abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 september 2023 @ 11:39:57 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210734775
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 24 september 2023 @ 11:41:38 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210734787
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 11:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De andere optie is dood onder puin. Of sterven aan honger of koud.

Jij kunt niet zonder emotie een situatie beoordelen.
Andere optie was dat Rusland niet inviel en de ouders nog leefde :P

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 24-09-2023 13:15:33 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210734803
quote:
2s.gif Op zondag 24 september 2023 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja uiteraard!
Vakman pur sang
  zondag 24 september 2023 @ 11:43:59 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210734807
quote:
2s.gif Op zondag 24 september 2023 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Of een veilige plek in Oekrane. Alsof Oekraense mensen niet voor kinderen kunnen zorgen :N
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210734839
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 11:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee is gewoon niet waar. Dat zei hij niet. Daar kun je hem op wijzen. Maar niet van beschuldigen.
PS Ik kijk geen YT video’s
Accepteren van de status quo is Rusland zijn gang laten gaan binnen de gebieden die ze nu (al) hebben gestolen van Oekrane. Er is een heel programma gaande van kinderen naar Rusland brengen, kinderen die vaak te jong zijn om hun eigen naam te weten.

En prima, kijk je geen YouTube video's, dit is gewoon een interview.
pi_210734861
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 11:48 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Accepteren van de status quo is Rusland zijn gang laten gaan binnen de gebieden die ze nu (al) hebben gestolen van Oekrane. Er is een heel programma gaande van kinderen naar Rusland brengen, kinderen die vaak te jong zijn om hun eigen naam te weten.

En prima, kijk je geen YouTube video's, dit is gewoon een interview.
Oh dat wil ik wel eens kijken.

Maar ik snap veel mensen wel, vooral de D66. Types die tegen oorlog voeren zijn.
Die willen gewoon graag een vredige oplossing en willen ook niet dat kinderen de dupe zijn .
Misschien niet rel maar nooit zo fout bedoelt.

Het zijn ook mensen die in de jaren 60 en 70 zijn opgegroeid en vele vele zinloze oorlogen hebben gezien, die beter nooit begonnen waren.

Dit is er eentje die echt anders is in dat opzicht.
Vakman pur sang
  zondag 24 september 2023 @ 11:53:51 #7
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_210734869
twitter
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_210734870
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Maar ik snap veel mensen wel, vooral de D66. Types die tegen oorlog voeren zijn.
Die willen gewoon graag een vredige oplossing en willen ook niet dat kinderen de dupe zijn .
Zelf was mijn indruk dat we hier te maken hadden met een FvD'er in plaats van een naeve pacifist.

Hoewel het effectief weinig verschil uitmaakt, zie ik inderdaad een groot verschil in intenties.
pi_210734932
quote:
Hoe dan?
Misinterpretatie? Per ongeluk verkeerd gezegd?
Radio Espantoso
  zondag 24 september 2023 @ 12:02:51 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_210734946
quote:
Maar ze mogen geen lid worden van NATO, wat ze niet zijn. (maar wegens deze oorlog wel gaan worden) Blijft over de claim dat Russen worden gediscrimineerd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210734962
twitter
pi_210735073
quote:
Wijze woorden ^O^
pi_210735091
twitter
pi_210735184
quote:

[..]

Het zijn ook mensen die in de jaren 60 en 70 zijn opgegroeid en vele vele zinloze oorlogen hebben gezien, die beter nooit begonnen waren.

Plus o.a. de invallen in Irak en Afghanistan hebben onze kijk op oorlog wel wat veranderd.
The name is Putler, Vladimir Putler
  Overall beste user 2022 zondag 24 september 2023 @ 12:46:03 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210735302
quote:
vooral de D66. Types die tegen oorlog voeren zijn.
De enige partij die tegen de oorlog -nou ja, tegen het feit dat Oekrane terugschiet om precies te zijn- is is de FvD volgens mij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 24 september 2023 @ 12:49:31 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210735327
“The aggressor is always peace-loving: he would prefer to take over the other country unopposed.”
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210735355
Wagner op avontuur in Afrika :Y)
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 zondag 24 september 2023 @ 12:54:42 #19
3928 Ulx
pi_210735361
quote:
10s.gif Op zondag 24 september 2023 12:52 schreef Slayage het volgende:
Wagner op avontuur in Afrika :Y) [ twitter ]
So much voor die "Global South steunt Rusland" strategie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210735372
quote:
Payback time.
Happy hunting.

Geen medelijden met die Wagnerites.
Die hebben vreselijke dingen gedaan die niet voor IS onder deden, hopelijk worden ze met gelijke munt terugbetaald.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gajes_Octavianus op 24-09-2023 13:04:39 ]
pi_210735517
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 12:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
So much voor die "Global South steunt Rusland" strategie.
Er bestaat helemaal niet zoeits als "de Global South". Het zijn allemaal individuele soevereine staten met hun eigen specifieke belangen. Zelfs de landen in de EU zitten niet op 1 lijn als je deze oorlog als voorbeeld neemt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210735519
quote:

[..]

Deze oorlog is hopelijk de laatste oorlog van de twintigste eeuw; een oorlog waarin een land zijn buurland binnenvalt om de bevolking uit te roeien en het land te koloniseren.

Voordat het zo ver is zullen echter nog eerst honderdduizenden Russische militairen om het leven moeten komen en zal de Russische samenleving in diepe ellende, armoede, criminaliteit en hongersnood gestort dienen te worden. Pas dan bestaat er een kans dat de Russen hun bloeddorst verruilen voor een zwaar collectief trauma zoals de Duitsers dat dankzij WO II hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door spicymchaggis op 24-09-2023 13:38:15 ]
pi_210735537
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 12:56 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Payback time.
Happy hunting.

Geen medelijden met die Wagnerites.
Die hebben vreselijke dingen gedaan die niet voor IS onder deden, hopelijk worden ze met gelijke munt terugbetaald.
Zou me niet eens verbazen dat de Turken, sneaky de Touaregs steunen via Libi, waar de Turken en Russen verschillende fracties backen.
-Rabia Al-Basri
pi_210735550
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 13:11 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Deze oorlog is hopelijk de laatste oorlog van de twintigste eeuw; een oorlog waarin een land zijn buurland binnenvalt om de bevolking uit te roeien en het land te koloniseren.

Voordat het zo ver is zullen echter nog eerst honderdduizenden Russische militairen om het leven te komen en zal de Russische samenleving in diepe ellende, armoede, criminaliteit en hongersnood gestort dienen te worden. Pas dan bestaat er een kans dat de Russen hun bloeddorst verruilen voor een zwaar collectief trauma zoals de Duitsers dat dankzij WO II hebben.
We zitten alweer bijna op een kwart van de 21e eeuw ;)

Helaas zullen oorlogen altijd blijven bestaan zolang er mensen zijn.

Over het het algemeen is de verwachting dat de volgende grote oorlogen om drinkwater en grondstoffen zullen gaan.
pi_210735552
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Maar ze mogen geen lid worden van NATO, wat ze niet zijn. (maar wegens deze oorlog wel gaan worden) Blijft over de claim dat Russen worden gediscrimineerd.
Daar zul je als buurland van de Russen nu eenmaal niet onderuit komen, anders loopt de Russische vijfde colonne binnen de kortste keren je samenleving te ondermijnen.
pi_210735600
quote:
Afghanistan en sdi all over again.
Mooi dat China ook aan het imploderen is zodat de superioriteit van de westerse instituten, waarden en rechten weer eens tot zijn recht komt.

Dat had het ook kunnen blijven wanneer de VS Irak niet binnen waren gevallen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Overall beste user 2022 zondag 24 september 2023 @ 13:26:49 #27
3928 Ulx
pi_210735648
twitter
pi_210735706
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 13:14 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

Ook zonder de mens zullen er oorlogen zijn :P en ook bij de mensapen zie je dus dat het om schaarse middelen gaat. De chimpansees leven in gebieden waar de middelen schaars zijn, waardoor er oorlogen zijn. En waar de bonobos leven zijn de middelen minder schaars waardoor je minder oorlogen hebt
-Rabia Al-Basri
pi_210735737
quote:
Hopelijk betalen de Touareg de Wagners met gelijke munt terug. >:)
pi_210735740
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 12:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
De enige partij die tegen de oorlog -nou ja, tegen het feit dat Oekrane terugschiet om precies te zijn- is is de FvD volgens mij.
SP dan?
quote:
. De-escalatie en een einde aan de oorlog worden bemoeilijkt. Evenals een alternatieve veiligheidsarchitectuur. De risico’s van verdere escalatie, die zich vertaalt in meer menselijk leed en verwoesting in Oekrane, worden vergroot. En waar houdt het op? Worden de Oekraners daadwerkelijk geholpen door hen in staat te stellen zich dood te vechten tegen een sterkere tegenstander, door, zoals cynici het noemen, hen te laten vechten tot de laatste Oekraner?

Politici doen er verstandig aan – hoe lastig dat misschien ook is – een staakt-het-vuren, diplomatieke onderhandelingen op basis van de Minsk-akkoorden en neutraliteit met veiligheidsgaranties voor Oekrane vooral niet uit het oog te verliezen. Dat appeasement noemen, ontneemt de mogelijkheid tot een serieus debat en het zicht op een mogelijke uitweg uit de escalatiespiraal.
quote:
. Wie deze strategie durft te bevragen, wordt al snel weggezet als zwak of naef. ‘Appeasement’, beet Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma (D66) zijn collega Jasper van Dijk (SP) vorige week toe, toen hij vraagtekens plaatste bij het leveren van zwaardere wapens aan Oekrane.
https://www.groene.nl/artikel/escalatiespiraal

[ Bericht 30% gewijzigd door Lospedrosa op 24-09-2023 13:53:01 ]
Vakman pur sang
pi_210735773
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 13:14 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
We zitten alweer bijna op een kwart van de 21e eeuw ;)

Over het het algemeen is de verwachting dat de volgende grote oorlogen om drinkwater en grondstoffen zullen gaan.
Het type oorlog wat de Russen in Oekrane voeren (een koloniale veroveringsoorlog) en hun reden waarom (grondstoffen, het uitroeien van een buurvolk) zijn een overduidelijk overblijfsel van de twintigste eeuw.
  Overall beste user 2022 zondag 24 september 2023 @ 13:41:26 #32
3928 Ulx
pi_210735784
twitter

Die Zwarte Zeevloot kunnen de Russen beter zelf tot zinken brengen. Want die is nu wel uitgeschakeld.
pi_210735961
twitter

Vertaling:
quote:
Dankzij het werk van onze boeren zijn we zelfvoorzienend. We hebben geen graan uit Oekrane nodig. Hun uitstekende oogsten bereikten tijdens de oorlog zeer weinig de landen die ze daadwerkelijk nodig hadden.

In Polen zijn doorvoercorridors voorbereid, waardoor Oekraens graan door Polen kan gaan en kan worden gexporteerd waar het nodig is. Wij proberen Oekrane en de landen die deze hulp nodig hebben te helpen.

Ik geloof dat het de juiste beslissing is dat de Poolse regering het verbod op de verkoop van Oekraens graan op de Poolse markt heeft gehandhaafd. We moeten er echter alles aan doen om ervoor te zorgen dat de doorvoer zo hoog mogelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2023 14:11:55 ]
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 september 2023 @ 14:13:39 #35
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_210735976
quote:
Wat zien we hier precies wat eventueel nieuw zou kunnen zijn? :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210735987
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 14:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wat zien we hier precies wat eventueel nieuw zou kunnen zijn? :@
Goede vraag. _O_

Reddit zegt het volgende erover: In Crimean Telegram channels, photos of smoke after an explosion are being published. It is also reported that this is most likely Sevastopol.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2023 14:22:06 ]
pi_210736005
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 14:11 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[ twitter ]

Vertaling:
[..]

Dit is goede politieking van de Polen
-Rabia Al-Basri
pi_210736025
quote:
Lindsey graham is 1 van die politici die met elke wind mee waait. Straks wanneer Trump als president oekriane van hulp afsnijdt zal Graham, Trump toejuichen :Y)
-Rabia Al-Basri
  zondag 24 september 2023 @ 14:26:39 #39
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210736072
Het beleid van de VS wordt meer bepaald door de wapenindustrie dan welke stropop van het twee partijen stelsel op dat moment de honneurs waar mag nemen.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zondag 24 september 2023 @ 14:27:50 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210736084
https://reddit.com/r/ukraine/s/t3G2G4KAdw

Russisch Rode Kruis doet Russisch.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210736085
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 11:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja nou precies dit. De Russen hebben vooraf aangegeven de gebieden te verlaten. Het zijn ook enorm arme gebieden. De kinderen zijn ws beter af in een opvang is Rusland (al zal dit schuimbekkende reacties geven)
Maar daar worden ze uiteraard geruffisideerd.
Beter was ze naar EU gebied over te brengen.

Maar dat kinderen rechtstreeks geliquideerd worden enz daar zie ik nog te weinig bewijs voor.
Sexual and gender-based violence

Investigating cases related to sexual and gender-based violence present specific challenges. The Commission has found that some Russian Federation soldiers committed such crimes. These acts amounted to different types of violations of rights, including sexual violence, torture, and cruel and inhuman treatment. There are examples of cases where relatives were forced to witness the crimes. In the cases we have investigated, the age of victims of sexual and gendered-based violence ranged from four to 82 years.

The Commission has documented cases in which children have been raped, tortured, and unlawfully confined. Children have also been killed and injured in indiscriminate attacks with explosive weapons. The exposure to repeated explosions, crimes, forced displacement and separation from family members deeply affected their well-being and mental health.
Bron: https://www.ohchr.org/en/(...)ukraine-51st-session
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mose, a Norwegian judge, said the commission has documented cases in which children have been "raped, tortured and unlawfully confined."

“There are examples of cases where relatives were forced to witness the crimes," he added. "In the cases we have investigated, the age of victims of sexual and gendered-based violence ranged from 4 to 82 years."

Children also have been killed and wounded in “indiscriminate attacks” by Russian forces using explosive weapons, he said.

Bron : https://www.nbcnews.com/n(...)panel-says-rcna49168
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210736097
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 14:20 schreef Slayage het volgende:

[..]
Lindsey graham is 1 van die politici die met elke wind mee waait. Straks wanneer Trump als president oekriane van hulp afsnijdt zal Graham, Trump toejuichen :Y)
Iedereen zegt steeds dat Trump de hulp zal stoppen.
Ik denk eerder, gezien zijn uitspraken over Obama 2014, dat hij wel dwingt EU meer bij te dragen maar er wel all-in gaat om te winnen. Verliezen is ook voor de reps geen optie.
Vakman pur sang
  zondag 24 september 2023 @ 14:30:01 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210736107
quote:
2s.gif Op zondag 24 september 2023 14:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Het beleid van de VS wordt meer bepaald door de wapenindustrie dan welke stropop van het twee partijen stelsel op dat moment de honneurs waar mag nemen.
Qua Oekrane doet ie het wel aardig tot nu toe. Maar als Donnie de baas wordt, verandert dat snel, vermoed ik.
  zondag 24 september 2023 @ 14:33:18 #44
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210736134
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 14:30 schreef Hyperdude het volgende:
Qua Oekrane doet ie het wel aardig tot nu toe. Maar als Donnie de baas wordt verandert dat snel, vermoed ik.
Ik niet, vergeet niet dat oorlog een geweldige economische impuls is, koren op de molen van MAGA, spierballen tonen en geld verdienen met USA techniek.

Maar goed, het blijft koffiedik kijken.
pi_210736141
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 14:27 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Sexual and gender-based violence

Investigating cases related to sexual and gender-based violence present specific challenges. The Commission has found that some Russian Federation soldiers committed such crimes. These acts amounted to different types of violations of rights, including sexual violence, torture, and cruel and inhuman treatment. There are examples of cases where relatives were forced to witness the crimes. In the cases we have investigated, the age of victims of sexual and gendered-based violence ranged from four to 82 years.

The Commission has documented cases in which children have been raped, tortured, and unlawfully confined. Children have also been killed and injured in indiscriminate attacks with explosive weapons. The exposure to repeated explosions, crimes, forced displacement and separation from family members deeply affected their well-being and mental health.
Bron: https://www.ohchr.org/en/(...)ukraine-51st-session
SPOILER
Mose, a Norwegian judge, said the commission has documented cases in which children have been "raped, tortured and unlawfully confined."

“There are examples of cases where relatives were forced to witness the crimes," he added. "In the cases we have investigated, the age of victims of sexual and gendered-based violence ranged from 4 to 82 years."

Children also have been killed and wounded in “indiscriminate attacks” by Russian forces using explosive weapons, he said.

Bron : https://www.nbcnews.com/n(...)panel-says-rcna49168
SPOILER
Als vader van 2 kinderen is dit natuurlijk verschrikkelijk en extreem gewelddadig.
quote:
Set up by the U.N. to probe the conduct of the war, the Independent International Commission of Inquiry reported its chilling findings Friday in Geneva, describing a long list of abuses and atrocities in four regions.
Ik hoop en verwacht dat de UN alles blijft onderzoeken en de uitvoerders hierop allemaal pakt en berecht.
Vakman pur sang
  zondag 24 september 2023 @ 14:44:28 #46
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210736302
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 14:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik hoop en verwacht dat de UN alles blijft onderzoeken en de uitvoerders hierop allemaal pakt en berecht.
Dan zal rus toch door het putje moeten gaan. Want als we "onderhandelen" verdwijnen al die misdadigers gewoon naar rus en geeft whatever daar de regering is je een lange neus, als je om uitlevering vraagt.
  zondag 24 september 2023 @ 14:49:25 #47
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210736393
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 14:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan zul rus toch door het putje moeten gaan. Want als we "onderhandelen" verdwijnen al die misdadigers gewoon naar rus en geeft whatever daar de regering is je een lange neus, als je om uitlevering vraagt.
Dat vrees ik ook, Ukrane kan hooguit middels liquidaties en kidnapping, Wiesenthal stijl, wraak nemen.
  Overall beste user 2022 zondag 24 september 2023 @ 14:51:38 #48
3928 Ulx
pi_210736466
quote:
2s.gif Op zondag 24 september 2023 14:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Dan doen ze dat verrekt inefficint als je kijkt naar wat er wordt geleverd.
  zondag 24 september 2023 @ 15:22:14 #49
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210737110
twitter
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_210737120
twitter
  zondag 24 september 2023 @ 15:26:24 #51
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210737179
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 14:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan doen ze dat verrekt inefficint als je kijkt naar wat er wordt geleverd.
eens
  zondag 24 september 2023 @ 15:42:41 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210737371
quote:
2s.gif Op zondag 24 september 2023 14:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat vrees ik ook, Ukrane kan hooguit middels liquidaties en kidnapping, Wiesenthal stijl, wraak nemen.
Dat gaat wel gebeuiren , SOLOslof kan maar beter niet meer naar lago di como gaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210737411
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 14:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Iedereen zegt steeds dat Trump de hulp zal stoppen.
Ik denk eerder, gezien zijn uitspraken over Obama 2014, dat hij wel dwingt EU meer bij te dragen maar er wel all-in gaat om te winnen. Verliezen is ook voor de reps geen optie.
Het probleem met Trump is dat hij geen traditionele republiekein is, wat hem een wildcard maakt. En met de partisan cultuur in het Amerikaanse systeem gaan de traditionele republiekeinen ook achter Trump staan, wanneer hij de overhand heeft.
-Rabia Al-Basri
pi_210737490
Ah rusland heeft nog kindjes, dus we maken er kindsoldaatjes van

https://edition.cnn.com/2(...)unds-intl/index.html

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_210737565
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210737975
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 15:52 schreef TLC het volgende:
Ah rusland heeft nog kindjes, dus we maken er kindsoldaatjes van

https://edition.cnn.com/2(...)unds-intl/index.html

Niet echt nieuw

Preschool soldiers and children with rifles in occupied Crimea and Russia
https://khpg.org/en/1557249875
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 24 september 2023 @ 16:20:33 #58
6484 ExTec
pi_210738018
twitter
pi_210738117
pi_210738744
pi_210738749
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210738818
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210738830
quote:
10s.gif Op zondag 24 september 2023 17:00 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Had hem al gezien op Reddit maar blijft indrukwekkend _O_
  zondag 24 september 2023 @ 17:19:58 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210739082
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 16:25 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe slechter het met de Russen gaat, des te meer ze naar het Westen wijzen dus dit is een teken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210739212
quote:
10s.gif Op zondag 24 september 2023 17:00 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
pi_210739315
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 17:05 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Cope net.
  zondag 24 september 2023 @ 17:38:54 #67
pi_210739358
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 16:20 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Krimpflatie :D
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_210739406
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 17:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
In 1 van de comments staat dat dit van 2019 is, geen idee of dat waar is.
pi_210739522
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 17:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Krimflatie :7
pi_210739612
quote:
6s.gif Op zondag 24 september 2023 17:50 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Krimflatie :7
Als je ooit besluit om een poging te wagen in the Comedy club kom ik zeker kijken. _O_ _O_ _O_
pi_210739691
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 15:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat gaat wel gebeuiren , SOLOslof kan maar beter niet meer naar lago di como gaan
Was zijn huis daar al niet in beslag genomen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 24 september 2023 @ 18:04:32 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210739715
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 18:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Was zijn huis daar al niet in beslag genomen?
zijn 5 huizen

nee niet in beslag wel gesloten
i seen heel klein mannetje he die soloslof
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 september 2023 @ 18:23:41 #73
6484 ExTec
pi_210739932
En het excuus van de dag, is:

twitter
pi_210740253
twitter
quote:
6s.gif Op zondag 24 september 2023 18:23 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Vakman pur sang
pi_210740502
De precisie

twitter
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 zondag 24 september 2023 @ 19:05:42 #76
3928 Ulx
pi_210740535
quote:
6s.gif Op zondag 24 september 2023 18:23 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Ah, ze komen dus.
pi_210740758
twitter

#Україна #Ukraine LUCHTALARM ⚠️⚠️⚠️

GA Dringend naar een schuilplaats 🇺🇦
RAKETGEVAAR 🚨🚨🚨
  zondag 24 september 2023 @ 19:22:03 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210740842
quote:
11s.gif Op zondag 24 september 2023 19:03 schreef Slayage het volgende:
De precisie

[ twitter ]
pi_210740881
Een verse video van Perun ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 24-09-2023 19:33:44 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_210740926
RIA: In the Zaporozhye region, fakes about a breakthrough of the defense line were denied

Voor de niet zo snuggeren onder ons: RIA is een soort "The Onion" maar dan zonder humor.
pi_210740953
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 24 september 2023 @ 19:36:54 #82
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210741025
quote:
15s.gif Op zondag 24 september 2023 19:31 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Straks op de fiets (of driewieler) richting de tanks...

So it goes

~2367, Tralfamadore, Billy Pilgrim
pi_210741090
Over een jaar of 13 liggen ze ergens in een of ander blubberig veld hun ingewanden proberen binnen te houden terwijl ze om hun moeder roepen, in weer een ander zinloze oorlog speciale militaire operatie voor Tsar Vladimir.

Ben benieuwd of ze zich dan nog zo stoer en tof voelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gajes_Octavianus op 24-09-2023 20:08:24 ]
pi_210741114
quote:
[ twitter ]
Is dat de Russische Flodder :?
  zondag 24 september 2023 @ 19:48:34 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210741116
U.S. Senator Lindsey Graham:

We are destroying the Russian army without losing a single American soldier.

If we defeat Putin in Ukraine, the world will be a better place. All that is needed is American military support.

In 18 months, the Ukrainian people regained half of their territories and not a single American died.

The Russian economy is falling apart. The Russian Army has been destroyed. This is a good investment by the American people.

twitter
  zondag 24 september 2023 @ 19:50:03 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210741131
quote:
[ twitter ]
Moest denken aan deze docu. Begint direct met marcherende kleuters :')

pi_210741181
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 19:48 schreef Aether het volgende:

[..]
Nee, de Flodders zijn beschaafd 8-)
  zondag 24 september 2023 @ 19:55:29 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210741203
Dat liedje ook :X :X :X :X

The boy is a future soldier - text
Russia is a huge country
Its army is brave and strong
Brave boys grow up
And they will come to her aid in time.

We'll just grow up a little
We will join the Russian army
We will serve valiantly,
And we will cherish our Motherland.

The boy is a future soldier,
And there is no turning back for him.
The boy is a future hero
He always stands up for his friends.

We will serve valiantly,
pi_210741237
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 19:48 schreef Aether het volgende:

[..]
twitter
Vakman pur sang
  zondag 24 september 2023 @ 19:59:19 #90
6484 ExTec
pi_210741257
twitter
pi_210741380
quote:
Ukraine will keep hitting Crimea until Russia leaves. Russia is unable to stop this and should trade land for the sake of peace.

Noam Chomsky.

https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111108763242170289
  zondag 24 september 2023 @ 20:14:08 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210741534
quote:
Grappig, want blijkbaar was het wel okay om in een militaire bondgenootschap met Rusland zelf te zitten. Terwijl dit ook tegen het verdrag was. Onder andere met het leasen van de zeemacht basis in Sevastopol.
pi_210742797
quote:
Day 575 of my 3 day war. I betrayed CSTO member Armenia & let Azerbaijan invade them. If you’re in a “mutual defense alliance” with Russia, either Russia will invade you or Russia will do nothing while someone else does.

I remain a master strategist.

https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111104488929576456
pi_210742954
quote:
[ twitter ]
Verse kunstmest. *O*
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210742955
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:44 schreef Aether het volgende:

[..]

Er zijn geruchten/aanwijzingen dat Armenie mogelijk de CSTO gaat verlaten. Aangezien het toch een nutteloos verdrag is. Zie ook conflict Kyrgizie-Tajikistan, 2 andere CSTO leden.

Misschien wel handig om de situatie in Zaporizhia sector in de gaten te houden. Frontlinie bespreking door ATP:

(vreemde info dat de russische 56e brigade dreigt omsingeld te worden; deze is bij mijn weten veilig ten zuid-oosten van Verbove)
pi_210742957
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:44 schreef Aether het volgende:

[..]

Heeft ie geen Twitter account meer?
Eraf gekegeld door Putin's goede vriend Elon?
pi_210743018
Jewish group demands apology after MPs honoured man who fought for Nazis
https://www.ctvnews.ca/ca(...)-for-nazis-1.6575593

Gaat Zelensky nu ook al SSers vereren?
pi_210743115
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:

En dat vind je een rechtvaardiging voor Rusland om het land te willen annexeren?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210743153
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 22:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dat vind je een rechtvaardiging voor Rusland om het land te willen annexeren?
ah je keurt zulke mensen dus ook goed. interessant.
pi_210743169
Er is n partij in deze oorlog die hetzelfde gedrag vertoont als de nazi's.

Hint: het is niet Oekrane.
pi_210743188
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
ah je keurt zulke mensen dus ook goed. interessant.
Ik zie enkel dat jij opnieuw op krampachtige wijze probeert de annexatie van delen van Oekrane door Rusland te rechtvaardigen...

Kun je wellicht uitleggen wat je motivatie daarvoor is?
  zondag 24 september 2023 @ 22:14:08 #104
6484 ExTec
pi_210743212
quote:

Heb je daar nou lang naar moeten zoeken of niet?

Of heeft het kremlin via via dat via telegram/whatsapp kanalen je hier even op gewezen zodat je hier weer kan komen trollen?
pi_210743213
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 22:12 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Er is n partij in deze oorlog die hetzelfde gedrag vertoont als de nazi's.

Hint: het is niet Oekrane.
@NeeOfTochJA probeert dat te rechtvaardigen...
pi_210743215
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 22:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar is natuurlijk geen excuus voor. Maar besef je goed dat deze op handen gedragen SSer jou als homoseksueel het liefst dood zou willen zien. Vrij ironisch dat deze man in het ultra liberale Canada op handen gedragen wordt.

Dit conflict begint steeds vreemdere vormen aan te nemen...
Heel veel sambal
pi_210743216
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 22:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zie enkel dat jij opnieuw op krampachtige wijze probeert de annexatie van delen van Oekrane door Rusland te rechtvaardigen...

Kun je wellicht uitleggen wat je motivatie daarvoor is?
Dat is ook een manier om te ontwijken dat jouw held zulke mensen vereerd.
pi_210743244
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 22:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Of heeft het kremlin via via dat via telegram/whatsapp kanalen je hier even op gewezen zodat je hier weer kan komen trollen?
Hij vangt bot op BNW, dus dan maar kijken op NWS...
pi_210743247
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 22:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dit staat gewoon in de Canadese media.
pi_210743261
De Kremlin trolletjes speuren heel internet af naar alles wat ze kunnen vinden zodat ze kunnen zeggen "ja, maar Oekrane" :')

Nu nog corruptie, en biolabs, en dan is de bingokaart weer vol en kunnen weer wat roebels incasseren.
  zondag 24 september 2023 @ 22:16:39 #111
38496 Perrin
pi_210743263
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 22:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Even kijken of er iemand hapt.
pi_210743265
quote:

[..]
En daar hapt iedereen zoals gewoonlijk wel toe.
pi_210743291
quote:

Je hebt overduidelijk het artikel niet gelezen.

Quote:
"Hunka was invited by Speaker Anthony Rota, who introduced him as a war hero who fought for the First Ukrainian Division."

Leuk geprobeerd.
pi_210743306
quote:

[..]
Wat vind je er van dat zulke mensen, in het Canadese parlement notabene, vereerd worden?
pi_210743332
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Wat vind je er van dat zulke mensen, in het Canadese parlement notabene, vereerd worden?
Dat is niet wat jij zei. Jij zei dat Zelensky deze SS-er vereerde.
pi_210743351
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:20 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat is niet wat jij zei. Jij zei dat Zelensky deze SS-er vereerde.
Klopt, Zelensky stond er ook bij te juichen.
  Moderator zondag 24 september 2023 @ 22:21:47 #117
236264 crew  capricia
pi_210743353
Den Haag is veiliger voor hem. :D

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210743369
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef oheng het volgende:

[..]
Je hebt overduidelijk het artikel niet gelezen.

Quote:
"Hunka was invited by Speaker Anthony Rota, who introduced him as a war hero who fought for the First Ukrainian Division."

Leuk geprobeerd.
quote:
The 14th Waffen Grenadier Division of the SS (1st Galician) (German: 14. Waffen Grenadier Division der SS (galizische Nr.1), prior to 1944 titled the 14th SS-Volunteer Division "Galician" (German: 14. SS-Freiwilligen Division "Galizien")[1] was a World War II German military formation initially made up of volunteers from the region of Galicia with a Ukrainian ethnic background[2] but later also incorporated Slovaks, Czechs[2][3] and Dutch volunteers and officers.[4] Formed in 1943, it was largely destroyed in the battle of Brody, reformed, and saw action in Slovakia, Yugoslavia and Austria before being renamed the first division of the Ukrainian National Army and surrendering to the Western Allies by 10 May 1945.
https://military-history.(...)_Division_of_the_SS_(1st_Galician)

Edit: link moet je ff handmatig kopiren en plakken.

Sorry vriend. :P
Heel veel sambal
pi_210743588
quote:

[..]
Ik vind de morbide fascinatie met de Nazi's van de Russen en van jou en je mede-Kremlintrollen nogal bijzonder. Is dat om de aandacht af te leiden van het feit dat de Russen als ware Einsatztruppen tekeer gaan in Oekrane of is het een stiekem ontzag voor het derde Rijk?
  zondag 24 september 2023 @ 22:34:05 #120
38496 Perrin
pi_210743594
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 22:21 schreef capricia het volgende:
Den Haag is veiliger voor hem. :D

[ twitter ]
Paar klapjes van de FSB gehad?
pi_210743617
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 22:33 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik vind de morbide fascinatie met de Nazi's van de Russen en van jou en je mede-Kremlintrollen nogal bijzonder. Is dat om de aandacht af te leiden van het feit dat de Russen als ware Einsatztruppen tekeer gaan in Oekrane of is het een stiekem ontzag voor het derde Rijk?
Het is gewoon actueel nieuws. Bijzonder dat niemand zoiets wilt veroordelen.
pi_210743627
quote:
11s.gif Op zondag 24 september 2023 22:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Paar klapjes van de FSB gehad?
Uit het raam van de trap gevallen.
pi_210743644
quote:

[..]
Ik vind het bizar dat je dit op die manier framed..
pi_210743658
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
We weten wie ermee komt.
pi_210743664
quote:

[..]
Misschien omdat Russisch gehuil over "Nazi's" niemand nog iets interesseert.
pi_210743678
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 22:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
We weten wie ermee komt.
Dat maakt het niet ineens onjuist.
pi_210743687
quote:

[..]
Niemand? Jij veroordeelt het toch? Waarom spreek je jezelf toch steeds tegen?
pi_210743695
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Onjuist of niet, het is volstrekt irrelevant.
pi_210743696
Dit heen en weer geblaat en die persoonlijke verwijten van jullie onderling begint even triest te worden als die hele oorlog.

Dit is nou ook precies de treurige eden dat het ook voorlopig niet zal stoppen. Jammer dat men zowel in Rusland als het westen hun lesje niet hebben geleerd uit de tweede wereldoorlog.
Heel veel sambal
  zondag 24 september 2023 @ 22:40:37 #130
6484 ExTec
pi_210743699
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 22:22 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
[..]
https://military-history.(...)_Division_of_the_SS_(1st_Galician)

Edit: link moet je ff handmatig kopiren en plakken.

Sorry vriend. :P
Vaag verhaal. Blijkbaar is 1ste divisie nazi want dat was het ooit. Ofzo.
pi_210743710
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Klopt, Zelensky stond er ook bij te juichen.
Zou Zelensky weten wie het berhaupt was?
In vind Canada met trudeaux sinds Corona een raar politiek klimaat krijgen.
Met Corona waren ze ook helemaal vh padje.
Vakman pur sang
pi_210743763
je druk maken om een nazi van van 80 jaar geleden maar de nazi's die al 1,5 jaar oorlog voeren tegen Oekraine steunen :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210743807
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:46 schreef Mortaxx het volgende:
je druk maken om een nazi van van 80 jaar geleden maar de nazi's die al 1,5 jaar oorlog voeren tegen Oekraine steunen :')
Ik veroordeel nazi's aan allebei de kanten. Maar hier wordt dat liever niet gedaan.
pi_210743824
https://www.timesofisrael(...)azi-ss-soldiers/amp/

Zelensky heeft dat niet geweten.
Hij heeft de mars in Kiev in 2021 als Joodse man ook zwaar veroordeeld.
Die mars was ten ere van de nationalistische ukrainse 14th divisie.
Vakman pur sang
pi_210743926
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.timesofisrael(...)azi-ss-soldiers/amp/

Zelensky heeft dat niet geweten.
Hij heeft de mars in Kiev in 2021 als Joodse man ook zwaar veroordeeld.
Die mars was ten ere van de nationalistische ukrainse 14th divisie.
Als die 98 jarige SS'er in de WWII tegen de Russen heeft gevochten dan is het logisch dat het een nazi was?
  zondag 24 september 2023 @ 23:00:31 #136
6484 ExTec
pi_210743932
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ik veroordeel nazi's aan allebei de kanten. Maar hier wordt dat liever niet gedaan.
Kun je dan ff quoten waar we jou rus zien veroordelen?

Eigenlijk zien we alleen van jou wat je nu doet, eerste oekraine voor nazi uitmaken, wederwoord krijgen, en dan zeer obligaat opmerken dat je "alle nazi's" veroordeelt.
pi_210743934
quote:

[..]
Wat gek? Ik kan me niet herinneren dat je Rusland ooit hebt veroordeelt? Die hebben namelijk ook nazi's in dienst?
pi_210743939
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 23:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Wat gek? Ik kan me niet herinneren dat je Rusland ooit hebt veroordeelt? Die hebben namelijk ook nazi's in dienst?
Vaak genoeg gedaan zoek maar terug.
  zondag 24 september 2023 @ 23:02:23 #139
6484 ExTec
pi_210743946
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 23:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dus gelul, je veroordeelt rus niet.
pi_210743947
quote:

[..]
Dat is het frame dat wilt plaatsen.
pi_210743965
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 23:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Als die 98 jarige SS'er in de WWII tegen de Russen heeft gevochten dan is het logisch dat het een nazi was?
Je weet het dus niet zeker.
pi_210743985
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:14 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Daar is natuurlijk geen excuus voor. Maar besef je goed dat deze op handen gedragen SSer jou als homoseksueel het liefst dood zou willen zien. Vrij ironisch dat deze man in het ultra liberale Canada op handen gedragen wordt.

Nee, men is op zoek naar een stok om Oekrane te slaan, en dan krijg je dit soort discussies.
pi_210743986
quote:

[..]
Wil niet zeggen dat Zelensky wist wie het was.
Dat het Canadese parlement daar oude SSers naar binnen trekken en ook nog vereren is natuurlijk bezopen.
Stel je voor dat dat in nederland zou gebeuren.
Vakman pur sang
pi_210744035
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 23:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, men is op zoek naar een stok om Oekrane te slaan, en dan krijg je dit soort discussies.
Jij gaat door naar de volgende ronde. *O*
pi_210744049
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 23:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Uhm.... dan moet ik al die postjes met Russische propaganda van je gaan lezen om het te kunnen vinden. Nee dank je. Voel je je aub vrij om het zelf op te zoeken en hier te posten. :Y
pi_210744063
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat het Canadese parlement daar oude SSers naar binnen trekken en ook nog vereren is natuurlijk bezopen.
Canada is ons grote voorbeeld dus ik zou er niet van staan te kijken als dat hier gebeurt.
pi_210744067
quote:

[..]
SS'ers vochten niet tegen de Russen (typisch frame van het Kremlin), maar tegen de Sovjet Unie, dus dwz de communisten (en tegen Joden, dat was voor de nazi's hetzelfde).

Oekrane was deel van de Sovjet-Unie en is door zowel Hitler als Stalin keihard genaaid. 16% van de bevolking kwam om in de tweede wereldoorlog, waaronder meer dan 1,5 miljoen soldaten met het Rode leger. En verder nog miljoenen burgerdoden.

Maar jij probeert nazi's weer als Kremlin talking point naar te voren te brengen, als serieus issue in Oekrane. Nota bene het enige land buiten Isral met een joodse president, volledig democratisch gekozen.
  zondag 24 september 2023 @ 23:13:33 #148
6484 ExTec
pi_210744077
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 23:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Canada is ons grote voorbeeld
Wut?
pi_210744249
twitter

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2023 08:38:22 ]
pi_210744252
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 23:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iedereen zit lekker vast in hun eigen bubbel en elke dag vallen er meer doden.
Heel veel sambal
pi_210744270
quote:

[..]
Canada.....er was toch iets met nazi's inderdaad, ik kan er even niet op komen.

Oh ja, ik weet het weer!!

Canada is ontzettend veel jonge mensen verloren tijdens de bevrijding van Nederland van daadwerkelijke nazi's indertijd. Dat land heeft dan ook FLINK wat credit op dit punt.
pi_210744322
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:14 schreef Nyamuk het volgende:

[..]

Dit gaat een flink staartje krijgen. Wat een godvergeten blunder is dit. Wat bezielt Canada?
pi_210744326
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Exact.
pi_210744335
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 23:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Canada.....er was toch iets met nazi's inderdaad, ik kan er even niet op komen.

Oh ja, ik weet het weer!!

Canada is ontzettend veel jonge mensen verloren tijdens de bevrijding van Nederland van daadwerkelijke nazi's indertijd. Dat land heeft dan ook FLINK wat credit op dit punt.
Je zal er als Canadese veteraan maar voor gevochten hebben en je kapotgeschoten makkers hebben moeten begraven en op je ouwe dag dit op TV moeten aanschouwen. Of als Rus en een Utkin als held op TV zien komen.
Heel veel sambal
pi_210744364
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 23:46 schreef skrn het volgende:

[..]
Dit gaat een flink staartje krijgen. Wat een godvergeten blunder is dit. Wat bezielt Canada?
We gaan Canada van de kaart wissen ~O>
pi_210744369
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 23:34 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Tja, op Fok hebben we daar toch geen invloed op.
pi_210744396
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 23:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, op Fok hebben we daar toch geen invloed op.
Iedereen op het internet denkt op die manier lijkt het wel. Deze vicieuze cirkel moet echt worden doorbroken anders gaat het voor ons allemaal echt heel slecht aflopen vrees ik.
Heel veel sambal
pi_210744405
Het is natuurlijk wel koren voor de Russische molen, dit.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 25-09-2023 00:13:39 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210744411
quote:
84s.gif Op zondag 24 september 2023 19:55 schreef Starhopper het volgende:
Dat liedje ook :X :X :X :X

The boy is a future soldier - text
Russia is a huge country
Its army is brave and strong
Brave boys grow up
And they will come to her aid in time.

We will serve valiantly,

The boy is a future soldier,
And there is no turning back for him.
The boy is a future hero
He always stands up for his friends.

We will serve valiantly,
Kinderen voor kinderen.........maar dan op zijn Russisch :X
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210744416
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 00:03 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Iedereen op het internet denkt op die manier lijkt het wel. Deze vicieuze cirkel moet echt worden doorbroken anders gaat het voor ons allemaal echt heel slecht aflopen vrees ik.
In feite is het gewoon een ordinaire oorlog. Daarbij vallen veel slachtoffers.
Dat is altijd al zo geweest.
En ongeacht wat voor mening wij daarover hebben, zolang Rusland delen van Oekrane bezet houdt en Oekrane dat terug wil gaat dat door.
pi_210744440
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 00:05 schreef capricia het volgende:
Het is wel natuurlijk wel koren voor de Russische molen, dit.
Zoveel vragen. Waarom moet je in het parlement andere gasten dan Zelensky uitnodigen, waarom? En waarom is die strijd tegen USSR/Rusland in WOII nu zo belangrijk? En zelfs als die veteraan geen deel was van de SS, dan was die op zijn minst geallieerd aan Duitsland, zou dat sowieso geen vragen hebben opgeroepen?

Ik snap er zo weinig van.
  maandag 25 september 2023 @ 00:14:54 #162
pi_210744442
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:40 schreef Nyamuk het volgende:
Dit heen en weer geblaat en die persoonlijke verwijten van jullie onderling begint even triest te worden als die hele oorlog.

Dit is nou ook precies de treurige eden dat het ook voorlopig niet zal stoppen. Jammer dat men zowel in Rusland als het westen hun lesje niet hebben geleerd uit de tweede wereldoorlog.
Rusland gaat kapot :9~
pi_210744447
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 00:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
In feite is het gewoon een ordinaire oorlog. Daarbij vallen veel slachtoffers.
Dat is altijd al zo geweest.
En ongeacht wat voor mening wij daarover hebben, zolang Rusland delen van Oekrane bezet houdt en Oekrane dat terug wil gaat dat door.
Het gaat door totdat de poppetjes opraken in Oekrane/Rusland. Of het volledig uit de hand loopt en de boel escaleert. En wat doen we dan?

Ik denk niet dat dit postief gaat uitpakken voor wie dan ook als dit niet gauw gaat stoppen.
Heel veel sambal
pi_210744449
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:14 schreef skrn het volgende:

[..]
Zoveel vragen. Waarom moet je in het parlement andere gasten dan Zelensky uitnodigen, waarom? En waarom is die strijd tegen USSR/Rusland in WOII nu zo belangrijk? En zelfs als die veteraan geen deel was van de SS, dan was die op zijn minst geallieerd aan Duitsland, zou dat sowieso geen vragen hebben opgeroepen?

Ik snap er zo weinig van.
Ik vind het gewoon dom. De vijand van mijn vijand is mijn vriend, lijken ze te denken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210744451
En Canada heeft kunnen afwijken van andere landen, wat ging goed, wat ging fout? Want dit is het eerste bezoek van Zelensky aan Canada.

En dan dit.

Heb er bijna geen woorden voor.
pi_210744454
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2023 00:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Rusland gaat kapot :9~
Misschien uiteindelijk. Maar dat is nogal een gok. Een gok over de rug van de doden van morgen. :P
Heel veel sambal
pi_210744455
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:16 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Het gaat door totdat de poppetjes opraken in Oekrane/Rusland. Of het volledig uit de hand loopt en de boel escaleert. En wat doen we dan?

Ik denk niet dat dit postief gaat uitpakken voor wie dan ook als dit niet gauw gaat stoppen.
En hoe denk je dat het gaat aflopen als er een compromis komt en Rusland het geannexeerde land mag behouden en dus beloond wordt voor hun agressie?
pi_210744456
En nu wordt Odessa weer aangevallen. Met die Shahad raketten.
:{

https://twitter.com/Brenn(...)5k_PSk5WyYkbjRw&s=19
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 25 september 2023 @ 00:20:00 #169
pi_210744458
quote:

[..]

Als we maar genoeg wapens naar Ukraine sturen stopt het snel genoeg.
  maandag 25 september 2023 @ 00:20:28 #170
pi_210744462
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:18 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Misschien uiteindelijk. Maar dat is nogal een gok. Een gok over de rug van de doden van morgen. :P
Als Rusland niet kapot gaat vallen er ook doden. Ik zie de gok niet.
  Overall beste user 2022 maandag 25 september 2023 @ 00:22:26 #171
3928 Ulx
pi_210744468
twitter

Wow...
pi_210744475
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 00:18 schreef Gehrman het volgende:

[..]
En hoe denk je dat het gaat aflopen als er een compromis komt en Rusland het geannexeerde land mag behouden en dus beloond wordt voor hun agressie?
Durf ik ook niet te zeggen. Denk dat dit van de voorwaardes afhangt en vooral hoe dat internationaal te kunnen handhaven valt. Maar een directe internationaal gemonitorde staak het vuren is denk ik wel wenselijk.
Heel veel sambal
pi_210744476
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:24 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Durf ik ook niet te zeggen. Denk dat dit van de voorwaardes afhangt en vooral hoe dat internationaal te kunnen handhaven valt. Maar een directe internationaal gemonitorde staak het vuren is denk ik wel wenselijk.
Nadat de laatste rus uit Oekrane is geschoten ja.
  maandag 25 september 2023 @ 00:25:24 #174
pi_210744477
quote:

[..]
Gemonitord door wie? De VN word gecontroleerd door Rusland. NATO? Gaat NATO Rusland en bezette gebieden binnen trekken?
pi_210744483
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2023 00:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als we maar genoeg wapens naar Ukraine sturen stopt het snel genoeg.
Zolang "behandelen" voor beide kanten van het conflict meer geld oplevert dan "genezen" zie ik dat niet gauw gebeuren.
Heel veel sambal
  Overall beste user 2022 maandag 25 september 2023 @ 00:28:17 #176
3928 Ulx
pi_210744485
quote:

[..]
Mogen NAVO landen dat ook doen?
  maandag 25 september 2023 @ 00:29:21 #177
pi_210744490
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:27 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Zolang "behandelen" voor beide kanten van het conflict meer geld oplevert dan "genezen" zie ik dat niet gauw gebeuren.
Rusland gaat kapot. Snel of sneller.
pi_210744507
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mogen NAVO landen dat ook doen?
Internationaal is internationaal. Maar ik denk dat het onhandig zou zijn als men het onder een NAVO vlag zou doen. Maar ik denk dat Polen een grote rol zou kunnen spelen omdat het voor Oekrane toch een vertrouwd land is. Misschien zouden de Russen kunnen kiezen voor Chinese waarnemers. De Polen en Chinezen hebben onderling geen negatieve betrekkingen dus het is onwaarschijnlijk dat zij zullen botsen. Ik roep nu maar wat h. Niet te serieus en te diep op ingaan want misschien is het totaal onrealistisch maar ik denk dat het belangrijk is om out of the box te denken.
Heel veel sambal
  maandag 25 september 2023 @ 00:42:45 #179
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 maandag 25 september 2023 @ 00:43:19 #180
3928 Ulx
pi_210744517
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:36 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Internationaal is internationaal. Maar ik denk dat het onhandig zou zijn als men het onder een NAVO vlag zou doen. Maar ik denk dat Polen een grote rol zou kunnen spelen omdat het voor Oekrane toch een vertrouwd land is. Misschien zouden de Russen kunnen kiezen voor Chinese waarnemers. De Polen en Chinezen hebben onderling geen negatieve betrekkingen dus het is onwaarschijnlijk dat zij zullen botsen. Ik roep nu maar wat h. Niet te serieus en te diep op ingaan want misschien is het totaal onrealistisch maar ik denk dat het belangrijk is om out of the box te denken.
En heeft Oekrane ook wat in de melk te brokkelen?
pi_210744519
Dat was inderdaad niet zo'n slimme actie van Canada/Zelenski. Een staande ovatie voor een veteraan die voor Duitsland gevochten heeft in WW2. (al verwacht ik dus niet dat Zelenski op de hoogte was van het verleden van deze veteraan)

Maar in (en voor) de tweede wereld oorlog was Oekrane bezet. Een gedeelte door Polen en een andere gedeelte door de USSR. Dus toen Duitsland de oorlog begon met de USSR en Oekraine binnen viel, zagen Oekraners hun in eerste instantie als bevrijders. Door de jarenlange bezetting hadden ze een hekel aan de USSR gekregen, Holodomor hielp hier natuurlijk ook aan mee.
quote:
14th Waffen Grenadier Division of the SS (1st Galician), from Wikipedia:

It was stipulated that the division shall not be used to fight Western Allies, and would be used exclusively to "fight Bolsheviks". The other concession was that its oath of allegiance to Hitler was conditional on the fight against Bolshevism and in the fact that Christian chaplains were integrated into the units and allowed to function. The latter condition was instituted at the insistence of the division's organizers in order to minimize the risk of Nazi demoralization amongst the soldiers. Indeed, Nazi indoctrination was absent within the division.
...

Although the Waffen-SS as a whole was declared to be a criminal organization at the Nuremberg Trials, the Galician Division has not specifically been found guilty of any war crimes by any war tribunal or commission.
Er waren voor de Oekraners geen goede kanten in deze oorlog. Ze hadden twee opties. Duitsland en de USSR. Al waren dat natuurlijk helemaal geen echte opties, daar het om twee bezetters gingen. En het duurde nog tot 1991 voordat ze daadwerkelijk onafhankelijk werden.
pi_210744530
quote:

[..]

De meeste oorlogen duren lang en veroorzaken afschuwelijk veel slachtoffers.

En hoe moet het verder uit de hand lopen?

Dit is niet de eerste oorlog, waarbij de VS een land steunt in de strijd tegen Rusland.
pi_210744543
twitter
pi_210744546
quote:

[..]

Poetin/Rusland kan de keuze maken het gauw te stoppen. Zij valt aan, Oekraine verdedigd alleen.
pi_210744552
https://www.cbc.ca/news/p(...)an-apology-1.6977117
quote:
Speaker of the House Anthony Rota apologized Sunday for honouring a man who fought in a Nazi unit during the Second World War.

Rota was responding to condemnation from Jewish groups and others stemming from a moment during Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy's visit to Parliament on Friday. During the visit, Rota said the man was "a Ukrainian hero, a Canadian hero, and we thank him for all his service."

Those gathered in the House responded with applause and a standing ovation.

"I have subsequently become aware of more information which causes me to regret my decision to [honour Hunka]. I wish to make clear that no one, including fellow parliamentarians and the Ukraine delegation, was aware of my intention or of my remarks before I delivered them," Rota said.

"I particularly want to extend my deepest apologies to Jewish communities in Canada and around the world," he added.

Rota said he accepted "full responsibility" for his actions.
Rota heeft zijn excuses aangeboden en aangegeven dat hij niet, en niemand anders hiervan op de hoogte was. Niet de rest van het parlement en ook de Oekraense delegatie niet.
pi_210744564
twitter

https://www.reddit.com/r/(...)ons_can_be_heard_in/ (video, valt alleen niet veel te zien)
quote:
It is reported that explosions can be heard in Sevastopol and Tula, and Moscow is expecting an attack by unknown UAVs.
Ze zijn weer bezig. Ben benieuwd wat ze nu weer aan het aanvallen zijn. Hopelijk doen ze veel schade aan Russische doelen.
pi_210744573
twitter

Grote boem.
pi_210744584
twitter
pi_210744605
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
En heeft Oekrane ook wat in de melk te brokkelen?
Het gezichtsverlies van de Russen zouden ze als een duidelijke overwinning kunnen onderstrepen.

Maar ik denk dat de doelen van zowel Oekrane als Rusland op het moment totaal onrealistisch zijn en het (voor nu) enkel leidt tot meer doden en heen en weer schuiven met een paar vierkante kilometers. Is dat het waard puur om het eigen (van Oekrane of Rusland) gelijk te halen?
Heel veel sambal
pi_210744618
Enkele dagen geleden plaatste ik dit filmpje:
Ze hebben de gast die dit gedaan heeft gevonden.
https://www.currenttime.t(...)-pytki/32606775.html
SPOILER
quote:
Stun gun and gas torch. The suspect in the arson of the Z-installation in Belgorod said that he was tortured in the forest
Een 5tal mannen hebben hem voor 4-5 uur lang gemarteld. Engelse vertaling van artikel in spoiler.

[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 25-09-2023 01:39:40 ]
pi_210744621
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 01:18 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Ben ik wel eens binnen geweest. Toch vreemd te zien dat het in de fik staat.
pi_210744635
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 01:27 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Het gezichtsverlies van de Russen zouden ze als een duidelijke overwinning kunnen onderstrepen.

Maar ik denk dat de doelen van zowel Oekrane als Rusland op het moment totaal onrealistisch zijn en het (voor nu) enkel leidt tot meer doden en heen en weer schuiven met een paar vierkante kilometers. Is dat het waard puur om het eigen (van Oekrane of Rusland) gelijk te halen?
Oekraine is een soeverein land. Het is aan hun of ze blijven doorvechten of een gedeelte van hun land opgeven en voor vrede gaan. Er is maar 1 partij schuldig aan alle soldaten en burgers die in deze oorlog al gestorven zijn en nog zullen sterven. Dat is Rusland.

Met uitspraken zoals die van jou, dat Oekrane maar voor vrede moet gaan, en dus concessies moet doen aan Rusland, omdat er zoveel mensen sterven/het zoveel leed veroorzaakt werk je Rusland alleen maar in de hand mee. En zullen ze in de toekomst lekker doorgaan met landjepik.

Het is ook al lang bewezen dat Rusland zich niet aan afspraken houdt. Maar dat ze wel verwachten dat de rest van de wereld dit wel doet. Een vrede nu zal dus slechts tijdelijk zijn. Tot Rusland weer genoeg troepen en materieel heeft om de volgende oorlog te starten.
pi_210744639
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 01:37 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Oekraine is een soeverein land. Het is aan hun of ze blijven doorvechten of een gedeelte van hun land opgeven en voor vrede gaan.
Dit zeg je wel maar ondertussen worden in zowel Rusland als Oekrane mensen in busjes gesmeten om te gaan vechten in een oorlog waar ze als individuele personen niet voor hebben gekozen. En voor wat. Een paar vierkante kilometers. Je zou ze bij wijze van spreken net zo goed per trein kunnen afvoeren en vergassen. En dat voor een stel idiote politici die zelf corrupt en te laf zijn om zelf te gaan vechten.

Te zot voor woorden. Sorry ik heb er 0 begrip voor.
Heel veel sambal
pi_210744643
Het bloedvergieten eindigt namelijk niet als je Rusland zijn gang laat gaan.

twitter

En ik hou mijn hart vast wat ze gedaan hebben en nog doen in de gebieden die ze illegaal bezetten. Waar we nu nog niets van weten. Mariupol en andere gebieden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210744663
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 01:39 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dit zeg je wel maar ondertussen worden in zowel Rusland als Oekrane mensen in busjes gesmeten om te gaan vechten in een oorlog waar ze als individuele personen niet voor hebben gekozen. En dat voor een stel politici.

Een oorlog waar Rusland voor gekozen heeft. Oekrane heeft hier niet voor gekozen. Er is een groot verschil om voor dienstplicht opgeroepen te worden voor een oorlog die je voert in een ander land (invasie Rusland van Oekrane), of voor de verdediging van jouw eigen land tegen deze invasie.

Bijna elk land in de wereld heeft zo'n dienstplicht. Nederland ook. Wanneer een land Nederland binnenvalt dan kunnen een heel groot aantal van onze burgers ook verplicht worden opgeroepen om te dienen.

Of zou jij het prima vinden als bijvoorbeeld Rusland Nederland binnen valt, en Nederland daarna vrede sluit en jij opeens hierdoor op Russische grondgebied woont, je aan Russische wetten moet houden, de Russische taal moet spreken, een portret van Putin in je woonkamer moet hebben hangen en het Russisch volkslied moet meezingen, en je kinderen Russisch onderwijs moeten gaan volgen.? Sorry, maar als ik opgeroepen zou worden dan zou ik vechten voor mijn land.
pi_210744669
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 01:49 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Of zou jij het prima vinden als bijvoorbeeld Rusland Nederland binnen valt, en Nederland daarna vrede sluit en jij opeens hierdoor op Russische grondgebied woont, je aan Russische wetten moet houden, de Russische taal moet spreken, een portret van Putin in je woonkamer moet hebben hangen en het Russisch volkslied moet meezingen, en je kinderen Russisch onderwijs moeten gaan volgen.? Sorry, maar als ik opgeroepen zou worden dan zou ik vechten voor mijn land.
Voeg daar aan toe: "En in Poetins volgende zinloze oorlog mee moet vechten."
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210744683
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 01:49 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Een oorlog waar Rusland voor gekozen heeft. Oekrane heeft hier niet voor gekozen. Er is een groot verschil om voor dienstplicht opgeroepen te worden voor een oorlog die je voert in een ander land (invasie Rusland van Oekrane), of voor de verdediging van jouw eigen land tegen deze invasie.

Bijna elk land in de wereld heeft zo'n dienstplicht. Nederland ook. Wanneer een land Nederland binnenvalt dan kunnen een heel groot aantal van onze burgers ook verplicht worden opgeroepen om te dienen.

In de eerste instantie erg nobel om te gaan vechten voor wat je lief is maar uiteindelijk moet je toch gaan beslissen bij een patstelling als deze of het doorvechten het waard is. Zeker als er (tien)duizenden sterven voor slechts een paar vierkante kilometers en het complete land ontvolkt wordt en beide landen vervallen in totale dictaturen. Welke vrijheid heb je als Rus of Oekraner dan nog.

En niemand hier in zowel het pro Russisch als het pro Oekraense kamp heeft de ballen zich te melden aan het front. Iedereen vervalt in de "ja maar hun" retoriek. Het is echt treurig. :/
Heel veel sambal
pi_210744688
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 02:02 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
In de eerste instantie erg nobel om te gaan vechten voor wat je lief is maar uiteindelijk moet je toch gaan beslissen bij een patstelling als deze of het doorvechten het waard is. Zeker als er (tien)duizenden sterven voor slechts een paar vierkante kilometers en het complete land ontvolkt wordt en beide landen vervallen in totale dictaturen. Welke vrijheid heb je als Rus of Oekraner dan nog.

En niemand hier in zowel het pro Russisch als het pro Oekraense kamp heeft de ballen zich te melden aan het front. :/
Het is geen patstelling, Rusland is aan het verliezen. Hun hebben meer troepen en materieel verloren dan Oekrane. Oekrane wordt alleen maar sterker terwijl Rusland steeds zwakker wordt. Ja, het terugveroveren van land gaat niet super snel. Maar dat maakt het nog geen patstelling.

En ja de soldaten die het niet overleven kunnen niet zomaar vervangen worden dat klopt. Dood is dood. Maar zelfs nu Oekrane aan het aanvallen is sterven er meer Russische soldaten dan Oekraense. En Rusland is al een complete dictatuur. Oekrane is een democratie die ik niet zomaar meer in een dictatuur zie terugvallen. Tenzij..... ze deze oorlog totaal verliezen en Putin hun dictator wordt/Putin een Russisch mannetje aan de leiding zet.

En de gemiddelde Fokker is te oud om te vechten in deze oorlog. Of heeft helemaal geen militaire training gehad. Oekrane wil ons helemaal niet hebben als we het al zouden willen. Maar wij, het Nederlands volk staan (grotendeels) achter Oekrane, en de steun die wij, en de rest van het westen/NATO/EU aan hun geeft.

En een gedeelte van onze soldaten zijn al indirect betrokken bij deze oorlog. Door het trainen van de Oekraners.
  maandag 25 september 2023 @ 02:23:09 #199
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210744696
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 01:39 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dit zeg je wel maar ondertussen worden in zowel Rusland als Oekrane mensen in busjes gesmeten om te gaan vechten in een oorlog waar ze als individuele personen niet voor hebben gekozen. En voor wat. Een paar vierkante kilometers. Je zou ze bij wijze van spreken net zo goed per trein kunnen afvoeren en vergassen. En dat voor een stel idiote politici die zelf corrupt en te laf zijn om zelf te gaan vechten.

Heb je hier bewijs voor? Ja, er gaan filmpjes rond waarvan men claimt dat dit het geval is. Na een factcheck blijkt er wat anders aan de hand te zijn.

Verder is het aanbod groter dan wat ze kunnen trainen. De rondes zijn meerdere keren vanwege de grote hoeveelheid aanmeldingen voortijdig gesloten. Dus waarom zou je ongemotiveerde mensen in een busje smijten?
pi_210744704
quote:
84s.gif Op maandag 25 september 2023 02:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Heb je hier bewijs voor? Ja, er gaan filmpjes rond waarvan men claimt dat dit het geval is. Na een factcheck blijkt er wat anders aan de hand te zijn.

Verder is het aanbod groter dan wat ze kunnen trainen. De rondes zijn meerdere keren vanwege de grote hoeveelheid aanmeldingen voortijdig gesloten. Dus waarom zou je ongemotiveerde mensen in een busje smijten?
Kijk even op de frontpage. ;)

Kunnen Oekraense mannen het slagveld ontlopen?
Heel veel sambal
  maandag 25 september 2023 @ 02:41:54 #201
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210744714
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 02:30 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Kijk even op de frontpage. ;)

Kunnen Oekraense mannen het slagveld ontlopen?
Dat mannen in dienstplichtige leeftijd de grens niet over mogen steken is al zo sinds het uitbreken van de oorlog.
Ik zie nergens dat ze mensen in busjes smijten en naar het front sturen.
pi_210744715
quote:
84s.gif Op maandag 25 september 2023 02:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat mannen in dienstplichtige leeftijd de grens niet over mogen steken is al zo sinds het uitbreken van de oorlog.
Ik zie nergens dat ze mensen in busjes smijten en naar het front sturen.
Dan heb je het filmpje niet afgekeken. Overigens is dit in Rusland gewoon hetzelfde. Voor het geval weer iemand met "Kremlin bot" verwijten begint te strooien. Ik walg van het nodeloos sterven van onschuldige mensen. Ongeacht wie de trekker overhaalt.
Heel veel sambal
pi_210744748
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 02:42 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dan heb je het filmpje niet afgekeken. Overigens is dit in Rusland gewoon hetzelfde. Voor het geval weer iemand met "Kremlin bot" verwijten begint te strooien. Ik walg van het nodeloos sterven van onschuldige mensen. Ongeacht wie de trekker overhaalt.
Gelukkig sterft de Oekraiense soldaat niet nodeloos maar om haar land te beschermen. Kun je ook weer goed slapen hoop ik.
pi_210744765
https://www.reddit.com/r/(...)litary_vehicles_and/ (video)
quote:
Ukrainian train carrying military vehicles and infantry struck by Russian Tornado-M

[ Bericht 22% gewijzigd door Delenlill op 25-09-2023 03:54:20 ]
pi_210744882
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 00:03 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
? *O*
pi_210744906
quote:

[..]
Dat is schandalig, maar uit alles in het artikel blijkt dat ze geen idee hadden wie of wat hij was en dat ze er diep voor door het stof zijn gegaan. Hoeveel meer excuses wil je hebben?
En MP in dit artikel is niet president Zelenskyy, maar Member of Parliament, het Canadese parlement. Zelenskyy was daar te gast en had ook geen idee.

Wat vind je ervan dat de leden van het Canadese parlement nota bene, niet van te voren zorgvuldig het doopceel doorgelicht hebben van iemand waarvan ze niet wisten dat hij aan hen gepresenteerd zou worden en waarvan ze nog nooit gehoord hadden?
Wat vind je ervan dat ze dat niet in hun glazen bollen, theeblaadjes of koffiedik gezien hebben?

Wikipedia zou ook niet geholpen hebben : Er zijn voor uw zoekopdracht geen resultaten op deze site.
De pagina "Yaroslav Hunka" aanmaken op Wikipedia.
pi_210744941
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 02:02 schreef Nyamuk het volgende:

[..]

En niemand hier in zowel het pro Russisch als het pro Oekraense kamp heeft de ballen zich te melden aan het front. Iedereen vervalt in de "ja maar hun" retoriek. Het is echt treurig. :/
Heel wat mensen hier zien in dat het zinvoller is geld te doneren aan United24 https://u24.gov.ua/, Franky en Coen https://www.frankyandcoen.nl/ of de tientallen andere initiatieven, die nu bijvoorbeeld dekbedden en waterzuiveraars naar Oekrane brengen.
En heel wat mensen hier doen dat ook in ruime mate.

Daar is voor geregistreerd op: zaterdag 9 september 2023 @ 14:07 genoeg over geschreven.
  maandag 25 september 2023 @ 06:42:58 #209
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210744946
quote:
Dat ziet er wat apart uit. De bron the_wrong_side is een Russische telegram kanaal wat deze aanval op de trein geolocaliseert bij Rodynske. Dit is dus juist een Russische aanval op een Oekranse trein waarschijnlijk een X38.

Dit is lokatie:
https://www.google.com/maps/place/Rodyns'ke,+Oblast+Donetsk,+Oekra%C3%AFne,+85311/@48.3682665,37.1995645,713m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x40de498da4f865f7:0x99a2a88c82fd18f9!8m2!3d48.3507226!4d37.2097768!16zL20vMGd0cnN5?entry=ttu
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 25 september 2023 @ 06:50:18 #210
56749 BlaZ
pi_210744959
quote:

[..]
Dat kan wel zo zijn, maar uitenlijk moeten de vechtende partijen tot deze conclusie komen voordat het tot een vergelijk kan komen. Ik denk ook dat het vrij nutteloos is om te sterven voor het concept land, maar historisch gezien heeft de mensen dat toch massaal omarmd.
Zolang de publieke opinie in beide landen nog niet richting vrede wijst zal er dus niks veranderen.
pi_210745176
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 06:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat ziet er wat apart uit. De bron the_wrong_side is een Russische telegram kanaal wat deze aanval op de trein geolocaliseert bij Rodynske. Dit is dus juist een Russische aanval op een Oekranse trein waarschijnlijk een X38.

Dit is lokatie:
https://www.google.com/maps/place/Rodyns'ke,+Oblast+Donetsk,+Oekra%C3%AFne,+85311/@:48.3682665,37.1995645,713m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x40de498da4f865f7:0x99a2a88c82fd18f9!8m2!3d48.3507226!4d37.2097768!16zL20vMGd0cnN5?entry=ttu
Ik twijfelde eerst of ik hem zou plaatsen toen ik hem tegen kwam op reddit. Juist omdat de bron geen goede was. (pro Russische zoals jij het zelf al zegt). Maar toen Denys ermee kwam dacht ik, laat ik het filmpje er toch maar even bijzetten.

Nergens anders is er hier wat over te vinden nog. Niet op Westerse media, ook niet op Oekraense media, en zelfs niet op Russische media. Voor zover ik kan zien in elk geval.

Nog maar even afwachten op verdere nieuws dus.

Ik heb de plaats op de kaart gevonden. Het is inderdaad in de locatie die jij gaf. Vond de locatie na te zoeken op "Rodyns'ke trainstation".
pi_210745177
quote:

[..]
Ik snap de weerstand, ik heb het zelf ook. Een gevoel van onnodig verlies van mensenlevens.

Maar is dit onnodig. Oorlog is soms de enige manier om situaties te veranderen voor de toekomst en dat is Oekrane aan het doen. Ze leven onder het (Sovjet-juk) van de Russen, zijn het armste land van Europa. Maar konden niks.

Die vechten in principe een nog ongevochten hoofdstuk uit van Sovjet tijd.
Vakman pur sang
pi_210745211
Rusland meldt drone-aanvallen, 'kantoor geheime dienst geraakt'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72283385

In de Russische stad Koersk zijn gisteren meerdere gebouwen geraakt door Oekraense drones. Volgens Oekraense media wordt een van de gebouwen gebruikt door de Russische geheime dienst FSB. Ook zou een olieraffinaderij zijn geraakt.
pi_210745217
pi_210745231
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
De reden dat hij zo blij met dit nieuws bent wel.
  Overall beste user 2022 maandag 25 september 2023 @ 07:57:28 #217
3928 Ulx
pi_210745285
quote:

[..]

Dat is dus nee?
pi_210745307
twitter

twitter

twitter

(Nog een hoop meer delen, nog geen thread gevonden ervan)
Geen idee hoeveel hier waar van is. Maar het klinkt in elk geval hoopgevend. En niet helemaal buiten de verwachtingen om.
pi_210745349
twitter

2/ Ukrainian forces are attacking along three directions within the Orikhiv salient as of Sept. 24. Ukrainian forces are conducting attacks from Robotyne against Novoprokopivka, directly into Verbove’s western side, and north of Verbove.

3/ Russian sources report that Ukrainian forces broke into Verbove on September 22 and continued attacking the settlement with armored vehicles as of September 24.

4/ Ukrainian forces are also attacking north of Verbove and could isolate the 56th VDV Regiment deployed in Novofedorivka from its sister regiments in the Verbove area according to Russian sources.

5/ ISW does not assess that an encirclement of the 56th VDV Regiment is likely, though Ukrainian forces may isolate it from the rest of the 7th VDV Division if Ukrainians manage to outmaneuver it from Verbove’s north and the regiment inexplicably remains in its current positions.

6/ Nonetheless, a Russian source affiliated with the VDV expressed panic at the prospect of significant Ukrainian advances in the Verbove area.

7/ ISW's 24 SEP update discusses a dynamic situation flooded w/ contradictory & panicky reports by Russian milbloggers pursuing their own agendas. Please read carefully, don't take posts or sentences out of context, & be patient as we all work to understand a developing situation
  maandag 25 september 2023 @ 08:11:07 #220
56749 BlaZ
pi_210745380
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 08:00 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
(Nog een hoop meer delen, nog geen thread gevonden ervan)
Geen idee hoeveel hier waar van is. Maar het klinkt in elk geval hoopgevend. En niet helemaal buiten de verwachtingen om.
Er is wel videomateriaal van vernietigde voertuigen bij Verbove van de 24e. Onder andere een voltreffer op een Maxpro. DeepstateUA gaf aan dat daarna de Oekraners weer een stukje teruggedreven waren (300m ofzo).

Over een paar dagen weten we meer.
pi_210745382
quote:

[..]

Het doel van Oekrane is om zo min mogelijk inwoners verkracht en vermoord te laten worden, zo min mogelijk kinderen gedeporteerd en het land zo min mogelijk vernietigd.

Het is niet echt alsof ze een keus hebben?
pi_210745390
https://newsukraine.rbc.u(...)-the-1695584708.html
quote:
Explosion in Saint Petersburg - Part of the city without power
In the Russian city of St. Petersburg, there were reports of an explosion sound. Following this, residents of the city began to report a mass power outage in the Pushkin district, according to "Fontanka."

"In Shushary, there is practically no electricity. First of May, Pushkinska, Valday streets, and Vitebsky Avenue are completely without electricity. Traffic lights and stores are not working. There is a traffic jam at the entrance," a reader wrote.

Locals who called emergency services were told that restoration work would be completed late at night.

Some residents also complained of a lack of electricity and problems with the internet.

The Telegram channel Astra notes that locals saw a flash in the sky and heard a "bang," which in Russia is referred to as an explosion.

"Local residents report that they saw a flash in the sky and heard a bang. There is currently no official information from the authorities," the report said.

Explosions in Russia
In recent times, there have been increasing incidents of fires and explosions in Russian territory. Regional authorities in Russia have occasionally reported alleged "drone attacks."

For example, on September 21, powerful explosions occurred in Tula, Russia, resulting in a partial power outage in the city.
pi_210745421
https://www.ukrinform.net(...)er-from-belarus.html
quote:
The Ministry of National Defense of Poland showed another attempt by a group migrants to break through the country’s border from neighboring Belarus.
quote:
As Ukrinform reported earlier, since early September, 195 attempts to illegally cross the Belarusian-Polish border have been recorded.
twitter

quote:
(translation) Attacks on the Polish border, carried out by Belarus, were intended to destabilize the situation in Poland 🇵🇱 and threaten the security of Poles. Thanks to the strengthened presence #WojskoPolskie on the border, the Russian-Belarusian plan failed.
pi_210745451
https://www.reddit.com/r/(...)s_is_financing_more/ (video)
quote:
60 Minutes discovered the U.S. is financing more than weapons in Ukraine. The government is buying seeds/fertilizer for farmers, paying the salaries of 57,000 first responders and subsidizing small businesses.
  maandag 25 september 2023 @ 09:17:17 #225
pi_210745830
quote:

[..]

`Nee, Rusland zou de oorlog moeten stoppen. Een jaar geleden al na de terugtrekking bij Kiyv.
pi_210745831
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 06:11 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Dat is schandalig, maar uit alles in het artikel blijkt dat ze geen idee hadden wie of wat hij was en dat ze er diep voor door het stof zijn gegaan. Hoeveel meer excuses wil je hebben?
En MP in dit artikel is niet president Zelenskyy, maar Member of Parliament, het Canadese parlement. Zelenskyy was daar te gast en had ook geen idee.

Wat vind je ervan dat de leden van het Canadese parlement nota bene, niet van te voren zorgvuldig het doopceel doorgelicht hebben van iemand waarvan ze niet wisten dat hij aan hen gepresenteerd zou worden en waarvan ze nog nooit gehoord hadden?
Wat vind je ervan dat ze dat niet in hun glazen bollen, theeblaadjes of koffiedik gezien hebben?

Wikipedia zou ook niet geholpen hebben : Er zijn voor uw zoekopdracht geen resultaten op deze site.
De pagina "Yaroslav Hunka" aanmaken op Wikipedia.
Niemand wist er van, tuurlijk. Iemand uitnodigen waar ze niet wisten wie het was. Logisch antwoord na zoveel backlash.
pi_210745849
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Niemand wist er van, tuurlijk. Iemand uitnodigen waar ze niet wisten wie het was. Logisch antwoord na zoveel backlash.
|:( Je hebt gelijk hoor, het is een stuk logischer en het ligt veel meer voor de hand dat dit een heel bewuste actie was van het Canadese parlement. |:(
  maandag 25 september 2023 @ 09:22:36 #228
pi_210745859
quote:

[..]
Een Ukrainse overgave betekend dat Rusland doorgaat met het vermoorden en martelen van Ukrainers, dus dat is geen oplossing. Rusland moet terugtrekken of kapot gaan.
pi_210745873
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 23:34 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Hoog tijd dat de Russische bubbel aan gruzelementen geschoten wordt. ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 september 2023 @ 09:26:07 #230
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210745879
quote:

[..]
Er zit behoorlijk wat nuance in Oekrane tijdens de tweede wereldoorlog.
Oekrane was sinds 1922 bezet door de Sovjet-Unie. In deze tijd, maar zeker ook in de Tweede Wereldoorlog, waren de Sovjets nou niet echt bepaald aardig tegen Oekrane. De holodomor bijv. was al geweest, wat resulteerde in miljoenen Oekraense doden.
Hongersnood, onderdrukking.

En opeens is daar een Duits leger, wat oprukt richting de Sovjet-Unie, vecht tegen de Russen. Oekraeners sloten zich aan, maar ze vochten niet voor de nazi's, ze vochten voor hun eigen vaderland.

Dan zit je dus met een groep 'helden', die de Russen uit Oekrane hebben geprobeerd te verdrijven, maar om dat te bewerkstelligen, zich aansloten bij een nazi-divisie. Het schuurt enorm, maar ik kan vanuit historisch oogpunt begrijpen hoe deze situatie is ontstaan en waarom deze strijders door Oekrane geerd worden.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_210745886
quote:
Er zijn verkiezingen in Polen en het Poolse Ministerie recycled kennelijk deze oude beelden als campagne materiaal
-Rabia Al-Basri
pi_210745891
quote:
Please stop saying our nuclear threats began western fear of escalation & appeasement in 2022. You’ve been responding as we intended for nearly 25 years.

https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111096157852005471

pi_210745912
Geen Paniek!! _O-

quote:
De bezetters verlaten hun vaste verblijfplaatsen op de Krim❗️

ATESH-agenten melden dat Russische bezetters nu overal op zoek zijn naar tijdelijke huisvesting voor hun leger. Ze zijn bang voor aanvallen op militaire doelen.

Het commando van de Sebastopol Nakhimov Militaire School zet 's nachts cadetten uit de kazerne. Ze zijn op zoek naar plaatsen in alle hostels en hotels.

Dit gebeurt in veel militaire eenheden. Maar ze kunnen zich niet verstoppen, want we hebben overal op het schiereiland ogen en oren. De bezetters zullen vluchten of vernietigd worden.

Wij dringen er bij inwoners van Sebastopol op aan om locaties van Russische bezetters te melden. Stuur informatie naar @Crimean_coordinator
https://t.me/atesh_ua/1950
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210745956
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dan zit je dus met een groep 'helden', die de Russen uit Oekrane hebben geprobeerd te verdrijven, maar om dat te bewerkstelligen, zich aansloten bij een nazi-divisie. Het schuurt enorm, maar ik kan vanuit historisch oogpunt begrijpen hoe deze situatie is ontstaan en waarom deze strijders door Oekrane geerd worden.
Nazi's die geerd worden is nooit goed te praten.
  Overall beste user 2022 maandag 25 september 2023 @ 10:09:07 #235
3928 Ulx
pi_210746168
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 09:32 schreef capricia het volgende:
Geen Paniek!! _O-
[..]
Eens zien of de burgers echt zo pro-Rusland zijn dat ze vrijwillig hun huizen afstaan.
pi_210746176
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Tja, dan moet je toch eens Schindler's List gaan kijken. Een film van Steven Spielberg die een ode is aan een nazi die meer dan 1000 joden gered heeft. Een nazi die hiervoor zelfs joodse onderscheidingen heeft ontvangen.

De wereld is niet zo zwart en wit als jij hem ziet.

En zoals al eerder vermeld was die 98 jarige werd niet geerd omdat hij een nazi was. Sterker nog het is duidelijk dat het niet bekend was dat hij er een geweest was. Anders hadden ze hem daar nooit uitgenodigd. Er is gewoon slecht onderzoek gedaan voordat ze hem uitnodigde. En "first division of the Ukrainian National Army" klonk gewoon heel erg goed.
  Overall beste user 2022 maandag 25 september 2023 @ 10:19:20 #237
3928 Ulx
pi_210746227
twitter

Ambitieus.
pi_210746233
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 09:32 schreef capricia het volgende:
Geen Paniek!! _O-
[..]
Genoeg lege hotels en vakantieresorts. Als Russische soldaat ook een stuk veiliger dan bij een willekeurig gezin. Dan is er namelijk een goede kans dat je in je slaap een mes in je keel krijgt.
  maandag 25 september 2023 @ 10:22:10 #239
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210746258
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Genoeg lege hotels en vakantieresorts. Als Russische soldaat ook een stuk veiliger dan bij een willekeurig gezin. Dan is er namelijk een goede kans dat je in je slaap een mes in je keel krijgt.
Als je in die resorts soldaten (inclusief hun wapens) onderbrengt, zijn het wel meteen legitieme militaire doelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 25 september 2023 @ 10:24:45 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210746273
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Putin ordered Shoigu to stop the counter-offensive of the Armed Forces of Ukraine by October –
@TheStudyofWar

Analysts at the Institute for the Study of War, citing an insider source in the Kremlin, claim that the Russian President gave Shoigu a month to improve the situation on the front line, stop the Ukrainian counter-offensive and return the initiative to Russian troops.

The report suggests that Russian military commanders may order continuous counterattacks to force the Ukrainian counteroffensive to reach a climax, even at high cost to Russian military capabilities.

“Putin and the Kremlin view Russian defensive operations as a major victory on the battlefield, and constant Russian counterattacks allow the Kremlin to call these operations individual victories against the backdrop of a general lack of Russian success on the battlefield elsewhere,” ISW details.
En de enige oplossing die de Russen nog hebben is zonder plan eindeloos mannetjes hun dood in sturen
pi_210746284
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 10:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je in die resorts soldaten (inclusief hun wapens) onderbrengt, zijn het wel meteen legitieme militaire doelen.
Dan zullen ze vast ook nog een hoop burgers op die resorts laten zodat daar geen raket op zal vallen.
pi_210746293
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:21 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Mwa, als het al waar is. Hoe komt een nietszeggend twitteraar aan dit soort informatie?
die nietszeggende twitteraar geeft een bron. Een nieuwszender. Wat quote uit de ISW

https://www.understanding(...)nt-september-24-2023

Deze verwijst weer naar een telegram kanaal. Geen idee hoe het ISW omgaat met dit soort informatie

https://t.me/kremlin_secrets/2783
pi_210746303
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:26 schreef zuchtje het volgende:

[..]
die nietszeggende twitteraar geeft een bron. Een nieuwszender. Wat quote uit de ISW

Deze verwijst weer naar een telegram kanaal. Geen idee hoe het ISW omgaat met dit soort informatie

https://t.me/kremlin_secrets/2783
Oke er is dus toch een bron. Maar ik moet bekennen dat ik het verkeerd gelezen heb. Dus ik neem alles terug wat ik zei.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2023 10:44:52 ]
pi_210746319
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dan zullen ze vast ook nog een hoop burgers op die resorts laten zodat daar geen raket op zal vallen.
En die ontvoerde Oekrane kinderen zitten daar vaak ook een tijd. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 25 september 2023 @ 10:33:06 #246
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210746374
quote:

[..]
Meevechten met is iets anders dan zelf de ideologie aanhangen. Het zou ook vreemd zijn om die voltallige ideologie aan te hangen als Slavisch volk, gezien het plan van de Nazi's was om de Slavische volken te onderwerpen en tot gecontroleerde slaven (conform hun naam) te maken, een werkvolk. Slaven werden als 2e rangs volk gezien.
pi_210746386
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Meevechten met is iets anders dan zelf de ideologie aanhangen. Het zou ook vreemd zijn om die voltallige ideologie aan te hangen als Slavisch volk, gezien het plan van de Nazi's was om de Slavische volken te onderwerpen en tot gecontroleerde slaven (conform hun naam) te maken, een werkvolk. Slaven werden als 2e rangs volk gezien.
Geeft wel goed aan hoe groot de haat onder Oekraners toen al was tegen de Russen.
pi_210746424
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:21 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Mwa, als het al waar is. Hoe komt een nietszeggend twitteraar aan dit soort informatie?
Bron staat in het bericht. Even wat doorklikken en ik kwam hier op uit:

SPOILER
Hier linken ze naar: https://t.me/kremlin_secrets/2783

SPOILER
Het ISW is meestal toch wel redelijk betrouwbaar te noemen in hun informatie. Maar ze verwijzen wel naar een telegram bron, die weer verwijst naar een bron binnen het kremlin/MoD. Dus inderdaad met een korreltje zout nemen tot er bevestiging komt/bewijs komt. We zullen het in de aankomende maand zien dan.

Maar de Russen die soldaten de gehaktmolen ingooien om kleine overwinningen te halen is natuurlijk niet nieuws

[ Bericht 1% gewijzigd door Delenlill op 25-09-2023 10:49:09 ]
  maandag 25 september 2023 @ 10:43:29 #249
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_210746443
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 08:15 schreef mascara-klodder het volgende:
Stelletje kleuters die elkaar gaan TR-en.
Mods hebben aangegeven dat we TR's moeten plaatsen ipv in discussie gaan met Kremlin-trollen.
Nu geeft een mod aan de we kleuters als we dat doen?
Wat is het nou?

Wellicht, en het is maar een suggestie, als de mods een overduidelijke Kremlin-trol (registratiedatum in september 2023, die uit het niets anti-Oekraense Kremlin-talking points op dit forum begint te verspreiden) gewoon een ban zouden geven, dan kon hier rustig de stand van zaken besproken worden, en hoeven de mods niet zoveel werk te doen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_210746449
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:41 schreef Delenlill het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:27 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Oke er is dus toch een bron. Maar ik moet bekennen dat ik het verkeerd gelezen heb. Dus ik neem alles terug wat ik zei.

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2023 10:45:32 ]
pi_210746460
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:44 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
[..]

Ik was al die tijd die reactie aan het schrijven en onderzoek aan het doen. Zag dus pas toen ik het al gepost had en ging lezen dat je hier al een reactie op had gegeven bij iemand anders. En dat iemand anders berhaupt al geantwoord had.
pi_210746480
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:45 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ik was al die tijd die reactie aan het schrijven en onderzoek aan het doen. Zag dus pas toen ik het al gepost had en ging lezen dat je hier al een reactie op had gegeven bij iemand anders. En dat iemand anders berhaupt al geantwoord had.
Sorrie :@

Vond het wel indrukwekkend dat je zo een uitgebreide zeer informatieve antwoord gaf *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2023 10:48:24 ]
pi_210746547
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:43 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Mods hebben aangegeven dat we TR's moeten plaatsen ipv in discussie gaan met Kremlin-trollen.
Wat is het nou?

Wellicht, en het is maar een suggestie, als de mods een overduidelijke Kremlin-trol (registratiedatum in september 2023, die uit het niets anti-Oekraense Kremlin-talking points op dit forum begint te verspreiden) gewoon een ban zouden geven, dan kon hier rustig de stand van zaken besproken worden, en hoeven de mods niet zoveel werk te doen.
Ik heb er al wat over geschreven in NWS FB want hier zullen ze reageren met dat het hier niet hoort of niet eens reageren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2023 10:57:53 ]
pi_210746555
https://www.reddit.com/r/(...)f_seriously_damaged/ (video)
quote:
A considerable number of seriously damaged Russian BMD-2s(VDV vehicles) are being carried from the front back into Russia by train. Some look like they were cannibalized for spare parts.
Een paar zien er nog redelijk uit, maar het merendeel kan bij het grofvuil. Al kunnen we natuurlijk niet zien hoe de staat van binnen nog is.
pi_210746570
https://www.reddit.com/r/(...)orning_the_sound_of/ (video)
quote:
CCTV footage from Kursk this morning. The sound of a missile flying can be heard before the explosion.
Valt niet zoveel te zien helaas.
pi_210746612
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:43 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Wat is het nou?

Mods kunnen helaas niet bannen.
A's en FA's wel.
pi_210746632
https://www.reddit.com/r/(...)ime_attack_on_odesa/
quote:
The consequences of the nighttime attack on Odesa by Russians

Die hotel is inderdaad wel even uit de running als ik het zo zie. Gelukkig was hij leeg (meen ik ergens gelezen te hebben).

....

https://www.reddit.com/r/(...)sian_cruise_missile/ (video)
quote:
M1097 Avenger intercepts a Russian cruise missile
Waarschijnlijk n van die raketten die neergehaald werd.

.....

https://www.reddit.com/r/(...)d_at_night_in_odesa/ (foto's)
quote:
A hotel was destroyed at night in Odesa
Nog meer foto's van het hotel.
  maandag 25 september 2023 @ 11:07:24 #258
6484 ExTec
pi_210746661
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 11:05 schreef Delenlill het volgende:
Gelukkig was hij leeg (meen ik ergens gelezen te hebben).
Ja, de kwaliteit van rus intel is en blijft onovertroffen.

twitter
pi_210746766
twitter

https://threadreaderapp.com/thread/1705987788108145095.html
En nee, ze zien nog geen "breakthrough". En verwacht er ook geen een dit jaar. Maar hij sluit het ook niet helemaal uit, Zitten wel een paar indrukwekkende filmpjes bij die ik nog niet eerder gezien had.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 september 2023 @ 11:17:49 #260
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210746774
quote:

[..]
Claus von Stauffenberg
officieer die deelnam in de invasie van Polen, de aanval op de Sovjet-Unie en de operatie in Tunesi

Heinz Heydrich
broer van Reinhard Heydrich, SS'er, nazi-propagandist door middel van de krant die hij leidde

Oskar Schindler
fabrikant van nazi-oorlogsmaterieel, lid van de nazi-partij

Georg Duckwitz
nazi-diplomaat en attach namens de nazi's in bezet Denemarken

John Rabe
zakenman die namens Siemens de Duitse belangen in China behartigde, nazi-lid

Niet echt een rijtje van mensen die je zou eren toch?
Want nazi's!!

Von Stauffenberg plotte een moordaanslag op Hitler. Heydrich gebruikte zijn toegang tot de drukkerij om reispapieren, valse paspoorten etc. te regelen voor Joden. Schindler redde ongeveer 1100 Joden. Duckwitz waarschuwde de Denen dat deportatie van Deense Joden op stapel stond, en regelde een veilige opvang in neutraal Zweden, 95% van de Deense Joden werden in veiligheid gebracht. Rabe gebruikte zijn nazi-lidmaatschap om een veilige zone op te richten voor Chinezen in Nianjing, waar de Japanners ze niet konden vermoorden. Ongeveer 200.000 mensen heeft hij gered.

Soms moet je iets verder kijken. De wereld is niet zo zwart/wit

[ Bericht 0% gewijzigd door TARAraboemdijee op 25-09-2023 11:32:07 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_210746818
https://newsukraine.rbc.u(...)-the-1695631907.html
quote:
In the temporarily occupied city of Sevastopol, a loud explosion was heard on Monday, September 25, according to the Crimean Wind Telegram channel and the so-called mayor of Sevastopol Mikhail Razvozhayev.

"A loud explosion occurred in Sevastopol. Smoke is seen in the area of the Russian Black Sea Fleet headquarters. It may be another smoke screen," according to local media.

Meanwhile, the so-called mayor of Sevastopol, Mikhail Razvozhayev, claims that the muffled sound heard in the city center is allegedly the planned dismantling of part of the damaged structures at the Russian Black Sea Fleet headquarters, carried out by controlled demolition.

Updated: a missile was supposedly shot down in the area of Victory Avenue in Sevastopol. Ambulances are heading to the scene.

Explosions continue to be reported in Sevastopol, with locals counting three explosions so far.

"Russian Black Sea Fleet headquarters has become even more enveloped in black smoke, and a smoke screen has also been activated over the South Bay," the Crimean Wind writes.
Zo te lezen hebben ze mogelijk het hoofdkantoor van de Zwarte Zee vloot weer te pakken.
pi_210746844
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210746847
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2023 11:20 schreef HSG het volgende:

[..]
Russische propaganda.
Is het ook. Maar de plaats in de video is wel te herleiden naar een plek in Oekrane, zoals je verder in het topic zal lezen. Of dit is een knap staaltje special effects/trucage/videobewerking. Of er is daadwerkelijk een trein aan gort geschoten met materieel erop.

Propaganda hoeft natuurlijk niet per definitie onwaar te zijn.
pi_210746861
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 11:23 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
En dit zie je werkelijk overal waar de Russen verdwenen zijn :r

En daarom zal Oekrane niet stoppen voordat ze elke vierkante centimeter bevrijd hebben.
pi_210746867
Juichen voor een Waffen SS'er *O*

twitter
  maandag 25 september 2023 @ 11:29:41 #267
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_210746897
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 11:25 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]
Dit is hier al uitgebreid besproken.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_210746919
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 11:25 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]
Lees anders eens een aantal posts terug.
pi_210746940
twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210747067
Yanks ^O^
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210747091
quote:
10s.gif Op maandag 25 september 2023 11:32 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Aan de ene kant verdient Igor het om de rest van zijn leven in een cel te rotten.
Maar in Nederland wordt ie niet gemarteld of mishandeld, krijgt hij fatsoenlijk te eren en krijgt hij indien nodig goede medische verzorging.

Dan zie ik hem eigenlijk liever een paar jaar in erbarmelijke omstandigheden wegrotten in een vreselijke Russische gevangenis waar hij dagelijks moet vrezen voor mishandelingen en martelingen, en uiteindelijk afgemaakt wordt.
pi_210747105
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 11:43 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Aan de ene kant verdient Igor het om de rest van zijn leven in een cel te rotten.
Maar in Nederland wordt ie niet gemarteld of mishandeld, krijgt hij fatsoenlijk te eren en krijgt hij indien nodig goede medische verzorging.

Dan zie ik hem eigenlijk liever een paar jaar in erbarmelijke omstandigheden wegrotten in een vreselijke Russische gevangenis waar hij dagelijks moet vrezen voor mishandelingen en martelingen, en uiteindelijk afgemaakt wordt.
Eens! Heb ik vaker geschreven. :Y _O_
pi_210747143
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2023 11:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Vreemd genoeg hoorde je ze nooit over de nummer 2 van Wagner, die onder de nazi tattoos zat :')

Verder raad ik dat soort figuren eens aan om wat docu' s te kijken over nazi-Duitsland en WW2.

Het doen en laten van Hitler en het leger en de SS vertoont echt griezelig veel overeenkomsten met dat van Putin en het Russische leger.

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 25-09-2023 12:23:37 ]
pi_210747159
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 11:41 schreef Slayage het volgende:
Yanks ^O^ [ twitter ]
Die first responders zijn de verborgen helden in deze oorlog _O_
pi_210747355
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 11:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Claus von Stauffenberg
officieer die deelnam in de invasie van Polen, de aanval op de Sovjet-Unie en de operatie in Tunesi

Heinz Heydrich
broer van Reinhard Heydrich, SS'er, nazi-propagandist door middel van de krant die hij leidde

Oskar Schindler

Georg Duckwitz

John Rabe

Want nazi's!!

Von Stauffenberg plotte een moordaanslag op Hitler. Heydrich gebruikte zijn toegang tot de drukkerij om reispapieren, valse paspoorten etc. te regelen voor Joden. Schindler redde ongeveer 1100 Joden. Duckwitz waarschuwde de Denen dat deportatie van Deense Joden op stapel stond, en regelde een veilige opvang in neutraal Zweden, 95% van de Deense Joden werden in veiligheid gebracht. Rabe gebruikte zijn nazi-lidmaatschap om een veilige zone op te richten voor Chinezen in Nianjing, waar de Japanners ze niet konden vermoorden. Ongeveer 200.000 mensen heeft hij gered.

En deze lijst is verre van compleet. Vrijwel al die functies hierboven beschreven waren onbereikbaar voor mensen die geen lid waren van de nazi partij. Lidmaatschap betekent niet dat je stond te juichen bij de treinen die naar Dachau etc reden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210747364
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 11:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Claus von Stauffenberg

Heinz Heydrich

Oskar Schindler

Georg Duckwitz

John Rabe

Want nazi's!!

oke je hebt gelijk het is niet zo zwart wit. maar in dit geval was de 98 jarige geen van die mensen.
pi_210747378
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
oke je hebt gelijk het is niet zo zwart wit. maar in dit geval was de 98 jarige geen van die mensen.
Behalve onbetrouwbare bronnen kan ik geen enkele bevestiging van je gelijk vinden.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 maandag 25 september 2023 @ 12:14:22 #278
3928 Ulx
pi_210747390
twitter
pi_210747402
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 11:23 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dit alleen al zou voldoende moeten zijn voor de wereld om in actie te komen. En dan bedoel ik niet alleen met wapens leveren, maar compleet rusland koud maken. Uit de veiligheidsraad trappen en van het internationale toneel isoleren. Diplomatiek, financieel, economisch, alles. En daarna hun complete defensie vernietigen. Totdat putler en zijn admin in den haag zit. Of dood.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210747414
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 11:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
En dit zie je werkelijk overal waar de Russen verdwenen zijn :r

En daarom zal Oekrane niet stoppen voordat ze elke vierkante centimeter bevrijd hebben.

Jep
1947-2016
pi_210747415
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 12:13 schreef Wantie het volgende:

quote:

[..]

[ Bericht 14% gewijzigd door Frutsel op 25-09-2023 13:07:20 ]
pi_210747445
Nazi official who risked life to save hundreds of Jews posthumously recognized
40 years after his death, Helmut Kleinicke, who kept mum about sheltering and helping Jewish laborers avoid deportation to death camps, designated as Righteous Among the Nations

quote:
Kleinicke, a Nazi party member, was only publicly acknowledged in recent years as the savior of perhaps hundreds of Jews at the height of the Holocaust. He is just the 628th German to be given the recognition, and one of the only recipients who was also a member of the Nazi party.
pi_210747450
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit alleen al zou voldoende moeten zijn voor de wereld om in actie te komen. En dan bedoel ik niet alleen met wapens leveren, maar compleet rusland koud maken. Uit de veiligheidsraad trappen en van het internationale toneel isoleren. Diplomatiek, financieel, economisch, alles. En daarna hun complete defensie vernietigen. Totdat putler en zijn admin in den haag zit. Of dood.
Dat.
Die terreurstaat zou in geen enkele grote officile organisatie meer thuis horen :r
pi_210747453
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
[..]

Nee. Nee, dat doe je niet.
  maandag 25 september 2023 @ 12:22:17 #285
pi_210747485
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Booby-drone. :D
  maandag 25 september 2023 @ 12:25:35 #286
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210747529
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Behalve onbetrouwbare bronnen kan ik geen enkele bevestiging van je gelijk vinden.
Ah, de wagen achter het paard spannen.

Mensen die vochten met de nazi's is niks mis mee tenzij 'betrouwbare bron'?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210747543
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:24 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Waardeloos topic geworden en de mods laten het allemaal op hun beloop.
Dit.
Strakker zitten op trollen zou een hele verbetering zijn.
1947-2016
pi_210747557
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit.
Maar dat berichtje van mij kunnen ze dan wel weer meteen weg halen.
pi_210747561
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nee. Nee, dat doe je niet.
Dat dus. Zijn posts bestaan al maandenlang uit niks anders dan het zwartmaken van Oekrane en Zelensky.
Цой жив
pi_210747566
Opvallend dat de users die, laten we het netjes zeggen, dezelfde zienswijze hebben als de Kremlin talking points, opeens een voor een uit hun holen komen gekropen.
pi_210747585
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:28 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Maar dat berichtje van mij kunnen ze dan wel weer meteen weg halen.
Daar zitten ze dan weer wel bovenop. Kritiek op hun eigen handelen is natuurlijk niet leuk he. 'Daar hebben we fb voor'.. .yeah, right. Je weet als mod dat dit een vrij hot topic is, dus handel er dan naar.
1947-2016
pi_210747593
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit.
Niet, of alleen inhoudelijk reageren ook
pi_210747598
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Niks mis mee om te vragen om een betrouwbare bron in NWS. Tenzij je een agenda hebt natuurlijk.
pi_210747624
En span je de wagen niet altijd achter het paard? Andersom lijkt me niet echt efficient.
  maandag 25 september 2023 @ 12:35:08 #296
6484 ExTec
pi_210747643
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

En als vliegen komen ze op de bruine massa af, h?

Wist je dat finland ook met de nazi's meevocht?

Zijn zeker ook allemaal nazi's.
pi_210747647
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
[..]

quote:
Geef het op, niemand trapt er in.
  Moderator maandag 25 september 2023 @ 12:36:03 #298
8781 crew  Frutsel
pi_210747653
Laten we het maar weer over de oorlog hebben.
pi_210747671
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 12:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is toch de juiste methode? :P
Misschien zien paarden wel veel beter in duwen 😱
Heeft immers nog nooit iemand geprobeerd :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')