Dat mannen in dienstplichtige leeftijd de grens niet over mogen steken is al zo sinds het uitbreken van de oorlog.quote:Op maandag 25 september 2023 02:30 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Kijk even op de frontpage.
Kunnen Oekraïense mannen het slagveld ontlopen?
Dan heb je het filmpje niet afgekeken. Overigens is dit in Rusland gewoon hetzelfde. Voor het geval weer iemand met "Kremlin bot" verwijten begint te strooien. Ik walg van het nodeloos sterven van onschuldige mensen. Ongeacht wie de trekker overhaalt.quote:Op maandag 25 september 2023 02:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat mannen in dienstplichtige leeftijd de grens niet over mogen steken is al zo sinds het uitbreken van de oorlog.
Ik zie nergens dat ze mensen in busjes smijten en naar het front sturen.
Gelukkig sterft de Oekraiense soldaat niet nodeloos maar om haar land te beschermen. Kun je ook weer goed slapen hoop ik.quote:Op maandag 25 september 2023 02:42 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dan heb je het filmpje niet afgekeken. Overigens is dit in Rusland gewoon hetzelfde. Voor het geval weer iemand met "Kremlin bot" verwijten begint te strooien. Ik walg van het nodeloos sterven van onschuldige mensen. Ongeacht wie de trekker overhaalt.
quote:Ukrainian train carrying military vehicles and infantry struck by Russian Tornado-M
?quote:Op maandag 25 september 2023 00:03 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Iedereen op het internet denkt op die manier lijkt het wel. Deze vicieuze cirkel moet echt worden doorbroken anders gaat het voor ons allemaal echt heel slecht aflopen vrees ik.
Dat is schandalig, maar uit alles in het artikel blijkt dat ze geen idee hadden wie of wat hij was en dat ze er diep voor door het stof zijn gegaan. Hoeveel meer excuses wil je hebben?quote:Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Wat vind je er van dat zulke mensen, in het Canadese parlement notabene, vereerd worden?
Heel wat mensen hier zien in dat het zinvoller is geld te doneren aan United24 https://u24.gov.ua/, Franky en Coen https://www.frankyandcoen.nl/ of de tientallen andere initiatieven, die nu bijvoorbeeld dekbedden en waterzuiveraars naar Oekraïne brengen.quote:Op maandag 25 september 2023 02:02 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
En niemand hier in zowel het pro Russisch als het pro Oekraïense kamp heeft de ballen zich te melden aan het front. Iedereen vervalt in de "ja maar hun" retoriek. Het is echt treurig. :/
Dat ziet er wat apart uit. De bron the_wrong_side is een Russische telegram kanaal wat deze aanval op de trein geolocaliseert bij Rodynske. Dit is dus juist een Russische aanval op een Oekraïnse trein waarschijnlijk een X38.quote:
Dat kan wel zo zijn, maar uitenlijk moeten de vechtende partijen tot deze conclusie komen voordat het tot een vergelijk kan komen. Ik denk ook dat het vrij nutteloos is om te sterven voor het concept land, maar historisch gezien heeft de mensen dat toch massaal omarmd.quote:Op maandag 25 september 2023 02:42 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dan heb je het filmpje niet afgekeken. Overigens is dit in Rusland gewoon hetzelfde. Voor het geval weer iemand met "Kremlin bot" verwijten begint te strooien. Ik walg van het nodeloos sterven van onschuldige mensen. Ongeacht wie de trekker overhaalt.
Ik twijfelde eerst of ik hem zou plaatsen toen ik hem tegen kwam op reddit. Juist omdat de bron geen goede was. (pro Russische zoals jij het zelf al zegt). Maar toen Denys ermee kwam dacht ik, laat ik het filmpje er toch maar even bijzetten.quote:Op maandag 25 september 2023 06:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat ziet er wat apart uit. De bron the_wrong_side is een Russische telegram kanaal wat deze aanval op de trein geolocaliseert bij Rodynske. Dit is dus juist een Russische aanval op een Oekraïnse trein waarschijnlijk een X38.
Dit is lokatie:
https://www.google.com/maps/place/Rodyns'ke,+Oblast+Donetsk,+Oekra%C3%AFne,+85311/@:48.3682665,37.1995645,713m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x40de498da4f865f7:0x99a2a88c82fd18f9!8m2!3d48.3507226!4d37.2097768!16zL20vMGd0cnN5?entry=ttu
Ik snap de weerstand, ik heb het zelf ook. Een gevoel van onnodig verlies van mensenlevens.quote:Op maandag 25 september 2023 02:42 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De reden dat hij zo blij met dit nieuws bent wel.quote:Op zondag 24 september 2023 22:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat maakt het niet ineens onjuist.
Dat is dus nee?quote:Op maandag 25 september 2023 01:27 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het gezichtsverlies van de Russen zouden ze als een duidelijke overwinning kunnen onderstrepen.
Maar ik denk dat de doelen van zowel Oekraïne als Rusland op het moment totaal onrealistisch zijn en het (voor nu) enkel leidt tot meer doden en heen en weer schuiven met een paar vierkante kilometers. Is dat het waard puur om het eigen (van Oekraïne of Rusland) gelijk te halen?
Er is wel videomateriaal van vernietigde voertuigen bij Verbove van de 24e. Onder andere een voltreffer op een Maxpro. DeepstateUA gaf aan dat daarna de Oekraïners weer een stukje teruggedreven waren (300m ofzo).quote:Op maandag 25 september 2023 08:00 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
(Nog een hoop meer delen, nog geen thread gevonden ervan)
Geen idee hoeveel hier waar van is. Maar het klinkt in elk geval hoopgevend. En niet helemaal buiten de verwachtingen om.
Het doel van Oekraïne is om zo min mogelijk inwoners verkracht en vermoord te laten worden, zo min mogelijk kinderen gedeporteerd en het land zo min mogelijk vernietigd.quote:Op maandag 25 september 2023 01:27 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het gezichtsverlies van de Russen zouden ze als een duidelijke overwinning kunnen onderstrepen.
Maar ik denk dat de doelen van zowel Oekraïne als Rusland op het moment totaal onrealistisch zijn en het (voor nu) enkel leidt tot meer doden en heen en weer schuiven met een paar vierkante kilometers. Is dat het waard puur om het eigen (van Oekraïne of Rusland) gelijk te halen?
quote:Explosion in Saint Petersburg - Part of the city without power
In the Russian city of St. Petersburg, there were reports of an explosion sound. Following this, residents of the city began to report a mass power outage in the Pushkin district, according to "Fontanka."
"In Shushary, there is practically no electricity. First of May, Pushkinska, Valday streets, and Vitebsky Avenue are completely without electricity. Traffic lights and stores are not working. There is a traffic jam at the entrance," a reader wrote.
Locals who called emergency services were told that restoration work would be completed late at night.
Some residents also complained of a lack of electricity and problems with the internet.
The Telegram channel Astra notes that locals saw a flash in the sky and heard a "bang," which in Russia is referred to as an explosion.
"Local residents report that they saw a flash in the sky and heard a bang. There is currently no official information from the authorities," the report said.
Explosions in Russia
In recent times, there have been increasing incidents of fires and explosions in Russian territory. Regional authorities in Russia have occasionally reported alleged "drone attacks."
For example, on September 21, powerful explosions occurred in Tula, Russia, resulting in a partial power outage in the city.
quote:The Ministry of National Defense of Poland showed another attempt by a group migrants to break through the country’s border from neighboring Belarus.
quote:As Ukrinform reported earlier, since early September, 195 attempts to illegally cross the Belarusian-Polish border have been recorded.
quote:(translation) Attacks on the Polish border, carried out by Belarus, were intended to destabilize the situation in Poland 🇵🇱 and threaten the security of Poles. Thanks to the strengthened presence #WojskoPolskie on the border, the Russian-Belarusian plan failed.
quote:60 Minutes discovered the U.S. is financing more than weapons in Ukraine. The government is buying seeds/fertilizer for farmers, paying the salaries of 57,000 first responders and subsidizing small businesses.
`Nee, Rusland zou de oorlog moeten stoppen. Een jaar geleden al na de terugtrekking bij Kiyv.quote:Op maandag 25 september 2023 01:27 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Niemand wist er van, tuurlijk. Iemand uitnodigen waar ze niet wisten wie het was. Logisch antwoord na zoveel backlash.quote:Op maandag 25 september 2023 06:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat is schandalig, maar uit alles in het artikel blijkt dat ze geen idee hadden wie of wat hij was en dat ze er diep voor door het stof zijn gegaan. Hoeveel meer excuses wil je hebben?
En MP in dit artikel is niet president Zelenskyy, maar Member of Parliament, het Canadese parlement. Zelenskyy was daar te gast en had ook geen idee.
Wat vind je ervan dat de leden van het Canadese parlement nota bene, niet van te voren zorgvuldig het doopceel doorgelicht hebben van iemand waarvan ze niet wisten dat hij aan hen gepresenteerd zou worden en waarvan ze nog nooit gehoord hadden?
Wat vind je ervan dat ze dat niet in hun glazen bollen, theeblaadjes of koffiedik gezien hebben?
Wikipedia zou ook niet geholpen hebben : Er zijn voor uw zoekopdracht geen resultaten op deze site.
De pagina "Yaroslav Hunka" aanmaken op Wikipedia.
quote:Op maandag 25 september 2023 09:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Niemand wist er van, tuurlijk. Iemand uitnodigen waar ze niet wisten wie het was. Logisch antwoord na zoveel backlash.
Een Ukrainse overgave betekend dat Rusland doorgaat met het vermoorden en martelen van Ukrainers, dus dat is geen oplossing. Rusland moet terugtrekken of kapot gaan.quote:Op maandag 25 september 2023 02:42 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Hoog tijd dat de Russische bubbel aan gruzelementen geschoten wordt.quote:Op zondag 24 september 2023 23:34 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Iedereen zit lekker vast in hun eigen bubbel en elke dag vallen er meer doden.
Er zit behoorlijk wat nuance in Oekraïne tijdens de tweede wereldoorlog.quote:Op zondag 24 september 2023 23:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als die 98 jarige SS'er in de WWII tegen de Russen heeft gevochten dan is het logisch dat het een nazi was?
Er zijn verkiezingen in Polen en het Poolse Ministerie recycled kennelijk deze oude beelden als campagne materiaalquote:Op maandag 25 september 2023 08:16 schreef Delenlill het volgende:
https://www.ukrinform.net(...)er-from-belarus.html
[..]
[..]
[ twitter ]
[..]
quote:Please stop saying our nuclear threats began western fear of escalation & appeasement in 2022. You’ve been responding as we intended for nearly 25 years.
https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111096157852005471
https://t.me/atesh_ua/1950quote:De bezetters verlaten hun vaste verblijfplaatsen op de Krim❗️
ATESH-agenten melden dat Russische bezetters nu overal op zoek zijn naar tijdelijke huisvesting voor hun leger. Ze zijn bang voor aanvallen op militaire doelen.
Het commando van de Sebastopol Nakhimov Militaire School zet 's nachts cadetten uit de kazerne. Ze zijn op zoek naar plaatsen in alle hostels en hotels.
Dit gebeurt in veel militaire eenheden. Maar ze kunnen zich niet verstoppen, want we hebben overal op het schiereiland ogen en oren. De bezetters zullen vluchten of vernietigd worden.
Wij dringen er bij inwoners van Sebastopol op aan om locaties van Russische bezetters te melden. Stuur informatie naar @Crimean_coordinator
Nazi's die geëerd worden is nooit goed te praten.quote:Op maandag 25 september 2023 09:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dan zit je dus met een groep 'helden', die de Russen uit Oekraïne hebben geprobeerd te verdrijven, maar om dat te bewerkstelligen, zich aansloten bij een nazi-divisie. Het schuurt enorm, maar ik kan vanuit historisch oogpunt begrijpen hoe deze situatie is ontstaan en waarom deze strijders door Oekraïne geëerd worden.
Eens zien of de burgers echt zo pro-Rusland zijn dat ze vrijwillig hun huizen afstaan.quote:Op maandag 25 september 2023 09:32 schreef capricia het volgende:
Geen Paniek!!
[..]
https://t.me/atesh_ua/1950
Tja, dan moet je toch eens Schindler's List gaan kijken. Een film van Steven Spielberg die een ode is aan een nazi die meer dan 1000 joden gered heeft. Een nazi die hiervoor zelfs joodse onderscheidingen heeft ontvangen.quote:Op maandag 25 september 2023 09:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nazi's die geëerd worden is nooit goed te praten.
Genoeg lege hotels en vakantieresorts. Als Russische soldaat ook een stuk veiliger dan bij een willekeurig gezin. Dan is er namelijk een goede kans dat je in je slaap een mes in je keel krijgt.quote:Op maandag 25 september 2023 09:32 schreef capricia het volgende:
Geen Paniek!!
[..]
https://t.me/atesh_ua/1950
Als je in die resorts soldaten (inclusief hun wapens) onderbrengt, zijn het wel meteen legitieme militaire doelen.quote:Op maandag 25 september 2023 10:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Genoeg lege hotels en vakantieresorts. Als Russische soldaat ook een stuk veiliger dan bij een willekeurig gezin. Dan is er namelijk een goede kans dat je in je slaap een mes in je keel krijgt.
En de enige oplossing die de Russen nog hebben is zonder plan eindeloos mannetjes hun dood in sturenquote:Op maandag 25 september 2023 10:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Putin ordered Shoigu to stop the counter-offensive of the Armed Forces of Ukraine by October –
@TheStudyofWar
Analysts at the Institute for the Study of War, citing an insider source in the Kremlin, claim that the Russian President gave Shoigu a month to improve the situation on the front line, stop the Ukrainian counter-offensive and return the initiative to Russian troops.
The report suggests that Russian military commanders may order continuous counterattacks to force the Ukrainian counteroffensive to reach a climax, even at high cost to Russian military capabilities.
“Putin and the Kremlin view Russian defensive operations as a major victory on the battlefield, and constant Russian counterattacks allow the Kremlin to call these operations individual victories against the backdrop of a general lack of Russian success on the battlefield elsewhere,” ISW details.
Dan zullen ze vast ook nog een hoop burgers op die resorts laten zodat daar geen raket op zal vallen.quote:Op maandag 25 september 2023 10:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je in die resorts soldaten (inclusief hun wapens) onderbrengt, zijn het wel meteen legitieme militaire doelen.
die nietszeggende twitteraar geeft een bron. Een nieuwszender. Wat quote uit de ISWquote:Op maandag 25 september 2023 10:21 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Mwa, als het al waar is. Hoe komt een nietszeggend twitteraar aan dit soort informatie?
Oke er is dus toch een bron. Maar ik moet bekennen dat ik het verkeerd gelezen heb. Dus ik neem alles terug wat ik zei.quote:Op maandag 25 september 2023 10:26 schreef zuchtje het volgende:
[..]
die nietszeggende twitteraar geeft een bron. Een nieuwszender. Wat quote uit de ISW
https://www.understanding(...)nt-september-24-2023
Deze verwijst weer naar een telegram kanaal. Geen idee hoe het ISW omgaat met dit soort informatie
https://t.me/kremlin_secrets/2783
En die ontvoerde Oekraïne kinderen zitten daar vaak ook een tijd.quote:Op maandag 25 september 2023 10:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zullen ze vast ook nog een hoop burgers op die resorts laten zodat daar geen raket op zal vallen.
Meevechten met is iets anders dan zelf de ideologie aanhangen. Het zou ook vreemd zijn om die voltallige ideologie aan te hangen als Slavisch volk, gezien het plan van de Nazi's was om de Slavische volken te onderwerpen en tot gecontroleerde slaven (conform hun naam) te maken, een werkvolk. Slaven werden als 2e rangs volk gezien.quote:Op maandag 25 september 2023 09:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Geeft wel goed aan hoe groot de haat onder Oekraïners toen al was tegen de Russen.quote:Op maandag 25 september 2023 10:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Meevechten met is iets anders dan zelf de ideologie aanhangen. Het zou ook vreemd zijn om die voltallige ideologie aan te hangen als Slavisch volk, gezien het plan van de Nazi's was om de Slavische volken te onderwerpen en tot gecontroleerde slaven (conform hun naam) te maken, een werkvolk. Slaven werden als 2e rangs volk gezien.
Bron staat in het bericht. Even wat doorklikken en ik kwam hier op uit:quote:Op maandag 25 september 2023 10:21 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Mwa, als het al waar is. Hoe komt een nietszeggend twitteraar aan dit soort informatie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier linken ze naar: https://t.me/kremlin_secrets/2783SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het ISW is meestal toch wel redelijk betrouwbaar te noemen in hun informatie. Maar ze verwijzen wel naar een telegram bron, die weer verwijst naar een bron binnen het kremlin/MoD. Dus inderdaad met een korreltje zout nemen tot er bevestiging komt/bewijs komt. We zullen het in de aankomende maand zien dan.
Maar de Russen die soldaten de gehaktmolen ingooien om kleine overwinningen te halen is natuurlijk niet nieuws
[ Bericht 1% gewijzigd door Delenlill op 25-09-2023 10:49:09 ]
Mods hebben aangegeven dat we TR's moeten plaatsen ipv in discussie gaan met Kremlin-trollen.quote:Op maandag 25 september 2023 08:15 schreef mascara-klodder het volgende:
Stelletje kleuters die elkaar gaan TR-en.
quote:
quote:Op maandag 25 september 2023 10:27 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Oke er is dus toch een bron. Maar ik moet bekennen dat ik het verkeerd gelezen heb. Dus ik neem alles terug wat ik zei.
Ik was al die tijd die reactie aan het schrijven en onderzoek aan het doen. Zag dus pas toen ik het al gepost had en ging lezen dat je hier al een reactie op had gegeven bij iemand anders. En dat iemand anders überhaupt al geantwoord had.quote:
Sorriequote:Op maandag 25 september 2023 10:45 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik was al die tijd die reactie aan het schrijven en onderzoek aan het doen. Zag dus pas toen ik het al gepost had en ging lezen dat je hier al een reactie op had gegeven bij iemand anders. En dat iemand anders überhaupt al geantwoord had.
Ik heb er al wat over geschreven in NWS FB want hier zullen ze reageren met dat het hier niet hoort of niet eens reageren.quote:Op maandag 25 september 2023 10:43 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Mods hebben aangegeven dat we TR's moeten plaatsen ipv in discussie gaan met Kremlin-trollen.
Nu geeft een mod aan de we kleuters als we dat doen?
Wat is het nou?
Wellicht, en het is maar een suggestie, als de mods een overduidelijke Kremlin-trol (registratiedatum in september 2023, die uit het niets anti-Oekraïense Kremlin-talking points op dit forum begint te verspreiden) gewoon een ban zouden geven, dan kon hier rustig de stand van zaken besproken worden, en hoeven de mods niet zoveel werk te doen.
Een paar zien er nog redelijk uit, maar het merendeel kan bij het grofvuil. Al kunnen we natuurlijk niet zien hoe de staat van binnen nog is.quote:A considerable number of seriously damaged Russian BMD-2s(VDV vehicles) are being carried from the front back into Russia by train. Some look like they were cannibalized for spare parts.
Valt niet zoveel te zien helaas.quote:CCTV footage from Kursk this morning. The sound of a missile flying can be heard before the explosion.
Mods kunnen helaas niet bannen.quote:Op maandag 25 september 2023 10:43 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Mods hebben aangegeven dat we TR's moeten plaatsen ipv in discussie gaan met Kremlin-trollen.
Nu geeft een mod aan de we kleuters als we dat doen?
Wat is het nou?
Wellicht, en het is maar een suggestie, als de mods een overduidelijke Kremlin-trol (registratiedatum in september 2023, die uit het niets anti-Oekraïense Kremlin-talking points op dit forum begint te verspreiden) gewoon een ban zouden geven, dan kon hier rustig de stand van zaken besproken worden, en hoeven de mods niet zoveel werk te doen.
quote:The consequences of the nighttime attack on Odesa by Russians
Waarschijnlijk één van die raketten die neergehaald werd.quote:M1097 Avenger intercepts a Russian cruise missile
Nog meer foto's van het hotel.quote:A hotel was destroyed at night in Odesa
Ja, de kwaliteit van rus intel is en blijft onovertroffen.quote:Op maandag 25 september 2023 11:05 schreef Delenlill het volgende:
Gelukkig was hij leeg (meen ik ergens gelezen te hebben).
Claus von Stauffenbergquote:Op maandag 25 september 2023 09:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zo te lezen hebben ze mogelijk het hoofdkantoor van de Zwarte Zee vloot weer te pakken.quote:In the temporarily occupied city of Sevastopol, a loud explosion was heard on Monday, September 25, according to the Crimean Wind Telegram channel and the so-called mayor of Sevastopol Mikhail Razvozhayev.
"A loud explosion occurred in Sevastopol. Smoke is seen in the area of the Russian Black Sea Fleet headquarters. It may be another smoke screen," according to local media.
Meanwhile, the so-called mayor of Sevastopol, Mikhail Razvozhayev, claims that the muffled sound heard in the city center is allegedly the planned dismantling of part of the damaged structures at the Russian Black Sea Fleet headquarters, carried out by controlled demolition.
Updated: a missile was supposedly shot down in the area of Victory Avenue in Sevastopol. Ambulances are heading to the scene.
Explosions continue to be reported in Sevastopol, with locals counting three explosions so far.
"Russian Black Sea Fleet headquarters has become even more enveloped in black smoke, and a smoke screen has also been activated over the South Bay," the Crimean Wind writes.
Is het ook. Maar de plaats in de video is wel te herleiden naar een plek in Oekraïne, zoals je verder in het topic zal lezen. Of dit is een knap staaltje special effects/trucage/videobewerking. Of er is daadwerkelijk een trein aan gort geschoten met materieel erop.quote:
En dit zie je werkelijk overal waar de Russen verdwenen zijnquote:
Dit is hier al uitgebreid besproken.quote:Op maandag 25 september 2023 11:25 schreef Nober het volgende:
Juichen voor een Waffen SS'er![]()
[ twitter ]
Lees anders eens een aantal posts terug.quote:Op maandag 25 september 2023 11:25 schreef Nober het volgende:
Juichen voor een Waffen SS'er![]()
[ twitter ]
Aan de ene kant verdient Igor het om de rest van zijn leven in een cel te rotten.quote:
Eens! Heb ik vaker geschreven.quote:Op maandag 25 september 2023 11:43 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Aan de ene kant verdient Igor het om de rest van zijn leven in een cel te rotten.
Maar in Nederland wordt ie niet gemarteld of mishandeld, krijgt hij fatsoenlijk te eren en krijgt hij indien nodig goede medische verzorging.
Dan zie ik hem eigenlijk liever een paar jaar in erbarmelijke omstandigheden wegrotten in een vreselijke Russische gevangenis waar hij dagelijks moet vrezen voor mishandelingen en martelingen, en uiteindelijk afgemaakt wordt.
Vreemd genoeg hoorde je ze nooit over de nummer 2 van Wagner, die onder de nazi tattoos zatquote:
En deze lijst is verre van compleet. Vrijwel al die functies hierboven beschreven waren onbereikbaar voor mensen die geen lid waren van de nazi partij. Lidmaatschap betekent niet dat je stond te juichen bij de treinen die naar Dachau etc reden.quote:Op maandag 25 september 2023 11:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Claus von Stauffenberg
officieer die deelnam in de invasie van Polen, de aanval op de Sovjet-Unie en de operatie in Tunesië
Heinz Heydrich
broer van Reinhard Heydrich, SS'er, nazi-propagandist door middel van de krant die hij leidde
Oskar Schindler
fabrikant van nazi-oorlogsmaterieel, lid van de nazi-partij
Georg Duckwitz
nazi-diplomaat en attaché namens de nazi's in bezet Denemarken
John Rabe
zakenman die namens Siemens de Duitse belangen in China behartigde, nazi-lid
Niet echt een rijtje van mensen die je zou eren toch?
Want nazi's!!
Von Stauffenberg plotte een moordaanslag op Hitler. Heydrich gebruikte zijn toegang tot de drukkerij om reispapieren, valse paspoorten etc. te regelen voor Joden. Schindler redde ongeveer 1100 Joden. Duckwitz waarschuwde de Denen dat deportatie van Deense Joden op stapel stond, en regelde een veilige opvang in neutraal Zweden, 95% van de Deense Joden werden in veiligheid gebracht. Rabe gebruikte zijn nazi-lidmaatschap om een veilige zone op te richten voor Chinezen in Nianjing, waar de Japanners ze niet konden vermoorden. Ongeveer 200.000 mensen heeft hij gered.
Soms moet je iets verder kijken. De wereld is niet zo zwart/wit
oke je hebt gelijk het is niet zo zwart wit. maar in dit geval was de 98 jarige geen van die mensen.quote:Op maandag 25 september 2023 11:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Claus von Stauffenberg
officieer die deelnam in de invasie van Polen, de aanval op de Sovjet-Unie en de operatie in Tunesië
Heinz Heydrich
broer van Reinhard Heydrich, SS'er, nazi-propagandist door middel van de krant die hij leidde
Oskar Schindler
fabrikant van nazi-oorlogsmaterieel, lid van de nazi-partij
Georg Duckwitz
nazi-diplomaat en attaché namens de nazi's in bezet Denemarken
John Rabe
zakenman die namens Siemens de Duitse belangen in China behartigde, nazi-lid
Niet echt een rijtje van mensen die je zou eren toch?
Want nazi's!!
Von Stauffenberg plotte een moordaanslag op Hitler. Heydrich gebruikte zijn toegang tot de drukkerij om reispapieren, valse paspoorten etc. te regelen voor Joden. Schindler redde ongeveer 1100 Joden. Duckwitz waarschuwde de Denen dat deportatie van Deense Joden op stapel stond, en regelde een veilige opvang in neutraal Zweden, 95% van de Deense Joden werden in veiligheid gebracht. Rabe gebruikte zijn nazi-lidmaatschap om een veilige zone op te richten voor Chinezen in Nianjing, waar de Japanners ze niet konden vermoorden. Ongeveer 200.000 mensen heeft hij gered.
Soms moet je iets verder kijken. De wereld is niet zo zwart/wit
Behalve onbetrouwbare bronnen kan ik geen enkele bevestiging van je gelijk vinden.quote:Op maandag 25 september 2023 12:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
oke je hebt gelijk het is niet zo zwart wit. maar in dit geval was de 98 jarige geen van die mensen.
Dit alleen al zou voldoende moeten zijn voor de wereld om in actie te komen. En dan bedoel ik niet alleen met wapens leveren, maar compleet rusland koud maken. Uit de veiligheidsraad trappen en van het internationale toneel isoleren. Diplomatiek, financieel, economisch, alles. En daarna hun complete defensie vernietigen. Totdat putler en zijn admin in den haag zit. Of dood.quote:
Jepquote:Op maandag 25 september 2023 11:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
En dit zie je werkelijk overal waar de Russen verdwenen zijn
En daarom zal Oekraïne niet stoppen voordat ze elke vierkante centimeter bevrijd hebben.
quote:
quote:Op zondag 24 september 2023 22:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik veroordeel nazi's aan allebei de kanten. Maar hier wordt dat liever niet gedaan.
quote:Kleinicke, a Nazi party member, was only publicly acknowledged in recent years as the savior of perhaps hundreds of Jews at the height of the Holocaust. He is just the 628th German to be given the recognition, and one of the only recipients who was also a member of the Nazi party.
Dat.quote:Op maandag 25 september 2023 12:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit alleen al zou voldoende moeten zijn voor de wereld om in actie te komen. En dan bedoel ik niet alleen met wapens leveren, maar compleet rusland koud maken. Uit de veiligheidsraad trappen en van het internationale toneel isoleren. Diplomatiek, financieel, economisch, alles. En daarna hun complete defensie vernietigen. Totdat putler en zijn admin in den haag zit. Of dood.
Nee. Nee, dat doe je niet.quote:
Booby-drone.quote:
Ah, de wagen achter het paard spannen.quote:Op maandag 25 september 2023 12:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Behalve onbetrouwbare bronnen kan ik geen enkele bevestiging van je gelijk vinden.
Dit.quote:Op maandag 25 september 2023 12:24 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Waardeloos topic geworden en de mods laten het allemaal op hun beloop.
Maar dat berichtje van mij kunnen ze dan wel weer meteen weg halen.quote:Op maandag 25 september 2023 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Strakker zitten op trollen zou een hele verbetering zijn.
Dat dus. Zijn posts bestaan al maandenlang uit niks anders dan het zwartmaken van Oekraïne en Zelensky.quote:
Daar zitten ze dan weer wel bovenop. Kritiek op hun eigen handelen is natuurlijk niet leuk he. 'Daar hebben we fb voor'.. .yeah, right. Je weet als mod dat dit een vrij hot topic is, dus handel er dan naar.quote:Op maandag 25 september 2023 12:28 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Maar dat berichtje van mij kunnen ze dan wel weer meteen weg halen.
Niet, of alleen inhoudelijk reageren ookquote:Op maandag 25 september 2023 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Strakker zitten op trollen zou een hele verbetering zijn.
Niks mis mee om te vragen om een betrouwbare bron in NWS. Tenzij je een agenda hebt natuurlijk.quote:Op maandag 25 september 2023 12:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah, de wagen achter het paard spannen.
Mensen die vochten met de nazi's is niks mis mee tenzij 'betrouwbare bron'?
Dat is toch de juiste methode?quote:Op maandag 25 september 2023 12:25 schreef inslagenreuring het volgende:
En als vliegen komen ze op de bruine massa af, hé?quote:Op maandag 25 september 2023 12:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mensen die vochten met de nazi's is niks mis mee tenzij 'betrouwbare bron'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |