De beste Nederlandse volleyballer is een neger.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:59 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Als zwarte mensen graag voornamelijk op voetbal, honkbal, basketbal en American football willen gaan moeten ze dat vooral doen. Waarom moeten ze zonodig op volleybal, waterpolo, rugby of hockey? Bovendien worden ze daar volgens mij niet uitgesloten toch? Dus. Wat is dan het probleem?
Eén neger maakt nog geen zomer.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
De beste Nederlandse volleyballer is een neger.
in ons bedrijfshockeyteam zit een moslima, maar goed die is ook niet standaard want ze draagt geen hoofddoek en drinkt af en toe wel eens een baco. voor de rest zie je ze weinig inderdaad.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:06 schreef Homey het volgende:
De olifant in de kamer wordt niet benoemd:
De gemiddelde moslima mag geen lid worden van een sportvereniging van hun eigen sociale omgeving.
Plus die mogen wel meer niet (zie jij ooit gehoofddoekte moslima's in een zwembad of tijdens het stappen?)
De moslimjongens mogen wel van alles en nog wat, en daarom zie je ze wel vaak bij sporten als voetbal of basketbal.
Overigens is hockey geen populaire sport in het M-O, dus dat leeft gewoon niet in die gemeenschappen. Net zoals cricket niet leeft onder autochtone Nederlanders.
Maar dat is geen strenge moslima en daarmee een grote uitzondering. Prima.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
in ons bedrijfshockeyteam zit een moslima, maar goed die is ook niet standaard want ze draagt geen hoofddoek en drinkt af en toe wel eens een baco. voor de rest zie je ze weinig inderdaad.
Leuk zo'n grote uitzondering, maar waarom ga je daar zo prat op? Je weet best dat de grote groep niet zo is, want daar gaat de discussie hier over.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ze is al vele jaren getrouwd, met jonge kinderen. gaat vooralsnog gewoon uit met vriendinnen en naar de werkborrels op donderdag- en vrijdagmiddag voor een paar glazen wijn. behalve dan met ramadan.
Grappig dat mensen bij diversiteit meteen denken aan zwarte mensen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:59 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Als zwarte mensen graag voornamelijk op voetbal, honkbal, basketbal en American football willen gaan moeten ze dat vooral doen. Waarom moeten ze zonodig op volleybal, waterpolo, rugby of hockey? Bovendien worden ze daar volgens mij niet uitgesloten toch? Dus. Wat is dan het probleem?
Holy shit...quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:43 schreef ReplaR het volgende:
Oh dat is die pride band met gewoon het black power symbool die ik al eerder zag:
[ afbeelding ]
Het is niet normaal nee.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:53 schreef Redbullkid het volgende:
Sinds wanneer is het normaal om blanken wit te noemen? Je ziet het tegenwoordig overal.
Is weer een Amerikaans ding zeker..
Ik ben blank, niet wit.
Pleur toch op man.
Het feit dat je tegenwoordig altijd zwarte mannen/jongens ziet in reclames, overheid uitingen en in schoolboeken (en nooit chinezen, japanners, hindoestanen, zuid-amerikanen, etc) is typisch iets Amerikaans. Het is de Amerikaanse diversiteit die wij moeten zien, niet de Nederlandse diversiteit.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is niet normaal nee.
Het is ingeburgerd door de policor vanwege een ideetje.
Plots vond iedereen blank te racistisch klinken om een of andere reden.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-politieke-ondertoon
Ik ben niet wit, wit is voor verf en papier. Ik ben blank. En ik ben zeker niet wit vanwege het racistische ondertoontje waarom blank uit de woke/policor media is gehaald.
Het is een klassiek geval van dat linkse racisme narratief, dat migranten automatisch alles over moeten nemen van elitair linkse blanke mensen, alleen ze moeten even 'goed geïnformeerd, begeleid en meegenomen' worden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Vermoeiend gedoe dit
Hockey is gewoon een bekakte sport met dito mensen. En migranten (ook de goed verdienende) hebben daar blijkbaar niks mee. Je zal die dan moeten bekeren tot de cultuur van Zonnedael.
Zeker, maar de olifant in de kamer wordt nooit benoemd: moslima's mogen niet sporten bij een vereniging van hun omgeving, i.t.t hun broers. Kijk maar naar een volkssport als voetbal. Genoeg Marokkaanse en Turkse jongens die op voetbal zitten, maar moslima's niet. Bij andere sporten idem.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Altijd maar die focus on diversiteit. Overal. Kwartje wil maar niet vallen dat je het niet moet gaan forceren. Als een buitenlander lid wil worden van een hockey club is er niemand die diegene tegenhoudt. De vraag is er gewoon niet vanuit die groep. Dit komt toch echt heel erg over als iemand die even wat politiek correcte puntjes wil scoren en even in de media wil komen. Nee miep, niet alles is racisme.
Ja, maar dat is logica he.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:19 schreef Homey het volgende:
[..]
Zeker, maar de olifant in de kamer wordt nooit benoemd: moslima's mogen niet sporten bij een vereniging van hun omgeving, i.t.t hun broers. Kijk maar naar een volkssport als voetbal. Genoeg Marokkaanse en Turkse jongens die op voetbal zitten, maar moslima's niet. Bij andere sporten idem.
Daarom zie je minder 'diversiteit' in dames elftallen, want daar draait het artikel om. En andere users ook zeggen; allochtonen hebben vaak alleen maar interesse in hun eigen gemeenschapsdingen, en geen interesse in blijkbaar typische blanke hollandse bezigheden als hockey, schaatsen of korfbal.
Als continent zeker wel. Heel veel verschillende soorten culturen. De landen op die continenten zijn wel redelijk homogeen ja.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:20 schreef Nober het volgende:
Afrika is niet divers. Azië ook al niet.
Dat laatste betwijfel ik, hoe er met de lineaal lijnen zijn getrokken dwars door verschillende etnische groepen heen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als continent zeker wel. Heel veel verschillende soorten culturen. De landen op die continenten zijn wel redelijk homogeen ja.
Het probleem: die schuldgevoelens worden alleen blanke mensen aangepraat. Je ziet het in reclames, campagnes, tv programma's, om bijvoorbeeld minder kinderen te nemen of luxe in te leveren: alleen blanke mensen in beeld. In een beklaagdenbankje. Biechten over hun zonden en zorgen. Opvallend, want in al die andere reclames zie je alleen maar diversiteit.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar dat is logica he.
We moeten diversiteit willen! Overal! Anders zijn we racistisch en niet politiek correct. Dit komt puur neer op gevoel en een samenleving die steeds meer draait om diversiteit, politiek correct zijn e.d. ; heeft weinig met logica te maken helaas.
Kanttekening voordat ik een racist genoemd word hier: wat mij betreft moet iedereen overal welkom zijn. Maar ga het niet forceren, dat wekt enkel het gevoel op dat er weer eens gedramd wordt. Jaag je mensen enkel mee weg. Zelfde zie je rondom klimaat. Duidelijk dat er een hoop moet gebeuren, want klimaatverandering is er nu eenmaal, maar dagelijks er over drammen; mensen schuldgevoelens aanpraten, werkt enkel averechts.
Maar lang niet zo divers als de Randstad.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als continent zeker wel. Heel veel verschillende soorten culturen. De landen op die continenten zijn wel redelijk homogeen ja.
Zoals ik dus al zei, hockey is gewoon een elitaire sport voor de meer welgestelde blanke jongens en meisjes. Lenie uit de Takkenstraat kom je niet tegen bij hockey.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:36 schreef Marsenal het volgende:
Ik kom regelmatig bij deze club, ik woon daar vlakbij. Het is inderdaad een nogal witte verzameling mensen. Maar dat komt vooral omdat hier in Bilthoven een huis gemiddeld 8 ton kost, en nergens anders door.
Bij de mannen is het wereldwijd wel wat populairder in andere landen en is er dus ook meer competitie. Onder andere van België, Australië, India, Pakistan, Duitsland, Spanje, Engeland en Argentinië.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:09 schreef Hathor het volgende:
Nou moet ik ook wel zeggen dat ik nog nooit een Turk, Marokkaan of Surinamer enthousiast heb horen praten over hockey. Dat ligt wel wat anders als het over voetbal gaat. Misschien moeten ze in dat wereldje eens gaan beseffen dat hockey een typisch Nederlandse aangelegenheid is waar voor de rest geen hond tegenaan pist. En dat dan ook nog eens globaal, want het is niet voor niks dat de Nederlandse dames zo'n beetje altijd alles winnen wat er te winnen valt. En dat is niet omdat de Nederlanders zo goed zijn, het is meer dat de rest er geen klote van kan omdat die sport nergens zo beleeft wordt als bij ons.
Verder is het ook nog eens een redelijk elitaire sport, mensen uit volksbuurten zal je ook niet snel treffen op een hockeyveld.
Je bevestigt nu precies wat ik zeg toch? Er zit heel veel verschil tussen Marokko en Nigeria. Of Israel,Iran, Indonesia of China. Dus de continenten zelf zijn wel heel divers.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:42 schreef Homey het volgende:
[..]
Maar lang niet zo divers als de Randstad.
Pak eens een land als Mali of Ivoorkust. Je ziet maar 1 huidskleur, 1 nationaliteit en wellicht 2 or 3 geloven. That's it. Dat noem ik niet divers.
Toch gek, al die landen in Afrika, het M-O en Azië mogen lekker homogeen blijven binnen een nauwe bandbreedte, maar Europa moet per se volledig superdivers worden op allerlei vlakken.
Klopt, het is groeiende, maar in vergelijking met andere sporten nog steeds een project in de kinderschoenen. En volgens mij spelen veel van de betere spelers uit al die landen in de Nederlandse competitie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bij de mannen is het wereldwijd wel wat populairder in andere landen en is er dus ook meer competitie. Onder andere van België, Australië, India, Pakistan, Duitsland, Spanje, Engeland en Argentinië.
Niemand houdt je tegen om daar te gaan wonen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:42 schreef Homey het volgende:
[..]
Pak eens een land als Mali of Ivoorkust. Je ziet maar 1 huidskleur, 1 nationaliteit en wellicht 2 or 3 geloven. That's it. Dat noem ik niet divers.
Toch gek, al die landen in Afrika, het M-O en Azië mogen lekker homogeen blijven binnen een nauwe bandbreedte, maar Europa moet per se volledig superdivers worden op allerlei vlakken.
Eerste donkere international bij de mannen, Maartje Scheepstra was er al veel eerder bij de vrouwen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:30 schreef C.L.Werner het volgende:
In 2020 vertelde Pieters, de eerste hockeyer van kleur in Oranje
Tsja er is dan ook geen blanke Europeaan die voor de lol in Mali of Ivoorkust gaat wonen he.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:42 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat een opzienbarend inzicht. Nou hoor.quote:"Zelfs als mensen verschillend denken of anders zijn, kan je toch samen in een hockeyteam zitten."
Zij denkt zeker dat het gezellig is om te spelen of samen te werken met personen die andere opvattingen hebben. Dan zit iedereen toch te praten tegen een dove muur?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat een opzienbarend inzicht. Nou hoor.
nou inderdaad, waarom zou je op een relatief milieuvriendelijke manier duurzame producten ontwikkelen en produceren die lang meegaan als je ook op een vervuilende manier goedkope plastic zooi kan maken die snel kapot gaat, weggepleurd en vervangen kan worden door nieuwe goedkope plastic zooi!? Fuck duurzaamheidquote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:45 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ik ben inmiddels wel helemaal klaar met het woord diversiteit (zelfde geldt voor duurzaamheid)
Ophouden met die achterlijke onzin.
En solidariteit nog uit het Corona tijdperk.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:45 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ik ben inmiddels wel helemaal klaar met het woord diversiteit (zelfde geldt voor duurzaamheid)
Ophouden met die achterlijke onzin.
Neen, dit gaat erom dat veel blanke kinderen op hockey zitten en dat zwarten dit niet kiezen als sport.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:42 schreef Gia het volgende:
Er is pas sprake van racisme als iemand vanwege zijn/haar huidskleur bij een sportclub is geweigerd als lid. Volgens mij is daar geen sprake van.
Precies, kiezen! Dan is het toch geen racisme!quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:44 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Neen, dit gaat erom dat veel blanke kinderen op hockey zitten en dat zwarten dit niet kiezen als sport.
Hoe vaak kom je een hockeyer tegen die Wesley, Samantha, Dylano of Kimberly heet? Hockey is traditioneel een sport die vooral door de middenklasse wordt beoefend. Zodat je kind daar zijn of haar vrienden en potentiele partners zal vinden die veilig uit het eigen milieu komen, en ze leren er netwerken opbouwen voor de toekomst.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:13 schreef Duiveltja het volgende:
De vraag is eerder waarom zwarte mensen geen hockey spelen. Speelt hier racisme mee, omdat veel blanke mensen de sport beoefenen?
Is dat de reden waarom er weinig zwarte mensen aan padel doen?
Die geniet er misschien gewoon van om een beetje te shockeren.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:49 schreef Terrorizer het volgende:
Is toch mooi dat ze dat na wilt streven.
https://hockey.nl/artikel(...)eer-mijn-privileges/
[ afbeelding ]
NOS is al jaren niet meer serieus te nemen. En als er echt wereldnieuws is lopen ze altijd hopeloos achter met hun verslaggeving.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:58 schreef Regilio_ het volgende:
![]()
Ook bij de staatsomroep weer, verrassend zeg.
Vooral jammer dat het zo'n afbreuk doet aan de verder meer dan prima verslaggeving over andere onderwerpen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
NOS is al jaren niet meer serieus te nemen. En als er echt wereldnieuws is lopen ze altijd hopeloos achter met hun verslaggeving.
Mwoh, een land als India heeft honderden bevolkingsgroepen en meer dan vierhonderd talen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:20 schreef Nober het volgende:
Afrika is niet divers. Azië ook al niet.
Goed dat je jezelf als racist herkent. Probeer er nu ook nog iets aan te doen!quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:37 schreef Sodemieters het volgende:
Fascinerend topic is dit. Hoe heel ultrarechts en racistisch Fok zich hier verzamelt om enerzijds de meest foute uitspraken te doen en dan anderzijds te beweren dat van racisme helemaal geen sprake is.
Zegt de persoon die aan hokjesdenken doet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:37 schreef Sodemieters het volgende:
Fascinerend topic is dit. Hoe heel ultrarechts en racistisch Fok zich hier verzamelt om enerzijds de meest foute uitspraken te doen en dan anderzijds te beweren dat van racisme helemaal geen sprake is.
Onzin. Genoeg witte mensen die daar ook staan. Heel divers, ga er eens heen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 07:29 schreef HSG het volgende:
Net als met optredens van rappers. Dat trekt vaak ook maar 1 bepaalde groep mensen aan.
Nee want die muziek trekt mij niet aan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 07:41 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Onzin. Genoeg witte blanke mensen die daar ook staan. Heel divers, ga er eens heen.
Dan kan je er ook geen uitspraken over doen; waarom zo bevooroordeeld. Ga er eens heen en zie dat er zwarte en witte mensen door elkaar staan zonder problemen. Aanrader!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 07:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee want die muziek trekt mij niet aan.
Nee, maar omdat ze extreem in de minderheid zijn worden er grapjes over hun huidskleur gemaakt. Net als bij voetbalclubs uit allochtone stadswijken waar grapjes worden gemaakt over de huidskleur van de enkele blanke voetballer die daar lid is. Daar hoor je dan uiteraard niks over.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:53 schreef Kuhn het volgende:
Want worden er donkergekleurden of getinte geweigerd dan als die zich aanmelden bij hockeyverenigingen?
Dit is natuurlijk complete bullshit.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:42 schreef Gia het volgende:
Er is pas sprake van racisme als iemand vanwege zijn/haar huidskleur bij een sportclub is geweigerd als lid. Volgens mij is daar geen sprake van.
Het wordt steeds meer.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:12 schreef FL_Freak het volgende:
Is er wel veel interesse vanuit niet-blanke mensen om hockey te gaan spelen?
*zucht* Er wordt beweerd dat er sprake is van racisme omdat er, vrijwel, geen zwarten op hockey zitten. Daar reageer ik op. Dat simpele feit is geen racisme. Als het zou komen doordat ze geweigerd worden, dan is dat wel racisme.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk complete bullshit.
Wanneer iemand WEL wordt toegelaten, maar daarna puur vanwege huidskleur continu gepest zou worden en het is aantoonbaar dat huidskleur reden is (bijv. omdat men de persoon continu vieze zwarte noemt of iets dergelijks), dan zou er dus wel degelijk aantoonbaar sprake zijn van racisme.
Gebeurt dit ook echt? Geen idee. Mijn punt is puur dat jouw uitspraak dat alleen bij weigering sprake zou zijn van racisme, pure onzin is.
Nee. Dat is niet wat wordt beweerd:quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:17 schreef Gia het volgende:
[..]
*zucht* Er wordt beweerd dat er sprake is van racisme omdat er, vrijwel, geen zwarten op hockey zitten. Daar reageer ik op. Dat simpele feit is geen racisme. Als het zou komen doordat ze geweigerd worden, dan is dat wel racisme.
En ja, er zijn ook een heleboel andere dingen die vallen onder racisme, zoals pesten om huidskleur, maar daar ging het effe niet om.
Het gaat in het nieuwsbericht juist over racisme en discriminatie jegens homo's in de hockeywereld. Of dit waar is of niet kan ik niet beoordelen. Maar dat is wel waar het nieuwsbericht over gaat. Het is dus niet zo dat men zegt: er is sprake van racisme en discriminatie in hockey omdat er weinig zwarten en homo's hockey spelenquote:Kwetsende grappen
De Waard werd zich bewust van het probleem door haar vriend: tophockeyer Terrance Pieters. "Toen hij zijn verhaal over racisme in de hockeywereld deelde, begon het mij ook te dagen."
In 2020 vertelde Pieters, de eerste hockeyer van kleur in Oranje, dat hij vaak het doelwit was van discriminatie, vooral binnen de hockeygemeenschap. Er werden vaak kwetsende opmerkingen of grappen gemaakt over zijn huidskleur.
"Bovendien wordt er op het veld vaak gescholden met woorden als 'homo'", vertelt De Waard. Ze wil bijdragen aan verandering. "Ik werd me ervan bewust dat ik mijn eigen platform helemaal niet inzette, en vroeg me af: waarom eigenlijk niet?"
Er wordt door jongeren zo vaak gescholden met woorden als 'homo', of 'kanker'. Niet netjes, maar om dat nu meteen heel zwaar te maken, vind ik wat te ver gaan. Verder heb je het over 1 zwarte die gepest werd bij zijn club, wanneer? Toen hij 9 was of zo? Ja kinderen pesten als iemand er anders uitziet. Kinderen met een bril, rood haar of een beugel worden ook gepest. Daar moet wat aan gedaan worden. Maar om daar nu weer zo'n punt van te maken!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet wat wordt beweerd:
[..]
Het gaat in het nieuwsbericht juist over racisme en discriminatie jegens homo's in de hockeywereld. Of dit waar is of niet kan ik niet beoordelen. Maar dat is wel waar het nieuwsbericht over gaat. Het is dus niet zo dat men zegt: er is sprake van racisme en discriminatie in hockey omdat er weinig zwarten en homo's hockey spelen
Je begint nu opeens over iets heel anders. Namelijk over of het wel/niet correct is wat beweert wordt in de openingspost.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt door jongeren zo vaak gescholden met woorden als 'homo', of 'kanker'. Niet netjes, maar om dat nu meteen heel zwaar te maken, vind ik wat te ver gaan. Verder heb je het over 1 zwarte die gepest werd bij zijn club, wanneer? Toen hij 9 was of zo? Ja kinderen pesten als iemand er anders uitziet. Kinderen met een bril, rood haar of een beugel worden ook gepest. Daar moet wat aan gedaan worden. Maar om daar nu weer zo'n punt van te maken!
Als ik google op Terrance Pieters, dan zie ik foto's waar hij gehugged wordt na een doelpunt. Ik zie daar totaal geen racisme of er niet bijhoren.
Verder, wat anderen ook al zeggen, iedereen kiest voor een sport waar hij/zij zich thuis voelt. Negers voelen zich vaak beter thuis bij Basketball en honkbal e.d., blonde blanke meisjes vooral bij hockey. Ik ken van die blonde, blanke hockeymeisjes en geloof mij, ze zijn fel tegen racisme.
Dit inderdaad. Xan de Waard speelt bij SCHC in Bilthoven. Als er al allochtonen op hockey zitten, dan zitten ze in ieder geval niet bij díe club want allochtonen wonen daar niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:22 schreef nixxx het volgende:
Tijdje terug speelde een meisjes team uit Rotterdam Feijenoord een wedstrijd bij ons en dat team was dan weer overwegend gekleurd, dus ja, het ligt natuurlijk ook aan de vijver waar je als club in vist.
https://www.news18.com/am(...)rld-cup-5254999.htmlquote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Het is nu uiteraard wachten op een gelijksoortig statement van de aanvoerders van India en Pakistan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |