Niks geeft de bezorger dat recht, dat geef ik toch ook al aan? Maar niks geeft jou het recht op het ontvangen en openen van post die niet aan jou is gericht.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:41 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
En hoe moet ik dat doen als de postbode op eigen houtje de post op naam filtert zodat ik geen actie kan ondernemenWat geeft de bezorger überhaupt dat recht, adres is leading toch.
Voor zover ik weet is het officieel niet toegestaan. Maar het wordt in de regel gedoogd als het om een enkel poststuk gaat dat wordt doorgezonden. Maar het moet niet te gek worden. Dat geldt ook voor post voor oude bewoners die door de nieuwe bewoners zelf wordt doorgestuurd. Dat mag, maar het moet dan wel opnieuw gefrankeerd worden. Wie dat niet wil moet het maar retour sturen, dat is gratis.Als ik regelmatig dit soort post aantreft voor steeds hetzelfde adres (doorgestuurd zonder nieuwe frankering) vis ik het er uit en stuur het retour afzender met de mededeling "verhuisd".quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:25 schreef V__L_N het volgende:
Op papier bezorgen we op adres. Maar volgens de postwet ben je geen eigenaar van de post als jij hij niet aan jouw geadresseerd wordt en ben je verplicht te zorgen dat deze bij de juiste persoon uitkomt. Volgens de wet op de privacy en het briefgeheim mag je post van een ander ook niet open maken. Het is wel het recht van van de geadresseerde om te vragen of het ergens anders wordt bezorgd. Als er voor betaald wordt is het een doorzendservice/verhuisservice/overlijdensservice, jij zou dan nooit de post van de vorige bewoner zien. Het is ook niet echt tegen de regels om post aan een geadresseerde door te geven. We mogen namelijk instructies daarvoor gewoon opvolgen. De postnl noemt het dan overservice en heeft liever dat je een betaalde service neemt, maar het wordt wel oogluikend toegestaan (Zeker om goodwill te behouden bij ontvangers en verzenders)
Mare als kpn de vorige bewoners schrijft ipv jouw dan is dat de verantwoording van de kpn om hun zaken op orde te brengen. Ik neem tenminste aan dat je ooit jezelf correct hebt aangemeld bij de kpn en dat dit een administratief foutje betreft. Dus niet boos zijn op de bezorger maar op het bedrijf die z'n administratie niet op orde heeft.
@Zelf vis ik ook wel eens post er uit als ik weet dat de geadresseerde niet meer op het opgegeven adres woont. Dat stuur ik dan ook retour afzender ovv "vertrokken". Dat doe ik ook om te voorkomen dat ik steeds boze mensen achter mij aan krijg die klagen dat ze nog steeds post voor de oude bewoners krijgen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zelf vis ik ook wel eens post er uit als ik weet dat de geadresseerde niet meer op het opgegeven adres woont. Dat stuur ik dan ook retour afzender ovv "vertrokken". Dat doe ik ook om te voorkomen dat ik steeds boze mensen achter mij aan krijg die klagen dat ze nog steeds post voor de oude bewoners krijgen.
Dat die ik eigenlijk alleen met rouwkaarten, dan wil ik ook nog wel eens bij buren vragen of ze weten wat ze naartoe zijn verhuisd. Overige fouten zijn het probleem van de nieuwe bewoners.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zelf vis ik ook wel eens post er uit als ik weet dat de geadresseerde niet meer op het opgegeven adres woont.
Ik doe het ook niet standaard. In principe alleen als ik zeker weet dat het voor de vorige bewoner is en de huidige bewoners al eens achter mij aan zijn gekomen met post voor de vorige bewoner, (boos) roepend dat dit niet voor hun is. Ik weet dat het overservice is, maar het kost mij minder tijd dan mensen te woord te moeten staan en steeds het verschil tussen verkeerd bezorgde en verkeerd geadresseerde post uit te moeten leggen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:50 schreef wbwb het volgende:
Ik vis nooit post er zo uit en bezorg het altijd op het adres dat erop staat. Pas als de bewoner naar buiten komt en het teruggeeft plak ik er een retoursticker op. Of als er op het poststuk "retour afzender" o.i.d. geschreven is.
De enige uitzondering was een mevrouw die op 1 woonde en steeds heel lang klaagde over in haar woorden dan "die kut-Polen" op 1a, waarvan zij regelmatig post kreeg voor hen gezien zij vaak als adres 1 i.p.v. 1a opgaven. Na een paar keer zo'n lange toespraak van haar had ik het wel gehoord en bezorgde ik die post dus voortaan op 1a. Inmiddels woont die mevrouw niet meer op 1 en zit er een ander uitzendbureau-achtig ding op 1a, waardoor dat probleem er ook niet meer is.
Ah, het welbekende 'postbode!! Dit is verkeerd bezorgd!!'quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 20:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet standaard. In principe alleen als ik zeker weet dat het voor de vorige bewoner is en de huidige bewoners al eens achter mij aan zijn gekomen met post voor de vorige bewoner, (boos) roepend dat dit niet voor hun is. Ik weet dat het overservice is, maar het kost mij minder tijd dan mensen te woord te moeten staan en steeds het verschil tussen verkeerd bezorgde en verkeerd geadresseerde post uit te moeten leggen.
De kreet "verkeerd bezorgd" is ook verwarrend wanneer je die aantreft op een poststuk in je bundel.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:32 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ah, het welbekende 'postbode!! Dit is verkeerd bezorgd!!'
'Maar dit is toch uw adres op de envelop?'
'Ja, maar die woont hier al jaren niet meer.'
Zulke mensen willen het gewoonweg niet begrijpen. Ik neem zelden nog de moeite om het uit te leggen.
Aanbellen. Bij geen gehoor: post retour met reden "geen brievenbus".quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 22:16 schreef wbwb het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk als jullie post hebben voor een adres waar de screen over de voordeur heen zit terwijl ze alleen een brievenbus in de voordeur hebben?
Beetje afhankelijk, we mogen namelijk wel degelijk bezorgverzoekjes overnemen. Briefje op de deur, pakketje naar de buren enzo. Tl heeft hier al een keer gezegd dat dit soort zaken dan te verwarrend zijn om post en pakketjes los van elkaar te zien. Dus zolang het de spuigaten niet uitloopt kan het, maar het mag eigenlijk geen extra tijd (is geld) kosten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het officieel niet toegestaan. Maar het wordt in de regel gedoogd als het om een enkel poststuk gaat dat wordt doorgezonden. Maar het moet niet te gek worden. Dat geldt ook voor post voor oude bewoners die door de nieuwe bewoners zelf wordt doorgestuurd. Dat mag, maar het moet dan wel opnieuw gefrankeerd worden. Wie dat niet wil moet het maar retour sturen, dat is gratis.Als ik regelmatig dit soort post aantreft voor steeds hetzelfde adres (doorgestuurd zonder nieuwe frankering) vis ik het er uit en stuur het retour afzender met de mededeling "verhuisd".
Bedoel je een hordeur? Want dan is het gewoon hor open, post er in. Hor dicht en next.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 22:16 schreef wbwb het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk als jullie post hebben voor een adres waar de screen over de voordeur heen zit terwijl ze alleen een brievenbus in de voordeur hebben?
buiten de kans van verliezen,wat te denken van een onverwachte manoevre, het gaat alleen om $$$ niet om mensen. Ja geld verdienen kun je er niet,daar moet je echt niet aan denken als je er zit.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:26 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zag net een postbezorger fietsen met een postvest vol uitstekende pakjes en post. Met één verkeerde beweging of bukken flikkert alle post op de straat. Niet echt handig lijkt me. Sowieso best respect voor postbezorgers, heb het zelf ook jaren gedaan als bijbaan maar het er is de laatste jaren alleen maar slechter op geworden. Best wel actieve baan en mis het soms nog maar met mijn kantoorbaan nu verdien ik gewoon een smak meer geld zonder fysieke inspanning en lekker droog binnen...
Mensen doen het zichzelf ook aan. Als ik sommige collega's zie rijden af en toe. Vijf tassen achterop, twee tassen aan het stuur, en dan soms het postvest ook nog helemaal vol gestampt met post. En dat allemaal omdat ze geen zin hebben om een extra keer op en neer te fietsen naar het depot. Gekkenwerk, zeker op die drukke smalle fietspaden in de binnenstad. Want er hoeft maar even een passerende fietser iets te rakelings langs je te rijden en met een volle boodschappentas tegen je volle fietstassen aan te tikken en je verliest je evenwicht en je gaat op je muil. Niet doen, zeg ik altijd. Gewoon nog een keer bijladen en de extra tijd bijplussen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 16:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
buiten de kans van verliezen,wat te denken van een onverwachte manoevre, het gaat alleen om $$$ niet om mensen. Ja geld verdienen kun je er niet,daar moet je echt niet aan denken als je er zit.
Dat allerlaatste woord daar zijn veel bang voor.Daarom nemen ze ook zoveel mee.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mensen doen het zichzelf ook aan. Als ik sommige collega's zie rijden af en toe. Vijf tassen achterop, twee tassen aan het stuur, en dan soms het postvest ook nog helemaal vol gestampt met post. En dat allemaal omdat ze geen zin hebben om een extra keer op en neer te fietsen naar het depot. Gekkenwerk, zeker op die drukke smalle fietspaden in de binnenstad. Want er hoeft maar even een passerende fietser iets te rakelings langs je te rijden en met een volle boodschappentas tegen je volle fietstassen aan te tikken en je verliest je evenwicht en je gaat op je muil. Niet doen, zeg ik altijd. Gewoon nog een keer bijladen en de extra tijd bijplussen.
https://www.manners.nl/he(...)gers-bij-het-postnl/quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:26 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zag net een postbezorger fietsen met een postvest vol uitstekende pakjes en post. Met één verkeerde beweging of bukken flikkert alle post op de straat. Niet echt handig lijkt me. Sowieso best respect voor postbezorgers, heb het zelf ook jaren gedaan als bijbaan maar het er is de laatste jaren alleen maar slechter op geworden. Best wel actieve baan en mis het soms nog maar met mijn kantoorbaan nu verdien ik gewoon een smak meer geld zonder fysieke inspanning en lekker droog binnen...
Tja, het is niet alsof ze de afgelopen maanden echt een goede bezorgreputatie hadden... Kunnen het geld beter besteden aan betere waardering voor het personeel. Als ze nooit meer zouden adverteren weet nog steeds iedereen wie PostNL is, iets met een monopolie.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gelukkig wordt het door PostNL op ons bezuinigde geld goed besteed. Want we krijgen een heuse brand refresh. Dat wordt weer auto's overspuiten en nieuwe werkkleding ontwerpen.
https://www.marketingtrib(...)d-tot-snel/index.xml
en iets met een boog eromheen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 18:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Tja, het is niet alsof ze de afgelopen maanden echt een goede bezorgreputatie hadden... Kunnen het geld beter besteden aan betere waardering voor het personeel. Als ze nooit meer zouden adverteren weet nog steeds iedereen wie PostNL is, iets met een monopolie.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
https://www.manners.nl/he(...)gers-bij-het-postnl/
Redelijk nieuw artikel maar verouderde informatie, was nu toch 6 cent oid?quote:Ben je dus 3,5 jaar lang de beste postbezorger van het land, dan krijg je een totale salarisverhoging van minder dan een euro per uur.
Nope. De info die ze gebruiken komt rechtstreeks uit de cao. De genoemde uurlonen gelden nog steeds, maar ze moeten iedereen meer betalen dan dat omdat het wettelijk minimumloon hoger is. Het bedrijf is eigenlijk heel sociaal realiseer ik me nu ineens: elke postbezorger is gelijk en krijgt hetzelfde loon.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 20:27 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
[..]
Redelijk nieuw artikel maar verouderde informatie, was nu toch 6 cent oid?![]()
Ja, dat bedoelde ik. Na aanvulling tot het wettelijk minimumloon is het verschil toch nog maar 6 cent?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 07:30 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nope. De info die ze gebruiken komt rechtstreeks uit de cao. De genoemde uurlonen gelden nog steeds, maar ze moeten iedereen meer betalen dan dat omdat het wettelijk minimumloon hoger is. Het bedrijf is eigenlijk heel sociaal realiseer ik me nu ineens: elke postbezorger is gelijk en krijgt hetzelfde loon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |