abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:41:49 #1
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_210334566
Het duurt nog even, maar ook in 2024 zijn we er ongetwijfeld weer bij op het ESF. Nadat onze hoop in bange dagen Mia & Dion er (misschien) niet in slagen de beker mee naar huis te nemen, is het tijd voor de vraag: Wie moeten we volgend jaar sturen, zodat we wel winnen en het ESF terugkomt naar Nederland?

De selectiemethode blijft vermoedelijk hetzelfde. Discussie over een NSF kan hier: ESF / Discussie: NSF terughalen Ja of de Nee

Er zijn een aantal namen die vaak genoemd worden:

Jaap Reesema: Deze ster uit Terwolde stuurde in 2021 al een liedje in, samen met Armin van Buuren. Hij heeft dus de ambitie om mee te doen. S10 won de voorselectie, en helaas hebben we nooit kunnen horen hoe briljant zijn inzending was, want die is niet uitgebracht.

Son Mieux: Die zijn vorig jaar echt doorgebroken voor het grote publiek met Multicolor, en hebben nog wat van dergelijke platen gemaakt.

Goldband: Dat liedje van die fakking ambulance staat al 35 weken hoog in de Single Top 100, en zo'n deuntje zou het ongetwijfeld goed doen op het ESF. Live schijnen ze iets minder te zijn, niet mijn woorden, maar wel van diverse anderen hier in ESF.

Davina Michelle: Eén van de beste zangeressen binnen onze landsgrenzen. Ze heeft ook al ervaring op het ESF-podium met de intervalact van 2021. Ze scoorde met 2 covers een nummer 1-hit en in gezelschap van de immer vrouwvriendelijke Marco Borsato en wederom Armin van Buuren een grote hit met Hoe Het Danst. Haar eigen solo-singles lijken wel iets minder hitgevoelig te zijn.

Di-Rect: Nog een band die in staat moet zijn het gewenste niveau voor een ESF te bereiken. Ze hebben wel een vrij drukke concertagenda, met onder meer een reeks concerten in Ahoy in de Kerstvakantie, dus het is de vraag of ze wel tijd hebben voor een ESF. Anderzijds treden ze ook over de grens op, en dan is dit natuurlijk het ideale podium om in heel Europa door te breken.

Stefania: Die deed al eens mee namens Griekenland met Last Dance, en met een leuke act werd ze 10e. Daarna heeft ze nog diverse andere singles uitgebracht (straks even uitzoeken welke dat waren, red.). Ze heeft zelf aangegeven graag nog eens namens Nederland te gaan.

De Staat: Een garantie voor een uniek geluid op het ESF en dat is precies wat met name de televoters tegenwoordig erg aanspreekt.

Froukje: Als S10 het linkerrijtje kan halen, zou haar grote vriendin daardoor geïnspireerd kunnen zijn. Het is van dat duo wel degene met iets minder uitstraling.

Floor Jansen en/of Anneke van Giersbergen: Op het ESF is de Eftelingmetal nooit zo goed vertegenwoordigd geweest, dus een goede kans dat je als enige in de soort alle televotes naar je toe trekt, aangevuld met de stemmen van een internationale fan base. En de vakjury zal ongetwijfeld ook wild worden van de vocale capaciteiten.

Blanks: Niet degene met de meest inclusieve artiestennaam uit dit rijtje, maar Cornald liet eerder weten van hem gecharmeerd te zijn en hij deed al eens mee aan De Beste Zangers.

Rolf Sanchez: Hij zingt in het Spaans, dat is lekker internationaal.

Nielson: Dit is wel een type met de juiste uitstraling voor een ESF. Een leuke Zweedse hit erbij en hij kan de hero of our time worden.

Kovacs: Wordt altijd genoemd in dit soort topics dus nu ook.

Rondé: Je wil niet weten wat Patty Brard met Rondé. Een band die aardig aan de weg timmert en redelijk 'organisch' steeds succesvoller wordt. Nu klaar voor de volgende stap naar het ESF-podium?

Claude: Hij was er opeens, en dat met Ladada, een liedje dat op het ESF lachend Top 10 zou scoren. Zou hij het nog eens willen herhalen en nu willen inzenden?

Flemming: Net als nog wat soortgenoten een ster in eigen land. Misschien dat er een internationale hit inzit.

Meau: Vanuit het niets een hit scoren, dat heeft zij gedaan. Specifiek dat liedje zou op een ESF ook best scoren, maar het is de vraag of ze nog zo'n knaller heeft.

En als al het andere faalt, dan is er nog altijd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met het risico topkandidaten over het hoofd te zien, zijn dit wat voorbeelden van mensen die succesvol zijn en eerder in deze topics genoemd zijn. Vroeger noemden we ook altijd nog Elize (die het in 2019 blijkbaar echt heeft geprobeerd), Eva Simons of dat harpmeisje van de Voice, maar die zijn ondertussen wel redelijk over the hill. Artiesten als Danny Vera, Suzan & Freek en Naaz hebben eerder aangegeven niet naar het ESF te willen.

Dit soort topics leent zich volgens sommigen ook uitermate goed voor geestigheid, dus probeer eens een ludieke opmerking van het kaliber "We moeten volgend jaar Zanger Rinus sturen", en misschien is dat wel precies de 250e keer dat die grap wordt gemaakt, en gaat u met de jubileumtrofee naar huis. Ook de Jostiband of Dries Roelvink in zijn gele zwembroek zijn bijzonder geinige voorbeelden. Lee Towers, voor de 12 punten uit Vilnius. Dat filmpje waarin Sieneke en Frans Bauer roepen mee te willen doen even opzoeken is ook altijd leuk. Normaal, omdat Kroatië het dit jaar zo leuk deed, kan ook nog.

Maar bij voorkeur toch serieuze reacties. Roept u maar:

Wie moet Nederland in 2024 vertegenwoordigen op het ESF?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_210334844
Abid
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:43:21 #3
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210335688
quote:
Ja, maar ja, die hook heeft hij dan ook niet zelf verzonnen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:21:57 #5
39237 crew  H_T
2733
pi_210335814
Ik kijk een semi terug en daar kwamen Mia en Dion langs. Wat mij betreft mag het daar een heel eind vanaf staan, en in welke richting maakt me niet zoveel uit :X
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_210335935
quote:
Een act waar we normaliter om lachen en over zeggen dat men daarom Eurovisie nooit helemaal serieus neemt.
Nee, bedankt. Ik stuur nog liever Sieneke met orgel.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_210337551
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Een act waar we normaliter om lachen en over zeggen dat men daarom Eurovisie nooit helemaal serieus neemt.
Oneens, dat is een heel ander kaliber liedjes.

Vind ik :@

Maar goed, misschien hoor ik meer over dit soort dingen bij mijn leeftijdsgenoten van net in de 20 dat ik dit al wat “normalere” muziek vind (ondanks dat ik het zelf niet zo op zou zetten).
pi_210337819
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Het hoeft niet allemaal serieus te zijn. De mensen die Eurovisie niet serieus nemen ga je toch nooit overtuigen, die denken nog steeds dat het een circus is terwijl we de afgelopen jaren echt heel goede nummers hebben gehoord. En ook echt hele slechte. Dat hoort er nu eenmaal een beetje bij.

Dit nummer is een enorme hit in Duitsland en Oostenrijk. Dat is toch wat je wilt? Een nummer met hitpotentie? Over smaak valt verder niet te twisten natuurlijk.
pi_210338049
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 08:51 schreef blackswangreen het volgende:

[
Dit nummer is een enorme hit in Duitsland en Oostenrijk. Dat is toch wat je wilt? Een nummer met hitpotentie? Over smaak valt verder niet te twisten natuurlijk.
Stuur dan lekker Kris Kross Amsterdam. Staat ook altijd op 1. :)

Ik zal er dan wel anders over denken. Alles wat maar scoort, is voor mij niet de definitie om te sturen.
pi_210338088
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 07:48 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Oneens, dat is een heel ander kaliber liedjes.

Vind ik :@

Maar goed, misschien hoor ik meer over dit soort dingen bij mijn leeftijdsgenoten van net in de 20 dat ik dit al wat “normalere” muziek vind (ondanks dat ik het zelf niet zo op zou zetten).
Ik vind een hele hoop leuk waar de jeugd achteraan hobbelt, waar dit topic dan van over de zeik raakt en vindt dat het absoluut niet gestuurd mag worden. ;) Dit vind ik dan echt grote bagger. (Maak dan tenminste een beter happy hardcore liedje dan dit. :D )

[ Bericht 7% gewijzigd door Pisces29 op 19-08-2023 09:43:07 ]
pi_210338144
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 09:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik zal er dan wel anders over denken. Alles wat maar scoort, is voor mij niet de definitie om te sturen.
Ik vind het prima, zolang ze een lied insturen wat niet van samples aan elkaar hangt
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210338219
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 09:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Kris Kross Amsterdam staat op 1 in Nederland... en is natuurlijk ook helemaal niet grappig (eerder om te huilen)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:14:02 #13
163650 Greys
pi_210338368
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 08:51 schreef blackswangreen het volgende:
Maar even zodat ik het kan blijven volgen op m'n oude dag, dit is toch die cover? En zo ja, heeft ie dan ook hits in het buitenland die wél van hem zelf zijn?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_210338446
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:14 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar even zodat ik het kan blijven volgen op m'n oude dag, dit is toch die cover? En zo ja, heeft ie dan ook hits in het buitenland die wél van hem zelf zijn?
Nou ja, cover... het refrein is een sample van een Duitse zanger, die het dan weer heeft gecoverd van Sting. Maar verder is het wel volledig de eigen productie van Joost en Tantu, z'n producer. Hij heeft er een Duitse rapper bijgezocht om een coupletje mee te doen (met als gevolg dat iedereen in Duitsland nu denkt dat het een nummer van die Duitse rapper is).
pi_210338470
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:23 schreef blackswangreen het volgende:

het refrein is een sample van een Duitse zanger, die het dan weer heeft gecoverd van Sting.

Maar verder
:D
pi_210338484
Wanneer horen we eigenlijk meer, pas rond november? Of staat er geen maand vast.
pi_210338510
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:26 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
:D
Hij doet er wel totaal wat anders mee. Maar goed, jij bent geen fan, zoveel is duidelijk.

Ik heb persoonlijk liever Joost dan al het andere wat tot nu toe is voorbij gekomen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:38:22 #18
163650 Greys
pi_210338581
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nou ja, cover... het refrein is een sample van een Duitse zanger, die het dan weer heeft gecoverd van Sting. Maar verder is het wel volledig de eigen productie van Joost en Tantu, z'n producer. Hij heeft er een Duitse rapper bijgezocht om een coupletje mee te doen (met als gevolg dat iedereen in Duitsland nu denkt dat het een nummer van die Duitse rapper is).
Ik zit ergens waar ik het geluid nu niet aan kan zetten dus ik zag 9 miljoen views via de link en dacht 'dat zal die cover wel zijn' maar kon het zelf even niet luisteren. Dus dankjewel!

Ik zal nog eens goed naar wat andere liedjes van hem luisteren. Op het eerste gehoor vond ik ze lang niet bijzonder genoeg voor het ESF, maar ik vind hem als persoon wél leuk voor het ESF. Ook door z'n enthousiasme. En ChaChaCha vond ik de eerste keer halfslachtig luisteren ook 'mwah'.

Al ben ik 'bang' dat de meesten gewoon graag willen dat hij gaat omdat hij die leuke enthousiaste Joost is en het lied ineens niet meer zo belangrijk lijkt.

Benieuwd of hij daadwerkelijk wel iets heeft ingezonden. :D En zo niet, kudo's voor het hele aandachtsding!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:55:23 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210338744
Weetje mij maakt niet meer zoveel uit wat we sturen zo lang het maar niet gezapig en pretentieus is.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:59:20 #20
163650 Greys
pi_210338791
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:55 schreef Momo het volgende:
Weetje mij maakt niet meer zoveel uit wat we sturen zo lang het maar niet gezapig en pretentieus is.
Eens. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:07:00 #21
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_210338854
quote:
Ik hoop toch wel heel erg op een nummer met een betekenisvolle, troostrijke en urgente boodschap :o
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:10:05 #22
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210338889
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:07 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik hoop toch wel heel erg op een nummer met een betekenisvolle, troostrijke en urgente boodschap :o
Ik heb nog liever een nummer over een kroket dan
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:18:35 #23
39237 crew  H_T
2733
pi_210339004
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:07 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:20:01 #24
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_210339022
Even serieus, ik hoop gewoon op iets LEUKS.
Niets meer en niets minder.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_210339107
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:28 schreef Pisces29 het volgende:
Wanneer horen we eigenlijk meer, pas rond november? Of staat er geen maand vast.
Volgens mij moeten we eerst nog horen wie er aan onze commissie toe worden gevoegd.

Dat kan nog steeds Domien Verschuren zijn.
pi_210339134
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:28 schreef Em31 het volgende:

[..]
Volgens mij moeten we eerst nog horen wie er aan onze commissie toe worden gevoegd.

Dat kan nog steeds Domien Verschuren zijn.
Of een Edsilia Rombley :+
Beter vragen ze Ilse delange of Wouter Hardy.

Maar we zullen het de komende weken wel moeten horen toch? Het is bijna september.
pi_210339878
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Een gecremeerde variant?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:10:56 #28
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_210341962
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Andre Hazes met een liedje over zn ma?!
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_210342029
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:10 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Andre Hazes met een liedje over zn ma?!
Roxanne Hazes in een wijde jurk met de blazende wind op het podium. Gierend over haar moeder. Als een powervrouw. O+
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:20:08 #30
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_210342048
Of andere frituurvarianten?

Gij zeit n frikandel, moar wel n en hil spisjoale.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:23:48 #31
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210342080
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Roxanne Hazes in een wijde jurk met de blazende wind op het podium. Gierend over haar moeder. Als een powervrouw. O+
En ach, als de emotie bij de kijker aan komt is het niet zo erg dat ze misschien een Mia-tje doet. Toch?

:')
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:19:42 #32
163650 Greys
pi_210342606
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Moest lachen. _O-

En dat Wiwi William haar dan gaat interviewen over de powerful message en ze in plat Amsterdams zegt 'ah jaaah man dat schijtwijf'. Zin an!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_210343388
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 16:19 schreef Greys het volgende:

[..]
Moest lachen. _O-

En dat Wiwi William haar dan gaat interviewen over de powerful message en ze in plat Amsterdams zegt 'ah jaaah man dat schijtwijf'. Zin an!
Kan dit ook een ander jaar? We hebben nog een songfestival in Nederland tegoed met alles erop en eraan.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_210343859
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:23 schreef Eightyone het volgende:

[..]
En ach, als de emotie bij de kijker aan komt is het niet zo erg dat ze misschien een Mia-tje doet. Toch?

:')
Eerlijk is eerlijk, als Roxanne zingt over sores voel ik de ellende wel tot in m’n tenen. :D Bij haar broer voel ik dat niet.
Maar volgens mij zou ze zo’n groot evenement doodeng vinden.
pi_210344091
quote:
Vorig jaar was toch wel een beetje Common Framework vibes :@

Ook met die post die eerder online kwam met de betekenis achter het lied en zo :')
pi_210344171
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 18:32 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Vorig jaar was toch wel een beetje Common Framework vibes :@

Ook met die post die eerder online kwam met de betekenis achter het lied en zo :')
Ze presenteerden een drol als een meesterwerk. Dat kun je aan Avrotros wel toevertrouwen. Ook met die teaser die ze een paar dagen ervoor lieten horen (die trouwens beter was dan het nummer zelf).
pi_210345265
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 18:38 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ze presenteerden een drol als een meesterwerk. Dat kun je aan Avrotros wel toevertrouwen. Ook met die teaser die ze een paar dagen ervoor lieten horen (die trouwens beter was dan het nummer zelf).
Ik moet heel eerlijk bekennen dat het nummer bijna niet meer kan herinneren. De parodie van Even Tot Hier heeft ook een beetje voor mij verpest :@ :@
pi_210364978
https://vm.tiktok.com/ZGJsUnbS1/

Joost wil écht en zou zelfs voor een ander land willen gaan.
pi_210365002
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:43 schreef molloot200 het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZGJsUnbS1/

Joost wil écht en zou zelfs voor een ander land willen gaan.
Voor San Marino zou wel lachen zijn :D
pi_210365111
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:45 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ja en dat ze dan winnen :'(
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_210365177
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:52 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ja en dat ze dan winnen :'(
Kan het ESF eindelijk gehouden worden in de tuin van Valentina Monetta.
pi_210365238
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:45 schreef NailQueen het volgende:

[..]
San Marino is lastig met die immer vaag stemmende vakjury. Ik zou niet echt weten wat het beste land is voor zo’n Joost om het te proberen. Een land met een matige voorronde waar ze wel open staan voor zo’n “ludieke” inzending. Dan zou ik denken aan Ierland, Kroatië, Letland of Polen ofzo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_210365595
Of Duitsland, aangezien hij daar ook al z’n grootste hit had en hij nog een stukje minder idioot is dan die gast van vorig jaar die tweede werd via die TikTok wildcard.
pi_210365641
Ik zou het wel hilarisch vinden als Joost gaat voor Nederland, iedereen juicht omdat het eindelijk wat anders is, en het dan in maart gewoon weer een beetje saaie ballad blijkt te zijn.
pi_210367065
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:36 schreef blackswangreen het volgende:
Ik zou het wel hilarisch vinden als Joost gaat voor Nederland, iedereen juicht omdat het eindelijk wat anders is, en het dan in maart gewoon weer een beetje saaie ballad blijkt te zijn.
Beetje het verhaaltje zoals het voor mij bij Stien ging ;(
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 21 augustus 2023 @ 14:51:57 #46
163650 Greys
pi_210367413
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:36 schreef blackswangreen het volgende:
Hahaha jaaaaa. Met allerhande pretentieuze diepzinnige uitlegtoestanden vooraf waarbij hij heel poëtisch kijkt. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 21 augustus 2023 @ 15:04:12 #47
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_210367615
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:51 schreef Greys het volgende:

[..]
Hahaha jaaaaa. Met allerhande pretentieuze diepzinnige uitlegtoestanden vooraf waarbij hij heel poëtisch kijkt. _O-
Op Lowlands zag hij eruit als een mime-speler, dat past er dan ook wel bij :D
pi_210376411
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:57 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Kan het ESF eindelijk gehouden worden in de tuin van Valentina Monetta.
Met Serhat als intervalact _O_
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_210378493
https://www.avrotros.nl/e(...)ovisie-songfestival/

Jaap Reesema }:| en Jacqueline Govaerts *O* bij de commisie.
pi_210378537
  Moderator dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:56:24 #51
375570 crew  Cyan9
pi_210378637
Ik weet niet, ik vind dit wel een goede toevoeging. Ik ben optimistisch. :s)
Dit 1000 keer liever dan nog een radio dj, om maar wat te zeggen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_210378649
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:45 schreef Zigsky het volgende:
https://www.avrotros.nl/e(...)ovisie-songfestival/

Jaap Reesema }:| en Jacqueline Govaerts *O* bij de commisie.
Hier heb ik eigenlijk maar een reactie op

[ Bericht 3% gewijzigd door NailQueen op 22-08-2023 19:28:56 ]
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:58:07 #53
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210378655
Zemelmuziek in het kwadraat + tegen zemelmuziek aan hangende muziek.

Maar goed, AvroTros zal het wel zo willen.

Jacqueline associeer ik sinds dingen als DWDD's Guilty Pleasures heel erg met het onschadelijk maken cq. verneuken van leuke oude liedjes - van het type dat op het Songfestival weleens zou kunnen werken.
  ESF Reporter dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:59:37 #54
87554 Cee
Welluk?
pi_210378672
Ben benieuwd. Zou moeten kunnen werken alhoewel de radio 2’erigheid er wel vanaf druipt.
pi_210378688
Jaap Reesema? }:|
Ach nu gaat hij in ieder geval niet zelf naar het ESF.
pi_210378723
Jacqueline ken ik alleen van Krezip. En die muziek vind ik zo niksig :@
Ik heb verder geen idee wat voor muziek ze nog meer maakt.
pi_210378739
Oh, ik vind Jacqueline wel tof.

[ Bericht 39% gewijzigd door Zigsky op 22-08-2023 17:32:56 ]
pi_210378755
Jaap zonder Nek :X
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:05:59 #59
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210378774
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:02 schreef NailQueen het volgende:
Jacqueline ken ik alleen van Krezip. En die muziek vind ik zo niksig :@
Ik heb verder geen idee wat voor muziek ze nog meer maakt.
Aardig wat inmiddels. Maar alles wat ik er tot nu toe van gehoord hebt klinkt alsof het bewust afgevlakt is om die Radio 2-mensen te paaien.

Niksig dus. :+
pi_210379004
Had Jaap niet eerder gezegd dat het ESF niets voor hem is omdat je voornamelijk Engels moet zingen?
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:20:02 #61
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_210379036
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:17 schreef NailQueen het volgende:
Had Jaap niet eerder gezegd dat het ESF niets voor hem is omdat je voornamelijk Engels moet zingen?
Ja. En dat de helft van de nummers alleen maar show is en geen muziek.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:23:14 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210379075
Deze combinatie geeft mij inderdaad burgerlijke spruitjes muziek vibes.
pi_210379157
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:17 schreef NailQueen het volgende:
Hij heeft in 2021/2022 samen met Armin van Buuren een liedje ingestuurd. Dus ja?
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:34:23 #64
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210379201
Sjakkelien :')
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:37:42 #65
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_210379259
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:59 schreef Cee het volgende:
Ben benieuwd. Zou moeten kunnen werken alhoewel de radio 2’erigheid er wel vanaf druipt.
Dat dus :D
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_210379431
Leeftijden tijdens het volgende ESF:

Cornald Maas: 61 jaar
Hila Noorzai: 31 jaar
Carolien Borgers: 40 jaar
Twan van de Nieuwenhuijzen: ~55 jaar
Sander Lantinga: 47 jaar
Jacqueline Govaert: 42 jaar
Jaap Reesema: 39 jaar

Het vertrek van Jan en de Avrotros-baas is in elk geval geen reden voor een verjongingskuur geweest.
pi_210379436
Ik ben geen fan van Jaap, maar deze combinatie is wel een verbetering ten opzichte van voorgaande jaren.

En Jaap kan uit de openingspost. (y)
Hotapnyc
pi_210379505
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:46 schreef Fred_B het volgende:
Leeftijden tijdens het volgende ESF:

Cornald Maas: 61 jaar
Hila Noorzai: 31 jaar
Carolien Borgers: 40 jaar
Twan van de Nieuwenhuijzen: ~55 jaar
Sander Lantinga: 47 jaar
Jacqueline Govaert: 42 jaar
Jaap Reesema: 39 jaar

Het vertrek van Jan en de Avrotros-baas is in elk geval geen reden voor een verjongingskuur geweest.
Gemiddeld zo'n 45 jaar?
Hotapnyc
pi_210379612
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:49 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Gemiddeld zo'n 45 jaar?
Het gemiddelde is in elk geval hoger dan het aantal televotingpunten dat we meestal pakken :X
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:55:52 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210379613
Je mist eigenlijk wel iemand van 23 jaar ofzo
pi_210379659
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:55 schreef Momo het volgende:
Ik wilde Lakshmi zeggen, maar die is ook al 30.
pi_210379804
Hmm oké. Kan wel erger, maar heb er nou niet meteen vertrouwen in dat ze meteen spannendere keuzes zullen maken.
pi_210379935
Een tegenvaller dit. -O-
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_210379947
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:55 schreef Momo het volgende:
S10 misschien?
pi_210379955
Ben wel blij dat Domien Verschuren er niet bij is gekomen. Met zijn lof over Kris Kross Amsterdam en Maan :X
pi_210379958
Had niet beter een Hardwell, Martin Garrix, AfroJack of een Armin van Buren in de commissie kunnen zitten
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_210380054
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 13:19 schreef NailQueen het volgende:
Ben wel blij dat Domien Verschuren er niet bij is gekomen. Met zijn lof over Kris Kross Amsterdam en Maan :X
Dan kan je inderdaad beter iemand hebben die in de hitlijsten staat met een cover van Papa van Stef Bos met een hoempa-beat eronder :')
pi_210380172
Ik kreeg laatst reclame van die podcast van Jaap en Sander en daarin had volgens mij Jaap het over Melfest. Vond het al zo random, maar dat kwam vast door dit. :') :D
pi_210380357
Vind de keuze voor Jacqueline niet eens zo heel gek.

Keuze voor Jaap is wel echt spruitjes in het kwadraat ja.

Meh.
pi_210380371
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:03 schreef Zigsky het volgende:
Oh, ik vind Jacqueline wel tof. Had ze niet meegeschreven met De diepte?
Nee. Ze had meegeschreven met het andere nummer dat het uiteindelijk niet is geworden, Hoor Je Mij.

Maar goed. Als je moet kiezen tussen Jan Smit of Jaap Reesema kies je Jaap. En als je moet kiezen tussen social media-dame van Avrotros en Jacqueline Govaert kies je Jacqueline. Dus in die zin is het een vooruitgang...
pi_210381111
Ik vind het radio 2 gehalte nog steeds enorm hoog, dus ik zet me alvast schrap voor nog een troostrijk betekenisvol nummer met boodschap en verhaal.
pi_210381481
Mwe.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:08:18 #83
163650 Greys
pi_210381484
Ik denk persoonlijk dat het belangrijker is dat de deelnemende artiest(en) en/of songwriter zelf wat jonger zijn, de leeftijd van de commissie zou niet zo heel veel moeten uitmaken. Cee en ik (met m'n 50) konden ook prima ChaChaCha eruit vissen in de Finse voorronde zeg maar. Cornald kon ook de Shums en de ChaCha's eruit pikken als grote persoonlijke favoriet. Dus ik denk dat je niet een bepaalde leeftijd nodig hebt om een potentiële Songfestivalwinnaar eruit te kiezen. (Als het wordt ingezonden, dan.)

Hoewel, jongere artiesten.. Er zouden ook weinig mensen denk ik iets hebben tegen bv Di-rect op het ESF en die zanger is ook 40+. Leeftijd maakt allemaal niet zo héél veel uit. Mia en Dion waren weer te onervaren/jong wellicht.

Als het maar weer eens iets anders is. We zijn eraan toe. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_210382223
Sta hier niet negatief tegenover, in ieder geval nu twee artiesten in de commissie ipv één, en ook qua genres die normaal gesproken iets meer in het ESF-straatje passen dan de palingsound van Jan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_210382239
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:55 schreef TheVulture het volgende:
Sta hier niet negatief tegenover, in ieder geval nu twee artiesten in de commissie ipv één, en ook qua genres die normaal gesproken iets meer in het ESF-straatje passen dan de palingsound van Jan.
Helemaal mee eens. :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:16:11 #86
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_210382429
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 13:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
Had niet beter een Hardwell, Martin Garrix, AfroJack of een Armin van Buren in de commissie kunnen zitten
die hebben daar toch helemaal geen tijd voor
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_210382467
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:08 schreef Greys het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het belangrijker is dat de deelnemende artiest(en) en/of songwriter zelf wat jonger zijn, de leeftijd van de commissie zou niet zo heel veel moeten uitmaken. Cee en ik (met m'n 50) konden ook prima ChaChaCha eruit vissen in de Finse voorronde zeg maar. Cornald kon ook de Shums en de ChaCha's eruit pikken als grote persoonlijke favoriet. Dus ik denk dat je niet een bepaalde leeftijd nodig hebt om een potentiële Songfestivalwinnaar eruit te kiezen. (Als het wordt ingezonden, dan.)

Hoewel, jongere artiesten.. Er zouden ook weinig mensen denk ik iets hebben tegen bv Di-rect op het ESF en die zanger is ook 40+. Leeftijd maakt allemaal niet zo héél veel uit. Mia en Dion waren weer te onervaren/jong wellicht.

Als het maar weer eens iets anders is. We zijn eraan toe. *O*
Leeftijd is op zichzelf geen doorslaggevend criterium, maar dit zijn toch gewoon twee vrij saaie Radio 2-mensen? Dat is juist waar we zo graag van afwilden, als het om onze inzendingen gaat.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:55:48 #88
163650 Greys
pi_210382701
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 16:23 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Leeftijd is op zichzelf geen doorslaggevend criterium, maar dit zijn toch gewoon twee vrij saaie Radio 2-mensen? Dat is juist waar we zo graag van afwilden, als het om onze inzendingen gaat.
Het ging een stukkie hierboven over de gemiddelde leeftijd van de commissie dus daar wilde ik ook nog ff iets over roepen. :P

En ach, ze hebben in elk geval allebei flink wat contacten in de artiestenwereld, dat is sowieso altijd handig in de commissie als je op zoek gaat. En zij hoeven zelf de inzending niet te schrijven, dus 'saai' maakt me niet zo veel uit, als ze de beste inzending maar herkennen. Tien keer liever deze twee als de AvroTros directeur en Jan. Anderen wilden wellicht ook helemaal niet, je krijgt natuurlijk wel vaak bakken commentaar over heen als commissie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_210382711
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 16:16 schreef rubbereend het volgende:

[..]
die hebben daar toch helemaal geen tijd voor
Geen zin in, ook.
pi_210383139
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 16:55 schreef Greys het volgende:

[..]
Het ging een stukkie hierboven over de gemiddelde leeftijd van de commissie dus daar wilde ik ook nog ff iets over roepen. :P
Ja, daar was ik zelf over begonnen :+

quote:
En ach, ze hebben in elk geval allebei flink wat contacten in de artiestenwereld, dat is sowieso altijd handig in de commissie als je op zoek gaat. En zij hoeven zelf de inzending niet te schrijven, dus 'saai' maakt me niet zo veel uit, als ze de beste inzending maar herkennen. Tien keer liever deze twee als de AvroTros directeur en Jan. Anderen wilden wellicht ook helemaal niet, je krijgt natuurlijk wel vaak bakken commentaar over heen als commissie.
Jan en die omroepbaas zijn ook een vrij lage standaard natuurlijk. En ik denk dat die bakken commentaar vooral op de artiest zelf en in (veel) mindere mate op Cornald landen, en nauwelijks bij de anderen op de achtergrond. Maar wat het probleem is met een jury die gemiddeld 45 jaar oud is, lijkt me toch vooral een check of wat zij leuk vinden ook aansluit bij het gemiddeld veel jongere stempubliek op het ESF. Buiten Duncan en de Common Linnets is het al van Marlayne terug dat Nederland nog eens Top 10 bij de televoting scoorde, en ik vrees ervoor dat met deze commissie (leeftijd en achtergrond) dit een zorgenkindje gaat blijven.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:21:57 #91
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_210384489
Mja, op zich schrijft Jaap natuurlijk ook veel liedjes voor anderen én maakt hij dancemuziek (toch?), dus denk dat er (gelukkig) wel iets meer muzikale kennis in 'm zit dan alleen z'n eigen liedjes van de laatste tijd.

En O+ Jacqueline O+ vind ik sowieso tof, dus priem denk ik :7
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Moderator dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:33:03 #92
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_210384631
Meer muziekanten in de commissie, dat is toch wat we wilden? Niet te veel zeuren heur. :P Jaap heeft idd die Dance achtergrond, Jacqueline meer een Rock achtergrond, dus variatie daarmee is er ook. :P
  Moderator dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:33:20 #93
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_210384634
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 13:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het is geen PlayStation.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:10:25 #94
163650 Greys
pi_210386279
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 17:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, daar was ik zelf over begonnen :+
[..]
Jan en die omroepbaas zijn ook een vrij lage standaard natuurlijk. En ik denk dat die bakken commentaar vooral op de artiest zelf en in (veel) mindere mate op Cornald landen, en nauwelijks bij de anderen op de achtergrond. Maar wat het probleem is met een jury die gemiddeld 45 jaar oud is, lijkt me toch vooral een check of wat zij leuk vinden ook aansluit bij het gemiddeld veel jongere stempubliek op het ESF. Buiten Duncan en de Common Linnets is het al van Marlayne terug dat Nederland nog eens Top 10 bij de televoting scoorde, en ik vrees ervoor dat met deze commissie (leeftijd en achtergrond) dit een zorgenkindje gaat blijven.
Oké maar je kunt het ook héél positief bekijken, want alle jonge hippe artiesten en songwriters konden nou eenmaal niet in de commissie omdat zij in de rij staan om een nummer in te leveren of al hebben ingeleverd dus die vallen dan allemaal af als commissielid want dakennie, je eigen lied kiezen als commissielid! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:29:49 #95
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_210386820
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 19:33 schreef ijs_beer het volgende:
Meer muziekanten in de commissie, dat is toch wat we wilden? Niet te veel zeuren heur. :P Jaap heeft idd die Dance achtergrond, Jacqueline meer een Rock achtergrond, dus variatie daarmee is er ook. :P
Die vinden tenminste niet alles gelijk herrie :D
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_210387798
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 21:29 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Die vinden tenminste niet alles gelijk herrie :D
Nou ja, ik geloof niet dat Jaap Reesema nou zo'n spannende muzieksmaak heeft. Maar het zijn in elk geval twee muzikanten, en Jacqueline Govaert komt ook nog wel enigszins uit de alternatieve hoek, dus het is beter dan wat het was.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 23:15:55 #97
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210401683
quote:
Streven is om uiterlijk medio december de definitieve keuze te maken.
Denk dat wij dus rond kerst of januari waarschijnlijk wat horen wie gekozen is.
pi_210401833
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 23:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk dat wij dus rond kerst of januari waarschijnlijk wat horen wie gekozen is.
Ik denk wel dat ze het zo snel mogelijk willen onthullen als ze geselecteerd hebben. Voordat de Yvonne Coldeweijers van deze wereld er weer met het nieuws vandoor gaan zoals bij S10 destijds gebeurde. Mijn gok is eind november :)
pi_210402055
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 19:33 schreef ijs_beer het volgende:
Ja, alleen dan ook graag cornald en hila eruit.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210404529
Cornald was tenminste nog fan van Cha Cha Cha en Shum. Van Hila en Jaap weet ik dat zo nog niet :@
pi_210419361
Ik heb m nog niet op YT gevonden, maar de nieuwe Joost heet "Droom Groot" en is een soort happy hardcore-lied dat ik zowaar wel op het ESF-podium zou zien _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')