Buitengewone kosten aan je fiets kun je nog altijd declareren, onlangs heeft een van mijn collegas nog geld teruggekregen voor het vervangen van de trapas.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Afschaffing declaratiemogelijkheid fietskosten waardoor je nu grotendeels alles zelf moet betalen
Hier hetzelfde ik heb altijd met plezier gewerkt maar het management snapt er niks vaquote:Op maandag 3 juli 2023 19:26 schreef lololo het volgende:
Ben er ondertussen al weer jaren weg maar als ik dat van dat "logisch bezorgen" lees krijg ik weer trauma flashbacks naar de Georoute van destijds.![]()
Geen zak veranderd, 10 jaar later worden gewoon exact dezelfde fouten wéér gemaakt
Dat hele gedoe met de vergoeding voor je telefoonabonnement heb ik even gemist.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar toen bedacht PostNL het lumineuze plan om Geouroute opnieuw in te voeren, maar nu onder de naam "Efficient Bezorgen". Dat hebben die domme bezorgers toch niet in de gaten.
Het salaris speelt een belangrijke rol, maar het is niet het enige. Het zijn ook de overige arbeidsomstandigheden/voorwaarden die steeds slechter zijn geworden. Afschaffing declaratiemogelijkheid fietskosten waardoor je nu grotendeels alles zelf moet betalen, de telefoonvergoeding van EUR 8 per maand die al lang niet meer kostendekkend is, maar waarvan PostNL weigert deze voor iedereen te verhogen (ook al is dat wel in de CAO afgesproken), sortering die steeds slechter wordt, post die uit steeds meer bundels bij elkaar gegraaid moet worden, wijken waarvan de loopvolgorde prima in orde was die door een computer overhoop worden gegooid, enkel als excuus om nog wat meer tijd van je af te kunnen pakken, etc.
gaat nog heel wat worden zo straks per 1-1 dan moet echt de zak getrokken worden. en einde verhaal 36/40quote:Op maandag 3 juli 2023 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Op de vacaturesite van postnl staat nog steeds een uurloon van 11,71 voor postbezorgers. Ik vraag me af of ze het gewoon nog niet hebben aangepast, of dat ze dat als uurloon blijven aanhouden met aanvulling tot minimumloon zoals vroeger.
[..]
Dat hele gedoe met de vergoeding voor je telefoonabonnement heb ik even gemist.
Dus als je een hogere vergoeding wilt hebben, moet je aantoonbaar je abonnement verlengd hebben bij hollandsnieuwe . Het aanbod daar bestaat uit maar liefst twee toestellen: de galaxy a14 en de oppo a57s. En je moet een vriendelijk verzoek indienen om een verhoging te krijgen.
Als je een abonnement bij een andere provider hebt, of je wilt een ander toestel dan de twee die worden aangeboden heb je dikke pech. Dat lijkt me allemaal heel redelijk.
Dat zijn toch zaken waar de OR zich mee bezig zou moeten houden?
Te zot voor woorden. In de CAO staat het heel duidelijk: ELKE postbezorger heeft recht op een smartphonevergoeding die kostendekkend is voor het goedkoopste abonnement van Hollands Nieuwe. De werkgever zal bij toekomstige wijzigingen van de kosten de vergoeding aanpassen zodat deze kostendekkend blijft. De enige vereiste is dat je minstens 1 dag per maand post bezorgt. Maar nu dit abonnement geen EUR 8 meer kost maar EUR 12, komt PostNL ineens, in strijd met de CAO, met aanvullende eisen: je krijgt alleen die kostendekkende vergoeding van EUR 12 als je ook daadwerkelijk klant bent bij HN en een abonnement van EUR 12 per maand hebt. En je moet dit dmv een kopie van je contract en bankafschriften aantonen!quote:Op maandag 3 juli 2023 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Op de vacaturesite van postnl staat nog steeds een uurloon van 11,71 voor postbezorgers. Ik vraag me af of ze het gewoon nog niet hebben aangepast, of dat ze dat als uurloon blijven aanhouden met aanvulling tot minimumloon zoals vroeger.
[..]
Dat hele gedoe met de vergoeding voor je telefoonabonnement heb ik even gemist.
Dus als je een hogere vergoeding wilt hebben, moet je aantoonbaar je abonnement verlengd hebben bij hollandsnieuwe . Het aanbod daar bestaat uit maar liefst twee toestellen: de galaxy a14 en de oppo a57s. En je moet een vriendelijk verzoek indienen om een verhoging te krijgen.
Als je een abonnement bij een andere provider hebt, of je wilt een ander toestel dan de twee die worden aangeboden heb je dikke pech. Dat lijkt me allemaal heel redelijk.
Dat zijn toch zaken waar de OR zich mee bezig zou moeten houden?
Ik mocht de routes controleren. Heb verbeteringen gestuurd. Maar tweede was wel gewijzigd maar nog steeds raar. En daarna is het stil geworden. Inmiddels al ruim 3 weken niks meer van gehoord.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij gaan ook in september beginnen. Bij ons zijn de wijken ook gecontroleerd door zeer ervaren bezorgers, maar die kregen van tevoren al te horen dat ze enkel moesten controleren op onmogelijkheden (route die dwars door muren en sloten gaat) en niet op dingen die wel fout zijn maar op zich niet onuitvoerbaar. Dat laatste mag pas gemeld worden in de evaluatieperiode, en zal dan op z'n vroegst begin 2024 aangepast worden.
We kunnen al wel intekenen op wijken, en de meesten hebben dit ook al gedaan, maar er staan geen tijden bij de wijken en de TL beweert de tijden ook nog niet te hebben.
In juni zouden TL en admie de nieuwe werkpakketten gaan maken en de bezorgers hierover informeren, maar dat is niet gebeurd. Waarschijnlijk omdat ze het veel te druk hebben met de planning van nu, omdat wij ook te maken hebben met een ware exodus van postbezorgers. Dat heeft alles te maken met de recentelijke invoering van het driebundelsysteem (wat een puinhoop), het zonder overleg of überhaupt maar enige mededeling later aanleveren van wijken, en natuurlijk de aanstaande invoering van Efficient Bezorgen.
Gewoon stug volhouden. Maar toch was de puinhoop toen minder groot dan nu. Toen liepen we nog met 1 bundel. Dan haalde je er makkelijker even iets uit als het niet liep. Nu met 3 bundels in 3 verschillende tassen is dat onbegonnen werk.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:26 schreef lololo het volgende:
Ben er ondertussen al weer jaren weg maar als ik dat van dat "logisch bezorgen" lees krijg ik weer trauma flashbacks naar de Georoute van destijds.![]()
Geen zak veranderd, 10 jaar later worden gewoon exact dezelfde fouten wéér gemaakt
Dat weet je over 3 weken. Dan krijg je zelf ook een salarisverhoging omdat het minimumloon dan hoger is.quote:Op maandag 3 juli 2023 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Sommige hebben dat wel. Maar dat is geen goeie deal. Dan moet je elke dag met je eigen vervoer naar een verder gelegen nrp2 depot. Daar staan dan elektrische fietsen of bakfietsen waar je je wijk op mag doen. 'quote:Op maandag 3 juli 2023 23:20 schreef stropdaz het volgende:
Vol verbazing lees ik dat postbodes dit doen met eigen fiets. Te gek dat postnl geen bedrijfsfiets heeft?
Hier is dat te vinden.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 06:21 schreef gelestipjes het volgende:
Waar komt dat van die telefoonvergoeding vandaan dan? Je krijgt ook gewoon de hogere vergoeding als je een abonnement hebt bij een andere provider, de vergoeding zal alleen nooit hoger zijn dan die 12 euro omdat dat het goedkoopste abonnement van Hollands nieuwe is.
Dus die hogere vergoeding krijg je alleen als je je abonnement bij HN verlengt én gebruik maakt van het aanbod van postnl.quote:Ik wil mijn abonnement verlengen. Wat betekent dit voor mij?
Als je je abonnement verlengt, worden de maandelijkse kosten ¤ 12. De telefoonvergoeding is ¤ 8,17. Je komt in aanmerking voor een hogere telefoonvergoeding van 12 euro per maand.
Hoe krijg ik de hogere telefoonvergoeding?
Om de hogere vergoeding te ontvangen, stuur je een e-mail naar de hr en daarbij vermeld je dat je een nieuw abonnement hebt afgesloten. Daar voeg je deze documenten nog aan toe:
Kopie van de factuur van je nieuwe abonnement
Kopie van je bankafschrift (let op: maak je andere betaalgegevens onzichtbaar)
Nadat we jouw e-mail en documenten hebben ontvangen en goedgekeurd, ontvang je de hogere vergoeding.
Nee daarom zouden bezorgers gewoon een degelijke fiets van de zaak moeten hebben. Net zoals een tegelzetter een busje vd zaak heefr bvquote:Op maandag 3 juli 2023 23:53 schreef wbwb het volgende:
Ja, en reparaties aan je fiets zijn ook niet zo leuk qua kosten…
ik vind dat ze dat geen moer aan gaat over die telefoon,en nog allerlei "bewijsmateriaal" toe moet sturen,laat ze maar eens zelf zorgen dat de zaken op orde zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 07:46 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier is dat te vinden.
[..]
Dus die hogere vergoeding krijg je alleen als je je abonnement bij HN verlengt én gebruik maakt van het aanbod van postnl.
Denk daar even aan als de komende maanden er van alles mis gaat. De bezorgers doen hun best alles op te lossen.quote:Op maandag 3 juli 2023 23:44 schreef stropdaz het volgende:
Dat salaris is echt waanzin man man. Schrik er van
Absoluut. Je zal er maar staan voor een habbekrats.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:26 schreef V__L_N het volgende:
De bezorgers doen hun best alles op te lossen.
Ik heb geïnformeerd bij HR, en hoewel het niet zo op de site van PostNL staat, is het blijkbaar toch zo dat je niet per se klant van HN hoeft te zijn om de vergoeding van EUR 12 per maand te krijgen. Enige vereiste is dat je na 1 mei je telefooncontract hebt verlengd. Maakt niet uit bij welke provider, maakt ook niet uit wat je nieuwe maandbedrag is. Je moet wel een kopie van je contract, en van een bankafschrift waarop de boeking zichtbaar is, naar de HR afdeling sturen. Dat heb ik gedaan en na een paar dagen kreeg ik een kort berichtje "verzoek/opdracht verwerkt". Dus ik hoop dat het goed is gegaan, maar dat weet ik pas zeker als ik mijn loonstrookje zie.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:24 schreef wbwb het volgende:
Ik heb een e-mail gestuurd naar HR om te vragen of ik die hogere smartphonevergoeding toch kan krijgen, ondanks dat ik niet dat aanbod van hollandsnieuwe gebruik. Ik ben benieuwd, maar verwacht er niet al te veel van. Ik vind eigenlijk wel dat ik dat gewoon hoor te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |