Ik kom uit een familie van roodharigen en ga er wel echt slecht opquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij 20? Zijn je ouders van die rooie Engelsen?
Nee, mijn vrouw daarentegen is wel een rooie. Die heeft er overigens wat minder moeite mee. En dan de dag erna heb ik zo'n kreeft door het huis lopen als ze te lang in de zon heeft gezeten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij 20? Zijn je ouders van die rooie Engelsen?
Je bent obviously nooit in de zomer aan de kust geweest in Spanje als je dit zegtquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
In Spanje met 35 graden en 0% vochtigheid met een briesje uit zee is het heerlijk vertoeven. Dat is niet te vergelijken met een dampende 35 graden in Holland.
Ik heb 2 roodharige zussen, dus dikke kans dat die genen ook bij mij aanwezig zijn, maar op zich kan ik er wel redelijk tegen. Maar mijn huis wordt bij de eerste zonnestralen al verschrikkelijk snel warm, dus dan wen je er ook wel aan uiteindelijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kom uit een familie van roodharigen en ga er wel echt slecht opGeen Engelsen, wel gedeeltelijk Scandinavië achtergrond
Ik zat ook al te denken, maar dacht dat het wel een ander deel van Spanje zou zijnquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je bent obviously nooit in de zomer aan de kust geweest in Spanje als je dit zegt
Kan me nog een emiraten tripje herinneren..dat was zooo klef met 40 gradenquote:
Maar ff een screenshotje gemaakt van de live condities bij ons stadje nu:quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zat ook al te denken, maar dacht dat het wel een ander deel van Spanje zou zijn
Weet mijn eerste nacht kamperen vlak onder Barcelona nog na een paar dagen in de bergen gezeten te hebben
Lekker zwetenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ff een screenshotje gemaakt van de live condities bij ons stadje nu:
[ afbeelding ]
Dauwpunt 23c
60% lv
Yep![]()
Ben toch wel benieuwd waar jij ergens woont. Niet dat het geen kutzomer is, maar bij jou is het zelfs op goede dagen nog kut lees ik vaak... Op een waddeneiland of zo?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:13 schreef PzKpfw het volgende:
Pff vanochtend alweer een buitje, nu steekt de wind weer op. Wat een waardeloze zomer.
Vanavond weer lekker ballenquote:
De basis is een vrij complexe formule waar ik me niet aan ga wagen. Het is in ieder geval niet linear en er is geen luchtvochtigheid waarbij de gemeten temperatuur altijd gelijk is aan de gevoelstemperatuur.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar wanneer is de gevoelstemperatuur gelijk aan de gemeten temperatuur? Er moet toch iets als basis gebruikt worden.
Gewoon gebakken lucht dusquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:34 schreef grimselman het volgende:
[..]
De basis is een vrij complexe formule waar ik me niet aan ga wagen. Het is in ieder geval niet linear en er is geen luchtvochtigheid waarbij de gemeten temperatuur altijd gelijk is aan de gevoelstemperatuur.
De fijne formule:
[ afbeelding ]
Pff dat dauwpunt ook. Dit voelt toch aan als 40 zo'n beetje ipv 35?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ff een screenshotje gemaakt van de live condities bij ons stadje nu:
[ afbeelding ]
Dauwpunt 23c
60% lv
Yep![]()
Mwa, overdag korte dingetjes buiten doen gaat wel maar je gaat idd niet een uur lang in de tuin werken ofzo in de volle zon nee.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:02 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Pff dat dauwpunt ook. Dit voelt toch aan als 40 zo'n beetje ipv 35?
Kun je dan nog wel iets doen?
Ik heb daar echt een andere associatie mee met zo'n opmerking.quote:
Met een mokershoge luchtvochtigheid. Dat word helemaal niet leuk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |