abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 september 2023 @ 02:41:54 #201
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210744714
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 02:30 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Kijk even op de frontpage. ;)

Kunnen Oekraïense mannen het slagveld ontlopen?
Dat mannen in dienstplichtige leeftijd de grens niet over mogen steken is al zo sinds het uitbreken van de oorlog.
Ik zie nergens dat ze mensen in busjes smijten en naar het front sturen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210744715
quote:
84s.gif Op maandag 25 september 2023 02:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat mannen in dienstplichtige leeftijd de grens niet over mogen steken is al zo sinds het uitbreken van de oorlog.
Ik zie nergens dat ze mensen in busjes smijten en naar het front sturen.
Dan heb je het filmpje niet afgekeken. Overigens is dit in Rusland gewoon hetzelfde. Voor het geval weer iemand met "Kremlin bot" verwijten begint te strooien. Ik walg van het nodeloos sterven van onschuldige mensen. Ongeacht wie de trekker overhaalt.
Heel veel sambal
pi_210744748
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 02:42 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dan heb je het filmpje niet afgekeken. Overigens is dit in Rusland gewoon hetzelfde. Voor het geval weer iemand met "Kremlin bot" verwijten begint te strooien. Ik walg van het nodeloos sterven van onschuldige mensen. Ongeacht wie de trekker overhaalt.
Gelukkig sterft de Oekraiense soldaat niet nodeloos maar om haar land te beschermen. Kun je ook weer goed slapen hoop ik.
pi_210744765
https://www.reddit.com/r/(...)litary_vehicles_and/ (video)
quote:
Ukrainian train carrying military vehicles and infantry struck by Russian Tornado-M

[ Bericht 22% gewijzigd door Delenlill op 25-09-2023 03:54:20 ]
pi_210744882
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 00:03 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Iedereen op het internet denkt op die manier lijkt het wel. Deze vicieuze cirkel moet echt worden doorbroken anders gaat het voor ons allemaal echt heel slecht aflopen vrees ik.
? *O*
pi_210744906
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Wat vind je er van dat zulke mensen, in het Canadese parlement notabene, vereerd worden?
Dat is schandalig, maar uit alles in het artikel blijkt dat ze geen idee hadden wie of wat hij was en dat ze er diep voor door het stof zijn gegaan. Hoeveel meer excuses wil je hebben?
En MP in dit artikel is niet president Zelenskyy, maar Member of Parliament, het Canadese parlement. Zelenskyy was daar te gast en had ook geen idee.

Wat vind je ervan dat de leden van het Canadese parlement nota bene, niet van te voren zorgvuldig het doopceel doorgelicht hebben van iemand waarvan ze niet wisten dat hij aan hen gepresenteerd zou worden en waarvan ze nog nooit gehoord hadden?
Wat vind je ervan dat ze dat niet in hun glazen bollen, theeblaadjes of koffiedik gezien hebben?

Wikipedia zou ook niet geholpen hebben : Er zijn voor uw zoekopdracht geen resultaten op deze site.
De pagina "Yaroslav Hunka" aanmaken op Wikipedia.
pi_210744941
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 02:02 schreef Nyamuk het volgende:

[..]

En niemand hier in zowel het pro Russisch als het pro Oekraïense kamp heeft de ballen zich te melden aan het front. Iedereen vervalt in de "ja maar hun" retoriek. Het is echt treurig. :/
Heel wat mensen hier zien in dat het zinvoller is geld te doneren aan United24 https://u24.gov.ua/, Franky en Coen https://www.frankyandcoen.nl/ of de tientallen andere initiatieven, die nu bijvoorbeeld dekbedden en waterzuiveraars naar Oekraïne brengen.
En heel wat mensen hier doen dat ook in ruime mate.

Daar is voor « geregistreerd op: zaterdag 9 september 2023 @ 14:07« genoeg over geschreven.
  maandag 25 september 2023 @ 06:42:58 #209
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210744946
quote:
Dat ziet er wat apart uit. De bron the_wrong_side is een Russische telegram kanaal wat deze aanval op de trein geolocaliseert bij Rodynske. Dit is dus juist een Russische aanval op een Oekraïnse trein waarschijnlijk een X38.

Dit is lokatie:
https://www.google.com/maps/place/Rodyns'ke,+Oblast+Donetsk,+Oekra%C3%AFne,+85311/@48.3682665,37.1995645,713m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x40de498da4f865f7:0x99a2a88c82fd18f9!8m2!3d48.3507226!4d37.2097768!16zL20vMGd0cnN5?entry=ttu
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 25 september 2023 @ 06:50:18 #210
56749 BlaZ
pi_210744959
quote:

[..]
Dat kan wel zo zijn, maar uitenlijk moeten de vechtende partijen tot deze conclusie komen voordat het tot een vergelijk kan komen. Ik denk ook dat het vrij nutteloos is om te sterven voor het concept land, maar historisch gezien heeft de mensen dat toch massaal omarmd.
Zolang de publieke opinie in beide landen nog niet richting vrede wijst zal er dus niks veranderen.
pi_210745176
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 06:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat ziet er wat apart uit. De bron the_wrong_side is een Russische telegram kanaal wat deze aanval op de trein geolocaliseert bij Rodynske. Dit is dus juist een Russische aanval op een Oekraïnse trein waarschijnlijk een X38.

Dit is lokatie:
https://www.google.com/maps/place/Rodyns'ke,+Oblast+Donetsk,+Oekra%C3%AFne,+85311/@:48.3682665,37.1995645,713m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x40de498da4f865f7:0x99a2a88c82fd18f9!8m2!3d48.3507226!4d37.2097768!16zL20vMGd0cnN5?entry=ttu
Ik twijfelde eerst of ik hem zou plaatsen toen ik hem tegen kwam op reddit. Juist omdat de bron geen goede was. (pro Russische zoals jij het zelf al zegt). Maar toen Denys ermee kwam dacht ik, laat ik het filmpje er toch maar even bijzetten.

Nergens anders is er hier wat over te vinden nog. Niet op Westerse media, ook niet op Oekraïense media, en zelfs niet op Russische media. Voor zover ik kan zien in elk geval.

Nog maar even afwachten op verdere nieuws dus.

Ik heb de plaats op de kaart gevonden. Het is inderdaad in de locatie die jij gaf. Vond de locatie na te zoeken op "Rodyns'ke trainstation".
pi_210745177
quote:

[..]
Ik snap de weerstand, ik heb het zelf ook. Een gevoel van onnodig verlies van mensenlevens.

Maar is dit onnodig. Oorlog is soms de enige manier om situaties te veranderen voor de toekomst en dat is Oekraïne aan het doen. Ze leven onder het (Sovjet-juk) van de Russen, zijn het armste land van Europa. Maar konden niks.

Die vechten in principe een nog ongevochten hoofdstuk uit van Sovjet tijd.
Vakman pur sang
pi_210745211
Rusland meldt drone-aanvallen, 'kantoor geheime dienst geraakt'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72283385

In de Russische stad Koersk zijn gisteren meerdere gebouwen geraakt door Oekraïense drones. Volgens Oekraïense media wordt een van de gebouwen gebruikt door de Russische geheime dienst FSB. Ook zou een olieraffinaderij zijn geraakt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210745217
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210745231
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dat maakt het niet ineens onjuist.
De reden dat hij zo blij met dit nieuws bent wel.
pi_210745285
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 01:27 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Het gezichtsverlies van de Russen zouden ze als een duidelijke overwinning kunnen onderstrepen.

Maar ik denk dat de doelen van zowel Oekraïne als Rusland op het moment totaal onrealistisch zijn en het (voor nu) enkel leidt tot meer doden en heen en weer schuiven met een paar vierkante kilometers. Is dat het waard puur om het eigen (van Oekraïne of Rusland) gelijk te halen?
Dat is dus nee?
pi_210745307
twitter

twitter

twitter

(Nog een hoop meer delen, nog geen thread gevonden ervan)
Geen idee hoeveel hier waar van is. Maar het klinkt in elk geval hoopgevend. En niet helemaal buiten de verwachtingen om.
pi_210745349
twitter

2/ Ukrainian forces are attacking along three directions within the Orikhiv salient as of Sept. 24. Ukrainian forces are conducting attacks from Robotyne against Novoprokopivka, directly into Verbove’s western side, and north of Verbove.

3/ Russian sources report that Ukrainian forces broke into Verbove on September 22 and continued attacking the settlement with armored vehicles as of September 24.

4/ Ukrainian forces are also attacking north of Verbove and could isolate the 56th VDV Regiment deployed in Novofedorivka from its sister regiments in the Verbove area according to Russian sources.

5/ ISW does not assess that an encirclement of the 56th VDV Regiment is likely, though Ukrainian forces may isolate it from the rest of the 7th VDV Division if Ukrainians manage to outmaneuver it from Verbove’s north and the regiment inexplicably remains in its current positions.

6/ Nonetheless, a Russian source affiliated with the VDV expressed panic at the prospect of significant Ukrainian advances in the Verbove area.

7/ ISW's 24 SEP update discusses a dynamic situation flooded w/ contradictory & panicky reports by Russian milbloggers pursuing their own agendas. Please read carefully, don't take posts or sentences out of context, & be patient as we all work to understand a developing situation
  maandag 25 september 2023 @ 08:11:07 #220
56749 BlaZ
pi_210745380
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 08:00 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
(Nog een hoop meer delen, nog geen thread gevonden ervan)
Geen idee hoeveel hier waar van is. Maar het klinkt in elk geval hoopgevend. En niet helemaal buiten de verwachtingen om.
Er is wel videomateriaal van vernietigde voertuigen bij Verbove van de 24e. Onder andere een voltreffer op een Maxpro. DeepstateUA gaf aan dat daarna de Oekraïners weer een stukje teruggedreven waren (300m ofzo).

Over een paar dagen weten we meer.
pi_210745382
quote:

[..]
Het gezichtsverlies van de Russen zouden ze als een duidelijke overwinning kunnen onderstrepen.

Maar ik denk dat de doelen van zowel Oekraïne als Rusland op het moment totaal onrealistisch zijn en het (voor nu) enkel leidt tot meer doden en heen en weer schuiven met een paar vierkante kilometers. Is dat het waard puur om het eigen (van Oekraïne of Rusland) gelijk te halen?
Het doel van Oekraïne is om zo min mogelijk inwoners verkracht en vermoord te laten worden, zo min mogelijk kinderen gedeporteerd en het land zo min mogelijk vernietigd.

Het is niet echt alsof ze een keus hebben?
pi_210745390
https://newsukraine.rbc.u(...)-the-1695584708.html
quote:
Explosion in Saint Petersburg - Part of the city without power
In the Russian city of St. Petersburg, there were reports of an explosion sound. Following this, residents of the city began to report a mass power outage in the Pushkin district, according to "Fontanka."

"In Shushary, there is practically no electricity. First of May, Pushkinska, Valday streets, and Vitebsky Avenue are completely without electricity. Traffic lights and stores are not working. There is a traffic jam at the entrance," a reader wrote.

Locals who called emergency services were told that restoration work would be completed late at night.

Some residents also complained of a lack of electricity and problems with the internet.

The Telegram channel Astra notes that locals saw a flash in the sky and heard a "bang," which in Russia is referred to as an explosion.

"Local residents report that they saw a flash in the sky and heard a bang. There is currently no official information from the authorities," the report said.

Explosions in Russia
In recent times, there have been increasing incidents of fires and explosions in Russian territory. Regional authorities in Russia have occasionally reported alleged "drone attacks."

For example, on September 21, powerful explosions occurred in Tula, Russia, resulting in a partial power outage in the city.
pi_210745421
https://www.ukrinform.net(...)er-from-belarus.html
quote:
The Ministry of National Defense of Poland showed another attempt by a group migrants to break through the country’s border from neighboring Belarus.
quote:
As Ukrinform reported earlier, since early September, 195 attempts to illegally cross the Belarusian-Polish border have been recorded.
twitter

quote:
(translation) Attacks on the Polish border, carried out by Belarus, were intended to destabilize the situation in Poland 🇵🇱 and threaten the security of Poles. Thanks to the strengthened presence #WojskoPolskie on the border, the Russian-Belarusian plan failed.
pi_210745451
https://www.reddit.com/r/(...)s_is_financing_more/ (video)
quote:
60 Minutes discovered the U.S. is financing more than weapons in Ukraine. The government is buying seeds/fertilizer for farmers, paying the salaries of 57,000 first responders and subsidizing small businesses.
  maandag 25 september 2023 @ 09:17:17 #225
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210745830
quote:

[..]

`Nee, Rusland zou de oorlog moeten stoppen. Een jaar geleden al na de terugtrekking bij Kiyv.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')