abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 oktober 2023 @ 20:56:05 #81
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_210919562
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:20 schreef Nober het volgende:
Afrika is niet divers. Azië ook al niet.
Mwoh, een land als India heeft honderden bevolkingsgroepen en meer dan vierhonderd talen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_210919894
Ik verlang steeds meer terug naar de 90 en 00. Om dit soort extreem politieke prietpraat werd toen terecht gelachen. Dat geldt eveneens voor extreem rechts gelul als wat FvD uitkraamt.
pi_210921177
Fascinerend topic is dit. Hoe heel ultrarechts en racistisch Fok zich hier verzamelt om enerzijds de meest foute uitspraken te doen en dan anderzijds te beweren dat van racisme helemaal geen sprake is.
pi_210921187
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:37 schreef Sodemieters het volgende:
Fascinerend topic is dit. Hoe heel ultrarechts en racistisch Fok zich hier verzamelt om enerzijds de meest foute uitspraken te doen en dan anderzijds te beweren dat van racisme helemaal geen sprake is.
Goed dat je jezelf als racist herkent. Probeer er nu ook nog iets aan te doen!
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_210922083
Tsja...als bij hockey grotendeels alleen maar 1 groep aantrekt dan heb je weinig diversiteit. Ooit zat iemand op het nieuws te klagen dat Pinkpop of Lowlands weinig divers is. Die muziek trek je aan of niet. Net als met optredens van rappers. Dat trekt vaak ook maar 1 bepaalde groep mensen aan.

quote:
Zegt de persoon die aan hokjesdenken doet.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_210922149
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 07:29 schreef HSG het volgende:
Net als met optredens van rappers. Dat trekt vaak ook maar 1 bepaalde groep mensen aan.
Onzin. Genoeg witte mensen die daar ook staan. Heel divers, ga er eens heen.
pi_210922150
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 07:41 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Onzin. Genoeg witte blanke mensen die daar ook staan. Heel divers, ga er eens heen.
Nee want die muziek trekt mij niet aan.
pi_210922898
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 07:42 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee want die muziek trekt mij niet aan.
Dan kan je er ook geen uitspraken over doen; waarom zo bevooroordeeld. Ga er eens heen en zie dat er zwarte en witte mensen door elkaar staan zonder problemen. Aanrader!
pi_210922942
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:53 schreef Kuhn het volgende:
Want worden er donkergekleurden of getinte geweigerd dan als die zich aanmelden bij hockeyverenigingen?
Nee, maar omdat ze extreem in de minderheid zijn worden er grapjes over hun huidskleur gemaakt. Net als bij voetbalclubs uit allochtone stadswijken waar grapjes worden gemaakt over de huidskleur van de enkele blanke voetballer die daar lid is. Daar hoor je dan uiteraard niks over.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_210923043
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 16:42 schreef Gia het volgende:
Er is pas sprake van racisme als iemand vanwege zijn/haar huidskleur bij een sportclub is geweigerd als lid. Volgens mij is daar geen sprake van.
Dit is natuurlijk complete bullshit.

Wanneer iemand WEL wordt toegelaten, maar daarna puur vanwege huidskleur continu gepest zou worden en het is aantoonbaar dat huidskleur reden is (bijv. omdat men de persoon continu vieze zwarte noemt of iets dergelijks), dan zou er dus wel degelijk aantoonbaar sprake zijn van racisme.

Gebeurt dit ook echt? Geen idee. Mijn punt is puur dat jouw uitspraak dat alleen bij weigering sprake zou zijn van racisme, pure onzin is.
Krekker is de bom!
pi_210923122
Is er wel veel interesse vanuit niet-blanke mensen om hockey te gaan spelen?
pi_210923146
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:12 schreef FL_Freak het volgende:
Is er wel veel interesse vanuit niet-blanke mensen om hockey te gaan spelen?
Het wordt steeds meer.
Je kan het zien aan nieuwe club bepaalde stadsdelen van de grote steden, daar liggen de verhoudingen echt anders.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 12 oktober 2023 @ 10:17:20 #93
3542 Gia
User under construction
pi_210923157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk complete bullshit.

Wanneer iemand WEL wordt toegelaten, maar daarna puur vanwege huidskleur continu gepest zou worden en het is aantoonbaar dat huidskleur reden is (bijv. omdat men de persoon continu vieze zwarte noemt of iets dergelijks), dan zou er dus wel degelijk aantoonbaar sprake zijn van racisme.

Gebeurt dit ook echt? Geen idee. Mijn punt is puur dat jouw uitspraak dat alleen bij weigering sprake zou zijn van racisme, pure onzin is.
*zucht* Er wordt beweerd dat er sprake is van racisme omdat er, vrijwel, geen zwarten op hockey zitten. Daar reageer ik op. Dat simpele feit is geen racisme. Als het zou komen doordat ze geweigerd worden, dan is dat wel racisme.

En ja, er zijn ook een heleboel andere dingen die vallen onder racisme, zoals pesten om huidskleur, maar daar ging het effe niet om.
pi_210923224
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:17 schreef Gia het volgende:

[..]
*zucht* Er wordt beweerd dat er sprake is van racisme omdat er, vrijwel, geen zwarten op hockey zitten. Daar reageer ik op. Dat simpele feit is geen racisme. Als het zou komen doordat ze geweigerd worden, dan is dat wel racisme.

En ja, er zijn ook een heleboel andere dingen die vallen onder racisme, zoals pesten om huidskleur, maar daar ging het effe niet om.
Nee. Dat is niet wat wordt beweerd:

quote:
Kwetsende grappen
De Waard werd zich bewust van het probleem door haar vriend: tophockeyer Terrance Pieters. "Toen hij zijn verhaal over racisme in de hockeywereld deelde, begon het mij ook te dagen."

In 2020 vertelde Pieters, de eerste hockeyer van kleur in Oranje, dat hij vaak het doelwit was van discriminatie, vooral binnen de hockeygemeenschap. Er werden vaak kwetsende opmerkingen of grappen gemaakt over zijn huidskleur.

"Bovendien wordt er op het veld vaak gescholden met woorden als 'homo'", vertelt De Waard. Ze wil bijdragen aan verandering. "Ik werd me ervan bewust dat ik mijn eigen platform helemaal niet inzette, en vroeg me af: waarom eigenlijk niet?"
Het gaat in het nieuwsbericht juist over racisme en discriminatie jegens homo's in de hockeywereld. Of dit waar is of niet kan ik niet beoordelen. Maar dat is wel waar het nieuwsbericht over gaat. Het is dus niet zo dat men zegt: er is sprake van racisme en discriminatie in hockey omdat er weinig zwarten en homo's hockey spelen
Krekker is de bom!
  donderdag 12 oktober 2023 @ 10:43:38 #95
3542 Gia
User under construction
pi_210923362
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Nee. Dat is niet wat wordt beweerd:
[..]
Het gaat in het nieuwsbericht juist over racisme en discriminatie jegens homo's in de hockeywereld. Of dit waar is of niet kan ik niet beoordelen. Maar dat is wel waar het nieuwsbericht over gaat. Het is dus niet zo dat men zegt: er is sprake van racisme en discriminatie in hockey omdat er weinig zwarten en homo's hockey spelen
Er wordt door jongeren zo vaak gescholden met woorden als 'homo', of 'kanker'. Niet netjes, maar om dat nu meteen heel zwaar te maken, vind ik wat te ver gaan. Verder heb je het over 1 zwarte die gepest werd bij zijn club, wanneer? Toen hij 9 was of zo? Ja kinderen pesten als iemand er anders uitziet. Kinderen met een bril, rood haar of een beugel worden ook gepest. Daar moet wat aan gedaan worden. Maar om daar nu weer zo'n punt van te maken!

Als ik google op Terrance Pieters, dan zie ik foto's waar hij gehugged wordt na een doelpunt. Ik zie daar totaal geen racisme of er niet bijhoren.

Verder, wat anderen ook al zeggen, iedereen kiest voor een sport waar hij/zij zich thuis voelt. Negers voelen zich vaak beter thuis bij Basketball en honkbal e.d., blonde blanke meisjes vooral bij hockey. Ik ken van die blonde, blanke hockeymeisjes en geloof mij, ze zijn fel tegen racisme.
pi_210923480
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Er wordt door jongeren zo vaak gescholden met woorden als 'homo', of 'kanker'. Niet netjes, maar om dat nu meteen heel zwaar te maken, vind ik wat te ver gaan. Verder heb je het over 1 zwarte die gepest werd bij zijn club, wanneer? Toen hij 9 was of zo? Ja kinderen pesten als iemand er anders uitziet. Kinderen met een bril, rood haar of een beugel worden ook gepest. Daar moet wat aan gedaan worden. Maar om daar nu weer zo'n punt van te maken!

Als ik google op Terrance Pieters, dan zie ik foto's waar hij gehugged wordt na een doelpunt. Ik zie daar totaal geen racisme of er niet bijhoren.

Verder, wat anderen ook al zeggen, iedereen kiest voor een sport waar hij/zij zich thuis voelt. Negers voelen zich vaak beter thuis bij Basketball en honkbal e.d., blonde blanke meisjes vooral bij hockey. Ik ken van die blonde, blanke hockeymeisjes en geloof mij, ze zijn fel tegen racisme.
Je begint nu opeens over iets heel anders. Namelijk over of het wel/niet correct is wat beweert wordt in de openingspost.

Net beweerde je nog het volgende:
- Er is pas sprake van racisme als iemand vanwege zijn/haar huidskleur bij een sportclub is geweigerd als lid. Volgens mij is daar geen sprake van.
- Er wordt beweerd dat er sprake is van racisme omdat er, vrijwel, geen zwarten op hockey zitte

Beide beweringen zijn gewoon onzin.

Of de constateringen van de lui in de openingspost wel of niet juist zijn, dat is een tweede.
Maar ongeacht of deze beweringen nu wel/niet juist zijn, is het gewoon zin dat men beweert dat er racisme is OMDAT er geen zwarten op hockey zitten. Of dat er pas sprake is van racisme puur en alleen wanneer iemand wordt geweigerd als li.d
Krekker is de bom!
  donderdag 12 oktober 2023 @ 11:22:33 #97
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210923653
Tijdje terug speelde een meisjes team uit Rotterdam Feijenoord een wedstrijd bij ons en dat team was dan weer overwegend gekleurd, dus ja, het ligt natuurlijk ook aan de vijver waar je als club in vist.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210923732
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:22 schreef nixxx het volgende:
Tijdje terug speelde een meisjes team uit Rotterdam Feijenoord een wedstrijd bij ons en dat team was dan weer overwegend gekleurd, dus ja, het ligt natuurlijk ook aan de vijver waar je als club in vist.
Dit inderdaad. Xan de Waard speelt bij SCHC in Bilthoven. Als er al allochtonen op hockey zitten, dan zitten ze in ieder geval niet bij díe club want allochtonen wonen daar niet.
pi_210923769
Het is nu uiteraard wachten op een gelijksoortig statement van de aanvoerders van India en Pakistan. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 12 oktober 2023 @ 11:37:36 #100
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210923842
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Het is nu uiteraard wachten op een gelijksoortig statement van de aanvoerders van India en Pakistan. :')
https://www.news18.com/am(...)rld-cup-5254999.html

Check dat diverse Pakistaanse team dan!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_210924075
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:35 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Dan kan je er ook geen uitspraken over doen; waarom zo bevooroordeeld. Ga er eens heen en zie dat er zwarte en witte mensen door elkaar staan zonder problemen. Aanrader!
Nee. Het is kutmuziek en is mij het geld niet waard.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:39 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Nee, maar omdat ze extreem in de minderheid zijn worden er grapjes over hun huidskleur gemaakt. Net als bij voetbalclubs uit allochtone stadswijken waar grapjes worden gemaakt over de huidskleur van de enkele blanke voetballer die daar lid is. Daar hoor je dan uiteraard niks over.
Je weet wat ze zeggen he...dat laatste is geen racisme want racisme naar blanke mensen bestaat niet.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:08:41 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210924179
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:37 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat team is inderdaad weinig divers. Zouden ze wat aan moeten doen.
KuikenGuppy
pi_210924285
De sport hardlopen/sprinten is ook niet heel divers :O
Maar dat zal wel anders zijn denk ik
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:41:36 #104
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_210924489
En daar gaan we weer. Deze bimbo heeft een gekleurd vriendje en denkt: ik zal eens populair gaan doen en met de hype meeliften. Misschien krijg ik zo nog eens extra aandacht. En als het als waar is, kan die jongen dat zelf niet doen of is ie achterlijk of zo _O- _O-

Man man, die eeuwige racisme kaart die echt overal bij betrokken wordt :r . Ik heb zelf twee gekleurde hockey dochters en die spelen overal in het land en zijn echt nog nooit gediscrimineerd of uitgescholden of wat dan ook. Sterker nog, niemand ziet dat ze een kleurtje hebben - wie boeit dat ook wat? Ze spelen lekker hockey en daar gaat het om!
"Hoka Hey!"
pi_210924777
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:19 schreef MauriceM het volgende:
De sport hardlopen/sprinten is ook niet heel divers :O
Maar dat zal wel anders zijn denk ik
Dat mag wel wat diverser ja!

:9~
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_210924826
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:58 schreef HSG het volgende:
Nee. Het is kutmuziek en is mij het geld niet waard.
Doe dan ook geen uitspraken over het publiek.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 13:27:32 #107
287741 matspontius
pi_210924976
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:10 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Topsport niet goed voor je lichaam? Nou bij deze dames ziet het er anders zeer strak en perfect uit. Om te smullen ;)
"Hoka Hey!"
  donderdag 12 oktober 2023 @ 13:29:13 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210924996
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:10 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De dikkerdjes worden ondervertegenwoordigd in de topsport :(.
KuikenGuppy
pi_210925088
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:29 schreef Burdie het volgende:

[..]
De dikkerdjes worden ondervertegenwoordigd in de topsport :(.
Kijk dan voor de grap eens wat er bij kogelstoten rondloopt....
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 12 oktober 2023 @ 13:40:33 #110
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_210925127
quote:
"Het is hier niet heel divers als je om je heen kijkt", zegt De Waard, terwijl ze naar een jeugdwedstrijd kijkt. "In dat opzicht denk ik dat de hockeysport moet veranderen."
MOET nog wel :')
Er MOET helemaal niks, want dit soort dingen (zoals niet genoeg lbgtqi luitjes) is natuurlijk geen echt probleem, wat een gejank weer :r

Foute behandeling van die lui wanneer ze er wel zijn, dat is dan natuurlijk wel een echt probleem.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_210925218
quote:
6s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ze is al vele jaren getrouwd, met jonge kinderen. gaat vooralsnog gewoon uit met vriendinnen en naar de werkborrels op donderdag- en vrijdagmiddag voor een paar glazen wijn. behalve dan met ramadan.
Ja ja, en dat geloven we ook allemaal.
pi_210925370
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:14 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Doe dan ook geen uitspraken over het publiek.
Dat bepaal ik wel.
pi_210925469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:48 schreef nomina het volgende:

[..]
Ja ja, en dat geloven we ook allemaal.
het kan me echt geen flikker schelen wat jij wel of niet wil geloven huppelkut eerste klas
pi_210925498
quote:

[..]

Woke aan

Dat telt niet. Alleen witte teams moeten divers zijn.

Woke uit
  donderdag 12 oktober 2023 @ 14:24:28 #115
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210925548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:31 schreef TweedeKlum het volgende:
quote:

[..]

quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:18 schreef HSG het volgende:

[..]
Woke aan

Dat telt niet. Alleen witte teams moeten divers zijn.

Woke uit
Vergelijking slaat nergens op. Wanneer een aanzienlijk percentage v/d bevolking in Pakistan tot een zichtbare minderheid (blank, negroïde, Chinees-uiterlijk, etc.), maar dit niet terug te zien zou zijn in het hockey-team, DAN zou de vergelijking kloppen.

Zoals vroeger in India het geval was:

https://en.wikipedia.org/(...)captains_in_Olympics

Krekker is de bom!
pi_210925570
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 20:26 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Zucht..
woke meisje met opeens aangeprate schuldgevoelens. Gek dat ze op dat vlak nIet serieus genomen wordt.
Wat heb ik ermee te maken?
pi_210925639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef Homey het volgende:

[..]
Grappig dat mensen bij diversiteit meteen denken aan zwarte mensen.

Niemand denkt dan aan Chinezen of Japanners. Die zie je ook niet bij voetbal of hockey.
Die zijn te druk met trainen voor de wiskunde en scheikunde olympiades.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210928024
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:42 schreef Homey het volgende:

[..]
Maar lang niet zo divers als de Randstad.

Pak eens een land als Mali of Ivoorkust. Je ziet maar 1 huidskleur, 1 nationaliteit en wellicht 2 or 3 geloven. That's it. Dat noem ik niet divers.

Toch gek, al die landen in Afrika, het M-O en Azië mogen lekker homogeen blijven binnen een nauwe bandbreedte, maar Europa moet per se volledig superdivers worden op allerlei vlakken.
Tja, politici die oorlog voeren, gebeurt helaas keer op keer. Machtswellus.
In Europa is het nu niet handig om tegen elkaar te vechten, dus hebben ze zich tegen het eigen volk gekeerd.
Zo kunnen ze hun stempel drukken door de bestaande maatschappij kapot te maken en schade toe te brengen. Sommige politici zijn ook gewoon laffe meelopers, maar natuurlijk net zo schuldig.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 21:51:42 #119
287741 matspontius
pi_210930622
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 19:12 schreef nomina het volgende:

[..]
Tja, politici die oorlog voeren, gebeurt helaas keer op keer. Machtswellus.
In Europa is het nu niet handig om tegen elkaar te vechten, dus hebben ze zich tegen het eigen volk gekeerd.
Zo kunnen ze hun stempel drukken door de bestaande maatschappij kapot te maken en schade toe te brengen. Sommige politici zijn ook gewoon laffe meelopers, maar natuurlijk net zo schuldig.
Lekker on topic ook 👍
"Hoka Hey!"
pi_210930971
quote:
Oh wach, jij bent die malloot van de FP, mieters toch?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_210931053
Los van huidskleur is het aantal mannen dat hockey speelt ook al jaren aan het teruglopen. Daar maakt ze zich dan weer niet hard voor ;(
Conscience do cost.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 23:22:12 #122
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_210931931
Maar eerlijk hè, een grote neger met een hockeystick is toch ook geen gezicht. :+
pi_210932395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 22:08 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Oh wach, jij bent die malloot van de FP, mieters toch?
Ik heb geen idee wat je bedoelt.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 00:31:50 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210932420
Misschien he, hebben een hoop mensen van kleur gewoon helemaal geen zin om te hockeyen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210932438
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Misschien he, hebben een hoop mensen van kleur gewoon helemaal geen zin om te hockeyen.
Juist.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210932459
quote:
Klopt, geen zin in de standaard kak types
pi_210932480
quote:
Stichting Open Deur is ook weer goed vertegenwoordigd in het topic.

De vraag is uiteraard wáárom ze er geen zin in hebben. Is dat vanwege racisme, of heeft het andere redenen?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 00:47:24 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210932492
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

De vraag is uiteraard wáárom ze er geen zin in hebben. Is dat vanwege racisme, of heeft het andere redenen?
Racisme natuurlijk; alles is racisme in 2023
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210932494
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Racisme natuurlijk; alles is racisme in 2023
Te makkelijk.

Je kunt veel beter.
pi_210932725
In mijn tijd was het wel divers. Ik heb me echt uitgeleefd bij Kampong. Ze waren echt geweldig in ontvangst.
pi_210933205
Ja wat willen ze er aan doen dan? Donkere mensen dwingen om op hockey te gaan?
U MAD?
pi_210933324
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen toch vaak naar hun eigen culturele achtergrond toe trekken. Als de ouders het al niet deden is de kans een stuk kleiner dat de kinderen het ook gaan doen.

Je zal ook weinig tokkies tegenkomen bij hockey. Gemiddelde Nederlander heeft niks met cricket, Indiërs daarin tegen vinden het fantastisch.

Allochtonen zie je niet bij het schaatsen etc.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:14:56 #133
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210933353
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 06:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik speel al mn hele leven 'blanke' sporten als hockey en rugby. Hoewel dat natuurlijk niet erg divers is heeft dat natuurlijk ook zo z'n voordelen. Zo zijn scheidsrechters hun leven gewoon zeker en worden die niet lens getrapt bij een onwelvallige beslissing. Ook zijn homo's en lesbiennes gewoon openlijk welkom in de teams zonder dat die hun geaardheid hoeven te verbergen.
Heb bij hockey ook nog nooit het publiek horen scanderen “Hamas Hamas, de joden aan het gas” of dergelijke. Het publiek scandeert überhaupt niet. De kosten van politie inzet bij het hockey zijn ook minimaal, ja een paar motor agenten om de bus met het Nederlands team te begeleiden als ze weer eens wereldkampioen geworden zijn.

Elke bevolkingsgroep heeft gewoon zijn eigen ding, kun je beter hockey hebben dan “Opsporing verzocht”, of niet?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:13:54 #134
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210933649
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 06:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik speel al mn hele leven 'blanke' sporten als hockey en rugby. Hoewel dat natuurlijk niet erg divers is heeft dat natuurlijk ook zo z'n voordelen. Zo zijn scheidsrechters hun leven gewoon zeker en worden die niet lens getrapt bij een onwelvallige beslissing. Ook zijn homo's en lesbiennes gewoon openlijk welkom in de teams zonder dat die hun geaardheid hoeven te verbergen.
Het is niet zozeer de diversiteit in voetbal die voor al die problemen zorgt he? Of dacht je dat voetbalhooligans en rellen vooral een niet-blank iets is?

En ja, toegeven, in enkele achterstandsbuurten met veel achterstands-Marokkanen het amateurvoetbal nog even IETS erger en daar had je inderdaad dat scheidsrechters behoorlijk bedreigd werden e.d. en erger in een enkel geval.

Wat betreft homo's en lesbiennes. Volgens de klacht in de openingspost is men in hockey juist onvriendelijk tegen homo's:

quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:30 schreef C.L.Werner het volgende:

"Bovendien wordt er op het veld vaak gescholden met woorden als 'homo'", vertelt De Waard. Ze wil bijdragen aan verandering. "Ik werd me ervan bewust dat ik mijn eigen platform helemaal niet inzette, en vroeg me af: waarom eigenlijk niet?"

Geen idee wat waarheid is. Met mijn beperkte kijk hierop vermoed ik dat in alle sporten waar groepen jongeren samenkomen een bepaald agressief sfeertje kan hangen. Het is niet zo dat kakkers heilig zijn en zich niet misdragen. De vorm is waarschijnlijk alleen wat anders dan bij bijv. voetbal.

Vergelijk het met wangedrag in een dispuut vs wangedrag in achterstandsbuurten.

Mocht hier werkelijk sprake van zijn mag daar toch best wat van gezegd worden? Ook al is het in andere sporten, zoals voetbal, wellicht vele malen erger.
Krekker is de bom!
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:59:39 #135
338319 ZarB
Piña colada
pi_210934124
Sjeeeeee wat nobel van deze elite meid. Respekt. Binnenkort zeker een benefietavondje met beelden va
zielige negerkindjes aan de muur. "Do ir for them look at them pls donate" *popt 1000 euro kostende champie* "to the money!" :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_210934783
Wat een gezeur. Dat is toch altijd geweest dat bepaalde sporten wel of niet bepaalde bevolkingsgroepen aantrekken. Bij paardrijden zie ik ook vrijwel geen negers, en wat denk je van Autosport (Hamilton is de uitzondering), Motorsport. En bij Basketbal juist weer wel. Chinezen gaan tafeltenissen. Is toch ook waar men mee is opgegroeid. Soit. Who cares.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:02:11 #137
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210934883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een gezeur. Dat is toch altijd geweest dat bepaalde sporten wel of niet bepaalde bevolkingsgroepen aantrekken. Bij paardrijden zie ik ook vrijwel geen negers, en wat denk je van Autosport (Hamilton is de uitzondering), Motorsport. En bij Basketbal juist weer wel. Chinezen gaan tafeltenissen. Is toch ook waar men mee is opgegroeid. Soit. Who cares.
Maar daar gaat de klacht ook niet over. Dat is wat sommigen er in dit topic van maken.

De klacht gaat over dat bepaalde groepen in bepaalde sporten worden gepest/actief gediscrimineerd, dit aan de hand van lullige opmerkingen.

Of dit werkelijk zo is, en of dit ook werkelijk iets structureels is in de sport, geen idee. Maar dat is waar men over klaagt. En ik denk dat men een soort van conclusie trekt dat de afwezigheid en het gepest/actieve discriminatie, wat met elkaar te maken hebben.
Krekker is de bom!
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:40:50 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210935260
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:02 schreef KreKkeR het volgende:
De klacht gaat over dat bepaalde groepen in bepaalde sporten worden gepest/actief gediscrimineerd, dit aan de hand van lullige opmerkingen.

Of dit werkelijk zo is, en of dit ook werkelijk iets structureels is in de sport, geen idee. Maar dat is waar men over klaagt. En ik denk dat men een soort van conclusie trekt dat de afwezigheid en het gepest/actieve discriminatie, wat met elkaar te maken hebben.
Juist, dat zou dan eerst onderzocht moeten worden. Dus of mensen binnen een bepaalde sport (in dit geval hockey) inderdaad structureel worden gepest of gediscrimineerd op basis van geloof, geaardheid of huidskleur. Als dat daadwerkelijk zo is, is dat iets waar je als bond iets mee zou kunnen/moeten doen.
Maar ik vind het algemeen roeptoeteren vanwege de ervaring van één speler een beetje voorbarig. Zeker ook omdat meerdere mensen in dit topic aangeven het zelf niet te herkennen.
KuikenGuppy
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:53:01 #139
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210935373
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:40 schreef Burdie het volgende:

[..]
Juist, dat zou dan eerst onderzocht moeten worden. Dus of mensen binnen een bepaalde sport (in dit geval hockey) inderdaad structureel worden gepest of gediscrimineerd op basis van geloof, geaardheid of huidskleur. Als dat daadwerkelijk zo is, is dat iets waar je als bond iets mee zou kunnen/moeten doen.
Maar ik vind het algemeen roeptoeteren vanwege de ervaring van één speler een beetje voorbarig. Zeker ook omdat meerdere mensen in dit topic aangeven het zelf niet te herkennen.
Dit lijkt me eerder een probleem bij de media die aandacht geven aan zoiets zonder degelijk onderzoek.

Maar je hebt een goed punt.
Krekker is de bom!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:01:41 #140
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210935453
Flink geruimd hier.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210935739
Hockey verbieden lijkt me het meest logisch, wat een tokkiesport zeg, met al dat laagvoorhoofdige racisme :{w
Ook te weinig 90+ 'ers die actief op de velden staan. Worden die actief geweerd? :N

Ik vermoed dat de gemiddelde kaartclub ook niet erg divers is. Zullen we die dan maar het recht op vereniging ontnemen? Wat? Geen donkere semi-homo in je club? --> VERBOTEN
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210935988
Tsja,de sprintnummers bij atletiek zijn ook niet heel divers. Podium van de marathon ook niet.
pi_210936201
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Het is niet zozeer de diversiteit in voetbal die voor al die problemen zorgt he? Of dacht je dat voetbalhooligans en rellen vooral een niet-blank iets is?

En ja, toegeven, in enkele achterstandsbuurten met veel achterstands-Marokkanen het amateurvoetbal nog even IETS erger en daar had je inderdaad dat scheidsrechters behoorlijk bedreigd werden e.d. en erger in een enkel geval.

Wat betreft homo's en lesbiennes. Volgens de klacht in de openingspost is men in hockey juist onvriendelijk tegen homo's:
[..]
Geen idee wat waarheid is. Met mijn beperkte kijk hierop vermoed ik dat in alle sporten waar groepen jongeren samenkomen een bepaald agressief sfeertje kan hangen. Het is niet zo dat kakkers heilig zijn en zich niet misdragen. De vorm is waarschijnlijk alleen wat anders dan bij bijv. voetbal.

Vergelijk het met wangedrag in een dispuut vs wangedrag in achterstandsbuurten.

Mocht hier werkelijk sprake van zijn mag daar toch best wat van gezegd worden? Ook al is het in andere sporten, zoals voetbal, wellicht vele malen erger.
Ik heb het uiteraard niet over het Nederlandse tokkiepubliek bij professionele voetbalwedstrijden maar over de spelers van amateursport.
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:19:45 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210939540
Veldhockey is dan ook niet leuk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:56:26 #145
287741 matspontius
pi_210939878
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 12:02 schreef Halcon het volgende:
Tsja,de sprintnummers bij atletiek zijn ook niet heel divers. Podium van de marathon ook niet.
Wel eens de 10000, 5000 of 1500 meter atletiek en marathon gezien - daar is ook geen enkele diversiteit herkenbaar. Puur racisme!!!
"Hoka Hey!"
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:35:26 #146
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210940372
Wat een zeurpiet die Xan. Lekker deugen meisje :'( Op de campings waar ik naar op vakantie ga in zuid-Frankrijk zie je ook nooit een neger (behalve personeel). Echt racistisch van de reisorganisaties/campings zeg :')

En de huidskleur is blank, niet wit.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:58:46 #147
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210941551
Logisch, hockey is een sport voor de rijken.
Laat weer goed zien dat er in NL veel te verbeteren valt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:59:24 #148
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210941566
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 17:19 schreef sp3c het volgende:
IJshockey is wel lachen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:02:17 #149
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210941612
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 17:19 schreef sp3c het volgende:
Zaalhockey is idd veel leuker.
KuikenGuppy
pi_210942707
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 19:58 schreef Harvest89 het volgende:
Logisch, hockey is een sport voor de rijken.
Laat weer goed zien dat er in NL veel te verbeteren valt.
Was, is al lang niet meer :N
stupidity has become as common as common sense was before
pi_210945258
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 07:05 schreef descon het volgende:

[..]
Omdat de meeste mensen toch vaak naar hun eigen culturele achtergrond toe trekken. Als de ouders het al niet deden is de kans een stuk kleiner dat de kinderen het ook gaan doen.

Je zal ook weinig tokkies tegenkomen bij hockey. Gemiddelde Nederlander heeft niks met cricket, Indiërs daarin tegen vinden het fantastisch.

Allochtonen zie je niet bij het schaatsen etc.
Kan ik me iets bij voorstellen, maar wat nou als de hockeybond graag wil dat het zich meer ontwikkelt tot een sport voor iedereen? Hoe ga je dan zorgen dat er een diverser publiek op afkomt, zoals voetbal?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:44:14 #152
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210945376
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kan ik me iets bij voorstellen, maar wat nou als de hockeybond graag wil dat het zich meer ontwikkelt tot een sport voor iedereen? Hoe ga je dan zorgen dat er een diverser publiek op afkomt, zoals voetbal?
Niet, dan stem je het bestuur van de hockey bond weg en zorg je dat er mensen met wat meer verstand en wat minder ingebakken racisme in het nieuwe bestuur zitten.
pi_210945483
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:44 schreef nixxx het volgende:

[..]
Niet, dan stem je het bestuur van de hockey bond weg en zorg je dat er mensen met wat meer verstand en wat minder ingebakken racisme in het nieuwe bestuur zitten.
Wat is er volgens jou racistisch aan het laagdrempelig proberen te maken van een sport?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:53:23 #154
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210945541
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat is er volgens jou racistisch aan het laagdrempelig proberen te maken van een sport?
Als je visie van diversiteit puur het turven van verschillende huidskleuren is, dus als je termen bezigt dat het hockey “te wit” is, dan ben je gewoon racistisch bezig.
pi_210945559
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik denk dat een pride aanvoerdersband wel flink zal helpen.
  VIVA vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:56:51 #156
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_210945584
Nigeria is ook niet heel divers...Wat is het punt? Moeten we weer iets cancellen om het cancellen?
What lies behind makes no sense in my mind
pi_210945626
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:53 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als je visie van diversiteit puur het turven van verschillende huidskleuren is, dus als je termen bezigt dat het hockey “te wit” is, dan ben je gewoon racistisch bezig.
Reageer dan eens op mijn vraag, in plaats van op het nieuwsbericht?
pi_210945636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik denk dat een pride aanvoerdersband wel flink zal helpen.
Het is nogal makkelijk om dingen af te zeiken. Welke aanpak zou volgens jou wel helpen?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:08:28 #159
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210945689
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Reageer dan eens op mijn vraag, in plaats van op het nieuwsbericht?
Wat is je vraag dan precies, want in je eerste post heb je het over “ zorgen dat er een diverser publiek “ op af komt en daarna heb je het over laagdrempeliger maken. Dat zijn toch twee verschillende dingen. Onze club is best laagdrempelig, komt ook omdat er niet zo veel keuze is, je kunt voetballen, korfballen, atletiek of hockey zo ongeveer. Maar als je naar diversiteit opb afkomst gaat kijken, dan zul je zeggen dat het wel heel blank is, op een paar Indiase expat kinderen na, ook nog 1 somali of Eritrees meisje.
pi_210945700
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:08 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wat is je vraag dan precies, want in je eerste post heb je het over “ zorgen dat er een diverser publiek “ op af komt en daarna heb je het over laagdrempeliger maken. Dat zijn toch twee verschillende dingen. Onze club is best laagdrempelig, komt ook omdat er niet zo veel keuze is, je kunt voetballen, korfballen, atletiek of hockey zo ongeveer. Maar als je naar diversiteit opb afkomst gaat kijken, dan zul je zeggen dat het wel heel blank is, op een paar Indiase expat kinderen na, ook nog 1 somali of Eritrees meisje.
Volgens mij zijn dat geen twee verschillende dingen. Als je het laagdrempeliger maakt, komt er een diverser publiek op af, lijkt me. Meer een sport voor iedereen, dan voor de huidige doelgroep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')