Singapore lijkt me nog mooier want een WK is nog nooit eerder zo snel beslist, nog een record voor Max erbijquote:
dat stond inderdaad in beeld. 15 op een rijquote:Op zondag 3 september 2023 17:04 schreef -XOR- het volgende:
RBR nu ook het record consecutive wins van McLaren afgesnoept als het goed is.
Jup en als je zag hoe moeilijk Max 't had met de Ferrari's is het erg knap dat ie alsnog een P2 heeft gehaald.quote:Op zondag 3 september 2023 17:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Maar kudos voor Perez. Deed echt zijn best en reed een hele goede race.
15quote:Op zondag 3 september 2023 17:04 schreef -XOR- het volgende:
RBR nu ook het record consecutive wins van McLaren afgesnoept als het goed is.
Daarom. Perez heeft het vuur weer.quote:Op zondag 3 september 2023 17:04 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jup en als je zag hoe moeilijk Max 't had met de Ferrari's is het erg knap dat ie alsnog een P2 heeft gehaald.
Ik had er ook echt een hard hoofd in dat het een 1-2 zou wordenquote:Op zondag 3 september 2023 17:04 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jup en als je zag hoe moeilijk Max 't had met de Ferrari's is het erg knap dat ie alsnog een P2 heeft gehaald.
Ik voel een nickchange aankomenquote:Op zondag 3 september 2023 17:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Maar kudos voor Perez. Deed echt zijn best en reed een hele goede race.
Die tellen natuurlijk niet mee.quote:Op zondag 3 september 2023 16:58 schreef Ferry_76 het volgende: [..] Door schrapresultaten in het verleden staan er een paar op 100%, dus dat gaat niet lukken.
quote:Op zondag 3 september 2023 17:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik voel een nickchange aankomen
Rustig aan tijgerquote:Op zondag 3 september 2023 17:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Daarom. Perez heeft het vuur weer.
Zal jou eens tijgeren.quote:Op zondag 3 september 2023 17:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
Rustig aan tijger
1 zwaluw maakt geen zomer
Grrrrrrquote:Op zondag 3 september 2023 17:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zal jou eens tijgeren.
Rawr.quote:
Wanna join?quote:
1-4 had ik eerder verwacht inderdaadquote:Op zondag 3 september 2023 17:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik had er ook echt een hard hoofd in dat het een 1-2 zou worden
Aston Martin.quote:Op zondag 3 september 2023 17:04 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Singapore lijkt me nog mooier want een WK is nog nooit eerder zo snel beslist, nog een record voor Max erbij
Plus Honda vertrekt toch bij Red Bull, gaan naar MclLaren (dacht ik.. of Aston Martin, een van de 2)
Zelfs Yuki is niet heilig, geruchten gaan dat ricciardo sowieso bij het team komt en de 2e rijder wordt Yuki of Lawson.
was er op aan het wachten op sky daar hebben ze horner in beeld, maar het geluid van viaplay stond nog te hard dus ik ben bang dat ik dat al gemist heb.quote:Op zondag 3 september 2023 17:08 schreef greysbones het volgende:
Nou wachten op bericht wat er mis was
Misschien wilde ze het ego van Checo nog een beetje sparen door hem niet weer 15+ seconden achter hem te laten finishenquote:Op zondag 3 september 2023 17:09 schreef Donderkonijn het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd naar wat er nou met de auto van Max was.
Ziggo: Max had problemen met de voorbanden en te hete remmen.quote:Op zondag 3 september 2023 17:09 schreef Donderkonijn het volgende:
Mwa, als je vorige week mee hebt gekregen weet je dat kant 1 van de garage niet op die manier rekening wenst te houden met de andere kant.quote:Op zondag 3 september 2023 17:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Misschien wilde ze het ego van Checo nog een beetje sparen door hem niet weer 15+ seconden achter hem te laten finishen
Remmen hoor ik op ziggoquote:Op zondag 3 september 2023 17:09 schreef Donderkonijn het volgende:
Volgend jaar rb en Ferrari met elkaar in gevecht zou fantastisch zijn.quote:
Red Bull Lightquote:Op zondag 3 september 2023 17:08 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Aston Martin.
En dat gerucht kwam bij Viaplay vandaan (althans, die vertelden het), dus in hoeverre het waar is is afwachten, al wilde Red Bull er minder een opleidingsteam van maken en meer een zusterteam. Dus het zou me niet verbazen.
Die hebben zoals gewoonlijk geen ideequote:Op zondag 3 september 2023 17:11 schreef Nizno het volgende:
viaplay gokt op het koelen van de banden
ik denk alleen toch dat Max dat zelf ook gemerkt zou hebben en GP dan niet zo overduidelijk dwingend had hoeven praten
Hij staat lasagne te maken.quote:
Hoe kan het eigenlijk dat Barichello in 2001 de snelste ronde heeft gereden? Zijn de auto's niet sneller geworden?quote:Op zondag 3 september 2023 17:03 schreef Toby56 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Autodromo Nazionale Monza
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
# Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen?
Zwaarder en groterquote:Op zondag 3 september 2023 17:19 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat Barichello in 2001 de snelste ronde heeft gereden? Zijn de auto's niet sneller geworden?
EPOquote:Op zondag 3 september 2023 17:19 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat Barichello in 2001 de snelste ronde heeft gereden? Zijn de auto's niet sneller geworden?
Lekker.quote:Op zondag 3 september 2023 17:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Hij staat lasagne te maken.![]()
Wel een toepasselijk gerecht voor vandaag.
Reeds genoemd zijn:quote:Op zondag 3 september 2023 17:19 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Max heeft dat zelf wel in de gaten, die voelt beter hoe de banden zijn dan ze aan de pitmuur kunnen vertellen aan de hand van cijfers.quote:Op zondag 3 september 2023 17:11 schreef Nizno het volgende:
viaplay gokt op het koelen van de banden
ik denk alleen toch dat Max dat zelf ook gemerkt zou hebben en GP dan niet zo overduidelijk dwingend had hoeven praten
dat vermoed ik idd ook.quote:Op zondag 3 september 2023 17:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Max heeft dat zelf wel in de gaten, die voelt beter hoe de banden zijn dan ze aan de pitmuur kunnen vertellen aan de hand van cijfers.
Ik dnek dat het de motor was, Tsunoda z'n motor was ook stuk gegaan dus ik kan me voorstellen dat ze daar dan meer naar kijken.
De manier waarop hjet verteld werd was ook "urgent", ze leken bang te zijn dat max de finish niet zou halen.
Misschien dat het later naar buiten gebracht wordt.quote:Op zondag 3 september 2023 17:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat vermoed ik idd ook.
Jammer dat het niet aan Horner werd gevraagd en het alleen over de records ging en ik het interview van SKY met horner niet helemaal gehoord heb
ik hoop ut iddquote:Op zondag 3 september 2023 17:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Misschien dat het later naar buiten gebracht wordt.
Top van die wagens lagen een stuk hoger. 350/360 zonder drs, ronde na ronde. Pa Verstappen had in een Arrows lang de absulute top met 372kmh.quote:Op zondag 3 september 2023 17:19 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Iemand moet hem eens vertellen dat het een verwend nest is, zo'n beetje de meest gepriviligeerde man op aade die vanwege marketingtechnische maar opgehemeld bleef worden ondanks dat hij een mentale zwakkeling is die daardoor een flinke underachiever is geweest.quote:Op zondag 3 september 2023 17:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Niettemin zal Lewis wel weer genoeg te klagen hebben.
"Slechte bandentactiek", "ik deed niets fout, de straf was onterecht" en wat al niet.
Lewis lijkt me een moeizame levensgenieter. Hij moet er inmiddels voor waken dat hij straks niet, als 65-jarige ofzo, de vraag "wat was de rotste periode van je leven?" zal gaan beantwoorden met "toen ik in de Formule 1 reed."
Als je ziet wat die gast allemaal heeft bereikt, en welke groten der aarde hem al hebben bewierookt... iemand zou hem eens moeten vertellen dat hij verdorie moet leren genieten.
Zoals zovaak komt hij er makkelijk mee weg.quote:Op zondag 3 september 2023 17:30 schreef Blik het volgende:
Vermakelijke race, vond de straf van Hamilton wel echt te laag, 5s voor het kapotmaken van iemand anders zn race kan echt niet.
5 tellen en 2 penalty pointsquote:Op zondag 3 september 2023 17:29 schreef TwenteFC het volgende:
F1TV vergat letterlijk dat het niet Piastri's schuld was maar Lewis zijn schuld. wat een clowns.
Bovendien werden de versnellingen nog per circuit aangepast, hoefde de motor het maar 1 race uit te houden.quote:Op zondag 3 september 2023 17:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Top van die wagens lagen een stuk hoger. 350/360 zonder drs, ronde na ronde. Pa Verstappen had in een Arrows lang de absulute top met 372kmh.
Deze karren moeten vanwege het gewicht iets eerder remmen. Verlies je ook mee. Generatie nu gaat wel harder de bocht door maar in de race helpt dat niet veel op Monza.
Bekijk de onboard anders van Montoya op Monza. Wel een leuke tip
'Moeizame levensgenieter', mooi gezegd idd. Zonder de amateur-psycholoog te willen uithangen, hij komt op mij ook vaak over als iemand die niet altijd mentaal even stabiel is en (in z'n hoofd) alles en iedereen tot vijand maakt. En dat zeg ik dit keer echt niet om hem te dissen. Het maakt juist dat ik ook af en toe gewoon medelijden voel.quote:Op zondag 3 september 2023 17:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Niettemin zal Lewis wel weer genoeg te klagen hebben.
"Slechte bandentactiek", "ik deed niets fout, de straf was onterecht" en wat al niet.
Lewis lijkt me een moeizame levensgenieter. Hij moet er inmiddels voor waken dat hij straks niet, als 65-jarige ofzo, de vraag "wat was de rotste periode van je leven?" zal gaan beantwoorden met "toen ik in de Formule 1 reed."
Als je ziet wat die gast allemaal heeft bereikt, en welke groten der aarde hem al hebben bewierookt... iemand zou hem eens moeten vertellen dat hij verdorie moet leren genieten.
Blijf het maar vreemd vinden. 5s voor het vergallen van andermans race. Ik heb er geen alternatief voor en natuurlijk blijft het racen maar de manier waarop dit weer gebeurd… typischquote:Op zondag 3 september 2023 17:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals zovaak komt hij er makkelijk mee weg.
Drive-throughquote:Op zondag 3 september 2023 17:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Blijf het maar vreemd vinden. 5s voor het vergallen van andermans race. Ik heb er geen alternatief voor en natuurlijk blijft het racen maar de manier waarop dit weer gebeurd… typisch
Over 2 weken zeker iets Aziatischquote:Op zondag 3 september 2023 17:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lasagne, leek me wel toepasselijk
[ afbeelding ]
Met een laagje stamppot?quote:Op zondag 3 september 2023 17:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, nou ja, dat moeten we dan even zien, want dan zijn we onderweg naar de camping in Frankrijkquote:Op zondag 3 september 2023 17:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Over 2 weken zeker iets Aziatisch
noodlesoupcup mee, alleen heet water toevoegenquote:Op zondag 3 september 2023 17:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, nou ja, dat moeten we dan even zien, want dan zijn we onderweg naar de camping in Frankrijk
[ afbeelding ]
Hij weet het best, maar hij wil het niet zeggen.quote:Op zondag 3 september 2023 17:56 schreef Nizno het volgende:
Helaas bij SKY in de vierkantjes wist Max ook nog niet wat het was op het einde.
ik denk het niet. Het zal hem niet op de teamradio gemeld zijn en bij het feesten dat hij twee records heeft verbroken zal het ook niet even gemeld zijn. Daarna waren de vierkantjes ook al heel rap.quote:Op zondag 3 september 2023 17:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij weet het best, maar hij wil het niet zeggen.
5 seconden of 1 plek verlies als het geen plekken verlies oplevertquote:Op zondag 3 september 2023 17:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Blijf het maar vreemd vinden. 5s voor het vergallen van andermans race. Ik heb er geen alternatief voor en natuurlijk blijft het racen maar de manier waarop dit weer gebeurd… typisch
Ik zeg: 1 plek achter de persoon finishen die je eraf hebt gekegeldquote:Op zondag 3 september 2023 18:00 schreef franklop het volgende:
[..]
5 seconden of 1 plek verlies als het geen plekken verlies oplevert
10s penalty.quote:Op zondag 3 september 2023 17:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Of 5 seconden achter de persoon finishen die je eraf gekegeld hebt.quote:Op zondag 3 september 2023 18:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zeg: 1 plek achter de persoon finishen die je eraf hebt gekegeld
lekker manquote:Op zondag 3 september 2023 17:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 september 2023 17:34 schreef Nizno het volgende:
Sky is in dit geval eerlijk dat het idd echt een fout van Lewis was, hoewel Piastri volgens hun nog wel iets naar rechts had gekund... euh ja das gewoon een ander weg dwingen dan.
En Lewis zegt dat hij excuses heeft aangeboden
Ja Chev deelde het twitterbericht van ESPN al iddquote:
Wat nu als diegene er achter ook 5 seconden straf heeft/ 1 plek verlies? Schuift diegene die daar achter zit dan 2 plekken op?quote:Op zondag 3 september 2023 18:00 schreef franklop het volgende:
[..]
5 seconden of 1 plek verlies als het geen plekken verlies oplevert
yupquote:Op zondag 3 september 2023 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat nu als diegene er achter ook 5 seconden straf heeft/ 1 plek verlies? Schuift diegene die daar achter zit dan 2 plekken op?
Die zijn gelukkig met pensioen gestuurdquote:Op zondag 3 september 2023 17:37 schreef AnneX het volgende:
De ster verslaggevers Jack en Olav hoeven niet meer naar het ‘vierkantje’?
Had wel het interview met HAM willen horen.
Of bestaat het vierkantje niet meer
Ik mis ze ook niet.quote:Op zondag 3 september 2023 18:37 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Die zijn gelukkig met pensioen gestuurd
Dat ben ik, spuit 11.quote:Op zondag 3 september 2023 18:18 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ja Chev deelde het twitterbericht van ESPN al idd
Iemand die ook maar iets leest waar Max gesproken heeft over records weet dat Max het echt niet uit maakt of het zijn eerste winst is of zijn 100e op een rij. als hij maar wint.quote:"Ik weet niet of hij [Max] om die records geeft. Het is niet iets wat voor mij belangrijk zou zijn. Die cijfers zijn toch voor Wikipedia en niemand leest dat", aldus de Mercedes-teambaas.
Echt, ik heb zelden slechtere verliezers gezien dan Mercedesquote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
Wolff over record Verstappen: "Cijfers zijn voor Wikipedia, niemand leest dat"
[..]
Iemand die ook maar iets leest waar Max gesproken heeft over records weet dat Max het echt niet uit maakt of het zijn eerste winst is of zijn 100e op een rij. als hij maar wint.
Wel Lewis de GOAT status gevenquote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Iemand die ook maar iets leest waar Max gesproken heeft over records weet dat Max het echt niet uit maakt of het zijn eerste winst is of zijn 100e op een rij. als hij maar wint.
quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Het zit wel diep bij ze hequote:Ook nu Verstappen dat record heeft verbroken, en hij geconfronteerd wordt met het feit dat zelfs Mercedes in haar dominante jaren hier niet in is geslaagd, haalt Wolff dat aan. "Onze situatie was een klein beetje anders omdat we binnen het team twee coureurs hadden die tegen elkaar streden", stelt Wolff.
uhuhquote:
Ik moest hierbij meteen denken aan de 100e overwinning van Hamilton. Toen zei Wolff (dit heb ik uiteraard gewoon opgezocht, ik was benieuwd):quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
https://www.formula1.com/(...)YtGeWasTgT956yR.htmlquote:“Yes, I think we are witnesses of a career that is just amazing,” Wolff said. “That 100th race victory is just mind-blowing. Today we talk about it – it’s going to be in the news for 24 hours – but only 20 years down the line we are going to realise that we’ve been part of that.
“But we realise that you are being part of a journey that no other sportsman in Formula 1 has done so far and that is beyond the races that we’ve won, the championships – that is from the humanist aspect – to be part of this is special,” he added.
Die Mercedes boys zijn echt kampioenen projectie.quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Het ging mij dan ook vooral om het stukje dat hij niet weet of Max om records geeft.quote:Op zondag 3 september 2023 19:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik moest hierbij meteen denken aan de 100e overwinning van Hamilton. Toen zei Wolff (dit heb ik uiteraard gewoon opgezocht, ik was benieuwd):
[..]
https://www.formula1.com/(...)YtGeWasTgT956yR.html
Afgezien van dat hij het record in Hamiltons geval "mind-blowing" noemt, is hij toch nog wel enigszins consequent hierin: hij zegt dat het record an sich slechts 24 uur interessant is, maar dat het vooral om de gehele carrière gaat.
Maar goed, enige zuurheid spreekt hier natuurlijk wel uit.
Een sporter denkt maar aan één ding. Winning. Dus nee, ik zie niet hoe dat zielig is.quote:Op zondag 3 september 2023 19:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Die Mercedes boys zijn echt kampioenen projectie.Lewis en Toto hebben er allebei een handje van. Dingen die ze RBR/Max verwijten/van beschuldigen zijn altijd dingen die ze zelf doen/gedaan hebben.
Ik kan niet in Verstappens hoofd kijken, maar geeft iig altijd hetzelfde antwoord. "Leuk die records, maar ik vind het niet zo belangrijk". Terwijl Lewis het alleen maar heeft over "unfinished business" en de indruk geeft dat z'n hele carrière voor niets is geweest als hij de 8ste titel niet haalt.![]()
Snappen ze niet hoe zielig ze overkomen af en toe?
Als zelfs Helmut Marko twijfelt of Verstappen wel zo weinig om records geeft als hij steeds zegt, dan is het niet zo vreemd als Wolff aangeeft dat niet te weten.quote:Op zondag 3 september 2023 19:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
Het ging mij dan ook vooral om het stukje dat hij niet weet of Max om records geeft.
In bijna elk interview wordt er naar gevraagd en elke keer bij welk record dan ook geeft Max aan dat het slechts cijfers zijn voor hem. Dat hij voor zijn eerste of 100e dezelfde instelling heeft. Maar leuk hoor voor het team ofzo is dan iets dat hij er achter aan noemt.
Is dat zo? Ik kan wel een paar coureurs noemen die bijv vaker wereldkampioen geweest zijn.quote:Op zondag 3 september 2023 19:19 schreef plesner het volgende:
Denk dat je Verstappen nu wel officieel de GOAT kan noemen, niemand komt ook maar in de buurt van zijn talent/prestaties
Natuurlijk geeft hij wel om die records.quote:Op zondag 3 september 2023 19:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als zelfs Helmut Marko twijfelt of Verstappen wel zo weinig om records geeft als hij steeds zegt, dan is het niet zo vreemd als Wolff aangeeft dat niet te weten.
Die nonchalante houding kan natuurlijk ook (deels) een act zijn. Dat maakt het des te leuker als je ook nog eens record na record breekt, in tegenstelling tot coureurs die benadrukken hoezeer ze erop gebrand zijn en het juist niet lukt. Je legt jezelf daardoor ook minder druk vanuit bijvoorbeeld de media op, als er steeds weer een "nu is hét moment om het te laten zien!"-sfeer omtrent een nieuw record hangt.
Records worden ook pas echt interessant als ze binnen bereik komen, daarvoor is het vooral een kwestie van "we zien het dan wel". Alles dat je er vooraf over zegt, heeft toch weinig zin. Mocht Verstappen ooit 103 overwinningen op zak hebben en nummer 104 is in zicht voor het absolute record, dan acht ik het hoogstwaarschijnlijk dat hij dar record graag wil grijpen. Idem wanneer hij een 7e wereldtitel heeft en een 8e in zicht is.
Ik kan me niet herinneren dat Vettel 'officieel' de GOAT was toen hij in de vierde race voor het einde van het seizoen op 26-jarige leeftijd zijn vierde wereldtitel binnenhaalde en aan het eind van het seizoen het record van meeste overwinningen op rij ooit met twee races verbeterde. Jij?quote:Op zondag 3 september 2023 19:19 schreef plesner het volgende:
Denk dat je Verstappen nu wel officieel de GOAT kan noemen, niemand komt ook maar in de buurt van zijn talent/prestaties
Uiteindelijk is het woord GOAT best wel subjectief, want op welk criterium meet je dat?quote:Op zondag 3 september 2023 19:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Vettel 'officieel' de GOAT was toen hij in de vierde race voor het einde van het seizoen op 26-jarige leeftijd zijn vierde wereldtitel binnenhaalde en aan het eind van het seizoen het record van meeste overwinningen op rij ooit met twee races verbeterde. Jij?
De herinnering aan Michael Schumacher was toen nog te vers en de prestaties die hij heeft geleverd heeft Vettel, of wie dan ook, nooit weten te overtreffen.quote:Op zondag 3 september 2023 19:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Vettel 'officieel' de GOAT was toen hij in de vierde race voor het einde van het seizoen op 26-jarige leeftijd zijn vierde wereldtitel binnenhaalde en aan het eind van het seizoen het record van meeste overwinningen op rij ooit met twee races verbeterde. Jij?
In een sport waar driverskills maar een deel van het verhaal zijn bestaat geen GOAT.quote:Op zondag 3 september 2023 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het woord GOAT best wel subjectief, want op welk criterium meet je dat?
Dat komt o.a. door de gelimiteerde fuel flow en het niet meer mogen bijtanken. In 2004 was elke stint een sprintrace en tegenwoordig moeten ze een hele race op een tank doen. Dus moeten ze benzine sparen en is het dus veel lift & coast.quote:Op zondag 3 september 2023 17:19 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ik denk dat je uiteindelijk moet meten o.b.v. het totaal aantal overwinningen.quote:Op zondag 3 september 2023 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het woord GOAT best wel subjectief, want op welk criterium meet je dat?
Helemaal eens. Dat is ook niet volledig te meten. Dat Verstappen een van de beste coureurs aller tijden is, is inmiddels wel duidelijk. Hij is simpelweg dé man van zijn generatie. En misschien is hij ook wel de beste ooit, hij heeft alles in zich om dat te zijn wat mij betreft.quote:Op zondag 3 september 2023 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de jaren '50 deden ze 7 races per jaar. Dat beperkt het totaal aantal overwinningen dat gehaald kon worden in die tijd nogal vergeleken met nu.quote:Op zondag 3 september 2023 19:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je uiteindelijk moet meten o.b.v. het totaal aantal overwinningen.
Alles wordt uit de kast getrokken om de prestaties van Max te bagatelliseren. Dat gedoe over teamgenoten net zo. Want er kan maar 1 goat zijn.quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Aantal overwinningen per aantal gereden racesquote:Op zondag 3 september 2023 19:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de jaren '50 deden ze 7 races per jaar. Dat beperkt het totaal aantal overwinningen dat gehaald kon worden in die tijd nogal vergeleken met nu.
kortom HAM Goat noemen is dus ook niet terechtquote:Op zondag 3 september 2023 19:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
De herinnering aan Michael Schumacher was toen nog te vers en de prestaties die hij heeft geleverd heeft Vettel, of wie dan ook, nooit weten te overtreffen.
Dan is Juan Manuel Fangio de GOAT gok ik.quote:Op zondag 3 september 2023 20:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Aantal overwinningen per aantal gereden races
Schumacher was 32 toen hij zijn vierde titel binnenhaalde, Vettel was net drie maanden 26. Met het record van negen overwinningen op rij, twee meer dan Schumacher. Jij denkt dat men op dat moment al wist dat hij dat nooit ging overtreffen?quote:Op zondag 3 september 2023 19:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
De herinnering aan Michael Schumacher was toen nog te vers en de prestaties die hij heeft geleverd heeft Vettel, of wie dan ook, nooit weten te overtreffen.
Het gaat er niet om wat je gaat doen, het gaat erom wat je gedaan hebt.quote:Op zondag 3 september 2023 20:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Schumacher was 32 toen hij zijn vierde titel binnenhaalde, Vettel was net drie maanden 26. Met het record van negen overwinningen op rij, twee meer dan Schumacher. Jij denkt dat men op dat moment al wist dat hij dat nooit ging overtreffen?
Joh.quote:Op zondag 3 september 2023 20:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat je gaat doen, het gaat erom wat je gedaan hebt.
De potentie is er, maar of het er ook uit gaat komen moeten we nog maar zien, hequote:Op zondag 3 september 2023 20:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Joh.Dat is mijn hele punt, dat mensen op basis van nu Verstappen 'officieel' als GOAT betitelen.
plausibele verklaring idd.quote:
Het is zielig om prestaties van anderen constant zo te bagatelliseren, ook al baal je dat je zelf niet gewonnen hebt. Bad sportsmanship, zoals dat in goed Engels heet en waar de Britten normaal gesproken altijd zeggen zo'n hekel aan te hebben.quote:Op zondag 3 september 2023 19:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een sporter denkt maar aan één ding. Winning. Dus nee, ik zie niet hoe dat zielig is.
Het is van zoveel dingen afhankelijk hoe je gezien wordt.quote:Op zondag 3 september 2023 20:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
De potentie is er, maar of het er ook uit gaat komen moeten we nog maar zien, he
Klopt. Dat was het punt.quote:Op zondag 3 september 2023 20:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
De potentie is er, maar of het er ook uit gaat komen moeten we nog maar zien, he
Zo is het. Ik snap op zich wel dat het een bittere pil is voor Mercedes. Ze verschenen 7 jaar op rij met de snelste auto op de grid. En toen opeens waren ze niet eens 2e of 3e maar werden ze zelfs ingehaald door meerdere klantenteams. Dat is een hard gelag. Desalniettemin onsportief om er zo lang zo zuur over te doen natuurlijk. Die houding helpt ook niet om weer naar de top te klimmen.quote:Op zondag 3 september 2023 20:15 schreef Monolith het volgende:
Dat hele geneuzel over het vergelijken van prestaties in totaal verschillende tijdperken slaat nergens op.
Maar goed, het zit ze bij Mercedes wel heel erg dwars dat Red Bull en in het bijzonder Verstappen nu zo dominant is. Zo ongeveer elke coureur op de grid is zeer lovend over de kwaliteiten van Verstappen, maar bij Hamilton en Russell kan er nauwelijks een goed woordje vanaf.
Klopt. Hij heeft 46% van zijn races gewonnen. Ascari 39% en Jim Clark 34%. Verstappen staat nu op 26%.quote:Op zondag 3 september 2023 20:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan is Juan Manuel Fangio de GOAT gok ik.
Russell was eerder deze week nog oprecht heel lovend over Verstappen, denk dat het bij hem wel meevaltquote:Op zondag 3 september 2023 20:15 schreef Monolith het volgende:
Dat hele geneuzel over het vergelijken van prestaties in totaal verschillende tijdperken slaat nergens op.
Maar goed, het zit ze bij Mercedes wel heel erg dwars dat Red Bull en in het bijzonder Verstappen nu zo dominant is. Zo ongeveer elke coureur op de grid is zeer lovend over de kwaliteiten van Verstappen, maar bij Hamilton en Russell kan er nauwelijks een goed woordje vanaf.
Toto, wat ben je intens sneu.quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Totoquote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik zie dit niet als bagatelliseren. Ze zeggen mijns inziens nergens dat het niks voorstelt of dat iedere boerenlul dit kan.quote:Op zondag 3 september 2023 20:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Het is zielig om prestaties van anderen constant zo te bagatelliseren, ook al baal je dat je zelf niet gewonnen hebt. Bad sportsmanship, zoals dat in goed Engels heet en waar de Britten normaal gesproken altijd zeggen zo'n hekel aan te hebben.
Ze zijn er maar druk mee daar bij MB.quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Voor Lewis snap ik het wel, die heeft echt niks meer te winnen behalve een 8e WDC.quote:Op zondag 3 september 2023 19:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Die Mercedes boys zijn echt kampioenen projectie.Lewis en Toto hebben er allebei een handje van. Dingen die ze RBR/Max verwijten/van beschuldigen zijn altijd dingen die ze zelf doen/gedaan hebben.
Ik kan niet in Verstappens hoofd kijken, maar geeft iig altijd hetzelfde antwoord. "Leuk die records, maar ik vind het niet zo belangrijk". Terwijl Lewis het alleen maar heeft over "unfinished business" en de indruk geeft dat z'n hele carrière voor niets is geweest als hij de 8ste titel niet haalt.![]()
Als je de aandacht en tijd niet op het verbeteren van de auto wilt leggen ...quote:Op zondag 3 september 2023 20:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze zijn er maar druk mee daar bij MB.
GP van zandvoort heeft ie anders ook nog nooit gewonnen :pquote:Op zondag 3 september 2023 20:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voor Lewis snap ik het wel, die heeft echt niks meer te winnen behalve een 8e WDC.
Om bij statistieken te blijven: Verstappen heeft nu 47 overwinningen in 177 racestarts, hetzelfde aantal als Hamilton in 177 races. De enige coureur met meer overwinningen op dat punt was Schumacher met 63.quote:Op zondag 3 september 2023 20:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Klopt. Hij heeft 46% van zijn races gewonnen. Ascari 39% en Jim Clark 34%. Verstappen staat nu op 26%.
Haha, ziedend.quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ja, dat is waar ook. De ratios waren afstelbaar naar gelang. Zelfs verschillen tussen de vt, q en gp.quote:Op zondag 3 september 2023 17:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Bovendien werden de versnellingen nog per circuit aangepast, hoefde de motor het maar 1 race uit te houden.
Staat niet in verhouding idd.quote:Op zondag 3 september 2023 17:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Tenenkrommend?quote:Op zondag 3 september 2023 21:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me af hoe Ferrarifans die laatste ronden ervaren hebben.
Ook weer een zinloze vergelijking.quote:Op zondag 3 september 2023 21:20 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Om bij statistieken te blijven: Verstappen heeft nu 47 overwinningen in 177 racestarts, hetzelfde aantal als Hamilton in 177 races. De enige coureur met meer overwinningen op dat punt was Schumacher met 63.
Toto zou steeds meer goed passen als een evil German scientist in een oude Bond film.quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Vond het vooral opmerkelijk dat het goed is gegaan en ze niet beiden ergens in de grindbak zijn geëindigdquote:Op zondag 3 september 2023 21:36 schreef Sally het volgende:
[..]
Tenenkrommend?
Ik vond het erg vermakelijk![]()
Maar ook wel foolish
Ja - precies datquote:Op zondag 3 september 2023 21:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vond het vooral opmerkelijk dat het goed is gegaan en ze niet beiden ergens in de grindbak zijn geëindigd
De beschermgeest van Monza voorkwam tragische gevolgen van clownstrategie.quote:Op zondag 3 september 2023 21:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vond het vooral opmerkelijk dat het goed is gegaan en ze niet beiden ergens in de grindbak zijn geëindigd
Maar volgens mij wel het beste resultaat van Ferrari dit seizoen met 3 en 4?quote:Op zondag 3 september 2023 21:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De beschermgeest van Monza voorkwam tragische gevolgen van clownstrategie.
Zou kunnenquote:Op zondag 3 september 2023 21:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar volgens mij wel het beste resultaat van Ferrari dit seizoen met 3 en 4?
quote:Op zondag 3 september 2023 21:47 schreef tripel7 het volgende:
Wolff: Only Hamilton admits to mistakes in F1
Wtf...............?!quote:Op zondag 3 september 2023 21:47 schreef tripel7 het volgende:
Maar echt hoor, Toto is gewoon een soort verknipte satire typetjequote:Op zondag 3 september 2023 21:47 schreef tripel7 het volgende:
[Insert Cartman licks tears]quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Met verschillende merken he. Het maakte hem echt heel weinig uit met wat voor team hij te maken had, Fangio ging winnen.quote:Op zondag 3 september 2023 20:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan is Juan Manuel Fangio de GOAT gok ik.
Hij zou niet misstaan als runningmate van Trump. Narcisten onder elkaarquote:Op zondag 3 september 2023 21:38 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Toto zou steeds meer goed passen als een evil German scientist in een oude Bond film.
Ze hanteren allebei 'alternative facts' en vertrouwen er op dat hun trouwe volgers/fans de leugens net zo vaak herhalen dat het vanzelf (hun) 'waarheid' wordt. Er zijn idd overeenkomsten.quote:Op zondag 3 september 2023 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij zou niet misstaan als runningmate van Trump. Narcisten onder elkaar
quote:Op zondag 3 september 2023 21:37 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ook weer een zinloze vergelijking.
Ham en Schumacher komen meteen in een topauto (nee ik tel die ene race van Schumacher in de Jordan niet echt mee)
Max begon eerst in de Toro Rosso en moest opboksen tegen een team met een auto die een seconde per rondje sneller was dan de rest.
Alonso reed eerst een tijd in de Minardi
Senna begon bij een middelmatig Lotus
Om er maar een paar te noemen
Die lijntjes van Fangio en Clarkquote:Op zondag 3 september 2023 22:08 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is hier ook goed te zien.
Sinds Lauda er niet meer is om hem terug te fluiten.quote:Op zondag 3 september 2023 21:52 schreef Scorpie het volgende:
Die wolff is wel helemaal van het padje sinds Abu Dhabi hè?
De lijnstukken y=x van Max en Seb.quote:Op zondag 3 september 2023 22:08 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is hier ook goed te zien.
Lauda de voice of reason bij Mercedesquote:Op zondag 3 september 2023 22:25 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Sinds Lauda er niet meer is om hem terug te fluiten.
quote:Op zondag 3 september 2023 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heeft Toto een raar beige pak en kan hij een kat aaien?quote:Op zondag 3 september 2023 21:38 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Toto zou steeds meer goed passen als een evil German scientist in een oude Bond film.
[Insert Kees Flodder 'nou nou nou nou nou nou nou nou']quote:Op zondag 3 september 2023 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
All's well that ends wellquote:Op zondag 3 september 2023 23:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kennelijk ook nog knokken met Carlos.
Er is wel een alternatief, maar daar zal de FIA niet aan willen. Als jij de schuld krijgt van de aanrijding en jouw tegenstander verliest 6 plaatsen, dan is dat ook gewoon jou straf.quote:Op zondag 3 september 2023 17:38 schreef Vliegbaard het volgende:
Ze moeten gewoon weer overstappen op een drive through als minimale straf.quote:Op zondag 3 september 2023 23:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is wel een alternatief, maar daar zal de FIA niet aan willen. Als jij de schuld krijgt van de aanrijding en jouw tegenstander verliest 6 plaatsen, dan is dat ook gewoon jou straf.
You're a bit late to the partyquote:Op zondag 3 september 2023 23:26 schreef PzKpfw het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)st-toch-niemand.html
Wauw wat een ontzettend stel zure honden zijn dat toch bij Mercedes.
Het maakt Toto dan ook echt niet uit dat Lewis niet zijn 8ste wereldtitel met Mercedes heeft gehaald.quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dit vind ik een goed plan!quote:Op zondag 3 september 2023 23:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon weer overstappen op een drive through als minimale straf.
Niet alleen daar en ach ze moeten het zelf ook weten.quote:Op zondag 3 september 2023 23:26 schreef PzKpfw het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)st-toch-niemand.html
Wauw wat een ontzettend stel zure honden zijn dat toch bij Mercedes.
Met als relevante kantekening dat Schumacher, Prost en Hamilton kampioen zijn geworden bij twee verschillende teams. Ik vind dat dat echt wel iets betekent. Ik hoop dan ook dat Max ooit in zijn carriere een overstap maakt naar een ander team en ook daar een titel haalt.quote:Op zondag 3 september 2023 19:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
In een sport waar driverskills maar een deel van het verhaal zijn bestaat geen GOAT.
De GOATS van de formule 1 zijn coureur-auto combinaties. En dan zijn dat er voor mij een paar sinds ik de sport volg:
Ferrari-Schumacher
Mercedes-Hamilton
McLaren-Prost
McLaren-Senna
RedBull-Vettel
Met een shoutout naar de rijders die bij meer teams kampioen zijn geworden, maar niet meer dan dat.
En cijfermatig kun je er dan niet onderuit dat die bovenste twee de GOATS zijn.
Het is wel zo dat kleine overtredingen zoals 0,8 km/h te hard in de pits prima met 5 seconden afgedaan kunnen worden.quote:Op zondag 3 september 2023 23:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon weer overstappen op een drive through als minimale straf.
Ze moeten gewoon eens een indicatieve tabel maken voor de straftoemeting. Het is nattevingerwerk, dat is niet goed.quote:Op maandag 4 september 2023 00:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is wel zo dat kleine overtredingen zoals 0,8 km/h te hard in de pits prima met 5 seconden afgedaan kunnen worden.
Het zijn de zwaardere overtredingen die nu te licht bestraft worden
nou wil ik niet lullig doen, maar je bent iemand aan het naderen, je ziet diegene dus de hele tijd voor je.. dan kom je er naast en zie je hem niet meer. Kom op zeg je weet dat hij er moet zitten en je weet echt wel dat de baan niet breder is.quote:"We just had a chat. [He said]: 'I didn’t see him on the right and it was on me.'
Dit dusquote:Op maandag 4 september 2023 07:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
[..]
nou wil ik niet lullig doen, maar je bent iemand aan het naderen, je ziet diegene dus de hele tijd voor je.. dan kom je er naast en zie je hem niet meer. Kom op zeg je weet dat hij er moet zitten en je weet echt wel dat de baan niet breder is.
Zeg gewoon eerlijk dat je OF een inschattingsfout hebt gemaakt en niet door had hoe breed de baan is.
OF dat je gewoon er maling aan had dat hij er zat en verwachtte dat hij zou verdwijnen als jij naar rechts zou gaan.
Hij heeft de fout al toegegevenquote:Op maandag 4 september 2023 07:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
[..]
nou wil ik niet lullig doen, maar je bent iemand aan het naderen, je ziet diegene dus de hele tijd voor je.. dan kom je er naast en zie je hem niet meer. Kom op zeg je weet dat hij er moet zitten en je weet echt wel dat de baan niet breder is.
Zeg gewoon eerlijk dat je OF een inschattingsfout hebt gemaakt en niet door had hoe breed de baan is.
OF dat je gewoon er maling aan had dat hij er zat en verwachtte dat hij zou verdwijnen als jij naar rechts zou gaan.
Matt en Tommy kijkenquote:Op zondag 3 september 2023 21:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me af hoe Ferrarifans die laatste ronden ervaren hebben.
en zelfs daarvoor eisen ze nog een schouderklopjequote:Op maandag 4 september 2023 08:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij heeft de fout al toegegeven
Hij moest wel want het begint op te vallenquote:Op maandag 4 september 2023 08:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij heeft de fout al toegegeven
Gewoon een inschattingsfout. Zoals Leclerc die ook al twee keer maakte op precies dezelfde plek. Hoezo zou het iets anders zijn en hoezo ontbreekt de optie dat Hamilton piastri dood probeerde te rijden?quote:Op maandag 4 september 2023 07:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
[..]
Mooi is dat he. Dat wij hier van alles roepen op een forum is één ding, maar dat het bij die lui zo belachelijk diep zit dat ze iedere paar weken met een nieuwe campagne komen om te downplayen wat Max ni bereikt is hilarisch.quote:Op maandag 4 september 2023 00:25 schreef Zwoerd het volgende:
Vooral treurig dat Mercedes opeens het beeld probeert te creëren dat Hamilton altijd tegen z'n teamgenoten moest strijden.
Het blijven slechte verliezers. Ik had meer van ze verwacht.quote:Op maandag 4 september 2023 08:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mooi is dat he. Dat wij hier van alles roepen op een forum is één ding, maar dat het bij die lui zo belachelijk diep zit dat ze iedere paar weken met een nieuwe campagne komen om te downplayen wat Max ni bereikt is hilarisch.
Daarom nu ook een keer eens met z'n achterwiel. Eens wat anders dan de klassieker.quote:Op maandag 4 september 2023 08:13 schreef Managarm het volgende:
[..]
Hij moest wel want het begint op te vallen.
Als Lulu elke keer een poepje doet trekt ie nog wit weg.quote:Op maandag 4 september 2023 08:42 schreef greysbones het volgende:
Het feit dat Toto voor elk poepje dat Lulu doet een schouderklopje verwacht van de wereld
Bottas, 5 jaar bij Mercedes, 10x gewonnen.quote:Desgevraagd wilde de 38-jarige Brit wel erkennen dat ex-teamgenoot Valtteri Bottas ervoor verantwoordelijk is dat hij zelf nooit zo'n zegereeks heeft neergezet. "Valtteri was erg competitief en won veel races.
Eens. En wat Perez nu bij elkaar scoort is volgens mij het meeste wat een teamgenoot van Max heeft gescoord voor Red Bull.quote:Op maandag 4 september 2023 08:54 schreef beantherio het volgende:
Het is niet zo'n zinvolle discussie maar het hebben van een zwakkere teammaat (als dat zo is) heeft natuurlijk twee kanten. Het maakt het behalen van een kampioenschap of zelfs een raceoverwinning veel moeilijker omdat je niet iemand hebt die punten of posities bij de concurrentie weg kan halen.
Ill get you next time Gadget(Max)!quote:Op zondag 3 september 2023 23:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heeft Toto een raar beige pak en kan hij een kat aaien?
Denk dat Daniel ook aardig in de buurt komtquote:Op maandag 4 september 2023 08:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eens. En wat Perez nu bij elkaar scoort is volgens mij het meeste wat een teamgenoot van Max heeft gescoord voor Red Bull.
Ik volg natuurlijk niet elke sport, maar ik kan eigenlijk geen ander voorbeeld bedenken waarbij een deelnemer/team zich continue zo onsportief en insinuerend heeft uitgelaten over een concurrent. Sportiviteit staat bij de meeste sporten en sportbonden hoog in het vaandel. Het is wat dat betreft in mijn ogen echt niet normaal, zoals Wolff en Hamilton zich gedragen.quote:Op maandag 4 september 2023 08:40 schreef beantherio het volgende:
De Ph-waarde bij Mercedes begint zo langzamerhand gevaarlijke niveaus te bereiken met de opmerkingen van Wolff en Hamilton van dit weekend. De term "gracious in defeat" leeft daar niet zo lijkt het.
is ook wat de engelse media al jaren doetquote:Op maandag 4 september 2023 09:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik volg natuurlijk niet elke sport, maar ik kan eigenlijk geen ander voorbeeld bedenken waarbij een deelnemer/team zich continue zo onsportief en insinuerend heeft uitgelaten over een concurrent. Sportiviteit staat bij de meeste sporten en sportbonden hoog in het vaandel. Het is wat dat betreft in mijn ogen echt niet normaal, zoals Wolff en Hamilton zich gedragen.
Het is vooral heel kinderachtig en dat maakt het ook weer grappig.quote:Op maandag 4 september 2023 09:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik volg natuurlijk niet elke sport, maar ik kan eigenlijk geen ander voorbeeld bedenken waarbij een deelnemer/team zich continue zo onsportief en insinuerend heeft uitgelaten over een concurrent. Sportiviteit staat bij de meeste sporten en sportbonden hoog in het vaandel. Het is wat dat betreft in mijn ogen echt niet normaal, zoals Wolff en Hamilton zich gedragen.
Die uitspraken van Lewis geven m.i. aan dat hij meer met dat record gewonnen wedstrijden bezig is/was dan Max zelf. Want dat is natuurlijk waarom hij nu met deze brainfart komt. Als hij er ook maar ietsje langer en helderder over had nagedacht, had het misschien niet zo heel aardig overkomt om al die teamgenoten van Max te beledigen. En dat een aantal van hen hemzelf ook met regelmaat verslaan. Maar hij moest en zou, voordat iemand hem er ook maar naar gevraagd had, alvast met een verklaring komen waarom HIJ dat record niet in handen heeft, aangezien hij toch de GOAT is.quote:Op maandag 4 september 2023 08:54 schreef beantherio het volgende:
Het is niet zo'n zinvolle discussie maar het hebben van een zwakkere teammaat (als dat zo is) heeft natuurlijk twee kanten. Het maakt het behalen van een kampioenschap of zelfs een raceoverwinning veel moeilijker omdat je niet iemand hebt die punten of posities bij de concurrentie weg kan halen.
De helft van wat ons bereikt is pure clickbait. In werkelijkheid was de context van de quote niet zo giftig en er bestaan überhaupt geen fatsoenlijke (nieuws/sport/politiek) artikelen die geschreven zijn op één quote.quote:Op maandag 4 september 2023 09:03 schreef Jane het volgende:
[..]
En dat ze allebei 7x per seizoen uitvielen hielp ook niet mee.quote:Op maandag 4 september 2023 09:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
Denk dat Daniel ook aardig in de buurt komt
enkel was de dominantie van Mercedes er toen
Dat is Ricciardo. Die is in twee van de drie seizoenen boven Verstappen gefinisht.quote:Op maandag 4 september 2023 08:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eens. En wat Perez nu bij elkaar scoort is volgens mij het meeste wat een teamgenoot van Max heeft gescoord voor Red Bull.
quote:Op maandag 4 september 2023 08:40 schreef beantherio het volgende:
De Ph-waarde bij Mercedes begint zo langzamerhand gevaarlijke niveaus te bereiken met de opmerkingen van Wolff en Hamilton van dit weekend. De term "gracious in defeat" leeft daar niet zo lijkt het.
Toto is voornamelijk bezig om de Britten tevreden te houden.quote:Op maandag 4 september 2023 09:53 schreef Questular het volgende:
Toto is gewoon aan het trollen en iedereen trapt er in.
JAAA GEWELDIG!!!quote:Op maandag 4 september 2023 10:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Leuk dat het hier zo vaak over Lewis gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!
We hebben Bottas keihard uitgelachen in 2021, terwijl Perez ingezet kon worden waar het uit kwam. Zandvoort, de baan waar inhalen praktisch onmogelijk is, was wel de grootste grap dat jaar.quote:Op maandag 4 september 2023 08:54 schreef beantherio het volgende:
Daarom vermelde ik ook de shoutout naar coureurs die bij meerdere teams wisten te winnen. Dat betekent absoluut iets. Tegelijkertijd heb je ook een coureur als Alonso die zeker de kwaliteiten had/heeft om meerdere titels te pakken bij verschillende teams. Alleen door slechte team keuzes nooit de gelegenheid heeft gekregen.quote:Op maandag 4 september 2023 00:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met als relevante kantekening dat Schumacher, Prost en Hamilton kampioen zijn geworden bij twee verschillende teams. Ik vind dat dat echt wel iets betekent. Ik hoop dan ook dat Max ooit in zijn carriere een overstap maakt naar een ander team en ook daar een titel haalt.
Er werd in een andere post gesuggereerd dat Schumacher bij Benetton meteen in een kampioenschap winnende auto stapte, maar dat is wel iets overtrokken. Op het moment dat Schumacher daar instapte, had Piquet in 2 seizoenen 3 gp's gewonnen met de Benetton.
Alonso leidt het niet-RB kampioenschap, dus zelfs als ie de goede keus maakt heeft ie pechquote:Op maandag 4 september 2023 10:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daarom vermelde ik ook de shoutout naar coureurs die bij meerdere teams wisten te winnen. Dat betekent absoluut iets. Tegelijkertijd heb je ook een coureur als Alonso die zeker de kwaliteiten had/heeft om meerdere titels te pakken bij verschillende teams. Alleen door slechte team keuzes nooit de gelegenheid heeft gekregen.
Ik denk niet dat hij daar gaat blijven staan tot eind seizoen. Maar hij toont zeker wel zijn klasse dit seizoen. Wat een baas.quote:Op maandag 4 september 2023 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alonso leidt het niet-RB kampioenschap, dus zelfs als ie de goede keus maakt heeft ie pech
Hij is de maatstaf.quote:Op maandag 4 september 2023 10:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Leuk dat het hier zo vaak over Lewis gaat.
De drek die hier continu wordt gepost over merc/ham is wel volstrekt normaal natuurlijk.quote:Op maandag 4 september 2023 09:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat blijkt!quote:
Actie reactie.quote:Op maandag 4 september 2023 12:17 schreef Playboy69 het volgende:
[..]
De drek die hier continu wordt gepost over merc/ham is wel volstrekt normaal natuurlijk.
quote:Op maandag 4 september 2023 12:17 schreef Playboy69 het volgende:
[..]
De drek die hier continu wordt gepost over merc/ham is wel volstrekt normaal natuurlijk.
Vooral heel vermoeiend.quote:Op maandag 4 september 2023 12:17 schreef Playboy69 het volgende:
[..]
Dat denkt Helmut.quote:Op maandag 4 september 2023 13:01 schreef StephanL het volgende:
Bij Red Bull gaan ze voor de winst in Singapore. Las bij Telegraaf dat Max gebrand is om Singapore te winnen omdat die daar nog nooit gewonnen heeft![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-alles-kunnen-winnen
Is alleen maar leuk voor Wikipedia.quote:Op maandag 4 september 2023 13:09 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dat denkt Helmut.
VER wil gewoon altijd winnen, Singapore of niet.
Dat is in zoverre correct dat als hij vanuit deze situatie niet nog een keer kampioen wordt, hij de geschiedenis in zal gaan als de man die vooral Bottas versloeg in de ongekend superieure auto.quote:Op zondag 3 september 2023 19:08 schreef Jane het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 september 2023 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is in zoverre correct dat als hij vanuit deze situatie niet nog een keer kampioen wordt, hij de geschiedenis in zal gaan als de man die vooral Bottas versloeg in de ongekend superieure auto.
Continu reacties proberen uit te lokken ookquote:Op maandag 4 september 2023 12:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Vooral heel vermoeiend.
quote:Roses are red
Violets are blue
Valtteri, it's James
Remember you're #2
Zou volstrekt hetzelfde zijn als Ham na een jarenlange hegemonie van Max de scepter over zou nemen en weer zou winnen met Mercedes.quote:Op maandag 4 september 2023 12:17 schreef Playboy69 het volgende:
[..]
Nou ja, die zeggen die dingen die ze nu weer geroepen hebben ook niet zomaar, natuurlijk. Ze willen graag dat er over ze gepraat wordt. Ik vind het best netjes van ons dat we aan dat verzoek proberen te voldoen hier.quote:Op maandag 4 september 2023 12:17 schreef Playboy69 het volgende:
[..]
Ik zie Verstappen er echt totaal niet voor aan om zo te reageren. Zelfs Horner niet.quote:Op maandag 4 september 2023 15:56 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Zou volstrekt hetzelfde zijn als Ham na een jarenlange hegemonie van Max de scepter over zou nemen en weer zou winnen met Mercedes.
Totaal irrelevant Toto. Alleen leuk voor Wiki, maar dat leest toch niemand..?quote:“Seven consecutive Constructors’ Championships is something that we can be proud of. An achievement that is unprecedented in Formula One and in the wider sports world.
Nee, die is al voor Bono.quote:Op maandag 4 september 2023 14:39 schreef QuidProJoe het volgende:
Ik kan wel genieten van een Hamilton die het over teamgenoten heeft. Er zijn zelfs gedichtjes over gemaakt:
[..]
Ik vind niet dat ik overdrijf. Ik claim niet dat Hamilton een middelmatige coureur is, maar dat de beste auto in de geschiedenis van de F1 voor veruit het grootste aantal jaren is gebruikt om een van de 3 topcoureurs van zijn generatie te verheffen tot een groot kampioen. De Britse media, Toto en Hamilton zelf deden daar allemaal aan mee. Het was een onzinverhaal zoals wij al wisten, en wat nu pijn doet is dat het in elkaar valt, niet houdbaar meer is.quote:Op maandag 4 september 2023 13:46 schreef Tarado het volgende:
[..]Nu overdrijf je wel wat maar het punt in sport is (zeker wat mij betreft) dat geschiedenis niet zo interessant is, het gaat om het hier en nu.
Dat besef dringt nu wat door bij zowel Hamilton als Wolff, vandaar de hoge zuurgraad.
Je kan van alles van hem vinden maar die 7 titels blijven wel staan (sorry Felipe) en daar gaat hij mee de geschiedenis in.quote:Op maandag 4 september 2023 17:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ik overdrijf. Ik claim niet dat Hamilton een middelmatige coureur is, maar dat de beste auto in de geschiedenis van de F1 voor veruit het grootste aantal jaren is gebruikt om een van de 3 topcoureurs van zijn generatie te verheffen tot een groot kampioen. De Britse media, Toto en Hamilton zelf deden daar allemaal aan mee. Het was een onzinverhaal zoals wij al wisten, en wat nu pijn doet is dat het in elkaar valt, niet houdbaar meer is.
Als Hamilton Russell wekelijks kleineerde met zijn rondetijden en Bottas de Alfa Romeo naar het middenveld reed dan was zo'n korte dominantie van RB, eigenlijk pas een jaar, en Verstappen die zijn teamgenoot stelselmatig verslaat helemaal niet pijnlijk maar gewoon gebeurt in de F1. Maar Verstappen laat zien wat een groot kampioen wel is, los van de auto.
quote:Op maandag 4 september 2023 17:56 schreef THEFXR het volgende:
we kunnen het beter over Albon hebben, die zit in de lift met Williams. Merc lijkt achteruit te gaan.
Albon doet het erg lekker met de Williams momenteel, zeker. En ik gun het hem ook.Dit circuit lag hun ook wel natuurlijk. Denk wel dat ze in Singapore minder presteren.quote:Op maandag 4 september 2023 17:56 schreef THEFXR het volgende:
we kunnen het beter over Albon hebben, die zit in de lift met Williams. Merc lijkt achteruit te gaan.
Ja, er zijn natuurlijk mensen die zuurpruimen over dit seizoen en de huidige regels, maar het is tof om te zien dat sommige teams toch grote stappen weten te maken, waaronder Williams. Grappig dat vooral Albon zelf elke keer best wel verbaasd is over een goede klassering.quote:Op maandag 4 september 2023 17:56 schreef THEFXR het volgende:
constant buiten het podium?quote:Op maandag 4 september 2023 18:10 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Albon doet het erg lekker met de Williams momenteel, zeker. En ik gun het hem ook.Dit circuit lag hun ook wel natuurlijk. Denk wel dat ze in Singapore minder presteren.
Mercedes vind ik wel het meest constant als "best of the rest". De ene keer zit Aston ervoor, dan McLaren en afgelopen weekend dan weer Ferrari. Dus achteruit gaan? Mwah.
Ja, zoals ik het beschrijf dan kan dat toch? Ze staan niet voor niets tweede in het Contructeurs.quote:
Damon Hill surprised by Toto Wolff's dismissal of Max Verstappen's record 10th straight Grand Prix winquote:Op maandag 4 september 2023 17:33 schreef Nattekat het volgende:
Zelfs Damon Hill, Max hater nummer 1 voor het cool werd, laat zich negatief uit over Toto
vind the battle tussen ALO en Ham wel spannendquote:Op maandag 4 september 2023 18:19 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ja, zoals ik het beschrijf dan kan dat toch? Ze staan niet voor niets tweede in het Contructeurs.
Op de baan, ja. Helaas de laatste tijd maar weinig gezien. Maar als het gebeurt ga ik er wel even voor zitten.quote:Op maandag 4 september 2023 18:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vind the battle tussen ALO en Ham wel spannend
Ik vind dit echt een zeer vermakelijk seizoen ja, beter dan vorig jaar. Het begon niet zo lekker, maar vanaf pakweg Monaco was het prima te pruimen. Laat maar weer eens zien waar in de wereld de mooiste banen liggen.quote:Op maandag 4 september 2023 18:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, er zijn natuurlijk mensen die zuurpruimen over dit seizoen en de huidige regels, maar het is tof om te zien dat sommige teams toch grote stappen weten te maken, waaronder Williams. Grappig dat vooral Albon zelf elke keer best wel verbaasd is over een goede klassering.
Haha als zelfs Hill het voor Verstappen opneemtquote:Op maandag 4 september 2023 17:33 schreef Nattekat het volgende:
Zelfs Damon Hill, Max hater nummer 1 voor het cool werd, laat zich negatief uit over Toto
Oh, hij is er weer.quote:
Ik had dat "Ik wist niet dat het werd bijgehouden" eerder nog niet eens meegekregen.quote:
Niemand daar geeft natuurlijk een neuk om het record van Schumacher, het aantal wereldkampioenschappen welteverstaan.quote:Op maandag 4 september 2023 23:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik had dat "Ik wist niet dat het werd bijgehouden" eerder nog niet eens meegekregen.![]()
Altijd bijzonder als iemand zo keihard durft te gaan staan liegen.
Hill speelt natuurlijk voor de Britse tv de rol dat hij max moest haten, maar er is wel degelijk respect. Iets waar Toto veel meer moeite heeft als het niet gaat zoals hij wil. En hij kan red bull niet eens de schuld geven want de twee hoofdredenen van de achterstand nu heeft hij zelf veroorzaaktquote:Op maandag 4 september 2023 18:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haha als zelfs Hill het voor Verstappen opneemt![]()
Hij is in 't artikel dat ik las zelfs ongekend complimenteus over Verstappen. Wtf
https://www.gptoday.net/n(...)dbrekende-verstappen
Hij is gewoon Brit dus die hoeft geen rol te spelen, maar het is nu geen toeval meer wat Verstappen betreft dus ze moeten nu ook wel met die erkenning komen, al is dat veel te laat.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:25 schreef Sabata het volgende:
[..]
Hill speelt natuurlijk voor de Britse tv de rol dat hij max moest haten, maar er is wel degelijk respect. Iets waar Toto veel meer moeite heeft als het niet gaat zoals hij wil. En hij kan red bull niet eens de schuld geven want de twee hoofdredenen van de achterstand nu heeft hij zelf veroorzaakt
Nu al zin inquote:Op maandag 4 september 2023 15:49 schreef Rianne84 het volgende:
Ik verwacht een totale team LH bash van RPM.
Vrees dat RPM niet op YT te zien is, voorlopig...?quote:Op maandag 4 september 2023 15:49 schreef Rianne84 het volgende:
Ik verwacht een totale team LH bash van RPM.
Hij is er weerquote:Op dinsdag 5 september 2023 12:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Vrees dat RPM niet op YT te zien is, voorlopig...?
Jane in F1 / [F1 Algemeen] F1 2023 #874 De tweede helft!
quote:
Bakkie koffie er bij en zitten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |