abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 september 2023 @ 17:02:54 #176
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_210706646
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
De afbouw zou sneller kunnen, dat ben ik het met je eens. Maar afschaffen gaat echt niet, dan verveelvoudig je het aantal kinderen in armoede.

Je ontwijkt (niet voor het eerst) m'n constatering dat mensen met een ton aan inkomsten ook er nog recht op
hebben. Moeten minima het krijgen? prima. maar deze mensen hebben dit niet nodig.

quote:
Met 1 kind krijg je trouwens ook kindgebondenbudget.
Wij niet. Dus daar moet je dus een flink lager inkomen voor hebben.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_210706647
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 16:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Iedereen met kinderen krijgt het.
Iedereen zonder kinderen heeft gewoon minder kosten, dat is gewoon vrij simpel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210706653
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:02 schreef Gunner het volgende:

[..]
Je ontwijkt (niet voor het eerst) m'n constatering dat mensen met een ton aan inkomsten ook er nog recht op hebben. Moeten minima het krijgen? prima. maar deze mensen hebben dit niet nodig.
Dat geef ik toch aan, dat de afbouw sneller zou kunnen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 21 september 2023 @ 17:05:50 #179
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_210706670
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat geef ik toch aan, dat de afbouw sneller zou kunnen?
Akkoord. Ik vind het alleen wat zacht uitgedrukt :P

Ik wil er per direct vanaf. maar daar zal geen meerderheid voor zijn denk ik.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:08:30 #180
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210706685
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iedereen zonder kinderen heeft gewoon minder kosten, dat is gewoon vrij simpel.
Ik zeg toch ook niet dat het onderscheid onterecht is? Maar al die foksubsidie wordt uiteindelijk wel door de kinderlozen opgebracht.

Of nou ja, dat is natuurlijk niet helemaal waar, ook door de (boven)modale ouders. Die vervolgens dus zelf ook weer een kindertoeslag moeten krijgen omdat ze anders niet genoeg overhouden :') Het systeem houdt zichzelf zo mooi in stand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 21 september 2023 @ 17:09:08 #181
346939 Janneke141
pi_210706688
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:05 schreef Gunner het volgende:
In het volgende kabinet zullen geen confessionele partijen zitten, dat zal allicht helpen.
pi_210706691
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In het volgende kabinet zullen geen confessionele partijen zitten, dat zal allicht helpen.
Jij denkt dat zowel Omtzigt als BBB het kabinet niet halen?
pi_210706694
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:05 schreef Gunner het volgende:

[..]
Akkoord. Ik vind het alleen wat zacht uitgedrukt :P

Nee, per direct misschien wel meer dan de helft van de kinderen in de armoede storten, daar zul je geen meerderheid voor vinden.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:11:56 #184
346939 Janneke141
pi_210706699
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij denkt dat zowel Omtzigt als BBB het kabinet niet halen?
Dat zijn partijen waar een hoop ex-CDA'ers op gaan stemmen. Maakt het nog geen confessionele partijen. Maar goed, die zullen het gezin als hoeksteen van de samenleving inderdaad ook wel op een tegeltje hebben staan.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:12:40 #185
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_210706705
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, per direct misschien wel meer dan de helft van de kinderen in de armoede storten, daar zul je geen meerderheid voor vinden.
okay ik nuanceer. Beperk het sterk tot de gezinnen die het wel nodig hebben.
pi_210706820
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 16:58 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zelfde met kinderbijslag of hypotheekrenteaftrek, het is bezopen idd.
was toch ook met die energietoeslag vorig jaar. Iedereen maar gratis geld geven
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_210706834
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 16:58 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zelfde met kinderbijslag of hypotheekrenteaftrek, het is bezopen idd.
ik ben zelfs van mening dat mensen met een goed pensioen minder AOW zouden moeten krijgen. Ik weet dat dat gevoelig ligt maar je zult toch moeten gaan afbouwen de komende 20-30 jaar op de AOW voor rijke mensen
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_210706937
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:32 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
ik ben zelfs van mening dat mensen met een goed pensioen minder AOW zouden moeten krijgen. Ik weet dat dat gevoelig ligt maar je zult toch moeten gaan afbouwen de komende 20-30 jaar op de AOW voor rijke mensen
Ben ik het volledig mee eens. Mijn vader heeft ook 40 jaar pensioenpremie betaald bijvoorbeeld maar hij viel voortijdig om. Mijn moeder krijgt een partnerpensioen wat 70% is. Die andere 30 % houdt het ABP gewoon zelf, lekker puh. Dat vind ik ook zo krom. Als mijn vader nu een aantal jaren van zijn pensioen had kunnen genieten zou ik dat logisch vinden maar nu niet.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210706988
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:32 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
Helemaal eens. De AOW moet geen basisinkomen zijn, maar gewoon een inkomensafhankelijke steun.
  FOK!fotograaf donderdag 21 september 2023 @ 18:09:44 #190
842 Zorro
Z
pi_210707095
quote:

[..]
Hou op zeg.
Het zoveelste geval van "wie spaart is de lul"
Net als iemand die met hard werken en sparen, niet te vaak op vakantie, niet de nieuwste auto of telefoon, een huis gekocht heeft en om wat voor reden dan ook uiteindelijk een uitkering nodig heeft. Eerst huis opmaken.
Iemand die evenveel verdient maar in een sociale huurwonijng is blijven zitten omdat ie geen geld had voor een huis want al die tijd 3x per jaar op vakantie is geweest en steeds de nieuwste telefoon moest hebben en alles, die krijgt direct uitkering.

Topsysteem.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_210707247
Ik heb niks gezien vandaag, maar de samenvattingen lezen alsof de Kamer een gat in de hand heeft. Geen gezeik, iedereen rijk.

Leuke reminder voor de politici die straks in debatten het hebben over keuzes maken en deugdelijk beleid.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 21 september 2023 @ 18:32:23 #192
346939 Janneke141
pi_210707260
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik heb niks gezien vandaag, maar de samenvattingen lezen alsof de Kamer een gat in de hand heeft. Geen gezeik, iedereen rijk.

Leuke reminder voor de politici die straks in debatten het hebben over keuzes maken en deugdelijk beleid.
Ja, in dat opzicht gaan ze gewoon nog even verder op de voet van Rutte-IV.
pi_210707292
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, in dat opzicht gaan ze gewoon nog even verder op de voet van Rutte-IV.
Om er over een jaar achter te komen dat Rutte een product van zijn tijd was en het vervangen van hem de overheid en besturen niet ineens radicaal anders laat gaan.
  donderdag 21 september 2023 @ 18:36:36 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210707296
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zeg toch ook niet dat het onderscheid onterecht is? Maar al die foksubsidie wordt uiteindelijk wel door de kinderlozen opgebracht.

Of nou ja, dat is natuurlijk niet helemaal waar, ook door de (boven)modale ouders. Die vervolgens dus zelf ook weer een kindertoeslag moeten krijgen omdat ze anders niet genoeg overhouden :') Het systeem houdt zichzelf zo mooi in stand.
Dus alle toeslagen en uitkeringen afschaffen en een basisinkomen invoeren :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210707310
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Elke haalbare motie noemde gewoon een dekking. Die van de VVD niet zo verrassend de minst degelijke, de VVD is tegenwoordig de partij van 'na ons de zondvloed'. Maar er is wel steeds een dekking.

Alleen die van de BBB had gewoon geen dekking. Was ook een absurde motie: "we verhogen het minimumloon met een niet gespecificeerd percentage en daarvoor ontslaan we wat ambtenaren, geen idee hoeveel en welke"... dat Omtzigt dat mede-ondertekende vind ik eerlijk gezegd wel verontrustend.
pi_210707380
Godallemachtig, zodra het om inhoud gaat en niet om populistische blaat zakt van der Plas wel enorm door het ijs, zeg.

Omtzigt slaat ook een modderfiguur, overigens, in de discussie over het minimumloon.
pi_210707390
quote:

Verkiezingstijd, he? Dan gaan we om gratis bier roepen.
pi_210707407
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Elke haalbare motie noemde gewoon een dekking. Die van de VVD niet zo verrassend de minst degelijke, de VVD is tegenwoordig de partij van 'na ons de zondvloed'. Maar er is wel steeds een dekking.

Alleen die van de BBB had gewoon geen dekking. Was ook een absurde motie: "we verhogen het minimumloon met een niet gespecificeerd percentage en daarvoor ontslaan we wat ambtenaren, geen idee hoeveel en welke"... dat Omtzigt dat mede-ondertekende vind ik eerlijk gezegd wel verontrustend.
Ik vind deugdelijk financieel beleid meer dan moties of amendementen met dekking. Want die dekking gaat alleen over verschuivingen op specifieke begrotingsartikelen. Het gaat er ook om welke andere effecten dit heeft, wat de gevolgen dit heeft bv op lastendruk van bepaalde groepen mensen of bedrijven etc. De maatregelen zijn gericht op de aanpak van 1 probleem die in de kern vaak het meeste media aandacht gehaald heeft. Of dit een waterbed aan andere problemen veroorzaakt, zeker als het om dit soort grote en meerdere verschuivingen gaat, hebben we nu geen idee van. Begrotingsregels hebben we namelijk niet voor niks. Fondsen leegplunderen staat er ieder geval niet in en gebeurd nu wel. Een minfin in normale doen zou hier altijd voor gaan liggen. Ben dan ook wel benieuwd naar de toon van Rutte zometeen en later Kaag. Ik denk dat ze gaan waarschuwen.
  donderdag 21 september 2023 @ 18:50:12 #199
346939 Janneke141
pi_210707430
Als je dekking hebt voor uitgaven, dan heb je inkomsten die er tegenover staan. Het laten oplopen van de staatsschuld, of het onttrekken van middelen aan een fonds dat sowieso al alleen bestond op rekening van de toekomst, is dus geen dekking.

Het is gratis bier. Allemaal heel lekker, dus geniet ervan, maar niet zeuren als je straks aan je kinderen moet gaan uitleggen waarom wij hun bier zo duur gemaakt hebben.
pi_210707437
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik vind deugdelijk financieel beleid meer dan moties of amendementen met dekking. Want die dekking gaat alleen over verschuivingen op specifieke begrotingsartikelen. Het gaat er ook om welke andere effecten dit heeft, wat de gevolgen dit heeft bv op lastendruk van bepaalde groepen mensen of bedrijven etc. De maatregelen zijn gericht op de aanpak van 1 probleem die in de kern vaak het meeste media aandacht gehaald heeft. Of dit een waterbed aan andere problemen veroorzaakt, zeker als het om dit soort grote en meerdere verschuivingen gaat, hebben we nu geen idee van. Begrotingsregels hebben we namelijk niet voor niks. Fondsen leegplunderen staat er ieder geval niet in en gebeurd nu wel. Een minfin in normale doen zou hier altijd voor gaan liggen. Ben dan ook wel benieuwd naar de toon van Rutte zometeen en later Kaag. Ik denk dat ze gaan waarschuwen.
Nee, dat fondsen plunderen vind ik ook niks, daarom had ik ook commentaar op die VVD dekking voor de accijns op benzin. De dekking van het minimumloon en die van het OV zijn wel gewoon degelijk.

Verder worden de moties nog omgebouwd tot amendementen en worden die nog uren besproken in het belastingplan door de financieel woordvoerders. Dat komt meestal wel gewoon goed. Alleen die van de VVD, ik hoop dat ze daar toch nog een andere dekking voor vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')