abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209797844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
Leuk zeg. Het kabinet wordt gegijzeld door een partij die denkbeeldige kinderen inzet als emotionele chantage.
Volgens mij wordt het kabinet gegijzeld door een partij die dreigt met een kabinetscrisis vanwege een paar duizend kinderen per jaar. En het opblazen van een denkbeeldig probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 7 juli 2023 @ 15:38:29 #152
236264 crew  capricia
pi_209797893
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zie mijn post eerder, 5100. Er zijn sowieso maar 10.000 nareizigers per jaar. En die hoeven dus geen eigen huis, die trekken bij het gezinslid in dat al een verblijfsvergunning heeft. Het gaat dus ook niet om aantallen of het oplossen van problemen, het is gewoon een verschrikkelijke manier om over de rug van kinderen heen te doen alsof Nederland dan onaantrekkelijk zou worden en er dan minder asielzoekers hier zouden komen.

Terwijl:
1. Duitsland heeft het systeem, daar houdt het steeds geen stand bij de rechter en Duitsland is er bepaald niet onaantrekkelijker voor asielzoekers van geworden.
2. In Nederland heeft de rechter dit systeem al afgeschoten, dat gaat gewoon weer gebeuren omdat we nou eenmaal het kinderrechtenverdrag hebben getekend.
3. Nederland voldoet niet eens aan de percentages voor een eerlijke verdeling in de EU.
Dank.
Ik vind het ook tegen de rechten van het kind in gaan. Ethisch gezien.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2023 @ 15:43:01 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209797940
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 15:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Dank.
Ik vind het ook tegen de rechten van het kind in gaan. Ethisch gezien.
De ouders laten hun kind achter, dat heeft niets met rechten te maken. Het recht op gezinshereniging werkt twee kanten op, het kan ook inhouden dat de ouder terug moet. En in de plannen waar de VVD mee komt zou dat ook het geval zijn, want het kind uit een oorlogsgebied halen gaat toch niet lukken en de ouder die hier is heeft geen permanente verblijfsvergunning.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209797951
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:

Terwijl:
1. Duitsland heeft het systeem, daar houdt het steeds geen stand bij de rechter
Leugen. :)
pi_209797975
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 15:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leugen. :)
Nee, gewoon de waarheid: https://nos.nl/collectie/(...)litie-er-juist-vanaf

quote:
Klaassen wijst erop dat het in Duitsland heeft geleid tot tienduizenden procedures bij de rechter, waarvan de meeste door de statushouders werden gewonnen.
Het enige wat je echt doet is het nog meer overbelasten van de al enorm drukke rechters.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209798006
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 15:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, gewoon de waarheid: https://nos.nl/collectie/(...)litie-er-juist-vanaf
De meesten, dus niet iedereen. En het is niet het systeem dat geen stand houdt bij de rechter, maar sommige individuele zaken.

Oftewel: je liegt weer eens :) En dat de NOS biased is is ook geen nieuws. Het is ontmoediging, de meeste smokkelaars zullen een ander land van bestemming kiezen voor hun klanten, want die willen geen lange rechtszaken voeren.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 15:49:34 #157
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209798014
Daarbij 10.000 potentiële haatbaarden naar binnen halen ieder jaar, sommigen willen gewoon dat de boel naar de donder gaat.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_209798083
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 15:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is ontmoediging, de meeste smokkelaars zullen een ander land van bestemming kiezen voor hun klanten, want die willen geen lange rechtszaken voeren.
Dit is dus met recht een leugen, want in Duitsland komt er geen asielzoeker minder door. En dat over de rug van kinderen heen. Onethisch, Nederland verlaagt zich tot het niveau van de allerdonkerste dictaturen.

Wat mij betreft moet dit ook een breekpunt zijn voor de CU.
  Moderator vrijdag 7 juli 2023 @ 15:57:48 #159
236264 crew  capricia
pi_209798111
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is dus met recht een leugen, want in Duitsland komt er geen asielzoeker minder door. En dat over de rug van kinderen heen. Onethisch, Nederland verlaagt zich tot het niveau van de allerdonkerste dictaturen.

Wat mij betreft moet dit ook een breekpunt zijn voor de CU.
Ik kan me dat heel goed voorstellen. Zou voor mij een reden zijn om de CU te overwegen. Ik vind dit niet kunnen. Symboolpolitiek over de ruggen van kinderen. :r
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2023 @ 16:04:04 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209798156
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 15:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan me dat heel goed voorstellen. Zou voor mij een reden zijn om de CU te overwegen. Ik vind dit niet kunnen. Symboolpolitiek over de ruggen van kinderen. :r
"Maar denk aan de kinderen" doet het nooit goed bij mij, want negen van de tien keer zijn die zogenaamde kinderen er helemaal niet of zitten ze prima. Kom eens met concrete voorbeelden dat er door deze koersverandering plots kinderen de hele dag op een afvalberg zitten te werken die daar anders niet gezeten hadden. Inspelen op emoties is gewoon kansloos, en het werkt ook nog aan jouw reactie te lezen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 7 juli 2023 @ 16:06:13 #161
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209798173
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 15:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Bijzonder kortzichtig, denk eens aan je eigen kinderen, aan hun toekomst.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator vrijdag 7 juli 2023 @ 16:06:17 #162
236264 crew  capricia
pi_209798175
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 16:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
"Maar denk aan de kinderen" doet het nooit goed bij mij, want negen van de tien keer zijn die zogenaamde kinderen er helemaal niet of zitten ze prima. Kom eens met concrete voorbeelden dat er door deze koersverandering plots kinderen de hele dag op een afvalberg zitten te werken die daar anders niet gezeten hadden. Inspelen op emoties is gewoon kansloos, en het werkt ook nog aan jouw reactie te lezen.
Als die kinderen er niet zijn, is er toch helemaal geen probleem?
En of ze er prima zitten, valt nog te bezien. Wat mij betreft hebben ze gewoon recht op gezinshereniging.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 7 juli 2023 @ 16:06:44 #163
236264 crew  capricia
pi_209798177
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 16:06 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Bijzonder kortzichtig, denk eens aan je eigen kinderen, aan hun toekomst.
Leg eens uit dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209798186
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 15:49 schreef TweedeKlum het volgende:
Daarbij 10.000 potentiële haatbaarden naar binnen halen ieder jaar, sommigen willen gewoon dat de boel naar de donder gaat.
Het gaat niet eens om 10.000, het gaat alleen om de nareizigers van asielzoekers die hier een tijdelijke vergunning krijgen. Dus het is nog een heel stuk minder.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2023 @ 16:09:44 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209798197
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 16:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Als die kinderen er niet zijn, is er toch helemaal geen probleem?
En of ze er prima zitten, valt nog te bezien. Wat mij betreft hebben ze gewoon recht op gezinshereniging.
Het gaat er niet om of ze wel of niet bestaan, maar om hun situatie. Ze zijn veilig genoeg om achtergelaten te worden door het mietje dat hun vader is, dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn. Er is geen niet-emotioneel argument tegen wat de VVD wil.

En wat ik net al zei: gezinshereniging werkt twee kanten op. Papa kan ook weer terug naar kind als ie hier geen recht heeft op een permanente verblijfsvergunning.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209798207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 16:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het gaat er niet om of ze wel of niet bestaan, maar om hun situatie. Ze zijn veilig genoeg om achtergelaten te worden door het mietje dat hun vader is, dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn. Er is geen niet-emotioneel argument tegen wat de VVD wil.

En wat ik net al zei: gezinshereniging werkt twee kanten op. Papa kan ook weer terug naar kind als ie hier geen recht heeft op een permanente verblijfsvergunning.
Mietje? Gedraag je toch eens een keer als een volwassene, man.
  Moderator vrijdag 7 juli 2023 @ 16:12:34 #167
236264 crew  capricia
pi_209798214
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 16:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een niet-emotioneel argument. Het is namelijk een recht.
Een vluchteling die in Nederland een verblijfsvergunning heeft gekregen, heeft recht op gezinshereniging.

Te idioot voor woorden om mensenrechten uit te kleden. En dan ook nog die van de meest zwakken, kinderen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2023 @ 16:12:43 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209798216
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 16:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mietje? Gedraag je toch eens een keer als een volwassene, man.
Een vader die z'n kinderen achter laat is een mietje ja, dat vind ik echt het allerergste wat je als ouder kan doen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2023 @ 16:13:27 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209798218
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 16:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Er is wel degelijk een niet-emotioneel argument. Het is namelijk een recht.
Een vluchteling die in Nederland een verblijfsvergunning heeft gekregen, heeft recht op gezinshereniging.
Het gaat hier over asielzoekers die nadrukkelijk geen recht hebben op een permanente verblijfsvergunning. En voor de derde maal: dat recht werkt ook de andere kant op.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 7 juli 2023 @ 16:13:30 #170
12221 Tijn