Lopend?quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:26 schreef miss_sly het volgende:
Oei, die wil je niet tegenkomen
Hoe komt ze daar?
Laat leeuwen asjeblieft wegblijven hier, anders is het gejank van Michaelmoore niet meer te overzienquote:Op donderdag 20 juli 2023 09:27 schreef Piles het volgende:
Maar weer eens iets anders dan een wolf. Wordt toch steeds zichtbaarder, die klimaatverandering
Aanname.quote:
quote:
quote:
Ik verwachtte uiteraard geen kloppend antwoord hier. Het was, zoals men dat noemt, een retorische vraag.quote:
In het filmpje zie ik geen staartquote:Op donderdag 20 juli 2023 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die hebben maar korte staartjes.
[ afbeelding ]
Staart leeuw:
[ afbeelding ]
Maar hoe kom je als een particulier aan een leeuwenwelpje?quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik verwachtte uiteraard geen kloppend antwoord hier. Het was, zoals men dat noemt, een retorische vraag.
Maar goed, om even te speculeren: ze zal niet ontsnapt zijn uit een dierentuin of circus, want dan was er vast een nieuwsbericht over geweest. Dus dan zal ze wellicht bij een particulier vandaan komen die de welp zo ontzettend schattig vond, maar die de volwassen versie toch moeilijk te handelen vond.
Lopend kan, of ze is er met de auto heen gebracht.
Beter kijken, lange staart met een kwast. Duidelijk een leeuwenstaart.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In het filmpje zie ik geen staart
Ja hoor, vaak genoeg van die idioten die via een illegaal circuit zo'n 'huisdier' aanschaffen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar hoe kom je als een particulier aan een leeuwenwelpje?Die koop je niet in de dierenwinkel. En zelfs in het illegale circuit lijkt mij dit heel erg moeilijk
Een leeuw kan ik mij echt niet voorstellen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja hoor, vaak genoeg van die idioten die via een illegaal circuit zo'n 'huisdier' aanschaffen.
Ik zie het ja!quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Beter kijken, lange staart met een kwast. Duidelijk een leeuwenstaart.
Je hebt altijd idioten...quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een leeuw kan ik mij echt niet voorstellen.
WTF!quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt altijd idioten...
https://www.ad.nl/home/on(...)uisdier-af~af9c43b8/
Arme diertjesquote:,,Leeuwen staan bekend als stoer en statig, maar ik heb nog nooit zulke doodsbange welpjes gezien. Op de videobeelden zien we ze gillend en blazend rondlopen."
Oneens. Ik zie dat andersquote:Op donderdag 20 juli 2023 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Beter kijken, lange staart met een kwast. Duidelijk een leeuwenstaart.
Bontkraagje te grazen nemen en hij heeft het ook weer warmquote:Op donderdag 20 juli 2023 09:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Nou ben ik nieuwsgierig of een leeuw in ons klimaat kan overleven? De zomerperiode lijkt mij geen probleem maar de winter?
Ik ben een leeuw en gedij hier goedquote:Op donderdag 20 juli 2023 09:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Nou ben ik nieuwsgierig of een leeuw in ons klimaat kan overleven? De zomerperiode lijkt mij geen probleem maar de winter?
Winterpoes:quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dat is vast beter dan in Italie waar je de tent uitzweetquote:Op donderdag 20 juli 2023 09:54 schreef Tengano het volgende:
Je zal daar nu met een tentje op de camping zitten
Als je nu in Berlijn in je tent zit en deze overmaatse Felix komt voorbij gewandeld, ga je ook wel zwetenquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is vast beter dan in Italie waar je de tent uitzweet
gewoon een currywurst gooienquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als je nu in Berlijn in je tent zit en deze overmaatse Felix komt voorbij gewandeld, ga je ook wel zweten
I wouldn't mindquote:
Menig sjeik heeft er 1. d’r was toch ook een voetballer van oranje een paar jaar terug die er 1 heeft/had?quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een leeuw kan ik mij echt niet voorstellen.
Depay had een lijger, of poseerde er iig meequote:Op donderdag 20 juli 2023 10:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Menig sjeik heeft er 1. d’r was toch ook een voetballer van oranje een paar jaar terug die er 1 heeft/had?
Nu nog hyena's, giraffen en nijlpaarden. Leuk, diversiteit!quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:27 schreef Piles het volgende:
Maar weer eens iets anders dan een wolf. Wordt toch steeds zichtbaarder, die klimaatverandering
Wat zijn ze groot!! Prachtige dieren.quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:40 schreef Tengano het volgende:
Beetje off topic, maar zo kan het ook![]()
[ afbeelding ]
Het is toch veel waarschijnljiker dat het om een leeuw gaat, puma heeft een klassieke kattenstaart, lynx heeft puntige oren. Deze heeft een staart met kwast en 'vlakke' oren. Ga er maar vanuit dat experts dit ook gewoon een leeuw vinden, want in de Duitse media (Bild bijv.) worden ook experts op het gebied van grote katachtigen gequote.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Op basis van die zeer onduidelijke beelden zou het mogelijk ook een couger of heel misschien een lynx kunnen zijn.
Het zal mij benieuwen!
Ja ik denk ook dat een lynx niet zo snel een volwassen zwijn zou vangen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het is toch veel waarschijnljiker dat het om een leeuw gaat, puma heeft een klassieke kattenstaart, lynx heeft puntige oren. Deze heeft een staart met kwast en 'vlakke' oren. Ga er maar vanuit dat experts dit ook gewoon een leeuw vinden, want in de Duitse media (Bild bijv.) worden ook experts op het gebied van grote katachtigen gequote.
En een leeuwenpaspoortje met een DNA link zodat ze poep op de straat wel terug kunnen traceren naar de eigenaar!quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:41 schreef StateOfMind het volgende:
Hopelijk komt er nu een aanlijnplicht voor leeuwen
Ik hoop dat ze de leeuw kunnen verdoven en levend vangen, zou jammer zijn als ie afgeschoten moet worden.quote:
Zo ongeveer elke dierentuin heeft leeuwen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ja hoor. Heb je wel eens een lynx gezien? Die is half zo klein als een leeuw.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Op basis van die zeer onduidelijke beelden zou het mogelijk ook een couger of heel misschien een lynx kunnen zijn.
Het zal mij benieuwen!
De leeuw stapt in een lift waarna zijn kop eraf gehakt wordt? Een psychopathische duiker schiet de leeuw neer?quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:30 schreef Hiddendoe het volgende:
Dankzij Dick Maas kunnen we zien hoe dit eventueel zou kunnen aflopen.
Afhankelijk van je tuinquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:47 schreef Momo het volgende:
Nog geen nieuw nieuws he sinds vanochtend, je zal er maar wonen in dat gebied, dan ga je niet buiten je koffie drinken in de tuin
quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:51 schreef monkyyy het volgende:
Gewoon lokken met een draadje aan een touwtje en pspspspsps roepen
Waarom zou je in godsnaam een leeuw als huisdier nemen en niet gewoon een lijgerquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:35 schreef Hathor het volgende:
Als geen enkele dierentuin of circus in de buurt een leeuw mist, dan blijft er nog maar een optie over, dit dier was illegaal eigendom van een particulier.
Hoogstwaarschijnlijk uit Afrikaquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:24 schreef Morri2 het volgende:
Een leeuw waarvan men niet weet waar die vandaan komt...
Hij krijgt een villa in een dure wijk en wordt in z'n kont geneukt door de buurman?quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De leeuw stapt in een lift waarna zijn kop eraf gehakt wordt? Een psychopathische duiker schiet de leeuw neer?
En ijsberen. En pinguins.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zo ongeveer elke dierentuin heeft leeuwen.
Sneu voor die dierenquote:Op donderdag 20 juli 2023 12:04 schreef Momo het volgende:
Er zijn mensen met leeuwen als huisdier, nouja in van die oliestaatjes waar mensen niet meer weten wat ze met de tijd/geld moeten.
Een troost, het blijven wilde, en gevaarlijke, dieren, dus vroeg of laat gaat het fout.quote:
Vraag me dan wel af wat er met zo'n dier gebeurd. Als het fout gaat. Eigen schuld als zo'n dier de eigenaar bijt, maar zal je zien dat zo'n dier ook maar dood moet omdat hij iemand heeft aangevallen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een troost, het blijven wilde, en gevaarlijke, dieren, dus vroeg of laat gaat het fout.
De originele versie, de componist kreeg er 1 pond voorquote:
Geen idee, waarom houden sommige mensen een python als huisdier? Of een tarantula?quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam een leeuw als huisdier nemen en niet gewoon een lijger
Nou vermoed ik wel dat ie ergens aan de rand van Berlijn gespot is, en niet bij De Brandenburger Tor of zoquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:34 schreef Pheno het volgende:
Voor een leeuw in een stad kan ie zich wel goed verstoppen
Misschien wil ie die ook beklimmen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou vermoed ik wel dat ie ergens aan de rand van Berlijn gespot is, en niet bij De Brandenburger Tor of zo
Of gemigreerd uit Afrika vanwege de klimaatverandering.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:35 schreef Hathor het volgende:
Als geen enkele dierentuin of circus in de buurt een leeuw mist, dan blijft er nog maar een optie over, dit dier was illegaal eigendom van een particulier.
Meegekomen op een van die bootjes?quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Of gemigreerd uit Afrika vanwege de klimaatverandering.
Ga je lekker darten in de kantine.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:54 schreef Tengano het volgende:
Je zal daar nu met een tentje op de camping zitten
Met verdoofpijltjesquote:
Nee joh, prooi natuurlijk!!!quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De leeuw stapt in een lift waarna zijn kop eraf gehakt wordt? Een psychopathische duiker schiet de leeuw neer?
Staat straks triomfantelijk op de Siegessäulequote:Op donderdag 20 juli 2023 13:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou vermoed ik wel dat ie ergens aan de rand van Berlijn gespot is, en niet bij De Brandenburger Tor of zo
Dan is dit gewoon de trailer voor zijn nieuwe film.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee joh, prooi natuurlijk!!!Maar dat wist je wel.
Wat ik frappant vond is dat Maas het idee voor deze film in 2000 kreeg en het in Berlijn wilde filmen.
Volgens mij is het Victor Reinier.quote:Op donderdag 20 juli 2023 14:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat het enige filmpje of foto? Ik zie er meer een soort schaapachtige in.
Paulquote:Op donderdag 20 juli 2023 14:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Die waagt zich wel in het hol van de leeuw dan.
quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:41 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat echt in Berlijn gefilmd is ...
Je zou denken dat die agenten niet gek zijnquote:Sindsdien kwamen meerdere meldingen binnen over het dier. Ook agenten hebben de leeuwin twee keer gespot.
quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:42 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Je zou denken dat die agenten niet gek zijn
Of het is een hond met een leeuwenkapsel...quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:35 schreef Hathor het volgende:
quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:45 schreef wdn het volgende:
[..]
Of het is een hond met een leeuwenkapsel...
Dat deden we vroeger met onze hond
Het is een leeuwin.quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:45 schreef wdn het volgende:
[..]
Of het is een hond met een leeuwenkapsel...
Dat deden we vroeger met onze hond
Klinkt als een Puma op de Veluwe verhaalquote:Op donderdag 20 juli 2023 09:22 schreef Momo het volgende:
Politie Berlijn zoekt loslopende leeuw, inwoners gevraagd binnen te blijven
Waar het dier vandaan komt is tot zover een raadsel. Na een rondvraag van de politie lijken dierentuinen, circussen en dierenasiels uit de omgeving geen leeuw te missen.
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Dat deed Obelix ook regelmatigquote:Op donderdag 20 juli 2023 16:47 schreef maily het volgende:
[..]
Het is een leeuwin.
Die hebben geen kapsel.
En er is gezien dat ze een wild zwijn verorberde.
Een kruisingquote:Op donderdag 20 juli 2023 16:52 schreef Gia het volgende:
Mevrouw zit allang op de Veluwe, waarschijnlijk.
Binnenkort een nestje!
Mooi scenario voor een nieuwe Dick Maas film.quote:
En de baas geen zin in een nestje ...quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien is ze al drachtig?! Met die wolven begon het ook met 1.
De leeuwin zou door 2 agenten gezien zijnquote:Op donderdag 20 juli 2023 16:48 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Klinkt als een Puma op de Veluwe verhaal
Tuurlijk. Die leeuwin heeft superkrachten en loopt ergens tussen vannacht 00:00 uur en nu (of eigenlijk tussen sinds die 2 agenten haar hebben gezien en nu) wel ff van dichtbij Berlijn naar de Veluwequote:Op donderdag 20 juli 2023 16:52 schreef Gia het volgende:
Mevrouw zit allang op de Veluwe, waarschijnlijk.
Binnenkort een nestje!
Dat is ong 500 km ....quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Die leeuwin heeft superkrachten en loopt ergens tussen vannacht 00:00 uur en nu (of eigenlijk tussen sinds die 2 agenten haar hebben gezien en nu) wel ff van dichtbij Berlijn naar de Veluwe![]()
Ongezien
Sprinten houden ze geen 500 a 600 km vol hoorquote:Op donderdag 20 juli 2023 17:02 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is ong 500 km ....
Ze kan tijdens een sprint 60 km per uur halen.
Niet? Hoe vind jij die staart er dan uitzien? Of doe ff een screenshot.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:03 schreef Alarmonoff het volgende:
De staart lijkt niet op die van een leeuwin.
[ afbeelding ]
Wie had dat nou gedacht, dat leeuwen gevaarlijk kunnen zijnquote:Op donderdag 20 juli 2023 17:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nieuw bericht: 'Doodgebeten zwijn toont aan dat leeuw in Berlijn gevaarlijk kan zijn' - https://nos.nl/l/2483536
Ik zat eerlijk gezegd een paar keer zo toen ik het las:
Normaliter zullen die elkaar zelden tegenkomen. Andere habitat.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zo’n leeuw is dan wel weer goed tegen de wolven, of pakt ie die dan weer niet?
Dit is geen leeuwin, dat is een jong mannetje.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:03 schreef Alarmonoff het volgende:
De staart lijkt niet op die van een leeuwin.
[ afbeelding ]
De staart lijkt te hangen en lijkt korter dan bij een leeuw, het donkere gedeelte van de pluim lijkt langer.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet? Hoe vind jij die staart er dan uitzien? Of doe ff een screenshot.
Ahh kijk, in de deelstaat Brandenburg mogen mensen dus gewoon een leeuw bezitten. Misschien daar eens even gaan kijken of er daar niet ergens een half aangevreten leeuweneigenaar in huis ligt.quote:
ja dacht ik alquote:Op donderdag 20 juli 2023 17:27 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dit is geen leeuwin, dat is een jong mannetje.
Gewoon bij de plaatselijke dierenwinkels vragen of er de laatste tijd iemand wekelijks 200 kilo Felix kwam halenquote:Op donderdag 20 juli 2023 17:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh kijk, in de deelstaat Brandenburg mogen mensen dus gewoon een leeuw bezitten. Misschien daar eens even gaan kijken of er daar niet ergens een half aangevreten leeuweneigenaar in huis ligt.
Dus uitzetten op de Veluwe is minder nuttig dan zo op het eerste gezicht zou lijken?quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Normaliter zullen die elkaar zelden tegenkomen. Andere habitat.
Maar nee, ik verwacht niet dat ze wolven eten. Wel dat ze (i.i.g. deels) concurreren om dezelfde prooidieren. Dus daar zou best een gevecht over kunnen uitbreken met gewonden of erger ten gevolg.
Ik zeg, doen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dus uitzetten op de Veluwe is minder nuttig dan zo op het eerste gezicht zou lijken?
Kattenallergie ?quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zeg, doen.
Al was het alleen maar om Michaelmoore op de kast te jagen
quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dus uitzetten op de Veluwe is minder nuttig dan zo op het eerste gezicht zou lijken?
quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zeg, doen.
Al was het alleen maar om Michaelmoore op de kast te jagen
Paul de Leeuw als leeuwin ....quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:28 schreef Pheno het volgende:
Ik denk eigenlijk dat het @:paul is, verkleed als leeuw om de oranjevrouwen toe te juichen. Alleen is ie in de verkeerde stad
Ik heb weleens een leeuwin gezien in de Berlijnse dierentuin. Hoe denk je dat ik me voel?quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:52 schreef Pheno het volgende:
Ik was pasgeleden nog in Berlijn, komt wel dichtbij zo
Te laat, ik lig al vanaf de eerste hulp te fokken.quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Heeft @:Erasmus zich al gemeld?
Da's vaak zo met die uitheemsen. 😅quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:56 schreef maily het volgende:
[..]
En de baas geen zin in een nestje ...
Die loopt altijd in elk topic te miepen over wolven op de Veluwe.quote:
Als een leeuwin je pakt heb je geen Eerste Hulp meer nodig hoor. Dan wordt het tijd om de Dela te bellen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:38 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Te laat, ik lig al vanaf de eerste hulp te fokken.
Heeft de Nederlandse media niet gehaald merk ik.
Loekie is een mannetje. In Berlijn loopt een vrouwtje.quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Straks reclame op de tv
Dan komt Loekie toch wel
Snel de tv aanzetten daar dan dan komt ze wel kijkenquote:Op donderdag 20 juli 2023 18:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Loekie is een mannetje. In Berlijn loopt een vrouwtje.
Of Loekie is al naar Berlijn afgereisd. Vroeger had Loekie een vriendinnetje, een meisjesleeuw. Er liep ook een muis rond.quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Snel de tv aanzetten daar dan dan komt ze wel kijken
Tijd voor een panterwagenquote:Op donderdag 20 juli 2023 19:57 schreef mascara-klodder het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)waar-in-het-voordeel
Helaas premium
Ik heb er ooit, elf jaar geleden, drie maanden gewoond, nota bene in het deel wat nu als LEVENSGEVAARLIJK is bestempeld. Dit is niet uit te houden, ik word gek van de spanningquote:Op donderdag 20 juli 2023 18:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb weleens een leeuwin gezien in de Berlijnse dierentuin. Hoe denk je dat ik me voel?
Die eerste moest ik googlen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waarom sturen we Benno de Leeuw niet![]()
Of Paul de Leeuw![]()
Als die opgevroten zijn ligt ze voor pampus 14 dagen
die heeft meer onderkinnen dan Brulsquote:Op donderdag 20 juli 2023 20:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Die eerste moest ik googlen.
Had ik dat maar niet gedaan![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Paul, Benno en Patty sturenquote:Op donderdag 20 juli 2023 20:22 schreef MissHobje het volgende:
Dat beest krijgt toch een keer honger zou je denken
Hij heeft schijnbaar al een wild zwijn opquote:Op donderdag 20 juli 2023 20:22 schreef MissHobje het volgende:
Dat beest krijgt toch een keer honger zou je denken
Ik zou mijn Teckel ook binnenhouden als hier een leeuw los zou lopenquote:
Nou ja, wat dacht u van gewoon een wat kleiner rondje met de hond lopen en de hond gewoon, zoals het hoort, aan de lijn houden?quote:
Kop kan ik niet echt goed zien, maar die staart is inderdaad heel erg raar. Lijkt meer op de staart van een wild zwijn eigenlijk. Misschien zitten we ook wel gewoon naar een wild zwijn te kijken in dat filmpje?quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Lijkt mij op het eerste gezicht en die vage beelden geen leeuwin eigenlijk. Staart lijkt te kort en de kop heeft een gekke vorm.
Maar wat zou het dan wel zijn? Het is wel groot en een katachtige sowieso.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:57 schreef maily het volgende:
Twijfel slaat toe over ontsnapte leeuwin in Berlijn
filmpje in de link
circus-directeur; dat is geen leeuwin; wij zien daar geen leeuwin op het filmpje
Ik vind zijn vraag wel goed.. waar is het kadaver van dat zwijn dan.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:57 schreef maily het volgende:
Twijfel slaat toe over ontsnapte leeuwin in Berlijn
filmpje in de link
circus-directeur; dat is geen leeuwin; wij zien daar geen leeuwin op het filmpje
ja ....quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar wat zou het dan wel zijn? Het is wel groot en een katachtige sowieso.
Dat ook ja.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:59 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik vind zijn vraag wel goed.. waar is het kadaver van dat zwijn dan.
Ik neem aan dat de politie die wel gevonden heeft omdat ze zelf dat verhaal naar buiten brachten van dat ie zat te knabbelen aan het zwijn.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:59 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik vind zijn vraag wel goed.. waar is het kadaver van dat zwijn dan.
Ik las eerder al dat het kadaver niet is gevonden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de politie die wel gevonden heeft omdat ze zelf dat verhaal naar buiten brachten van dat ie zat te knabbelen aan het zwijn.
Hmm.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik las eerder al dat het kadaver niet is gevonden.
Verdovende kogelsquote:Op donderdag 20 juli 2023 21:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarom schieten ze dan niet? Eventueel met verdovende kogels.
Het vreemde is dat BILD dat een tijdje terug meldde, maar dat het inmiddels niet meer in hun liveblog staatquote:Op donderdag 20 juli 2023 21:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
maar eerst moesten die joggers wegrennen, zie je het al voor jequote:Op donderdag 20 juli 2023 21:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Doe nou nietquote:Op donderdag 20 juli 2023 21:36 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
@:OotjeKatootje
@:StaceySinger
@:Tengano
Voor je het weet gaan ze zitten puzzelen of die leeuw vorige week nog in Frankrijk kan zijn geweest, ofzo.quote:
Ok, en nu? Want dat al die dieren bestaan en hoe ze heten wist ik al.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:38 schreef nomina het volgende:
Ben n.a.v. dit verhaal eens gaan googelen op wild cat, en kwam deze leuke site tegen
https://www.thewildlifedi(...)-where-to-find-them/
Ook van deze site
https://www.thewildlifediaries.com/cheetah-vs-leopard/
Bij ons heet een Cheetah jachtluipaard, acinonyx jubatus (potjeslatijn met een j) .
En een Leopard is een Luipaard/Panter (panthera pardus)
En dan hebben we ook nog de Amerikaanse Panter, de Jaguar, panthera ocar. Dat is het Amerikaansedikke neefje van de Luipaard https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaguar
quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Voor je het weet gaan ze zitten puzzelen of die leeuw vorige week nog in Frankrijk kan zijn geweest, ofzo.
Waarom niet een versgedrukte Telegraaf ?quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:32 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik zou mijn Teckel ook binnenhouden als hier een leeuw los zou lopen![]()
Dan doet ze haar ding maar op een oude krant of zo
quote:Vertaald vanuit het Duits door
#Info
De waarschuwing van een vrij rondlopende, gevaarlijke #Wildtier in het gebied van de zuidelijke deelstaatgrens van Berlijn, die vanmorgen om 06:07 uur werd geüpdatet, is nog steeds actueel.
#Bitte blijf de aanbevelingen voor actie naleven:
Die vertaling kan (stukken) beterquote:
Ja oke, het is een beetje off topic. Maar een leuke aanleiding om je weer eens te verdiepen in who's who.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, en nu? Want dat al die dieren bestaan en hoe ze heten wist ik al.
En het dier in het filmpje lijkt van alle genoemde dieren nog steeds het meest op een leeuw(in).
quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het vreemde is dat BILD dat een tijdje terug meldde, maar dat het inmiddels niet meer in hun liveblog staat
En waarom is dat beest niet door de politie gefilmd ook. Ze hebben 2x de kans gehad.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:49 schreef nomina het volgende:
[..]
Ja oke, het is een beetje off topic. Maar een leuke aanleiding om je weer eens te verdiepen in who's who.
Leren over natuur/dieren is sowieso altijd leuk.
On topic tja ik neig toch naar grap. Misschien is het een leeuwin, maar wie zegt dat ze in Berlijn is? Misschien komt deze vage korzelige opname uit Afrika. Het lijkt trouwens een oude VHS opname.
Leuke tijden voor redacteuren. Komkommertijd++quote:
-krijgt meteen deuntje in haar hoofd-quote:
Tja, weet je in ieder geval zeker dat je nog iemand heb om het artikel te schrijven wanneer er 11 journalisten opgevreten zijn.quote:
Ach, Bild mag dan een Tabloid zijn, ze hebben tenminste nog goede journalisten in dienst.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 06:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Tja, weet je in ieder geval zeker dat je nog iemand heb om het artikel te schrijven wanneer er 11 journalisten opgevreten zijn.
Een wild zwijn???quote:Op vrijdag 21 juli 2023 05:38 schreef Za het volgende:
Wat een onzin dit, en ook totaal niet opmerkelijk dat zodra het dier zich toont het filmpje stopt.
Een leeuwin heeft niet zo'n korte staart, dit lijkt me gewoon een wild zwijn.
quote:De katachtige werd woensdag rond middernacht voor het eerst gezien, sindsdien kwamen er meerdere meldingen binnen. Ook politieagenten zagen het dier twee keer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
Dat zei ik op pagina 2 alquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Er is helemaal geen loslopende leeuw man.
Herinneren we ons nog de Jaguar op de Veluwe?
Winnie de Poemaquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Er is helemaal geen loslopende leeuw man.
Herinneren we ons nog de Jaguar op de Veluwe?
Klopt een leeuw die zolang gevangen is geweest is heel snel gevonden.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:37 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Dat zei ik op pagina 2 al
De zoveelste komkommertijd Hoax
quote:Gebrul in Berlijn blijkt grap, zoektocht naar leeuwin gaat door
Even dachten agenten vannacht de leeuwin op het spoor te zijn die in Berlijn wordt gezocht: in de omgeving van waar het dier gezien was klonk gebrul. Maar het bleek om een grap met een luidspreker te gaan. De zoektocht is daarom vanmorgen hervat.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:38 schreef onlogisch het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ar-leeuwin-gaat-door
[..]
Niet als het een leeuw is die iemands privebezit was, zoals wettelijk is toegestaan in de deelstaat Brandenburg.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt een leeuw die zolang gevangen is geweest is heel snel gevonden.
Tevens misten ze nergens een leeuw wat wel een lampje moet doen opgaan hč?
Joe the Lion.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
ONZ / De Berlijnse Leeuw heeft een naam nodig
Wie weet er een leuke naam?
Misschien snurkt iequote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nachts hoeven ze dus niet te zoeken
In the jungle; leeuwen leven niet in de jungle.quote:
Berlijn is wel een betonnen junglequote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
In the jungle; leeuwen leven niet in de jungle.
Teveel bier?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:33 schreef Momo het volgende:
Er gaan nu wel meer verhalen dat het een zwijn zou zijn, maar wat hebben die 2 agenten dan gezien?
Of ze is zelf terug naar huis gelopen, zoals huiskatten ook doen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:35 schreef Tengano het volgende:
Plottwist: dat dier is door zijn eigenaar inmiddels gewoon opgepikt en nergens meer te vinden.
Ik denk eerder dat ie via het leeuwenluikje in de voordeur weer naar binnen is gegaan en nu heerlijk op een kussen ligt te slapen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:35 schreef Tengano het volgende:
Plottwist: dat dier is door zijn eigenaar inmiddels gewoon opgepikt en nergens meer te vinden.
Nou, de T. en de Duitsers hebben vast korte lijntjes met elkaar.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:48 schreef ZanneG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-een-wild-zwijn
Dat dus
Net zo echt als de puma op de Veluwe
Zoiets gebeurt ook altijd net heel toevallig in komkommertijd
https://www.telegraaf.nl/(...)-maar-nooit-gevonden
Gespot maar nooit gevonden, dat zal met deze 'leeuw' ook wel zo zijn
Ik denk dat NL met name Telegraaf er drukker mee is dan de Duitsers zelf
Het was inderdaad bijna niet te vinden op de Duitse sensatiesites!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:48 schreef ZanneG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-een-wild-zwijn
Dat dus
Net zo echt als de puma op de Veluwe
Zoiets gebeurt ook altijd net heel toevallig in komkommertijd
https://www.telegraaf.nl/(...)-maar-nooit-gevonden
Gespot maar nooit gevonden, dat zal met deze 'leeuw' ook wel zo zijn
Ik denk dat NL met name Telegraaf er drukker mee is dan de Duitsers zelf
Wat lievquote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:07 schreef maily het volgende:
Berliner Clan-Mitglied zur gesuchten Löwin; wir bringen das Tier zurück
![]()
Check de staarten.quote:
Ja, daarom ga ik ook stukquote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:39 schreef Za het volgende:
[..]
Check de staarten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vergelijk met filmpje wat net gestopt is voor de zwijnenkop in beeld komt.
Het is overduidelijk een zwijn, maar ik wens je alle plezier met het ontkennen ervan.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:40 schreef Dusthor92 het volgende:
Ja, daarom ga ik ook stukDit is echt alles behalve een zwijn man
Volgens de burgemeester ook lees ik nu.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:41 schreef Za het volgende:
[..]
Het is overduidelijk een zwijn, maar ik wens je alle plezier met het ontkennen ervan.
Het was een leuke story wat die mensen gemaakt hebben iig.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:44 schreef Dusthor92 het volgende:
Volgens de burgemeester ook lees ik nu.
Nou het zal wel dan inderdaad
De Aziatische leeuw wel.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
In the jungle; leeuwen leven niet in de jungle.
Bij Paul?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 17:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
zoeken ze wel in het hol van de leeuw![]()
Grote kans dat er wat in zitquote:
Ook deze keer dacht ik dat die Za weer onzin aan het ouwehoeren was en paar posts later toen je foto’s van staarten postte was ik alleen maar meer overtuigd.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 05:38 schreef Za het volgende:
Wat een onzin dit, en ook totaal niet opmerkelijk dat zodra het dier zich toont het filmpje stopt.
Een leeuwin heeft niet zo'n korte staart, dit lijkt me gewoon een wild zwijn.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ook deze keer dacht ik dat die Za weer onzin aan het ouwehoeren was en paar posts later toen je foto’s van staarten postte was ik alleen maar meer overtuigd.
Eerlijk is eerlijk, je had gewoon gelijk. Kudows voor jou
quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het is toch veel waarschijnljiker dat het om een leeuw gaat, puma heeft een klassieke kattenstaart, lynx heeft puntige oren. Deze heeft een staart met kwast en 'vlakke' oren. Ga er maar vanuit dat experts dit ook gewoon een leeuw vinden, want in de Duitse media (Bild bijv.) worden ook experts op het gebied van grote katachtigen gequote.
quote:Enkele dagen hield een mogelijke leeuwin de Duitse hoofdstad Berlijn en omstreken in haar greep, en ook de media. Nu is er bewijs dat er heel waarschijnlijk helemaal geen roofkat was. Na onderzoek van uitwerpselen blijkt dat het beest, dat onduidelijk op beeld werd vastgelegd, voornamelijk planten at. Dat lijkt op een everzwijn. Ook een gevonden haar wijst niet op een leeuwin.
De leeuwin die vorige week leidde tot een enorme inzet van politie aan de rand van Berlijn heeft waarschijnlijk nooit bestaan, melden Berlijnse media. Een laboratorium vond een hoog percentage planten in de uitwerpselen. Dat kan eigenlijk niet als het een roofdier was geweest, melden de autoriteiten.
Een gevonden haar is ook niet van de vacht van een leeuwin, maar lijkt op dat van een wild zwijn. De structuur van leeuwenhaar is heel anders. Eerder hadden deskundigen na analyse van de schimmige beelden al geconcludeerd dat het silhouet niet bij een leeuwin past, maar eerder bij een everzwijn. De makers van de beelden hadden de politie gebeld en gezegd dat ze in het bos een leeuwin hadden gezien.
Altijd genieten die komkommertijd.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:24 schreef maily het volgende:
Berlijnse leeuwin blijkt vooral vegetariër en dus geen roofkat
[..]
ik twijfel nu echt wel een beeheetjequote:Op donderdag 20 juli 2023 16:42 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Je zou denken dat die agenten niet gek zijn
De kleur is vertekend vanwege het licht.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat filmpje dan getrucd of zo? Kan daar echt geen everzwijn in zien. Qua kleur ook al niet.
quote:Op maandag 24 juli 2023 16:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja dat zal ook wel hoor. Ik zie er eigenlijk ook geen leeuw in, meer een kangoeroe of zoiets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |