op indeed komen ook steeds meer reviews,nu al 1728 en de meesten zijn geen 5 sterren.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:12 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Niemand werkt hier bij pakketten. En bij de bezorging zijn we aan optimalisatie/reorganisatie 10 in 2 jaar bezig. Dus het personeel rent weg met bakken en de andere helft verzuipt in alle maffe systemen die onwerkbaar zijn.
Dat gezeik met die pakketten is ook gewoon omdat er blijkbaar van alles aan technische problemen zijn.
[..]
Die reactie mogelijkheid was ook wel aardig uitgedund de laatste jaren. De onvrede daar was iets te besmettelijk voor de rest van het bedrijf. Er was laatst een enquête wel over reageren enzo. Maar ik ben een echte postnl'er. Dus ik denk idd dat ze die uitslag ook overboord mikken.
Dat jij nog naar werkoverleg gaat. Ik ben daar echt niet meer voor in. Enige interessante zou zijn om te zien wat de cijfers voor het zomerdal gaan zijn. Er zit zo hopeloos weinig informatie in dat soort dingen.
Ik vul elke keer braaf die monitor in. Maar als je dan idd daarna de uitslagen gaat bekijken is het wel echt hopeloos triest. Open vragen kun je niet lezen, maar dan zie je bv staan dat er in ons gebied maar 8 mensen dat hebben ingevuld. Dat is natuurlijk niks peilen. Maar ik vraag me al jaren af hoe ze concrete doelstellingen halen uit zulke algemene niet op bezorging toegespitste vragen. Krijg ook een beetje het idee dat niet alleen productie maar ook kantoor dat ding invult. En die staan zo ver af van wat er daadwerkelijk op de vloer gebeurt.
ze zijn niet goed,doorlopen zit er neit meer bij dan,dagelijks ga je ver over je tijd heen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 22:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
zoals eigenlijk de bedoeling is, met je fiets aan de hand, en dan bij elk adres neerzetten. Ik wil best geloven dat je op die manier minder meters maakt, maar korter is niet altijd sneller helaas.
Sommige onlogische stukjes in de wijken worden veroorzaakt doordat ze nu met de nieuwe indeling zo star vasthouden aan de looprichting. Ik heb geen idee waar dat verplichte tegen de klok in lopen vandaan is gekomen ineens.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:36 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Tegen de klok in wordt nu de standaard. Maar tot een paar jaar terug moesten de wijken nog evenredig verdeeld worden. Dan liep je een deel rechtsom en een deel linksom. Dat was voor de gelijke belasting van je knieen en rug beter. En eerlijk, je voelt het echt wel. Ik baal er ook echt wel van dat dat er straks uit gaat. Ook echt iets wat ik heb geprobeerd een beetje bij te sturen. (Vooral ook omdat ik zelf links ben)
[..]
In de eerste wijziging hebben ze wel de wijk suggesties mee genomen (met name de rare verdelingen). Maar de huisnummer volgorde weer niet. En ze zijn dus met dit soort rare lijnen gekomen.
Maar hoe erg gaat iedereen nu bij jullie over z'n tijd heen? Ik heb toch begrepen uit berichten van de or dat als er structureel al een paar weken flink over de tijd heen wordt gegaan, de evaluatie periode niet hoeft te worden afgewacht. Dan heb je gewoon recht op verhoging.
Dat tegen de klok in zal wel iets zijn wat ze makkelijk aan de computer kunnen aanleren. Maar dan krijg je dus van die straatjes met 1 kant huizen waarbij je dus eerst naar het einde gaat om te bezorgen. Net zo gestoord trouwens als het achterlijke idee om zo ver mogelijk weg te moeten eindigen. Dat zorgt ook voor rare stukken.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:21 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Sommige onlogische stukjes in de wijken worden veroorzaakt doordat ze nu met de nieuwe indeling zo star vasthouden aan de looprichting. Ik heb geen idee waar dat verplichte tegen de klok in lopen vandaan is gekomen ineens.
Wat de uitloop betreft: mijn ervaring is dat ik sommige dagen flink tijd heb overgehouden en op andere dagen kwam ik tot 30 minuten tekort. De collega's die ik tot nu toe heb gehoord over de tijden hebben hetzelfde gehad, hoewel ik uiteraard meer hoor van degene die meer tijd nodig hadden. Dan ging het om 20 tot 40 minuten per wijk.
Dit is toch om te huilen? Ik ga straks in augustus 13,5 uur de min in... Dat kan nooit realistisch zijn.quote:
Er werken bijna geen ambtenaren meer, dus dat is op zich positief.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Blijf erbij het had nooit geprivatiseerd mogen worden,ik zie echt geen enkele verbetering met 40/50jr geleden.
Dat willen ze toch ook? Ik werkte vroeger als zaterdagbesteller en toen verdiende ik al meer dan een postbezorger, wat al voor scheve blikken zorgde. Nu werk ik elders op een kantoorbaan waar ik flink meer verdien dan je lichaam kapotlopen en sjouwen, alhoewel ik het 'vrije' werk soms best mis. Zat laatst even te kijken hoeveel ik zou verdienen als ik wat uurtjes ging werken, dat kan echt niet meer in deze tijd voor een fysieke baan. Als ik alleen al zie hoeveel verschillende postbezorgers mijn wijk heeft gehad de laatste weken... zelfs paar keer gehad dat op vrijdag om 21:00 uur iemand nog zijn wijk aan het lopen was... Het verloop is al jaren hoog en je ziet nu bij de pakkettak al dat diensten niet meer op te vullen zijn en tegenwoordig kan het zo 3 weken na foto in mijnpost duren voordat je een postpakje daadwerkelijk krijgt omdat de sortering ruk is. Echt belangrijke dingen moet je vooral niet meer via de post sturen. In alle lage lonen sectoren zie je dat nieuw personeel bijna niet meer te vinden is (post, supermarkt, horeca, zorg), ik vrees dat we binnenkort eindelijk naar de jarenlange wens van Herna 3 dagen per week bezorgen gaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:19 schreef Bebop het volgende:
[..]
Het hangt nu van part-timers aan elkaar.
Het rare is dat ze bij ons juist hadden gezegd dat bij de nieuwe routes zoveel mogelijk met het verkeer mee bewogen zou worden. Dus zoveel mogelijk rechtsom lopen, dus juist met de klok mee. Terwijl, ze hadden gewoon per situatie moeten kijken wat het handigst is. Ik heb nu hele stukken met maar aan 1 kant huizen, en als ik dat met de klok mee loop, loop ik met de huizen aan mijn linkerkant. Dan word ik ook nog eens geacht mijn fiets van deur tot deur mee te nemen. Als ik de andere kant op had gelopen, had ik die fiets steeds heel handig tegen de muurtjes van de voortuinen aan kunnen zetten. Nu moet ik dus OF rechts van mijn fiets gaan lopen (niet handig als je rechts bent), of mijn fiets tegen de geparkeerde auto's aan zetten.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:04 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat tegen de klok in zal wel iets zijn wat ze makkelijk aan de computer kunnen aanleren. Maar dan krijg je dus van die straatjes met 1 kant huizen waarbij je dus eerst naar het einde gaat om te bezorgen. Net zo gestoord trouwens als het achterlijke idee om zo ver mogelijk weg te moeten eindigen. Dat zorgt ook voor rare stukken.
Dat tijdsding is dus precies net als nu dus. De ene dag kom je een km te kort en de andere dag zwem je er in.
[..]
Dit is toch om te huilen? Ik ga straks in augustus 13,5 uur de min in... Dat kan nooit realistisch zijn.
Er werken geen ambtenaren meer, maar de ambtenarenmentaliteit is nooit weg geweest. PostNL is een zeer bureaucratisch bedrijf, en zeer inflexibel. Het bestaat uit allemaal strikt van elkaar gescheiden opererende afdelingen, die niet of slecht met elkaar communiceren, en zodra er iets mis gaat staan ze allemaal met de beschuldigende vinger naar elkaar te wijzen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:19 schreef Bebop het volgende:
[..]
Er werken bijna geen ambtenaren meer, dus dat is op zich positief.
Ze hadden nooit op deze manier de postmarkt moeten opengooien. PostNL hield als enige de verplichtingen van weleer en de regering heeft jarenlang toegestaan dat de concurrentie mocht besparen op de sociale lasten. Dat was ook de enige manier waarop de concurrentie levensvatbaar was, want toen daarop gehandhaafd werd, viel de ene na de andere concurrent om. PostNL heeft het monopolie inmiddels weer terugverdiend, maar het bedrijf is sterk veranderd. Het hangt nu van part-timers aan elkaar.
Voorsorteren doen we hier eigenlijk niet meer. Postnl wil dat we op een achterlijke wijze volgens hun loopwijzers bezorgen. Dan doen we dat toch gewoon? Alle extra tijd die we daardoor nodig hebben mogen ze dan ook fijn uitbetalen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 18:56 schreef zerebus het volgende:
Ze doen bij mij nu al moeilijk over dat ik de post eerst sorteer, dat gaat op deze manier alleen maar erger worden. Er zijn er hier iig meer op zoek naar ander werk, nadat er de afgelopen jaren al een aantal opgestapt zijn. Ergens lijkt het mij wel een goede grap om me aan te melden voor eventuele extra werkdagen rond kerst en dan vlak daarvoor met een groep massaal op te stappen.
Ik heb zojuist meerdere wijken bekeken. Er zijn wel stukjes die met de klok mee lopen, maar dat zijn uitsluitend eenzijdige straten die je meepakt op weg naar het volgende rondje. Waarschijnlijk verwachten ze inderdaad dat je daar dan met de fiets aan de hand loopt, maar dat is meestal niet te doen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het rare is dat ze bij ons juist hadden gezegd dat bij de nieuwe routes zoveel mogelijk met het verkeer mee bewogen zou worden. Dus zoveel mogelijk rechtsom lopen, dus juist met de klok mee. Terwijl, ze hadden gewoon per situatie moeten kijken wat het handigst is. Ik heb nu hele stukken met maar aan 1 kant huizen, en als ik dat met de klok mee loop, loop ik met de huizen aan mijn linkerkant. Dan word ik ook nog eens geacht mijn fiets van deur tot deur mee te nemen. Als ik de andere kant op had gelopen, had ik die fiets steeds heel handig tegen de muurtjes van de voortuinen aan kunnen zetten. Nu moet ik dus OF rechts van mijn fiets gaan lopen (niet handig als je rechts bent), of mijn fiets tegen de geparkeerde auto's aan zetten.
Wij vermoeden hier op het depot dat deze routes gemaakt zijn er vanuit gaande dat er met bakfietsen zou worden bezorgd. Die hoef je immers nergens tegen aan te zetten, die vallen toch niet om. Maar wij zijn geen NRP2 depot en dat gaan we ook niet worden.
Goed omschreven,kort en bondig.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er werken geen ambtenaren meer, maar de ambtenarenmentaliteit is nooit weg geweest. PostNL is een zeer bureaucratisch bedrijf, en zeer inflexibel. Het bestaat uit allemaal strikt van elkaar gescheiden opererende afdelingen, die niet of slecht met elkaar communiceren, en zodra er iets mis gaat staan ze allemaal met de beschuldigende vinger naar elkaar te wijzen.
Wat ze wel hebben overgenomen van de commerciële bedrijven is de focus op winst. Daar moet alles en iedereen voor wijken. Zelfs de klanten. PostNL is er in geslaagd om het slechtste van twee werelden met elkaar te verenigen.
Wij werken inmiddels ook sinds kort met 3 bundels. Van tevoren had ik gedacht dat het zou meevallen, maar het valt me tegen. Dat komt mede doordat er zonder overleg voor is gekozen om segmenten in te dikken, zodat bundels niet meer mooi met een (deel van een) rondje of bussenfront overeen komen. Daar komt ook nog bij dat de voorbereiders zowel de dikke als de dunne post regelmatig doorbundelen. Dus waar je voorheen gewoon een bundel uit je tas kon pakken en kon gaan lopen, moet je nu uit 3 tassen een bundel pakken en afpellen wat je nodig hebt. Wat ook vervelend is, is dat in de pakjestas niet zoals afgesproken enkel buspakjes zitten, en een paar nagekomen stukken 24 uurs handpost, maar ook tijdschriften, TV-gidsen en allerlei hele dunne pakjes (soms nauwelijks de naam pakje waard) die voorheen gewoon tussen de dikke post zaten. Dus elk rondje dat je loopt wordt vooraf gegaan door minimaal 1 (soms 2) minuten uitzoekwerk. Dus je loopt toch al gauw minimaal 10 minuten uit per piekloop. En dan heb ik het nog niet eens over het uitzoekwerk op de depots, want de nieuwe werkwijze betekent ook dat je nu ineens meer tassen per wijk hebt (maar wel met minder inhoud per tas). Dus dan moet je daar ofwel je tassen opnieuw gaan inpakken of een extra keer op en neer rijden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 22:10 schreef Rafierafie het volgende:
Is iedereen hier eigenlijk al over op de drie bundels? Dat werd hier een paar weken voor de nieuwe routes ingevoerd. Die wijziging maakt het werk er niet makkelijker op, maar er valt mee te leven. Ik merk wel dat ik veel vaker terug moet lopen omdat ik iets ben vergeten.
waar ik moeite mee heb ,doen ze dat ook op kantoor, e.d. het is een bedrijfsrisico en daar hoort bij,dat je gewoon door moet betalen.(en geen tijdsreductie wanneer het hun uitkomt)quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:04 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat tegen de klok in zal wel iets zijn wat ze makkelijk aan de computer kunnen aanleren. Maar dan krijg je dus van die straatjes met 1 kant huizen waarbij je dus eerst naar het einde gaat om te bezorgen. Net zo gestoord trouwens als het achterlijke idee om zo ver mogelijk weg te moeten eindigen. Dat zorgt ook voor rare stukken.
Dat tijdsding is dus precies net als nu dus. De ene dag kom je een km te kort en de andere dag zwem je er in.
[..]
Dit is toch om te huilen? Ik ga straks in augustus 13,5 uur de min in... Dat kan nooit realistisch zijn.
van de week had je bij jullie een zwemvest nodig?quote:Op zondag 25 juni 2023 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij werken inmiddels ook sinds kort met 3 bundels. Van tevoren had ik gedacht dat het zou meevallen, maar het valt me tegen. Dat komt mede doordat er zonder overleg voor is gekozen om segmenten in te dikken, zodat bundels niet meer mooi met een (deel van een) rondje of bussenfront overeen komen. Daar komt ook nog bij dat de voorbereiders zowel de dikke als de dunne post regelmatig doorbundelen. Dus waar je voorheen gewoon een bundel uit je tas kon pakken en kon gaan lopen, moet je nu uit 3 tassen een bundel pakken en afpellen wat je nodig hebt. Wat ook vervelend is, is dat in de pakjestas niet zoals afgesproken enkel buspakjes zitten, en een paar nagekomen stukken 24 uurs handpost, maar ook tijdschriften, TV-gidsen en allerlei hele dunne pakjes (soms nauwelijks de naam pakje waard) die voorheen gewoon tussen de dikke post zaten. Dus elk rondje dat je loopt wordt vooraf gegaan door minimaal 1 (soms 2) minuten uitzoekwerk. Dus je loopt toch al gauw minimaal 10 minuten uit per piekloop. En dan heb ik het nog niet eens over het uitzoekwerk op de depots, want de nieuwe werkwijze betekent ook dat je nu ineens meer tassen per wijk hebt (maar wel met minder inhoud per tas). Dus dan moet je daar ofwel je tassen opnieuw gaan inpakken of een extra keer op en neer rijden.
overall is dit gewoon een mislukking weer,wanneer luisteren ze eens naar de bezorgers.buiten dit alles veel goeden gaan er mee stoppen,ze zien alleen money,de rest is bijzaak.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:26 schreef V__L_N het volgende:
Dat is mijn ervaring dus ook. Tel er bij op dat je steeds post uit 2 of 3 tassen moet pakken, waardoor ik steeds van de ene kant van de kar naar de andere kant aan het huppelen ben. Het is niet dat het onmogelijk is. Maar het is gewoon echt beduidend meer werk op piekdagen.
Op daldagen wordt de grote post er niet meer wordt bijgevoegd. Wat tot gevolg heeft dat er extra veel losse dingen tussen de post zit. Dat niet sorteren heeft ook tot gevolg dat het klachten regent. Als je op donderdag je tv gids zou krijgen en hij is er niet komt ie er pas de dinsdag er op bij. Wij hadden hier op zaterdag nog veel tassen met geadresseerde reclame. Die zijn nu dus een probleem. Die worden dus structureel te laat bezorgd.
Dat indikken is ook echt ellende. Ik krijg soms bundels die ik dan in 4 moeten breken en dan loopt groot en klein ook niet gelijk. Pakketjes kijken ze helemaal niet of het per straat of deel kan. Die stapelen ze gewoon zoals het ze uitkomt.
Welkom aan boord.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:35 schreef wbwb het volgende:
Ik ben al ruim 5 jaar postbezorger en heb nu ook maar eens een account hier aangemaakt.
Wij waren hier al begin dit jaar aan de beurt met het 3-bundelsysteem. Ik vind het niet zo erg, maar het is vooral meer moeite dan om je tassen in de fiets te laden vanwege samenvoegen enzo, vooral gezien ik alleen 2 fietstassen achterop heb en geen stuurtas voorop. De bundels met pakjes zijn inderdaad niet alleen pakjes, maar ook alle niet-kleine 24-uurspost.
De aangepaste bundelgrenzen staan los daarvan en is in 1 keer overal ingevoerd vanwege de overstap op 90-vakskasten.
Wij gaan geloof ik op 1 augustus over op Logisch Bezorgen en hebben daarvan al de routes gekregen, maar daar heb ik ook al wel wat onlogische dingen in gezien. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat dan in de praktijk gaat zijn.
Die gaan in de zomer toch allemaal massaal op vakantie? En ik kan me eens een december herinneren dat er gevraagd was aan het kantoorpersoneel om bij te springen. Niet dat ze er waren.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
waar ik moeite mee heb ,doen ze dat ook op kantoor, e.d. het is een bedrijfsrisico en daar hoort bij,dat je gewoon door moet betalen.(en geen tijdsreductie wanneer het hun uitkomt)
D'r lekt wel het 1 en ander op kantoor. Ziekteverzuim is zo gigantisch hoog onder bezorgers. Dat kost geld... MAar ja, bedrijf heeft geen idee hoe het komt.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:20 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
overall is dit gewoon een mislukking weer,wanneer luisteren ze eens naar de bezorgers.buiten dit alles veel goeden gaan er mee stoppen,ze zien alleen money,de rest is bijzaak.
Wat je zegt van die 90 vaks kasten klopt. Maar als ze het 3-bundelsysteem hadden ingevoerd zoals ze ons dat hadden voorgespiegeld met die instructiefilmpjes, en dus niet vergezeld van nog meer wijzigingen, dan was het best te doen geweest. In de tas met grote post (de G-tas) zou behalve de pakjes inderdaad enkel nog wat 24-uurs handpost moeten zitten. Maar dan praat je over een paar enveloppen op A4-formaat. En niet over handenvol tijdschriften. Libelle en Margriet zijn echt geen 24 uurs post.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:35 schreef wbwb het volgende:
Ik ben al ruim 5 jaar postbezorger en heb nu ook maar eens een account hier aangemaakt.
Wij waren hier al begin dit jaar aan de beurt met het 3-bundelsysteem. Ik vind het niet zo erg, maar het is vooral meer moeite dan om je tassen in de fiets te laden vanwege samenvoegen enzo, vooral gezien ik alleen 2 fietstassen achterop heb en geen stuurtas voorop. De bundels met pakjes zijn inderdaad niet alleen pakjes, maar ook alle niet-kleine 24-uurspost.
De aangepaste bundelgrenzen staan los daarvan en is in 1 keer overal ingevoerd vanwege de overstap op 90-vakskasten.
Wij gaan geloof ik op 1 augustus over op Logisch Bezorgen en hebben daarvan al de routes gekregen, maar daar heb ik ook al wel wat onlogische dingen in gezien. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat dan in de praktijk gaat zijn.
NRP2 bestaat nog steeds. Er komen nog steeds NRP2 depots bij. Maar het aanvankelijke plan om dit overal in te voeren is van de baan. Het ene gebied leent zich beter voor elektrische bakfietsbezorging dan het andere. En dan moet PostNL er ook nog in slagen betaalbare bedrijfsruimten te vinden waar zo'n NRP2-depot gevestigd zou kunnen worden. Daar kwam ook bij dat het onderhoud aan de elektrische bakfietsen duurder was dan PostNL had begroot en de tijdswinst bij de bezorging niet zo groot dat dit allemaal terugverdiend kon worden. Dus in mijn dorp gaat NRP2 niet door. Logisch Bezorgen helaas wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 22:10 schreef Rafierafie het volgende:
En wat die bakfietsen en elektrische fietsen betreft: iets zegt me dat dat project een stille dood gestorven is. Volgens mij zijn er nu al heel lang geen nrp2 depots bijgekomen en je hoort er nooit meer iets over.
Dat was het enige positieve aan al dit gezeik: het feit dat we dan niet meer onze eigen spullen hoeven te gebruiken voor het werk. Gewoon een fiets van de baas, zoals het hoort.
Waarschijnlijk hebben ze ingezien dat dat toch wel een hoop geld zou gaan kosten. Sowieso meer dan ons een fooitje geven voor het gebruik van de eigen fiets. En het is uiteraard niet de bedoeling dat je ook maar een cent meer uitgeeft aan de postbezorgers dan strikt noodzakelijk.
Het ontwerp 3 bundel (OLK) is nog steeds het ontwerp (en als iemand zegt dat het niet zo is: vraag dan naar de gewijzigde procesinstructie die er niet is...) , dus als er magazines tussen worden gezet is dat lokaal "over de schutting flikkeren".quote:Op maandag 26 juni 2023 00:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat je zegt van die 90 vaks kasten klopt. Maar als ze het 3-bundelsysteem hadden ingevoerd zoals ze ons dat hadden voorgespiegeld met die instructiefilmpjes, en dus niet vergezeld van nog meer wijzigingen, dan was het best te doen geweest. In de tas met grote post (de G-tas) zou behalve de pakjes inderdaad enkel nog wat 24-uurs handpost moeten zitten. Maar dan praat je over een paar enveloppen op A4-formaat. En niet over handenvol tijdschriften. Libelle en Margriet zijn echt geen 24 uurs post.
Hier (een dorp) gaat NRP2 ook niet door.quote:Op maandag 26 juni 2023 11:07 schreef V__L_N het volgende:
Het is ook zo dat de extra reiskosten voor bezorgers bij verplaatsing te hoog waren. Dus daarom is er nu ook een maximumafstand van iets van 7,5 a 8 km. Hier opent er 1 op 10 km. Wij blijven bestaan dus omdat de afstand te groot is.
Dat 3-bundelsysteem werkt ook niet omdat ze op daldagen zijn gestopt met grote post. Daardoor blijft er gewoon te veel random spul over om bij de pakjes te voegen. En op piekdagen hebben ze het dan weer te druk en blijft er weer meer over.
Dat van die maximumafstand van 8 km heb ik ook gehoord. Maar dat is dan wel enkele reis, en gemeten tot het eerste afgiftepunt in de wijk. Hoe ver het terug fietsen is vanaf het laatste afgiftepunt, dat boeit niet. En terugfietsen moet altijd, want je moet na afloop de elektrische (bak)fiets weer inleveren.quote:Op maandag 26 juni 2023 11:07 schreef V__L_N het volgende:
Het is ook zo dat de extra reiskosten voor bezorgers bij verplaatsing te hoog waren. Dus daarom is er nu ook een maximumafstand van iets van 7,5 a 8 km. Hier opent er 1 op 10 km. Wij blijven bestaan dus omdat de afstand te groot is.
Dat 3-bundelsysteem werkt ook niet omdat ze op daldagen zijn gestopt met grote post. Daardoor blijft er gewoon te veel random spul over om bij de pakjes te voegen. En op piekdagen hebben ze het dan weer te druk en blijft er weer meer over.
Dat lokaal over de schutting flikkeren is wel erg landelijk dan. Letterlijk overal gebeurt dat. Soms is het een weekje weg. Maar dat is niet omdat ze zich ineens herinneren omdat het moet. Nee gewoon omdat ze zo omkomen in de post dat ze het niet meer wegkrijgen en het dan maar laten. Als 3 weken van het kwartaal goed lopen mogen we blij zijn.quote:Op maandag 26 juni 2023 11:33 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Het ontwerp 3 bundel (OLK) is nog steeds het ontwerp (en als iemand zegt dat het niet zo is: vraag dan naar de gewijzigde procesinstructie die er niet is...) , dus als er magazines tussen worden gezet is dat lokaal "over de schutting flikkeren".
Dat extra fietsen maakt het ook zo demotiverend. Voor 3 uurtjes werk ben je 2 a 2,5 uur aan het fietsen. Dat voelt echt als nutteloze tijdsbesteding. Ik snap echt wel dat mensen daar op afhaken.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat van die maximumafstand van 8 km heb ik ook gehoord. Maar dat is dan wel enkele reis, en gemeten tot het eerste afgiftepunt in de wijk. Hoe ver het terug fietsen is vanaf het laatste afgiftepunt, dat boeit niet. En terugfietsen moet altijd, want je moet na afloop de elektrische (bak)fiets weer inleveren.
Hoewel 8 km niet heel veel lijkt, kan het in de praktijk toch flink oplopen. Er zijn veel bezorgers die vlakbij de wijk wonen waar ze ook bezorgen, en die nu elke dag misschien alles bij elkaar 3 of 4 km fietstijd hebben van hun huis naar het depot, van het depot naar de wijk, en van de wijk weer naar huis. Stelt je voor dat die naar een NRP2-depot zouden moeten dat 8 km verderop ligt. Dan moeten ze eerst op hun eigen fiets 8 km naar dat depot fietsen, vervolgens met de elektrische (bakfiets) weer 8 km terug fietsen, daarna weer 8 km naar het depot om de fiets in te leveren, en dan weer 8 km op de eigen fiets van depot naar huis. Dan moet je dus ineens elke dag 32 km op en neer fietsen in plaats van 3 a 4.
daarom mag je ook niet meer dan 25(5*5)uur dit werk doen,ja in de realiteit zijn erbij die wel 50 pakken(anders heb je amper $$)Ben benieuwd wat ze per 1-12024 gaan doen met het wml ,ze zullen toch meemoeten gaan naar de 14euro/uurquote:Op zondag 25 juni 2023 22:27 schreef V__L_N het volgende:
D'r lekt wel het 1 en ander op kantoor. Ziekteverzuim is zo gigantisch hoog onder bezorgers. Dat kost geld... MAar ja, bedrijf heeft geen idee hoe het komt.
(Laat ik nou wel een idee hebben, met mijn 2 overbelaste peesplaten in mijn voet)
Het beste zou zijn als straks de onderhandelingen voor de nieuwe postbezorgers-CAO beginnen dat de vakbonden inzetten op een flinke loonsverhoging, zodat de laagste loonschaal iets boven het minimumloon zit, en schaal 2 en 3 nog wat hoger.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 08:51 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daarom mag je ook niet meer dan 25(5*5)uur dit werk doen,ja in de realiteit zijn erbij die wel 50 pakken(anders heb je amper $$)Ben benieuwd wat ze per 1-12024 gaan doen met het wml ,ze zullen toch meemoeten gaan naar de 14euro/uur
Ik heb ook gehoord dat de keuze voor wel of niet NRP2 afhangt van de dichtheid van de adressen. In een stadsdeel van een bepaalde grote stad weet ik dat het niet doorgaat omdat de adres dichtheid daar blijkbaar vergelijkbaar is met een dorp.quote:Op maandag 26 juni 2023 00:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
NRP2 bestaat nog steeds. Er komen nog steeds NRP2 depots bij. Maar het aanvankelijke plan om dit overal in te voeren is van de baan. Het ene gebied leent zich beter voor elektrische bakfietsbezorging dan het andere. En dan moet PostNL er ook nog in slagen betaalbare bedrijfsruimten te vinden waar zo'n NRP2-depot gevestigd zou kunnen worden. Daar kwam ook bij dat het onderhoud aan de elektrische bakfietsen duurder was dan PostNL had begroot en de tijdswinst bij de bezorging niet zo groot dat dit allemaal terugverdiend kon worden. Dus in mijn dorp gaat NRP2 niet door. Logisch Bezorgen helaas wel.
Daar willen ze helemaal vanaf(nog meer automatisering),contracten worden niet verlengd en andere misere.Buiten dit alles je schiet er financieel ook niets mee op.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 09:06 schreef wbwb het volgende:
Doet iemand van jullie ook voorbereiden? Ik zat er namelijk aan te denken om naast bezorging ook voorbereiding te gaan doen
Ik vind het dus echt een grote blamage dat de postnl en de vakbonden niet opnieuw onderhandelen over de CAO. Het is toch belachelijk dat over 3 dagen elke bezorger in het bedrijf minimumloon verdiend. Wat straal je dan uit naar je mensen. Dat we niks waard zijn?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het beste zou zijn als straks de onderhandelingen voor de nieuwe postbezorgers-CAO beginnen dat de vakbonden inzetten op een flinke loonsverhoging, zodat de laagste loonschaal iets boven het minimumloon zit, en schaal 2 en 3 nog wat hoger.
Maar zelfs al doet PostNL niets, dan zullen zij ons toch een maandelijkse extra aanvulling moeten betalen, om tenminste OP het minimumloon uit te komen. Dat zijn ze wettelijk verplicht. En dat zullen ze vanaf juli sowieso al voor iedereen moeten gaan doen.
Hier zijn ze juist echt op zoek naar voorbereiders gezien ze een tekort hebben.quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Daar willen ze helemaal vanaf(nog meer automatisering),contracten worden niet verlengd en andere misere.Buiten dit alles je schiet er financieel ook niets mee op.
Er is wel onderhandeld (of op zijn minst zijn er gesprekken gevoerd), maar Postnl zei dat er geen geld was en dat was blijkbaar acceptabel voor de bonden.quote:Op woensdag 28 juni 2023 10:06 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik vind het dus echt een grote blamage dat de postnl en de vakbonden niet opnieuw onderhandelen over de CAO. Het is toch belachelijk dat over 3 dagen elke bezorger in het bedrijf minimumloon verdiend. Wat straal je dan uit naar je mensen. Dat we niks waard zijn?
ja dat las ik ook op die site van de bvpp ,geen geld er loopt er een rond die tig niljoen krijgtquote:Op woensdag 28 juni 2023 16:25 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Er is wel onderhandeld (of op zijn minst zijn er gesprekken gevoerd), maar Postnl zei dat er geen geld was en dat was blijkbaar acceptabel voor de bonden.
Ze zullen het al vervelend genoeg vinden dat de laagste lonen verhoogd moeten worden. Dat iemand na 15 jaar evenveel verdient als iemand die hetzelfde werk pas een maand doet, boeit ze geen hol.
lees de topics maar eens door,het einde is nabij,wil je niet meemaken,er is een gigaverloop.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:30 schreef wbwb het volgende:
[..]
Hier zijn ze juist echt op zoek naar voorbereiders gezien ze een tekort hebben.
Maar waarom zou ik er financieel niks mee opschieten dan?
Dat vind ik eigenlijk toch best knap met hoeveel er dit jaar veranderd is. OLK, Logisch Bezorgen en weet ik het wat allemaal…quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:34 schreef ophaling10 het volgende:
dit is volgens mij het langsdurende topic(deel) ooit,bijna een jaar.
Ik zou geen voorbereider willen zijn. De reden dat ze een tekort hebben is omdat het een echte hondenbaan is. Bij de postnl schoppen ze graag naar beneden. De enige vloerlaag die in hun directe vuurlinie liggen is die van voorbereiders en sorteerders. En die hebben het zwaar. Als bezorger heb je tenminste niet de godganse dag een manager om je heen om je af te zeiken over tijdsdruk en zaken die niet in orde zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:30 schreef wbwb het volgende:
[..]
Hier zijn ze juist echt op zoek naar voorbereiders gezien ze een tekort hebben.
Maar waarom zou ik er financieel niks mee opschieten dan?
De bonden hadden dat niet moeten pikken. Hoogste laag krijgt straks 1 juli 1 cent loonsverhoging. Ik ben me er persoonlijk heel goed van bewust dat ik eigenlijk wel 2,5 of 3 euro meer zou moeten horen te verdienen. En ik neem het het bedrijf kwalijk dat ze winst over personeel kiezen. Maar de bonden zijn gewoon een stel ruggegraatloze die de mensen die ze betalen om hun leven te verbeteren direct laten vallen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:25 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Er is wel onderhandeld (of op zijn minst zijn er gesprekken gevoerd), maar Postnl zei dat er geen geld was en dat was blijkbaar acceptabel voor de bonden.
Ze zullen het al vervelend genoeg vinden dat de laagste lonen verhoogd moeten worden. Dat iemand na 15 jaar evenveel verdient als iemand die hetzelfde werk pas een maand doet, boeit ze geen hol.
Veel mensen zijn al weggetrokken. Murm en moe. Het werk is leuk. Maar als je al zo lang bij de postnl zit als sommige van ons dan weet je dat dit een normaal jaar is. Er is altijd wel wat te optimaliseren, te proeftuinen of te structureren. Die 2,5 jaar covid waren stil. Maar de jaren daarvoor echt niet. Het wordt pas weer stil als we onder toezicht komen te staan omdat we structureel afbreuk doen aan de afspraken gesteld aan de upd.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:39 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk toch best knap met hoeveel er dit jaar veranderd is. OLK, Logisch Bezorgen en weet ik het wat allemaal…
Ik ben ook al ruim 5 jaar postbezorger hoor, dus ik heb eerder ook de overgang naar de combibundel met daarbij het postvest, NRP1 en weet ik het wat allemaal meegemaakt. Ze verzinnen steeds wel weer iets, ja, alleen die coronajaren is er weinig veranderd.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:35 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Veel mensen zijn al weggetrokken. Murm en moe. Het werk is leuk. Maar als je al zo lang bij de postnl zit als sommige van ons dan weet je dat dit een normaal jaar is. Er is altijd wel wat te optimaliseren, te proeftuinen of te structureren. Die 2,5 jaar covid waren stil. Maar de jaren daarvoor echt niet. Het wordt pas weer stil als we onder toezicht komen te staan omdat we structureel afbreuk doen aan de afspraken gesteld aan de upd.
De hoeveelheid proces verbeteringen in de afgelopen jaren heeft tot een heel andere bezorging geleid dan jaren geleden. Ik denk dat de meeste van ons hier er meer dan 10 jaar zitten. Dat was de tijd dat er nog 5 gelijke bezorgdagen waren en een maandag bezorging. Dat een bundel post maximaal 15 huizen was en dan soms 20 cm dik was. Dat je een papieren briefje had waar je je extra tijd op schreef. Dat die papierenbriefjes met een sluitrit in een oranje mapje en eventueel verkeerde post terug ging naar een sorteerpunt vlakbij. Dat je onderweg nog steunpunten had waar je extra tassen post kon ophalen omdat je altijd te veel post had. Dat je in de zomer geen moer te doen had. Maar in december elke dag tot het donker bezig was. Maar wat gezellig was omdat je dan nog even wat ging drinken en snacken in de bedrijfskantine.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:53 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik ben ook al ruim 5 jaar postbezorger hoor, dus ik heb eerder ook de overgang naar de combibundel met daarbij het postvest, NRP1 en weet ik het wat allemaal meegemaakt. Ze verzinnen steeds wel weer iets, ja, alleen die coronajaren is er weinig veranderd.
Volgens mij voldoet PostNL overigens al wel een paar jaar niet meer aan de afspraak dat ze minstens 95% van die post op tijd moeten bezorgen.
ik zit er al zolang bij dat ik ooit als ptt er ben begonnen,good old times(heel hard werken(dat is het nu nog steeds)en heel veel disipline,bij het geringste was je weg,de redelijk zware screening(of je wat had uitgespookt)idd ook beedigd,kantine,vandaag de dag weten ze dat niet meer,dat waren leuke tijden,van alles kon je er eten,zoals hoort bij een fatsoenlijk bedrijf,goede en degelijke kleding,incl. sokken en schoenen, etc..quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:19 schreef V__L_N het volgende:
[..]
De hoeveelheid proces verbeteringen in de afgelopen jaren heeft tot een heel andere bezorging geleid dan jaren geleden. Ik denk dat de meeste van ons hier er meer dan 10 jaar zitten. Dat was de tijd dat er nog 5 gelijke bezorgdagen waren en een maandag bezorging. Dat een bundel post maximaal 15 huizen was en dan soms 20 cm dik was. Dat je een papieren briefje had waar je je extra tijd op schreef. Dat die papierenbriefjes met een sluitrit in een oranje mapje en eventueel verkeerde post terug ging naar een sorteerpunt vlakbij. Dat je onderweg nog steunpunten had waar je extra tassen post kon ophalen omdat je altijd te veel post had. Dat je in de zomer geen moer te doen had. Maar in december elke dag tot het donker bezig was. Maar wat gezellig was omdat je dan nog even wat ging drinken en snacken in de bedrijfskantine.
Punt is dat de meeste van ons al jaren roepen dat het een kaartenhuis is. Het managment zegt van niet, het staat als een huis. We kunnen prima random kaarten weg trekken. Het blijft echt wel staan. En idd sommige verdwenen kaarten geven geen problemen. De invoering van DiDoZa was lastig, maar het werkte. Het invoeren van X-Y maakte de boel aan het wankelen. De omzetting naar permanent 2 piekdagen zonder sortering van grote post. Daar flikkert het systeem op termijn mee ondereruit. Niet nu, het is nu rustig maar toch kraakt het al. Maar einde van het jaar wanneer we overspoeld worden met pakjes en personeelstekort... Dan is dat onhoudbaar.
Die 95% is vervelend, maar daar kunnen ze zich nog wel onderuit praten. Maar je kan niet goed uitleggen waarom rouwkaarten er soms 4/5 dagen over doen. Waarom medische post blijft liggen. En dat is waar ze mee op hun muil gaan. Dat zijn de dingen waarmee mensen buiten het bedrijf om gaan klagen. En dat is waarop de politiek gaat ingrijpen en vragen gaat stellen. En dat is niet de eerste keer. Dat gebeurde ook toen we van lokaal naar regionaal gingen, dat gebeurde ook toen we een paar jaar geleden in Januari nog kerstkaarten van begin december aan het lopen waren.
Ik denk ook dat het accepteren van die boete prima opweegt tegen de besparing in de andere kosten. Die upd stukken zijn maar een klein deel van wat we doen. En die stukken lopen ook echt wel terug. De grote winsten zitten in de tijdschriften en pakketten. En daar maken ze zo'n boete denk ik best mee goed.quote:Op donderdag 29 juni 2023 14:12 schreef Rafierafie het volgende:
Wat die 95 procent betreft vraag ik me ineens af wat goedkoper is voor postnl: het betalen van een boete aan de ACM of het betalen van een resultaatafhankelijke uitkering aan het personeel.
Ik vermoed dat het uitkeren van de RAU meer kost dan zo'n boete. De boete die ze moesten betalen vanwege de lage bezorgkwaliteit in 2019 was slechts twee miljoen terwijl de RAU één tot drie procent van de totale loonkosten van het voorgaande jaar is. Ik kan zo snel niet achterhalen hoeveel ze kwijt zijn aan lonen, maar als mijn inschatting klopt zou er een financiële prikkel zijn voor het bedrijf om net niet aan die 95 procent te komen. Dat lijkt me toch ook niet geheel de bedoeling.
Heb je nog iets gekregen voor je kwart eeuw dienstverband?quote:Op donderdag 29 juni 2023 19:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik zit er al zolang bij dat ik ooit als ptt er ben begonnen,good old times(heel hard werken(dat is het nu nog steeds)en heel veel disipline,bij het geringste was je weg,de redelijk zware screening(of je wat had uitgespookt)idd ook beedigd,kantine,vandaag de dag weten ze dat niet meer,dat waren leuke tijden,van alles kon je er eten,zoals hoort bij een fatsoenlijk bedrijf,goede en degelijke kleding,incl. sokken en schoenen, etc..
Ik ben ook uit de tnt tijd maar van een screening was geen sprake. Er werd alleen telefonisch gevraagd of ik een fiets had, en toen kon ik beginnen. VOG moest ik inderdaad wel aanvragen maar dat is nu nog steeds zo.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:55 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het accepteren van die boete prima opweegt tegen de besparing in de andere kosten. Die upd stukken zijn maar een klein deel van wat we doen. En die stukken lopen ook echt wel terug. De grote winsten zitten in de tijdschriften en pakketten. En daar maken ze zo'n boete denk ik best mee goed.
[..]
Heb je nog iets gekregen voor je kwart eeuw dienstverband?
Ik ben uit de tnt tijd. We werden niet meer beedigd (geen enkele postbezorger meer) maar er was idd nog wel een screening en vog. En ja de echte controles en de tik op je vingers dat je alles wel netjes en goed bezorgde.
Wij kregen geen sokken. Maar ik heb hier nog een paar ptt sokken liggen. Verderop in mijn wijk woonde een postbode. Toen ik mijn ongeluk kreeg kon ik niet lopen, geen van mijn sokken paste niet en alles wat ik probeerde deed zeer. Hij kwam een keer op visite zag dat en de volgende dag kreeg ik zijn sokken. Die paste wel. Goeie kwaliteit ook en ze deden geen zeer.
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 00:58 schreef Thomas-sama het volgende:
Sinds gisteren officieel geen postbezorger meer. Tot nooit meer ziens
Apart is dat. Die vraag herken ik dan weer niet. Wel een uitgebreid gesprek over uren en wat er van je verwacht wordt.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik ben ook uit de tnt tijd maar van een screening was geen sprake. Er werd alleen telefonisch gevraagd of ik een fiets had, en toen kon ik beginnen. VOG moest ik inderdaad wel aanvragen maar dat is nu nog steeds zo.
Als we vorig jaar op zo'n 90 procent zaten, wil ik niet weten hoe de cijfers over dit jaar zullen zijn.quote:Brievenbuspost komt wel te vaak te laat aan, ziet ACM. De toezichthouder ontving regelmatig berichten van consumenten bij wie de post niet of te laat was bezorgd. Ruim negen van de tien poststukken werden in 2022 op tijd bezorgd, terwijl dat wettelijk 95 procent moet zijn. ACM gaat daarom onderzoek doen naar postorderbedrijven als PostNL.
Echt triest, ja. Ik verwacht dat het dit jaar nog wel wat slechter is. ACM is blijkbaar wel al in gesprek erover:quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:46 schreef Rafierafie het volgende:
We bestellen na jarenlange groei minder per post
[..]
Als we vorig jaar op zo'n 90 procent zaten, wil ik niet weten hoe de cijfers over dit jaar zullen zijn.![]()
Overigens is dat artikel gebaseerd op de gisteren gepubliceerde ACM Post- en pakketmonitor 2022. Daar zijn erg veel interessante statistieken in te vinden.quote:In 2019 is de kwaliteit van de postbezorging tot onder de 95% gedaald. In 2022 werd 91,4% van de brievenbuspost op tijd bezorgd. De ACM vindt het belangrijk dat PostNL de kwaliteit van de postdienst verbetert en is hierover in gesprek met het bedrijf. Als het nodig is kan de ACM handhaven.
En ja, ik zie wel vaker mensen de verkeerde term gebruiken, want wij zijn natuurlijk geen postorderbedrijf maar een postvervoerder.quote:Overigens wist ik niet dat we voor een postorderbedrijf werken.
je zal wel een soort van "heimwee " houden,meer gericht op leuke collega's,het werk zal je vast wel snel willen vergeten?.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 00:58 schreef Thomas-sama het volgende:
Sinds gisteren officieel geen postbezorger meer. Tot nooit meer ziens
die screening duurde een aantal weken,dat was niet even een ander briefje van Justisquote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik ben ook uit de tnt tijd maar van een screening was geen sprake. Er werd alleen telefonisch gevraagd of ik een fiets had, en toen kon ik beginnen. VOG moest ik inderdaad wel aanvragen maar dat is nu nog steeds zo.
ja het gangbare bij 25jr dat soort dingen zijn langzamerhand allemaal wegbezuinigd/versoberd, denk aan de collega toendertijd in het nieuws bij 50jr en een postzegelvel,dat ging nergens over.Als bedrijf zou je trots moeten zijn ,dat iemand dat even 50jr doet.Die sokken ja dat was goed spul,btoeken ook bij regen was het zo weer droog als het waaide,ik las net dat er een nieuwe lichting kleding is samengesteld(jas ,etc..)ik vind het allemaal bagger,je zweet je kapot erin,en het is zo stuk.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:55 schreef V__L_N het volgende:
Heb je nog iets gekregen voor je kwart eeuw dienstverband?
Ik ben uit de tnt tijd. We werden niet meer beedigd (geen enkele postbezorger meer) maar er was idd nog wel een screening en vog. En ja de echte controles en de tik op je vingers dat je alles wel netjes en goed bezorgde.
Wij kregen geen sokken. Maar ik heb hier nog een paar ptt sokken liggen. Verderop in mijn wijk woonde een postbode. Toen ik mijn ongeluk kreeg kon ik niet lopen, geen van mijn sokken paste niet en alles wat ik probeerde deed zeer. Hij kwam een keer op visite zag dat en de volgende dag kreeg ik zijn sokken. Die paste wel. Goeie kwaliteit ook en ze deden geen zeer.
De termen personeelstekort en uitdagende marktomstandigheden kunnen ze niet meer gebruiken, dat doen ze al jaren... Vooral de laatste 2 maanden duurt het vaak een week voordat post bezorgd is, over buspakjes nog maar te zwijgen, die duiken 3 weken later nog eens op en zelfs die worden wanneer ze toch niet passen voor je deur of gang neergezet uiteraard zonder briefje of melding.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:46 schreef Rafierafie het volgende:
We bestellen na jarenlange groei minder per post
[..]
Als we vorig jaar op zo'n 90 procent zaten, wil ik niet weten hoe de cijfers over dit jaar zullen zijn.![]()
Overigens wist ik niet dat we voor een postorderbedrijf werken.
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]![]()
![]()
Veel succes, ik hoop dat je iets leuks gaat doen.
[..]
Apart is dat. Die vraag herken ik dan weer niet. Wel een uitgebreid gesprek over uren en wat er van je verwacht wordt.
Thanxquote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]![]()
![]()
Veel succes, ik hoop dat je iets leuks gaat doen.
[..]
Apart is dat. Die vraag herken ik dan weer niet. Wel een uitgebreid gesprek over uren en wat er van je verwacht wordt.
personeelstekort komt veelal door een ding,zeker vandaag de dag.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 20:14 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
De termen personeelstekort en uitdagende marktomstandigheden kunnen ze niet meer gebruiken, dat doen ze al jaren... Vooral de laatste 2 maanden duurt het vaak een week voordat post bezorgd is, over buspakjes nog maar te zwijgen, die duiken 3 weken later nog eens op en zelfs die worden wanneer ze toch niet passen voor je deur of gang neergezet uiteraard zonder briefje of melding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:22 schreef Rafierafie het volgende:
Planning: Ik heb voor zaterdag nog een wijkje, zou jij die willen weglopen?
Ik: Uhm... ja hoor, moet wel lukken.
De kaart in de app laat dit zien:
[ afbeelding ]
Goed te doen zou je denken toch?
En dan nu de realiteit. Waarschuwing: beelden kunnen schokkend zijn voor een ieder die nog niet "logisch" bezorgt.Pff… dat is stom zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij gaan per 1 augustus over, maar ik heb ook al wat onlogische dingen in de routes gezien. De belangrijkste dingen hadden we al doorgegeven en is dus al aangepast. We zullen in de praktijk dan vast nog wel meer dingen tegenkomen, maar ik geloof wel dat ze bereid zijn om dat dan op te lossen.
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:22 schreef Rafierafie het volgende:
Planning: Ik heb voor zaterdag nog een wijkje, zou jij die willen weglopen?
Ik: Uhm... ja hoor, moet wel lukken.
De kaart in de app laat dit zien:
[ afbeelding ]
Goed te doen zou je denken toch?
En dan nu de realiteit. Waarschuwing: beelden kunnen schokkend zijn voor een ieder die nog niet "logisch" bezorgt.in de 2e pic is goed te zien dat het systeem faliekant mislukt is(weer)ieder logisch denkend persoon,kan zien dat je hier veel te lang mee bezig bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prioriteiten stellen,dan kennen ze niet, vanaf gisteren krijgt iedereen of ie er nu 30jr of 1 dag rondloopt evenveel,nee ze hebben het veel te druk met onnodige projecten,waarvan het geld ook aan een nuttig doel besteed kon worden.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:06 schreef wbwb het volgende:
[..]
Pff… dat is stom zeg.
Wij gaan per 1 augustus over, maar ik heb ook al wat onlogische dingen in de routes gezien. De belangrijkste dingen hadden we al doorgegeven en is dus al aangepast. We zullen in de praktijk dan vast nog wel meer dingen tegenkomen, maar ik geloof wel dat ze bereid zijn om dat dan op te lossen.
Weer het zoveelste bewijs dat deze routes bedacht zijn door een computer, en niet door een mens. Een computer volgt blind instructies, en denkt niet kritisch na. En omdat er onjuiste of onvolledige informatie aan de computer wordt gevoerd (of informatie gebaseerd op verkeerde vooronderstellingen), komt er dit soort onzin uit. Garbage in = garbage out.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
in de 2e pic is goed te zien dat het systeem faliekant mislukt is(weer)ieder logisch denkend persoon,kan zien dat je hier veel te lang mee bezig bent.
Ik hoop echt voor jou en je collega's dat die aanpassingen correct zijn doorgevoerd. Hier is het hele proces dat voorafgaat aan de invoering van het logisch bezorgen totaal niet correct gevolgd.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:06 schreef wbwb het volgende:
[..]
Pff… dat is stom zeg.
Wij gaan per 1 augustus over, maar ik heb ook al wat onlogische dingen in de routes gezien. De belangrijkste dingen hadden we al doorgegeven en is dus al aangepast. We zullen in de praktijk dan vast nog wel meer dingen tegenkomen, maar ik geloof wel dat ze bereid zijn om dat dan op te lossen.
ja 99% van die constructors heeft geen kennis van zaken, het gaat alleen om geld,niet om ons,quote:Op zondag 2 juli 2023 18:44 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik hoop echt voor jou en je collega's dat die aanpassingen correct zijn doorgevoerd. Hier is het hele proces dat voorafgaat aan de invoering van het logisch bezorgen totaal niet correct gevolgd.
De wijken vanaf mijn depot zijn ter beoordeling voorgelegd aan iemand die nauwelijks kennis heeft van de meeste wijken in ons bezorggebied. Daarnaast moest het allemaal gauw gauw gedaan worden waardoor er sowieso geen tijd was om te kijken naar "kleine" details zoals correcte nummering. Het resultaat is dus dat er ontzettend veel wijken zijn die van geen kant kloppen.
Het proces om na invoering wijzigingen door te geven is niet uitgelegd en als er wijzigingen aangebracht moeten worden, duurt het minstens zes weken voordat die wijzigingen zijn doorgevoerd. En eigenlijk willen ze geen wijzigingen tot na de evaluatieperiode die pas in oktober eindigt.
Iets anders wat ik heel apart vind is dat volgens de inzetplanning die we kregen voordat we begonnen met logisch bezorgen vrijwel niemand aan zijn of haar contracturen zou komen. De meeste mensen waren ruim onder hun contracturen ingezet terwijl wel alle wijken waren ingevuld. Er waren zelfs flink wat collega's die helemaal niet vast ingedeeld stonden en maar moesten zien wat er over zou blijven voor ze om te bezorgen.
In werkelijkheid bleven er in de eerste week met het nieuwe systeem meteen al wijken staan. In de tweede week (deze afgelopen week) was het nog eens een stuk erger terwijl ik zeker weet dat dit niet slechts te wijten is aan het feit dat mensen met verlof zijn.
Als laatste moet er ook nog eens rekening gehouden moet worden met het feit dat het mes weer flink in de looptijden gaat bij het invoeren van logisch bezorgen. Ik heb net even zitten rekenen en kwam tot de conclusie dat er sinds de een na laatste actualisatie in januari (ik had het overzicht vanaf april niet) 7,5 procent van de tijd van het totale werkpakket vanaf mijn depot is afgehaald.
In een van mijn wijken die nu nog exact even groot is als vóór logisch bezorgen, is zomaar even 6 procent tijd afgehaald t.o.v. de looptijden sinds april. De afstanden van en naar de wijk en tussen adressen, evenals het aantal adressen is ongewijzigd, maar schijnbaar moet ik door de nieuwe indeling van de rondjes op piekdagen 7,5 procent sneller lopen.![]()
Externe bezorgers inhuren doen ze blijkbaar pas als de nood echt al dagen te hoog is en het uitkomt door rouwkaarten bezorgen na de uitvaart...quote:Op zondag 2 juli 2023 21:20 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weer een giga parel:https://www.nhnieuws.nl/n(...)hten-al-week-op-post
Ik denk niet dat het nog 1 ding. Natuurlijk is het salaris erg. Maar het is ook alles er omheen. Het feit dat het gewoon een complete chaos is. De klachten op straat, de gebrek aan support van het bedrijf. De gigantische fouten en het feit dat het niemand iets kan schelen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
personeelstekort komt veelal door een ding,zeker vandaag de dag.
Vooral tekenen deze hij tikt inmiddels in 5 uur iets van 800 keer getekenquote:
Ik heb hier ook al aardig wat rariteiten gevonden. Wij moeten in September beginnen. Maar er zijn nog helemaal geen tijden bekend. In aanliggende depots mogen ze intekenen op wijken. Wij horen niks. Ook geen reacties op wijzigingen in de lopen die we doorvoeren.quote:Op zondag 2 juli 2023 18:44 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik hoop echt voor jou en je collega's dat die aanpassingen correct zijn doorgevoerd. Hier is het hele proces dat voorafgaat aan de invoering van het logisch bezorgen totaal niet correct gevolgd.
Het gooi is al jaren een probleem. Niet verbazingwekkend dat het daar nu helemaal niet meer lukt. Ik werk aan de rand daarvan. Mensen kunnen zich het helemaal niet veroorloven om voor die salarissen te gaan werken. De huizen zijn hier nogal prijzig. Ik weet nog zeker een paar andere gemeentes hier in de buurt waar er zulke gigantische hoeveelheden wijken open staan. Een paar waar alleen nog piek bezorgt wordt.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:20 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weer een giga parel:https://www.nhnieuws.nl/n(...)hten-al-week-op-post
Hier ging het deze week ook op meerdere dagen fout bij behoorlijk wat wijken. Vooral met die boekjes van de rabo ging het fout. Ik had er zelf op een dag ruim 30 in een wijk die niet eens voor mijn stad waren. Andere bezorgers hadden er 50 of meer die ze er tussenuit mochten vissen. Heel fijn als je al dat extra gewicht voor niks meesjouwt. En meldingen maak ik al jaren niet meer eigenlijk. Nadat ik een uitermate onvriendelijke en onprofessionele reactie van een procesmanager kreeg op een melding, was ik er definitief klaar mee.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het nog 1 ding. Natuurlijk is het salaris erg. Maar het is ook alles er omheen. Het feit dat het gewoon een complete chaos is. De klachten op straat, de gebrek aan support van het bedrijf. De gigantische fouten en het feit dat het niemand iets kan schelen.
De puinhoop van vrijdag ook. Ik was meer dan 2 uur over de tijd heen. Ik zat op ruim 6 uur lopen (geen fietswijk). Echt er zat van alles aan rommel tussen. Van elke straat moest de grote post opnieuw op straat gesorteerd. Er zaten stukken tussen van andere straten, volgorde fouten, foutlopers. Maar ook tv gidsen van 2 weken, folderpakketten en nog veel meer. Het was gewoon de chaos compleet... En het bedrijf, dat negeert de melding gewoon.
[..]
Ik weet niet hoeveel nut het heeft om te tekenen, maar niet geschoten is altijd mis.quote:Vooral tekenen deze hij tikt inmiddels in 5 uur iets van 800 keer geteken
[..]
Dit wordt hoe dan ook overal in het land doorgevoerd, ongeacht de gevolgen. Ze zijn nu al jaren bezig om dit door te drukken. Nu hebben ze het eindelijk voor elkaar gekregen en deze trein is niet meer te stoppen, zelfs al dreigt ie volledig te ontsporen met explosies en al.quote:Ik heb hier ook al aardig wat rariteiten gevonden. Wij moeten in September beginnen. Maar er zijn nog helemaal geen tijden bekend. In aanliggende depots mogen ze intekenen op wijken. Wij horen niks. Ook geen reacties op wijzigingen in de lopen die we doorvoeren.
Maar zo langzamerhand vraag ik me af of dit niet rechtstreeks gaat tanken.
[..]
Jarenlang werden er mensen vanuit mijn bezorggebied elke dag met een busje naar het Gooi gebracht om daar te lopen omdat ze daar zoveel mensen tekort kwamen. Postnl betaalde de huur van het busje en zelfs de reistijd. Dat zegt dus wel iets over hoe hoog de nood was. Op een gegeven moment kwamen we hier net zoveel mensen tekort, dus mochten ze hier weer aan het werk.quote:Het gooi is al jaren een probleem. Niet verbazingwekkend dat het daar nu helemaal niet meer lukt. Ik werk aan de rand daarvan. Mensen kunnen zich het helemaal niet veroorloven om voor die salarissen te gaan werken. De huizen zijn hier nogal prijzig. Ik weet nog zeker een paar andere gemeentes hier in de buurt waar er zulke gigantische hoeveelheden wijken open staan. Een paar waar alleen nog piek bezorgt wordt.
Als we hier bijplussen onder kwaliteit is een melding verplicht. Ze kunnen officieel niet afkeuren, maar doen het toch. En ik ben de discussie daarover wel beu. Dus gooi ik er een melding uit die dan genegeerd wordt.quote:Op maandag 3 juli 2023 00:14 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier ging het deze week ook op meerdere dagen fout bij behoorlijk wat wijken. Vooral met die boekjes van de rabo ging het fout. Ik had er zelf op een dag ruim 30 in een wijk die niet eens voor mijn stad waren. Andere bezorgers hadden er 50 of meer die ze er tussenuit mochten vissen. Heel fijn als je al dat extra gewicht voor niks meesjouwt. En meldingen maak ik al jaren niet meer eigenlijk. Nadat ik een uitermate onvriendelijke en onprofessionele reactie van een procesmanager kreeg op een melding, was ik er definitief klaar mee.
Ik ook niet. Maar misschien als een paar 1000 van je mensen je er op wijzen dat het heel slecht gaat, dat er iets veranderd.quote:Ik weet niet hoeveel nut het heeft om te tekenen, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik vraag het me af. Georoute was ook definitief en die hebben ze op een bepaald punt weer ingetrokken. Moesten we zelf de wijken weer gaan maken.quote:Dit wordt hoe dan ook overal in het land doorgevoerd, ongeacht de gevolgen. Ze zijn nu al jaren bezig om dit door te drukken. Nu hebben ze het eindelijk voor elkaar gekregen en deze trein is niet meer te stoppen, zelfs al dreigt ie volledig te ontsporen met explosies en al.
Dat tekort is ook nooit helemaal weg geweest. Maar nu is het gewoon om te huilen. Maar daar heeft het echt alles met salaris te maken.quote:Jarenlang werden er mensen vanuit mijn bezorggebied elke dag met een busje naar het Gooi gebracht om daar te lopen omdat ze daar zoveel mensen tekort kwamen. Postnl betaalde de huur van het busje en zelfs de reistijd. Dat zegt dus wel iets over hoe hoog de nood was. Op een gegeven moment kwamen we hier net zoveel mensen tekort, dus mochten ze hier weer aan het werk.
Wij gaan ook in september beginnen. Bij ons zijn de wijken ook gecontroleerd door zeer ervaren bezorgers, maar die kregen van tevoren al te horen dat ze enkel moesten controleren op onmogelijkheden (route die dwars door muren en sloten gaat) en niet op dingen die wel fout zijn maar op zich niet onuitvoerbaar. Dat laatste mag pas gemeld worden in de evaluatieperiode, en zal dan op z'n vroegst begin 2024 aangepast worden.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb hier ook al aardig wat rariteiten gevonden. Wij moeten in September beginnen. Maar er zijn nog helemaal geen tijden bekend. In aanliggende depots mogen ze intekenen op wijken. Wij horen niks. Ook geen reacties op wijzigingen in de lopen die we doorvoeren.
Maar toen bedacht PostNL het lumineuze plan om Geouroute opnieuw in te voeren, maar nu onder de naam "Efficient Bezorgen". Dat hebben die domme bezorgers toch niet in de gaten.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:20 schreef V__L_N het volgende:
[..]
[..]
Ik vraag het me af. Georoute was ook definitief en die hebben ze op een bepaald punt weer ingetrokken. Moesten we zelf de wijken weer gaan maken.
[..]
Dat tekort is ook nooit helemaal weg geweest. Maar nu is het gewoon om te huilen. Maar daar heeft het echt alles met salaris te maken.
Buitengewone kosten aan je fiets kun je nog altijd declareren, onlangs heeft een van mijn collegas nog geld teruggekregen voor het vervangen van de trapas.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Afschaffing declaratiemogelijkheid fietskosten waardoor je nu grotendeels alles zelf moet betalen
Hier hetzelfde ik heb altijd met plezier gewerkt maar het management snapt er niks vaquote:Op maandag 3 juli 2023 19:26 schreef lololo het volgende:
Ben er ondertussen al weer jaren weg maar als ik dat van dat "logisch bezorgen" lees krijg ik weer trauma flashbacks naar de Georoute van destijds.![]()
Geen zak veranderd, 10 jaar later worden gewoon exact dezelfde fouten wéér gemaakt
Dat hele gedoe met de vergoeding voor je telefoonabonnement heb ik even gemist.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar toen bedacht PostNL het lumineuze plan om Geouroute opnieuw in te voeren, maar nu onder de naam "Efficient Bezorgen". Dat hebben die domme bezorgers toch niet in de gaten.
Het salaris speelt een belangrijke rol, maar het is niet het enige. Het zijn ook de overige arbeidsomstandigheden/voorwaarden die steeds slechter zijn geworden. Afschaffing declaratiemogelijkheid fietskosten waardoor je nu grotendeels alles zelf moet betalen, de telefoonvergoeding van EUR 8 per maand die al lang niet meer kostendekkend is, maar waarvan PostNL weigert deze voor iedereen te verhogen (ook al is dat wel in de CAO afgesproken), sortering die steeds slechter wordt, post die uit steeds meer bundels bij elkaar gegraaid moet worden, wijken waarvan de loopvolgorde prima in orde was die door een computer overhoop worden gegooid, enkel als excuus om nog wat meer tijd van je af te kunnen pakken, etc.
gaat nog heel wat worden zo straks per 1-1 dan moet echt de zak getrokken worden. en einde verhaal 36/40quote:Op maandag 3 juli 2023 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Op de vacaturesite van postnl staat nog steeds een uurloon van 11,71 voor postbezorgers. Ik vraag me af of ze het gewoon nog niet hebben aangepast, of dat ze dat als uurloon blijven aanhouden met aanvulling tot minimumloon zoals vroeger.
[..]
Dat hele gedoe met de vergoeding voor je telefoonabonnement heb ik even gemist.
Dus als je een hogere vergoeding wilt hebben, moet je aantoonbaar je abonnement verlengd hebben bij hollandsnieuwe . Het aanbod daar bestaat uit maar liefst twee toestellen: de galaxy a14 en de oppo a57s. En je moet een vriendelijk verzoek indienen om een verhoging te krijgen.
Als je een abonnement bij een andere provider hebt, of je wilt een ander toestel dan de twee die worden aangeboden heb je dikke pech. Dat lijkt me allemaal heel redelijk.
Dat zijn toch zaken waar de OR zich mee bezig zou moeten houden?
Te zot voor woorden. In de CAO staat het heel duidelijk: ELKE postbezorger heeft recht op een smartphonevergoeding die kostendekkend is voor het goedkoopste abonnement van Hollands Nieuwe. De werkgever zal bij toekomstige wijzigingen van de kosten de vergoeding aanpassen zodat deze kostendekkend blijft. De enige vereiste is dat je minstens 1 dag per maand post bezorgt. Maar nu dit abonnement geen EUR 8 meer kost maar EUR 12, komt PostNL ineens, in strijd met de CAO, met aanvullende eisen: je krijgt alleen die kostendekkende vergoeding van EUR 12 als je ook daadwerkelijk klant bent bij HN en een abonnement van EUR 12 per maand hebt. En je moet dit dmv een kopie van je contract en bankafschriften aantonen!quote:Op maandag 3 juli 2023 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Op de vacaturesite van postnl staat nog steeds een uurloon van 11,71 voor postbezorgers. Ik vraag me af of ze het gewoon nog niet hebben aangepast, of dat ze dat als uurloon blijven aanhouden met aanvulling tot minimumloon zoals vroeger.
[..]
Dat hele gedoe met de vergoeding voor je telefoonabonnement heb ik even gemist.
Dus als je een hogere vergoeding wilt hebben, moet je aantoonbaar je abonnement verlengd hebben bij hollandsnieuwe . Het aanbod daar bestaat uit maar liefst twee toestellen: de galaxy a14 en de oppo a57s. En je moet een vriendelijk verzoek indienen om een verhoging te krijgen.
Als je een abonnement bij een andere provider hebt, of je wilt een ander toestel dan de twee die worden aangeboden heb je dikke pech. Dat lijkt me allemaal heel redelijk.
Dat zijn toch zaken waar de OR zich mee bezig zou moeten houden?
Ik mocht de routes controleren. Heb verbeteringen gestuurd. Maar tweede was wel gewijzigd maar nog steeds raar. En daarna is het stil geworden. Inmiddels al ruim 3 weken niks meer van gehoord.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij gaan ook in september beginnen. Bij ons zijn de wijken ook gecontroleerd door zeer ervaren bezorgers, maar die kregen van tevoren al te horen dat ze enkel moesten controleren op onmogelijkheden (route die dwars door muren en sloten gaat) en niet op dingen die wel fout zijn maar op zich niet onuitvoerbaar. Dat laatste mag pas gemeld worden in de evaluatieperiode, en zal dan op z'n vroegst begin 2024 aangepast worden.
We kunnen al wel intekenen op wijken, en de meesten hebben dit ook al gedaan, maar er staan geen tijden bij de wijken en de TL beweert de tijden ook nog niet te hebben.
In juni zouden TL en admie de nieuwe werkpakketten gaan maken en de bezorgers hierover informeren, maar dat is niet gebeurd. Waarschijnlijk omdat ze het veel te druk hebben met de planning van nu, omdat wij ook te maken hebben met een ware exodus van postbezorgers. Dat heeft alles te maken met de recentelijke invoering van het driebundelsysteem (wat een puinhoop), het zonder overleg of überhaupt maar enige mededeling later aanleveren van wijken, en natuurlijk de aanstaande invoering van Efficient Bezorgen.
Gewoon stug volhouden. Maar toch was de puinhoop toen minder groot dan nu. Toen liepen we nog met 1 bundel. Dan haalde je er makkelijker even iets uit als het niet liep. Nu met 3 bundels in 3 verschillende tassen is dat onbegonnen werk.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:26 schreef lololo het volgende:
Ben er ondertussen al weer jaren weg maar als ik dat van dat "logisch bezorgen" lees krijg ik weer trauma flashbacks naar de Georoute van destijds.![]()
Geen zak veranderd, 10 jaar later worden gewoon exact dezelfde fouten wéér gemaakt
Dat weet je over 3 weken. Dan krijg je zelf ook een salarisverhoging omdat het minimumloon dan hoger is.quote:Op maandag 3 juli 2023 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Op de vacaturesite van postnl staat nog steeds een uurloon van 11,71 voor postbezorgers. Ik vraag me af of ze het gewoon nog niet hebben aangepast, of dat ze dat als uurloon blijven aanhouden met aanvulling tot minimumloon zoals vroeger.
Sommige hebben dat wel. Maar dat is geen goeie deal. Dan moet je elke dag met je eigen vervoer naar een verder gelegen nrp2 depot. Daar staan dan elektrische fietsen of bakfietsen waar je je wijk op mag doen. 'quote:Op maandag 3 juli 2023 23:20 schreef stropdaz het volgende:
Vol verbazing lees ik dat postbodes dit doen met eigen fiets. Te gek dat postnl geen bedrijfsfiets heeft?
Hier is dat te vinden.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 06:21 schreef gelestipjes het volgende:
Waar komt dat van die telefoonvergoeding vandaan dan? Je krijgt ook gewoon de hogere vergoeding als je een abonnement hebt bij een andere provider, de vergoeding zal alleen nooit hoger zijn dan die 12 euro omdat dat het goedkoopste abonnement van Hollands nieuwe is.
Dus die hogere vergoeding krijg je alleen als je je abonnement bij HN verlengt én gebruik maakt van het aanbod van postnl.quote:Ik wil mijn abonnement verlengen. Wat betekent dit voor mij?
Als je je abonnement verlengt, worden de maandelijkse kosten ¤ 12. De telefoonvergoeding is ¤ 8,17. Je komt in aanmerking voor een hogere telefoonvergoeding van 12 euro per maand.
Hoe krijg ik de hogere telefoonvergoeding?
Om de hogere vergoeding te ontvangen, stuur je een e-mail naar de hr en daarbij vermeld je dat je een nieuw abonnement hebt afgesloten. Daar voeg je deze documenten nog aan toe:
Kopie van de factuur van je nieuwe abonnement
Kopie van je bankafschrift (let op: maak je andere betaalgegevens onzichtbaar)
Nadat we jouw e-mail en documenten hebben ontvangen en goedgekeurd, ontvang je de hogere vergoeding.
Nee daarom zouden bezorgers gewoon een degelijke fiets van de zaak moeten hebben. Net zoals een tegelzetter een busje vd zaak heefr bvquote:Op maandag 3 juli 2023 23:53 schreef wbwb het volgende:
Ja, en reparaties aan je fiets zijn ook niet zo leuk qua kosten…
ik vind dat ze dat geen moer aan gaat over die telefoon,en nog allerlei "bewijsmateriaal" toe moet sturen,laat ze maar eens zelf zorgen dat de zaken op orde zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 07:46 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier is dat te vinden.
[..]
Dus die hogere vergoeding krijg je alleen als je je abonnement bij HN verlengt én gebruik maakt van het aanbod van postnl.
Denk daar even aan als de komende maanden er van alles mis gaat. De bezorgers doen hun best alles op te lossen.quote:Op maandag 3 juli 2023 23:44 schreef stropdaz het volgende:
Dat salaris is echt waanzin man man. Schrik er van
Absoluut. Je zal er maar staan voor een habbekrats.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:26 schreef V__L_N het volgende:
De bezorgers doen hun best alles op te lossen.
Ik heb geïnformeerd bij HR, en hoewel het niet zo op de site van PostNL staat, is het blijkbaar toch zo dat je niet per se klant van HN hoeft te zijn om de vergoeding van EUR 12 per maand te krijgen. Enige vereiste is dat je na 1 mei je telefooncontract hebt verlengd. Maakt niet uit bij welke provider, maakt ook niet uit wat je nieuwe maandbedrag is. Je moet wel een kopie van je contract, en van een bankafschrift waarop de boeking zichtbaar is, naar de HR afdeling sturen. Dat heb ik gedaan en na een paar dagen kreeg ik een kort berichtje "verzoek/opdracht verwerkt". Dus ik hoop dat het goed is gegaan, maar dat weet ik pas zeker als ik mijn loonstrookje zie.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:24 schreef wbwb het volgende:
Ik heb een e-mail gestuurd naar HR om te vragen of ik die hogere smartphonevergoeding toch kan krijgen, ondanks dat ik niet dat aanbod van hollandsnieuwe gebruik. Ik ben benieuwd, maar verwacht er niet al te veel van. Ik vind eigenlijk wel dat ik dat gewoon hoor te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |