Onder water heb je veel meer weerstand. Dat beperkt de afstand enorm (en ik denk de GPS ontvangst ook). En op het laatste moment duiken maakt de camera nutteloos.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:37 schreef BEFEM het volgende:
Ik denk dat het exponentieel complexer is als die dingen onderwater kunnen bewegen en dan het laatste stuk boven water moeten komen (waarom dan niet volledig onderwater tot de explosie overigens).
Chamberlain verklaarde Duitsland de oorlog.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En daarbij zette Chamberlain al de knop en wijzigde hij zijn koers toen duidelijk was dat met Hitler niet te onderhandelen viel, pas in mei 1940 trad hij af als premier.
Raket(ten) op de zeedrones monteren, laatste stuk via lucht afleggen en de zeedrone achterlaten. Zeker als dit nieuw is rekenen ze niet hierop en dat kan in voordeel zijn.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onder water heb je veel meer weerstand. Dat beperkt de afstand enorm (en ik denk de GPS ontvangst ook). En op het laatste moment duiken maakt de camera nutteloos.
Het lijkt me dat zo'n drone een erg instabiel lanceerplatform is.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:36 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Raket(ten) op de zeedrones monteren, laatste stuk via lucht afleggen en de zeedrone achterlaten. Zeker als dit nieuw is rekenen ze niet hierop en dat kan in voordeel zijn.
Het is onzin om zo eerder bij de volgende file te zijn.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat met die auto’s ben ik een voorstander van.
Welke partij wil ook terug naar 130kmu, dat geslak de hele dag ben ik zo poepzat.
En die camera is juist nodig om het schip op de juiste plek te raken.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onder water heb je veel meer weerstand. Dat beperkt de afstand enorm (en ik denk de GPS ontvangst ook). En op het laatste moment duiken maakt de camera nutteloos.
Aan de onderkant een torpedo die eigen propulsie heeft het water in laten maakt meer kansquote:Op donderdag 14 september 2023 20:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het lijkt me dat zo'n drone een erg instabiel lanceerplatform is.
Complete artikel: https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/09/14/7419826/quote:Among the individuals sanctioned are Andrey Bokarev, President of the Russian manufacturer JSC Transmashholding, who has connections to Russia's Defence Minister Sergei Shoigu, and Bokarev's wife Olga. Bokarev's business partner Iskandar Mahmudov, who founded JSC Ural Mining and Metallurgical Company, and his son Dzhahangir are also subject to these sanctions.
Personal sanctions of the US have also been imposed on Shoigu's deputy Alexey Krivoruchko, and Mkrtych Okroian, Head Engineer at the Soyuz aviation engine construction facility and a member of the board of directors of the Balashikha foundry and mechanical plant (also previously sanctioned), and his family.
Moreover, a number of companies in the Russian military industry are also subject to restrictions: the Gavrilov-Yamsky engineering plant Agat of JSC Zvezda, which is part of Rostech, the Engineering Research Institute, and the Ulyanovsk Ammunition Plant.
MIAquote:
Doet me denken aan die tekenfilm.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:35 schreef slashdotter3 het volgende:
https://qr.ae/py0BFs
We recently had some horrible witness accounts from Swedish volunteers, how they took a russian trench in Bakhmut where they just had dumped their dead just over the top of the trench. Bodies had been left for weeks, and were in all in various state of decomposition, and apparently there were a lot of them.
After the Ukrainians took the trench russia opened up on them with heavy artillery fire. While the Ukrainians could take cover in the trench, the rottening bodies of russian soldiers outside were turned into gore, thrown up into the air and raining down on the people in the trenches.
Apparently there were a number of psychological casualties from that single incident.
=====================
What stood out to me here is that it was described as very many bodies, described as stacked 4-5 layers thick and in a very small area.
Onze snelwegen zijn smiddags leeg als ik van klant naar project naar klant rijdt, ik wil dan lekker ongedwongen cruisen.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Het is onzin om zo eerder bij de volgende file te zijn.
Mogelijk de eerste Cubaanse soldaat die voor Rusland vecht gevangen genomen. Dat is snel.quote:Hey boy, what a great gentleman!
This is how they take the first Cuban captured in Ukraine as a prisoner of war along with an invading Russian soldier. His rights will be respected but it is worth asking: Why, how and why did he come from Cuba to Russia to invade a sovereign country?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door oheng op 14-09-2023 22:16:04 ]
Je zou ook kunnen stellen dat Chamberlain met de appeasement kostbare tijd heeft gekocht om het VK (enigszins) klaar te krijgen voor de confrontatie met Nazi Duitsland.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En daarbij zette Chamberlain al de knop en wijzigde hij zijn koers toen duidelijk was dat met Hitler niet te onderhandelen viel, pas in mei 1940 trad hij af als premier.
Kunnen ze nog wel een heel arsenaal afvuren?quote:Op donderdag 14 september 2023 22:08 schreef Delenlill het volgende:
Wat mij eigenlijk opvalt deze keer is dat er niet echt een reactie van Rusland geweest is op de Oekraïne aanvallen van de afgelopen 48 uur, tenminste nog niet. Terwijl Putin normaal bij zo iets groots gaat stampen als een baby en een heel arsenaal op Oekraïne afvuurt.
De Russische burgers vragen hetzelfde af zie ik nu net....
https://yugmarg.in/russia(...)e-escalating-crisis/
quote:Second Russian regimental commander eliminated by Ukrainian military
Another Russian regimental commander has been eliminated by the Ukrainian Armed Forces, the second so far since the full-scale invasion, Russian news outlet Mediazona reported on Sep. 14.
Vasily Popov, the commander of Russia’s 247th Airborne Assault Regiment, is believed to have died in combat within the last month.
The Mediazona report specifies that the first notice of the officer’s death came from the pro-Kremlin blogger Yegor Guzenko.
Thanks to leaks from Russian military databases, journalists were able to determine that Popov was 38 years old at the time of his death.
While his specific rank is currently unknown, in 2021, Popov studied at the General Staff Academy of the Russian Armed Forces and is likely to have been a colonel.
Dat vraag ik me dus ook af. Hebben ze nog wel rakketten en drones genoeg om ze in een temper tantrum op Oekraïne af te vuren. Of moeten ze voorzichter zijn met waarop ze ze afvuren.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kunnen ze nog wel een heel arsenaal afvuren?
Bron NOSquote:President van Oekraïne Zelensky is volgende week in de VS. Hij is aanwezig bij de Algemene Vergadering van de VN in New York, bevestigt een Oekraïense topfunctionaris aan Amerikaanse media. Ook staat een ontmoeting gepland met president Biden.
Persbureau Reuters meldt dat de twee bondgenoten elkaar dan spreken in het Witte Huis.
Het wordt de tweede keer dat Zelensky een bezoek brengt aan de VS: vorig jaar december was de eerste keer, ook toen werd hij ontvangen op het Witte Huis. Amerika is veruit de belangrijkste militaire bondgenoot van de Oekraïne.
quote:Crimean Telegram channels report on explosions in Sevastopol Bay. What has been happening in Crimea recently?
Het is echt zuur dat de Russen gewoon burgerdoelen kunnen aanvallen en niemand daar iets tegen kan (of wil en dan doel ik niet op de Oekrainers zelf) doen.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:24 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijk relaas van iemand uit Dariivka:
[ twitter ]
En dat het zo normaal is dat het niet eens nieuws is.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Het is echt zuur dat de Russen gewoon burgerdoelen kunnen aanvallen en niemand daar iets tegen kan (of wil en dan doel ik niet op de Oekrainers zelf) doen.
Alleen daarom al zou het officieel tot terreurstaat uitgeroepen moeten worden.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Het is echt zuur dat de Russen gewoon burgerdoelen kunnen aanvallen en niemand daar iets tegen kan (of wil en dan doel ik niet op de Oekrainers zelf) doen.
Neen, zie artikel 6.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:59 schreef TLC het volgende:
https://www.bbc.com/news/uk-66798508
Was dat een artikeltje 5 geweest als het echt gebeurd was ?
quote:on the forces, vessels, or aircraft of any of the Parties, when in or over these territories or any other area in Europe in which occupation forces of any of the Parties were stationed on the date when the Treaty entered into force or the Mediterranean Sea or the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer.”
In dit opzicht is het wel interessant dat Churchill weg degelijk overwoog om te onderhandelen met de Nazi's in 1940.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:06 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het jaar is 1940. Forum voor Democratie is voor een onmiddellijk staakt het vuren tussen Groot Brittannië, Frankrijk en Duitsland. Er zullen vredesonderhandelingen plaatsvinden met Adolf Hitler. Om Hitler tegemoet te komen mag hij Sudetenland houden. Gr gr Thierry Mussert.
Uiteraard, dit komt omdat Hitler de Münchenakkoorden schond toen hij de rest van Bohemië overnam. Zonder de overname van heel Bohemië was een teruggave van Danzig wellicht wel mogelijk geweest.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Chamberlain verklaarde Duitsland de oorlog.
Je merkt dat op veel plaatsen dat men hoger gebied in neemt en dan niet verder oprukken.quote:Op donderdag 14 september 2023 16:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is de hele tijd al hun strategie, laat de Russen maar bloeden om onverdedigbare posities zo lang mogelijk te verdedigen.
Het toont helaas alleen maar aan dat praten met deze genocidale lui geen enkele zin heeftquote:Op donderdag 14 september 2023 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_russian_parliament/
Petr Tolstoy, deputy speaker of Russian parliament: the war will probably last for 2-3 more years. Ukraine must pay for its desire not to be with Russia. He says he doesn't care if anything is left of Ukraine after the war.
Hopelijk letten de westerse leiders even op en lopen we in vervolg niet zo te treuzelen met grote wapen leveringen.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_russian_parliament/
Petr Tolstoy, deputy speaker of Russian parliament: the war will probably last for 2-3 more years. Ukraine must pay for its desire not to be with Russia. He says he doesn't care if anything is left of Ukraine after the war.
Ik geef je helemaal gelijk maar heb er een hard hoofd in.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:12 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hopelijk letten de westerse leiders even op en lopen we in vervolg niet zo te treuzelen met grote wapen leveringen.
Als we tenmiste niet willen dat over 3 jaar heel Oekraïne in puin ligt, met dito aantal burgerslachtoffers.
Hoe eerder ze met onze hulp de Russen eruit schoppen hier beter.. Geef ze wat ze nodig hebben op het moment dat ze het nodig hebben.
En niet maanden om de hete brij draaien om uiteindelijk toch te leveren.
Waarschijnlijk niet zo hard als het materiaal waarvan de plaat voor het hoofd van teveel leiders is gemaakt.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:24 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik geef je helemaal gelijk maar heb er een hard hoofd in.
Het is de vraag wat de werkelijke bedoelingen van het westen in dit conflict zijn. Niet alle landen zitten precies op een lijn en voor landen als Nederland, Denemarken, de baltische Staten en Polen lijkt de doelstelling te zijn dat Oekraïne moet winnen, veel andere landen (waaronder de VS) lijken eerder als doelstelling te hanteren dat Rusland niet mag winnen, wat niet direct hetzelfde is met Oekraïne moet winnen.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:12 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hopelijk letten de westerse leiders even op en lopen we in vervolg niet zo te treuzelen met grote wapen leveringen.
Als we tenmiste niet willen dat over 3 jaar heel Oekraïne in puin ligt, met dito aantal burgerslachtoffers.
Hoe eerder ze met onze hulp de Russen eruit schoppen hier beter.. Geef ze wat ze nodig hebben op het moment dat ze het nodig hebben.
En niet maanden om de hete brij draaien om uiteindelijk toch te leveren.
quote:Op donderdag 14 september 2023 23:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In dit opzicht is het wel interessant dat Churchill weg degelijk overwoog om te onderhandelen met de Nazi's in 1940.
Zie: https://www.independent.c(...)-in-1940-535401.html
Toch gelezen, ik dacht eerst aan RU bots maar dit zijn gewoon (nogal kortzichtige domme) Nederlanders.quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:20 schreef ipa84 het volgende:
Vandaag in op1 waren 3 kinderen uit Oekraïne die door Rusland ontvoerd waren. Hier een fragment de rest valt terug te zien in de aflevering zelf. Om een stijgende bloeddruk te voorkomen adviseer ik niet de comments te lezen.
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een fijne rustige avond liefjensIk vind leuk
Ja, maar Amerika dan?quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een fijne rustige avond liefjensIk vind leuk
De echte schaal van dit soort wandaden komt pas jaren later naar boven.quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:20 schreef ipa84 het volgende:
Vandaag in op1 waren 3 kinderen uit Oekraïne die door Rusland ontvoerd waren. Hier een fragment de rest valt terug te zien in de aflevering zelf. Om een stijgende bloeddruk te voorkomen adviseer ik niet de comments te lezen.
[ twitter ]
Dat is een film, geen academische bron natuurlijk.quote:
Ik weet dat er veel gevonden/gedocumenteerd wordt door Oekraïne. Ze hebben daar ook internationale hulp bij gevraagd en volgens mij levert Nederland die ook o.a.. Er worden ook nog steeds nieuwe massagraven gevonden alleen komen die nu wat minder in het nieuws. Maar ik denk dat de meeste westerlingen het wel kunnen bevatten alleen een kleine groep die het misschien niet kan. Zelf denk ik dat die groep het vooral niet willen bevatten omdat ze vanuit een soort van ideologie die ze aanhangen dat niet kunnen verantwoorden naar hun zelf en andere. Dan is het makkelijk te roepen dat het niet waar is en alles fake is. Gooi daar dan nog is de Russische propaganda bij die ze tot zich nemen als een alcoholist doet met een fles jenever en het feest is compleet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 01:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
De echte schaal van dit soort wandaden komt pas jaren later naar boven.
Ook al word het nu al best vaak behandeld in de media net als de bombardementen en de massa moorden in kleine dorpjes.
Er is in Oekraïne een instantie bezig om dit allemaal vast te leggen, maar de meeste westerners kunnen gewoon niet meer bevatten dat dit soort dingen tegenwoordig nog mogelijk is, vandaar die reacties onder het Twitter bericht.
Je hoort ook amper iets uit bezet gebied, je komt zo nu en dan een propaganda filmpje of foto tegen dat Rusland iets hersteld heeft, maar hoe het de inwoners zelf af gaat is amper iets over bekend.
Maar je merkt wel dat zodra een dorp of stad bevrijd is de inwoners de Oekraïners binnenhaalt als helden.
Ik heb wel geregeld pro Russen gevraagd of men soortgelijke filmpjes had van vorig jaar bij de inval zelf.
Tot nu toe heb ik niet een op die schaal gezien..
Op een enkel interview na.
Dat dus idd, forum voor democratie aanhangers.quote:Op vrijdag 15 september 2023 02:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik weet dat er veel gevonden/gedocumenteerd wordt door Oekraïne. Ze hebben daar ook internationale hulp bij gevraagd en volgens mij levert Nederland die ook o.a.. Er worden ook nog steeds nieuwe massagraven gevonden alleen komen die nu wat minder in het nieuws. Maar ik denk dat de meeste westerlingen het wel kunnen bevatten alleen een kleine groep die het misschien niet kan. Zelf denk ik dat die groep het vooral niet willen bevatten omdat ze vanuit een soort van ideologie die ze aanhangen dat niet kunnen verantwoorden naar hun zelf en andere. Dan is het makkelijk te roepen dat het niet waar is en alles fake is. Gooi daar dan nog is de Russische propaganda bij die ze tot zich nemen als een alcoholist doet met een fles jenever en het feest is compleet.
5:19 "Honestly i would modernize those drone boats to carry some sorts of their rockets on board"quote:
Precies ja.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is de vraag wat de werkelijke bedoelingen van het westen in dit conflict zijn. Niet alle landen zitten precies op een lijn en voor landen als Nederland, Denemarken, de baltische Staten en Polen lijkt de doelstelling te zijn dat Oekraïne moet winnen, veel andere landen (waaronder de VS) lijken eerder als doelstelling te hanteren dat Rusland niet mag winnen, wat niet direct hetzelfde is met Oekraïne moet winnen.
Vandaar ook de stapsgewijze leveranties.
Wapenleveranties kun je zien als het verzwakken van Rusland met Oekraïnse mankracht tegen geringe kosten.
Ik dacht eventjes dat het een cybertruck wasquote:
quote:“The 72nd separate motorized rifle brigade of the russian federation has been defeated!”
The 3rd Separate Assault Brigade of Ukraine liberated Andriivka, reports the official channel of the brigade.
The 3rd Separate Assault Brigade of Ukraine eliminated:
- the head of enemy brigade intelligence;
- three russian battalion commanders;
- almost all the infantry of the 72nd brigade, along with officers and considerable equipment.
“As of now, the fighting continues, our units continue to consolidate on new positions,” says a statement.
Is dat niet een beetje het Paard achter de wagen spannen wat je hier doet, door te suggeren dat "het westen een bedoeling zou hebben bij dit conflict"?quote:Op donderdag 14 september 2023 23:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is de vraag wat de werkelijke bedoelingen van het westen in dit conflict zijn. Niet alle landen zitten precies op een lijn en voor landen als Nederland, Denemarken, de baltische Staten en Polen lijkt de doelstelling te zijn dat Oekraïne moet winnen, veel andere landen (waaronder de VS) lijken eerder als doelstelling te hanteren dat Rusland niet mag winnen, wat niet direct hetzelfde is met Oekraïne moet winnen.
Vandaar ook de stapsgewijze leveranties.
Wapenleveranties kun je zien als het verzwakken van Rusland met Oekraïnse mankracht tegen geringe kosten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:17 schreef oheng het volgende:
Toevoeging voor de post van Anton hierboven: Klecheevka en Andriivka zijn inderdaad beide ontruimd, op de 12e al.
Vertaling:Wacht even, de Russen zeggen dat de Ukrainers "don't care about their soldiers"?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Die opmerking viel mij ook meteen op.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wacht even, de Russen zeggen dat de Ukrainers "don't care about their soldiers"?
Met alles wat de Russen zeggen, bedoelen ze eigenlijk het tegenovergesteldequote:Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wacht even, de Russen zeggen dat de Ukrainers "don't care about their soldiers"?
Russische thee 😱quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die opmerking viel mij ook meteen op.
En ik moest vervolgens de thee van mijn beeldscherm poetsen.
Klassiek rus: beschuldig de ander van wat je zelf doet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zou er een torpedo onder hangen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 06:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
5:19 "Honestly i would modernize those drone boats to carry some sorts of their rockets on board"
Dat idee klinkt bekend.
Het westen is geen initiator en dat stel ik ook helemaal niet natuurlijk, hetgeen ik op wijs zijn de gewenste uitgangspunten en beëindiging van het al gestarte proces, doormiddel van sponsoring van een der beide partijen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje het Paard achter de wagen spannen wat je hier doet, door te suggeren dat "het westen een bedoeling zou hebben bij dit conflict"?
Ik begrijp dat er altijd een politieke overwegong meespeelt bij de reactie op een conflict van alle mogelijke partijen.
Maar verwar niet dat het westen verder geen initiator is, dat is een puur russisch overheids-propaganda-narratief.
Het westen en alle soevereine staten die daarin ook ieder recht hebben verschillend te handelen, reageren enkel op een agressie tégen de oekrainse staat.
Waarbij verschillen in hun reactie veelal ook een weerspiegeling zijn van hun positie tov anderen (bv hoe dicht landen bij oekraine liggen, lijkt al een enorme invloed te hebben, zie de vrijwel onbegrensde steun vanuit Polen en de Baltische staten, of andersoms de positie van interne politieke krachten, zoals bv de wijfeling van balkan-landen en bv roemenie, maar ook Hongarije)
Daarin kunnen ze terughoudend handelen en afwachten (zoals vrijwel alle westelijke staten bv al deden bij de annexatie van de Krim in hetzelfde conflict)
... Of niet.
De vraag is ook of het afwachten en op een wapenstilstand (Minsk-III dan) aanstreven iets verbeterd of oplost.
Iig bij Minsk-I en Minsk-II was ook het westen daarbij niet echt geholpen en is zelfs kwetsbaarder geworden en Rusland gesterkt
Dat lijkt zo wellicht, maar in principe was het westen daarbij juist wel geholpen aangezien Oekraïne daarmee een definitieve stap richting westen nam. Het waren namelijk de pro-russische regio's die zich afsplitsten waardoor een pro-westerse regering gegarandeerd werd.quote:Iig bij Minsk-I en Minsk-II was ook het westen daarbij niet echt geholpen en is zelfs kwetsbaarder geworden en Rusland gesterkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |