SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Andere optie was dat Rusland niet inviel en de ouders nog leefdequote:Op zondag 24 september 2023 11:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De andere optie is dood onder puin. Of sterven aan honger of koud.
Jij kunt niet zonder emotie een situatie beoordelen.
Ja uiteraard!quote:Op zondag 24 september 2023 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Andere optie was dat Rusland niet inviel en de ouders nog leefde
Of een veilige plek in Oekrane. Alsof Oekraense mensen niet voor kinderen kunnen zorgenquote:Op zondag 24 september 2023 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Andere optie was dat Rusland niet inviel en de ouders nog leefde
Accepteren van de status quo is Rusland zijn gang laten gaan binnen de gebieden die ze nu (al) hebben gestolen van Oekrane. Er is een heel programma gaande van kinderen naar Rusland brengen, kinderen die vaak te jong zijn om hun eigen naam te weten.quote:Op zondag 24 september 2023 11:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee is gewoon niet waar. Dat zei hij niet. Daar kun je hem op wijzen. Maar niet van beschuldigen.
PS Ik kijk geen YT video’s
Oh dat wil ik wel eens kijken.quote:Op zondag 24 september 2023 11:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Accepteren van de status quo is Rusland zijn gang laten gaan binnen de gebieden die ze nu (al) hebben gestolen van Oekrane. Er is een heel programma gaande van kinderen naar Rusland brengen, kinderen die vaak te jong zijn om hun eigen naam te weten.
En prima, kijk je geen YouTube video's, dit is gewoon een interview.
Zelf was mijn indruk dat we hier te maken hadden met een FvD'er in plaats van een naeve pacifist.quote:Op zondag 24 september 2023 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh dat wil ik wel eens kijken.
Maar ik snap veel mensen wel, vooral de D66. Types die tegen oorlog voeren zijn.
Die willen gewoon graag een vredige oplossing en willen ook niet dat kinderen de dupe zijn .
Misschien niet rel maar nooit zo fout bedoelt.
Maar ze mogen geen lid worden van NATO, wat ze niet zijn. (maar wegens deze oorlog wel gaan worden) Blijft over de claim dat Russen worden gediscrimineerd.quote:
Plus o.a. de invallen in Irak en Afghanistan hebben onze kijk op oorlog wel wat veranderd.quote:Op zondag 24 september 2023 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar ik snap veel mensen wel, vooral de D66. Types die tegen oorlog voeren zijn.
Die willen gewoon graag een vredige oplossing en willen ook niet dat kinderen de dupe zijn .
Het zijn ook mensen die in de jaren 60 en 70 zijn opgegroeid en vele vele zinloze oorlogen hebben gezien, die beter nooit begonnen waren.
Dit is er eentje die echt anders is in dat opzicht.
De enige partij die tegen de oorlog -nou ja, tegen het feit dat Oekrane terugschiet om precies te zijn- is is de FvD volgens mij.quote:Op zondag 24 september 2023 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
vooral de D66. Types die tegen oorlog voeren zijn.
So much voor die "Global South steunt Rusland" strategie.quote:Op zondag 24 september 2023 12:52 schreef Slayage het volgende:
Wagner op avontuur in Afrika[ twitter ]
Payback time.quote:Op zondag 24 september 2023 12:52 schreef Slayage het volgende:
Er bestaat helemaal niet zoeits als "de Global South". Het zijn allemaal individuele soevereine staten met hun eigen specifieke belangen. Zelfs de landen in de EU zitten niet op 1 lijn als je deze oorlog als voorbeeld neemt.quote:Op zondag 24 september 2023 12:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
So much voor die "Global South steunt Rusland" strategie.
Deze oorlog is hopelijk de laatste oorlog van de twintigste eeuw; een oorlog waarin een land zijn buurland binnenvalt om de bevolking uit te roeien en het land te koloniseren.quote:Op zondag 24 september 2023 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zijn ook mensen die in de jaren 60 en 70 zijn opgegroeid en vele vele zinloze oorlogen hebben gezien, die beter nooit begonnen waren.
Dit is er eentje die echt anders is in dat opzicht.
Zou me niet eens verbazen dat de Turken, sneaky de Touaregs steunen via Libi, waar de Turken en Russen verschillende fracties backen.quote:Op zondag 24 september 2023 12:56 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Payback time.
Happy hunting.
Geen medelijden met die Wagnerites.
Die hebben vreselijke dingen gedaan die niet voor IS onder deden, hopelijk worden ze met gelijke munt terugbetaald.
We zitten alweer bijna op een kwart van de 21e eeuwquote:Op zondag 24 september 2023 13:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Deze oorlog is hopelijk de laatste oorlog van de twintigste eeuw; een oorlog waarin een land zijn buurland binnenvalt om de bevolking uit te roeien en het land te koloniseren.
Voordat het zo ver is zullen echter nog eerst honderdduizenden Russische militairen om het leven te komen en zal de Russische samenleving in diepe ellende, armoede, criminaliteit en hongersnood gestort dienen te worden. Pas dan bestaat er een kans dat de Russen hun bloeddorst verruilen voor een zwaar collectief trauma zoals de Duitsers dat dankzij WO II hebben.
Daar zul je als buurland van de Russen nu eenmaal niet onderuit komen, anders loopt de Russische vijfde colonne binnen de kortste keren je samenleving te ondermijnen.quote:Op zondag 24 september 2023 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar ze mogen geen lid worden van NATO, wat ze niet zijn. (maar wegens deze oorlog wel gaan worden) Blijft over de claim dat Russen worden gediscrimineerd.
Afghanistan en sdi all over again.quote:
Ook zonder de mens zullen er oorlogen zijnquote:Op zondag 24 september 2023 13:14 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Helaas zullen oorlogen altijd blijven bestaan zolang er mensen zijn.
Hopelijk betalen de Touareg de Wagners met gelijke munt terug.quote:Op zondag 24 september 2023 12:52 schreef Slayage het volgende:
SP dan?quote:Op zondag 24 september 2023 12:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
De enige partij die tegen de oorlog -nou ja, tegen het feit dat Oekrane terugschiet om precies te zijn- is is de FvD volgens mij.
quote:. De-escalatie en een einde aan de oorlog worden bemoeilijkt. Evenals een alternatieve veiligheidsarchitectuur. De risico’s van verdere escalatie, die zich vertaalt in meer menselijk leed en verwoesting in Oekrane, worden vergroot. En waar houdt het op? Worden de Oekraners daadwerkelijk geholpen door hen in staat te stellen zich dood te vechten tegen een sterkere tegenstander, door, zoals cynici het noemen, hen te laten vechten tot de laatste Oekraner?
Politici doen er verstandig aan – hoe lastig dat misschien ook is – een staakt-het-vuren, diplomatieke onderhandelingen op basis van de Minsk-akkoorden en neutraliteit met veiligheidsgaranties voor Oekrane vooral niet uit het oog te verliezen. Dat appeasement noemen, ontneemt de mogelijkheid tot een serieus debat en het zicht op een mogelijke uitweg uit de escalatiespiraal.
https://www.groene.nl/artikel/escalatiespiraalquote:. Wie deze strategie durft te bevragen, wordt al snel weggezet als zwak of naef. ‘Appeasement’, beet Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma (D66) zijn collega Jasper van Dijk (SP) vorige week toe, toen hij vraagtekens plaatste bij het leveren van zwaardere wapens aan Oekrane.
Het type oorlog wat de Russen in Oekrane voeren (een koloniale veroveringsoorlog) en hun reden waarom (grondstoffen, het uitroeien van een buurvolk) zijn een overduidelijk overblijfsel van de twintigste eeuw.quote:Op zondag 24 september 2023 13:14 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
We zitten alweer bijna op een kwart van de 21e eeuw
Helaas zullen oorlogen altijd blijven bestaan zolang er mensen zijn.
Over het het algemeen is de verwachting dat de volgende grote oorlogen om drinkwater en grondstoffen zullen gaan.
quote:Dankzij het werk van onze boeren zijn we zelfvoorzienend. We hebben geen graan uit Oekrane nodig. Hun uitstekende oogsten bereikten tijdens de oorlog zeer weinig de landen die ze daadwerkelijk nodig hadden.
In Polen zijn doorvoercorridors voorbereid, waardoor Oekraens graan door Polen kan gaan en kan worden gexporteerd waar het nodig is. Wij proberen Oekrane en de landen die deze hulp nodig hebben te helpen.
Ik geloof dat het de juiste beslissing is dat de Poolse regering het verbod op de verkoop van Oekraens graan op de Poolse markt heeft gehandhaafd. We moeten er echter alles aan doen om ervoor te zorgen dat de doorvoer zo hoog mogelijk is.
Wat zien we hier precies wat eventueel nieuw zou kunnen zijn?quote:
Goede vraag.quote:Op zondag 24 september 2023 14:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat zien we hier precies wat eventueel nieuw zou kunnen zijn?
Dit is goede politieking van de Polenquote:Op zondag 24 september 2023 14:11 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[ twitter ]
Vertaling:
[..]
Lindsey graham is 1 van die politici die met elke wind mee waait. Straks wanneer Trump als president oekriane van hulp afsnijdt zal Graham, Trump toejuichenquote:
Sexual and gender-based violencequote:Op zondag 24 september 2023 11:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja nou precies dit. De Russen hebben vooraf aangegeven de gebieden te verlaten. Het zijn ook enorm arme gebieden. De kinderen zijn ws beter af in een opvang is Rusland (al zal dit schuimbekkende reacties geven)
Maar daar worden ze uiteraard geruffisideerd.
Beter was ze naar EU gebied over te brengen.
Maar dat kinderen rechtstreeks geliquideerd worden enz daar zie ik nog te weinig bewijs voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mose, a Norwegian judge, said the commission has documented cases in which children have been "raped, tortured and unlawfully confined."
“There are examples of cases where relatives were forced to witness the crimes," he added. "In the cases we have investigated, the age of victims of sexual and gendered-based violence ranged from 4 to 82 years."
Children also have been killed and wounded in “indiscriminate attacks” by Russian forces using explosive weapons, he said.
Bron : https://www.nbcnews.com/n(...)panel-says-rcna49168SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen zegt steeds dat Trump de hulp zal stoppen.quote:Op zondag 24 september 2023 14:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Lindsey graham is 1 van die politici die met elke wind mee waait. Straks wanneer Trump als president oekriane van hulp afsnijdt zal Graham, Trump toejuichen
Qua Oekrane doet ie het wel aardig tot nu toe. Maar als Donnie de baas wordt, verandert dat snel, vermoed ik.quote:Op zondag 24 september 2023 14:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Het beleid van de VS wordt meer bepaald door de wapenindustrie dan welke stropop van het twee partijen stelsel op dat moment de honneurs waar mag nemen.
Ik niet, vergeet niet dat oorlog een geweldige economische impuls is, koren op de molen van MAGA, spierballen tonen en geld verdienen met USA techniek.quote:Op zondag 24 september 2023 14:30 schreef Hyperdude het volgende:
Qua Oekrane doet ie het wel aardig tot nu toe. Maar als Donnie de baas wordt verandert dat snel, vermoed ik.
quote:Op zondag 24 september 2023 14:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Sexual and gender-based violence
Investigating cases related to sexual and gender-based violence present specific challenges. The Commission has found that some Russian Federation soldiers committed such crimes. These acts amounted to different types of violations of rights, including sexual violence, torture, and cruel and inhuman treatment. There are examples of cases where relatives were forced to witness the crimes. In the cases we have investigated, the age of victims of sexual and gendered-based violence ranged from four to 82 years.
The Commission has documented cases in which children have been raped, tortured, and unlawfully confined. Children have also been killed and injured in indiscriminate attacks with explosive weapons. The exposure to repeated explosions, crimes, forced displacement and separation from family members deeply affected their well-being and mental health.
Bron: https://www.ohchr.org/en/(...)ukraine-51st-sessionSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mose, a Norwegian judge, said the commission has documented cases in which children have been "raped, tortured and unlawfully confined."
“There are examples of cases where relatives were forced to witness the crimes," he added. "In the cases we have investigated, the age of victims of sexual and gendered-based violence ranged from 4 to 82 years."
Children also have been killed and wounded in “indiscriminate attacks” by Russian forces using explosive weapons, he said.
Bron : https://www.nbcnews.com/n(...)panel-says-rcna49168Als vader van 2 kinderen is dit natuurlijk verschrikkelijk en extreem gewelddadig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop en verwacht dat de UN alles blijft onderzoeken en de uitvoerders hierop allemaal pakt en berecht.quote:Set up by the U.N. to probe the conduct of the war, the Independent International Commission of Inquiry reported its chilling findings Friday in Geneva, describing a long list of abuses and atrocities in four regions.Vakman pur sang
Dan zal rus toch door het putje moeten gaan. Want als we "onderhandelen" verdwijnen al die misdadigers gewoon naar rus en geeft whatever daar de regering is je een lange neus, als je om uitlevering vraagt.quote:Op zondag 24 september 2023 14:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik hoop en verwacht dat de UN alles blijft onderzoeken en de uitvoerders hierop allemaal pakt en berecht.
Dat vrees ik ook, Ukrane kan hooguit middels liquidaties en kidnapping, Wiesenthal stijl, wraak nemen.quote:Op zondag 24 september 2023 14:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan zul rus toch door het putje moeten gaan. Want als we "onderhandelen" verdwijnen al die misdadigers gewoon naar rus en geeft whatever daar de regering is je een lange neus, als je om uitlevering vraagt.
Dan doen ze dat verrekt inefficint als je kijkt naar wat er wordt geleverd.quote:Op zondag 24 september 2023 14:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Het beleid van de VS wordt meer bepaald door de wapenindustrie dan welke stropop van het twee partijen stelsel op dat moment de honneurs waar mag nemen.
eensquote:Op zondag 24 september 2023 14:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan doen ze dat verrekt inefficint als je kijkt naar wat er wordt geleverd.
Dat gaat wel gebeuiren , SOLOslof kan maar beter niet meer naar lago di como gaanquote:Op zondag 24 september 2023 14:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook, Ukrane kan hooguit middels liquidaties en kidnapping, Wiesenthal stijl, wraak nemen.
Het probleem met Trump is dat hij geen traditionele republiekein is, wat hem een wildcard maakt. En met de partisan cultuur in het Amerikaanse systeem gaan de traditionele republiekeinen ook achter Trump staan, wanneer hij de overhand heeft.quote:Op zondag 24 september 2023 14:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Iedereen zegt steeds dat Trump de hulp zal stoppen.
Ik denk eerder, gezien zijn uitspraken over Obama 2014, dat hij wel dwingt EU meer bij te dragen maar er wel all-in gaat om te winnen. Verliezen is ook voor de reps geen optie.
Niet echt nieuwquote:Op zondag 24 september 2023 15:52 schreef TLC het volgende:
Ah rusland heeft nog kindjes, dus we maken er kindsoldaatjes van
https://edition.cnn.com/2(...)unds-intl/index.html
Hoe slechter het met de Russen gaat, des te meer ze naar het Westen wijzen dus dit is een teken.quote:
Krimpflatiequote:
Was zijn huis daar al niet in beslag genomen?quote:Op zondag 24 september 2023 15:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat wel gebeuiren , SOLOslof kan maar beter niet meer naar lago di como gaan
zijn 5 huizenquote:Op zondag 24 september 2023 18:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Was zijn huis daar al niet in beslag genomen?
quote:Op zondag 24 september 2023 18:23 schreef ExTec het volgende:
En het excuus van de dag, is:
[ twitter ]
Ah, ze komen dus.quote:Op zondag 24 september 2023 18:23 schreef ExTec het volgende:
En het excuus van de dag, is:
[ twitter ]
Straks op de fiets (of driewieler) richting de tanks...quote:
Is dat de Russische Flodderquote:
Moest denken aan deze docu. Begint direct met marcherende kleutersquote:
quote:Ukraine will keep hitting Crimea until Russia leaves. Russia is unable to stop this and should trade land for the sake of peace.
Noam Chomsky.
https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111108763242170289
Grappig, want blijkbaar was het wel okay om in een militaire bondgenootschap met Rusland zelf te zitten. Terwijl dit ook tegen het verdrag was. Onder andere met het leasen van de zeemacht basis in Sevastopol.quote:
quote:Day 575 of my 3 day war. I betrayed CSTO member Armenia & let Azerbaijan invade them. If you’re in a “mutual defense alliance” with Russia, either Russia will invade you or Russia will do nothing while someone else does.
I remain a master strategist.
https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111104488929576456
Verse kunstmest.quote:
Er zijn geruchten/aanwijzingen dat Armenie mogelijk de CSTO gaat verlaten. Aangezien het toch een nutteloos verdrag is. Zie ook conflict Kyrgizie-Tajikistan, 2 andere CSTO leden.quote:
En dat vind je een rechtvaardiging voor Rusland om het land te willen annexeren?quote:Op zondag 24 september 2023 22:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Jewish group demands apology after MPs honoured man who fought for Nazis
https://www.ctvnews.ca/ca(...)-for-nazis-1.6575593
Gaat Zelensky nu ook al SSers vereren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |