Is dat niet normaal dan?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Er zijn collega's die jaarlijks veel geld toeleggen op de werkzaamheden.
De aanschaf van een "deugdelijke" fiets is geheel voor eigen rekening. Je krijgt elke maand een vergoeding voor het gebruik van deze fiets. De bedragen zijn als volgt:quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:46 schreef stropdaz het volgende:
Maar als ik zoiets lees: https://www.postbike.nl/postbike-pro-one/a3526
Dan moet je dat als postbode dus (grotendeels) zelf betalen?
Postnl zorgt niet voor zo'n fiets?
Als je binnen een jaar kosten aan je fiets hebt die hoger zijn dan 12 keer je maandelijkse vergoeding (in de meeste gevallen dus 126 euro) kun je een verzoek indienen om het verschil terug te krijgen van postnl.quote:Daadwerkelijk gewerkte uren per week / Netto fietsvergoeding per maand
tot en met 6 uren / ¤ 4,00
meer dan 6 uur tot en met 9 uren / ¤ 6,00
meer dan 9 uur tot en met 12 uren / ¤ 8,00
meer dan 12 uur tot en met 16 uren / ¤ 9,25
meer dan 16 uur / ¤ 10,50
Je voelt je niet geroepen begrijp ik? Leuk als bijbaantje misschienquote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:52 schreef stropdaz het volgende:
Helder. Schrik er keer op keer weer van.
Geen wonder die tekorten
Heerlijk weer joh, lekker uitwaaien. En heb 4 dalwijken, die vallen tegenwoordig goed te doen. Dat het in lijkt te storten kan ik alleen maar bevestigen. Al spreken managers nog steeds van geslaagde " efficientie slagen". Keer meelopen zou ze goed op de neus laten kijken..quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:18 schreef wbwb het volgende:
Ik heb echt zo weinig zin om te werken vandaag met dit weer, pff…
Sterkte, glad vergeten dat post gewoon doorgaat. Niet normaal dit.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:18 schreef wbwb het volgende:
Ik heb echt zo weinig zin om te werken vandaag met dit weer, pff…
In principe kunnen ze alles. Maar wordt het meestal niet gedaan. Het is dan aan de bezorgers zelf om het op te lossen. In mijn geval blijf ik dus nu gewoon binnen en wacht tot 12 uur of 1 uur. Gelukkig is mijn andere werk flexibel en mag en kan ik dat doorschuiven naar een andere dag.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:28 schreef Drxx het volgende:
[..]
Sterkte, glad vergeten dat post gewoon doorgaat. Niet normaal dit.
Post komt toch al een tijdje niet meer iedere dag dacht ik? Kunnen ze schema's niet een dagje verplaataen i.v.m levensgevaarlijke situaties?
Ondergewaardeerde helden.
Wij bezorgen wel nog elke dag 24-uurspost, waaronder postzegelpost en de meeste brievenbuspakjes. Niet-24-uurspost wordt in X-wijken alleen op dinsdag en donderdag bezorgd en in Y-wijken alleen op woensdag en vrijdag.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:28 schreef Drxx het volgende:
[..]
Sterkte, glad vergeten dat post gewoon doorgaat. Niet normaal dit.
Post komt toch al een tijdje niet meer iedere dag dacht ik? Kunnen ze schema's niet een dagje verplaataen i.v.m levensgevaarlijke situaties?
Ondergewaardeerde helden.
quote:Aanvullende maatregel(en):
Jouw veiligheid staat voorop. Daarom gaan we in onderstaande gebieden pas vanaf een later moment bezorgen vanwege code rood en heb je de mogelijkheid om (vrijwillig) tot 21.00 uur te bezorgen:
In Noord-Holland mag je pas vanaf 13:00 uur gaan bezorgen
In Flevoland mag je pas vanaf 14:00 uur gaan bezorgen
In Friesland mag je pas vanaf 15:00 uur gaan bezorgen
Om 12:00 hebben we de situatie opnieuw bekeken voor deze provincies en als er iets is veranderd, ontvang je een update.
In de overige provincies is het geen code rood en nemen we geen extra maatregelen. Als dit verandert, informeren we je daarover.
ja stel je voor dat ze thuisblijven en morgen moeten plussen dat kost geld,en dan komt de zomerdiefstal in het gedrang.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:07 schreef V__L_N het volgende:
Aah we zijn wakker geworden na een hele stapel alerts:
[..]
Had gekund ja. Maar dan had ik alsnog terug moeten gaan door de storm naar het depot en vervolgens naar huis. Dat is in mijn geval niet bepaald om de hoek en dan had ik later op de dag alsnog die wijk moeten doen. Ik was toch al buiten en kon net zo goed het werk afmaken. En ik weet nog hoe het een aantal jaren geleden tijdens een megastorm ging toen ik na aankomst op het depot besloot dat het niet veilig was en weer terug naar huis ben gegaan. Dat heeft uiteindelijk mij en een aantal collega's een bak gezeik opgeleverd en dat wilde ik niet deze keer voorkomen. Feit blijft staan dat ze veel te laat met "aanvullende maatregelen" kwamen. Ik moet als een van de eersten op het depot zijn om uit te laden. Ze weten hoe laat dat is en als ik voor die tijd niets hoor, ga ik er gewoon heen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:34 schreef V__L_N het volgende:
De sortering was al begonnen voordat de code rood kwam. Maar jij had natuurlijk ook slim kunnen zijn en de boel terug kunnen zetten en tegen je tl zeggen, ik red dit vandaag niet meer.
momenteel lijkt het meer op Tjolk(voor wie het nog kent)quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:32 schreef V__L_N het volgende:
Het is tijd voor een update van de OP denk ik.
Is het trouwens niet van de rails met OLK? Ik geloof echt dat dit een gevalletje titanic is. Vandaag miste ik de helft van mijn grote post en ook veel pakjes. Binnen dus weer afgebroken. Dat schuift dus naar de donderdag. Zo fijn om mensen oude spullen te brengen.
na al die tijd weet je het nu wel toch? het draait om geld niet om ons.quote:Op donderdag 6 juli 2023 00:15 schreef zevenmijlslaars het volgende:
De melding van het KNMI kreeg ik al om acht uur, gewoon bizar hoelang het duurde voordat PostNL dat oppakte.
Ik heb het niet precies nagerekend, maar als het goed is gaat het kortingspercentage alleen van de kale looptijd af, dus niet van de fietstijd van depot naar wijk. Maar van mij mogen ze er af halen wat ze willen, ik plus alle tijd die ik tekort kom toch gewoon weer bij.quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:21 schreef V__L_N het volgende:
Rekenen jullie je zomerdaltijden door? Het valt me op dat voor volgende week er elke dag een paar minuten verschil zit met de percentages die ze opgeven.
Begin maar alvast met bezorgen gezien de huidige personeelskrapte... En ik heb zo'n idee dat de volgende verkiezingen daarop ook niet meer zo lang durenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En in oktober weer stempassen en kieslijsten bezorgen
Dat zag ik ook al gebeuren idd. Zo fijn dat ze zelf niet meer weten waar ze het over hebben. Straks hebben we dus een PC en een LSquote:Op woensdag 12 juli 2023 21:38 schreef wbwb het volgende:
En logistiek supervisor… Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wie dan wat precies gaat doen en in het laatste bericht kregen ze het niet eens voor elkaar om consistent dezelfde naam ervoor te gebruiken
ja het is zo erg dat we het beter kunnen vergeten,zijn ze gek geworden.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:46 schreef V__L_N het volgende:
Ik dacht niet dat het erger kon... Kleine post tussen de pakketjes
hier was onder de reaguurders ook tc: Dudor nooit meer gezien.quote:Op woensdag 12 juli 2023 08:53 schreef V__L_N het volgende:
Heb jij nog een zichtbare Tc. Heb de mijne al zeker 1 keer gezien dit jaar.
ja die namen slaan nergens op,met hun onderbetaalde baantjes.gewoon normaal betalen en normaal nederlandse taal gebruiken,we zijn een nederlands bedrijf.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:38 schreef wbwb het volgende:
En logistiek supervisor… Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wie dan wat precies gaat doen en in het laatste bericht kregen ze het niet eens voor elkaar om consistent dezelfde naam ervoor te gebruiken
thks,gelukkig zijn er een hoop klanten die het begrijpen hoe de vork in de steel zit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:47 schreef Ponsai het volgende:
Iedere keer als ik wat bestel bij een webshop krijg je de tekst: "De zending kan vertraagd zijn door dat postnl het druk heeft" . Maar eigenlijk komen brievenbuspakketjes en gewone pakketjes normaliter de volgende dag of uiterlijk de dag erna aan. Dat is toch gewoon prima? Laten we wat respect hebben voor jullie als postnl medewerker want jullie doen het ontzettend goed werk
Ja, inderdaad, net zoals de aanpassing van Productie naar Operations, van Administratie naar Service Center Operations, etc. En nu heb je ook bijvoorbeeld geen Pakketten & Logistiek meer, maar dingen als E-Commerce Operations en E-Commerce Commerce.quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja die namen slaan nergens op,met hun onderbetaalde baantjes.gewoon normaal betalen en normaal nederlandse taal gebruiken,we zijn een nederlands bedrijf.
heb liever dat ze de zaken on rails hebbenquote:Op donderdag 13 juli 2023 17:53 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, net zoals de aanpassing van Productie naar Operations, van Administratie naar Service Center Operations, etc. En nu heb je ook bijvoorbeeld geen Pakketten & Logistiek meer, maar dingen als E-Commerce Operations en E-Commerce Commerce.
deze vond ik gisteren incl. film,waar ook de "superdeluxe" vergoeding genoemd wordt.https://www.omroepzeeland(...)even-nu-op-tijd-zijnquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:44 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat ze op de vacaturesite nog steeds een uurloon van 11,71 hebben staan voor de functie van postbezorger en 11,91 voor voorbereiders. Beide bedragen zijn onder het minimumloon. Hoe verwachten ze dan dat er iemand zo gestoord is om zich te melden voor dit werk?
Ze proberen niet eens meer om het nog enigszins aantrekkelijk te laten lijken om voor postnl te werken.
Voor pakketbezorgers staat een uurloon van 12,58 vermeld.
Hoe langer ze een loonsverhoging kunnen uitstellen, hoe beter het voor ze is natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:47 schreef V__L_N het volgende:
Dat salaris is ook echt een ding waar het bedrijf compleet blind voor is. Als of ze er straks nog aan gaan ontkomen om een aantal schalen een 20% loonsverhoging te gaan geven.
ja belachelijk idee dat ze het niet goed regelen,erg aantrekkelijk is het niet als je werk zoekt,met die giga aanbieding van 11 en een beetje.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hoe langer ze een loonsverhoging kunnen uitstellen, hoe beter het voor ze is natuurlijk.
Ik vermoed dat we niet veel meer dan enkele procenten boven minimum hoeven te verwachten. De FNV heeft niet genoeg leden om echt druk te kunnen zetten en de BVPP vindt elke loonsverhoging eigenlijk wel prima, zolang het maar een loonsverhoging is. De CNV hoef ik niet eens te benoemen, die alleen mee voor de vorm.
Ik vraag me af hoe lang ze weer willen gaan wachten met de start van de onderhandelingen. Het lijkt me vooral in deze tijd wenselijk dat er een akkoord ligt vóórdat de lopende cao eindigt.
Ik moet zeggen dat ik nooit had verwacht dat de hoogte van mijn uurloon ooit zou worden ingehaald door het minimumloon.
Klopt hoor. Vooral omdat ze nu al zeggen dat er geen geld is voor loonsverhogingen. Maar zelfs als ze elke trede 0,15 euro verschil maken, dan nog stijgt het loon voor iemand in de hoogste trede bijna 10%. En dat is er vanuit gaande dat het minimumloon alleen gelijk getrokken wordt en niet verhoogd. De kans is vrij groot dat het wel degelijk 2 a 3% verhoogd wordt. En ze zullen wel iets meer willen doen dan het minimum. Men is zo ontevreden dat ze dat anders wel zullen voelen. 15% is helemaal niet onrealistisch ver weg.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hoe langer ze een loonsverhoging kunnen uitstellen, hoe beter het voor ze is natuurlijk.
Ik vermoed dat we niet veel meer dan enkele procenten boven minimum hoeven te verwachten. De FNV heeft niet genoeg leden om echt druk te kunnen zetten en de BVPP vindt elke loonsverhoging eigenlijk wel prima, zolang het maar een loonsverhoging is. De CNV hoef ik niet eens te benoemen, die alleen mee voor de vorm.
Ik vraag me af hoe lang ze weer willen gaan wachten met de start van de onderhandelingen. Het lijkt me vooral in deze tijd wenselijk dat er een akkoord ligt vóórdat de lopende cao eindigt.
Ik moet zeggen dat ik nooit had verwacht dat de hoogte van mijn uurloon ooit zou worden ingehaald door het minimumloon.
het beste zijn bovenladers,die hebben alleen als hij niet goed dicht gaat/gedaan wordt,dat er regen in komt.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:59 schreef Ponsai het volgende:
Postbodes, een vraag:
Stel je hebt een brievenbuspakket. Je moet dat deponeren in een brievenbus box die aan de muur is bevestigd.
Moet je er dan voor zorgen dat die deksel nog dicht kan vallen, of mag je een brievenbuspakket/envelop ook 10 cm uit de box laten steken?
Hier laat de postbode het vaak uitsteken.
Ik denk dan: hoort dit zo? heb ik de foute box?
Waarschijnlijk is je brievenbus dan te klein. Het is wettelijk verplicht dat deze aan de eisen op https://www.consuwijzer.n(...)or/regels-brievenbus voldoen, echter zijn er helaas veel en veel te veel brievenbussen die hier niet aan voldoen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:59 schreef Ponsai het volgende:
Postbodes, een vraag:
Stel je hebt een brievenbuspakket. Je moet dat deponeren in een brievenbus box die aan de muur is bevestigd.
Moet je er dan voor zorgen dat die deksel nog dicht kan vallen, of mag je een brievenbuspakket/envelop ook 10 cm uit de box laten steken?
Hier laat de postbode het vaak uitsteken.
Ik denk dan: hoort dit zo? heb ik de foute box?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |