Weet jij dat Mona Keijzer zich heeft aangesloten bij BBB?quote:Op woensdag 20 september 2023 16:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom campagne voeren voor een partij waar je uit bent gewerkt?
Heb je wel gelezen waar je op reageert?quote:Op woensdag 20 september 2023 17:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Weet jij dat Mona Keijzer zich heeft aangesloten bij BBB?
Maar het is geen one-issue partij hoor.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo vermoeiend deze boerenlobby.
Dat zou echt bijzonder triest zijn, ik hoop dat dat een foutje was.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Zei Dassen nou dat de 1e belastingschijf omhoog gaat?
Dat zou de zoveelste verhoging van het lagere belastingtarief zijn.
Vrees het niet aangezien Klaver het bevestigde.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zou echt bijzonder triest zijn, ik hoop dat dat een foutje was.
De limiet neem ik aan. Dus dat je langer in de eerste schijf zit voor je naar de tweede gaat.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Zei Dassen nou dat de 1e belastingschijf omhoog gaat?
Dat zou de zoveelste verhoging van het lagere belastingtarief zijn.
Nee het percentage. Dat is de afgelopen jaren al omhoog gegaan, maar zou nu dan weer opnieuw omhoog gaan.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
De limiet neem ik aan. Dus dat je langer in de eerste schijf zit voor je naar de tweede gaat.
Keijzer werd uit het kabinet getrapt door Rutte omdat ze bedenkingen uitte bij het kabinetsbeleid. Op onrechtsstatelijke wijze zoals we van Rutte gewoon zijn, maar toch. Timmermans stapt zelf op en behoudt een heel erg groot wachtgeld om campagne te voeren voor een sociaaldemocratische partij. Dus misschien had jij beter je klep dichtgehouden.quote:Op woensdag 20 september 2023 16:53 schreef Nielsch het volgende:
Mona Keijzer krijgt 38 maanden wachtgeld. In Nederland kun je slechts kiezen tussen totaal van wachtgeld afzien of alles ontvangen. Aangezien ik niet geloof dat Mona Keijzer van haar wachtgeld heeft afgezien, is zij op dit moment dus nog steeds campagne aan het voeren voor de BBB van haar wachtgeld. Misschien moet Carolien eens nadenken voordat ze haar domme scheur open trekt.
Zo irritant. Hoor je de buren al juichen bij een interruptie terwijl Ouwehand nog op de bank zit.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:27 schreef Nattekat het volgende:
Wel fijn om te weten dat de stream van de nos 3 minuten achter loopt op live.
Beide blijkbaar. Al is het percentage te verwaarlozen.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee het percentage. Dat is de afgelopen jaren al omhoog gegaan, maar zou nu dan weer opnieuw omhoog gaan.
1 2 3 4 | Tarief tot AOW leeftijd Schijf 2023 2024 1 36,93% tot ¤73.031 36,97% tot ¤ 75.624 2 49,50% vanaf ¤ 73.031 49,50% vanaf ¤ 75.624 |
Heb jij dat wel? Want Mona voert gewoon campagne terwijl ze wachtgeld ontvangt.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb je wel gelezen waar je op reageert?
quote:Op woensdag 20 september 2023 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb jij dat wel? Want Mona voert gewoon campagne terwijl ze wachtgeld ontvangt.
De koning weet daar helemaal niks van. Dat is gewoon het zoveelste vrij simpele ziel die achter een hype aanholt.quote:Op woensdag 20 september 2023 16:47 schreef cloudje447 het volgende:
Ik hoop dat het stelsel veiliger en leuker wordt voor iedereen. Het is al heel wat dat mensen uit aruba het beter krijgen in Nederland. Krijgen wij het dan ook beter? Er is altijd nog veel leed en narigheid. Het kabinet is niet voor niks gevallen. Wil graag een andere premier en een nieuw stelsel. Vind het al heel wat dat de koning erkent dat er nog veel sprake is van discriminatie en racisme. Nederland lijkt voor de buitenstaander inderdaad op een mooi landje, maar in de kern zijn er altijd nog veel problemen.
Dit gaat om een wet die aan alleen dat gevoel een externe werking toekent. En dat heeft dan dus inderdaad consequenties voor mensen van het andere geslacht.quote:Op woensdag 20 september 2023 16:35 schreef Tomatenboer het volgende:
Waar maakt Baudet zich druk om. Alsof hij last heeft van mensen die zich vrouw of man of geen van beiden voelen.
Kennelijk ben je niet zo communicatief vaardig, jammer.quote:
Je hebt geen idee waar je het over hebt, lees voor de grap even het vorige topic terug.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kennelijk ben je niet zo communicatief vaardig, jammer.
Leuk voor je dat jij er niet zo last van hebt, maar er zijn ook mensen die niet 1 op 15 rijden omdat files en meer kilometers maken. Ik zit op pakweg de helft en ik gebruik de auto niet eens om naar werk te gaan.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind dat gejank om die accijnsverhoging echt zwaar overtrokken hoor.
Bij 1 op 15 en 15.000 km per jaar kost je dat ¤ 250 meer op jaarbasis. Dat is 2 tientjes per maand.
De arme(re) mensen hebben de minst zuinige oude auto's die ook meer reparaties nodig hebben. En meestal is die auto er omdat deze hard nodig is om binnen een acceptabele tijd op het werk te komen. Dus de kosten vd acciijnsverhoging komen nog bovenop de andere hogere kosten.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Bij 1 op 15 en 15.000 km per jaar kost je dat ¤ 250 meer op jaarbasis. Dat is 2 tientjes per maand.
1 op 15 is relatief onzuinig en 15000 km per jaar is bovengemiddeld, dus waarschijnlijk kost het je nog minder.
Het is het zoveelste tientje per maand extra. En dit is er ook nog een waar je echt helemaal niet onder uit kan komen als je niet in de grensstreek woont.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:50 schreef Tomatenboer het volgende:
1 op 15 is relatief onzuinig en 15000 km per jaar is bovengemiddeld, dus waarschijnlijk kost het je nog minder.
Gewoon stoppen met arm zijn en je gesubsidieerde tesla plaid gratis opladen.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De arme(re) mensen hebben de minst zuinige oude auto's die ook meer reparaties nodig hebben. En meestal is die auto er omdat deze hard nodig is om binnen een acceptabele tijd op het werk te komen. Dus de kosten vd acciijnsverhoging komen nog bovenop de andere hogere kosten.
Gewoon paupers verbieden.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gewoon stoppen met arm zijn en je gesubsidieerde tesla plaid gratis opladen.
quote:
Idd. Had er in begin nog wel vertrouwen in maar nu begint het vorm te krijgen en irritant te wordenquote:Op woensdag 20 september 2023 17:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Woehahaaaaaquote:Op woensdag 20 september 2023 18:44 schreef Guanabana het volgende:
Sylvana. Echt jammer dat ze weggaat.
Kan prima, hij is toch alleen maar een printje van zijn standpunten aan het voorlezen.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:12 schreef XSbig het volgende:
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Thierry al een paar glaasjes Bordeaux op heeft.
Het gaat ook niet echt alleen om de kosten maar meer om het geval van vrijheid. Dat mensen die het minder hebben niet meer de auto zouden mogen gebruiken voor plezierritjes. Toen ik net mijn rijbewijs had bijvoorbeeld ging ik echt puur voor de lol in het weekend wel eens een grote autorit maken naar Duitsland of Belgie. Met de huidige prijzen is dat gewoon niet meer te doenquote:Op woensdag 20 september 2023 19:20 schreef eenjongen... het volgende:
Ik zie hierboven de discussie over de accijnsverhoging, waarbij het argument wordt genoemd dat dit slecht is voor de armen die hun auto echt nodig hebben. Gisteren werd al laten zien dat als deze maatregel wordt gestopt, dit juist meer oplevert voor de rijken. De inkomsten uit die accijnsverhoging komt voor 60% uit de zakken van de 30% rijksten in Nederland. Je kan dus veel beter armen op een andere manier helpen via andere, directe maatregelen.
ze zijn ook voor meer aandacht voor de dorpen en kleine steden , niet langer krimp gebieden maar mooie levende gebiedenquote:Op woensdag 20 september 2023 17:12 schreef Tomatenboer het volgende:
He, 1000 miljard gaan we besparen he #klimaatindustrie geld zat straksquote:Op woensdag 20 september 2023 19:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Mooie voorstellen, onbetaalbaar maar een kniesoor die daar over valt.
Ow ja, dat was allemaal onzin, helder.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:29 schreef DJKoster het volgende:
[..]
He, 1000 miljard gaan we besparen he #klimaatindustrie geld zat straks
Jaquote:Op woensdag 20 september 2023 19:29 schreef DJKoster het volgende:
[..]
He, 1000 miljard gaan we besparen he #klimaatindustrie geld zat straks
Er komen elke week 1200 asielzoekers binnen, a 1 miljoen per stuk. 1.2 miljard per week aan toekomstige kosten, dat is meer dan 60 miljard in een jaar. Dat is nou onbetaalbaar.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Mooie voorstellen, onbetaalbaar maar een kniesoor die daar over valt.
Het is niet het gevoel van vrijheid, het is vrijheid. Een vrijheid die de elektrische auto niet biedt, dan zit je een privacy invaderende datadief waarin je je reis zorgvuldig moet plannen.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:25 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Het gaat ook niet echt alleen om de kosten maar meer om het geval van vrijheid. Dat mensen die het minder hebben niet meer de auto zouden mogen gebruiken voor plezierritjes. Toen ik net mijn rijbewijs had bijvoorbeeld ging ik echt puur voor de lol in het weekend wel eens een grote autorit maken naar Duitsland of Belgie. Met de huidige prijzen is dat gewoon niet meer te doen
Grappig verzonnen, maar natuurlijk niet eens in de buurt van realistisch.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er komen elke week 1200 asielzoekers binnen, a 1 miljoen per stuk. 1.2 miljard per week aan toekomstige kosten, dat is meer dan 60 miljard in een jaar. Dat is nou onbetaalbaar.
Nou ben ik toch benieuwd naar die foto van jequote:Op woensdag 20 september 2023 19:41 schreef Kwaliteit het volgende:
Beetje jammer dat Wilders zo tegen Thierry aanvalt.
Dit gaat m stemmen kosten.
Die hele 9/11 verhaal acht ik ook in twijfel.
Tal van docu's en theatervoorstellingen staan op Youtube.
Zoek eens op KOMPLOT o.a.
Ook die maanlanding verhaal is een geval apart, hoe kun je technologie nou vergeten?
Ik geloof er allemaal geen reet meer van, we worden in deze wereld keihard voorgelogen.
quote:Op woensdag 20 september 2023 19:41 schreef Kwaliteit het volgende:
Ook die maanlanding verhaal is een geval apart, hoe kun je technologie nou vergeten?
Ik geloof er allemaal geen reet meer van, we worden in deze wereld keihard voorgelogen.
Elektriciteit is slechts de vorm van aandrijving, het zegt totaal niets over hoe een fabrikant omgaat met je data, dat kan bij een benzineauto ook fout gaan.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een vrijheid die de elektrische auto niet biedt, dan zit je een privacy invaderende datadief waarin je je reis zorgvuldig moet plannen.
Een hepopfeesboekgestaanfan.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:41 schreef Kwaliteit het volgende:
De technologie is niet vergeten, de technologie is anders. We zijn ruim 50 jaar later, we gebruikten in die tijd nog bakeliet, ferrietkerngeheugen, etc. Je moet een raket en maanlander dus 100% opnieuw ontwerpen naar de huidige stand der techniek. We zijn 51 jaar niet op de maan geweest, dus er is ook geen geld naar toe gegaan, mensen die destijds in het onderzoeksprogramma zaten zijn met pensioen of dood, dus je moet weer mensen opleiden.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:41 schreef Kwaliteit het volgende:
De producent van Tesla-accu's heeft inmiddels een doorbraak, waardoor even tanken ook geen probleem meer zou moeten zijn: https://www.autovisie.nl/(...)cier-accu-doorbraak/quote:Op woensdag 20 september 2023 19:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Elektriciteit is slechts de vorm van aandrijving, het zegt totaal niets over hoe een fabrikant omgaat met je data, dat kan bij een benzineauto ook fout gaan.
En je reis plannen is alleen van belang als je verder rijdt dan de range, overigens kunnen de meeste EV's zelf onderweg de laadpaal al voor je uitzoeken.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een poging doen om een antwoord te vinden op die vraag. De technologie is ook niet 'vergeten'. Afijn, in dit stuk wordt het helder uitgelegd:quote:Op woensdag 20 september 2023 19:41 schreef Kwaliteit het volgende:
De maan kan heel goed een stabiel tussen station worden , beter dan die ISSquote:Op woensdag 20 september 2023 20:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon een poging doen om een antwoord te vinden op die vraag. De technologie is ook niet 'vergeten'. Afijn, in dit stuk wordt het helder uitgelegd:
How We Lost The Ability To Travel To The Moon
Verder is het ook gewoon zinloos om mensen naar de maan te blijven sturen. Het is duur, risicovol en levert relatief weinig op. Een sonde sturen is een stuk effectiever: goedkoper, veiliger en je leert veel meer omdat zo'n apparaat niet hoeft te rusten en huiswaarts hoeft te keren.
ach ze slaan elkaar niet de hersens in , voor een buitenlander is het maar een saaie toestandquote:Op woensdag 20 september 2023 20:21 schreef bertrandtraore het volgende:
Ik denk wel dat wij één van de meest vermakelijke parlementen op aarde hebben.
Andere landen zullen ook wel mensen zoals Baudet hebben toch?quote:Op woensdag 20 september 2023 20:21 schreef bertrandtraore het volgende:
Ik denk wel dat wij één van de meest vermakelijke parlementen op aarde hebben.
Baudet is typisch een kind van zijn tijd. Columbus geloofde ook nooit dat hij in Amerika was beland.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:41 schreef Kwaliteit het volgende:
Gaat alles verder goed met je?quote:Op woensdag 20 september 2023 19:41 schreef Kwaliteit het volgende:
Je weet dat Geert Wilders een hologram is? En Caroline van der Plas een actrice? Al duizend bronnen voor te vinden op X.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:41 schreef Kwaliteit het volgende:
Hetzelfde blijven doen en verwachten dat de 1200 die zich afgelopen week hebben binnengedrongen om onderdak en eten te eisen is niet realistisch. 1 miljoen p.p. is gewoon een op feitelijke vaststelling gebaseerde berekening. Levenslange uitkering en toeslagen en je zit al in de buurt. Paar TBS-ers en langgestraften erbij en je bent er al.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Grappig verzonnen, maar natuurlijk niet eens in de buurt van realistisch.
Ja, de stemgerechtigden in inrichtingen zullen nu niet meer op Wilders stemmen.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:41 schreef Kwaliteit het volgende:
De complot discussie volgt op de speech van Baudet dus ik ben bang dat een deel van het probleem in Den Haag zitquote:Op woensdag 20 september 2023 20:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Heb eigenlijk de hele dag niet kunnen kijken. Net laatste stukje BBB gezien en land hier in een complot discussie. Je gaat je afvragen wie in een grotere crisis zit. Den haag of de maatschappij.
Vooral ontkennen dat steeds meer statushouders een baan hebben, dat dat inmiddels gewoon de meerderheid is na 8 jaar en dat percentage al decennia groeit. Dat na 6,5 jaar al maar 40% een uitkering ontvangt, waarbij een deel die uitkering krijgt als aanvulling op deeltijd werk. Nee, steek gewoon je kop in het zand en doe alsof iedere asielzoeker een grote kostenpost is.quote:Op woensdag 20 september 2023 22:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hetzelfde blijven doen en verwachten dat de 1200 die zich afgelopen week hebben binnengedrongen om onderdak en eten te eisen is niet realistisch. 1 miljoen p.p. is gewoon een op feitelijke vaststelling gebaseerde berekening. Levenslange uitkering en toeslagen en je zit al in de buurt. Paar TBS-ers en langgestraften erbij en je bent er al.
Oké, dus wat je doet is:quote:Op woensdag 20 september 2023 22:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hetzelfde blijven doen en verwachten dat de 1200 die zich afgelopen week hebben binnengedrongen om onderdak en eten te eisen is niet realistisch. 1 miljoen p.p. is gewoon een op feitelijke vaststelling gebaseerde berekening. Levenslange uitkering en toeslagen en je zit al in de buurt. Paar TBS-ers en langgestraften erbij en je bent er al.
Heb je reden om aan te nemen dat het minder wordt dan?quote:Op donderdag 21 september 2023 09:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oké, dus wat je doet is:
- je neemt de hoogste weekcijfers van het jaar en extrapoleert dat naar iedere week, voor altijd
Nee hoor, er zijn mensen die een berekening hebben gemaakt. Er zijn ook heel veel mensen die vooral geen berekening willen horen en dus ook niet maken. Ik sta open voor een andere berekening hoor, misschien is het wel 0.9 miljoen of nog lager? Misschien is het wel hoger als je alle kosten meeneemt, we hebben wat creatief begroten gezien in de u vraagt wij draaien onderzoeksindustrie van overheid en belangenclubjes. We kunnen natuurlijk de marktwaarde van de toeggeeigende cooperatiewoning nemen, en de maatschappelijke kosten van iemand die geen huis kan vinden van een cijfer voorzien. Maar ik hou niet van dat soort wensgedreven gegoochel met cijfers en beperk me graag tot de echte kosten.quote:- vervolgens trek je een random hoog bedrag uit je kontgat
Wat snap je niet gemiddeld?quote:- vervolgens ga je er vanuit dat er niet 1 migrant gaat werken
Volgens mij ben jij degene die een enorme kostenpost negeert. Lekker blijven doen alsof het een kwestie van verwerkingscapaciteit is en die 1200 van afgelopen week allemaal productieve Nederlanders zijn zodra ze in een of ander dorp buiten de randstatd zijn gedumpt.quote:Hopelijk reken je niet op die manier met je eigen inkomen want dan kom je niet echt uit.
De enige bron voor je nogal lachwekkende bedrag is een rapport van de idioten van het Renaissance Instituut van FvD. Aangezien ze daar geen enkel feit van fictie kunnen onderscheiden, kun je dat rapport niet serieuzer nemen dan een opstel geschreven door een kind uit groep 2.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Heb je reden om aan te nemen dat het minder wordt dan?
[..]
Nee hoor, er zijn mensen die een berekening hebben gemaakt. Er zijn ook heel veel mensen die vooral geen berekening willen horen en dus ook niet maken. Ik sta open voor een andere berekening hoor, misschien is het wel 0.9 miljoen of nog lager? Misschien is het wel hoger als je alle kosten meeneemt, we hebben wat creatief begroten gezien in de u vraagt wij draaien onderzoeksindustrie van overheid en belangenclubjes. We kunnen natuurlijk de marktwaarde van de toeggeeigende cooperatiewoning nemen, en de maatschappelijke kosten van iemand die geen huis kan vinden van een cijfer voorzien. Maar ik hou niet van dat soort wensgedreven gegoochel met cijfers en beperk me graag tot de echte kosten.
Maar waarschijnlijk wil jij gewoon niet weten wat het kost.
[..]
Wat snap je niet gemiddeld?
[..]
Volgens mij ben jij degene die een enorme kostenpost negeert. Lekker blijven doen alsof het een kwestie van verwerkingscapaciteit is en die 1200 van afgelopen week allemaal productieve Nederlanders zijn zodra ze in een of ander dorp buiten de randstatd zijn gedumpt.
Als je statushouders en asiezoekers door elkaar gaat gooien kom je er nooit uit natuurlijk.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enige bron voor je nogal lachwekkende bedrag is een rapport van de idioten van het Renaissance Instituut van FvD. Aangezien ze daar geen enkel feit van fictie kunnen onderscheiden, kun je dat rapport niet serieuzer nemen dan een opstel geschreven door een kind uit groep 2.
Je hebt dus geen enkele bron. En het cijfer is, gezien de meerderheid van de statushouders gewoon gaat werken en de grote meerderheid helemaal geen uitkering ontvangt nogal vreemd.
En ja, er is een grote reden om aan te nemen dat er niet wekelijks 1200 man binnen komen. Namelijk de complete recente geschiedenis. Er komen jaarlijks zo'n 20 tot 25.000 statushouders per jaar bij. Dat komt dus niet in de buurt van de meer dan 60.000 waar jij mee rekent. Je hebt gewoon je feiten totaal niet op een rij, zoals gewoonlijk.
Jij hebt dat blijkbaar uitgeplozen, ik ken het niet. Ik heb het getal ergens anders vandaan, maar laat gerust een andere berekening zien. Het probleem is dat de omvolkingsbrigade helemaal geen cijfers wil zien maar in de fictie wil leven dat het probleem weg is zodra het COA ze in een gemeente heeft geplant en het productieve nieuwe Nederlanders zijn die aldoor 'verbinden'. Het is dweilen met de kraan open en dan wring je de dweil uit als bewijs dat het zo goed gaat met de kelder.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enige bron voor je nogal lachwekkende bedrag is een rapport van de idioten van het Renaissance Instituut van FvD. Aangezien ze daar geen enkel feit van fictie kunnen onderscheiden, kun je dat rapport niet serieuzer nemen dan een opstel geschreven door een kind uit groep 2.
Dat is gewoon niet de realiteit. Kom maar met je berekening van wat een asielzoeker gemiddeld kost.quote:Je hebt dus geen enkele bron. En het cijfer is, gezien de meerderheid van de statushouders gewoon gaat werken en de grote meerderheid helemaal geen uitkering ontvangt nogal vreemd.
Ik reken met 52 weken in een jaar. Het is ook niet zo dat de asielzoekers die nog geen of helemaal nooit statushouder worden niks kosten. Dus laat maar zien, als het geen miljoen gemiddeld is, wat is het dan wel? Niet alleen maar nee roepen over wat er niet zou kloppen of je eigen fantasietjes waar ik iets vandaan zou halen, vertel dan wat het wel kost.quote:En ja, er is een grote reden om aan te nemen dat er niet wekelijks 1200 man binnen komen. Namelijk de complete recente geschiedenis. Er komen jaarlijks zo'n 20 tot 25.000 statushouders per jaar bij. Dat komt dus niet in de buurt van de meer dan 60.000 waar jij mee rekent. Je hebt gewoon je feiten totaal niet op een rij, zoals gewoonlijk.
Asielzoekers zijn hier maar kort, dus daar zulke bedragen op plakken is nog absurder.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als je statushouders en asiezoekers door elkaar gaat gooien kom je er nooit uit natuurlijk.
Het is wel de realiteit, na 6,5 jaar heeft maar 40% nog een uitkering en dat daalt alleen maar door: https://www.ser.nl/nl/the(...)cijfers/arbeidsmarktquote:Op donderdag 21 september 2023 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet de realiteit. Kom maar met je berekening van wat een asielzoeker gemiddeld kost.
[..]
Een asielzoeker kost 27.900 per jaar: https://www.rijksoverheid(...)persoon%20per%20jaar.quote:Ik reken met 52 weken in een jaar. Het is ook niet zo dat de asielzoekers die nog geen of helemaal nooit statushouder worden niks kosten. Dus laat maar zien, als het geen miljoen gemiddeld is, wat is het dan wel? Niet alleen maar nee roepen over wat er niet zou kloppen of je eigen fantasietjes waar ik iets vandaan zou halen, vertel dan wat het wel kost.
quote:Fractievoorzitter Esther Ouwehand van de geplaagde Partij voor de Dieren heeft zich afgemeld voor het debat. Gisteren was ze er wel. Als reden geeft Ouwehand dat er "nog heel veel te doen" is voor het partijcongres komend weekend.
Nee, dit gaat alleen over de lichting 2014.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is wel de realiteit, na 6,5 jaar heeft maar 40% nog een uitkering en dat daalt alleen maar door: https://www.ser.nl/nl/the(...)cijfers/arbeidsmarkt
Kortom, jij hebt je feiten niet op een rij.
Het is geen antwoord op de vraag wat een asielzoeker gemiddeld kost. Dat is het COA budget, de uitkeringen, de woning, de toeslagen, de zorgkosten, bed, bad en brood, aow etc.quote:Een asielzoeker kost 27.900 per jaar: https://www.rijksoverheid(...)persoon%20per%20jaar.
Asielzoekers zijn bijna allemaal binnen 3 jaar vertrokken, dus dan zit je hooguit aan 75.000 euro.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-dat-hier-langdurig
Harde feiten, in plaats van onderbuik gezwam met fictieve cijfers zonder bron.
Dit zijn gewoon harde cijfers, de vijfers van recentere lichtingen zijn alleen maar beter.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dit gaat alleen over de lichting 2014.
Een asielzoeker krijgt geen uitkering, woont in een asielzoekerscentrum en krijgt een klein bedrag per week (dat zijn de COA kosten, die 27.900 euro dus). Kortom: je hebt totaal geen enkel idee waar je over praat. Geef dat gewoon toe.quote:[..]
Het is geen antwoord op de vraag wat een asielzoeker gemiddeld kost. Dat is het COA budget, de uitkeringen, de woning, de toeslagen, de zorgkosten, bed, bad en brood, aow etc.
Kamerleden gebruiken die devices voor contact met hun ondersteuning, voor het opzoeken van wetten, amendementen en moties en andere relevante gegevens. Je zou het kamerwerk dus flink beknotten.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
Kan er geen verbod in de kamer komen voor mobiele devices?
Ik vindt dit zo onbeschoft om te zien.
Wat kost een asielzoeker gemiddeld?quote:Op donderdag 21 september 2023 12:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon harde cijfers, de vijfers van recentere lichtingen zijn alleen maar beter.
[..]
Een asielzoeker krijgt geen uitkering, woont in een asielzoekerscentrum en krijgt een klein bedrag per week (dat zijn de COA kosten, die 27.900 euro dus). Kortom: je hebt totaal geen enkel idee waar je over praat. Geef dat gewoon toe.
Nog geen 75.000 als hij geen vergunning krijgt. Dat is gewoon een feit.quote:Op donderdag 21 september 2023 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat kost een asielzoeker gemiddeld?
Wat kost jij gemiddeld?quote:Op donderdag 21 september 2023 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat kost een asielzoeker gemiddeld?
"Ik wist niet dat je roos had!"quote:Op donderdag 21 september 2023 13:38 schreef heywoodu het volgende:
Wat heeft Omtzigt op zijn schouders?
Maar dat heeft 'ie niet!quote:
Je hebt een bepaald beleid ten bate van buitenlanders, niet het te vertegenwoordigen volk dus, dat tot in de lengte van dagen geld gaat kosten, het is onethisch om de kosten daarvan niet uit te rekenen.quote:Op donderdag 21 september 2023 13:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nog geen 75.000 als hij geen vergunning krijgt. Dat is gewoon een feit.
Indien wel een status kun je dat niet uitrekenen. Het grootste deel gaat werken en levert dus belasting en premies op, maar er zullen er ook zijn die dure kankeronderzoeken krijgen tijdens hun leven. Uitrekenen wat een leven gemiddeld kost in Nederland is nogal onethisch en doet dan ook niemand.
Eh, nee. Zodra iemand een status heeft, hoort hij bij het te vertegenwoordigen volk en heeft hij of zij net zo veel rechten als jij en ik. En dus ook recht op kankeronderzoeken oid. Maar nogmaals: geef gewoon toe dat je onzinnig zat te rekenen. Die 60.000 klopt niet, die miljoen klopt niet, er klopt gewoon helemaal niks van en dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 21 september 2023 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hebt een bepaald beleid ten bate van buitenlanders, niet het te vertegenwoordigen volk dus, dat tot in de lengte van dagen geld gaat kosten, het is onethisch om de kosten daarvan niet uit te rekenen.
Gelul. In de grondwet staat dat het gehele Nederlandse volk vertegenwoordigd wordt, buitenlands volk met een verblijfsvergunning staat daar niet bij. Het Nederlands staatsburgerschap wordt waardeloos gemaakt.quote:Op donderdag 21 september 2023 13:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eh, nee. Zodra iemand een status heeft, hoort hij bij het te vertegenwoordigen volk en heeft hij of zij net zo veel rechten als jij en ik.
Het is vervelend om te zeggen, maar het is ook weer niet echt een geheim dat zowel asielzoekers als (andere) moslims met een migratie-achtergrond een onevenredig beroep op de gezondheidszorg doen.quote:En dus ook recht op kankeronderzoeken oid. Maar nogmaals: geef gewoon toe dat je onzinnig zat te rekenen. Die 60.000 klopt niet, die miljoen klopt niet, er klopt gewoon helemaal niks van en dat weet je zelf ook wel.
Allemaal smoesjes. Yesilgöz gaat ons het laatste restje democratische rechtsstaat kosten, dát is niet in geld uit te drukken. Maar je hebt netto bijdragers in dit land en netto ontvangers, werken, al dan niet in een of ander gesubsideerd trajcet, maakt je niet automatisch netto-bijdrager.quote:En of statushouders in totaal geld kosten valt nog te betwijfelen, aangezien de meerderheid gewoon een baan heeft. Neem een Yeşilgöz, een statushouder, die heeft nogal een baan waarbij ze behoorlijk aan belasting moet afdragen (laten we de kosten voor het uitvoeren van het desastreuse veel te rechtse VVD beleid haar maar even niet persoonlijk aanrekenen). De meerderheid heeft een baan, een aantal zal topbanen hebben, of kinderen die topbanen krijgen (tot welke generatie wil je gaan?). Dan is het dus maar de vraag of het totaal de schatkist sowieso wel iets kost.
Nee, aangetoond is inmiddels dat het niet in de buurt van die 1 miljoen is. Hoeveel het wel is blijft niet de vraag, want het is totaal irrelevant. Als een persoon elke dag een rondje met haar oude eenzame buurvrouw loopt is dat wat mij betreft miljoenen waard, hoe ga je dat meenemen?quote:Op donderdag 21 september 2023 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar de vraag blijft, als het geen 'ongeveer 1 miljoen per persoon gemiddeld' is, wat is het dan wel?
En als hij haar verkracht, hoeveel is dat in de min?quote:Op donderdag 21 september 2023 14:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, aangetoond is inmiddels dat het niet in de buurt van die 1 miljoen is. Hoeveel het wel is blijft niet de vraag, want het is totaal irrelevant. Als een persoon elke dag een rondje met haar oude eenzame buurvrouw loopt is dat wat mij betreft miljoenen waard, hoe ga je dat meenemen?
Als jij gewoon even zegt hoeveel, dan bepaal ik zelf wel of ik dat veel vind of niet.quote:Je sensatiezoekerij, je liegen en bedriegen, moet gewoon afgelopen zijn. Een asielzoeker kost niet veel, dat is aangetoond.
Behalve immigranten die zo'n aanwinst zijn voor 'de' economie dat ze minder belasting hoeven betalen dan de Nederlandse tweederangsburger, die ook voor een sociale huurwoning op de tweede rang zit. Je hebt inwoners en je hebt Nederlanders, ongelijke gevallen moeten behandeld worden naar mate van hun ongelijkheid. Een Nederlander mag stemmen, een buitenlander natuurlijk niet. Een Nederlander heeft geen verblijfsvergunning nodig, een buitenlander wel.quote:Een statushouder is gewoon een inwoner van Nederland (we doen niet aan eerste en tweede rangs inwoners, we zijn geen nazi's) en die hun waarde gaan we niet in geld uitdrukken. Nooit. Niet van jou, niet van een verstandelijk gehandicapte, niet van de best verdienende persoon in het land en niet van een statushouder. Het leven van een persoon druk je niet in geld uit.
Nogmaals: nog geen 75.000. Ik heb bronnen getoond. Je bent blijkbaar alleen niet geïnteresseerd in het antwoord. Gewoon omdat het niet bij je domme BNW praatjes past.quote:Op donderdag 21 september 2023 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij gewoon even zegt hoeveel, dan bepaal ik zelf wel of ik dat veel vind of niet.
[..]
Bang dat ze nu fouten makenquote:Op donderdag 21 september 2023 15:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Coalitiepartijen willen nauwelijks ergens nog over debatteren
Ja, dit lijkt me niet echt de bedoeling. Liever helemaal geen fondsen, maar als zo'n fonds is opgesteld moet je daar als politiek vanaf blijven.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Walgelijk idee van VVD om maar gewoon iets uit ander fonds te halen en daarmee iets te dekken.
Belastingsverhoging voor grootbedrijven zal wel onbespreekbaar zijn. Meisje Hermans wordt al beetje boos
Is gewoon broekzak - vestzak hoor. Die 1,2 miljard per jaar gaat nu gewoon ten koste van andere zaken.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
De PvdA bestaat niet meer. De nieuwe partij vindt het prima om mensen die afhankelijk zijn van de auto 2,50 per liter benzine te laten betalen.
Hoe kun je jezelf in de voet schieten zeg
Was gewoon het plan van de coalitie alleen willen ze er nu aan gaan morrelen en PvdA/GL gaat ze er aan houden. Kun je ze niet kwalijk nemen en ik geef ze nog groot gelijk ook.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
De PvdA bestaat niet meer. De nieuwe partij vindt het prima om mensen die afhankelijk zijn van de auto 2,50 per liter benzine te laten betalen.
De coalitie bestaat niet meer.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Was gewoon het plan van de coalitie alleen willen ze er nu aan gaan morrelen en PvdA/GL gaat ze er aan houden.
Ja, duh. Het is dan ook een noodmaatregel.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is gewoon broekzak - vestzak hoor. Die 1,2 miljard per jaar gaat nu gewoon ten koste van andere zaken.
Daarom zeg ik ook was. Ze zijn niet daar op gevallen dus mag men best wat verwachten qua standpunt al onderhandelt men over diverse zaken tegelijk.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De coalitie bestaat niet meer.
Klopt, maar het moet geen verrassing zijn dat de VVD het niet eens is met andere partijen in de coalitie op dit standpunt.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook was. Ze zijn niet daar op gevallen dus mag men best wat verwachten qua standpunt al onderhandelt men over diverse zaken tegelijk.
De huidige coalitie (die niet meer bestaat) staat gewoon deels onder de motie. En heeft gelijk aangegeven dat dit aan de Kamer was. Verder geeft PvdA/GL duidelijk aan dat ze om een andere reden hier niet voor stemmen.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Was gewoon het plan van de coalitie alleen willen ze er nu aan gaan morrelen en PvdA/GL gaat ze er aan houden. Kun je ze niet kwalijk nemen en ik geef ze nog groot gelijk ook.
Het is nooit besproken voor de val van het kabinet, maar ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat als er een missionair kabinet was, dat de verlaging van de accijns op benzine dan in de miljoenennota zat. VVD en CU staan er namelijk onder en CDA geeft ook aan dat die verlaging belangrijk is.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook was. Ze zijn niet daar op gevallen dus mag men best wat verwachten qua standpunt al onderhandelt men over diverse zaken tegelijk.
Natuurlijk vinden ze dat. Het klimaat redden is prioriteit 1, 2 en 3. De rest komt daarna wel een keer.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
De enige reden dat die partijen de verlaging belangrijk vinden is de aankomende verkiezingen hè. Nou ja, misschien de VVD uitgezonderd als traditionele automobilistenpartij.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is nooit besproken voor de val van het kabinet, maar ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat als er een missionair kabinet was, dat de verlaging van de accijns op benzine dan in de miljoenennota zat. VVD en CU staan er namelijk onder en CDA geeft ook aan dat die verlaging belangrijk is.
Onzin, want de eerdere verlaging was ook niet vlak voor de verkiezingen.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De enige reden dat die partijen de verlaging belangrijk vinden is de aankomende verkiezingen hè. Nou ja, misschien de VVD uitgezonderd als traditionele automobilistenpartij.
Geen onzin, want als functionerend kabinet heb je een sluitende begroting te maken. Op een moment zoals nu kan iedereen ongedekt voor Sinterklaas spelen.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin, want de eerdere verlaging was ook niet vlak voor de verkiezingen.
Dat gebeurt nu niet, elke motie is gedekt. De dekking van het Wobke-Wiebes fonds is zeker niet geweldig, maar wel gewoon een dekking. Binnen een volledige, echte miljoenennota was er echt ook wel dekking gevonden.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen onzin, want als functionerend kabinet heb je een sluitende begroting te maken. Op een moment zoals nu kan iedereen ongedekt voor Sinterklaas spelen.
Dat is helemaal geen dekking, dat is gewoon weer de rekening vooruit schuiven naar de toekomst. Die noodzakelijke infraprojecten worden namelijk toch wel gestart en moeten dus ook betaald worden, alleen dan niet meer uit het daarvoor gereserveerde geld.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu niet, elke motie is gedekt. De dekking van het Wobke-Wiebes fonds is zeker niet geweldig, maar wel gewoon een dekking. Binnen een volledige, echte miljoenennota was er echt ook wel dekking gevonden.
Wobke-Wiebes gaat niet over infrastructuur.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen dekking, dat is gewoon weer de rekening vooruit schuiven naar de toekomst. Die noodzakelijke infraprojecten worden namelijk toch wel gestart en moeten dus ook betaald worden, alleen dan niet meer uit het daarvoor gereserveerde geld.
Maar goed, ik snap wel dat ze het doen hoor. Gratis bier verkoopt nou eenmaal erg goed.
Dat kindgebonden budget wordt door iedere kenner genoemd als het allerbeste instrument tegen armoede dat het kabinet momenteel heeft.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:55 schreef Gunner het volgende:
Dat hele kindgebonden budget moet z.s.m afgeschaft worden i.p.v de verlaging terugdraaien (of heel erg beperkt) Drie kinderen en een verzamelinkomen van 80-100 duizend euro krijg je alsnog 100/200 per maand.
Belachelijk. Dat is echt letterlijk gratis geld.
Dat zal wel, maar waarom hebben mensen met een ton aan inkomen 96 euro per maand nodig? Die zijn niet arm. Doe de berekening maar.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kindgebonden budget wordt door iedere kenner genoemd als het allerbeste instrument tegen armoede dat het kabinet momenteel heeft.
Oh ja, niet meer inderdaadquote:Op donderdag 21 september 2023 16:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wobke-Wiebes gaat niet over infrastructuur.
Zelfde met kinderbijslag of hypotheekrenteaftrek, het is bezopen idd.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar waarom hebben mensen met een ton aan inkomen 96 euro per maand nodig? Die zijn niet arm.
Kinderbijslag is tenminste eerlijk. Iedereen krijgt met kinderen krijgt het.quote:
Iedereen met kinderen krijgt het.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kinderbijslag is tenminste eerlijk. Iedereen krijgt het.
Dat zou een inkomensgrens moeten hebben en dan kan het surplus naar de gezinnen die niet zoveel verdienen per maand.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kinderbijslag is tenminste eerlijk. Iedereen krijgt het.
De afbouw zou sneller kunnen, dat ben ik het met je eens. Maar afschaffen gaat echt niet, dan verveelvoudig je het aantal kinderen in armoede.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar waarom hebben mensen met een ton aan inkomen 96 euro per maand nodig? Die zijn niet arm. Doe de berekening maar.
Beperk het tot de mensen die het echt nodig hebben. Verder is het verschrikkelijk aribitrair want met 1 kind krijg je het niet. En als je geen kinderen kan veroorloven moet je ze ook niet verwekken.
Mea culpa. Dat is een belanrijke toevoeging. Heb er nog. een andere conclusie aan toegevoegd.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iedereen met kinderen krijgt het.
Dat is dus exact het kindgebonden budget. Kinderbijslag is nog maar een vrij klein bedrag, dat is enorm versoberd.quote:Op donderdag 21 september 2023 17:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat zou een inkomensgrens moeten hebben en dan kan het surplus naar de gezinnen die niet zoveel verdienen per maand.
Elke euro is er een.quote:Op donderdag 21 september 2023 17:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is dus exact het kindgebonden budget. Kinderbijslag is nog maar een vrij klein bedrag, dat is enorm versoberd.
Je ontwijkt (niet voor het eerst) m'n constatering dat mensen met een ton aan inkomsten ook er nog recht opquote:Op donderdag 21 september 2023 17:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
De afbouw zou sneller kunnen, dat ben ik het met je eens. Maar afschaffen gaat echt niet, dan verveelvoudig je het aantal kinderen in armoede.
Wij niet. Dus daar moet je dus een flink lager inkomen voor hebben.quote:Met 1 kind krijg je trouwens ook kindgebondenbudget.
Iedereen zonder kinderen heeft gewoon minder kosten, dat is gewoon vrij simpel.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iedereen met kinderen krijgt het.
Dat geef ik toch aan, dat de afbouw sneller zou kunnen?quote:Op donderdag 21 september 2023 17:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je ontwijkt (niet voor het eerst) m'n constatering dat mensen met een ton aan inkomsten ook er nog recht op hebben. Moeten minima het krijgen? prima. maar deze mensen hebben dit niet nodig.
Akkoord. Ik vind het alleen wat zacht uitgedruktquote:Op donderdag 21 september 2023 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat geef ik toch aan, dat de afbouw sneller zou kunnen?
Ik zeg toch ook niet dat het onderscheid onterecht is? Maar al die foksubsidie wordt uiteindelijk wel door de kinderlozen opgebracht.quote:Op donderdag 21 september 2023 17:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iedereen zonder kinderen heeft gewoon minder kosten, dat is gewoon vrij simpel.
In het volgende kabinet zullen geen confessionele partijen zitten, dat zal allicht helpen.quote:Op donderdag 21 september 2023 17:05 schreef Gunner het volgende:
Ik wil er per direct vanaf. maar daar zal geen meerderheid voor zijn denk ik.
Jij denkt dat zowel Omtzigt als BBB het kabinet niet halen?quote:Op donderdag 21 september 2023 17:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het volgende kabinet zullen geen confessionele partijen zitten, dat zal allicht helpen.
Nee, per direct misschien wel meer dan de helft van de kinderen in de armoede storten, daar zul je geen meerderheid voor vinden.quote:Op donderdag 21 september 2023 17:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Akkoord. Ik vind het alleen wat zacht uitgedrukt
Ik wil er per direct vanaf. maar daar zal geen meerderheid voor zijn denk ik.
Dat zijn partijen waar een hoop ex-CDA'ers op gaan stemmen. Maakt het nog geen confessionele partijen. Maar goed, die zullen het gezin als hoeksteen van de samenleving inderdaad ook wel op een tegeltje hebben staan.quote:Op donderdag 21 september 2023 17:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij denkt dat zowel Omtzigt als BBB het kabinet niet halen?
okay ik nuanceer. Beperk het sterk tot de gezinnen die het wel nodig hebben.quote:Op donderdag 21 september 2023 17:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, per direct misschien wel meer dan de helft van de kinderen in de armoede storten, daar zul je geen meerderheid voor vinden.
was toch ook met die energietoeslag vorig jaar. Iedereen maar gratis geld gevenquote:Op donderdag 21 september 2023 16:58 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zelfde met kinderbijslag of hypotheekrenteaftrek, het is bezopen idd.
ik ben zelfs van mening dat mensen met een goed pensioen minder AOW zouden moeten krijgen. Ik weet dat dat gevoelig ligt maar je zult toch moeten gaan afbouwen de komende 20-30 jaar op de AOW voor rijke mensenquote:Op donderdag 21 september 2023 16:58 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zelfde met kinderbijslag of hypotheekrenteaftrek, het is bezopen idd.
Ben ik het volledig mee eens. Mijn vader heeft ook 40 jaar pensioenpremie betaald bijvoorbeeld maar hij viel voortijdig om. Mijn moeder krijgt een partnerpensioen wat 70% is. Die andere 30 % houdt het ABP gewoon zelf, lekker puh. Dat vind ik ook zo krom. Als mijn vader nu een aantal jaren van zijn pensioen had kunnen genieten zou ik dat logisch vinden maar nu niet.quote:Op donderdag 21 september 2023 17:32 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
ik ben zelfs van mening dat mensen met een goed pensioen minder AOW zouden moeten krijgen. Ik weet dat dat gevoelig ligt maar je zult toch moeten gaan afbouwen de komende 20-30 jaar op de AOW voor rijke mensen
Helemaal eens. De AOW moet geen basisinkomen zijn, maar gewoon een inkomensafhankelijke steun.quote:Op donderdag 21 september 2023 17:32 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
ik ben zelfs van mening dat mensen met een goed pensioen minder AOW zouden moeten krijgen. Ik weet dat dat gevoelig ligt maar je zult toch moeten gaan afbouwen de komende 20-30 jaar op de AOW voor rijke mensen
Hou op zeg.quote:Op donderdag 21 september 2023 17:32 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Ja, in dat opzicht gaan ze gewoon nog even verder op de voet van Rutte-IV.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik heb niks gezien vandaag, maar de samenvattingen lezen alsof de Kamer een gat in de hand heeft. Geen gezeik, iedereen rijk.
Leuke reminder voor de politici die straks in debatten het hebben over keuzes maken en deugdelijk beleid.
Om er over een jaar achter te komen dat Rutte een product van zijn tijd was en het vervangen van hem de overheid en besturen niet ineens radicaal anders laat gaan.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, in dat opzicht gaan ze gewoon nog even verder op de voet van Rutte-IV.
Dus alle toeslagen en uitkeringen afschaffen en een basisinkomen invoerenquote:Op donderdag 21 september 2023 17:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat het onderscheid onterecht is? Maar al die foksubsidie wordt uiteindelijk wel door de kinderlozen opgebracht.
Of nou ja, dat is natuurlijk niet helemaal waar, ook door de (boven)modale ouders. Die vervolgens dus zelf ook weer een kindertoeslag moeten krijgen omdat ze anders niet genoeg overhoudenHet systeem houdt zichzelf zo mooi in stand.
Elke haalbare motie noemde gewoon een dekking. Die van de VVD niet zo verrassend de minst degelijke, de VVD is tegenwoordig de partij van 'na ons de zondvloed'. Maar er is wel steeds een dekking.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik heb niks gezien vandaag, maar de samenvattingen lezen alsof de Kamer een gat in de hand heeft. Geen gezeik, iedereen rijk.
Leuke reminder voor de politici die straks in debatten het hebben over keuzes maken en deugdelijk beleid.
Verkiezingstijd, he? Dan gaan we om gratis bier roepen.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vind deugdelijk financieel beleid meer dan moties of amendementen met dekking. Want die dekking gaat alleen over verschuivingen op specifieke begrotingsartikelen. Het gaat er ook om welke andere effecten dit heeft, wat de gevolgen dit heeft bv op lastendruk van bepaalde groepen mensen of bedrijven etc. De maatregelen zijn gericht op de aanpak van 1 probleem die in de kern vaak het meeste media aandacht gehaald heeft. Of dit een waterbed aan andere problemen veroorzaakt, zeker als het om dit soort grote en meerdere verschuivingen gaat, hebben we nu geen idee van. Begrotingsregels hebben we namelijk niet voor niks. Fondsen leegplunderen staat er ieder geval niet in en gebeurd nu wel. Een minfin in normale doen zou hier altijd voor gaan liggen. Ben dan ook wel benieuwd naar de toon van Rutte zometeen en later Kaag. Ik denk dat ze gaan waarschuwen.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Elke haalbare motie noemde gewoon een dekking. Die van de VVD niet zo verrassend de minst degelijke, de VVD is tegenwoordig de partij van 'na ons de zondvloed'. Maar er is wel steeds een dekking.
Alleen die van de BBB had gewoon geen dekking. Was ook een absurde motie: "we verhogen het minimumloon met een niet gespecificeerd percentage en daarvoor ontslaan we wat ambtenaren, geen idee hoeveel en welke"... dat Omtzigt dat mede-ondertekende vind ik eerlijk gezegd wel verontrustend.
Nee, dat fondsen plunderen vind ik ook niks, daarom had ik ook commentaar op die VVD dekking voor de accijns op benzin. De dekking van het minimumloon en die van het OV zijn wel gewoon degelijk.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vind deugdelijk financieel beleid meer dan moties of amendementen met dekking. Want die dekking gaat alleen over verschuivingen op specifieke begrotingsartikelen. Het gaat er ook om welke andere effecten dit heeft, wat de gevolgen dit heeft bv op lastendruk van bepaalde groepen mensen of bedrijven etc. De maatregelen zijn gericht op de aanpak van 1 probleem die in de kern vaak het meeste media aandacht gehaald heeft. Of dit een waterbed aan andere problemen veroorzaakt, zeker als het om dit soort grote en meerdere verschuivingen gaat, hebben we nu geen idee van. Begrotingsregels hebben we namelijk niet voor niks. Fondsen leegplunderen staat er ieder geval niet in en gebeurd nu wel. Een minfin in normale doen zou hier altijd voor gaan liggen. Ben dan ook wel benieuwd naar de toon van Rutte zometeen en later Kaag. Ik denk dat ze gaan waarschuwen.
De ironie is wel beetje dat het juist alle kenmerken heeft van Excel politiek, tekentafel politiek of welke kwalificatie politici er de laatste dagen aan hebben gegeven. Niet veel anders dan de werkwijze van Rutte. En met je eens, dat valt van een type Omtzigt ook wel een beetje tegen. Al is hij altijd in daad hetzelfde gebleven als altijd, alleen in woord heeft hij een ander geluid.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Elke haalbare motie noemde gewoon een dekking. Die van de VVD niet zo verrassend de minst degelijke, de VVD is tegenwoordig de partij van 'na ons de zondvloed'. Maar er is wel steeds een dekking.
Alleen die van de BBB had gewoon geen dekking. Was ook een absurde motie: "we verhogen het minimumloon met een niet gespecificeerd percentage en daarvoor ontslaan we wat ambtenaren, geen idee hoeveel en welke"... dat Omtzigt dat mede-ondertekende vind ik eerlijk gezegd wel verontrustend.
Nu je het zegt, ik heb wel dorstquote:Op donderdag 21 september 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Verkiezingstijd, he? Dan gaan we om gratis bier roepen.
Excelpolitiek ontkom je niet aan. Anders voer je dingen in zonder berekening, dan zijn alle moties voortaan zoals die van Van der Plas. Ik ben eerlijk gezegd gewoon een groot voorstander van excelpolitiek, als je er maar bij bedenkt dat de werkelijkheid wel iets kan afwijken en je dus de gevolgen in de gaten moet houden.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De ironie is wel beetje dat het juist alle kenmerken heeft van Excel politiek, tekentafel politiek of welke kwalificatie politici er de laatste dagen aan hebben gegeven. Niet veel anders dan de werkwijze van Rutte. En met je eens, dat valt van een type Omtzigt ook wel een beetje tegen. Al is hij altijd in daad hetzelfde gebleven als altijd, alleen in woord heeft hij een ander geluid.
Met je eens hoor. Ik vind het ook een beetje een stropop argument van vooral vd Plas. Maar vond de ironie wel mooi dat men wel op zo'n manier probeert af te zetten tegen Rutte en het kabinet. Maar in de praktijk toch verrekte onhandig beleid maken is als je alles uit de losse pols doet.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Excelpolitiek ontkom je niet aan. Anders voer je dingen in zonder berekening, dan zijn alle moties voortaan zoals die van Van der Plas. Ik ben eerlijk gezegd gewoon een groot voorstander van excelpolitiek, als je er maar bij bedenkt dat de werkelijkheid wel iets kan afwijken en je dus de gevolgen in de gaten moet houden.
Ja, het boekje Tweede Kamer voor dummies heeft ze nog steeds nodig.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:53 schreef Tjoent het volgende:
Van der Plas snapt er ook gewoon geen bal van![]()
Wat een niveau.
Motie is mede ondertekend door Omtzigt.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:53 schreef Tjoent het volgende:
Van der Plas snapt er ook gewoon geen bal van![]()
Wat een niveau.
Ja, weet ik. En daar trekt zij zich aan op.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Motie is mede ondertekend door Omtzigt.
Die kan best populistische trekjes hebben. Dat valt me al langer op.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
Als Omtzigt bij van der Plas aanhaakt dan kiest ie wel het verkeerde wiel, ja. Electoraal is het natuurlijk wel dezelfde doelgroep, maar je hoopt toch dat iemand met het statuur van Omtzigt wat principiëler is dan dat.
Hij doet dit wel vaker.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:02 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, weet ik. En daar trekt zij zich aan op.
Maar dit wil je toch niet... als je nog enigszins geloofwaardig wilt overkomen.
Ook wel opvallend hoe hij emotioneel reageerde toen hij daarop aangesproken werd. Ik krijgt het gevoel heel sterk dat zodra er druk op de ketel staat het allemaal niet zo lekker meer loopt bij Omtzigt.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Motie is mede ondertekend door Omtzigt.
Dat laatste zul je nooit van hem horen, vrees ik.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Die kan best populistische trekjes hebben. Dat valt me al langer op.
Weet je nog die stikstof brief uit Brussel, dat ie op hoge poten een WOB naar de EU ging sturen, en er schande van sprak enzo. Toen bleek het een storm in een glas water te zijn, we hebben er nooit meer iets over vernomen van hem. Maar wel meteen samen met Van der Plas heel Twitter vol gillen, over de foute EU enzo, en onze instituties in twijfel trekken. Een rectificatie of gewoon zeggen 'sorry, ik sprak voor mijn beurt' is er nooit gekomen.
Ja, ik vind dit eerlijk gezegd heel verontrustend, als je ook naar de peilingen kijkt.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
Wel heel "grappig", iemand die bestaanszekerheid als zijn motto voert gaat een motie steunen om een ongedefineerd aantal ambtenaren te ontslaan om een ongedefineerde verhoging van het minimumloon van te betalen.
Mooi concept wel die "bestaanszekerheid" en "betrouwbare overheid" van Omtzigt.
Dit vind ik een hele rake opmerking die volgens mij totaal correct is.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Om er over een jaar achter te komen dat Rutte een product van zijn tijd was en het vervangen van hem de overheid en besturen niet ineens radicaal anders laat gaan.
quote:Op donderdag 21 september 2023 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
Wel heel "grappig", iemand die bestaanszekerheid als zijn motto voert gaat een motie steunen om een ongedefineerd aantal ambtenaren te ontslaan om een ongedefineerde verhoging van het minimumloon van te betalen.
Als jullie 'verontrust' zijn dan zal er wel niets zijn om je zorgen over te hoeven maken.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik vind dit eerlijk gezegd heel verontrustend, als je ook naar de peilingen kijkt.
Wellicht vindt hij die aantal ambtenaren te hoogquote:Op donderdag 21 september 2023 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
Het was toch ook geen gespecificeerd bedrag? Het is een beetje een vage motie, kijk wat je kan schrapen en verhoog daar via de koppeling het minumloon mee.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
Onze degeijke bestuurderspartijen die vele miljarden kwijt zijn en een grote teringbende gemaakt hebben van het landsbestuur en werkelijk alle kerntaken van de overheid, die zeggen verantwoordelijkheid te nemen maar vervolgens weigeren verantwoording af te leggen.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:19 schreef Tjoent het volgende:
Het is wel jammer dat de gemiddelde burger ofwel kiezer deze debatten amper tot totaal niet volgt. Men ziet dan niet dat talloze moties onuitvoerbaar blijken te zijn en het niveau van politiek bedrijven nog verder zal dalen als je dergelijke 'niet het scherpste mes uit de lade'- partijen beleid laat maken.
zelfde als ik dat mensen hoor roepen om het stikstof fonds maar op te maken aan armoede bestrijdingquote:Op donderdag 21 september 2023 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
Als je dekking hebt voor uitgaven, dan heb je inkomsten die er tegenover staan. Het laten oplopen van de staatsschuld, of het onttrekken van middelen aan een fonds dat sowieso al alleen bestond op rekening van de toekomst, is dus geen dekking.
Het is gratis bier. Allemaal heel lekker, dus geniet ervan, maar niet zeuren als je straks aan je kinderen moet gaan uitleggen waarom wij hun bier zo duur gemaakt hebben.
Maar wat gooi je er dan uit? Politie? Leraren?quote:Op donderdag 21 september 2023 19:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wellicht vindt hij die aantal ambtenaren te hoog
Leraren zijn geen ambtenaren.quote:Op donderdag 21 september 2023 20:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar wat gooi je er dan uit? Politie? Leraren?
Nee, de ambtenaren die zijn Kamervragen moeten beantwoorden, natuurlijkquote:Op donderdag 21 september 2023 20:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar wat gooi je er dan uit? Politie? Leraren?
Straks? Volgens mij is dit een prima tijd om uit te leggen waarom het leven zo duur is geworden is en alle klassieke overheidstaken in staat van ontbinding verkeren. Vele miljarden zoek, enorme uitgaven buiten de begroting om gedaan, tientallen miljoenen verblundert, enorme fondsen die de kosten niet dekken. Het gore lef om de oppositie van gratis bier te beschuldigen is echt alle schaamte voorbij.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
Als je dekking hebt voor uitgaven, dan heb je inkomsten die er tegenover staan. Het laten oplopen van de staatsschuld, of het onttrekken van middelen aan een fonds dat sowieso al alleen bestond op rekening van de toekomst, is dus geen dekking.
Het is gratis bier. Allemaal heel lekker, dus geniet ervan, maar niet zeuren als je straks aan je kinderen moet gaan uitleggen waarom wij hun bier zo duur gemaakt hebben.
Dat is toch logisch? Boeren zijn familiebedrijven. BBB is er voor de boeren.quote:Op donderdag 21 september 2023 20:28 schreef Faraday01 het volgende:
Afschaffen schenk- en erfbelasting, BBB is voor. Dat is heel erg eng rechts.
Om vervolgens te zeggen "doe maar 2%", dat zei ze letterlijk en is meer dan de PvdA/GL-CU motie. Dan heb je het over 2 miljard aan ambtenarensalarissen schrappen.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was toch ook geen gespecificeerd bedrag? Het is een beetje een vage motie, kijk wat je kan schrapen en verhoog daar via de koppeling het minumloon mee.
Ik begrijp het wel alleen is het extreem opportunistisch en kost dat 2,5 miljard per jaar!!quote:Op donderdag 21 september 2023 20:38 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Boeren zijn familiebedrijven. BBB is er voor de boeren.
Als je niets door laat rekenen kun je allerlei onzin uitkramenquote:Op donderdag 21 september 2023 20:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Om vervolgens te zeggen "doe maar 2%", dat zei ze letterlijk en is meer dan de PvdA/GL-CU motie. Dan heb je het over 2 miljard aan ambtenarensalarissen schrappen.
Sinds wanneer is dat relevant voor een populistische partij?quote:Op donderdag 21 september 2023 21:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel alleen is het extreem opportunistisch en kost dat 2,5 miljard per jaar!!
Niet, helaas.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat relevant voor een populistische partij?
Niet, in principe. Of misschien alleen het deel dat 'gedekt' wordt door het Wobke-Wiebes fonds, niet zeker of dat al echt apart was gezet in een pot. Volgens mij wel. En dan is het dus 0 euro.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:13 schreef Faraday01 het volgende:
Hoeveel miljard is het tekort deze dagen opgelopen?
De dekking is erg gammel en verschillende potjes zijn meer dan 1x genoemd.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet, in principe. Of misschien alleen het deel dat 'gedekt' wordt door het Wobke-Wiebes fonds, niet zeker of dat al echt apart was gezet in een pot. Volgens mij wel. En dan is het dus 0 euro.
Er is veel geschoven, maar allemaal gedekt.
Nee, geen enkel potje is dubbel genoemd, dat klopt gewoon niet. En ik heb redelijk veel vertrouwen in de commissie financiën die zich er nu mee gaat bemoeien, die zijn kwalitatief veel beter dan de partijleiders. Mensen als Nijboer, Van Weyenberg, Grinwis, Van der Lee, Sneller zijn stuk voor stuk beter dan hun nummer 1.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:39 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
De dekking is erg gammel en verschillende potjes zijn meer dan 1x genoemd.
Of het allemaal echt gaat gebeuren is echt nog maar de vraag. Reken je niet rijk.
opheffen van die 30 miljard voor stikstof denk ikquote:Op donderdag 21 september 2023 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd hoe je budgetneutraal zo veel cadeautjes aan de samenleving kan uitdelen. Of worden er ook dingen duurder die ik even gemist heb?
Wie zijn "we"? En nooit is een hele lange tijd.quote:Op donderdag 21 september 2023 14:13 schreef Hanca het volgende:
(we doen niet aan eerste en tweede rangs inwoners, we zijn geen nazi's) en die hun waarde gaan we niet in geld uitdrukken. Nooit. Niet van jou, niet van een verstandelijk gehandicapte, niet van de best verdienende persoon in het land en niet van een statushouder. Het leven van een persoon druk je niet in geld uit.
Zowel de accijnsverhoging terugdraaien als de prijsverhoging van OV stopzetten moet bijvoorbeel komen uit de aanvullende posten van MinFin. Zie oa https://fd.nl/politiek/14(...)g-naar-bedrijfslevenquote:Op donderdag 21 september 2023 21:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, geen enkel potje is dubbel genoemd, dat klopt gewoon niet. En ik heb redelijk veel vertrouwen in de commissie financiën die zich er nu mee gaat bemoeien, die zijn kwalitatief veel beter dan de partijleiders. Mensen als Nijboer, Van Weyenberg, Grinwis, Van der Lee, Sneller zijn stuk voor stuk beter dan hun nummer 1.
Glas-plas-was. Een praatje voor de bühne.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:54 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Zowel de accijnsverhoging terugdraaien als de prijsverhoging van OV stopzetten moet bijvoorbeel komen uit de aanvullende posten van MinFin. Zie oa https://fd.nl/politiek/14(...)g-naar-bedrijfsleven
Het FD laat verder ook zien dat een hele hoop dekkingen niet realistisch zijn. Het zijn naieve ideeen.
Goed artikel, dank voor de link. Het is inderdaad een samenraapsel van oneigenlijk geschuif en wensdenken.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:54 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Zowel de accijnsverhoging terugdraaien als de prijsverhoging van OV stopzetten moet bijvoorbeel komen uit de aanvullende posten van MinFin. Zie oa https://fd.nl/politiek/14(...)g-naar-bedrijfsleven
Het FD laat verder ook zien dat een hele hoop dekkingen niet realistisch zijn. Het zijn naieve ideeen.
Nee, die accijnsverlaging komt grotendeels uit het Wobke-Wiebes fonds.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:54 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Oh?quote:Op donderdag 21 september 2023 21:59 schreef Hanca het volgende:
En het zijn allemaal dekkingen die eerder door de ministeries zijn aangegeven als realistisch.
quote:Het ministerie van Financiën wijst erop dat ook de 'aanvullende posten' al een bestemming hebben, het is geld dat is gereserveerd voor ideeën die nog moeten worden uitgewerkt. Maar het is dus niet vrij te besteden.
Ja, er gaan wat belastingen omhoog voor de rijken en de inkoop van eigen aandelen wordt duurder. En het mobiliteitsfonds wat door stikstof niet bruikbaar is, gaat naar het OV.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd hoe je budgetneutraal zo veel cadeautjes aan de samenleving kan uitdelen. Of worden er ook dingen duurder die ik even gemist heb?
Als je het zo zegt komt het over alsof driekwart van de APB voorstellen prietpraat is. Hoe zie jij dit?quote:Op donderdag 21 september 2023 22:02 schreef Janneke141 het volgende:
Weet je, soms waardeer ik je grenzeloze vertrouwen in de oprechtheid van de mens wel hoor. Maar het discussieert echt verdomde ingewikkeld.
Het is een veredeld verkiezingsdebat waar niemand de eindverantwoordelijkheid draagt voor de (financiële) consequenties. Bij normale APB moet zelfs de oppositie nog wel met een enigszins coherent plan komen, want anders krijgt het nooit voldoende steun. Nu komt alles waar je punten mee scoort bij het electoraat er zo'n beetje doorheen, ook zonder dat daarmee een sluitende begroting ontstaat. Of nou ja, op papier is die er dus wel maar je schiet er nogal snel gaten in. Maar de meeste partijen zijn nogal snel tevreden op het moment.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:04 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als je het zo zegt komt het over alsof driekwart van de APB voorstellen prietpraat is. Hoe zie jij dit?
Jouw grenzeloze cynisme waarbij je geen enkel feit gelooft is ook vrij ingewikkeld.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:02 schreef Janneke141 het volgende:
Weet je, soms waardeer ik je grenzeloze vertrouwen in de oprechtheid van de mens wel hoor. Maar het discussieert echt verdomde ingewikkeld.
Het probleem ontstaat dacht ik vooral vanaf 26 of 27 wanneer het tekort buiten de normen komt.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:22 schreef Hanca het volgende:
De staatsschuld daalt trouwens van 49,5% van het BBP in 2023 naar 47,3% in 2024, zo'n grote ramp zou het dus niet eens zijn als de Kamer zou besluiten de staatsschuld met 4 miljard (ongeveer 0,4% van het BBP) te laten oplopen. Maar daar is dus niet voor gekozen.
Uitspraken van belanghebbenden zijn geen feiten.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:10 schreef Hanca het volgende:
Jouw grenzeloze cynisme waarbij je geen enkel feit gelooft is ook vrij ingewikkeld.
Inderdaad: https://fd.nl/economie/14(...)rente-en-conjunctuurquote:Op donderdag 21 september 2023 22:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het probleem ontstaat dacht ik vooral vanaf 26 of 27 wanneer het tekort buiten de normen komt.
Dat uurtje was een populistische uitspraak van Omtzigt, daar moet je niet intrappen. Grinwis, Nijboer en Van der Lee zijn al een paar weken met de dekking van dat minimumloon bezig.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uitspraken van belanghebbenden zijn geen feiten.
Die eigen-aandelen-belasting is een farce. Dat kun je wel invoeren, maar daar win je niks mee. Belasting in box 3 heffen is momenteel sowieso al vrij lastig, dus wat het verhogen van dat toptarief oplevert (en of het standhoudt) valt te bezien.
Ik ben het niet oneens met de keuze die gemaakt wordt, voor zover het het schuiven naar vermogenden betreft (dus toptarieven, bankenbelastingen etc.). Dat lijkt me op zich wel een goede zaak. Maar het wordt hier in een uurtje uit wat mouwen geschud en het valt nog te bezien of dat allemaal lukt, maar het wordt wel allemaal geboekt. Omdat men momenteel gewoon snel tevreden is. Ja, op dat punt ben ik inderdaad vrij cynisch. Was ik vroeger eigenlijk helemaal niet, maar dat is in de afgelopen tien politieke jaren wel zo'n beetje ontstaan.
Het begrotingstekort loopt inderdaad op tot boven de 3%, maar de staatsschuld blijft behoorlijk laag. Zeker als je in EU verband kijkt. Duitsland (met momenteel een zwakkere economie omdat vrijwel hun hele industrie in zwaar weer zit) zit aan 70% BBP, Frankrijk en België aan 100%, Italië aan 110%.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het probleem ontstaat dacht ik vooral vanaf 26 of 27 wanneer het tekort buiten de normen komt.
Welke cadeautjes?quote:Op donderdag 21 september 2023 22:27 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Inderdaad: https://fd.nl/economie/14(...)rente-en-conjunctuur
Iedereen wil Sinterklaas spelen in aanloop naar de verkiezingen maar de broekriem moet aangehaald worden en de tijd van cadeautjes is voorbij.
Een eerdere verlaging van de benzineaccijns die niet wordt teruggedraaid, hogere kinderbijslag en KGB, etc.quote:
Nog steeds zijn en blijven we het braafste jongetje van de klas.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het begrotingstekort loopt inderdaad op tot boven de 3%, maar de staatsschuld blijft behoorlijk laag. Zeker als je in EU verband kijkt. Duitsland (met momenteel een zwakkere economie omdat vrijwel hun hele industrie in zwaar weer zit) zit aan 70% BBP, Frankrijk en België aan 100%, Italië aan 110%.
Natuurlijk moet dat begrotingstekort naar beneden, maar met deze moties loopt dat tekort in principe niet op (zelfs niet met de mager gedekte VVD motie, want dat is een eenmalig bedrag, vanaf 2025 gaat de accijns gewoon weer omhoog).
een sigaret is zo 1980quote:Op vrijdag 22 september 2023 23:43 schreef core2duo het volgende:
[..]
Nog steeds zijn en blijven we het braafste jongetje van de klas.
Ik vrees dat we naar een samenleving gaan waarin we (vrijwel) allemaal net genoeg hebben. Maar een drankje of een sigaret wordt onbetaalbaar. Net als meerdere ruimtes in huis verwarmen. Verwacht in de toekomst in Nederland geen luxe meer. Een heel andere terrein, niet voor niets vind je in NL ook weinig concept stores.
We hebben de hoogste accijnzen ter wereld. Van Nederlandse burgers wordt op duurzaamheid bijzonder veel gevraagd. 30 jaar geleden ging het al over zuinig rijden (ANWB gids, was nog in de tijd dat ze in het buitenland massaal 160 reden) en recenter, denk aan de energiebesparingscampagne die al heel vroeg kwam: 1 april 2022 moesten we al terug naar 19 graden. Wat een grap!quote:Op donderdag 21 september 2023 23:27 schreef mrbombastic het volgende:
Het is een regelrechte schande dat in een tijd van klimaatcrisis de benzine- en dieselaccijnzen verlaagd worden en dat dit vervolgens gedekt wordt met gelden uit een fonds dat bedoeld is voor innovatie en onderwijs.
We gaan met de voorstellen juist naar een samenleving waar mensen inderdaad wat vaker genoeg of zelfs iets meer hebben. En Frankrijk, waar 1 op de 5 kinderen in armoede leeft, is een voorbeeld hoe het niet moet: https://www.euractiv.com/(...)y-line-unicef-warns/quote:Op vrijdag 22 september 2023 23:43 schreef core2duo het volgende:
[..]
Nog steeds zijn en blijven we het braafste jongetje van de klas.
Ik vrees dat we naar een samenleving gaan waarin we (vrijwel) allemaal net genoeg hebben. Maar een drankje of een sigaret wordt onbetaalbaar. Net als meerdere ruimtes in huis verwarmen. Verwacht in de toekomst in Nederland geen luxe meer. Een heel andere terrein, niet voor niets vind je in NL ook weinig concept stores.
Neem een land als Frankrijk. Goedkopere benzine, geen statiegeld (wat een verademing!). Veel concept stores. Zo kan het ook. Je moet alleen niet de pech hebben in de banlieue van Parijs te wonen.
Het zijn ook onderwijzers die met de auto naar hun school moeten en niet iedereen woont in de randstad waar je zo even op een tram springt.quote:Op donderdag 21 september 2023 23:27 schreef mrbombastic het volgende:
Het is een regelrechte schande dat in een tijd van klimaatcrisis de benzine- en dieselaccijnzen verlaagd worden en dat dit vervolgens gedekt wordt met gelden uit een fonds dat bedoeld is voor innovatie en onderwijs.
Echt het enige wat mij nog weg kan houden bij die partij is dat geflirt met de BBB. Ik stem nog liever op GL dan dat ik die partij op wat voor manier dan ook help.quote:
ik denk dat BBB niet zo heel veel zetels zal halenquote:Op zaterdag 23 september 2023 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt het enige wat mij nog weg kan houden bij die partij is dat geflirt met de BBB. Ik stem nog liever op GL dan dat ik die partij op wat voor manier dan ook help.
Dat dus. Maar de energierekening gaat met 174 euro omhoog in 2024 (bron: fok.nl). Het is beschamend dat in een van de rijkste landen ter wereld normaal wooncomfort een luxe is. Ben benieuwd naar de oproep van de overheid om de thermostaat de komende winter lager te zetten. In december maar weer naar Dubai op vakantie, waar men geen zorgen kent.quote:Op zaterdag 23 september 2023 10:13 schreef michaelmoore het volgende:
Nederland is kampioen belasting heffen , zelfs BTW over de ecotax
niet het bruto minimumloon verhogen , maar het netto verhogen door minder belastingen
en minder smijten met tientallen miljarden voor stikstof en onzinnige milieu dingetjes
Dus jij bent akkoord dat hij een motie steunt om het minimumloon wat te verhogen en dat ergens aan de kostenkant mee te dekkenquote:Op zaterdag 23 september 2023 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt het enige wat mij nog weg kan houden bij die partij is dat geflirt met de BBB. Ik stem nog liever op GL dan dat ik die partij op wat voor manier dan ook help.
Uitschieters blijven er altijd. Ik ben wel benieuwd naar het welvaarsniveau van de gemiddelde Fransman (met een redelijk betaalde baan). Zou men daar ook bij werkelijk elke uitgave (zoals energie, cola of autorijden) moeten nadenken? De accijnzen zijn er alvast veel en veel lager.quote:Op zaterdag 23 september 2023 06:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
We gaan met de voorstellen juist naar een samenleving waar mensen inderdaad wat vaker genoeg of zelfs iets meer hebben. En Frankrijk, waar 1 op de 5 kinderen in armoede leeft, is een voorbeeld hoe het niet moet: https://www.euractiv.com/(...)y-line-unicef-warns/
In Nederland is dat 1 op de 20: https://www.trouw.nl/verd(...)op-armoede~bcb6880a/
Dus niks een verademing om in Frankrijk te leven, maar juist een enorme verstikking.
En over dat statiegeld: nee, in Frankrijk denken ze dat de consument dat niet kan, dus hebben ze per 1 juli een heel aantal plastic verpakkingen gewoonweg volledig verboden.
Wat staat hier?quote:Op zaterdag 23 september 2023 18:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dus jij bent akkoord dat hij een motie steunt om het minimumloon wat te verhogen en dat ergens aan de kostenkant mee te dekken
In dat stukje dat je quote is hij bijzonder weinig concreet. Hoe kun je daar nu al zo zeker over zijn dan?quote:Op zaterdag 23 september 2023 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. In de rijksfinanciën zijn er twee smaken: een uitgavenkader en een inkomstenkader. De kostenkant zegt me niet zo veel.quote:
Gaat om deze motiequote:Op zaterdag 23 september 2023 21:49 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. In de rijksfinanciën zijn er twee smaken: een uitgavenkader en een inkomstenkader. De kostenkant zegt me niet zo veel.
Hier staat feitelijk: kijk maar hoeveel het lukt om ambtenaren (politie, militairen) te ontslaan, om met die besparing het minimumloon te verhogen.quote:De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat aanvullende maatregelen nodig zijn om huishoudens meer bestaanszekerheid te bieden;
verzoekt de regering het minimumloon per 1 januari 2024 enigszins te verhogen met behoud van de volledige koppeling en dit te dekken uit via de uitgavenkant;
verzoekt hiertoe een wijzigingsvoorstel op de begroting van SZW naar de Kamer te sturen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Van der Plas
Omtzigt
Inderdaad, Omtzigt laat zich hier enorm kennen. Leuk dat degelijke imago maar dit is niets meer dan lelijke politiek om de BBB te pleasen.quote:Op zaterdag 23 september 2023 22:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaat om deze motie
[..]
Hier staat feitelijk: kijk maar hoeveel het lukt om ambtenaren (politie, militairen) te ontslaan, om met die besparing het minimumloon te verhogen.
Met daarbij de opmerking dat de indieners dachten aan 1 tot 2 miljard.
"De Tweede Kamer beloofde na Prinsjesdag met een keur aan plannen nóg iets extra’s te doen voor de koopkracht van burgers. Maar ambtenaren van het ministerie van Financiën kraken de voornemens: te veel plannen worden uit dezelfde potjes betaald."quote:Op donderdag 21 september 2023 21:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, geen enkel potje is dubbel genoemd, dat klopt gewoon niet. En ik heb redelijk veel vertrouwen in de commissie financiën die zich er nu mee gaat bemoeien, die zijn kwalitatief veel beter dan de partijleiders. Mensen als Nijboer, Van Weyenberg, Grinwis, Van der Lee, Sneller zijn stuk voor stuk beter dan hun nummer 1.
Ja, ik zie dat nu. In het artikel niet welke potjes dan dubbel zijn, ik duik komende week er wel dieper in. In de moties stonden in feite geen dubbele potjes. Maar alsnog, zoals ik al de hele tijd zei: die moties waren richtingen, uiteindelijk komt het op het belastingplan aan en de commissie financiën is al druk bezig.quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:12 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
"De Tweede Kamer beloofde na Prinsjesdag met een keur aan plannen nóg iets extra’s te doen voor de koopkracht van burgers. Maar ambtenaren van het ministerie van Financiën kraken de voornemens: te veel plannen worden uit dezelfde potjes betaald."
https://www.ad.nl/politie(...)dstofprijs~ae52a6b2/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |