Net als de oliebollen wegbezuinigd denk ik. Ze zaten ook niet bij het juichmagazine Dichtbij dit jaar zoals voorgaande jaren wel het geval was.quote:Op donderdag 26 januari 2023 14:18 schreef destillegetuige het volgende:
Bedankt. Misschien heeft geen enkel depot ze gekregen dit jaar.
Ja, eerder waren ze al van 10 maar 8x gegaan. Jammer voor PostNL, maar mijn rug is er maar wat blij mee.quote:Op maandag 13 februari 2023 23:01 schreef V__L_N het volgende:
Iedereen gelezen dat de kampioen van 8 keer naar 4 keer per jaar is gegaan? Dat kost de postnl een hoop geld. Dat was toch wel een mega grote verspreiding.
Je bedoeld Georoute? Beestje heeft gewoon een andere naam gekregen...quote:Op donderdag 23 februari 2023 01:22 schreef zevenmijlslaars het volgende:
We hebben de nieuwe "logische" routes kunnen inzien, wat een enorme berg stront heeft de computer er weer uit kunnen persen. Een van de straten hebben ze zelfs de even en oneven nummers beide aflopend gezet zodat je de staart vier keer op en neer kunt lopen in plaats van twee rondjes.
Weet ik, nieuwe wijn, oude zakken. Al had ik gehoopt dat, hoelang geleden was het ook al weer, tien jaar(?) enige verbetering had gebracht. In principe is het idee ook niet verkeerd, alleen de uitvoering is waardeloos.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:27 schreef the_X het volgende:
[..]
Je bedoeld Georoute? Beestje heeft gewoon een andere naam gekregen...
Precies wat ik al vreesde. Maar zo is PostNL. PostNL wil altijd vooruit en nooit achterom kijken, maar daardoor trekken ze nooit lering uit fouten uit het verleden. Zelfs een ezel stoot zich geen 3x aan dezelfde steen, maar PostNL geeft de steen gewoon een andere naam en doet vervolgens alsof het dan geen steen meer is.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:39 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Weet ik, nieuwe wijn, oude zakken. Al had ik gehoopt dat, hoelang geleden was het ook al weer, tien jaar(?) enige verbetering had gebracht. In principe is het idee ook niet verkeerd, alleen de uitvoering is waardeloos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Georoute werkte bij ons prima. De wijken zaten ook best logisch in elkaar.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:39 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Weet ik, nieuwe wijn, oude zakken. Al had ik gehoopt dat, hoelang geleden was het ook al weer, tien jaar(?) enige verbetering had gebracht. In principe is het idee ook niet verkeerd, alleen de uitvoering is waardeloos.
Als ik op Mijn Werk lees wat er allemaal mis gaat met het invoeren van Georoute Efficiėnt Bezorgen dan valt mij op dat het precies dezelfde dingen zijn die ook al mis gingen bij de vorige twee jammerlijk mislukte pogingen om Georoute in te voeren, in 2011 en eerder nog in ik meen 2007. Ik hoor en lees weer precies dezelfde verhalen. De software laat je over sloten springen, talloze keren drukke wegen oversteken, en staten die je eerst in een handig rondje liep van bijv 1-31 en 32-2 zitten nu ineens van 1-31 + 2-32. Appartementencomplexen zijn helemaal een drama, want Georoute weet wel waar de woningen zijn, maar niet welke volgorde de bussenfronten hebben. In buitengebieden speelt een soortgelijk probleem: Georoute weet waar de huizen zijn, maar niet waar de bussen staan. Die buitenbussen staan soms wel een km bij de woning zelf vandaan, en niet zelden op een volkomen andere plek dan wat je verwacht. Uiteraard krijgen de bezorgers wel eerst de nieuwe routes ter inzage, dus er kunnen nog wijzigingen worden aangebracht, maar de tijd hiervoor is zeer beperkt, ik hoorde van mijn TL een paar weken. En de looptijden zullen ook weer meer dan fors worden ingekort. Als klap op de vuurpijl hoorde ik ook nog eens dat er een goede kans is dat mijn depot toch dicht gaat en dat we naar zo'n groot NRP2-depot moeten. De beoogde locatie ligt echter dik 6 kilometer van het huidige depot af (en daarmee neemt de reistijd naar veel wijken ook met 6 km toe). Dus wijken die nu op 1 km fietsen van het depot liggen, liggen straks op 7 km. En je moet je elektrische (bak)fiets ook weer inleveren einde dag dus dan zit je op 14 km fietsen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 23:08 schreef Bebop het volgende:
[..]
Georoute werkte bij ons prima. De wijken zaten ook best logisch in elkaar.
Georoute flopte vooral omdat het zo sterk afhankelijk was van parate kennis. Bij voorbereiden moesten mensen alle uitzonderingen op de postcodes uit hun hoofd kennen om de vroege-ochtendsortering en handsortering te kunnen doen. Dat ging eigenlijk het hele jaar prima, totdat het kerst werd en er ineens extra handjes zonder die benodigde kennis in de voorsortering terecht kwamen, waardoor de hele boel in het honderd liep.
Tegenwoordig is al die kennis in de codeerregel opgenomen, dus in principe is dat probleem nu niet meer aan de orde. Waar het nu nog aan schort is de handmatige controle om ervoor te zorgen dat theorie en praktijk op elkaar aansluiten. Het gebeurt nog wel eens dat er ergens een brug verzonnen wordt, of dat een drukke straat steeds overgestoken moet worden.
Uiteindelijk kan je als postbezorger een verzoek doen om je loop op een andere volgorde te laten zetten, maar eerlijk gezegd heb ik de afgelopen jaren meer gedoe gezien van onervaren postbezorgers die menen het wiel opnieuw uit te moeten vinden, dan van wat het systeem uitpoept.
ja met die fratsen zullen er wel een hoop weg gaan,het houdt een keer op.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 00:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ik op Mijn Werk lees wat er allemaal mis gaat met het invoeren van Georoute Efficiėnt Bezorgen dan valt mij op dat het precies dezelfde dingen zijn die ook al mis gingen bij de vorige twee jammerlijk mislukte pogingen om Georoute in te voeren, in 2011 en eerder nog in ik meen 2007. Ik hoor en lees weer precies dezelfde verhalen. De software laat je over sloten springen, talloze keren drukke wegen oversteken, en staten die je eerst in een handig rondje liep van bijv 1-31 en 32-2 zitten nu ineens van 1-31 + 2-32. Appartementencomplexen zijn helemaal een drama, want Georoute weet wel waar de woningen zijn, maar niet welke volgorde de bussenfronten hebben. In buitengebieden speelt een soortgelijk probleem: Georoute weet waar de huizen zijn, maar niet waar de bussen staan. Die buitenbussen staan soms wel een km bij de woning zelf vandaan, en niet zelden op een volkomen andere plek dan wat je verwacht. Uiteraard krijgen de bezorgers wel eerst de nieuwe routes ter inzage, dus er kunnen nog wijzigingen worden aangebracht, maar de tijd hiervoor is zeer beperkt, ik hoorde van mijn TL een paar weken. En de looptijden zullen ook weer meer dan fors worden ingekort. Als klap op de vuurpijl hoorde ik ook nog eens dat er een goede kans is dat mijn depot toch dicht gaat en dat we naar zo'n groot NRP2-depot moeten. De beoogde locatie ligt echter dik 6 kilometer van het huidige depot af (en daarmee neemt de reistijd naar veel wijken ook met 6 km toe). Dus wijken die nu op 1 km fietsen van het depot liggen, liggen straks op 7 km. En je moet je elektrische (bak)fiets ook weer inleveren einde dag dus dan zit je op 14 km fietsen.
quote:Beste collega,
We hebben een adviesaanvraag ingediend bij de OR Operations, omdat we vanaf maart 2024 de werkzaamheden van de teamleiders Bezorgen, Voorbereiden en Sorteren willen verdelen over twee nieuwe functies. Ook de functies van de andere leidinggevenden, zoals procesmanagers, worden aangepast. In dit bericht lees je wat dit voor jou betekent.
Wat betekent dit voor jou?
Vanaf begin volgend jaar heb je in plaats van een teamleider contact met:
een People Coach. Dit is je leidinggevende. De People Coach belt je om te horen hoe het gaat en is bereikbaar voor vragen. En neemt bijvoorbeeld contact met je op om te vragen hoe het met je gaat als je je hebt ziekgemeld.
een Logistiek Supervisor. De Logistiek Supervisor begeleidt het dagelijkse werkproces. Verder geeft de Logistiek Supervisor voor iedereen uitleg over werkwijzen en helpt bij vragen over het gebruik van hulpmiddelen, zoals fietstassen. De Logistiek Supervisor is regelmatig op het depot, het sorteercentrum of de voorbereidlocatie
Wanneer weet je wie je People Coach en Logistiek Supervisor zijn?
Voordat we de veranderingen invoeren komt er een advies van de OR en een besluit van het bedrijf. We verwachten dat de People Coach en Logistiek Supervisor zich begin 2024 aan je kunnen voorstellen. Zo weet je elkaar bij de start in maart 2024 meteen goed te vinden.
Wat betekent dit voor je teamleider?
Alle teamleiders krijgen in ieder geval een nieuwe baan als Logistiek Supervisor. Solliciteren voor een baan als People Coach kan ook. Het kan dus zijn dat je huidige teamleider straks je People Coach of Logistiek Supervisor is.
Waarom deze verandering?
Er is ieder jaar minder post. De post die er is, willen we bereikbaar, betrouwbaar en betaalbaar houden. Daar passen we ons postbedrijf op aan. Door de werkzaamheden anders te organiseren kunnen we met minder managers en teamleiders, goed werk bieden aan onze leidinggevenden en voldoende aandacht geven aan onze medewerkers en ons logistieke proces.
Ik ben er nog steeds, maar ik heb momenteel weinig te melden. All quiet on the postal front, zogezegd. Maar in juni gaan we hier naar het driebundelsysteem, en in oktober staat ons het gevreesde Georoute Efficient bezorgen te wachten, dus tegen die tijd heb ik wel meer dan voldoende gespreksstof.quote:Op woensdag 19 april 2023 08:46 schreef ophaling10 het volgende:
is iedereen ermee gestopt,gezien de weinige reactie's hier?
Zeg dat. Zelfs dat armzalige zakje paaseitjes kon er dit jaar niet meer van af.quote:Op vrijdag 7 april 2023 18:05 schreef ophaling10 het volgende:
er is weer een nieuwe editie,met weinig positief nieuws:
https://www.rodemorgen.nl(...)3%20april%202023.pdf
en wat een armoe dit jaar,met pasen.
gewoon een en al droevenis,ik zag dat ze nog 4jr doorgaan(a 1,5 milj per jaar)quote:Op woensdag 19 april 2023 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zeg dat. Zelfs dat armzalige zakje paaseitjes kon er dit jaar niet meer van af.
Ik ben zeer benieuwd of ze wel weer komen aanzetten met die zakjes dadels in het kader der diversiteit.quote:Op woensdag 19 april 2023 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zeg dat. Zelfs dat armzalige zakje paaseitjes kon er dit jaar niet meer van af.
Oh, die verkapte islampropaganda.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd of ze wel weer komen aanzetten met die zakjes dadels in het kader der diversiteit.
Hier ook. Er is gezegd begin oktober, en ik hoorde dat de nieuwe routes al af zijn, maar wij krijgen ze niet te zien, omdat PostNL ons niet te veel tijd wil geven om wijzigingen aan te brengen. Waarschijnlijk krijgen we ze niet eerder dan medio augustus te zien, zodat ze tegen ons kunnen zeggen dat er maar weinig tijd voor aanpassingen is.quote:Op donderdag 20 april 2023 23:03 schreef V__L_N het volgende:
We moeten hier ook over op dat 3 tassen bundel gebeuren. De datum was de 18de of de 25ste. Niemand weet precies wanneer, de 18de is geweest. Die dag was het in iedergeval niet. Het hele logisch bezorgen is hier in een soort waas van geheimzinnigheid gedompeld. Daar horen we niks van ander dan ergens eind 2de kwartaal.
Dat ze niks zeggen is volgens mij idd omdat ze bezwaren verwachten en omdat ze binnen compleet overbelast zijn door het maken van de extra wijken en roosters. Veel collega's zijn ook helemaal niet blij met dat 3 uur en 2 uur gebeuren. Best veel collega's die geen 3 uur per dag werken met reden.quote:Op vrijdag 28 april 2023 22:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ook. Er is gezegd begin oktober, en ik hoorde dat de nieuwe routes al af zijn, maar wij krijgen ze niet te zien, omdat PostNL ons niet te veel tijd wil geven om wijzigingen aan te brengen. Waarschijnlijk krijgen we ze niet eerder dan medio augustus te zien, zodat ze tegen ons kunnen zeggen dat er maar weinig tijd voor aanpassingen is.
Ik vrees met grote vreze voor wat er komen gaat. Ik zie ook steeds meer collega's, vooral de jongeren, hun biezen pakken om hun heil elders te zoeken.
Van wat ik las op Mijn Werk (toen de reactiemogelijkheid nog aan stond) begreep ik dat het bij mooi weer wel te doen is, maar dat het met name bij harde wind vervelend werkt. En laat het hier nou bijna altijd minstens windkracht 4 zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2023 21:34 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Eerste week 3-tassensysteem zit erop. Eigenlijk maakt dat het niet echt ingewikkelder, de tassen grote post mogen niet te ver werden gevuld, daardoor is er genoeg ruimte om de machinepost mee te nemen. Daldagen zijn simpeler omdat je nog maar machinepost en grof hebt.
Wel fijn dat ze in elk geval vriendelijk hebben gevraagd aan PostNL of ze de lonen willen verhogen. Dat is al meer dan helemaal niets doen.quote:Stijging minimumloon en beloning Postbezorgers
Vakbonden zijn de afgelopen maanden met PostNL in gesprek geweest over de beloning. Zoals jullie weten is het minimumloon per 1 januari 2023 verhoogd met 10,15%. Dit heeft gevolgen voor de salaristabellen zoals deze zijn opgenomen in de cao Postbezorgers. Door de verhoging van het minimumloon gaan enerzijds een aantal postbezorgers meer verdienen, maar anderzijds komen schaaljaren hierdoor veel dichter bij elkaar te liggen dan eerder het geval was.
Vakbonden BVPP, CNV en FNV willen dat de salaristabellen worden aangepast en lonen worden verhoogd zodat er ook perspectief blijft voor diegene die langer in dienst zijn en zijn hierover de afgelopen maanden in gesprek gegaan met PostNL. Helaas moeten we vaststellen dat PostNL, op dit moment, helemaal niets wil doen onder het mom van ‘daar is geen geld voor’. Zij willen dit pas bespreken bij de volgende cao-onderhandelingen (de huidige cao loopt eind dit jaar af). Een teleurstellende reactie van PostNL waar we stevig van balen. Juist in deze tijd zou PostNL weleens mogen laten zien dat zij een goed werkgever is.
Een goed werkgever is namelijk een sociaal werkgever met waardering voor zijn mensen. Iedereen roept ‘lonen moeten omhoog!’ Inflatie bereikt recordhoogtes, maar er wordt niets extra’s gedaan voor de postbezorgers. Postbezorgers voelen zich in de steek gelaten.
Hoe wil PostNL de bezorgers binden en het werk aantrekkelijk houden voor haar bezorgers?
Bij de komende cao-onderhandelingen is het duidelijk wat ons te doen staat. Een sterke vakbond helpt om onze wensen binnen te halen. Dus bouw mee aan die sterke vakbond en ga in gesprek met je collega’s.
Alleen samen krijgen we het voor elkaar!
terwijl je her en der al gauw 14 of meer krijgt, onder betere conditie's, ook het minimum aan vakantiedagen staat gelijk aan een uitkeringsgerechtigde, gewoon een belediging als je aan het werk bent(en niet het lichtste werk)quote:Op dinsdag 2 mei 2023 09:09 schreef V__L_N het volgende:
Ze moeten het ook niet meer vriendelijk vragen maar gewoon melden dat ze de CAO open willen breken. Daar hebben ze redenen genoeg voor. Op 1 Juli stijgt het minimumloon nog een keer met 3,3%. Dat betekend dat elke bezorger in de postnl 12.08 verdiend. Dat is toch grof schandalig gewoon.
Zo veel ervaren krachten lopen hier voor weg en het enige wat je overhoudt is bezorgers die niet weten wat ze aan het doen zijn en het ook niks kan schelen.
met die verdwijning van 36/40uur gebaseerde wml moeten ze echt meer gaan betalen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:43 schreef Rafierafie het volgende:
Deze komt van de site van de bvpp:
[..]
Wel fijn dat ze in elk geval vriendelijk hebben gevraagd aan PostNL of ze de lonen willen verhogen. Dat is al meer dan helemaal niets doen.
Als je in de hoogste schaal zou zitten en je neemt alleen al de 2 percentages die genomen zijn voor de verhoging van minimumloon zou je nu in de hoogste schaal op 13.30 zitten. Doe je de verhoging van 1 Juli daar nog eens bij zou je op iets van 13,75 zitten. Dan kom je erg dicht al bij die 14 euro.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:56 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
terwijl je her en der al gauw 14 of meer krijgt, onder betere conditie's, ook het minimum aan vakantiedagen staat gelijk aan een uitkeringsgerechtigde, gewoon een belediging als je aan het werk bent(en niet het lichtste werk)
Als je nu begint als voorbereider krijg je 12,02 per uur tegenover 11,71 voor een postbezorger. Als het minimum niet omhoog was gegaan was het uurloon voor de bezorger slechts 11,14 geweest.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:14 schreef Bladblazer het volgende:
Hoe verdienen voorbereiders nu eigenlijk tov postbezorgers? Een aantal jaar terug was hun uurloon nog meer dan een euro hoger.
aldus het cao akkoord.quote:Partijen erkennen dat het bijzonder lastige tijden zijn voor iedereen door de hoge inflatie.
Ik denk dat een hoop bezorgers dat niet doorhebben. Gezien het feit dat de postnl wel redelijk probeert om niet te veel globale contacten aan te moedigen, blijft dat ook zo.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 21:18 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als je nu begint als voorbereider krijg je 12,02 per uur tegenover 11,71 voor een postbezorger. Als het minimum niet omhoog was gegaan was het uurloon voor de bezorger slechts 11,14 geweest.
Ik had er niet bij stilgestaan dat het minimumloon straks weer toeneemt en we dan als bezorger allemaal minimumloon gaan verdienen. Gelukkig stijgt het loon van onze collega's in de grote cao nog wel een aantal keer voor het einde van het jaar zodat zij wel boven het minimum blijven én ze hebben begin dit jaar een eenmalige uitkering van 1,5% ontvangen omdat
[..]
aldus het cao akkoord.
Vanaf juni krijgt een beginnend voorbereider 12,26 per uur en vanaf september 12,51.
het hele pbz gebeuren is in 2004 opgetuigd,bijna 20jr en nog krijg je een habbekrats,als doe je het sedert 2004.Geld is er genoeg,gezien de "investeringen" in de flauwekuldingen. en een ceo die met zeer veel naar huis gaat.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:55 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop bezorgers dat niet doorhebben. Gezien het feit dat de postnl wel redelijk probeert om niet te veel globale contacten aan te moedigen, blijft dat ook zo.
De hoogste schaal krijgt straks 1 cent loonsverhoging omdat ze dan dus minimumloon verdienen. Ik hoop dat er dan een hoop collega's wakker worden. Het bedrijf is gewoon respectloos hierin naar z'n ervaren bezorgers.
Ik dacht gelezen te hebben dat je inderdaad +- een minuut extra erbij kreeg voor het uitzoeken/inladen van/met het 3 bundel systeem.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:55 schreef V__L_N het volgende:
Weet hier iemand dit?
Ik heb voor volgende week ineens op dinsdag en donderdag op mijn X-wijk er een minuut bij. Ik kan het nergens meer precies terug vinden, maar heeft dat iets met die nieuwe tasindeling te maken?
Ja, ik weet Georoute nog heel goed. PostNL heeft nu de naam veranderd in Efficient Bezorgen, maar daar trappen wij niet in hoor, beste mevrouw Verhagen!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:49 schreef V__L_N het volgende:
Omdat dat de enige mensen zijn die voor zo'n laag salaris willen werken.
Ik heb vandaag de routes gezien voor logisch bezorgen... Iemand hier die Georoute nog kent? Ik heb de looplijsten uit die tijd bewaard. 80% is precies het zelfde als toen. Alleen een paar dingen zijn anders door de 2 wijkjes nieuwbouw.
quote:Een ezel stoot zich in't algemeen geen tweemaal aan dezelfde steen, maar de ezels in ons management zijn met dit spreekwoord niet bekend.
zullen wel veel moven gaan,je moet toch immers ergens van leven vandaag de dag.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:20 schreef Rafierafie het volgende:
Hier zijn ook de nieuwe looplijsten en inzetplanning gepubliceerd.
Wat een drama! De nieuwe lopen zijn nog tot daaraan toe. Een handjevol wijken is niet logisch, bijvoorbeeld omdat je meermaals een drukke hoofdweg moet oversteken. Dit zou niet meer te wijzigen zijn kregen we te horen.
De nieuwe inzetplanning is echt achterlijk. Ineens komt vrijwel niemand meer aan zijn contracturen. In plaats van de kaasschaaf is de kettingzaag door de looptijden gegaan geloof ik. Sommige mensen zijn helemaal niet vast ingedeeld en anderen moeten meer uren maken in minder dagen. Uiteraard is die planning gemaakt zonder dat dat is overlegd met ons.
PostNL blijft me steeds weer verrassen en dan niet in positieve zin. Het is hier het ene dieptepunt na het andere.
Dat is ook waar ze op inzetten. We gaan door een wijziging in de structuur ineens van een tekort aan bezorgers naar een overschot en aangezien ze natuurlijk niets kwijt willen zijn aan ontslagvergoedingen e.d. , zorgen ze voor een toename in het zogenaamd natuurlijk verloop.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 23:19 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zullen wel veel moven gaan,je moet toch immers ergens van leven vandaag de dag.
Bij ons zijn de nieuwe looproutes inmiddels bekend. De looptijden nog niet. Maar de routes die ik tot dusver heb gezien zitten vrijwel zonder uitzondering zeer onlogisch in elkaar. Het lopen van rondjes is in de ban gedaan, er moet nu zoveel mogelijk met de fiets aan de hand gelopen worden. Ze zijn knettergek.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:20 schreef Rafierafie het volgende:
Hier zijn ook de nieuwe looplijsten en inzetplanning gepubliceerd.
Wat een drama! De nieuwe lopen zijn nog tot daaraan toe. Een handjevol wijken is niet logisch, bijvoorbeeld omdat je meermaals een drukke hoofdweg moet oversteken. Dit zou niet meer te wijzigen zijn kregen we te horen.
De nieuwe inzetplanning is echt achterlijk. Ineens komt vrijwel niemand meer aan zijn contracturen. In plaats van de kaasschaaf is de kettingzaag door de looptijden gegaan geloof ik. Sommige mensen zijn helemaal niet vast ingedeeld en anderen moeten meer uren maken in minder dagen. Uiteraard is die planning gemaakt zonder dat dat is overlegd met ons.
PostNL blijft me steeds weer verrassen en dan niet in positieve zin. Het is hier het ene dieptepunt na het andere.
Mooi hč. Ik heb ook nog flink wat stukken teruglopen zonder post.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En sommige rondjes zijn ook vervangen door eindeloos zigzaggen. 20x de straat oversteken ipv 3x.
Ja bij ons gaat het in September inquote:Op zondag 7 mei 2023 11:14 schreef the_X het volgende:
Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ze er hier nog niet mee begonnen zijn (ook nog niks via officiėle/onofficiėle kanalen gehoord) Ik begreep dat ze het 20 weken van tevoren moesten melden?
Wij hebben hier al genoeg aan het 3 bundel systeem...
Hier ook al en dan met de adressen aan de linkerkant, dus geen muren, paaltjes etc om je fiets tegen aan te plaatsen en op dal dagen spook rijden. Behalve paaltjes, hekjes etc geef ik ook aan wat logischer kan. niet geschoten is altijd vrede.quote:Bij ons zijn de nieuwe looproutes inmiddels bekend. De looptijden nog niet. Maar de routes die ik tot dusver heb gezien zitten vrijwel zonder uitzondering zeer onlogisch in elkaar. Het lopen van rondjes is in de ban gedaan, er moet nu zoveel mogelijk met de fiets aan de hand gelopen worden. Ze zijn knettergek.
ja die veranderingen kosten alleen maar,uiteindelijk zijn ze weer terug bij af/(maar wel met een heleboel minder mensen).quote:Op maandag 22 mei 2023 15:31 schreef V__L_N het volgende:
Geloof ook dat iedereen die ik spreek het een beetje zat is. Al die veranderingen en dat gezeur. Rust in de tent en gewoon eens een paar maanden dom je werk doen zonder steeds geconfronteerd te worden met veranderingen enzo.
groot succes die projecten:https://www.gelderlander.(...)at-bezorgd~a1ff89e2/quote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:20 schreef Rafierafie het volgende:
Hier zijn ook de nieuwe looplijsten en inzetplanning gepubliceerd.
Wat een drama! De nieuwe lopen zijn nog tot daaraan toe. Een handjevol wijken is niet logisch, bijvoorbeeld omdat je meermaals een drukke hoofdweg moet oversteken. Dit zou niet meer te wijzigen zijn kregen we te horen.
De nieuwe inzetplanning is echt achterlijk. Ineens komt vrijwel niemand meer aan zijn contracturen. In plaats van de kaasschaaf is de kettingzaag door de looptijden gegaan geloof ik. Sommige mensen zijn helemaal niet vast ingedeeld en anderen moeten meer uren maken in minder dagen. Uiteraard is die planning gemaakt zonder dat dat is overlegd met ons.
PostNL blijft me steeds weer verrassen en dan niet in positieve zin. Het is hier het ene dieptepunt na het andere.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 06:12 schreef Bezorgertje het volgende:
Geloof dat het einde van postnl nadert. Sorteren lukt nauwelijks meer, zelfs met de nieuwe middagsortering erbij. Kwaliteit word zo mogelijk nog slechter, reactiemogelijkheid postnl site gewoon verwijderd, twitter hulp doen we niet meer aan. Een directeur die op tv (geloof kassa)"niets kan beloven" over aangetekende post die door bezorgers zelf getekend en in de bus gedaan worden. Bedankt naamloze "managers", jullie lijken de politiek wel..
Waarom staat de betalingsdatum in Amerikaans formaat?quote:Op zondag 18 juni 2023 22:15 schreef the_X het volgende:
Wij zaten op het depot naar de emolumenten tijdsvakken te kijken en het viel ons op dat we voor januari 2024 "pas" op de 24ste inplaats van de 23ste (of zoals vroeger de 22ste) uitbetaald krijgen...
[ link | afbeelding ]
De 23ste valt niet in het weekend maar op dinsdag
Voor augustus staat er toch echt 9-22 als datum. Op de website staan alleen de dagen, die zal dan waarschijnlijk wel kloppen.quote:Op maandag 19 juni 2023 00:12 schreef V__L_N het volgende:
Het zegt ook niet de dag alleen de maand (ik denk dat zevenmijlslaars dat bedoeld). Dus de uitbetaling van december wordt gedaan in januari.
Dat denk ik ook. Die 23/24 slaat op het jaartal. Dat de uitbetaling steeds met een maand verschuift komt omdat deze foto de emolumententabel laat zien. Dat slaat op de betaling van meeruren/overuren. Die krijg je altijd pas een maand later uitbetaald, dat is altijd zo geweest.quote:Op maandag 19 juni 2023 00:12 schreef V__L_N het volgende:
Het zegt ook niet de dag alleen de maand (ik denk dat zevenmijlslaars dat bedoeld). Dus de uitbetaling van december wordt gedaan in januari.
De uitbetalingsdata staan op de pagina salarisuitbetalingen (onder personeelsinfo - salaris - salaris)![]()
Ik denk dat dat een typo is. Anders zou er in Juli ook de 21ste moeten staan.quote:Op maandag 19 juni 2023 00:39 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Voor augustus staat er toch echt 9-22 als datum. Op de website staan alleen de dagen, die zal dan waarschijnlijk wel kloppen.
Volgens mij zijn het ook al jaren gescheiden tabellen.quote:Op maandag 19 juni 2023 10:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Die 23/24 slaat op het jaartal. Dat de uitbetaling steeds met een maand verschuift komt omdat deze foto de emolumententabel laat zien. Dat slaat op de betaling van meeruren/overuren. Die krijg je altijd pas een maand later uitbetaald, dat is altijd zo geweest.
Niet voor dat armzalige schijtloon.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:01 schreef FlippingCoin het volgende:
GC / Waarom is het opeens drukker bij pakketbezorgers?
Beetje doorwerken lullenbakkers.
hm oke okequote:Op maandag 19 juni 2023 19:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet voor dat armzalige schijtloon.
Niemand werkt hier bij pakketten. En bij de bezorging zijn we aan optimalisatie/reorganisatie 10 in 2 jaar bezig. Dus het personeel rent weg met bakken en de andere helft verzuipt in alle maffe systemen die onwerkbaar zijn.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:01 schreef FlippingCoin het volgende:
GC / Waarom is het opeens drukker bij pakketbezorgers?
Beetje doorwerken lullenbakkers.
Die reactie mogelijkheid was ook wel aardig uitgedund de laatste jaren. De onvrede daar was iets te besmettelijk voor de rest van het bedrijf. Er was laatst een enquźte wel over reageren enzo. Maar ik ben een echte postnl'er. Dus ik denk idd dat ze die uitslag ook overboord mikken.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jammer trouwens dat de reactiemogelijkheid op Mijn Werk nog niet terug is, want ik had graag wat commentaar geplaatst bij het artikel over de Betrokkenheidmonitor. Het aantal mensen dat deze invult daalt jaarlijks (nu nog 44% landelijk), maar PostNL probeert er toch altijd weer een positieve draai aan te geven (zie de laatste Dichtbij), en negeert daarmee de negatieve aspecten.
Zo geven veel invullers aan dat ze vinden dat PostNL niet naar ze luistert. Terechte klacht, maar daaruit volgt automatisch dat die Monitor invullen geen zin heeft, want daar luistert PostNL ook niet naar. (Overigens is mijn ervaring dat PostNL op zich wel luistert naar de mensen, maar er weinig tot niks mee doet en gewoon stijfkoppig hun eigen plannen doorvoert).
Vorige week terug hadden ze werkoverleg, en hoewel de TL de sheet over de Betrokkenheidsmonitor in een nanoseconde over het beeld liet flitsen, zag ik toch nog snel wat tekst. Zo blijkt in onze regio zelfs nog maar 33% van de mensen de Monitor in te vullen, was de stelling "Wij stellen de klant centraal" door maar 20% van de respondenten positief beantwoord, en de stelling "Ik ben trots op het bedrijf PostNL" maar door 10%.
Je kunt op verjaardagen tegenwoordig beter zeggen dat je een uitkering hebt, of inbreker bent, dan dat je bij PostNL werkt.
En de rest kunnen we ongetwijfeld wijten aan die fijne "digitale eindscan". Alle pakjes in je takenlijst springen op afgeleverd zodra je de wijk afsluit, of ze nou in je tas zaten of niet. Dus dat geeft ook weer klachten, zowel van klanten als bezorgers. Dus wat doet PostNL? Voor bezorgers maken ze de taken onzichtbaar en klanten worden afgescheept met een onzinverhaaltje over bezorgers die te vroeg scannen.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:12 schreef V__L_N het volgende:
Dat gezeik met die pakketten is ook gewoon omdat er blijkbaar van alles aan technische problemen zijn.
[..]
Ik ga nog wel naar het werkoverleg, want je hoort nog wel eens wat interessants. En ze huren bij ons altijd een ruimte af in een lunchroom. Dus gratis koffie en koekjes en je krijgt toch weer 1,5 uur betaald.quote:Die reactie mogelijkheid was ook wel aardig uitgedund de laatste jaren. De onvrede daar was iets te besmettelijk voor de rest van het bedrijf. Er was laatst een enquźte wel over reageren enzo. Maar ik ben een echte postnl'er. Dus ik denk idd dat ze die uitslag ook overboord mikken.
Dat jij nog naar werkoverleg gaat. Ik ben daar echt niet meer voor in. Enige interessante zou zijn om te zien wat de cijfers voor het zomerdal gaan zijn. Er zit zo hopeloos weinig informatie in dat soort dingen.
Ik vul elke keer braaf die monitor in. Maar als je dan idd daarna de uitslagen gaat bekijken is het wel echt hopeloos triest. Open vragen kun je niet lezen, maar dan zie je bv staan dat er in ons gebied maar 8 mensen dat hebben ingevuld. Dat is natuurlijk niks peilen. Maar ik vraag me al jaren af hoe ze concrete doelstellingen halen uit zulke algemene niet op bezorging toegespitste vragen. Krijg ook een beetje het idee dat niet alleen productie maar ook kantoor dat ding invult. En die staan zo ver af van wat er daadwerkelijk op de vloer gebeurt.
Het is altijd de schuld van de bezorgers toch? "we spreken de bezorger er op aan"quote:Op maandag 19 juni 2023 23:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En de rest kunnen we ongetwijfeld wijten aan die fijne "digitale eindscan". Alle pakjes in je takenlijst springen op afgeleverd zodra je de wijk afsluit, of ze nou in je tas zaten of niet. Dus dat geeft ook weer klachten, zowel van klanten als bezorgers. Dus wat doet PostNL? Voor bezorgers maken ze de taken onzichtbaar en klanten worden afgescheept met een onzinverhaaltje over bezorgers die te vroeg scannen.
[..]
Ik ga nog wel naar het werkoverleg, want je hoort nog wel eens wat interessants. En ze huren bij ons altijd een ruimte af in een lunchroom. Dus gratis koffie en koekjes en je krijgt toch weer 1,5 uur betaald.
Ik heb nog geen nieuwe dichtbij gezien. Maar aan de andere kant, ik ben een week vrij geweest. Ik mis ook mijn folderpakket, max-gids en nog een ander blad... Die mag ik de komende week zelf inhalen denk ik.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:12 schreef Rafierafie het volgende:
De betrokkenheidsmonitor vul ik jaren niet meer in. Zonde van de tijd.
Een fysiek werkoverleg is hier ook al heel lang niet meer gehouden. Als ik er al bij ben, is dat om de eenvoudige reden dat het overleg dan plaatsvindt op het depot waar ik als eerste dien te zijn voor het uitladen. Als het op een andere locatie wordt gehouden, ga ik er niet heen. Wederom vind ik dat zonde van de tijd.
Heel mooi aan de laatste editie van de dichtbij vond ik het stukje over doorgroeimogelijkheden. In het geval van postbezorgers verstaan ze onder doorgroeien het doorwerken na je pensioen.
En hoewel je nu dus een stuk minder efficiėnt door je wijk heen gaat, is er ongetwijfeld flink in je looptijd gesneden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:26 schreef Rafierafie het volgende:
Wij zijn per deze week over op het logisch bezorgen. Hoe ze dit logisch durven te noemen ontgaat mij volledig.
Hieronder een prachtig voorbeeld van een van mijn wijken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het bovenste plaatje geeft weer hoe ik hem voorheen zou lopen. De rode plekken zijn de plaatsen waar ik mijn fiets zou neerzetten. Dus fiets in het midden van de straat en dan per straat twee rondjes van twee bundels lopen.
Bij die nieuwe situatie in het onderste plaatje moet je voor élke bundel je fiets verplaatsen. Rondje 5 is de hele eenzijdige straat op 4 adressen na. Rondje 6 is vervolgens compleet achterlijk.
Rondje 11 moet net even anders wezen dan 12 en 13.
Vooral het feit dat ik constant mijn fiets moet verplaatsen vind ik uitermate vervelend en is volkomen onnodig. Ronde 10 en 11 zou ik bijvoorbeeld makkelijk vanaf dezelfde parkeerplaats kunnen lopen.
Al bij al een enorm succes. Iedereen is laaiend enthousiast.
Waarom is dat zwaarder?quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:17 schreef Rafierafie het volgende:
Nog een logisch pareltje:
[ afbeelding ]
Ik heb hier in elk geval nog geen zigzag straten gezien.
Wel heel vervelend is dat elke straat zonder uitzondering in rondjes tegen de klok in moet worden gelopen. Ik merk dat het daardoor een stuk zwaarder aan de benen is.
Omdat ik niet gewend ben dat alles in die richting loopt. Een deel van een van mijn wijken liep altijd andersom. Blijkbaar ga je dat dan na een paar dagen wel voelen als je een kant anders belast dan de andere.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 07:15 schreef Bebop het volgende:
[..]
Waarom is dat zwaarder?
Tegen de klok in lopen is standaard, zodat je de brievenbussen aan je rechterkant hebt.
Dat meermaals oversteken over drukke doorgaande wegen gebeurt hier ook. Heel erg open voor wijzigingen staan ze niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 01:07 schreef V__L_N het volgende:
Hier hebben we nog wel een paar zigzagjes. Maar er zijn ook zigzags weggehaald. Omdat ik loopwijken heb en geen fietswijken is juist zigzaggen soms gewoon handiger. Langslopen is dan ook handiger. Rondjes kun je hier wel soms maken, maar dan is er toch geen plek om je fiets neer te zetten bv.
Alles is hier gewoon enorm lang gemaakt. We gaan pas in September over en we mogen mening en wijzigingen geven. maar of het er percee beter van wordt. Dit was er 1 na de wijziging:
[ afbeelding ]
De rode lijnen zijn stukken zonder adressen. De afstand tussen a an b is 125 meter. Die tussen B en c is 70 meter. Dit was dus na de wijziging, waarin we letterlijk gevraagd hebben om het pad tussen b en c te nemen voor de route. Nu nemen we die ook en is de straat onder b een zigzag. De kruizing bij A kom je later nog eens, want die straten daaronder loop je later.
En dat is dus geen uitzondering:
[ afbeelding ]
Hier gingen ze steeds voor rondjes naar het midden van de straat. Dat kon niet, want de stegen bevatten trappen. Dit is wat ze er na wijziging van maakte. De grote weg door het midden is een doorgaande weg het gebied in en uit (de even kant hiervan wordt gereden door het autobedrijf). Die gaan we dus 4 keer oversteken.
We gaan zien of er nog een nieuwe ronde wijzigingen mee genomen gaan worden. De tijden is ook nog even afwachten. We gaan in september over. Dus ik denk dat ze ergens de komende 2 weken wel met tijden gaan komen. Het nieuwe rooster komt natuurlijk pas een maand van te voren. En daar maak ik me nog het meest nerveus over. We hebben hier nu al overbezetting en ze proberen me elke paar maanden te dwingen om over te stappen naar een ander depot. Maar ik wil hier graag blijven en ik vind dat ik na 11 jaar dat recht ook wel heb. Maar niet iedereen denkt daar zo over (en we hebben allemaal een vast contract)
Tegen de klok in wordt nu de standaard. Maar tot een paar jaar terug moesten de wijken nog evenredig verdeeld worden. Dan liep je een deel rechtsom en een deel linksom. Dat was voor de gelijke belasting van je knieen en rug beter. En eerlijk, je voelt het echt wel. Ik baal er ook echt wel van dat dat er straks uit gaat. Ook echt iets wat ik heb geprobeerd een beetje bij te sturen. (Vooral ook omdat ik zelf links ben)quote:Op vrijdag 23 juni 2023 07:15 schreef Bebop het volgende:
[..]
Waarom is dat zwaarder?
Tegen de klok in lopen is standaard, zodat je de brievenbussen aan je rechterkant hebt.
In de eerste wijziging hebben ze wel de wijk suggesties mee genomen (met name de rare verdelingen). Maar de huisnummer volgorde weer niet. En ze zijn dus met dit soort rare lijnen gekomen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 07:56 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat meermaals oversteken over drukke doorgaande wegen gebeurt hier ook. Heel erg open voor wijzigingen staan ze niet.
De nieuwe roosters kregen wij ook ongeveer een maand van tevoren. Wij hadden veel last van onderbezetting, maar met de nieuwe roosters kwam de overgrote meerderheid op papier ineens niet meer aan zijn of haar uren. Collega's met kleine contracten stonden helemaal niet meer vast ingedeeld.
Het vervelende hier is dat we de routes en looptijden moeten evalueren in het zomerdal. Dat geeft zo'n lekker realistisch beeld.
ze zullen sowieso niet blij zijn,a.s. 1-1-2024 vervallen de wml vergoedingen van 36/40 uur,er wordt dan 1 bedrag uitgaande van 36uur betaald.quote:Op maandag 19 juni 2023 10:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Die 23/24 slaat op het jaartal. Dat de uitbetaling steeds met een maand verschuift komt omdat deze foto de emolumententabel laat zien. Dat slaat op de betaling van meeruren/overuren. Die krijg je altijd pas een maand later uitbetaald, dat is altijd zo geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |