abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juni 2023 @ 11:07:39 #226
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209651998
Het is ook zo dat de extra reiskosten voor bezorgers bij verplaatsing te hoog waren. Dus daarom is er nu ook een maximumafstand van iets van 7,5 a 8 km. Hier opent er 1 op 10 km. Wij blijven bestaan dus omdat de afstand te groot is.

Dat 3-bundelsysteem werkt ook niet omdat ze op daldagen zijn gestopt met grote post. Daardoor blijft er gewoon te veel random spul over om bij de pakjes te voegen. En op piekdagen hebben ze het dan weer te druk en blijft er weer meer over.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_209652287
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 00:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Wat je zegt van die 90 vaks kasten klopt. Maar als ze het 3-bundelsysteem hadden ingevoerd zoals ze ons dat hadden voorgespiegeld met die instructiefilmpjes, en dus niet vergezeld van nog meer wijzigingen, dan was het best te doen geweest. In de tas met grote post (de G-tas) zou behalve de pakjes inderdaad enkel nog wat 24-uurs handpost moeten zitten. Maar dan praat je over een paar enveloppen op A4-formaat. En niet over handenvol tijdschriften. Libelle en Margriet zijn echt geen 24 uurs post.
Het ontwerp 3 bundel (OLK) is nog steeds het ontwerp (en als iemand zegt dat het niet zo is: vraag dan naar de gewijzigde procesinstructie die er niet is...) , dus als er magazines tussen worden gezet is dat lokaal "over de schutting flikkeren".
pi_209652447
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 11:07 schreef V__L_N het volgende:
Het is ook zo dat de extra reiskosten voor bezorgers bij verplaatsing te hoog waren. Dus daarom is er nu ook een maximumafstand van iets van 7,5 a 8 km. Hier opent er 1 op 10 km. Wij blijven bestaan dus omdat de afstand te groot is.

Dat 3-bundelsysteem werkt ook niet omdat ze op daldagen zijn gestopt met grote post. Daardoor blijft er gewoon te veel random spul over om bij de pakjes te voegen. En op piekdagen hebben ze het dan weer te druk en blijft er weer meer over.
Hier (een dorp) gaat NRP2 ook niet door.

Op daldagen wordt alleen 24-uurspost bezorgd, dus dan is er inderdaad ook geen grote niet-24-uurspost.
  maandag 26 juni 2023 @ 12:27:02 #229
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_209652956
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 11:07 schreef V__L_N het volgende:

Dat van die maximumafstand van 8 km heb ik ook gehoord. Maar dat is dan wel enkele reis, en gemeten tot het eerste afgiftepunt in de wijk. Hoe ver het terug fietsen is vanaf het laatste afgiftepunt, dat boeit niet. En terugfietsen moet altijd, want je moet na afloop de elektrische (bak)fiets weer inleveren.

Hoewel 8 km niet heel veel lijkt, kan het in de praktijk toch flink oplopen. Er zijn veel bezorgers die vlakbij de wijk wonen waar ze ook bezorgen, en die nu elke dag misschien alles bij elkaar 3 of 4 km fietstijd hebben van hun huis naar het depot, van het depot naar de wijk, en van de wijk weer naar huis. Stelt je voor dat die naar een NRP2-depot zouden moeten dat 8 km verderop ligt. Dan moeten ze eerst op hun eigen fiets 8 km naar dat depot fietsen, vervolgens met de elektrische (bakfiets) weer 8 km terug fietsen, daarna weer 8 km naar het depot om de fiets in te leveren, en dan weer 8 km op de eigen fiets van depot naar huis. Dan moet je dus ineens elke dag 32 km op en neer fietsen in plaats van 3 a 4. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_209653243
Ik woon nu 1,44 km van het depot af, maar doe wel 3-4 wijken per dag die natuurlijk op verschillende afstanden van het depot af liggen. 1 wijk daarvan was eigenlijk een scooterwijk en de collega die die wijk altijd deed is door een hond gebeten en werkt nu niet meer, dus die wijk doe ik nu op mijn fiets. Daar heb ik natuurlijk ook altijd post voor de adressen die het meest ver weg liggen, dus op daldagen komt het wel eens voor dat ik wel 3 km moet fietsen naar zo'n adres voor dan 1 briefje…
  maandag 26 juni 2023 @ 14:58:28 #231
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209654722
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 11:33 schreef madeleine-b het volgende:

[..]
Het ontwerp 3 bundel (OLK) is nog steeds het ontwerp (en als iemand zegt dat het niet zo is: vraag dan naar de gewijzigde procesinstructie die er niet is...) , dus als er magazines tussen worden gezet is dat lokaal "over de schutting flikkeren".
Dat lokaal over de schutting flikkeren is wel erg landelijk dan. Letterlijk overal gebeurt dat. Soms is het een weekje weg. Maar dat is niet omdat ze zich ineens herinneren omdat het moet. Nee gewoon omdat ze zo omkomen in de post dat ze het niet meer wegkrijgen en het dan maar laten. Als 3 weken van het kwartaal goed lopen mogen we blij zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 12:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat van die maximumafstand van 8 km heb ik ook gehoord. Maar dat is dan wel enkele reis, en gemeten tot het eerste afgiftepunt in de wijk. Hoe ver het terug fietsen is vanaf het laatste afgiftepunt, dat boeit niet. En terugfietsen moet altijd, want je moet na afloop de elektrische (bak)fiets weer inleveren.

Hoewel 8 km niet heel veel lijkt, kan het in de praktijk toch flink oplopen. Er zijn veel bezorgers die vlakbij de wijk wonen waar ze ook bezorgen, en die nu elke dag misschien alles bij elkaar 3 of 4 km fietstijd hebben van hun huis naar het depot, van het depot naar de wijk, en van de wijk weer naar huis. Stelt je voor dat die naar een NRP2-depot zouden moeten dat 8 km verderop ligt. Dan moeten ze eerst op hun eigen fiets 8 km naar dat depot fietsen, vervolgens met de elektrische (bakfiets) weer 8 km terug fietsen, daarna weer 8 km naar het depot om de fiets in te leveren, en dan weer 8 km op de eigen fiets van depot naar huis. Dan moet je dus ineens elke dag 32 km op en neer fietsen in plaats van 3 a 4. :N
Dat extra fietsen maakt het ook zo demotiverend. Voor 3 uurtjes werk ben je 2 a 2,5 uur aan het fietsen. Dat voelt echt als nutteloze tijdsbesteding. Ik snap echt wel dat mensen daar op afhaken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_209662878
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 22:27 schreef V__L_N het volgende:
D'r lekt wel het 1 en ander op kantoor. Ziekteverzuim is zo gigantisch hoog onder bezorgers. Dat kost geld... MAar ja, bedrijf heeft geen idee hoe het komt.
(Laat ik nou wel een idee hebben, met mijn 2 overbelaste peesplaten in mijn voet)
daarom mag je ook niet meer dan 25(5*5)uur dit werk doen,ja in de realiteit zijn erbij die wel 50 pakken(anders heb je amper $$)Ben benieuwd wat ze per 1-12024 gaan doen met het wml ,ze zullen toch meemoeten gaan naar de 14euro/uur
pi_209663058
Doet iemand van jullie ook voorbereiden? Ik zat er namelijk aan te denken om naast bezorging ook voorbereiding te gaan doen
  dinsdag 27 juni 2023 @ 17:42:54 #234
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_209669385
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 08:51 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
daarom mag je ook niet meer dan 25(5*5)uur dit werk doen,ja in de realiteit zijn erbij die wel 50 pakken(anders heb je amper $$)Ben benieuwd wat ze per 1-12024 gaan doen met het wml ,ze zullen toch meemoeten gaan naar de 14euro/uur
Het beste zou zijn als straks de onderhandelingen voor de nieuwe postbezorgers-CAO beginnen dat de vakbonden inzetten op een flinke loonsverhoging, zodat de laagste loonschaal iets boven het minimumloon zit, en schaal 2 en 3 nog wat hoger.

Maar zelfs al doet PostNL niets, dan zullen zij ons toch een maandelijkse extra aanvulling moeten betalen, om tenminste OP het minimumloon uit te komen. Dat zijn ze wettelijk verplicht. En dat zullen ze vanaf juli sowieso al voor iedereen moeten gaan doen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_209671382
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 00:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
NRP2 bestaat nog steeds. Er komen nog steeds NRP2 depots bij. Maar het aanvankelijke plan om dit overal in te voeren is van de baan. Het ene gebied leent zich beter voor elektrische bakfietsbezorging dan het andere. En dan moet PostNL er ook nog in slagen betaalbare bedrijfsruimten te vinden waar zo'n NRP2-depot gevestigd zou kunnen worden. Daar kwam ook bij dat het onderhoud aan de elektrische bakfietsen duurder was dan PostNL had begroot en de tijdswinst bij de bezorging niet zo groot dat dit allemaal terugverdiend kon worden. Dus in mijn dorp gaat NRP2 niet door. Logisch Bezorgen helaas wel. :{
Ik heb ook gehoord dat de keuze voor wel of niet NRP2 afhangt van de dichtheid van de adressen. In een stadsdeel van een bepaalde grote stad weet ik dat het niet doorgaat omdat de adres dichtheid daar blijkbaar vergelijkbaar is met een dorp.
pi_209674966
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 09:06 schreef wbwb het volgende:
Doet iemand van jullie ook voorbereiden? Ik zat er namelijk aan te denken om naast bezorging ook voorbereiding te gaan doen
Daar willen ze helemaal vanaf(nog meer automatisering),contracten worden niet verlengd en andere misere.Buiten dit alles je schiet er financieel ook niets mee op.
  woensdag 28 juni 2023 @ 10:06:57 #237
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209676186
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 17:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het beste zou zijn als straks de onderhandelingen voor de nieuwe postbezorgers-CAO beginnen dat de vakbonden inzetten op een flinke loonsverhoging, zodat de laagste loonschaal iets boven het minimumloon zit, en schaal 2 en 3 nog wat hoger.

Maar zelfs al doet PostNL niets, dan zullen zij ons toch een maandelijkse extra aanvulling moeten betalen, om tenminste OP het minimumloon uit te komen. Dat zijn ze wettelijk verplicht. En dat zullen ze vanaf juli sowieso al voor iedereen moeten gaan doen.
Ik vind het dus echt een grote blamage dat de postnl en de vakbonden niet opnieuw onderhandelen over de CAO. Het is toch belachelijk dat over 3 dagen elke bezorger in het bedrijf minimumloon verdiend. Wat straal je dan uit naar je mensen. Dat we niks waard zijn?
Loesje
pi_209677881
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 08:24 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Daar willen ze helemaal vanaf(nog meer automatisering),contracten worden niet verlengd en andere misere.Buiten dit alles je schiet er financieel ook niets mee op.
Hier zijn ze juist echt op zoek naar voorbereiders gezien ze een tekort hebben.

Maar waarom zou ik er financieel niks mee opschieten dan?
pi_209681017
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:06 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik vind het dus echt een grote blamage dat de postnl en de vakbonden niet opnieuw onderhandelen over de CAO. Het is toch belachelijk dat over 3 dagen elke bezorger in het bedrijf minimumloon verdiend. Wat straal je dan uit naar je mensen. Dat we niks waard zijn?
Er is wel onderhandeld (of op zijn minst zijn er gesprekken gevoerd), maar Postnl zei dat er geen geld was en dat was blijkbaar acceptabel voor de bonden.
Ze zullen het al vervelend genoeg vinden dat de laagste lonen verhoogd moeten worden. Dat iemand na 15 jaar evenveel verdient als iemand die hetzelfde werk pas een maand doet, boeit ze geen hol.
pi_209684514
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 16:25 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Er is wel onderhandeld (of op zijn minst zijn er gesprekken gevoerd), maar Postnl zei dat er geen geld was en dat was blijkbaar acceptabel voor de bonden.
Ze zullen het al vervelend genoeg vinden dat de laagste lonen verhoogd moeten worden. Dat iemand na 15 jaar evenveel verdient als iemand die hetzelfde werk pas een maand doet, boeit ze geen hol.
ja dat las ik ook op die site van de bvpp ,geen geld er loopt er een rond die tig niljoen krijgt
pi_209684537
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:30 schreef wbwb het volgende:

[..]

lees de topics maar eens door,het einde is nabij,wil je niet meemaken,er is een gigaverloop.
pi_209684995
dit is volgens mij het langsdurende topic(deel) ooit,bijna een jaar.
pi_209685065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:34 schreef ophaling10 het volgende:
dit is volgens mij het langsdurende topic(deel) ooit,bijna een jaar.
Dat vind ik eigenlijk toch best knap met hoeveel er dit jaar veranderd is. OLK, Logisch Bezorgen en weet ik het wat allemaal…
  woensdag 28 juni 2023 @ 23:35:53 #244
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209686539
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:30 schreef wbwb het volgende:

[..]

Ik zou geen voorbereider willen zijn. De reden dat ze een tekort hebben is omdat het een echte hondenbaan is. Bij de postnl schoppen ze graag naar beneden. De enige vloerlaag die in hun directe vuurlinie liggen is die van voorbereiders en sorteerders. En die hebben het zwaar. Als bezorger heb je tenminste niet de godganse dag een manager om je heen om je af te zeiken over tijdsdruk en zaken die niet in orde zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 16:25 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
De bonden hadden dat niet moeten pikken. Hoogste laag krijgt straks 1 juli 1 cent loonsverhoging. Ik ben me er persoonlijk heel goed van bewust dat ik eigenlijk wel 2,5 of 3 euro meer zou moeten horen te verdienen. En ik neem het het bedrijf kwalijk dat ze winst over personeel kiezen. Maar de bonden zijn gewoon een stel ruggegraatloze die de mensen die ze betalen om hun leven te verbeteren direct laten vallen.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:39 schreef wbwb het volgende:

[..]
Dat vind ik eigenlijk toch best knap met hoeveel er dit jaar veranderd is. OLK, Logisch Bezorgen en weet ik het wat allemaal…
Veel mensen zijn al weggetrokken. Murm en moe. Het werk is leuk. Maar als je al zo lang bij de postnl zit als sommige van ons dan weet je dat dit een normaal jaar is. Er is altijd wel wat te optimaliseren, te proeftuinen of te structureren. Die 2,5 jaar covid waren stil. Maar de jaren daarvoor echt niet. Het wordt pas weer stil als we onder toezicht komen te staan omdat we structureel afbreuk doen aan de afspraken gesteld aan de upd.
Loesje
pi_209687682
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:35 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Veel mensen zijn al weggetrokken. Murm en moe. Het werk is leuk. Maar als je al zo lang bij de postnl zit als sommige van ons dan weet je dat dit een normaal jaar is. Er is altijd wel wat te optimaliseren, te proeftuinen of te structureren. Die 2,5 jaar covid waren stil. Maar de jaren daarvoor echt niet. Het wordt pas weer stil als we onder toezicht komen te staan omdat we structureel afbreuk doen aan de afspraken gesteld aan de upd.
Ik ben ook al ruim 5 jaar postbezorger hoor, dus ik heb eerder ook de overgang naar de combibundel met daarbij het postvest, NRP1 en weet ik het wat allemaal meegemaakt. Ze verzinnen steeds wel weer iets, ja, alleen die coronajaren is er weinig veranderd.

Volgens mij voldoet PostNL overigens al wel een paar jaar niet meer aan de afspraak dat ze minstens 95% van die post op tijd moeten bezorgen.
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:19:16 #246
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209688539
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:53 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik ben ook al ruim 5 jaar postbezorger hoor, dus ik heb eerder ook de overgang naar de combibundel met daarbij het postvest, NRP1 en weet ik het wat allemaal meegemaakt. Ze verzinnen steeds wel weer iets, ja, alleen die coronajaren is er weinig veranderd.

Volgens mij voldoet PostNL overigens al wel een paar jaar niet meer aan de afspraak dat ze minstens 95% van die post op tijd moeten bezorgen.
De hoeveelheid proces verbeteringen in de afgelopen jaren heeft tot een heel andere bezorging geleid dan jaren geleden. Ik denk dat de meeste van ons hier er meer dan 10 jaar zitten. Dat was de tijd dat er nog 5 gelijke bezorgdagen waren en een maandag bezorging. Dat een bundel post maximaal 15 huizen was en dan soms 20 cm dik was. Dat je een papieren briefje had waar je je extra tijd op schreef. Dat die papierenbriefjes met een sluitrit in een oranje mapje en eventueel verkeerde post terug ging naar een sorteerpunt vlakbij. Dat je onderweg nog steunpunten had waar je extra tassen post kon ophalen omdat je altijd te veel post had. Dat je in de zomer geen moer te doen had. Maar in december elke dag tot het donker bezig was. Maar wat gezellig was omdat je dan nog even wat ging drinken en snacken in de bedrijfskantine.

Punt is dat de meeste van ons al jaren roepen dat het een kaartenhuis is. Het managment zegt van niet, het staat als een huis. We kunnen prima random kaarten weg trekken. Het blijft echt wel staan. En idd sommige verdwenen kaarten geven geen problemen. De invoering van DiDoZa was lastig, maar het werkte. Het invoeren van X-Y maakte de boel aan het wankelen. De omzetting naar permanent 2 piekdagen zonder sortering van grote post. Daar flikkert het systeem op termijn mee ondereruit. Niet nu, het is nu rustig maar toch kraakt het al. Maar einde van het jaar wanneer we overspoeld worden met pakjes en personeelstekort... Dan is dat onhoudbaar.

Die 95% is vervelend, maar daar kunnen ze zich nog wel onderuit praten. Maar je kan niet goed uitleggen waarom rouwkaarten er soms 4/5 dagen over doen. Waarom medische post blijft liggen. En dat is waar ze mee op hun muil gaan. Dat zijn de dingen waarmee mensen buiten het bedrijf om gaan klagen. En dat is waarop de politiek gaat ingrijpen en vragen gaat stellen. En dat is niet de eerste keer. Dat gebeurde ook toen we van lokaal naar regionaal gingen, dat gebeurde ook toen we een paar jaar geleden in Januari nog kerstkaarten van begin december aan het lopen waren.
Loesje
pi_209691641
Wat die 95 procent betreft vraag ik me ineens af wat goedkoper is voor postnl: het betalen van een boete aan de ACM of het betalen van een resultaatafhankelijke uitkering aan het personeel.
Ik vermoed dat het uitkeren van de RAU meer kost dan zo'n boete. De boete die ze moesten betalen vanwege de lage bezorgkwaliteit in 2019 was slechts twee miljoen terwijl de RAU één tot drie procent van de totale loonkosten van het voorgaande jaar is. Ik kan zo snel niet achterhalen hoeveel ze kwijt zijn aan lonen, maar als mijn inschatting klopt zou er een financiële prikkel zijn voor het bedrijf om net niet aan die 95 procent te komen. Dat lijkt me toch ook niet geheel de bedoeling.
pi_209696095
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:19 schreef V__L_N het volgende:

[..]
De hoeveelheid proces verbeteringen in de afgelopen jaren heeft tot een heel andere bezorging geleid dan jaren geleden. Ik denk dat de meeste van ons hier er meer dan 10 jaar zitten. Dat was de tijd dat er nog 5 gelijke bezorgdagen waren en een maandag bezorging. Dat een bundel post maximaal 15 huizen was en dan soms 20 cm dik was. Dat je een papieren briefje had waar je je extra tijd op schreef. Dat die papierenbriefjes met een sluitrit in een oranje mapje en eventueel verkeerde post terug ging naar een sorteerpunt vlakbij. Dat je onderweg nog steunpunten had waar je extra tassen post kon ophalen omdat je altijd te veel post had. Dat je in de zomer geen moer te doen had. Maar in december elke dag tot het donker bezig was. Maar wat gezellig was omdat je dan nog even wat ging drinken en snacken in de bedrijfskantine.

Punt is dat de meeste van ons al jaren roepen dat het een kaartenhuis is. Het managment zegt van niet, het staat als een huis. We kunnen prima random kaarten weg trekken. Het blijft echt wel staan. En idd sommige verdwenen kaarten geven geen problemen. De invoering van DiDoZa was lastig, maar het werkte. Het invoeren van X-Y maakte de boel aan het wankelen. De omzetting naar permanent 2 piekdagen zonder sortering van grote post. Daar flikkert het systeem op termijn mee ondereruit. Niet nu, het is nu rustig maar toch kraakt het al. Maar einde van het jaar wanneer we overspoeld worden met pakjes en personeelstekort... Dan is dat onhoudbaar.

Die 95% is vervelend, maar daar kunnen ze zich nog wel onderuit praten. Maar je kan niet goed uitleggen waarom rouwkaarten er soms 4/5 dagen over doen. Waarom medische post blijft liggen. En dat is waar ze mee op hun muil gaan. Dat zijn de dingen waarmee mensen buiten het bedrijf om gaan klagen. En dat is waarop de politiek gaat ingrijpen en vragen gaat stellen. En dat is niet de eerste keer. Dat gebeurde ook toen we van lokaal naar regionaal gingen, dat gebeurde ook toen we een paar jaar geleden in Januari nog kerstkaarten van begin december aan het lopen waren.
ik zit er al zolang bij dat ik ooit als ptt er ben begonnen,good old times(heel hard werken(dat is het nu nog steeds)en heel veel disipline,bij het geringste was je weg,de redelijk zware screening(of je wat had uitgespookt)idd ook beedigd,kantine,vandaag de dag weten ze dat niet meer,dat waren leuke tijden,van alles kon je er eten,zoals hoort bij een fatsoenlijk bedrijf,goede en degelijke kleding,incl. sokken en schoenen, etc..
  donderdag 29 juni 2023 @ 22:55:28 #249
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209698664
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:12 schreef Rafierafie het volgende:
Wat die 95 procent betreft vraag ik me ineens af wat goedkoper is voor postnl: het betalen van een boete aan de ACM of het betalen van een resultaatafhankelijke uitkering aan het personeel.
Ik vermoed dat het uitkeren van de RAU meer kost dan zo'n boete. De boete die ze moesten betalen vanwege de lage bezorgkwaliteit in 2019 was slechts twee miljoen terwijl de RAU één tot drie procent van de totale loonkosten van het voorgaande jaar is. Ik kan zo snel niet achterhalen hoeveel ze kwijt zijn aan lonen, maar als mijn inschatting klopt zou er een financiële prikkel zijn voor het bedrijf om net niet aan die 95 procent te komen. Dat lijkt me toch ook niet geheel de bedoeling.
Ik denk ook dat het accepteren van die boete prima opweegt tegen de besparing in de andere kosten. Die upd stukken zijn maar een klein deel van wat we doen. En die stukken lopen ook echt wel terug. De grote winsten zitten in de tijdschriften en pakketten. En daar maken ze zo'n boete denk ik best mee goed.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 19:50 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ik zit er al zolang bij dat ik ooit als ptt er ben begonnen,good old times(heel hard werken(dat is het nu nog steeds)en heel veel disipline,bij het geringste was je weg,de redelijk zware screening(of je wat had uitgespookt)idd ook beedigd,kantine,vandaag de dag weten ze dat niet meer,dat waren leuke tijden,van alles kon je er eten,zoals hoort bij een fatsoenlijk bedrijf,goede en degelijke kleding,incl. sokken en schoenen, etc..
Heb je nog iets gekregen voor je kwart eeuw dienstverband?

Ik ben uit de tnt tijd. We werden niet meer beedigd (geen enkele postbezorger meer) maar er was idd nog wel een screening en vog. En ja de echte controles en de tik op je vingers dat je alles wel netjes en goed bezorgde.

Wij kregen geen sokken. Maar ik heb hier nog een paar ptt sokken liggen. Verderop in mijn wijk woonde een postbode. Toen ik mijn ongeluk kreeg kon ik niet lopen, geen van mijn sokken paste niet en alles wat ik probeerde deed zeer. Hij kwam een keer op visite zag dat en de volgende dag kreeg ik zijn sokken. Die paste wel. Goeie kwaliteit ook en ze deden geen zeer.
Loesje
pi_209699489
Sinds gisteren officieel geen postbezorger meer. Tot nooit meer ziens :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')