Ik ben ook uit de tnt tijd maar van een screening was geen sprake. Er werd alleen telefonisch gevraagd of ik een fiets had, en toen kon ik beginnen. VOG moest ik inderdaad wel aanvragen maar dat is nu nog steeds zo.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:55 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het accepteren van die boete prima opweegt tegen de besparing in de andere kosten. Die upd stukken zijn maar een klein deel van wat we doen. En die stukken lopen ook echt wel terug. De grote winsten zitten in de tijdschriften en pakketten. En daar maken ze zo'n boete denk ik best mee goed.
[..]
Heb je nog iets gekregen voor je kwart eeuw dienstverband?
Ik ben uit de tnt tijd. We werden niet meer beedigd (geen enkele postbezorger meer) maar er was idd nog wel een screening en vog. En ja de echte controles en de tik op je vingers dat je alles wel netjes en goed bezorgde.
Wij kregen geen sokken. Maar ik heb hier nog een paar ptt sokken liggen. Verderop in mijn wijk woonde een postbode. Toen ik mijn ongeluk kreeg kon ik niet lopen, geen van mijn sokken paste niet en alles wat ik probeerde deed zeer. Hij kwam een keer op visite zag dat en de volgende dag kreeg ik zijn sokken. Die paste wel. Goeie kwaliteit ook en ze deden geen zeer.
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 00:58 schreef Thomas-sama het volgende:
Sinds gisteren officieel geen postbezorger meer. Tot nooit meer ziens
Apart is dat. Die vraag herken ik dan weer niet. Wel een uitgebreid gesprek over uren en wat er van je verwacht wordt.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik ben ook uit de tnt tijd maar van een screening was geen sprake. Er werd alleen telefonisch gevraagd of ik een fiets had, en toen kon ik beginnen. VOG moest ik inderdaad wel aanvragen maar dat is nu nog steeds zo.
Als we vorig jaar op zo'n 90 procent zaten, wil ik niet weten hoe de cijfers over dit jaar zullen zijn.quote:Brievenbuspost komt wel te vaak te laat aan, ziet ACM. De toezichthouder ontving regelmatig berichten van consumenten bij wie de post niet of te laat was bezorgd. Ruim negen van de tien poststukken werden in 2022 op tijd bezorgd, terwijl dat wettelijk 95 procent moet zijn. ACM gaat daarom onderzoek doen naar postorderbedrijven als PostNL.
Echt triest, ja. Ik verwacht dat het dit jaar nog wel wat slechter is. ACM is blijkbaar wel al in gesprek erover:quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:46 schreef Rafierafie het volgende:
We bestellen na jarenlange groei minder per post
[..]
Als we vorig jaar op zo'n 90 procent zaten, wil ik niet weten hoe de cijfers over dit jaar zullen zijn.![]()
Overigens is dat artikel gebaseerd op de gisteren gepubliceerde ACM Post- en pakketmonitor 2022. Daar zijn erg veel interessante statistieken in te vinden.quote:In 2019 is de kwaliteit van de postbezorging tot onder de 95% gedaald. In 2022 werd 91,4% van de brievenbuspost op tijd bezorgd. De ACM vindt het belangrijk dat PostNL de kwaliteit van de postdienst verbetert en is hierover in gesprek met het bedrijf. Als het nodig is kan de ACM handhaven.
En ja, ik zie wel vaker mensen de verkeerde term gebruiken, want wij zijn natuurlijk geen postorderbedrijf maar een postvervoerder.quote:Overigens wist ik niet dat we voor een postorderbedrijf werken.
je zal wel een soort van "heimwee " houden,meer gericht op leuke collega's,het werk zal je vast wel snel willen vergeten?.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 00:58 schreef Thomas-sama het volgende:
Sinds gisteren officieel geen postbezorger meer. Tot nooit meer ziens
die screening duurde een aantal weken,dat was niet even een ander briefje van Justisquote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik ben ook uit de tnt tijd maar van een screening was geen sprake. Er werd alleen telefonisch gevraagd of ik een fiets had, en toen kon ik beginnen. VOG moest ik inderdaad wel aanvragen maar dat is nu nog steeds zo.
ja het gangbare bij 25jr dat soort dingen zijn langzamerhand allemaal wegbezuinigd/versoberd, denk aan de collega toendertijd in het nieuws bij 50jr en een postzegelvel,dat ging nergens over.Als bedrijf zou je trots moeten zijn ,dat iemand dat even 50jr doet.Die sokken ja dat was goed spul,btoeken ook bij regen was het zo weer droog als het waaide,ik las net dat er een nieuwe lichting kleding is samengesteld(jas ,etc..)ik vind het allemaal bagger,je zweet je kapot erin,en het is zo stuk.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:55 schreef V__L_N het volgende:
Heb je nog iets gekregen voor je kwart eeuw dienstverband?
Ik ben uit de tnt tijd. We werden niet meer beedigd (geen enkele postbezorger meer) maar er was idd nog wel een screening en vog. En ja de echte controles en de tik op je vingers dat je alles wel netjes en goed bezorgde.
Wij kregen geen sokken. Maar ik heb hier nog een paar ptt sokken liggen. Verderop in mijn wijk woonde een postbode. Toen ik mijn ongeluk kreeg kon ik niet lopen, geen van mijn sokken paste niet en alles wat ik probeerde deed zeer. Hij kwam een keer op visite zag dat en de volgende dag kreeg ik zijn sokken. Die paste wel. Goeie kwaliteit ook en ze deden geen zeer.
De termen personeelstekort en uitdagende marktomstandigheden kunnen ze niet meer gebruiken, dat doen ze al jaren... Vooral de laatste 2 maanden duurt het vaak een week voordat post bezorgd is, over buspakjes nog maar te zwijgen, die duiken 3 weken later nog eens op en zelfs die worden wanneer ze toch niet passen voor je deur of gang neergezet uiteraard zonder briefje of melding.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:46 schreef Rafierafie het volgende:
We bestellen na jarenlange groei minder per post
[..]
Als we vorig jaar op zo'n 90 procent zaten, wil ik niet weten hoe de cijfers over dit jaar zullen zijn.![]()
Overigens wist ik niet dat we voor een postorderbedrijf werken.
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]![]()
![]()
Veel succes, ik hoop dat je iets leuks gaat doen.
[..]
Apart is dat. Die vraag herken ik dan weer niet. Wel een uitgebreid gesprek over uren en wat er van je verwacht wordt.
Thanxquote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]![]()
![]()
Veel succes, ik hoop dat je iets leuks gaat doen.
[..]
Apart is dat. Die vraag herken ik dan weer niet. Wel een uitgebreid gesprek over uren en wat er van je verwacht wordt.
personeelstekort komt veelal door een ding,zeker vandaag de dag.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 20:14 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
De termen personeelstekort en uitdagende marktomstandigheden kunnen ze niet meer gebruiken, dat doen ze al jaren... Vooral de laatste 2 maanden duurt het vaak een week voordat post bezorgd is, over buspakjes nog maar te zwijgen, die duiken 3 weken later nog eens op en zelfs die worden wanneer ze toch niet passen voor je deur of gang neergezet uiteraard zonder briefje of melding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:22 schreef Rafierafie het volgende:
Planning: Ik heb voor zaterdag nog een wijkje, zou jij die willen weglopen?
Ik: Uhm... ja hoor, moet wel lukken.
De kaart in de app laat dit zien:
[ afbeelding ]
Goed te doen zou je denken toch?
En dan nu de realiteit. Waarschuwing: beelden kunnen schokkend zijn voor een ieder die nog niet "logisch" bezorgt.Pff… dat is stom zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij gaan per 1 augustus over, maar ik heb ook al wat onlogische dingen in de routes gezien. De belangrijkste dingen hadden we al doorgegeven en is dus al aangepast. We zullen in de praktijk dan vast nog wel meer dingen tegenkomen, maar ik geloof wel dat ze bereid zijn om dat dan op te lossen.
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:22 schreef Rafierafie het volgende:
Planning: Ik heb voor zaterdag nog een wijkje, zou jij die willen weglopen?
Ik: Uhm... ja hoor, moet wel lukken.
De kaart in de app laat dit zien:
[ afbeelding ]
Goed te doen zou je denken toch?
En dan nu de realiteit. Waarschuwing: beelden kunnen schokkend zijn voor een ieder die nog niet "logisch" bezorgt.in de 2e pic is goed te zien dat het systeem faliekant mislukt is(weer)ieder logisch denkend persoon,kan zien dat je hier veel te lang mee bezig bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prioriteiten stellen,dan kennen ze niet, vanaf gisteren krijgt iedereen of ie er nu 30jr of 1 dag rondloopt evenveel,nee ze hebben het veel te druk met onnodige projecten,waarvan het geld ook aan een nuttig doel besteed kon worden.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:06 schreef wbwb het volgende:
[..]
Pff… dat is stom zeg.
Wij gaan per 1 augustus over, maar ik heb ook al wat onlogische dingen in de routes gezien. De belangrijkste dingen hadden we al doorgegeven en is dus al aangepast. We zullen in de praktijk dan vast nog wel meer dingen tegenkomen, maar ik geloof wel dat ze bereid zijn om dat dan op te lossen.
Weer het zoveelste bewijs dat deze routes bedacht zijn door een computer, en niet door een mens. Een computer volgt blind instructies, en denkt niet kritisch na. En omdat er onjuiste of onvolledige informatie aan de computer wordt gevoerd (of informatie gebaseerd op verkeerde vooronderstellingen), komt er dit soort onzin uit. Garbage in = garbage out.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
in de 2e pic is goed te zien dat het systeem faliekant mislukt is(weer)ieder logisch denkend persoon,kan zien dat je hier veel te lang mee bezig bent.
Ik hoop echt voor jou en je collega's dat die aanpassingen correct zijn doorgevoerd. Hier is het hele proces dat voorafgaat aan de invoering van het logisch bezorgen totaal niet correct gevolgd.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:06 schreef wbwb het volgende:
[..]
Pff… dat is stom zeg.
ja 99% van die constructors heeft geen kennis van zaken, het gaat alleen om geld,niet om ons,quote:Op zondag 2 juli 2023 18:44 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik hoop echt voor jou en je collega's dat die aanpassingen correct zijn doorgevoerd. Hier is het hele proces dat voorafgaat aan de invoering van het logisch bezorgen totaal niet correct gevolgd.
De wijken vanaf mijn depot zijn ter beoordeling voorgelegd aan iemand die nauwelijks kennis heeft van de meeste wijken in ons bezorggebied. Daarnaast moest het allemaal gauw gauw gedaan worden waardoor er sowieso geen tijd was om te kijken naar "kleine" details zoals correcte nummering. Het resultaat is dus dat er ontzettend veel wijken zijn die van geen kant kloppen.
Het proces om na invoering wijzigingen door te geven is niet uitgelegd en als er wijzigingen aangebracht moeten worden, duurt het minstens zes weken voordat die wijzigingen zijn doorgevoerd. En eigenlijk willen ze geen wijzigingen tot na de evaluatieperiode die pas in oktober eindigt.
Iets anders wat ik heel apart vind is dat volgens de inzetplanning die we kregen voordat we begonnen met logisch bezorgen vrijwel niemand aan zijn of haar contracturen zou komen. De meeste mensen waren ruim onder hun contracturen ingezet terwijl wel alle wijken waren ingevuld. Er waren zelfs flink wat collega's die helemaal niet vast ingedeeld stonden en maar moesten zien wat er over zou blijven voor ze om te bezorgen.
In werkelijkheid bleven er in de eerste week met het nieuwe systeem meteen al wijken staan. In de tweede week (deze afgelopen week) was het nog eens een stuk erger terwijl ik zeker weet dat dit niet slechts te wijten is aan het feit dat mensen met verlof zijn.
Als laatste moet er ook nog eens rekening gehouden moet worden met het feit dat het mes weer flink in de looptijden gaat bij het invoeren van logisch bezorgen. Ik heb net even zitten rekenen en kwam tot de conclusie dat er sinds de een na laatste actualisatie in januari (ik had het overzicht vanaf april niet) 7,5 procent van de tijd van het totale werkpakket vanaf mijn depot is afgehaald.
In een van mijn wijken die nu nog exact even groot is als vóór logisch bezorgen, is zomaar even 6 procent tijd afgehaald t.o.v. de looptijden sinds april. De afstanden van en naar de wijk en tussen adressen, evenals het aantal adressen is ongewijzigd, maar schijnbaar moet ik door de nieuwe indeling van de rondjes op piekdagen 7,5 procent sneller lopen.![]()
Externe bezorgers inhuren doen ze blijkbaar pas als de nood echt al dagen te hoog is en het uitkomt door rouwkaarten bezorgen na de uitvaart...quote:Op zondag 2 juli 2023 21:20 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weer een giga parel:https://www.nhnieuws.nl/n(...)hten-al-week-op-post
Ik denk niet dat het nog 1 ding. Natuurlijk is het salaris erg. Maar het is ook alles er omheen. Het feit dat het gewoon een complete chaos is. De klachten op straat, de gebrek aan support van het bedrijf. De gigantische fouten en het feit dat het niemand iets kan schelen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
personeelstekort komt veelal door een ding,zeker vandaag de dag.
Vooral tekenen deze hij tikt inmiddels in 5 uur iets van 800 keer getekenquote:
Ik heb hier ook al aardig wat rariteiten gevonden. Wij moeten in September beginnen. Maar er zijn nog helemaal geen tijden bekend. In aanliggende depots mogen ze intekenen op wijken. Wij horen niks. Ook geen reacties op wijzigingen in de lopen die we doorvoeren.quote:Op zondag 2 juli 2023 18:44 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik hoop echt voor jou en je collega's dat die aanpassingen correct zijn doorgevoerd. Hier is het hele proces dat voorafgaat aan de invoering van het logisch bezorgen totaal niet correct gevolgd.
Het gooi is al jaren een probleem. Niet verbazingwekkend dat het daar nu helemaal niet meer lukt. Ik werk aan de rand daarvan. Mensen kunnen zich het helemaal niet veroorloven om voor die salarissen te gaan werken. De huizen zijn hier nogal prijzig. Ik weet nog zeker een paar andere gemeentes hier in de buurt waar er zulke gigantische hoeveelheden wijken open staan. Een paar waar alleen nog piek bezorgt wordt.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:20 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weer een giga parel:https://www.nhnieuws.nl/n(...)hten-al-week-op-post
Hier ging het deze week ook op meerdere dagen fout bij behoorlijk wat wijken. Vooral met die boekjes van de rabo ging het fout. Ik had er zelf op een dag ruim 30 in een wijk die niet eens voor mijn stad waren. Andere bezorgers hadden er 50 of meer die ze er tussenuit mochten vissen. Heel fijn als je al dat extra gewicht voor niks meesjouwt. En meldingen maak ik al jaren niet meer eigenlijk. Nadat ik een uitermate onvriendelijke en onprofessionele reactie van een procesmanager kreeg op een melding, was ik er definitief klaar mee.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het nog 1 ding. Natuurlijk is het salaris erg. Maar het is ook alles er omheen. Het feit dat het gewoon een complete chaos is. De klachten op straat, de gebrek aan support van het bedrijf. De gigantische fouten en het feit dat het niemand iets kan schelen.
De puinhoop van vrijdag ook. Ik was meer dan 2 uur over de tijd heen. Ik zat op ruim 6 uur lopen (geen fietswijk). Echt er zat van alles aan rommel tussen. Van elke straat moest de grote post opnieuw op straat gesorteerd. Er zaten stukken tussen van andere straten, volgorde fouten, foutlopers. Maar ook tv gidsen van 2 weken, folderpakketten en nog veel meer. Het was gewoon de chaos compleet... En het bedrijf, dat negeert de melding gewoon.
[..]
Ik weet niet hoeveel nut het heeft om te tekenen, maar niet geschoten is altijd mis.quote:Vooral tekenen deze hij tikt inmiddels in 5 uur iets van 800 keer geteken
[..]
Dit wordt hoe dan ook overal in het land doorgevoerd, ongeacht de gevolgen. Ze zijn nu al jaren bezig om dit door te drukken. Nu hebben ze het eindelijk voor elkaar gekregen en deze trein is niet meer te stoppen, zelfs al dreigt ie volledig te ontsporen met explosies en al.quote:Ik heb hier ook al aardig wat rariteiten gevonden. Wij moeten in September beginnen. Maar er zijn nog helemaal geen tijden bekend. In aanliggende depots mogen ze intekenen op wijken. Wij horen niks. Ook geen reacties op wijzigingen in de lopen die we doorvoeren.
Maar zo langzamerhand vraag ik me af of dit niet rechtstreeks gaat tanken.
[..]
Jarenlang werden er mensen vanuit mijn bezorggebied elke dag met een busje naar het Gooi gebracht om daar te lopen omdat ze daar zoveel mensen tekort kwamen. Postnl betaalde de huur van het busje en zelfs de reistijd. Dat zegt dus wel iets over hoe hoog de nood was. Op een gegeven moment kwamen we hier net zoveel mensen tekort, dus mochten ze hier weer aan het werk.quote:Het gooi is al jaren een probleem. Niet verbazingwekkend dat het daar nu helemaal niet meer lukt. Ik werk aan de rand daarvan. Mensen kunnen zich het helemaal niet veroorloven om voor die salarissen te gaan werken. De huizen zijn hier nogal prijzig. Ik weet nog zeker een paar andere gemeentes hier in de buurt waar er zulke gigantische hoeveelheden wijken open staan. Een paar waar alleen nog piek bezorgt wordt.
Als we hier bijplussen onder kwaliteit is een melding verplicht. Ze kunnen officieel niet afkeuren, maar doen het toch. En ik ben de discussie daarover wel beu. Dus gooi ik er een melding uit die dan genegeerd wordt.quote:Op maandag 3 juli 2023 00:14 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier ging het deze week ook op meerdere dagen fout bij behoorlijk wat wijken. Vooral met die boekjes van de rabo ging het fout. Ik had er zelf op een dag ruim 30 in een wijk die niet eens voor mijn stad waren. Andere bezorgers hadden er 50 of meer die ze er tussenuit mochten vissen. Heel fijn als je al dat extra gewicht voor niks meesjouwt. En meldingen maak ik al jaren niet meer eigenlijk. Nadat ik een uitermate onvriendelijke en onprofessionele reactie van een procesmanager kreeg op een melding, was ik er definitief klaar mee.
Ik ook niet. Maar misschien als een paar 1000 van je mensen je er op wijzen dat het heel slecht gaat, dat er iets veranderd.quote:Ik weet niet hoeveel nut het heeft om te tekenen, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik vraag het me af. Georoute was ook definitief en die hebben ze op een bepaald punt weer ingetrokken. Moesten we zelf de wijken weer gaan maken.quote:Dit wordt hoe dan ook overal in het land doorgevoerd, ongeacht de gevolgen. Ze zijn nu al jaren bezig om dit door te drukken. Nu hebben ze het eindelijk voor elkaar gekregen en deze trein is niet meer te stoppen, zelfs al dreigt ie volledig te ontsporen met explosies en al.
Dat tekort is ook nooit helemaal weg geweest. Maar nu is het gewoon om te huilen. Maar daar heeft het echt alles met salaris te maken.quote:Jarenlang werden er mensen vanuit mijn bezorggebied elke dag met een busje naar het Gooi gebracht om daar te lopen omdat ze daar zoveel mensen tekort kwamen. Postnl betaalde de huur van het busje en zelfs de reistijd. Dat zegt dus wel iets over hoe hoog de nood was. Op een gegeven moment kwamen we hier net zoveel mensen tekort, dus mochten ze hier weer aan het werk.
Wij gaan ook in september beginnen. Bij ons zijn de wijken ook gecontroleerd door zeer ervaren bezorgers, maar die kregen van tevoren al te horen dat ze enkel moesten controleren op onmogelijkheden (route die dwars door muren en sloten gaat) en niet op dingen die wel fout zijn maar op zich niet onuitvoerbaar. Dat laatste mag pas gemeld worden in de evaluatieperiode, en zal dan op z'n vroegst begin 2024 aangepast worden.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb hier ook al aardig wat rariteiten gevonden. Wij moeten in September beginnen. Maar er zijn nog helemaal geen tijden bekend. In aanliggende depots mogen ze intekenen op wijken. Wij horen niks. Ook geen reacties op wijzigingen in de lopen die we doorvoeren.
Maar toen bedacht PostNL het lumineuze plan om Geouroute opnieuw in te voeren, maar nu onder de naam "Efficient Bezorgen". Dat hebben die domme bezorgers toch niet in de gaten.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:20 schreef V__L_N het volgende:
[..]
[..]
Ik vraag het me af. Georoute was ook definitief en die hebben ze op een bepaald punt weer ingetrokken. Moesten we zelf de wijken weer gaan maken.
[..]
Dat tekort is ook nooit helemaal weg geweest. Maar nu is het gewoon om te huilen. Maar daar heeft het echt alles met salaris te maken.
Buitengewone kosten aan je fiets kun je nog altijd declareren, onlangs heeft een van mijn collegas nog geld teruggekregen voor het vervangen van de trapas.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Afschaffing declaratiemogelijkheid fietskosten waardoor je nu grotendeels alles zelf moet betalen
Hier hetzelfde ik heb altijd met plezier gewerkt maar het management snapt er niks vaquote:Op maandag 3 juli 2023 19:26 schreef lololo het volgende:
Ben er ondertussen al weer jaren weg maar als ik dat van dat "logisch bezorgen" lees krijg ik weer trauma flashbacks naar de Georoute van destijds.![]()
Geen zak veranderd, 10 jaar later worden gewoon exact dezelfde fouten wéér gemaakt
Dat hele gedoe met de vergoeding voor je telefoonabonnement heb ik even gemist.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar toen bedacht PostNL het lumineuze plan om Geouroute opnieuw in te voeren, maar nu onder de naam "Efficient Bezorgen". Dat hebben die domme bezorgers toch niet in de gaten.
Het salaris speelt een belangrijke rol, maar het is niet het enige. Het zijn ook de overige arbeidsomstandigheden/voorwaarden die steeds slechter zijn geworden. Afschaffing declaratiemogelijkheid fietskosten waardoor je nu grotendeels alles zelf moet betalen, de telefoonvergoeding van EUR 8 per maand die al lang niet meer kostendekkend is, maar waarvan PostNL weigert deze voor iedereen te verhogen (ook al is dat wel in de CAO afgesproken), sortering die steeds slechter wordt, post die uit steeds meer bundels bij elkaar gegraaid moet worden, wijken waarvan de loopvolgorde prima in orde was die door een computer overhoop worden gegooid, enkel als excuus om nog wat meer tijd van je af te kunnen pakken, etc.
gaat nog heel wat worden zo straks per 1-1 dan moet echt de zak getrokken worden. en einde verhaal 36/40quote:Op maandag 3 juli 2023 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Op de vacaturesite van postnl staat nog steeds een uurloon van 11,71 voor postbezorgers. Ik vraag me af of ze het gewoon nog niet hebben aangepast, of dat ze dat als uurloon blijven aanhouden met aanvulling tot minimumloon zoals vroeger.
[..]
Dat hele gedoe met de vergoeding voor je telefoonabonnement heb ik even gemist.
Dus als je een hogere vergoeding wilt hebben, moet je aantoonbaar je abonnement verlengd hebben bij hollandsnieuwe . Het aanbod daar bestaat uit maar liefst twee toestellen: de galaxy a14 en de oppo a57s. En je moet een vriendelijk verzoek indienen om een verhoging te krijgen.
Als je een abonnement bij een andere provider hebt, of je wilt een ander toestel dan de twee die worden aangeboden heb je dikke pech. Dat lijkt me allemaal heel redelijk.
Dat zijn toch zaken waar de OR zich mee bezig zou moeten houden?
Te zot voor woorden. In de CAO staat het heel duidelijk: ELKE postbezorger heeft recht op een smartphonevergoeding die kostendekkend is voor het goedkoopste abonnement van Hollands Nieuwe. De werkgever zal bij toekomstige wijzigingen van de kosten de vergoeding aanpassen zodat deze kostendekkend blijft. De enige vereiste is dat je minstens 1 dag per maand post bezorgt. Maar nu dit abonnement geen EUR 8 meer kost maar EUR 12, komt PostNL ineens, in strijd met de CAO, met aanvullende eisen: je krijgt alleen die kostendekkende vergoeding van EUR 12 als je ook daadwerkelijk klant bent bij HN en een abonnement van EUR 12 per maand hebt. En je moet dit dmv een kopie van je contract en bankafschriften aantonen!quote:Op maandag 3 juli 2023 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Op de vacaturesite van postnl staat nog steeds een uurloon van 11,71 voor postbezorgers. Ik vraag me af of ze het gewoon nog niet hebben aangepast, of dat ze dat als uurloon blijven aanhouden met aanvulling tot minimumloon zoals vroeger.
[..]
Dat hele gedoe met de vergoeding voor je telefoonabonnement heb ik even gemist.
Dus als je een hogere vergoeding wilt hebben, moet je aantoonbaar je abonnement verlengd hebben bij hollandsnieuwe . Het aanbod daar bestaat uit maar liefst twee toestellen: de galaxy a14 en de oppo a57s. En je moet een vriendelijk verzoek indienen om een verhoging te krijgen.
Als je een abonnement bij een andere provider hebt, of je wilt een ander toestel dan de twee die worden aangeboden heb je dikke pech. Dat lijkt me allemaal heel redelijk.
Dat zijn toch zaken waar de OR zich mee bezig zou moeten houden?
Ik mocht de routes controleren. Heb verbeteringen gestuurd. Maar tweede was wel gewijzigd maar nog steeds raar. En daarna is het stil geworden. Inmiddels al ruim 3 weken niks meer van gehoord.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij gaan ook in september beginnen. Bij ons zijn de wijken ook gecontroleerd door zeer ervaren bezorgers, maar die kregen van tevoren al te horen dat ze enkel moesten controleren op onmogelijkheden (route die dwars door muren en sloten gaat) en niet op dingen die wel fout zijn maar op zich niet onuitvoerbaar. Dat laatste mag pas gemeld worden in de evaluatieperiode, en zal dan op z'n vroegst begin 2024 aangepast worden.
We kunnen al wel intekenen op wijken, en de meesten hebben dit ook al gedaan, maar er staan geen tijden bij de wijken en de TL beweert de tijden ook nog niet te hebben.
In juni zouden TL en admie de nieuwe werkpakketten gaan maken en de bezorgers hierover informeren, maar dat is niet gebeurd. Waarschijnlijk omdat ze het veel te druk hebben met de planning van nu, omdat wij ook te maken hebben met een ware exodus van postbezorgers. Dat heeft alles te maken met de recentelijke invoering van het driebundelsysteem (wat een puinhoop), het zonder overleg of überhaupt maar enige mededeling later aanleveren van wijken, en natuurlijk de aanstaande invoering van Efficient Bezorgen.
Gewoon stug volhouden. Maar toch was de puinhoop toen minder groot dan nu. Toen liepen we nog met 1 bundel. Dan haalde je er makkelijker even iets uit als het niet liep. Nu met 3 bundels in 3 verschillende tassen is dat onbegonnen werk.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:26 schreef lololo het volgende:
Ben er ondertussen al weer jaren weg maar als ik dat van dat "logisch bezorgen" lees krijg ik weer trauma flashbacks naar de Georoute van destijds.![]()
Geen zak veranderd, 10 jaar later worden gewoon exact dezelfde fouten wéér gemaakt
Dat weet je over 3 weken. Dan krijg je zelf ook een salarisverhoging omdat het minimumloon dan hoger is.quote:Op maandag 3 juli 2023 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Sommige hebben dat wel. Maar dat is geen goeie deal. Dan moet je elke dag met je eigen vervoer naar een verder gelegen nrp2 depot. Daar staan dan elektrische fietsen of bakfietsen waar je je wijk op mag doen. 'quote:Op maandag 3 juli 2023 23:20 schreef stropdaz het volgende:
Vol verbazing lees ik dat postbodes dit doen met eigen fiets. Te gek dat postnl geen bedrijfsfiets heeft?
Hier is dat te vinden.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 06:21 schreef gelestipjes het volgende:
Waar komt dat van die telefoonvergoeding vandaan dan? Je krijgt ook gewoon de hogere vergoeding als je een abonnement hebt bij een andere provider, de vergoeding zal alleen nooit hoger zijn dan die 12 euro omdat dat het goedkoopste abonnement van Hollands nieuwe is.
Dus die hogere vergoeding krijg je alleen als je je abonnement bij HN verlengt én gebruik maakt van het aanbod van postnl.quote:Ik wil mijn abonnement verlengen. Wat betekent dit voor mij?
Als je je abonnement verlengt, worden de maandelijkse kosten ¤ 12. De telefoonvergoeding is ¤ 8,17. Je komt in aanmerking voor een hogere telefoonvergoeding van 12 euro per maand.
Hoe krijg ik de hogere telefoonvergoeding?
Om de hogere vergoeding te ontvangen, stuur je een e-mail naar de hr en daarbij vermeld je dat je een nieuw abonnement hebt afgesloten. Daar voeg je deze documenten nog aan toe:
Kopie van de factuur van je nieuwe abonnement
Kopie van je bankafschrift (let op: maak je andere betaalgegevens onzichtbaar)
Nadat we jouw e-mail en documenten hebben ontvangen en goedgekeurd, ontvang je de hogere vergoeding.
Nee daarom zouden bezorgers gewoon een degelijke fiets van de zaak moeten hebben. Net zoals een tegelzetter een busje vd zaak heefr bvquote:Op maandag 3 juli 2023 23:53 schreef wbwb het volgende:
Ja, en reparaties aan je fiets zijn ook niet zo leuk qua kosten…
ik vind dat ze dat geen moer aan gaat over die telefoon,en nog allerlei "bewijsmateriaal" toe moet sturen,laat ze maar eens zelf zorgen dat de zaken op orde zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 07:46 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier is dat te vinden.
[..]
Dus die hogere vergoeding krijg je alleen als je je abonnement bij HN verlengt én gebruik maakt van het aanbod van postnl.
Denk daar even aan als de komende maanden er van alles mis gaat. De bezorgers doen hun best alles op te lossen.quote:Op maandag 3 juli 2023 23:44 schreef stropdaz het volgende:
Dat salaris is echt waanzin man man. Schrik er van
Absoluut. Je zal er maar staan voor een habbekrats.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:26 schreef V__L_N het volgende:
De bezorgers doen hun best alles op te lossen.
Ik heb geïnformeerd bij HR, en hoewel het niet zo op de site van PostNL staat, is het blijkbaar toch zo dat je niet per se klant van HN hoeft te zijn om de vergoeding van EUR 12 per maand te krijgen. Enige vereiste is dat je na 1 mei je telefooncontract hebt verlengd. Maakt niet uit bij welke provider, maakt ook niet uit wat je nieuwe maandbedrag is. Je moet wel een kopie van je contract, en van een bankafschrift waarop de boeking zichtbaar is, naar de HR afdeling sturen. Dat heb ik gedaan en na een paar dagen kreeg ik een kort berichtje "verzoek/opdracht verwerkt". Dus ik hoop dat het goed is gegaan, maar dat weet ik pas zeker als ik mijn loonstrookje zie.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:24 schreef wbwb het volgende:
Ik heb een e-mail gestuurd naar HR om te vragen of ik die hogere smartphonevergoeding toch kan krijgen, ondanks dat ik niet dat aanbod van hollandsnieuwe gebruik. Ik ben benieuwd, maar verwacht er niet al te veel van. Ik vind eigenlijk wel dat ik dat gewoon hoor te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |