Volgens mij wordt het kabinet gegijzeld door een partij die dreigt met een kabinetscrisis vanwege een paar duizend kinderen per jaar. En het opblazen van een denkbeeldig probleem.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
Leuk zeg. Het kabinet wordt gegijzeld door een partij die denkbeeldige kinderen inzet als emotionele chantage.
Dank.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zie mijn post eerder, 5100. Er zijn sowieso maar 10.000 nareizigers per jaar. En die hoeven dus geen eigen huis, die trekken bij het gezinslid in dat al een verblijfsvergunning heeft. Het gaat dus ook niet om aantallen of het oplossen van problemen, het is gewoon een verschrikkelijke manier om over de rug van kinderen heen te doen alsof Nederland dan onaantrekkelijk zou worden en er dan minder asielzoekers hier zouden komen.
Terwijl:
1. Duitsland heeft het systeem, daar houdt het steeds geen stand bij de rechter en Duitsland is er bepaald niet onaantrekkelijker voor asielzoekers van geworden.
2. In Nederland heeft de rechter dit systeem al afgeschoten, dat gaat gewoon weer gebeuren omdat we nou eenmaal het kinderrechtenverdrag hebben getekend.
3. Nederland voldoet niet eens aan de percentages voor een eerlijke verdeling in de EU.
De ouders laten hun kind achter, dat heeft niets met rechten te maken. Het recht op gezinshereniging werkt twee kanten op, het kan ook inhouden dat de ouder terug moet. En in de plannen waar de VVD mee komt zou dat ook het geval zijn, want het kind uit een oorlogsgebied halen gaat toch niet lukken en de ouder die hier is heeft geen permanente verblijfsvergunning.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank.
Ik vind het ook tegen de rechten van het kind in gaan. Ethisch gezien.
Leugen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
Terwijl:
1. Duitsland heeft het systeem, daar houdt het steeds geen stand bij de rechter
Nee, gewoon de waarheid: https://nos.nl/collectie/(...)litie-er-juist-vanafquote:
Het enige wat je echt doet is het nog meer overbelasten van de al enorm drukke rechters.quote:Klaassen wijst erop dat het in Duitsland heeft geleid tot tienduizenden procedures bij de rechter, waarvan de meeste door de statushouders werden gewonnen.
De meesten, dus niet iedereen. En het is niet het systeem dat geen stand houdt bij de rechter, maar sommige individuele zaken.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, gewoon de waarheid: https://nos.nl/collectie/(...)litie-er-juist-vanaf
Dit is dus met recht een leugen, want in Duitsland komt er geen asielzoeker minder door. En dat over de rug van kinderen heen. Onethisch, Nederland verlaagt zich tot het niveau van de allerdonkerste dictaturen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is ontmoediging, de meeste smokkelaars zullen een ander land van bestemming kiezen voor hun klanten, want die willen geen lange rechtszaken voeren.
Ik kan me dat heel goed voorstellen. Zou voor mij een reden zijn om de CU te overwegen. Ik vind dit niet kunnen. Symboolpolitiek over de ruggen van kinderen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is dus met recht een leugen, want in Duitsland komt er geen asielzoeker minder door. En dat over de rug van kinderen heen. Onethisch, Nederland verlaagt zich tot het niveau van de allerdonkerste dictaturen.
Wat mij betreft moet dit ook een breekpunt zijn voor de CU.
"Maar denk aan de kinderen" doet het nooit goed bij mij, want negen van de tien keer zijn die zogenaamde kinderen er helemaal niet of zitten ze prima. Kom eens met concrete voorbeelden dat er door deze koersverandering plots kinderen de hele dag op een afvalberg zitten te werken die daar anders niet gezeten hadden. Inspelen op emoties is gewoon kansloos, en het werkt ook nog aan jouw reactie te lezen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me dat heel goed voorstellen. Zou voor mij een reden zijn om de CU te overwegen. Ik vind dit niet kunnen. Symboolpolitiek over de ruggen van kinderen.
Bijzonder kortzichtig, denk eens aan je eigen kinderen, aan hun toekomst.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me dat heel goed voorstellen. Zou voor mij een reden zijn om de CU te overwegen. Ik vind dit niet kunnen. Symboolpolitiek over de ruggen van kinderen.
Als die kinderen er niet zijn, is er toch helemaal geen probleem?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Maar denk aan de kinderen" doet het nooit goed bij mij, want negen van de tien keer zijn die zogenaamde kinderen er helemaal niet of zitten ze prima. Kom eens met concrete voorbeelden dat er door deze koersverandering plots kinderen de hele dag op een afvalberg zitten te werken die daar anders niet gezeten hadden. Inspelen op emoties is gewoon kansloos, en het werkt ook nog aan jouw reactie te lezen.
Leg eens uit dan?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Bijzonder kortzichtig, denk eens aan je eigen kinderen, aan hun toekomst.
Het gaat niet eens om 10.000, het gaat alleen om de nareizigers van asielzoekers die hier een tijdelijke vergunning krijgen. Dus het is nog een heel stuk minder.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:49 schreef TweedeKlum het volgende:
Daarbij 10.000 potentiėle haatbaarden naar binnen halen ieder jaar, sommigen willen gewoon dat de boel naar de donder gaat.
Het gaat er niet om of ze wel of niet bestaan, maar om hun situatie. Ze zijn veilig genoeg om achtergelaten te worden door het mietje dat hun vader is, dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn. Er is geen niet-emotioneel argument tegen wat de VVD wil.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Als die kinderen er niet zijn, is er toch helemaal geen probleem?
En of ze er prima zitten, valt nog te bezien. Wat mij betreft hebben ze gewoon recht op gezinshereniging.
Mietje? Gedraag je toch eens een keer als een volwassene, man.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of ze wel of niet bestaan, maar om hun situatie. Ze zijn veilig genoeg om achtergelaten te worden door het mietje dat hun vader is, dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn. Er is geen niet-emotioneel argument tegen wat de VVD wil.
En wat ik net al zei: gezinshereniging werkt twee kanten op. Papa kan ook weer terug naar kind als ie hier geen recht heeft op een permanente verblijfsvergunning.
Er is wel degelijk een niet-emotioneel argument. Het is namelijk een recht.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of ze wel of niet bestaan, maar om hun situatie. Ze zijn veilig genoeg om achtergelaten te worden door het mietje dat hun vader is, dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn. Er is geen niet-emotioneel argument tegen wat de VVD wil.
En wat ik net al zei: gezinshereniging werkt twee kanten op. Papa kan ook weer terug naar kind als ie hier geen recht heeft op een permanente verblijfsvergunning.
Een vader die z'n kinderen achter laat is een mietje ja, dat vind ik echt het allerergste wat je als ouder kan doen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mietje? Gedraag je toch eens een keer als een volwassene, man.
Het gaat hier over asielzoekers die nadrukkelijk geen recht hebben op een permanente verblijfsvergunning. En voor de derde maal: dat recht werkt ook de andere kant op.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een niet-emotioneel argument. Het is namelijk een recht.
Een vluchteling die in Nederland een verblijfsvergunning heeft gekregen, heeft recht op gezinshereniging.
Je snapt toch zelf ook wel dat zo'n man niet "z'n kinderen achterlaat", maar juist op zoek gaat naar een manier om z'n gezin in veiligheid te brengen?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een vader die z'n kinderen achter laat is een mietje ja, dat vind ik echt het allergergste wat je als ouder kan doen.
Ja, je kunt het wel 10 keer herhalen. Betekent niet dat ik het met je ideeėn over het uitkleden van mensenrechten eens ben.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat hier over asielzoekers die nadrukkelijk geen recht hebben op een permanente verblijfsvergunning. En voor de derde maal: dat recht werkt ook de andere kant op.
Dat mag jij zo zeggenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik word doodmoe van dit kabinet. Mag ik dat zo zeggen?
Lees nou eens goed wat ik zeg.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, je kunt het wel 10 keer herhalen. Betekent niet dat ik het met je ideeėn over het uitkleden van mensenrechten eens ben.
De bewoordingen die je kiest maakt juist dat ik me steeds meer distantieer van jouw manier van denken.
Dat zeg ik niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is dus met recht een leugen, want in Duitsland komt er geen asielzoeker minder door.
We halen nooit kinderen op, dat is dus al een rare opmerking. En we erkennen juist wel dat die ouder op dat moment in levensgevaar zou zijn, anders kreeg hij geen tijdelijke verblijfsvergunning.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lees nou eens goed wat ik zeg.
Er wordt niets uitgekleed, heel dat recht werkt precies zoals ik het net benoemde. Als wij als Nederland niet erkennen dat een ouder in levensgevaar is in land van herkomst, zijn wij als Nederland niet verplicht om die kinderen hierheen te halen. Klaar.
Ik heb sterk de indruk dat zowel VVD als CU zich hierin te hard opstellen. Kinderen/gezinshereniging weigeren is niet ethisch en gaat ook juridisch geen stand houden. Maar ik mis ook een tikje de wil van CU om mee te denken over alternatieven om de instroom omlaag te krijgen. Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, dus dat kan ook aan mij liggen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank.
Ik vind het ook tegen de rechten van het kind in gaan. Ethisch gezien.
Het gaat er in dat geval meer om dat die ouder nooit meer terug kan naar Irak, en in dat geval heeft ie er gewoon het recht op dat die kinderen hierheen mogen. In het geval van oorlog is dat een stuk grijzer.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
We halen nooit kinderen op, dat is dus al een rare opmerking. En we erkennen juist wel dat die ouder op dat moment in levensgevaar zou zijn, anders kreeg hij geen tijdelijke verblijfsvergunning.
Gek genoeg zijn de kinderen van iemand met een permanente verblijfsvergunning (bijvoorbeeld een homo uit Irak) waarschijnlijk minder in gevaar.
D66 is geen voorstander van wat de VVD wil, die a en b status. Maar staat er minder hard in.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik heb sterk de indruk dat zowel VVD als CU zich hierin te hard opstellen. Kinderen/gezinshereniging weigeren is niet ethisch en gaat ook juridisch geen stand houden. Maar ik mis ook een tikje de wil van CU om mee te denken over alternatieven om de instroom omlaag te krijgen. Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, dus dat kan ook aan mij liggen.
Hoe staat D66 hier nou eigenlijk in, dat mis ik wel een beetje in de analyses.
CU lijkt de A en B status te accepteren. Alleen het beperken van gezinshereniging, zeker nadat het plan van vorige keer bij de rechter sneuvelde, is gewoon een rode lijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik heb sterk de indruk dat zowel VVD als CU zich hierin te hard opstellen. Kinderen/gezinshereniging weigeren is niet ethisch en gaat ook juridisch geen stand houden. Maar ik mis ook een tikje de wil van CU om mee te denken over alternatieven om de instroom omlaag te krijgen. Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, dus dat kan ook aan mij liggen.
Hoe staat D66 hier nou eigenlijk in, dat mis ik wel een beetje in de analyses.
De Nederlandse regelingen zijn één van de soepelste van Europa, dus het is nou niet zo dat er helemaal geen beweegruimte is.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU lijkt de A en B status te accepteren. Alleen het beperken van gezinshereniging, zeker nadat het plan van vorige keer bij de rechter sneuvelde, is gewoon een rode lijn.
Hopelijk niet nee. Hier heb je niets aan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit kunnen kopstukken straks wel afspreken. Maar dit gaan toch zowel de VVD-leden/fractie als de CU niet pikken?
VVD boos omdat het geen ene flikker uitmaakt, CU boos omdat het de mogelijkheid geeft om in hun ogen kinderrechten te ontnemen. Jep, kansloos.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit kunnen kopstukken straks wel afspreken. Maar dit gaan toch zowel de VVD-leden/fractie als de CU niet pikken?
Dat over de rug is dan vanuit en werkt twee kanten op..... en de vraag is ook of NL het probleem van de dolgedraaide (oorlogs)wereld moet oplossen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zie mijn post eerder, 5100. Er zijn sowieso maar 10.000 nareizigers per jaar. En die hoeven dus geen eigen huis, die trekken bij het gezinslid in dat al een verblijfsvergunning heeft. Het gaat dus ook niet om aantallen of het oplossen van problemen, het is gewoon een verschrikkelijke manier om over de rug van kinderen heen te doen alsof Nederland dan onaantrekkelijk zou worden en er dan minder asielzoekers hier zouden komen.
Terwijl:
1. Duitsland heeft het systeem, daar houdt het steeds geen stand bij de rechter en Duitsland is er bepaald niet onaantrekkelijker voor asielzoekers van geworden.
2. In Nederland heeft de rechter dit systeem al afgeschoten, dat gaat gewoon weer gebeuren omdat we nou eenmaal het kinderrechtenverdrag hebben getekend.
3. Nederland voldoet niet eens aan de percentages voor een eerlijke verdeling in de EU.
Zo licht gaan we gelukkig niet met mensenrechten (en in dit geval kinderrechten) om.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Verdragen zijn leuk maar die gaan niet over mogelijkheden in veranderende tijden en situaties.
De druk en het geld wat 1 asielzoeker kost is niet te vergelijken met een andere migrant. Een Indiėr die hier IT doet heeft een huis nodig en eventueel een school, hoewel het gezin vaak niet meekomt is mijn ervaring. Daarnaast werkt die.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo licht gaan we gelukkig niet met mensenrechten (en in dit geval kinderrechten) om.
En die ruimte voor 40.000 asielzoekers is er makkelijk, zeker als we eens wat gaan doen aan die 400.000 andere immigranten.
Dat "we" is een politieke struisvogelkeuze (geweest) en de vraag is of en tot welk aantal "we" dan mensen uit de hele wereld gaan faciliteren met die geroemde rechten. Of geldt het alleen voor mensen die in staat zijn (geweest) om met gevaar voor eigen leven de reis om (hier, ter plaatse) een asielaanvraag te doen, te ondernemen ?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo licht gaan we gelukkig niet met mensenrechten (en in dit geval kinderrechten) om.
En die ruimte voor 40.000 asielzoekers is er makkelijk, zeker als we eens wat gaan doen aan die 400.000 andere immigranten.
Wat een hoop niet kloppende aannames.... waar moet je beginnen. Alles over GGZ en politie klopt al niet, statushouders zijn niet crimineler dan in Nederland geboren mensen. Speciale scholen is ook nonsens. Jij lijkt totaal geen enkel benul te hebben van de werkelijkheid en volledig in de puur voor electoraal gewin verzonnen sprookjes van Fortuyn/Verdonk/Wilders/Baudet te geloven.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De druk en het geld wat 1 asielzoeker kost is niet te vergelijken met een andere migrant. Een Indiėr die hier IT doet heeft een huis nodig en eventueel een school, hoewel het gezin vaak niet meekomt is mijn ervaring. Daarnaast werkt die.
Een asielzoeker heeft 20 mensen nodig in allerlei organisaties van het COA, de gemeente, speciale scholen, speciale zorg (3x raden wat voor immigrant meer ggz nodig heeft, een arbeidsmigrant of een asielzoeker), politie, advocaten etc etc. Asielzoekers werken ook amper, de cijfers van het CBS zijn al dramatisch maar ze rekenen dan ook nog mensen als werkende als ze maar 1 uur per week werken. Daarnaast zal dat vaak zijn in de vluchtelingensector zelf als tolk of iets dergelijks, niet een baan waar Nederland wat aan heeft.
Als je hypothetisch gezien geen asielzoekers meer zou krijgen heb je je vacatureprobleem zo opgelost.
Jij maakt de vergelijking tussen asielzoekers en andere immigranten. Ik weet niet waarom dat je begint over mensen die hier zijn geboren.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een hoop niet kloppende aannames.... waar moet je beginnen. Alles over GGZ en politie klopt al niet, statushouders zijn niet crimineler dan in Nederland geboren mensen. Speciale scholen is ook nonsens. Jij lijkt totaal geen enkel benul te hebben van de werkelijkheid en volledig in de puur voor electoraal gewin verzonnen sprookjes van Fortuyn/Verdonk/Wilders/Baudet te geloven.
Deze discussie is allang gevoerd, 80% van de bevolking is voor inperking van de asielinstroom. Er moeten nu maatregelen komen of anders nieuwe verkiezingen en dan komen die maatregelen er alsnog.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gossie, daar hebben we het hoor, de uitweg.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Plus dat er weer ellenlange nachtelijke crisisoverleggen nodig zullen zijn voor men eindelijk besluit die noodknop in te drukken. Want daar gaan CU en D66 ongetwijfeld voor liggen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 18:25 schreef capricia het volgende:
Dus de eerste 100 mogen wel hun kinderen over laten komen. Maar als het te druk wordt, zeggen we bij een nog schrijnender geval: sorry, de noodknop is ingedrukt.
Ben benieuwd hoe de rechter daarover gaat oordelen.
Wat een administratieve rompslomp en een stuwmeer aan liggende aanvragen krijg je zo.
In Duitsland kan het zelfs gebeuren dat zoonlief net bij die eerste 1000 valt, maar dochterlief vervolgens niet. Absurde, belachelijke en onmenselijke praktijken. Schandalig dat dit in Europa gebeurt en beschamend dat Nederland daar nu ook over denkt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 18:25 schreef capricia het volgende:
Dus de eerste 100 mogen wel hun kinderen over laten komen. Maar als het te druk wordt, zeggen we bij een nog schrijnender geval: sorry, de noodknop is ingedrukt.
Wat een administratieve rompslomp en een stuwmeer aan liggende aanvragen krijg je zo.
Links of rechtsom, zijn er grenzen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 18:25 schreef capricia het volgende:
ik vind het doodeng dat op dat mini deel van migratie gefocust wordt nu. Ik moet ook smakelijk lachten om de mensen die arbeidsmigratie aan banden willen leggen. Dan maar minder ASML? Minder handjes voor de landbouw? Minder pakketjes via BOL bestellen omdat er minder mensen komen werken?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral minder handen voor de kassen en andere bedrijven die alleen kunnen bestaan omdat ze geen volwaardig loon uitbetalen, inderdaad. Als je een arbeidsmigrant aan het werk zet, moet die bijvoorbeeld minstens 2x het minimumloon krijgen, zo'n soort regel. Dan verdwijnen de arbeidsintensieve bedrijven die alleen op Roemenen draaien. Als er geen business case op te bouwen is met normale lonen, dan is dat bedrijf hier misschien wel gewoon niet geschikt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik vind het doodeng dat op dat mini deel van migratie gefocust wordt nu. Ik moet ook smakelijk lachten om de mensen die arbeidsmigratie aan banden willen leggen. Dan maar minder ASML? Minder handjes voor de landbouw? Minder pakketjes via BOL bestellen omdat er minder mensen komen werken?
Dan heb je er inderdaad 2 die kicken op de aandacht die ze krijgen bij een opgeblazen crisis... als je het aan hen vraagt is elk debat spannend en een kans dat het kabinet gaat vallen, elke dag weer.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:36 schreef trein2000 het volgende:
NOS Langs de lijn Twitter met de laatste tussenstanden:[ twitter ]
Nuttig oom het even zo eenvoudig uitgedrukt te zien. Ik had niet echt een beeld van hoe het er nu voorstond.
De stopknop.quote:
Een live reportage van een dichte deur, roept toch lekker nostalgische gevoelens op.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
KOMT DAT ZIEN ALLEN
https://nos.nl/livestream/2481937-kijk-mee-livebeeld-uit-den-haag
[ afbeelding ]
Amen to that !!!!!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:09 schreef FireFox1 het volgende:
Dit zal de CU en de D666 heel veel stemmen kosten
Komt allemaal vast goedquote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:10 schreef Keukendrol het volgende:
Kut hoor, zo wordt er helemaal niks meer opgelost in dit land de komende maanden
Dat werd er toch al niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:10 schreef Keukendrol het volgende:
Kut hoor, zo wordt er helemaal niks meer opgelost in dit land de komende maanden
What's new?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:10 schreef Keukendrol het volgende:
Werd er sowieso al niet. Het is zomer.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:10 schreef Keukendrol het volgende:
Alsof er nu wel bestuurd werdquote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Onbestuurbaar kneitterrechts land incoming.
Gaaf land.
Ja, laten we doorgaan met het land te overspoelen met "vluchtelingen"quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Onbestuurbaar kneitterrechts land incoming.
Gaaf land.
Omdat er niks te besturen valt.quote:
Onzin. Energietoeslag, tijdelijke accijnsverlaging, prijsplafond.quote:
Ah ja, het enige punt waar nog iets voor te zeggen valt aanhalen om 20 andere dingen die het land totaal vernielen even te vergeten.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:13 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ja, laten we doorgaan met het land te overspoelen met "vluchtelingen"
Ik heb liever een sterk vervuild en verhufterd kutland met sociale ongelijkheid en een enorme kloof tussen arm en rijk als de buutenlanders maar oprott'nquote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:13 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ja, laten we doorgaan met het land te overspoelen met "vluchtelingen"
Met de zware dossiers is veel te weinig gedaan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:14 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Onzin. Energietoeslag, tijdelijke accijnsverlaging, prijsplafond.
Makkelijk altijd om te zeggen dat er niks gebeurt.
Er is idd geen tussenweg...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb liever een sterk vervuild en verhufterd kutland met sociale ongelijkheid en een enorme kloof tussen arm en rijk als de buutenlanders maar oprott'n
Zullen we afspreken dat er dit najaar een linkse partij meedoet die een VVD migratiebeleid wil? Een soort Deense PvdA? Het kan, en dat gaat de grootste worden zonder twijfel.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb liever een sterk vervuild en verhufterd kutland met sociale ongelijkheid en een enorme kloof tussen arm en rijk als de buutenlanders maar oprott'n
Die gaat er zeer waarschijnlijk niet komen neequote:
eens verder, maar roepen dat er nu totaal niks gebeurd is een beetje apartquote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Met de zware dossiers is veel te weinig gedaan.
Het zou fijn zijn als er eens een linkse partij opstond die de vluchtelingencrisis wel erkent ja. Die partij krijgt sowieso mijn stem.quote:
Is allemaal voor het volgende kabinet. Doen we niets meer mee.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah ja, het enige punt waar nog iets voor te zeggen valt aanhalen om 20 andere dingen die het land totaal vernielen even te vergeten.
De woningmarkt, de zorg, klimaat, de prijsstijgingen.
Wie onze mooie vrije open samenleving niet accepteert mag idd oprotten.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zou er m'n schoonmoeder voor opgeven.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zullen we afspreken dat er dit najaar een linkse partij meedoet die een VVD migratiebeleid wil? Een soort Deense PvdA? Het kan, en dat gaat de grootste worden zonder twijfel.
En dan maakt ie er weer een teringbende van.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Is allemaal voor het volgende kabinet. Doen we niets meer mee.
Ongelooflijk ja.
Powerplay Rutte.
Dat vind ik ook, maar niet ten koste van allesquote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wie onze mooie vrije open samenleving niet accepteert mag idd oprotten.
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:17 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Toch denk ik dat dat tegen gaat vallen
Akkoord, terug naar de situatie van de jaren '80.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, maar niet ten koste van alles
Caroline Iquote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:17 schreef alpeko het volgende:
GefeliciteerdOp naar weer een kabinet Rutte
Dat is ook waar..quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Met de zware dossiers is veel te weinig gedaan.
Pieter + Bosma I ?quote:
Wat denk je zelf? Tuurlijk gaat hij door.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:18 schreef Momo het volgende:
Gaat Rutte voor ronde 5 of zoek hij een andere baan straks?
De Nederlandsche Arbeiders Partijquote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zou er m'n schoonmoeder voor opgeven.
Zo kennen wij jou normaal gesproken niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:19 schreef R-woud93 het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
NEEN alsof we niet al genoeg ellende moeten doorstaan. Geen GL fanaten.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zullen we afspreken dat er dit najaar een linkse partij meedoet die een VVD migratiebeleid wil? Een soort Deense PvdA? Het kan, en dat gaat de grootste worden zonder twijfel.
Ik kon mij even niet inhoudenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:20 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Zo kennen wij jou normaal gesproken niet.
Al onze tradities worden afgepaktquote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
De DEUREN zijn open. Ik herhaal de DEUREN zijn open.
Daarachter vinden we een automatische schuifdeur.
Wat een enorme aanfluiting voor Nederland zou dit zijn om deze volkse trekpop van de agrarische industrie als premier in Nederland te krijgen.quote:
Ik denk dat dat de Deense PvdA kan worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:21 schreef JohnBercow het volgende:
De grote vraag is natuurlijk: wat doet Omtzigt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |