je als club in vist.
Dit inderdaad. Xan de Waard speelt bij SCHC in Bilthoven. Als er al allochtonen op hockey zitten, dan zitten ze in ieder geval niet bij díe club want allochtonen wonen daar niet.
pi_210923769
Het is nu uiteraard wachten op een gelijksoortig statement van de aanvoerders van India en Pakistan. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 12 oktober 2023 @ 11:37:36 #100
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210923842
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Het is nu uiteraard wachten op een gelijksoortig statement van de aanvoerders van India en Pakistan. :')
https://www.news18.com/am(...)rld-cup-5254999.html

Check dat diverse Pakistaanse team dan!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')