Het vreemde is dat BILD dat een tijdje terug meldde, maar dat het inmiddels niet meer in hun liveblog staatquote:Op donderdag 20 juli 2023 21:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarom schieten ze dan niet? Eventueel met verdovende kogels.
maar eerst moesten die joggers wegrennen, zie je het al voor jequote:Op donderdag 20 juli 2023 21:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarom schieten ze dan niet? Eventueel met verdovende kogels.
Doe nou nietquote:Op donderdag 20 juli 2023 21:36 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
@:OotjeKatootje
@:StaceySinger
@:Tengano
Voor je het weet gaan ze zitten puzzelen of die leeuw vorige week nog in Frankrijk kan zijn geweest, ofzo.quote:
Ok, en nu? Want dat al die dieren bestaan en hoe ze heten wist ik al.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:38 schreef nomina het volgende:
Ben n.a.v. dit verhaal eens gaan googelen op wild cat, en kwam deze leuke site tegen
https://www.thewildlifedi(...)-where-to-find-them/
Ook van deze site
https://www.thewildlifediaries.com/cheetah-vs-leopard/
Bij ons heet een Cheetah jachtluipaard, acinonyx jubatus (potjeslatijn met een j) .
En een Leopard is een Luipaard/Panter (panthera pardus)
En dan hebben we ook nog de Amerikaanse Panter, de Jaguar, panthera ocar. Dat is het Amerikaansedikke neefje van de Luipaard https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaguar
quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Voor je het weet gaan ze zitten puzzelen of die leeuw vorige week nog in Frankrijk kan zijn geweest, ofzo.
Waarom niet een versgedrukte Telegraaf ?quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:32 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik zou mijn Teckel ook binnenhouden als hier een leeuw los zou lopen![]()
Dan doet ze haar ding maar op een oude krant of zo
quote:Vertaald vanuit het Duits door
#Info
De waarschuwing van een vrij rondlopende, gevaarlijke #Wildtier in het gebied van de zuidelijke deelstaatgrens van Berlijn, die vanmorgen om 06:07 uur werd geüpdatet, is nog steeds actueel.
#Bitte blijf de aanbevelingen voor actie naleven:
Die vertaling kan (stukken) beterquote:
Ja oke, het is een beetje off topic. Maar een leuke aanleiding om je weer eens te verdiepen in who's who.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, en nu? Want dat al die dieren bestaan en hoe ze heten wist ik al.
En het dier in het filmpje lijkt van alle genoemde dieren nog steeds het meest op een leeuw(in).
quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het vreemde is dat BILD dat een tijdje terug meldde, maar dat het inmiddels niet meer in hun liveblog staat
En waarom is dat beest niet door de politie gefilmd ook. Ze hebben 2x de kans gehad.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:49 schreef nomina het volgende:
[..]
Ja oke, het is een beetje off topic. Maar een leuke aanleiding om je weer eens te verdiepen in who's who.
Leren over natuur/dieren is sowieso altijd leuk.
On topic tja ik neig toch naar grap. Misschien is het een leeuwin, maar wie zegt dat ze in Berlijn is? Misschien komt deze vage korzelige opname uit Afrika. Het lijkt trouwens een oude VHS opname.
Leuke tijden voor redacteuren. Komkommertijd++quote:
-krijgt meteen deuntje in haar hoofd-quote:
Tja, weet je in ieder geval zeker dat je nog iemand heb om het artikel te schrijven wanneer er 11 journalisten opgevreten zijn.quote:
Ach, Bild mag dan een Tabloid zijn, ze hebben tenminste nog goede journalisten in dienst.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 06:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Tja, weet je in ieder geval zeker dat je nog iemand heb om het artikel te schrijven wanneer er 11 journalisten opgevreten zijn.
Een wild zwijn???quote:Op vrijdag 21 juli 2023 05:38 schreef Za het volgende:
Wat een onzin dit, en ook totaal niet opmerkelijk dat zodra het dier zich toont het filmpje stopt.
Een leeuwin heeft niet zo'n korte staart, dit lijkt me gewoon een wild zwijn.
quote:De katachtige werd woensdag rond middernacht voor het eerst gezien, sindsdien kwamen er meerdere meldingen binnen. Ook politieagenten zagen het dier twee keer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
Dat zei ik op pagina 2 alquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Er is helemaal geen loslopende leeuw man.
Herinneren we ons nog de Jaguar op de Veluwe?
Winnie de Poemaquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Er is helemaal geen loslopende leeuw man.
Herinneren we ons nog de Jaguar op de Veluwe?
Klopt een leeuw die zolang gevangen is geweest is heel snel gevonden.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:37 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Dat zei ik op pagina 2 al
De zoveelste komkommertijd Hoax
quote:Gebrul in Berlijn blijkt grap, zoektocht naar leeuwin gaat door
Even dachten agenten vannacht de leeuwin op het spoor te zijn die in Berlijn wordt gezocht: in de omgeving van waar het dier gezien was klonk gebrul. Maar het bleek om een grap met een luidspreker te gaan. De zoektocht is daarom vanmorgen hervat.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:38 schreef onlogisch het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ar-leeuwin-gaat-door
[..]
Niet als het een leeuw is die iemands privebezit was, zoals wettelijk is toegestaan in de deelstaat Brandenburg.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt een leeuw die zolang gevangen is geweest is heel snel gevonden.
Tevens misten ze nergens een leeuw wat wel een lampje moet doen opgaan hè?
Joe the Lion.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
ONZ / De Berlijnse Leeuw heeft een naam nodig
Wie weet er een leuke naam?
Misschien snurkt iequote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nachts hoeven ze dus niet te zoeken
In the jungle; leeuwen leven niet in de jungle.quote:
Berlijn is wel een betonnen junglequote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
In the jungle; leeuwen leven niet in de jungle.
Teveel bier?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:33 schreef Momo het volgende:
Er gaan nu wel meer verhalen dat het een zwijn zou zijn, maar wat hebben die 2 agenten dan gezien?
Of ze is zelf terug naar huis gelopen, zoals huiskatten ook doen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:35 schreef Tengano het volgende:
Plottwist: dat dier is door zijn eigenaar inmiddels gewoon opgepikt en nergens meer te vinden.
Ik denk eerder dat ie via het leeuwenluikje in de voordeur weer naar binnen is gegaan en nu heerlijk op een kussen ligt te slapen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:35 schreef Tengano het volgende:
Plottwist: dat dier is door zijn eigenaar inmiddels gewoon opgepikt en nergens meer te vinden.
Nou, de T. en de Duitsers hebben vast korte lijntjes met elkaar.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:48 schreef ZanneG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-een-wild-zwijn
Dat dus
Net zo echt als de puma op de Veluwe
Zoiets gebeurt ook altijd net heel toevallig in komkommertijd
https://www.telegraaf.nl/(...)-maar-nooit-gevonden
Gespot maar nooit gevonden, dat zal met deze 'leeuw' ook wel zo zijn
Ik denk dat NL met name Telegraaf er drukker mee is dan de Duitsers zelf
Het was inderdaad bijna niet te vinden op de Duitse sensatiesites!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:48 schreef ZanneG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-een-wild-zwijn
Dat dus
Net zo echt als de puma op de Veluwe
Zoiets gebeurt ook altijd net heel toevallig in komkommertijd
https://www.telegraaf.nl/(...)-maar-nooit-gevonden
Gespot maar nooit gevonden, dat zal met deze 'leeuw' ook wel zo zijn
Ik denk dat NL met name Telegraaf er drukker mee is dan de Duitsers zelf
Wat lievquote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:07 schreef maily het volgende:
Berliner Clan-Mitglied zur gesuchten Löwin; wir bringen das Tier zurück
![]()
Check de staarten.quote:
Ja, daarom ga ik ook stukquote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:39 schreef Za het volgende:
[..]
Check de staarten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vergelijk met filmpje wat net gestopt is voor de zwijnenkop in beeld komt.
Het is overduidelijk een zwijn, maar ik wens je alle plezier met het ontkennen ervan.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:40 schreef Dusthor92 het volgende:
Ja, daarom ga ik ook stukDit is echt alles behalve een zwijn man
Volgens de burgemeester ook lees ik nu.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:41 schreef Za het volgende:
[..]
Het is overduidelijk een zwijn, maar ik wens je alle plezier met het ontkennen ervan.
Het was een leuke story wat die mensen gemaakt hebben iig.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:44 schreef Dusthor92 het volgende:
Volgens de burgemeester ook lees ik nu.
Nou het zal wel dan inderdaad
De Aziatische leeuw wel.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
In the jungle; leeuwen leven niet in de jungle.
Bij Paul?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 17:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
zoeken ze wel in het hol van de leeuw![]()
Grote kans dat er wat in zitquote:
Ook deze keer dacht ik dat die Za weer onzin aan het ouwehoeren was en paar posts later toen je foto’s van staarten postte was ik alleen maar meer overtuigd.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 05:38 schreef Za het volgende:
Wat een onzin dit, en ook totaal niet opmerkelijk dat zodra het dier zich toont het filmpje stopt.
Een leeuwin heeft niet zo'n korte staart, dit lijkt me gewoon een wild zwijn.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ook deze keer dacht ik dat die Za weer onzin aan het ouwehoeren was en paar posts later toen je foto’s van staarten postte was ik alleen maar meer overtuigd.
Eerlijk is eerlijk, je had gewoon gelijk. Kudows voor jou
quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het is toch veel waarschijnljiker dat het om een leeuw gaat, puma heeft een klassieke kattenstaart, lynx heeft puntige oren. Deze heeft een staart met kwast en 'vlakke' oren. Ga er maar vanuit dat experts dit ook gewoon een leeuw vinden, want in de Duitse media (Bild bijv.) worden ook experts op het gebied van grote katachtigen gequote.
quote:Enkele dagen hield een mogelijke leeuwin de Duitse hoofdstad Berlijn en omstreken in haar greep, en ook de media. Nu is er bewijs dat er heel waarschijnlijk helemaal geen roofkat was. Na onderzoek van uitwerpselen blijkt dat het beest, dat onduidelijk op beeld werd vastgelegd, voornamelijk planten at. Dat lijkt op een everzwijn. Ook een gevonden haar wijst niet op een leeuwin.
De leeuwin die vorige week leidde tot een enorme inzet van politie aan de rand van Berlijn heeft waarschijnlijk nooit bestaan, melden Berlijnse media. Een laboratorium vond een hoog percentage planten in de uitwerpselen. Dat kan eigenlijk niet als het een roofdier was geweest, melden de autoriteiten.
Een gevonden haar is ook niet van de vacht van een leeuwin, maar lijkt op dat van een wild zwijn. De structuur van leeuwenhaar is heel anders. Eerder hadden deskundigen na analyse van de schimmige beelden al geconcludeerd dat het silhouet niet bij een leeuwin past, maar eerder bij een everzwijn. De makers van de beelden hadden de politie gebeld en gezegd dat ze in het bos een leeuwin hadden gezien.
Altijd genieten die komkommertijd.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:24 schreef maily het volgende:
Berlijnse leeuwin blijkt vooral vegetariër en dus geen roofkat
[..]
ik twijfel nu echt wel een beeheetjequote:Op donderdag 20 juli 2023 16:42 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Je zou denken dat die agenten niet gek zijn
De kleur is vertekend vanwege het licht.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat filmpje dan getrucd of zo? Kan daar echt geen everzwijn in zien. Qua kleur ook al niet.
quote:Op maandag 24 juli 2023 16:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja dat zal ook wel hoor. Ik zie er eigenlijk ook geen leeuw in, meer een kangoeroe of zoiets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |