SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Wel je helm opzettenquote:Op zondag 13 augustus 2023 00:22 schreef crystal_meth het volgende:
Iemand al vallende sterren (Perseiden) gezien? Vannacht rond 4 uur zou het beste moment zijn, met naar verwachting 44 per uur. Daarnet enkele minuten buiten geweest maar niets gezien.
Al wel wat zien vliegen ja.quote:Op zondag 13 augustus 2023 00:22 schreef crystal_meth het volgende:
Iemand al vallende sterren (Perseiden) gezien? Vannacht rond 4 uur zou het beste moment zijn, met naar verwachting 44 per uur. Daarnet enkele minuten buiten geweest maar niets gezien.
Speciaal m'n alarm gezet. Helaas is het bewolkt, geen ster aan de hemel te zien. 😭quote:Op zondag 13 augustus 2023 00:22 schreef crystal_meth het volgende:
Jah, lekker.quote:
Hele ochtend al bewolkt en lichtelijk benauwd. Hier wordt niemand blij van.quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Jah, lekker.![]()
Ik hoop dat @:nattekat ook weer blij is nu en niet steeds maar van de brug wil springen als het weer eens regent!
Goed lezen, t/m Lowlands is het zomers. Misschien wat onweer op za/zo maar ook dat is zomers.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:06 schreef BlackLining het volgende:
Nee, fuck dit. Ik heb Lowlands.
Niet weer die herfst.
ook mooi. Als het maar niet nog meer zakt...quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:03 schreef crystal_meth het volgende:
Verdomme, de voorspelde 31° voor volgend weekend is gezakt tot 27°.
Misschien kun je nog mee in de bergen gaan klauteren met Invictus.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ook mooi. Als het maar niet nog meer zakt...
Mijn vakantie zit er helaas op. Zit je met mooi weer binnen![]()
Wolken ook weer voor elke dag (voor hier) terug.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:03 schreef crystal_meth het volgende:
Verdomme, de voorspelde 31° voor volgend weekend is gezakt tot 27°.
je kijkt er ver vooruit, geniet eens van het mooie weer nuquote:Op zondag 13 augustus 2023 11:17 schreef Nattekat het volgende:
De zomer is ook alweer helemaal uit de lange termijn aan het verdwijnen. Nu is het gewoon alweer afgelopen na dat hete weekend volgende week.
Regen, grauw, grijs en benauwd. Echt genieten.quote:Op zondag 13 augustus 2023 14:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je kijkt er ver vooruit, geniet eens van het mooie weer nu
ooh, hier zonnig,bewolktquote:Op zondag 13 augustus 2023 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Regen, grauw, grijs en benauwd. Echt genieten.
Kaarten zagen er gisteren en eergisteren een stuk beter uit dan nu. We zijn nu van 40% kans op hittegolf naar 20% kans gedaald. En puur omdat de kou weer meteen terug komt na volgend weekend.quote:Op zondag 13 augustus 2023 16:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Denk je nou echt dat het tropisch wordt? De kaarten zien er namelijk al te stabiel uit dus die 30 graden is nog maar de vraag.
Wel leuk voor de mensen die mee doen met de voorspellingen van deze maandik heb stiekem al even gekeken wat de tussenstand is, het is maar goed dat we bijna op de helft van de maand zitten.
Laagste score 142, hoogste 241(grappig hoe de NR 1 en 2 zich van plek verwisselen
)
De aankomende week zitten we goed toch? Ik zie overal 25+ (Weerplaza)quote:Op zondag 13 augustus 2023 16:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Denk je nou echt dat het tropisch wordt? De kaarten zien er namelijk al te stabiel uit dus die 30 graden is nog maar de vraag.
Meer stabiel alsin dat er geen uitschieters zullen komen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
De aankomende week zitten we goed toch? Ik zie overal 25+ (Weerplaza)
Jij zegt stabiel... bedoel je misschien instabiel?
Dan zien de kaarten er nu dus beter uit. Een hittegolf is per definitie gewoon kut. Zeker met die lekkere dauwpunten..quote:Op zondag 13 augustus 2023 17:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kaarten zagen er gisteren en eergisteren een stuk beter uit dan nu. We zijn nu van 40% kans op hittegolf naar 20% kans gedaald. En puur omdat de kou weer meteen terug komt na volgend weekend.
De hittegolf is eruit omdat de zomerse dagen na het weekend verdwenen zijn, niet omdat de kans op 30+ zo veel lager is geworden.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan zien de kaarten er nu dus beter uit. Een hittegolf is per definitie gewoon kut. Zeker met die lekkere dauwpunten..
Stabiel / Instabiel het is maar even hoe je het wilt lezen natuurlijk.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
De aankomende week zitten we goed toch? Ik zie overal 25+ (Weerplaza)
Jij zegt stabiel... bedoel je misschien instabiel?
Klopt en dat kreeg ik ook al een beetje in de gaten, terwijl de rest van Nederland zitten te geilen met de warme kaarten. Het droge warme voorjaar was gewoon een teken dat de rest van de zomer wisselvallig zal gaan verlopen, we hebben september nog natuurlijk maar verwacht geen hoogstandjes meer.quote:Op zondag 13 augustus 2023 17:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kaarten zagen er gisteren en eergisteren een stuk beter uit dan nu. We zijn nu van 40% kans op hittegolf naar 20% kans gedaald. En puur omdat de kou weer meteen terug komt na volgend weekend.
In welk land zat je dat het voorjaar droog was?quote:Op zondag 13 augustus 2023 22:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt en dat kreeg ik ook al een beetje in de gaten, terwijl de rest van Nederland zitten te geilen met de warme kaarten. Het droge warme voorjaar was gewoon een teken dat de rest van de zomer wisselvallig zal gaan verlopen, we hebben september nog natuurlijk maar verwacht geen hoogstandjes meer.
Op marsquote:Op zondag 13 augustus 2023 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In welk land zat je dat het voorjaar droog was?
We hadden ook precies geen warm en droog voorjaarquote:Op zondag 13 augustus 2023 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Op mars![]()
Tjees lekker slecht weer dit
Dit.quote:Op maandag 14 augustus 2023 08:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
We hadden ook precies geen warm en droog voorjaar
Dit dus, stuk beter deze vooruitzichtenquote:Op zondag 13 augustus 2023 21:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan zien de kaarten er nu dus beter uit. Een hittegolf is per definitie gewoon kut. Zeker met die lekkere dauwpunten..
Volgende week 22 - 26 graden is toch dikke prima voor eind Augustus?quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:08 schreef Nattekat het volgende:
Dit weer is wel even een lekkere verrassing nu volgende week minder en minder begint te worden
Volgens mij nog prima weer volgende weekquote:Op maandag 14 augustus 2023 10:53 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon de hele zomer is weg nu na dit weekend. Als we nou de hele zomer het weer van de afgelopen dagen hadden was het nog prima geweest, maar zelfs het lichtpuntje is eruit.
En een paar dagen geleden leek er nog een serieuze gooi naar een hittegolf gedaan te worden, wat een grap.
Van rond de 25 naar lage 20'ers gezakt en veel meer neerslagsignalen (en wind). Het zal niet meer zo erg worden als het begin van de maand, maar het valt toch tegen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij nog prima weer volgende week
Hier tot en met zondag gemiddeld 25 graden, redelijk veel zon met wat wolkenvelden en af en toe wat regen in de avond.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij nog prima weer volgende week
Lage 20ers is pas over 10 dagen, kan nog veel gebeuren/stabiliseren.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van rond de 25 naar lage 20'ers gezakt en veel meer neerslagsignalen (en wind). Het zal niet meer zo erg worden als het begin van de maand, maar het valt toch tegen.
Klopt, maar de 1e zomerdag?quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
25+ graden, geen wind, geen bewolking.
Klinkt als zomer .
Mensen hebben een korte termijnsgeheugenquote:
Voor de meeste mensen is de zomer pas in juli begonnenquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen hebben een korte termijnsgeheugenPeriode met regen en ze vergeten dat een warme juni hebben gehad
Mooi zomerweer hoeft toch niet altijd samen te vallen met je vakantie? Daar kun je ook na je werk of in het weekend van genieten hoorquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen is de zomer pas in juli begonnen
Vakantie enzo.
Ok warm/heet weer(25/30+) kan alleen zomerweer zijn als Henk en Ingrid "vakantsie" hebben ?quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen is de zomer pas in juli begonnen
Vakantie enzo.
In het weekend, zoals gister bedoel je?quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mooi zomerweer hoeft toch niet altijd samen te vallen met je vakantie? Daar kun je ook na je werk of in het weekend van genieten hoor
Ach komop, zaterdag was het na de middag ook gewoon prima weer en gisteren hebben we een hele mooie dag gehad met een verdwaalde bui. Aankomend weekend ook her en der een buitje maar temperaturen rond de 27-30 graden.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
In het weekend, zoals gister bedoel je?Of aankomend weekend (weer regen).
Vandaag mooi weer, op de maandag.
Als mensen op hun werk zitten en helemaal geen zomeractiviteiten hebben verder omdat die nou eenmaal in juli en augustus gehouden worden, is het niet zo raar dat ze niet echt met een tevreden gevoel terugkijken op de zomer. Zo is het nou eenmaal, kan je niets aan doen en is niks raars aan. Deze post getuigt weer eens van een gebrek aan emphatie, net zoals al die andere "het is toch prima"-roepers.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok warm/heet weer(25/30+) kan alleen zomerweer zijn als Henk en Ingrid "vakantsie" hebben ?
Ja, ‘na de middag…’. En ‘na het weekend’.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ach komop, zaterdag was het na de middag ook gewoon prima weer en gisteren hebben we een hele mooie dag gehad met een verdwaalde bui. Aankomend weekend ook her en der een buitje maar temperaturen rond de 27-30 graden.
Net alsof het geen zomerweer kan zijn op een festival in juni of september. Niet alles gebeurt in juli of augustus.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als mensen op hun werk zitten en helemaal geen zomeractiviteiten hebben verder omdat die nou eenmaal in juli en augustus gehouden worden, is het niet zo raar dat ze niet echt met een tevreden gevoel terugkijken op de zomer. Zo is het nou eenmaal, kan je niets aan doen en is niks raars aan. Deze post getuigt weer eens van een gebrek aan emphatie, net zoals al die andere "het is toch prima"-roepers.
Ik heb al een verregend festival, een verregend toernooi en een wegens kutweer aangepast ander evenement afgevinkt deze zomer. Leuk joh.
Wij hadden gisteren ook 1 hoosbui in Walibi die nog geen 2 minuten duurde. Rest van de dag topweer gehad. Tja, dat is Nederlands weer en gewoon "normaal" voor ons klimaat. Langdurige droogte zoals in Juni is simpelweg uniek.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:58 schreef Pisces29 het volgende:
Ik stond gister in een hoosbui bij een strandtent.
90% van de activiteiten zijn in die twee maanden, maar momo vindt dat die overige 10% net zo hard mee moet tellen om een punt te maken.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Net alsof het geen zomerweer kan zijn op een festival in juni of september. Niet alles gebeurt in juli of augustus.
Juni is misschien uniek. Een slechte lente + zomer is ook uniek.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij hadden gisteren ook 1 hoosbui in Walibi die nog geen 2 minuten duurde. Rest van de dag topweer gehad. Tja, dat is Nederlands weer en gewoon "normaal" voor ons klimaat. Langdurige droogte zoals in Juni is simpelweg uniek.
Omdat zij nooit meer winter krijgen, gunnen ze de rest geen goede zomer. Het is een goede zomer naar hun maatstaven, dus de rest moet het ook goed vinden.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Juni is misschien uniek. Een slechte lente + zomer is ook uniek.
Hoeveel koutisten roepen hoe geweldig dit is, omdat het normaal zelden zo koud, grijs en nat voorkomt.
Wel lullig als je dan net in die 2 minuten vastgeklemd in een attractie zitquote:Op maandag 14 augustus 2023 17:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij hadden gisteren ook 1 hoosbui in Walibi die nog geen 2 minuten duurde. Rest van de dag topweer gehad. Tja, dat is Nederlands weer en gewoon "normaal" voor ons klimaat. Langdurige droogte zoals in Juni is simpelweg uniek.
Ja maar mijn punt was dat zij dit dus roepen omdat het al in geen jaren zo shit fris en grijs is geweest.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat zij nooit meer winter krijgen, gunnen ze de rest geen goede zomer. Het is een goede zomer naar hun maatstaven, dus de rest moet het ook goed vinden.
Ik heb een grafhekel aan koude winters, maar als anderen daar gelukkig van worden ben ik de beroerdste niet als het eens wel of niet voor komt.
Wat een onzin weer.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat zij nooit meer winter krijgen, gunnen ze de rest geen goede zomer.
Nee, dat weet ik, maar zij vinden het wel prima zo en dat projecteren ze, en iedereen zal het weten ook. Het kan me ook vrij weinig boeien wat 'normaal' is. Feit is dat het pas héél laat in mei eindelijk warm werd en dat deze week de eerste keer sinds juni is dat we langer dan 2 dagen op rij mooi weer gaan hebben, precies de vakantieperiode.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja maar mijn punt was dat zij dit dus roepen omdat het al in geen jaren zo shit fris en grijs is geweest.
Zo gewoon en typisch Nederlands is het dus niet.
Even compenseren voor de droge hitte van juni datquote:Op maandag 14 augustus 2023 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja leuk, het gaat meteen gepaard met een idioot hoge lv en tropen nachten. Blijf dan maar gewoon weg met die warmte.
Die warmte mag van mij blijven, mits het leidt tot een mooi onweer.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja leuk, het gaat meteen gepaard met een idioot hoge lv en tropen nachten. Blijf dan maar gewoon weg met die warmte.
Ziet er voorlopig nog niet goed uitquote:Op maandag 14 augustus 2023 17:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die warmte mag van mij blijven, mits het leidt tot een mooi onweer.
Ja dat zou een goedmaker kunnen zijn, nu woon ik sowieso al in een onweerarm gebied en de laatste jaren lijkt dat alleen maar erger te worden.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die warmte mag van mij blijven, mits het leidt tot een mooi onweer.
Maar je doet er niks aan, dus genieten we er maar vanquote:Op maandag 14 augustus 2023 19:07 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Onweer is leuk voor de liefhebber, maar er zijn altijd mensen die er de klos van worden bij een inslag.
Van defecte apparatuur tot afgebrande woningen.
En het is altijd 'ach dat gebeurt mij niet', totdat het wel gebeurt.
Het zal je maar overkomen.
Als het gebeurd dan gebeurd het gewoon, daar kun je niks aan doen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:07 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Onweer is leuk voor de liefhebber, maar er zijn altijd mensen die er de klos van worden bij een inslag.
De potentie is er vrijdag, zaterdag en zondag wel degelijkquote:Op maandag 14 augustus 2023 17:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ziet er voorlopig nog niet goed uit
Lucht op hoogte is veel te warm, en dat blijft zo tot het reeds weer koud is.
Dat jij nou genoegen neemt met dat halfbakken geknetterquote:Op maandag 14 augustus 2023 19:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De potentie is er vrijdag, zaterdag en zondag wel degelijk
Welke heeft je voorkeur?quote:
Padellen?quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:48 schreef Oriente het volgende:
[..]
Heb het nu tijdens het trainen zo warm dat ik voor snil ga
Ik zit dan in de bergen en hoop sowieso op onweer want onweer in de bergen is altijd mooi. Zolang et niet te lomp met regen gaat en onderstaande tot gevolg heeft vind ik het goedquote:Op maandag 14 augustus 2023 19:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat jij nou genoegen neemt met dat halfbakken geknetter
Voor Estofex level 3'tjes zit de atmosfeer niet goed in elkaar.
Als ik heel pittig gegeten heb dan komt het ook met zo'n geweld tevoorschijn.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zit dan in de bergen en hoop sowieso op onweer want onweer in de bergen is altijd mooi. Zolang et niet te lomp met regen gaat en onderstaande tot gevolg heeft vind ik het goed
[ twitter ]
Blikseminslag komt wel vaak voor treft meestal maar 1 of enkele huishoudens per voorval, dus de kans dat je schade oploopt door blikseminslag is lager dan door wateroverlast, wind en/of hagel.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:07 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ja lekker 35 graden en 24 grade dauwpunt. Dat je die gebeden maar weer in je hol steektquote:Op maandag 14 augustus 2023 23:42 schreef Nattekat het volgende:
Het Europese model heeft mijn gebeden gehoord
Het is niet vaak dat die juist optimistisch zijn tov de Amerikanen.
Dit hoeft voor mij ook echt niet hoorquote:Op maandag 14 augustus 2023 23:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja lekker 35 graden en 24 grade dauwpunt. Dat je die gebeden maar weer in je hol steekt
Waarom heb ik die twee grafiekjes nietquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:01 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
dauwpunt naar 25 graden pfff
[ afbeelding ]
dit is dan wel kikken
Tropisch regenwoudweer!quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:01 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
dauwpunt naar 25 graden pfff
[ afbeelding ]
dit is dan wel kikken
Dit dus, optyfen met die hitte!quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja lekker 35 graden en 24 grade dauwpunt. Dat je die gebeden maar weer in je hol steekt
Denk dat het maar van korte duur gaat zijn. Vrijdag t/m maandag/dinsdag zo'n beetje.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 08:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gisteren was meer dan prima, warmer hoeft het 's zomers niet te worden van mij..
Maar ik ga me vast voorbereiden op de aanstaande hittegolf.
Dan voel je dat je leeftquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Tropisch regenwoudweer!![]()
#zwet0n
Voor de echte junglesurvival-ervaring ga je 's avonds een boswandeling maken en laat je je helemaal lekprikken door muggen. Dan zet je een tentje op midden in het bos om te overnachten en probeer je de nacht door te komen terwijl het stortregent en onweert en het water je tent binnen druipt om 's ochtends in een natte, modderige bende je excursie weer voort te zetten naar de bewoonde wereld.
De luchtvochtigheid is inderdaad erg hoog, op sommige plekken zelfs meer dan 90%.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:06 schreef THEFXR het volgende:
de hitte valt wel mee, maar het is erg benauwd weer, plakweer
als het lage luchtvochtigheid is valt het mee, anders is het erg zwaar voor mens en dier.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:13 schreef Bocaj het volgende:
Vrijdag 30
Zaterdag 30
Zondag 30
Maandag 30
Dinsdag 31
Ja hoooooooooooooooo nou!
Op die warme dagen kun je in de middag eigenlijk nix meer doen. Gelukkig vallen er 2 in het weekend.
Nou, laten we er dan maar van genieten. (Zal misschien wel de laatste keer zijn dit jaar zo warm.)
[ afbeelding ]
Vrijdag: gevoelstemperatuur 32 gradenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als het lage luchtvochtigheid is valt het mee, anders is het erg zwaar voor mens en dier.
Doet gewoon plaatsvervangend pijn aan mn hoofd. Epische brainfreeze moet ze gehad hebben.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:13 schreef Bocaj het volgende:
Vrijdag 30
Zaterdag 30
Zondag 30
Maandag 30
Dinsdag 31
Op die warme dagen kun je in de middag eigenlijk nix meer doen. Gelukkig vallen er 2 in het weekend.
Nou, laten we er dan maar van genieten. (Zal misschien wel de laatste keer zijn dit jaar zo warm.)
[ afbeelding ]
Genoeg om te smeltenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk dat het maar van korte duur gaat zijn. Vrijdag t/m maandag/dinsdag zo'n beetje.
Leuk type voor @KingRolandquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:13 schreef Bocaj het volgende:
Vrijdag 30
Zaterdag 30
Zondag 30
Maandag 30
Dinsdag 31
[ afbeelding ]
Leuk type voor @RamboDirkquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:20 schreef Bocaj het volgende:
En voor de mensen die in de handel zitten.
'Vrouwen bloot, Handel dood!'
[ afbeelding ]
Een paar weken terug 45 gehad op Sardinië. Ik kan je zeggen dat 35 dan weer heerlijk aanvoelt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als het lage luchtvochtigheid is valt het mee, anders is het erg zwaar voor mens en dier.
Een trigger die niet vroeg in de ochtend is? Wat is deze?quote:
Lekker Formule 1 en darten kijken, met de gordijnen dicht. Yolo.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 10:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De gemiddelde FOK!er denkt hier anders over.
Iets met:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lekker Formule 1 en darten kijken, met de gordijnen dicht. Yolo.
Is typisch Nederlands zomerweer hoor.quote:
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lekker Formule 1 en darten kijken, met de gordijnen dicht. Yolo.
Niet zeuren, dit is wat je wilde toch?quote:
Ja jij wilt toch warmte. Oke.. dan zeg ik het maar: dit is typisch Nederlands zomerweer..zon, wat wolken, mokerbenauwd.quote:
GFS heeft komende week ook niet onder de 25 graden met uitschieters van 30+.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:45 schreef Nattekat het volgende:
Bij GFS is de hitte er echt helemaal uit, en bij ECMWF wordt het steeds tropischer
Het is niet eens warmquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja jij wilt toch warmte. Oke.. dan zeg ik het maar: dit is typisch Nederlands zomerweer..zon, wat wolken, mokerbenauwd.
Oh je bent zo'n figuur, laat maar.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
GFS heeft komende week ook niet onder de 25 graden met uitschieters van 30+.
Nou wat de hitte er "echt helemaal uit" is zeg
Het is amper 20 graden, dit warm en benauwd noemenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja jij wilt toch warmte. Oke.. dan zeg ik het maar: dit is typisch Nederlands zomerweer..zon, wat wolken, mokerbenauwd.
Wat, met die hoge dauwpunten is 28 graden echt niet lekker ofzo hoorquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh je bent zo'n figuur, laat maar.
26.3 hier en behoorlijk benauwd anders. De airco druppelt goed van het vocht.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is amper 20 graden, dit warm en benauwd noemen
Genieten ja met die zweetkutten en plakzakken overalquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk dit. Je kunt je al bijna niet meer voorstellen hoe het twee weken geleden was met al die depressiviteit. Wat een prachtige week wordt dit!
Naja, je voordeel is dat je in NL woont en vanaf half oktober gegarandeerd weer een periode van minimaal 5 maanden aanbreekt waarin het 80% vd tijd grijs/regenachtig is en tussen de 5 en 15 graden. Niet bepaald een korte periode ofzo. Dus kwa verhouding win je het hier sws altijd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Genieten ja met die zweetkutten en plakzakken overal
Maar geniet ervan hoor, het is de warmteliefhebbers gegund. Maar niks voor mij.
Ongeveer 10 graden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja, je voordeel is dat je in NL woont en vanaf half oktober gegarandeerd weer een periode van minimaal 5 maanden aanbreekt waarin het 80% vd tijd grijs/regenachtig is en tussen de 5 en 15 graden. Niet bepaald een korte periode ofzo. Dus kwa verhouding win je het hier sws altijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ongeveer 10 graden?
[ afbeelding ]Haha, zeker waar. En ik merk het bijv al in mijn korte tijd dat ik in Spanje woon dat ik rond de 30 graden niet als heel heftig meer ervaar. Al vind ik 25 graden wel iets prettiger, geef ik zonder moeite toe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keek poosje terug ook zo’n travel video op joetoep van een Noorse kerel die in India was. Hij liep echt te zweten als een rund en die Indiërs om hem heen daar hadden nergens last van. Maakte hij ook paar keer opmerking over van “how are you not sweating!?”![]()
Jammer dat je hier niet bent aankomend weekend. Dan had zelfs jij het zwaar gekregenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, zeker waar. En ik merk het bijv al in mijn korte tijd dat ik in Spanje woon dat ik rond de 30 graden niet als heel heftig meer ervaar. Al vind ik 25 graden wel iets prettiger, geef ik zonder moeite toe.
Keek poosje terug ook zo’n travel video op joetoep van een Noorse kerel die in India was. Hij liep echt te zweten als een rund en die Indiërs om hem heen daar hadden nergens last van. Maakte hij ook paar keer opmerking over van “how are you not sweating!?”
Vlieg zondagochtend terug. Dus krijg het wel deels mee denk ik.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jammer dat je hier niet bent aankomend weekend. Dan had zelfs jij het zwaar gekregen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe wat aan je overgewicht.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Genieten ja met die zweetkutten en plakzakken overal
Gevoelstemperatuur is altijd zo'n vaag iets. Ten opzichte van wat? 0% luchtvochtigheid?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Doe wat aan je overgewicht.![]()
Gevoelstemperatuur 25 met een windje. Heerlijk.
Ten opzichte van de gemeten temperatuurquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gevoelstemperatuur is altijd zo'n vaag iets. Ten opzichte van wat? 0% luchtvochtigheid?
Niks geen overgewicht, maar gewoon bij 20+ ga ik al langzaam kapotquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Doe wat aan je overgewicht.![]()
Gevoelstemperatuur 25 met een windje. Heerlijk.
Kijk, daar kunnen we wat mee..nog ff twee maanden bikkelenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja, je voordeel is dat je in NL woont en vanaf half oktober gegarandeerd weer een periode van minimaal 5 maanden aanbreekt waarin het 80% vd tijd grijs/regenachtig is en tussen de 5 en 15 graden. Niet bepaald een korte periode ofzo. Dus kwa verhouding win je het hier sws altijd.
je bent er toch zelf naar toe gegaan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:51 schreef Coelho het volgende:
[..]
Een paar weken terug 45 gehad op Sardinië. Ik kan je zeggen dat 35 dan weer heerlijk aanvoelt.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vlieg zondagochtend terug. Dus krijg het wel deels mee denk ik.
Maar, ik heb een gevoelstemperatuur van rond de 45c twee keer ervaren al in Spanje deze zomer, dus of dat overtroffen gaat worden betwijfel ik haha.In Spanje met 35 graden en 0% vochtigheid met een briesje uit zee is het heerlijk vertoeven. Dat is niet te vergelijken met een dampende 35 graden in Holland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wanneer is de gevoelstemperatuur gelijk aan de gemeten temperatuur? Er moet toch iets als basis gebruikt worden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:43 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ten opzichte van de gemeten temperatuur
Volgens mij, maar dat weten anderen vast beter, was er in juni ook amper een hoge luchtvochtigheid.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
In Spanje met 35 graden en 0% vochtigheid met een briesje uit zee is het heerlijk vertoeven. Dat is niet te vergelijken met een dampende 35 graden in Holland.
Dat is 25% genen, 25% lichaamsbouw, 25% conditie en 25% gewenning. Als je de hele dag op die luie stoel zit en de genenloterij niet gewonnen hebt (samen met zo'n beetje al je landgenoten) is het niet zo raar dat je slecht gaat op dit weer.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Niks geen overgewicht, maar gewoon bij 20+ ga ik al langzaam kapot
Feit is gewoon dat ik beter op de Noordkaap ter wereld had kunnen komen dan hier. Blij toe dat ik geen Algerijn ben ofzo, bleef er helemaal niks van me over
Juni was hele droge hitte, echt heerlijkquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Volgens mij, maar dat weten anderen vast beter, was er in juni ook amper een hoge luchtvochtigheid.
Bij 20? Zijn je ouders van die rooie Engelsen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Niks geen overgewicht, maar gewoon bij 20+ ga ik al langzaam kapot
Mwah ik beweeg veel zo door de dag heen en sport 4x per week, waarvan 3x intensief en op niveau). Vanavond oefenwedstrijd, je ziet gewoon een straal zweet van mijn neus afdruipen hoor. Na de warming up....quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is 25% genen, 25% lichaamsbouw, 25% conditie en 25% gewenning. Als je de hele dag op die luie stoel zit en de genenloterij niet gewonnen hebt (samen met zo'n beetje al je landgenoten) is het niet zo raar dat je slecht gaat op dit weer.
Ik kom uit een familie van roodharigen en ga er wel echt slecht opquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij 20? Zijn je ouders van die rooie Engelsen?
Nee, mijn vrouw daarentegen is wel een rooie. Die heeft er overigens wat minder moeite mee. En dan de dag erna heb ik zo'n kreeft door het huis lopen als ze te lang in de zon heeft gezeten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij 20? Zijn je ouders van die rooie Engelsen?
Je bent obviously nooit in de zomer aan de kust geweest in Spanje als je dit zegtquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
In Spanje met 35 graden en 0% vochtigheid met een briesje uit zee is het heerlijk vertoeven. Dat is niet te vergelijken met een dampende 35 graden in Holland.
Ik heb 2 roodharige zussen, dus dikke kans dat die genen ook bij mij aanwezig zijn, maar op zich kan ik er wel redelijk tegen. Maar mijn huis wordt bij de eerste zonnestralen al verschrikkelijk snel warm, dus dan wen je er ook wel aan uiteindelijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kom uit een familie van roodharigen en ga er wel echt slecht opGeen Engelsen, wel gedeeltelijk Scandinavië achtergrond
Ik zat ook al te denken, maar dacht dat het wel een ander deel van Spanje zou zijnquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je bent obviously nooit in de zomer aan de kust geweest in Spanje als je dit zegt
Kan me nog een emiraten tripje herinneren..dat was zooo klef met 40 gradenquote:
Maar ff een screenshotje gemaakt van de live condities bij ons stadje nu:quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zat ook al te denken, maar dacht dat het wel een ander deel van Spanje zou zijn
Weet mijn eerste nacht kamperen vlak onder Barcelona nog na een paar dagen in de bergen gezeten te hebben
Lekker zwetenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ff een screenshotje gemaakt van de live condities bij ons stadje nu:
[ afbeelding ]
Dauwpunt 23c
60% lv
Yep![]()
Ben toch wel benieuwd waar jij ergens woont. Niet dat het geen kutzomer is, maar bij jou is het zelfs op goede dagen nog kut lees ik vaak... Op een waddeneiland of zo?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:13 schreef PzKpfw het volgende:
Pff vanochtend alweer een buitje, nu steekt de wind weer op. Wat een waardeloze zomer.
Vanavond weer lekker ballenquote:
De basis is een vrij complexe formule waar ik me niet aan ga wagen. Het is in ieder geval niet linear en er is geen luchtvochtigheid waarbij de gemeten temperatuur altijd gelijk is aan de gevoelstemperatuur.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar wanneer is de gevoelstemperatuur gelijk aan de gemeten temperatuur? Er moet toch iets als basis gebruikt worden.
Gewoon gebakken lucht dusquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:34 schreef grimselman het volgende:
[..]
De basis is een vrij complexe formule waar ik me niet aan ga wagen. Het is in ieder geval niet linear en er is geen luchtvochtigheid waarbij de gemeten temperatuur altijd gelijk is aan de gevoelstemperatuur.
De fijne formule:
[ afbeelding ]
Pff dat dauwpunt ook. Dit voelt toch aan als 40 zo'n beetje ipv 35?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ff een screenshotje gemaakt van de live condities bij ons stadje nu:
[ afbeelding ]
Dauwpunt 23c
60% lv
Yep![]()
Mwa, overdag korte dingetjes buiten doen gaat wel maar je gaat idd niet een uur lang in de tuin werken ofzo in de volle zon nee.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:02 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Pff dat dauwpunt ook. Dit voelt toch aan als 40 zo'n beetje ipv 35?
Kun je dan nog wel iets doen?
Ik heb daar echt een andere associatie mee met zo'n opmerking.quote:
Met een mokershoge luchtvochtigheid. Dat word helemaal niet leuk.quote:
Laat de herfst maar komenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met een mokershoge luchtvochtigheid. Dat word helemaal niet leuk.
Dat nog niet, gewoon lekker (na)zomeren. Deze zomer is net een bejaarde in een Suzuki alto, vol gas of ABS.quote:
we hebben net 5 weken herfstachtig weer in de zomer gehad. Wel even welletjes geweest. Alleen de temperatuur was meestal wel ok.quote:
Er zit hier zoveel kou in de muren van die poolwind van de afgelopen 2 maanden dat het hier gewoon op de 20 graden blijft binnen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Hier staat de airco momenteel aan, maar details hè
Hier was het er pas net uit toen het weer warmer begon te wordenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:16 schreef tralalala het volgende:
[..]
Er zit hier zoveel kou in de muren van die poolwind van de afgelopen 2 maanden dat het hier gewoon op de 20 graden blijft binnen.
Gewoon een baggerhuis als het zo snel opwarmt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier was het er pas net uit toen het weer warmer begon te worden
Ik weet niet wat het is. Als de zon schijnt is het binnen no-time opgewarmd, maar vervolgens duurt het dagen voor die warmte er weer uit is.
Dát zijn nog eens goeie CAPE-waarden!quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:12 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
KIEK DIE CAPE
Eén voordeel: op een zeldzame winterse dag dat de zon schijnt, hoef ik helemaal niet te stoken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 23:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gewoon een baggerhuis als het zo snel opwarmt.
Ik heb de hele dag zon op mijn gevel, maar blijft vrij lang koel binnen. En ook lang warm. Isolatie is fijn, maar niet als je wilt koelen. Gelukkig airco's.
Koude uitbijter, die hitte komt er wel alleen zal het allemaal niet heel lang duren, gelukkig maar gezien de dauwpunt temperatuur zal dit geen hele aangename weertje wordenquote:Op woensdag 16 augustus 2023 00:26 schreef Bocaj het volgende:
Hey, de 30ers zijn 28ers geworden voor de komende dagen. (weerplaza)
Hoe dichter bij het voorspelde weer hoe tegenvallender het wordt.
Ik voorspel dat ze donderdag op 25ers zitten voor de dagen erna.
Kan altijd ergerquote:Op woensdag 16 augustus 2023 05:11 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Damn dinsdag wordt echt de ergste dag van de week qua hitte. Gevoelstemp van wel 42 a 43 staat er gepland.
Heb het idee dat die neerslag (onweersbuien) van vrijdag op zaterdag ook al minder in de kaarten zitten.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 08:19 schreef grimselman het volgende:
Voor zaterdag zie ik 26 graden, bewolkt en van ‘s nachts tot ‘s middags regen. Supervochtig dus
WTF 81 graden gevoelstemperattur. Ik zou oprecht sterven. En anders maakte ik er zelf een eind aan denk ik.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ideaal vakantieland voor @:geschiedkundige
Dat is al enkele dagen ter sprake. Dinsdag mogelijk 36-38 graden. Het is uiteraard niet te hopen.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 09:19 schreef INViCTuS het volgende:
Warmer dan 34/35 zou ook nog kunnen
De voorspellingen zijn net zo wisselvallig als het weer. Het zou me niet verbazen als de dinsdag minder heet dan verwacht wordt.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 08:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb het idee dat die neerslag (onweersbuien) van vrijdag op zaterdag ook al minder in de kaarten zitten.
Al met al lijkt het weekend dus milder te gaan verlopen (28-30 graden) en met name dinsdag dus giga heet..
Dat lijkt er inderdaad op gezien de nieuwste pluimen:quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:45 schreef grimselman het volgende:
[..]
De voorspellingen zijn net zo wisselvallig als het weer. Het zou me niet verbazen als de dinsdag minder heet dan verwacht wordt.
oh goor, snel met de fohn drogen of je kan ze weggooien.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, dinsdag 38 graden als enige dag in de week. Raar.
En hoezo heeft het vannacht keihard geregend en zijn alle tuinkussens nu zeiknat? Dat had niemand mij verteld.
Nee hoor, zo droog met het zonnetje er op nu.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 11:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oh goor, snel met de fohn drogen of je kan ze weggooien.
Mijn iPhone weer app geeft ook geen enkele zon t/m zaterdag, terwijl het nu stralend blauw is buiten.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 11:36 schreef Frutsel het volgende:
Blijft altijd bijzonder die grote verschillen. Collega laat net een weerapp zien waarop staat 33 graden dinsdag en bij weeronline wordt het hier niet warmer dan 28 graden komende week
Wel bijna twee weken 25+ inmiddels (behalve morgen)
Je komt al steeds verder in augustus. Dus grote hitte wordt steeds moeilijker te bereiken (meer vocht nu in de bodem door de vele regen, minder zonkracht, kortere dagen). En als het warm wordt, is er in de nachten denk ik meer afkoeling.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 11:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hah, de echte hitte stellen ze steeds iets meer uit lijkt het. En van uitstel komt afstel hopelijk.
Heel september nog minimaal 20 graden, hoop ik. Oktober 17/18quote:Op woensdag 16 augustus 2023 12:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Je komt al steeds verder in augustus. Dus grote hitte wordt steeds moeilijker te bereiken (meer vocht nu in de bodem door de vele regen, minder zonkracht, kortere dagen). En als het warm wordt, is er in de nachten denk ik meer afkoeling.
Maar augustus/september kunnen nog wel wat warme dagen uit de hoed toveren.
Bestelling is geplaatst.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 12:57 schreef Pisces29 het volgende:
Wat een weertje vandaag. Dit minimaal 2 maanden ajb.
Ik vind WeatherPro net wat fijner werken.quote:
Als ik google op Drentse vrouw is dit de eerste afbeelding die ik krijg:quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:49 schreef Djeez het volgende:
Wat een heerlijke dag! De hele middag genoten van mijn vrouw op de Drentse heide
Google algoritme. Is gebaseerd op je zoekgeschiedenisquote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als ik google op Drentse vrouw is dit de eerste afbeelding die ik krijg:
[ afbeelding ]
Lekker man.
Besef me door jouw reactie dat ik dat dit jaar nog geen enkele keer heb gedaan. Vorig jaar in juli / augustus stond hij volgens mij minstens twee weken lang 24/7 aan.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:46 schreef Nattekat het volgende:
Dat klinkt als een nachtje airco aan laten staan.
Minder zonkracht? Vanmorgen m'n was opgehangen in de tuin, volle zon op m'n armen, brandde er lekker in hoorquote:Op woensdag 16 augustus 2023 12:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Je komt al steeds verder in augustus. Dus grote hitte wordt steeds moeilijker te bereiken (meer vocht nu in de bodem door de vele regen, minder zonkracht, kortere dagen). En als het warm wordt, is er in de nachten denk ik meer afkoeling.
Maar augustus/september kunnen nog wel wat warme dagen uit de hoed toveren.
Hier is het ook een bijzonder goedkope zomer geworden. Wel flink wat uren gemaakt in juni, maar dat was netto nog steeds minder dan augustus vorig jaar. Juli en augustus zitten zelfs onder maart qua verbruik.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 19:14 schreef Twieki het volgende:
[..]
Besef me door jouw reactie dat ik dat dit jaar nog geen enkele keer heb gedaan. Vorig jaar in juli / augustus stond hij volgens mij minstens twee weken lang 24/7 aan.
Wel beter voor 't energieverbruik.
Daar krijg je bepaald geen paarsgepunte lans vanquote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lekker man.
Mijn vrouw komt van Antwerpen 👍🏻quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lekker man.
En dan praat jij ook automatisch als een Belg?quote:
Benieuwd of we 7-daagse reeks van 25+ kunnen verlengen zodat het weer een lange, lokale hittegolf wordt.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:22 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen doen we weer een klein stapje terug voor wat de temperatuur betreft. Er is een stuk meer bewolking aanwezig dan de dagen ervoor, met name in het binnenland is het een behoorlijk grijze dag. Een storing trekt over Duitsland en schampt ons een beetje, waardoor vooral de gebieden langs de oostgrens naast veel wolkenvelden ook nog kans hebben op een enkele bui. In het uiterste westen en noorden, en dan vooral in de kustgebieden, komt de zon er wel geregeld door. De noordoostenwind trekt wat aan en de temperaturen komen uit tussen 20 en 24 graden.
Die mag lekker in het zuiden/midden blijvenquote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:09 schreef Coelho het volgende:
[..]
Benieuwd of we 7-daagse reeks van 25+ kunnen verlengen zodat het weer een lange, lokale hittegolf wordt.
Niet slechtquote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eerste zoekresultaat op Antwerpse vrouw:
[ afbeelding ]
…
[ afbeelding ]
Het lijkt langer stabieler zomerweer te blijven met temperaturen rond de 25-30 graden zonder echte extremen. Dinsdag 35+ lijkt ook wel uit de kaartenquote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
Duurt dat vieze warme weer nog lang? Ik zie nu voor volgende week donderdag nog 30 graden.
Racing Day gezien?quote:
Weatherpro klopt altijd.quote:
Zeker, jij ook toch?quote:
2 maanden geleden nog: https://www.knmi.nl/neder(...)verzichten/2023/juniquote:Op woensdag 16 augustus 2023 23:01 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan me echt niet meer herinneren wanneer de laatste keer was dat we dit soort warmte hadden. Het is de laatste jaren toch meer die Spaanse hitte of kutweer geweest.
Ik snap dat jij als zonerhater alle warmte hetzelfde vindt, maar de rest snapt hopelijk wel wat ik bedoel.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 02:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
2 maanden geleden nog: https://www.knmi.nl/neder(...)verzichten/2023/juni
We mogen inmiddels blij zijn met 25 graden, wat natuurlijk warm zat is. 30 graden of meer is geen zak aan.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 08:22 schreef Jor_Dii het volgende:
De ergste hitte is uit de kaarten, mooigraad of 30 is meer dan genoeg.
Misschien toch eens iets aan je geheugen doen, want in de periode 13 - 21 juni hadden we vergelijkbaar weer met temperaturen tussen de 25 en 30 graden iedere dag.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap dat jij als zonerhater alle warmte hetzelfde vindt, maar de rest snapt hopelijk wel wat ik bedoel.
Mei/juni qas met momenten hier verschroeiend heet, maar de 28 graden van toen waren een stuk aangenamer dan die van nu. Dit is meer typisch Nederlands, dat plakweerquote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap dat jij als zonerhater alle warmte hetzelfde vindt, maar de rest snapt hopelijk wel wat ik bedoel.
Begrijp nooit zo goed waarom dat "typisch Nederlands" wordt genoemd. Er zijn tig landen en gebieden in de wereld waar die plak/vochtige/tropen hitte standaard is.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mei/juni qas met momenten hier verschroeiend heet, maar de 28 graden van toen waren een stuk aangenamer dan die van nu. Dit is meer typisch Nederlands, dat plakweer
Er wordt vaak gezegd dat de hitte in Nederland slechter te verdragen is dan die in het buitenland omdat hier de luchtvochtigheid hoger is.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Begrijp nooit zo goed waarom dat "typisch Nederlands" wordt genoemd. Er zijn tig landen en gebieden in de wereld waar die plak/vochtige/tropen hitte standaard is.
Mei en juni verschroeiend heet? Nou, hier in Nederland niet. Paar hete dagen en de rest was gewoon i.c.m lage luchtvochtigheid aangenaam warm.
Omdat - voor mijn gevoel althans - we in het verleden hier vrij vaak 'vieswarm' weer hebben gehad. Blijkbaar ervaren veel meer mensen dat zo.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Begrijp nooit zo goed waarom dat "typisch Nederlands" wordt genoemd. Er zijn tig landen en gebieden in de wereld waar die plak/vochtige/tropen hitte standaard is.
Mei en juni verschroeiend heet? Nou, hier in Nederland niet. Paar hete dagen en de rest was gewoon i.c.m lage luchtvochtigheid aangenaam warm.
Je graaft jezelf alleen maar dieper in nuquote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien toch eens iets aan je geheugen doen, want in de periode 13 - 21 juni hadden we vergelijkbaar weer met temperaturen tussen de 25 en 30 graden iedere dag.
Weet trouwens niet wat een zonerhater is..
Het is gewoon een makkelijk stokpaardje als antwoord op iedereen die niet de hele dag binnen wil zitten met de gordijnen dicht. Je mag niet klagen want het is typisch Nederlands, ofzoiets.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou exact dit dus, dat gezeik altijd dat het hier in Nederland altijd 'meteen zo vies warm is'. Dat is in het buitenland net zo, behalve als je aan een kustplaats zit met een zeewindje.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Juni was alles behalve vieswarm, dat was echt heerlijk. Een wereld van verschil met wat we nu gaan krijgen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:23 schreef Remco het volgende:
[..]
Nou exact dit dus, dat gezeik altijd dat het hier in Nederland altijd 'meteen zo vies warm is'. Dat is in het buitenland net zo, behalve als je aan een kustplaats zit met een zeewindje.
Dat gedweep met dauwpunten net zo, ik vind 30 graden net zo vervelend met een dauwpunt van 10 als met een dauwpunt van 20 graden.
Nee, wederom... juist aan de kust is het vaak klammer en vochtiger. Sowieso aan de middellandse zee. De temperatuur ligt weliswaar aantal graden lager dan de echte binnenlandse steden, maar doordat het ad kust vochtiger is door de zeewind gaat de gevoelstemperatuur omhoog.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:23 schreef Remco het volgende:
[..]
Nou exact dit dus, dat gezeik altijd dat het hier in Nederland altijd 'meteen zo vies warm is'. Dat is in het buitenland net zo, behalve als je aan een kustplaats zit met een zeewindje.
Dat gedweep met dauwpunten net zo, ik vind 30 graden net zo vervelend met een dauwpunt van 10 als met een dauwpunt van 20 graden.
Hier waait het weer eens voor de verandering.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:25 schreef aloa het volgende:
Voelt fris aan momenteel. Wind uit het noord/oosten.
Nog geen 18 graden hier.
17 hier. mooi de ramen openquote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:25 schreef aloa het volgende:
Voelt fris aan momenteel. Wind uit het noord/oosten.
Nog geen 18 graden hier.
Met een gemiddelde temperatuur van 19,4 °C tegen normaal 16,2 °C was het de warmste junimaand sinds 1901.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier waait het weer eens voor de verandering.
Dat is toch wel het verhaal van 2023. Wind, wind en nog eens wind.
Het wordt vandaag ook maar een graad of 22-23quote:
Ja maar dat mag je niet zeggen want het was "heerlijk" die maand.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Met een gemiddelde temperatuur van 19,4 °C tegen normaal 16,2 °C was het de warmste junimaand sinds 1901.
Je reageert op de verkeerde post volgens mijquote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Met een gemiddelde temperatuur van 19,4 °C tegen normaal 16,2 °C was het de warmste junimaand sinds 1901.
Oja, ik zie het.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je reageert op de verkeerde post volgens mij
In vergelijking met juli was juni inderdaad een perfecte zomermaand. Het was namelijk prima te verdragen allemaal. Zelfs met buiten werken had ik er betrekkelijk weinig last van. Juli daarentegenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja maar dat mag je niet zeggen want het was "heerlijk" die maand.
Juni was te droog (en te warm), juli was te nat (qua temp redelijk normaal).quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In vergelijking met juli was juni inderdaad een perfecte zomermaand. Het was namelijk prima te verdragen allemaal. Zelfs met buiten werken had ik er betrekkelijk weinig last van. Juli daarentegen
De gemiddelde temperatuur, ja. Misschien moeten ze daar eens mee kappen. Minimaal de helft tot 60% van de maand lag de temperatuur overdag duidelijk ver onder het langjarig gemiddelde en dus verre van normaal. Juli was nou niet bepaald een lekkere zomermaand.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juni was te droog (en te warm), juli was te nat (qua temp redelijk normaal).
Beide geen perfecte maand.
Nog zo'n handig trucje om te doen alsof er niets aan de hand was. Het is bijna trolgedragquote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De gemiddelde temperatuur, ja. Misschien moeten ze daar eens mee kappen. Minimaal de helft tot 60% van de maand lag de temperatuur overdag duidelijk ver onder het langjarig gemiddelde en dus verre van normaal. Juli was nou niet bepaald een lekkere zomermaand.
Er zijn zeven dagen geweest dat de Tx tenminste drie graden lager lag dan de norm. Gemiddeld genomen lag de Tx 0,5°C onder de norm.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De gemiddelde temperatuur, ja. Misschien moeten ze daar eens mee kappen. Minimaal de helft tot 60% van de maand lag de temperatuur overdag duidelijk ver onder het langjarig gemiddelde en dus verre van normaal. Juli was nou niet bepaald een lekkere zomermaand.
Kap er dan meequote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ikzelf qua warmte vaak overdrijf, maar dat komt omdat ik er zoveel last van heb en dan word ik wat melodramatisch. Maar omgekeerd geld hetzelfde hier wel. Ik bedoel, we zeuren dat het te warm is, maar we zeuren ook dat het te koud, nat, winderig is. Die twee mensen gaan niet zo lekker samen als je het over het weer hebt natuurlijkquote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zijn zeven dagen geweest dat de Tx tenminste drie graden lager lag dan de norm. Gemiddeld genomen lag de Tx 0,5°C onder de norm.
Overdrijven is ook een kunst.
Hier in het Oosten duidelijk meer. Daarnaast was het maar 9 dagen droog.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zijn zeven dagen geweest dat de Tx tenminste drie graden lager lag dan de norm. Gemiddeld genomen lag de Tx 0,5°C onder de norm.
Overdrijven is ook een kunst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |