Ik volg je geloof ik niet helemaal. Welk verschil? De uurlonen uit de lopende cao zijn:quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 10:17 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik. Na aanvulling tot het wettelijk minimumloon is het verschil toch nog maar 6 cent?
Niet allemaal hoor, ik dus niet, want ik krijg die aanvulling tot minimumloon niet, ondanks dat laatst nog in een nieuwsbrief stond dat alle postbezorgers die krijgen…quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik volg je geloof ik niet helemaal. Welk verschil? De uurlonen uit de lopende cao zijn:
¤11,14 (trede 0)
¤11,74 (trede 1)
¤11,95 (trede 2)
¤12,07 (trede 3)
Het wml is ¤12,08 per uur. Dat is het uurloon wat we allemaal krijgen, ongeacht je schaaljaar. De hoogste trede krijgt dus volgens de cao een cent minder dan het minimum en krijgt dus een aanvulling.
Vóór 1 juli van dit jaar lag het minimumloon rond de ¤11,71.
Jij bent een uitzondering. Postnl is wettelijk gezien niet verplicht om jou die 12,08 te betalen. Ze moeten jou het loon betalen zoals met jou is afgesproken. Zolang dat boven het minimum ligt, houden ze zich aan de regels en afspraken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:26 schreef wbwb het volgende:
[..]
Niet allemaal hoor, ik dus niet, want ik krijg die aanvulling tot minimumloon niet, ondanks dat laatst nog in een nieuwsbrief stond dat alle postbezorgers die krijgen…
Dat is leuk en aardig, maar het idee van die afspraak is dat ik net zoveel verdien als iemand die daadwerkelijk in die schaal valt, wat nu dus niet het geval is gezien die wel die aanvulling krijgen en ik niet, plus dan moeten ze ook niet in de nieuwsbrief "alle postbezorgers" schrijven als het niet daadwerkelijk om alle postbezorgers gaat.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Jij bent een uitzondering. Postnl is wettelijk gezien niet verplicht om jou die 12,08 te betalen. Ze moeten jou het loon betalen zoals met jou is afgesproken. Zolang dat boven het minimum ligt, houden ze zich aan de regels en afspraken.
Krijg jij die aanvulling niet? Wat apart! Wat is jouw uurloon dan, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:49 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig, maar het idee van die afspraak is dat ik net zoveel verdien als iemand die daadwerkelijk in die schaal valt, wat nu dus niet het geval is gezien die wel die aanvulling krijgen en ik niet, plus dan moeten ze ook niet in de nieuwsbrief "alle postbezorgers" schrijven als het niet daadwerkelijk om alle postbezorgers gaat.
Deze reclame is echt om te huilen zo slecht. Die muziek ook... Verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gelukkig wordt het door PostNL op ons bezuinigde geld goed besteed. Want we krijgen een heuse brand refresh. Dat wordt weer auto's overspuiten en nieuwe werkkleding ontwerpen.
https://www.marketingtrib(...)d-tot-snel/index.xml
Ik vind het wel een goed punt dat nu de buitenwereld langzaam begint door te dringen hoe het binnen er aan toe gaat. Niet alleen letterlijk binnen maar binnen in het bedrijf in z'n totaal. Postnl is er iets te lang mee weg gekomen dat ze roepen dat ze hun best doen en het niet aan hun ligt. Dat salaris verhogingen niet de oplossing is. Nu wordt ik regelmatig aangesproken door mensen die zeggen dat ze het schandalig vinden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:39 schreef ophaling10 het volgende:
dit kwam ik net ook tegen had het eerder nog niet gezien:https://www.reddit.com/r/(...)nde_postnl_werkdruk/
Ah ik denk dat ik dan met de situatie van voor 1 juli verward was.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik volg je geloof ik niet helemaal. Welk verschil? De uurlonen uit de lopende cao zijn:
¤11,14 (trede 0)
¤11,74 (trede 1)
¤11,95 (trede 2)
¤12,07 (trede 3)
Het wml is ¤12,08 per uur. Dat is het uurloon wat we allemaal krijgen, ongeacht je schaaljaar. De hoogste trede krijgt dus volgens de cao een cent minder dan het minimum en krijgt dus een aanvulling.
Vóór 1 juli van dit jaar lag het minimumloon rond de ¤11,71.
Met Logisch Bezorgen word ik straks op 16 uur ingeroosterd terwijl mijn contract 25 uur is. PostNL is wettelijk verplicht mij minstens 25 uur uit te betalen, dus als ze mij absoluut 9 uur per week cadeau willen geven, prima.quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:07 schreef ophaling10 het volgende:
@:VlnVoor het nieuwe logisch bezorgen wordt ik straks 8 uur ingeroosterd van mijn 14,5 uur. Mensen spreken daar wel echt schande van als ik het ze vertel. En met het salaris erbij is de rekensom snel gemaakt.
Als ze dit zo door zetten(landelijk )gaan ze allemaal moven,die 36/40 zit er per 1-1 aan te komen ,door dit soort grappen,meer werk in minder tijd te stoppen,proberen ze wederom geld te pakken.
Voor jongelingen en beginners zou ik toch adviseren ,om hier niet al te lang te blijven,er is zoveel meer in de wereld.(beter beter betaald,betere arbeidsvoorwaarden,5 weken vt, etc..)
Ze mogen je ook niet voor 34 uur inroosteren. Maximaal 5 uur per dag en maximaal 3 keer per week 5,5 uur per dag staat in het detailontwerp bezorgen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Met Logisch Bezorgen word ik straks op 16 uur ingeroosterd terwijl mijn contract 25 uur is. PostNL is wettelijk verplicht mij minstens 25 uur uit te betalen, dus als ze mij absoluut 9 uur per week cadeau willen geven, prima.
Als ze maar niet denken dat ze mij dan de week erop ineens voor 34 uur kunnen gaan inroosteren. Want dat gaan we dus niet doen.
ik denk dat ze het laatste gaan doen,zo proberen ze alle tekorten op te vullen,de bezorgers worden er niet wijzer van,alleen minder(en dan doel ik op een ding) en een 2e is dat ze iedereen terug gaan zetten naar kleinere contracten en geloof het of niet, mensen die toegeven zijn er veel,quote:Op zondag 27 augustus 2023 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Met Logisch Bezorgen word ik straks op 16 uur ingeroosterd terwijl mijn contract 25 uur is. PostNL is wettelijk verplicht mij minstens 25 uur uit te betalen, dus als ze mij absoluut 9 uur per week cadeau willen geven, prima.
Als ze maar niet denken dat ze mij dan de week erop ineens voor 34 uur kunnen gaan inroosteren. Want dat gaan we dus niet doen.
Tja, maar dat spel voeren ze dus wel. En er zijn wel steeds mensen die er in trappen. Ik kwam er laatst 1 tegen die 10 uur was ingeroosterd op 1 dag. Ze vroeg nog, kan er wat af. Dat kon niet. Uiteindelijk is ze op de dag zelf om 6 uur gestopt. Toen had ze er 8 uur opzitten. Volgende dag moest ze die wijk er even bij doen. Totale looptijd die week 30+ in 4 dagen op een contract van 20 uur. En ze slikte het gewoon. Net als veel andere.quote:Op zondag 27 augustus 2023 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier is het woord contract verlaging ook al 3 of 4 keer gevallen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:27 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik denk dat ze het laatste gaan doen,zo proberen ze alle tekorten op te vullen,de bezorgers worden er niet wijzer van,alleen minder(en dan doel ik op een ding) en een 2e is dat ze iedereen terug gaan zetten naar kleinere contracten en geloof het of niet, mensen die toegeven zijn er veel,
fraaie berichten bij de tram,als dat hier maar ook niet gebeurt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:04 schreef the_X het volgende:
Wij krijgen een nieuwe "sub" directeur voor Mail https://mijnpostnl.nl/nie(...)cteur-mail-nederland
Die link werkt voor mij nietquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:48 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.li/ilgod
toch mag de screening wel een stuk beter.
wat raar hier welquote:
Ik krijg een CAPTCHA en als ik die invul kom ik weer bij die CAPTCHA terecht i.p.v. dat ik daadwerkelijk op die site kom. Voorheen heeft die site wel altijd gewerkt hier en dan zonder CAPTCHA.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 21:25 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wat raar hier wel
hier zie je alleen een voorstuk:
https://dvhn.nl/drenthe/J(...)-Assen-28611172.html
Ik krijg hier een verwijderd pagina.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:04 schreef the_X het volgende:
Wij krijgen een nieuwe "sub" directeur voor Mail https://mijnpostnl.nl/nie(...)cteur-mail-nederland
Iedereen durft ik niet te zeggen, maar ik heb het ook. Zullen ze wel dezelfde reden voor geven dat je bij de app dat ook eenmalig moet doen, volgens het bericht van postnl "Extra veilig inloggen" dat vorige week verscheen. Bij de accountinstellingen kun je ook kiezen om dat via "de" authenticatie-app te doen, maar het is me niet duidelijk welke dat precies moet zijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:54 schreef V__L_N het volgende:
Heeft iedereen dat als inlogt op de webversie van het rooster dat je een extra code moet invoeren?
ja en dat is iedere keer zeer irritant en overbodigquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik krijg hier een verwijderd pagina.
Heeft iedereen dat als inlogt op de webversie van het rooster dat je een extra code moet invoeren?
ja ik begrijp niet dat die eerdere niet werkt,je kan het met een vogelprogramma vrijschakelen(premium)quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:49 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik krijg een CAPTCHA en als ik die invul kom ik weer bij die CAPTCHA terecht i.p.v. dat ik daadwerkelijk op die site kom. Voorheen heeft die site wel altijd gewerkt hier en dan zonder CAPTCHA.
Hoe dan ook triest dat dit gebeurd. Overigens heb ik ook geen idee hoe je dit wou voorkomen met screening.
die van microsoft is de beste(auth)quote:Op woensdag 30 augustus 2023 01:42 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Iedereen durft ik niet te zeggen, maar ik heb het ook. Zullen ze wel dezelfde reden voor geven dat je bij de app dat ook eenmalig moet doen, volgens het bericht van postnl "Extra veilig inloggen" dat vorige week verscheen. Bij de accountinstellingen kun je ook kiezen om dat via "de" authenticatie-app te doen, maar het is me niet duidelijk welke dat precies moet zijn.
De tekst spreekt over pushmeldingen die je via de app zou krijgen, lijkt me niet een reguliere totp-app die een code genereert.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:12 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die van microsoft is de beste(auth)
Het gaat om iWelcome Authenticator, nog nooit van gehoord overigensquote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:20 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
De tekst spreekt over pushmeldingen die je via de app zou krijgen, lijkt me niet een reguliere totp-app die een code genereert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |