abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210744485
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:24 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Durf ik ook niet te zeggen. Denk dat dit van de voorwaardes afhangt en vooral hoe dat internationaal te kunnen handhaven valt. Maar een directe internationaal gemonitorde staak het vuren is denk ik wel wenselijk.
Mogen NAVO landen dat ook doen?
  maandag 25 september 2023 @ 00:29:21 #177
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210744490
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:27 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Zolang "behandelen" voor beide kanten van het conflict meer geld oplevert dan "genezen" zie ik dat niet gauw gebeuren.
Rusland gaat kapot. Snel of sneller.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210744507
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mogen NAVO landen dat ook doen?
Internationaal is internationaal. Maar ik denk dat het onhandig zou zijn als men het onder een NAVO vlag zou doen. Maar ik denk dat Polen een grote rol zou kunnen spelen omdat het voor Oekraïne toch een vertrouwd land is. Misschien zouden de Russen kunnen kiezen voor Chinese waarnemers. De Polen en Chinezen hebben onderling geen negatieve betrekkingen dus het is onwaarschijnlijk dat zij zullen botsen. Ik roep nu maar wat hè. Niet te serieus en te diep op ingaan want misschien is het totaal onrealistisch maar ik denk dat het belangrijk is om out of the box te denken.
Heel veel sambal
  maandag 25 september 2023 @ 00:42:45 #179
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210744517
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:36 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Internationaal is internationaal. Maar ik denk dat het onhandig zou zijn als men het onder een NAVO vlag zou doen. Maar ik denk dat Polen een grote rol zou kunnen spelen omdat het voor Oekraïne toch een vertrouwd land is. Misschien zouden de Russen kunnen kiezen voor Chinese waarnemers. De Polen en Chinezen hebben onderling geen negatieve betrekkingen dus het is onwaarschijnlijk dat zij zullen botsen. Ik roep nu maar wat hè. Niet te serieus en te diep op ingaan want misschien is het totaal onrealistisch maar ik denk dat het belangrijk is om out of the box te denken.
En heeft Oekraïne ook wat in de melk te brokkelen?
pi_210744519
Dat was inderdaad niet zo'n slimme actie van Canada/Zelenski. Een staande ovatie voor een veteraan die voor Duitsland gevochten heeft in WW2. (al verwacht ik dus niet dat Zelenski op de hoogte was van het verleden van deze veteraan)

Maar in (en voor) de tweede wereld oorlog was Oekraïne bezet. Een gedeelte door Polen en een andere gedeelte door de USSR. Dus toen Duitsland de oorlog begon met de USSR en Oekraine binnen viel, zagen Oekraïners hun in eerste instantie als bevrijders. Door de jarenlange bezetting hadden ze een hekel aan de USSR gekregen, Holodomor hielp hier natuurlijk ook aan mee.
quote:
14th Waffen Grenadier Division of the SS (1st Galician), from Wikipedia:

It was stipulated that the division shall not be used to fight Western Allies, and would be used exclusively to "fight Bolsheviks". The other concession was that its oath of allegiance to Hitler was conditional on the fight against Bolshevism and in the fact that Christian chaplains were integrated into the units and allowed to function. The latter condition was instituted at the insistence of the division's organizers in order to minimize the risk of Nazi demoralization amongst the soldiers. Indeed, Nazi indoctrination was absent within the division.
...

Although the Waffen-SS as a whole was declared to be a criminal organization at the Nuremberg Trials, the Galician Division has not specifically been found guilty of any war crimes by any war tribunal or commission.
Er waren voor de Oekraïners geen goede kanten in deze oorlog. Ze hadden twee opties. Duitsland en de USSR. Al waren dat natuurlijk helemaal geen echte opties, daar het om twee bezetters gingen. En het duurde nog tot 1991 voordat ze daadwerkelijk onafhankelijk werden.
pi_210744530
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:16 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Het gaat door totdat de poppetjes opraken in Oekraïne/Rusland. Of het volledig uit de hand loopt en de boel escaleert. En wat doen we dan?

Ik denk niet dat dit postief gaat uitpakken voor wie dan ook als dit niet gauw gaat stoppen.
De meeste oorlogen duren lang en veroorzaken afschuwelijk veel slachtoffers.

En hoe moet het verder uit de hand lopen?

Dit is niet de eerste oorlog, waarbij de VS een land steunt in de strijd tegen Rusland.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210744543
twitter
pi_210744546
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:16 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Het gaat door totdat de poppetjes opraken in Oekraïne/Rusland. Of het volledig uit de hand loopt en de boel escaleert. En wat doen we dan?

Ik denk niet dat dit postief gaat uitpakken voor wie dan ook als dit niet gauw gaat stoppen.
Poetin/Rusland kan de keuze maken het gauw te stoppen. Zij valt aan, Oekraine verdedigd alleen.
pi_210744552
https://www.cbc.ca/news/p(...)an-apology-1.6977117
quote:
Speaker of the House Anthony Rota apologized Sunday for honouring a man who fought in a Nazi unit during the Second World War.

Rota was responding to condemnation from Jewish groups and others stemming from a moment during Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy's visit to Parliament on Friday. During the visit, Rota said the man was "a Ukrainian hero, a Canadian hero, and we thank him for all his service."

Those gathered in the House responded with applause and a standing ovation.

"I have subsequently become aware of more information which causes me to regret my decision to [honour Hunka]. I wish to make clear that no one, including fellow parliamentarians and the Ukraine delegation, was aware of my intention or of my remarks before I delivered them," Rota said.

"I particularly want to extend my deepest apologies to Jewish communities in Canada and around the world," he added.

Rota said he accepted "full responsibility" for his actions.
Rota heeft zijn excuses aangeboden en aangegeven dat hij niet, en niemand anders hiervan op de hoogte was. Niet de rest van het parlement en ook de Oekraïense delegatie niet.
pi_210744564
twitter

https://www.reddit.com/r/(...)ons_can_be_heard_in/ (video, valt alleen niet veel te zien)
quote:
It is reported that explosions can be heard in Sevastopol and Tula, and Moscow is expecting an attack by unknown UAVs.
Ze zijn weer bezig. Ben benieuwd wat ze nu weer aan het aanvallen zijn. Hopelijk doen ze veel schade aan Russische doelen.
pi_210744573
twitter

Grote boem.
pi_210744584
twitter
pi_210744605
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
En heeft Oekraïne ook wat in de melk te brokkelen?
Het gezichtsverlies van de Russen zouden ze als een duidelijke overwinning kunnen onderstrepen.

Maar ik denk dat de doelen van zowel Oekraïne als Rusland op het moment totaal onrealistisch zijn en het (voor nu) enkel leidt tot meer doden en heen en weer schuiven met een paar vierkante kilometers. Is dat het waard puur om het eigen (van Oekraïne of Rusland) gelijk te halen?
Heel veel sambal
pi_210744618
Enkele dagen geleden plaatste ik dit filmpje:
Ze hebben de gast die dit gedaan heeft gevonden.
https://www.currenttime.t(...)-pytki/32606775.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Stun gun and gas torch. The suspect in the arson of the Z-installation in Belgorod said that he was tortured in the forest
Een 5tal mannen hebben hem voor 4-5 uur lang gemarteld. Engelse vertaling van artikel in spoiler.

[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 25-09-2023 01:39:40 ]
pi_210744621
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 01:18 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Ben ik wel eens binnen geweest. Toch vreemd te zien dat het in de fik staat.
pi_210744635
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 01:27 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Het gezichtsverlies van de Russen zouden ze als een duidelijke overwinning kunnen onderstrepen.

Maar ik denk dat de doelen van zowel Oekraïne als Rusland op het moment totaal onrealistisch zijn en het (voor nu) enkel leidt tot meer doden en heen en weer schuiven met een paar vierkante kilometers. Is dat het waard puur om het eigen (van Oekraïne of Rusland) gelijk te halen?
Oekraine is een soeverein land. Het is aan hun of ze blijven doorvechten of een gedeelte van hun land opgeven en voor vrede gaan. Er is maar 1 partij schuldig aan alle soldaten en burgers die in deze oorlog al gestorven zijn en nog zullen sterven. Dat is Rusland.

Met uitspraken zoals die van jou, dat Oekraïne maar voor vrede moet gaan, en dus concessies moet doen aan Rusland, omdat er zoveel mensen sterven/het zoveel leed veroorzaakt werk je Rusland alleen maar in de hand mee. En zullen ze in de toekomst lekker doorgaan met landjepik.

Het is ook al lang bewezen dat Rusland zich niet aan afspraken houdt. Maar dat ze wel verwachten dat de rest van de wereld dit wel doet. Een vrede nu zal dus slechts tijdelijk zijn. Tot Rusland weer genoeg troepen en materieel heeft om de volgende oorlog te starten.
pi_210744639
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 01:37 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Oekraine is een soeverein land. Het is aan hun of ze blijven doorvechten of een gedeelte van hun land opgeven en voor vrede gaan.
Dit zeg je wel maar ondertussen worden in zowel Rusland als Oekraïne mensen in busjes gesmeten om te gaan vechten in een oorlog waar ze als individuele personen niet voor hebben gekozen. En voor wat. Een paar vierkante kilometers. Je zou ze bij wijze van spreken net zo goed per trein kunnen afvoeren en vergassen. En dat voor een stel idiote politici die zelf corrupt en te laf zijn om zelf te gaan vechten.

Te zot voor woorden. Sorry ik heb er 0 begrip voor.
Heel veel sambal
pi_210744643
Het bloedvergieten eindigt namelijk niet als je Rusland zijn gang laat gaan.

twitter

En ik hou mijn hart vast wat ze gedaan hebben en nog doen in de gebieden die ze illegaal bezetten. Waar we nu nog niets van weten. Mariupol en andere gebieden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210744663
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 01:39 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dit zeg je wel maar ondertussen worden in zowel Rusland als Oekraïne mensen in busjes gesmeten om te gaan vechten in een oorlog waar ze als individuele personen niet voor hebben gekozen. En dat voor een stel politici.

Een oorlog waar Rusland voor gekozen heeft. Oekraïne heeft hier niet voor gekozen. Er is een groot verschil om voor dienstplicht opgeroepen te worden voor een oorlog die je voert in een ander land (invasie Rusland van Oekraïne), of voor de verdediging van jouw eigen land tegen deze invasie.

Bijna elk land in de wereld heeft zo'n dienstplicht. Nederland ook. Wanneer een land Nederland binnenvalt dan kunnen een heel groot aantal van onze burgers ook verplicht worden opgeroepen om te dienen.

Of zou jij het prima vinden als bijvoorbeeld Rusland Nederland binnen valt, en Nederland daarna vrede sluit en jij opeens hierdoor op Russische grondgebied woont, je aan Russische wetten moet houden, de Russische taal moet spreken, een portret van Putin in je woonkamer moet hebben hangen en het Russisch volkslied moet meezingen, en je kinderen Russisch onderwijs moeten gaan volgen.? Sorry, maar als ik opgeroepen zou worden dan zou ik vechten voor mijn land.
pi_210744669
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 01:49 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Of zou jij het prima vinden als bijvoorbeeld Rusland Nederland binnen valt, en Nederland daarna vrede sluit en jij opeens hierdoor op Russische grondgebied woont, je aan Russische wetten moet houden, de Russische taal moet spreken, een portret van Putin in je woonkamer moet hebben hangen en het Russisch volkslied moet meezingen, en je kinderen Russisch onderwijs moeten gaan volgen.? Sorry, maar als ik opgeroepen zou worden dan zou ik vechten voor mijn land.
Voeg daar aan toe: "En in Poetins volgende zinloze oorlog mee moet vechten."
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210744683
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 01:49 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Een oorlog waar Rusland voor gekozen heeft. Oekraïne heeft hier niet voor gekozen. Er is een groot verschil om voor dienstplicht opgeroepen te worden voor een oorlog die je voert in een ander land (invasie Rusland van Oekraïne), of voor de verdediging van jouw eigen land tegen deze invasie.

Bijna elk land in de wereld heeft zo'n dienstplicht. Nederland ook. Wanneer een land Nederland binnenvalt dan kunnen een heel groot aantal van onze burgers ook verplicht worden opgeroepen om te dienen.

In de eerste instantie erg nobel om te gaan vechten voor wat je lief is maar uiteindelijk moet je toch gaan beslissen bij een patstelling als deze of het doorvechten het waard is. Zeker als er (tien)duizenden sterven voor slechts een paar vierkante kilometers en het complete land ontvolkt wordt en beide landen vervallen in totale dictaturen. Welke vrijheid heb je als Rus of Oekraïner dan nog.

En niemand hier in zowel het pro Russisch als het pro Oekraïense kamp heeft de ballen zich te melden aan het front. Iedereen vervalt in de "ja maar hun" retoriek. Het is echt treurig. :/
Heel veel sambal
pi_210744688
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 02:02 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
In de eerste instantie erg nobel om te gaan vechten voor wat je lief is maar uiteindelijk moet je toch gaan beslissen bij een patstelling als deze of het doorvechten het waard is. Zeker als er (tien)duizenden sterven voor slechts een paar vierkante kilometers en het complete land ontvolkt wordt en beide landen vervallen in totale dictaturen. Welke vrijheid heb je als Rus of Oekraïner dan nog.

En niemand hier in zowel het pro Russisch als het pro Oekraïense kamp heeft de ballen zich te melden aan het front. :/
Het is geen patstelling, Rusland is aan het verliezen. Hun hebben meer troepen en materieel verloren dan Oekraïne. Oekraïne wordt alleen maar sterker terwijl Rusland steeds zwakker wordt. Ja, het terugveroveren van land gaat niet super snel. Maar dat maakt het nog geen patstelling.

En ja de soldaten die het niet overleven kunnen niet zomaar vervangen worden dat klopt. Dood is dood. Maar zelfs nu Oekraïne aan het aanvallen is sterven er meer Russische soldaten dan Oekraïense. En Rusland is al een complete dictatuur. Oekraïne is een democratie die ik niet zomaar meer in een dictatuur zie terugvallen. Tenzij..... ze deze oorlog totaal verliezen en Putin hun dictator wordt/Putin een Russisch mannetje aan de leiding zet.

En de gemiddelde Fokker is te oud om te vechten in deze oorlog. Of heeft helemaal geen militaire training gehad. Oekraïne wil ons helemaal niet hebben als we het al zouden willen. Maar wij, het Nederlands volk staan (grotendeels) achter Oekraïne, en de steun die wij, en de rest van het westen/NATO/EU aan hun geeft.

En een gedeelte van onze soldaten zijn al indirect betrokken bij deze oorlog. Door het trainen van de Oekraïners.
  maandag 25 september 2023 @ 02:23:09 #199
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210744696
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 01:39 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dit zeg je wel maar ondertussen worden in zowel Rusland als Oekraïne mensen in busjes gesmeten om te gaan vechten in een oorlog waar ze als individuele personen niet voor hebben gekozen. En voor wat. Een paar vierkante kilometers. Je zou ze bij wijze van spreken net zo goed per trein kunnen afvoeren en vergassen. En dat voor een stel idiote politici die zelf corrupt en te laf zijn om zelf te gaan vechten.

Heb je hier bewijs voor? Ja, er gaan filmpjes rond waarvan men claimt dat dit het geval is. Na een factcheck blijkt er wat anders aan de hand te zijn.

Verder is het aanbod groter dan wat ze kunnen trainen. De rondes zijn meerdere keren vanwege de grote hoeveelheid aanmeldingen voortijdig gesloten. Dus waarom zou je ongemotiveerde mensen in een busje smijten?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210744704
quote:
84s.gif Op maandag 25 september 2023 02:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Heb je hier bewijs voor? Ja, er gaan filmpjes rond waarvan men claimt dat dit het geval is. Na een factcheck blijkt er wat anders aan de hand te zijn.

Verder is het aanbod groter dan wat ze kunnen trainen. De rondes zijn meerdere keren vanwege de grote hoeveelheid aanmeldingen voortijdig gesloten. Dus waarom zou je ongemotiveerde mensen in een busje smijten?
Kijk even op de frontpage. ;)

Kunnen Oekraïense mannen het slagveld ontlopen?
Heel veel sambal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')