Maar wat is degelijk onderzoek?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit lijkt me eerder een probleem bij de media die aandacht geven aan zoiets zonder degelijk onderzoek.
Maar je hebt een goed punt.
Is ijshockey wel divers?quote:
Maar hoe maak je het dan laagdrempeliger?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat geen twee verschillende dingen. Als je het laagdrempeliger maakt, komt er een diverser publiek op af, lijkt me. Meer een sport voor iedereen, dan voor de huidige doelgroep.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 03:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maar hoe hoog kan die drempel zijn?
Enige wat je nodig hebt is een paar gympies, twee stickies en een zomerjurkje
En een fiets om er te komen ... evt een scooter voor de verre uitwedstrijden
Als allochtonen hadden willen hockeyen dan hadden ze dat echt al gedaan ... in Zoetermeer heb je zo'n sportpark en aan de ene kent is er honkbal (en atletiek meen ik) en aan de andere kant veldhockey
Drempel lijkt me het zelfde, reisafstand is hetzelfde, kosten lijken me hetzelfde en in beide sporten hoort Nederland bij de wereldtop
Bij honkbal zie veel donkere mensen en bij hockey weinig, wat doen de honkballers anders of beter dan de hockeyers denk je?
Waarom krijgt de honkbal vereniging het wel voor elkaar?Tijdens mijn jeugd was het honkbalveld een heel klein beetje diverser, maar ook bepaald niet indrukwekkend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook als we tegen teams uit de randstad speelden stonden er destijds vooral blanken op het veld.De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
Ja, bij ijshockey komen de blanken ook niet opdagenquote:
Hoezo ook niet?quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja, bij ijshockey komen de blanken ook niet opdagen
Bij veld hockey slaan we de tegenstander niet (zo overduidelijk opzettelijk)..quote:
Dat doen we als mannen, liefst met de blote vuistjes maar dat mag niet meer en niet met de sticksquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:01 schreef nixxx het volgende:
[..]
Bij veld hockey slaan we de tegenstander niet (zo overduidelijk opzettelijk)..
Hoeveel sticks per seizoen denk je dan?quote:
Allochtonen ook nietquote:
Ja was meer anekdotisch, ik heb verder geen idee natuurlijkquote:Ik heb vrijwel mijn hele jeugd gehonkbalt en in tegenstelling tot wat mensen hier lijken te denken was dat wel iets diverser dan het hockeyveld, maar echt maar een heel klein beetje. En ook bij de teams uit de randstad waar we tegen speelden was dat zo.
Behoorlijk ja, contributie in den haag voor senioren is 700¤quote:IJshockey lijkt me trouwens een hele dure sport(?).
Ik kocht in de regel aan het begin van het seizoen 3 sticksquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoeveel sticks per seizoen denk je dan?
quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik kocht in de regel aan het begin van het seizoen 3 sticks
Kunnen ze die dingen dan niet wat steviger maken?quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat doen we als mannen, liefst met de blote vuistjes maar dat mag niet meer en niet met de sticks
Maar je breekt er toch wel een paar er seizoen hoor
daar worden ze zwaarder vanquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:47 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Kunnen ze die dingen dan niet wat steviger maken?
Ik vond het tijdens mijn jeugd geweldig om te ijshockeyen op de sloot/vijver, maar zonder ijsbaan is er gewoon geen mogelijkheid om het echt als sport te doen. We deden overigens in de zomer ook wel rollerhockey op rolschaatsen (inline skates waren er nog niet), maar dat was wel vrij blessuregevoelig.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Allochtonen ook niet
Maar ik denk dat het een redelijke afspiegeling van de maatschappij is
Overwegend blank maar je ziet wel wat kleurtjes her en daar, denk dat dat is omdat je er zoveel voor moet doen, dan houdt je alleen de echte doorzetters over en die vond je in alle kleuren
Maar met een helm op ziet iedereen er hetzelfde uit
Ik heb het over mijn jeugd, en dat is al even geleden, maar veel mensen hier lijken het idee te hebben dat honkbal een zwarte sport is, en dat was destijds gewoon niet echt (/echt niet) zo.quote:Ja was meer anekdotisch, ik heb verder geen idee natuurlijk
Dat is wel ongeveer wat ik verwachtte.quote:Behoorlijk ja, contributie in den haag voor senioren is 700¤
Dan heb je je uitrusting en uitwedstrijden van Alkmaar tot Dordrecht tot Geleen tot Groningen in nagenoeg iedere laag en wekelijkse kosten aan sticktape en schaatsen slijpen
En dan moet je nog naar desportschool af en toe ... duurder dan gewoon hockey iig
Hahaha vet gastquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
In de zomer iedere wedstrijd sproeien? Jij hebt wel verstand van hockey zeg![]()
En van sticks, contributie en waar hockeyclubs zich bevinden heb je ook al geen enkel benul
Ja hoor puistenkop - wat jij wil 💪quote:Op zondag 15 oktober 2023 20:00 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Hahaha vet gast. Weet niet welke 4e klasser jij speelt, bij mij wordt gewoon iedere wedstrijd gesproeid.
En qua ligging hockeyvelden? Voorbeeldje; [url=https://www.google.com/se(...)tgN6BAgTEAI#rlfi=hd:;si:;mv:[[52.39259139054903,5.105822409690259],[52.263973531659886,4.755633200705884]]]Klik[/url]
irritant ventje.
Ik snap je punt niet zo goed.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ach ja, pesten/racisme, wat maakt het ook uit. Het is allemaal héél erg.
Want jij wil graag meedoen aan een sport 'voor de rijken', maar je kunt het niet betalen? Jammer, joh.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:58 schreef Harvest89 het volgende:
Logisch, hockey is een sport voor de rijken.
Laat weer goed zien dat er in NL veel te verbeteren valt.
Alleen als je er extra voor betaalt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 09:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hockey is vaak op tv, ook op de publieke omroep.
Elk weekend zo'n beetje bij de NPO. Betaal jij daar extra voor? Ik niet in ieder geval.quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Alleen als je er extra voor betaalt.
Oh, je bedoelt die drie 40-seconden samenvattingen?quote:
Is het weer niet genoeg? Had je liever 3 complete liveverslagen van een sport waar nog geen hond tegenaan pist?quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt die drie 40-seconden samenvattingen?
Als we het hebben over weinig diversiteit, moet je daar eens gaan kijken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:36 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Heb je door hoe populair hockey bij Paki's en Indiërs is?
toch een van de populairste sporten van Nederland geloof ik (alleen Voetbal en Volleybal doen het beter meen ik) dus ik verwacht er toch wel minimaal 1 per week eigenlijkquote:Op maandag 16 oktober 2023 01:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is het weer niet genoeg? Had je liever 3 complete liveverslagen van een sport waar nog geen hond tegenaan pist?
gewoon stoppen met rokenquote:Op maandag 16 oktober 2023 01:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij wil graag meedoen aan een sport 'voor de rijken', maar je kunt het niet betalen? Jammer, joh.![]()
Lekker laten hoe het is, de sfeer op de club is uitstekend en er zijn nooit ongeregeldheden bij wedstrijden.
Snap ik, maar met Arabische paarden rijden ze bijna nooit dressuur. Ik begreep wel dat het om de paarden ging, maar zelfs dan klopt het niet.quote:
ja weet ik veel joh ik vind het maar enge beesten en je moet grapjes niet uitleggenquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Snap ik, maar met Arabische paarden rijden ze bijna nooit dressuur. Ik begreep wel dat het om de paarden ging, maar zelfs dan klopt het niet.
Je bent zelf een eng beest. (grapje..).quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja weet ik veel joh ik vind het maar enge beesten en je moet grapjes niet uitleggen
Kom maar opquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:32 schreef sp3c het volgende:
ow nu gaan we het krijgen he
NU GAAN WE HET KRIJGEN!
[ afbeelding ]
nu achteraf is het een beetjequote:Op zondag 15 oktober 2023 13:04 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik vond het tijdens mijn jeugd geweldig om te ijshockeyen op de sloot/vijver, maar zonder ijsbaan is er gewoon geen mogelijkheid om het echt als sport te doen. We deden overigens in de zomer ook wel rollerhockey op rolschaatsen (inline skates waren er nog niet), maar dat was wel vrij blessuregevoelig.
IJshockey lijkt me idd een sport die nogal wat vereist, goede techniek, goede conditie en waarschijnlijk de wil om daarvoor veel te trainen.
weet ik ook wel het ging mij om dit specifieke voorbeeld (van Tuyl Park oid in zoetermeer) waarin veldhockey en honkbal min of meer vergelijkbaar zijn ... bij de een zie je wel kleur en bij de ander niet, niet het een zwarte sport is ofzo, want dan denk ik meer aan Basketball ofzo, das al helemaal niet leukquote:[..]
Ik heb het over mijn jeugd, en dat is al even geleden, maar veel mensen hier lijken het idee te hebben dat honkbal een zwarte sport is, en dat was destijds gewoon niet echt (/echt niet) zo.
denk idd dat het onder de streep duurder is dan hockey omdat je veel minder van die honkbaldriehoeken hebt en je kunt er itt een kunstgrasveld niets anders mee dan honkbalquote:[..]
Dat is wel ongeveer wat ik verwachtte.
Voor honkbal moesten we (/de ouders) ook veel verder rijden, en dan ben je met 9 innings ook nog eens vrijwel een hele dag kwijt. Ik vraag me ook af hoe blij ouders worden van kinderen die op cricket willen.
bij ons iedere periodequote:Op zondag 15 oktober 2023 20:00 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Hahaha vet gast. Weet niet welke 4e klasser jij speelt, bij mij wordt gewoon iedere wedstrijd gesproeid.
quote:
veldhockey is echt totaal het tegenovergestelde van een onderwerp waar ik gescheld verwacht maar het internet blijft me nog steeds verbazen, bedankt jongonsquote:Op zondag 15 oktober 2023 21:57 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja hoor puistenkop - wat jij wil 💪
Ja eens, volstrekt onzinnig om een sport zo te willen pushen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
nu achteraf is het een beetjetegenover pa maar inline kwam er nog gewoon bovenop he, dat was voor als er geen ijs lag in de hal (de zomer)
naast trainingskampen (2 per zomervakantie)
en wij hadden het echt niet ruim en broer en zusje hadden duurdere hobbies (paarden) dus ik kan me echt niet voorstellen dat geld het probleem is bij veldhockey ... die shit is kost wmb echt helemaal niks
[..]
weet ik ook wel het ging mij om dit specifieke voorbeeld (van Tuyl Park oid in zoetermeer) waarin veldhockey en honkbal min of meer vergelijkbaar zijn ... bij de een zie je wel kleur en bij de ander niet, niet het een zwarte sport is ofzo, want dan denk ik meer aan Basketball ofzo, das al helemaal niet leuk
waarom niet, de gekleurden in kwestie vinden veldhockey gewoon niet leuk en dat lijkt me helemaal niet erg, mooie aan Nederland is dat je zelf mag kiezen en dan moet je niet gaan miepen als al de zwartjes niet jouw dingetje kiezen
vinnik
[..]
denk idd dat het onder de streep duurder is dan hockey omdat je veel minder van die honkbaldriehoeken hebt en je kunt er itt een kunstgrasveld niets anders mee dan honkbal
tl;dr honkbal lijkt me echt hoogdrempeliger dan hockey hoor
met het oog op de dalende ledenaantallen snap ik dat ze een nieuwe doelgroep aan proberen te boren natuurlijkquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:32 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ja eens, volstrekt onzinnig om een sport zo te willen pushen.
En volgens mij is honkbal idd duurder dan veldhockey.
Zeker wat betreft de tijd ie je er aan kwijt bent (ook als ouder zijnde).
Maar, even to the point, hockeyde hij of niet?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:22 schreef sp3c het volgende:
ik sprak laatst een turk ofzo die vroeg me wanneer ik geboren was voor de astrologie ofzo, hij was zelf 20 jaar geleden in Nederland herboren
toen kwam hij hier en ineens mocht hij alles, hij mocht alles doen, alles denken, alles zeggen in elke taal van de wereld en hij mocht zelfs dingen laten, dingen niet leuk vinden die de meerderheid wel tof vind, hij viert die dag ieder jaar ipv zijn verjaardag
vond ik mooi, bijna een traantje weggepinkt
in Turkije heeft hij wel ijshockey gespeeld schijnbaar, lijkt toevallig maar dat is nodig om in gesprek met mij te rakenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Maar, even to the point, hockeyde hij of niet?
https://www.sportenbewege(...)enario/sportdeelnamequote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
met het oog op de dalende ledenaantallen snap ik dat ze een nieuwe doelgroep aan proberen te boren natuurlijk
denk alleen dat ze die energie beter in de bestaande doelgroep kunnen steken, die vinden het immers al leuk alleen komen ze om de een of andere reden steeds minder vaak opdagen
lijkt me interessanter om te weten waar dat aanligt dan uit te zoeken hoe je de drempel nog lager kunt maken in de hoop dat er wat kleurlingen op komen draven want die lijkt mij nu al nauwelijks hoger dan bij voetbal, je hebt wat meer hand/oog coordinatie en een zomerjurkje nodig
nou ... poe ... je kunt het gratis maken maar ik denk dat de meeste uitkeringstrekkers het nu ook al wel kunnen betalen
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:30 schreef Tanatos het volgende:
[..]
https://www.sportenbewege(...)enario/sportdeelname
Trend in de toekomst
Tot 2030 zal sportdeelname ongeveer gelijk blijven. Wel zal er een verschuiving plaatsvinden naar andere typen sport dan nu populair zijn, voornamelijk naar meer individuele sporten.
Klopt voor mij ook, tijdens mijn jeugd altijd teamsporten gedaan nu hoogstens sportklimmen met zijn 2-en maar meestal alleen hardlopen.
Ik heb het eens opgezocht, de contributie voor honkbal is hier ca 275,- (+30 eventueel 30 euro bardienstafkoopsom) voor hockey ca 375,-.
Maar met de lange reistijden (+ lange duur v/d wedstrijden) is honkbal eigenlijk duurder.
https://www.mulierinstitu(...)%20niveau%20gebleven.quote:Bij hockeyverenigingen is de gemiddelde contributie voor senioren gestegen van 306 naar 320 euro.
Ik vind het ook vrij hoog, ik had de bedragen voor/van senioren genomen, die van de jeugd halen het natuurljk omlaag. Van mij mag er zeker voor sport van kinderen best overheidsgeld naartoe, maar dan liever geen gratis kickbokslessen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
https://www.mulierinstitu(...)%20niveau%20gebleven.
geen idee waarom dat zo hoog is tbh maar over een seizoen genomen lijkt me dat voor niemand onbetaalbaar
en dan kun je idd voor de meeste lagen gewoon op de scooter naar uitwedstrijden
waar zit die drempel?
ik heb het meerdere malen aan meerdere mensen gevraagd maar er komt geen antwoord
Het lijkt mij ook dat dit sterk overdreven is en het is overduidelijk dat dit een uit een duim gezogen verhaal is. Maar schijnbaar vindt een bepaalde groep mensen de norm om zichzelf af te beelden als een vreselijk mens vanwege hun blanke huidkleur.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:00 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Wat zijn in Nederland dan wel zwarte teamsporten?
Ik kwam tijdens mijn jeugd op het hockeyveld en de tennisbaan idd vrijwel geen niet-blanken tegen (enkel wat adoptiekindjes). Bij honkbal en judo was het iets diverser maar ook als we met honkbal tegen clubs uit de randstad bv A'dam speelden, was het overgrote merendeel van de spelers toch echt ook blank. De beste "Nederlandse" honkballers zijn volgens mij wel vrijwel altijd Antillianen (alhoewel ik nooit naar sport kijk).
Ik denk niet dat dit soort geforceerde nonsens van blanke meisjes daar iets aan gaat veranderen.
Sowieso is het natuurlijk een beetje onzin om te doen of de niet aanwezige niet-blanken worden gediscrimineerd op het hockeyveld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |