abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210637198
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 19:37 schreef BEFEM het volgende:
Ik denk dat het exponentieel complexer is als die dingen onderwater kunnen bewegen en dan het laatste stuk boven water moeten komen (waarom dan niet volledig onderwater tot de explosie overigens).
Onder water heb je veel meer weerstand. Dat beperkt de afstand enorm (en ik denk de GPS ontvangst ook). En op het laatste moment duiken maakt de camera nutteloos.
pi_210637206
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 20:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En daarbij zette Chamberlain al de knop en wijzigde hij zijn koers toen duidelijk was dat met Hitler niet te onderhandelen viel, pas in mei 1940 trad hij af als premier.
Chamberlain verklaarde Duitsland de oorlog.
pi_210637244
twitter

Minsk is uitgeschakeld, maar de Moskou ging ten onder.

Subtiele hint voor Lukashenko.
pi_210637261
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 20:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Onder water heb je veel meer weerstand. Dat beperkt de afstand enorm (en ik denk de GPS ontvangst ook). En op het laatste moment duiken maakt de camera nutteloos.
Raket(ten) op de zeedrones monteren, laatste stuk via lucht afleggen en de zeedrone achterlaten. Zeker als dit nieuw is rekenen ze niet hierop en dat kan in voordeel zijn.
pi_210637277
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 20:36 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Raket(ten) op de zeedrones monteren, laatste stuk via lucht afleggen en de zeedrone achterlaten. Zeker als dit nieuw is rekenen ze niet hierop en dat kan in voordeel zijn.
Het lijkt me dat zo'n drone een erg instabiel lanceerplatform is.
  Moderator donderdag 14 september 2023 @ 20:53:44 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210637484
Kun je beter een booster onder die raket schroeven lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210637553
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 18:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat met die auto’s ben ik een voorstander van.
Welke partij wil ook terug naar 130kmu, dat geslak de hele dag ben ik zo poepzat.
Het is onzin om zo eerder bij de volgende file te zijn.
  donderdag 14 september 2023 @ 21:04:05 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210637596
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 20:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
En die camera is juist nodig om het schip op de juiste plek te raken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210637839
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 20:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het lijkt me dat zo'n drone een erg instabiel lanceerplatform is.
Aan de onderkant een torpedo die eigen propulsie heeft het water in laten maakt meer kans
pi_210637873
The US Department of the Treasury announced on 14 September another sanctions package against Russian oligarchs, officials and companies involved in Russia's military industry which facilitate their country's aggression against Ukraine.

quote:
Among the individuals sanctioned are Andrey Bokarev, President of the Russian manufacturer JSC Transmashholding, who has connections to Russia's Defence Minister Sergei Shoigu, and Bokarev's wife Olga. Bokarev's business partner Iskandar Mahmudov, who founded JSC Ural Mining and Metallurgical Company, and his son Dzhahangir are also subject to these sanctions.

Personal sanctions of the US have also been imposed on Shoigu's deputy Alexey Krivoruchko, and Mkrtych Okroian, Head Engineer at the Soyuz aviation engine construction facility and a member of the board of directors of the Balashikha foundry and mechanical plant (also previously sanctioned), and his family.

Moreover, a number of companies in the Russian military industry are also subject to restrictions: the Gavrilov-Yamsky engineering plant Agat of JSC Zvezda, which is part of Rostech, the Engineering Research Institute, and the Ulyanovsk Ammunition Plant.
Complete artikel: https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/09/14/7419826/

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2023 21:41:08 ]
  donderdag 14 september 2023 @ 21:35:59 #161
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210637909
https://qr.ae/py0BFs
We recently had some horrible witness accounts from Swedish volunteers, how they took a russian trench in Bakhmut where they just had dumped their dead just over the top of the trench. Bodies had been left for weeks, and were in all in various state of decomposition, and apparently there were a lot of them.

After the Ukrainians took the trench russia opened up on them with heavy artillery fire. While the Ukrainians could take cover in the trench, the rottening bodies of russian soldiers outside were turned into gore, thrown up into the air and raining down on the people in the trenches.

Apparently there were a number of psychological casualties from that single incident.
=====================
What stood out to me here is that it was described as very many bodies, described as stacked 4-5 layers thick and in a very small area.
  donderdag 14 september 2023 @ 21:47:34 #162
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210638052
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 21:35 schreef slashdotter3 het volgende:
gore
MIA :)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210638108
twitter
  donderdag 14 september 2023 @ 21:53:20 #164
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210638131
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 21:35 schreef slashdotter3 het volgende:
https://qr.ae/py0BFs
We recently had some horrible witness accounts from Swedish volunteers, how they took a russian trench in Bakhmut where they just had dumped their dead just over the top of the trench. Bodies had been left for weeks, and were in all in various state of decomposition, and apparently there were a lot of them.

After the Ukrainians took the trench russia opened up on them with heavy artillery fire. While the Ukrainians could take cover in the trench, the rottening bodies of russian soldiers outside were turned into gore, thrown up into the air and raining down on the people in the trenches.

Apparently there were a number of psychological casualties from that single incident.
=====================
What stood out to me here is that it was described as very many bodies, described as stacked 4-5 layers thick and in a very small area.
Doet me denken aan die tekenfilm.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210638219
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 21:00 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Het is onzin om zo eerder bij de volgende file te zijn.
Onze snelwegen zijn smiddags leeg als ik van klant naar project naar klant rijdt, ik wil dan lekker ongedwongen cruisen.
Vakman pur sang
pi_210638274
twitter

quote:
Hey boy, what a great gentleman!
This is how they take the first Cuban captured in Ukraine as a prisoner of war along with an invading Russian soldier. His rights will be respected but it is worth asking: Why, how and why did he come from Cuba to Russia to invade a sovereign country?
Mogelijk de eerste Cubaanse soldaat die voor Rusland vecht gevangen genomen. Dat is snel.
pi_210638284
Er is zojuist weer 1 wegdeel van de Kerchbrug gerepareerd. Twitter bron.

En er is ook een relletje geweest tussen Armeniers en russische "peacekeepers". Dit aangezien de spanningen in dit gebied torenhoog oplopen.

En dan nog even wat nieuws uit Kazachstan wat een wederom een bepaald beeld schetst: een stel komieken die meededen met russische festiviteiten zijn gecancelled in eigen land.

Vertaling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door oheng op 14-09-2023 22:16:04 ]
  donderdag 14 september 2023 @ 22:08:06 #168
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210638330
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 20:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En daarbij zette Chamberlain al de knop en wijzigde hij zijn koers toen duidelijk was dat met Hitler niet te onderhandelen viel, pas in mei 1940 trad hij af als premier.
Je zou ook kunnen stellen dat Chamberlain met de appeasement kostbare tijd heeft gekocht om het VK (enigszins) klaar te krijgen voor de confrontatie met Nazi Duitsland.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_210638339
Wat mij eigenlijk opvalt deze keer is dat er niet echt een reactie van Rusland geweest is op de Oekraïnse aanvallen van de afgelopen 48 uur, tenminste nog niet. Terwijl Putin normaal bij zo iets groots gaat stampen als een baby en een heel arsenaal op Oekraïne afvuurt.

De Russische burgers vragen hetzelfde af zie ik nu net....

https://yugmarg.in/russia(...)e-escalating-crisis/

[ Bericht 19% gewijzigd door Delenlill op 14-09-2023 22:24:20 ]
pi_210638369
twitter

Ben benieuwd waarom ze dat doen... Natuurlijk willen ze de lokale bevolking beschermen, maar ik kan mij ook wel voorstellen dat ze misschien de bevolking daar evacueren om weer te gaan aanvallen.
  donderdag 14 september 2023 @ 22:13:49 #171
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210638395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:08 schreef Delenlill het volgende:
Wat mij eigenlijk opvalt deze keer is dat er niet echt een reactie van Rusland geweest is op de Oekraïne aanvallen van de afgelopen 48 uur, tenminste nog niet. Terwijl Putin normaal bij zo iets groots gaat stampen als een baby en een heel arsenaal op Oekraïne afvuurt.

De Russische burgers vragen hetzelfde af zie ik nu net....

https://yugmarg.in/russia(...)e-escalating-crisis/
Kunnen ze nog wel een heel arsenaal afvuren?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210638421
https://english.nv.ua/nat(...)litary-50353558.html
quote:
Second Russian regimental commander eliminated by Ukrainian military
Another Russian regimental commander has been eliminated by the Ukrainian Armed Forces, the second so far since the full-scale invasion, Russian news outlet Mediazona reported on Sep. 14.

Vasily Popov, the commander of Russia’s 247th Airborne Assault Regiment, is believed to have died in combat within the last month.

The Mediazona report specifies that the first notice of the officer’s death came from the pro-Kremlin blogger Yegor Guzenko.

Thanks to leaks from Russian military databases, journalists were able to determine that Popov was 38 years old at the time of his death.

While his specific rank is currently unknown, in 2021, Popov studied at the General Staff Academy of the Russian Armed Forces and is likely to have been a colonel.
pi_210638434
quote:
84s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Kunnen ze nog wel een heel arsenaal afvuren?
Dat vraag ik me dus ook af. Hebben ze nog wel rakketten en drones genoeg om ze in een temper tantrum op Oekraïne af te vuren. Of moeten ze voorzichter zijn met waarop ze ze afvuren.
pi_210638448
*mod heeft ingegrepen dus niet meer actueel

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2023 22:28:17 ]
pi_210638467
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:15 schreef Delenlill het volgende:
Vasily Popov
Niet te verwarren met generaal Popov, die óók al weg is.
pi_210638498
Interessant filmpje over hoe de neutraliteit van Zwitserland Rusland helpt. Al helpen ze Oekraïne indirect natuurlijk ook wel op verschillende manieren. Door bijvoorbeeld die tanks aan Duitsland te verkopen zodat Duitsland hun tanks aan Oekraïne kan geven.
pi_210638503
quote:
President van Oekraïne Zelensky is volgende week in de VS. Hij is aanwezig bij de Algemene Vergadering van de VN in New York, bevestigt een Oekraïense topfunctionaris aan Amerikaanse media. Ook staat een ontmoeting gepland met president Biden.

Persbureau Reuters meldt dat de twee bondgenoten elkaar dan spreken in het Witte Huis.

Het wordt de tweede keer dat Zelensky een bezoek brengt aan de VS: vorig jaar december was de eerste keer, ook toen werd hij ontvangen op het Witte Huis. Amerika is veruit de belangrijkste militaire bondgenoot van de Oekraïne.
Bron NOS
  donderdag 14 september 2023 @ 22:24:04 #178
38496 Perrin
pi_210638511
Persoonlijk relaas van iemand uit Dariivka:
twitter
pi_210638553
https://www.reddit.com/r/(...)rt_on_explosions_in/
quote:
Crimean Telegram channels report on explosions in Sevastopol Bay. What has been happening in Crimea recently?

Heb hier verder nog niets van gehoord. Maar zou leuk zijn als het waar is. Al zou dat natuurlijk één van die zee drones kunnen zijn geweest waar we eerder van gehoord hebben. Al lijkt het me stug dat die zo ver de baai in gekomen zijn.
pi_210638572
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:24 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijk relaas van iemand uit Dariivka:
[ twitter ]
Het is echt zuur dat de Russen gewoon burgerdoelen kunnen aanvallen en niemand daar iets tegen kan (of wil en dan doel ik niet op de Oekrainers zelf) doen.
  donderdag 14 september 2023 @ 22:34:51 #181
38496 Perrin
pi_210638589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Het is echt zuur dat de Russen gewoon burgerdoelen kunnen aanvallen en niemand daar iets tegen kan (of wil en dan doel ik niet op de Oekrainers zelf) doen.
En dat het zo normaal is dat het niet eens nieuws is.
  donderdag 14 september 2023 @ 22:39:42 #182
38496 Perrin
pi_210638636
Snap niet waarom die lui niet in een APC zitten. Zijn die op of zo?
twitter
pi_210638640
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Alleen daarom al zou het officieel tot terreurstaat uitgeroepen moeten worden.
pi_210638789

[ Bericht 100% gewijzigd door Discombobulate op 14-09-2023 22:57:32 ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 14 september 2023 @ 22:58:52 #185
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210638807
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 19:59 schreef TLC het volgende:
https://www.bbc.com/news/uk-66798508

Was dat een artikeltje 5 geweest als het echt gebeurd was ?
Neen, zie artikel 6.

specifiek dit:
quote:
on the forces, vessels, or aircraft of any of the Parties, when in or over these territories or any other area in Europe in which occupation forces of any of the Parties were stationed on the date when the Treaty entered into force or the Mediterranean Sea or the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer.”
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 14 september 2023 @ 23:00:44 #186
56749 BlaZ
pi_210638827
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 20:06 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het jaar is 1940. Forum voor Democratie is voor een onmiddellijk staakt het vuren tussen Groot Brittannië, Frankrijk en Duitsland. Er zullen vredesonderhandelingen plaatsvinden met Adolf Hitler. Om Hitler tegemoet te komen mag hij Sudetenland houden. Gr gr Thierry Mussert.
In dit opzicht is het wel interessant dat Churchill weg degelijk overwoog om te onderhandelen met de Nazi's in 1940.

Zie: https://www.independent.c(...)-in-1940-535401.html
  donderdag 14 september 2023 @ 23:07:10 #187
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210638877
https://www.reddit.com/r/(...)_russian_parliament/
Petr Tolstoy, deputy speaker of Russian parliament: the war will probably last for 2-3 more years. Ukraine must pay for its desire not to be with Russia. He says he doesn't care if anything is left of Ukraine after the war.
  donderdag 14 september 2023 @ 23:09:38 #188
56749 BlaZ
pi_210638895
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 20:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Chamberlain verklaarde Duitsland de oorlog.
Uiteraard, dit komt omdat Hitler de Münchenakkoorden schond toen hij de rest van Bohemië overnam. Zonder de overname van heel Bohemië was een teruggave van Danzig wellicht wel mogelijk geweest.
  donderdag 14 september 2023 @ 23:10:38 #189
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210638899
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 16:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is de hele tijd al hun strategie, laat de Russen maar bloeden om onverdedigbare posities zo lang mogelijk te verdedigen.
Je merkt dat op veel plaatsen dat men hoger gebied in neemt en dan niet verder oprukken.

Of de Russen vastklemt tussen tegen een stuk rivier je ziet dit vooral in het oosten op veel plekken.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_210638905
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Petr Tolstoy, deputy speaker of Russian parliament: the war will probably last for 2-3 more years. Ukraine must pay for its desire not to be with Russia. He says he doesn't care if anything is left of Ukraine after the war.
Het toont helaas alleen maar aan dat praten met deze genocidale lui geen enkele zin heeft
pi_210638915
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Hopelijk letten de westerse leiders even op en lopen we in vervolg niet zo te treuzelen met grote wapen leveringen.

Als we tenmiste niet willen dat over 3 jaar heel Oekraïne in puin ligt, met dito aantal burgerslachtoffers.

Hoe eerder ze met onze hulp de Russen eruit schoppen hier beter.. Geef ze wat ze nodig hebben op het moment dat ze het nodig hebben.

En niet maanden om de hete brij draaien om uiteindelijk toch te leveren.
pi_210638998
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:12 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Hopelijk letten de westerse leiders even op en lopen we in vervolg niet zo te treuzelen met grote wapen leveringen.

Als we tenmiste niet willen dat over 3 jaar heel Oekraïne in puin ligt, met dito aantal burgerslachtoffers.

Hoe eerder ze met onze hulp de Russen eruit schoppen hier beter.. Geef ze wat ze nodig hebben op het moment dat ze het nodig hebben.

Ik geef je helemaal gelijk maar heb er een hard hoofd in.
pi_210639012
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:24 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Ik geef je helemaal gelijk maar heb er een hard hoofd in.
Waarschijnlijk niet zo hard als het materiaal waarvan de plaat voor het hoofd van teveel leiders is gemaakt.
  donderdag 14 september 2023 @ 23:28:03 #194
56749 BlaZ
pi_210639024
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:12 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]

Het is de vraag wat de werkelijke bedoelingen van het westen in dit conflict zijn. Niet alle landen zitten precies op een lijn en voor landen als Nederland, Denemarken, de baltische Staten en Polen lijkt de doelstelling te zijn dat Oekraïne moet winnen, veel andere landen (waaronder de VS) lijken eerder als doelstelling te hanteren dat Rusland niet mag winnen, wat niet direct hetzelfde is met Oekraïne moet winnen.
Vandaar ook de stapsgewijze leveranties.

Wapenleveranties kun je zien als het verzwakken van Rusland met Oekraïnse mankracht tegen geringe kosten.
pi_210639172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In dit opzicht is het wel interessant dat Churchill weg degelijk overwoog om te onderhandelen met de Nazi's in 1940.

Zie: https://www.independent.c(...)-in-1940-535401.html
pi_210639233
Vandaag in op1 waren 3 kinderen uit Oekraïne die door Rusland ontvoerd waren. Hier een fragment de rest valt terug te zien in de aflevering zelf. Om een stijgende bloeddruk te voorkomen adviseer ik niet de comments te lezen.
twitter
pi_210639263
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 00:20 schreef ipa84 het volgende:
Vandaag in op1 waren 3 kinderen uit Oekraïne die door Rusland ontvoerd waren. Hier een fragment de rest valt terug te zien in de aflevering zelf. Om een stijgende bloeddruk te voorkomen adviseer ik niet de comments te lezen.
[ twitter ]
Toch gelezen, ik dacht eerst aan RU bots maar dit zijn gewoon (nogal kortzichtige domme) Nederlanders.
pi_210639283
Wat een fijne rustige avond liefjens O+ Ik vind leuk O+
  vrijdag 15 september 2023 @ 01:01:30 #199
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210639310
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 00:43 schreef mascara-klodder het volgende:
pi_210639311
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 00:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Ja, maar Amerika dan? :(
pi_210639329
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 01:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Ja, maar Amerika dan? :(
*O* Noeks *O* :P
  vrijdag 15 september 2023 @ 01:15:48 #202
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210639330
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 00:20 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De echte schaal van dit soort wandaden komt pas jaren later naar boven.
Ook al word het nu al best vaak behandeld in de media net als de bombardementen en de massa moorden in kleine dorpjes.
Er is in Oekraïne een instantie bezig om dit allemaal vast te leggen, maar de meeste westerners kunnen gewoon niet meer bevatten dat dit soort dingen tegenwoordig nog mogelijk is, vandaar die reacties onder het Twitter bericht.

Je hoort ook amper iets uit bezet gebied, je komt zo nu en dan een propaganda filmpje of foto tegen dat Rusland iets hersteld heeft, maar hoe het de inwoners zelf af gaat is amper iets over bekend.

Maar je merkt wel dat zodra een dorp of stad bevrijd is de inwoners de Oekraïners binnenhaalt als helden.

Ik heb wel geregeld pro Russen gevraagd of men soortgelijke filmpjes had van vorig jaar bij de inval zelf.
Tot nu toe heb ik niet een op die schaal gezien..
Op een enkel interview na.
pi_210639336
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 15 september 2023 @ 01:36:45 #204
56749 BlaZ
pi_210639360
quote:
Dat is een film, geen academische bron natuurlijk.
pi_210639362
twitter
pi_210639420
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 01:15 schreef theguyver het volgende:

[..]
De echte schaal van dit soort wandaden komt pas jaren later naar boven.
Ook al word het nu al best vaak behandeld in de media net als de bombardementen en de massa moorden in kleine dorpjes.
Er is in Oekraïne een instantie bezig om dit allemaal vast te leggen, maar de meeste westerners kunnen gewoon niet meer bevatten dat dit soort dingen tegenwoordig nog mogelijk is, vandaar die reacties onder het Twitter bericht.

Je hoort ook amper iets uit bezet gebied, je komt zo nu en dan een propaganda filmpje of foto tegen dat Rusland iets hersteld heeft, maar hoe het de inwoners zelf af gaat is amper iets over bekend.

Maar je merkt wel dat zodra een dorp of stad bevrijd is de inwoners de Oekraïners binnenhaalt als helden.

Ik heb wel geregeld pro Russen gevraagd of men soortgelijke filmpjes had van vorig jaar bij de inval zelf.
Tot nu toe heb ik niet een op die schaal gezien..
Op een enkel interview na.
Ik weet dat er veel gevonden/gedocumenteerd wordt door Oekraïne. Ze hebben daar ook internationale hulp bij gevraagd en volgens mij levert Nederland die ook o.a.. Er worden ook nog steeds nieuwe massagraven gevonden alleen komen die nu wat minder in het nieuws. Maar ik denk dat de meeste westerlingen het wel kunnen bevatten alleen een kleine groep die het misschien niet kan. Zelf denk ik dat die groep het vooral niet willen bevatten omdat ze vanuit een soort van ideologie die ze aanhangen dat niet kunnen verantwoorden naar hun zelf en andere. Dan is het makkelijk te roepen dat het niet waar is en alles fake is. Gooi daar dan nog is de Russische propaganda bij die ze tot zich nemen als een alcoholist doet met een fles jenever en het feest is compleet.
  vrijdag 15 september 2023 @ 05:56:51 #208
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210639488
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 02:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik weet dat er veel gevonden/gedocumenteerd wordt door Oekraïne. Ze hebben daar ook internationale hulp bij gevraagd en volgens mij levert Nederland die ook o.a.. Er worden ook nog steeds nieuwe massagraven gevonden alleen komen die nu wat minder in het nieuws. Maar ik denk dat de meeste westerlingen het wel kunnen bevatten alleen een kleine groep die het misschien niet kan. Zelf denk ik dat die groep het vooral niet willen bevatten omdat ze vanuit een soort van ideologie die ze aanhangen dat niet kunnen verantwoorden naar hun zelf en andere. Dan is het makkelijk te roepen dat het niet waar is en alles fake is. Gooi daar dan nog is de Russische propaganda bij die ze tot zich nemen als een alcoholist doet met een fles jenever en het feest is compleet.
Dat dus idd, forum voor democratie aanhangers.
Ok het maar even simpel te omschrijven.
Ja het is een klein clubje.. maar wel een klein clubje wat het hardst schreeuwt vooral online.
Je zal ze ook niet snel hier vinden want dan moeten ze discussiëren en dus ook met punten en argumenten aan komen kakken die vaak hun eigen geloof ondermijnt.

Maar goed je hebt in elk land wel van dit soort pannenkoeken.

Dit filmpje vat dat wel redelijk sen..
Rusland heeft veel van de filmpjes waarbij men bepaalde leugens verspreid ook snel weer offline gehaald.
pi_210639491
quote:
5:19 "Honestly i would modernize those drone boats to carry some sorts of their rockets on board"

Dat idee klinkt bekend. O-)
pi_210639758
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is de vraag wat de werkelijke bedoelingen van het westen in dit conflict zijn. Niet alle landen zitten precies op een lijn en voor landen als Nederland, Denemarken, de baltische Staten en Polen lijkt de doelstelling te zijn dat Oekraïne moet winnen, veel andere landen (waaronder de VS) lijken eerder als doelstelling te hanteren dat Rusland niet mag winnen, wat niet direct hetzelfde is met Oekraïne moet winnen.

Wapenleveranties kun je zien als het verzwakken van Rusland met Oekraïnse mankracht tegen geringe kosten.
Precies ja.
Vakman pur sang
  vrijdag 15 september 2023 @ 08:12:01 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210639825
quote:
Ik dacht eventjes dat het een cybertruck was :')
pi_210639853
quote:
“The 72nd separate motorized rifle brigade of the russian federation has been defeated!”

The 3rd Separate Assault Brigade of Ukraine liberated Andriivka, reports the official channel of the brigade.

The 3rd Separate Assault Brigade of Ukraine eliminated:
- the head of enemy brigade intelligence;
- three russian battalion commanders;
- almost all the infantry of the 72nd brigade, along with officers and considerable equipment.

“As of now, the fighting continues, our units continue to consolidate on new positions,” says a statement.
twitter
pi_210639862
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje het Paard achter de wagen spannen wat je hier doet, door te suggeren dat "het westen een bedoeling zou hebben bij dit conflict"?

Ik begrijp dat er altijd een politieke overwegong meespeelt bij de reactie op een conflict van alle mogelijke partijen.
Maar verwar niet dat het westen verder geen initiator is, dat is een puur russisch overheids-propaganda-narratief.

Het westen en alle soevereine staten die daarin ook ieder recht hebben verschillend te handelen, reageren enkel op een agressie tégen de oekrainse staat.
Waarbij verschillen in hun reactie veelal ook een weerspiegeling zijn van hun positie tov anderen (bv hoe dicht landen bij oekraine liggen, lijkt al een enorme invloed te hebben, zie de vrijwel onbegrensde steun vanuit Polen en de Baltische staten, of andersoms de positie van interne politieke krachten, zoals bv de wijfeling van balkan-landen en bv roemenie, maar ook Hongarije)

Daarin kunnen ze terughoudend handelen en afwachten (zoals vrijwel alle westelijke staten bv al deden bij de annexatie van de Krim in hetzelfde conflict)
... Of niet.
De vraag is ook of het afwachten en op een wapenstilstand (Minsk-III dan) aanstreven iets verbeterd of oplost.

Iig bij Minsk-I en Minsk-II was ook het westen daarbij niet echt geholpen en is zelfs kwetsbaarder geworden en Rusland gesterkt

[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 15-09-2023 09:13:00 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_210640247
Toevoeging voor de post van Anton hierboven: Klecheevka en Andriivka zijn inderdaad beide ontruimd, op de 12e al.

Vertaling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 15 september 2023 @ 09:24:59 #215
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210640300
3 spotter drones en 1 kamikaze drone. Ze wilden hem echt dood hebben

https://www.reddit.com/r/(...)trench_is_hit_by_an/
A Russian soldier inside a trench is hit by an FPV kamikaze drone while trying to shoot it down.(spotter drone view)
pi_210640320
Een luchtverdedigingssysteem van 500 miljoen tot 1 miljard in een klap vernietigd.

https://uk.news.yahoo.com(...)IkJxsepCFgZFk7_OOZ5N
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 15 september 2023 @ 09:29:54 #217
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210640348
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 09:17 schreef oheng het volgende:
Toevoeging voor de post van Anton hierboven: Klecheevka en Andriivka zijn inderdaad beide ontruimd, op de 12e al.

Vertaling:
SPOILER
Wacht even, de Russen zeggen dat de Ukrainers "don't care about their soldiers"?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210640358
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Wacht even, de Russen zeggen dat de Ukrainers "don't care about their soldiers"?
Die opmerking viel mij ook meteen op.

En ik moest vervolgens de thee van mijn beeldscherm poetsen.
pi_210640411
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Met alles wat de Russen zeggen, bedoelen ze eigenlijk het tegenovergestelde c_/
pi_210640414
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 09:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die opmerking viel mij ook meteen op.

En ik moest vervolgens de thee van mijn beeldscherm poetsen.
Russische thee 😱
  vrijdag 15 september 2023 @ 09:40:15 #221
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210640456
twitter
  vrijdag 15 september 2023 @ 09:50:36 #223
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210640492
quote:

[..]
Klassiek rus: beschuldig de ander van wat je zelf doet.
  vrijdag 15 september 2023 @ 09:51:21 #224
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_210640497
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 06:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
5:19 "Honestly i would modernize those drone boats to carry some sorts of their rockets on board"

Dat idee klinkt bekend. O-)
Ik zou er een torpedo onder hangen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  vrijdag 15 september 2023 @ 09:51:58 #225
56749 BlaZ
pi_210640503
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 08:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Is dat niet een beetje het Paard achter de wagen spannen wat je hier doet, door te suggeren dat "het westen een bedoeling zou hebben bij dit conflict"?

Ik begrijp dat er altijd een politieke overwegong meespeelt bij de reactie op een conflict van alle mogelijke partijen.
Maar verwar niet dat het westen verder geen initiator is, dat is een puur russisch overheids-propaganda-narratief.

Het westen en alle soevereine staten die daarin ook ieder recht hebben verschillend te handelen, reageren enkel op een agressie tégen de oekrainse staat.
Waarbij verschillen in hun reactie veelal ook een weerspiegeling zijn van hun positie tov anderen (bv hoe dicht landen bij oekraine liggen, lijkt al een enorme invloed te hebben, zie de vrijwel onbegrensde steun vanuit Polen en de Baltische staten, of andersoms de positie van interne politieke krachten, zoals bv de wijfeling van balkan-landen en bv roemenie, maar ook Hongarije)

Daarin kunnen ze terughoudend handelen en afwachten (zoals vrijwel alle westelijke staten bv al deden bij de annexatie van de Krim in hetzelfde conflict)
... Of niet.
De vraag is ook of het afwachten en op een wapenstilstand (Minsk-III dan) aanstreven iets verbeterd of oplost.

Iig bij Minsk-I en Minsk-II was ook het westen daarbij niet echt geholpen en is zelfs kwetsbaarder geworden en Rusland gesterkt
Het westen is geen initiator en dat stel ik ook helemaal niet natuurlijk, hetgeen ik op wijs zijn de gewenste uitgangspunten en beëindiging van het al gestarte proces, doormiddel van sponsoring van een der beide partijen.
De situatie in 2014 was natuurlijk heel anders, dat wat een fait accompli.

quote:
Dat lijkt zo wellicht, maar in principe was het westen daarbij juist wel geholpen aangezien Oekraïne daarmee een definitieve stap richting westen nam. Het waren namelijk de pro-russische regio's die zich afsplitsten waardoor een pro-westerse regering gegarandeerd werd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')