quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
Qua zon is juli tov vorig jaar niet zo slecht. Zowel in juni als juli heb ik meer opgewekt dan vorig jaar (juli jog een paar kwh, dan zit ik erover heen).
Dus valt alleszins best mee hier met dat 'slechte' weer.
Ik hou ze goed bij, dus dat is het niet. Ik heb meer opbrengst dus meer lichtinval (ik neem aan zon, de dagen zijn niet ineens langer) gehad dan vorig jaar.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is gewoon aantoonbaar de reinste flauwekul. Leuk voor je dat je meer opbrengst hebt, maar misschien voortaan even je panelen gewoon schoon maken als het een tijdje droog is geweest.
Het is vorig jaar in juli de hele maand bijna onafgebroken zonnig en warm geweest. Tot nu toe hebben we een vrij natte juli met veel bewolking. Het is gewoon niet waar, volgens het KNMI lopen we maarliefst 86 uur achter op vorig jaar en lijkt het erop dat we ruim onder het langjarig gemiddelde gaan eindigen. En ik vertrouw het KNMI toch een stuk meer met statistiek dan jouw onbetrouwbare zonnepanelen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik hou ze goed bij, dus dat is het niet. Ik heb meer opbrengst dus meer lichtinval (ik neem aan zon, de dagen zijn niet ineens langer) gehad dan vorig jaar.
Dat is gewoon een statistiek. Hoe kan dat onzin zijn.
12% minder zonuren, vind het nogal meevallen eigenlijk.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:47 schreef aloa het volgende:
Veel minder zon dan normaal in ieder geval. En lijkt ook niet echt veel meer bij te komen.
[ afbeelding ]
Vind het nogal tegenvallen eigenlijk. Vorig jaar was veel beterquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
12% minder zonuren, vind het nogal meevallen eigenlijk.
Tja afgelopen juni was ook veel beter dan normaal..quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vind het nogal tegenvallen eigenlijk. Vorig jaar was veel beter
Dan heb je het dus over 53% meer zonuren dan normaal.quote:Met landelijk gemiddeld 327,5 zonuren tegen 214 normaal was het ook veruit de zonnigste juni en sinds 1962 was het niet zo droog met landelijk gemiddeld 21,6 mm tegen 68 mm normaal.
quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
12% minder zonuren, vind het nogal meevallen eigenlijk.
Lezen, normaal is het 214 uur in juli, nu 188 uur deze maand. Iemand heeft z'n basisschool niet afgemaakt?quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:
Vorig jaar juli had 275 zonuren, nu zitten we op 188 en lijkt het erop dat er ook niet veel meer bij gaat komen. Waar komt die 12% nou weer vandaan
Iemand heeft z'n basisschool niet afgemaakt?
Lezen? Jij bent degene die plots komt met een vergelijking met normaal terwijl we al de hele tijd vergelijken met vorig jaarquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lezen, normaal is het 214 uur in juli, nu 188 uur deze maand.
Janken.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lezen? Jij bent degene die plots komt met een vergelijking met normaal terwijl we al de hele tijd vergelijken met vorig jaar
Dit soort sneren lijkt mij ook weer niet nodigquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:
Vorig jaar juli had 275 zonuren, nu zitten we op 188 en lijkt het erop dat er ook niet veel meer bij gaat komen. Waar komt die 12% nou weer vandaan
Iemand heeft z'n basisschool niet afgemaakt?
Inderdaad. Sla 'm op z'n bek @Momo!quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit soort sneren lijkt mij ook weer niet nodig
Na regen komt zonneschijn?quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
Klagen heeft geen zin, maar is natuurlijk meer dan terecht. Gvd toch een zielige vertoning dit. Net november
[ twitter ]
[ twitter ]
Alsof we iets anders van hem gewend zijnquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit soort sneren lijkt mij ook weer niet nodig
Vergeleken met?quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Uitzonderlijke warme Mediterraanse zee
Ik tel 9 droge dagen en nog eens een stuk of 4-5 met zeer minimale hoeveelheid / lengte van regen.quote:
Volgens mij heeft Copernicus Marine juist 1993 tot nu als referentie.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Vergeleken met?
Wat dat betreft storend dat veel internationale bronnen 1971-2000 aanhouden en het KNMI 1991-2020 doet en er zelfs het plan was om het gewoon steevast van de afgelopen 30 jaar te doen. Dus 1993 2023
En droogtequote:Op donderdag 27 juli 2023 12:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een vies vuil kutweer. Hopelijk zitten we over een paar weken weer te klagen over de hitte.
Onacceptabel dat het niet gewoon even op het kaartje vermeld wordtquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Copernicus Marine juist 1993 tot nu als referentie.
Afgelopen 2 dagen viel er in de Alpen ook sneeuw boven de 2000. Op zich niet uitzonderlijk.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:42 schreef Dven het volgende:
Hier stond ik een paar dagen geleden nog met 20 graden
[ afbeelding ]
Nee, we gaan dan verder waar juni gebleven is. Heet, zonnig en een zacht briesje.quote:
Veeeeeeeeeeel te veel vocht in de grond momenteel. En we hebben ook niet meer de luxe van een enorm krachtige zon. Zomer komt niet meer goed wat dat betreft.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, we gaan dan verder waar juni gebleven is. Heet, zonnig en een zacht briesje.
Daar niet nee, gebeurt hier niet geregeld dat het 's zomers sneeuwt. Is met name ook het grote contrast na de hitte van de afgelopen week. Het is overal een graad of 15/20 koelerquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Afgelopen 2 dagen viel er in de Alpen ook sneeuw boven de 2000. Op zich niet uitzonderlijk.
Kan elke maand wel sneeuw vallen idd.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar niet nee, gebeurt hier niet geregeld dat het 's zomers sneeuwt. Is met name ook het grote contrast na de hitte van de afgelopen week. Het is overal een graad of 15/20 koeler
Zou dan wel eens zelfde referentie ongeveer kunnen zijn als op jou plaatje, ik ging even van een ander plaatje uit van die bron met een referentie van 1993-2023.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Onacceptabel dat het niet gewoon even op het kaartje vermeld wordt
Maar zo ver boven het gemiddelde van de afgelopen 30 jaar kan ik me niet echt voorstellen. Deze afbeelding is door een Engelse meteoroloog geplot en heeft betrekking op de norm van 1971-2000
[ afbeelding ]
Graadje of 30 en zonnig hier. Waar heb je het over?quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een vies vuil kutweer. Hopelijk zitten we over een paar weken weer te klagen over de hitte.
Prima. Lauwe zon dan.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Veeeeeeeeeeel te veel vocht in de grond momenteel. En we hebben ook niet meer de luxe van een enorm krachtige zon. Zomer komt niet meer goed wat dat betreft.
Het is afschuwelijk vandaag.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Prima. Lauwe zon dan.
Temperatuur vandaag wel lekker trouwens.
* Nattekat trekt dick door z'n scherm terug naar Nederlandquote:Op donderdag 27 juli 2023 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Graadje of 30 en zonnig hier. Waar heb je het over?
[ afbeelding ]
Nee dat is het in januari. Met een snijdende wind, grijs wolkendek en koud opstaan elke dag.quote:
Ik moet bijna de lichten binnen aan zetten, dit is echt geen centimeter beter dan januariquote:Op donderdag 27 juli 2023 14:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee dat is het in januari. Met een snijdende wind, grijs wolkendek en koud opstaan elke dag.
Het is zacht vandaag.
Hihi. Nee maar normaal zal ik dit soort flauwe posts niet meer doen, beloofd. Maar bloodymary1 heeft er nogal een handje van om vaak te roepen dat het bij haar "heerlijk en mooi weer" is als de rest van NL in de regen zit. Dus ze had nog wat van me tegoedquote:Op donderdag 27 juli 2023 14:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
* Nattekat trekt dick door z'n scherm terug naar Nederland
Man, zo blij dat ik hier zit ipv daar.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Graadje of 30 en zonnig hier. Waar heb je het over?
[ afbeelding ]
Ditquote:Op donderdag 27 juli 2023 15:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Man, zo blij dat ik hier zit ipv daar.
Zullen we in Dick zijn huis gaan zitten als hij straks met 16 graden in Nederland zit?quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
* Nattekat trekt dick door z'n scherm terug naar Nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |