Vreemd, zal hij alweer directeur af zijn?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik krijg hier een verwijderd pagina.
Heeft iedereen dat als inlogt op de webversie van het rooster dat je een extra code moet invoeren?
ze doen het allemaal veel te moeilijk,het lijkt net of alles koek en ei is, achter de schermen weten we wel beter.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 12:36 schreef wbwb het volgende:
[..]
Het gaat om iWelcome Authenticator, nog nooit van gehoord overigens
Dat is een feit. Even inloggen en dan eerst nog op zoek moeten naar mijn telefoon. Rot op, als ik dat had gewild had ik ook wel de app geopend.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:09 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja en dat is iedere keer zeer irritant en overbodig
Eerder dat de it zoals gewoonlijk weer compleet faalt.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 15:24 schreef the_X het volgende:
[..]
Vreemd, zal hij alweer directeur af zijn?
Hier een link op de open pagina https://www.postnl.nl/ove(...)-van-mail-nederland/
Vergeet alle mislukte projecten inmiddels niet. Zoals de chat en de reacties op de nieuwsberichten. Oh en nog meer onzin dingen als tradler, de quiz app voor nieuwe bezorgers, enne terugbel opties. En dan nog de dingen die de postnl zelf in de ban doet zelfs als ze handig zijn, zoals de scanner en de pakketlijsten.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 21:11 schreef Bezorgertje het volgende:
De it van postnl is vooral werkverschaffing. Vol met onzinnige zaken als je ziet deze pagina als postbezorger, je pakje komt gisteren etc etc. Zonder waren we beter af 😉
Het it gebeuren vind ik op nveau kleuterschool,een hoop interessant doen,maar het is een zooitje.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 23:20 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is een feit. Even inloggen en dan eerst nog op zoek moeten naar mijn telefoon. Rot op, als ik dat had gewild had ik ook wel de app geopend.
[..]
Eerder dat de it zoals gewoonlijk weer compleet faalt.
[..]
Vergeet alle mislukte projecten inmiddels niet. Zoals de chat en de reacties op de nieuwsberichten. Oh en nog meer onzin dingen als tradler, de quiz app voor nieuwe bezorgers, enne terugbel opties. En dan nog de dingen die de postnl zelf in de ban doet zelfs als ze handig zijn, zoals de scanner en de pakketlijsten.
sterker nog we kieperen er gewoon nog een zooitje( "daling") bij.quote:Op maandag 4 september 2023 22:58 schreef V__L_N het volgende:
Het blijft erg stil met maatregelen over werken bij 30 graden... Typisch geen code geel of oranje betekend zelf geen initiatief.
ja dat is een van de problemen die er landelijk spelen, wat met cmas, dan ga je los op je halve contract,btw ik zag net alweer dat het aantal "vacatures" aan het toenemen is,ja dat worden er nog meer,die paar tientjes paaigeld komt niemand voor.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:12 schreef wbwb het volgende:
Pff… vandaag pas klaar om 16:00 en dan had ik maar 1 piekwijk gedaan waarmee ik om 11:05 (chauffeur was naar de verkeerde plaats gereden) begonnen ben en wat vlooienpost gedaan, eigenlijk had ik nog een dalwijk moeten doen, maar ik was er echt ff klaar mee. Ik vind die wijken met Logisch Bezorgen ook echt veel te groot en niet te doen zo.
Toevallig ben/ga ik net overstappen van abonnement, heb je een linkje of een kleine faq hoe dit aan te pakken? "Gewoon" contact met HR erover opnemen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als je nog een aanvulling wil, kijk dan eens naar je telefooncontract. Als je dat namelijk verlengd, en daarbij maakt het niet uit wat je nieuwe maandbedrag wordt, en je stuurt een kopie van je nieuwe contract, plus een bankafschrift waarop de afschrijving zichtbaar is, naar de HR afdeling, dan wordt je smartphonevergoeding verhoogd van 8 naar 12 euro per maand.
Ja, gewoon contact met ze opnemen en de gevraagde documenten opsturen.quote:Op woensdag 6 september 2023 18:37 schreef the_X het volgende:
[..]
Toevallig ben/ga ik net overstappen van abonnement, heb je een linkje of een kleine faq hoe dit aan te pakken? "Gewoon" contact met HR erover opnemen?
Hier heeft mijn briljante (ahum) tl bedacht dat ie ook echt gaat rekenen met die nieuwe tijden. Voor mijn wijk gaan er 40 adressen af (na ja 100 af 60 bij). En dat levert een tijdwinst op van 5 uur per week denken ze. En dus geeft ie me voor 5 uur aan een extra wijk erbij. Dus totaal ga ik dan ws dus iets van 6 uur extra werken per week. Best een slimme manier om dat giga personeelstekort op te lossen wat ze hebben hier.quote:Op zondag 10 september 2023 16:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dinsdag beginnen we hier met "Efficiënt Bezorgen". De OR, die in een onverwacht daadkrachtige bui eerder nog had gezegd hier geen toestemming voor te geven, omdat de invoering van OLK (Optimalisatie Logistieke Keten) tot grote chaos had geleid, is blijkbaar toch akkoord gegaan. Opvallend toch weer hoe ze eerst met veel bravoure te kennen geven geen toestemming te geven, om vervolgens zonder hier enige ruchtbaarheid aan te geven (zelfs in de eigen notulen is er niets van terug te vinden) de keutel weer intrekken.
Niet dat dit mij verbaast. De OR is veel geblaat maar weinig wol, en PostNL weet dat zelf ook, dus dat ze zich weinig aantrekken van de OR hoeft geen verbazing te wekken.
Dus terwijl we nog amper van de vorige reorganisatie bekomen zijn, komt de nieuwe er al weer aan. Ik verwacht weinig goeds. Iedereen heeft volgende week ineens nieuwe lopen, maar voor veel mensen is het nog een verrassing wat deze inhouden, want de loopwijzers en plattegronden in de app (en op de site) doen het niet. We hebben wel een paar maanden terug de gelegenheid gehad om commentaar te geven op de routes en om aanpassingen door te geven, maar omdat we daar nooit een reactie op hebben ontvangen denk ik niet dat ze er iets mee gedaan hebben.
Ik heb de looptijden bekeken en hoewel ik sommige wijken heb gezien die in mijn ogen goed staan qua looptijd, of zelfs aan de ruime kant, is het grootste deel krap tot zeer krap. Er zijn wijken bij waarbij ten opzichte van de huidige situatie amper iets veranderd is (zelfde adressen, nagenoeg zelfde loopvolgorde) maar waarvan de looptijd wel gehalveerd is.
Resultaat is ook dat we nu (op papier althans) ineens 10 mensen te veel hebben. Desondanks gaat men hier vrolijk door met het aannemen van nieuwe mensen. Zou dat zijn omdat de TC's hier zelf ook wel weten dat de papieren tijden voor geen meter kloppen, of willen ze wat mensen achter de hand hebben ter vervanging van de bezorgers die de komende weken scheldend en tierend hun ontslag gaan indienen?
Voordeel is wel dat PostNL, als het hier straks weer gierend misloopt en er wijken blijven staan, niet langer de schuld bij de krappe arbeidsmarkt kan leggen. Hun eigen onfeilbare rekenmodel heeft immers aangetoond dat we juist mensen te veel hebben?
Even op indeed gekeken net, de vacatures lopen weer op,de reviews)(negatief)ook,als iemand zich van te voren inleest komt die echt niet,zeker niet voor het te weinige geld, i.c.m toekomstperspectieven,nog heel even dan krijg je net zoveel als dat je niet werkt.De looptijden welke te laag staan is de zoveelste dieverij,ben benieuwd hoeveel miljoen er afgepakt is sinds het begin pbz.quote:Op zondag 10 september 2023 16:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dinsdag beginnen we hier met "Efficiënt Bezorgen". De OR, die in een onverwacht daadkrachtige bui eerder nog had gezegd hier geen toestemming voor te geven, omdat de invoering van OLK (Optimalisatie Logistieke Keten) tot grote chaos had geleid, is blijkbaar toch akkoord gegaan. Opvallend toch weer hoe ze eerst met veel bravoure te kennen geven geen toestemming te geven, om vervolgens zonder hier enige ruchtbaarheid aan te geven (zelfs in de eigen notulen is er niets van terug te vinden) de keutel weer intrekken.
Niet dat dit mij verbaast. De OR is veel geblaat maar weinig wol, en PostNL weet dat zelf ook, dus dat ze zich weinig aantrekken van de OR hoeft geen verbazing te wekken.
Dus terwijl we nog amper van de vorige reorganisatie bekomen zijn, komt de nieuwe er al weer aan. Ik verwacht weinig goeds. Iedereen heeft volgende week ineens nieuwe lopen, maar voor veel mensen is het nog een verrassing wat deze inhouden, want de loopwijzers en plattegronden in de app (en op de site) doen het niet. We hebben wel een paar maanden terug de gelegenheid gehad om commentaar te geven op de routes en om aanpassingen door te geven, maar omdat we daar nooit een reactie op hebben ontvangen denk ik niet dat ze er iets mee gedaan hebben.
Ik heb de looptijden bekeken en hoewel ik sommige wijken heb gezien die in mijn ogen goed staan qua looptijd, of zelfs aan de ruime kant, is het grootste deel krap tot zeer krap. Er zijn wijken bij waarbij ten opzichte van de huidige situatie amper iets veranderd is (zelfde adressen, nagenoeg zelfde loopvolgorde) maar waarvan de looptijd wel gehalveerd is.
Resultaat is ook dat we nu (op papier althans) ineens 10 mensen te veel hebben. Desondanks gaat men hier vrolijk door met het aannemen van nieuwe mensen. Zou dat zijn omdat de TC's hier zelf ook wel weten dat de papieren tijden voor geen meter kloppen, of willen ze wat mensen achter de hand hebben ter vervanging van de bezorgers die de komende weken scheldend en tierend hun ontslag gaan indienen?
Voordeel is wel dat PostNL, als het hier straks weer gierend misloopt en er wijken blijven staan, niet langer de schuld bij de krappe arbeidsmarkt kan leggen. Hun eigen onfeilbare rekenmodel heeft immers aangetoond dat we juist mensen te veel hebben?
die Or kunnen ze beter opdoeken. btw die 2,5 week heb je nodig om bij te komen van deze weekquote:Op zondag 10 september 2023 23:40 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hier heeft mijn briljante (ahum) tl bedacht dat ie ook echt gaat rekenen met die nieuwe tijden. Voor mijn wijk gaan er 40 adressen af (na ja 100 af 60 bij). En dat levert een tijdwinst op van 5 uur per week denken ze. En dus geeft ie me voor 5 uur aan een extra wijk erbij. Dus totaal ga ik dan ws dus iets van 6 uur extra werken per week. Best een slimme manier om dat giga personeelstekort op te lossen wat ze hebben hier.
Waarbij is trouwens denk dat ze zich gaan vergissen want er gaan een hoop mensen nog opstappen. Na olk was er een hoos, maar ik verwacht na lb ook. Zeker omdat we nu met mega krappe tijden de drukste periode van het jaar in gaan. En de evaluatie van die tijden is pas op 5 december.
Overigens is de Or nog steeds niet akkoord met LB. Maar hun adviezen zijn niet bindend en het bedrijf mag ze dus naast zich neerleggen. En dat doen ze dus nu ook.
We beginnen hier ook dinsdag. Maar ik werk deze week 3 dagen en daarna ben ik 2,5 week vrij. Mijn timing was perfect deze keer.
Dat klopt niet. Afhankelijk van het onderwerp heeft de OR adviesrecht of instemmingsrecht. Een advies van de OR mag PostNL negeren, maar als de OR ergens geen toestemming voor geeft mag PostNL het niet invoeren. Voor het invoeren van LB (en de bijbehorende nieuwe WTR) is instemming van de OR nodig. Aangezien dit gewoon wordt ingevoerd ga ik er vanuit dat de OR op het laatste moment toch toestemming heeft gegeven. Dat kan niet anders.quote:Op zondag 10 september 2023 23:40 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Overigens is de Or nog steeds niet akkoord met LB. Maar hun adviezen zijn niet bindend en het bedrijf mag ze dus naast zich neerleggen. En dat doen ze dus nu ook.
Op de eigen website lopen ze ook op. Apart ook om te zien dat ze nog steeds reclame maken met tot 20.00. Maar dat dat in de praktijk is afgeschaft.quote:Op maandag 11 september 2023 09:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Even op indeed gekeken net, de vacatures lopen weer op,de reviews)(negatief)ook,als iemand zich van te voren inleest komt die echt niet,zeker niet voor het te weinige geld, i.c.m toekomstperspectieven,nog heel even dan krijg je net zoveel als dat je niet werkt.De looptijden welke te laag staan is de zoveelste dieverij,ben benieuwd hoeveel miljoen er afgepakt is sinds het begin pbz.
Ik heb die 2,5 week al nodig om bij te komen van het hele voorbereidende proces. Eerlijk, bezorgen is leuk. Maar het bedrijf is compleet naar de klote.quote:Op maandag 11 september 2023 09:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die Or kunnen ze beter opdoeken. btw die 2,5 week heb je nodig om bij te komen van deze week
dat laatste zekerquote:Op maandag 11 september 2023 23:00 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Op de eigen website lopen ze ook op. Apart ook om te zien dat ze nog steeds reclame maken met tot 20.00. Maar dat dat in de praktijk is afgeschaft.
[..]
Ik heb die 2,5 week al nodig om bij te komen van het hele voorbereidende proces. Eerlijk, bezorgen is leuk. Maar het bedrijf is compleet naar de klote.
ja dat van die pakketten mag niet is verboden,er is ook 50k geschonkenquote:Op dinsdag 12 september 2023 16:05 schreef V__L_N het volgende:
5 kwartier bijplussen op 2 en een kwartier uur... Goh met dat logisch bezorgen gaan we er mega op voorruit.
Enne de losse post tussen de pakketjes is weer terug.
Kramerica hoe is het bij jullie verlopen?
wel makkelijk met 1 wijk per dag zit je al aan je contracturenquote:Op dinsdag 12 september 2023 16:05 schreef V__L_N het volgende:
5 kwartier bijplussen op 2 en een kwartier uur... Goh met dat logisch bezorgen gaan we er mega op voorruit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |