Mei/juni qas met momenten hier verschroeiend heet, maar de 28 graden van toen waren een stuk aangenamer dan die van nu. Dit is meer typisch Nederlands, dat plakweerquote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap dat jij als zonerhater alle warmte hetzelfde vindt, maar de rest snapt hopelijk wel wat ik bedoel.
Begrijp nooit zo goed waarom dat "typisch Nederlands" wordt genoemd. Er zijn tig landen en gebieden in de wereld waar die plak/vochtige/tropen hitte standaard is.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mei/juni qas met momenten hier verschroeiend heet, maar de 28 graden van toen waren een stuk aangenamer dan die van nu. Dit is meer typisch Nederlands, dat plakweer
Er wordt vaak gezegd dat de hitte in Nederland slechter te verdragen is dan die in het buitenland omdat hier de luchtvochtigheid hoger is.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Begrijp nooit zo goed waarom dat "typisch Nederlands" wordt genoemd. Er zijn tig landen en gebieden in de wereld waar die plak/vochtige/tropen hitte standaard is.
Mei en juni verschroeiend heet? Nou, hier in Nederland niet. Paar hete dagen en de rest was gewoon i.c.m lage luchtvochtigheid aangenaam warm.
Omdat - voor mijn gevoel althans - we in het verleden hier vrij vaak 'vieswarm' weer hebben gehad. Blijkbaar ervaren veel meer mensen dat zo.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Begrijp nooit zo goed waarom dat "typisch Nederlands" wordt genoemd. Er zijn tig landen en gebieden in de wereld waar die plak/vochtige/tropen hitte standaard is.
Mei en juni verschroeiend heet? Nou, hier in Nederland niet. Paar hete dagen en de rest was gewoon i.c.m lage luchtvochtigheid aangenaam warm.
Je graaft jezelf alleen maar dieper in nuquote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien toch eens iets aan je geheugen doen, want in de periode 13 - 21 juni hadden we vergelijkbaar weer met temperaturen tussen de 25 en 30 graden iedere dag.
Weet trouwens niet wat een zonerhater is..
Het is gewoon een makkelijk stokpaardje als antwoord op iedereen die niet de hele dag binnen wil zitten met de gordijnen dicht. Je mag niet klagen want het is typisch Nederlands, ofzoiets.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou exact dit dus, dat gezeik altijd dat het hier in Nederland altijd 'meteen zo vies warm is'. Dat is in het buitenland net zo, behalve als je aan een kustplaats zit met een zeewindje.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Juni was alles behalve vieswarm, dat was echt heerlijk. Een wereld van verschil met wat we nu gaan krijgen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:23 schreef Remco het volgende:
[..]
Nou exact dit dus, dat gezeik altijd dat het hier in Nederland altijd 'meteen zo vies warm is'. Dat is in het buitenland net zo, behalve als je aan een kustplaats zit met een zeewindje.
Dat gedweep met dauwpunten net zo, ik vind 30 graden net zo vervelend met een dauwpunt van 10 als met een dauwpunt van 20 graden.
Nee, wederom... juist aan de kust is het vaak klammer en vochtiger. Sowieso aan de middellandse zee. De temperatuur ligt weliswaar aantal graden lager dan de echte binnenlandse steden, maar doordat het ad kust vochtiger is door de zeewind gaat de gevoelstemperatuur omhoog.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:23 schreef Remco het volgende:
[..]
Nou exact dit dus, dat gezeik altijd dat het hier in Nederland altijd 'meteen zo vies warm is'. Dat is in het buitenland net zo, behalve als je aan een kustplaats zit met een zeewindje.
Dat gedweep met dauwpunten net zo, ik vind 30 graden net zo vervelend met een dauwpunt van 10 als met een dauwpunt van 20 graden.
Hier waait het weer eens voor de verandering.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:25 schreef aloa het volgende:
Voelt fris aan momenteel. Wind uit het noord/oosten.
Nog geen 18 graden hier.
17 hier. mooi de ramen openquote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:25 schreef aloa het volgende:
Voelt fris aan momenteel. Wind uit het noord/oosten.
Nog geen 18 graden hier.
Met een gemiddelde temperatuur van 19,4 °C tegen normaal 16,2 °C was het de warmste junimaand sinds 1901.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier waait het weer eens voor de verandering.
Dat is toch wel het verhaal van 2023. Wind, wind en nog eens wind.
Het wordt vandaag ook maar een graad of 22-23quote:
Ja maar dat mag je niet zeggen want het was "heerlijk" die maand.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Met een gemiddelde temperatuur van 19,4 °C tegen normaal 16,2 °C was het de warmste junimaand sinds 1901.
Je reageert op de verkeerde post volgens mijquote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Met een gemiddelde temperatuur van 19,4 °C tegen normaal 16,2 °C was het de warmste junimaand sinds 1901.
Oja, ik zie het.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je reageert op de verkeerde post volgens mij
In vergelijking met juli was juni inderdaad een perfecte zomermaand. Het was namelijk prima te verdragen allemaal. Zelfs met buiten werken had ik er betrekkelijk weinig last van. Juli daarentegenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja maar dat mag je niet zeggen want het was "heerlijk" die maand.
Juni was te droog (en te warm), juli was te nat (qua temp redelijk normaal).quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In vergelijking met juli was juni inderdaad een perfecte zomermaand. Het was namelijk prima te verdragen allemaal. Zelfs met buiten werken had ik er betrekkelijk weinig last van. Juli daarentegen
De gemiddelde temperatuur, ja. Misschien moeten ze daar eens mee kappen. Minimaal de helft tot 60% van de maand lag de temperatuur overdag duidelijk ver onder het langjarig gemiddelde en dus verre van normaal. Juli was nou niet bepaald een lekkere zomermaand.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juni was te droog (en te warm), juli was te nat (qua temp redelijk normaal).
Beide geen perfecte maand.
Nog zo'n handig trucje om te doen alsof er niets aan de hand was. Het is bijna trolgedragquote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De gemiddelde temperatuur, ja. Misschien moeten ze daar eens mee kappen. Minimaal de helft tot 60% van de maand lag de temperatuur overdag duidelijk ver onder het langjarig gemiddelde en dus verre van normaal. Juli was nou niet bepaald een lekkere zomermaand.
Er zijn zeven dagen geweest dat de Tx tenminste drie graden lager lag dan de norm. Gemiddeld genomen lag de Tx 0,5°C onder de norm.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De gemiddelde temperatuur, ja. Misschien moeten ze daar eens mee kappen. Minimaal de helft tot 60% van de maand lag de temperatuur overdag duidelijk ver onder het langjarig gemiddelde en dus verre van normaal. Juli was nou niet bepaald een lekkere zomermaand.
Kap er dan meequote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ikzelf qua warmte vaak overdrijf, maar dat komt omdat ik er zoveel last van heb en dan word ik wat melodramatisch. Maar omgekeerd geld hetzelfde hier wel. Ik bedoel, we zeuren dat het te warm is, maar we zeuren ook dat het te koud, nat, winderig is. Die twee mensen gaan niet zo lekker samen als je het over het weer hebt natuurlijkquote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zijn zeven dagen geweest dat de Tx tenminste drie graden lager lag dan de norm. Gemiddeld genomen lag de Tx 0,5°C onder de norm.
Overdrijven is ook een kunst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |