abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:41:49 #1
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_210334566
Het duurt nog even, maar ook in 2024 zijn we er ongetwijfeld weer bij op het ESF. Nadat onze hoop in bange dagen Mia & Dion er (misschien) niet in slagen de beker mee naar huis te nemen, is het tijd voor de vraag: Wie moeten we volgend jaar sturen, zodat we wel winnen en het ESF terugkomt naar Nederland?

De selectiemethode blijft vermoedelijk hetzelfde. Discussie over een NSF kan hier: ESF / Discussie: NSF terughalen Ja of de Nee

Er zijn een aantal namen die vaak genoemd worden:

Jaap Reesema: Deze ster uit Terwolde stuurde in 2021 al een liedje in, samen met Armin van Buuren. Hij heeft dus de ambitie om mee te doen. S10 won de voorselectie, en helaas hebben we nooit kunnen horen hoe briljant zijn inzending was, want die is niet uitgebracht.

Son Mieux: Die zijn vorig jaar echt doorgebroken voor het grote publiek met Multicolor, en hebben nog wat van dergelijke platen gemaakt.

Goldband: Dat liedje van die fakking ambulance staat al 35 weken hoog in de Single Top 100, en zo'n deuntje zou het ongetwijfeld goed doen op het ESF. Live schijnen ze iets minder te zijn, niet mijn woorden, maar wel van diverse anderen hier in ESF.

Davina Michelle: Eén van de beste zangeressen binnen onze landsgrenzen. Ze heeft ook al ervaring op het ESF-podium met de intervalact van 2021. Ze scoorde met 2 covers een nummer 1-hit en in gezelschap van de immer vrouwvriendelijke Marco Borsato en wederom Armin van Buuren een grote hit met Hoe Het Danst. Haar eigen solo-singles lijken wel iets minder hitgevoelig te zijn.

Di-Rect: Nog een band die in staat moet zijn het gewenste niveau voor een ESF te bereiken. Ze hebben wel een vrij drukke concertagenda, met onder meer een reeks concerten in Ahoy in de Kerstvakantie, dus het is de vraag of ze wel tijd hebben voor een ESF. Anderzijds treden ze ook over de grens op, en dan is dit natuurlijk het ideale podium om in heel Europa door te breken.

Stefania: Die deed al eens mee namens Griekenland met Last Dance, en met een leuke act werd ze 10e. Daarna heeft ze nog diverse andere singles uitgebracht (straks even uitzoeken welke dat waren, red.). Ze heeft zelf aangegeven graag nog eens namens Nederland te gaan.

De Staat: Een garantie voor een uniek geluid op het ESF en dat is precies wat met name de televoters tegenwoordig erg aanspreekt.

Froukje: Als S10 het linkerrijtje kan halen, zou haar grote vriendin daardoor geïnspireerd kunnen zijn. Het is van dat duo wel degene met iets minder uitstraling.

Floor Jansen en/of Anneke van Giersbergen: Op het ESF is de Eftelingmetal nooit zo goed vertegenwoordigd geweest, dus een goede kans dat je als enige in de soort alle televotes naar je toe trekt, aangevuld met de stemmen van een internationale fan base. En de vakjury zal ongetwijfeld ook wild worden van de vocale capaciteiten.

Blanks: Niet degene met de meest inclusieve artiestennaam uit dit rijtje, maar Cornald liet eerder weten van hem gecharmeerd te zijn en hij deed al eens mee aan De Beste Zangers.

Rolf Sanchez: Hij zingt in het Spaans, dat is lekker internationaal.

Nielson: Dit is wel een type met de juiste uitstraling voor een ESF. Een leuke Zweedse hit erbij en hij kan de hero of our time worden.

Kovacs: Wordt altijd genoemd in dit soort topics dus nu ook.

Rondé: Je wil niet weten wat Patty Brard met Rondé. Een band die aardig aan de weg timmert en redelijk 'organisch' steeds succesvoller wordt. Nu klaar voor de volgende stap naar het ESF-podium?

Claude: Hij was er opeens, en dat met Ladada, een liedje dat op het ESF lachend Top 10 zou scoren. Zou hij het nog eens willen herhalen en nu willen inzenden?

Flemming: Net als nog wat soortgenoten een ster in eigen land. Misschien dat er een internationale hit inzit.

Meau: Vanuit het niets een hit scoren, dat heeft zij gedaan. Specifiek dat liedje zou op een ESF ook best scoren, maar het is de vraag of ze nog zo'n knaller heeft.

En als al het andere faalt, dan is er nog altijd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met het risico topkandidaten over het hoofd te zien, zijn dit wat voorbeelden van mensen die succesvol zijn en eerder in deze topics genoemd zijn. Vroeger noemden we ook altijd nog Elize (die het in 2019 blijkbaar echt heeft geprobeerd), Eva Simons of dat harpmeisje van de Voice, maar die zijn ondertussen wel redelijk over the hill. Artiesten als Danny Vera, Suzan & Freek en Naaz hebben eerder aangegeven niet naar het ESF te willen.

Dit soort topics leent zich volgens sommigen ook uitermate goed voor geestigheid, dus probeer eens een ludieke opmerking van het kaliber "We moeten volgend jaar Zanger Rinus sturen", en misschien is dat wel precies de 250e keer dat die grap wordt gemaakt, en gaat u met de jubileumtrofee naar huis. Ook de Jostiband of Dries Roelvink in zijn gele zwembroek zijn bijzonder geinige voorbeelden. Lee Towers, voor de 12 punten uit Vilnius. Dat filmpje waarin Sieneke en Frans Bauer roepen mee te willen doen even opzoeken is ook altijd leuk. Normaal, omdat Kroatië het dit jaar zo leuk deed, kan ook nog.

Maar bij voorkeur toch serieuze reacties. Roept u maar:

Wie moet Nederland in 2024 vertegenwoordigen op het ESF?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_210334844
Abid
-nee-
  Moderator vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:43:21 #3
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210335688
quote:
Ja, maar ja, die hook heeft hij dan ook niet zelf verzonnen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:21:57 #5
39237 crew  H_T
2733
pi_210335814
Ik kijk een semi terug en daar kwamen Mia en Dion langs. Wat mij betreft mag het daar een heel eind vanaf staan, en in welke richting maakt me niet zoveel uit :X
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_210335935
quote:
Een act waar we normaliter om lachen en over zeggen dat men daarom Eurovisie nooit helemaal serieus neemt.
Nee, bedankt. Ik stuur nog liever Sieneke met orgel.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_210337551
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Een act waar we normaliter om lachen en over zeggen dat men daarom Eurovisie nooit helemaal serieus neemt.
Oneens, dat is een heel ander kaliber liedjes.

Vind ik :@

Maar goed, misschien hoor ik meer over dit soort dingen bij mijn leeftijdsgenoten van net in de 20 dat ik dit al wat “normalere” muziek vind (ondanks dat ik het zelf niet zo op zou zetten).
pi_210337819
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Het hoeft niet allemaal serieus te zijn. De mensen die Eurovisie niet serieus nemen ga je toch nooit overtuigen, die denken nog steeds dat het een circus is terwijl we de afgelopen jaren echt heel goede nummers hebben gehoord. En ook echt hele slechte. Dat hoort er nu eenmaal een beetje bij.

Dit nummer is een enorme hit in Duitsland en Oostenrijk. Dat is toch wat je wilt? Een nummer met hitpotentie? Over smaak valt verder niet te twisten natuurlijk.
pi_210338049
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 08:51 schreef blackswangreen het volgende:

[
Dit nummer is een enorme hit in Duitsland en Oostenrijk. Dat is toch wat je wilt? Een nummer met hitpotentie? Over smaak valt verder niet te twisten natuurlijk.
Stuur dan lekker Kris Kross Amsterdam. Staat ook altijd op 1. :)

Ik zal er dan wel anders over denken. Alles wat maar scoort, is voor mij niet de definitie om te sturen.
pi_210338088
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 07:48 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Oneens, dat is een heel ander kaliber liedjes.

Vind ik :@

Maar goed, misschien hoor ik meer over dit soort dingen bij mijn leeftijdsgenoten van net in de 20 dat ik dit al wat “normalere” muziek vind (ondanks dat ik het zelf niet zo op zou zetten).
Ik vind een hele hoop leuk waar de jeugd achteraan hobbelt, waar dit topic dan van over de zeik raakt en vindt dat het absoluut niet gestuurd mag worden. ;) Dit vind ik dan echt grote bagger. (Maak dan tenminste een beter happy hardcore liedje dan dit. :D )

[ Bericht 7% gewijzigd door Pisces29 op 19-08-2023 09:43:07 ]
pi_210338144
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 09:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik zal er dan wel anders over denken. Alles wat maar scoort, is voor mij niet de definitie om te sturen.
Ik vind het prima, zolang ze een lied insturen wat niet van samples aan elkaar hangt
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210338219
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 09:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Kris Kross Amsterdam staat op 1 in Nederland... en is natuurlijk ook helemaal niet grappig (eerder om te huilen)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:14:02 #13
163650 Greys
pi_210338368
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 08:51 schreef blackswangreen het volgende:
Maar even zodat ik het kan blijven volgen op m'n oude dag, dit is toch die cover? En zo ja, heeft ie dan ook hits in het buitenland die wél van hem zelf zijn?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_210338446
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:14 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar even zodat ik het kan blijven volgen op m'n oude dag, dit is toch die cover? En zo ja, heeft ie dan ook hits in het buitenland die wél van hem zelf zijn?
Nou ja, cover... het refrein is een sample van een Duitse zanger, die het dan weer heeft gecoverd van Sting. Maar verder is het wel volledig de eigen productie van Joost en Tantu, z'n producer. Hij heeft er een Duitse rapper bijgezocht om een coupletje mee te doen (met als gevolg dat iedereen in Duitsland nu denkt dat het een nummer van die Duitse rapper is).
pi_210338470
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:23 schreef blackswangreen het volgende:

het refrein is een sample van een Duitse zanger, die het dan weer heeft gecoverd van Sting.

Maar verder
:D
pi_210338484
Wanneer horen we eigenlijk meer, pas rond november? Of staat er geen maand vast.
pi_210338510
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:26 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
:D
Hij doet er wel totaal wat anders mee. Maar goed, jij bent geen fan, zoveel is duidelijk.

Ik heb persoonlijk liever Joost dan al het andere wat tot nu toe is voorbij gekomen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:38:22 #18
163650 Greys
pi_210338581
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nou ja, cover... het refrein is een sample van een Duitse zanger, die het dan weer heeft gecoverd van Sting. Maar verder is het wel volledig de eigen productie van Joost en Tantu, z'n producer. Hij heeft er een Duitse rapper bijgezocht om een coupletje mee te doen (met als gevolg dat iedereen in Duitsland nu denkt dat het een nummer van die Duitse rapper is).
Ik zit ergens waar ik het geluid nu niet aan kan zetten dus ik zag 9 miljoen views via de link en dacht 'dat zal die cover wel zijn' maar kon het zelf even niet luisteren. Dus dankjewel!

Ik zal nog eens goed naar wat andere liedjes van hem luisteren. Op het eerste gehoor vond ik ze lang niet bijzonder genoeg voor het ESF, maar ik vind hem als persoon wél leuk voor het ESF. Ook door z'n enthousiasme. En ChaChaCha vond ik de eerste keer halfslachtig luisteren ook 'mwah'.

Al ben ik 'bang' dat de meesten gewoon graag willen dat hij gaat omdat hij die leuke enthousiaste Joost is en het lied ineens niet meer zo belangrijk lijkt.

Benieuwd of hij daadwerkelijk wel iets heeft ingezonden. :D En zo niet, kudo's voor het hele aandachtsding!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:55:23 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210338744
Weetje mij maakt niet meer zoveel uit wat we sturen zo lang het maar niet gezapig en pretentieus is.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:59:20 #20
163650 Greys
pi_210338791
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:55 schreef Momo het volgende:
Weetje mij maakt niet meer zoveel uit wat we sturen zo lang het maar niet gezapig en pretentieus is.
Eens. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:07:00 #21
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_210338854
quote:
Ik hoop toch wel heel erg op een nummer met een betekenisvolle, troostrijke en urgente boodschap :o
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:10:05 #22
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210338889
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:07 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik hoop toch wel heel erg op een nummer met een betekenisvolle, troostrijke en urgente boodschap :o
Ik heb nog liever een nummer over een kroket dan
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:18:35 #23
39237 crew  H_T
2733
pi_210339004
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:07 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:20:01 #24
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_210339022
Even serieus, ik hoop gewoon op iets LEUKS.
Niets meer en niets minder.
pi_210339107
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:28 schreef Pisces29 het volgende:
Wanneer horen we eigenlijk meer, pas rond november? Of staat er geen maand vast.
Volgens mij moeten we eerst nog horen wie er aan onze commissie toe worden gevoegd.

Dat kan nog steeds Domien Verschuren zijn.
pi_210339134
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:28 schreef Em31 het volgende:

[..]
Volgens mij moeten we eerst nog horen wie er aan onze commissie toe worden gevoegd.

Dat kan nog steeds Domien Verschuren zijn.
Of een Edsilia Rombley :+
Beter vragen ze Ilse delange of Wouter Hardy.

Maar we zullen het de komende weken wel moeten horen toch? Het is bijna september.
pi_210339878
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Een gecremeerde variant?
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:10:56 #28
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_210341962
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Andre Hazes met een liedje over zn ma?!
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_210342029
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:10 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Andre Hazes met een liedje over zn ma?!
Roxanne Hazes in een wijde jurk met de blazende wind op het podium. Gierend over haar moeder. Als een powervrouw. O+
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:20:08 #30
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_210342048
Of andere frituurvarianten?

Gij zeit n frikandel, moar wel n en hil spisjoale.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:23:48 #31
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210342080
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Roxanne Hazes in een wijde jurk met de blazende wind op het podium. Gierend over haar moeder. Als een powervrouw. O+
En ach, als de emotie bij de kijker aan komt is het niet zo erg dat ze misschien een Mia-tje doet. Toch?

:')
X/T
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:19:42 #32
163650 Greys
pi_210342606
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Moest lachen. _O-

En dat Wiwi William haar dan gaat interviewen over de powerful message en ze in plat Amsterdams zegt 'ah jaaah man dat schijtwijf'. Zin an!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_210343388
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 16:19 schreef Greys het volgende:

[..]
Moest lachen. _O-

En dat Wiwi William haar dan gaat interviewen over de powerful message en ze in plat Amsterdams zegt 'ah jaaah man dat schijtwijf'. Zin an!
Kan dit ook een ander jaar? We hebben nog een songfestival in Nederland tegoed met alles erop en eraan.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_210343859
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:23 schreef Eightyone het volgende:

[..]
En ach, als de emotie bij de kijker aan komt is het niet zo erg dat ze misschien een Mia-tje doet. Toch?

:')
Eerlijk is eerlijk, als Roxanne zingt over sores voel ik de ellende wel tot in m’n tenen. :D Bij haar broer voel ik dat niet.
Maar volgens mij zou ze zo’n groot evenement doodeng vinden.
pi_210344091
quote:
Vorig jaar was toch wel een beetje Common Framework vibes :@

Ook met die post die eerder online kwam met de betekenis achter het lied en zo :')
pi_210344171
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 18:32 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Vorig jaar was toch wel een beetje Common Framework vibes :@

Ook met die post die eerder online kwam met de betekenis achter het lied en zo :')
Ze presenteerden een drol als een meesterwerk. Dat kun je aan Avrotros wel toevertrouwen. Ook met die teaser die ze een paar dagen ervoor lieten horen (die trouwens beter was dan het nummer zelf).
pi_210345265
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 18:38 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ze presenteerden een drol als een meesterwerk. Dat kun je aan Avrotros wel toevertrouwen. Ook met die teaser die ze een paar dagen ervoor lieten horen (die trouwens beter was dan het nummer zelf).
Ik moet heel eerlijk bekennen dat het nummer bijna niet meer kan herinneren. De parodie van Even Tot Hier heeft ook een beetje voor mij verpest :@ :@
pi_210364978
https://vm.tiktok.com/ZGJsUnbS1/

Joost wil écht en zou zelfs voor een ander land willen gaan.
pi_210365002
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:43 schreef molloot200 het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZGJsUnbS1/

Joost wil écht en zou zelfs voor een ander land willen gaan.
Voor San Marino zou wel lachen zijn :D
pi_210365111
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:45 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ja en dat ze dan winnen :'(
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_210365177
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:52 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ja en dat ze dan winnen :'(
Kan het ESF eindelijk gehouden worden in de tuin van Valentina Monetta.
pi_210365238
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:45 schreef NailQueen het volgende:

[..]
San Marino is lastig met die immer vaag stemmende vakjury. Ik zou niet echt weten wat het beste land is voor zo’n Joost om het te proberen. Een land met een matige voorronde waar ze wel open staan voor zo’n “ludieke” inzending. Dan zou ik denken aan Ierland, Kroatië, Letland of Polen ofzo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_210365595
Of Duitsland, aangezien hij daar ook al z’n grootste hit had en hij nog een stukje minder idioot is dan die gast van vorig jaar die tweede werd via die TikTok wildcard.
pi_210365641
Ik zou het wel hilarisch vinden als Joost gaat voor Nederland, iedereen juicht omdat het eindelijk wat anders is, en het dan in maart gewoon weer een beetje saaie ballad blijkt te zijn.
pi_210367065
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:36 schreef blackswangreen het volgende:
Ik zou het wel hilarisch vinden als Joost gaat voor Nederland, iedereen juicht omdat het eindelijk wat anders is, en het dan in maart gewoon weer een beetje saaie ballad blijkt te zijn.
Beetje het verhaaltje zoals het voor mij bij Stien ging ;(
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 21 augustus 2023 @ 14:51:57 #46
163650 Greys
pi_210367413
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:36 schreef blackswangreen het volgende:
Hahaha jaaaaa. Met allerhande pretentieuze diepzinnige uitlegtoestanden vooraf waarbij hij heel poëtisch kijkt. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 21 augustus 2023 @ 15:04:12 #47
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_210367615
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:51 schreef Greys het volgende:

[..]
Hahaha jaaaaa. Met allerhande pretentieuze diepzinnige uitlegtoestanden vooraf waarbij hij heel poëtisch kijkt. _O-
Op Lowlands zag hij eruit als een mime-speler, dat past er dan ook wel bij :D
pi_210376411
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:57 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Kan het ESF eindelijk gehouden worden in de tuin van Valentina Monetta.
Met Serhat als intervalact _O_
pi_210378493
https://www.avrotros.nl/e(...)ovisie-songfestival/

Jaap Reesema }:| en Jacqueline Govaerts *O* bij de commisie.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_210378537
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')