Dus maar voor een mix gegaan. Hopelijk pakt dat goed uit.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Altijd fijn als beide trainingen letterlijk en figuurlijk in het water zijn gevallen. Je weet nu helemaal nada over paces
Silverstone werd vooraf al genoemd als een baan die McLaren heel erg ligt, en dan zou Hongarije dat weer juist niet zijn. Tegelijkertijd zou dit juist weer een AM baan zijn. Maar tja... hoe veel daarvan is waar.
Helaas hier niet veel wiggelroom... (budget)quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:30 schreef Starflyer het volgende:
Heb nu Alonso, Norris en 2x Alpine (die er gisteren ook goed bij zaten)
Ik wenst u veel Erfolg!quote:Op dinsdag 25 juli 2023 00:37 schreef Bonobo11 het volgende:
Met alles McLaren en een AM motor denderen we de top100 in.
Voor de hand ligt nu natuurlijk alles McLaren, dus gaan we against-the-grain. Ferrari it is.
Ik zet de joker en de banjer in Martin, we gaan voor de volle Waku.
Er hoeft niks te veranderen aan de deadline, maar ik vraag me wel af wat er gebeurt met de punten voor de kwalificatie, wanneer er geen kwalificatie zou zijn. Deel je dan helemaal geen punten uit voor de kwalificatie? Of deel je punten uit op basis van de startopstelling?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:42 schreef Starflyer het volgende:
Waarom zou er überhaupt iets veranderen als een sessie niet doorgaat?
Ik ga nog 1x voor de Oranje bazen en na de stop zie ik het wel weerquote:
Ja, denk dat ik dit keer wel naar je ga luisteren. Ferrari zal wel floppen.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ga nog 1x voor de Oranje bazen en na de stop zie ik het wel weer
Ik kwam net een paar miljoen tekort.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 18:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Had toch een Ferrari mee moeten nemen, achja
Ik twijfelde... Als ik NOR en PIA deed, kon ik mn AM-motor voor Ferrari doen...quote:Op vrijdag 28 juli 2023 18:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik kwam net een paar miljoen tekort.
quote:Op vrijdag 28 juli 2023 18:06 schreef Sally het volgende:
[..]
* Sally in een chat - voor de FOK! Formule 1-manager... "zal ik Ferrari motor doen?"![]()
![]()
![]()
I hate Fellali, dus ... principes ,,.. en de clowns van de laatste tijd... enz....
Te laat gewisseld?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:55 schreef FOKKIE13 het volgende:
Ik weet niet of dit de juiste plek is om vragen te stellen over de F1 manager, maar ik begrijp iets niet.
Ik heb exact hetzelfde team als heel veel deelnemers op het ogenblik, namelijk het hele McLaren team.
Sommige deelnemers gaan met deze samenstelling van plek 306 naar plek 153. Ik ga met dit team van plek 204 naar plek 236... ? Hoe kan iemand met minder punten, met exact dezelfde samenstelling ineens 50 plekken boven mij staan...?
Zo zie ik nog meer mensen met dit team die stijgen op de ranglijst, maar ik zak alleen maar. Mis ik iets?
Dank voor je reactie.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Te laat gewisseld?
Want die 424 punten die je hebt gekregen is niet voor een volledig McLaren team. Dan zou je 678 punten moeten hebben.
Maar dat kun je in je teamgeschiedenis zien.
Je hebt pas voor deze GP een volledig McLaren-team.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:08 schreef FOKKIE13 het volgende:
[..]
Dank voor je reactie.
Ik heb direct na de vorige GP mijn team gewijzigd, dus ruim voor de sluiting. Het valt me alleen op dat het lijkt alsof ik te weinig punten heb gekregen, maar geen idee waar ik dat moet navragen.
Met de volle punten van 678 zou ik inderdaad rond plek 85 staan en dat zou dan precies kloppen met de rest van het beeld wat ik heb bij andere deelnemers.
Heb jij enig idee wie ik hier even voor kan benaderen ?
Volgens mij zit ik inderdaad verkeerd te kijken. Dank voor jullie hulp en excuses voor mijn hoge noob-gehalte...quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Je hebt pas voor deze GP een volledig McLaren-team.
De vorige GP had je een mix van allerlei dingen waardoor je inderdaad 424 punten hebt gehaald.
Geen probleemquote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:34 schreef FOKKIE13 het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik inderdaad verkeerd te kijken. Dank voor jullie hulp en excuses voor mijn hoge noob-gehalte...
Super bedankt, erg vriendelijk !!!quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:36 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Geen probleem
Vragen mag altijd, daar zijn we voor
... dit is het forumtopic wat bedoeld wordt in de FAQ van de F1-managerquote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:55 schreef FOKKIE13 het volgende:
Ik weet niet of dit de juiste plek is om vragen te stellen over de F1 manager,
quote:Op zondag 30 juli 2023 15:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mensen zonder McLaren gaan flink scoren.
Gelukkig hep bijna iedereen in de top McLaren en heeft Piastri nog wat punten in de sprint gepakt.
Er was één persoon die nog vol op AM stond. Ik snap echt totaal niet waarom je dat zou doen, maar het betaalt zich wel uit.quote:Op zondag 30 juli 2023 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit gaat wel heel veel punten kosten. Dat wordt weer 10-15 plaatsen zakken.
Valt mee.quote:Op zondag 30 juli 2023 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit gaat wel heel veel punten kosten. Dat wordt weer 10-15 plaatsen zakken.
Verliest maar 100 punten op het ´beste team´quote:Op zondag 30 juli 2023 18:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
11 plaatsen, valt mee. Wel weer het bewijs dat alles op 1 team nooit heel handig is hoe goed dat team ook is.
Ik had dus ALO + AM motor ingewisseld.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er was één persoon die nog vol op AM stond. Ik snap echt totaal niet waarom je dat zou doen, maar het betaalt zich wel uit.
Omdat ik bij het invoeren van de ronde de FP3-tijd nog niet wist en die gezien de andere GP's meestal om 12.30u begint.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:39 schreef D. het volgende:
Ik lees dat je kunt wisselen tot zaterdag 12:29u
Waarom die tijd? FP3 duurt tot 12:30u
Ligt er natuurlijk aan wat ie kost.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:10 schreef Pino112 het volgende:
Ja.
Van mij mag je hem kiezen, zullen er vast niet zoveel zijn.
35quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan wat ie kost.
Veel te veel natuurlijk. Dat is vrijwel net zoveel als wat Ricciardo kostte. En meer dan wat Dr. Albon kost.quote:
Ja not done deal iddquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Veel te veel natuurlijk. Dat is vrijwel net zoveel als wat Ricciardo kostte. En meer dan wat Dr. Albon kost.
yep invaller van een invaller ..... gewoon onderaan beginnen op 20Kquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:36 schreef PS. het volgende:
10K minder lijkt me inderdaad wat meer redelijk.
Albon is natuurlijk vooraf te laag insgeschaaldquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Veel te veel natuurlijk. Dat is vrijwel net zoveel als wat Ricciardo kostte. En meer dan wat Dr. Albon kost.
Andere prijzen veranderen ook gewoon gedurende het seizoen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Albon is natuurlijk vooraf te laag insgeschaald
Ja, maar is dat een reden om een rijder die halverwege het seizoen er bij komt, ook weer veel te duur in te schalen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:37 schreef Sally het volgende:
AlphaTauri was dit seizoen sowieso duurder dan het eigenlijk waard bleek te zijn.
Maar ja, gebaseerd op vorig seizoen en de resultaten van toen...
AT miste ook de update-boot en hoe de aanpassingen nodig waren toen er een TD kwam over de rijhoogte.
Dit weekend gekozen voor McLaren-McLaren-Norris-Albon. Mij hoor je niet klagen. Al kan dat morgen natuurlijk totaal anders zijn.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 06:03 schreef _UserName_ het volgende:
Ik ga niet full McLaren, Alonso lijkt het redelijk te doen dus wordt Norris, Alonso, AT chassis en McLaren motor. Max kan ik er wel bij hebben aar dan de rest op HAAS, dat vind ik te riskant.
Ik wou Alonso verkopen voor Leclerc of Russel, gelukkig niet gedaanquote:Op zondag 27 augustus 2023 23:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Had Alonso nooit echt overwogen. Sainz wel, of iets met Verstappen en Albon. Ja jammer
ja - hierquote:
Nee, zo luxe systeem is het nietquote:Op donderdag 31 augustus 2023 07:24 schreef _UserName_ het volgende:
Is het trouwens ook zo dat hoe lager iemand staat in rangorde, en hoe hoger deze eindigt, deze meer punten krijgt? Dat Albon bv met P7 meer punten krijgt dan Alonso met een P3?
RIPquote:Op zaterdag 2 september 2023 08:06 schreef _UserName_ het volgende:
Dan gokken we op Gasly, Norris, AM motor en McLaren chassis, vind full Mclaren te risicovol
Ja, elke keer weerquote:
En niet eens de slechtste keuze ooitquote:Op zondag 3 september 2023 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben voor Sainz - Norris - McLaren - McLaren gegaan.
Wel een risico met die Italiaanse rommel maar voorlopig iig wel prima puntjes.
Volgende race weer terug naar Alonso iig.
Ik weet niet of hij meeleest, de laatste tijd zat hij niet zo vaak meer op FOK!quote:Op zondag 3 september 2023 23:45 schreef Twieki het volgende:
Had Albon, Piastri, RB en Williams dit weekend. Niet heel slecht gescoord met 544 punten, maar Hamilton, rot op, je hebt 't verpest met je rare move.![]()
Je start op de hards, en als er nog 22 rondjes te gaan zijn zit je weer te zeiken over de mediums en dat je 't niet op die banden gaat halen, terwijl er al genoeg teams zijn die 22+ rondjes op die mediums hebben gereden met een vollere tank? Echt, hef jezelf op. Totaal geen zelfreflectie. Jammer dat je nog twee jaar door gaat. Ik hoop dat Toto gaat kijken naar de 14-daagse termijn waarin je een contract nog kosteloos kan ontbinden. Dat zal je leren!
Nee, ik zie dat de manager ook nog niet open is. Mss wat verlaat.quote:Op maandag 4 september 2023 20:09 schreef nils7 het volgende:
Van 106 geklommen naar 59 :-)
Met Sainz, Albon, McLaren en Ferrari
Alleen is het budget al goed?
Volgens mij niet. Ik heb zelfde budget als voor Italië.quote:Op maandag 4 september 2023 20:09 schreef nils7 het volgende:
Van 106 geklommen naar 59 :-)
Met Sainz, Albon, McLaren en Ferrari
Alleen is het budget al goed?
Ik heb 3x Ferrari (en Hulk), ik leef op het randje.quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:45 schreef Nattekat het volgende:
Ik wist niet meer wat ik gedaan had, maar schijnbaar ben ik vanmorgen slaapdronken naar Leclerc geswitcht. Dat kan niet anders dan een grote flop worden.
Ja doeiquote:Op zaterdag 16 september 2023 13:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb 3x Ferrari (en Hulk), ik leef op het randje.
Hoop dat ze snel genoeg zijn dat strategie niet meer boeit
Is er een probleem?quote:
Had toch dit moeten doen. Maar dit met nog een McLaren ging voor mij net niet meen ikquote:Op zaterdag 16 september 2023 16:30 schreef PS. het volgende:
[ afbeelding ]
Kwali levert zeker niks op
Ik had dit ook niet als uiteindelijke uitslag verwachtquote:Op zondag 17 september 2023 15:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had toch dit moeten doen. Maar dit met nog een McLaren ging voor mij net niet meen ik
Ik had ook verwacht relatief meer voorsprong te pakken, maar McLaren deed het te goed. Zolang je geen AM, Red Bull, Williams of andere gekkigheden had maar 'gewoon' Ferrari/McLaren of evt Haas scoor je prima. En ook Red Bull scoort niet echt kut, maar is vooral te duur geweest deze ronde. Ik ben blij dat ik gewisseld heb, zeg maar. Al moet ik volgende race weer wisselen.quote:Op zondag 17 september 2023 16:16 schreef PS. het volgende:
Ik win hier ook gewoon nauwelijks wat meeVanaf 300 naar 260 ofzo
moet je wel net als ik een crashende Sargeant voor lief nemen....quote:Op zaterdag 23 september 2023 11:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat ik bezielde toen ik vorige week naar AM ging, maar Jezus zelfs dan is Stroll echt afschuwelijk
Weet wel dat dat na dit weekend meteen richting de prullenbak gaat. Neem Williams wel.
Williams is oprecht een beter onderdeel om te hebben dan AM momenteel.quote:Op zaterdag 23 september 2023 11:36 schreef Sally het volgende:
[..]
moet je wel net als ik een crashende Sargeant voor lief nemen....🙈
Dat wist ik races geleden alquote:Op zaterdag 23 september 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Williams is oprecht een beter onderdeel om te hebben dan AM momenteel.
2x Williams durfde ik nog niet aanquote:Op zaterdag 23 september 2023 11:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat wist ik races geleden al
(Nee, eigenlijk ook meer net als PS weer terug daarheen, omdat ik toen Max kon aanschaffen)
Dit inderdaad. Verder prima race met 3x McLaren.quote:
Dan had je gezien de uitslag op zich niet heel slecht gescoord, maar helaas is Perez wel uitgevallenquote:Op zaterdag 23 september 2023 12:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Semi-gegokt met Perez en Lando als drivers, maar zie net dat ik ook een RB motor of Chassis had kunnen doen met 3x Mclaren
quote:Op zondag 24 september 2023 17:33 schreef PS. het volgende:
Bijna 50 plaatsen gezakt terwijl ik Max en Norris had
Kansloos om nog mee te doen
Wel als je 2x Williams hebt.quote:Op zondag 24 september 2023 17:42 schreef Sally het volgende:
[..]![]()
Hoe dat dan...?
Deden anderen het zóveel beter...?!
Hmja.quote:
Handig tochquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:40 schreef bedachtzaam het volgende:
De manager sluit om 19:59 maar de kwalificatie begint om 19:00.
Shhhhquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:40 schreef bedachtzaam het volgende:
De manager sluit om 19:59 maar de kwalificatie begint om 19:00.
Ik was iig RUIM op tijdquote:
Ik vond dit een goede optie, maar gekozen voor McLaren chassis en motor ipv Williams.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 06:22 schreef _UserName_ het volgende:
Ik heb Max er maar eens ingezet, helaas wel met Williams motor en chassis maar wellicht komt daar vrij snel verandering. Piastri als 2e rijder. Aan de rijders zal het dus niet liggen
Daar had ik na Max geen geld meer voor. Wellicht nu wel.quote:Op zondag 8 oktober 2023 19:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond dit een goede optie, maar gekozen voor McLaren chassis en motor ipv Williams.
Ziet er voorlopig goed uit.
Eh, alleen met Perez pech?quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:30 schreef Nattekat het volgende:
Perez, Norris, McLaren, McLaren
Ik jinx echt elk team dat ik kies.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Met Perez in je team vraag je er ook wel omquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:30 schreef Nattekat het volgende:
Perez, Norris, McLaren, McLaren
Ik jinx echt elk team dat ik kies.
Nog omgegooid voor Sainzquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 09:09 schreef nils7 het volgende:
Lando, Oscar, McLaren motor en RBR chassis...
Iets te veel McLaren onderdelen vind ik maar het circuit is a la Spa/Suzuka qua lay-out dus wellicht gaan ze goed.
Althans alternatief is Fernando voor Lando voor mij, dan is de kans groter op punten voor Lando
Nee, want dat betekent dat je mij voorbij bent gegaan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:08 schreef Questular het volgende:
Van positie 522 na race 4 naar positie 104. Win ik nu een sticker?
Ga meteen alles Haas pakken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, want dat betekent dat je mij voorbij bent gegaan.
Hij is net weer open iigquote:Op maandag 9 oktober 2023 21:58 schreef potjecreme het volgende:
Wat is er met de manager aan de hand?
Was uitgedroogd na de race van gisteren.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:58 schreef potjecreme het volgende:
Wat is er met de manager aan de hand?
quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:09 schreef Sally het volgende:
Whoop whoop!
Zowel in de Sprintrace als in de race goede zaken gedaan![]()
![]()
2x FL (of geldt dat niet in de sprintrace @:pino112 ? - kan het wel op die manier lezen, overigens) want:
MAX 2e / 1e
PIA 1e / 2e
McLaren Motor 1+3e / 2+3e
Williams chassis 7e+out / 13e+out@Pino112 - Telt er 2x een Snelste Ronde in een raceweekend?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Neen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 00:10 schreef Sally het volgende:
[..]
@:Pino112 - Telt er 2x een Snelste Ronde in een raceweekend?
Nuquote:Op maandag 16 oktober 2023 00:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Wanneer wordt Ricciardo weer beschikbaar gemaakt in de manager?
Uiteindelijk niet gewisseldquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:17 schreef Sally het volgende:
Hm.
Lastige, als ik kijk naar de 1e vrije training ....
Zal ik de McLaren motor inwisselen? Naar Alpine?
Of Piastri upgraden naar wat 'duurders' (mits ik de motor omlaag gooi).
Deze FP1 laat volgens mij lang niet alle potentieel van álle teams zien. Aston Martin onderaan, en McLaren niet veel hoger staat
Mn Williams chassis upgraden heeft ook niet veel nut, Haas of AlfaTauri.
Het is niet meer 'als'quote:Op maandag 23 oktober 2023 01:21 schreef Nattekat het volgende:
Als Leclerc en Hamilton eruit worden gekegeld, is die gok voor Perez zo slecht nog niet geweest
Hier ook nog Max & Piastri...quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Had geen geld voor Max+Norris dus moest Max+Piastri, kost me bijna 150 punten en 11 plaatsen
Blijft een minpunt van dat spelletje, als je voor ligt heb je meer geld en blijf je voor.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Had geen geld voor Max+Norris dus moest Max+Piastri, kost me bijna 150 punten en 11 plaatsen
idd...quote:
Erg jammer dat Sjarrel zijn auto besloot kapot te gaan. Dat kost wat dure punten. Nog 2 races te gaan. Benieuwd of de concurrentie nog naar Ferrari overstapt of bij McLaren blijft.quote:Op maandag 6 november 2023 15:15 schreef AmenhotepIV het volgende:
Hup Mexicanobakker!
Nog even volhouden
Ik had die overstap wel gemaakt en dat koste dus wat puntjes deze ronde.quote:Op maandag 6 november 2023 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Erg jammer dat Sjarrel zijn auto besloot kapot te gaan. Dat kost wat dure punten. Nog 2 races te gaan. Benieuwd of de concurrentie nog naar Ferrari overstapt of bij McLaren blijft.
Voor je het weet is het weer testweek 2024quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:08 schreef Nattekat het volgende:
Kutmclaren
Verpest alle wiskunde en statistiek achter de prijzen in de manager. Ook bewijs dat veel te goedkope onderdelen het spel redelijk op slot kunnen gooien, was aan het begin van het seizoen nog gezeik over dat AM te duur zou zijn.
Sinds Silverstone is McLaren + Max effectief alles wat je nodig hebt (al was afgelopen weekend AM dan weer beter voor chassis/motor). Daarvoor was het gewoon zoveel mogelijk AM erin dumpen. (En liefst wel onderdelen waar Alonso punten voor kreeg)quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:08 schreef Nattekat het volgende:
Kutmclaren
Verpest alle wiskunde en statistiek achter de prijzen in de manager. Ook bewijs dat veel te goedkope onderdelen het spel redelijk op slot kunnen gooien, was aan het begin van het seizoen nog gezeik over dat AM te duur zou zijn.
Of door zelf risico te nemen en hopen dat de bak van Max of Lando nog een keer kapot gaat, waarbij die laatste meer kans heeft. Maar zelfs dan is het gat met de top 5 enorm. Ik heb zo'n grote voorsprong dat ik alleen maar een do-or-die van de rest in de top 3 vreesquote:Op woensdag 8 november 2023 11:33 schreef Knut het volgende:
De MaxClaren combinatie werkt wel heel fijn, maar de enige manier waarop ik nog hoger kom dan P13 is als iemand boven mij besluit een domme gok te nemen. Weinig dat je kan doen behalve mega-risico nemen...
Precies dat ja. Ik ga geen hele gekke dingen meer doen tenzij VTs iets anders uitwijzen.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:19 schreef Knut het volgende:
Je hebt op mij 387 punten. De enige manier dat ik daarbij in de buurt kan komen is als ik alles omgooi ,full ferari ga en hoop dat McLaren en RedBull beiden crashen in de eerste bocht..
Dan pak ik liever P13
Alsof iemand anders dat risico heeft genomen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
A C H
C
H
Had wel het idee dat McLaren een tandje minder was, maar zo slecht had ik ook niet verwacht.P1
Ik heb 3x McLaren en verder heeft niemand 3x McLaren tot aan de nummer 7 als ik de budgetten zie.quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alsof iemand anders dat risico heeft genomen.
Lol, oepsquote:Op zaterdag 18 november 2023 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb 3x McLaren en verder heeft niemand 3x McLaren tot aan de nummer 7 als ik de budgetten zie.
Ja, herkenbaarquote:Op zaterdag 18 november 2023 10:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik heb me iets te veel laten leiden door de grid penalty voor Sainz
Het wordt hopen dat de Monegask uitvalt voor je!quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat wordt Max er in ieder geval uit gooien volgende week in de hoop dat daar iets raars gebeurt. Al zal dat wel niet
Ik ben even vergeten of we nog de uitslag van VT3 mee mochten makenquote:De volgende ronde is de GP van Abu Dhabi.
Je hebt nog tot zaterdag 25 november 2023 12:59 uur om je team aan te passen voor de komende ronde.
Dus het is tót VT3 begint.quote:Op zaterdag 25 november 2023 07:55 schreef Pino112 het volgende:
Nee, ver van te voren zijn al die tijden nog niet bekend dus het is altijd weer afwachten en aanpassen.
Beetje het nadeel van de VT3-tijd pakken helaas.
Doe dan gewoon voor de kwalificaties, want nu zijn er een hoop mensen die nog geld teveel hebben waar ze niets meer mee kunnen ... Ik vond die tijd ook al apart en nu zag ik dat het vervroegd was .. Ik had het eerdaags nog naar onze teamleden gecommuniceerd .. beetje jammer wel ..quote:Op zaterdag 25 november 2023 07:55 schreef Pino112 het volgende:
Nee, ver van te voren zijn al die tijden nog niet bekend dus het is altijd weer afwachten en aanpassen.
Beetje het nadeel van de VT3-tijd pakken helaas.
Kwalificatietijd wisselt toch ook altijd ja, dus dat maakt niet uit.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:45 schreef chufi het volgende:
[..]
Doe dan gewoon voor de kwalificaties, want nu zijn er een hoop mensen die nog geld teveel hebben waar ze niets meer mee kunnen ... Ik vond die tijd ook al apart en nu zag ik dat het vervroegd was .. Ik had het eerdaags nog naar onze teamleden gecommuniceerd .. beetje jammer wel ..
Kijk voor de grap eens naar hoe afschuwelijk eentonig de manager is geworden nu er een overduidelijk sterkste combinatie is die alles en iedereen neemt. Dat krijg je als de rangorde te duidelijk is, en na VT3 is het meestal wel redelijk in te schatten wie waar staat. Het is gewoon een slecht idee voor het spel. Een soortgelijke discussie hadden we aan het begin van het seizoen ook al omdat AM zogenaamd te duur zou zijn. Uiteindelijk is de manager het leukste en competitiefste als je afwegingen moet maken.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:45 schreef chufi het volgende:
[..]
Doe dan gewoon voor de kwalificaties, want nu zijn er een hoop mensen die nog geld teveel hebben waar ze niets meer mee kunnen ... Ik vond die tijd ook al apart en nu zag ik dat het vervroegd was .. Ik had het eerdaags nog naar onze teamleden gecommuniceerd .. beetje jammer wel ..
Het draait uiteindelijk ook om wat er gepresteerd wordt op de baan. En daarin zakte AM uiteindelijk weer door het ijs, terwijl McLaren (relatief goedkoop) dan weer naar boven kwam.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar hoe afschuwelijk eentonig de manager is geworden nu er een overduidelijk sterkste combinatie is die alles en iedereen neemt. Dat krijg je als de rangorde te duidelijk is, en na VT3 is het meestal wel redelijk in te schatten wie waar staat. Het is gewoon een slecht idee voor het spel. Een soortgelijke discussie hadden we aan het begin van het seizoen ook al omdat AM zogenaamd te duur zou zijn. Uiteindelijk is de manager het leukste en competitiefste als je afwegingen moet maken.
Kalm maar, die pakt zijn moment nog welquote:
McLaren is dan ook veel en veel te goedkoop ingeschat. Liever te duur dan te goedkoop, zo lang er genoeg te kiezen is, maakt het niet uit. Als een onderdeel te goedkoop is, neemt iedereen dat onderdeel en is er geen strategie. AM zit precies goed als je naar het hele jaar kijkt..quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:06 schreef Sally het volgende:
[..]
Het draait uiteindelijk ook om wat er gepresteerd wordt op de baan. En daarin zakte AM uiteindelijk weer door het ijs, terwijl McLaren (relatief goedkoop) dan weer naar boven kwam.
Ik denk dat het wel een lastig punt is, wanneer je het wisselmoment moet sluiten.
Ik vond het echter wel wat eerlijker worden tot net voor VT3, want je zit soms met tijden 'midden in de nacht' als je het gaat hebben over 'net na VT2'. En wat is dan "net na", hoeveel minuten, uren?
Op die manier konden spelers die geen nachtdienst hebben nog de volgende dag/zaterdag wisselen.
Maar vorig seizoen was McLaren ook niet zo goed, en de Aston Martin juist weer wel aardigquote:Op zaterdag 25 november 2023 14:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
McLaren is dan ook veel en veel te goedkoop ingeschat. Liever te duur dan te goedkoop, zo lang er genoeg te kiezen is, maakt het niet uit. Als een onderdeel te goedkoop is, neemt iedereen dat onderdeel en is er geen strategie. AM zit precies goed als je naar het hele jaar kijkt..
En dat wisselmoment zoals het nu werkt zorgt ervoor dat overduidelijke verrassingen er ook niet toe leiden dat iedereen weer hetzelfde neemt.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
De ideale samenstelling:
[ afbeelding ]
31ste ermee geworden, was 14de geworden als ik het team van vorige week had laten staan dus al met al goede beslissing om te wisselen. No guts no glory.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
geëindigd met 4x Ferrari om te kijken of ik mezelf nog de top-10 in kon forceren, ziet er niet goed uit
quote:Op zondag 26 november 2023 18:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
31ste ermee geworden, was 14de geworden als ik het team van vorige week had laten staan dus al met al goede beslissing om te wisselen. No guts no glory.
Doel was om iets anders te doen om te kijken of ik mezelf in de top-10 kon forceren en als ik niets had gedaan was het ook geen top-10 geworden.quote:
Nee, helaas niet.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:46 schreef Rnie het volgende:
Wat is nou de deal met overgebleven budget?Is dat nog van enige invloed op de ranglijst?
Kan ik het ook ergens doneren? Mijn overgebleven budget van 70 miljoen valt in het niet bij mijn dertiende maand.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, helaas niet.
Ik heb het gewoon laten uitbetalen op m'n bankrekening.
Traditioneel na de wintertests pasquote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:16 schreef D. het volgende:
Het is hier nog stil, maar neem aan dat we ook in 2024 weer een F1-manager hebben?
De activering ja, maar de toezegging DAT er weer een manager komt kan toch wel alquote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Traditioneel na de wintertests pas
Ohja, dus Mercedes wordt flink goedkoper omdat ze er niks van bakken? Al twee jaar niet meer? En McLaren wordt zeker duurder. AM wordt zeker ook duurder terwijl Alonso de enige is die die kar vooruit trekt?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Traditioneel na de wintertests pas
Jij wil dus dat iedereen na 5 races hetzelfde team heeft en dat er geen spel meer is, net als vorig jaar dankzij McLaren? Moeten beginnen met de laagste teams en langzaam je weg naar boven spelen is juist de uitdaging.quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:47 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ohja, dus Mercedes wordt flink goedkoper omdat ze er niks van bakken? Al twee jaar niet meer? En McLaren wordt zeker duurder. AM wordt zeker ook duurder terwijl Alonso de enige is die die kar vooruit trekt?
Geef ons in ieder geval de mogelijkheid om een fatsoenlijk team samen te stellen. Beginnen met Haas en Sauber is gewoon zo lame. Daar kan je niks mee.
Jaquote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:21 schreef D. het volgende:
[..]
De activering ja, maar de toezegging DAT er weer een manager komt kan toch wel al
McLaren was pas vanaf de zomerstop interessant om te nemen in de manager. Pas toen gingen ze als een toeter.quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij wil dus dat iedereen na 5 races hetzelfde team heeft en dat er geen spel meer is, net als vorig jaar dankzij McLaren? Moeten beginnen met de laagste teams en langzaam je weg naar boven spelen is juist de uitdaging.
Dat was voor iedereen ... niet miepenquote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:03 schreef Rnie het volgende:
Zin in! Gaat er nog iets veranderen wat betreft de regels? Vorig jaar had ik 70 miljoen overgebleven budget waar niks mee werd gedaan in de eindscore. Misschien een idee om dit om te zetten in puntjes?
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:10 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat was voor iedereen ... niet miepen
en lullig voor nieuwkomers ook
Hartstikke leuk dat je al 10 jaar mee doet. Ik doe dat ook. Net zo lang, zo niet langer. En ik vind 't irritant dat er begin van 't seizoen niks nuttigs gekocht kan worden. Dat is geen managen meer, maar gokken.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:16 schreef chufi het volgende:
Ik doe al 10 jaar mee.. dus ik begin met de Max, RedBull Redbull en Lewis oh en ik heb nog 75.000.000 op de rekening .. Wie gaat er winnen dit jaar ...
Zo werkt het dus niet ..
Zo werkt het ... manage er wat moois van ..quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:27 schreef Twieki het volgende:
[..]
Hartstikke leuk dat je al 10 jaar mee doet. Ik doe dat ook. Net zo lang, zo niet langer. En ik vind 't irritant dat er begin van 't seizoen niks nuttigs gekocht kan worden. Dat is geen managen meer, maar gokken.
En wat is er zo leuk aan 1 overduidelijk beste optie en niets meer, het hele seizoen lang? Budget dat geen enkele rol meer speelt? Geen strategie?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:27 schreef Twieki het volgende:
[..]
Hartstikke leuk dat je al 10 jaar mee doet. Ik doe dat ook. Net zo lang, zo niet langer. En ik vind 't irritant dat er begin van 't seizoen niks nuttigs gekocht kan worden. Dat is geen managen meer, maar gokken.
Roep ik ook al een tijdje. F1 Casino zou een betere naam zijn. Je hoeft maar 1 weekend verkeerd te gokken en een plek in de top 100 is dan al vrijwel onmogelijk. Met kennis van de Formule 1 heeft het in ieder geval weinig te maken.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 01:27 schreef Twieki het volgende:
[..]
Vorig jaar was er toch best wel wat mogelijk? Er zijn 24 races. Als je aan het begin te veel toegankelijk maakt, zal de top in de zomer al aan een volledig topteam zitten. Je kan dan wel de verschillen groter maken, maar dan is er vrij weinig strategie over na de eerste races.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:26 schreef lobotm het volgende:
Kijk er moet wel een uitdaging blijven. Maar het zou mooi zijn als je 3x haas / williams en 1 goed onderdeel kunt kopen. Wat ook voor meer variatie aan teams gaat zorgen. Nu zijn de opties vrijwel nihil en heeft bijna iedereen dezelfde keuzes gemaakt.
Dat is natuurlijk precies hetzelfde als de verschillen groter maken.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:53 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Kwestie van het prijzengeld wat lager weg te zetten.
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Roep ik ook al een tijdje. F1 Casino zou een betere naam zijn. Je hoeft maar 1 weekend verkeerd te gokken en een plek in de top 100 is dan al vrijwel onmogelijk. Met kennis van de Formule 1 heeft het in ieder geval weinig te maken.
Maar degenen die het organiseren staan niet echt open voor suggesties.
Doe je best zou ik zeggen.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
Kan er voor seizoen 2023 nog een totaal-overzichtje komen wat achteraf gezien de meest optimale keuze zou zijn geweest?
En wat dan het puntenaantal was geweest als iemand die keuzes daadwerkelijk had gemaakt?
2x Williams, Bottas en Hülkenberg in de eerste race. Verder kost dit veel te veel tijd om het uit te vogelenquote:Op zondag 25 februari 2024 12:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
Kan er voor seizoen 2023 nog een totaal-overzichtje komen wat achteraf gezien de meest optimale keuze zou zijn geweest?
En wat dan het puntenaantal was geweest als iemand die keuzes daadwerkelijk had gemaakt?
Dat is al jaren mogelijk.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:26 schreef lobotm het volgende:
Kijk er moet wel een uitdaging blijven. Maar het zou mooi zijn als je 3x haas / williams en 1 goed onderdeel kunt kopen. Wat ook voor meer variatie aan teams gaat zorgen. Nu zijn de opties vrijwel nihil en heeft bijna iedereen dezelfde keuzes gemaakt.
quote:
Gaat niet lukken ben ik bang. Daar heb je een team voor nodig waarvan je bij voordaad al weet dat dat helemaal niets gaat worden, zodat die lekker goedkoop gemaakt kan worden. F1 is veel te competatief tegenwoordigquote:Op zondag 25 februari 2024 19:59 schreef lobotm het volgende:
met 1 goed onderdeel bedoel ik ferrari, mclaren of red bull
Niet alpine ofzow
[..]
Reken er maar niet op.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:59 schreef lobotm het volgende:
Niet alpine ofzow
[..]
je kon dacht ik een AM onderdeel kopen. En zij begonnen vorig jaar goed. Paar jaar ervoor had ik een Ferrari onderdeel bij de start.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:59 schreef lobotm het volgende:
Niet alpine ofzow
[..]
En nou nog een keer...?quote:Op zondag 25 februari 2024 20:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaat niet lukken ben ik bang. Daar heb je een team voor nodig waarvan je bij voordaad al weet dat dat helemaal niets gaat worden, zodat die lekker goedkoop gemaakt kan worden. F1 is veel te competatief tegenwoordig
quote:Op zondag 25 februari 2024 21:04 schreef Sally het volgende:
[..]
En nou nog een keer...?
Heb je de spellingscontrole in de browser niet aanstaan?
quote:
Inderdaad - ik ben op die manier begonnenquote:Op zondag 25 februari 2024 21:02 schreef potjecreme het volgende:
je kon dacht ik een AM onderdeel kopen. En zij begonnen vorig jaar goed.
en dan doe jij dat en doet de rest van ons een team bestaande uit de overperformer van de backbenchers en zitten we daar de rest van het seizoen aan vast terwijl we langzaam upgraden naar Max + RB.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:59 schreef lobotm het volgende:
Niet alpine ofzow
[..]
Volgens mij is het ook nog nooit voor gekomen dat 3x troep + top team ook maar in de buurt kwam van een gebalanceerd team.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en dan doe jij dat en doet de rest van ons een team bestaande uit de overperformer van de backbenchers en zitten we daar de rest van het seizoen aan vast terwijl we langzaam upgraden naar Max + RB.
Meer budget (relatief gezien) is gewoon een slecht idee en het evolueren van je team over het seizoen het hele ding van het spelletje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |