Maar dat heeft 'ie niet!quote:
Je hebt een bepaald beleid ten bate van buitenlanders, niet het te vertegenwoordigen volk dus, dat tot in de lengte van dagen geld gaat kosten, het is onethisch om de kosten daarvan niet uit te rekenen.quote:Op donderdag 21 september 2023 13:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nog geen 75.000 als hij geen vergunning krijgt. Dat is gewoon een feit.
Indien wel een status kun je dat niet uitrekenen. Het grootste deel gaat werken en levert dus belasting en premies op, maar er zullen er ook zijn die dure kankeronderzoeken krijgen tijdens hun leven. Uitrekenen wat een leven gemiddeld kost in Nederland is nogal onethisch en doet dan ook niemand.
Eh, nee. Zodra iemand een status heeft, hoort hij bij het te vertegenwoordigen volk en heeft hij of zij net zo veel rechten als jij en ik. En dus ook recht op kankeronderzoeken oid. Maar nogmaals: geef gewoon toe dat je onzinnig zat te rekenen. Die 60.000 klopt niet, die miljoen klopt niet, er klopt gewoon helemaal niks van en dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 21 september 2023 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hebt een bepaald beleid ten bate van buitenlanders, niet het te vertegenwoordigen volk dus, dat tot in de lengte van dagen geld gaat kosten, het is onethisch om de kosten daarvan niet uit te rekenen.
Gelul. In de grondwet staat dat het gehele Nederlandse volk vertegenwoordigd wordt, buitenlands volk met een verblijfsvergunning staat daar niet bij. Het Nederlands staatsburgerschap wordt waardeloos gemaakt.quote:Op donderdag 21 september 2023 13:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eh, nee. Zodra iemand een status heeft, hoort hij bij het te vertegenwoordigen volk en heeft hij of zij net zo veel rechten als jij en ik.
Het is vervelend om te zeggen, maar het is ook weer niet echt een geheim dat zowel asielzoekers als (andere) moslims met een migratie-achtergrond een onevenredig beroep op de gezondheidszorg doen.quote:En dus ook recht op kankeronderzoeken oid. Maar nogmaals: geef gewoon toe dat je onzinnig zat te rekenen. Die 60.000 klopt niet, die miljoen klopt niet, er klopt gewoon helemaal niks van en dat weet je zelf ook wel.
Allemaal smoesjes. Yesilgöz gaat ons het laatste restje democratische rechtsstaat kosten, dát is niet in geld uit te drukken. Maar je hebt netto bijdragers in dit land en netto ontvangers, werken, al dan niet in een of ander gesubsideerd trajcet, maakt je niet automatisch netto-bijdrager.quote:En of statushouders in totaal geld kosten valt nog te betwijfelen, aangezien de meerderheid gewoon een baan heeft. Neem een Yeşilgöz, een statushouder, die heeft nogal een baan waarbij ze behoorlijk aan belasting moet afdragen (laten we de kosten voor het uitvoeren van het desastreuse veel te rechtse VVD beleid haar maar even niet persoonlijk aanrekenen). De meerderheid heeft een baan, een aantal zal topbanen hebben, of kinderen die topbanen krijgen (tot welke generatie wil je gaan?). Dan is het dus maar de vraag of het totaal de schatkist sowieso wel iets kost.
Nee, aangetoond is inmiddels dat het niet in de buurt van die 1 miljoen is. Hoeveel het wel is blijft niet de vraag, want het is totaal irrelevant. Als een persoon elke dag een rondje met haar oude eenzame buurvrouw loopt is dat wat mij betreft miljoenen waard, hoe ga je dat meenemen?quote:Op donderdag 21 september 2023 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar de vraag blijft, als het geen 'ongeveer 1 miljoen per persoon gemiddeld' is, wat is het dan wel?
En als hij haar verkracht, hoeveel is dat in de min?quote:Op donderdag 21 september 2023 14:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, aangetoond is inmiddels dat het niet in de buurt van die 1 miljoen is. Hoeveel het wel is blijft niet de vraag, want het is totaal irrelevant. Als een persoon elke dag een rondje met haar oude eenzame buurvrouw loopt is dat wat mij betreft miljoenen waard, hoe ga je dat meenemen?
Als jij gewoon even zegt hoeveel, dan bepaal ik zelf wel of ik dat veel vind of niet.quote:Je sensatiezoekerij, je liegen en bedriegen, moet gewoon afgelopen zijn. Een asielzoeker kost niet veel, dat is aangetoond.
Behalve immigranten die zo'n aanwinst zijn voor 'de' economie dat ze minder belasting hoeven betalen dan de Nederlandse tweederangsburger, die ook voor een sociale huurwoning op de tweede rang zit. Je hebt inwoners en je hebt Nederlanders, ongelijke gevallen moeten behandeld worden naar mate van hun ongelijkheid. Een Nederlander mag stemmen, een buitenlander natuurlijk niet. Een Nederlander heeft geen verblijfsvergunning nodig, een buitenlander wel.quote:Een statushouder is gewoon een inwoner van Nederland (we doen niet aan eerste en tweede rangs inwoners, we zijn geen nazi's) en die hun waarde gaan we niet in geld uitdrukken. Nooit. Niet van jou, niet van een verstandelijk gehandicapte, niet van de best verdienende persoon in het land en niet van een statushouder. Het leven van een persoon druk je niet in geld uit.
Nogmaals: nog geen 75.000. Ik heb bronnen getoond. Je bent blijkbaar alleen niet geďnteresseerd in het antwoord. Gewoon omdat het niet bij je domme BNW praatjes past.quote:Op donderdag 21 september 2023 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij gewoon even zegt hoeveel, dan bepaal ik zelf wel of ik dat veel vind of niet.
[..]
Bang dat ze nu fouten makenquote:Op donderdag 21 september 2023 15:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Coalitiepartijen willen nauwelijks ergens nog over debatteren
Ja, dit lijkt me niet echt de bedoeling. Liever helemaal geen fondsen, maar als zo'n fonds is opgesteld moet je daar als politiek vanaf blijven.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Walgelijk idee van VVD om maar gewoon iets uit ander fonds te halen en daarmee iets te dekken.
Belastingsverhoging voor grootbedrijven zal wel onbespreekbaar zijn. Meisje Hermans wordt al beetje boos
Is gewoon broekzak - vestzak hoor. Die 1,2 miljard per jaar gaat nu gewoon ten koste van andere zaken.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
De PvdA bestaat niet meer. De nieuwe partij vindt het prima om mensen die afhankelijk zijn van de auto 2,50 per liter benzine te laten betalen.
Hoe kun je jezelf in de voet schieten zeg
Was gewoon het plan van de coalitie alleen willen ze er nu aan gaan morrelen en PvdA/GL gaat ze er aan houden. Kun je ze niet kwalijk nemen en ik geef ze nog groot gelijk ook.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
De PvdA bestaat niet meer. De nieuwe partij vindt het prima om mensen die afhankelijk zijn van de auto 2,50 per liter benzine te laten betalen.
Hoe kun je jezelf in de voet schieten zeg
De coalitie bestaat niet meer.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Was gewoon het plan van de coalitie alleen willen ze er nu aan gaan morrelen en PvdA/GL gaat ze er aan houden.
Ja, duh. Het is dan ook een noodmaatregel.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is gewoon broekzak - vestzak hoor. Die 1,2 miljard per jaar gaat nu gewoon ten koste van andere zaken.
Daarom zeg ik ook was. Ze zijn niet daar op gevallen dus mag men best wat verwachten qua standpunt al onderhandelt men over diverse zaken tegelijk.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De coalitie bestaat niet meer.
Klopt, maar het moet geen verrassing zijn dat de VVD het niet eens is met andere partijen in de coalitie op dit standpunt.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook was. Ze zijn niet daar op gevallen dus mag men best wat verwachten qua standpunt al onderhandelt men over diverse zaken tegelijk.
De huidige coalitie (die niet meer bestaat) staat gewoon deels onder de motie. En heeft gelijk aangegeven dat dit aan de Kamer was. Verder geeft PvdA/GL duidelijk aan dat ze om een andere reden hier niet voor stemmen.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Was gewoon het plan van de coalitie alleen willen ze er nu aan gaan morrelen en PvdA/GL gaat ze er aan houden. Kun je ze niet kwalijk nemen en ik geef ze nog groot gelijk ook.
Het is nooit besproken voor de val van het kabinet, maar ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat als er een missionair kabinet was, dat de verlaging van de accijns op benzine dan in de miljoenennota zat. VVD en CU staan er namelijk onder en CDA geeft ook aan dat die verlaging belangrijk is.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook was. Ze zijn niet daar op gevallen dus mag men best wat verwachten qua standpunt al onderhandelt men over diverse zaken tegelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |