Wat, met die hoge dauwpunten is 28 graden echt niet lekker ofzo hoorquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh je bent zo'n figuur, laat maar.
26.3 hier en behoorlijk benauwd anders. De airco druppelt goed van het vocht.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is amper 20 graden, dit warm en benauwd noemen
Genieten ja met die zweetkutten en plakzakken overalquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk dit. Je kunt je al bijna niet meer voorstellen hoe het twee weken geleden was met al die depressiviteit. Wat een prachtige week wordt dit!
Naja, je voordeel is dat je in NL woont en vanaf half oktober gegarandeerd weer een periode van minimaal 5 maanden aanbreekt waarin het 80% vd tijd grijs/regenachtig is en tussen de 5 en 15 graden. Niet bepaald een korte periode ofzo. Dus kwa verhouding win je het hier sws altijd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Genieten ja met die zweetkutten en plakzakken overal
Maar geniet ervan hoor, het is de warmteliefhebbers gegund. Maar niks voor mij.
Ongeveer 10 graden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja, je voordeel is dat je in NL woont en vanaf half oktober gegarandeerd weer een periode van minimaal 5 maanden aanbreekt waarin het 80% vd tijd grijs/regenachtig is en tussen de 5 en 15 graden. Niet bepaald een korte periode ofzo. Dus kwa verhouding win je het hier sws altijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ongeveer 10 graden?
[ afbeelding ]Haha, zeker waar. En ik merk het bijv al in mijn korte tijd dat ik in Spanje woon dat ik rond de 30 graden niet als heel heftig meer ervaar. Al vind ik 25 graden wel iets prettiger, geef ik zonder moeite toe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keek poosje terug ook zo’n travel video op joetoep van een Noorse kerel die in India was. Hij liep echt te zweten als een rund en die Indiërs om hem heen daar hadden nergens last van. Maakte hij ook paar keer opmerking over van “how are you not sweating!?”![]()
Jammer dat je hier niet bent aankomend weekend. Dan had zelfs jij het zwaar gekregenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, zeker waar. En ik merk het bijv al in mijn korte tijd dat ik in Spanje woon dat ik rond de 30 graden niet als heel heftig meer ervaar. Al vind ik 25 graden wel iets prettiger, geef ik zonder moeite toe.
Keek poosje terug ook zo’n travel video op joetoep van een Noorse kerel die in India was. Hij liep echt te zweten als een rund en die Indiërs om hem heen daar hadden nergens last van. Maakte hij ook paar keer opmerking over van “how are you not sweating!?”
Vlieg zondagochtend terug. Dus krijg het wel deels mee denk ik.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jammer dat je hier niet bent aankomend weekend. Dan had zelfs jij het zwaar gekregen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe wat aan je overgewicht.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Genieten ja met die zweetkutten en plakzakken overal
Gevoelstemperatuur is altijd zo'n vaag iets. Ten opzichte van wat? 0% luchtvochtigheid?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Doe wat aan je overgewicht.![]()
Gevoelstemperatuur 25 met een windje. Heerlijk.
Ten opzichte van de gemeten temperatuurquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gevoelstemperatuur is altijd zo'n vaag iets. Ten opzichte van wat? 0% luchtvochtigheid?
Niks geen overgewicht, maar gewoon bij 20+ ga ik al langzaam kapotquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Doe wat aan je overgewicht.![]()
Gevoelstemperatuur 25 met een windje. Heerlijk.
Kijk, daar kunnen we wat mee..nog ff twee maanden bikkelenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja, je voordeel is dat je in NL woont en vanaf half oktober gegarandeerd weer een periode van minimaal 5 maanden aanbreekt waarin het 80% vd tijd grijs/regenachtig is en tussen de 5 en 15 graden. Niet bepaald een korte periode ofzo. Dus kwa verhouding win je het hier sws altijd.
je bent er toch zelf naar toe gegaan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:51 schreef Coelho het volgende:
[..]
Een paar weken terug 45 gehad op Sardinië. Ik kan je zeggen dat 35 dan weer heerlijk aanvoelt.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vlieg zondagochtend terug. Dus krijg het wel deels mee denk ik.
Maar, ik heb een gevoelstemperatuur van rond de 45c twee keer ervaren al in Spanje deze zomer, dus of dat overtroffen gaat worden betwijfel ik haha.In Spanje met 35 graden en 0% vochtigheid met een briesje uit zee is het heerlijk vertoeven. Dat is niet te vergelijken met een dampende 35 graden in Holland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wanneer is de gevoelstemperatuur gelijk aan de gemeten temperatuur? Er moet toch iets als basis gebruikt worden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:43 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ten opzichte van de gemeten temperatuur
Volgens mij, maar dat weten anderen vast beter, was er in juni ook amper een hoge luchtvochtigheid.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
In Spanje met 35 graden en 0% vochtigheid met een briesje uit zee is het heerlijk vertoeven. Dat is niet te vergelijken met een dampende 35 graden in Holland.
Dat is 25% genen, 25% lichaamsbouw, 25% conditie en 25% gewenning. Als je de hele dag op die luie stoel zit en de genenloterij niet gewonnen hebt (samen met zo'n beetje al je landgenoten) is het niet zo raar dat je slecht gaat op dit weer.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Niks geen overgewicht, maar gewoon bij 20+ ga ik al langzaam kapot
Feit is gewoon dat ik beter op de Noordkaap ter wereld had kunnen komen dan hier. Blij toe dat ik geen Algerijn ben ofzo, bleef er helemaal niks van me over
Juni was hele droge hitte, echt heerlijkquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Volgens mij, maar dat weten anderen vast beter, was er in juni ook amper een hoge luchtvochtigheid.
Bij 20? Zijn je ouders van die rooie Engelsen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Niks geen overgewicht, maar gewoon bij 20+ ga ik al langzaam kapot
Mwah ik beweeg veel zo door de dag heen en sport 4x per week, waarvan 3x intensief en op niveau). Vanavond oefenwedstrijd, je ziet gewoon een straal zweet van mijn neus afdruipen hoor. Na de warming up....quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is 25% genen, 25% lichaamsbouw, 25% conditie en 25% gewenning. Als je de hele dag op die luie stoel zit en de genenloterij niet gewonnen hebt (samen met zo'n beetje al je landgenoten) is het niet zo raar dat je slecht gaat op dit weer.
Ik kom uit een familie van roodharigen en ga er wel echt slecht opquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij 20? Zijn je ouders van die rooie Engelsen?
Nee, mijn vrouw daarentegen is wel een rooie. Die heeft er overigens wat minder moeite mee. En dan de dag erna heb ik zo'n kreeft door het huis lopen als ze te lang in de zon heeft gezeten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij 20? Zijn je ouders van die rooie Engelsen?
Je bent obviously nooit in de zomer aan de kust geweest in Spanje als je dit zegtquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
In Spanje met 35 graden en 0% vochtigheid met een briesje uit zee is het heerlijk vertoeven. Dat is niet te vergelijken met een dampende 35 graden in Holland.
Ik heb 2 roodharige zussen, dus dikke kans dat die genen ook bij mij aanwezig zijn, maar op zich kan ik er wel redelijk tegen. Maar mijn huis wordt bij de eerste zonnestralen al verschrikkelijk snel warm, dus dan wen je er ook wel aan uiteindelijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kom uit een familie van roodharigen en ga er wel echt slecht opGeen Engelsen, wel gedeeltelijk Scandinavië achtergrond
Ik zat ook al te denken, maar dacht dat het wel een ander deel van Spanje zou zijnquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je bent obviously nooit in de zomer aan de kust geweest in Spanje als je dit zegt
Kan me nog een emiraten tripje herinneren..dat was zooo klef met 40 gradenquote:
Maar ff een screenshotje gemaakt van de live condities bij ons stadje nu:quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zat ook al te denken, maar dacht dat het wel een ander deel van Spanje zou zijn
Weet mijn eerste nacht kamperen vlak onder Barcelona nog na een paar dagen in de bergen gezeten te hebben
Lekker zwetenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ff een screenshotje gemaakt van de live condities bij ons stadje nu:
[ afbeelding ]
Dauwpunt 23c
60% lv
Yep![]()
Ben toch wel benieuwd waar jij ergens woont. Niet dat het geen kutzomer is, maar bij jou is het zelfs op goede dagen nog kut lees ik vaak... Op een waddeneiland of zo?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:13 schreef PzKpfw het volgende:
Pff vanochtend alweer een buitje, nu steekt de wind weer op. Wat een waardeloze zomer.
Vanavond weer lekker ballenquote:
De basis is een vrij complexe formule waar ik me niet aan ga wagen. Het is in ieder geval niet linear en er is geen luchtvochtigheid waarbij de gemeten temperatuur altijd gelijk is aan de gevoelstemperatuur.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar wanneer is de gevoelstemperatuur gelijk aan de gemeten temperatuur? Er moet toch iets als basis gebruikt worden.
Gewoon gebakken lucht dusquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:34 schreef grimselman het volgende:
[..]
De basis is een vrij complexe formule waar ik me niet aan ga wagen. Het is in ieder geval niet linear en er is geen luchtvochtigheid waarbij de gemeten temperatuur altijd gelijk is aan de gevoelstemperatuur.
De fijne formule:
[ afbeelding ]
Pff dat dauwpunt ook. Dit voelt toch aan als 40 zo'n beetje ipv 35?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ff een screenshotje gemaakt van de live condities bij ons stadje nu:
[ afbeelding ]
Dauwpunt 23c
60% lv
Yep![]()
Mwa, overdag korte dingetjes buiten doen gaat wel maar je gaat idd niet een uur lang in de tuin werken ofzo in de volle zon nee.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:02 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Pff dat dauwpunt ook. Dit voelt toch aan als 40 zo'n beetje ipv 35?
Kun je dan nog wel iets doen?
Ik heb daar echt een andere associatie mee met zo'n opmerking.quote:
Met een mokershoge luchtvochtigheid. Dat word helemaal niet leuk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |