Volgens mij wordt het kabinet gegijzeld door een partij die dreigt met een kabinetscrisis vanwege een paar duizend kinderen per jaar. En het opblazen van een denkbeeldig probleem.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
Leuk zeg. Het kabinet wordt gegijzeld door een partij die denkbeeldige kinderen inzet als emotionele chantage.
Dank.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zie mijn post eerder, 5100. Er zijn sowieso maar 10.000 nareizigers per jaar. En die hoeven dus geen eigen huis, die trekken bij het gezinslid in dat al een verblijfsvergunning heeft. Het gaat dus ook niet om aantallen of het oplossen van problemen, het is gewoon een verschrikkelijke manier om over de rug van kinderen heen te doen alsof Nederland dan onaantrekkelijk zou worden en er dan minder asielzoekers hier zouden komen.
Terwijl:
1. Duitsland heeft het systeem, daar houdt het steeds geen stand bij de rechter en Duitsland is er bepaald niet onaantrekkelijker voor asielzoekers van geworden.
2. In Nederland heeft de rechter dit systeem al afgeschoten, dat gaat gewoon weer gebeuren omdat we nou eenmaal het kinderrechtenverdrag hebben getekend.
3. Nederland voldoet niet eens aan de percentages voor een eerlijke verdeling in de EU.
De ouders laten hun kind achter, dat heeft niets met rechten te maken. Het recht op gezinshereniging werkt twee kanten op, het kan ook inhouden dat de ouder terug moet. En in de plannen waar de VVD mee komt zou dat ook het geval zijn, want het kind uit een oorlogsgebied halen gaat toch niet lukken en de ouder die hier is heeft geen permanente verblijfsvergunning.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank.
Ik vind het ook tegen de rechten van het kind in gaan. Ethisch gezien.
Leugen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
Terwijl:
1. Duitsland heeft het systeem, daar houdt het steeds geen stand bij de rechter
Nee, gewoon de waarheid: https://nos.nl/collectie/(...)litie-er-juist-vanafquote:
Het enige wat je echt doet is het nog meer overbelasten van de al enorm drukke rechters.quote:Klaassen wijst erop dat het in Duitsland heeft geleid tot tienduizenden procedures bij de rechter, waarvan de meeste door de statushouders werden gewonnen.
De meesten, dus niet iedereen. En het is niet het systeem dat geen stand houdt bij de rechter, maar sommige individuele zaken.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, gewoon de waarheid: https://nos.nl/collectie/(...)litie-er-juist-vanaf
Dit is dus met recht een leugen, want in Duitsland komt er geen asielzoeker minder door. En dat over de rug van kinderen heen. Onethisch, Nederland verlaagt zich tot het niveau van de allerdonkerste dictaturen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is ontmoediging, de meeste smokkelaars zullen een ander land van bestemming kiezen voor hun klanten, want die willen geen lange rechtszaken voeren.
Ik kan me dat heel goed voorstellen. Zou voor mij een reden zijn om de CU te overwegen. Ik vind dit niet kunnen. Symboolpolitiek over de ruggen van kinderen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is dus met recht een leugen, want in Duitsland komt er geen asielzoeker minder door. En dat over de rug van kinderen heen. Onethisch, Nederland verlaagt zich tot het niveau van de allerdonkerste dictaturen.
Wat mij betreft moet dit ook een breekpunt zijn voor de CU.
"Maar denk aan de kinderen" doet het nooit goed bij mij, want negen van de tien keer zijn die zogenaamde kinderen er helemaal niet of zitten ze prima. Kom eens met concrete voorbeelden dat er door deze koersverandering plots kinderen de hele dag op een afvalberg zitten te werken die daar anders niet gezeten hadden. Inspelen op emoties is gewoon kansloos, en het werkt ook nog aan jouw reactie te lezen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me dat heel goed voorstellen. Zou voor mij een reden zijn om de CU te overwegen. Ik vind dit niet kunnen. Symboolpolitiek over de ruggen van kinderen.
Bijzonder kortzichtig, denk eens aan je eigen kinderen, aan hun toekomst.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me dat heel goed voorstellen. Zou voor mij een reden zijn om de CU te overwegen. Ik vind dit niet kunnen. Symboolpolitiek over de ruggen van kinderen.
Als die kinderen er niet zijn, is er toch helemaal geen probleem?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Maar denk aan de kinderen" doet het nooit goed bij mij, want negen van de tien keer zijn die zogenaamde kinderen er helemaal niet of zitten ze prima. Kom eens met concrete voorbeelden dat er door deze koersverandering plots kinderen de hele dag op een afvalberg zitten te werken die daar anders niet gezeten hadden. Inspelen op emoties is gewoon kansloos, en het werkt ook nog aan jouw reactie te lezen.
Leg eens uit dan?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Bijzonder kortzichtig, denk eens aan je eigen kinderen, aan hun toekomst.
Het gaat niet eens om 10.000, het gaat alleen om de nareizigers van asielzoekers die hier een tijdelijke vergunning krijgen. Dus het is nog een heel stuk minder.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:49 schreef TweedeKlum het volgende:
Daarbij 10.000 potentiële haatbaarden naar binnen halen ieder jaar, sommigen willen gewoon dat de boel naar de donder gaat.
Het gaat er niet om of ze wel of niet bestaan, maar om hun situatie. Ze zijn veilig genoeg om achtergelaten te worden door het mietje dat hun vader is, dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn. Er is geen niet-emotioneel argument tegen wat de VVD wil.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Als die kinderen er niet zijn, is er toch helemaal geen probleem?
En of ze er prima zitten, valt nog te bezien. Wat mij betreft hebben ze gewoon recht op gezinshereniging.
Mietje? Gedraag je toch eens een keer als een volwassene, man.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of ze wel of niet bestaan, maar om hun situatie. Ze zijn veilig genoeg om achtergelaten te worden door het mietje dat hun vader is, dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn. Er is geen niet-emotioneel argument tegen wat de VVD wil.
En wat ik net al zei: gezinshereniging werkt twee kanten op. Papa kan ook weer terug naar kind als ie hier geen recht heeft op een permanente verblijfsvergunning.
Er is wel degelijk een niet-emotioneel argument. Het is namelijk een recht.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of ze wel of niet bestaan, maar om hun situatie. Ze zijn veilig genoeg om achtergelaten te worden door het mietje dat hun vader is, dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn. Er is geen niet-emotioneel argument tegen wat de VVD wil.
En wat ik net al zei: gezinshereniging werkt twee kanten op. Papa kan ook weer terug naar kind als ie hier geen recht heeft op een permanente verblijfsvergunning.
Een vader die z'n kinderen achter laat is een mietje ja, dat vind ik echt het allerergste wat je als ouder kan doen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mietje? Gedraag je toch eens een keer als een volwassene, man.
Het gaat hier over asielzoekers die nadrukkelijk geen recht hebben op een permanente verblijfsvergunning. En voor de derde maal: dat recht werkt ook de andere kant op.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een niet-emotioneel argument. Het is namelijk een recht.
Een vluchteling die in Nederland een verblijfsvergunning heeft gekregen, heeft recht op gezinshereniging.
Je snapt toch zelf ook wel dat zo'n man niet "z'n kinderen achterlaat", maar juist op zoek gaat naar een manier om z'n gezin in veiligheid te brengen?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een vader die z'n kinderen achter laat is een mietje ja, dat vind ik echt het allergergste wat je als ouder kan doen.
Ja, je kunt het wel 10 keer herhalen. Betekent niet dat ik het met je ideeën over het uitkleden van mensenrechten eens ben.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat hier over asielzoekers die nadrukkelijk geen recht hebben op een permanente verblijfsvergunning. En voor de derde maal: dat recht werkt ook de andere kant op.
Dat mag jij zo zeggenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik word doodmoe van dit kabinet. Mag ik dat zo zeggen?
Lees nou eens goed wat ik zeg.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, je kunt het wel 10 keer herhalen. Betekent niet dat ik het met je ideeën over het uitkleden van mensenrechten eens ben.
De bewoordingen die je kiest maakt juist dat ik me steeds meer distantieer van jouw manier van denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |