SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Andere optie was dat Rusland niet inviel en de ouders nog leefdequote:Op zondag 24 september 2023 11:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De andere optie is dood onder puin. Of sterven aan honger of koud.
Jij kunt niet zonder emotie een situatie beoordelen.
Ja uiteraard!quote:Op zondag 24 september 2023 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Andere optie was dat Rusland niet inviel en de ouders nog leefde
Of een veilige plek in Oekrane. Alsof Oekraense mensen niet voor kinderen kunnen zorgenquote:Op zondag 24 september 2023 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Andere optie was dat Rusland niet inviel en de ouders nog leefde
Accepteren van de status quo is Rusland zijn gang laten gaan binnen de gebieden die ze nu (al) hebben gestolen van Oekrane. Er is een heel programma gaande van kinderen naar Rusland brengen, kinderen die vaak te jong zijn om hun eigen naam te weten.quote:Op zondag 24 september 2023 11:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee is gewoon niet waar. Dat zei hij niet. Daar kun je hem op wijzen. Maar niet van beschuldigen.
PS Ik kijk geen YT video’s
Oh dat wil ik wel eens kijken.quote:Op zondag 24 september 2023 11:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Accepteren van de status quo is Rusland zijn gang laten gaan binnen de gebieden die ze nu (al) hebben gestolen van Oekrane. Er is een heel programma gaande van kinderen naar Rusland brengen, kinderen die vaak te jong zijn om hun eigen naam te weten.
En prima, kijk je geen YouTube video's, dit is gewoon een interview.
Zelf was mijn indruk dat we hier te maken hadden met een FvD'er in plaats van een naeve pacifist.quote:Op zondag 24 september 2023 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh dat wil ik wel eens kijken.
Maar ik snap veel mensen wel, vooral de D66. Types die tegen oorlog voeren zijn.
Die willen gewoon graag een vredige oplossing en willen ook niet dat kinderen de dupe zijn .
Misschien niet rel maar nooit zo fout bedoelt.
Maar ze mogen geen lid worden van NATO, wat ze niet zijn. (maar wegens deze oorlog wel gaan worden) Blijft over de claim dat Russen worden gediscrimineerd.quote:
Plus o.a. de invallen in Irak en Afghanistan hebben onze kijk op oorlog wel wat veranderd.quote:Op zondag 24 september 2023 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar ik snap veel mensen wel, vooral de D66. Types die tegen oorlog voeren zijn.
Die willen gewoon graag een vredige oplossing en willen ook niet dat kinderen de dupe zijn .
Het zijn ook mensen die in de jaren 60 en 70 zijn opgegroeid en vele vele zinloze oorlogen hebben gezien, die beter nooit begonnen waren.
Dit is er eentje die echt anders is in dat opzicht.
De enige partij die tegen de oorlog -nou ja, tegen het feit dat Oekrane terugschiet om precies te zijn- is is de FvD volgens mij.quote:Op zondag 24 september 2023 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
vooral de D66. Types die tegen oorlog voeren zijn.
So much voor die "Global South steunt Rusland" strategie.quote:Op zondag 24 september 2023 12:52 schreef Slayage het volgende:
Wagner op avontuur in Afrika[ twitter ]
Payback time.quote:Op zondag 24 september 2023 12:52 schreef Slayage het volgende:
Er bestaat helemaal niet zoeits als "de Global South". Het zijn allemaal individuele soevereine staten met hun eigen specifieke belangen. Zelfs de landen in de EU zitten niet op 1 lijn als je deze oorlog als voorbeeld neemt.quote:Op zondag 24 september 2023 12:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
So much voor die "Global South steunt Rusland" strategie.
Deze oorlog is hopelijk de laatste oorlog van de twintigste eeuw; een oorlog waarin een land zijn buurland binnenvalt om de bevolking uit te roeien en het land te koloniseren.quote:Op zondag 24 september 2023 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zijn ook mensen die in de jaren 60 en 70 zijn opgegroeid en vele vele zinloze oorlogen hebben gezien, die beter nooit begonnen waren.
Dit is er eentje die echt anders is in dat opzicht.
Zou me niet eens verbazen dat de Turken, sneaky de Touaregs steunen via Libi, waar de Turken en Russen verschillende fracties backen.quote:Op zondag 24 september 2023 12:56 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Payback time.
Happy hunting.
Geen medelijden met die Wagnerites.
Die hebben vreselijke dingen gedaan die niet voor IS onder deden, hopelijk worden ze met gelijke munt terugbetaald.
We zitten alweer bijna op een kwart van de 21e eeuwquote:Op zondag 24 september 2023 13:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Deze oorlog is hopelijk de laatste oorlog van de twintigste eeuw; een oorlog waarin een land zijn buurland binnenvalt om de bevolking uit te roeien en het land te koloniseren.
Voordat het zo ver is zullen echter nog eerst honderdduizenden Russische militairen om het leven te komen en zal de Russische samenleving in diepe ellende, armoede, criminaliteit en hongersnood gestort dienen te worden. Pas dan bestaat er een kans dat de Russen hun bloeddorst verruilen voor een zwaar collectief trauma zoals de Duitsers dat dankzij WO II hebben.
Daar zul je als buurland van de Russen nu eenmaal niet onderuit komen, anders loopt de Russische vijfde colonne binnen de kortste keren je samenleving te ondermijnen.quote:Op zondag 24 september 2023 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar ze mogen geen lid worden van NATO, wat ze niet zijn. (maar wegens deze oorlog wel gaan worden) Blijft over de claim dat Russen worden gediscrimineerd.
Afghanistan en sdi all over again.quote:
Ook zonder de mens zullen er oorlogen zijnquote:Op zondag 24 september 2023 13:14 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Helaas zullen oorlogen altijd blijven bestaan zolang er mensen zijn.
Hopelijk betalen de Touareg de Wagners met gelijke munt terug.quote:Op zondag 24 september 2023 12:52 schreef Slayage het volgende:
SP dan?quote:Op zondag 24 september 2023 12:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
De enige partij die tegen de oorlog -nou ja, tegen het feit dat Oekrane terugschiet om precies te zijn- is is de FvD volgens mij.
quote:. De-escalatie en een einde aan de oorlog worden bemoeilijkt. Evenals een alternatieve veiligheidsarchitectuur. De risico’s van verdere escalatie, die zich vertaalt in meer menselijk leed en verwoesting in Oekrane, worden vergroot. En waar houdt het op? Worden de Oekraners daadwerkelijk geholpen door hen in staat te stellen zich dood te vechten tegen een sterkere tegenstander, door, zoals cynici het noemen, hen te laten vechten tot de laatste Oekraner?
Politici doen er verstandig aan – hoe lastig dat misschien ook is – een staakt-het-vuren, diplomatieke onderhandelingen op basis van de Minsk-akkoorden en neutraliteit met veiligheidsgaranties voor Oekrane vooral niet uit het oog te verliezen. Dat appeasement noemen, ontneemt de mogelijkheid tot een serieus debat en het zicht op een mogelijke uitweg uit de escalatiespiraal.
https://www.groene.nl/artikel/escalatiespiraalquote:. Wie deze strategie durft te bevragen, wordt al snel weggezet als zwak of naef. ‘Appeasement’, beet Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma (D66) zijn collega Jasper van Dijk (SP) vorige week toe, toen hij vraagtekens plaatste bij het leveren van zwaardere wapens aan Oekrane.
Het type oorlog wat de Russen in Oekrane voeren (een koloniale veroveringsoorlog) en hun reden waarom (grondstoffen, het uitroeien van een buurvolk) zijn een overduidelijk overblijfsel van de twintigste eeuw.quote:Op zondag 24 september 2023 13:14 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
We zitten alweer bijna op een kwart van de 21e eeuw
Helaas zullen oorlogen altijd blijven bestaan zolang er mensen zijn.
Over het het algemeen is de verwachting dat de volgende grote oorlogen om drinkwater en grondstoffen zullen gaan.
quote:Dankzij het werk van onze boeren zijn we zelfvoorzienend. We hebben geen graan uit Oekrane nodig. Hun uitstekende oogsten bereikten tijdens de oorlog zeer weinig de landen die ze daadwerkelijk nodig hadden.
In Polen zijn doorvoercorridors voorbereid, waardoor Oekraens graan door Polen kan gaan en kan worden gexporteerd waar het nodig is. Wij proberen Oekrane en de landen die deze hulp nodig hebben te helpen.
Ik geloof dat het de juiste beslissing is dat de Poolse regering het verbod op de verkoop van Oekraens graan op de Poolse markt heeft gehandhaafd. We moeten er echter alles aan doen om ervoor te zorgen dat de doorvoer zo hoog mogelijk is.
Wat zien we hier precies wat eventueel nieuw zou kunnen zijn?quote:
Goede vraag.quote:Op zondag 24 september 2023 14:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat zien we hier precies wat eventueel nieuw zou kunnen zijn?
Dit is goede politieking van de Polenquote:Op zondag 24 september 2023 14:11 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[ twitter ]
Vertaling:
[..]
Lindsey graham is 1 van die politici die met elke wind mee waait. Straks wanneer Trump als president oekriane van hulp afsnijdt zal Graham, Trump toejuichenquote:
Sexual and gender-based violencequote:Op zondag 24 september 2023 11:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja nou precies dit. De Russen hebben vooraf aangegeven de gebieden te verlaten. Het zijn ook enorm arme gebieden. De kinderen zijn ws beter af in een opvang is Rusland (al zal dit schuimbekkende reacties geven)
Maar daar worden ze uiteraard geruffisideerd.
Beter was ze naar EU gebied over te brengen.
Maar dat kinderen rechtstreeks geliquideerd worden enz daar zie ik nog te weinig bewijs voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mose, a Norwegian judge, said the commission has documented cases in which children have been "raped, tortured and unlawfully confined."
“There are examples of cases where relatives were forced to witness the crimes," he added. "In the cases we have investigated, the age of victims of sexual and gendered-based violence ranged from 4 to 82 years."
Children also have been killed and wounded in “indiscriminate attacks” by Russian forces using explosive weapons, he said.
Bron : https://www.nbcnews.com/n(...)panel-says-rcna49168SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen zegt steeds dat Trump de hulp zal stoppen.quote:Op zondag 24 september 2023 14:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Lindsey graham is 1 van die politici die met elke wind mee waait. Straks wanneer Trump als president oekriane van hulp afsnijdt zal Graham, Trump toejuichen
Qua Oekrane doet ie het wel aardig tot nu toe. Maar als Donnie de baas wordt, verandert dat snel, vermoed ik.quote:Op zondag 24 september 2023 14:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Het beleid van de VS wordt meer bepaald door de wapenindustrie dan welke stropop van het twee partijen stelsel op dat moment de honneurs waar mag nemen.
Ik niet, vergeet niet dat oorlog een geweldige economische impuls is, koren op de molen van MAGA, spierballen tonen en geld verdienen met USA techniek.quote:Op zondag 24 september 2023 14:30 schreef Hyperdude het volgende:
Qua Oekrane doet ie het wel aardig tot nu toe. Maar als Donnie de baas wordt verandert dat snel, vermoed ik.
quote:Op zondag 24 september 2023 14:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Sexual and gender-based violence
Investigating cases related to sexual and gender-based violence present specific challenges. The Commission has found that some Russian Federation soldiers committed such crimes. These acts amounted to different types of violations of rights, including sexual violence, torture, and cruel and inhuman treatment. There are examples of cases where relatives were forced to witness the crimes. In the cases we have investigated, the age of victims of sexual and gendered-based violence ranged from four to 82 years.
The Commission has documented cases in which children have been raped, tortured, and unlawfully confined. Children have also been killed and injured in indiscriminate attacks with explosive weapons. The exposure to repeated explosions, crimes, forced displacement and separation from family members deeply affected their well-being and mental health.
Bron: https://www.ohchr.org/en/(...)ukraine-51st-sessionSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mose, a Norwegian judge, said the commission has documented cases in which children have been "raped, tortured and unlawfully confined."
“There are examples of cases where relatives were forced to witness the crimes," he added. "In the cases we have investigated, the age of victims of sexual and gendered-based violence ranged from 4 to 82 years."
Children also have been killed and wounded in “indiscriminate attacks” by Russian forces using explosive weapons, he said.
Bron : https://www.nbcnews.com/n(...)panel-says-rcna49168Als vader van 2 kinderen is dit natuurlijk verschrikkelijk en extreem gewelddadig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop en verwacht dat de UN alles blijft onderzoeken en de uitvoerders hierop allemaal pakt en berecht.quote:Set up by the U.N. to probe the conduct of the war, the Independent International Commission of Inquiry reported its chilling findings Friday in Geneva, describing a long list of abuses and atrocities in four regions.Vakman pur sang
Dan zal rus toch door het putje moeten gaan. Want als we "onderhandelen" verdwijnen al die misdadigers gewoon naar rus en geeft whatever daar de regering is je een lange neus, als je om uitlevering vraagt.quote:Op zondag 24 september 2023 14:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik hoop en verwacht dat de UN alles blijft onderzoeken en de uitvoerders hierop allemaal pakt en berecht.
Dat vrees ik ook, Ukrane kan hooguit middels liquidaties en kidnapping, Wiesenthal stijl, wraak nemen.quote:Op zondag 24 september 2023 14:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan zul rus toch door het putje moeten gaan. Want als we "onderhandelen" verdwijnen al die misdadigers gewoon naar rus en geeft whatever daar de regering is je een lange neus, als je om uitlevering vraagt.
Dan doen ze dat verrekt inefficint als je kijkt naar wat er wordt geleverd.quote:Op zondag 24 september 2023 14:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Het beleid van de VS wordt meer bepaald door de wapenindustrie dan welke stropop van het twee partijen stelsel op dat moment de honneurs waar mag nemen.
eensquote:Op zondag 24 september 2023 14:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan doen ze dat verrekt inefficint als je kijkt naar wat er wordt geleverd.
Dat gaat wel gebeuiren , SOLOslof kan maar beter niet meer naar lago di como gaanquote:Op zondag 24 september 2023 14:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook, Ukrane kan hooguit middels liquidaties en kidnapping, Wiesenthal stijl, wraak nemen.
Het probleem met Trump is dat hij geen traditionele republiekein is, wat hem een wildcard maakt. En met de partisan cultuur in het Amerikaanse systeem gaan de traditionele republiekeinen ook achter Trump staan, wanneer hij de overhand heeft.quote:Op zondag 24 september 2023 14:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Iedereen zegt steeds dat Trump de hulp zal stoppen.
Ik denk eerder, gezien zijn uitspraken over Obama 2014, dat hij wel dwingt EU meer bij te dragen maar er wel all-in gaat om te winnen. Verliezen is ook voor de reps geen optie.
Niet echt nieuwquote:Op zondag 24 september 2023 15:52 schreef TLC het volgende:
Ah rusland heeft nog kindjes, dus we maken er kindsoldaatjes van
https://edition.cnn.com/2(...)unds-intl/index.html
Hoe slechter het met de Russen gaat, des te meer ze naar het Westen wijzen dus dit is een teken.quote:
Krimpflatiequote:
Was zijn huis daar al niet in beslag genomen?quote:Op zondag 24 september 2023 15:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat wel gebeuiren , SOLOslof kan maar beter niet meer naar lago di como gaan
zijn 5 huizenquote:Op zondag 24 september 2023 18:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Was zijn huis daar al niet in beslag genomen?
quote:Op zondag 24 september 2023 18:23 schreef ExTec het volgende:
En het excuus van de dag, is:
[ twitter ]
Ah, ze komen dus.quote:Op zondag 24 september 2023 18:23 schreef ExTec het volgende:
En het excuus van de dag, is:
[ twitter ]
Straks op de fiets (of driewieler) richting de tanks...quote:
Is dat de Russische Flodderquote:
Moest denken aan deze docu. Begint direct met marcherende kleutersquote:
quote:Ukraine will keep hitting Crimea until Russia leaves. Russia is unable to stop this and should trade land for the sake of peace.
Noam Chomsky.
https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111108763242170289
Grappig, want blijkbaar was het wel okay om in een militaire bondgenootschap met Rusland zelf te zitten. Terwijl dit ook tegen het verdrag was. Onder andere met het leasen van de zeemacht basis in Sevastopol.quote:
quote:Day 575 of my 3 day war. I betrayed CSTO member Armenia & let Azerbaijan invade them. If you’re in a “mutual defense alliance” with Russia, either Russia will invade you or Russia will do nothing while someone else does.
I remain a master strategist.
https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111104488929576456
Verse kunstmest.quote:
Er zijn geruchten/aanwijzingen dat Armenie mogelijk de CSTO gaat verlaten. Aangezien het toch een nutteloos verdrag is. Zie ook conflict Kyrgizie-Tajikistan, 2 andere CSTO leden.quote:
En dat vind je een rechtvaardiging voor Rusland om het land te willen annexeren?quote:Op zondag 24 september 2023 22:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Jewish group demands apology after MPs honoured man who fought for Nazis
https://www.ctvnews.ca/ca(...)-for-nazis-1.6575593
Gaat Zelensky nu ook al SSers vereren?
ah je keurt zulke mensen dus ook goed. interessant.quote:Op zondag 24 september 2023 22:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat vind je een rechtvaardiging voor Rusland om het land te willen annexeren?
Ik zie enkel dat jij opnieuw op krampachtige wijze probeert de annexatie van delen van Oekrane door Rusland te rechtvaardigen...quote:Op zondag 24 september 2023 22:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
ah je keurt zulke mensen dus ook goed. interessant.
Heb je daar nou lang naar moeten zoeken of niet?quote:Op zondag 24 september 2023 22:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:
@NeeOfTochJA probeert dat te rechtvaardigen...quote:Op zondag 24 september 2023 22:12 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Er is n partij in deze oorlog die hetzelfde gedrag vertoont als de nazi's.
Hint: het is niet Oekrane.
Daar is natuurlijk geen excuus voor. Maar besef je goed dat deze op handen gedragen SSer jou als homoseksueel het liefst dood zou willen zien. Vrij ironisch dat deze man in het ultra liberale Canada op handen gedragen wordt.quote:Op zondag 24 september 2023 22:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat vind je een rechtvaardiging voor Rusland om het land te willen annexeren?
Dat is ook een manier om te ontwijken dat jouw held zulke mensen vereerd.quote:Op zondag 24 september 2023 22:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie enkel dat jij opnieuw op krampachtige wijze probeert de annexatie van delen van Oekrane door Rusland te rechtvaardigen...
Kun je wellicht uitleggen wat je motivatie daarvoor is?
Hij vangt bot op BNW, dus dan maar kijken op NWS...quote:Op zondag 24 september 2023 22:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je daar nou lang naar moeten zoeken of niet?
Of heeft het kremlin via via dat via telegram/whatsapp kanalen je hier even op gewezen zodat je hier weer kan komen trollen?
Dit staat gewoon in de Canadese media.quote:Op zondag 24 september 2023 22:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je daar nou lang naar moeten zoeken of niet?
Of heeft het kremlin via via dat via telegram/whatsapp kanalen je hier even op gewezen zodat je hier weer kan komen trollen?
Even kijken of er iemand hapt.quote:Op zondag 24 september 2023 22:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij vangt bot op BNW, dus dan maar kijken op NWS...
En daar hapt iedereen zoals gewoonlijk wel toe.quote:Op zondag 24 september 2023 22:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt overduidelijk het artikel niet gelezen.quote:Op zondag 24 september 2023 22:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Wat vind je er van dat zulke mensen, in het Canadese parlement notabene, vereerd worden?quote:Op zondag 24 september 2023 22:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is niet wat jij zei. Jij zei dat Zelensky deze SS-er vereerde.quote:Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Wat vind je er van dat zulke mensen, in het Canadese parlement notabene, vereerd worden?
Klopt, Zelensky stond er ook bij te juichen.quote:Op zondag 24 september 2023 22:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is niet wat jij zei. Jij zei dat Zelensky deze SS-er vereerde.
quote:Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Je hebt overduidelijk het artikel niet gelezen.
Quote:
"Hunka was invited by Speaker Anthony Rota, who introduced him as a war hero who fought for the First Ukrainian Division."
Leuk geprobeerd.
https://military-history.(...)_Division_of_the_SS_(1st_Galician)quote:The 14th Waffen Grenadier Division of the SS (1st Galician) (German: 14. Waffen Grenadier Division der SS (galizische Nr.1), prior to 1944 titled the 14th SS-Volunteer Division "Galician" (German: 14. SS-Freiwilligen Division "Galizien")[1] was a World War II German military formation initially made up of volunteers from the region of Galicia with a Ukrainian ethnic background[2] but later also incorporated Slovaks, Czechs[2][3] and Dutch volunteers and officers.[4] Formed in 1943, it was largely destroyed in the battle of Brody, reformed, and saw action in Slovakia, Yugoslavia and Austria before being renamed the first division of the Ukrainian National Army and surrendering to the Western Allies by 10 May 1945.
Ik vind de morbide fascinatie met de Nazi's van de Russen en van jou en je mede-Kremlintrollen nogal bijzonder. Is dat om de aandacht af te leiden van het feit dat de Russen als ware Einsatztruppen tekeer gaan in Oekrane of is het een stiekem ontzag voor het derde Rijk?quote:Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Wat vind je er van dat zulke mensen, in het Canadese parlement notabene, vereerd worden?
Paar klapjes van de FSB gehad?quote:Op zondag 24 september 2023 22:21 schreef capricia het volgende:
Den Haag is veiliger voor hem.![]()
[ twitter ]
Het is gewoon actueel nieuws. Bijzonder dat niemand zoiets wilt veroordelen.quote:Op zondag 24 september 2023 22:33 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik vind de morbide fascinatie met de Nazi's van de Russen en van jou en je mede-Kremlintrollen nogal bijzonder. Is dat om de aandacht af te leiden van het feit dat de Russen als ware Einsatztruppen tekeer gaan in Oekrane of is het een stiekem ontzag voor het derde Rijk?
Ik vind het bizar dat je dit op die manier framed..quote:Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
We weten wie ermee komt.quote:Op zondag 24 september 2023 22:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Het is gewoon actueel nieuws. Bijzonder dat niemand zoiets wilt veroordelen.
Misschien omdat Russisch gehuil over "Nazi's" niemand nog iets interesseert.quote:Op zondag 24 september 2023 22:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Niemand? Jij veroordeelt het toch? Waarom spreek je jezelf toch steeds tegen?quote:Op zondag 24 september 2023 22:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Onjuist of niet, het is volstrekt irrelevant.quote:Op zondag 24 september 2023 22:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat maakt het niet ineens onjuist.
Vaag verhaal. Blijkbaar is 1ste divisie nazi want dat was het ooit. Ofzo.quote:Op zondag 24 september 2023 22:22 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
[..]
https://military-history.(...)_Division_of_the_SS_(1st_Galician)
Edit: link moet je ff handmatig kopiren en plakken.
Sorry vriend.
Zou Zelensky weten wie het berhaupt was?quote:Op zondag 24 september 2023 22:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Klopt, Zelensky stond er ook bij te juichen.
Ik veroordeel nazi's aan allebei de kanten. Maar hier wordt dat liever niet gedaan.quote:Op zondag 24 september 2023 22:46 schreef Mortaxx het volgende:
je druk maken om een nazi van van 80 jaar geleden maar de nazi's die al 1,5 jaar oorlog voeren tegen Oekraine steunen
Als die 98 jarige SS'er in de WWII tegen de Russen heeft gevochten dan is het logisch dat het een nazi was?quote:Op zondag 24 september 2023 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.timesofisrael(...)azi-ss-soldiers/amp/
Zelensky heeft dat niet geweten.
Hij heeft de mars in Kiev in 2021 als Joodse man ook zwaar veroordeeld.
Die mars was ten ere van de nationalistische ukrainse 14th divisie.
Kun je dan ff quoten waar we jou rus zien veroordelen?quote:Op zondag 24 september 2023 22:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik veroordeel nazi's aan allebei de kanten. Maar hier wordt dat liever niet gedaan.
Wat gek? Ik kan me niet herinneren dat je Rusland ooit hebt veroordeelt? Die hebben namelijk ook nazi's in dienst?quote:Op zondag 24 september 2023 22:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik veroordeel nazi's aan allebei de kanten. Maar hier wordt dat liever niet gedaan.
Vaak genoeg gedaan zoek maar terug.quote:Op zondag 24 september 2023 23:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Wat gek? Ik kan me niet herinneren dat je Rusland ooit hebt veroordeelt? Die hebben namelijk ook nazi's in dienst?
Dus gelul, je veroordeelt rus niet.quote:Op zondag 24 september 2023 23:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Vaak genoeg gedaan zoek maar terug.
Dat is het frame dat wilt plaatsen.quote:Op zondag 24 september 2023 22:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Je weet het dus niet zeker.quote:Op zondag 24 september 2023 23:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als die 98 jarige SS'er in de WWII tegen de Russen heeft gevochten dan is het logisch dat het een nazi was?
Nee, men is op zoek naar een stok om Oekrane te slaan, en dan krijg je dit soort discussies.quote:Op zondag 24 september 2023 22:14 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Daar is natuurlijk geen excuus voor. Maar besef je goed dat deze op handen gedragen SSer jou als homoseksueel het liefst dood zou willen zien. Vrij ironisch dat deze man in het ultra liberale Canada op handen gedragen wordt.
Dit conflict begint steeds vreemdere vormen aan te nemen...
Wil niet zeggen dat Zelensky wist wie het was.quote:Op zondag 24 september 2023 23:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als die 98 jarige SS'er in de WWII tegen de Russen heeft gevochten dan is het logisch dat het een nazi was?
Jij gaat door naar de volgende ronde.quote:Op zondag 24 september 2023 23:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, men is op zoek naar een stok om Oekrane te slaan, en dan krijg je dit soort discussies.
Uhm.... dan moet ik al die postjes met Russische propaganda van je gaan lezen om het te kunnen vinden. Nee dank je. Voel je je aub vrij om het zelf op te zoeken en hier te posten.quote:Op zondag 24 september 2023 23:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Vaak genoeg gedaan zoek maar terug.
Canada is ons grote voorbeeld dus ik zou er niet van staan te kijken als dat hier gebeurt.quote:Op zondag 24 september 2023 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat Zelensky wist wie het was.
Dat het Canadese parlement daar oude SSers naar binnen trekken en ook nog vereren is natuurlijk bezopen.
Stel je voor dat dat in nederland zou gebeuren.
SS'ers vochten niet tegen de Russen (typisch frame van het Kremlin), maar tegen de Sovjet Unie, dus dwz de communisten (en tegen Joden, dat was voor de nazi's hetzelfde).quote:Op zondag 24 september 2023 23:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Iedereen zit lekker vast in hun eigen bubbel en elke dag vallen er meer doden.quote:Op zondag 24 september 2023 23:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, men is op zoek naar een stok om Oekrane te slaan, en dan krijg je dit soort discussies.
Canada.....er was toch iets met nazi's inderdaad, ik kan er even niet op komen.quote:Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dit gaat een flink staartje krijgen. Wat een godvergeten blunder is dit. Wat bezielt Canada?quote:Op zondag 24 september 2023 22:14 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Daar is natuurlijk geen excuus voor. Maar besef je goed dat deze op handen gedragen SSer jou als homoseksueel het liefst dood zou willen zien. Vrij ironisch dat deze man in het ultra liberale Canada op handen gedragen wordt.
Dit conflict begint steeds vreemdere vormen aan te nemen...
Exact.quote:Op zondag 24 september 2023 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat Zelensky wist wie het was.
Dat het Canadese parlement daar oude SSers naar binnen trekken en ook nog vereren is natuurlijk bezopen.
Stel je voor dat dat in nederland zou gebeuren.
Je zal er als Canadese veteraan maar voor gevochten hebben en je kapotgeschoten makkers hebben moeten begraven en op je ouwe dag dit op TV moeten aanschouwen. Of als Rus en een Utkin als held op TV zien komen.quote:Op zondag 24 september 2023 23:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Canada.....er was toch iets met nazi's inderdaad, ik kan er even niet op komen.
Oh ja, ik weet het weer!!
Canada is ontzettend veel jonge mensen verloren tijdens de bevrijding van Nederland van daadwerkelijke nazi's indertijd. Dat land heeft dan ook FLINK wat credit op dit punt.
We gaan Canada van de kaart wissenquote:Op zondag 24 september 2023 23:46 schreef skrn het volgende:
[..]
Dit gaat een flink staartje krijgen. Wat een godvergeten blunder is dit. Wat bezielt Canada?
Tja, op Fok hebben we daar toch geen invloed op.quote:Op zondag 24 september 2023 23:34 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Iedereen zit lekker vast in hun eigen bubbel en elke dag vallen er meer doden.
Iedereen op het internet denkt op die manier lijkt het wel. Deze vicieuze cirkel moet echt worden doorbroken anders gaat het voor ons allemaal echt heel slecht aflopen vrees ik.quote:Op zondag 24 september 2023 23:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, op Fok hebben we daar toch geen invloed op.
Kinderen voor kinderen.........maar dan op zijn Russischquote:Op zondag 24 september 2023 19:55 schreef Starhopper het volgende:
Dat liedje ook![]()
![]()
![]()
![]()
The boy is a future soldier - text
Russia is a huge country
Its army is brave and strong
Brave boys grow up
And they will come to her aid in time.
We'll just grow up a little
We will join the Russian army
We will serve valiantly,
And we will cherish our Motherland.
The boy is a future soldier,
And there is no turning back for him.
The boy is a future hero
He always stands up for his friends.
We'll just grow up a little
We will join the Russian army
We will serve valiantly,
And we will cherish our Motherland.
In feite is het gewoon een ordinaire oorlog. Daarbij vallen veel slachtoffers.quote:Op maandag 25 september 2023 00:03 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Iedereen op het internet denkt op die manier lijkt het wel. Deze vicieuze cirkel moet echt worden doorbroken anders gaat het voor ons allemaal echt heel slecht aflopen vrees ik.
Zoveel vragen. Waarom moet je in het parlement andere gasten dan Zelensky uitnodigen, waarom? En waarom is die strijd tegen USSR/Rusland in WOII nu zo belangrijk? En zelfs als die veteraan geen deel was van de SS, dan was die op zijn minst geallieerd aan Duitsland, zou dat sowieso geen vragen hebben opgeroepen?quote:Op maandag 25 september 2023 00:05 schreef capricia het volgende:
Het is wel natuurlijk wel koren voor de Russische molen, dit.
Rusland gaat kapotquote:Op zondag 24 september 2023 22:40 schreef Nyamuk het volgende:
Dit heen en weer geblaat en die persoonlijke verwijten van jullie onderling begint even triest te worden als die hele oorlog.
Dit is nou ook precies de treurige eden dat het ook voorlopig niet zal stoppen. Jammer dat men zowel in Rusland als het westen hun lesje niet hebben geleerd uit de tweede wereldoorlog.
Het gaat door totdat de poppetjes opraken in Oekrane/Rusland. Of het volledig uit de hand loopt en de boel escaleert. En wat doen we dan?quote:Op maandag 25 september 2023 00:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite is het gewoon een ordinaire oorlog. Daarbij vallen veel slachtoffers.
Dat is altijd al zo geweest.
En ongeacht wat voor mening wij daarover hebben, zolang Rusland delen van Oekrane bezet houdt en Oekrane dat terug wil gaat dat door.
Ik vind het gewoon dom. De vijand van mijn vijand is mijn vriend, lijken ze te denken.quote:Op maandag 25 september 2023 00:14 schreef skrn het volgende:
[..]
Zoveel vragen. Waarom moet je in het parlement andere gasten dan Zelensky uitnodigen, waarom? En waarom is die strijd tegen USSR/Rusland in WOII nu zo belangrijk? En zelfs als die veteraan geen deel was van de SS, dan was die op zijn minst geallieerd aan Duitsland, zou dat sowieso geen vragen hebben opgeroepen?
Ik snap er zo weinig van.
Misschien uiteindelijk. Maar dat is nogal een gok. Een gok over de rug van de doden van morgen.quote:
En hoe denk je dat het gaat aflopen als er een compromis komt en Rusland het geannexeerde land mag behouden en dus beloond wordt voor hun agressie?quote:Op maandag 25 september 2023 00:16 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het gaat door totdat de poppetjes opraken in Oekrane/Rusland. Of het volledig uit de hand loopt en de boel escaleert. En wat doen we dan?
Ik denk niet dat dit postief gaat uitpakken voor wie dan ook als dit niet gauw gaat stoppen.
Als we maar genoeg wapens naar Ukraine sturen stopt het snel genoeg.quote:Op maandag 25 september 2023 00:16 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het gaat door totdat de poppetjes opraken in Oekrane/Rusland. Of het volledig uit de hand loopt en de boel escaleert. En wat doen we dan?
Ik denk niet dat dit postief gaat uitpakken voor wie dan ook als dit niet gauw gaat stoppen.
Als Rusland niet kapot gaat vallen er ook doden. Ik zie de gok niet.quote:Op maandag 25 september 2023 00:18 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Misschien uiteindelijk. Maar dat is nogal een gok. Een gok over de rug van de doden van morgen.
Durf ik ook niet te zeggen. Denk dat dit van de voorwaardes afhangt en vooral hoe dat internationaal te kunnen handhaven valt. Maar een directe internationaal gemonitorde staak het vuren is denk ik wel wenselijk.quote:Op maandag 25 september 2023 00:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En hoe denk je dat het gaat aflopen als er een compromis komt en Rusland het geannexeerde land mag behouden en dus beloond wordt voor hun agressie?
Nadat de laatste rus uit Oekrane is geschoten ja.quote:Op maandag 25 september 2023 00:24 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Durf ik ook niet te zeggen. Denk dat dit van de voorwaardes afhangt en vooral hoe dat internationaal te kunnen handhaven valt. Maar een directe internationaal gemonitorde staak het vuren is denk ik wel wenselijk.
Gemonitord door wie? De VN word gecontroleerd door Rusland. NATO? Gaat NATO Rusland en bezette gebieden binnen trekken?quote:Op maandag 25 september 2023 00:24 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Durf ik ook niet te zeggen. Denk dat dit van de voorwaardes afhangt en vooral hoe dat internationaal te kunnen handhaven valt. Maar een directe internationaal gemonitorde staak het vuren is denk ik wel wenselijk.
Zolang "behandelen" voor beide kanten van het conflict meer geld oplevert dan "genezen" zie ik dat niet gauw gebeuren.quote:Op maandag 25 september 2023 00:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als we maar genoeg wapens naar Ukraine sturen stopt het snel genoeg.
Mogen NAVO landen dat ook doen?quote:Op maandag 25 september 2023 00:24 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Rusland gaat kapot. Snel of sneller.quote:Op maandag 25 september 2023 00:27 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Zolang "behandelen" voor beide kanten van het conflict meer geld oplevert dan "genezen" zie ik dat niet gauw gebeuren.
Internationaal is internationaal. Maar ik denk dat het onhandig zou zijn als men het onder een NAVO vlag zou doen. Maar ik denk dat Polen een grote rol zou kunnen spelen omdat het voor Oekrane toch een vertrouwd land is. Misschien zouden de Russen kunnen kiezen voor Chinese waarnemers. De Polen en Chinezen hebben onderling geen negatieve betrekkingen dus het is onwaarschijnlijk dat zij zullen botsen. Ik roep nu maar wat h. Niet te serieus en te diep op ingaan want misschien is het totaal onrealistisch maar ik denk dat het belangrijk is om out of the box te denken.quote:
En heeft Oekrane ook wat in de melk te brokkelen?quote:Op maandag 25 september 2023 00:36 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Internationaal is internationaal. Maar ik denk dat het onhandig zou zijn als men het onder een NAVO vlag zou doen. Maar ik denk dat Polen een grote rol zou kunnen spelen omdat het voor Oekrane toch een vertrouwd land is. Misschien zouden de Russen kunnen kiezen voor Chinese waarnemers. De Polen en Chinezen hebben onderling geen negatieve betrekkingen dus het is onwaarschijnlijk dat zij zullen botsen. Ik roep nu maar wat h. Niet te serieus en te diep op ingaan want misschien is het totaal onrealistisch maar ik denk dat het belangrijk is om out of the box te denken.
Er waren voor de Oekraners geen goede kanten in deze oorlog. Ze hadden twee opties. Duitsland en de USSR. Al waren dat natuurlijk helemaal geen echte opties, daar het om twee bezetters gingen. En het duurde nog tot 1991 voordat ze daadwerkelijk onafhankelijk werden.quote:14th Waffen Grenadier Division of the SS (1st Galician), from Wikipedia:
It was stipulated that the division shall not be used to fight Western Allies, and would be used exclusively to "fight Bolsheviks". The other concession was that its oath of allegiance to Hitler was conditional on the fight against Bolshevism and in the fact that Christian chaplains were integrated into the units and allowed to function. The latter condition was instituted at the insistence of the division's organizers in order to minimize the risk of Nazi demoralization amongst the soldiers. Indeed, Nazi indoctrination was absent within the division.
...
Although the Waffen-SS as a whole was declared to be a criminal organization at the Nuremberg Trials, the Galician Division has not specifically been found guilty of any war crimes by any war tribunal or commission.
De meeste oorlogen duren lang en veroorzaken afschuwelijk veel slachtoffers.quote:Op maandag 25 september 2023 00:16 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Poetin/Rusland kan de keuze maken het gauw te stoppen. Zij valt aan, Oekraine verdedigd alleen.quote:Op maandag 25 september 2023 00:16 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Rota heeft zijn excuses aangeboden en aangegeven dat hij niet, en niemand anders hiervan op de hoogte was. Niet de rest van het parlement en ook de Oekraense delegatie niet.quote:Speaker of the House Anthony Rota apologized Sunday for honouring a man who fought in a Nazi unit during the Second World War.
Rota was responding to condemnation from Jewish groups and others stemming from a moment during Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy's visit to Parliament on Friday. During the visit, Rota said the man was "a Ukrainian hero, a Canadian hero, and we thank him for all his service."
Those gathered in the House responded with applause and a standing ovation.
"I have subsequently become aware of more information which causes me to regret my decision to [honour Hunka]. I wish to make clear that no one, including fellow parliamentarians and the Ukraine delegation, was aware of my intention or of my remarks before I delivered them," Rota said.
"I particularly want to extend my deepest apologies to Jewish communities in Canada and around the world," he added.
Rota said he accepted "full responsibility" for his actions.
Ze zijn weer bezig. Ben benieuwd wat ze nu weer aan het aanvallen zijn. Hopelijk doen ze veel schade aan Russische doelen.quote:It is reported that explosions can be heard in Sevastopol and Tula, and Moscow is expecting an attack by unknown UAVs.
Het gezichtsverlies van de Russen zouden ze als een duidelijke overwinning kunnen onderstrepen.quote:Op maandag 25 september 2023 00:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
En heeft Oekrane ook wat in de melk te brokkelen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een 5tal mannen hebben hem voor 4-5 uur lang gemarteld. Engelse vertaling van artikel in spoiler.quote:Stun gun and gas torch. The suspect in the arson of the Z-installation in Belgorod said that he was tortured in the forest
[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 25-09-2023 01:39:40 ]
Oekraine is een soeverein land. Het is aan hun of ze blijven doorvechten of een gedeelte van hun land opgeven en voor vrede gaan. Er is maar 1 partij schuldig aan alle soldaten en burgers die in deze oorlog al gestorven zijn en nog zullen sterven. Dat is Rusland.quote:Op maandag 25 september 2023 01:27 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het gezichtsverlies van de Russen zouden ze als een duidelijke overwinning kunnen onderstrepen.
Maar ik denk dat de doelen van zowel Oekrane als Rusland op het moment totaal onrealistisch zijn en het (voor nu) enkel leidt tot meer doden en heen en weer schuiven met een paar vierkante kilometers. Is dat het waard puur om het eigen (van Oekrane of Rusland) gelijk te halen?
Dit zeg je wel maar ondertussen worden in zowel Rusland als Oekrane mensen in busjes gesmeten om te gaan vechten in een oorlog waar ze als individuele personen niet voor hebben gekozen. En voor wat. Een paar vierkante kilometers. Je zou ze bij wijze van spreken net zo goed per trein kunnen afvoeren en vergassen. En dat voor een stel idiote politici die zelf corrupt en te laf zijn om zelf te gaan vechten.quote:Op maandag 25 september 2023 01:37 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Oekraine is een soeverein land. Het is aan hun of ze blijven doorvechten of een gedeelte van hun land opgeven en voor vrede gaan.
Een oorlog waar Rusland voor gekozen heeft. Oekrane heeft hier niet voor gekozen. Er is een groot verschil om voor dienstplicht opgeroepen te worden voor een oorlog die je voert in een ander land (invasie Rusland van Oekrane), of voor de verdediging van jouw eigen land tegen deze invasie.quote:Op maandag 25 september 2023 01:39 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dit zeg je wel maar ondertussen worden in zowel Rusland als Oekrane mensen in busjes gesmeten om te gaan vechten in een oorlog waar ze als individuele personen niet voor hebben gekozen. En dat voor een stel politici.
Te zot voor woorden. Sorry ik heb er 0 begrip voor.
Voeg daar aan toe: "En in Poetins volgende zinloze oorlog mee moet vechten."quote:Op maandag 25 september 2023 01:49 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Of zou jij het prima vinden als bijvoorbeeld Rusland Nederland binnen valt, en Nederland daarna vrede sluit en jij opeens hierdoor op Russische grondgebied woont, je aan Russische wetten moet houden, de Russische taal moet spreken, een portret van Putin in je woonkamer moet hebben hangen en het Russisch volkslied moet meezingen, en je kinderen Russisch onderwijs moeten gaan volgen.? Sorry, maar als ik opgeroepen zou worden dan zou ik vechten voor mijn land.
In de eerste instantie erg nobel om te gaan vechten voor wat je lief is maar uiteindelijk moet je toch gaan beslissen bij een patstelling als deze of het doorvechten het waard is. Zeker als er (tien)duizenden sterven voor slechts een paar vierkante kilometers en het complete land ontvolkt wordt en beide landen vervallen in totale dictaturen. Welke vrijheid heb je als Rus of Oekraner dan nog.quote:Op maandag 25 september 2023 01:49 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Een oorlog waar Rusland voor gekozen heeft. Oekrane heeft hier niet voor gekozen. Er is een groot verschil om voor dienstplicht opgeroepen te worden voor een oorlog die je voert in een ander land (invasie Rusland van Oekrane), of voor de verdediging van jouw eigen land tegen deze invasie.
Bijna elk land in de wereld heeft zo'n dienstplicht. Nederland ook. Wanneer een land Nederland binnenvalt dan kunnen een heel groot aantal van onze burgers ook verplicht worden opgeroepen om te dienen.
Of zou jij het prima vinden als bijvoorbeeld Rusland Nederland binnen valt, en Nederland daarna vrede sluit en jij opeens hierdoor op Russische grondgebied woont, je aan Russische wetten moet houden, de Russische taal moet spreken, een portret van Putin in je woonkamer moet hebben hangen en het Russisch volkslied moet meezingen, en je kinderen Russisch onderwijs moeten gaan volgen.? Sorry, maar als ik opgeroepen zou worden dan zou ik vechten voor mijn land.
Het is geen patstelling, Rusland is aan het verliezen. Hun hebben meer troepen en materieel verloren dan Oekrane. Oekrane wordt alleen maar sterker terwijl Rusland steeds zwakker wordt. Ja, het terugveroveren van land gaat niet super snel. Maar dat maakt het nog geen patstelling.quote:Op maandag 25 september 2023 02:02 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
In de eerste instantie erg nobel om te gaan vechten voor wat je lief is maar uiteindelijk moet je toch gaan beslissen bij een patstelling als deze of het doorvechten het waard is. Zeker als er (tien)duizenden sterven voor slechts een paar vierkante kilometers en het complete land ontvolkt wordt en beide landen vervallen in totale dictaturen. Welke vrijheid heb je als Rus of Oekraner dan nog.
En niemand hier in zowel het pro Russisch als het pro Oekraense kamp heeft de ballen zich te melden aan het front. :/
Heb je hier bewijs voor? Ja, er gaan filmpjes rond waarvan men claimt dat dit het geval is. Na een factcheck blijkt er wat anders aan de hand te zijn.quote:Op maandag 25 september 2023 01:39 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dit zeg je wel maar ondertussen worden in zowel Rusland als Oekrane mensen in busjes gesmeten om te gaan vechten in een oorlog waar ze als individuele personen niet voor hebben gekozen. En voor wat. Een paar vierkante kilometers. Je zou ze bij wijze van spreken net zo goed per trein kunnen afvoeren en vergassen. En dat voor een stel idiote politici die zelf corrupt en te laf zijn om zelf te gaan vechten.
Te zot voor woorden. Sorry ik heb er 0 begrip voor.
Kijk even op de frontpage.quote:Op maandag 25 september 2023 02:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb je hier bewijs voor? Ja, er gaan filmpjes rond waarvan men claimt dat dit het geval is. Na een factcheck blijkt er wat anders aan de hand te zijn.
Verder is het aanbod groter dan wat ze kunnen trainen. De rondes zijn meerdere keren vanwege de grote hoeveelheid aanmeldingen voortijdig gesloten. Dus waarom zou je ongemotiveerde mensen in een busje smijten?
Dat mannen in dienstplichtige leeftijd de grens niet over mogen steken is al zo sinds het uitbreken van de oorlog.quote:Op maandag 25 september 2023 02:30 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Kijk even op de frontpage.
Kunnen Oekraense mannen het slagveld ontlopen?
Dan heb je het filmpje niet afgekeken. Overigens is dit in Rusland gewoon hetzelfde. Voor het geval weer iemand met "Kremlin bot" verwijten begint te strooien. Ik walg van het nodeloos sterven van onschuldige mensen. Ongeacht wie de trekker overhaalt.quote:Op maandag 25 september 2023 02:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat mannen in dienstplichtige leeftijd de grens niet over mogen steken is al zo sinds het uitbreken van de oorlog.
Ik zie nergens dat ze mensen in busjes smijten en naar het front sturen.
Gelukkig sterft de Oekraiense soldaat niet nodeloos maar om haar land te beschermen. Kun je ook weer goed slapen hoop ik.quote:Op maandag 25 september 2023 02:42 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dan heb je het filmpje niet afgekeken. Overigens is dit in Rusland gewoon hetzelfde. Voor het geval weer iemand met "Kremlin bot" verwijten begint te strooien. Ik walg van het nodeloos sterven van onschuldige mensen. Ongeacht wie de trekker overhaalt.
quote:Ukrainian train carrying military vehicles and infantry struck by Russian Tornado-M
?quote:Op maandag 25 september 2023 00:03 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Iedereen op het internet denkt op die manier lijkt het wel. Deze vicieuze cirkel moet echt worden doorbroken anders gaat het voor ons allemaal echt heel slecht aflopen vrees ik.
Dat is schandalig, maar uit alles in het artikel blijkt dat ze geen idee hadden wie of wat hij was en dat ze er diep voor door het stof zijn gegaan. Hoeveel meer excuses wil je hebben?quote:Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Heel wat mensen hier zien in dat het zinvoller is geld te doneren aan United24 https://u24.gov.ua/, Franky en Coen https://www.frankyandcoen.nl/ of de tientallen andere initiatieven, die nu bijvoorbeeld dekbedden en waterzuiveraars naar Oekrane brengen.quote:Op maandag 25 september 2023 02:02 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
En niemand hier in zowel het pro Russisch als het pro Oekraense kamp heeft de ballen zich te melden aan het front. Iedereen vervalt in de "ja maar hun" retoriek. Het is echt treurig. :/
Dat ziet er wat apart uit. De bron the_wrong_side is een Russische telegram kanaal wat deze aanval op de trein geolocaliseert bij Rodynske. Dit is dus juist een Russische aanval op een Oekranse trein waarschijnlijk een X38.quote:
Dat kan wel zo zijn, maar uitenlijk moeten de vechtende partijen tot deze conclusie komen voordat het tot een vergelijk kan komen. Ik denk ook dat het vrij nutteloos is om te sterven voor het concept land, maar historisch gezien heeft de mensen dat toch massaal omarmd.quote:Op maandag 25 september 2023 02:42 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dan heb je het filmpje niet afgekeken. Overigens is dit in Rusland gewoon hetzelfde. Voor het geval weer iemand met "Kremlin bot" verwijten begint te strooien. Ik walg van het nodeloos sterven van onschuldige mensen. Ongeacht wie de trekker overhaalt.
Ik twijfelde eerst of ik hem zou plaatsen toen ik hem tegen kwam op reddit. Juist omdat de bron geen goede was. (pro Russische zoals jij het zelf al zegt). Maar toen Denys ermee kwam dacht ik, laat ik het filmpje er toch maar even bijzetten.quote:Op maandag 25 september 2023 06:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat ziet er wat apart uit. De bron the_wrong_side is een Russische telegram kanaal wat deze aanval op de trein geolocaliseert bij Rodynske. Dit is dus juist een Russische aanval op een Oekranse trein waarschijnlijk een X38.
Dit is lokatie:
https://www.google.com/maps/place/Rodyns'ke,+Oblast+Donetsk,+Oekra%C3%AFne,+85311/@:48.3682665,37.1995645,713m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x40de498da4f865f7:0x99a2a88c82fd18f9!8m2!3d48.3507226!4d37.2097768!16zL20vMGd0cnN5?entry=ttu
Ik snap de weerstand, ik heb het zelf ook. Een gevoel van onnodig verlies van mensenlevens.quote:Op maandag 25 september 2023 02:42 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De reden dat hij zo blij met dit nieuws bent wel.quote:Op zondag 24 september 2023 22:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat maakt het niet ineens onjuist.
Dat is dus nee?quote:Op maandag 25 september 2023 01:27 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het gezichtsverlies van de Russen zouden ze als een duidelijke overwinning kunnen onderstrepen.
Maar ik denk dat de doelen van zowel Oekrane als Rusland op het moment totaal onrealistisch zijn en het (voor nu) enkel leidt tot meer doden en heen en weer schuiven met een paar vierkante kilometers. Is dat het waard puur om het eigen (van Oekrane of Rusland) gelijk te halen?
Er is wel videomateriaal van vernietigde voertuigen bij Verbove van de 24e. Onder andere een voltreffer op een Maxpro. DeepstateUA gaf aan dat daarna de Oekraners weer een stukje teruggedreven waren (300m ofzo).quote:Op maandag 25 september 2023 08:00 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
(Nog een hoop meer delen, nog geen thread gevonden ervan)
Geen idee hoeveel hier waar van is. Maar het klinkt in elk geval hoopgevend. En niet helemaal buiten de verwachtingen om.
Het doel van Oekrane is om zo min mogelijk inwoners verkracht en vermoord te laten worden, zo min mogelijk kinderen gedeporteerd en het land zo min mogelijk vernietigd.quote:Op maandag 25 september 2023 01:27 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
quote:Explosion in Saint Petersburg - Part of the city without power
In the Russian city of St. Petersburg, there were reports of an explosion sound. Following this, residents of the city began to report a mass power outage in the Pushkin district, according to "Fontanka."
"In Shushary, there is practically no electricity. First of May, Pushkinska, Valday streets, and Vitebsky Avenue are completely without electricity. Traffic lights and stores are not working. There is a traffic jam at the entrance," a reader wrote.
Locals who called emergency services were told that restoration work would be completed late at night.
Some residents also complained of a lack of electricity and problems with the internet.
The Telegram channel Astra notes that locals saw a flash in the sky and heard a "bang," which in Russia is referred to as an explosion.
"Local residents report that they saw a flash in the sky and heard a bang. There is currently no official information from the authorities," the report said.
Explosions in Russia
In recent times, there have been increasing incidents of fires and explosions in Russian territory. Regional authorities in Russia have occasionally reported alleged "drone attacks."
For example, on September 21, powerful explosions occurred in Tula, Russia, resulting in a partial power outage in the city.
quote:The Ministry of National Defense of Poland showed another attempt by a group migrants to break through the country’s border from neighboring Belarus.
quote:As Ukrinform reported earlier, since early September, 195 attempts to illegally cross the Belarusian-Polish border have been recorded.
quote:(translation) Attacks on the Polish border, carried out by Belarus, were intended to destabilize the situation in Poland 🇵🇱 and threaten the security of Poles. Thanks to the strengthened presence #WojskoPolskie on the border, the Russian-Belarusian plan failed.
quote:60 Minutes discovered the U.S. is financing more than weapons in Ukraine. The government is buying seeds/fertilizer for farmers, paying the salaries of 57,000 first responders and subsidizing small businesses.
`Nee, Rusland zou de oorlog moeten stoppen. Een jaar geleden al na de terugtrekking bij Kiyv.quote:Op maandag 25 september 2023 01:27 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Niemand wist er van, tuurlijk. Iemand uitnodigen waar ze niet wisten wie het was. Logisch antwoord na zoveel backlash.quote:Op maandag 25 september 2023 06:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat is schandalig, maar uit alles in het artikel blijkt dat ze geen idee hadden wie of wat hij was en dat ze er diep voor door het stof zijn gegaan. Hoeveel meer excuses wil je hebben?
En MP in dit artikel is niet president Zelenskyy, maar Member of Parliament, het Canadese parlement. Zelenskyy was daar te gast en had ook geen idee.
Wat vind je ervan dat de leden van het Canadese parlement nota bene, niet van te voren zorgvuldig het doopceel doorgelicht hebben van iemand waarvan ze niet wisten dat hij aan hen gepresenteerd zou worden en waarvan ze nog nooit gehoord hadden?
Wat vind je ervan dat ze dat niet in hun glazen bollen, theeblaadjes of koffiedik gezien hebben?
Wikipedia zou ook niet geholpen hebben : Er zijn voor uw zoekopdracht geen resultaten op deze site.
De pagina "Yaroslav Hunka" aanmaken op Wikipedia.
quote:Op maandag 25 september 2023 09:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Niemand wist er van, tuurlijk. Iemand uitnodigen waar ze niet wisten wie het was. Logisch antwoord na zoveel backlash.
Een Ukrainse overgave betekend dat Rusland doorgaat met het vermoorden en martelen van Ukrainers, dus dat is geen oplossing. Rusland moet terugtrekken of kapot gaan.quote:Op maandag 25 september 2023 02:42 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Hoog tijd dat de Russische bubbel aan gruzelementen geschoten wordt.quote:Op zondag 24 september 2023 23:34 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Iedereen zit lekker vast in hun eigen bubbel en elke dag vallen er meer doden.
Er zit behoorlijk wat nuance in Oekrane tijdens de tweede wereldoorlog.quote:Op zondag 24 september 2023 23:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Er zijn verkiezingen in Polen en het Poolse Ministerie recycled kennelijk deze oude beelden als campagne materiaalquote:Op maandag 25 september 2023 08:16 schreef Delenlill het volgende:
https://www.ukrinform.net(...)er-from-belarus.html
[..]
[..]
[ twitter ]
[..]
quote:Please stop saying our nuclear threats began western fear of escalation & appeasement in 2022. You’ve been responding as we intended for nearly 25 years.
https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111096157852005471
https://t.me/atesh_ua/1950quote:De bezetters verlaten hun vaste verblijfplaatsen op de Krim❗️
ATESH-agenten melden dat Russische bezetters nu overal op zoek zijn naar tijdelijke huisvesting voor hun leger. Ze zijn bang voor aanvallen op militaire doelen.
Het commando van de Sebastopol Nakhimov Militaire School zet 's nachts cadetten uit de kazerne. Ze zijn op zoek naar plaatsen in alle hostels en hotels.
Dit gebeurt in veel militaire eenheden. Maar ze kunnen zich niet verstoppen, want we hebben overal op het schiereiland ogen en oren. De bezetters zullen vluchten of vernietigd worden.
Wij dringen er bij inwoners van Sebastopol op aan om locaties van Russische bezetters te melden. Stuur informatie naar @Crimean_coordinator
Nazi's die geerd worden is nooit goed te praten.quote:Op maandag 25 september 2023 09:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dan zit je dus met een groep 'helden', die de Russen uit Oekrane hebben geprobeerd te verdrijven, maar om dat te bewerkstelligen, zich aansloten bij een nazi-divisie. Het schuurt enorm, maar ik kan vanuit historisch oogpunt begrijpen hoe deze situatie is ontstaan en waarom deze strijders door Oekrane geerd worden.
Eens zien of de burgers echt zo pro-Rusland zijn dat ze vrijwillig hun huizen afstaan.quote:Op maandag 25 september 2023 09:32 schreef capricia het volgende:
Geen Paniek!!
[..]
https://t.me/atesh_ua/1950
Tja, dan moet je toch eens Schindler's List gaan kijken. Een film van Steven Spielberg die een ode is aan een nazi die meer dan 1000 joden gered heeft. Een nazi die hiervoor zelfs joodse onderscheidingen heeft ontvangen.quote:Op maandag 25 september 2023 09:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nazi's die geerd worden is nooit goed te praten.
Genoeg lege hotels en vakantieresorts. Als Russische soldaat ook een stuk veiliger dan bij een willekeurig gezin. Dan is er namelijk een goede kans dat je in je slaap een mes in je keel krijgt.quote:Op maandag 25 september 2023 09:32 schreef capricia het volgende:
Geen Paniek!!
[..]
https://t.me/atesh_ua/1950
Als je in die resorts soldaten (inclusief hun wapens) onderbrengt, zijn het wel meteen legitieme militaire doelen.quote:Op maandag 25 september 2023 10:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Genoeg lege hotels en vakantieresorts. Als Russische soldaat ook een stuk veiliger dan bij een willekeurig gezin. Dan is er namelijk een goede kans dat je in je slaap een mes in je keel krijgt.
En de enige oplossing die de Russen nog hebben is zonder plan eindeloos mannetjes hun dood in sturenquote:Op maandag 25 september 2023 10:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Putin ordered Shoigu to stop the counter-offensive of the Armed Forces of Ukraine by October –
@TheStudyofWar
Analysts at the Institute for the Study of War, citing an insider source in the Kremlin, claim that the Russian President gave Shoigu a month to improve the situation on the front line, stop the Ukrainian counter-offensive and return the initiative to Russian troops.
The report suggests that Russian military commanders may order continuous counterattacks to force the Ukrainian counteroffensive to reach a climax, even at high cost to Russian military capabilities.
“Putin and the Kremlin view Russian defensive operations as a major victory on the battlefield, and constant Russian counterattacks allow the Kremlin to call these operations individual victories against the backdrop of a general lack of Russian success on the battlefield elsewhere,” ISW details.
Dan zullen ze vast ook nog een hoop burgers op die resorts laten zodat daar geen raket op zal vallen.quote:Op maandag 25 september 2023 10:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je in die resorts soldaten (inclusief hun wapens) onderbrengt, zijn het wel meteen legitieme militaire doelen.
die nietszeggende twitteraar geeft een bron. Een nieuwszender. Wat quote uit de ISWquote:Op maandag 25 september 2023 10:21 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Mwa, als het al waar is. Hoe komt een nietszeggend twitteraar aan dit soort informatie?
Oke er is dus toch een bron. Maar ik moet bekennen dat ik het verkeerd gelezen heb. Dus ik neem alles terug wat ik zei.quote:Op maandag 25 september 2023 10:26 schreef zuchtje het volgende:
[..]
die nietszeggende twitteraar geeft een bron. Een nieuwszender. Wat quote uit de ISW
https://www.understanding(...)nt-september-24-2023
Deze verwijst weer naar een telegram kanaal. Geen idee hoe het ISW omgaat met dit soort informatie
https://t.me/kremlin_secrets/2783
En die ontvoerde Oekrane kinderen zitten daar vaak ook een tijd.quote:Op maandag 25 september 2023 10:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zullen ze vast ook nog een hoop burgers op die resorts laten zodat daar geen raket op zal vallen.
Meevechten met is iets anders dan zelf de ideologie aanhangen. Het zou ook vreemd zijn om die voltallige ideologie aan te hangen als Slavisch volk, gezien het plan van de Nazi's was om de Slavische volken te onderwerpen en tot gecontroleerde slaven (conform hun naam) te maken, een werkvolk. Slaven werden als 2e rangs volk gezien.quote:Op maandag 25 september 2023 09:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Geeft wel goed aan hoe groot de haat onder Oekraners toen al was tegen de Russen.quote:Op maandag 25 september 2023 10:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Meevechten met is iets anders dan zelf de ideologie aanhangen. Het zou ook vreemd zijn om die voltallige ideologie aan te hangen als Slavisch volk, gezien het plan van de Nazi's was om de Slavische volken te onderwerpen en tot gecontroleerde slaven (conform hun naam) te maken, een werkvolk. Slaven werden als 2e rangs volk gezien.
Bron staat in het bericht. Even wat doorklikken en ik kwam hier op uit:quote:Op maandag 25 september 2023 10:21 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Mwa, als het al waar is. Hoe komt een nietszeggend twitteraar aan dit soort informatie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier linken ze naar: https://t.me/kremlin_secrets/2783SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het ISW is meestal toch wel redelijk betrouwbaar te noemen in hun informatie. Maar ze verwijzen wel naar een telegram bron, die weer verwijst naar een bron binnen het kremlin/MoD. Dus inderdaad met een korreltje zout nemen tot er bevestiging komt/bewijs komt. We zullen het in de aankomende maand zien dan.
Maar de Russen die soldaten de gehaktmolen ingooien om kleine overwinningen te halen is natuurlijk niet nieuws
[ Bericht 1% gewijzigd door Delenlill op 25-09-2023 10:49:09 ]
Mods hebben aangegeven dat we TR's moeten plaatsen ipv in discussie gaan met Kremlin-trollen.quote:Op maandag 25 september 2023 08:15 schreef mascara-klodder het volgende:
Stelletje kleuters die elkaar gaan TR-en.
quote:
quote:Op maandag 25 september 2023 10:27 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Oke er is dus toch een bron. Maar ik moet bekennen dat ik het verkeerd gelezen heb. Dus ik neem alles terug wat ik zei.
Ik was al die tijd die reactie aan het schrijven en onderzoek aan het doen. Zag dus pas toen ik het al gepost had en ging lezen dat je hier al een reactie op had gegeven bij iemand anders. En dat iemand anders berhaupt al geantwoord had.quote:
Sorriequote:Op maandag 25 september 2023 10:45 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik was al die tijd die reactie aan het schrijven en onderzoek aan het doen. Zag dus pas toen ik het al gepost had en ging lezen dat je hier al een reactie op had gegeven bij iemand anders. En dat iemand anders berhaupt al geantwoord had.
Ik heb er al wat over geschreven in NWS FB want hier zullen ze reageren met dat het hier niet hoort of niet eens reageren.quote:Op maandag 25 september 2023 10:43 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Mods hebben aangegeven dat we TR's moeten plaatsen ipv in discussie gaan met Kremlin-trollen.
Nu geeft een mod aan de we kleuters als we dat doen?
Wat is het nou?
Wellicht, en het is maar een suggestie, als de mods een overduidelijke Kremlin-trol (registratiedatum in september 2023, die uit het niets anti-Oekraense Kremlin-talking points op dit forum begint te verspreiden) gewoon een ban zouden geven, dan kon hier rustig de stand van zaken besproken worden, en hoeven de mods niet zoveel werk te doen.
Een paar zien er nog redelijk uit, maar het merendeel kan bij het grofvuil. Al kunnen we natuurlijk niet zien hoe de staat van binnen nog is.quote:A considerable number of seriously damaged Russian BMD-2s(VDV vehicles) are being carried from the front back into Russia by train. Some look like they were cannibalized for spare parts.
Valt niet zoveel te zien helaas.quote:CCTV footage from Kursk this morning. The sound of a missile flying can be heard before the explosion.
Mods kunnen helaas niet bannen.quote:Op maandag 25 september 2023 10:43 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Mods hebben aangegeven dat we TR's moeten plaatsen ipv in discussie gaan met Kremlin-trollen.
Nu geeft een mod aan de we kleuters als we dat doen?
Wat is het nou?
Wellicht, en het is maar een suggestie, als de mods een overduidelijke Kremlin-trol (registratiedatum in september 2023, die uit het niets anti-Oekraense Kremlin-talking points op dit forum begint te verspreiden) gewoon een ban zouden geven, dan kon hier rustig de stand van zaken besproken worden, en hoeven de mods niet zoveel werk te doen.
quote:The consequences of the nighttime attack on Odesa by Russians
Waarschijnlijk n van die raketten die neergehaald werd.quote:M1097 Avenger intercepts a Russian cruise missile
Nog meer foto's van het hotel.quote:A hotel was destroyed at night in Odesa
Ja, de kwaliteit van rus intel is en blijft onovertroffen.quote:Op maandag 25 september 2023 11:05 schreef Delenlill het volgende:
Gelukkig was hij leeg (meen ik ergens gelezen te hebben).
Claus von Stauffenbergquote:Op maandag 25 september 2023 09:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zo te lezen hebben ze mogelijk het hoofdkantoor van de Zwarte Zee vloot weer te pakken.quote:In the temporarily occupied city of Sevastopol, a loud explosion was heard on Monday, September 25, according to the Crimean Wind Telegram channel and the so-called mayor of Sevastopol Mikhail Razvozhayev.
"A loud explosion occurred in Sevastopol. Smoke is seen in the area of the Russian Black Sea Fleet headquarters. It may be another smoke screen," according to local media.
Meanwhile, the so-called mayor of Sevastopol, Mikhail Razvozhayev, claims that the muffled sound heard in the city center is allegedly the planned dismantling of part of the damaged structures at the Russian Black Sea Fleet headquarters, carried out by controlled demolition.
Updated: a missile was supposedly shot down in the area of Victory Avenue in Sevastopol. Ambulances are heading to the scene.
Explosions continue to be reported in Sevastopol, with locals counting three explosions so far.
"Russian Black Sea Fleet headquarters has become even more enveloped in black smoke, and a smoke screen has also been activated over the South Bay," the Crimean Wind writes.
Is het ook. Maar de plaats in de video is wel te herleiden naar een plek in Oekrane, zoals je verder in het topic zal lezen. Of dit is een knap staaltje special effects/trucage/videobewerking. Of er is daadwerkelijk een trein aan gort geschoten met materieel erop.quote:
En dit zie je werkelijk overal waar de Russen verdwenen zijnquote:
Dit is hier al uitgebreid besproken.quote:Op maandag 25 september 2023 11:25 schreef Nober het volgende:
Juichen voor een Waffen SS'er![]()
[ twitter ]
Lees anders eens een aantal posts terug.quote:Op maandag 25 september 2023 11:25 schreef Nober het volgende:
Juichen voor een Waffen SS'er![]()
[ twitter ]
Aan de ene kant verdient Igor het om de rest van zijn leven in een cel te rotten.quote:
Eens! Heb ik vaker geschreven.quote:Op maandag 25 september 2023 11:43 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Aan de ene kant verdient Igor het om de rest van zijn leven in een cel te rotten.
Maar in Nederland wordt ie niet gemarteld of mishandeld, krijgt hij fatsoenlijk te eren en krijgt hij indien nodig goede medische verzorging.
Dan zie ik hem eigenlijk liever een paar jaar in erbarmelijke omstandigheden wegrotten in een vreselijke Russische gevangenis waar hij dagelijks moet vrezen voor mishandelingen en martelingen, en uiteindelijk afgemaakt wordt.
Vreemd genoeg hoorde je ze nooit over de nummer 2 van Wagner, die onder de nazi tattoos zatquote:
En deze lijst is verre van compleet. Vrijwel al die functies hierboven beschreven waren onbereikbaar voor mensen die geen lid waren van de nazi partij. Lidmaatschap betekent niet dat je stond te juichen bij de treinen die naar Dachau etc reden.quote:Op maandag 25 september 2023 11:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Claus von Stauffenberg
officieer die deelnam in de invasie van Polen, de aanval op de Sovjet-Unie en de operatie in Tunesi
Heinz Heydrich
broer van Reinhard Heydrich, SS'er, nazi-propagandist door middel van de krant die hij leidde
Oskar Schindler
fabrikant van nazi-oorlogsmaterieel, lid van de nazi-partij
Georg Duckwitz
nazi-diplomaat en attach namens de nazi's in bezet Denemarken
John Rabe
zakenman die namens Siemens de Duitse belangen in China behartigde, nazi-lid
Niet echt een rijtje van mensen die je zou eren toch?
Want nazi's!!
Von Stauffenberg plotte een moordaanslag op Hitler. Heydrich gebruikte zijn toegang tot de drukkerij om reispapieren, valse paspoorten etc. te regelen voor Joden. Schindler redde ongeveer 1100 Joden. Duckwitz waarschuwde de Denen dat deportatie van Deense Joden op stapel stond, en regelde een veilige opvang in neutraal Zweden, 95% van de Deense Joden werden in veiligheid gebracht. Rabe gebruikte zijn nazi-lidmaatschap om een veilige zone op te richten voor Chinezen in Nianjing, waar de Japanners ze niet konden vermoorden. Ongeveer 200.000 mensen heeft hij gered.
Soms moet je iets verder kijken. De wereld is niet zo zwart/wit
oke je hebt gelijk het is niet zo zwart wit. maar in dit geval was de 98 jarige geen van die mensen.quote:Op maandag 25 september 2023 11:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Claus von Stauffenberg
officieer die deelnam in de invasie van Polen, de aanval op de Sovjet-Unie en de operatie in Tunesi
Heinz Heydrich
broer van Reinhard Heydrich, SS'er, nazi-propagandist door middel van de krant die hij leidde
Oskar Schindler
fabrikant van nazi-oorlogsmaterieel, lid van de nazi-partij
Georg Duckwitz
nazi-diplomaat en attach namens de nazi's in bezet Denemarken
John Rabe
zakenman die namens Siemens de Duitse belangen in China behartigde, nazi-lid
Niet echt een rijtje van mensen die je zou eren toch?
Want nazi's!!
Von Stauffenberg plotte een moordaanslag op Hitler. Heydrich gebruikte zijn toegang tot de drukkerij om reispapieren, valse paspoorten etc. te regelen voor Joden. Schindler redde ongeveer 1100 Joden. Duckwitz waarschuwde de Denen dat deportatie van Deense Joden op stapel stond, en regelde een veilige opvang in neutraal Zweden, 95% van de Deense Joden werden in veiligheid gebracht. Rabe gebruikte zijn nazi-lidmaatschap om een veilige zone op te richten voor Chinezen in Nianjing, waar de Japanners ze niet konden vermoorden. Ongeveer 200.000 mensen heeft hij gered.
Soms moet je iets verder kijken. De wereld is niet zo zwart/wit
Behalve onbetrouwbare bronnen kan ik geen enkele bevestiging van je gelijk vinden.quote:Op maandag 25 september 2023 12:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
oke je hebt gelijk het is niet zo zwart wit. maar in dit geval was de 98 jarige geen van die mensen.
Dit alleen al zou voldoende moeten zijn voor de wereld om in actie te komen. En dan bedoel ik niet alleen met wapens leveren, maar compleet rusland koud maken. Uit de veiligheidsraad trappen en van het internationale toneel isoleren. Diplomatiek, financieel, economisch, alles. En daarna hun complete defensie vernietigen. Totdat putler en zijn admin in den haag zit. Of dood.quote:
Jepquote:Op maandag 25 september 2023 11:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
En dit zie je werkelijk overal waar de Russen verdwenen zijn
En daarom zal Oekrane niet stoppen voordat ze elke vierkante centimeter bevrijd hebben.
quote:
quote:Op zondag 24 september 2023 22:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
quote:Kleinicke, a Nazi party member, was only publicly acknowledged in recent years as the savior of perhaps hundreds of Jews at the height of the Holocaust. He is just the 628th German to be given the recognition, and one of the only recipients who was also a member of the Nazi party.
Dat.quote:Op maandag 25 september 2023 12:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit alleen al zou voldoende moeten zijn voor de wereld om in actie te komen. En dan bedoel ik niet alleen met wapens leveren, maar compleet rusland koud maken. Uit de veiligheidsraad trappen en van het internationale toneel isoleren. Diplomatiek, financieel, economisch, alles. En daarna hun complete defensie vernietigen. Totdat putler en zijn admin in den haag zit. Of dood.
Nee. Nee, dat doe je niet.quote:
Booby-drone.quote:
Ah, de wagen achter het paard spannen.quote:Op maandag 25 september 2023 12:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Behalve onbetrouwbare bronnen kan ik geen enkele bevestiging van je gelijk vinden.
Dit.quote:Op maandag 25 september 2023 12:24 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Waardeloos topic geworden en de mods laten het allemaal op hun beloop.
Maar dat berichtje van mij kunnen ze dan wel weer meteen weg halen.quote:Op maandag 25 september 2023 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Strakker zitten op trollen zou een hele verbetering zijn.
Dat dus. Zijn posts bestaan al maandenlang uit niks anders dan het zwartmaken van Oekrane en Zelensky.quote:
Daar zitten ze dan weer wel bovenop. Kritiek op hun eigen handelen is natuurlijk niet leuk he. 'Daar hebben we fb voor'.. .yeah, right. Je weet als mod dat dit een vrij hot topic is, dus handel er dan naar.quote:Op maandag 25 september 2023 12:28 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Maar dat berichtje van mij kunnen ze dan wel weer meteen weg halen.
Niet, of alleen inhoudelijk reageren ookquote:Op maandag 25 september 2023 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Strakker zitten op trollen zou een hele verbetering zijn.
Niks mis mee om te vragen om een betrouwbare bron in NWS. Tenzij je een agenda hebt natuurlijk.quote:Op maandag 25 september 2023 12:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah, de wagen achter het paard spannen.
Mensen die vochten met de nazi's is niks mis mee tenzij 'betrouwbare bron'?
Dat is toch de juiste methode?quote:Op maandag 25 september 2023 12:25 schreef inslagenreuring het volgende:
En als vliegen komen ze op de bruine massa af, h?quote:Op maandag 25 september 2023 12:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mensen die vochten met de nazi's is niks mis mee tenzij 'betrouwbare bron'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |