SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Natte lakens of handdoeken op je benen!quote:Op dinsdag 25 juli 2023 01:37 schreef Elan het volgende:
Op Rhodos komt het kwik niet of nauwelijks onder de 30 graden vannacht, hoe de fuck moet je dan ooit slapen als je geen airco hebt
Zon en 25°C overdag, 's avonds een mooie onweersbui en 's nachts wat gestage regen is wat ik wil.quote:
Met je documentjes bij de hand in elk geval. Maar hoera, 'we zitten lekker op Rhodos!'quote:Op dinsdag 25 juli 2023 01:37 schreef Elan het volgende:
Op Rhodos komt het kwik niet of nauwelijks onder de 30 graden vannacht, hoe de fuck moet je dan ooit slapen als je geen airco hebt
Met een beetje geluk in of net na de eerste week van augustus. In 2020 en 2022 hadden we ook augustuszomers.quote:
Volgens mij is dit de eerste keer in mijn leven dat ik die term langs hoor of zie komen, daar ben ik wel blij mee. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:19 schreef de_boswachter het volgende:
Op vakantie gaan is sowieso een overschat iets. Maar mensen die ‘Rundumhausen’ zeggen zijn erger.
Balkonia?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de eerste keer in mijn leven dat ik die term langs hoor of zie komen, daar ben ik wel blij mee. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.
Is ook iets Limburgs denk ik.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de eerste keer in mijn leven dat ik die term langs hoor of zie komen, daar ben ik wel blij mee. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.
Ik had dat niet moeten googlenquote:
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik had dat niet moeten googlen![]()
Achter de Kųkedųr
Bad Meingarten
Balconiėnbrug
Costa Coronia
Costa del Zolder
Hotel Mama
Inter Garden
Meer van Hiernčve
Rundumhausen
Thushavn
Tuinzania
Nou ja, ik ga naar 'Bad Meingarten', want het is hier gewoon lekker op de Veluwe. Frisse buitenlucht en alles
Op vakantie gaan an sich is niet per se een overschat iets. Andere omgeving + activiteit kan mentaal echt wel ff nieuwe, benodigde frisheid opleveren.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:19 schreef de_boswachter het volgende:
Op vakantie gaan is sowieso een overschat iets. Maar mensen die ‘Rundumhausen’ zeggen zijn erger.
En minstens zulke mooie dingen buiten Europa. Maar ja, vliegschaamte hequote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Op vakantie gaan an sich is niet per se een overschat iets. Andere omgeving + activiteit kan mentaal echt wel ff nieuwe, benodigde frisheid opleveren.
Maar wat ik niet snap is dat mensen een fortuin betalen om ergens in het zand te gaan liggen of per se naar de andere kant van deze aardkloot moeten.
Genoeg moois te zien en leuks te doen binnen Europa.
Denk het niet. Hoor het hier jaarlijks meerdere keren.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is ook iets Limburgs denk ik.
Oh, iig een baggerterm.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk het niet. Hoor het hier jaarlijks meerdere keren.
Mijn moeder kan het zeggen jaquote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is ook iets Limburgs denk ik.
Die is wegbezuinigd.quote:
die is al weg. We zitten nu in de na-lente om straks naar de herfst te gaan.quote:
Mei was ook al kk koud.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 08:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
die is al weg. We zitten nu in de na-lente om straks naar de herfst te gaan.
Climate Change pompom
Nou nou nou...quote:
quote:Mei 2023 was zonnig en vrij droog met normale temperatuur
Met de maand mei gaat de laatste van de drie lentemaanden van 2023 vandaag ten einde. Het was een zonnige en vrij droge maand, met een normale temperatuur van 13,5 graden tegen 13,4 graden normaal in De Bilt. De zon scheen dankzij het zonnige slot maar liefst 255,4 uren tegen 225 normaal gemiddeld over het land. Verder viel landelijk 48,5 mm en dat is minder dan de 56 mm die normaal valt. Mei voorkwam dat de lente recordnat werd.
Eigenlijk had de meimaand dit jaar twee gezichten. Begonnen we sterk wisselvallig als een vervolg op het nat verlopen overgrote deel van de lente, vanaf ongeveer halverwege de maand namen hogedrukgebieden het heft in handen en werd het steeds vaker mooi weer. Het aantal mooiweerdagen liep daarbij tot 9 op, tegen 8 normaal. Het hadden er meer kunnen zijn, want een aantal potentiėle mooiweerdagen verliep kouder dan normaal, ook door de koude nachten die voorkwamen. Op een mooiweerdag blijft het droog, schijnt de zon meer dan de helft van de tijd en is het warmer dan normaal.
Vanmiddag de geur van gegrild mensenvlees.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 08:59 schreef dick_laurent het volgende:
Zag hier de overburen (airbnb toeristen verhuur huisje) gister avond aankomen.
Zie ik die meneer net op zijn dakterrasje een parasol neerzetten en ligstoel eronder.
Op een betonnen beschut dakterras. Waar het gemakkelijk in de middag boven de 40c zal worden.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vanmiddag de geur van gegrild mensenvlees.
Fris en nat. Zo heb ik het graag.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Oef, die pluim blijft fris en nat voor de komende 2 weken. Gaan er veel schuimbekken..
Overschat? Waarom? Probeer toch elk jaar wel de deur uit te gaan. Lukt vaak 3x. Meestal 2x buitenlandquote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:19 schreef de_boswachter het volgende:
Ik liever alleen nat.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Fris en nat. Zo heb ik het graag.
Kom je terug, nog moe’er dan dat je ging. Verbrand. Dik. Nou leuk.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Overschat? Waarom? Probeer toch elk jaar wel de deur uit te gaan. Lukt vaak 3x. Meestal 2x buitenland
Een vriend nodigde me uit om naar zijn vakantiefoto's van Italiė te komen kijken. Letterlijk geen enkele foto die niet op de camping was genomen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Op vakantie gaan an sich is niet per se een overschat iets. Andere omgeving + activiteit kan mentaal echt wel ff nieuwe, benodigde frisheid opleveren.
Maar wat ik niet snap is dat mensen een fortuin betalen om ergens in het zand te gaan liggen of per se naar de andere kant van deze aardkloot moeten.
Genoeg moois te zien en leuks te doen binnen Europa.
Onbegrijpelijk. Voor ons is de camping de plaats waar je overnacht. Verder kom je er niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:44 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Een vriend nodigde me uit om naar zijn vakantiefoto's van Italiė te komen kijken. Letterlijk geen enkele foto die niet op de camping was genomen.Zijn redenatie: het was een dure camping met een animatieteam (voor volwassenen!) en groot zwembad, dan blijf je daar ook de hele dag. Beetje als single twintiger de hele dag in het zwembad met vreemde tienerjochies balspelletjes doen. En 's avonds bingo en salsadansen.
Er bestaan avontuurlijke mensen en luie mensenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:00 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Voor ons is de camping de plaats waar je overnacht. Verder kom je er niet.
Serieus nog nooit last gehad van wat jij noemt. Ja, wat moe van een actieve vakantie.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:31 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kom je terug, nog moe’er dan dat je ging. Verbrand. Dik. Nou leuk.
Animatie voor volwassenen. Die zou wel vriend af zijn denk ik.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:44 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Een vriend nodigde me uit om naar zijn vakantiefoto's van Italiė te komen kijken. Letterlijk geen enkele foto die niet op de camping was genomen.Zijn redenatie: het was een dure camping met een animatieteam (voor volwassenen!) en groot zwembad, dan blijf je daar ook de hele dag. Beetje als single twintiger de hele dag in het zwembad met vreemde tienerjochies balspelletjes doen. En 's avonds bingo en salsadansen.
Wou zeggen. Je hebt toch ook van die mega resorts overal in Turkije, Bodrum etc geloof ik... waar van die Hollandse families dan een all-in vakantie boeken. Nou die blijven dan meestal ook de gehele vakantie op dat resort.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er bestaan avontuurlijke mensen en luie mensen
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
met de ingevlogen Harrie de Hengst zanger die Hollandsche hits komt blźren terwijl je met het opgeblazen lijf een poging tot hossen doet.
Dat snap ik ook echt niet even los van het weer dat je aantreft. Dit jaar weer naar Japanquote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Serieus nog nooit last gehad van wat jij noemt. Ja, wat moe van een actieve vakantie.
Al je vakanties thuis blijven zeker?
Kloptquote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:40 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Animatie voor volwassenen. Die zou wel vriend af zijn denk ik.
Kinderdagverblijf voor oudere kinderen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:40 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Een gepensioneerd collega ging er zelfs helemaal wonen, dat was goedkoper dan in de Haarlemmermeer een huisje scoren. Helaas nooit meer een update gehad, tijdens covid moet dat wel een rare tijd geweest zijn voor haar. Maaar goed, ik zou het als soort gevangenis ervaren denk ik.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
Wou zeggen. Je hebt toch ook van die mega resorts overal in Turkije, Bodrum etc geloof ik... waar van die Hollandse families dan een all-in vakantie boeken. Nou die blijven dan meestal ook de gehele vakantie op dat resort.
Wow, wist niet dat je op zo'n resort ook daadwerkelijk kon wonen?! Wat fascinerend. Wie doet zoiets idd...quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een gepensioneerd collega ging er zelfs helemaal wonen, dat was goedkoper dan in de Haarlemmermeer een huisje scoren. Helaas nooit meer een update gehad, tijdens covid moet dat wel een rare tijd geweest zijn voor haar. Maaar goed, ik zou het als soort gevangenis ervaren denk ik.
Er is genoeg binnen Europa, dus geen reden om erbuiten te zoeken.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En minstens zulke mooie dingen buiten Europa. Maar ja, vliegschaamte he
Minstens vijf graden te weinig.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:59 schreef Haags het volgende:
Ondertussen in het zuid westen des lands een prima zomerdag. Eigenlijk al de hele dag zon, en 19 graden.
Hallo Herfstquote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:28 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is zelfs nog koeler als 2021 waar we tenminste een paar zomerse dagen kregen.
Er is ook geen reden om naar buiten te gaan als je binnen ook gewoon fok hebtquote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is genoeg binnen Europa, dus geen reden om erbuiten te zoeken.
Op die rare uitschieters rond 7/8 augustus na ziet dit er best prima uit toch? Overdag voor het gros van de mensen wel aangenaam en 's nachts koelt het normaal afquote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:28 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is zelfs nog koeler als 2021 waar we tenminste een paar zomerse dagen kregen.
Dit is toch geen zomer zo manquote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op die rare uitschieters rond 7/8 augustus na ziet dit er best prima uit toch? Overdag voor het gros van de mensen wel aangenaam en 's nachts koelt het normaal af
Altijd fijn om in de avond te kunnen luchten.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op die rare uitschieters rond 7/8 augustus na ziet dit er best prima uit toch? Overdag voor het gros van de mensen wel aangenaam en 's nachts koelt het normaal af
Een beetje de betaalbare versie van wonen op cruiseschepen, dat doen veel gepensioneerde Amerikanen (die met geld dan). Een all inclusif resort is serieus goedkoper dan levensonderhoud in NL (huis, eten, vervoer enz)quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow, wist niet dat je op zo'n resort ook daadwerkelijk kon wonen?! Wat fascinerend. Wie doet zoiets idd...
Klinkt wel als een mooi script voor een droge comedy serie op Netflix
We hebben welgeteld 1 mooie week in de zomer zelf gehad. Ik vind dit echt zo'n enorme dooddoenerquote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:14 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ben je al die hete weken alweer vergeten?
Het heeft een maand ongeveer niet geregend...quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben welgeteld 1 mooie week in de zomer zelf gehad. Ik vind dit echt zo'n enorme dooddoener
Maar toen was het niet élke dag 30 graden en ongemakkelijk warm, dus dan telt het niet echt!quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Het heeft een maand ongeveer niet geregend...
Ja, in het voorjaar. Dat de meteorologen 1 juni als grens nemen is prima, maar voor de rest van de wereld begint de zomer pas aan het einde van juni. En sinds eind juni is het eigenlijk nog geen week onafgebroken zomers weer geweest.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel de meteorologische kalender omdat die de contouren van het weer beter volgt dan de astronomische kalender doet.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, in het voorjaar. Dat de meteorologen 1 juni als grens nemen is prima, maar voor de rest van de wereld begint de zomer pas aan het einde van juni. En sinds eind juni is het eigenlijk nog geen week onafgebroken zomers weer geweest.
Nee, het knmi heeft besloten om daar de grens te leggen omdat dat makkelijk is. In ons klimaat is dit de warmste week van het jaar, vanaf hier gaat het langjarig gemiddelde de daglengte achterna (quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel de meteorologische kalender omdat die de contouren van het weer beter volgt dan de astronomische kalender doet.
Dat was wel chill. Lage luchtvochtigheid, windje en 24-28 graden. Perfecte maand was dat.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Hier wel een maand. Zo'n beetje heel juniquote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben welgeteld 1 mooie week in de zomer zelf gehad. Ik vind dit echt zo'n enorme dooddoener
Beide niet. Absoluut geen op en top zomer weer. Gore ellende is ook wat overdreven. Wel te vaak regen, te vaak veel wind en wind uit totaal de verkeerde hoek. Ook te vaak veel bewolking.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:06 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vind het wel lastig hoor om hier de berichtgeving te lezen. 🤔
Een deel van het publiek hier komt over alsof het werkelijk op-en-top zomerweer is. Goddelijke temperaturen en werkelijk een lading aan zomergenot zodra je buiten komt!
Een ander deel geeft aan dat het een gore bak ellende is met veel wind, regelmatig regen en temperaturen die eerder bij de herfst horen.
Wat is het nou jongens?!?? Ik ben zo in de war
Dit is de eerste droge dag sinds vorige week ergens, en de vooruitzichten zijn ook nat. Is niet zo moeilijk om uit te vogelen wie er gelijk heeft.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:06 schreef dick_laurent het volgende:
Een deel van het publiek hier komt over alsof het werkelijk op-en-top zomerweer is. Goddelijke temperaturen en werkelijk een lading aan zomergenot zodra je buiten komt!
Een ander deel geeft aan dat het een gore bak ellende is met veel wind, regelmatig regen en temperaturen die eerder bij de herfst horen.
Het is een tijdje bloedheet en droog geweest en een tijdje wat natter en frisser, en dan nog een tijdje er tusseninquote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:06 schreef dick_laurent het volgende:
Bloedheet? Was niet overdreven heetquote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is een tijdje bloedheet en droog geweest en een tijdje wat natter en frisser, en dan nog een tijdje er tussenin
Als het niet een tijdje overdreven heet was, is het ook niet een tijdje overdreven nat geweest. Het is maar hoe je het bekijkt. Zoals altijd, natuurlijk.quote:
Ja als je dat op je harses krijgt ben je gewoon klaarquote:
Als ik dit op me af zie komen, dan denk ik dat ik em helemaal ga flippenquote:
Misschien is het wel 1 grote orgiequote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:40 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
vooruitzichten zijn ellendig triest. zomers iig nietquote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is de eerste droge dag sinds vorige week ergens, en de vooruitzichten zijn ook nat. Is niet zo moeilijk om uit te vogelen wie er gelijk heeft.
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:44 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Om deze reden zal ik niet zo snel een dure camping/hotel boeken voor mijn vakanties. Overnachting, meer niet. Of ik moet op eens koters krijgen, maar daar hoef ik nu nog niet bang voor te zijnquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:44 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Hier ook 26 graden en overal schaduw gezien het tijdstipquote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:12 schreef Djeez het volgende:
Heerlijk weer hier. Volop zon, 26 graden in de schaduw. Ik loop zelfs nu nog in korte broek en T-shirt...
Wordt al eeuwen gebruikt in grote delen van de wereld en is vastgelegd als de drie warmste en koudste maanden. Met de lente en herfst daar logischerwijs tussenin. Absoluut niet geļntroduceerd door het KNMI.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, het knmi heeft besloten om daar de grens te leggen omdat dat makkelijk is.
Waar sta jij op de camping dan? Ik diep in Frankrijk, bij de Atlantische kust. Op een echte Nederlandse camping, want ik kan geen Frans. Wel al een paar halve liters op vandaag. Geweldig, wat een mooi levenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hier ook 26 graden en overal schaduw gezien het tijdstipHet blijft de hele nacht 26 graden met morgenmiddag een uitschieter naar 35 graden.
Aan de kust van Marmara met halve liters voor iets meer dan ¤2. Het leven is hier goed rond dit tijdstip. Overdag mag er 10 graden van af richting Noordwest-Europa waar ze het goed kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:11 schreef Djeez het volgende:
[..]
Waar sta jij op de camping dan? Ik diep in Frankrijk, bij de Atlantische kust. Op een echte Nederlandse camping, want ik kan geen Frans. Wel al een paar halve liters op vandaag. Geweldig, wat een mooi leven
Mooie lichtshow.quote:
Je lult maar een eind weg, feit is dat voor verreweg de meeste mensen zomer pas echt begint in juli. Dan beginnen de zomerevenementen, festivals, en vakanties.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Wordt al eeuwen gebruikt in grote delen van de wereld en is vastgelegd als de drie warmste en koudste maanden. Met de lente en herfst daar logischerwijs tussenin. Absoluut niet geļntroduceerd door het KNMI.
In 5 seconden meer lichtflitsen gezien dan hier in Leiden in jaren.quote:
Nee, jij bent aan het jokken door pure verzinsels als feit aan te dragen en dat moet je gewoon niet doenquote:Op woensdag 26 juli 2023 00:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je lult maar een eind weg, feit is dat voor verreweg de meeste mensen zomer pas echt begint in juli. Dan beginnen de zomerevenementen, festivals, en vakanties.
Idem. Leek langs te trekken maar kwam toch deze kant op.quote:Op woensdag 26 juli 2023 06:53 schreef StephanL het volgende:
Woei! Onweer, regen en hagel omg Leiden
Zelfs niet toen het ongeveer de hele juni niet geregend heeft?quote:Op woensdag 26 juli 2023 08:46 schreef Drass het volgende:
Ik heb al 2 maanden buiten mijn planten geen water hoeven te geven. 🥲
Voor mijn gevoel ging het ergens halverwege juni weer wat regenen, maar wellicht vergis ik mij.quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs niet toen het ongeveer de hele juni niet geregend heeft?
Ik al 2 dagen niet. Hoog tijd dus weerquote:Op woensdag 26 juli 2023 08:46 schreef Drass het volgende:
Ik heb al 2 maanden buiten mijn planten geen water hoeven te geven. 🥲
Waar was je geweest?quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:34 schreef Pisces29 het volgende:
Luchtvochtigheid 87%.
En ook echt het eerste wat je voelt zodra je op Schiphol een stap uit het vliegtuig zet.
C'est la vie.quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:38 schreef INViCTuS het volgende:
Gvd toch sneu dit. Nu hoor je die meteorologen nooit klagen. Precies zoals het er staat. Niks met zomer te maken. Tyfus herfst
[ twitter ]
Herfstig zee klimaat, ja laat dat maar snel veranderen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:44 schreef Dven het volgende:
[..]
C'est la vie.
Een beeld wat overigens perfect past in het klimaat van noord(west) Europa.
Welkom terug!quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:34 schreef Pisces29 het volgende:
Luchtvochtigheid 87%.
En ook echt het eerste wat je voelt zodra je op Schiphol een stap uit het vliegtuig zet.
Da's waar. Dat het niet abnormaal is betekent alleen nog niet dat mensen per se blij worden van veel grijs, regen en wind tijdens 'hun' zomervakantie.quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:44 schreef Dven het volgende:
[..]
C'est la vie.
Beeld past trouwens ook precies niet. Het is nog geen 14 graden en het regent alweer. Past precies half oktoberquote:Op woensdag 26 juli 2023 09:44 schreef Dven het volgende:
[..]
C'est la vie.
Tering.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Beeld past trouwens ook precies niet. Het is nog geen 14 graden en het regent alweer. Past precies half oktober
Beeld past juist prima op een regenachtige zomerdag. Het is nota bene net 10:00 hčquote:Op woensdag 26 juli 2023 10:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Beeld past trouwens ook precies niet. Het is nog geen 14 graden en het regent alweer. Past precies half oktober
Een echte Hollandse zomerquote:Op woensdag 26 juli 2023 09:44 schreef Dven het volgende:
[..]
C'est la vie.
Nouja, het past inderdaad prima in de bandbreedte van wat als redelijk normaal gezien kan worden. Alleen kan het kwartje nu eenmaal niet altijd je favoriete kant op vallenquote:Op woensdag 26 juli 2023 10:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Een echte Hollandse zomervroeger had je dit vaker. Totaal verregende zomers
inmiddels een uur later en het komt hier in het hoge noorden met bakken uit de hemel janken.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Beeld past juist prima op een regenachtige zomerdag. Het is nota bene net 10:00 hč
Jeejquote:Op woensdag 26 juli 2023 10:45 schreef aloa het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:32 schreef bozewitteman het volgende:
Inmiddels de verwarming moeten aanzetten. In juli notabene. Maar ach, wat warmt de aarde toch op hč jongens
Die ene keer dat het dan onweert probeer ik nog te slapenquote:Op woensdag 26 juli 2023 06:53 schreef StephanL het volgende:
Woei! Onweer, regen en hagel omg Leiden
Zo eventjes op Weerwoord aan Erik vragen over de extreem koude en regenachtige zomers van 1618, 1734 en 1912.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jeej![]()
vroegah was wel erger dan dit. Nu meestal iets warmer.
Ik kan me heel veel zomers herinneren in mijn jeugd dat je gewoon heerlijke periodes had. Ben vaak genoeg in eigen land op vakantie geweest, en het is eigenlijk op een enkele keer na nooit in het water gevallen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Bof ik even met mijn 34 gradenquote:Op woensdag 26 juli 2023 10:51 schreef Dven het volgende:
Hier lokaal voor 12 uur alweer rond de 40°C. Doe me dan die regen maar
Ja kan. Ik ben ook vaak genoeg in eigen land op vakantie geweest. Slecht en goed weer gehad.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan me heel veel zomers herinneren in mijn jeugd dat je gewoon heerlijke periodes had. Ben vaak genoeg in eigen land op vakantie geweest, en het is eigenlijk op een enkele keer na nooit in het water gevallen.
Datquote:
Hier had ik nu gewoon alles volle bak open gegooid als er niet iemand heel irritant herrie zat te maken met een heggenzaag. Zou willen dat het zo koel wasquote:Op woensdag 26 juli 2023 12:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat
Het is buiten nu 17 graden, maar zit gewoon in een korte broek en in mijn blote bast op de bank, met de balkondeur open.
Ja, ook een uiterste. Kan je ook precies niks meequote:Op woensdag 26 juli 2023 10:51 schreef Dven het volgende:
Hier lokaal voor 12 uur alweer rond de 40°C. Doe me dan die regen maar
Als ze de klimaatdata voor economie toe zouden moeten passen snappen ze ineens het basisrekenen met gemiddeldes wel.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:22 schreef ieniminimuis het volgende:
Verwarming aan in huisNooit gehoord van kleding en dekentjes? Tussen 1 april en 1 november geen verwarming, hoe koud het ook mag zijn. Aanstellers.
Tevens is opwarming van de aarde dan wel klimaatverandering niet altijd 1 op 1 te linken dat het ook bij iedereen warmer wordt. Maar dat is natuurlijk moeilijk te begrijpen.
quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat
Het is buiten nu 17 graden, maar zit gewoon in een korte broek en in mijn blote bast op de bank, met de balkondeur open.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag valt het nog wel mee. Het is droog, af en toe zonnig en 20 graden hier. Maar ik heb wel eens beter weer gehad op mijn verjaardag. Of altijd wel eigenlijk. Alhoewel die 38 graden van een paar jaar geleden ook weer overdreven was.
quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag valt het nog wel mee. Het is droog, af en toe zonnig en 20 graden hier. Maar ik heb wel eens beter weer gehad op mijn verjaardag. Of altijd wel eigenlijk. Alhoewel die 38 graden van een paar jaar geleden ook weer overdreven was.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 26 juli 2023 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Fijn in je zachte en warme bedje luisteren naar het gerommel en getik van de regenquote:Op woensdag 26 juli 2023 13:12 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben allang blij dat het niet meer zo benauwd is. Onweergoden
(timing van het onweer had wel een stuk beter gekund, bijvoorbeeld als ik wakker ben)
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, ik zit me te ergeren aan die teringherrie omdat ik wil slapenquote:Op woensdag 26 juli 2023 15:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Fijn in je zachte en warme bedje luisteren naar het gerommel en getik van de regen![]()
![]()
![]()
Ik vond het wel fijn wakker wordenquote:Op woensdag 26 juli 2023 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik zit me te ergeren aan die teringherrie omdat ik wil slapen
Er is niks erger dan 's ochtends te vroeg wakker worden.
* Nattekat kijkt naar de temperatuurkaart van Nederlandquote:Op woensdag 26 juli 2023 15:30 schreef ACT-F het volgende:
38 graden![]()
Iemand die wat warmte wil afnemen? Wordt verstuurd vanuit het zuidoosten.
Gefeliciteerd @bloodymary1quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel apart dat mensen dan opeens allemaal massaal op het asvalt vallen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 15:59 schreef marcb1974 het volgende:
In Arizona is het al 27 dagen achtereen warmer dan 43 graden.
Brandwonden centra lopen vol met mensen die zijn gevallen op asfalt, dat kan 80 graden worden.
Autoverlichtingen smelten, schoenzolen ook, eitje bakken op straat kan.
Maar verder alles goed hoor.
https://www.ad.nl/buitenl(...)randwonden~a0ba7619/
Er vallen hier ook mensen genoeg. Alleen lopen die geen brandwonden op door een iets te warme straatquote:Op woensdag 26 juli 2023 16:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wel apart dat mensen dan opeens allemaal massaal op het asvalt vallen.
Maar wel teringheet ja. Geen doe weer he. Tenzij een ei bakken op straat onder doe weer valt. Bedoel, je doet het wel gewoon. Ja tog.
Kweenie man, riekt toch wel naar fake news. Amerikanen lopen sowieso niet, die doen alles met de auto. Zeker in inferno Phoenix.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er vallen hier ook mensen genoeg. Alleen lopen die geen brandwonden op door een iets te warme straat
Dat is dan wel de omgeving Phoenix (zuid Arizona). Arizona is 7x zo groot als Nederland, in het hoger gelegen Noorden speelt dit wat minder.quote:Op woensdag 26 juli 2023 15:59 schreef marcb1974 het volgende:
In Arizona is het al 27 dagen achtereen warmer dan 43 graden.
Struikelen als ze uit die grote bak moeten klimmen hequote:Op woensdag 26 juli 2023 16:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kweenie man, riekt toch wel naar fake news. Amerikanen lopen sowieso niet, die doen alles met de auto. Zeker in inferno Phoenix.
Als je zolen versmelten met het asfalt dan is het lastig niet te vallen als je probeert te lopen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Struikelen als ze uit die grote bak moeten klimmen he
Normale winter is 2 weken koud. Rest van de tijd wind uit de zw/w hoek en gewoon herfstquote:Op woensdag 26 juli 2023 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn hemel wat zijn ze aan het janken op weerwoord.
Ja een topzomer is het niet en toegegeven, als je op de Wadden zit heb je echt reden tot klagen maar dit is gewoon een klassiek Nederlands keuvelzomertje. Echt helemaal niets mis mee.
Die onrealistische verwachtingen ook. Stond er ook eentje bij "jaaaaah beetje normale winter mag ook wel een keer, 100 hellmann + paar weken natuurijs..heerlijke zelfkastijding dat forum
Zodejuquote:Op woensdag 26 juli 2023 18:29 schreef INViCTuS het volgende:
hoor dit dan. klinkt als een 1000.000 klapper met oud en nieuw
[ twitter ]
Op zich goed te doen zo'n kamertemperatuur-zomer.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:35 schreef summer2bird het volgende:
Ik vind het een topzomer
Hoef iig niet elke dag naar mijn tuin om de hele zooi water te geven wat al verdampt wanneer je er naar kijkt.
Ook niet zo koud dat ik een jas aan moet. Kan mij toch menig zomer zo als kind vroeger herrineren
Well. Die auto's zijn sws fucked.quote:Op woensdag 26 juli 2023 18:29 schreef INViCTuS het volgende:
hoor dit dan. klinkt als een 1000.000 klapper met oud en nieuw
[ twitter ]
Alle ramen hebben het overleefd, dus kan zijn dat ze beschermd worden.quote:Op woensdag 26 juli 2023 19:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well. Die auto's zijn sws fucked.
Erg mooi. @Haagsquote:Op woensdag 26 juli 2023 19:26 schreef Drass het volgende:
Heel Engeland bedekt door dat regenfront. Gaat een toffe dag worden morgen 😒
@Haags kan niet wachten tot decemberquote:Op woensdag 26 juli 2023 19:52 schreef Zipportal het volgende:
21:40 gaat de zon onder. SCOOOOOOOOOOP. @:Wereldgozer
grauwe grijze trieste treurnis ohne ende, vaak nat, weinig daglicht, geen zon afgewisseld met soms een vleug dikke mist. Altijd genietenquote:Op woensdag 26 juli 2023 19:54 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
@:haags kan niet wachten tot december
Maar ze lopen wel van de walmart naar de auto, over heet asfalt. Als zo'n dikke Amerikaan valt, staat ie ook niet zo snel op, dus meer tijd om te verbranden aan het asfalt. En er vallen dagelijks gewoon veel mensen, bij de meesten is er niks aan de hand, maar nu bij iets meer wel wat.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kweenie man, riekt toch wel naar fake news. Amerikanen lopen sowieso niet, die doen alles met de auto. Zeker in inferno Phoenix.
Gefeliciteerd met je 41ste verjaardag en nog vele jarenquote:Op woensdag 26 juli 2023 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Top zomer!quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gaat wennen worden
Je moet regio oost hebben, hčquote:Op woensdag 26 juli 2023 22:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gaat wennen worden
Ja, volstrekt normaal, zeggen ze dan. Tief toch op. Dit is toch slecht voor alles. Jaagt toeristen weg, weinig omzet in horeca en andere recreatieve dingen. 1 of 2 dagen, maar dit is driekwart van juli dat beroerd is.quote:Op donderdag 27 juli 2023 07:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Maandag t/m vrijdag ook 19 graden en regen
Voor de natuur is dit prima weerquote:Op donderdag 27 juli 2023 07:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, volstrekt normaal, zeggen ze dan. Tief toch op. Dit is toch slecht voor alles. Jaagt toeristen weg, weinig omzet in horeca en andere recreatieve dingen. 1 of 2 dagen, maar dit is driekwart van juli dat beroerd is.
Is er al een neerslag overschot? Verwachting gaat gewoon over de 100 mm. Man man man
Maar goed, het is zoals het is
Ja, als het 1 of 2x in de maand zou zijn.quote:
En doorrr naar de herfstquote:Op donderdag 27 juli 2023 08:46 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
![]()
Speciaal voor Dick
Volgende week nieuwe lagedrukgebieden
Volgende week verplaatsen nieuwe lagedrukgebieden zich van de Oceaan in de richting van West-Europa. Maandag gaat het vanuit het westen opnieuw lange tijd regenen en ook een storing die dinsdag en woensdag in de buurt van Nederland komt, moeten we in de gaten houden. Tussendoor is er nog steeds ook ruimte voor de zon. De wind, die de eerste dagen zuidwestelijk is, draait in de loop van de week meer naar west tot noordwest en daarmee is de aanvoer van relatief koele lucht ook een groot deel van de nieuwe week gegarandeerd. Veel warmer dan rond 20 graden wordt het de meeste dagen dan ook niet.
Haha nice. I'm okay with it.quote:Op donderdag 27 juli 2023 08:46 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
![]()
Speciaal voor Dick
Volgende week nieuwe lagedrukgebieden
Volgende week verplaatsen nieuwe lagedrukgebieden zich van de Oceaan in de richting van West-Europa. Maandag gaat het vanuit het westen opnieuw lange tijd regenen en ook een storing die dinsdag en woensdag in de buurt van Nederland komt, moeten we in de gaten houden. Tussendoor is er nog steeds ook ruimte voor de zon. De wind, die de eerste dagen zuidwestelijk is, draait in de loop van de week meer naar west tot noordwest en daarmee is de aanvoer van relatief koele lucht ook een groot deel van de nieuwe week gegarandeerd. Veel warmer dan rond 20 graden wordt het de meeste dagen dan ook niet.
Qua temperatuur is het wel normaal voor Juli.quote:Op donderdag 27 juli 2023 07:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, volstrekt normaal, zeggen ze dan. Tief toch op.
Normaal is overdag 24, volgens mijquote:Op donderdag 27 juli 2023 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Qua temperatuur is het wel normaal voor Juli.
ik erger me altijd kapot aan geklaag over "wat is het waarrrrruuummmmm" als het 1 dagje 25+ graden is. Moet massaal de airco aan want pfffff niet normaal. Dus ik snap je punt wel.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:13 schreef Haags het volgende:
Totaal geen problemen mee.
Dat geklaag hier, dan ga je lekker verhuizen naar een Canarisch eiland. Dan heb je 365 dagen per jaar zon en komt de temperatuur amper beneden de 20 graden.
Nee, maar van jou weten we dat je houdt van grijze natte treurnis en het klimaat van IJsland en de Faeröer eilandenquote:Op donderdag 27 juli 2023 09:13 schreef Haags het volgende:
Dat geklaag hier, dan ga je lekker verhuizen naar een Canarisch eiland. Dan heb je 365 dagen per jaar zon en komt de temperatuur amper beneden de 20 graden.
Overdag 23 in juli, gemiddeld is 18-19 graden. Morgen wordt het hier overigens alweer 23-24 graden.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Normaal is overdag 24, volgens mij
vind je het gek, met al die vulkanenquote:Op donderdag 27 juli 2023 09:13 schreef Haags het volgende:
@heywooduquote:Op donderdag 27 juli 2023 09:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, maar van jou weten we dat je houdt van grijze natte treurnis en het klimaat van IJsland en de Faeröer eilanden
Zinloos idd.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:20 schreef ieniminimuis het volgende:
Je kunt wel klagen over het weet, maar wat heeft het voor zin. Tis niet alsof je er wat aan kan doen.
Al hoewel... Gewoon nog wat meer CO2 uitstoten![]()
De komende dagen een graad of 15-17 overdag, half bewolkt, half zonnig, en 's nachts koelt het niet eens enorm af maar gewoon naar een frisse 10 graden, bohquote:
Motten het er maar mee doen. 35+ is ook niksquote:
Heel west en Noord Europa is in ieder geval opvallend kouder dan voorgaande jaren.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Motten het er maar mee doen. 35+ is ook niks
IJsland krijgt dit jaar sowieso geen zomer, zo te zien.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Heel west en Noord Europa is in ieder geval opvallend kouder dan voorgaande jaren.
Vooral IJsland gaat al langere tijd gebukt onder een noordelijke wind.
quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:35 schreef Bocaj het volgende:
Nou, volgens mij is het nat vandaag.
Ook qua temperatuur wat frisjes.
Volgens mij is het ook klaar nu met de verdere opwarming van de aarde, want wat ik nu lees over de straalstroom etc. krijgen we misschien al snel weer een Elfstedentocht.
En dat kan misschien alweer in 2025.
Nou laat ik maar ophouden want de klimaatactivisten zullen wel weer briesen van woede nu.
Daar heb je er weer één die denkt dat de zee METERS gaat stijgen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Tijd dat klimaatverandering doorzet.
Dan staat Nederland onder water en kunnen we gewoon lekker zomeren in Frankrijk de rest van ons leven.
En die Fransen zijn toch blij met klimaatvluchtelingen....quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Tijd dat klimaatverandering doorzet.
Dan staat Nederland onder water en kunnen we gewoon lekker zomeren in Frankrijk de rest van ons leven.
quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:35 schreef Bocaj het volgende:
Volgens mij is het ook klaar nu met de verdere opwarming van de aarde, want wat ik nu lees over de straalstroom etc. krijgen we misschien al snel weer een Elfstedentocht.
Nou laat ik maar ophouden want de klimaatactivisten zullen wel weer briesen van woede nu.
Na een slechte lente ook een slechte zomer. Dat is idd wel tamelijk klote voor de terrasjes, stranden, alles buiten.quote:Op donderdag 27 juli 2023 07:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, volstrekt normaal, zeggen ze dan. Tief toch op. Dit is toch slecht voor alles. Jaagt toeristen weg, weinig omzet in horeca en andere recreatieve dingen. 1 of 2 dagen, maar dit is driekwart van juli dat beroerd is.
Juni alweer vergeten?quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Na een slechte lente ook een slechte zomer. Dat is idd wel tamelijk klote voor de terrasjes, stranden, alles buiten.
Je bedoelt golfstroom.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:35 schreef Bocaj het volgende:
Owja!quote:
1 maand moet het toerisme en horeca op teren?quote:
Nou qua prijzen lijkt het er wel op ja!quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
1 maand moet het toerisme en horeca op teren?
Dat is met alles op dit moment.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:00 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou qua prijzen lijkt het er wel op ja!
Zijn twee totaal verschillende dingen in ieder geval.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:59 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Owja!(Wat moeten we ook zonder jou!)
Juni was mooi. Krijgt een 9. Juli inmiddels maar een 5quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Na een slechte lente ook een slechte zomer. Dat is idd wel tamelijk klote voor de terrasjes, stranden, alles buiten.
Eerste helft van Juli was ook best prima. 8-9 Juli was het nog bloedjeheet.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Juni was mooi. Krijgt een 9. Juli inmiddels maar een 5
Dat hebben ze nooit. 15 graden is prima volgens mij voor daarquote:Op donderdag 27 juli 2023 09:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
IJsland krijgt dit jaar sowieso geen zomer, zo te zien.
Daar is het al jaren geen zomer geweest.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
IJsland krijgt dit jaar sowieso geen zomer, zo te zien.
We gaan voor een grote verandering midden augustus.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:30 schreef ACT-F het volgende:
Het regent weer eens zeikstralen in dit topic... Dus voor alle duidelijkheid:
HET WEER IS GEEN GEMIDDELDE.
Geniet ze
Het kan er zeker wel warm worden, maar dan moet de stroming niet uit het noorden komen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar is het al jaren geen zomer geweest.
Begint de winter dan al?quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We gaan voor een grote verandering midden augustus.
quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
Qua zon is juli tov vorig jaar niet zo slecht. Zowel in juni als juli heb ik meer opgewekt dan vorig jaar (juli jog een paar kwh, dan zit ik erover heen).
Dus valt alleszins best mee hier met dat 'slechte' weer.
Ik hou ze goed bij, dus dat is het niet. Ik heb meer opbrengst dus meer lichtinval (ik neem aan zon, de dagen zijn niet ineens langer) gehad dan vorig jaar.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is gewoon aantoonbaar de reinste flauwekul. Leuk voor je dat je meer opbrengst hebt, maar misschien voortaan even je panelen gewoon schoon maken als het een tijdje droog is geweest.
Het is vorig jaar in juli de hele maand bijna onafgebroken zonnig en warm geweest. Tot nu toe hebben we een vrij natte juli met veel bewolking. Het is gewoon niet waar, volgens het KNMI lopen we maarliefst 86 uur achter op vorig jaar en lijkt het erop dat we ruim onder het langjarig gemiddelde gaan eindigen. En ik vertrouw het KNMI toch een stuk meer met statistiek dan jouw onbetrouwbare zonnepanelen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik hou ze goed bij, dus dat is het niet. Ik heb meer opbrengst dus meer lichtinval (ik neem aan zon, de dagen zijn niet ineens langer) gehad dan vorig jaar.
Dat is gewoon een statistiek. Hoe kan dat onzin zijn.
12% minder zonuren, vind het nogal meevallen eigenlijk.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:47 schreef aloa het volgende:
Veel minder zon dan normaal in ieder geval. En lijkt ook niet echt veel meer bij te komen.
[ afbeelding ]
Vind het nogal tegenvallen eigenlijk. Vorig jaar was veel beterquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
12% minder zonuren, vind het nogal meevallen eigenlijk.
Tja afgelopen juni was ook veel beter dan normaal..quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vind het nogal tegenvallen eigenlijk. Vorig jaar was veel beter
Dan heb je het dus over 53% meer zonuren dan normaal.quote:Met landelijk gemiddeld 327,5 zonuren tegen 214 normaal was het ook veruit de zonnigste juni en sinds 1962 was het niet zo droog met landelijk gemiddeld 21,6 mm tegen 68 mm normaal.
quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
12% minder zonuren, vind het nogal meevallen eigenlijk.
Lezen, normaal is het 214 uur in juli, nu 188 uur deze maand. Iemand heeft z'n basisschool niet afgemaakt?quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:
Vorig jaar juli had 275 zonuren, nu zitten we op 188 en lijkt het erop dat er ook niet veel meer bij gaat komen. Waar komt die 12% nou weer vandaan
Iemand heeft z'n basisschool niet afgemaakt?
Lezen? Jij bent degene die plots komt met een vergelijking met normaal terwijl we al de hele tijd vergelijken met vorig jaarquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lezen, normaal is het 214 uur in juli, nu 188 uur deze maand.
Janken.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lezen? Jij bent degene die plots komt met een vergelijking met normaal terwijl we al de hele tijd vergelijken met vorig jaar
Dit soort sneren lijkt mij ook weer niet nodigquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:
Vorig jaar juli had 275 zonuren, nu zitten we op 188 en lijkt het erop dat er ook niet veel meer bij gaat komen. Waar komt die 12% nou weer vandaan
Iemand heeft z'n basisschool niet afgemaakt?
Inderdaad. Sla 'm op z'n bek @Momo!quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit soort sneren lijkt mij ook weer niet nodig
Na regen komt zonneschijn?quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
Klagen heeft geen zin, maar is natuurlijk meer dan terecht. Gvd toch een zielige vertoning dit. Net november
[ twitter ]
[ twitter ]
Alsof we iets anders van hem gewend zijnquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit soort sneren lijkt mij ook weer niet nodig
Vergeleken met?quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Uitzonderlijke warme Mediterraanse zee
Ik tel 9 droge dagen en nog eens een stuk of 4-5 met zeer minimale hoeveelheid / lengte van regen.quote:
Volgens mij heeft Copernicus Marine juist 1993 tot nu als referentie.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Vergeleken met?
Wat dat betreft storend dat veel internationale bronnen 1971-2000 aanhouden en het KNMI 1991-2020 doet en er zelfs het plan was om het gewoon steevast van de afgelopen 30 jaar te doen. Dus 1993 2023
En droogtequote:Op donderdag 27 juli 2023 12:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een vies vuil kutweer. Hopelijk zitten we over een paar weken weer te klagen over de hitte.
Onacceptabel dat het niet gewoon even op het kaartje vermeld wordtquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Copernicus Marine juist 1993 tot nu als referentie.
Afgelopen 2 dagen viel er in de Alpen ook sneeuw boven de 2000. Op zich niet uitzonderlijk.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:42 schreef Dven het volgende:
Hier stond ik een paar dagen geleden nog met 20 graden
[ afbeelding ]
Nee, we gaan dan verder waar juni gebleven is. Heet, zonnig en een zacht briesje.quote:
Veeeeeeeeeeel te veel vocht in de grond momenteel. En we hebben ook niet meer de luxe van een enorm krachtige zon. Zomer komt niet meer goed wat dat betreft.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, we gaan dan verder waar juni gebleven is. Heet, zonnig en een zacht briesje.
Daar niet nee, gebeurt hier niet geregeld dat het 's zomers sneeuwt. Is met name ook het grote contrast na de hitte van de afgelopen week. Het is overal een graad of 15/20 koelerquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Afgelopen 2 dagen viel er in de Alpen ook sneeuw boven de 2000. Op zich niet uitzonderlijk.
Kan elke maand wel sneeuw vallen idd.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar niet nee, gebeurt hier niet geregeld dat het 's zomers sneeuwt. Is met name ook het grote contrast na de hitte van de afgelopen week. Het is overal een graad of 15/20 koeler
Zou dan wel eens zelfde referentie ongeveer kunnen zijn als op jou plaatje, ik ging even van een ander plaatje uit van die bron met een referentie van 1993-2023.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Onacceptabel dat het niet gewoon even op het kaartje vermeld wordt
Maar zo ver boven het gemiddelde van de afgelopen 30 jaar kan ik me niet echt voorstellen. Deze afbeelding is door een Engelse meteoroloog geplot en heeft betrekking op de norm van 1971-2000
[ afbeelding ]
Graadje of 30 en zonnig hier. Waar heb je het over?quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een vies vuil kutweer. Hopelijk zitten we over een paar weken weer te klagen over de hitte.
Prima. Lauwe zon dan.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Veeeeeeeeeeel te veel vocht in de grond momenteel. En we hebben ook niet meer de luxe van een enorm krachtige zon. Zomer komt niet meer goed wat dat betreft.
Het is afschuwelijk vandaag.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Prima. Lauwe zon dan.
Temperatuur vandaag wel lekker trouwens.
* Nattekat trekt dick door z'n scherm terug naar Nederlandquote:Op donderdag 27 juli 2023 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Graadje of 30 en zonnig hier. Waar heb je het over?
[ afbeelding ]
Nee dat is het in januari. Met een snijdende wind, grijs wolkendek en koud opstaan elke dag.quote:
Ik moet bijna de lichten binnen aan zetten, dit is echt geen centimeter beter dan januariquote:Op donderdag 27 juli 2023 14:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee dat is het in januari. Met een snijdende wind, grijs wolkendek en koud opstaan elke dag.
Het is zacht vandaag.
Hihi. Nee maar normaal zal ik dit soort flauwe posts niet meer doen, beloofd. Maar bloodymary1 heeft er nogal een handje van om vaak te roepen dat het bij haar "heerlijk en mooi weer" is als de rest van NL in de regen zit. Dus ze had nog wat van me tegoedquote:Op donderdag 27 juli 2023 14:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
* Nattekat trekt dick door z'n scherm terug naar Nederland
Man, zo blij dat ik hier zit ipv daar.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Graadje of 30 en zonnig hier. Waar heb je het over?
[ afbeelding ]
Ditquote:Op donderdag 27 juli 2023 15:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Man, zo blij dat ik hier zit ipv daar.
Zullen we in Dick zijn huis gaan zitten als hij straks met 16 graden in Nederland zit?quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
* Nattekat trekt dick door z'n scherm terug naar Nederland
Ik kan niet wegquote:Op donderdag 27 juli 2023 16:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zullen we in Dick zijn huis gaan zitten als hij straks met 16 graden in Nederland zit?
Sorry, de casa is al bezet door broer van vrouwlief. Wij ruilen namelijk voor 2 weken met hun huis.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zullen we in Dick zijn huis gaan zitten als hij straks met 16 graden in Nederland zit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |