Waarom zou dat geforceerd MOETEN worden?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, maar dat geeft weer alleen aan dát het zo is, niet waarom. En al helemaal niet hoe je het zou kunnen doorbreken.
Je wil gewoon horen dat hockeyclubs mensen van kleur weren. Klaar.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja-haaaa, maar wáárom hebben zij geen interesse? Jezus mina, dit heb ik nou al vijf keer gezegd. Jij constateert alleen dat het zo is. Ik vraag dat niet. Ik vraag waarom het zo is.
En zullen we die ongezonde fascinatie voor moslims even achterwege laten? Moet nu werkelijk van elk topic een anti-islam topic gemaakt worden? Je constateert zelf dat zwemmen redelijk divers is. Hockey niet. Hoe zou dat komen? Waarom worden die kinderen wel lid van de zwemclub, maar zelden van de hockeyclub?
Neeje vraag was hoe je de sport laagdrempelig maaktquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 12:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is dus precies mijn vraag.
Laagdrempelig heeft met meer dingen te maken dan alleen 'wat voor spullen heb je ervoor nodig'.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Neeje vraag was hoe je de sport laagdrempelig maakt
Dat is het al
Zonder intrinsieke motivatie om een sport te doen kun je alle drempels weghalen en nog zal het niet leiden tot 'inclusie'.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Laagdrempelig heeft met meer dingen te maken dan alleen 'wat voor spullen heb je ervoor nodig'.
Toch is het wel interessant waarom een sport waarbij de bal met een stick het doel in moet elitair is, en een sport waarbij alleen je voeten nodig zijn om de bal het doel in te krijgen niet. Hoe dat zo komt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Smaken verschillen; hoef je niet direct allerlei zwaar soci-politiek maatschappelijke machinaties achter te zoeken.
Het WAS elitair, is het al lang niet meer.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:31 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Toch is het wel interessant waarom een sport waarbij de bal met een stick het doel in moet elitair is, en een sport waarbij alleen je voeten nodig zijn om de bal het doel in te krijgen niet. Hoe dat zo komt.
In de kern hebben de spelletjes dezelfde bedoeling, en toch hebben ze uiteindelijk andere groepen bereikt.
Dan zou je terug de geschiedenis in moeten gaan, naar de tijd toen die sporten ontstonden. Ik gok dat de allereerste hockeyverenigingen zijn ontstaan in plaatsen als Bloemendaal en Wassenaar. Het heeft in ieder geval altijd een beetje een kakkerige uitstraling gehad.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:31 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Toch is het wel interessant waarom een sport waarbij de bal met een stick het doel in moet elitair is, en een sport waarbij alleen je voeten nodig zijn niet. Hoe dat zo komt.
In de kern hebben de spelletjes dezelfde bedoeling, en toch hebben ze uiteindelijk andere groepen bereikt.
Ook elitair. Een paard bezitten/onderhouden doe je niet zomaar even.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:32 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik ben benieuwd of dressuur ook een beetje inclusief en divers is.
En op de Antillen is baseball heel groot. Ook met een stokkie. Soms is iets gewoon spijkers op laag water zoeken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:31 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Toch is het wel interessant waarom een sport waarbij de bal met een stick het doel in moet elitair is, en een sport waarbij alleen je voeten nodig zijn om de bal het doel in te krijgen niet. Hoe dat zo komt.
Ook opmerkelijk is dat op zo'n kleine bevolking al 21 Antillianen het tot de Major League hebben geschopt, het hoogst haalbare in honkbal. En zoiets krijgt navolging uiteraard. Zoals kleine Nederlandertjes buiten met vriendjes gaan lopen voetballen, gaan kleine Antilliaantjes buiten honkballen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En op de Antillen is baseball heel groot. Ook met een stokkie. Soms is iets gewoon spijkers op laag water zoeken.
Ligt er ook maar aan waar je woont. Als je op het platteland woont is het niet elitair.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ook elitair. Een paard bezitten/onderhouden doe je niet zomaar even.
Intrinsieke motivatie komt tot stand door externe factoren. Van mij hoeft die kaksport niet divers te worden maar als je dat wel zou willen volstaat de analyse 'je hebt er alleen een stick en een rokje voor nodig, dat is niet veel dus waar blijven ze dan?' niet afdoende. Als je iets op poten zou willen zetten heb je rolmodellen nodig, clubs die niet alleen in villawijken gehuisvest zijn, werving in allochtone buurten etc.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zonder intrinsieke motivatie om een sport te doen kun je alle drempels weghalen en nog zal het niet leiden tot 'inclusie'.
Nee, want ik denk niet dat dat het geval is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je wil gewoon horen dat hockeyclubs mensen van kleur weren. Klaar.
Heavy metal wordt gewaardeerd door mensen uit allerlei sociale klassen, allerlei afkomst. Iedereen komt er op de een of andere manier wel mee in aanraking en er is geen hoge drempel om er naar te luisteren of om het zelf te gaan maken. Voor je andere voorbeelden geldt min of meer hetzelfde. Voor hockey kennelijk echter niet.quote:Laat jij díe ongezonde fascinatie eens achterwege.
Waarom luisteren bepaalde mensen niet naar Heavy Metal? Hoe zou dat komen?
Waarom eten bepaalde mensen nooit Italiaans? Hoe zou dat komen?
Waarom gaan bepaalde mensen nooit naar Center Parcs? Hoe zou dat komen?
Ockham's scheermes? Smaken verschillen; hoef je niet direct allerlei zwaar soci-politiek maatschappelijke machinaties achter te zoeken.
Wellicht had je #173 nog niet gelezen toen je reageerde op die eerdere post, maar ik stel daar vrijwel letterlijk dezelfde vraag als jij.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Neeje vraag was hoe je de sport laagdrempelig maakt
Dat is het al
Hmm... zou het zo kunnen zijn dat de sport elitairder wordt naarmate je grotere dingen nodig hebt om het balletje te verplaatsen? Van voetbal, naar tennis, naar hockey, naar golf, naar lacrosse, tot uiteindelijk polo (als zo ongeveer de meest elitaire sport die bestaat)?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:31 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Da's wel een sport waar heel veel Arabieren aan meedoen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:32 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik ben benieuwd of dressuur ook een beetje inclusief en divers is.
Hockey heeft als je zo gaat kijken nog wel meer, ga eens in India en Pakistan kijken hoe groot het daar is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Da's wel een sport waar heel veel Arabieren aan meedoen.
Ik had het over de situatie in Nederland...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hockey heeft als je zo gaat kijken nog wel meer, ga eens in India en Pakistan kijken hoe groot het daar is.
Veel Arabieren die in Nederland aan dressuur doen? Dat is nieuw voor mij.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik had het over de situatie in Nederland...
Geen. Of misschien een paar, maar niet op hoog niveau.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Veel Arabieren die in Nederland aan dressuur doen? Dat is nieuw voor mij.
Ja daarom vroeg ik hoe hoog die drempel nu kan zijnquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Laagdrempelig heeft met meer dingen te maken dan alleen 'wat voor spullen heb je ervoor nodig'.
De paarden tochquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Veel Arabieren die in Nederland aan dressuur doen? Dat is nieuw voor mij.
Dan zou ijshockey heel elitair moeten zijn maar dat is het nietquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 14:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hmm... zou het zo kunnen zijn dat de sport elitairder wordt naarmate je grotere dingen nodig hebt om het balletje te verplaatsen? Van voetbal, naar tennis, naar hockey, naar golf, naar lacrosse, tot uiteindelijk polo (als zo ongeveer de meest elitaire sport die bestaat)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |