SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Willen jullie meer of minder Navo in je achtertuinquote:
quote:Oostenrijkse minister die met Poetin danste, vertrekt naar Rusland
De Oostenrijkse oud-minister van Buitenlandse Zaken, Karin Kneissl, is naar Rusland verhuisd. Ze is via Syri naar Sint-Petersburg gereisd en haar pony's zijn vorige week door een Russisch militair toestel opgehaald. In 2018 gingen beelden van Kneissl die op haar bruiloft met Vladimir Poetin danste de hele wereld over. Het kostte haar uiteindelijk haar baan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)loft-vertrek-rusland
Gelukkig zijn er wederom geen nukes ingezet na deze ongekende escalatie door de NAVO....hiervoor natuurlijk grote heil aan Poetin voor zijn barmhartigheid en het niet nakomen van de dreigementen van Medvedev en de zijnen.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Willen jullie meer of minder Navo in je achtertuin.
Dat plan van ze heeft zo gigantisch gebackfired.
NOG MEER NAVO-AGRESSIE ZE WILLEN GEWOON OORLOG UITLOKKEN!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 14 september 2023 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oeh, dat was snel in dit topic, post nr 7quote:Op donderdag 14 september 2023 11:19 schreef xpompompomx het volgende:
Denken we wel aan de NOEKS, beste mensen?
quote:Op donderdag 14 september 2023 11:19 schreef xpompompomx het volgende:
Straks tot Georgiquote:Op donderdag 14 september 2023 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In 2018 was er toch nog niet zoveel aan de hand rond Poetin? Waarom zou die dame niet een dansje kunnen maken met een buitenlandse staatsbeambte?quote:
Had al 4 jaar de Krim en delen van Oost Oekrane bezet?quote:Op donderdag 14 september 2023 11:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
In 2018 was er toch nog niet zoveel aan de hand rond Poetin? Waarom zou die dame niet een dansje kunnen maken met een buitenlandse staatsbeambte?
Ja, maar daar ging de rest van de wereld toen nog enigszins schouderophalend mee om. In 2018 was hij bij lange na nog niet de paria die hij nu is.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Had al 4 jaar de Krim en delen van Oost Oekrane bezet?
De wereld ging daar niet schouderophalend mee om, hooguit laf.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, maar daar ging de rest van de wereld toen nog enigszins schouderophalend mee om. In 2018 was hij bij lange na nog niet de paria die hij nu is.
Geen idee, maar ik kan moeilijk medelijden hebben met deze voormalige minister van Oostenrijk.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
In 2018 was er toch nog niet zoveel aan de hand rond Poetin? Waarom zou die dame niet een dansje kunnen maken met een buitenlandse staatsbeambte?
Skripal is in 2018 vergiftigd in Salisbury, daar was toentertijd een hele heisa over.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
En Oekraine plus zoals het er nu uit ziet geallieerde landen van Idd Georgie tot aan Japan.quote:
Of Duitsland heeft stiekem Panavia Tornado's gegeven.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:41 schreef oheng het volgende:
Suchomimus geeft berld bij de aanval op een S-400 complex vannacht.
En even een detail want niemand noemt: gisteren heeft Oekraine aangevallen met 10 Storm Shadows. Dat betekent dat ze minimaal 5 vliegtuigen hebben met deze mogelijkheden. Dit itt tot eerdere geruchten dat Oekraine misschien geen omgebouwde SU-24's meer overhad.
Vanaf een staatsman aan de grondwet ligt te morrelen om zelf langer aan te kunnen blijven zouden we hem per direct moeten afschrijven.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Russen zeggen er 10 toch? Misschien waren het er wel 2?quote:Op donderdag 14 september 2023 11:41 schreef oheng het volgende:
Suchomimus geeft beeld bij de aanval op een S-400 complex vannacht.
En even een detail want niemand noemt: gisteren heeft Oekraine aangevallen met 10 Storm Shadows. Dat betekent dat ze minimaal 5 vliegtuigen hebben met deze mogelijkheden. Dit itt tot eerdere geruchten dat Oekraine misschien geen omgebouwde SU-24's meer overhad.
Strategisch gezien verzwakt de situatie van De Krim op een dagelijkse basis.
Aanval met 5 zeedrones waarschijnlijk mislukt. Dit keer....
Wel opschieten die dingen roesten waar je bijstaat.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:19 schreef xpompompomx het volgende:
Zou toch vervelend zijn als ze zo'n ding afvuren en de klep van de raketsilo blijkt vastgeroest te zijn, BIEMquote:Op donderdag 14 september 2023 12:43 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Wel opschieten die dingen roesten waar je bijstaat.
Nou, in ieder geval raakten 3 hun doel. En we hebben foto's gezien dat er 2 onder een SU-24 kunnen.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De Russen zeggen er 10 toch? Misschien waren het er wel 2?
Volgens ene Wierd Duk kan 1 dronken rus zo'n ding afvuren.quote:Op donderdag 14 september 2023 12:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zou toch vervelend zijn als ze zo'n ding afvuren en de klep van de raketsilo blijkt vastgeroest te zijn, BIEM
Wat weet die vent toch veel h.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Volgens ene Wierd Duk kan 1 dronken rus zo'n ding afvuren.
Want het afvuren van een kernraket is net zo makkelijk als een grasmaaier starten.
is ook zo! Als iemand anders/meerdere mensen de 324 stapper ervoor gedaan hebben. Dan kan een dronken rus prima het laatste knopje in klikkenquote:Op donderdag 14 september 2023 13:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Want het afvuren van een kernraket is net zo makkelijk als een grasmaaier starten.
Ach, vreemde eendenquote:Op donderdag 14 september 2023 13:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Een mooie VS basis zou een top uitkomst zijn.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:49 schreef oheng het volgende:
De relatie met Armeni verslechterd ook continue.
"rusland is geen garantie gever meer voor de veiligheid van Armeni".
Moet denken aan ongeveer 3/4 jaar geleden waar een Russische vrouwelijke parlementarir (??) tekeer ging op tv over dat Rusland precies het tegenovergesteld had bereikt. Ze had het oa over verdubbeling grenzen met NATO landen en nbg een aantal dingen wat allemaal waar was. Heb haar daarna nooit meer gezien of gehoord. Ik wil dat opnieuw bekijken maar wie was ze? Weet iemand waar ik het over heb?quote:Op donderdag 14 september 2023 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 14 september 2023 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
10 lijkt me stug. Waarom zou je dat doen? Het is niet dat je daarmee de radarsystemen overbelast.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De Russen zeggen er 10 toch? Misschien waren het er wel 2?
Ja klinkt mij ook niet logisch zeker omdat ze er helemaal niet veel hebben.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
10 lijkt me stug. Waarom zou je dat doen? Het is niet dat je daarmee de radarsystemen overbelast.
Ow man, die gast hoort een lintje te krijgen van het land waar hij woont.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:58 schreef Slayage het volgende:
sunk-cost fallacy
the phenomenon whereby a person is reluctant to abandon a strategy or course of action because they have invested heavily in it, even when it is clear that abandonment would be more beneficial.[ twitter ]
Ja hebt Airbussen gezienquote:Op donderdag 14 september 2023 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZGJWBkExh/
Ja het is TikTok, sue me. Vette beelden
Zijn ook de gasten die ik vanochtend gezien heb.
Die Col MacGregor kwam in het begin van de oorlog ook altijd op Fox en al zijn voorspellingen kwamen nooit uit. Had dit filmpje nog niet gezien van Ryan McBeth maar wat kan die man een onzin vertellen. Duidelijk gewoon een Rusland supporter die verblind is door propaganda en zijn eigen mening.quote:Op donderdag 14 september 2023 12:39 schreef luxerobots het volgende:
FVD komt letterlijk met de Russische invalshoek, de oorlog wordt gevoerd voor Amerikaanse belangen.![]()
(Het zijn juist de Russen die om hun belangen oorlog voeren).
Van Houwelingen raadt aan om de situatie van alle kanten te bekijken, dus ook door te praten met de Russische ambassadeur, een podcast te bekijken op een website met de naam 'de nieuwe wereld' en door te luisteren naar Douglas MacGregor.
Col MacGregor kennen we in dit forum trouwens nog:
quote:Op donderdag 14 september 2023 11:19 schreef xpompompomx het volgende:
Klopt maar ervoor vlogen twee c130squote:Op donderdag 14 september 2023 14:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja hebt Airbussen gezien
https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A400M_Atlas
En ook langs het nabijgelegen opvangcentrum waar veel oorlogsvluchtelingen zitten. Die hadden geen idee van de oefening en vonden het niet allemaal even gaaf dat opeens de ramen trilden van langsvliegende militaire toestellenquote:Op donderdag 14 september 2023 14:36 schreef Zwoerd het volgende:
Die gingen vorige week ook een paar keer vlak over mn huis
Stond je ook op je dak en probeerde je ze toen aan te raken? (komt uit 1 of andere film, weet even niet meer welke dat was)quote:Op donderdag 14 september 2023 14:36 schreef Zwoerd het volgende:
Die gingen vorige week ook een paar keer vlak over mn huis
Ze gingen wel zo laag dat ik het gevoel had ze haast met een voetbal had kunnen raken.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:42 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Stond je ook op je dak en probeerde je ze toen aan te raken? (komt uit 1 of andere film, weet even niet meer welke dat was)
Heb liever Xena'squote:Op donderdag 14 september 2023 14:43 schreef Starhopper het volgende:
Dit zijn wel herculessen![]()
[ afbeelding ]
Dat zou spannning binnen de navo wel heel hoog maken.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een mooie VS basis zou een top uitkomst zijn.
Fun fact: en dat worden nog vl meer kilometers als deze oorlog beindigd is.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:42 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ik weet het, het is Yusibov. Maar vind Peskov van de lage landen wel een goeie vergelijking.
Klopt en in principe is het al meer op dit moment want Wit-Rusland is ook meer een vazal staat van Rusland dan een land op zich zelf.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Fun fact: en dat worden nog vl meer kilometers als deze oorlog beindigd is.
Zelfs al had rusland gewonnen, dan nog hadden ze er 1000+ kilometer NAVO grens bijgehad.
Klinkt zowat als een nieuwe Tiktokchallenge.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:44 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ze gingen wel zo laag dat ik het gevoel had ze haast met een voetbal had kunnen raken.
Ib4 kadyrovquote:Op donderdag 14 september 2023 14:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Klinkt zowat als een nieuwe Tiktokchallenge.
Dan moet je hier zijn want het gaat maar doorquote:Op donderdag 14 september 2023 14:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Klinkt zowat als een nieuwe Tiktokchallenge.
Dat was een kwestie van tijd. HELDENquote:
Vorige week kwam hier ook de een na de ander over.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:43 schreef Starhopper het volgende:
Dit zijn wel herculessen![]()
[ afbeelding ]
Zal me weinig verbazen als dat materiaal in nog slechtere staat verkeerd als de Russische.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:58 schreef havanagila het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Noord-Korea en wapenhandel, moeten ze ome Xi dan niet eerst om toestemming vragen?
Vroeg ik me ook af, bestaat Noord-Korea niet door de gratie van China omdat ze het wel een leuke bufferstaatje vinden. Zou wat zijn Als Kim hier op Xi's tenen trapt. Of misschien vindt Xi het wel best omdat ie zelf niet echt rechtstreeks wapens kan leveren aan Rusland zonder hiervoor op zijn vingers getikt te worden door zijn grootste economische afzetmarkt.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:58 schreef havanagila het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Noord-Korea en wapenhandel, moeten ze ome Xi dan niet eerst om toestemming vragen?
JA zelfs de Russen trappen hier niet in.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:48 schreef oheng het volgende:
Ik zie dat jullie van expert opinies houden, dus hierbij:
Colonel MacGregor: "The situation will get worse." The US has sounded the alarm over Putin's move in Ukraine
Scott Ritter: "They will surround and destroy”: Zelensky was told terrible news from the front
In de commentsectie van RIA zijn ze wel een tikkie kritisch over de geloofwaardigheid van beide heren.
Dit is dan weer wat minder.... en ook wel een blunder als blijkt dat het nog niet helemaal bevrijd is.quote:
Het exacte aantal maakt niet echt uit. Maar ik tel wel 4 inslagen op de grond, en 1 die onderschept wordt in de lucht. Dus dat zijn minimaal 3 SU-24's.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
10 lijkt me stug. Waarom zou je dat doen? Het is niet dat je daarmee de radarsystemen overbelast.
AC130 in the sky.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Jammer genoeg geen AC130's
Ik heb het weken geleden al gezegd: ik hoop dat Oekraine Klicheevka niet gaat bevrijden. En het blijkt wel dat Oekraine ook geen enkele haast heeft. Klicheevka ligt in een vallei, en Oekraine kijkt over het dorp uit, en heeft de enige aanvoerlijn onder vuur.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit is dan weer wat minder.... en ook wel een blunder als blijkt dat het nog niet helemaal bevrijd is.
[ twitter ]
Dat is de hele tijd al hun strategie, laat de Russen maar bloeden om onverdedigbare posities zo lang mogelijk te verdedigen.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:55 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb het weken geleden al gezegd: ik hoop dat Oekraine Klicheevka niet gaat bevrijden. En het blijkt wel dat Oekraine ook geen enkele haast heeft. Klicheevka ligt in een vallei, en Oekraine kijkt over het dorp uit, en heeft de enige aanvoerlijn onder vuur.
Die k/d ratio is in het voordeel van Oekraine.
Damn, dat zijn dure dagen voor Poetin. Met de schepen van gisteren (2 vernietigd 2 andere beschadigd) Is dit een 2-3 miljard verlies/schade in 36 uur. Volgens mij de duurste dag voor Rusland van de oorlog ofzo.quote:
Dan zit er niks anders dat kapitein Putin wat kanonnen op zijn megajacht zet en over de Zwarte Zee gaat varenquote:Op donderdag 14 september 2023 16:28 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Damn, dat zijn dure dagen voor Poetin. Met de schepen van gisteren (2 vernietigd 2 andere beschadigd) Is dit een 2-3 miljard verlies/schade in 36 uur. Volgens mij de duurste dag voor Rusland van de oorlog ofzo.
Ik denk dat beide partijen niet perse in het dorp zelf willen bivakkeren. Je veroverd de boel pas wanneer je ook de omgeving weet te bezetten.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:55 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb het weken geleden al gezegd: ik hoop dat Oekraine Klicheevka niet gaat bevrijden. En het blijkt wel dat Oekraine ook geen enkele haast heeft. Klicheevka ligt in een vallei, en Oekraine kijkt over het dorp uit, en heeft de enige aanvoerlijn onder vuur.
Die k/d ratio is in het voordeel van Oekraine.
quote:Op donderdag 14 september 2023 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Forum voor Democratie heeft in hun verkiezingsprogramma staan dat Nederland onderhandelingen moet voeren tussen Oekrane en Rusland om het bloedvergieten te stoppen.
Klesheevka is al vrij lang feitelijk een "grey zone". Maar toch zie en hoor je continue dat er russen in dat dorp zitten.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat beide partijen niet perse in het dorp zelf willen bivakkeren. Je veroverd de boel pas wanneer je ook de omgeving weet te bezetten.
Mooi zo. Hoe dichter ze erbij zijn hoe beter ze onderzoek kunnen doen.quote:ICC opens office in Kyiv to investigate Russian war crimes
Hoort in een kussenkamer thuis.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Forum voor Democratie heeft in hun verkiezingsprogramma staan dat Nederland onderhandelingen moet voeren tussen Oekrane en Rusland om het bloedvergieten te stoppen.
quote:The owner of the company SpaceX Ilon Musk voiced another version of the reason for the shutdown of satellite communication Starlink over Crimea, which affected the military operation of the AFU.
quote:"The reason Starlink was turned off was really because the U.S. had imposed sanctions against Russia. They cover Crimea and we were not allowed to switch on the link," Musk said.
Wat een bullshit. Zelfs als Starlink ingeschakeld was boven de Krim, dan had Rusland daar niet zomaar gebruik van kunnen hebben gemaakt. Zij hebben (neem ik aan) Geen Starlink terminals. En login gegevens ervoor.quote:Musk also said he would have switched on Starlink over Crimea if he had received a direct order from US President Joe Biden.
Ze willen verder oa een totaalverbod op ‘transgender-propaganda’.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Hoort in een kussenkamer thuis.
Een oublitte lijkt mij beterquote:Op donderdag 14 september 2023 18:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Hoort in een kussenkamer thuis.
Zeker niet, maar Rusland, en de FvD, hebben een nogal aparte kijk op hoe die eruit zouden moeten zijn.quote:
*zienquote:Op donderdag 14 september 2023 18:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zeker niet, maar Rusland, en de FvD, hebben een nogal aparte kijk op hoe die eruit zouden moeten zijn.
Dat was wel te verwachten ja, dat is immers in radicaal conservatieve kringen momenteel het grootste gevaar voor de mensheidquote:Op donderdag 14 september 2023 18:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze willen verder oa een totaalverbod op ‘transgender-propaganda’.
Wel als die partij de schuld van de oorlog bij Oekrane legt en Poetin het 'mooiste wat hem ooit is overkomen' noemt.quote:
quote:Russians targeting what looks like a power plant with cluster munitions in Kurakhove. Multiple bomblets fall in the lake next to Kurakhove, Donetsk region. Date unknown.
Ja, ze noemen pas op het einde van hun verkiezingsprogramma het gevaar van het WEF op.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat was wel te verwachten ja, dat is immers in radicaal conservatieve kringen momenteel het grootste gevaar voor de mensheid
quote:Op donderdag 14 september 2023 18:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, ze noemen pas op het einde van hun verkiezingsprogramma het gevaar van het WEF op.
Het trieste hiervan is natuurlijk dat het geen satire is van mij, maar dat FvD dit echt zo heeft gedaan:quote:
De drek is op 24 februari 2022 ingetredenquote:Op donderdag 14 september 2023 18:07 schreef myShizzle het volgende:
Ik kan mij niet aan de indruk onthatseflatsen dat UKR toch aan winnende hand is op dit moment. Hopelijk knallen ze nog de komende tijd, alvorens de drek weer intreedt.
die partij is toch hoe dan ook geen onderdeel van die onderhandelingenquote:Op donderdag 14 september 2023 18:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wel als die partij de schuld van de oorlog bij Oekrane legt en Poetin het 'mooiste wat hem ooit is overkomen' noemt.
Het veroveren van gebied bij robotyne en staromaiorsk gaat echter weer erg traag nu helaas. Zoveel tijd is er niet tot aan de hevige regens.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:07 schreef myShizzle het volgende:
Ik kan mij niet aan de indruk onthatseflatsen dat UKR toch aan winnende hand is op dit moment. Hopelijk knallen ze nog de komende tijd, alvorens de drek weer intreedt.
https://www.reddit.com/r/(...)fu_arti_failure_pt2/quote:AFU arti before failure pt1
Wat een geluk (Of gewoon slim natuurlijk) dat ze hem afvuren met een touwtje op een afstand. Dat had veel slechter af kunnen lopen.quote:AFU arti failure pt2
niks mis met vredesonderhandelingen en lekker belangrijk hoe de fvd over Poetin denktquote:
Zolang ze ondertussen maar gewoon door blijven vechten.quote:
Nou hebben vredesonderhandelingen alleen zin met redelijke eisen.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
niks mis met vredesonderhandelingen en lekker belangrijk hoe de fvd over Poetin denkt
eensquote:Op donderdag 14 september 2023 18:27 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Nou hebben vredesonderhandelingen alleen zin met redelijke eisen.
Een basiseis van Oekrane is terecht alle Russische militairen het land uit.
Om nog maar te zwijgen over alle gedeporteerde buren n kinderen terug.
En herstelbetalingen.
Daar hoeft Oekrane geen enkele mm op toe te geven.
Dat gaan de Russen niet doen.
De Russen stellen idiote eisen.
En je kunt ze niet vertrouwen qua afspraken.
Zie hier waarom dat in dit geval niet gaat werken.
Wat een visie die FvD altijd /squote:Op donderdag 14 september 2023 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
quote:Forum: uit de EU, alle ruimte voor de auto en verbod op 'transgenderpropaganda'
https://nos.nl/artikel/24(...)ransgenderpropaganda
Forum voor Democratie kiest in het verkiezingsprogramma voluit voor de automobilist. Lagere accijnzen, geen bijtelling meer voor leaserijders, 130 kilometer per uur of harder rijden en geen trajectcontroles meer. Wie een auto koopt, betaalt geen aanschafbelasting (bpm) en hoeveel auto's je ook hebt: je betaalt maar n keer wegenbelasting.
Duurzaamheid en klimaatbeleid vindt Forum geldverspilling. De gesloten kolencentrales gaan weer open en de gaswinning in Groningen wordt ook hervat. De milieuzones in de grote steden verdwijnen: ook oude vervuilende dieselauto's zijn weer overal welkom. Schiphol krijgt alle ruimte, en ondertussen moet er een nieuwe luchthaven in de Noordzee gebouwd worden, staat in het programma.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is idd een prima en smerige tactiek van de Russen. Ook al verlies je de oorlog, toch door blijven vechten en er iets uitslepen bij onderhandelingen.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
eens
ik zie ook geen enkele reden voor de Oekrainers om boter bij de wijn te doen atm maar het is wel oorlog, er is iedere dag een heleboel schade en er vallen iedere dag een heleboel doden en dat lijkt mij reden genoeg om het te proberen
nee heb je al, ja kun je krijgen
quote:Op donderdag 14 september 2023 18:39 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Rusland had een uur geleden gezegd dat ze een paar drones kapot hadden gemaakt, maar misschien te vroegen begonnen met juichen?Die drones zijn dus gewoon op die 2 Russische schepen geklapt en daardoor hebben de Russen de drones 'kapot gemaakt'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Is ook een manierquote:Op donderdag 14 september 2023 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die drones zijn dus gewoon op die 2 Russische schepen geklapt en daardoor hebben de Russen de drones 'kapot gemaakt'
Ik had ook niks anders van die partij verwacht. Toevallig ook nog iets over het MH17 proces? Want dat zal FVD Rusland ook wel niet bevallen.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Neequote:Op donderdag 14 september 2023 18:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had ook niks anders van die partij verwacht. Toevallig ook nog iets over het MH17 proces? Want dat zal FVD Rusland ook wel niet bevallen.
Grappig joh, tegenover gesteld draaiende propellers op elke vleugel. Ik dacht dat ze in het algemeen aan dezelfde vleugel dezelfde kant draaiden.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZGJWBkExh/
Ja het is TikTok, sue me. Vette beelden
Zijn ook de gasten die ik vanochtend gezien heb.
Dat met die auto’s ben ik een voorstander van.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:36 schreef Aether het volgende:
[..]
Wat een visie die FvD altijd /s
[..]
Doet mij denken aan deze (oude) meme:quote:Op donderdag 14 september 2023 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die drones zijn dus gewoon op die 2 Russische schepen geklapt en daardoor hebben de Russen de drones 'kapot gemaakt'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 september 2023 18:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Doet mij denken aan deze (oude) meme:Het is het resultaat dat teltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 14 september 2023 18:39 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Rusland had een uur geleden gezegd dat ze een paar drones kapot hadden gemaakt, maar misschien te vroegen begonnen met juichen?Het slopen van de zwartezeevloot gaat goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Zolang Poetin nog in het Kremlin zit gaat dat niet gebeuren.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
niks mis met vredesonderhandelingen en lekker belangrijk hoe de fvd over Poetin denkt
Tis but a scratchquote:
zolang de Oekrainers nog vooruit gaan gaat dat niet gebeurenquote:Op donderdag 14 september 2023 18:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zolang Poetin nog in het Kremlin zit gaat dat niet gebeuren.
Mja, wellicht zijn ze te makkelijk te onderscheppen. Zo op het zicht lijken het ook niet meer dan remote control explosieve jetski's. Dus ja... Snap het ook wel dat ze makkelijk om zeep te helpen zijn.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:25 schreef oheng het volgende:
Het gebrek aan succes van de zeedrones begint wel op te vallen. Ik had daar veel meer van verwacht.
Laten we hopen dat er spoedig eentje doel treft.
Dat zal de verdediging van De Krim verder verslechteren.
dit ja, je verwacht toch dat dit beter moet kunnen, laat die dingen net onder het oppervlakte verplaatsen tot op 50 meter van het schip bv?quote:Op donderdag 14 september 2023 19:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mja, wellicht zijn ze te makkelijk te onderscheppen. Zo op het zicht lijken het ook niet meer dan remote control explosieve jetski's. Dus ja... Snap het ook wel dat ze makkelijk om zeep te helpen zijn.
Komt wel in de buurt maar dat laatste stuk zijn ze te kwetsbaar versus zo'n boordkanon. Dan moet je echt meer in flinke hoeveelheden aanvallen zodat eentje erdoorheen komt.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:25 schreef oheng het volgende:
Het gebrek aan succes van de zeedrones begint wel op te vallen. Ik had daar veel meer van verwacht.
Laten we hopen dat er spoedig eentje doel treft.
Dat zal de verdediging van De Krim verder verslechteren.
Hier beelden vandaag, volgens mij:
[ twitter ]
Het jaar is 1940. Forum voor Democratie is voor een onmiddellijk staakt het vuren tussen Groot Brittanni, Frankrijk en Duitsland. Er zullen vredesonderhandelingen plaatsvinden met Adolf Hitler. Om Hitler tegemoet te komen mag hij Sudetenland houden. Gr gr Thierry Mussert.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Thierry Chamberlainquote:Op donderdag 14 september 2023 20:06 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het jaar is 1940. Forum voor Democratie is voor een onmiddellijk staakt het vuren tussen Groot Brittanni, Frankrijk en Duitsland. Er zullen vredesonderhandelingen plaatsvinden met Adolf Hitler. Om Hitler tegemoet te komen mag hij Sudetenland houden. Gr gr Thierry Mussert.
quote:Op donderdag 14 september 2023 19:59 schreef TLC het volgende:
https://www.bbc.com/news/uk-66798508
Was dat een artikeltje 5 geweest als het echt gebeurd was ?
quote:The RAF plane - with a crew of up to 30 - was flying a surveillance mission over the Black Sea in international airspace on 29 September last year when it encountered two Russian SU-27 fighter jets.
quote:Artikel 5
De partijen komen overeen dat een gewapende aanval tegen een of meer van hen in Europa of Noord-Amerika als een aanval tegen hen allen zal worden beschouwd; zij komen bijgevolg overeen dat, indien zulk een gewapende aanval plaatsvindt, ieder van hen de aldus aangevallen partij of partijen zal bijstaan, in de uitoefening van het recht tot individuele of collectieve zelfverdediging erkend in Artikel 51 van het Handvest van de Verenigde Naties, door terstond, individueel en in samenwerking met de andere partijen, op te treden op de wijze die zij nodig oordeelt met inbegrip van het gebruik van gewapend geweld om de veiligheid van het Noord-Atlantisch gebied te herstellen en te handhaven.
Waarschijnlijk niet. Daar de Zwarte zee tussen Europa en Azi ingeklemd zit. En het dus afhangt over welk gedeelte het vliegtuig vloog. En volgens het artikel was dit over het internationale luchtruim. Wat officieel niet tot een land behoort (al zijn er uitzonderingen). Al heb ik geen idee waar in de Zwarte zee de officile grens tussen Europa en Azi ligt. En of dit berhaupt al een ding is wanneer het op een zee of oceaan aankomt.quote:The Black Sea is a marginal mediterranean sea of the Atlantic Ocean [b]lying between Europe and Asia, east of the Balkans, south of the East European Plain, west of the Caucasus, and north of Anatolia.[/b]
Hoewel Chamberlain in ieder geval nog goede intenties had, zeker met de massale slachtpartijen in de eerste wereldoorlog in het achterhoofdquote:
En daarbij zette Chamberlain al de knop en wijzigde hij zijn koers toen duidelijk was dat met Hitler niet te onderhandelen viel, pas in mei 1940 trad hij af als premier.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hoewel Chamberlain in ieder geval nog goede intenties had, zeker met de massale slachtpartijen in de eerste wereldoorlog in het achterhoofd
Onder water heb je veel meer weerstand. Dat beperkt de afstand enorm (en ik denk de GPS ontvangst ook). En op het laatste moment duiken maakt de camera nutteloos.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:37 schreef BEFEM het volgende:
Ik denk dat het exponentieel complexer is als die dingen onderwater kunnen bewegen en dan het laatste stuk boven water moeten komen (waarom dan niet volledig onderwater tot de explosie overigens).
Chamberlain verklaarde Duitsland de oorlog.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En daarbij zette Chamberlain al de knop en wijzigde hij zijn koers toen duidelijk was dat met Hitler niet te onderhandelen viel, pas in mei 1940 trad hij af als premier.
Raket(ten) op de zeedrones monteren, laatste stuk via lucht afleggen en de zeedrone achterlaten. Zeker als dit nieuw is rekenen ze niet hierop en dat kan in voordeel zijn.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onder water heb je veel meer weerstand. Dat beperkt de afstand enorm (en ik denk de GPS ontvangst ook). En op het laatste moment duiken maakt de camera nutteloos.
Het lijkt me dat zo'n drone een erg instabiel lanceerplatform is.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:36 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Raket(ten) op de zeedrones monteren, laatste stuk via lucht afleggen en de zeedrone achterlaten. Zeker als dit nieuw is rekenen ze niet hierop en dat kan in voordeel zijn.
Het is onzin om zo eerder bij de volgende file te zijn.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat met die auto’s ben ik een voorstander van.
Welke partij wil ook terug naar 130kmu, dat geslak de hele dag ben ik zo poepzat.
En die camera is juist nodig om het schip op de juiste plek te raken.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onder water heb je veel meer weerstand. Dat beperkt de afstand enorm (en ik denk de GPS ontvangst ook). En op het laatste moment duiken maakt de camera nutteloos.
Aan de onderkant een torpedo die eigen propulsie heeft het water in laten maakt meer kansquote:Op donderdag 14 september 2023 20:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het lijkt me dat zo'n drone een erg instabiel lanceerplatform is.
Complete artikel: https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/09/14/7419826/quote:Among the individuals sanctioned are Andrey Bokarev, President of the Russian manufacturer JSC Transmashholding, who has connections to Russia's Defence Minister Sergei Shoigu, and Bokarev's wife Olga. Bokarev's business partner Iskandar Mahmudov, who founded JSC Ural Mining and Metallurgical Company, and his son Dzhahangir are also subject to these sanctions.
Personal sanctions of the US have also been imposed on Shoigu's deputy Alexey Krivoruchko, and Mkrtych Okroian, Head Engineer at the Soyuz aviation engine construction facility and a member of the board of directors of the Balashikha foundry and mechanical plant (also previously sanctioned), and his family.
Moreover, a number of companies in the Russian military industry are also subject to restrictions: the Gavrilov-Yamsky engineering plant Agat of JSC Zvezda, which is part of Rostech, the Engineering Research Institute, and the Ulyanovsk Ammunition Plant.
MIAquote:
Doet me denken aan die tekenfilm.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:35 schreef slashdotter3 het volgende:
https://qr.ae/py0BFs
We recently had some horrible witness accounts from Swedish volunteers, how they took a russian trench in Bakhmut where they just had dumped their dead just over the top of the trench. Bodies had been left for weeks, and were in all in various state of decomposition, and apparently there were a lot of them.
After the Ukrainians took the trench russia opened up on them with heavy artillery fire. While the Ukrainians could take cover in the trench, the rottening bodies of russian soldiers outside were turned into gore, thrown up into the air and raining down on the people in the trenches.
Apparently there were a number of psychological casualties from that single incident.
=====================
What stood out to me here is that it was described as very many bodies, described as stacked 4-5 layers thick and in a very small area.
Onze snelwegen zijn smiddags leeg als ik van klant naar project naar klant rijdt, ik wil dan lekker ongedwongen cruisen.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Het is onzin om zo eerder bij de volgende file te zijn.
Mogelijk de eerste Cubaanse soldaat die voor Rusland vecht gevangen genomen. Dat is snel.quote:Hey boy, what a great gentleman!
This is how they take the first Cuban captured in Ukraine as a prisoner of war along with an invading Russian soldier. His rights will be respected but it is worth asking: Why, how and why did he come from Cuba to Russia to invade a sovereign country?
[ Bericht 4% gewijzigd door oheng op 14-09-2023 22:16:04 ]
Je zou ook kunnen stellen dat Chamberlain met de appeasement kostbare tijd heeft gekocht om het VK (enigszins) klaar te krijgen voor de confrontatie met Nazi Duitsland.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En daarbij zette Chamberlain al de knop en wijzigde hij zijn koers toen duidelijk was dat met Hitler niet te onderhandelen viel, pas in mei 1940 trad hij af als premier.
Kunnen ze nog wel een heel arsenaal afvuren?quote:Op donderdag 14 september 2023 22:08 schreef Delenlill het volgende:
Wat mij eigenlijk opvalt deze keer is dat er niet echt een reactie van Rusland geweest is op de Oekrane aanvallen van de afgelopen 48 uur, tenminste nog niet. Terwijl Putin normaal bij zo iets groots gaat stampen als een baby en een heel arsenaal op Oekrane afvuurt.
De Russische burgers vragen hetzelfde af zie ik nu net....
https://yugmarg.in/russia(...)e-escalating-crisis/
quote:Second Russian regimental commander eliminated by Ukrainian military
Another Russian regimental commander has been eliminated by the Ukrainian Armed Forces, the second so far since the full-scale invasion, Russian news outlet Mediazona reported on Sep. 14.
Vasily Popov, the commander of Russia’s 247th Airborne Assault Regiment, is believed to have died in combat within the last month.
The Mediazona report specifies that the first notice of the officer’s death came from the pro-Kremlin blogger Yegor Guzenko.
Thanks to leaks from Russian military databases, journalists were able to determine that Popov was 38 years old at the time of his death.
While his specific rank is currently unknown, in 2021, Popov studied at the General Staff Academy of the Russian Armed Forces and is likely to have been a colonel.
Dat vraag ik me dus ook af. Hebben ze nog wel rakketten en drones genoeg om ze in een temper tantrum op Oekrane af te vuren. Of moeten ze voorzichter zijn met waarop ze ze afvuren.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kunnen ze nog wel een heel arsenaal afvuren?
Bron NOSquote:President van Oekrane Zelensky is volgende week in de VS. Hij is aanwezig bij de Algemene Vergadering van de VN in New York, bevestigt een Oekraense topfunctionaris aan Amerikaanse media. Ook staat een ontmoeting gepland met president Biden.
Persbureau Reuters meldt dat de twee bondgenoten elkaar dan spreken in het Witte Huis.
Het wordt de tweede keer dat Zelensky een bezoek brengt aan de VS: vorig jaar december was de eerste keer, ook toen werd hij ontvangen op het Witte Huis. Amerika is veruit de belangrijkste militaire bondgenoot van de Oekrane.
quote:Crimean Telegram channels report on explosions in Sevastopol Bay. What has been happening in Crimea recently?
Het is echt zuur dat de Russen gewoon burgerdoelen kunnen aanvallen en niemand daar iets tegen kan (of wil en dan doel ik niet op de Oekrainers zelf) doen.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:24 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijk relaas van iemand uit Dariivka:
[ twitter ]
En dat het zo normaal is dat het niet eens nieuws is.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Het is echt zuur dat de Russen gewoon burgerdoelen kunnen aanvallen en niemand daar iets tegen kan (of wil en dan doel ik niet op de Oekrainers zelf) doen.
Alleen daarom al zou het officieel tot terreurstaat uitgeroepen moeten worden.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Het is echt zuur dat de Russen gewoon burgerdoelen kunnen aanvallen en niemand daar iets tegen kan (of wil en dan doel ik niet op de Oekrainers zelf) doen.
Neen, zie artikel 6.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:59 schreef TLC het volgende:
https://www.bbc.com/news/uk-66798508
Was dat een artikeltje 5 geweest als het echt gebeurd was ?
quote:on the forces, vessels, or aircraft of any of the Parties, when in or over these territories or any other area in Europe in which occupation forces of any of the Parties were stationed on the date when the Treaty entered into force or the Mediterranean Sea or the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer.”
In dit opzicht is het wel interessant dat Churchill weg degelijk overwoog om te onderhandelen met de Nazi's in 1940.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:06 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het jaar is 1940. Forum voor Democratie is voor een onmiddellijk staakt het vuren tussen Groot Brittanni, Frankrijk en Duitsland. Er zullen vredesonderhandelingen plaatsvinden met Adolf Hitler. Om Hitler tegemoet te komen mag hij Sudetenland houden. Gr gr Thierry Mussert.
Uiteraard, dit komt omdat Hitler de Mnchenakkoorden schond toen hij de rest van Bohemi overnam. Zonder de overname van heel Bohemi was een teruggave van Danzig wellicht wel mogelijk geweest.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Chamberlain verklaarde Duitsland de oorlog.
Je merkt dat op veel plaatsen dat men hoger gebied in neemt en dan niet verder oprukken.quote:Op donderdag 14 september 2023 16:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is de hele tijd al hun strategie, laat de Russen maar bloeden om onverdedigbare posities zo lang mogelijk te verdedigen.
Het toont helaas alleen maar aan dat praten met deze genocidale lui geen enkele zin heeftquote:Op donderdag 14 september 2023 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_russian_parliament/
Petr Tolstoy, deputy speaker of Russian parliament: the war will probably last for 2-3 more years. Ukraine must pay for its desire not to be with Russia. He says he doesn't care if anything is left of Ukraine after the war.
Hopelijk letten de westerse leiders even op en lopen we in vervolg niet zo te treuzelen met grote wapen leveringen.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_russian_parliament/
Petr Tolstoy, deputy speaker of Russian parliament: the war will probably last for 2-3 more years. Ukraine must pay for its desire not to be with Russia. He says he doesn't care if anything is left of Ukraine after the war.
Ik geef je helemaal gelijk maar heb er een hard hoofd in.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:12 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hopelijk letten de westerse leiders even op en lopen we in vervolg niet zo te treuzelen met grote wapen leveringen.
Als we tenmiste niet willen dat over 3 jaar heel Oekrane in puin ligt, met dito aantal burgerslachtoffers.
Hoe eerder ze met onze hulp de Russen eruit schoppen hier beter.. Geef ze wat ze nodig hebben op het moment dat ze het nodig hebben.
En niet maanden om de hete brij draaien om uiteindelijk toch te leveren.
Waarschijnlijk niet zo hard als het materiaal waarvan de plaat voor het hoofd van teveel leiders is gemaakt.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:24 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik geef je helemaal gelijk maar heb er een hard hoofd in.
Het is de vraag wat de werkelijke bedoelingen van het westen in dit conflict zijn. Niet alle landen zitten precies op een lijn en voor landen als Nederland, Denemarken, de baltische Staten en Polen lijkt de doelstelling te zijn dat Oekrane moet winnen, veel andere landen (waaronder de VS) lijken eerder als doelstelling te hanteren dat Rusland niet mag winnen, wat niet direct hetzelfde is met Oekrane moet winnen.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:12 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hopelijk letten de westerse leiders even op en lopen we in vervolg niet zo te treuzelen met grote wapen leveringen.
Als we tenmiste niet willen dat over 3 jaar heel Oekrane in puin ligt, met dito aantal burgerslachtoffers.
Hoe eerder ze met onze hulp de Russen eruit schoppen hier beter.. Geef ze wat ze nodig hebben op het moment dat ze het nodig hebben.
En niet maanden om de hete brij draaien om uiteindelijk toch te leveren.
quote:Op donderdag 14 september 2023 23:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In dit opzicht is het wel interessant dat Churchill weg degelijk overwoog om te onderhandelen met de Nazi's in 1940.
Zie: https://www.independent.c(...)-in-1940-535401.html
Toch gelezen, ik dacht eerst aan RU bots maar dit zijn gewoon (nogal kortzichtige domme) Nederlanders.quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:20 schreef ipa84 het volgende:
Vandaag in op1 waren 3 kinderen uit Oekrane die door Rusland ontvoerd waren. Hier een fragment de rest valt terug te zien in de aflevering zelf. Om een stijgende bloeddruk te voorkomen adviseer ik niet de comments te lezen.
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een fijne rustige avond liefjensIk vind leuk
Ja, maar Amerika dan?quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een fijne rustige avond liefjensIk vind leuk
De echte schaal van dit soort wandaden komt pas jaren later naar boven.quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:20 schreef ipa84 het volgende:
Vandaag in op1 waren 3 kinderen uit Oekrane die door Rusland ontvoerd waren. Hier een fragment de rest valt terug te zien in de aflevering zelf. Om een stijgende bloeddruk te voorkomen adviseer ik niet de comments te lezen.
[ twitter ]
Dat is een film, geen academische bron natuurlijk.quote:
Ik weet dat er veel gevonden/gedocumenteerd wordt door Oekrane. Ze hebben daar ook internationale hulp bij gevraagd en volgens mij levert Nederland die ook o.a.. Er worden ook nog steeds nieuwe massagraven gevonden alleen komen die nu wat minder in het nieuws. Maar ik denk dat de meeste westerlingen het wel kunnen bevatten alleen een kleine groep die het misschien niet kan. Zelf denk ik dat die groep het vooral niet willen bevatten omdat ze vanuit een soort van ideologie die ze aanhangen dat niet kunnen verantwoorden naar hun zelf en andere. Dan is het makkelijk te roepen dat het niet waar is en alles fake is. Gooi daar dan nog is de Russische propaganda bij die ze tot zich nemen als een alcoholist doet met een fles jenever en het feest is compleet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 01:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
De echte schaal van dit soort wandaden komt pas jaren later naar boven.
Ook al word het nu al best vaak behandeld in de media net als de bombardementen en de massa moorden in kleine dorpjes.
Er is in Oekrane een instantie bezig om dit allemaal vast te leggen, maar de meeste westerners kunnen gewoon niet meer bevatten dat dit soort dingen tegenwoordig nog mogelijk is, vandaar die reacties onder het Twitter bericht.
Je hoort ook amper iets uit bezet gebied, je komt zo nu en dan een propaganda filmpje of foto tegen dat Rusland iets hersteld heeft, maar hoe het de inwoners zelf af gaat is amper iets over bekend.
Maar je merkt wel dat zodra een dorp of stad bevrijd is de inwoners de Oekraners binnenhaalt als helden.
Ik heb wel geregeld pro Russen gevraagd of men soortgelijke filmpjes had van vorig jaar bij de inval zelf.
Tot nu toe heb ik niet een op die schaal gezien..
Op een enkel interview na.
Dat dus idd, forum voor democratie aanhangers.quote:Op vrijdag 15 september 2023 02:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik weet dat er veel gevonden/gedocumenteerd wordt door Oekrane. Ze hebben daar ook internationale hulp bij gevraagd en volgens mij levert Nederland die ook o.a.. Er worden ook nog steeds nieuwe massagraven gevonden alleen komen die nu wat minder in het nieuws. Maar ik denk dat de meeste westerlingen het wel kunnen bevatten alleen een kleine groep die het misschien niet kan. Zelf denk ik dat die groep het vooral niet willen bevatten omdat ze vanuit een soort van ideologie die ze aanhangen dat niet kunnen verantwoorden naar hun zelf en andere. Dan is het makkelijk te roepen dat het niet waar is en alles fake is. Gooi daar dan nog is de Russische propaganda bij die ze tot zich nemen als een alcoholist doet met een fles jenever en het feest is compleet.
5:19 "Honestly i would modernize those drone boats to carry some sorts of their rockets on board"quote:
Precies ja.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is de vraag wat de werkelijke bedoelingen van het westen in dit conflict zijn. Niet alle landen zitten precies op een lijn en voor landen als Nederland, Denemarken, de baltische Staten en Polen lijkt de doelstelling te zijn dat Oekrane moet winnen, veel andere landen (waaronder de VS) lijken eerder als doelstelling te hanteren dat Rusland niet mag winnen, wat niet direct hetzelfde is met Oekrane moet winnen.
Vandaar ook de stapsgewijze leveranties.
Wapenleveranties kun je zien als het verzwakken van Rusland met Oekranse mankracht tegen geringe kosten.
Ik dacht eventjes dat het een cybertruck wasquote:
quote:“The 72nd separate motorized rifle brigade of the russian federation has been defeated!”
The 3rd Separate Assault Brigade of Ukraine liberated Andriivka, reports the official channel of the brigade.
The 3rd Separate Assault Brigade of Ukraine eliminated:
- the head of enemy brigade intelligence;
- three russian battalion commanders;
- almost all the infantry of the 72nd brigade, along with officers and considerable equipment.
“As of now, the fighting continues, our units continue to consolidate on new positions,” says a statement.
Is dat niet een beetje het Paard achter de wagen spannen wat je hier doet, door te suggeren dat "het westen een bedoeling zou hebben bij dit conflict"?quote:Op donderdag 14 september 2023 23:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is de vraag wat de werkelijke bedoelingen van het westen in dit conflict zijn. Niet alle landen zitten precies op een lijn en voor landen als Nederland, Denemarken, de baltische Staten en Polen lijkt de doelstelling te zijn dat Oekrane moet winnen, veel andere landen (waaronder de VS) lijken eerder als doelstelling te hanteren dat Rusland niet mag winnen, wat niet direct hetzelfde is met Oekrane moet winnen.
Vandaar ook de stapsgewijze leveranties.
Wapenleveranties kun je zien als het verzwakken van Rusland met Oekranse mankracht tegen geringe kosten.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:17 schreef oheng het volgende:
Toevoeging voor de post van Anton hierboven: Klecheevka en Andriivka zijn inderdaad beide ontruimd, op de 12e al.
Vertaling:Wacht even, de Russen zeggen dat de Ukrainers "don't care about their soldiers"?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Die opmerking viel mij ook meteen op.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wacht even, de Russen zeggen dat de Ukrainers "don't care about their soldiers"?
Met alles wat de Russen zeggen, bedoelen ze eigenlijk het tegenovergesteldequote:Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wacht even, de Russen zeggen dat de Ukrainers "don't care about their soldiers"?
Russische thee 😱quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die opmerking viel mij ook meteen op.
En ik moest vervolgens de thee van mijn beeldscherm poetsen.
Klassiek rus: beschuldig de ander van wat je zelf doet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zou er een torpedo onder hangen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 06:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
5:19 "Honestly i would modernize those drone boats to carry some sorts of their rockets on board"
Dat idee klinkt bekend.
Het westen is geen initiator en dat stel ik ook helemaal niet natuurlijk, hetgeen ik op wijs zijn de gewenste uitgangspunten en beindiging van het al gestarte proces, doormiddel van sponsoring van een der beide partijen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje het Paard achter de wagen spannen wat je hier doet, door te suggeren dat "het westen een bedoeling zou hebben bij dit conflict"?
Ik begrijp dat er altijd een politieke overwegong meespeelt bij de reactie op een conflict van alle mogelijke partijen.
Maar verwar niet dat het westen verder geen initiator is, dat is een puur russisch overheids-propaganda-narratief.
Het westen en alle soevereine staten die daarin ook ieder recht hebben verschillend te handelen, reageren enkel op een agressie tgen de oekrainse staat.
Waarbij verschillen in hun reactie veelal ook een weerspiegeling zijn van hun positie tov anderen (bv hoe dicht landen bij oekraine liggen, lijkt al een enorme invloed te hebben, zie de vrijwel onbegrensde steun vanuit Polen en de Baltische staten, of andersoms de positie van interne politieke krachten, zoals bv de wijfeling van balkan-landen en bv roemenie, maar ook Hongarije)
Daarin kunnen ze terughoudend handelen en afwachten (zoals vrijwel alle westelijke staten bv al deden bij de annexatie van de Krim in hetzelfde conflict)
... Of niet.
De vraag is ook of het afwachten en op een wapenstilstand (Minsk-III dan) aanstreven iets verbeterd of oplost.
Iig bij Minsk-I en Minsk-II was ook het westen daarbij niet echt geholpen en is zelfs kwetsbaarder geworden en Rusland gesterkt
Dat lijkt zo wellicht, maar in principe was het westen daarbij juist wel geholpen aangezien Oekrane daarmee een definitieve stap richting westen nam. Het waren namelijk de pro-russische regio's die zich afsplitsten waardoor een pro-westerse regering gegarandeerd werd.quote:Iig bij Minsk-I en Minsk-II was ook het westen daarbij niet echt geholpen en is zelfs kwetsbaarder geworden en Rusland gesterkt
Kogelwerend maandverbandquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:53 schreef Aether het volgende:
Nederland stuurt kleding voor vrouwelijke militairen naar Oekrane
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72056156
De Russen mogen dat zelf meenemen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:53 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Kogelwerend maandverband
.50 tampons 😱
quote:"En vraag aan jullie vriendinnen en vrouw maandverband en tampons. Die steek je in schotwonden en zuigen al het bloed op", zegt een instructrice in een video
https://nos.nl/artikel/24(...)irect-naar-het-front
Wat zorgt het 2e leger van de wereld in Oekrane toch goed voor zijn mensenquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:56 schreef Aether het volgende:
[..]
De Russen mogen dat zelf meenemen.
[..]
quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:53 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Kogelwerend maandverband
.50 tampons 😱
Tja, projectie is een typisch russisch dingetje.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ftfyquote:Op vrijdag 15 september 2023 10:44 schreef oheng het volgende:
[..]
That's the second army in Ukraine.
Het reactievermogen van die soldaat...quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ng_russian_tranches/
30th Mechanized Brigade storming Russian tranches with the help of one tank
quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:51 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik zou er een torpedo onder hangen.
quote:Op donderdag 14 september 2023 21:29 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Aan de onderkant een torpedo die eigen propulsie heeft het water in laten maakt meer kans
Nou, dan hoop ik dat Oekrane er zelf ook op gekomen is.quote:
Nou wil ik Gerashimov niet verdedigen, maar ik vind dat rusland in Zaporizhia helemaal niet de diepte heeft voor een klassieke vertragende verdediging.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:20 schreef Ulx het volgende:
Analyse van de bijzondere Russische strategie om enorme verdedigingslinies te bouwen om daarna soldaten daar voor te zetten.
[ twitter ]
ehm.... de pro-westerse regering zat er al voor de onafhankelijksuitroepen van de DPR en LPR miltities die eerder fringe groepen waren, maar veel ondersteuning van rusland en haar leger kregen (zonder welke ze relatief snel verslagen zouden zijn geweest)...quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:51 schreef BlaZ het volgende:
Het waren namelijk de pro-russische regio's die zich afsplitsten waardoor een pro-westerse regering gegarandeerd werd.
Doet me een beetje denken aan z'n rocket pod die ze onder de SU-25 hangen of van een aanvalshelicopter. Alleen dan bovenop een BMP gemacguyverd als een soort geimproviseerde rocket artillery systeem.quote:
quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:37 schreef Anton91 het volgende:
Zal wel weer een ongelukje van een medewerker zijn geweest die even niet heeft opgelet, als dit echt een fabriek is om lagers te maken.
Foutje, kan gebeuren.
[ twitter ]
Zoals Zelensky!!!!!!!!quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ehm.... de pro-westerse regering zat er al voor de onafhankelijksuitroepen van de DPR en LPR miltities die eerder fringe groepen waren, maar veel ondersteuning van rusland en haar leger kregen (zonder welke ze relatief snel verslagen zouden zijn geweest)...
sterker nog, het originele samenwerkingsakkoord met de EU (de Associatieovereenkomst) was aangegaan en afgesloten onder Viktor Janoekovytsj, die eigenlijk lang als 'pro-russisch' gold en gesteund werd door de 'Partij van de Regios' met een basis in het oosten, maar daarvoor dus door de russen terugefloten werd en door hen gedwongen werd de ondertekening enkele dagen vordat deze plaats zou vinden, af te zeggen.
Het afsluiten van het associatieakkoord was vooral onder parlementaire druk, omdat deze partij van de Regios ook zelfs in de oostelijke regionen geen overduidelijke meerderheid had.
De grote meerderheid van het oekrainse volk was al heel lang juist voor een betere samenwerking...
ook in de oostelijke gebieden.
zelfs al was daar de russische invloed groter, ook rusland kon niet afdwingen dat een ruime meerderheid daar ook duidelijk voor een onafhankelijkheid en sterk oekraine was.
het hele idee dat de hele bevolking daar pro-rusland zou zijn (vooral gebaseerd op de onware claim dat omdat een zeer groot deel van de oostelijke bevolking de russische taal als eerste taal spreekt (zo'n 38%), ze per definitie ook liever russische zouden zijn... uit meerdere onderzoeken blijkt het echter dat lang niet alle oekrainers die russisch als eerste taal spreekt, ook pro-russisch is).
quote:sinds de invasie in gfebruari 2022 is er zelfs onder russisch sprekende oekrainers in de oostelijke gebieden een sterke beweging gekomen om aktief zich uit te spreken tegen russisch als een taal van onderdrukking (overigens is russisch in de oostelijke gebieden traditioneel juist de taal van de beter opgeleidde burgers, aangezien het lang okk die groep was die op rusland georienteerd onderwijs gevolgd had)
En dan zijn er nog mensen die beweren dat dit niet belangrijk is, dat er in andere landen ook continue brandjes zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:37 schreef Anton91 het volgende:
Zal wel weer een ongelukje van een medewerker zijn geweest die even niet heeft opgelet, als dit echt een fabriek is om lagers te maken.
Foutje, kan gebeuren.
Inderdaad, de tijdlijn is erg belangrijk om nogmaals te onderstrepen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ehm.... de pro-westerse regering zat er al voor de onafhankelijksuitroepen van de DPR en LPR miltities die eerder fringe groepen waren, maar veel ondersteuning van rusland en haar leger kregen (zonder welke ze relatief snel verslagen zouden zijn geweest)...
...
Stel je even aan zeg, met je ban.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:45 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Zoals Zelensky!!!!!!!!
Echt iedereen die kapotte plaat blijft draaien: Die als feit pretendeert oostoekraine is pro rusland; zou wmbt gewoon een ban moeten krijgen.
Die regios stemde meer dan 87% voor afscheiding van Rusland. Dat zijn de enige feitelijke onafhankelijke verkiezingen die er zijn over dit onderwerp. Seperatisten? Grotendeels waren dat russische soldaten / wagner huurlingen. Dit zijn feiten, maar mensen blijven die leugens van het kremlin herhalen.
[..]
Beter een referendum als leidraad, dan Russische propaganda, opstoking en geweld.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Stel je even aan zeg, met je ban.
Dingen kunnen ook veranderen h. Maar omdat er in 1989 een referendum is geweest moet dat een eeuwige leidraad zijn.
Volgens mij is er recent nog een referendum gehouden in die regio's.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:01 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Beter een referendum als leidraad, dan Russische propaganda, opstoking en geweld.
Je bedoeld die referenda waar je at gun point voor aansluting bij rus kon kiezen?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij is er recent nog een referendum gehouden in die regio's.
Misschien niet heilig verklaren dus
Ohja, je was erbij.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld die referenda waar je at gun point voor aansluting bij rus kon kiezen?
Maar goed, dat je een troll-tankie bent, wisten we natuurlijk al.
Ow, dus ik persoonlijk had er bij moeten zijn?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ohja, je was erbij.
En als argument tegen wijzen we naar referenda uit 1989.
Ijzersterk.
Hoe weet je dat die eerlijk zijn verlopen dan?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:03 schreef inslagenreuring het volgende:
Wilde ik net posten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe weet je dat die eerlijk zijn verlopen dan?
Ohja, je was erbij.
IJzersterk.
Fijn om te zien dat statements namens de VN -weliswaar selectief- serieus genomen worden. De VN blijven ook aandringen op vredesbesprekingen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus ik persoonlijk had er bij moeten zijn?
Ja, zeker ijzersterk.
Is de mening van de VN nog wat waard?
So-Called Referenda during Armed Conflict in Ukraine ‘Illegal’, Not Expression of Popular Will, United Nations Political Affairs Chief Tells Security Council
Vast niet h, mss moet je nu gaan uitleggen dat het allemaal maar <vul maar in complot> is.
Dat weet ik inderdaad niet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe weet je dat die eerlijk zijn verlopen dan?
Ohja, je was erbij.
IJzersterk.
Weet je het zeker?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:22 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat het referendum niet strookt met internationaal staatsrecht en op die basis illegaal was snap ik ook wel.
Lijk je het anders nog op te dissen als reden waarom we eerdere referenda maar niet al te serieus moeten nemen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien niet heilig verklaren dus
Klopt. Zo zou het Oekrane referendum uit 2016 nu zomaar een andere uitkomst kunnen hebben.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Hier:
[..]
Lijk je het anders nog op te dissen als reden waarom we eerdere referenda maar niet al te serieus moeten nemen.
Maar dat belet je niet om anderen hun mededeling dat het gewoon at gun point gebeurde maar af te serveren om dezelfde reden?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat weet ik inderdaad niet.
Ja, dat zal best, maar in de echte wereld nemen we referenda at gunpoint niet serieus. Dat lijk alleen jij te doen hier.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Zo zou het Oekrane referendum uit 2016 nu zomaar een andere uitkomst kunnen hebben.
Oke, dus iedereen moest de stem ter goedkeuring aan die bewapende mannen laten zien?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat belet je niet om anderen hun mededeling dat het gewoon at gun point gebeurde maar af te serveren om dezelfde reden?
Misschien moet jij je eigen commentaren eens langs dezelfde lat leggen als dat je de commentaren van anderen legt?
Of heb je dan niks meer te vertellen....
Misschien moet jij ff dat VN artikel lezen. Ik maak me sterk dat die wel het e.e.a. uiteenzet. Inclusief wat waarom kwalijk is, zodat we verschoond blijven van onbenullen die volstrekt arbitrair hun vinger in de lucht steken, en adh daarvan wel ff bepalen wat waarom erg isquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oke, dus iedereen moest de stem ter goedkeuring aan die bewapende mannen laten zien?
Haha nee.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Fijne nieuwsgaring op Nu.nl ook. Die claimen dat de "stad" Andriivka is heroverd. Daar woonde nog geen 100 man.
quote:Het Oekraense leger zegt dat het Andriivka, een dorp in de buurt van Bakhmut, heeft heroverd. In dat deel van het front ligt de Oekraense verdediging onder vuur.
Volgens het Oekraense leger zijn bij de inname van Andriivka "aanzienlijke verliezen toegebracht aan de vijand op het gebied van menskracht en materieel".
Andriivka ligt in de omgeving van Bakhmut, dat eerder dit jaar na maandenlange zware gevechten werd ingenomen door de Russen. Door de inname van Andriivka kunnen de Oekraners iets verder naar het zuiden opschuiven.
De Oekraense strijdkrachten zijn sinds juni bezig met een tegenoffensief, dat moeizaam verloopt. Rond Bakhmut liggen veel kleine en grote dorpen. Andriivka telde voor de oorlog nog geen 100 inwoners. Bakhmut had er meer dan 70.000.
De Oekraense onderminister van Defensie Hanna Maljar meldde eerder al dat Andriivka was heroverd. Maar dat werd toen tegengesproken door het leger. Maljar verklaarde later dat er sprake was van miscommunicatie.
Ook succesjes voor de Oekraense troepenquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Haha nee.
https://www.nu.nl/spannin(...)dorpje-heroverd.html
[..]
quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oke, dus iedereen moest de stem ter goedkeuring aan die bewapende mannen laten zien?
Volgens mij zijn gewapende soldaten bij stemlokalen in een gemiddelde bananenrepubliek een heel gewoon beeld.
dus jij loopt hier weer eens keihard te liegen, iemand toont dat glashard aan en vervolgens mompel je er maar wat over heen? wat een nul ben je toch ook.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ook succesjes voor de Oekraense troepen
Ondanks de aanvallen boeken de Oekraners ook kleine successen. Volgens de troepen hebben ze terreinwinst geboekt nabij de stad Avdiivka.
https://www.nu.nl/spannin(...)g-vol-aanvallen.htmlquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dus jij loopt hier weer eens keihard te liegen, iemand toont dat glashard aan en vervolgens mompel je er maar wat over heen? wat een nul ben je toch ook.
Zeg flapdrol, die gewapende mannen stonden er niet toen er verkiezingen gehouden werden toen het nog geen bezet gebied was.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij zijn gewapende soldaten bij stemlokalen in een gemiddelde bananenrepubliek een heel gewoon beeld.
Mag ik iets voorstellen? Ga een tijdje wonen in bezet Oekrane.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)g-vol-aanvallen.html
Zal wel een verslaggever zijn die in de war is met de namen, want ze zijn ook verwarrend. Maar zoals ik het zie is Avdiivka inderdaad een stad en Andriivka een dorp. Alleen ligt Andriivka dichterbij de stad Bakhmut.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ook succesjes voor de Oekraense troepen
Ondanks de aanvallen boeken de Oekraners ook kleine successen. Volgens de troepen hebben ze terreinwinst geboekt nabij de stad Avdiivka.
Nee, pro-rus tankie zijn is alleen leuk als je niet in rus woont, natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Mag ik iets voorstellen? Ga een tijdje wonen in bezet Oekrane.
Je bent weer eens compleet in de war kerel.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)g-vol-aanvallen.html
POLLquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:59 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Russisch soldaat laat souvenir zien aan kinderen...
Alleen ligt het dichterbij de stad Bakhmut... Zie foto:quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je bent weer eens compleet in de war kerel.
Het Oekranse leger heeft succesjes geboekt bij de stad Avdiivka.
Daarnaast heeft het Oekranse leger ook het dorpje Andriivka bevrijd.
Wacht maar tot hij er achter komt dat sommige dorpen wel drie keer voorkomen qua (geschreven) naam.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In de oostelijke regio's waag ik dat zeker te betwijfelen. Daar is het niet sinds 2022 pas onrustig.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeg flapdrol, die gewapende mannen stonden er niet toen er verkiezingen gehouden werden toen het nog geen bezet gebied was.
Ik kan je wel doorschakelen met iemand die wel mensen uit die regio kent. Spreekt overigens alleen Oekraens vandaag de dag om bepaalde moverende redenen.
Als je doelt op de ministaatjes, dat is ook bezet gebied. Toen ook al.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In de oostelijke regio's waag ik dat zeker te betwijfelen. Daar is het niet sinds 2022 pas onrustig.
Daar heb ik geen direct belang bij. Jij wilt gaan wonen in een bestreden kokend conglomeraat van allerlei invloeden?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Mag ik iets voorstellen? Ga een tijdje wonen in bezet Oekrane.
Ik weet zeker dat je als een ander mens terug zal komen en niets van wat je nu allemaal uitkraamt nog durft te herhalen.
Tussen neus en lippen door veeg je even de vloer aan met Oekranse soevereiniteit?quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, pro-rus tankie zijn is alleen leuk als je niet in rus woont, natuurlijk.
Geen idee hoe je er bij komt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:12 schreef inslagenreuring het volgende:
Tussen neus en lippen door veeg je even de vloer aan met Oekranse soevereiniteit?
Omdat Rusland al jarenlang in die regios zit te stoken oa door de 'separatisten'quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In de oostelijke regio's waag ik dat zeker te betwijfelen. Daar is het niet sinds 2022 pas onrustig.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nouja, het kan dus gaan om een stad met 70.000 inwoners of een aardappelschuur. Goed om te weten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wacht maar tot hij er achter komt dat sommige dorpen wel drie keer voorkomen qua (geschreven) naam.
Misschien moet je je eens degelijk van te voren informeren, voor je denkt mee te kunnen pratenquote:
Daar doel ik op ja. Daar staan al jaren gewapende mannen voor de veiligheid. Geen stabiele regio's.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je doelt op de ministaatjes, dat is ook bezet gebied. Toen ook al.
Het is ook ergens al 5 uur natuurlijk.quote:
En heb het speciaal voor jou nog wel vetgedruktquote:Op vrijdag 15 september 2023 14:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geen idee hoe je er bij komt.
Maar je hebt wel vaker vreemde hersenkronkels.
Ik laat me graag verlichten in dit warme bad en onuitputtelijke bron van kennis en expertise.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens degelijk van te voren informeren, voor je denkt mee te kunnen praten
Niet in de stembureaus hoor. En al helemaal geen "oekraieners" die uit een andere deelstaat komen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar doel ik op ja. Daar staan al jaren gewapende mannen voor de veiligheid. Geen stabiele regio's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |