abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209358339
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 06:12 schreef Bezorgertje het volgende:
Geloof dat het einde van postnl nadert. Sorteren lukt nauwelijks meer, zelfs met de nieuwe middagsortering erbij. Kwaliteit word zo mogelijk nog slechter, reactiemogelijkheid postnl site gewoon verwijderd, twitter hulp doen we niet meer aan. Een directeur die op tv (geloof kassa)"niets kan beloven" over aangetekende post die door bezorgers zelf getekend en in de bus gedaan worden. Bedankt naamloze "managers", jullie lijken de politiek wel..
pi_209561312
Wij zaten op het depot naar de emolumenten tijdsvakken te kijken en het viel ons op dat we voor januari 2024 "pas" op de 24ste inplaats van de 23ste (of zoals vroeger de 22ste) uitbetaald krijgen...

De 23ste valt niet in het weekend maar op dinsdag
pi_209562226
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:15 schreef the_X het volgende:
Wij zaten op het depot naar de emolumenten tijdsvakken te kijken en het viel ons op dat we voor januari 2024 "pas" op de 24ste inplaats van de 23ste (of zoals vroeger de 22ste) uitbetaald krijgen...

[ link | afbeelding ]

De 23ste valt niet in het weekend maar op dinsdag
Waarom staat de betalingsdatum in Amerikaans formaat?
  maandag 19 juni 2023 @ 00:12:10 #179
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209562295
Het zegt ook niet de dag alleen de maand (ik denk dat zevenmijlslaars dat bedoeld). Dus de uitbetaling van december wordt gedaan in januari.

De uitbetalingsdata staan op de pagina salarisuitbetalingen (onder personeelsinfo - salaris - salaris) :)

[ Bericht 18% gewijzigd door V__L_N op 19-06-2023 00:14:20 (:)) ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_209562410
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 00:12 schreef V__L_N het volgende:
Het zegt ook niet de dag alleen de maand (ik denk dat zevenmijlslaars dat bedoeld). Dus de uitbetaling van december wordt gedaan in januari.
Voor augustus staat er toch echt 9-22 als datum. Op de website staan alleen de dagen, die zal dan waarschijnlijk wel kloppen.
  maandag 19 juni 2023 @ 10:25:10 #181
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_209564987
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 00:12 schreef V__L_N het volgende:

De uitbetalingsdata staan op de pagina salarisuitbetalingen (onder personeelsinfo - salaris - salaris) :)
Dat denk ik ook. Die 23/24 slaat op het jaartal. Dat de uitbetaling steeds met een maand verschuift komt omdat deze foto de emolumententabel laat zien. Dat slaat op de betaling van meeruren/overuren. Die krijg je altijd pas een maand later uitbetaald, dat is altijd zo geweest.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 19 juni 2023 @ 11:20:24 #182
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209565458
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 00:39 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Voor augustus staat er toch echt 9-22 als datum. Op de website staan alleen de dagen, die zal dan waarschijnlijk wel kloppen.

Ik denk dat dat een typo is. Anders zou er in Juli ook de 21ste moeten staan.

quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Die 23/24 slaat op het jaartal. Dat de uitbetaling steeds met een maand verschuift komt omdat deze foto de emolumententabel laat zien. Dat slaat op de betaling van meeruren/overuren. Die krijg je altijd pas een maand later uitbetaald, dat is altijd zo geweest.
Volgens mij zijn het ook al jaren gescheiden tabellen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 19 juni 2023 @ 19:01:06 #183
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209570927
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 19 juni 2023 @ 19:13:16 #184
Bijdehand mannetje
pi_209571111
quote:
Niet voor dat armzalige schijtloon. ;)
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  maandag 19 juni 2023 @ 19:16:19 #185
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209571158
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 19:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Niet voor dat armzalige schijtloon. ;)
hm oke oke
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 19 juni 2023 @ 19:32:59 #186
Bijdehand mannetje
pi_209571392
Jammer trouwens dat de reactiemogelijkheid op Mijn Werk nog niet terug is, want ik had graag wat commentaar geplaatst bij het artikel over de Betrokkenheidmonitor. Het aantal mensen dat deze invult daalt jaarlijks (nu nog 44% landelijk), maar PostNL probeert er toch altijd weer een positieve draai aan te geven (zie de laatste Dichtbij), en negeert daarmee de negatieve aspecten.

Zo geven veel invullers aan dat ze vinden dat PostNL niet naar ze luistert. Terechte klacht, maar daaruit volgt automatisch dat die Monitor invullen geen zin heeft, want daar luistert PostNL ook niet naar. (Overigens is mijn ervaring dat PostNL op zich wel luistert naar de mensen, maar er weinig tot niks mee doet en gewoon stijfkoppig hun eigen plannen doorvoert).

Vorige week terug hadden ze werkoverleg, en hoewel de TL de sheet over de Betrokkenheidsmonitor in een nanoseconde over het beeld liet flitsen, zag ik toch nog snel wat tekst. Zo blijkt in onze regio zelfs nog maar 33% van de mensen de Monitor in te vullen, was de stelling "Wij stellen de klant centraal" door maar 20% van de respondenten positief beantwoord, en de stelling "Ik ben trots op het bedrijf PostNL" maar door 10%.

Je kunt op verjaardagen tegenwoordig beter zeggen dat je een uitkering hebt, of inbreker bent, dan dat je bij PostNL werkt. ;)
  maandag 19 juni 2023 @ 23:12:29 #187
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209574546
quote:
Niemand werkt hier bij pakketten. En bij de bezorging zijn we aan optimalisatie/reorganisatie 10 in 2 jaar bezig. Dus het personeel rent weg met bakken en de andere helft verzuipt in alle maffe systemen die onwerkbaar zijn.

Dat gezeik met die pakketten is ook gewoon omdat er blijkbaar van alles aan technische problemen zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 19:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jammer trouwens dat de reactiemogelijkheid op Mijn Werk nog niet terug is, want ik had graag wat commentaar geplaatst bij het artikel over de Betrokkenheidmonitor. Het aantal mensen dat deze invult daalt jaarlijks (nu nog 44% landelijk), maar PostNL probeert er toch altijd weer een positieve draai aan te geven (zie de laatste Dichtbij), en negeert daarmee de negatieve aspecten.

Zo geven veel invullers aan dat ze vinden dat PostNL niet naar ze luistert. Terechte klacht, maar daaruit volgt automatisch dat die Monitor invullen geen zin heeft, want daar luistert PostNL ook niet naar. (Overigens is mijn ervaring dat PostNL op zich wel luistert naar de mensen, maar er weinig tot niks mee doet en gewoon stijfkoppig hun eigen plannen doorvoert).

Vorige week terug hadden ze werkoverleg, en hoewel de TL de sheet over de Betrokkenheidsmonitor in een nanoseconde over het beeld liet flitsen, zag ik toch nog snel wat tekst. Zo blijkt in onze regio zelfs nog maar 33% van de mensen de Monitor in te vullen, was de stelling "Wij stellen de klant centraal" door maar 20% van de respondenten positief beantwoord, en de stelling "Ik ben trots op het bedrijf PostNL" maar door 10%.

Je kunt op verjaardagen tegenwoordig beter zeggen dat je een uitkering hebt, of inbreker bent, dan dat je bij PostNL werkt. ;)
Die reactie mogelijkheid was ook wel aardig uitgedund de laatste jaren. De onvrede daar was iets te besmettelijk voor de rest van het bedrijf. Er was laatst een enquźte wel over reageren enzo. Maar ik ben een echte postnl'er. Dus ik denk idd dat ze die uitslag ook overboord mikken.

Dat jij nog naar werkoverleg gaat. Ik ben daar echt niet meer voor in. Enige interessante zou zijn om te zien wat de cijfers voor het zomerdal gaan zijn. Er zit zo hopeloos weinig informatie in dat soort dingen.

Ik vul elke keer braaf die monitor in. Maar als je dan idd daarna de uitslagen gaat bekijken is het wel echt hopeloos triest. Open vragen kun je niet lezen, maar dan zie je bv staan dat er in ons gebied maar 8 mensen dat hebben ingevuld. Dat is natuurlijk niks peilen. Maar ik vraag me al jaren af hoe ze concrete doelstellingen halen uit zulke algemene niet op bezorging toegespitste vragen. Krijg ook een beetje het idee dat niet alleen productie maar ook kantoor dat ding invult. En die staan zo ver af van wat er daadwerkelijk op de vloer gebeurt.
Loesje
  maandag 19 juni 2023 @ 23:29:23 #188
Bijdehand mannetje
pi_209574675
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 23:12 schreef V__L_N het volgende:

Dat gezeik met die pakketten is ook gewoon omdat er blijkbaar van alles aan technische problemen zijn.
[..]

En de rest kunnen we ongetwijfeld wijten aan die fijne "digitale eindscan". Alle pakjes in je takenlijst springen op afgeleverd zodra je de wijk afsluit, of ze nou in je tas zaten of niet. Dus dat geeft ook weer klachten, zowel van klanten als bezorgers. Dus wat doet PostNL? Voor bezorgers maken ze de taken onzichtbaar en klanten worden afgescheept met een onzinverhaaltje over bezorgers die te vroeg scannen.

quote:
Die reactie mogelijkheid was ook wel aardig uitgedund de laatste jaren. De onvrede daar was iets te besmettelijk voor de rest van het bedrijf. Er was laatst een enquźte wel over reageren enzo. Maar ik ben een echte postnl'er. Dus ik denk idd dat ze die uitslag ook overboord mikken.

Dat jij nog naar werkoverleg gaat. Ik ben daar echt niet meer voor in. Enige interessante zou zijn om te zien wat de cijfers voor het zomerdal gaan zijn. Er zit zo hopeloos weinig informatie in dat soort dingen.

Ik vul elke keer braaf die monitor in. Maar als je dan idd daarna de uitslagen gaat bekijken is het wel echt hopeloos triest. Open vragen kun je niet lezen, maar dan zie je bv staan dat er in ons gebied maar 8 mensen dat hebben ingevuld. Dat is natuurlijk niks peilen. Maar ik vraag me al jaren af hoe ze concrete doelstellingen halen uit zulke algemene niet op bezorging toegespitste vragen. Krijg ook een beetje het idee dat niet alleen productie maar ook kantoor dat ding invult. En die staan zo ver af van wat er daadwerkelijk op de vloer gebeurt.
Ik ga nog wel naar het werkoverleg, want je hoort nog wel eens wat interessants. En ze huren bij ons altijd een ruimte af in een lunchroom. Dus gratis koffie en koekjes en je krijgt toch weer 1,5 uur betaald.

Die Betrokkenheidsmonitor vul ik niet meer in. Het is zinloos, want PostNL is helemaal niet oprecht geļnteresseerd in wat bezorgers vinden, laat staan dat ze er wat mee willen doen. Dat elk jaar opnieuw weer precies dezelfde verbeterpunten naar voren komen zegt al genoeg. Maar PostNL probeert altijd weer de uitslagen te verdraaien of op z'n minst zeer selectief te shoppen in de uitkomsten zodat ze het weer als een succesverhaal kunnen verkopen. Ik heb dat ding jaren braaf ingevuld, maar ik heb mij op een gegeven moment voorgenomen niet meer aan dat rare toneelstukje mee te doen
pi_209585687
De betrokkenheidsmonitor vul ik jaren niet meer in. Zonde van de tijd.
Een fysiek werkoverleg is hier ook al heel lang niet meer gehouden. Als ik er al bij ben, is dat om de eenvoudige reden dat het overleg dan plaatsvindt op het depot waar ik als eerste dien te zijn voor het uitladen. Als het op een andere locatie wordt gehouden, ga ik er niet heen. Wederom vind ik dat zonde van de tijd.

Heel mooi aan de laatste editie van de dichtbij vond ik het stukje over doorgroeimogelijkheden. In het geval van postbezorgers verstaan ze onder doorgroeien het doorwerken na je pensioen. :')
  dinsdag 20 juni 2023 @ 22:48:01 #190
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209586100
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 23:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
En de rest kunnen we ongetwijfeld wijten aan die fijne "digitale eindscan". Alle pakjes in je takenlijst springen op afgeleverd zodra je de wijk afsluit, of ze nou in je tas zaten of niet. Dus dat geeft ook weer klachten, zowel van klanten als bezorgers. Dus wat doet PostNL? Voor bezorgers maken ze de taken onzichtbaar en klanten worden afgescheept met een onzinverhaaltje over bezorgers die te vroeg scannen.
[..]
Ik ga nog wel naar het werkoverleg, want je hoort nog wel eens wat interessants. En ze huren bij ons altijd een ruimte af in een lunchroom. Dus gratis koffie en koekjes en je krijgt toch weer 1,5 uur betaald.
Het is altijd de schuld van de bezorgers toch? "we spreken de bezorger er op aan"

Je krijgt hier een uur voor een werkoverleg. Beetje jammer dat ik er 2 keer 20 minuten voor moet rijden en het iets van 3,5 a 4 euro parkeergeld kost. En het is ook nog om 8 uur 's ochtends ofzo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:12 schreef Rafierafie het volgende:
De betrokkenheidsmonitor vul ik jaren niet meer in. Zonde van de tijd.
Een fysiek werkoverleg is hier ook al heel lang niet meer gehouden. Als ik er al bij ben, is dat om de eenvoudige reden dat het overleg dan plaatsvindt op het depot waar ik als eerste dien te zijn voor het uitladen. Als het op een andere locatie wordt gehouden, ga ik er niet heen. Wederom vind ik dat zonde van de tijd.

Heel mooi aan de laatste editie van de dichtbij vond ik het stukje over doorgroeimogelijkheden. In het geval van postbezorgers verstaan ze onder doorgroeien het doorwerken na je pensioen. :')
Ik heb nog geen nieuwe dichtbij gezien. Maar aan de andere kant, ik ben een week vrij geweest. Ik mis ook mijn folderpakket, max-gids en nog een ander blad... Die mag ik de komende week zelf inhalen denk ik.

Met de huidige werkbelasting vraag ik me af of je dit uberhaupt kan gaan trekken tot je pensioen. Ik zie geen bezorgers dit 30+ jaren doen.
Loesje
pi_209597345
Wij zijn per deze week over op het logisch bezorgen. Hoe ze dit logisch durven te noemen ontgaat mij volledig.
Hieronder een prachtig voorbeeld van een van mijn wijken.

Het bovenste plaatje geeft weer hoe ik hem voorheen zou lopen. De rode plekken zijn de plaatsen waar ik mijn fiets zou neerzetten. Dus fiets in het midden van de straat en dan per straat twee rondjes van twee bundels lopen.

Bij die nieuwe situatie in het onderste plaatje moet je voor élke bundel je fiets verplaatsen. Rondje 5 is de hele eenzijdige straat op 4 adressen na. Rondje 6 is vervolgens compleet achterlijk.
Rondje 11 moet net even anders wezen dan 12 en 13.
Vooral het feit dat ik constant mijn fiets moet verplaatsen vind ik uitermate vervelend en is volkomen onnodig. Ronde 10 en 11 zou ik bijvoorbeeld makkelijk vanaf dezelfde parkeerplaats kunnen lopen.

Al bij al een enorm succes. Iedereen is laaiend enthousiast.
  woensdag 21 juni 2023 @ 22:53:48 #192
Bijdehand mannetje
pi_209598629
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 21:26 schreef Rafierafie het volgende:
Wij zijn per deze week over op het logisch bezorgen. Hoe ze dit logisch durven te noemen ontgaat mij volledig.
Hieronder een prachtig voorbeeld van een van mijn wijken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het bovenste plaatje geeft weer hoe ik hem voorheen zou lopen. De rode plekken zijn de plaatsen waar ik mijn fiets zou neerzetten. Dus fiets in het midden van de straat en dan per straat twee rondjes van twee bundels lopen.

Bij die nieuwe situatie in het onderste plaatje moet je voor élke bundel je fiets verplaatsen. Rondje 5 is de hele eenzijdige straat op 4 adressen na. Rondje 6 is vervolgens compleet achterlijk.
Rondje 11 moet net even anders wezen dan 12 en 13.
Vooral het feit dat ik constant mijn fiets moet verplaatsen vind ik uitermate vervelend en is volkomen onnodig. Ronde 10 en 11 zou ik bijvoorbeeld makkelijk vanaf dezelfde parkeerplaats kunnen lopen.

Al bij al een enorm succes. Iedereen is laaiend enthousiast.
En hoewel je nu dus een stuk minder efficiėnt door je wijk heen gaat, is er ongetwijfeld flink in je looptijd gesneden.

Wij gaan in september over op Logisch (hoest! kuch!) Bezorgen, maar we hebben al wel de nieuwe loopwijzers gezien. Die zijn nog idioter dan op jouw plaatje: bij ons zijn bijna alle rondjes in de ban gedaan, en moet je 90% van je wijk loos lopen, of, zoals eigenlijk de bedoeling is, met je fiets aan de hand, en dan bij elk adres neerzetten. Ik wil best geloven dat je op die manier minder meters maakt, maar korter is niet altijd sneller helaas.

Ook hebben we straten die je nu in een handig rondje loopt, die je straks moet zigzaggen, en waarbij je dus talloze malen moet oversteken. Over de manier waarop ze bussenfronten van flats hebben vernacheld wil ik het niet eens hebben: sommige wijken zitten zo in elkaar dat je heen en weer blijft lopen tussen de diverse bussenfronten.

En het erge is dat ze het nu nog niet willen aanpassen: Wij moeten de routes eerst evalueren tot eind november (alsof we obv de loopwijzers niet al gelijk kunnen zien wat er fout of zeer onlogisch is) en door ons aangedragen wijzigingen worden dan op z'n vroegst in februari (!) ingevoerd.

Ook zijn de vakken van de sorteerkasten weer flink ingedikt, en uiteraard weer zonder overleg met ons. Dan is je eerste bundel bijv straat A plus een deel van straat B, de tweede bundel is de rest van B plus nog een stuk C, etc. Dus dan moet je op straat weer nieuwe bundels maken, anders heb je aan het eoind van je rondje nog een halve bundel over die je voor niets hebt meegesjouwd. Ook gaan ze bij mijn wijk een aantal bussenfronten die nu op piekdagen in 2 segmenten zitten in 1 segment stoppen. Dit terwijl de huidige 2 segmenten vaak al gesplitst moeten worden omdat de bundels anders veel te dik worden.

Nee, ik heb echt geen zin in september. :'(
pi_209600207
Voor de flats kon ik gelukkig de juiste volgorde doorgeven, dat scheelt een hoop gedoe. Voor andere stukken loop ik twee keer zoveel omdat ze de rondjes hebben geėlimineerd, tijd staat gelukkig redelijk.
pi_209606009
Nog een logisch pareltje:

Ik heb hier in elk geval nog geen zigzag straten gezien.
Wel heel vervelend is dat elke straat zonder uitzondering in rondjes tegen de klok in moet worden gelopen. Ik merk dat het daardoor een stuk zwaarder aan de benen is.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 01:07:35 #195
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209613090
Hier hebben we nog wel een paar zigzagjes. Maar er zijn ook zigzags weggehaald. Omdat ik loopwijken heb en geen fietswijken is juist zigzaggen soms gewoon handiger. Langslopen is dan ook handiger. Rondjes kun je hier wel soms maken, maar dan is er toch geen plek om je fiets neer te zetten bv.

Alles is hier gewoon enorm lang gemaakt. We gaan pas in September over en we mogen mening en wijzigingen geven. maar of het er percee beter van wordt. Dit was er 1 na de wijziging:

De rode lijnen zijn stukken zonder adressen. De afstand tussen a an b is 125 meter. Die tussen B en c is 70 meter. Dit was dus na de wijziging, waarin we letterlijk gevraagd hebben om het pad tussen b en c te nemen voor de route. Nu nemen we die ook en is de straat onder b een zigzag. De kruizing bij A kom je later nog eens, want die straten daaronder loop je later.

En dat is dus geen uitzondering:

Hier gingen ze steeds voor rondjes naar het midden van de straat. Dat kon niet, want de stegen bevatten trappen. Dit is wat ze er na wijziging van maakte. De grote weg door het midden is een doorgaande weg het gebied in en uit (de even kant hiervan wordt gereden door het autobedrijf). Die gaan we dus 4 keer oversteken.

We gaan zien of er nog een nieuwe ronde wijzigingen mee genomen gaan worden. De tijden is ook nog even afwachten. We gaan in september over. Dus ik denk dat ze ergens de komende 2 weken wel met tijden gaan komen. Het nieuwe rooster komt natuurlijk pas een maand van te voren. En daar maak ik me nog het meest nerveus over. We hebben hier nu al overbezetting en ze proberen me elke paar maanden te dwingen om over te stappen naar een ander depot. Maar ik wil hier graag blijven en ik vind dat ik na 11 jaar dat recht ook wel heb. Maar niet iedereen denkt daar zo over (en we hebben allemaal een vast contract)
Loesje
  vrijdag 23 juni 2023 @ 07:15:32 #196
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_209613546
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:17 schreef Rafierafie het volgende:
Nog een logisch pareltje:
[ afbeelding ]
Ik heb hier in elk geval nog geen zigzag straten gezien.
Wel heel vervelend is dat elke straat zonder uitzondering in rondjes tegen de klok in moet worden gelopen. Ik merk dat het daardoor een stuk zwaarder aan de benen is.
Waarom is dat zwaarder?

Tegen de klok in lopen is standaard, zodat je de brievenbussen aan je rechterkant hebt.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_209613703
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 07:15 schreef Bebop het volgende:

[..]
Waarom is dat zwaarder?

Tegen de klok in lopen is standaard, zodat je de brievenbussen aan je rechterkant hebt.
Omdat ik niet gewend ben dat alles in die richting loopt. Een deel van een van mijn wijken liep altijd andersom. Blijkbaar ga je dat dan na een paar dagen wel voelen als je een kant anders belast dan de andere.
Het zal ongetwijfeld gewoon een kwestie van wennen zijn.
pi_209613741
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 01:07 schreef V__L_N het volgende:
Hier hebben we nog wel een paar zigzagjes. Maar er zijn ook zigzags weggehaald. Omdat ik loopwijken heb en geen fietswijken is juist zigzaggen soms gewoon handiger. Langslopen is dan ook handiger. Rondjes kun je hier wel soms maken, maar dan is er toch geen plek om je fiets neer te zetten bv.

Alles is hier gewoon enorm lang gemaakt. We gaan pas in September over en we mogen mening en wijzigingen geven. maar of het er percee beter van wordt. Dit was er 1 na de wijziging:

[ afbeelding ]

De rode lijnen zijn stukken zonder adressen. De afstand tussen a an b is 125 meter. Die tussen B en c is 70 meter. Dit was dus na de wijziging, waarin we letterlijk gevraagd hebben om het pad tussen b en c te nemen voor de route. Nu nemen we die ook en is de straat onder b een zigzag. De kruizing bij A kom je later nog eens, want die straten daaronder loop je later.

En dat is dus geen uitzondering:

[ afbeelding ]

Hier gingen ze steeds voor rondjes naar het midden van de straat. Dat kon niet, want de stegen bevatten trappen. Dit is wat ze er na wijziging van maakte. De grote weg door het midden is een doorgaande weg het gebied in en uit (de even kant hiervan wordt gereden door het autobedrijf). Die gaan we dus 4 keer oversteken.

We gaan zien of er nog een nieuwe ronde wijzigingen mee genomen gaan worden. De tijden is ook nog even afwachten. We gaan in september over. Dus ik denk dat ze ergens de komende 2 weken wel met tijden gaan komen. Het nieuwe rooster komt natuurlijk pas een maand van te voren. En daar maak ik me nog het meest nerveus over. We hebben hier nu al overbezetting en ze proberen me elke paar maanden te dwingen om over te stappen naar een ander depot. Maar ik wil hier graag blijven en ik vind dat ik na 11 jaar dat recht ook wel heb. Maar niet iedereen denkt daar zo over (en we hebben allemaal een vast contract)
Dat meermaals oversteken over drukke doorgaande wegen gebeurt hier ook. Heel erg open voor wijzigingen staan ze niet.

De nieuwe roosters kregen wij ook ongeveer een maand van tevoren. Wij hadden veel last van onderbezetting, maar met de nieuwe roosters kwam de overgrote meerderheid op papier ineens niet meer aan zijn of haar uren. Collega's met kleine contracten stonden helemaal niet meer vast ingedeeld.
Het vervelende hier is dat we de routes en looptijden moeten evalueren in het zomerdal. Dat geeft zo'n lekker realistisch beeld.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 13:36:56 #199
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209616844
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 07:15 schreef Bebop het volgende:

[..]
Waarom is dat zwaarder?

Tegen de klok in wordt nu de standaard. Maar tot een paar jaar terug moesten de wijken nog evenredig verdeeld worden. Dan liep je een deel rechtsom en een deel linksom. Dat was voor de gelijke belasting van je knieen en rug beter. En eerlijk, je voelt het echt wel. Ik baal er ook echt wel van dat dat er straks uit gaat. Ook echt iets wat ik heb geprobeerd een beetje bij te sturen. (Vooral ook omdat ik zelf links ben)

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 07:56 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Dat meermaals oversteken over drukke doorgaande wegen gebeurt hier ook. Heel erg open voor wijzigingen staan ze niet.

De nieuwe roosters kregen wij ook ongeveer een maand van tevoren. Wij hadden veel last van onderbezetting, maar met de nieuwe roosters kwam de overgrote meerderheid op papier ineens niet meer aan zijn of haar uren. Collega's met kleine contracten stonden helemaal niet meer vast ingedeeld.
Het vervelende hier is dat we de routes en looptijden moeten evalueren in het zomerdal. Dat geeft zo'n lekker realistisch beeld.
In de eerste wijziging hebben ze wel de wijk suggesties mee genomen (met name de rare verdelingen). Maar de huisnummer volgorde weer niet. En ze zijn dus met dit soort rare lijnen gekomen.

Maar hoe erg gaat iedereen nu bij jullie over z'n tijd heen? Ik heb toch begrepen uit berichten van de or dat als er structureel al een paar weken flink over de tijd heen wordt gegaan, de evaluatie periode niet hoeft te worden afgewacht. Dan heb je gewoon recht op verhoging.
Loesje
pi_209622128
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
ze zullen sowieso niet blij zijn,a.s. 1-1-2024 vervallen de wml vergoedingen van 36/40 uur,er wordt dan 1 bedrag uitgaande van 36uur betaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')