Straks? Volgens mij is dit een prima tijd om uit te leggen waarom het leven zo duur is geworden is en alle klassieke overheidstaken in staat van ontbinding verkeren. Vele miljarden zoek, enorme uitgaven buiten de begroting om gedaan, tientallen miljoenen verblundert, enorme fondsen die de kosten niet dekken. Het gore lef om de oppositie van gratis bier te beschuldigen is echt alle schaamte voorbij.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
Als je dekking hebt voor uitgaven, dan heb je inkomsten die er tegenover staan. Het laten oplopen van de staatsschuld, of het onttrekken van middelen aan een fonds dat sowieso al alleen bestond op rekening van de toekomst, is dus geen dekking.
Het is gratis bier. Allemaal heel lekker, dus geniet ervan, maar niet zeuren als je straks aan je kinderen moet gaan uitleggen waarom wij hun bier zo duur gemaakt hebben.
Dat is toch logisch? Boeren zijn familiebedrijven. BBB is er voor de boeren.quote:Op donderdag 21 september 2023 20:28 schreef Faraday01 het volgende:
Afschaffen schenk- en erfbelasting, BBB is voor. Dat is heel erg eng rechts.
Om vervolgens te zeggen "doe maar 2%", dat zei ze letterlijk en is meer dan de PvdA/GL-CU motie. Dan heb je het over 2 miljard aan ambtenarensalarissen schrappen.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was toch ook geen gespecificeerd bedrag? Het is een beetje een vage motie, kijk wat je kan schrapen en verhoog daar via de koppeling het minumloon mee.
Ik begrijp het wel alleen is het extreem opportunistisch en kost dat 2,5 miljard per jaar!!quote:Op donderdag 21 september 2023 20:38 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Boeren zijn familiebedrijven. BBB is er voor de boeren.
Als je niets door laat rekenen kun je allerlei onzin uitkramenquote:Op donderdag 21 september 2023 20:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Om vervolgens te zeggen "doe maar 2%", dat zei ze letterlijk en is meer dan de PvdA/GL-CU motie. Dan heb je het over 2 miljard aan ambtenarensalarissen schrappen.
Sinds wanneer is dat relevant voor een populistische partij?quote:Op donderdag 21 september 2023 21:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel alleen is het extreem opportunistisch en kost dat 2,5 miljard per jaar!!
Niet, helaas.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat relevant voor een populistische partij?
Niet, in principe. Of misschien alleen het deel dat 'gedekt' wordt door het Wobke-Wiebes fonds, niet zeker of dat al echt apart was gezet in een pot. Volgens mij wel. En dan is het dus 0 euro.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:13 schreef Faraday01 het volgende:
Hoeveel miljard is het tekort deze dagen opgelopen?
De dekking is erg gammel en verschillende potjes zijn meer dan 1x genoemd.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet, in principe. Of misschien alleen het deel dat 'gedekt' wordt door het Wobke-Wiebes fonds, niet zeker of dat al echt apart was gezet in een pot. Volgens mij wel. En dan is het dus 0 euro.
Er is veel geschoven, maar allemaal gedekt.
Nee, geen enkel potje is dubbel genoemd, dat klopt gewoon niet. En ik heb redelijk veel vertrouwen in de commissie financiën die zich er nu mee gaat bemoeien, die zijn kwalitatief veel beter dan de partijleiders. Mensen als Nijboer, Van Weyenberg, Grinwis, Van der Lee, Sneller zijn stuk voor stuk beter dan hun nummer 1.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:39 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
De dekking is erg gammel en verschillende potjes zijn meer dan 1x genoemd.
Of het allemaal echt gaat gebeuren is echt nog maar de vraag. Reken je niet rijk.
opheffen van die 30 miljard voor stikstof denk ikquote:Op donderdag 21 september 2023 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd hoe je budgetneutraal zo veel cadeautjes aan de samenleving kan uitdelen. Of worden er ook dingen duurder die ik even gemist heb?
Wie zijn "we"? En nooit is een hele lange tijd.quote:Op donderdag 21 september 2023 14:13 schreef Hanca het volgende:
(we doen niet aan eerste en tweede rangs inwoners, we zijn geen nazi's) en die hun waarde gaan we niet in geld uitdrukken. Nooit. Niet van jou, niet van een verstandelijk gehandicapte, niet van de best verdienende persoon in het land en niet van een statushouder. Het leven van een persoon druk je niet in geld uit.
Zowel de accijnsverhoging terugdraaien als de prijsverhoging van OV stopzetten moet bijvoorbeel komen uit de aanvullende posten van MinFin. Zie oa https://fd.nl/politiek/14(...)g-naar-bedrijfslevenquote:Op donderdag 21 september 2023 21:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, geen enkel potje is dubbel genoemd, dat klopt gewoon niet. En ik heb redelijk veel vertrouwen in de commissie financiën die zich er nu mee gaat bemoeien, die zijn kwalitatief veel beter dan de partijleiders. Mensen als Nijboer, Van Weyenberg, Grinwis, Van der Lee, Sneller zijn stuk voor stuk beter dan hun nummer 1.
Glas-plas-was. Een praatje voor de bühne.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:54 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Zowel de accijnsverhoging terugdraaien als de prijsverhoging van OV stopzetten moet bijvoorbeel komen uit de aanvullende posten van MinFin. Zie oa https://fd.nl/politiek/14(...)g-naar-bedrijfsleven
Het FD laat verder ook zien dat een hele hoop dekkingen niet realistisch zijn. Het zijn naieve ideeen.
Goed artikel, dank voor de link. Het is inderdaad een samenraapsel van oneigenlijk geschuif en wensdenken.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:54 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Zowel de accijnsverhoging terugdraaien als de prijsverhoging van OV stopzetten moet bijvoorbeel komen uit de aanvullende posten van MinFin. Zie oa https://fd.nl/politiek/14(...)g-naar-bedrijfsleven
Het FD laat verder ook zien dat een hele hoop dekkingen niet realistisch zijn. Het zijn naieve ideeen.
Nee, die accijnsverlaging komt grotendeels uit het Wobke-Wiebes fonds.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:54 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Oh?quote:Op donderdag 21 september 2023 21:59 schreef Hanca het volgende:
En het zijn allemaal dekkingen die eerder door de ministeries zijn aangegeven als realistisch.
quote:Het ministerie van Financiën wijst erop dat ook de 'aanvullende posten' al een bestemming hebben, het is geld dat is gereserveerd voor ideeën die nog moeten worden uitgewerkt. Maar het is dus niet vrij te besteden.
Ja, er gaan wat belastingen omhoog voor de rijken en de inkoop van eigen aandelen wordt duurder. En het mobiliteitsfonds wat door stikstof niet bruikbaar is, gaat naar het OV.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd hoe je budgetneutraal zo veel cadeautjes aan de samenleving kan uitdelen. Of worden er ook dingen duurder die ik even gemist heb?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |