abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210945258
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 07:05 schreef descon het volgende:

[..]
Omdat de meeste mensen toch vaak naar hun eigen culturele achtergrond toe trekken. Als de ouders het al niet deden is de kans een stuk kleiner dat de kinderen het ook gaan doen.

Je zal ook weinig tokkies tegenkomen bij hockey. Gemiddelde Nederlander heeft niks met cricket, Indiërs daarin tegen vinden het fantastisch.

Allochtonen zie je niet bij het schaatsen etc.
Kan ik me iets bij voorstellen, maar wat nou als de hockeybond graag wil dat het zich meer ontwikkelt tot een sport voor iedereen? Hoe ga je dan zorgen dat er een diverser publiek op afkomt, zoals voetbal?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:44:14 #152
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210945376
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kan ik me iets bij voorstellen, maar wat nou als de hockeybond graag wil dat het zich meer ontwikkelt tot een sport voor iedereen? Hoe ga je dan zorgen dat er een diverser publiek op afkomt, zoals voetbal?
Niet, dan stem je het bestuur van de hockey bond weg en zorg je dat er mensen met wat meer verstand en wat minder ingebakken racisme in het nieuwe bestuur zitten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210945483
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:44 schreef nixxx het volgende:

[..]
Niet, dan stem je het bestuur van de hockey bond weg en zorg je dat er mensen met wat meer verstand en wat minder ingebakken racisme in het nieuwe bestuur zitten.
Wat is er volgens jou racistisch aan het laagdrempelig proberen te maken van een sport?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:53:23 #154
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210945541
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat is er volgens jou racistisch aan het laagdrempelig proberen te maken van een sport?
Als je visie van diversiteit puur het turven van verschillende huidskleuren is, dus als je termen bezigt dat het hockey “te wit” is, dan ben je gewoon racistisch bezig.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_210945559
quote:

[..]
Ik denk dat een pride aanvoerdersband wel flink zal helpen.
  VIVA vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:56:51 #156
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_210945584
Nigeria is ook niet heel divers...Wat is het punt? Moeten we weer iets cancellen om het cancellen?
What lies behind makes no sense in my mind
pi_210945626
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:53 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als je visie van diversiteit puur het turven van verschillende huidskleuren is, dus als je termen bezigt dat het hockey “te wit” is, dan ben je gewoon racistisch bezig.
Reageer dan eens op mijn vraag, in plaats van op het nieuwsbericht?
pi_210945636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik denk dat een pride aanvoerdersband wel flink zal helpen.
Het is nogal makkelijk om dingen af te zeiken. Welke aanpak zou volgens jou wel helpen?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:08:28 #159
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210945689
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Reageer dan eens op mijn vraag, in plaats van op het nieuwsbericht?
Wat is je vraag dan precies, want in je eerste post heb je het over “ zorgen dat er een diverser publiek “ op af komt en daarna heb je het over laagdrempeliger maken. Dat zijn toch twee verschillende dingen. Onze club is best laagdrempelig, komt ook omdat er niet zo veel keuze is, je kunt voetballen, korfballen, atletiek of hockey zo ongeveer. Maar als je naar diversiteit opb afkomst gaat kijken, dan zul je zeggen dat het wel heel blank is, op een paar Indiase expat kinderen na, ook nog 1 somali of Eritrees meisje.
pi_210945700
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:08 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wat is je vraag dan precies, want in je eerste post heb je het over “ zorgen dat er een diverser publiek “ op af komt en daarna heb je het over laagdrempeliger maken. Dat zijn toch twee verschillende dingen. Onze club is best laagdrempelig, komt ook omdat er niet zo veel keuze is, je kunt voetballen, korfballen, atletiek of hockey zo ongeveer. Maar als je naar diversiteit opb afkomst gaat kijken, dan zul je zeggen dat het wel heel blank is, op een paar Indiase expat kinderen na, ook nog 1 somali of Eritrees meisje.
Volgens mij zijn dat geen twee verschillende dingen. Als je het laagdrempeliger maakt, komt er een diverser publiek op af, lijkt me. Meer een sport voor iedereen, dan voor de huidige doelgroep.
pi_210945719
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is nogal makkelijk om dingen af te zeiken. Welke aanpak zou volgens jou wel helpen?
Scholen zouden misschien kunnen helpen, met gymlessen kun je verschillende sporten beoefenen. Daarmee zou je interesse op kunnen wekken.

Maar hou op met geneuzel over privileges en racisme, stop met pride armbandjes of leg je er bij neer dat sommige sporten gewoon niet elke groep in een samenleving aanspreken.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:19:58 #162
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210945794
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Volgens mij zijn dat geen twee verschillende dingen. Als je het laagdrempeliger maakt, komt er een diverser publiek op af, lijkt me. Meer een sport voor iedereen, dan voor de huidige doelgroep.
Mja, dan verschillen we denk ik van mening, als je het laagdrempeliger zou moeten maken (geen idee hoe? Contributie is voor lage inkomens bijv al door de gemeente gesubsidieerd) dan zou het nog niet veel diverser (op huidskleur) worden omdat het veel mensen toch niet aantrekt denk ik (en de omgeving is behoorlijk blank)

Als ik naar het team van mijn dochter kijk is het best divers qua achtergronden, boeren, ingenieurs, advocaat, scheepvaart/haven werkers
pi_210945851
quote:

[..]
Hier waar ik woon is ook een jaarlijkse sportfair bedenk ik mij nu net. Kun je ter plekke een sport beoefenen, mag je bij interesse een maand gratis meetrainen.

Bij hockey, korfbal, volleybal, zwemmen etc zie je zelden allochtonen... die staan bij voetbal en vechtsporten.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:26:09 #164
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210945854
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 07:05 schreef descon het volgende:

Allochtonen zie je niet bij het schaatsen etc.
Kai Verbeij
Dai Dai Ntab
Serge Yoro
Georgie Dalrymple
Dylan Hoogerwerf
Anice Das
Emily Gale

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 13-10-2023 23:31:13 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210946029
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
Mja, dan verschillen we denk ik van mening, als je het laagdrempeliger zou moeten maken (geen idee hoe? Contributie is voor lage inkomens bijv al door de gemeente gesubsidieerd) dan zou het nog niet veel diverser (op huidskleur) worden omdat het veel mensen toch niet aantrekt denk ik (en de omgeving is behoorlijk blank)

Als ik naar het team van mijn dochter kijk is het best divers qua achtergronden, boeren, ingenieurs, advocaat, scheepvaart/haven werkers
Klinkt goed. Dan is het dus al behoorlijk divers en laagdrempelig bij jullie. Niet alleen kakkers.
pi_210946053
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Hier waar ik woon is ook een jaarlijkse sportfair bedenk ik mij nu net. Kun je ter plekke een sport beoefenen, mag je bij interesse een maand gratis meetrainen.

Bij hockey, korfbal, volleybal, zwemmen etc zie je zelden allochtonen... die staan bij voetbal en vechtsporten.
Ja, maar dat geeft weer alleen aan dát het zo is, niet waarom. En al helemaal niet hoe je het zou kunnen doorbreken.
pi_210946136
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, maar dat geeft weer alleen aan dát het zo is, niet waarom. En al helemaal niet hoe je het zou kunnen doorbreken.
Geen interesse?

Wat ook nog zo is, als het om bijvoorbeeld Turken of Marokkanen gaat zie je op zo'n fair alleen de mannelijke exemplaren. De meisjes zie je eigenlijk alleen als ze mee zijn met hun broertje maar niet om zelf te kijken of er een sport voor hen interessant is. Daar zit misschien ook nog een probleem. Maar nee hoor, de dame in de openingspost heeft het natuurlijk alleen weer over racisme en blanke privileges.

Mijn zoontjes zitten op zwemmen, denk je dat een moslimmeisje in een badpak rond kan of mag lopen? Ik heb ze in al die jaren niet gezien. Wel donkere (zelden) of Aziatische (vrij vaak) meisjes.

Maar dat komt natuurlijk ook door blanke privileges en blanken met racistische grapjes.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:00:57 #168
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210946146
Ik word zo ontzettend moe van dit soort gezeik, het blijft ook maar doorgaan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:01:25 #169
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210946153
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Beste zwemster van het laatste decennium was allochtoon, een van de grootste talenten ook. De beste Nederlandse volleyballer is allochtoon. In het korfbal zijn er verschillende allochtonen. Kortom, dat is niet zo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210946324
quote:

[..]
Dan ga je ervan uit dat iedereen een hobbysport zoekt. Voor lage inkomens (gekleurd of niet) is vooral de droom om door te breken als prof van belang, die weer zorgt voor rolmodellen. Zolang een tophockeyer van Olympisch niveau minder binnenharkt dan een amateurvoetballer in de hoofdklasse, geef ik het weinig kans.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mezano02 op 14-10-2023 00:33:50 ]
pi_210946360
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kai Verbeij
Dai Dai Ntab
Serge Yoro
Georgie Dalrymple
Dylan Hoogerwerf
Anice Das
Emily Gale
Niet geheel toevallig allemaal halfbloedjes of adoptiekinderen. Eigenlijk een totaal niet-diverse groep sporters.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 01:21:20 #172
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_210946681
quote:

Welke aanpak zou volgens jou wel helpen?
Waarom is er een aanpak nodig?

quote:

Als je het laagdrempeliger maakt, komt er een diverser publiek op af, lijkt me.
Ik kom gemiddeld 3 keer per week op de club. Geen drempel bij de ingang van het terrein en ook niet bij het clubhuis.

quote:
Meer een sport voor iedereen, dan voor de huidige doelgroep.
Doe maar niet. Nu is hockey een cleane, sportieve sport. Niemand zit te wachten op voetbaltoestanden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_210946884
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:57 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Geen interesse?

Wat ook nog zo is, als het om bijvoorbeeld Turken of Marokkanen gaat zie je op zo'n fair alleen de mannelijke exemplaren. De meisjes zie je eigenlijk alleen als ze mee zijn met hun broertje maar niet om zelf te kijken of er een sport voor hen interessant is. Daar zit misschien ook nog een probleem. Maar nee hoor, de dame in de openingspost heeft het natuurlijk alleen weer over racisme en blanke privileges.

Mijn zoontjes zitten op zwemmen, denk je dat een moslimmeisje in een badpak rond kan of mag lopen? Ik heb ze in al die jaren niet gezien. Wel donkere (zelden) of Aziatische (vrij vaak) meisjes.

Maar dat komt natuurlijk ook door blanke privileges en blanken met racistische grapjes.
Ja-haaaa, maar wáárom hebben zij geen interesse? Jezus mina, dit heb ik nou al vijf keer gezegd. Jij constateert alleen dat het zo is. Ik vraag dat niet. Ik vraag waarom het zo is.

En zullen we die ongezonde fascinatie voor moslims even achterwege laten? Moet nu werkelijk van elk topic een anti-islam topic gemaakt worden? Je constateert zelf dat zwemmen redelijk divers is. Hockey niet. Hoe zou dat komen? Waarom worden die kinderen wel lid van de zwemclub, maar zelden van de hockeyclub?
pi_210946904
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 00:28 schreef Mezano02 het volgende:

[..]
Dan ga je ervan uit dat iedereen een hobbysport zoekt. Voor lage inkomens (gekleurd of niet) is vooral de droom om door te breken als prof van belang, die weer zorgt voor rolmodellen. Zolang een tophockeyer van Olympisch niveau minder binnenharkt dan een amateurvoetballer in de hoofdklasse, geef ik het weinig kans.
Interessante observatie. Ik ging er inderdaad van uit dat je sport omdat je het leuk vindt en omdat het gezond is. Niet om er een carrière van te maken. Echter, als het gaat om veel geld verdienen, zou je dan bij tennis ook niet meer mensen moeten aantreffen waarvoor het geld de voornaamste reden is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2023 02:02:31 ]
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 03:44:48 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947074
quote:

[..]
Maar hoe hoog kan die drempel zijn?

Enige wat je nodig hebt is een paar gympies, twee stickies en een zomerjurkje

En een fiets om er te komen ... evt een scooter voor de verre uitwedstrijden

Als allochtonen hadden willen hockeyen dan hadden ze dat echt al gedaan ... in Zoetermeer heb je zo'n sportpark en aan de ene kent is er honkbal (en atletiek meen ik) en aan de andere kant veldhockey

Drempel lijkt me het zelfde, reisafstand is hetzelfde, kosten lijken me hetzelfde en in beide sporten hoort Nederland bij de wereldtop

Bij honkbal zie veel donkere mensen en bij hockey weinig, wat doen de honkballers anders of beter dan de hockeyers denk je?
Waarom krijgt de honkbal vereniging het wel voor elkaar?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door sp3c op 14-10-2023 06:35:46 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 06:28:23 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947151
quote:

[..]
Lijkt me een raar verhaal

Als je met die keuze wacht tot je om geld begint te geven dan ben je in de meeste sporten al jaren te laat om er je brood mee te verdienen
pi_210947354
quote:

[..]
Zorgen dat die doelgroep interesse krijgt, zoiets moet natuurlijk gaan.

Daarnaast wel een oogje houden op racisme. Gevoel hebben betekend niet dat er gediscrimineerd word. Maar tis tegenwoordig wel een makkelijke joker.

Maar snap wel dat voor Mo het lastig is om aansluiting te vinden met een groep Jean Paultjes.

Maar het zelfde zal Jean Paul ook hebben als ie cricket wil gaan spelen met een groep Pradeepjes.

Maar als je als persoon een beetje aanpast aan de dominante groep zal je meestal prima mee kunnen komen. Zeker momenteel nu de meeste sportclubs tekorten hebben.
pi_210947381
quote:

[..]
Zal om de populariteit gaan van een sport. Aantal sporters dat kan leven van de inkomsten is laag.

Kan natuurlijk wel zijn dat door het sterren gedrag van bepaalde sporters dit meer opvalt bij bepaalde doelgroepen zoals voetballers met ferraris etc.

Sport is in eerste instantie een hobby en sociaal gebeuren. Gaan al je vriendjes op voetbal dan ga jij ook sneller op voetbal. Zijn pa en ma actief met hockey dan is de kans ook groter dat jij gaat hockeyen.

Maar als je ouders niks met hockey hebben, je vriendjes ook niet maar jij wil toch gaan hockeyen kan dat prima. Alleen de stap er na toe is wat hoger.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:18:56 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947419
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:04 schreef descon het volgende:

[..]
Zal om de populariteit gaan van een sport. Aantal sporters dat kan leven van de inkomsten is laag.

Kan natuurlijk wel zijn dat door het sterren gedrag van bepaalde sporters dit meer opvalt bij bepaalde doelgroepen zoals voetballers met ferraris etc.

Sport is in eerste instantie een hobby en sociaal gebeuren. Gaan al je vriendjes op voetbal dan ga jij ook sneller op voetbal. Zijn pa en ma actief met hockey dan is de kans ook groter dat jij gaat hockeyen.

Maar als je ouders niks met hockey hebben, je vriendjes ook niet maar jij wil toch gaan hockeyen kan dat prima. Alleen de stap er na toe is wat hoger.
mijn vader vond dat ik een teamsport moest dus hij bracht me naar allerlei eredivisiewedstrijden om te kiezen, daar is toen vrij vlot ijshockey uit komen rollen

dat je daar in Nederland nauwelijks mee rond kan komen wist ik toen nog niet, dat werd er ook niet bijverteld _O-
pi_210947443
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 01:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja-haaaa, maar wáárom hebben zij geen interesse? Jezus mina, dit heb ik nou al vijf keer gezegd. Jij constateert alleen dat het zo is. Ik vraag dat niet. Ik vraag waarom het zo is.

En zullen we die ongezonde fascinatie voor moslims even achterwege laten? Moet nu werkelijk van elk topic een anti-islam topic gemaakt worden? Je constateert zelf dat zwemmen redelijk divers is. Hockey niet. Hoe zou dat komen? Waarom worden die kinderen wel lid van de zwemclub, maar zelden van de hockeyclub?
Wat ik al zei, geen interesse want die sporten zitten niet in de cultuur, "mannelijke" sporten genieten de voorkeur, meiden kunnen of mogen niet (daar maak je zelfs een ongezonde fascinatie van). Zwemmen is ook niet divers, ik heb niet gezegd dat dit wel zo is.

Maar daar wil je allemaal niet aan, je wilt alleen maar de racisme kant op heb ik het idee.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:30:47 #181
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_210947482
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
mijn vader vond dat ik een teamsport moest dus hij bracht me naar allerlei eredivisiewedstrijden om te kiezen, daar is toen vrij vlot ijshockey uit komen rollen

dat je daar in Nederland nauwelijks mee rond kan komen wist ik toen nog niet, dat werd er ook niet bijverteld _O-
Ijshockey ook heel divers :N Gaan we daarover ook een probleem maken? Net zoals de 10000m of 5000m atletiek? Daar hoor je nooit iemand over. Dus als het allemaal donker gekleurd is dan is het prima maar zodra blank de boventoon voert moet er ineens diversiteit in de sport komen. Wat een gezanik zeg :r

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 14-10-2023 08:48:27 ]
"Hoka Hey!"
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:34:16 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947498
denk niet dat het een cultuur dingetje is eigenlijk, je komt er gewoon niet mee in aanraking

op tv is het voetbal voor en voetbal na en tussendoor vaak ook nog wat voetbal, ik kan me geen live hockey wedstrijd herinneren die niet op de olympische spelen gespeeld werd
ik weet niet wie de landskampioen is en naast bloemendaal, kampong en oranje zwart (?) kan ik geen club opnoemen

in het stukje staat dat ze naar scholen moeten gaan met internationals erbij, dat zou pas echt indruk maken

ik ken er naast Xan de Waard (omdat ik het artikel heb gelezen) nul en die naam ben ik morgen waarschijnlijk al vergeten, er is ook nog een donkere jongen bij de mannen maar die naam ben ik nu al vergeten
het meenemen van een international zou op mij net zoveel indruk hebben gemaakt als wanneer ze Anne Fleur van Berkenrode van de lokale dames 3 mee zouden hebben gebracht

als je de sport diverser wilt maken moet je zorgen dat het regelmatig op tv is ergens
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:34:36 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947502
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:30 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ijshockey ook heel divers :N Gaan we daarover ook een probleem maken? Net zoals de 10000m of 5000m atletiek? Daar hoor je nooit iemand over. Dus als het allemaal donker gekleurd is dan is het prima maar zodra blank de boventoon voert moet er ineen diversiteit in de sport komen. Wat een gezanik zeg :r
ijshockey zit vol allochtonen
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:35:45 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947511
allemaal Canadezen dat wel

maar er waren al zwarte ijshockeycompetities voor dat we hier uberhaupt een bond hadden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in mijn jeugd was er nog een ijsbaan in Assen, daar speelden relatief veel Molukkers, wat deed die vereniging anders?

niets, niemand weet waarom dat is maar in die specifieke Molukse gemeenschap vonden ze het gewoon een leuk spelletje ... denk dat je als je het antwoord wel weet er veel geld mee kunt verdienen

[ Bericht 33% gewijzigd door sp3c op 14-10-2023 09:02:42 ]
pi_210947808
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:34 schreef sp3c het volgende:
denk niet dat het een cultuur dingetje is eigenlijk, je komt er gewoon niet mee in aanraking

op tv is het voetbal voor en voetbal na en tussendoor vaak ook nog wat voetbal, ik kan me geen live hockey wedstrijd herinneren die niet op de olympische spelen gespeeld werd
ik weet niet wie de landskampioen is en naast bloemendaal, kampong en oranje zwart (?) kan ik geen club opnoemen

in het stukje staat dat ze naar scholen moeten gaan met internationals erbij, dat zou pas echt indruk maken

ik ken er naast Xan de Waard (omdat ik het artikel heb gelezen) nul en die naam ben ik morgen waarschijnlijk al vergeten, er is ook nog een donkere jongen bij de mannen maar die naam ben ik nu al vergeten
het meenemen van een international zou op mij net zoveel indruk hebben gemaakt als wanneer ze Anne Fleur van Berkenrode van de lokale dames 3 mee zouden hebben gebracht

als je de sport diverser wilt maken moet je zorgen dat het regelmatig op tv is ergens
Hockey is vaak op tv, ook op de publieke omroep.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:25:24 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947822
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 09:23 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Hockey is vaak op tv, ook op de publieke omroep.
nou ik ben echt wel een sportliefhebber maar veel meer dan samenvattingen kom ik niet tegen

waar kijk je dat dan?
pi_210947930
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 09:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou ik ben echt wel een sportliefhebber maar veel meer dan samenvattingen kom ik niet tegen

waar kijk je dat dan?
Studio Sport, Ziggo, Viaplay
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:38:48 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210947948
nou I stand corrected dan

gek dat ik het nooit tegenkom maar ok ^O^
pi_210949462
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 03:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Maar hoe hoog kan die drempel zijn?

Enige wat je nodig hebt is een paar gympies, twee stickies en een zomerjurkje

En een fiets om er te komen ... evt een scooter voor de verre uitwedstrijden

Als allochtonen hadden willen hockeyen dan hadden ze dat echt al gedaan ... in Zoetermeer heb je zo'n sportpark en aan de ene kent is er honkbal (en atletiek meen ik) en aan de andere kant veldhockey

Drempel lijkt me het zelfde, reisafstand is hetzelfde, kosten lijken me hetzelfde en in beide sporten hoort Nederland bij de wereldtop

Bij honkbal zie veel donkere mensen en bij hockey weinig, wat doen de honkballers anders of beter dan de hockeyers denk je?
Waarom krijgt de honkbal vereniging het wel voor elkaar?

SPOILER
Dat is dus precies mijn vraag.
pi_210949524
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:30 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ijshockey ook heel divers :N Gaan we daarover ook een probleem maken? Net zoals de 10000m of 5000m atletiek? Daar hoor je nooit iemand over. Dus als het allemaal donker gekleurd is dan is het prima maar zodra blank de boventoon voert moet er ineens diversiteit in de sport komen. Wat een gezanik zeg :r
Atletiek is juist een sport die heel erg divers is. Misschien wel het meest van allemaal, naast voetbal.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:03:09 #191
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210949526
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:30 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wanneer iemand zou beweren dat er in ijshockey alleen maar negers zitten omdat blanken worden weggepest, zou dat inderdaad voer voor discussie zijn lijkt mij.
Krekker is de bom!
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:03:29 #192
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210949528
De KFC moet er ook aan gaan werken om een diverser publiek aan te trekken. Zitten bijna alleen maar negers binnen! Dit kan echt niet meer anno 2023.
pi_210949541
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:24 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Wat ik al zei, geen interesse want die sporten zitten niet in de cultuur, "mannelijke" sporten genieten de voorkeur, meiden kunnen of mogen niet (daar maak je zelfs een ongezonde fascinatie van). Zwemmen is ook niet divers, ik heb niet gezegd dat dit wel zo is.

Maar daar wil je allemaal niet aan, je wilt alleen maar de racisme kant op heb ik het idee.
Je zegt zelf dat je bij zwemmen wel donkere en aziatische kinderen ziet, ook bij de meiden. Dat lijkt mij dan toch divers?
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:07:28 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210949555
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:35 schreef sp3c het volgende:
allemaal Canadezen dat wel

maar er waren al zwarte ijshockeycompetities voor dat we hier uberhaupt een bond hadden

SPOILER
in mijn jeugd was er nog een ijsbaan in Assen, daar speelden relatief veel Molukkers, wat deed die vereniging anders?

niets, niemand weet waarom dat is maar in die specifieke Molukse gemeenschap vonden ze het gewoon een leuk spelletje ... denk dat je als je het antwoord wel weet er veel geld mee kunt verdienen
Er wordt weer veel te ver gedacht; dat krijg je wanneer je werkelijk alles 'intersectioneel' benadert. Dan ga je zoeken naar racisme en discriminatie waar het niet eens hoeft te zijn, maar waar persoonlijke interesse en niet huidskleur de doorslaggevende factor is waarom iemand spel A wel en spel B niet speelt.

De tijd van 'kleur doet er niet toe' is definitief voorbij. De uit de VS geïmporteerde diversiteitsneurose is ook in Nederland geïntroduceerd. En als je wil weten hoe diep dat toxisch denken al is gevorderd, zie topics als deze. Te weinig gekleurde poppetjes in sport X... daar MOET iets snoods achter zitten!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:10:32 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210949577
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wanneer iemand zou beweren dat er in ijshockey alleen maar negers zitten omdat blanken worden weggepest, zou dat inderdaad voer voor discussie zijn lijkt mij.
Uit wat precies blijkt dat Nederlandse hockeyclubs zo racistisch zijn dát mensen van kleur er worden weggepest? Hebben we daar iets van empirisch bewijs van?

Deze 'discussie' is voorbeeld nummer zoveel waarin een doorgeslagen progressieve hobbyist haar hobby graag tot 'landelijk thema' verheft en vooral heel graag weer KLEUR en RAS wil benadrukken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:11:54 #196
287741 matspontius
pi_210949589
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:03 schreef leolinedance het volgende:
De KFC moet er ook aan gaan werken om een diverser publiek aan te trekken. Zitten bijna alleen maar negers binnen! Dit kan echt niet meer anno 2023.
😂🤣😂🤣
"Hoka Hey!"
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:12:47 #197
287741 matspontius
pi_210949598
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat probeer je hier nou mee aan te geven? Dat dit bij hockey gebeurt?
"Hoka Hey!"
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:14:29 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210949615
quote:

[..]
In ieder geval niet door alles op ras te gooien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:14:34 #199
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210949618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:03 schreef leolinedance het volgende:
ahahhah. Deze is wel goed.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:15:11 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210949630
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:53 schreef nixxx het volgende:

[..]
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

Woke perfect omschreven
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')