Is dat niet normaal dan?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Er zijn collega's die jaarlijks veel geld toeleggen op de werkzaamheden.
De aanschaf van een "deugdelijke" fiets is geheel voor eigen rekening. Je krijgt elke maand een vergoeding voor het gebruik van deze fiets. De bedragen zijn als volgt:quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:46 schreef stropdaz het volgende:
Maar als ik zoiets lees: https://www.postbike.nl/postbike-pro-one/a3526
Dan moet je dat als postbode dus (grotendeels) zelf betalen?
Postnl zorgt niet voor zo'n fiets?
Als je binnen een jaar kosten aan je fiets hebt die hoger zijn dan 12 keer je maandelijkse vergoeding (in de meeste gevallen dus 126 euro) kun je een verzoek indienen om het verschil terug te krijgen van postnl.quote:Daadwerkelijk gewerkte uren per week / Netto fietsvergoeding per maand
tot en met 6 uren / ¤ 4,00
meer dan 6 uur tot en met 9 uren / ¤ 6,00
meer dan 9 uur tot en met 12 uren / ¤ 8,00
meer dan 12 uur tot en met 16 uren / ¤ 9,25
meer dan 16 uur / ¤ 10,50
Je voelt je niet geroepen begrijp ik? Leuk als bijbaantje misschienquote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:52 schreef stropdaz het volgende:
Helder. Schrik er keer op keer weer van.
Geen wonder die tekorten
Heerlijk weer joh, lekker uitwaaien. En heb 4 dalwijken, die vallen tegenwoordig goed te doen. Dat het in lijkt te storten kan ik alleen maar bevestigen. Al spreken managers nog steeds van geslaagde " efficientie slagen". Keer meelopen zou ze goed op de neus laten kijken..quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:18 schreef wbwb het volgende:
Ik heb echt zo weinig zin om te werken vandaag met dit weer, pff…
Sterkte, glad vergeten dat post gewoon doorgaat. Niet normaal dit.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:18 schreef wbwb het volgende:
Ik heb echt zo weinig zin om te werken vandaag met dit weer, pff…
In principe kunnen ze alles. Maar wordt het meestal niet gedaan. Het is dan aan de bezorgers zelf om het op te lossen. In mijn geval blijf ik dus nu gewoon binnen en wacht tot 12 uur of 1 uur. Gelukkig is mijn andere werk flexibel en mag en kan ik dat doorschuiven naar een andere dag.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:28 schreef Drxx het volgende:
[..]
Sterkte, glad vergeten dat post gewoon doorgaat. Niet normaal dit.
Post komt toch al een tijdje niet meer iedere dag dacht ik? Kunnen ze schema's niet een dagje verplaataen i.v.m levensgevaarlijke situaties?
Ondergewaardeerde helden.
Wij bezorgen wel nog elke dag 24-uurspost, waaronder postzegelpost en de meeste brievenbuspakjes. Niet-24-uurspost wordt in X-wijken alleen op dinsdag en donderdag bezorgd en in Y-wijken alleen op woensdag en vrijdag.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:28 schreef Drxx het volgende:
[..]
Sterkte, glad vergeten dat post gewoon doorgaat. Niet normaal dit.
Post komt toch al een tijdje niet meer iedere dag dacht ik? Kunnen ze schema's niet een dagje verplaataen i.v.m levensgevaarlijke situaties?
Ondergewaardeerde helden.
quote:Aanvullende maatregel(en):
Jouw veiligheid staat voorop. Daarom gaan we in onderstaande gebieden pas vanaf een later moment bezorgen vanwege code rood en heb je de mogelijkheid om (vrijwillig) tot 21.00 uur te bezorgen:
In Noord-Holland mag je pas vanaf 13:00 uur gaan bezorgen
In Flevoland mag je pas vanaf 14:00 uur gaan bezorgen
In Friesland mag je pas vanaf 15:00 uur gaan bezorgen
Om 12:00 hebben we de situatie opnieuw bekeken voor deze provincies en als er iets is veranderd, ontvang je een update.
In de overige provincies is het geen code rood en nemen we geen extra maatregelen. Als dit verandert, informeren we je daarover.
ja stel je voor dat ze thuisblijven en morgen moeten plussen dat kost geld,en dan komt de zomerdiefstal in het gedrang.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:07 schreef V__L_N het volgende:
Aah we zijn wakker geworden na een hele stapel alerts:
[..]
Had gekund ja. Maar dan had ik alsnog terug moeten gaan door de storm naar het depot en vervolgens naar huis. Dat is in mijn geval niet bepaald om de hoek en dan had ik later op de dag alsnog die wijk moeten doen. Ik was toch al buiten en kon net zo goed het werk afmaken. En ik weet nog hoe het een aantal jaren geleden tijdens een megastorm ging toen ik na aankomst op het depot besloot dat het niet veilig was en weer terug naar huis ben gegaan. Dat heeft uiteindelijk mij en een aantal collega's een bak gezeik opgeleverd en dat wilde ik niet deze keer voorkomen. Feit blijft staan dat ze veel te laat met "aanvullende maatregelen" kwamen. Ik moet als een van de eersten op het depot zijn om uit te laden. Ze weten hoe laat dat is en als ik voor die tijd niets hoor, ga ik er gewoon heen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:34 schreef V__L_N het volgende:
De sortering was al begonnen voordat de code rood kwam. Maar jij had natuurlijk ook slim kunnen zijn en de boel terug kunnen zetten en tegen je tl zeggen, ik red dit vandaag niet meer.
momenteel lijkt het meer op Tjolk(voor wie het nog kent)quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:32 schreef V__L_N het volgende:
Het is tijd voor een update van de OP denk ik.
Is het trouwens niet van de rails met OLK? Ik geloof echt dat dit een gevalletje titanic is. Vandaag miste ik de helft van mijn grote post en ook veel pakjes. Binnen dus weer afgebroken. Dat schuift dus naar de donderdag. Zo fijn om mensen oude spullen te brengen.
na al die tijd weet je het nu wel toch? het draait om geld niet om ons.quote:Op donderdag 6 juli 2023 00:15 schreef zevenmijlslaars het volgende:
De melding van het KNMI kreeg ik al om acht uur, gewoon bizar hoelang het duurde voordat PostNL dat oppakte.
Ik heb het niet precies nagerekend, maar als het goed is gaat het kortingspercentage alleen van de kale looptijd af, dus niet van de fietstijd van depot naar wijk. Maar van mij mogen ze er af halen wat ze willen, ik plus alle tijd die ik tekort kom toch gewoon weer bij.quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:21 schreef V__L_N het volgende:
Rekenen jullie je zomerdaltijden door? Het valt me op dat voor volgende week er elke dag een paar minuten verschil zit met de percentages die ze opgeven.
Begin maar alvast met bezorgen gezien de huidige personeelskrapte... En ik heb zo'n idee dat de volgende verkiezingen daarop ook niet meer zo lang durenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En in oktober weer stempassen en kieslijsten bezorgen
Dat zag ik ook al gebeuren idd. Zo fijn dat ze zelf niet meer weten waar ze het over hebben. Straks hebben we dus een PC en een LSquote:Op woensdag 12 juli 2023 21:38 schreef wbwb het volgende:
En logistiek supervisor… Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wie dan wat precies gaat doen en in het laatste bericht kregen ze het niet eens voor elkaar om consistent dezelfde naam ervoor te gebruiken
ja het is zo erg dat we het beter kunnen vergeten,zijn ze gek geworden.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:46 schreef V__L_N het volgende:
Ik dacht niet dat het erger kon... Kleine post tussen de pakketjes
hier was onder de reaguurders ook tc: Dudor nooit meer gezien.quote:Op woensdag 12 juli 2023 08:53 schreef V__L_N het volgende:
Heb jij nog een zichtbare Tc. Heb de mijne al zeker 1 keer gezien dit jaar.
ja die namen slaan nergens op,met hun onderbetaalde baantjes.gewoon normaal betalen en normaal nederlandse taal gebruiken,we zijn een nederlands bedrijf.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:38 schreef wbwb het volgende:
En logistiek supervisor… Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wie dan wat precies gaat doen en in het laatste bericht kregen ze het niet eens voor elkaar om consistent dezelfde naam ervoor te gebruiken
thks,gelukkig zijn er een hoop klanten die het begrijpen hoe de vork in de steel zit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:47 schreef Ponsai het volgende:
Iedere keer als ik wat bestel bij een webshop krijg je de tekst: "De zending kan vertraagd zijn door dat postnl het druk heeft" . Maar eigenlijk komen brievenbuspakketjes en gewone pakketjes normaliter de volgende dag of uiterlijk de dag erna aan. Dat is toch gewoon prima? Laten we wat respect hebben voor jullie als postnl medewerker want jullie doen het ontzettend goed werk
Ja, inderdaad, net zoals de aanpassing van Productie naar Operations, van Administratie naar Service Center Operations, etc. En nu heb je ook bijvoorbeeld geen Pakketten & Logistiek meer, maar dingen als E-Commerce Operations en E-Commerce Commerce.quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja die namen slaan nergens op,met hun onderbetaalde baantjes.gewoon normaal betalen en normaal nederlandse taal gebruiken,we zijn een nederlands bedrijf.
heb liever dat ze de zaken on rails hebbenquote:Op donderdag 13 juli 2023 17:53 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, net zoals de aanpassing van Productie naar Operations, van Administratie naar Service Center Operations, etc. En nu heb je ook bijvoorbeeld geen Pakketten & Logistiek meer, maar dingen als E-Commerce Operations en E-Commerce Commerce.
deze vond ik gisteren incl. film,waar ook de "superdeluxe" vergoeding genoemd wordt.https://www.omroepzeeland(...)even-nu-op-tijd-zijnquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:44 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat ze op de vacaturesite nog steeds een uurloon van 11,71 hebben staan voor de functie van postbezorger en 11,91 voor voorbereiders. Beide bedragen zijn onder het minimumloon. Hoe verwachten ze dan dat er iemand zo gestoord is om zich te melden voor dit werk?
Ze proberen niet eens meer om het nog enigszins aantrekkelijk te laten lijken om voor postnl te werken.
Voor pakketbezorgers staat een uurloon van 12,58 vermeld.
Hoe langer ze een loonsverhoging kunnen uitstellen, hoe beter het voor ze is natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:47 schreef V__L_N het volgende:
Dat salaris is ook echt een ding waar het bedrijf compleet blind voor is. Als of ze er straks nog aan gaan ontkomen om een aantal schalen een 20% loonsverhoging te gaan geven.
ja belachelijk idee dat ze het niet goed regelen,erg aantrekkelijk is het niet als je werk zoekt,met die giga aanbieding van 11 en een beetje.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hoe langer ze een loonsverhoging kunnen uitstellen, hoe beter het voor ze is natuurlijk.
Ik vermoed dat we niet veel meer dan enkele procenten boven minimum hoeven te verwachten. De FNV heeft niet genoeg leden om echt druk te kunnen zetten en de BVPP vindt elke loonsverhoging eigenlijk wel prima, zolang het maar een loonsverhoging is. De CNV hoef ik niet eens te benoemen, die alleen mee voor de vorm.
Ik vraag me af hoe lang ze weer willen gaan wachten met de start van de onderhandelingen. Het lijkt me vooral in deze tijd wenselijk dat er een akkoord ligt vóórdat de lopende cao eindigt.
Ik moet zeggen dat ik nooit had verwacht dat de hoogte van mijn uurloon ooit zou worden ingehaald door het minimumloon.
Klopt hoor. Vooral omdat ze nu al zeggen dat er geen geld is voor loonsverhogingen. Maar zelfs als ze elke trede 0,15 euro verschil maken, dan nog stijgt het loon voor iemand in de hoogste trede bijna 10%. En dat is er vanuit gaande dat het minimumloon alleen gelijk getrokken wordt en niet verhoogd. De kans is vrij groot dat het wel degelijk 2 a 3% verhoogd wordt. En ze zullen wel iets meer willen doen dan het minimum. Men is zo ontevreden dat ze dat anders wel zullen voelen. 15% is helemaal niet onrealistisch ver weg.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hoe langer ze een loonsverhoging kunnen uitstellen, hoe beter het voor ze is natuurlijk.
Ik vermoed dat we niet veel meer dan enkele procenten boven minimum hoeven te verwachten. De FNV heeft niet genoeg leden om echt druk te kunnen zetten en de BVPP vindt elke loonsverhoging eigenlijk wel prima, zolang het maar een loonsverhoging is. De CNV hoef ik niet eens te benoemen, die alleen mee voor de vorm.
Ik vraag me af hoe lang ze weer willen gaan wachten met de start van de onderhandelingen. Het lijkt me vooral in deze tijd wenselijk dat er een akkoord ligt vóórdat de lopende cao eindigt.
Ik moet zeggen dat ik nooit had verwacht dat de hoogte van mijn uurloon ooit zou worden ingehaald door het minimumloon.
het beste zijn bovenladers,die hebben alleen als hij niet goed dicht gaat/gedaan wordt,dat er regen in komt.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:59 schreef Ponsai het volgende:
Postbodes, een vraag:
Stel je hebt een brievenbuspakket. Je moet dat deponeren in een brievenbus box die aan de muur is bevestigd.
Moet je er dan voor zorgen dat die deksel nog dicht kan vallen, of mag je een brievenbuspakket/envelop ook 10 cm uit de box laten steken?
Hier laat de postbode het vaak uitsteken.
Ik denk dan: hoort dit zo? heb ik de foute box?
Waarschijnlijk is je brievenbus dan te klein. Het is wettelijk verplicht dat deze aan de eisen op https://www.consuwijzer.n(...)or/regels-brievenbus voldoen, echter zijn er helaas veel en veel te veel brievenbussen die hier niet aan voldoen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:59 schreef Ponsai het volgende:
Postbodes, een vraag:
Stel je hebt een brievenbuspakket. Je moet dat deponeren in een brievenbus box die aan de muur is bevestigd.
Moet je er dan voor zorgen dat die deksel nog dicht kan vallen, of mag je een brievenbuspakket/envelop ook 10 cm uit de box laten steken?
Hier laat de postbode het vaak uitsteken.
Ik denk dan: hoort dit zo? heb ik de foute box?
Heb je precies zo'n bus als op de foto staat? die hebben namelijk in de inwerpopening een schuin stuk zitten, wat denk ik bedoeld is om er voor te zorgen dat niemand z'n hand er in kan steken om post er uit te halen. Het nadeel daar van is dat brievenbuspakjes daardoor niet meer goed door de opening passen. Dus als je zo'n bus hebt, dan is het antwoord simpel: je bus is het probleem.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:33 schreef Ponsai het volgende:
Ik heb een bovenlader: https://www.bol.com/nl/nl(...)00000083913773/?s2a=
Maar als er dan een te grote envelop in komt, of vooral brievenbuspakket, dan mag hij uit de box steken?
Of moet eigenlijk de bezorger er altijd voor zorgen dat de box goed gesloten kan worden?
Hangt van de situatie af. Ik heb jarenlang in een jaren '30 wijk gelopen met brievenbussen die niet meer waren dan een gedecoreerde steen met een smalle gleuf. Alles groter dan een ansichtkaart past daar niet doorheen, tenzij (meermaals) dubbelgevouwen. Als ik daar steeds had moeten aanbellen had nu nog buiten gelopen. Mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om voor een goede bus te zorgen. Daar gaat PostNL immers ook vanuit, en dat is de reden dat brievenbuspakjes goedkoper zijn in de verzending dan belpakjes. Als je voor buspakjes ook steeds moet gaan bellen doe je in feite werk waar niet voor betaald is.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:51 schreef wbwb het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is je brievenbus dan te klein. Het is wettelijk verplicht dat deze aan de eisen op https://www.consuwijzer.n(...)or/regels-brievenbus voldoen, echter zijn er helaas veel en veel te veel brievenbussen die hier niet aan voldoen.
Als het pakje niet in je brievenbus past, omdat je brievenbus te klein is of het pakje te groot is, dan hoort de bezorger aan te bellen. Als je niet thuis bent, dan hoort de bezorger bij 2 buren aan te bellen. Als deze ook niet thuis zijn of je pakje niet aan willen nemen, dan hoort de bezorger het naar de retailer te brengen.
Dus nee, dat hoort niet, maar je waarschijnlijk te kleine brievenbus hoort ook niet en op zich snap ik wel dat sommige bezorgers dat dan zo doen, maar zelf zou ik dat nooit zo doen.
Ik ben wel een postbezorger en ik werk zeker ook keihard. Ik word elke dag op 3 wijken ingepland en zaterdag (en ook wel eens als er iemand vrij heeft of ziek is) zelfs op 4 wijken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:27 schreef ophaling10 het volgende:
Postbodes ja die zijn er niet veel meer,ik ben er wel een.Wat je het meeste ziet rondlopen zijn postbezorgers,in de media wordt dit ook vaak verkeerd gebruikt,neemt niet weg dat die ook keihard werken.
Ja, klopt, maar wat dan zou moeten gebeuren is dat PostNL besluit op die adressen helemaal niet meer te bezorgen totdat ze wel een brievenbus hebben die aan de wet voldoet. Het is niet aan jou als postbezorger om dan zomaar te besluiten af te wijken van de regels, je wordt immers door PostNL betaald om dat werk volgens hun werkwijze te bezorgen en krijgt daarvoor dan ook voor elke gewerkte minuut betaald.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hangt van de situatie af. Ik heb jarenlang in een jaren '30 wijk gelopen met brievenbussen die niet meer waren dan een gedecoreerde steen met een smalle gleuf. Alles groter dan een ansichtkaart past daar niet doorheen, tenzij (meermaals) dubbelgevouwen. Als ik daar steeds had moeten aanbellen had nu nog buiten gelopen. Mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om voor een goede bus te zorgen. Daar gaat PostNL immers ook vanuit, en dat is de reden dat brievenbuspakjes goedkoper zijn in de verzending dan belpakjes. Als je voor buspakjes ook steeds moet gaan bellen doe je in feite werk waar niet voor betaald is.
Helder.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Heb je precies zo'n bus als op de foto staat? die hebben namelijk in de inwerpopening een schuin stuk zitten, wat denk ik bedoeld is om er voor te zorgen dat niemand z'n hand er in kan steken om post er uit te halen. Het nadeel daar van is dat brievenbuspakjes daardoor niet meer goed door de opening passen. Dus als je zo'n bus hebt, dan is het antwoord simpel: je bus is het probleem.
Ik wijk vaak genoeg af van de regels, dat doet PostNL ook. Bijv. de regel dat 95% van de brievenbuspost de volgende werkdag bezorgd moet zijn. Of de regel dat aanleveringstijden van wijken niet zomaar zonder overleg of zelfs maar communicatie een uur of meer verlaat mag worden. Of de regel dat je als postbezorger nooit meer dan 5.30 uur per dag hoeft te lopen en zeker niet na 17.00 uur.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:16 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar wat dan zou moeten gebeuren is dat PostNL besluit op die adressen helemaal niet meer te bezorgen totdat ze wel een brievenbus hebben die aan de wet voldoet. Het is niet aan jou als postbezorger om dan zomaar te besluiten af te wijken van de regels, je wordt immers door PostNL betaald om dat werk volgens hun werkwijze te bezorgen en krijgt daarvoor dan ook voor elke gewerkte minuut betaald.
Ten gevolge van allerlei lopende reorganisaties, zoals OLK (Optimalisatie Logistieke Keten) is het nogal een zooitje momenteel. En waar PostNL vroeger tegen ons kon zeggen "voor jou tien anderen" kunnen wij dat nu tegen PostNL zeggen: "Voor PostNL 10 andere werkgevers". Dus we zitten ook slecht in de mensen, met fikse vertragingen tot gevolg. Wat voor soort poststuk is, maakt niet uit. Een buspakje heeft net zoveel kans op vertraging als een ansichtkaart.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:27 schreef Ponsai het volgende:
Oja, nu ik jullie bezorgers/bodes toch bevraag (sorry voor de vragen haha).
Woensdag bestelling gedaan, brievenbuspakket.
Donderdag wordt het verzonden. Vandaag en gisteren het pakket niet ontvangen.
Wel andere poststukken.
Blijft een brievenbuspakket langer liggen in het sorteercentrum?
Is overigens een dun iets in een plastic "tas envelop". Geen karton oid.
Is momenteel echt een drama inderdaad. Laatst had ik een poststuk waar ik een herstelsticker op geplakt had en die verscheen pas 2 weken later weer…quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ten gevolge van allerlei lopende reorganisaties, zoals OLK (Optimalisatie Logistieke Keten) is het nogal een zooitje momenteel. En waar PostNL vroeger tegen ons kon zeggen "voor jou tien anderen" kunnen wij dat nu tegen PostNL zeggen: "Voor PostNL 10 andere werkgevers". Dus we zitten ook slecht in de mensen, met fikse vertragingen tot gevolg. Wat voor soort poststuk is, maakt niet uit. Een buspakje heeft net zoveel kans op vertraging als een ansichtkaart.
De reject van de kleine post daarentegen loopt wel flink wat vertraging op. Dat moeten de voorbereiders op de juiste plek tussen de machinepost steken. Als het code-100 post betreft moet dit ook nog eens handmatig gecodeerd worden, omdat voorbereiders alleen nog maar op codeerregel kunnen werken, omdat ze haat geen wijkenkennis meer hebben. Zo had ik de hele afgelopen week nog de Gall & Gall folders van 2 weken (!) geleden er tussen zitten. Eigenlijk te gźnant om nog te bezorgen, met aanbiedingen die nog maar 1 dag geldig waren.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:11 schreef wbwb het volgende:
[..]
Is momenteel echt een drama inderdaad. Laatst had ik een poststuk waar ik een herstelsticker op geplakt had en die verscheen pas 2 weken later weer…
Overigens heeft kleine post geloof ik juist bijna geen vertragingen, gezien die helemaal gesorteerd uit de machine komen en de problemen vooral bij Voorbereiden spelen.
Dat klopt, vandaar ook dat ze nu tijdelijk die reject niet tussen de bundel machinepost stoppen, maar echt fijn is kleine post in een andere bundel natuurlijk niet voor ons als bezorgers.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De reject van de kleine post daarentegen loopt wel flink wat vertraging op. Dat moeten de voorbereiders op de juiste plek tussen de machinepost steken. Als het code-100 post betreft moet dit ook nog eens handmatig gecodeerd worden, omdat voorbereiders alleen nog maar op codeerregel kunnen werken, omdat ze haat geen wijkenkennis meer hebben. Zo had ik de hele afgelopen week nog de Gall & Gall folders van 2 weken (!) geleden er tussen zitten. Eigenlijk te gźnant om nog te bezorgen, met aanbiedingen die nog maar 1 dag geldig waren.
Wij krijgen tegenwoordig aparte bundels aangeleverd voor kleine post, grote post en pakjes. Kleine post zijn poststukken van maximaal C5-formaat (en maximaal 5 mm dik), dat is zeg maar een envelop waar een dubbelgevouwen A4'tje in past.quote:
In het verleden heeft een collega dit gedaan. Smalle gleuf waar ook tijdschriften te groot voor waren en dubbelgevouwen waren ze te dik. Aan de bewoners uitgelegd maar die wilden geen nieuwe brievenbus kopen. Na overleg met teamleider mocht alles wat niet in de gleuf pastte naar de retailer tot er een nieuwe brievenbus kwam.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:16 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar wat dan zou moeten gebeuren is dat PostNL besluit op die adressen helemaal niet meer te bezorgen totdat ze wel een brievenbus hebben die aan de wet voldoet. Het is niet aan jou als postbezorger om dan zomaar te besluiten af te wijken van de regels, je wordt immers door PostNL betaald om dat werk volgens hun werkwijze te bezorgen en krijgt daarvoor dan ook voor elke gewerkte minuut betaald.
ja hier zie je dat afschuifsysteem weer,ipv dat ze het goed vinden dat je het naar een ratailer stuurt,moeten ze gewoon een blokkade op dat adres zetten(regels handhaven,en niet op bezorgers afschuiven),moet je eens kijken hoe snel er een andere bus is.quote:Op zondag 16 juli 2023 09:12 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
In het verleden heeft een collega dit gedaan. Smalle gleuf waar ook tijdschriften te groot voor waren en dubbelgevouwen waren ze te dik. Aan de bewoners uitgelegd maar die wilden geen nieuwe brievenbus kopen. Na overleg met teamleider mocht alles wat niet in de gleuf pastte naar de retailer tot er een nieuwe brievenbus kwam.
Met een hele wijk van die dingen vraag ik me af hoe ze dat dan zouden doen, als ze dat uberhaupt al zouden doen met een hele wijk.
ja daar zullen ze wel van geschrokken zijn,plus al die positieve reclame in de media.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ten gevolge van allerlei lopende reorganisaties, zoals OLK (Optimalisatie Logistieke Keten) is het nogal een zooitje momenteel. En waar PostNL vroeger tegen ons kon zeggen "voor jou tien anderen" kunnen wij dat nu tegen PostNL zeggen: "Voor PostNL 10 andere werkgevers". Dus we zitten ook slecht in de mensen, met fikse vertragingen tot gevolg. Wat voor soort poststuk is, maakt niet uit. Een buspakje heeft net zoveel kans op vertraging als een ansichtkaart.
Ja, inderdaad, precies dat. Ze zouden dat echt veel vaker moeten doen i.p.v. het maar weer eens op de bezorger afschuiven…quote:Op zondag 16 juli 2023 12:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja hier zie je dat afschuifsysteem weer,ipv dat ze het goed vinden dat je het naar een ratailer stuurt,moeten ze gewoon een blokkade op dat adres zetten(regels handhaven,en niet op bezorgers afschuiven),moet je eens kijken hoe snel er een andere bus is.
Bovendien ben je er dan nog steeds druk mee als er elke dag voor naar de retailer moet. Hier hebben ze ook nog die ongein dat bezorgers voor meerdere wijken vanaf hetzelfde depot voor elke wijk naar een andere retailer zouden moeten. Overigens ga ik dan toch maar naar 1 retailer (de eerste waar ik iets voor heb), net als de meeste hier, we blijven niet bezig.quote:Op zondag 16 juli 2023 12:21 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, precies dat. Ze zouden dat echt veel vaker moeten doen i.p.v. het maar weer eens op de bezorger afschuiven…
Met Logisch Bezorgen hadden ze hier ook bedacht dat we verschillende wijken bij 3 verschillende retailers moeten zijn. Bij sommige wijken hadden ze zelfs bedacht dat we naar een retailer een paar km verderop in een ander dorp zouden moeten gaan, echt compleet onlogisch. Sowieso hebben wij niet eens stickers van die andere 2 retailers en brengen we nu ook alles naar 1 specifieke retailer. Daar hebben we dus wel iets van gezegd en het gaat nu gewoon bij die ene retailer blijven, maar echt, hoe verzinnen ze het?quote:Op zondag 16 juli 2023 13:36 schreef zerebus het volgende:
[..]
Bovendien ben je er dan nog steeds druk mee als er elke dag voor naar de retailer moet. Hier hebben ze ook nog die ongein dat bezorgers voor meerdere wijken vanaf hetzelfde depot voor elke wijk naar een andere retailer zouden moeten. Overigens ga ik dan toch maar naar 1 retailer (de eerste waar ik iets voor heb), net als de meeste hier, we blijven niet bezig.
Ik miste bij mijn piekwijken vandaag juist veel grote post. Geen enkele TV Gids, geen Makro, geen Linda, geen folderpakketten van Folderkiezer. Zijn ze eindelijk klaar met het wegwerken van de achterstanden van de afgelopen weken, gaan ze weer nieuwe achterstanden opbouwen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:28 schreef wbwb het volgende:
Vandaag miste ik bij een piekwijk de pakjes. Bij mijn andere wijken had ik daarentegen echt veel pakjes. Ik ben dus benieuwd wat ik morgen dan krijg qua pakjes.
Ik had wel een tv-gids gezien, maar daar stond achterop groot een bericht van PostNL dat het door "een technische storing" (yeah, right…) kan zijn dat die later bezorgd is dan normaal.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik miste bij mijn piekwijken vandaag juist veel grote post. Geen enkele TV Gids, geen Makro, geen Linda, geen folderpakketten van Folderkiezer. Zijn ze eindelijk klaar met het wegwerken van de achterstanden van de afgelopen weken, gaan ze weer nieuwe achterstanden opbouwen.
Er was wel een paar weken terug een storing waardoor veel post foute codeerregels had. Maar ik dacht dat dit inmiddels was opgelost?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:19 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik had wel een tv-gids gezien, maar daar stond achterop groot een bericht van PostNL dat het door "een technische storing" (yeah, right…) kan zijn dat die later bezorgd is dan normaal.
Dat klopt, maar ze spreken natuurlijk liever van een technische storing dan van wanbeleid (met het sluiten van VBL's, OLK en personeelstekort enzo) denk ik zo.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er was wel een paar weken terug een storing waardoor veel post foute codeerregels had. Maar ik dacht dat dit inmiddels was opgelost?
https://www.hln.be/essen/(...)-pakketjes~a14b75cf/quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er was wel een paar weken terug een storing waardoor veel post foute codeerregels had. Maar ik dacht dat dit inmiddels was opgelost?
Dat zou inderdaad een stuk beter geweest zijn ja.quote:Op zondag 16 juli 2023 12:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja hier zie je dat afschuifsysteem weer,ipv dat ze het goed vinden dat je het naar een ratailer stuurt,moeten ze gewoon een blokkade op dat adres zetten(regels handhaven,en niet op bezorgers afschuiven),moet je eens kijken hoe snel er een andere bus is.
Ik vraag me af in hoeverre dat nou nut gaat hebben…quote:Als postbezorger zijn weinig dingen vervelender dan een niet goed voorbereide tas. In de app maak je hier melding van. Vanaf aanstaande dinsdag is het nog belangrijker dat je dit altijd doet. We hebben namelijk een nieuwe afspraak gemaakt met Voorbereiden: van alle interne meldingen wordt de betreffende tas binnen enkele werkdagen gecontroleerd en er wordt een controlebriefje in de tas gedaan. Een voorbeeld zie je in de afbeelding. We beginnen hier net mee, dus het zal nog niet overal vlekkeloos gaan. Heb jij een melding gemaakt, maar zie je binnen enkele werkdagen geen controlebriefje in de tas? Geef dit dan aan bij je teamleider.
ja met de input van buiten wordt echt niets gedaan,dat moet een keer mis gaan.quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:25 schreef Bezorgertje het volgende:
Nu de machinepost erbij zit trek ik het ook niet meer. Als er wat fout gaat volg ik maar het or advies. Harde kant een kant op is hier ook afgeschaft, het is echt een zootje.
En precies zoals verwacht krijg ik die aanvulling niet…quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:36 schreef Rafierafie het volgende:
[ afbeelding ]
Precies zoals verwacht blijft het uurloon onder het minimum en wordt het aangevuld. Wat een treurnis.
Buiten is het gewoon een vette drama. Ik mis ook constant stukken. Ook vooral omdat we hier nogal veel weg opbrekingen hebben waardoor je ineens straten vanaf de andere kant moet lopen (en dan in het midden een paar adressen afschrijven omdat er een hek voor staat). Daardoor is het echt nog veel complexer.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:42 schreef Rafierafie het volgende:
Ik had vandaag bij mijn piekwijk steeds meer post in de derde bundel dan in de bundel groot zitten. Dat werkt heel prettig![]()
Het verbaast me sowieso hoeveel post ik nu dagelijks in die derde bundel aantref. En ik merk ook dat ik veel vaker terug moet lopen naar adressen omdat ik iets over het hoofd heb gezien of vergeet sinds we met drie bundels werken. Werkelijk strontvervelend. Mijn brein kan geen continu veranderend aantal cijfers met de lengte van bijna een compleet telefoonnummer opslaan. Klein voor 14, 18 en 20, groot voor 14 en 16, pakje en overig voor 16 en 20.
Ik ben zeer benieuwd hoeveel tijd deze nieuwe werkwijze binnen nu daadwerkelijk bespaart. Buiten werkt het wat mij betreft echt voor geen meter.
Niet. Ik had vorige week een halve meltdown over een wijk die gewoon niet goed blijft gaan (en een tl die denkt dat ie zich als een ei moet gedragen). Die werd dus voor me gecontroleerd. Ze trekken er een paar bundels uit. Die zijn gefikst En in de rest zitten gewoon nog fouten. Gewoon mega irritant.quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:58 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat nou nut gaat hebben…
Echt die 1 cent voelde al zo triest. Maar nu zie ik staan 46 cent aanvulling voor een contract van 63,04 per maand. Dat is 0,73 cent per uur... Als je als bedrijf zo sneu bent!quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:36 schreef Rafierafie het volgende:
[ afbeelding ]
Precies zoals verwacht blijft het uurloon onder het minimum en wordt het aangevuld. Wat een treurnis.
Ik pak uberhaupt om. Ik leg idd meerdere grote tassen post bij elkaar en leg daar ook nog een stapel kleine boven op. Nu pak ik de pakjes tassen ook uit. De losse post trek ik er uit, die gaan onder elastiek. Die gooi ik steeds bovenop mijn tassen. Herstelpost steek ik daar ook in. Pakjes op volgorde in mijn tas. Als ik die in elastiek met rommelpost er tussen zo in mijn tas steek kan ik er ook veel te weinig mee nemen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wij zitten nu een paar weken met het 3-bundelsysteem. In september gaan we over op Logisch Bezorgen, zo is het plan, maar het is maar de vraag of het doorgaat. Bij de OR is het inmiddels ook doorgedrongen wat voor puinhoop het is geworden, dus die willen geen nieuwe WTR meer accorderen totdat alles weer goed loopt. Dus ik hoop vurig dat september niet door gaat. Helemaal afblazen gaat vast niet gebeuren, maar laat ze het uitstellen tot februari volgend jaar. Niet een nieuwe reorganisatie doorvoeren terwijl de vorige verandering nog niet eens goed loopt. En al helemaal niet op het moment dat de scholen beginnen en het weer druk wordt. Voorbereiden kan het nu al niet aan, er zijn nu al achterstanden, terwijl we nota bene in het zomerdal zitten. Hoe moet dat dan in september of, erger nog, met de SKNJ? Dat wordt een drama!
Het werken met drie bundels is nog tot daaraan toe. Het grote probleem in mijn ogen is dat die zogenaamde pakjestas al lang geen pakjestas meer is. Het is gewoon een tas waar ze alles in flikkeren wat ze niet meer in de tassen met grote en kleine post konden doen. Ik heb geregeld meer post in die pakjestas zitten dan daadwerkelijke pakjes.
Je wordt feitelijk gedwongen om op het depot al je tassen om te keren en opnieuw in te pakken. Ook omdat ze tegenwoordig vaak niet meer dan 4 of 5 bundels grote post in een tas doen. Kom je op het depot en heb je 8 tassen in totaal, die nadat je ze opnieuw hebt ingepakt makkelijk in 2 of 3 tassen blijken te kunnen.
Bij Voorbereiding is de tijdsdruk inmiddels zo groot dat mensen steeds meer fouten gaan maken. Talloze sorteerfouten in je wijk, wijken die zoek raken omdat er verkeerde labels op zitten. Tegenwoordig raakt er bijna elke week wel een wijk van mij geheel of gedeeltelijk kwijt.
Dan verdien jij al boven het minimumloon dus. Werk je als inhuur?quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:18 schreef wbwb het volgende:
[..]
En precies zoals verwacht krijg ik die aanvulling niet…
Nee, ik ben 20 en gebruik die regeling om volwassen schaal 1 te krijgen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:32 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dan verdien jij al boven het minimumloon dus. Werk je als inhuur?
Ik doe altijd alle grote post samenvoegen tot 1 tas en dan daar de kleine post bovenop leggen. Als het te veel grote post is splits ik het in 2 tassen op een punt waar het handig is om terug te gaan naar het depot. Soms als de kleine post er net niet bij past stop ik die bij de pakjes. De pakjes stop ik allemaal in 1 tas of splits ik soms op hetzelfde punt als de post. Ik heb ook alleen 2 fietstassen achterop en dus niks voorop, maar 3 wijken die ik doe zijn relatief klein, slechts bij 1 is het regelmatig op piekdagen nodig om te splitsen en dan terug te gaan naar het depot. Als ik onderweg herstelpost ofzo heb stop ik die achter het laatste pakje in mijn pakjestas.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:26 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik pak uberhaupt om. Ik leg idd meerdere grote tassen post bij elkaar en leg daar ook nog een stapel kleine boven op. Nu pak ik de pakjes tassen ook uit. De losse post trek ik er uit, die gaan onder elastiek. Die gooi ik steeds bovenop mijn tassen. Herstelpost steek ik daar ook in. Pakjes op volgorde in mijn tas. Als ik die in elastiek met rommelpost er tussen zo in mijn tas steek kan ik er ook veel te weinig mee nemen.
Als ik loop zet ik begin van elke bundel de rommelpost tussen de grote of kleine post. Losse pakjes die op de bundels post liggen stop ik dan weer bij de pakjes. Het kost tijd, maar gaat wel makkelijker dan alles lopen zoals het voorbereid is.
Tja, dat voelt misschien niet eerlijk. Maar de meeste volwassen hebben ook niet de zelfde vaste lasten als jij. Daarnaast verdien je al 2 euro en 10 cent meer dan je leeftijdgenoten. En in verhouding verdien je dus ook al een behoorlijke smak meer dan je collega's. Dat zouden die ook oneerlijk kunnen vinden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:58 schreef wbwb het volgende:
[..]
Nee, ik ben 20 en gebruik die regeling om volwassen schaal 1 te krijgen.
Ik vind het niet helemaal eerlijk dat ik al 5 jaar postbezorger ben en dan alleen maar vanwege mijn leeftijd zo dan minder betaald krijg dan een volwassene die net nieuw is.
Dat is echt compleet irrelevant. Je wordt betaald voor het werk dat je doet. Iemand die exact hetzelfde doet hoort ook gewoon hetzelfde betaald te worden. Of vind jij ook dat het minimumloon van een postbezorger die graag in een villa wil wonen hoger hoort te zijn dan van een die in een rijtjeshuis wil wonen omdat dan je vaste lasten hoger zijn?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 01:12 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Tja, dat voelt misschien niet eerlijk. Maar de meeste volwassen hebben ook niet de zelfde vaste lasten als jij. Daarnaast verdien je al 2 euro en 10 cent meer dan je leeftijdgenoten. En in verhouding verdien je dus ook al een behoorlijke smak meer dan je collega's. Dat zouden die ook oneerlijk kunnen vinden.
Bovendien, denk je dat het zelfde gevoel niet telt voor 100den andere collegas? Ik werk al bijna12 jaar in het bedrijf, denk je echt dat ik het zelfde zou moeten verdienen als een collega die net begint? Of als jij? Maar helaas pindakaas t/m 31 december zullen we het er mee moeten doen... En ik vermoed zomaar dat de onderhandelingen wel even duren. Dus misschien dat we volgend jaar pasen eindelijk een fijn salaris hebben. En misschien bestaat die regeling dan nog, maar misschien ook niet meer.
Jij vind het irrelevant. Maar dat is niet zoals de wet het zegt. Overigens gaat het dan ook om hoe zelfstandig je werk kan uitvoeren en of je er compleet van zou moeten kunnen leven. Ik ben persoonlijk van mening dat 15/16/17 jarige helemaal niet bij de postnl zou moeten werken. Daarvoor is het werk te zwaar en er te weinig toezicht.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:29 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is echt compleet irrelevant. Je wordt betaald voor het werk dat je doet. Iemand die exact hetzelfde doet hoort ook gewoon hetzelfde betaald te worden. Of vind jij ook dat het minimumloon van een postbezorger die graag in een villa wil wonen hoger hoort te zijn dan van een die in een rijtjeshuis wil wonen omdat dan je vaste lasten hoger zijn?
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Het is prima dat ervaren postbezorgers meer verdienen dan postbezorgers die net begonnen zijn. Wat echter nergens op slaat is dat ik met 5 jaar ervaring minder verdien dan collega's met minder ervaring.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:20 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Jij vind het irrelevant. Maar dat is niet zoals de wet het zegt. Overigens gaat het dan ook om hoe zelfstandig je werk kan uitvoeren en of je er compleet van zou moeten kunnen leven. Ik ben persoonlijk van mening dat 15/16/17 jarige helemaal niet bij de postnl zou moeten werken. Daarvoor is het werk te zwaar en er te weinig toezicht.
Je advocateert nu voor je werkgever die 1 salarisschaal principe hanteert nu. En hoewel de postnl dat nu best leuk vind gaat dat nooit zo blijven. Ervaren bezorgers zullen uiteindelijk altijd meerdere schalen hebben, anders lopen er te veel weg na een aantal jaar (wat precies nu gebeurd)
ja door dit gaan ze heel veel goeden kwijtraken en het gaat dan nog slechter worden(de bezorging,etc..)quote:Op vrijdag 21 juli 2023 01:12 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Tja, dat voelt misschien niet eerlijk. Maar de meeste volwassen hebben ook niet de zelfde vaste lasten als jij. Daarnaast verdien je al 2 euro en 10 cent meer dan je leeftijdgenoten. En in verhouding verdien je dus ook al een behoorlijke smak meer dan je collega's. Dat zouden die ook oneerlijk kunnen vinden.
Bovendien, denk je dat het zelfde gevoel niet telt voor 100den andere collegas? Ik werk al bijna12 jaar in het bedrijf, denk je echt dat ik het zelfde zou moeten verdienen als een collega die net begint? Of als jij? Maar helaas pindakaas t/m 31 december zullen we het er mee moeten doen... En ik vermoed zomaar dat de onderhandelingen wel even duren. Dus misschien dat we volgend jaar pasen eindelijk een fijn salaris hebben. En misschien bestaat die regeling dan nog, maar misschien ook niet meer.
de afstand tussen een max jeugdloon en een volwassenenloon,in de laagste laag is te klein dan krijg je dit.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:56 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Het is prima dat ervaren postbezorgers meer verdienen dan postbezorgers die net begonnen zijn. Wat echter nergens op slaat is dat ik met 5 jaar ervaring minder verdien dan collega's met minder ervaring.
Mijn collega's zijn het ook met mij eens dat dat nergens op slaat. Ik doe mijn werk als 20-jarige echt prima zelfstandig, werk er al ruim 5 jaar, loop elke dag 3 of 4 wijken, doe ook nooit moeilijk als ik een keer iets extra moet doen, collega's komen met vragen meestal ook bij mij omdat ik het vaak wel weet, etc.
Dat iemand die langer bij een bedrijf werkt meer verdient dan iemand die er minder lang werkt vind ik op zich logisch.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:29 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is echt compleet irrelevant. Je wordt betaald voor het werk dat je doet. Iemand die exact hetzelfde doet hoort ook gewoon hetzelfde betaald te worden. Of vind jij ook dat het minimumloon van een postbezorger die graag in een villa wil wonen hoger hoort te zijn dan van een die in een rijtjeshuis wil wonen omdat dan je vaste lasten hoger zijn?
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 17:11 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Dat iemand die langer bij een bedrijf werkt meer verdient dan iemand die er minder lang werkt vind ik op zich logisch.
Maar een minimum jeugdloon voor 18 jaar en ouder vind ik wel onzin. Iemand die op zijn 18e bij PostNL begint zou hetzelfde moeten verdienen als iemand die op zijn 30e bij PostNL begint.
Los van dat het ook nog eens in de hand werkt dat sommige bedrijven alleen jonger personeel aanneemt omdat die goedkoper zijn door het minimum jeugdloon. En daarna mogen ze niet blijven want worden ze te duur..
https://www.berekenhet.nl(...)o-netto-salaris.htmlquote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:51 schreef Thomas-sama het volgende:
Weet iemand het netto bedrag van ¤4415 ?
Volgens mij heeft PostNL te veel loonheffing ingehouden. Moet ik weer wachten tot volgend jaar
Hoe kun je eigenlijk zo snel in je fietstas de brieven uit dezelfde straat vinden? Wordt dat voor jullie gesorteerd in de tas?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:33 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens.
--------------------------------
De zaterdagen stellen tegenwoordig ook echt niks voor. Ik heb in 1 uur en 3 kwartier al 3 wijken gedaan.
Ik heb nog meegemaakt dat zaterdag alles piek was en dat we dan ook huis-aan-huisreclame bezorgden. Toen heb ik in drukkere periodes ook wel een paar keer gehad dat ik om 17:00 echt nog niet klaar was met 2 wijken.
Ja, het wordt min of meer gesorteerd aangeleverd. Deels handmatig gesorteerd, deels door een machine.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:17 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Hoe kun je eigenlijk zo snel in je fietstas de brieven uit dezelfde straat vinden? Wordt dat voor jullie gesorteerd in de tas?
Gelukkig. Scheelt veel zoekwerk.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, het wordt min of meer gesorteerd aangeleverd. Deels handmatig gesorteerd, deels door een machine.
Nee, er zitten twee kruislingse postelastieken omheen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:25 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Gelukkig. Scheelt veel zoekwerk.
En dan zit in een pak plastic bv straat X, voorzien van een sticker?
Per straat?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, er zitten twee kruislingse postelastieken omheen.
Per bundel. Sommige straten zijn zo klein dat er meerdere straten in een bundel zitten. Andere straten zijn zo groot dat dat meerdere bundels zijn.quote:
Dank.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:47 schreef wbwb het volgende:
[..]
Per bundel. Sommige straten zijn zo klein dat er meerdere straten in een bundel zitten. Andere straten zijn zo groot dat dat meerdere bundels zijn.
Je bedoelt zeker het postvest? Die gebruiken wij sinds de invoering van de combibundel. De combibundel houdt in dat we een bundel met kleine post en een aparte bundel met grote post hebben. In het postvest kan je makkelijk beide bundels stoppen en dan aan de andere kant nog de pakjes. Overigens zijn er 2 varianten van het postvest: het loopvest en het scootervest.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:18 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Dank.
Heb het me altijd afgevraagd.
Hier loopt de bezorger vaak met een houder op de buik waar hij dan door de straat komt. Ook wel eens een karretje gezien
Effe gekeken op google.quote:Op zondag 23 juli 2023 01:10 schreef wbwb het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker het postvest? Die gebruiken wij sinds de invoering van de combibundel. De combibundel houdt in dat we een bundel met kleine post en een aparte bundel met grote post hebben. In het postvest kan je makkelijk beide bundels stoppen en dan aan de andere kant nog de pakjes. Overigens zijn er 2 varianten van het postvest: het loopvest en het scootervest.
ja regen is een drama zeker met dat gegrabbel,ben benieuwd of iemand hier nog iets ziet,wat niet in de haak is bij de rest:https://www.youngcapital.(...)-deliverer-at-postnlquote:Op woensdag 26 juli 2023 22:47 schreef wbwb het volgende:
Pff… morgen 17 mm en 5 bft, niet echt zin in dat weer, maar ja, we zullen wel moeten.
De smartphonevergoeding klopt niet. Die moet EUR 12 zijn ipv EUR 8. EUR 12 is nu de prijs van het goedkoopste Hollands Nieuwe abonnement voor PostNL-medewerkers.quote:Op donderdag 27 juli 2023 08:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja regen is een drama zeker met dat gegrabbel,ben benieuwd of iemand hier nog iets ziet,wat niet in de haak is bij de rest:https://www.youngcapital.(...)-deliverer-at-postnl
Het viel eigenlijk allemaal wel mee, zelfs met korte broek en een t-shirt.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:47 schreef wbwb het volgende:
Pff… morgen 17 mm en 5 bft, niet echt zin in dat weer, maar ja, we zullen wel moeten.
sterker nog het wml is 12,12 bij 38uur iedereen krijgt te weinigquote:Op donderdag 27 juli 2023 09:48 schreef V__L_N het volgende:
Blijkbaar krijg je daar 4,25 cent per uur meer.
ze zullen echt wel 14 eu aan de langszittenden moeten betalenquote:Op donderdag 27 juli 2023 22:25 schreef Rafierafie het volgende:
Loonontwikkeling postbezorgers bij fulltime, hoogste trede:
Jan '20: ¤ 74,99 / 4,53% boven minimumloon
Apr '20: ¤ 95,99 / 5,80% boven minimumloon
Mei '20: ¤ 117,86 / 7,13% boven minimumloon
Jul '20: ¤ 91,46 / 5,44% boven minimumloon
Sep '20: ¤ 109,18 / 6,50% boven minimumloon
Jan '21: ¤ 122,27 / 7,26% boven minimumloon
Apr '21: ¤ 140,34 / 8,33% boven minimumloon
Jul '21: ¤ 142,39 / 8,37% boven minimumloon
Jan '22: ¤ 118,39 / 6,86% boven minimumloon
Jul '22: ¤ 161,77 / 9,21% boven minimumloon
Jan '23: ¤ 59,56 / 3,08% boven minimumloon
Jul '23: ¤ -1,04 / -0.05% boven minimumloon
Ik was even nieuwsgierig en besloot de boel uit te rekenen.
Er was een stijgende lijn te zien tot begin dit jaar.
Ik ben zeer benieuwd naar de inzet van de bonden bij de cao-onderhandelingen (die waarschijnlijk pas mei volgend jaar van start gaan). Je zou toch mogen verwachten dat we op zijn allerminst weer richting het oude niveau van ruim 9 procent boven minimum moeten uitkomen.
Het wettelijk minimumloon voor 21 jaar en ouder is EUR 1995 bruto per maand. Uitgaande van een fulltime werkweek van 38 uur is dat (1995 x 12) : (365 : 7) = EUR 459,12 per week. Deel dit door 38 en je komt op EUR 12,08 per uur.quote:Op donderdag 27 juli 2023 20:36 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
sterker nog het wml is 12,12 bij 38uur iedereen krijgt te weinig
Postnl rekent met Maandbedrag/165,2.quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het wettelijk minimumloon voor 21 jaar en ouder is EUR 1995 bruto per maand. Uitgaande van een fulltime werkweek van 38 uur is dat (1995 x 12) : (365 : 7) = EUR 459,12 per week. Deel dit door 38 en je komt op EUR 12,08 per uur.
Op de site van de Rijksoverheid zijn de maandbedragen leidend. De bedragen per uur zijn slechts een indicatie, en niet geheel juist, omdat daar gerekend is met een jaar van exact 52 weken (364 dagen). Maar een jaar telt uiteraard 365 dagen, en eens in de 4 jaar zelfs 366.
hier had ik het vandaan:https://www.rijksoverheid(...)gen-minimumloon-2023quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het wettelijk minimumloon voor 21 jaar en ouder is EUR 1995 bruto per maand. Uitgaande van een fulltime werkweek van 38 uur is dat (1995 x 12) : (365 : 7) = EUR 459,12 per week. Deel dit door 38 en je komt op EUR 12,08 per uur.
Op de site van de Rijksoverheid zijn de maandbedragen leidend. De bedragen per uur zijn slechts een indicatie, en niet geheel juist, omdat daar gerekend is met een jaar van exact 52 weken (364 dagen). Maar een jaar telt uiteraard 365 dagen, en eens in de 4 jaar zelfs 366.
In de Cao is afgesproken maandbedrag gedeeld door 165,2. Daar komt net een iets ander getal uit. Geen idee waarom dat ooit is afgesproken. Gelukkig komt daar op 1 januari 2024 een eind aan. Dan krijgt iedereen een salaris gebaseerd op 36 uur. Wat een behoorlijke loonstijging betekend, dat is namelijk nu al 12.79...quote:Op vrijdag 28 juli 2023 18:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier had ik het vandaan:https://www.rijksoverheid(...)gen-minimumloon-2023
ja als je er meer dan 5jr werkt moeten ze echt wel op 14 gaan zitten,door tsjolk proberen ze de "kosten " nog een beetje te drukken,12,79 is natuurlijk ook peanuts een pak vla kost al bijna 3 euro en alles is te duur.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 22:38 schreef V__L_N het volgende:
[..]
In de Cao is afgesproken maandbedrag gedeeld door 165,2. Daar komt net een iets ander getal uit. Geen idee waarom dat ooit is afgesproken. Gelukkig komt daar op 1 januari 2024 een eind aan. Dan krijgt iedereen een salaris gebaseerd op 36 uur. Wat een behoorlijke loonstijging betekend, dat is namelijk nu al 12.79...
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar wij gaan er (waarschijnlijk) in september mee beginnen. Van de TL heb ik begrepen dat er eerst een evaluatieperiode is van 3 maanden, en dat er pas NA die periode veranderingen in de loopvolgorde kunnen worden doorgevoerd. Dat kan dus pas vanaf 1 december, waarna het nog zeker 2 maanden duurt voordat het verwerkt is. Dus de eerste 5 maanden moet je het maar slikken, ben ik bang.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:42 schreef wbwb het volgende:
Heeft iemand ervaring met het laten aanpassen van routes na invoering van Logisch Bezorgen?
Op ons depot wordt Logisch Bezorgen deze week ingevoerd en ik zou graag de onlogische dingen zo snel mogelijk laten aanpassen zodat deze nog bij de eerstvolgende ZLOM (dus 12 september en niet pas 24 oktober) aangepast zijn, echter is onze teamleider op vakantie.
Er schijnt inderdaad een evaluatieperiode te zijn na 12 weken.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar wij gaan er (waarschijnlijk) in september mee beginnen. Van de TL heb ik begrepen dat er eerst een evaluatieperiode is van 3 maanden, en dat er pas NA die periode veranderingen in de loopvolgorde kunnen worden doorgevoerd. Dat kan dus pas vanaf 1 december, waarna het nog zeker 2 maanden duurt voordat het verwerkt is. Dus de eerste 5 maanden moet je het maar slikken, ben ik bang.
https://archive.is/UqAY9 zonder paywallquote:Op zondag 6 augustus 2023 21:16 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)aan-voorst~a01bc803/
ja makkelijk in het archiefquote:Op maandag 7 augustus 2023 02:14 schreef wbwb het volgende:
[..]
https://archive.is/UqAY9 zonder paywall
Ik vind dat toch wel triest. Wat gaat er om in je hoofd als je post zo dumpt?
sommige poststukken zien er niet uit meerquote:Op maandag 7 augustus 2023 10:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Op 1 van de foto's is het loopnummer zichtbaar, 7383A. Zo te zien is het dus een autobestelling. Die worden voor zover ik weet niet door postbezorgers gereden, maar meestal door "echte" postbodes.
In dit topic zitten vooral postbezorgers en postbodes, geen pakketbezorgers vrees ik.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:41 schreef Loll het volgende:
Ha allen,
Even een korte vraag: Is in de app voor pakketbezorgers goed te zien dat men bij niet thuis het pakketje (in mijn geval) bij het iets verderop gelegen PostNL punt mogen brengen? Het valt mij namelijk op dat sinds ik dat heb ingesteld in de PostNL app men de pakketjes maar op mijn deurmat in het portiek blijft zetten of bij de buren bezorgen.
Pakketjes worden in dat soort gevallen gescand als bezorgd en daardoor is het altijd een speurtocht om de juiste buurman/vrouw te vinden.
In dit topic zitten eigenlijk alleen postbezorgers, geen pakketbezorgers, dus ik zou het echt niet weten.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:41 schreef Loll het volgende:
Ha allen,
Even een korte vraag: Is in de app voor pakketbezorgers goed te zien dat men bij niet thuis het pakketje (in mijn geval) bij het iets verderop gelegen PostNL punt mogen brengen? Het valt mij namelijk op dat sinds ik dat heb ingesteld in de PostNL app men de pakketjes maar op mijn deurmat in het portiek blijft zetten of bij de buren bezorgen.
Pakketjes worden in dat soort gevallen gescand als bezorgd en daardoor is het altijd een speurtocht om de juiste buurman/vrouw te vinden.
hollandsnieuwe.nl/postnlquote:Op maandag 7 augustus 2023 21:25 schreef Thomas-sama het volgende:
Weet iemand de site waar ik een nieuwe telefoon krijgen? Ik will de abo verlengen namelijk.
"Goed werk" kunnen blijven bieden in een tijd van een overschot aan vacatures aan alle kanten.quote:We zien een forse verslechtering van de resultaten bij Mail NL, afgelopen kwartaal maar ook in de verwachting voor de komende periode. Dat is zorgelijk want we moeten financieel gezond zijn om de post betrouwbaar te houden voor klanten en goed werk te kunnen bieden aan onze mensen. Maar op bepaalde locaties hebben we een tekort aan medewerkers en is het verzuim door ziekte hoog. We kunnen dan de post niet zo goed bezorgen als klanten van ons mogen verwachten. We doen allemaal ons best om dat te verbeteren. Het blijft nodig om kosten te besparen en ons postbedrijf op een sociale manier aan te passen. Want de hoeveelheid post blijft dalen. Het afgelopen kwartaal was er 9% minder post.
thomas was toch weg?quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:36 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
hollandsnieuwe.nl/postnl
Houd er wel rekening mee dat de (maar liefst) twee opties allebei 12 euro per maand kosten. Je zal een verzoek moeten indienen voor een verhoging van de maandelijkse vergoeding, zoals je dat natuurlijk mag verwachten bij elk normaal functionerend bedrijf.
uit het stuk:We doen allemaal ons best om dat te verbeteren,een groep doet dat (de rest strijkt er mee).Zolang ze niet willen betalen blijf je die problemen houden.Veel banen zitten al op 15-17eur/uur, dan kom je niet voor 11quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:48 schreef Rafierafie het volgende:
We doen allemaal ons best om dat te verbeteren
Voor oudere en minder valide klanten is dat een drama,en als leek zooek je nu al een ongeluk naar een.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En PostNL gooit het politieke balletje weer op: postvolume weer omlaag, dus ook minder oranje brievenbussen nodig en liefst minder bezorgdagen. Want personeel is toch al niet meer te vinden. Nog even en je kan niet alleen pakjes ophalen bij een PostNL punt
Ik doe ook niet veel meer dan mijn basisrooster tegenwoordig. Ze vragen me zelden voor extra werk omdat ik ruim aan mijn uren kom, terwijl anderen door nieuwe roosters vaak tekort komen. En als ze me wel vragen ben ik nu ook een stuk minder geneigd om ja te zeggen vanwege het enorme gebrek aan waardering. Er is steeds minder motivatie om dat stapje extra te zetten en daar maak ik ook absoluut geen geheim van.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:59 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
uit het stuk:We doen allemaal ons best om dat te verbeteren,een groep doet dat (de rest strijkt er mee).Zolang ze niet willen betalen blijf je die problemen houden.Veel banen zitten al op 15-17eur/uur, dan kom je niet voor 11
nee de gewilligheid zal in den lande drastisch zijn afgenomenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:09 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik doe ook niet veel meer dan mijn basisrooster tegenwoordig. Ze vragen me zelden voor extra werk omdat ik ruim aan mijn uren kom, terwijl anderen door nieuwe roosters vaak tekort komen. En als ze me wel vragen ben ik nu ook een stuk minder geneigd om ja te zeggen vanwege het enorme gebrek aan waardering. Er is steeds minder motivatie om dat stapje extra te zetten en daar maak ik ook absoluut geen geheim van.
Als postbezorger krijg je nu amper nog contract van meer als 10 uur per week en daar kan niemand van leven. En met de percentages die ze elke keer noemen moet je op een gegeven moment op 0 poststukken uitkomen.. 9% minder post van....?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:48 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vraag me af wat er overblijft om drastisch op te bezuinigen wanneer ze hun zin krijgen en de vijf verplichte bezorgdagen worden losgelaten. Als dat gebeurt blijft er van de looptijden echt helemaal niks meer over. Een aantal dagen en uren eraf en enkele minuten erbij op de overgebleven dagen.
Gelukkig worden zulke zaken pas door een nieuw kabinet behandeld, dus dat is voorlopig nog even niet aan de orde.
[..]
"Goed werk" kunnen blijven bieden in een tijd van een overschot aan vacatures aan alle kanten.
En het stukje over kosten besparen geeft wel weer aan dat ze zich alvast aan het ingraven zijn voor de komende cao-onderhandelingen. Ze blijven in elk artikel maar steeds wijzen op het feit dat er nergens geld voor zou zijn. Dat belooft wat.
Tja, kwestie van tijd. Maar ook bij 3 dagen bezorgen moet je nog genoeg personeel hebben en als er dan nog steeds veel vertraging is kan je zo meer dan een week vertraging hebben met een brief of tijdschrift. Nu is post wat eigenlijk op zaterdag bezorgd had moeten worden op dinsdag bezorgen al vrij laat. En als er EU regels zijn die 5 dagen per week verplichtingen gaat het sowieso niet gebeuren.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:26 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-kost-heel-veel-geld
wat ook een groot probleem is dat alles weer bij de laagstbetaalden wordt neergelegd,zo creeer je een nog grotere leegloop(vicieuze cirkel)quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Tja, kwestie van tijd. Maar ook bij 3 dagen bezorgen moet je nog genoeg personeel hebben en als er dan nog steeds veel vertraging is kan je zo meer dan een week vertraging hebben met een brief of tijdschrift. Nu is post wat eigenlijk op zaterdag bezorgd had moeten worden op dinsdag bezorgen al vrij laat. En als er EU regels zijn die 5 dagen per week verplichtingen gaat het sowieso niet gebeuren.
ja die mooie percentages moet je maar met een korreltje zout nemen,iedereen weet wel in de wijk dat het niet minder is geworden.(op eenkele uitzonderingen na)quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Als postbezorger krijg je nu amper nog contract van meer als 10 uur per week en daar kan niemand van leven. En met de percentages die ze elke keer noemen moet je op een gegeven moment op 0 poststukken uitkomen.. 9% minder post van....?
Dat het nationale postbedrijf 5 dagen per week moet bezorgen is bepaald op Europees niveau. Daar kan ons kabinet dus niet zoveel aan veranderen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:48 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vraag me af wat er overblijft om drastisch op te bezuinigen wanneer ze hun zin krijgen en de vijf verplichte bezorgdagen worden losgelaten. Als dat gebeurt blijft er van de looptijden echt helemaal niks meer over. Een aantal dagen en uren eraf en enkele minuten erbij op de overgebleven dagen.
Gelukkig worden zulke zaken pas door een nieuw kabinet behandeld, dus dat is voorlopig nog even niet aan de orde.
[..]
"Goed werk" kunnen blijven bieden in een tijd van een overschot aan vacatures aan alle kanten.
En het stukje over kosten besparen geeft wel weer aan dat ze zich alvast aan het ingraven zijn voor de komende cao-onderhandelingen. Ze blijven in elk artikel maar steeds wijzen op het feit dat er nergens geld voor zou zijn. Dat belooft wat.
Als uiteindelijk ook die een andere baan hebben gevonden is het nog lastiger om nieuw personeel te vinden. De combinatie laag salaris en werken op ongunstige tijden is sowieso al geen succes. Met een paar uurtjes per dag kan je alsnog bijna niks anders doen dus een andere baan is een aantrekkelijker.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wat ook een groot probleem is dat alles weer bij de laagstbetaalden wordt neergelegd,zo creeer je een nog grotere leegloop(vicieuze cirkel)
Je moet niet vergeten dat de volumedaling van bijv 9% wordt berekend over een steeds lager wordend volume. In absolute zin wordt de volumedaling dus steeds minder.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Als postbezorger krijg je nu amper nog contract van meer als 10 uur per week en daar kan niemand van leven. En met de percentages die ze elke keer noemen moet je op een gegeven moment op 0 poststukken uitkomen.. 9% minder post van....?
Hier geven ze juist iedereen contracten met meer uren om minder mensen te hoeven aannemen. Dit jaar zijn mijn contracturen dan ook verhoogd naar 18. Het enige probleem dan is dat wanneer ook maar 1 iemand ziek of op vakantie is, dat die wijken meteen niet meer ingevuld kunnen worden en dus gevlooid moeten worden, vandaag zelfs 5 wijken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
ja ze kunnen zich er niet in vinden,wij weten wel beterquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat de volumedaling van bijv 9% wordt berekend over een steeds lager wordend volume. In absolute zin wordt de volumedaling dus steeds minder.
Het is niet zo, zoals sommige van mijn wiskundig minder onderlegde collega's blijven beweren, dat je na 10 jaar 10% volumedaling geen post meer over hebt. Immers 0,910 = 0,34867844. Dus ongeveer 65% volumedaling, geen 100.
Daar komt ook nog eens bij dat de wijken tegenwoordig groter zijn dan vroeger, je meer wijken moet lopen, de post voor het grootste deel geclusterd is op twee piekdagen, en de volumedaling nadrukkelijk GEEN betrekking heeft op de pakjes. Dat worden er steeds meer.
Ik heb geen idee. Ik haal elke dag mijn post en pakjes op bij het depot en bezorg dit dezelfde dag. Het aanpassen van de bezorgdatum is voor zover ik weet alleen mogelijk bij pakjes die via de pakketservice gaan, en in dit topic zitten alleen postbezorgers en een enkele postbode. Dus ik vrees dat wij jouw vraag niet kunnen beantwoorden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:37 schreef DX11 het volgende:
Wat is het nut van de "wijzig bezorging" functie? Voorbeeld: ik krijg maandag om 23:30 's avonds een melding dat er dinsdag overdag een pakje komt. Ik ben (misschien) niet thuis dus wijzig de bezorging binnen een kwartier na ontvangst van de mail naar de woensdag. De bezorger komt gewoon op dinsdag, dus de aanpassing is niet verwerkt. Ondanks dat staat de app de hele dinsdag op dat de bezorging woensdag komt, en na bezorging (ik was toch thuis) staat de app gewoon op bezorgd.
Als het zo werkt, waarom kan je dan de bezorging aanpassen? Ik pas het notebene vrijwel direct aan, de dag staat gelijk goed in de app, maar verder word er helemaal niks mee gedaan? Mooi systeem.
Ja sorry voor mij als consument zijn pakketbezorgers ook "postnl medewerkers"quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik haal elke dag mijn post en pakjes op bij het depot en bezorg dit dezelfde dag. Het aanpassen van de bezorgdatum is voor zover ik weet alleen mogelijk bij pakjes die via de pakketservice gaan, en in dit topic zitten alleen postbezorgers en een enkele postbode. Dus ik vrees dat wij jouw vraag niet kunnen beantwoorden.
Dat zijn ze ook, maar om de een of andere reden heeft geen enkele pakketbezorger ooit de behoefte gevoeld om zich aan te melden in dit topic.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja sorry voor mij als consument zijn pakketbezorgers ook "postnl medewerkers"
Nou ja, is eigenlijk ook een compleet andere tak binnen PostNL waar dingen ook totaal anders werken en er ook totaal andere dingen spelen. Zou ook verwarrend zijn om dat hier door elkaar te hebben lopen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat zijn ze ook, maar om de een of andere reden heeft geen enkele pakketbezorger ooit de behoefte gevoeld om zich aan te melden in dit topic.
Ze willen ook niet naar 3 daagse bezorging he. Ze willen naar de mogelijkheid om UPD poststukken niet binnen 24 uur maar binnen 72 uur te bezorgen. Als de overheid dat toe staat (ondanks dat dat mogelijk in strijd is met europese regels), kunnen ze daldagen laten vervallen (met uitzondering van de zaterdag). Je kent dan 1 persoon de ene dag een X en de andere dag een Y laten doen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Tja, kwestie van tijd. Maar ook bij 3 dagen bezorgen moet je nog genoeg personeel hebben en als er dan nog steeds veel vertraging is kan je zo meer dan een week vertraging hebben met een brief of tijdschrift. Nu is post wat eigenlijk op zaterdag bezorgd had moeten worden op dinsdag bezorgen al vrij laat. En als er EU regels zijn die 5 dagen per week verplichtingen gaat het sowieso niet gebeuren.
Waar lees jij dat ze dat niet willen? Op https://www.welingelichte(...)re-dag-bezorgen.html lees ik dat PostNL OF minder vaak post wil hoeven bezorgen (lees: bezorgdagen schrappen), OF er langer over wil mogen doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:00 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ze willen ook niet naar 3 daagse bezorging he. Ze willen naar de mogelijkheid om UPD poststukken niet binnen 24 uur maar binnen 72 uur te bezorgen. Als de overheid dat toe staat (ondanks dat dat mogelijk in strijd is met europese regels), kunnen ze daldagen laten vervallen (met uitzondering van de zaterdag). Je kent dan 1 persoon de ene dag een X en de andere dag een Y laten doen.
Dat staat in de telegraaf. Daar was een stuk met uitleg over de upd en daarin stond dus dat ze graag af willen van de 24 uurs post en deze dan gelijk willen trekken met de 72 uur zakelijke post. Overigens heb ik dit verhaal al een paar keer eerder voorbij horen komen in de wandelgangen. Die plannen zijn niet nieuw ook.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ze dat niet willen? Op https://www.welingelichte(...)re-dag-bezorgen.html lees ik dat PostNL OF minder vaak post wil hoeven bezorgen (lees: bezorgdagen schrappen), OF er langer over wil mogen doen.
Bezorgdagen schrappen mag niet, want dat is in strijd met Europese regels. Wat wellicht wel zou kunnen, want dat is iets wat in Belgiė en Denemarken ook al gebeurt, is dat men consumenten de keus geeft tussen twee tarieven: het spoedtarief (bezorging de volgende werkdag), en een goedkoper tarief, voor 48 (of 72) uurs bezorging. Dat mag wettelijk denk ik wel, want dat is in feite hetzelfde als wat ze met de Decemberzegels doen.
Overigens denk ik dat de ene dag alleen in de ene helft van Nederland bezorgen (de X-wijken) en de andere dag alleen in de andere helft van Nederland (de Y-wijken) niet gezien kan worden als het in stand houden van de 5-daagse bezorgweek. Dus daar zal de overheid niet in trappen. Want dan wordt er nog maar maximaal 2 (of 3) keer per week post bezorgd op elk adres in Nederland, dus dat is geen 5 daagse bezorging.
In Belgiė is het ook al dat poststukken met een postzegel niet de volgende dag bezorgd worden tenzij je extra betaalt voor Prior. Met partijenpost hebben zakelijke klanten hier wel al de keuze tussen 24 uur, Vast of Flex. Ik denk ook niet dat ze de daldagen helemaal willen laten vervallen, want die zijn denk ik toch te belangrijk voor de pakjes.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:00 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ze willen ook niet naar 3 daagse bezorging he. Ze willen naar de mogelijkheid om UPD poststukken niet binnen 24 uur maar binnen 72 uur te bezorgen. Als de overheid dat toe staat (ondanks dat dat mogelijk in strijd is met europese regels), kunnen ze daldagen laten vervallen (met uitzondering van de zaterdag). Je kent dan 1 persoon de ene dag een X en de andere dag een Y laten doen.
Brievenbuspakjes+ staan gewoon nog bij 24 uurs in het tarievenboekje. Een bezorgtijd garanderen doen ze sowieso alleen bij spoedzendingen, in andere gevallen is het natuurlijk slechts een indicatie, die ze eigenlijk in 95% van de gevallen zouden moeten behalen, wat nu dus niet het geval is.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 14:09 schreef V__L_N het volgende:
Voor pakjes garanderen ze al geen bezorging meer binnen 1 dag. Daar wordt al maanden mee gespeeld. Nog niet opgevallen?
https://www.bd.nl/den-bos(...)unt-gezakt~ad73727a/quote:Onder meer in Tilburg en Breda zijn de problemen groot. In sommige wijken komt hierdoor niet langer dagelijks een postbode langs. ,,We vinden het niet leuk, maar soms slaan we een wijk over. De dag daarna bezorgen we daar natuurlijk wel de post, maar dan moeten we een ander deel overslaan”, vertelt Spoelstra.
Dat noemen we nou vlooien. Dan bezorgen we daar die dag alleen de rouw- en medische post. Dit mag wel, maar natuurlijk niet te vaak gezien landelijk gemiddeld over een jaar minstens 95% op tijd bezorgd dient te worden, wat nu helaas niet het geval is.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:42 schreef IsItMeOrYou het volgende:
In een artikel in BD geven ze toe dat sommige wijken in Tilburg en Breda niet elke dag bezorgd krijgen, en de dag daarop zijn dan weer andere wijken de dupe. Dat mag toch helemaal niet? Ze moeten toch verplicht elke dag bezorgen, desnoods inhuur?
[..]
https://www.bd.nl/den-bos(...)unt-gezakt~ad73727a/
als je de titel leest: Postnl verkeert in zwaar weer,dan denk je als eerste aan een surceance van betalingquote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:43 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat staat in de telegraaf. Daar was een stuk met uitleg over de upd en daarin stond dus dat ze graag af willen van de 24 uurs post en deze dan gelijk willen trekken met de 72 uur zakelijke post. Overigens heb ik dit verhaal al een paar keer eerder voorbij horen komen in de wandelgangen. Die plannen zijn niet nieuw ook.
in Belgie krijgen ze een gigasubsidie,dat is hier niet,maar als ik even bij bpost kijk hoeveel pb en hulppb gezocht worden,is de situatie daar net zo n drama als hier.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:14 schreef wbwb het volgende:
[..]
In Belgiė is het ook al dat poststukken met een postzegel niet de volgende dag bezorgd worden tenzij je extra betaalt voor Prior. Met partijenpost hebben zakelijke klanten hier wel al de keuze tussen 24 uur, Vast of Flex. Ik denk ook niet dat ze de daldagen helemaal willen laten vervallen, want die zijn denk ik toch te belangrijk voor de pakjes.
ja ze verschuiven de problemen ipv ze op te lossen en de oplossing is zeer simpel(haast iedereen weet dat hier op het forum).quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:42 schreef IsItMeOrYou het volgende:
In een artikel in BD geven ze toe dat sommige wijken in Tilburg en Breda niet elke dag bezorgd krijgen, en de dag daarop zijn dan weer andere wijken de dupe. Dat mag toch helemaal niet? Ze moeten toch verplicht elke dag bezorgen, desnoods inhuur?
[..]
Uit datzelfde artikel:quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:42 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Meneer Spoelstra wil onze ervaringen echt niet bagatelliseren, zegt hij, voordat hij onze ervaringen bagatelliseert. Hij vergeet daarbij wel even te vermelden dat dat onderzoek waaruit zou blijken dat 85% van de postbezorgers plezier in z'n werk heeft door de meerderheid van de bezorgers al niet eens meer wordt ingevuld. Ook denkt hij veel te zwart-wit: Alsof iemand die plezier heeft in post bezorgen automatisch ook tevreden is over het tempo van de reorganisaties en de kwaliteit die wij leveren. Ook haast hij zich te zeggen dat een hoger salaris niet de oplossing is. Het is inderdaad niet DE oplossing die andere oplossingen overbodig maakt, maar ik denk dat een hoger salaris gecombineerd met andere zaken waaruit waardering spreekt voor de bezorgers (zoals daadwerkelijk naar ons luisteren en ook iets doen met onze kritiek) wel degelijk zal helpen om de bezettingsproblemen te verkleinen.quote:De directeur erkent dat het bedrijf noodgedwongen snel verandert, maar vindt niet dat het te snel gaat. ,,Al wil ik de ervaringen van klagers echt niet bagatelliseren. Wel zie je in ons tevredenheidsonderzoek dat 85 procent van de postbezorgers zegt: ik heb plezier in mijn werk. En dat het verloop in Brabant nog nooit zo laag is geweest. Dat is de andere kant van het verhaal.”
Met verschillende reclamecampagnes hoopt het bedrijf nieuw personeel te vinden. Hij wijst op de flexibiliteit van het werk en de beweging die je als postbezorger krijgt. ,,We doen er alles aan om mensen te vinden, maar een ei van Columbus is er niet. Ook een hoger salaris is dat niet”, stelt hij.
Zakelijk gezien zijn er met verschillende bedrijven andere afspraken (en in de vervoersovereenkomsten pakjes staat geen leverduur). Overigens staat er op de website ook gewoon een voorbehoud over binnen 24 uur bezorgen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 15:08 schreef wbwb het volgende:
[..]
Brievenbuspakjes+ staan gewoon nog bij 24 uurs in het tarievenboekje. Een bezorgtijd garanderen doen ze sowieso alleen bij spoedzendingen, in andere gevallen is het natuurlijk slechts een indicatie, die ze eigenlijk in 95% van de gevallen zouden moeten behalen, wat nu dus niet het geval is.
Nee dat mag idd niet. Volgens de wetgeving moeten we 5 dagen per week langs elk huis lopen. Maar ze gooien het nu op overmacht denk ik.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:42 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Dat verhaal rammelt ook. Ik las ook ergens we zijn van 2000 naar 1000 vacatures gegaan. Dat is niet omdat we meer mensen hebben gekregen, maar gewoon omdat ze alle wijken inschuiven en iedereen over de kop werken.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Uit datzelfde artikel:
[..]
Meneer Spoelstra wil onze ervaringen echt niet bagatelliseren, zegt hij, voordat hij onze ervaringen bagatelliseert. Hij vergeet daarbij wel even te vermelden dat dat onderzoek waaruit zou blijken dat 85% van de postbezorgers plezier in z'n werk heeft door de meerderheid van de bezorgers al niet eens meer wordt ingevuld. Ook denkt hij veel te zwart-wit: Alsof iemand die plezier heeft in post bezorgen automatisch ook tevreden is over het tempo van de reorganisaties en de kwaliteit die wij leveren. Ook haast hij zich te zeggen dat een hoger salaris niet de oplossing is. Het is inderdaad niet DE oplossing die andere oplossingen overbodig maakt, maar ik denk dat een hoger salaris gecombineerd met andere zaken waaruit waardering spreekt voor de bezorgers (zoals daadwerkelijk naar ons luisteren en ook iets doen met onze kritiek) wel degelijk zal helpen om de bezettingsproblemen te verkleinen.
Ik vind het trouwens opvallend dat er plotseling zo'n tekort aan bezorgers is, met name in Brabant, terwijl daar volgens dhr Spoelstra het verloop nog nooit zo laag is geweest. Hoe kan dat nou? Het verloop is lager dan ooit, maar het tekort aan bezorgers hoger dan ooit? Waar komt dat tekort dan vandaan? Er wordt ons immers steeds ingepeperd dat de volumes dalen. Dus er is steeds minder werk, tegelijkertijd is het aantal postbezorgers dat ontslag neemt zogenaamd lager dan ooit, dan zou je toch eerder verwachten dat je teveel bezorgers hebt? Dat hele verhaal rammelt aan alle kanten.
Zakelijk valt ook onder de upd. Pas als je meer dan 25.000 stuks brievenbuspost of meer dan 5.000 brievenbuspakjes+ in een jaar verstuurt kan je een apart contract met PostNL krijgen die dan niet onder de upd valt.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Zakelijk gezien zijn er met verschillende bedrijven andere afspraken (en in de vervoersovereenkomsten pakjes staat geen leverduur). Overigens staat er op de website ook gewoon een voorbehoud over binnen 24 uur bezorgen.
Die 95% geld niet voor de kleine 1,7 miljard zakelijke poststukken (waar bijna alle brievenbuspakjes onder vallen). Die moeten in 72 uur worden bezorgd of op de aangewezen bezorgdag. Of we dat halen is sterk de vraag. Maar die vallen buiten de UPD dus opzicht hoeft de postnl daar geen openheid over te geven. 105 miljoen (0,105 miljard) vallen wel onder de 95% die op tijd moet bezorgd worden. Dat halen we niet. Dat getal is maar 5,25 miljoen en dat is 0.003% van de post. Ik ben er vrij zeker van dat die percentages grof hoger liggen.
Een heel klein deel van de zakelijke post valt onder de upd. Er zijn ook zat kleinere zakelijke contracten of koppelcontracten die je uit de upd laten vallen. (Het bedrijf waar waar ik invalwerk doe heeft er bv 1 voor slechts 1000 tot 2000 poststukken). Nogmaals slechts 6% van de post die we doen is upd. Dat is maar een heel klein percentage.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:12 schreef wbwb het volgende:
[..]
Zakelijk valt ook onder de upd. Pas als je meer dan 25.000 stuks brievenbuspost of meer dan 5.000 brievenbuspakjes+ in een jaar verstuurt kan je een apart contract met PostNL krijgen die dan niet onder de upd valt.
Dat vind ik interessant, want ik kreeg bij PostNL echt geen apart contract en ik verstuur wel meer dan dat. Nu verstuur ik mijn direct mail via RM Netherlands, dus dat valt dan niet onder de upd maar wordt wel door PostNL bezorgd, en mijn pakketten verstuur ik met GLS. Overigens was ik ook echt niet te spreken over de klantenservice en dergelijke van PostNL voor mij als zakelijke klant.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 23:15 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Een heel klein deel van de zakelijke post valt onder de upd. Er zijn ook zat kleinere zakelijke contracten of koppelcontracten die je uit de upd laten vallen. (Het bedrijf waar waar ik invalwerk doe heeft er bv 1 voor slechts 1000 tot 2000 poststukken). Nogmaals slechts 6% van de post die we doen is upd. Dat is maar een heel klein percentage.
En wat was je antwoord?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:12 schreef V__L_N het volgende:
Gisteren belde ze of ik vandaag een wijk in een stad 10 km verderop wilde doen. Vandaag belde ze of ik dinsdag hier iets extra's wilde doen... Ik denk dat de roosters tegenwoordig ook maar indicaties zijn.
Die van vrijdag voor zaterdag heb ik geweigerd. Ik loop alleen mijn eigen depot en ik fiets niet meer ook. Dus dat wordt hem gewoon niet. Die van dinsdag heb ik in principe nee op gezegd. Maar is mijn eigen depot en ik sta op dit moment 6,75 uur in de min... Dus ik heb ook gezegd dat ik me er van bewust ben dat ik het niet kan weigeren. Maar dat ik het niet netjes vind dat ze weer achteraf roosters wijzigen.quote:
Er is een tijdje terug aandacht hiervoor geweest in een bericht van de bond en de OR. Dat je in de min staat betekent niet dat je zonder meer verplicht bent extra wijken te lopen. Sowieso kun je NOOIT verplicht worden meer dan 3 dagen van 5.30 uur en 2 van 5 uur te lopen. En als je het rooster op donderdagavond hebt goedgekeurd mag hier zonder overleg NIETS meer aan gewijzigd worden.quote:Op zondag 13 augustus 2023 22:50 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Die van vrijdag voor zaterdag heb ik geweigerd. Ik loop alleen mijn eigen depot en ik fiets niet meer ook. Dus dat wordt hem gewoon niet. Die van dinsdag heb ik in principe nee op gezegd. Maar is mijn eigen depot en ik sta op dit moment 6,75 uur in de min... Dus ik heb ook gezegd dat ik me er van bewust ben dat ik het niet kan weigeren. Maar dat ik het niet netjes vind dat ze weer achteraf roosters wijzigen.
Voor de zekerheid zaterdag om kwart over 5 screenshotje gemaakt dat de wijk er toen niet opstond. (Heb het vermoeden dat ze morgen of dinsdagochtend weer gaan bellen of hem er op zetten) Screenshotjes van de whatsapp opgeslagen... Als ze straks een paar uur van mijn vakantieuren aftrekken dan kan de or weer aan de slag.
Het klopt dat als je akkoord gaat met een rooster met te weinig uren, dat ze je dan kunnen verplichten om deze uren later in te halen. Maar wel binnen de kaders van de gemaakte afspraken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:49 schreef V__L_N het volgende:
De angel zit niet in het meerlopen. Ik kan opzicht best nu weigeren. De angel zit hier in:
"Moet ik verlofuren opnemen als ik onder contracturen word ingeroosterd?
Nee. Maak wel iedere keer bezwaar als je te weinig wordt ingeroosterd. Als je akkoord bent gegaan
met te weinig uren op je rooster (of niet gereageerd hebt), dan moet je deze wel later in het tijdvak
inhalen of verlofuren opnemen"
Ik sta altijd onder minimaal 2 uur onder mijn contracturen ingeroosterd en ik ben al lang geleden gestopt met bezwaar maken. Ik vind het normaal ook niet extreem erg om 1 week veel extra te doen. Normaal compenseer ik in zo'n week dan zo'n 5 uur. Nu is het zo dat ze dat niet gaan halen... Er is geen kans dat ik de 12 minuren die ik aan het einde van de periode heb straks heb in 1 week kan gaan inhalen... Dus die uren ben ik kwijt. Het feit dat ik nu dus geweigerd heb om achteraf een rooster aan te passen betekend dat ze weer ergens mee gaan lopen.
Ze kunnen het me ook later laten inhalen. Maar dat doen ze niet... Onder het mom de enige manier om dat te doen is door naar een ander depot te gaan. Het punt is dat ik dat niet wil. Ik woon direct aan dit depot, mijn tweede werkgever zit op 200 meter er vandaan. De Or heeft in principe gezegd dat gedwongen verplaatsing niet mag. Dan moet er een structurele lange termijn oplossing komen, daar komt alleen al een jaar niks van. (Voor meer mensen niet)quote:Op woensdag 16 augustus 2023 13:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het klopt dat als je akkoord gaat met een rooster met te weinig uren, dat ze je dan kunnen verplichten om deze uren later in te halen. Maar wel binnen de kaders van de gemaakte afspraken.
Zolang ze je niet op je roostervrije dag(en) inroosteren, of voor meer dan 5 resp 5.30 uur per dag, ben je in bovenstaand scenario inderdaad verplicht om extra te werken.
Maar stel dat jouw contract bijv 20 uur per week is, je 12 uur in de min staat, en ze je vervolgens voor 32 uur inroosteren, dan mag je dat wel weigeren! En dat mogen ze echt niet van jouw verlof afhalen, tenzij je ze daar uitdrukkelijk toestemming voor geeft (maar je zou wel gek zijn om dat te doen).
"Dus die uren ben ik kwijt...." Nee, die ben je niet kwijt, die minuren moeten ze je aan het eind van het tijdvak gewoon kwijtschelden.
Maar als je echt op safe wil spelen: gewoon elke keer dat ze je voor (veel) minder dan je contract inroosteren, bezwaar maken. Dan heb je jezelf ingedekt, en het is een kwestie van 2 muisklikken.
Als ik jou was zou ik dan toch eens even een mailtje naar de OR of je lokale OC-lid gaan sturen, want deze gang van zaken is absoluut niet zoals het hoort. Verlofuren zijn bedoeld om verlof mee te kunnen nemen. Niet om contracturen mee aan te vullen. Als je niet aan je uren komt door eigen toedoen, mag je de ontbrekende uren aanvullen met verlofuren. Als de planning jou niet genoeg indeelt, heeft het bedrijf pech. Dit moet je niet accepteren.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:49 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ze kunnen het me ook later laten inhalen. Maar dat doen ze niet... Onder het mom de enige manier om dat te doen is door naar een ander depot te gaan. Het punt is dat ik dat niet wil. Ik woon direct aan dit depot, mijn tweede werkgever zit op 200 meter er vandaan. De Or heeft in principe gezegd dat gedwongen verplaatsing niet mag. Dan moet er een structurele lange termijn oplossing komen, daar komt alleen al een jaar niks van. (Voor meer mensen niet)
Ze mogen me altijd inroosteren op dit depot, weten ze ook. Maar dan moet het wel op donderdagavond op dat rooster staan. Ik moet uiterlijk op vrijdagmiddag laten weten aan de andere werkgever welke dagen ik hoeveel uren ga werken daar. Die zijn echt wel heel tolerant, maar als ik op maandagochtend kom met ik kan dinsdag toch niet... Bezwaar maken kan je doen. Maar ze hoeven officieel pas uiterlijk dinsdagochtend te reageren en meestal reageren ze helemaal niet.
Overigens die optellingen per week zijn leuk bedacht. Ik heb een contract voor 15. Wordt standaard 13 ingeroosterd, en nu is het 10,5/11 uur ofzo. Maar je gaat altijd inhalen, iedereen doet het hier. Kan ook niet anders, want ze bieden je ook niet anders. Inmiddels ben ik geloof ik al 3 keer vakantieuren kwijt geraakt. Heb een collega in het volgende depot die het bijna elke maand gebeurt... En je kan springen en gillen... Ze blijven het doen.
Dat naderhand veranderen van je rooster mag nooit uit eigen beweging,hier zijn afspraken over gemaakt.Iedere keer denken ze weer boven de wet te staan.En dan is het niet vreemd dat iedereen moven gaat.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:49 schreef V__L_N het volgende:
De angel zit niet in het meerlopen. Ik kan opzicht best nu weigeren. De angel zit hier in:
"Moet ik verlofuren opnemen als ik onder contracturen word ingeroosterd?
Nee. Maak wel iedere keer bezwaar als je te weinig wordt ingeroosterd. Als je akkoord bent gegaan
met te weinig uren op je rooster (of niet gereageerd hebt), dan moet je deze wel later in het tijdvak
inhalen of verlofuren opnemen"
Ik sta altijd onder minimaal 2 uur onder mijn contracturen ingeroosterd en ik ben al lang geleden gestopt met bezwaar maken. Ik vind het normaal ook niet extreem erg om 1 week veel extra te doen. Normaal compenseer ik in zo'n week dan zo'n 5 uur. Nu is het zo dat ze dat niet gaan halen... Er is geen kans dat ik de 12 minuren die ik aan het einde van de periode heb straks heb in 1 week kan gaan inhalen... Dus die uren ben ik kwijt. Het feit dat ik nu dus geweigerd heb om achteraf een rooster aan te passen betekend dat ze weer ergens mee gaan lopen.
kun je niet geheel bij die 2e werkgever Ft? bij dit zooitje is toch een aflopende zaak,het kost teveel energie en uiteindelijk ook je gezondheid(sluipt erin).quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:49 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ze kunnen het me ook later laten inhalen. Maar dat doen ze niet... Onder het mom de enige manier om dat te doen is door naar een ander depot te gaan. Het punt is dat ik dat niet wil. Ik woon direct aan dit depot, mijn tweede werkgever zit op 200 meter er vandaan. De Or heeft in principe gezegd dat gedwongen verplaatsing niet mag. Dan moet er een structurele lange termijn oplossing komen, daar komt alleen al een jaar niks van. (Voor meer mensen niet)
Ze mogen me altijd inroosteren op dit depot, weten ze ook. Maar dan moet het wel op donderdagavond op dat rooster staan. Ik moet uiterlijk op vrijdagmiddag laten weten aan de andere werkgever welke dagen ik hoeveel uren ga werken daar. Die zijn echt wel heel tolerant, maar als ik op maandagochtend kom met ik kan dinsdag toch niet... Bezwaar maken kan je doen. Maar ze hoeven officieel pas uiterlijk dinsdagochtend te reageren en meestal reageren ze helemaal niet.
Overigens die optellingen per week zijn leuk bedacht. Ik heb een contract voor 15. Wordt standaard 13 ingeroosterd, en nu is het 10,5/11 uur ofzo. Maar je gaat altijd inhalen, iedereen doet het hier. Kan ook niet anders, want ze bieden je ook niet anders. Inmiddels ben ik geloof ik al 3 keer vakantieuren kwijt geraakt. Heb een collega in het volgende depot die het bijna elke maand gebeurt... En je kan springen en gillen... Ze blijven het doen.
Zoals al is gezegd, jouw Tc en Admie houden zich duidelijk niet aan de regels. In het door mij gedeelde document over regels omtrent roosters staat ook het volgende:quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:49 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dus maak jij bezwaar op je rooster en reageren ze niet, dan is jouw bezwaar automatisch gehonoreerd.quote:Niet akkoord: als je geen reactie krijgt, dan ben je niet verplicht volgens het oorspronkelijke
rooster te werken. Neem voor de zekerheid op zaterdagmiddag nog even contact op met het
SCO of je teamleider.
Dus als ze jou ineens op een dag zo veel of zo ver weg gaan inroosteren dat je in de knel komt bij je andere werkgever, dan is dit ook niet toegestaan. Tenzij ze dit MINSTENS 4 weken van tevoren aan je doorgeven. Dus donderdagavond is dan eigenlijk al te laat, en 1 dag van tevoren helemaal!quote:Kan ik verplicht worden op andere dagen of dagdelen te werken als ik minuren heb?
Nee, niet als het minder dan 4 weken van tevoren bekend wordt. Maak wel iedere keer bezwaar als
je te weinig wordt ingeroosterd.
Ze zijn met zoveel tegelijk bezig,dat alles spaak loopt,hoe kunnen ze nu accoord met het laatste project gaan.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zoals al is gezegd, jouw Tc en Admie houden zich duidelijk niet aan de regels. In het door mij gedeelde document over regels omtrent roosters staat ook het volgende:
[..]
Dus maak jij bezwaar op je rooster en reageren ze niet, dan is jouw bezwaar automatisch gehonoreerd.
Verder staat er ook:
[..]
Dus als ze jou ineens op een dag zo veel of zo ver weg gaan inroosteren dat je in de knel komt bij je andere werkgever, dan is dit ook niet toegestaan. Tenzij ze dit MINSTENS 4 weken van tevoren aan je doorgeven. Dus donderdagavond is dan eigenlijk al te laat, en 1 dag van tevoren helemaal!
Overigens: Ik begrijp dat je geregeld op verzoek van PostNL op een ander depot moet lopen dat 10 km verderop ligt. Je weet dat je in dat geval de reistijd (heen EN terug) mag plussen als werktijd? Dat is dan alvast 1,5 uur extra!
Ik accepteer het ook niet. Maar het is wel een strijd van inmiddels meer dan een jaar... Een hoog vermoeiende strijd.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik dan toch eens even een mailtje naar de OR of je lokale OC-lid gaan sturen, want deze gang van zaken is absoluut niet zoals het hoort. Verlofuren zijn bedoeld om verlof mee te kunnen nemen. Niet om contracturen mee aan te vullen. Als je niet aan je uren komt door eigen toedoen, mag je de ontbrekende uren aanvullen met verlofuren. Als de planning jou niet genoeg indeelt, heeft het bedrijf pech. Dit moet je niet accepteren.
Ze veranderen het in eerste instantie niet. Maar vervolgens krijg je wel een hoop duwen en dwang om het toch te doen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 08:07 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Dat naderhand veranderen van je rooster mag nooit uit eigen beweging,hier zijn afspraken over gemaakt.Iedere keer denken ze weer boven de wet te staan.En dan is het niet vreemd dat iedereen moven gaat.
Ik werk bij mij tweede werkgever onder zzp basis. Dat is behoorlijk goed verdienen, maar daardoor zitten er ook niet meer uren in. En dat geeft niet. Ik bezorg graag en de combinatie van de twee maakt het echt leuk. Alleen op dit moment ben ik het bedrijf echt soms zo beu.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 08:09 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
kun je niet geheel bij die 2e werkgever Ft? bij dit zooitje is toch een aflopende zaak,het kost teveel energie en uiteindelijk ook je gezondheid(sluipt erin).
Dat mijn tc's de afgelopen jaren creatief zijn geweest met de regels weten we. Ze komen het liefst zo min mogelijk hier. En proberen op alle manieren om de boel vooral zo te draaien dat hun cijfers kloppen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zoals al is gezegd, jouw Tc en Admie houden zich duidelijk niet aan de regels. In het door mij gedeelde document over regels omtrent roosters staat ook het volgende:
[..]
Dus maak jij bezwaar op je rooster en reageren ze niet, dan is jouw bezwaar automatisch gehonoreerd.
Verder staat er ook:
[..]
Dus als ze jou ineens op een dag zo veel of zo ver weg gaan inroosteren dat je in de knel komt bij je andere werkgever, dan is dit ook niet toegestaan. Tenzij ze dit MINSTENS 4 weken van tevoren aan je doorgeven. Dus donderdagavond is dan eigenlijk al te laat, en 1 dag van tevoren helemaal!
Overigens: Ik begrijp dat je geregeld op verzoek van PostNL op een ander depot moet lopen dat 10 km verderop ligt. Je weet dat je in dat geval de reistijd (heen EN terug) mag plussen als werktijd? Dat is dan alvast 1,5 uur extra!
Nee, dat is niet normaal. Maar het zou kunnen zijn dat de postbezorger en de vorige bewoners elkaar kennen en ze de bezorger gevraagd hebben om dit door te sturen. Dat is niet de bedoeling, maar niet om de reden die jij aangeeft, maar omdat doorzendservice een betaalde dienst is, en PostNL zodoende door toedoen van de bezorger geld misloopt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:02 schreef Fe2O3 het volgende:
Is het normaal dat de postbode zelf verhuisservice biedt?
Ik krijg 1x per 2 a 3 mnd post op naam van de oude bewoners in de app, maar die wordt nooit bezorgd.
Via support -> er is geen doorstuurservice actief.
Blijkbaar sorteert de postbode zelf dus de post ook nog eens op naam, de vorige bewoonster woont afaik nog wel in de omgeving.
Nu dus irritant wat KPN schrijft de vorige bewoners aan over werkzaamheden ivm glasvezel die ik dus niet krijg nu, kan ik weer achter KPN aan.
Dus maar een klacht ingediend. Gaat de postbode straks op m'n post spugen?
En hoe moet ik dat doen als de postbode op eigen houtje de post op naam filtert zodat ik geen actie kan ondernemenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als jij wil dat KPN post aan jou stuurt moet je maar contact opnemen met KPN en ze daarom vragen.
Niks geeft de bezorger dat recht, dat geef ik toch ook al aan? Maar niks geeft jou het recht op het ontvangen en openen van post die niet aan jou is gericht.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:41 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
En hoe moet ik dat doen als de postbode op eigen houtje de post op naam filtert zodat ik geen actie kan ondernemenWat geeft de bezorger überhaupt dat recht, adres is leading toch.
Voor zover ik weet is het officieel niet toegestaan. Maar het wordt in de regel gedoogd als het om een enkel poststuk gaat dat wordt doorgezonden. Maar het moet niet te gek worden. Dat geldt ook voor post voor oude bewoners die door de nieuwe bewoners zelf wordt doorgestuurd. Dat mag, maar het moet dan wel opnieuw gefrankeerd worden. Wie dat niet wil moet het maar retour sturen, dat is gratis.Als ik regelmatig dit soort post aantreft voor steeds hetzelfde adres (doorgestuurd zonder nieuwe frankering) vis ik het er uit en stuur het retour afzender met de mededeling "verhuisd".quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:25 schreef V__L_N het volgende:
Op papier bezorgen we op adres. Maar volgens de postwet ben je geen eigenaar van de post als jij hij niet aan jouw geadresseerd wordt en ben je verplicht te zorgen dat deze bij de juiste persoon uitkomt. Volgens de wet op de privacy en het briefgeheim mag je post van een ander ook niet open maken. Het is wel het recht van van de geadresseerde om te vragen of het ergens anders wordt bezorgd. Als er voor betaald wordt is het een doorzendservice/verhuisservice/overlijdensservice, jij zou dan nooit de post van de vorige bewoner zien. Het is ook niet echt tegen de regels om post aan een geadresseerde door te geven. We mogen namelijk instructies daarvoor gewoon opvolgen. De postnl noemt het dan overservice en heeft liever dat je een betaalde service neemt, maar het wordt wel oogluikend toegestaan (Zeker om goodwill te behouden bij ontvangers en verzenders)
Mare als kpn de vorige bewoners schrijft ipv jouw dan is dat de verantwoording van de kpn om hun zaken op orde te brengen. Ik neem tenminste aan dat je ooit jezelf correct hebt aangemeld bij de kpn en dat dit een administratief foutje betreft. Dus niet boos zijn op de bezorger maar op het bedrijf die z'n administratie niet op orde heeft.
@Zelf vis ik ook wel eens post er uit als ik weet dat de geadresseerde niet meer op het opgegeven adres woont. Dat stuur ik dan ook retour afzender ovv "vertrokken". Dat doe ik ook om te voorkomen dat ik steeds boze mensen achter mij aan krijg die klagen dat ze nog steeds post voor de oude bewoners krijgen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zelf vis ik ook wel eens post er uit als ik weet dat de geadresseerde niet meer op het opgegeven adres woont. Dat stuur ik dan ook retour afzender ovv "vertrokken". Dat doe ik ook om te voorkomen dat ik steeds boze mensen achter mij aan krijg die klagen dat ze nog steeds post voor de oude bewoners krijgen.
Dat die ik eigenlijk alleen met rouwkaarten, dan wil ik ook nog wel eens bij buren vragen of ze weten wat ze naartoe zijn verhuisd. Overige fouten zijn het probleem van de nieuwe bewoners.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zelf vis ik ook wel eens post er uit als ik weet dat de geadresseerde niet meer op het opgegeven adres woont.
Ik doe het ook niet standaard. In principe alleen als ik zeker weet dat het voor de vorige bewoner is en de huidige bewoners al eens achter mij aan zijn gekomen met post voor de vorige bewoner, (boos) roepend dat dit niet voor hun is. Ik weet dat het overservice is, maar het kost mij minder tijd dan mensen te woord te moeten staan en steeds het verschil tussen verkeerd bezorgde en verkeerd geadresseerde post uit te moeten leggen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:50 schreef wbwb het volgende:
Ik vis nooit post er zo uit en bezorg het altijd op het adres dat erop staat. Pas als de bewoner naar buiten komt en het teruggeeft plak ik er een retoursticker op. Of als er op het poststuk "retour afzender" o.i.d. geschreven is.
De enige uitzondering was een mevrouw die op 1 woonde en steeds heel lang klaagde over in haar woorden dan "die kut-Polen" op 1a, waarvan zij regelmatig post kreeg voor hen gezien zij vaak als adres 1 i.p.v. 1a opgaven. Na een paar keer zo'n lange toespraak van haar had ik het wel gehoord en bezorgde ik die post dus voortaan op 1a. Inmiddels woont die mevrouw niet meer op 1 en zit er een ander uitzendbureau-achtig ding op 1a, waardoor dat probleem er ook niet meer is.
Ah, het welbekende 'postbode!! Dit is verkeerd bezorgd!!'quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 20:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet standaard. In principe alleen als ik zeker weet dat het voor de vorige bewoner is en de huidige bewoners al eens achter mij aan zijn gekomen met post voor de vorige bewoner, (boos) roepend dat dit niet voor hun is. Ik weet dat het overservice is, maar het kost mij minder tijd dan mensen te woord te moeten staan en steeds het verschil tussen verkeerd bezorgde en verkeerd geadresseerde post uit te moeten leggen.
De kreet "verkeerd bezorgd" is ook verwarrend wanneer je die aantreft op een poststuk in je bundel.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:32 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ah, het welbekende 'postbode!! Dit is verkeerd bezorgd!!'
'Maar dit is toch uw adres op de envelop?'
'Ja, maar die woont hier al jaren niet meer.'
Zulke mensen willen het gewoonweg niet begrijpen. Ik neem zelden nog de moeite om het uit te leggen.
Aanbellen. Bij geen gehoor: post retour met reden "geen brievenbus".quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 22:16 schreef wbwb het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk als jullie post hebben voor een adres waar de screen over de voordeur heen zit terwijl ze alleen een brievenbus in de voordeur hebben?
Beetje afhankelijk, we mogen namelijk wel degelijk bezorgverzoekjes overnemen. Briefje op de deur, pakketje naar de buren enzo. Tl heeft hier al een keer gezegd dat dit soort zaken dan te verwarrend zijn om post en pakketjes los van elkaar te zien. Dus zolang het de spuigaten niet uitloopt kan het, maar het mag eigenlijk geen extra tijd (is geld) kosten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het officieel niet toegestaan. Maar het wordt in de regel gedoogd als het om een enkel poststuk gaat dat wordt doorgezonden. Maar het moet niet te gek worden. Dat geldt ook voor post voor oude bewoners die door de nieuwe bewoners zelf wordt doorgestuurd. Dat mag, maar het moet dan wel opnieuw gefrankeerd worden. Wie dat niet wil moet het maar retour sturen, dat is gratis.Als ik regelmatig dit soort post aantreft voor steeds hetzelfde adres (doorgestuurd zonder nieuwe frankering) vis ik het er uit en stuur het retour afzender met de mededeling "verhuisd".
Bedoel je een hordeur? Want dan is het gewoon hor open, post er in. Hor dicht en next.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 22:16 schreef wbwb het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk als jullie post hebben voor een adres waar de screen over de voordeur heen zit terwijl ze alleen een brievenbus in de voordeur hebben?
buiten de kans van verliezen,wat te denken van een onverwachte manoevre, het gaat alleen om $$$ niet om mensen. Ja geld verdienen kun je er niet,daar moet je echt niet aan denken als je er zit.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:26 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zag net een postbezorger fietsen met een postvest vol uitstekende pakjes en post. Met één verkeerde beweging of bukken flikkert alle post op de straat. Niet echt handig lijkt me. Sowieso best respect voor postbezorgers, heb het zelf ook jaren gedaan als bijbaan maar het er is de laatste jaren alleen maar slechter op geworden. Best wel actieve baan en mis het soms nog maar met mijn kantoorbaan nu verdien ik gewoon een smak meer geld zonder fysieke inspanning en lekker droog binnen...
Mensen doen het zichzelf ook aan. Als ik sommige collega's zie rijden af en toe. Vijf tassen achterop, twee tassen aan het stuur, en dan soms het postvest ook nog helemaal vol gestampt met post. En dat allemaal omdat ze geen zin hebben om een extra keer op en neer te fietsen naar het depot. Gekkenwerk, zeker op die drukke smalle fietspaden in de binnenstad. Want er hoeft maar even een passerende fietser iets te rakelings langs je te rijden en met een volle boodschappentas tegen je volle fietstassen aan te tikken en je verliest je evenwicht en je gaat op je muil. Niet doen, zeg ik altijd. Gewoon nog een keer bijladen en de extra tijd bijplussen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 16:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
buiten de kans van verliezen,wat te denken van een onverwachte manoevre, het gaat alleen om $$$ niet om mensen. Ja geld verdienen kun je er niet,daar moet je echt niet aan denken als je er zit.
Dat allerlaatste woord daar zijn veel bang voor.Daarom nemen ze ook zoveel mee.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mensen doen het zichzelf ook aan. Als ik sommige collega's zie rijden af en toe. Vijf tassen achterop, twee tassen aan het stuur, en dan soms het postvest ook nog helemaal vol gestampt met post. En dat allemaal omdat ze geen zin hebben om een extra keer op en neer te fietsen naar het depot. Gekkenwerk, zeker op die drukke smalle fietspaden in de binnenstad. Want er hoeft maar even een passerende fietser iets te rakelings langs je te rijden en met een volle boodschappentas tegen je volle fietstassen aan te tikken en je verliest je evenwicht en je gaat op je muil. Niet doen, zeg ik altijd. Gewoon nog een keer bijladen en de extra tijd bijplussen.
https://www.manners.nl/he(...)gers-bij-het-postnl/quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:26 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zag net een postbezorger fietsen met een postvest vol uitstekende pakjes en post. Met één verkeerde beweging of bukken flikkert alle post op de straat. Niet echt handig lijkt me. Sowieso best respect voor postbezorgers, heb het zelf ook jaren gedaan als bijbaan maar het er is de laatste jaren alleen maar slechter op geworden. Best wel actieve baan en mis het soms nog maar met mijn kantoorbaan nu verdien ik gewoon een smak meer geld zonder fysieke inspanning en lekker droog binnen...
Tja, het is niet alsof ze de afgelopen maanden echt een goede bezorgreputatie hadden... Kunnen het geld beter besteden aan betere waardering voor het personeel. Als ze nooit meer zouden adverteren weet nog steeds iedereen wie PostNL is, iets met een monopolie.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gelukkig wordt het door PostNL op ons bezuinigde geld goed besteed. Want we krijgen een heuse brand refresh. Dat wordt weer auto's overspuiten en nieuwe werkkleding ontwerpen.
https://www.marketingtrib(...)d-tot-snel/index.xml
en iets met een boog eromheen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 18:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Tja, het is niet alsof ze de afgelopen maanden echt een goede bezorgreputatie hadden... Kunnen het geld beter besteden aan betere waardering voor het personeel. Als ze nooit meer zouden adverteren weet nog steeds iedereen wie PostNL is, iets met een monopolie.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
https://www.manners.nl/he(...)gers-bij-het-postnl/
Redelijk nieuw artikel maar verouderde informatie, was nu toch 6 cent oid?quote:Ben je dus 3,5 jaar lang de beste postbezorger van het land, dan krijg je een totale salarisverhoging van minder dan een euro per uur.
Nope. De info die ze gebruiken komt rechtstreeks uit de cao. De genoemde uurlonen gelden nog steeds, maar ze moeten iedereen meer betalen dan dat omdat het wettelijk minimumloon hoger is. Het bedrijf is eigenlijk heel sociaal realiseer ik me nu ineens: elke postbezorger is gelijk en krijgt hetzelfde loon.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 20:27 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
[..]
Redelijk nieuw artikel maar verouderde informatie, was nu toch 6 cent oid?![]()
Ja, dat bedoelde ik. Na aanvulling tot het wettelijk minimumloon is het verschil toch nog maar 6 cent?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 07:30 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nope. De info die ze gebruiken komt rechtstreeks uit de cao. De genoemde uurlonen gelden nog steeds, maar ze moeten iedereen meer betalen dan dat omdat het wettelijk minimumloon hoger is. Het bedrijf is eigenlijk heel sociaal realiseer ik me nu ineens: elke postbezorger is gelijk en krijgt hetzelfde loon.
Ik volg je geloof ik niet helemaal. Welk verschil? De uurlonen uit de lopende cao zijn:quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:17 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik. Na aanvulling tot het wettelijk minimumloon is het verschil toch nog maar 6 cent?
Niet allemaal hoor, ik dus niet, want ik krijg die aanvulling tot minimumloon niet, ondanks dat laatst nog in een nieuwsbrief stond dat alle postbezorgers die krijgen…quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik volg je geloof ik niet helemaal. Welk verschil? De uurlonen uit de lopende cao zijn:
¤11,14 (trede 0)
¤11,74 (trede 1)
¤11,95 (trede 2)
¤12,07 (trede 3)
Het wml is ¤12,08 per uur. Dat is het uurloon wat we allemaal krijgen, ongeacht je schaaljaar. De hoogste trede krijgt dus volgens de cao een cent minder dan het minimum en krijgt dus een aanvulling.
Vóór 1 juli van dit jaar lag het minimumloon rond de ¤11,71.
Jij bent een uitzondering. Postnl is wettelijk gezien niet verplicht om jou die 12,08 te betalen. Ze moeten jou het loon betalen zoals met jou is afgesproken. Zolang dat boven het minimum ligt, houden ze zich aan de regels en afspraken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:26 schreef wbwb het volgende:
[..]
Niet allemaal hoor, ik dus niet, want ik krijg die aanvulling tot minimumloon niet, ondanks dat laatst nog in een nieuwsbrief stond dat alle postbezorgers die krijgen…
Dat is leuk en aardig, maar het idee van die afspraak is dat ik net zoveel verdien als iemand die daadwerkelijk in die schaal valt, wat nu dus niet het geval is gezien die wel die aanvulling krijgen en ik niet, plus dan moeten ze ook niet in de nieuwsbrief "alle postbezorgers" schrijven als het niet daadwerkelijk om alle postbezorgers gaat.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Jij bent een uitzondering. Postnl is wettelijk gezien niet verplicht om jou die 12,08 te betalen. Ze moeten jou het loon betalen zoals met jou is afgesproken. Zolang dat boven het minimum ligt, houden ze zich aan de regels en afspraken.
Krijg jij die aanvulling niet? Wat apart! Wat is jouw uurloon dan, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:49 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig, maar het idee van die afspraak is dat ik net zoveel verdien als iemand die daadwerkelijk in die schaal valt, wat nu dus niet het geval is gezien die wel die aanvulling krijgen en ik niet, plus dan moeten ze ook niet in de nieuwsbrief "alle postbezorgers" schrijven als het niet daadwerkelijk om alle postbezorgers gaat.
Deze reclame is echt om te huilen zo slecht. Die muziek ook... Verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gelukkig wordt het door PostNL op ons bezuinigde geld goed besteed. Want we krijgen een heuse brand refresh. Dat wordt weer auto's overspuiten en nieuwe werkkleding ontwerpen.
https://www.marketingtrib(...)d-tot-snel/index.xml
Ik vind het wel een goed punt dat nu de buitenwereld langzaam begint door te dringen hoe het binnen er aan toe gaat. Niet alleen letterlijk binnen maar binnen in het bedrijf in z'n totaal. Postnl is er iets te lang mee weg gekomen dat ze roepen dat ze hun best doen en het niet aan hun ligt. Dat salaris verhogingen niet de oplossing is. Nu wordt ik regelmatig aangesproken door mensen die zeggen dat ze het schandalig vinden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:39 schreef ophaling10 het volgende:
dit kwam ik net ook tegen had het eerder nog niet gezien:https://www.reddit.com/r/(...)nde_postnl_werkdruk/
Ah ik denk dat ik dan met de situatie van voor 1 juli verward was.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik volg je geloof ik niet helemaal. Welk verschil? De uurlonen uit de lopende cao zijn:
¤11,14 (trede 0)
¤11,74 (trede 1)
¤11,95 (trede 2)
¤12,07 (trede 3)
Het wml is ¤12,08 per uur. Dat is het uurloon wat we allemaal krijgen, ongeacht je schaaljaar. De hoogste trede krijgt dus volgens de cao een cent minder dan het minimum en krijgt dus een aanvulling.
Vóór 1 juli van dit jaar lag het minimumloon rond de ¤11,71.
Met Logisch Bezorgen word ik straks op 16 uur ingeroosterd terwijl mijn contract 25 uur is. PostNL is wettelijk verplicht mij minstens 25 uur uit te betalen, dus als ze mij absoluut 9 uur per week cadeau willen geven, prima.quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:07 schreef ophaling10 het volgende:
@:VlnVoor het nieuwe logisch bezorgen wordt ik straks 8 uur ingeroosterd van mijn 14,5 uur. Mensen spreken daar wel echt schande van als ik het ze vertel. En met het salaris erbij is de rekensom snel gemaakt.
Als ze dit zo door zetten(landelijk )gaan ze allemaal moven,die 36/40 zit er per 1-1 aan te komen ,door dit soort grappen,meer werk in minder tijd te stoppen,proberen ze wederom geld te pakken.
Voor jongelingen en beginners zou ik toch adviseren ,om hier niet al te lang te blijven,er is zoveel meer in de wereld.(beter beter betaald,betere arbeidsvoorwaarden,5 weken vt, etc..)
Ze mogen je ook niet voor 34 uur inroosteren. Maximaal 5 uur per dag en maximaal 3 keer per week 5,5 uur per dag staat in het detailontwerp bezorgen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Met Logisch Bezorgen word ik straks op 16 uur ingeroosterd terwijl mijn contract 25 uur is. PostNL is wettelijk verplicht mij minstens 25 uur uit te betalen, dus als ze mij absoluut 9 uur per week cadeau willen geven, prima.
Als ze maar niet denken dat ze mij dan de week erop ineens voor 34 uur kunnen gaan inroosteren. Want dat gaan we dus niet doen.
ik denk dat ze het laatste gaan doen,zo proberen ze alle tekorten op te vullen,de bezorgers worden er niet wijzer van,alleen minder(en dan doel ik op een ding) en een 2e is dat ze iedereen terug gaan zetten naar kleinere contracten en geloof het of niet, mensen die toegeven zijn er veel,quote:Op zondag 27 augustus 2023 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Met Logisch Bezorgen word ik straks op 16 uur ingeroosterd terwijl mijn contract 25 uur is. PostNL is wettelijk verplicht mij minstens 25 uur uit te betalen, dus als ze mij absoluut 9 uur per week cadeau willen geven, prima.
Als ze maar niet denken dat ze mij dan de week erop ineens voor 34 uur kunnen gaan inroosteren. Want dat gaan we dus niet doen.
Tja, maar dat spel voeren ze dus wel. En er zijn wel steeds mensen die er in trappen. Ik kwam er laatst 1 tegen die 10 uur was ingeroosterd op 1 dag. Ze vroeg nog, kan er wat af. Dat kon niet. Uiteindelijk is ze op de dag zelf om 6 uur gestopt. Toen had ze er 8 uur opzitten. Volgende dag moest ze die wijk er even bij doen. Totale looptijd die week 30+ in 4 dagen op een contract van 20 uur. En ze slikte het gewoon. Net als veel andere.quote:Op zondag 27 augustus 2023 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier is het woord contract verlaging ook al 3 of 4 keer gevallen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:27 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik denk dat ze het laatste gaan doen,zo proberen ze alle tekorten op te vullen,de bezorgers worden er niet wijzer van,alleen minder(en dan doel ik op een ding) en een 2e is dat ze iedereen terug gaan zetten naar kleinere contracten en geloof het of niet, mensen die toegeven zijn er veel,
fraaie berichten bij de tram,als dat hier maar ook niet gebeurt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:04 schreef the_X het volgende:
Wij krijgen een nieuwe "sub" directeur voor Mail https://mijnpostnl.nl/nie(...)cteur-mail-nederland
Die link werkt voor mij nietquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:48 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.li/ilgod
toch mag de screening wel een stuk beter.
wat raar hier welquote:
Ik krijg een CAPTCHA en als ik die invul kom ik weer bij die CAPTCHA terecht i.p.v. dat ik daadwerkelijk op die site kom. Voorheen heeft die site wel altijd gewerkt hier en dan zonder CAPTCHA.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 21:25 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wat raar hier wel
hier zie je alleen een voorstuk:
https://dvhn.nl/drenthe/J(...)-Assen-28611172.html
Ik krijg hier een verwijderd pagina.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:04 schreef the_X het volgende:
Wij krijgen een nieuwe "sub" directeur voor Mail https://mijnpostnl.nl/nie(...)cteur-mail-nederland
Iedereen durft ik niet te zeggen, maar ik heb het ook. Zullen ze wel dezelfde reden voor geven dat je bij de app dat ook eenmalig moet doen, volgens het bericht van postnl "Extra veilig inloggen" dat vorige week verscheen. Bij de accountinstellingen kun je ook kiezen om dat via "de" authenticatie-app te doen, maar het is me niet duidelijk welke dat precies moet zijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:54 schreef V__L_N het volgende:
Heeft iedereen dat als inlogt op de webversie van het rooster dat je een extra code moet invoeren?
ja en dat is iedere keer zeer irritant en overbodigquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik krijg hier een verwijderd pagina.
Heeft iedereen dat als inlogt op de webversie van het rooster dat je een extra code moet invoeren?
ja ik begrijp niet dat die eerdere niet werkt,je kan het met een vogelprogramma vrijschakelen(premium)quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:49 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik krijg een CAPTCHA en als ik die invul kom ik weer bij die CAPTCHA terecht i.p.v. dat ik daadwerkelijk op die site kom. Voorheen heeft die site wel altijd gewerkt hier en dan zonder CAPTCHA.
Hoe dan ook triest dat dit gebeurd. Overigens heb ik ook geen idee hoe je dit wou voorkomen met screening.
die van microsoft is de beste(auth)quote:Op woensdag 30 augustus 2023 01:42 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Iedereen durft ik niet te zeggen, maar ik heb het ook. Zullen ze wel dezelfde reden voor geven dat je bij de app dat ook eenmalig moet doen, volgens het bericht van postnl "Extra veilig inloggen" dat vorige week verscheen. Bij de accountinstellingen kun je ook kiezen om dat via "de" authenticatie-app te doen, maar het is me niet duidelijk welke dat precies moet zijn.
De tekst spreekt over pushmeldingen die je via de app zou krijgen, lijkt me niet een reguliere totp-app die een code genereert.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:12 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die van microsoft is de beste(auth)
Het gaat om iWelcome Authenticator, nog nooit van gehoord overigensquote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:20 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
De tekst spreekt over pushmeldingen die je via de app zou krijgen, lijkt me niet een reguliere totp-app die een code genereert.
Vreemd, zal hij alweer directeur af zijn?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik krijg hier een verwijderd pagina.
ze doen het allemaal veel te moeilijk,het lijkt net of alles koek en ei is, achter de schermen weten we wel beter.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 12:36 schreef wbwb het volgende:
[..]
Het gaat om iWelcome Authenticator, nog nooit van gehoord overigens
Dat is een feit. Even inloggen en dan eerst nog op zoek moeten naar mijn telefoon. Rot op, als ik dat had gewild had ik ook wel de app geopend.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:09 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja en dat is iedere keer zeer irritant en overbodig
Eerder dat de it zoals gewoonlijk weer compleet faalt.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 15:24 schreef the_X het volgende:
[..]
Vreemd, zal hij alweer directeur af zijn?
Hier een link op de open pagina https://www.postnl.nl/ove(...)-van-mail-nederland/
Vergeet alle mislukte projecten inmiddels niet. Zoals de chat en de reacties op de nieuwsberichten. Oh en nog meer onzin dingen als tradler, de quiz app voor nieuwe bezorgers, enne terugbel opties. En dan nog de dingen die de postnl zelf in de ban doet zelfs als ze handig zijn, zoals de scanner en de pakketlijsten.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 21:11 schreef Bezorgertje het volgende:
De it van postnl is vooral werkverschaffing. Vol met onzinnige zaken als je ziet deze pagina als postbezorger, je pakje komt gisteren etc etc. Zonder waren we beter af 😉
Het it gebeuren vind ik op nveau kleuterschool,een hoop interessant doen,maar het is een zooitje.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 23:20 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is een feit. Even inloggen en dan eerst nog op zoek moeten naar mijn telefoon. Rot op, als ik dat had gewild had ik ook wel de app geopend.
[..]
Eerder dat de it zoals gewoonlijk weer compleet faalt.
[..]
Vergeet alle mislukte projecten inmiddels niet. Zoals de chat en de reacties op de nieuwsberichten. Oh en nog meer onzin dingen als tradler, de quiz app voor nieuwe bezorgers, enne terugbel opties. En dan nog de dingen die de postnl zelf in de ban doet zelfs als ze handig zijn, zoals de scanner en de pakketlijsten.
sterker nog we kieperen er gewoon nog een zooitje( "daling") bij.quote:Op maandag 4 september 2023 22:58 schreef V__L_N het volgende:
Het blijft erg stil met maatregelen over werken bij 30 graden... Typisch geen code geel of oranje betekend zelf geen initiatief.
ja dat is een van de problemen die er landelijk spelen, wat met cmas, dan ga je los op je halve contract,btw ik zag net alweer dat het aantal "vacatures" aan het toenemen is,ja dat worden er nog meer,die paar tientjes paaigeld komt niemand voor.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:12 schreef wbwb het volgende:
Pff… vandaag pas klaar om 16:00 en dan had ik maar 1 piekwijk gedaan waarmee ik om 11:05 (chauffeur was naar de verkeerde plaats gereden) begonnen ben en wat vlooienpost gedaan, eigenlijk had ik nog een dalwijk moeten doen, maar ik was er echt ff klaar mee. Ik vind die wijken met Logisch Bezorgen ook echt veel te groot en niet te doen zo.
Toevallig ben/ga ik net overstappen van abonnement, heb je een linkje of een kleine faq hoe dit aan te pakken? "Gewoon" contact met HR erover opnemen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als je nog een aanvulling wil, kijk dan eens naar je telefooncontract. Als je dat namelijk verlengd, en daarbij maakt het niet uit wat je nieuwe maandbedrag wordt, en je stuurt een kopie van je nieuwe contract, plus een bankafschrift waarop de afschrijving zichtbaar is, naar de HR afdeling, dan wordt je smartphonevergoeding verhoogd van 8 naar 12 euro per maand.
Ja, gewoon contact met ze opnemen en de gevraagde documenten opsturen.quote:Op woensdag 6 september 2023 18:37 schreef the_X het volgende:
[..]
Toevallig ben/ga ik net overstappen van abonnement, heb je een linkje of een kleine faq hoe dit aan te pakken? "Gewoon" contact met HR erover opnemen?
Hier heeft mijn briljante (ahum) tl bedacht dat ie ook echt gaat rekenen met die nieuwe tijden. Voor mijn wijk gaan er 40 adressen af (na ja 100 af 60 bij). En dat levert een tijdwinst op van 5 uur per week denken ze. En dus geeft ie me voor 5 uur aan een extra wijk erbij. Dus totaal ga ik dan ws dus iets van 6 uur extra werken per week. Best een slimme manier om dat giga personeelstekort op te lossen wat ze hebben hier.quote:Op zondag 10 september 2023 16:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dinsdag beginnen we hier met "Efficiėnt Bezorgen". De OR, die in een onverwacht daadkrachtige bui eerder nog had gezegd hier geen toestemming voor te geven, omdat de invoering van OLK (Optimalisatie Logistieke Keten) tot grote chaos had geleid, is blijkbaar toch akkoord gegaan. Opvallend toch weer hoe ze eerst met veel bravoure te kennen geven geen toestemming te geven, om vervolgens zonder hier enige ruchtbaarheid aan te geven (zelfs in de eigen notulen is er niets van terug te vinden) de keutel weer intrekken.
Niet dat dit mij verbaast. De OR is veel geblaat maar weinig wol, en PostNL weet dat zelf ook, dus dat ze zich weinig aantrekken van de OR hoeft geen verbazing te wekken.
Dus terwijl we nog amper van de vorige reorganisatie bekomen zijn, komt de nieuwe er al weer aan. Ik verwacht weinig goeds. Iedereen heeft volgende week ineens nieuwe lopen, maar voor veel mensen is het nog een verrassing wat deze inhouden, want de loopwijzers en plattegronden in de app (en op de site) doen het niet. We hebben wel een paar maanden terug de gelegenheid gehad om commentaar te geven op de routes en om aanpassingen door te geven, maar omdat we daar nooit een reactie op hebben ontvangen denk ik niet dat ze er iets mee gedaan hebben.
Ik heb de looptijden bekeken en hoewel ik sommige wijken heb gezien die in mijn ogen goed staan qua looptijd, of zelfs aan de ruime kant, is het grootste deel krap tot zeer krap. Er zijn wijken bij waarbij ten opzichte van de huidige situatie amper iets veranderd is (zelfde adressen, nagenoeg zelfde loopvolgorde) maar waarvan de looptijd wel gehalveerd is.
Resultaat is ook dat we nu (op papier althans) ineens 10 mensen te veel hebben. Desondanks gaat men hier vrolijk door met het aannemen van nieuwe mensen. Zou dat zijn omdat de TC's hier zelf ook wel weten dat de papieren tijden voor geen meter kloppen, of willen ze wat mensen achter de hand hebben ter vervanging van de bezorgers die de komende weken scheldend en tierend hun ontslag gaan indienen?
Voordeel is wel dat PostNL, als het hier straks weer gierend misloopt en er wijken blijven staan, niet langer de schuld bij de krappe arbeidsmarkt kan leggen. Hun eigen onfeilbare rekenmodel heeft immers aangetoond dat we juist mensen te veel hebben?
Even op indeed gekeken net, de vacatures lopen weer op,de reviews)(negatief)ook,als iemand zich van te voren inleest komt die echt niet,zeker niet voor het te weinige geld, i.c.m toekomstperspectieven,nog heel even dan krijg je net zoveel als dat je niet werkt.De looptijden welke te laag staan is de zoveelste dieverij,ben benieuwd hoeveel miljoen er afgepakt is sinds het begin pbz.quote:Op zondag 10 september 2023 16:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dinsdag beginnen we hier met "Efficiėnt Bezorgen". De OR, die in een onverwacht daadkrachtige bui eerder nog had gezegd hier geen toestemming voor te geven, omdat de invoering van OLK (Optimalisatie Logistieke Keten) tot grote chaos had geleid, is blijkbaar toch akkoord gegaan. Opvallend toch weer hoe ze eerst met veel bravoure te kennen geven geen toestemming te geven, om vervolgens zonder hier enige ruchtbaarheid aan te geven (zelfs in de eigen notulen is er niets van terug te vinden) de keutel weer intrekken.
Niet dat dit mij verbaast. De OR is veel geblaat maar weinig wol, en PostNL weet dat zelf ook, dus dat ze zich weinig aantrekken van de OR hoeft geen verbazing te wekken.
Dus terwijl we nog amper van de vorige reorganisatie bekomen zijn, komt de nieuwe er al weer aan. Ik verwacht weinig goeds. Iedereen heeft volgende week ineens nieuwe lopen, maar voor veel mensen is het nog een verrassing wat deze inhouden, want de loopwijzers en plattegronden in de app (en op de site) doen het niet. We hebben wel een paar maanden terug de gelegenheid gehad om commentaar te geven op de routes en om aanpassingen door te geven, maar omdat we daar nooit een reactie op hebben ontvangen denk ik niet dat ze er iets mee gedaan hebben.
Ik heb de looptijden bekeken en hoewel ik sommige wijken heb gezien die in mijn ogen goed staan qua looptijd, of zelfs aan de ruime kant, is het grootste deel krap tot zeer krap. Er zijn wijken bij waarbij ten opzichte van de huidige situatie amper iets veranderd is (zelfde adressen, nagenoeg zelfde loopvolgorde) maar waarvan de looptijd wel gehalveerd is.
Resultaat is ook dat we nu (op papier althans) ineens 10 mensen te veel hebben. Desondanks gaat men hier vrolijk door met het aannemen van nieuwe mensen. Zou dat zijn omdat de TC's hier zelf ook wel weten dat de papieren tijden voor geen meter kloppen, of willen ze wat mensen achter de hand hebben ter vervanging van de bezorgers die de komende weken scheldend en tierend hun ontslag gaan indienen?
Voordeel is wel dat PostNL, als het hier straks weer gierend misloopt en er wijken blijven staan, niet langer de schuld bij de krappe arbeidsmarkt kan leggen. Hun eigen onfeilbare rekenmodel heeft immers aangetoond dat we juist mensen te veel hebben?
die Or kunnen ze beter opdoeken. btw die 2,5 week heb je nodig om bij te komen van deze weekquote:Op zondag 10 september 2023 23:40 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hier heeft mijn briljante (ahum) tl bedacht dat ie ook echt gaat rekenen met die nieuwe tijden. Voor mijn wijk gaan er 40 adressen af (na ja 100 af 60 bij). En dat levert een tijdwinst op van 5 uur per week denken ze. En dus geeft ie me voor 5 uur aan een extra wijk erbij. Dus totaal ga ik dan ws dus iets van 6 uur extra werken per week. Best een slimme manier om dat giga personeelstekort op te lossen wat ze hebben hier.
Waarbij is trouwens denk dat ze zich gaan vergissen want er gaan een hoop mensen nog opstappen. Na olk was er een hoos, maar ik verwacht na lb ook. Zeker omdat we nu met mega krappe tijden de drukste periode van het jaar in gaan. En de evaluatie van die tijden is pas op 5 december.
Overigens is de Or nog steeds niet akkoord met LB. Maar hun adviezen zijn niet bindend en het bedrijf mag ze dus naast zich neerleggen. En dat doen ze dus nu ook.
We beginnen hier ook dinsdag. Maar ik werk deze week 3 dagen en daarna ben ik 2,5 week vrij. Mijn timing was perfect deze keer.
Dat klopt niet. Afhankelijk van het onderwerp heeft de OR adviesrecht of instemmingsrecht. Een advies van de OR mag PostNL negeren, maar als de OR ergens geen toestemming voor geeft mag PostNL het niet invoeren. Voor het invoeren van LB (en de bijbehorende nieuwe WTR) is instemming van de OR nodig. Aangezien dit gewoon wordt ingevoerd ga ik er vanuit dat de OR op het laatste moment toch toestemming heeft gegeven. Dat kan niet anders.quote:Op zondag 10 september 2023 23:40 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Overigens is de Or nog steeds niet akkoord met LB. Maar hun adviezen zijn niet bindend en het bedrijf mag ze dus naast zich neerleggen. En dat doen ze dus nu ook.
Op de eigen website lopen ze ook op. Apart ook om te zien dat ze nog steeds reclame maken met tot 20.00. Maar dat dat in de praktijk is afgeschaft.quote:Op maandag 11 september 2023 09:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Even op indeed gekeken net, de vacatures lopen weer op,de reviews)(negatief)ook,als iemand zich van te voren inleest komt die echt niet,zeker niet voor het te weinige geld, i.c.m toekomstperspectieven,nog heel even dan krijg je net zoveel als dat je niet werkt.De looptijden welke te laag staan is de zoveelste dieverij,ben benieuwd hoeveel miljoen er afgepakt is sinds het begin pbz.
Ik heb die 2,5 week al nodig om bij te komen van het hele voorbereidende proces. Eerlijk, bezorgen is leuk. Maar het bedrijf is compleet naar de klote.quote:Op maandag 11 september 2023 09:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die Or kunnen ze beter opdoeken. btw die 2,5 week heb je nodig om bij te komen van deze week
dat laatste zekerquote:Op maandag 11 september 2023 23:00 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Op de eigen website lopen ze ook op. Apart ook om te zien dat ze nog steeds reclame maken met tot 20.00. Maar dat dat in de praktijk is afgeschaft.
[..]
Ik heb die 2,5 week al nodig om bij te komen van het hele voorbereidende proces. Eerlijk, bezorgen is leuk. Maar het bedrijf is compleet naar de klote.
ja dat van die pakketten mag niet is verboden,er is ook 50k geschonkenquote:Op dinsdag 12 september 2023 16:05 schreef V__L_N het volgende:
5 kwartier bijplussen op 2 en een kwartier uur... Goh met dat logisch bezorgen gaan we er mega op voorruit.
Enne de losse post tussen de pakketjes is weer terug.
Kramerica hoe is het bij jullie verlopen?
wel makkelijk met 1 wijk per dag zit je al aan je contracturenquote:Op dinsdag 12 september 2023 16:05 schreef V__L_N het volgende:
5 kwartier bijplussen op 2 en een kwartier uur... Goh met dat logisch bezorgen gaan we er mega op voorruit.
Ik moest vandaag ook 89 minuten bijplussen op een wijk van 2 uur en 54 minuten. Mijn andere wijk was vandaag niet geleverd. En wij zijn dan al wat langer over op Logisch Bezorgen. Echt drama is het…quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:05 schreef V__L_N het volgende:
Enne de losse post tussen de pakketjes is weer terug.
Kramerica hoe is het bij jullie verlopen?
Je moet het werk wel heel leuk vinden om dit te blijven doen. Beter gaat het niet worden de komende jaren. Kan je niet gewoon je wijk op je eigen manier lopen of kost dat te veel onbetaalde tijd?quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook hier chaos. Om te beginnen wist niemand (ook TC en admie niet) wat de aanvoertijden zouden zijn van de nieuwe wijken. Dat moesten we maar afwachten. Zoals verwacht bleek met de meeste door ons voorgestelde aanpassingen op de loopvolgorde NIETS gedaan. Maar vervolgens (dus op een later tijdstip) hebben de routemakers zelf wel nog extra wijzigingen aangebracht, waar dus helemaal niemand om gevraagd heeft Zoals een wijk die in straat A zou horen te beginnen en in Z eindigen, nu laten beginnen in Z en eindigen in A.Heel onhandig, want in straat A zit een verzorgingstehuis waar je altijd een hele tas vol post voor hebt, en die tas moet je nu dus je hele wijk door slepen ipv dat je 'm meteen in je eerste straat kwijt bent. En in mijn wijk hebben ze een groot bussenfront dat van 1 tot 99 loopt, nu ineens van 99 naar 1 gezet.
Als je ook naar die plattegronden kijkt die ze hebben gemaakt, het slaat ook nergens op. Dwars door sloten heen, zelfs als er een brug is laten ze mij 100 meter NAAST de brug oversteken, en er zijn ook plekken dat ik ineens kilometers moet omrijden omdat de software kennelijk niet weet dat ergens een weg loopt.
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er nu weer PRECIES dezelfde dingen mis gaan als bij de eerdere mislukte pogingen om Georoute in te voeren in 2006 en 2011. Nee, sterker nog, er gaat meer fout! In 2006 en 2011 werden de bezorgers tenminste nog actief betrokken bij het bouwen van de routes, nu mochten wij slechts na afloop commentaar geven, waar ook nog bijzonder weinig mee gedaan is.
Dat ga ik ook doen. Ik ga aan de TC doorgeven hoe ik de wijk wil hebben, en tot die tijd ga ik gewoon de tassen op het depot omkeren en alles opnieuw inpakken. Dat is sowieso wel nodig omdat sinds de invoering van OLK de oranje tassen blijkbaar maar tot de helft gevuld mogen worden, dus je moet het wel opnieuw inpakken, tenzij je meerdere keren wil terugfietsen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Je moet het werk wel heel leuk vinden om dit te blijven doen. Beter gaat het niet worden de komende jaren. Kan je niet gewoon je wijk op je eigen manier lopen of kost dat te veel onbetaalde tijd?
Ik moet zeggen. Ik heb mijn wijk wel precies gekregen zoals ik wilde. Naja, ze hebben wel zitten rommelen met de straten en opdeling. Dit omdat ze alle wijken rond die 350 adressen willen hebben. Maar de volgorde heb ik wel gekregen. Ik heb er ook wel flink op gedramd. Zie veel collega's die het niet gekregen hebben ook.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er nu weer PRECIES dezelfde dingen mis gaan als bij de eerdere mislukte pogingen om Georoute in te voeren in 2006 en 2011. Nee, sterker nog, er gaat meer fout! In 2006 en 2011 werden de bezorgers tenminste nog actief betrokken bij het bouwen van de routes, nu mochten wij slechts na afloop commentaar geven, waar ook nog bijzonder weinig mee gedaan is.
Ik had altijd al maar 1 wijk. Deze wijk zat altijd piekdag op 3,5 uur. Er zijn 40 adressen afgehaald, maar doordat ze nu veel vrijstaande huizen met grote voortuinen er in hebben gegooid scheelt het dus niks.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wel makkelijk met 1 wijk per dag zit je al aan je contracturen
Zijn jullie de evaluatie periode al voorbij. Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd of dan daadwerkelijk alle wijken ook kloppen en of de tijden dan ook echt opgehoogd worden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:17 schreef wbwb het volgende:
Ik moest vandaag ook 89 minuten bijplussen op een wijk van 2 uur en 54 minuten. Mijn andere wijk was vandaag niet geleverd. En wij zijn dan al wat langer over op Logisch Bezorgen. Echt drama is het…
In principe mag je niet afwijken van je looproute... Het is ook niet zo dat je even gewoon wat poststukken omgooit. Je hebt 2 bundels, plus losse pakjes en post. Dat alles ligt dan op volgorde 1 en dan moet jij er volgorde 2 van maken. Het kan wel als je handig bent, maar er zijn er zat die er niks van bakken. Enne dan moet je nog een tl hebben die een oogje toeknijpt (en er zijn er die het niet doen).quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Je moet het werk wel heel leuk vinden om dit te blijven doen. Beter gaat het niet worden de komende jaren. Kan je niet gewoon je wijk op je eigen manier lopen of kost dat te veel onbetaalde tijd?
Hoezo onbetaalde tijd? Ik sorteer al sinds de combiblunder en plus gewoon alles bij.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:30 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat er aardig wat leden bij ze weglopen. De fnv daar en tegen schijnt een aardige nieuwe aanwas te hebben... Iets met mensen hebben door dat ze niet waarmaken wat ze beloven.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:13 schreef ophaling10 het volgende:ar maken.
Er moeten weer nieuwe leden komen zeker,wat erin staat is wel waar,maar ja zeggen en het goed regelen zijn 2 verschillende dingen.Nieuwe bezorgers komen er niet,misschien onder dwang, voor12 euro kun je beter thuis blijven,heb je nog iets meer Vt.
Nee, alleen postbezorgers hier. Meeste mensen zijn trouwens wel blij met de avondbezorging, volgens mij. En de pakketbezorgers zelf ook, want 's avonds zijn er veel meer mensen thuis dan overdag.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:41 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zijn er hier ook mensen van de pakketpost? WTF dat er de hele dag (tot 22.00) pakketjes bezorgd kunnen worden? Ik ben de halve dag op mijn werk, andere helft thuis. Kan wel een uurtje schuiven, maar als je er op rekent dat het overdag bezorgd wordt komt het 's-avonds en vv.
Daarom laat ik pakketjes ook altijd op mijn werk bezorgen. Omdat ik daar dus ben overdag.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, alleen postbezorgers hier. Meeste mensen zijn trouwens wel blij met de avondbezorging, volgens mij. En de pakketbezorgers zelf ook, want 's avonds zijn er veel meer mensen thuis dan overdag.
een groot succes vind ik het niet die ollekebolleke zooi.met de kerst wordt een drama,hier gaan echt mensen van weglopen.quote:Op woensdag 13 september 2023 15:04 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat er aardig wat leden bij ze weglopen. De fnv daar en tegen schijnt een aardige nieuwe aanwas te hebben... Iets met mensen hebben door dat ze niet waarmaken wat ze beloven.
Er zit ook aardig wat volk van hun in de or wat gewoon echt niet weet waar ze over praten. Niet genoeg ervaring op de vloer en persoonlijk ben ik daar ook wel zat van.
Snappen we. Maar we kunnen het niet iedereen naar het zin maken toch? De ene helft wil wel 's avonds, de andere helft niet. Sommige mensen willen het wel in hun container, andere niet... Best lastig hoor al die wensen in 1 proces moeten krijgen. Dat lukt gewoon echt niet.quote:Op woensdag 13 september 2023 18:58 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Daarom laat ik pakketjes ook altijd op mijn werk bezorgen. Omdat ik daar dus ben overdag.
Ik denk dat er aardig wat mensen voor de kerst al gaan weglopen. Maar ik denk dat de postnl vooral wijs moet zijn en in januari met een heel goed loonbod moet gaan komen. Ik hoor aardig wat geluid dat het daar voor wat mensen ook wel van afhangt.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:13 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
een groot succes vind ik het niet die ollekebolleke zooi.met de kerst wordt een drama,hier gaan echt mensen van weglopen.
quote:Op woensdag 13 september 2023 23:47 schreef V__L_N het volgende:
Iemand hier een idee wat casemanager is voor functie bij de postnl?
Aldus https://www.postnl.nl/wer(...)ger-den-bosch-45507/quote:Zorgen dat verschillende partijen en hun belangen worden gehoord. Je kunt balans houden tussen het organisatiebelang enerzijds en de wetgeving anderzijds. Dit vraagt om inhoudelijke kennis, creativiteit en een stevige persoonlijkheid.De Casemanager heeft als uitdaging om de juiste balans te houden tussen organisatiebelang en wetgeving enerzijds en onafhankelijke procesbewaking anderzijds zonder de menselijke kant uit het oog te verliezen. Je bent een centrale spil in verschillende processen, je adviseert managers op het gebied van verzuim. Kortom: een hele afwisselende baan waarin geen dag hetzelfde is!
Een balans vinden tussen organisatiebelang en wetgeving? Dat suggereert ten eerste dat organisatiebelang en wetgeving strijdig zijn, en ten tweede dat je blijkbaar de wetgeving niet hoeft te volgen als het niet in het belang van het bedrijf is. En dan vragen ze ook nog om creativiteit. Dit klinkt mij in de oren als een functie waarbij je creatief met wetgeving moet om gaan (speuren naar mazen en grijze gebieden) zodat PostNL door kan gaan met dubieuze praktijken. Ik denk niet dat ik hier op ga solliciterenquote:Op donderdag 14 september 2023 14:30 schreef wbwb het volgende:
[..]
[..]
Aldus https://www.postnl.nl/wer(...)ger-den-bosch-45507/
Dat gezemel met die pakketten is een drama(landelijk)aan het worden,als je ziet hoeveel huizen een brievenbus a la 1920 hebben,word je niet goed.Verder er wordt teveel verwacht,gisteren ook een die achter me aan kwam,dat ze 3 poststukken verachtte,ja die uitrol van de postapp(dat je alles ziet)is achteraf idd een drama.Verder wordt er heel veel "gekocht" en men is nver at home,ja dan zakt je broek af.quote:Op woensdag 13 september 2023 23:14 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Snappen we. Maar we kunnen het niet iedereen naar het zin maken toch? De ene helft wil wel 's avonds, de andere helft niet. Sommige mensen willen het wel in hun container, andere niet... Best lastig hoor al die wensen in 1 proces moeten krijgen. Dat lukt gewoon echt niet.
[..]
Ik denk dat er aardig wat mensen voor de kerst al gaan weglopen. Maar ik denk dat de postnl vooral wijs moet zijn en in januari met een heel goed loonbod moet gaan komen. Ik hoor aardig wat geluid dat het daar voor wat mensen ook wel van afhangt.
Je moet helemaal niets meer hier doen,uit ervaring weet je hoe het verloopt,zie de tl s na tig jaar kunnen ze als schrobber aan de gang,dat gaat hem niet worden.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een balans vinden tussen organisatiebelang en wetgeving? Dat suggereert ten eerste dat organisatiebelang en wetgeving strijdig zijn, en ten tweede dat je blijkbaar de wetgeving niet hoeft te volgen als het niet in het belang van het bedrijf is. En dan vragen ze ook nog om creativiteit. Dit klinkt mij in de oren als een functie waarbij je creatief met wetgeving moet om gaan (speuren naar mazen en grijze gebieden) zodat PostNL door kan gaan met dubieuze praktijken. Ik denk niet dat ik hier op ga solliciteren
ongeschoold is er genoeg,en betalen doet het ook beter,en vaak weekend vrij en niet van die rare gebroken tijden.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:29 schreef wbwb het volgende:
Als het blijft zoals het nu is denk ik niet dat ik veel langer blijf, nee. Ik zie het met SKNJ ook nooit goed komen.
Ik heb alleen geen idee wat ik anders zou kunnen gaan doen qua baan. Heeft iemand suggesties?
Die advertentie is precies wat ik las... Maar nog steeds geen idee wat dat nou inhoudtquote:Op donderdag 14 september 2023 14:30 schreef wbwb het volgende:
[..]
[..]
Aldus https://www.postnl.nl/wer(...)ger-den-bosch-45507/
De nieuwe hoos aan klachten hier heeft te maken met de verschuiving van straten van x naar y of andersom... Nu weten mensen niet meer wanneer hun vaste post komt.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:39 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Dat gezemel met die pakketten is een drama(landelijk)aan het worden,als je ziet hoeveel huizen een brievenbus a la 1920 hebben,word je niet goed.Verder er wordt teveel verwacht,gisteren ook een die achter me aan kwam,dat ze 3 poststukken verachtte,ja die uitrol van de postapp(dat je alles ziet)is achteraf idd een drama.Verder wordt er heel veel "gekocht" en men is nver at home,ja dan zakt je broek af.
Ze hadden dat hele logisch bezorgen niet moeten doen. Beter hadden ze per depot gewoon de bezorgers de wijken moeten laten bekijken en de slechte stukken er uit moeten laten halen. Had tonnen met geld gescheeld.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:42 schreef ophaling10 het volgende:
dat geloof ik graag, die hele logische gein hadden ze gewoon centraal in mrt a.s. moeten uitrollen,we hebben zo de kerst ,je gaat echt stuk,dat is nu al.
https://beroepenvinder.nl/dmz/f?p=109:18:737199409220:quote:Op donderdag 14 september 2023 21:29 schreef wbwb het volgende:
Als het blijft zoals het nu is denk ik niet dat ik veel langer blijf, nee. Ik zie het met SKNJ ook nooit goed komen.
Ik heb alleen geen idee wat ik anders zou kunnen gaan doen qua baan. Heeft iemand suggesties?
Ik ben niet echt opgeleid, gezien ik niet eens de havo afgerond heb (alleen voor Nederlands gezakt in de coronaperiode). Ik ben 20 jaar en ik heb autisme, waardoor ik het ook heel lastig vind om iets anders te zoeken. Ik werk al ruim 5 jaar als postbezorger en heb het eigenlijk altijd met plezier gedaan, maar sinds Logisch Bezorgen is het echt niet meer leuk. Ik ben dus altijd postbezorger geweest en heb nog nooit iets anders gedaan en weet dus eigenlijk niet beter, dus daarom vind ik het ook lastig om te bedenken wat voor iets anders ik zou willen.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ongeschoold is er genoeg,en betalen doet het ook beter,en vaak weekend vrij en niet van die rare gebroken tijden.
Heb je een opleiding(en) genoeten dan is er ook veel keuze,zeker nu.
Verbaast me niks, ik heb vorige week zelfs een keer 122 minuten moeten plussen op 1 wijk. Dat is echt niet leuk meer.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:24 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb in 3 dagen 3 uur bijgeplust op 5:35 roostertijd. Dat is meer dan 50%... Stelletje mafketels. En dan nog zeggen dat het volgende week drukker wordt omdat ze binnen een achterstand hebben. Gezegend blij dat ik vrij ben.
buiten dat het is ook niet goed voor je gezondheid,wat er nu speelt, zeker als je 2 of 3 piek op een dag hebt,dat ga je spoedig merken.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:53 schreef wbwb het volgende:
[..]
Verbaast me niks, ik heb vorige week zelfs een keer 122 minuten moeten plussen op 1 wijk. Dat is echt niet leuk meer.
iets voor jezelf,waar je goed in bent?hier ga je het niet vinden(post)als je een reeks topics terugleest zie je alleen maar ellende en veel van hier zitten er niet meer bij(oude garde)quote:Op donderdag 14 september 2023 23:50 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik ben niet echt opgeleid, gezien ik niet eens de havo afgerond heb (alleen voor Nederlands gezakt in de coronaperiode). Ik ben 20 jaar en ik heb autisme, waardoor ik het ook heel lastig vind om iets anders te zoeken. Ik werk al ruim 5 jaar als postbezorger en heb het eigenlijk altijd met plezier gedaan, maar sinds Logisch Bezorgen is het echt niet meer leuk. Ik ben dus altijd postbezorger geweest en heb nog nooit iets anders gedaan en weet dus eigenlijk niet beter, dus daarom vind ik het ook lastig om te bedenken wat voor iets anders ik zou willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |