SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met het risico topkandidaten over het hoofd te zien, zijn dit wat voorbeelden van mensen die succesvol zijn en eerder in deze topics genoemd zijn. Vroeger noemden we ook altijd nog Elize (die het in 2019 blijkbaar echt heeft geprobeerd), Eva Simons of dat harpmeisje van de Voice, maar die zijn ondertussen wel redelijk over the hill. Artiesten als Danny Vera, Suzan & Freek en Naaz hebben eerder aangegeven niet naar het ESF te willen.
Dit soort topics leent zich volgens sommigen ook uitermate goed voor geestigheid, dus probeer eens een ludieke opmerking van het kaliber "We moeten volgend jaar Zanger Rinus sturen", en misschien is dat wel precies de 250e keer dat die grap wordt gemaakt, en gaat u met de jubileumtrofee naar huis. Ook de Jostiband of Dries Roelvink in zijn gele zwembroek zijn bijzonder geinige voorbeelden. Lee Towers, voor de 12 punten uit Vilnius. Dat filmpje waarin Sieneke en Frans Bauer roepen mee te willen doen even opzoeken is ook altijd leuk. Normaal, omdat Kroatië het dit jaar zo leuk deed, kan ook nog.
Maar bij voorkeur toch serieuze reacties. Roept u maar:
Wie moet Nederland in 2024 vertegenwoordigen op het ESF?Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Ja, maar ja, die hook heeft hij dan ook niet zelf verzonnen.quote:
Een act waar we normaliter om lachen en over zeggen dat men daarom Eurovisie nooit helemaal serieus neemt.quote:
Oneens, dat is een heel ander kaliber liedjes.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een act waar we normaliter om lachen en over zeggen dat men daarom Eurovisie nooit helemaal serieus neemt.
Nee, bedankt. Ik stuur nog liever Sieneke met orgel.
Het hoeft niet allemaal serieus te zijn. De mensen die Eurovisie niet serieus nemen ga je toch nooit overtuigen, die denken nog steeds dat het een circus is terwijl we de afgelopen jaren echt heel goede nummers hebben gehoord. En ook echt hele slechte. Dat hoort er nu eenmaal een beetje bij.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een act waar we normaliter om lachen en over zeggen dat men daarom Eurovisie nooit helemaal serieus neemt.
Nee, bedankt. Ik stuur nog liever Sieneke met orgel.
Stuur dan lekker Kris Kross Amsterdam. Staat ook altijd op 1.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:51 schreef blackswangreen het volgende:
[
Dit nummer is een enorme hit in Duitsland en Oostenrijk. Dat is toch wat je wilt? Een nummer met hitpotentie? Over smaak valt verder niet te twisten natuurlijk.
Ik vind een hele hoop leuk waar de jeugd achteraan hobbelt, waar dit topic dan van over de zeik raakt en vindt dat het absoluut niet gestuurd mag worden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 07:48 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Oneens, dat is een heel ander kaliber liedjes.
Vind ik
Maar goed, misschien hoor ik meer over dit soort dingen bij mijn leeftijdsgenoten van net in de 20 dat ik dit al wat “normalere” muziek vind (ondanks dat ik het zelf niet zo op zou zetten).
Ik vind het prima, zolang ze een lied insturen wat niet van samples aan elkaar hangtquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 09:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Stuur dan lekker Kris Kross Amsterdam. Staat ook altijd op 1.![]()
Ik zal er dan wel anders over denken. Alles wat maar scoort, is voor mij niet de definitie om te sturen.
Kris Kross Amsterdam staat op 1 in Nederland... en is natuurlijk ook helemaal niet grappig (eerder om te huilen)quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 09:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Stuur dan lekker Kris Kross Amsterdam. Staat ook altijd op 1.![]()
Ik zal er dan wel anders over denken. Alles wat maar scoort, is voor mij niet de definitie om te sturen.
Maar even zodat ik het kan blijven volgen op m'n oude dag, dit is toch die cover? En zo ja, heeft ie dan ook hits in het buitenland die wél van hem zelf zijn?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:51 schreef blackswangreen het volgende:
Dit nummer is een enorme hit in Duitsland en Oostenrijk. Dat is toch wat je wilt? Een nummer met hitpotentie? Over smaak valt verder niet te twisten natuurlijk.
Nou ja, cover... het refrein is een sample van een Duitse zanger, die het dan weer heeft gecoverd van Sting. Maar verder is het wel volledig de eigen productie van Joost en Tantu, z'n producer. Hij heeft er een Duitse rapper bijgezocht om een coupletje mee te doen (met als gevolg dat iedereen in Duitsland nu denkt dat het een nummer van die Duitse rapper is).quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar even zodat ik het kan blijven volgen op m'n oude dag, dit is toch die cover? En zo ja, heeft ie dan ook hits in het buitenland die wél van hem zelf zijn?
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:23 schreef blackswangreen het volgende:
het refrein is een sample van een Duitse zanger, die het dan weer heeft gecoverd van Sting.
Maar verder
Hij doet er wel totaal wat anders mee. Maar goed, jij bent geen fan, zoveel is duidelijk.quote:
Ik zit ergens waar ik het geluid nu niet aan kan zetten dus ik zag 9 miljoen views via de link en dacht 'dat zal die cover wel zijn' maar kon het zelf even niet luisteren. Dus dankjewel!quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou ja, cover... het refrein is een sample van een Duitse zanger, die het dan weer heeft gecoverd van Sting. Maar verder is het wel volledig de eigen productie van Joost en Tantu, z'n producer. Hij heeft er een Duitse rapper bijgezocht om een coupletje mee te doen (met als gevolg dat iedereen in Duitsland nu denkt dat het een nummer van die Duitse rapper is).
Eens.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:55 schreef Momo het volgende:
Weetje mij maakt niet meer zoveel uit wat we sturen zo lang het maar niet gezapig en pretentieus is.
Ik hoop toch wel heel erg op een nummer met een betekenisvolle, troostrijke en urgente boodschapquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:55 schreef Momo het volgende:
Weetje mij maakt niet meer zoveel uit wat we sturen zo lang het maar niet gezapig en pretentieus is.
Ik heb nog liever een nummer over een kroket danquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel heel erg op een nummer met een betekenisvolle, troostrijke en urgente boodschap
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel heel erg op een nummer met een betekenisvolle, troostrijke en urgente boodschap
Volgens mij moeten we eerst nog horen wie er aan onze commissie toe worden gevoegd.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:28 schreef Pisces29 het volgende:
Wanneer horen we eigenlijk meer, pas rond november? Of staat er geen maand vast.
Of een Edsilia Rombleyquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
Volgens mij moeten we eerst nog horen wie er aan onze commissie toe worden gevoegd.
Dat kan nog steeds Domien Verschuren zijn.
Een gecremeerde variant?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb nog liever een nummer over een kroket dan
Andre Hazes met een liedje over zn ma?!quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb nog liever een nummer over een kroket dan
Roxanne Hazes in een wijde jurk met de blazende wind op het podium. Gierend over haar moeder. Als een powervrouw.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 15:10 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Andre Hazes met een liedje over zn ma?!
En ach, als de emotie bij de kijker aan komt is het niet zo erg dat ze misschien een Mia-tje doet. Toch?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 15:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Roxanne Hazes in een wijde jurk met de blazende wind op het podium. Gierend over haar moeder. Als een powervrouw.
Moest lachen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 15:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Roxanne Hazes in een wijde jurk met de blazende wind op het podium. Gierend over haar moeder. Als een powervrouw.
Kan dit ook een ander jaar? We hebben nog een songfestival in Nederland tegoed met alles erop en eraan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 16:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Moest lachen.
En dat Wiwi William haar dan gaat interviewen over de powerful message en ze in plat Amsterdams zegt 'ah jaaah man dat schijtwijf'. Zin an!
Eerlijk is eerlijk, als Roxanne zingt over sores voel ik de ellende wel tot in m’n tenen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 15:23 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En ach, als de emotie bij de kijker aan komt is het niet zo erg dat ze misschien een Mia-tje doet. Toch?
Vorig jaar was toch wel een beetje Common Framework vibesquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:55 schreef Momo het volgende:
Ze presenteerden een drol als een meesterwerk. Dat kun je aan Avrotros wel toevertrouwen. Ook met die teaser die ze een paar dagen ervoor lieten horen (die trouwens beter was dan het nummer zelf).quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:32 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Vorig jaar was toch wel een beetje Common Framework vibes
Ook met die post die eerder online kwam met de betekenis achter het lied en zo
Ik moet heel eerlijk bekennen dat het nummer bijna niet meer kan herinneren. De parodie van Even Tot Hier heeft ook een beetje voor mij verpestquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ze presenteerden een drol als een meesterwerk. Dat kun je aan Avrotros wel toevertrouwen. Ook met die teaser die ze een paar dagen ervoor lieten horen (die trouwens beter was dan het nummer zelf).
Voor San Marino zou wel lachen zijnquote:Op maandag 21 augustus 2023 11:43 schreef molloot200 het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZGJsUnbS1/
Joost wil écht en zou zelfs voor een ander land willen gaan.
Ja en dat ze dan winnenquote:Op maandag 21 augustus 2023 11:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Voor San Marino zou wel lachen zijn
San Marino is lastig met die immer vaag stemmende vakjury. Ik zou niet echt weten wat het beste land is voor zo’n Joost om het te proberen. Een land met een matige voorronde waar ze wel open staan voor zo’n “ludieke” inzending. Dan zou ik denken aan Ierland, Kroatië, Letland of Polen ofzo.quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Voor San Marino zou wel lachen zijn
Beetje het verhaaltje zoals het voor mij bij Stien gingquote:Op maandag 21 augustus 2023 12:36 schreef blackswangreen het volgende:
Ik zou het wel hilarisch vinden als Joost gaat voor Nederland, iedereen juicht omdat het eindelijk wat anders is, en het dan in maart gewoon weer een beetje saaie ballad blijkt te zijn.
Hahaha jaaaaa. Met allerhande pretentieuze diepzinnige uitlegtoestanden vooraf waarbij hij heel poëtisch kijkt.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:36 schreef blackswangreen het volgende:
Ik zou het wel hilarisch vinden als Joost gaat voor Nederland, iedereen juicht omdat het eindelijk wat anders is, en het dan in maart gewoon weer een beetje saaie ballad blijkt te zijn.
Op Lowlands zag hij eruit als een mime-speler, dat past er dan ook wel bijquote:Op maandag 21 augustus 2023 14:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha jaaaaa. Met allerhande pretentieuze diepzinnige uitlegtoestanden vooraf waarbij hij heel poëtisch kijkt.
Met Serhat als intervalactquote:Op maandag 21 augustus 2023 11:57 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Kan het ESF eindelijk gehouden worden in de tuin van Valentina Monetta.
Hier heb ik eigenlijk maar een reactie opquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:45 schreef Zigsky het volgende:
https://www.avrotros.nl/e(...)ovisie-songfestival/
Jaap Reesemaen Jacqueline Govaerts
bij de commisie.
Aardig wat inmiddels. Maar alles wat ik er tot nu toe van gehoord hebt klinkt alsof het bewust afgevlakt is om die Radio 2-mensen te paaien.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:02 schreef NailQueen het volgende:
Jacqueline ken ik alleen van Krezip. En die muziek vind ik zo niksig
Ik heb verder geen idee wat voor muziek ze nog meer maakt.
Ja. En dat de helft van de nummers alleen maar show is en geen muziek.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:17 schreef NailQueen het volgende:
Had Jaap niet eerder gezegd dat het ESF niets voor hem is omdat je voornamelijk Engels moet zingen?
Hij heeft in 2021/2022 samen met Armin van Buuren een liedje ingestuurd. Dus ja?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:17 schreef NailQueen het volgende:
Had Jaap niet eerder gezegd dat het ESF niets voor hem is omdat je voornamelijk Engels moet zingen?
Dat dusquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:59 schreef Cee het volgende:
Ben benieuwd. Zou moeten kunnen werken alhoewel de radio 2’erigheid er wel vanaf druipt.
Gemiddeld zo'n 45 jaar?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:46 schreef Fred_B het volgende:
Leeftijden tijdens het volgende ESF:
Cornald Maas: 61 jaar
Hila Noorzai: 31 jaar
Carolien Borgers: 40 jaar
Twan van de Nieuwenhuijzen: ~55 jaar
Sander Lantinga: 47 jaar
Jacqueline Govaert: 42 jaar
Jaap Reesema: 39 jaar
Het vertrek van Jan en de Avrotros-baas is in elk geval geen reden voor een verjongingskuur geweest.
Het gemiddelde is in elk geval hoger dan het aantal televotingpunten dat we meestal pakkenquote:
Ik wilde Lakshmi zeggen, maar die is ook al 30.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:55 schreef Momo het volgende:
Je mist eigenlijk wel iemand van 23 jaar ofzo
S10 misschien?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:55 schreef Momo het volgende:
Je mist eigenlijk wel iemand van 23 jaar ofzo
Dan kan je inderdaad beter iemand hebben die in de hitlijsten staat met een cover van Papa van Stef Bos met een hoempa-beat eronderquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:19 schreef NailQueen het volgende:
Ben wel blij dat Domien Verschuren er niet bij is gekomen. Met zijn lof over Kris Kross Amsterdam en Maan
Nee. Ze had meegeschreven met het andere nummer dat het uiteindelijk niet is geworden, Hoor Je Mij.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:03 schreef Zigsky het volgende:
Oh, ik vind Jacqueline wel tof. Had ze niet meegeschreven met De diepte?
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:55 schreef TheVulture het volgende:
Sta hier niet negatief tegenover, in ieder geval nu twee artiesten in de commissie ipv één, en ook qua genres die normaal gesproken iets meer in het ESF-straatje passen dan de palingsound van Jan.
die hebben daar toch helemaal geen tijd voorquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
Had niet beter een Hardwell, Martin Garrix, AfroJack of een Armin van Buren in de commissie kunnen zitten
Leeftijd is op zichzelf geen doorslaggevend criterium, maar dit zijn toch gewoon twee vrij saaie Radio 2-mensen? Dat is juist waar we zo graag van afwilden, als het om onze inzendingen gaat.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:08 schreef Greys het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het belangrijker is dat de deelnemende artiest(en) en/of songwriter zelf wat jonger zijn, de leeftijd van de commissie zou niet zo heel veel moeten uitmaken. Cee en ik (met m'n 50) konden ook prima ChaChaCha eruit vissen in de Finse voorronde zeg maar. Cornald kon ook de Shums en de ChaCha's eruit pikken als grote persoonlijke favoriet. Dus ik denk dat je niet een bepaalde leeftijd nodig hebt om een potentiële Songfestivalwinnaar eruit te kiezen. (Als het wordt ingezonden, dan.)
Hoewel, jongere artiesten.. Er zouden ook weinig mensen denk ik iets hebben tegen bv Di-rect op het ESF en die zanger is ook 40+. Leeftijd maakt allemaal niet zo héél veel uit. Mia en Dion waren weer te onervaren/jong wellicht.
Als het maar weer eens iets anders is. We zijn eraan toe.![]()
Het ging een stukkie hierboven over de gemiddelde leeftijd van de commissie dus daar wilde ik ook nog ff iets over roepen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Leeftijd is op zichzelf geen doorslaggevend criterium, maar dit zijn toch gewoon twee vrij saaie Radio 2-mensen? Dat is juist waar we zo graag van afwilden, als het om onze inzendingen gaat.
Geen zin in, ook.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die hebben daar toch helemaal geen tijd voor
Ja, daar was ik zelf over begonnenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Het ging een stukkie hierboven over de gemiddelde leeftijd van de commissie dus daar wilde ik ook nog ff iets over roepen.![]()
Jan en die omroepbaas zijn ook een vrij lage standaard natuurlijk. En ik denk dat die bakken commentaar vooral op de artiest zelf en in (veel) mindere mate op Cornald landen, en nauwelijks bij de anderen op de achtergrond. Maar wat het probleem is met een jury die gemiddeld 45 jaar oud is, lijkt me toch vooral een check of wat zij leuk vinden ook aansluit bij het gemiddeld veel jongere stempubliek op het ESF. Buiten Duncan en de Common Linnets is het al van Marlayne terug dat Nederland nog eens Top 10 bij de televoting scoorde, en ik vrees ervoor dat met deze commissie (leeftijd en achtergrond) dit een zorgenkindje gaat blijven.quote:En ach, ze hebben in elk geval allebei flink wat contacten in de artiestenwereld, dat is sowieso altijd handig in de commissie als je op zoek gaat. En zij hoeven zelf de inzending niet te schrijven, dus 'saai' maakt me niet zo veel uit, als ze de beste inzending maar herkennen. Tien keer liever deze twee als de AvroTros directeur en Jan. Anderen wilden wellicht ook helemaal niet, je krijgt natuurlijk wel vaak bakken commentaar over heen als commissie.
Het is geen PlayStation.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
Had niet beter een Hardwell, Martin Garrix, AfroJack of een Armin van Buren in de commissie kunnen zitten
Oké maar je kunt het ook héél positief bekijken, want alle jonge hippe artiesten en songwriters konden nou eenmaal niet in de commissie omdat zij in de rij staan om een nummer in te leveren of al hebben ingeleverd dus die vallen dan allemaal af als commissielid want dakennie, je eigen lied kiezen als commissielid!quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, daar was ik zelf over begonnen
[..]
Jan en die omroepbaas zijn ook een vrij lage standaard natuurlijk. En ik denk dat die bakken commentaar vooral op de artiest zelf en in (veel) mindere mate op Cornald landen, en nauwelijks bij de anderen op de achtergrond. Maar wat het probleem is met een jury die gemiddeld 45 jaar oud is, lijkt me toch vooral een check of wat zij leuk vinden ook aansluit bij het gemiddeld veel jongere stempubliek op het ESF. Buiten Duncan en de Common Linnets is het al van Marlayne terug dat Nederland nog eens Top 10 bij de televoting scoorde, en ik vrees ervoor dat met deze commissie (leeftijd en achtergrond) dit een zorgenkindje gaat blijven.
Die vinden tenminste niet alles gelijk herriequote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:33 schreef ijs_beer het volgende:
Meer muziekanten in de commissie, dat is toch wat we wilden? Niet te veel zeuren heur.Jaap heeft idd die Dance achtergrond, Jacqueline meer een Rock achtergrond, dus variatie daarmee is er ook.
Nou ja, ik geloof niet dat Jaap Reesema nou zo'n spannende muzieksmaak heeft. Maar het zijn in elk geval twee muzikanten, en Jacqueline Govaert komt ook nog wel enigszins uit de alternatieve hoek, dus het is beter dan wat het was.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:29 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Die vinden tenminste niet alles gelijk herrie
Denk dat wij dus rond kerst of januari waarschijnlijk wat horen wie gekozen is.quote:Streven is om uiterlijk medio december de definitieve keuze te maken.
Ik denk wel dat ze het zo snel mogelijk willen onthullen als ze geselecteerd hebben. Voordat de Yvonne Coldeweijers van deze wereld er weer met het nieuws vandoor gaan zoals bij S10 destijds gebeurde. Mijn gok is eind novemberquote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat wij dus rond kerst of januari waarschijnlijk wat horen wie gekozen is.
Ja, alleen dan ook graag cornald en hila eruit.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:33 schreef ijs_beer het volgende:
Meer muziekanten in de commissie, dat is toch wat we wilden? Niet te veel zeuren heur.Jaap heeft idd die Dance achtergrond, Jacqueline meer een Rock achtergrond, dus variatie daarmee is er ook.
Gelukkig heeft hij het ook al over een rariteitenkabinet!quote:Op donderdag 24 augustus 2023 10:57 schreef NailQueen het volgende:
Cornald was tenminste nog fan van Cha Cha Cha en Shum. Van Hila en Jaap weet ik dat zo nog niet
Dan had hij het lied nog even één weekje moeten bewaren tot na 1 september.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 14:44 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb m nog niet op YT gevonden, maar de nieuwe Joost heet "Droom Groot" en is een soort happy hardcore-lied dat ik zowaar wel op het ESF-podium zou zien
Het is wel precies 3 minuten lang, hopelijk geen foutjequote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan had hij het lied nog even één weekje moeten bewaren tot na 1 september.
En enigszins in de buurt komt ook Leon, de enige Duitse inzending die ooit in de semi bleef steken:quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:34 schreef Momo het volgende:
Een rave/happycore achtige inzending zou ik trouwens wel geinig vinden, en heeft nog niemand echt gedaan op ESF, als iemand het doet...
Al hadden we wel deze gasten in Deense NF vorig jaar
En natuurlijk Scooter, maar die hebben nooit ESF gehaald.
Het zal vast “een enorm circus” en “feest van de wansmaak” zijn, maar 1.17 minuten aan deze twee besteden vond ik wel genoegquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 16:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
Gelukkig heeft hij het ook al over een rariteitenkabinet!
https://x.com/sanderschim(...)aO1S39eg9VYMV7UzY2OA
Al weet ik niet wat voor verhaal hij daarna had.
Meh, dit is niet goed genoeg. Je kunt zoiets wel inzenden, maar dan moet het echt totaal gestoord zijn. En dat is dit niet. De tekst is nog wel geinig, maar dat verstaat niemand.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is wel precies 3 minuten lang, hopelijk geen foutje![]()
Ze hebben tot de 30e deze maand dus er kan nog van alles bij komen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 18:36 schreef Giggio het volgende:
spannend - de NL-ESF inzending 2024 moet nu toch wel bij de selectie-commissie liggen!!
AHOY of MECC 2025: here we go and come!!![]()
![]()
![]()
'Over een tijdje', maar niet naar Malmö. Dan kon ze nu nog geen goed lied vinden neem ik aan.quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:19 schreef Thrts het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)urovisiesongfestival
Emma Heesters zou graag willen.
ooh... dacht dat 1 sep sluitingsdatum wasquote:Op vrijdag 1 september 2023 10:25 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze hebben tot de 30e deze maand dus er kan nog van alles bij komen.
Het mag vanaf 1 september wel uitgebracht zijn/worden en toch naar het ESF gestuurd worden.quote:Op maandag 4 september 2023 10:48 schreef Giggio het volgende:
[..]
ooh... dacht dat 1 sep sluitingsdatum was
zeker in de war met datum NewEscYear
De Johan Cruijff Arena uitverkopen, jeetje. Nouja dromen mag.quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:19 schreef Thrts het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)urovisiesongfestival
Emma Heesters zou graag willen.
quote:Op maandag 4 september 2023 22:49 schreef Thrts het volgende:
Davina laat via insta weten dat ze niet gaat.
April Derby wil ook heel graag.quote:Op zondag 10 september 2023 18:02 schreef NailQueen het volgende:
Blijft nog over:
Goldband
Stefania
De Staat
Floor Jansen en/of Anneke van Giersbergen
Blanks
Rolf Sanchez
Nielson
Kovacs
Rondé
Flemming
Meau
Ik durf wel te zeggen dat we Floor Jansen en De Staat ook wel kunnen afstrepen.
Daar heeft Fred_B geen mooie tekst bij bedachtquote:Op zondag 10 september 2023 18:18 schreef Zigsky het volgende:
[..]
April Derby wil ook heel graag.
https://www.telegraaf.nl/(...)zig-met-songfestival
Joost gaat er wel heel hard voor.quote:Op donderdag 14 september 2023 08:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
https://www.npo3fm.nl/nie(...)de51581db/joostklein
Allemaal tekenen jongens!1!!1
Ja gezien Krista Siegfrids vaak met GJ werkt, zou wel heel obvious zijn eigenlijkquote:Op donderdag 14 september 2023 13:35 schreef Funhouse het volgende:
Ze zeiden trouwens in de Ding-a-Dong podcast dat een buitenlandse artiest die al eerder mee heeft gedaan met het songfestival ook een lied in had gestuurd voor de Nederlandse selectie dit jaar. Wie zou dat kunnen zijn? Ik dacht meteen aan Krista Siegfrids aangezien zij nu in Nederland woont
Volgens mij werken GJ en Krista ook samen bij Outtv dus het zou best kunnen. Ik vind Krista een superleuke meid. Van mij mag ze. Hopelijk gaat Ding-a-dong volgende week hier verder op in.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:35 schreef Funhouse het volgende:
Ze zeiden trouwens in de Ding-a-Dong podcast dat een buitenlandse artiest die al eerder mee heeft gedaan met het songfestival ook een lied in had gestuurd voor de Nederlandse selectie dit jaar. Wie zou dat kunnen zijn? Ik dacht meteen aan Krista Siegfrids aangezien zij nu in Nederland woont
Bron: Songfestivalweblog Twitterquote:De selectiecommissie #songfestival van AVROTROS heeft weer een inzending om te beluisteren. Louisa Janssen heeft namelijk op haar instagram laten weten vandaag een lied te hebben ingezonden voor het Eurovisie Songfestival in Malmö.
Die is uit 'Echte meisjes in de jungle' gedonderd omdat ze een andere kandidaat in elkaar tremdequote:Op vrijdag 15 september 2023 19:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bron: Songfestivalweblog Twitter
Ik ken haar niet, maar Wikipedia heeft een veelbelovende discografie
Discografie
2015: Leef je eigen leven
2016: Voel me heet
2016: Ik doe wat ik doe
2016: Fiesta
2017: Recht op geluk
2018: De grootste lellebel
2019: Born to be me
2020: Soppen
2020: Soppen de Remix ft. Dwaynster[9]
2021: Laat ze maar praten
2021: Karma
Misschien kan ze met Ronela gaan vechtenquote:Op vrijdag 15 september 2023 23:03 schreef H_T het volgende:
[..]
Die is uit 'Echte meisjes in de jungle' gedonderd omdat ze een andere kandidaat in elkaar tremde
quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bron: Songfestivalweblog Twitter
Ik ken haar niet, maar Wikipedia heeft een veelbelovende discografie
Discografie
2015: Leef je eigen leven
2016: Voel me heet
2016: Ik doe wat ik doe
2016: Fiesta
2017: Recht op geluk
2018: De grootste lellebel
2019: Born to be me
2020: Soppen
2020: Soppen de Remix ft. Dwaynster[9]
2021: Laat ze maar praten
2021: Karma
Het is donker buiten en er zijn kruidnoten te koop in de supermarkt. Misschien wel dus.quote:
Bijna 700 views in 2 jaar tijd. Wereldhit.quote:
quote:Op vrijdag 15 september 2023 23:35 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Lekker met een emmer en een spons op het podium staan
Niks meer an doenquote:Op vrijdag 15 september 2023 23:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Bijna 700 views in 2 jaar tijd. Wereldhit.
Zeker niet! Het nummer wordt er niet beter op als je het aan zet, on maar eens wat te noemenquote:
Dit zou wel serieuze concurrentie voor Loreen zijn geweestquote:Op vrijdag 15 september 2023 23:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Bijna 700 views in 2 jaar tijd. Wereldhit.
Daar heeft de commissie natuurlijk zelf voor gezorgd door een inzending te kiezen waarvan iedereen denkt: nou, dat kan ik zelfs beter.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:25 schreef Aadrianus het volgende:
omygod, ze komen ook uit de ergste krochten om een beetje aandacht te krijgen
Waarom stuurden we dit niet eerder.quote:Op zaterdag 16 september 2023 08:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit zou wel serieuze concurrentie voor Loreen zijn geweest
Ja weer een singer songwriter omdat cornald daar ooit mee heeft gewonnen.....quote:Op zaterdag 16 september 2023 16:58 schreef NailQueen het volgende:
Grote kans dat het toch een naam wordt die niemand ziet aankomen
En win geven ze hier aandachtquote:Op zaterdag 16 september 2023 13:25 schreef Aadrianus het volgende:
omygod, ze komen ook uit de ergste krochten om een beetje aandacht te krijgen
Nah. Voorheen ook meegedaan zonder succes. Afgelopen jaar gewoon meegedaan en gewonnen omdat t beste nr was en geen gimmick oid wat ineens leuk moest worden gevonden.quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:23 schreef Cee het volgende:
Ach, het zijn maar namen, geen nummers. En dat laatste draait het uiteindelijk voornamelijk om.
(tenzij je Loreen bent)
Dat zou helemaal niet erg zijn. Als hij/zij maar een goed nummer heeft. Er wordt nu door sommige mensen vanuit gegaan dat we al een tijdje niet scoren omdat we licht-deprimerende nummers hebben, maar dat is het probleem helemaal niet. Het moet gewoon een goed nummer zijn. Hopelijk hebben we met Jacqueline Govaert in de commissie nu tenminste één persoon die dat kan herkennen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:41 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja weer een singer songwriter omdat cornald daar ooit mee heeft gewonnen.....
Eens idd. Maar t nr telt dan en niet t idee van een onbekende singer/songwriter omdat cornald daar zo van houdt.quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat zou helemaal niet erg zijn. Als hij/zij maar een goed nummer heeft. Er wordt nu door sommige mensen vanuit gegaan dat we al een tijdje niet scoren omdat we licht-deprimerende nummers hebben, maar dat is het probleem helemaal niet. Het moet gewoon een goed nummer zijn. Hopelijk hebben we met Jacqueline Govaert in de commissie nu tenminste één persoon die dat kan herkennen.
Mwah bij de jury misschien, op Arcade na is het publiek sowieso niet echt geïnteresseerd.quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat zou helemaal niet erg zijn. Als hij/zij maar een goed nummer heeft. Er wordt nu door sommige mensen vanuit gegaan dat we al een tijdje niet scoren omdat we licht-deprimerende nummers hebben, maar dat is het probleem helemaal niet. Het moet gewoon een goed nummer zijn. Hopelijk hebben we met Jacqueline Govaert in de commissie nu tenminste één persoon die dat kan herkennen.
Dat komt gewoon door de kwaliteit van de nummers. Jij vond die liedjes toch ook niet echt goed? Het is allemaal wel aardig. De Diepte ook, wel een aardig liedje. Maar bij de eerste keer luisteren wist je al: dit wordt hem niet.quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Mwah bij de jury misschien, op Arcade na is het publiek sowieso niet echt geïnteresseerd.
Oh ik las je post verkeerdquote:Op zaterdag 16 september 2023 18:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat komt gewoon door de kwaliteit van de nummers. Jij vond die liedjes toch ook niet echt goed? Het is allemaal wel aardig. De Diepte ook, wel een aardig liedje. Maar bij de eerste keer luisteren wist je al: dit wordt hem niet.
Stefania? Dat zou mss ook nog kunnen toch?quote:Op donderdag 14 september 2023 14:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja gezien Krista Siegfrids vaak met GJ werkt, zou wel heel obvious zijn eigenlijkEnige andere naam die ik kan bedenken is András Kállay-Saunders die met een Nederlander in The Middletonz zit. En Naviband, moesten vluchten vanuit eigen land want actief in verzet, gingen naar Oekraine, zijn toen naar Polen gegaan, maar ik zie ook veel stories plaatsen uit Nederland (Delft specifiek te zijn). Maar denk niet dat die Nederlands genoeg zouden zijn. Dat zijn echt alle linkjes die ik zou kunnen bedenken zal wel Krista gewoon zijn dan
Ohja zou kunnen inderdaad, was ik zo maar vergeten. Al zou ik die niet direct beschrijven als "buitenlandse artiest"quote:Op maandag 18 september 2023 17:38 schreef marsan het volgende:
[..]
Stefania? Dat zou mss ook nog kunnen toch?
Wie?quote:Op maandag 18 september 2023 18:18 schreef NailQueen het volgende:
Maar grote kans dat het gewoon Krista is
Dan mag ze wel opschieten.quote:
Ik vind zn enthousiasme nog steeds leuk maar vind hem soms echt ietsss te veel Käärijä nadoen in z'n filmpjes zoals die van de week met dat rolluik of garage of wat was het. Hij deed zelfs zo ongeveer dezelfde armbeweging.quote:Op zondag 24 september 2023 19:19 schreef NailQueen het volgende:
Joost begint aardig opdringerig worden
Ze is enorm fan zei ze gister een ook al. Met een goed nummer juich ik het helemaal toe. Stage presence heeft ze wel, ze gooit heur hele hebben en houwen erin. Love thatquote:
Ik denk dus dat dat niet bewust is, dat Kaarija nadoen. Dit is echt ook wel gewoon Joost zelf.quote:Op zondag 24 september 2023 19:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind zn enthousiasme nog steeds leuk maar vind hem soms echt ietsss te veel Käärijä nadoen in z'n filmpjes zoals die van de week met dat rolluik of garage of wat was het. Hij deed zelfs zo ongeveer dezelfde armbeweging.
Edit: deze. En dan vooral het eind.
https://www.instagram.com(...)hid=MzRlODBiNWFlZA==
Maar als hij echt iets heeft ingestuurd en het is een mogelijk winnend lied, ga vooral hoor! Neem aan dat ze nog steeds ook voor een groot deel op het lied selecteren. En het lijkt me een leuk iemand.
Denk eerlijk gezegd niet dat hij heel erg bezig is met die Käärijä. Vind hem er ook niet echt op lijken. Ja, het zijn allebei jongens die weten hoe je social media moet bespelen.quote:Op zondag 24 september 2023 19:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind zn enthousiasme nog steeds leuk maar vind hem soms echt ietsss te veel Käärijä nadoen in z'n filmpjes zoals die van de week met dat rolluik of garage of wat was het. Hij deed zelfs zo ongeveer dezelfde armbeweging.
Maar als hij echt iets heeft ingestuurd en het is een mogelijk winnend lied, ga vooral hoor! Neem aan dat ze nog steeds ook voor een groot deel op het lied selecteren. En het lijkt me een leuk iemand.
Zijn enthousiasme is aandoenlijk maar o.a. met die petitie bij 3FM voelt toch een beetje opdringerig.quote:Op zondag 24 september 2023 19:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar die petitie komt toch vanuit 3FM? Daar kan hij dan zelf toch niks aan doenquote:Op zondag 24 september 2023 22:07 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zijn enthousiasme is aandoenlijk maar o.a. met die petitie bij 3FM voelt toch een beetje opdringerig.
Ik dacht dat Joost daar ook een aandeel in had.quote:Op zondag 24 september 2023 22:09 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar die petitie komt toch vanuit 3FM? Daar kan hij dan zelf toch niks aan doenEn als ze zoiets zouden doen, dan zou ik het ook delen als ik hem was ja.
Het gaat dadelijk sowieso onnoemelijk gezeik opleveren vanuit de hoek waaruit de hype aangewakkerd wordt (3voor12/3FM etc.) als ie het niet wordt, omdat iemand anders een beter lied heeft in de ogen van de selectiecommissie. Krijgen we weer dat gezeikquote:Op zondag 24 september 2023 19:19 schreef NailQueen het volgende:
Joost begint aardig opdringerig worden
Gezeik krijgen we elk jaar sowieso, het is wel altijd spannend wie uiteindelijk gaat zeiken.quote:Op maandag 25 september 2023 13:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het gaat dadelijk sowieso onnoemelijk gezeik opleveren vanuit de hoek waaruit de hype aangewakkerd wordt (3voor12/3FM etc.) als ie het niet wordt, omdat iemand anders een beter lied heeft in de ogen van de selectiecommissie. Krijgen we weer dat gezeik
Oh maar ik zie Joost er dan wel voor aan om z'n afgewezen inzending wél te laten horen, in tegenstelling tot bijna alle voorgangers. Dus dan kan iedereen tenminste een goede eigen mening vormen en vergelijken met de inzending die het wel werd. Mits hij afgewezen wordt dan natuurlijk, want wie weet heeft ie wel gewoon echt een toplied.quote:Op maandag 25 september 2023 13:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het gaat dadelijk sowieso onnoemelijk gezeik opleveren vanuit de hoek waaruit de hype aangewakkerd wordt (3voor12/3FM etc.) als ie het niet wordt, omdat iemand anders een beter lied heeft in de ogen van de selectiecommissie. Krijgen we weer dat gezeik
Jaap volgt sinds kort ook Day Ewbank, maar dat komt volgens mij door DNA Singersquote:Op maandag 25 september 2023 15:58 schreef molloot200 het volgende:
Misschien interessant is dat Hila en Jaap van de selectiecommissie Joost volgen op Instagram.
En zeker van Jaap vind ik het niet per sé voor de hand liggend om Joost te gaan volgen
Als hij een goed nummer heeft, prima toch? Kijk, als Froukje een nummer instuurt moet ze van mij altijd gekozen worden (al zit ze volgens mij momenteel met een writer's block van hier tot Tokyo) maar stel Joost heeft een absolute knaller... waarom niet, zou ik zeggen. Het probleem is dat je in dat humor-genre wel op een dun lijntje balanceert. Het is al gauw té flauw of té over the top. Daar zijn wij Nederlanders niet zo goed in. Zo effortlessly funny als Daði, dat kunnen wij niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:55 schreef Nexum het volgende:
Joost schrijf ik pertinent af. Dat is precies het type inzending wat ik NIET wil voor Nederland, en ik hou totaal niet van het feit dat hij zich enorm forceert op ons. Dat is gewoon wanhopige energie.
Liever een Naaz/Froukje/Merol/Wies/Sophie Straat achtig type
Ik zie het zo voor me ja, dat we nu niet gewoon iets leuks sturen, maar iets wat té lollig isquote:Op dinsdag 26 september 2023 17:03 schreef Em31 het volgende:
Als overcompensatie voor vorig jaar zie ik Joost nog wel gebeuren ook.
Sophie Straat?quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:55 schreef Nexum het volgende:
Joost schrijf ik pertinent af. Dat is precies het type inzending wat ik NIET wil voor Nederland, en ik hou totaal niet van het feit dat hij zich enorm forceert op ons. Dat is gewoon wanhopige energie.
Liever een Naaz/Froukje/Merol/Wies/Sophie Straat achtig type
Een soort Cha cha cha wannabe.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:46 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zie het zo voor me ja, dat we nu niet gewoon iets leuks sturen, maar iets wat té lollig is
Nou, toevallig heeft Joost wel een hit in heel veel landen met Friesenjung... zelfs zo lang na de release nog. Alleen kan hij het nog een keer? Dat zou wel knap zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:19 schreef Momo het volgende:
Humor is ook wel lastig te doen voor over een heel continent. Zouden ze onze Flodder/New Kids humor grappig vinden in het buitenland los van België en Duitsland?
+ Scoort dat op het ESF?quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou, toevallig heeft Joost wel een hit in heel veel landen met Friesenjung... zelfs zo lang na de release nog. Alleen kan hij het nog een keer? Dat zou wel knap zijn.
Spotify:
#14 Estonia
#34 Austria
#36 Germany
#38 Ukraine
#59 Latvia
#60 Belarus
#87 Lithuania
#136 Czech Republic
#148 Switzerland
#153 Slovakia
Zoals bij alles geldt wel dat als een genre goed gedaan wordt, het wel kan scoren. Al hangt het er wel van af wat je onder humor laat vallen. Als je Käärijä, The Roop en Trenuletul meeneemt, kan je zeggen dat er veel potentieel inzit. Maar als je echt puur de kant van het leuk doen opgaat, zoals Mama ¦Č (Kroatië dit jaar), Subwoolfer (Noorwegen 2022) of Doredos (Moldavië 2018, deurenact) lijkt er toch wel een maximum van onderste helft Top 10 bij de televoting en een zeer lage juryscore in te zitten. En het kan ook gewoon helemaal falen, zoals een Jendrik, Citi Zeni (Eat Your Salad) of The Busker.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:19 schreef Momo het volgende:
Humor is ook wel lastig te doen voor over een heel continent. Zouden ze onze Flodder/New Kids humor grappig vinden in het buitenland los van België en Duitsland?
Ik zal ‘m even voor je taggenquote:Op dinsdag 26 september 2023 19:54 schreef Greys het volgende:
Vergeet de commissie, vergeet de mening van de fans, laten we dé belangrijke vraag stellen waar eigenlijk gewoon de gehele deelname van afhangt:
WAT VINDT ARAN BADE ERVAN?
quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik zal ‘m even voor je taggen
@:azijnzeiker
proest.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik zal ‘m even voor je taggen
@:azijnzeiker
Geen idee maar als het een soort nummer is dat ze voor 2023 naar geruchten had ingestuurd dan hoop ik van wel.quote:Op woensdag 27 september 2023 11:23 schreef molloot200 het volgende:
Weten we eigenlijk of Merol dit jaar iets in heeft gestuurd?
Ze had in een Belgische talkshow gezegd dat ze het in 2025 weer zou proberenquote:Op woensdag 27 september 2023 11:23 schreef molloot200 het volgende:
Weten we eigenlijk of Merol dit jaar iets in heeft gestuurd?
De marketingcampagne doet zodanig zijn werk dat er in mijn ogen geen weg meer terug is. 3FM heeft gisteravond alleen maar Joost gedraaid vanaf 22.00 uur puur om die handtekeningenpetitie te boosten, de teller staat nu op 25000quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is Joost al officieel deelnemer?
DoReDos vond ik kwalitatief eerlijk gezegd niet slecht, maar goed de jury vond het misschien too much en het liedje was ook weer niet een gevalletje 'wow', het was gewoon erg musicalesque.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zoals bij alles geldt wel dat als een genre goed gedaan wordt, het wel kan scoren. Al hangt het er wel van af wat je onder humor laat vallen. Als je Käärijä, The Roop en Trenuletul meeneemt, kan je zeggen dat er veel potentieel inzit. Maar als je echt puur de kant van het leuk doen opgaat, zoals Mama ¦Č (Kroatië dit jaar), Subwoolfer (Noorwegen 2022) of Doredos (Moldavië 2018, deurenact) lijkt er toch wel een maximum van onderste helft Top 10 bij de televoting en een zeer lage juryscore in te zitten. En het kan ook gewoon helemaal falen, zoals een Jendrik, Citi Zeni (Eat Your Salad) of The Busker.
3FM is ook wel een beetje een wanhopige zender, daar luistert niemand meer naar. Dus zo'n stunt omarmen ze dan ook graag.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De marketingcampagne doet zodanig zijn werk dat er in mijn ogen geen weg meer terug is. 3FM heeft gisteravond alleen maar Joost gedraaid vanaf 22.00 uur puur om die handtekeningenpetitie te boosten, de teller staat nu op 25000
Als de commissie nog voor iets anders durft te kiezen zou het me echt verbazen
Het zal toch in eerste instantie om het liedje gaan. En als het over 3FM gaat, dan gaat het meestal ook meteen over de luistercijfers. En die zijn zodanig dat de Joost-hype een dikke 17 miljoen Nederlanders waarschijnlijk volledig ontgaan is, dus ik denk niet dat dat veel druk op de commissie oplevert. Het is niet dat Lubach of Vandaag Inside er enthousiast op gesprongen is.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De marketingcampagne doet zodanig zijn werk dat er in mijn ogen geen weg meer terug is. 3FM heeft gisteravond alleen maar Joost gedraaid vanaf 22.00 uur puur om die handtekeningenpetitie te boosten, de teller staat nu op 25000
Het belangrijkste is wel dat Nederland weg beweegt van die inwisselbare Radio 2-muziek. Tenzij er per ongeluk een nieuwe Arcade tussenzit natuurlijk. Maar je kan niet opnieuw aankomen met iets van het niveau Slow Down ofzo, want daar is Europa duidelijk op uitgekeken.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
DoReDos vond ik kwalitatief eerlijk gezegd niet slecht, maar goed de jury vond het misschien too much en het liedje was ook weer niet een gevalletje 'wow', het was gewoon erg musicalesque.
Met humor en flauwigheden moet je geluk hebben dat het aanslaat. Soms verdrinkt het helemaal. Maar goed, mensen zijn denk ik ook wat klaar met het Nederlandse luisterliedje. Dan mag je toch wel eens wat anders proberen. Maar als het over de top humor wordt, dat gaat men niet slikken.
Iedereen tekent een petitie zonder ook maar z'n lied gehoord te hebben. Als de commissie daardoor niets anders meer zou durven kiezen moeten ze Toine er meteen maar weer uit gooien en de hele commissie vervangen of gewoon schrappen want daar heb je dan dus niks meer aan. Dan is het gewoon degene met de beste socials campagne gaat. Dus ik kan me dat niet voorstellen, dat ze onder die druk bezwijken en het lied écht niets meer uitmaakt.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:16 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben wel bang dat veel artiesten het als een soort fait accompli hebben gezien dat Joost gaat, en hebben gedacht: laat maar, ik hoef al niets meer in te sturen.quote:Op donderdag 28 september 2023 10:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Iedereen tekent een petitie zonder ook maar z'n lied gehoord te hebben. Als de commissie daardoor niets anders meer zou durven kiezen moeten ze Toine er meteen maar weer uit gooien en de hele commissie vervangen of gewoon schrappen want daar heb je dan dus niks meer aan. Dan is het gewoon degene met de beste socials campagne gaat. Dus ik kan me dat niet voorstellen, dat ze onder die druk bezwijken en het lied écht niets meer uitmaakt.
Wél kans dat er sowieso niets beters bij zit natuurlijk. En dan zou de keuze helemaal terecht zijn. Maar kan me niet voorstellen dat ze er een véél beter lied om zouden laten liggen.
Alleen al daarom hoop ik op een andere keuze.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou dan wel dom zijn van die artiesten en songwriters en zou dan niet echt Joost z'n schuld zijn. Als je een goed lied hebt gewoon sowieso insturen. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar door die foto met Donnie 'net het beste liedje gestuurd voor esf met m'n gabber 🤣' neem ik het zelf - wellicht ten onrechte hoor! - nog steeds niet al te serieus, die hype.quote:Op donderdag 28 september 2023 10:51 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben wel bang dat veel artiesten het als een soort fait accompli hebben gezien dat Joost gaat, en hebben gedacht: laat maar, ik hoef al niets meer in te sturen.
Met het huidige systeem kan je in elk geval beter gaan voor een typisch televote-nummer dan het typische jury-nummerquote:Op donderdag 28 september 2023 09:39 schreef Momo het volgende:
Het is wel vermakelijk zeker als je de daar bent, maar ik denk dat de jury dit niet zo leuk gaat vinden.
Maar goed een keer andersom dan, normaal hebben een jurynummer waar publiek niet zo warm van wordt.
Dit is ongeveer net zo goed voor je street cred als de fractievoorzitter van het CDA die Froukje citeert.quote:
Dit ken echt netquote:
Ik hoorde hier toevallig gister een stukje van op de radio bij mijn oudersquote:
Ik heb ook echt dit gevoelquote:Op donderdag 28 september 2023 14:49 schreef Em31 het volgende:
Ik zit ook niet heel erg op Joost te wachten als ik naar zijn andere muziek luister, maaaaarrrr ik zou wel tien keer liever hem zien dan weer een niksig, veilig, middle-of-the-road nummer. Dan maar hakken met Joost, weer eens wat anders op het Songfestival.
Dat is dus ook precies hoe ik erover denk. Ff wat anders.quote:Op donderdag 28 september 2023 14:49 schreef Em31 het volgende:
Ik zit ook niet heel erg op Joost te wachten als ik naar zijn andere muziek luister, maaaaarrrr ik zou wel tien keer liever hem zien dan weer een niksig, veilig, middle-of-the-road nummer. Dan maar hakken met Joost, weer eens wat anders op het Songfestival.
Leuk dat ze wel op een ander moment wil.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:23 schreef Thrts het volgende:
Davina geeft bij Casa di Beau aan dat ze (nog) niet wilt, ze is bang dat het haar carrière gaat kosten als ze laatste wordt. Ze staat er wel voor open om over een paar jaar te gaan,
Oh dat zeker. Dat heb ik ook! Maar niet een puur afgedwongen deelname door veel poeha op de socials. Dus hopelijk zou het dan een kwestie van én een heel tof en anders-dan-anders lied én veel enthousiasme in de media. Niet alleen het laatste.quote:Op donderdag 28 september 2023 14:49 schreef Em31 het volgende:
Daarom mogen we blij zijn dat een Anouk wel de ballen had om te gaan in een tijd waarin bijna heel NL klaar was met t esc.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:23 schreef Thrts het volgende:
Davina geeft bij Casa di Beau aan dat ze (nog) niet wilt, ze is bang dat het haar carrière gaat kosten als ze laatste wordt. Ze staat er wel voor open om over een paar jaar te gaan,
Ja ok, maar Joost is toch niet de enige die dat zou kunnen? Ik kan wel leukere acts bedenken die een keer met iets anders zouden komen dan een veilige Avrotros-ballad.quote:Op donderdag 28 september 2023 14:49 schreef Em31 het volgende:
Wat een rare redenatie. Zelfs Trijntje treedt nog overal op. Slechter dan Trijntje kan gewoon niet. Ja ok, Mia en Dion misschien, maar Davina heeft al veel meer haar naam gemaakt in Nederland dus als ze flopt op het songfestival kan ze vrolijk de optredens op de lokale braderie blijven doen die ze nu ook al doet.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:23 schreef Thrts het volgende:
De wethouder van cultuur van die tijd is tegenwoordig de commissaris van de Koningquote:Op donderdag 28 september 2023 21:36 schreef TheVulture het volgende:
Dit doet me denken aan Nationale Songfestivals waarbij een Fries liedje wel eens bijna won omdat heel Friesland er massaal achter ging staan.
quote:Evenals vorig jaar komt de gemeente Leeuwarden met een Friestalige inzending voor de voorselectie voor het Nationaal Songfestival op 27 februari. Met het nummer 'Hjir is it begjin' (Hier is het begin) hoopt Gina de Wit met het Nationaal Songfestival mee te doen en in mei voor Nederland op het Eurovisie Songfestival in Zweden uit te komen.
Vorig jaar viel de keus van de jury voor de nationale voorronde op alleen Engelstalige liedjes. Met deze Friese inzending wil Leeuwarden het Friese lied promoten. ,,Het zou een eenmalige actie worden. Omdat er vorig jaar zoveel kritiek was op de keus van het Engelstalige liedje, besloten we het nog eens te proberen'', aldus Leeuwarder wethouder van cultuur Arno Brok.
Gina de Wit heeft drie keer eerder (1989, 1990, 1996) meegedaan met het Nationaal Songfestival - toen met Nederlandstalige nummers. ,,Ik denk dat ik deze keer wél win, omdat dit simpelweg het beste nummer is waarmee ik ooit heb meegedaan. Ik hoop dat dit mijn grote doorbraak wordt'', zei De Wit. De artieste heeft het nummer zelf geschreven en gecomponeerd. Al eerder schreef ze liedjes voor Ruth Jacott en Willeke Alberti. Ook zong ze bij Herman Brood en Gruppo Sportivo.
https://www.trouw.nl/home(...)stivallied~bf6ef101/
Dat finaal de grond intrappen mogen de Arans en Shownieuwsjes zich aanrekenen, daar heeft ESF geen schuld aan. Er zijn acts allerlaatst geworden en die gaan nog gewoon verder.quote:Op donderdag 28 september 2023 21:57 schreef GeorgeM het volgende:
Bij Beau wordt Davina Michelle er weer naar gevraagd.
Ze zegt dat je er, vooral in de eerste jaren, er veel mee kan verliezen.
En dat Dion en dinges helemaal de grond in getrapt zijn en dat dat gevolgen heeft voor hun carrière.
Joh ik wil gewoon geen niksig radio 2 nummer. Het zal me een worst wezen wie het dan moet worden en eerlijk gezegd zie ik Joost ook niet echt snel met een geschikt nummer komen, maar als het maar iets anders is. Het is ook maar gewoon lullen over iets wat we toevallig weten. Misschien heeft De Staat het wel geprobeerd, zou de boel weer veranderen.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja ok, maar Joost is toch niet de enige die dat zou kunnen? Ik kan wel leukere acts bedenken die een keer met iets anders zouden komen dan een veilige Avrotros-ballad.
Ik heb ook niet per se iets tegen Joost, maar ook niet heel veel mét hem. Ik vind hem wel meer een artiest dan die andere social media-figuren die zich hebben gemeld, zoals de Bankzitters. Maar dat maakt hem niet meteen heel goed ofzo.
[..]
Wat een rare redenatie. Zelfs Trijntje treedt nog overal op. Slechter dan Trijntje kan gewoon niet. Ja ok, Mia en Dion misschien, maar Davina heeft al veel meer haar naam gemaakt in Nederland dus als ze flopt op het songfestival kan ze vrolijk de optredens op de lokale braderie blijven doen die ze nu ook al doet.
Hahaa moest zo lachen om die laatste zin ineensquote:Op donderdag 28 september 2023 21:57 schreef GeorgeM het volgende:
Bij Beau wordt Davina Michelle er weer naar gevraagd.
Ze zegt dat je er, vooral in de eerste jaren, er veel mee kan verliezen. En dat het heel veel tijd kost.
En dat Mia en Dion helemaal de grond in getrapt zijn en dat dat gevolgen zal hebben voor hun carrière.
Ze wil eerst een stabiele carrière hebben en klaar zijn voor de volgende stap.
Maar ze wil ook minimaal 3 kinderen.
Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:00 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat finaal de grond intrappen mogen de Arans en Shownieuwsjes zich aanrekenen, daar heeft ESF geen schuld aan.
quote:Op donderdag 28 september 2023 22:04 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hahaa moest zo lachen om die laatste zin ineens
Dat lijkt me ook niet. Zowat heel Nederland was ook helemaal lyrisch over haar interval act. Maar dat ze haar tijd neemt en niet zo hup een nummer schrijft en dan maar gaat is ook prima en de juiste manier om het aan te pakken denk ik.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:06 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.
Ik denk trouwens niet dat dat bij haar snel zal gebeuren, zij is zo perfectionistisch en laat imo niets aan het toeval over.
Psies.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet. Zowat heel Nederland was ook helemaal lyrisch over haar interval act. Maar dat ze haar tijd neemt en niet zo hup een nummer schrijft en dan maar gaat is ook prima en de juiste manier om het aan te pakken denk ik.
Twitter/X en Insta ook.quote:Op donderdag 28 september 2023 20:43 schreef Aadrianus het volgende:
Die hele hype rondom Joost krijgt vooral hier aandacht. In de rest van Nederland gonst het niet rond.
Ze hoeft inderdaad niet fanatiek te gaan proberen het ultieme ESF-nummer te produceren, maar andersom zou het wel beter zijn als ze toevallig eens een goed liedje heeft, dat ze het dan instuurt. Als je er echt voor gaat zitten, heb je toch het risico dat er zoiets als OG3NE’s inzending uitkomt.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet. Zowat heel Nederland was ook helemaal lyrisch over haar interval act. Maar dat ze haar tijd neemt en niet zo hup een nummer schrijft en dan maar gaat is ook prima en de juiste manier om het aan te pakken denk ik.
Al Anouks partners waren meerderjarig voorzover ik weet.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:17 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Psies.
Anouk heeft het trouwens ook gedaan met een bult koters of waren die toen al ouder?
Ze had al een bult koters toen ze meedeed.quote:Op donderdag 28 september 2023 23:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Al Anouks partners waren meerderjarig voorzover ik weet.
quote:Op donderdag 28 september 2023 23:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Al Anouks partners waren meerderjarig voorzover ik weet.
Maar dan nog..... Het gonst niet wijdverbreid rond.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Twitter/X en Insta ook.
En de 3FM petitie toch.
Da's niet bepaald alleen hier.
Joost is vooral groot in kringen die zich op TikTok en Instagram bewegen, dus als je dat niet volgt krijg je het ook niet echt mee.quote:Op vrijdag 29 september 2023 01:11 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Maar dan nog..... Het gonst niet wijdverbreid rond.
Dat zijn ook wel echt de generaties waar hij het van moet hebben, gen z en millennials.quote:Op vrijdag 29 september 2023 08:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Joost is vooral groot in kringen die zich op TikTok en Instagram bewegen, dus als je dat niet volgt krijg je het ook niet echt mee.
Zij is natuurlijk de droomkandidate van de Arans van deze wereld, dus daar hoeft ze niet zo bang voor te zijn. Het is wel zo dat als ze meedoet, Nederland meteen verwacht dat ze wint, maar dan moet ze wel echt een goed nummer hebben en blijkbaar weet ze ergens zelf ook wel dat ze er daar niet zoveel van heeft.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:06 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.
Ik denk trouwens niet dat dat bij haar snel zal gebeuren, zij is zo perfectionistisch en laat imo niets aan het toeval over.
En gen-Z is verreweg het meest belangrijk in de televote (vandaar dat wij alleen maar ouwe lullen in de commissie hebben zitten...)quote:Op vrijdag 29 september 2023 08:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zijn ook wel echt de generaties waar hij het van moet hebben, gen z en millennials.
Help, nee. Maar da’s m’n persoonlijke Kane aversie dat opspeelt.quote:Op donderdag 28 september 2023 23:20 schreef Jenevercola het volgende:
Ok longtime lurker hier maar hier wil ik even jullie mening over..Kane is nu bij Humberto. Ik zie potentie. Timing van comeback is on point...eerste concerten in juni. Zou het?
Herkenbaar. Altijd gehad met dat rare stemgeluid van hem. Tot ik ze ooit een keer live meemaakte en toen was ik toch een beetje om. Ze zijn echt heel goed live.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:40 schreef Cee het volgende:
[..]
Help, nee. Maar da’s m’n persoonlijke Kane aversie dat opspeelt.
Waar kunnen we haar van kennen?quote:Op vrijdag 29 september 2023 18:51 schreef Momo het volgende:
Leonie Meijer heeft een nummer ingestuurd voor songfestival
Allereerste editie Voice of Holland. Later volgens mij nummer met Brainpower.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:03 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Waar kunnen we haar van kennen?
Gaat geen lampje brandenquote:Op vrijdag 29 september 2023 19:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Allereerste editie Voice of Holland. Later volgens mij nummer met Brainpower.
"Op deze plaatje kan ik de hele nacht wel dansen"... is zij dat?quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Allereerste editie Voice of Holland. Later volgens mij nummer met Brainpower.
Bij mij eerder Samantha Steenwijkquote:Op vrijdag 29 september 2023 20:45 schreef Momo het volgende:
Geeft mij nogal hoge Suzan & Freek vibes
Lijkt me zo raar dat je dit allemaal al hebt geluisterd/mag luisteren. Misschien is er nu al iemand die denkt, shit, dit wordt ‘m niet.quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:11 schreef Nashipeer het volgende:
[ twitter ]
Het voelt zo raar, de inzending is nu binnen (nouja tenzij het allemaal zo slecht is dat ze er niks uit kiezen en voor een plan B gaan)
Driessie Roelvinkquote:Op zaterdag 30 september 2023 09:26 schreef NailQueen het volgende:
Zouden ze nu ook een recordaantal inzendingen hebben binnengekregen? Er zijn genoeg namen uit allerlei krochten die denken het zogenaamd beter kunnen.
Ik gok voor 2022 meer. Toen zat heel Nederland echt op de ESF-high, na de editie in Rotterdam. Nu zijn toch meer mensen terughoudend denk ik na wat er gebeurde met Mia en Dion.quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:26 schreef NailQueen het volgende:
Zouden ze nu ook een recordaantal inzendingen hebben binnengekregen? Er zijn genoeg namen uit allerlei krochten die denken het zogenaamd beter kunnen.
Als dat weer gebeurt, ga ik met spullen gooienquote:Op zaterdag 30 september 2023 10:22 schreef Em31 het volgende:
Kan natuurlijk ook dat ze alweer wat afgesproken hadden/er al contact was en deze inzendingen helemaal niet uitmaken.
Geheel niet onderbouwd maar mijn onderbuik zegt dat het nog steeds in trek is.quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:57 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik gok voor 2022 meer. Toen zat heel Nederland echt op de ESF-high, na de editie in Rotterdam. Nu zijn toch meer mensen terughoudend denk ik na wat er gebeurde met Mia en Dion.
En het wordt… Thomas Berge!quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:38 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Als dat weer gebeurt, ga ik met spullen gooien
Die kan wel heel behoorlijk zingen.quote:
Zingen kan hij vast wel maar hij is te vies gladjesquote:Op zaterdag 30 september 2023 18:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die kan wel heel behoorlijk zingen.Stel ze geven hem écht kraker van een ballad. Dat je zit te soppen met je emoties.
Dan doe ik met je meequote:Op zaterdag 30 september 2023 14:38 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Als dat weer gebeurt, ga ik met spullen gooien
Verschrikkelijkquote:Op zaterdag 30 september 2023 18:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die kan wel heel behoorlijk zingen.Stel ze geven hem écht kraker van een ballad. Dat je zit te soppen met je emoties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |